abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_27966567





Handige links:
[Centraal] Sim City 4 Rush Hour Plugin Topic
Officiele site
Officiele Rush Hour site
Simtropolis, voor al je plugins
Simcity Central
Official Pegasus Productions (PEG) site
Full Strategy Guide

Tips/Hints:

Als je het introfilmpje weg wil hebben moet je dit doen:
- Ga naar de snelkoppeling waarmee je het spel opstart;
- Rechtermuisklik, eigenschappen;
- Bij doel het volgende neerzetten:
C:\Program Files\Maxis\SimCity 4 Deluxe\Apps\SimCity 4.exe" -intro:off

Veel grafische kaarten hebben geen ondersteuning voor een 'backing store', waardoor gebouwen en andere dingen, zoals wegen en golven, raar gaan doen tijdens het scrollen. Een oplossing voor dit probleem is een kleine wijziging in het bestand "Graphic Rules.sgr". Open dit bestand met een tekstverwerker (bijvoorbeeld kladblok), zoek deze regel op en verander false in true.

property noPartialBackingStoreCopies false

Het enige nadeel hieraan is dat de scrollsnelheid flink daalt.


Vorige delen:
| 01 | 02 |03 | 04 |05 | 06 |07 | 08 |09 | 10 |11 | 12 | 13 | 14 | 15 |
quote:
Op zaterdag 28 mei 2005 00:29 schreef Falco het volgende:
Mijn guide om keer in een heule hoop stappen een stad uiteindelijk winstgevend te laten worden:

- Begin met de goedkoopste elektriciteitscentrale: de kolencentrale. Deze wordt aan de rand van de map geplaatst, zodat bijna de helft van de vervuiling niet in jouw stad zit .
- Bouw daarom een industriewijk met de dense industrie het dichtst in de buurt van de kolencentrale. Het is dan meestal mijn bedoeling dat de industriewijk zich langs de rand gaat ontwikkelen.
- Vaak gooi ik ook een treinlijn met ene paar stations recht er door heen en ook een stuk of 4 a 5 busstops her en der verspreid.
- Overigens houd ik naast de kolencentrale een redelijk groot vlak open voor de landfill en de zogenaamde 'vervelende dingen' later.
- Vervolgens maak ik de residential areas (medium en high), die vaak aan het water liggen en redelijk dicht in de buurt van industrie zitten. In die residential zones zet ik twee waterpompen (bij het water natuurlijk) neer dan.
- Ook in dit gebied gooi ik ook wat busstops hier neer en trek ik de treinlijn door de woonwijk met 2 stations ofzo. Voor de gein wil ik de treinlijn dan soms wel eens splitsen in twee richtingen .
- Middenin de residential zone zet ik dan een hospitaal en een school neer. Deze krijgen in het begin van 20% van de funding. Ze gaan maar zeuren als ze meer nodig hebben ;'). Verder krijgen de sims wat vertier natuurlijk met parken en skaterinks en dat soort dingen .
- Ik creכer vaak op de een of andere manier toch wel een plek (of het is wat zijdelings) tussen industrie en residential, waar dan de commercial zone (high, medium en light) begint. Deze houd ik redelijk klein, omdat de vraag in het begin toch niet groot is.
- Verder gooi ik in de 'beginstad' een Fire Departement en Politiestation neer die zo centraal mogelijk liggen en dus alle zones bestrijken. Eventueel gaat hier de funding omlaag en dan wel naar ongeveer 50%.
- Dan leg ik waterpijplijnen zo economisch mogelijk neer, namelijk via een raster. Er is een grote lijn die als het ware verticaal gaat lopen over de hele map. En die heeft dan horizontale ribben die telkens 14 tiles uit elkaar zitten. Hierdoor krijgt net elk gedeelte van de stad genoeg water en is het aantal pijplijnen tot een minimum gereduceerd. Die krengen zijn namelijk vrij prijzig en ook in onderhoud geloof ik. Met zo'n raster hoef je ook niet zo lang na te denken over dat trekken van die vervelende waterpijpleidingen.
- Meestal heb ik op dit punt ongeveer 25% van mijn oorspronkelijke budget over. Ik laat de stad dan lopen en na een jaar of twee zit ie redelijk vol en heb je nog minder geld over. Die nare mevrouw die over je financien gaat, loopt flink te zeuren en uiteindelijk biedt ze je dan een toxic waste dump, armybase, missile dinges en een of andere gevangenis aan. Die zogenaamd 'vervelende dingen' stop je weg in die hoek naast de kolencentrale, zodat men in je stad er zo min mogelijk last van heeft. Meestal ga je dan breakeven draaien.
- Verder kan je in RH ook snel een casino krijgen, die $ 300,- oplevert, ook niet gek .
- Ik ga trouwens toch (als het moet) redelijk grote leningen aan en die gebruik ik dan zoveel mogelijk om extra zones te maken.
- Als het goed is, moet je stad dan uiteindelijk toch redelijk gaan lopen en stroomt het geld met bakken binnen .
Deze OP is hier te vinden
pi_27966627
quote:
wat zijn jullie hoogste inwoners aantallen??
San Francisco

Small: geen
Medium: 163.241
Large: 386.983

New York

Small: geen
Medium: 326.407
Large: 762.761
pi_27966669
San Francisco
small: 2.000
medium: 185.000
large: geen
  donderdag 16 juni 2005 @ 00:05:01 #4
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_27970313
Mijn grootste stad heeft nog steeds 850k inwoners. Misschien dat ik met wat herzoneringsacties het wel naar 1 miljoen kan opkrikken.
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
  donderdag 16 juni 2005 @ 08:02:56 #5
26777 MrTorture
Welcome to the torture chamber
pi_27973237
Mijn grootste stad zit nog steeds in de doos bij de leverancier (tvp'tje dus)
No fear, no pain.Nobody left to blame. I'll try alone. Make destiny my own.
Dave: Al draagt een mod een blauwe kleur, het is en blijft een oude zeur.
yvonne says: nee hoor die Danny is gewoon een werknemer
Vis een optie?
pi_27973267
quote:
Op donderdag 16 juni 2005 08:02 schreef MrTorture het volgende:
Mijn grootste stad zit nog steeds in de doos bij de leverancier (tvp'tje dus)
  donderdag 16 juni 2005 @ 08:28:10 #7
26777 MrTorture
Welcome to the torture chamber
pi_27973437
quote:
Op donderdag 16 juni 2005 08:05 schreef mschol het volgende:

[..]

Háh! Maar áls ik em eenmaal heb, bouw ik de koelste steden en ga ik jullie allemaal pwnen!!
No fear, no pain.Nobody left to blame. I'll try alone. Make destiny my own.
Dave: Al draagt een mod een blauwe kleur, het is en blijft een oude zeur.
yvonne says: nee hoor die Danny is gewoon een werknemer
Vis een optie?
pi_27973609
quote:
Op donderdag 16 juni 2005 08:28 schreef MrTorture het volgende:

[..]

Háh! Maar áls ik em eenmaal heb, bouw ik de koelste steden en ga ik jullie allemaal pwnen!!
mij vast wel, ben geen held in goede steden bouwen
pi_27975160
quote:
Op donderdag 16 juni 2005 08:02 schreef MrTorture het volgende:
Mijn grootste stad zit nog steeds in de doos bij de leverancier (tvp'tje dus)
Schitterend
pi_27978703
Ahhhh
Where facts are few, experts are many.
pi_27982013
Zijn er trouwens nog dingen die ik moet weten, omdat ik een Ati kaart heb? Ik heb wel eens vernomen dat die namelijk problemen kan geven bij Simcity 4.
pi_27982961
quote:
Op donderdag 16 juni 2005 13:34 schreef Morrigun99 het volgende:
Zijn er trouwens nog dingen die ik moet weten, omdat ik een Ati kaart heb? Ik heb wel eens vernomen dat die namelijk problemen kan geven bij Simcity 4.
Ik heb zelf een Ati-kaart en ik heb nergens last van. Simcity 4 zonder update heeft wel wat last van problemen met de Radeons, maar als je de update installeert hoor je nergens meer last van te hebben.
pi_27984073
Ik heb na install SC4 en meteen de RH expansion ook geen problemen gehad met mijn Ati 9800Pro
Where facts are few, experts are many.
  Moderator donderdag 16 juni 2005 @ 16:34:34 #14
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_27988710
grootste stad 150.000 ofzo

Ik gebruik Berlijn
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
  Moderator donderdag 16 juni 2005 @ 16:35:15 #15
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_27988739
quote:
Op donderdag 16 juni 2005 13:34 schreef Morrigun99 het volgende:
Zijn er trouwens nog dingen die ik moet weten, omdat ik een Ati kaart heb? Ik heb wel eens vernomen dat die namelijk problemen kan geven bij Simcity 4.
Ati 256mb 9550 geloof ik
Budget kaart, geen probleem, bouwt wat langzamer op, maar als ie warm gedraait is
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_27989448
Heb 9600 pro 128 mb
  donderdag 16 juni 2005 @ 23:55:35 #17
110810 AMD64
With Canon you can!
pi_28002343
quote:
Op donderdag 16 juni 2005 08:02 schreef MrTorture het volgende:
Mijn grootste stad zit nog steeds in de doos bij de leverancier (tvp'tje dus)
  donderdag 16 juni 2005 @ 23:56:11 #18
110810 AMD64
With Canon you can!
pi_28002368
quote:
Op donderdag 16 juni 2005 13:34 schreef Morrigun99 het volgende:
Zijn er trouwens nog dingen die ik moet weten, omdat ik een Ati kaart heb? Ik heb wel eens vernomen dat die namelijk problemen kan geven bij Simcity 4.
Geen problemen 9700 128MB
  zaterdag 18 juni 2005 @ 19:37:38 #19
26777 MrTorture
Welcome to the torture chamber
pi_28049025
*topic reanimeert*
No fear, no pain.Nobody left to blame. I'll try alone. Make destiny my own.
Dave: Al draagt een mod een blauwe kleur, het is en blijft een oude zeur.
yvonne says: nee hoor die Danny is gewoon een werknemer
Vis een optie?
pi_28049051
ik heb hem weer geinstalleerd al best een grootte stad
ik zal binnenkort is wat screenshots plaatsen
Do what you love, love what you do!
pi_28049405
quote:
Op zaterdag 18 juni 2005 19:37 schreef MrTorture het volgende:
*topic reanimeert*
ik zal binnen kort misschien ook maar wat plaatjes gaan posten
pi_28050876
quote:
Op donderdag 16 juni 2005 08:02 schreef MrTorture het volgende:
Mijn grootste stad zit nog steeds in de doos bij de leverancier (tvp'tje dus)
Damn'd kerel, nog steeds
-edit: icoon verwijderd door FA. Graag <100kb houden.-
  zaterdag 18 juni 2005 @ 22:10:24 #23
26777 MrTorture
Welcome to the torture chamber
pi_28052312
quote:
Op zaterdag 18 juni 2005 21:01 schreef Rag het volgende:

[..]

Damn'd kerel, nog steeds
Ja, daarom smeek ik om meer foto's in dit topic kan ik me inleven in jullie mooie steden
No fear, no pain.Nobody left to blame. I'll try alone. Make destiny my own.
Dave: Al draagt een mod een blauwe kleur, het is en blijft een oude zeur.
yvonne says: nee hoor die Danny is gewoon een werknemer
Vis een optie?
pi_28052442
quote:
Op zaterdag 18 juni 2005 22:10 schreef MrTorture het volgende:

[..]

Ja, daarom smeek ik om meer foto's in dit topic kan ik me inleven in jullie mooie steden
Wil mijn Simcity anders wel naar je toesturen hoor, heb gewoon medelij met je. Al die pracht die je mist
-edit: icoon verwijderd door FA. Graag <100kb houden.-
  zaterdag 18 juni 2005 @ 22:21:32 #25
26777 MrTorture
Welcome to the torture chamber
pi_28052574
quote:
Op zaterdag 18 juni 2005 22:15 schreef Rag het volgende:

[..]

Wil mijn Simcity anders wel naar je toesturen hoor,
Ja, die kan ik dus niet openen he
No fear, no pain.Nobody left to blame. I'll try alone. Make destiny my own.
Dave: Al draagt een mod een blauwe kleur, het is en blijft een oude zeur.
yvonne says: nee hoor die Danny is gewoon een werknemer
Vis een optie?
pi_28054243
quote:
Op zaterdag 18 juni 2005 22:10 schreef MrTorture het volgende:

[..]

Ja, daarom smeek ik om meer foto's in dit topic kan ik me inleven in jullie mooie steden
had geen zin foto's te maken vandaag, misschien morgen
  zondag 19 juni 2005 @ 10:56:58 #27
110810 AMD64
With Canon you can!
pi_28058969
quote:
Op zaterdag 18 juni 2005 22:10 schreef MrTorture het volgende:

[..]

Ja, daarom smeek ik om meer foto's in dit topic kan ik me inleven in jullie mooie steden
Je krijgt hem toch nog wel?
  zondag 19 juni 2005 @ 11:23:32 #28
82423 Drakul
Crawling in the dark
pi_28059479
Ik moet iets bekennen.. Ik heb Sim City 4 sinds de release van San Andreas niet meer gespeelt
The night hides a world, but unveils a universe
pi_28059762
quote:
Op zondag 19 juni 2005 11:23 schreef Drakul het volgende:
Ik moet iets bekennen.. Ik heb Sim City 4 sinds de release van San Andreas niet meer gespeelt
ik wel maar heb nog niks mooi gebouwd
  zondag 19 juni 2005 @ 15:50:57 #30
26777 MrTorture
Welcome to the torture chamber
pi_28064717
quote:
Op zondag 19 juni 2005 10:56 schreef AMD64 het volgende:

[..]

Je krijgt hem toch nog wel?
Vast wel in een levering met SimCity 2035 denk ik
No fear, no pain.Nobody left to blame. I'll try alone. Make destiny my own.
Dave: Al draagt een mod een blauwe kleur, het is en blijft een oude zeur.
yvonne says: nee hoor die Danny is gewoon een werknemer
Vis een optie?
pi_28065805
leuk spel... heb 1 veel gespeeld, en 2000 een beetje... toen is het een beetje overgegaan...

Vind met name dat rush-hour-pakket wel geinige optie zo te zien!
pi_28071000
Heb zojuist de tutorial ff langsgelopen. Mooi spel, wel heel veel opties zeg.
Op welke resolutie spelen jullie 'm eigelijk? En met welke videokaart bereik je dat?
pi_28077262
quote:
Op zondag 19 juni 2005 20:48 schreef Morrigun99 het volgende:
Heb zojuist de tutorial ff langsgelopen. Mooi spel, wel heel veel opties zeg.
Op welke resolutie spelen jullie 'm eigelijk? En met welke videokaart bereik je dat?
hier op 1280x1024 max detail
op een geforce 4 ti4800se
pi_28079248
Is de deluxe versie ide normale versie+rush hour?

Hoeveel kost het spel eigenlijk (of de onderdelen ervan)
pi_28079799
quote:
Op maandag 20 juni 2005 01:37 schreef LennyKravitz het volgende:
Is de deluxe versie ide normale versie+rush hour?

Hoeveel kost het spel eigenlijk (of de onderdelen ervan)
deluxe is idd normall + rush hour
deluxe kostte enkele weken 15 euro bij de bart smit
heb rushour los gezen voor 6.50
SC4 heb ik niet gezien...
  Moderator maandag 20 juni 2005 @ 14:36:20 #36
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_28089493
15 euro ja
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
  maandag 20 juni 2005 @ 15:47:37 #37
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_28091803
Hier 2 screenies

Met euro road textures mod, seasonal trees, NAM, OA.




Ceterum censeo Turciam delendam esse.
  maandag 20 juni 2005 @ 15:58:38 #38
110810 AMD64
With Canon you can!
pi_28092095
Mooie stad BlaZ. Vooral die snelwegverbindingen!

Miischien vanavond installeren
  maandag 20 juni 2005 @ 16:00:13 #39
8369 speknek
Another day another slay
pi_28092150
Mij zou dat echt geen voldoening geven, cheaten en mods installeren voor hoge gebouwen en ze dan neerzetten..
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  maandag 20 juni 2005 @ 16:08:26 #40
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_28092397
quote:
Op maandag 20 juni 2005 16:00 schreef speknek het volgende:
Mij zou dat echt geen voldoening geven, cheaten en mods installeren voor hoge gebouwen en ze dan neerzetten..
Doe ik ook niet joh.

Ik gebruik enkel growable op een paar na.
Stadions ed zijn altijd growable
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
  maandag 20 juni 2005 @ 16:12:37 #41
8369 speknek
Another day another slay
pi_28092527
Eh ja, was ook wel wat makkelijk gezegd, want je had vijf miljoen, voor een populatie van 20.000. Maar dat kan ook een nieuwe region geweest zijn natuurlijk.
Ik zie alleen heel veel cheats en mods in dit topic langskomen dat ik denk van tja, da's ook wel een beetje makkelijk zo.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  Moderator maandag 20 juni 2005 @ 16:22:36 #42
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_28092817
ik cheat niet en speel zonder mods
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
  maandag 20 juni 2005 @ 16:24:25 #43
110810 AMD64
With Canon you can!
pi_28092871
quote:
Op maandag 20 juni 2005 16:00 schreef speknek het volgende:
Mij zou dat echt geen voldoening geven, cheaten en mods installeren voor hoge gebouwen en ze dan neerzetten..
Het is ook idd dom

Straks een nieuwe installatie en alles "legaal" opbouwen
pi_28093273
Ik werk met een ander systeem in SC4 waardoor me industry zones 300% winst maken en me stad verlies lijdt, maar er is geen manier om geld naar een andere stad te sluizen Dus tja, voor me gevoel bouw ik wel eerlijk, ik kan t geld dat ik cheat namelijk verantwoorden.
Where facts are few, experts are many.
  maandag 20 juni 2005 @ 16:38:58 #45
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_28093370
quote:
Op maandag 20 juni 2005 16:12 schreef speknek het volgende:
Eh ja, was ook wel wat makkelijk gezegd, want je had vijf miljoen, voor een populatie van 20.000. Maar dat kan ook een nieuwe region geweest zijn natuurlijk.
Ik zie alleen heel veel cheats en mods in dit topic langskomen dat ik denk van tja, da's ook wel een beetje makkelijk zo.
Niet alle mods zijn om te cheaten.

Zal een lijst geven wat ik gebruik.
Plugins dir = 448mb

Expanded UI Mod >
Functional Landmarks > Elke landmark uit origineel krijgt banen erbij
Industry Quadrupler > industry 4x meer banen
Medical & Education MOD > Ziekenhuizen, scholen grotere range + hogere onkosten
NO Palms MOD > geen palmbomen.
StreetCuldeSac > einde van straten rond
Seasonal Trees > bomen verander tijdens jaar van kleur
Edmonton Transportation Map MOD > transportation map andere kleuren ed
Hole Digging > gaten graven voor makkelijker tunnels maken
EuroRoad Textures > asfalt wegen ipv beton
No trucks tiles > wegen blokken voor vrachtautós
NAM > Automata Radical, Betterpathfinding_5xcapacity,10xspeeds,10xcommute
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
pi_28093446
Vind de optie om met een helikopter over je stad te vliegen/auto er doorheen te rijden toch stiekem wel leuk....
  Moderator maandag 20 juni 2005 @ 21:00:34 #47
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_28100743
quote:
Op maandag 20 juni 2005 16:41 schreef Morrigun99 het volgende:
Vind de optie om met een helikopter over je stad te vliegen/auto er doorheen te rijden toch stiekem wel leuk....
Ik ook
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_28101295
quote:
Op zondag 19 juni 2005 20:48 schreef Morrigun99 het volgende:
Heb zojuist de tutorial ff langsgelopen. Mooi spel, wel heel veel opties zeg.
Op welke resolutie spelen jullie 'm eigelijk? En met welke videokaart bereik je dat?
Ik speel hem op 1280×1024 met alles op high. En als videokaart heb ik een Radeon X800 Pro. Hij kan nog wel hoger, maar ik wil er ook nog een beetje snelheid in houden als mijn stad groter word.
pi_28101420
quote:
Op maandag 20 juni 2005 16:00 schreef speknek het volgende:
Mij zou dat echt geen voldoening geven, cheaten en mods installeren voor hoge gebouwen en ze dan neerzetten..
allerlei mods, enkele echte cheat mod maar dat is alleen voor fun en gebruik ik in mijn serieuze steden niet..

(oke misschien alleen de bank )
pi_28101436
quote:
Op maandag 20 juni 2005 16:41 schreef Morrigun99 het volgende:
Vind de optie om met een helikopter over je stad te vliegen/auto er doorheen te rijden toch stiekem wel leuk....
in SC5 moeten ze er dan gewoon gta style van maken
  Moderator maandag 20 juni 2005 @ 22:00:07 #51
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_28102381
quote:
Op maandag 20 juni 2005 21:27 schreef mschol het volgende:

[..]

in SC5 moeten ze er dan gewoon gta style van maken
oooooooooooooooooo!
Mijn idee
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
  dinsdag 21 juni 2005 @ 00:30:00 #52
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_28106456
Bouw een stad en ga er daarna auto's in jatten

Zou eigenlijk liever veel meer verschillende gebouwen in het spel meteen al willen hebben.
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
  dinsdag 21 juni 2005 @ 07:50:05 #53
26777 MrTorture
Welcome to the torture chamber
pi_28108385
Die steden zouden dan wel HUGE zijn in vergelijking met de GTA3 steden
No fear, no pain.Nobody left to blame. I'll try alone. Make destiny my own.
Dave: Al draagt een mod een blauwe kleur, het is en blijft een oude zeur.
yvonne says: nee hoor die Danny is gewoon een werknemer
Vis een optie?
  dinsdag 21 juni 2005 @ 07:59:59 #54
110810 AMD64
With Canon you can!
pi_28108426
quote:
Op dinsdag 21 juni 2005 07:50 schreef MrTorture het volgende:
Die steden zouden dan wel HUGE zijn in vergelijking met de GTA3 steden
pi_28108682
quote:
Op dinsdag 21 juni 2005 07:50 schreef MrTorture het volgende:
Die steden zouden dan wel HUGE zijn in vergelijking met de GTA3 steden
san andreas style
  dinsdag 21 juni 2005 @ 09:23:58 #56
64288 Bensel
Ladderzat
pi_28109326
Als ik een gemiddelde stad bij mij kijk dan is GRA SA toch wat klein (en ja, ik heb GTA SA)
For every fact, there is an equal and opposite opinion.
Twitch.tv/bensel15
  dinsdag 21 juni 2005 @ 09:29:52 #57
26777 MrTorture
Welcome to the torture chamber
pi_28109421
quote:
Op dinsdag 21 juni 2005 08:38 schreef mschol het volgende:

[..]

san andreas style
Dat weet ik niet. San Andreas ligt naast SimCity 4 in de schappen bij de leverancier
No fear, no pain.Nobody left to blame. I'll try alone. Make destiny my own.
Dave: Al draagt een mod een blauwe kleur, het is en blijft een oude zeur.
yvonne says: nee hoor die Danny is gewoon een werknemer
Vis een optie?
pi_28138889
Hoe kan ik het beste inwoners en commercie naar m'n stad lokken? Ik heb al gemertk dat alleen de belastingen verlagen niet echt werkt (met name de commercie blijft achter).
  woensdag 22 juni 2005 @ 20:29:45 #59
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_28143403
quote:
Op woensdag 22 juni 2005 17:43 schreef Morrigun99 het volgende:
Hoe kan ik het beste inwoners en commercie naar m'n stad lokken? Ik heb al gemertk dat alleen de belastingen verlagen niet echt werkt (met name de commercie blijft achter).
Beste kun je al meerdere steden in de regio bouwen. Dan groeien alle steden makkelijker
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
  woensdag 22 juni 2005 @ 20:53:57 #60
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_28144192
quote:
Op woensdag 22 juni 2005 17:43 schreef Morrigun99 het volgende:
Hoe kan ik het beste inwoners en commercie naar m'n stad lokken? Ik heb al gemertk dat alleen de belastingen verlagen niet echt werkt (met name de commercie blijft achter).
Eerste stad rustig beginnen en ervoor zorgen dat je minstens 2 keer zoveel plek voor inwoners hebt dan voor commercie/industrie. maak het geheel een beetje mooi met plaza's en dergelijike. Let op welke beloningen waarvoor zijn en snel aan een tweede stad beginnen bij het buurplekje en die dan beide een beetje opbouwen, je zal zien dat wanneer je een stad va neen paar duizend naast je hebt gebouwd, met een verbinding natuurlijk, het een stuk makkelijker gaat.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen komedie.
Vrijheid
  woensdag 22 juni 2005 @ 22:13:12 #61
26777 MrTorture
Welcome to the torture chamber
pi_28146582
quote:
Op woensdag 22 juni 2005 20:29 schreef BlaZ het volgende:

[..]

Beste kun je al meerdere steden in de regio bouwen. Dan groeien alle steden makkelijker
Mijn inwoners staan te trappelen, maar de bouwgrond en huizen liggen nog steeds in het schap bij de leverancier
No fear, no pain.Nobody left to blame. I'll try alone. Make destiny my own.
Dave: Al draagt een mod een blauwe kleur, het is en blijft een oude zeur.
yvonne says: nee hoor die Danny is gewoon een werknemer
Vis een optie?
pi_28146684
quote:
Op woensdag 22 juni 2005 22:13 schreef MrTorture het volgende:

[..]

Mijn inwoners staan te trappelen, maar de bouwgrond en huizen liggen nog steeds in het schap bij de leverancier
pi_28146743
quote:
Op woensdag 22 juni 2005 22:13 schreef MrTorture het volgende:

[..]

Mijn inwoners staan te trappelen, maar de bouwgrond en huizen liggen nog steeds in het schap bij de leverancier


Zijn ze wel van plan om hem dit jaar nog te leveren?
  woensdag 22 juni 2005 @ 23:02:16 #64
26777 MrTorture
Welcome to the torture chamber
pi_28148316
quote:
Op woensdag 22 juni 2005 22:17 schreef ElmarO het volgende:

[..]



Zijn ze wel van plan om hem dit jaar nog te leveren?
Jup, volgens plan krijg ik hem over 2 weken geleden
No fear, no pain.Nobody left to blame. I'll try alone. Make destiny my own.
Dave: Al draagt een mod een blauwe kleur, het is en blijft een oude zeur.
yvonne says: nee hoor die Danny is gewoon een werknemer
Vis een optie?
  donderdag 23 juni 2005 @ 14:23:48 #65
110810 AMD64
With Canon you can!
pi_28162669
quote:
Op woensdag 22 juni 2005 23:02 schreef MrTorture het volgende:

[..]

Jup, volgens plan krijg ik hem over 2 weken geleden
Was zei je. Mag ik 25 euro terug?
pi_28165021
quote:
Op donderdag 23 juni 2005 14:23 schreef AMD64 het volgende:

[..]

Was zei je. Mag ik 25 euro terug?
ik was als ik hem was gewoon eff vervoer geregeld naar de dischtsbijzijnde bartsmit en em daar gehaald voor 15 eeuro
  donderdag 23 juni 2005 @ 15:56:24 #67
26777 MrTorture
Welcome to the torture chamber
pi_28165324
Ik kan op zich zelf rijden gelukkig ben ik niet lui
No fear, no pain.Nobody left to blame. I'll try alone. Make destiny my own.
Dave: Al draagt een mod een blauwe kleur, het is en blijft een oude zeur.
yvonne says: nee hoor die Danny is gewoon een werknemer
Vis een optie?
pi_28166412
Ik ben nu begonnen met een klein stadje. Ik heb nu rondom de 1500 inwoners en het verloopt allemaal prima. Het is wel moeilijk om breakeven of zelfs winst te maken imo, maar dat zal op de lange termijn wel loslopen.
Ik heb namelijk alle fundings zó aangepast dat alle capacity's nét iets boven het gebruik zitten. Maar het valt me niet mee om dan de uitgaven te korten. Hoe doen jullie dat? En hoe hoog hebben jullie de belastingen staan?
pi_28169104
hoppa
  maandag 27 juni 2005 @ 23:09:40 #70
122050 Plonky
boe, zegt de koe
pi_28287851
ik ging toch bijna huilen - mijn install disc werkte niet meer!!!!!

maar, na een paar keer poetsen werkt het weer wel.. 45% install... yaaay!

ik ben zeker heel erg slecht in dit spel.
....And just the scent of you is enough
(To make me sick)....
  dinsdag 28 juni 2005 @ 08:10:24 #71
26777 MrTorture
Welcome to the torture chamber
pi_28292757
Dat had ik ook ik doe zo van "SETUP" kan-ie de cd niet meer lezen. Wat blijkt: ligt de cd nog bij de leverancier

No fear, no pain.Nobody left to blame. I'll try alone. Make destiny my own.
Dave: Al draagt een mod een blauwe kleur, het is en blijft een oude zeur.
yvonne says: nee hoor die Danny is gewoon een werknemer
Vis een optie?
pi_28292768
quote:
Op dinsdag 28 juni 2005 08:10 schreef MrTorture het volgende:
Dat had ik ook ik doe zo van "SETUP" kan-ie de cd niet meer lezen. Wat blijkt: ligt de cd nog bij de leverancier



ok noou weten we het wel,
  dinsdag 28 juni 2005 @ 08:25:03 #73
26777 MrTorture
Welcome to the torture chamber
pi_28292852
Ja, ik denk: k hou jullie effe op de hoogte naja, voorlopig zou er van spelen toch niets komen, dus ze doen het maar lekker rustig aan
No fear, no pain.Nobody left to blame. I'll try alone. Make destiny my own.
Dave: Al draagt een mod een blauwe kleur, het is en blijft een oude zeur.
yvonne says: nee hoor die Danny is gewoon een werknemer
Vis een optie?
  dinsdag 28 juni 2005 @ 23:48:21 #74
26777 MrTorture
Welcome to the torture chamber
pi_28322237
quote:
De add on rush hour is naar u toegestuurd. Hoewel wij realiseren dat u hiervoor eveneens simcity 4 nodig heeft.
Zal het dan toch?


edit: OMFG sinds wanneer werkt de kwoot tag ook als je quote als kwoot schrijft?
No fear, no pain.Nobody left to blame. I'll try alone. Make destiny my own.
Dave: Al draagt een mod een blauwe kleur, het is en blijft een oude zeur.
yvonne says: nee hoor die Danny is gewoon een werknemer
Vis een optie?
pi_28322594
Ja hoor, zit je straks met Rush Hour thuis Kan je nog niks..
Where facts are few, experts are many.
pi_28322895
quote:
Op dinsdag 28 juni 2005 23:48 schreef MrTorture het volgende:

[..]

Zal het dan toch?


edit: OMFG sinds wanneer werkt de kwoot tag ook als je quote als kwoot schrijft?
zit je straks thuiis met rh en kan je er niks mee
sukkels

ik zou om korting vragen..
pi_28327990
quote:
Op dinsdag 28 juni 2005 23:48 schreef MrTorture het volgende:

edit: OMFG sinds wanneer werkt de kwoot tag ook als je quote als kwoot schrijft?
Ze schatten ons hier wel hoog in dan
  donderdag 30 juni 2005 @ 19:11:50 #78
101723 LePenseur
*kraak* *kraak*
pi_28364953
Hier eindelijk een kleine update van mij. Mijn huidige regio kent pas 50.000 inwoners verdeelt over drie steden. Ik heb er nog niet erg veel tijd ingestoken, maar daar hoop ik nu ik vakantie heb verandering in te brengen.




-Lakeside --> Beginstad, woont tot nu toe iedereen binnen de regio. Ook is er plaats voor beperkte I en C. Laag tot semi-hoogbouw, dit zal in de toekomst niet veranderen. Stad is zo goed als af.









-Bayview --> Nieuw, klein commercieel centrum. Toekomst moet hier ook mensen gaan wonen. Hier moet ruimte komen voor hoogbouw, zowel woontorens als zakencentra. Nog lang niet af, daarom maar 1 fotootje.



-Dustria Inn --> Industriestad, van agri tot HT. Niet mooi, geen foto waard
If your havin' girl problems i feel bad for you son,,,
I got 99 problems but a bitch ain't one!
Feauteau Bouque
pi_28365088
Leuk projectje
Where facts are few, experts are many.
pi_28372987
nice pics

maar ik kan het nooit zo netjes en mooi aanleggen, ik wil em altijd zo vol mogelijk bouwen
pi_28395358
quote:
Op donderdag 23 juni 2005 16:35 schreef Morrigun99 het volgende:
Ik ben nu begonnen met een klein stadje. Ik heb nu rondom de 1500 inwoners en het verloopt allemaal prima. Het is wel moeilijk om breakeven of zelfs winst te maken imo, maar dat zal op de lange termijn wel loslopen.
Ik heb namelijk alle fundings zó aangepast dat alle capacity's nét iets boven het gebruik zitten. Maar het valt me niet mee om dan de uitgaven te korten. Hoe doen jullie dat? En hoe hoog hebben jullie de belastingen staan?
Ik doe ongeveer hetzelfde als jou.



De belastingen voor de Dirty en Manufacturing industrie staan bij mij vrij hoog, omdat ik die niet in deze stad wou hebben. Maar die voor dirty kan je op zo'n 10% zetten. Pas bij 12% komen ze niet meer, maar dan blijft de dirty industrie die je al hebt wel. En die van manufacturing kan je zo rond de 9,5% zetten.

@LePenseur

Mooie pics
pi_28395473
Ik zet altijd AG op 20%
D op 17
M op 10,5
en HT op 8.5

Ik moet dat industrie gedoe nietin mijn steden .
pi_28395535
quote:
Op vrijdag 1 juli 2005 18:51 schreef blieblie het volgende:
Ik zet altijd AG op 20%
D op 17
M op 10,5
en HT op 8.5

Ik moet dat industrie gedoe nietin mijn steden .
AG laat ik altijd gewoon staan. Die hebben toch hun eigen gebied die los staat van de andere industrie. Dus zolang je die niet aanlegt komen de boerenbedrijven toch niet.
  zaterdag 2 juli 2005 @ 22:34:16 #84
26777 MrTorture
Welcome to the torture chamber
pi_28427634
quote:
Geachte Meneer Martel,

De status van uw bestelling is veranderd naar: Verstuurd

ik ben even sprakeloos
No fear, no pain.Nobody left to blame. I'll try alone. Make destiny my own.
Dave: Al draagt een mod een blauwe kleur, het is en blijft een oude zeur.
yvonne says: nee hoor die Danny is gewoon een werknemer
Vis een optie?
pi_28434534
quote:
Op zaterdag 2 juli 2005 22:34 schreef MrTorture het volgende:

[..]


ik ben even sprakeloos


MrTorture gatt em eindelijk binnen krijgen

als je em hebt , meld het dan even.
das wel een reden voor een feestje
  dinsdag 5 juli 2005 @ 23:47:19 #86
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_28532869
Heb ik zo mijn best gedaan om die tourist trap te mogen krijgen, uren lopen zwoegen op een stadje om die maar winstgevend te krijgen op een stukje onherbergzaam gebied. Is het me eindelijk gelukt om die tourist trap te mogen plaatsen, IS DAT HOERENDING MAAR 3 BIJ 1! GODVERDOMME DAT DING ZIET ER NIET BETER UIT DAN DE SNACKTENT OM DE HOEK! !!!!!!!!!!!!!!
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen komedie.
Vrijheid
pi_28534541
Het heeft volgens mij nog een negatieve waarde op je residental area's ook.. En er staat in t menu toch altijd bij hoe groot iets is 3x1
Where facts are few, experts are many.
  woensdag 6 juli 2005 @ 00:33:24 #88
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_28534738
quote:
Op woensdag 6 juli 2005 00:28 schreef Atreidez het volgende:
Het heeft volgens mij nog een negatieve waarde op je residental area's ook.. En er staat in t menu toch altijd bij hoe groot iets is 3x1
Het staat midden in m'n zakencentrum dus dat is niet zo erg , en 1 van de problemen die ik heb is dat ik nooit op details let, zoals lotgrootte enzo ( )
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen komedie.
Vrijheid
  woensdag 6 juli 2005 @ 08:46:37 #89
64288 Bensel
Ladderzat
pi_28539315
Ik heb altijd zo'n mooie grid vorm in m'n stad... Ik heb nu en redelijk grote region, met bijna geen mass transit, en geen snelwegen.. en toch draaien me steden best wel goed (de meeste zitten op winst)
For every fact, there is an equal and opposite opinion.
Twitch.tv/bensel15
pi_28541254
quote:
Op dinsdag 5 juli 2005 23:47 schreef jogy het volgende:
Heb ik zo mijn best gedaan om die tourist trap te mogen krijgen, uren lopen zwoegen op een stadje om die maar winstgevend te krijgen op een stukje onherbergzaam gebied. Is het me eindelijk gelukt om die tourist trap te mogen plaatsen, IS DAT HOERENDING MAAR 3 BIJ 1! GODVERDOMME DAT DING ZIET ER NIET BETER UIT DAN DE SNACKTENT OM DE HOEK! !!!!!!!!!!!!!!
De Tourist Trap is inderdaad niet veel bijzonders.
quote:
Op woensdag 6 juli 2005 00:28 schreef Atreidez het volgende:
Het heeft volgens mij nog een negatieve waarde op je residental area's ook.. En er staat in t menu toch altijd bij hoe groot iets is 3x1
Klopt. Je Residental is er niet erg blij mee, maar je commerciële zones wel.
  woensdag 6 juli 2005 @ 13:21:56 #91
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_28546949
quote:
Op woensdag 6 juli 2005 08:46 schreef Bensel het volgende:
Ik heb altijd zo'n mooie grid vorm in m'n stad... Ik heb nu en redelijk grote region, met bijna geen mass transit, en geen snelwegen.. en toch draaien me steden best wel goed (de meeste zitten op winst)
Goeie zaak, hoeveel inwoners. Zodra ik boven de 30.000 uit komt heb ik echt wel een OV structuur nodig hoor .
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen komedie.
Vrijheid
  woensdag 6 juli 2005 @ 18:59:37 #92
26777 MrTorture
Welcome to the torture chamber
pi_28559542
Klik voor plaatje



100e edit: link copyeren en in nieuw venster plakken dus
No fear, no pain.Nobody left to blame. I'll try alone. Make destiny my own.
Dave: Al draagt een mod een blauwe kleur, het is en blijft een oude zeur.
yvonne says: nee hoor die Danny is gewoon een werknemer
Vis een optie?
pi_28559740
quote:
Op woensdag 6 juli 2005 18:59 schreef MrTorture het volgende:
Klik voor plaatje



100e edit: link copyeren en in nieuw venster plakken dus
Zet de link er dan gewoon neer, en niet een tekstlink Mogen we hieruit concluderen dat ie binnen is? Zo ja..

Where facts are few, experts are many.
pi_28561371
quote:
Op woensdag 6 juli 2005 18:59 schreef MrTorture het volgende:
Klik voor plaatje



100e edit: link copyeren en in nieuw venster plakken dus
een stukje plaza idee achtig... (hgeen idee wat het eact is..

maar ik zal dit als een historische gbeurtenis op me kalender neerzetten:
"MrTorture kreeg simcity 4 deluxe binnen"
  woensdag 6 juli 2005 @ 20:31:51 #95
26777 MrTorture
Welcome to the torture chamber
pi_28562814
quote:
Op woensdag 6 juli 2005 19:05 schreef Atreidez het volgende:

[..]

Zet de link er dan gewoon neer, en niet een tekstlink Mogen we hieruit concluderen dat ie binnen is? Zo ja..
Jup k had gehoopt op een n00b-reactie als "tsss, wat is hier nou boeiend aan " ofzo
No fear, no pain.Nobody left to blame. I'll try alone. Make destiny my own.
Dave: Al draagt een mod een blauwe kleur, het is en blijft een oude zeur.
yvonne says: nee hoor die Danny is gewoon een werknemer
Vis een optie?
pi_28565090
quote:
Op woensdag 6 juli 2005 20:31 schreef MrTorture het volgende:

[..]

Jup k had gehoopt op een n00b-reactie als "tsss, wat is hier nou boeiend aan " ofzo
Gefeliciteerd . Hoelang heeft het nou precies geduurt eer dat hij binnen was?
pi_28565602
quote:
Op woensdag 6 juli 2005 21:24 schreef ElmarO het volgende:

[..]

Gefeliciteerd . Hoelang heeft het nou precies geduurt eer dat hij binnen was?
* gokt iets minder als 2 maanden
  donderdag 7 juli 2005 @ 08:20:18 #98
26777 MrTorture
Welcome to the torture chamber
pi_28578371
quote:
Op woensdag 6 juli 2005 21:24 schreef ElmarO het volgende:

[..]

Gefeliciteerd . Hoelang heeft het nou precies geduurt eer dat hij binnen was?
Een maand
No fear, no pain.Nobody left to blame. I'll try alone. Make destiny my own.
Dave: Al draagt een mod een blauwe kleur, het is en blijft een oude zeur.
yvonne says: nee hoor die Danny is gewoon een werknemer
Vis een optie?
  donderdag 7 juli 2005 @ 23:41:49 #99
26777 MrTorture
Welcome to the torture chamber
pi_28607841


Klik! Mijn dorpje Thyia
Ben net begonnen en zie door alle addons (kleine 800 heb ik er geinstalleerd ) het simbos niet meer maar goed.

Ik geloof dat ik om en nabij de 200 inwoners heb. Op het plaatje zie je:
Linksboven een paar R$ en C$ aan het water. In het midden een gigantisch park rondom mijn huis en mijn standbeeld er omheen allerlei kleine wijkjes/hofjes en rechts ben ik begonnen aan een wat jaren 70/80 grote woonwijk. De snelweg connect nog niet, omdat de hele regio uit water bestaat . Zoals je ziet heb ik ook industrieterrein. Helaas heeft de leverancier de fabrieken niet in de doos gestopt, dus zal ik die zelf moeten lokken Iemand tips? Mijn belastingen voor de wenselijke industriën (MD en HT) staan op 2,0%
No fear, no pain.Nobody left to blame. I'll try alone. Make destiny my own.
Dave: Al draagt een mod een blauwe kleur, het is en blijft een oude zeur.
yvonne says: nee hoor die Danny is gewoon een werknemer
Vis een optie?
pi_28615438
quote:
Op donderdag 7 juli 2005 23:41 schreef MrTorture het volgende:
[[url=http://img277.imageshack.us/img277/6796/thyia0010en.th.jpg]afbeelding][/URL]

Klik! Mijn dorpje Thyia
Ben net begonnen en zie door alle addons (kleine 800 heb ik er geinstalleerd ) het simbos niet meer maar goed.

Ik geloof dat ik om en nabij de 200 inwoners heb. Op het plaatje zie je:
Linksboven een paar R$ en C$ aan het water. In het midden een gigantisch park rondom mijn huis en mijn standbeeld er omheen allerlei kleine wijkjes/hofjes en rechts ben ik begonnen aan een wat jaren 70/80 grote woonwijk. De snelweg connect nog niet, omdat de hele regio uit water bestaat . Zoals je ziet heb ik ook industrieterrein. Helaas heeft de leverancier de fabrieken niet in de doos gestopt, dus zal ik die zelf moeten lokken Iemand tips? Mijn belastingen voor de wenselijke industriën (MD en HT) staan op 2,0%
Ik zou toch met wat dirty industrie beginnen. Je mensen zijn vrij laag opgeleid dus ze kunnen sowieso nog niet in de HT industrie werken. Dus ik zou me vooral op Dirty en MD richten. Ik zou dan wel de belastingen rond de 9% zetten voor beiden. Voor HT kan je het rond de 8,7% zetten, maar dat maakt op dit moment nog vrij weinig uit.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')