quote:Op dinsdag 24 mei 2005 15:44 schreef Augustina het volgende:
Het werk heet Goldfisch.
Bij mij niet.quote:Op dinsdag 24 mei 2005 16:44 schreef Automatic_Rock het volgende:
@Z, de link knippen en plakken werkt wel
quote:Op dinsdag 24 mei 2005 20:50 schreef Gajus het volgende:
Gevonden: Saint Onufri (1637) van Jusepe de Ribera (1591-1652)
quote:
quote:Op woensdag 25 mei 2005 12:54 schreef Automatic_Rock het volgende:
Lucio Fontana "concetto spaziale"
quote:Op woensdag 25 mei 2005 18:18 schreef Augustina het volgende:
Georg Baselitz, Clown, 1981
Gajus, mijn hartelijke dank voor deze tip.quote:Op woensdag 25 mei 2005 01:40 schreef Gajus het volgende:
Dit werk is geschilderd door de Chileen Roberto Matta (1911-2002). In zijn zeventigjarige schildersloopbaan heeft hij een fenomenaal aantal werken achtergelaten. Een chronologisch overzicht van 818 werken is te vinden via http://www.matta-art.com/ .
Het blijft raar om mijn eigen nick te zien, wetende dat ik dat zelf niet ben.quote:Op woensdag 25 mei 2005 20:46 schreef Otherside het volgende:
Sssst!
Blij toe, ben ik meteen van die reputatie af.quote:Op woensdag 25 mei 2005 21:04 schreef Otherside het volgende:
Er is niks van jou bij!
quote:Op woensdag 25 mei 2005 21:08 schreef Otherside het volgende:
Het is voor mij ook wennen, hoor.
Als ik bijvoorbeeld op "my active topics" klik, hoor ik mezelf soms voor een fractie van een seconde denken:
"Hé, Otherside heeft gerea....Oh..."
Geeneens geile?quote:Op woensdag 25 mei 2005 21:13 schreef Otherside het volgende:
Ah, dat verklaart dan meteen al die boze reacties die ik voortdurend krijg...
Troost je, je bent niet de enige.quote:Op woensdag 25 mei 2005 21:17 schreef Automatic_Rock het volgende:
Ik had al geen leuke dag.., maar nu is het helemaal een klote dag!!![]()
Vond al dat je verassend snel reageerde.quote:Op woensdag 25 mei 2005 21:18 schreef Otherside het volgende:
Oh, die mag gelijk in de herhaling:
Pardon?
It wasnt me!quote:Op woensdag 25 mei 2005 21:17 schreef Automatic_Rock het volgende:
Ik had al geen leuke dag.., maar nu is het helemaal een klote dag!!![]()
Oh, zo... Ja, nee...quote:Op woensdag 25 mei 2005 21:19 schreef ALTER-EGO het volgende:
[..]
Vond al dat je verassend snel reageerde.
je beseft toch wel dat je nu een meid bent he?
Nee dat klopt...quote:
Nee hoor, daar hoef je niet voor te vrezen.quote:Op woensdag 25 mei 2005 21:21 schreef Otherside het volgende:
[..]
Oh, zo... Ja, nee...
Ik dacht even dat jij er met deze account allerlei smerige contacten op nahield...
Jawel, maar daar kan ze alleen maar in het weekend gebruik van maken... plus het is via een telefoon lijn. Dus het kost veel en is traagquote:Op woensdag 25 mei 2005 21:24 schreef Otherside het volgende:
Heeft ze geen internet?
Ja, bedankt voor deze wijze uitspraakquote:Op woensdag 25 mei 2005 21:29 schreef Otherside het volgende:
Ja, jongen, het leven gaat niet altijd over rozen, he...
Kun je niet contact opnemen met je provider, of er een mogelijkheid is op vervanging van je toestel?quote:Op woensdag 25 mei 2005 21:31 schreef Automatic_Rock het volgende:
[..]
Ja, bedankt voor deze wijze uitspraak
Is ook zo Do2Os...., maar toch, leuk is anders he?quote:Op woensdag 25 mei 2005 21:47 schreef Otherside het volgende:
Niet zo dramatisch doen, hoor...
Da's nergens voor nodig...
Liefde buigt echt niet voor één kapotte telefoon...
Dat zal je toch met me eens moeten zijn, AR...
Niet zo negatief doen Do2Osquote:Op woensdag 25 mei 2005 22:01 schreef Otherside het volgende:
Ik zou potdorie willen dat ik sms'jes zou krijgen die ik, zodra mijn telefoon het zou begeven, moest missen...
Wat meeleven tonen mag best.quote:Op woensdag 25 mei 2005 21:57 schreef Otherside het volgende:
Ja, ik snap dat ook wel...
Maar wat de liefde niet breekt, maakt haar sterker, he...
Waarom zo negatief?
Ahaa, daar komt de aap uit de mouw.quote:Op woensdag 25 mei 2005 22:01 schreef Otherside het volgende:
Ik zou potdorie willen dat ik sms'jes zou krijgen die ik, zodra mijn telefoon het zou begeven, moest missen...
Ik overleef 't wel...quote:Op woensdag 25 mei 2005 22:06 schreef Automatic_Rock het volgende:
[..]
Niet zo negatief doen Do2Os
.
Ik ga slapen, ge zijt gegroet
En zo is er toch weer balans in de dag...quote:Op woensdag 25 mei 2005 22:06 schreef ALTER-EGO het volgende:
[..]
Wat meeleven tonen mag best.
Wil je positieve berichten horen?
Jipson heeft zijn verkeersdiploma gehaald, een dikke 9 voor zijn muziekspreekbeurt over hiphop gehaald, zijn voorbereidende cito-toetsen naar tevredenheid afgesloten en hij heeft de mannelijke hoofdrol in de schoolmusical.
Toch nog één positieve reactie op (mijn toelichting op) mijn opgave.quote:Op woensdag 25 mei 2005 20:59 schreef ALTER-EGO het volgende:
Gajus, mijn hartelijke dank voor deze tip.
Met Robert Matta en zijn werken was ik nog niet bekend.
Bij het bekijken van zijn werk sprak zijn (chaotische) stijl me meteen aan.
Ben helemaal weg van zijn werk.
Meer dan positief, vooral dankbaar dat je me met deze kunstenaar hebt laten kennismaken middels je toelichting.quote:Op woensdag 25 mei 2005 23:24 schreef Gajus het volgende:
[..]
Toch nog één positieve reactie op (mijn toelichting op) mijn opgave.in tegenstelling tot de overige reacties
![]()
Mijn voorkeur ging uit naar een van Mathilde, maar die zou te herkenbaar zijn.quote:
Ik hoop niet dat jouw fascinatie voor Mathilde invloed heeft gehad op jouw karaktervorming.quote:Op woensdag 25 mei 2005 23:33 schreef ALTER-EGO het volgende:
Mijn voorkeur ging uit naar een van Mathilde, maar die zou te herkenbaar zijn.
Als kind was ik vreselijk gefascineerd door Mathilde.
Voor mij was Matta ook een openbaring. Ik wilde mijn fascinatie met jullie jou delen.quote:Op woensdag 25 mei 2005 23:29 schreef ALTER-EGO het volgende:
Meer dan positief, vooral dankbaar dat je me met deze kunstenaar hebt laten kennismaken middels je toelichting.
Dat niet, geloof niet dat ik veel overeenkomsten met haar heb.quote:Op woensdag 25 mei 2005 23:49 schreef Gajus het volgende:
[..]
Ik hoop niet dat jouw fascinatie voor Mathilde invloed heeft gehad op jouw karaktervorming.![]()
want Mathilde was wel het prototype van een takkewijf
Dat is inderdaad de juiste volledige titel.quote:De volledige titel van het schilderij luidt "Wilma met kat" (1940) (van Carl Willink).![]()
was even afwezig wegens huishoudelijk gedoe
Van deze schilder wil ik zeker meer zien en weten, ga binnenkort eens op zoek naar een boek over hem. Dat wil wel wat zeggen, als het eerste kunstboek wat ik wil kopen, er een van deze schilder is.quote:Op woensdag 25 mei 2005 23:54 schreef Gajus het volgende:
[..]
Voor mij was Matta ook een openbaring. Ik wilde mijn fascinatie met jullie jou delen.![]()
Toen hij stierf heeft men in Chili drie dagen van nationale rouw gehouden. Zie jij zoiets in Nederland gebeuren?
Typisch de zienswijze van een (groot) kind.quote:Op donderdag 26 mei 2005 00:03 schreef ALTER-EGO het volgende:
... "ik wil een oudere man, die of rijk of beroemd is. Niet iemand die je helemaal moet bijstaan, waarmee je lief en leed moet delen. Ik hou niet van leed." ...
Het oeuvre van Willink is mij goed bekend. over fascinaties gesprokenquote:Dat is inderdaad de juiste volledige titel.
quote:Op donderdag 26 mei 2005 00:20 schreef Gajus het volgende:
[..]
Typisch de zienswijze van een (groot) kind.![]()
[..]
Het oeuvre van Willink is mij goed bekend. over fascinaties gesproken![]()
Mijn boekenwenslijstje groeit met de dag. de hoogst tijd om weer eens De Slegte te bezoekenquote:Op donderdag 26 mei 2005 00:08 schreef ALTER-EGO het volgende:
Van deze schilder wil ik zeker meer zien en weten, ga binnenkort eens op zoek naar een boek over hem. Dat wil wel wat zeggen, als het eerste kunstboek wat ik wil kopen, er een van deze schilder is.Dan ben ik écht wel onder de indruk.
Goed voorbeeld ... maar dat bleef beperkt tot één avondje hysterie in de ArenA.quote:hehe... de idioterie hier rond Hazes vond ik al opmerkelijk genoeg.
Mijn boekenwenslijstje is nog vers.quote:Op donderdag 26 mei 2005 00:29 schreef Gajus het volgende:
[..]
Mijn boekenwenslijstje groeit met de dag. de hoogst tijd om weer eens De Slegte te bezoeken![]()
Gelukkig maar, voel me altijd wereldvreemd bij dat soort gelegenheden.quote:Goed voorbeeld ... maar dat bleef beperkt tot één avondje hysterie in de ArenA.![]()
Dat vind ik niet alleen van Willink, dat vind ik van de gehele Nederlandse kunstwereld.quote:Op donderdag 26 mei 2005 00:24 schreef ALTER-EGO het volgende:
Jammer dat er op internet weinig van zijn werk te vinden is.
Hopelijk komt daar ooit nog verandering in.quote:Op donderdag 26 mei 2005 00:37 schreef Gajus het volgende:
[..]
Dat vind ik niet alleen van Willink, dat vind ik van de gehele Nederlandse kunstwereld.![]()
Zeker in vergelijking tot landen als Frankrijk, Engeland, Amerika, Rusland enz. die wel pronken met hun nationale erfgoed.![]()
Wie zijn er wereldvreemd, degenen die buiten zinnen raken of degenen die verkiezen zichzelf te blijven?quote:Op donderdag 26 mei 2005 00:35 schreef ALTER-EGO het volgende:
Gelukkig maar, voel me altijd wereldvreemd bij dat soort gelegenheden.
That's the question...quote:Op donderdag 26 mei 2005 00:48 schreef Gajus het volgende:
[..]
Wie zijn er wereldvreemd, degenen die buiten zinnen raken of degenen die verkiezen zichzelf te blijven?![]()
Zullen we dan maar voor dat vluggertje gaan?!quote:Op donderdag 26 mei 2005 00:55 schreef Gajus het volgende:
Other question, is het al bedtijd of is er nog tijd voor een vluggertje?
Hoe dat zo?quote:Op donderdag 26 mei 2005 00:37 schreef Gajus het volgende:
[..]
Dat vind ik niet alleen van Willink, dat vind ik van de gehele Nederlandse kunstwereld.![]()
Zeker in vergelijking tot landen als Frankrijk, Engeland, Amerika, Rusland enz. die wel pronken met hun nationale erfgoed.![]()
Alsof ik er wat aan kan doen dat jij ineens lijkt zijn te overgelopen naar de dagploeg.quote:Op donderdag 26 mei 2005 02:06 schreef Otherside het volgende:
Blijf ik 'n keer wat langer op, gaan ze opeens vroeg naar bed...
Als ik googel naar werken van Aat Veldhoen, Marte Röling e.d., dan is de oogst zéér matig.quote:Op donderdag 26 mei 2005 02:00 schreef Otherside het volgende:
Hoe dat zo?
Er zijn toch tal van Nederlandse kunstenaars te vinden op het net?
( Zelfs zonder daarbij meteen aan namen als Van Gogh, Appel, Kooning, Rembrandt, Vermeer en Mondriaan te denken.. )
Uhuh, je nick verraad het al.quote:Op donderdag 26 mei 2005 02:09 schreef Otherside het volgende:
Nu ben ik zelfs al een overloper.
Dat dan weer wel.quote:Op donderdag 26 mei 2005 02:14 schreef Otherside het volgende:
Mooie avatar heb ik ook...
Enkele stappen richting mijn bed ... wat is dat voor halfslachtige poging? Je gaat wel of je gaat niet naar je bedje ... van alle tussenliggende opties wordt niemand gelukkig.quote:Op donderdag 26 mei 2005 02:05 schreef ALTER-EGO het volgende:
Zal ik dan toch maar naar mijn verstand luisteren en de enkele stappen richting mijn bed ondernemen?
Over avatars gesproken ... ik krijg koppijn van dat geflikker in die OS-avatar.quote:Op donderdag 26 mei 2005 02:14 schreef Otherside het volgende:
Mooie avatar heb ik ook...
Het is welgeteld enkele stappen van waar ik nu zit, naar mijn bed.quote:Op donderdag 26 mei 2005 02:17 schreef Gajus het volgende:
[..]
Enkele stappen richting mijn bed ... wat is dat voor halfslachtige poging? Je gaat wel of je gaat niet naar je bedje ... van alle tussenliggende opties wordt niemand gelukkig.![]()
Ben nog in tweestrijd met mezelf over het wel of niet gaan.quote:Als je gaat ... dan wens ik jou een hele goede nacht toe.![]()
Als je blijft ... dan geef ik als hint: de schilder behoort tot de top van de Franse post-impressionisten.![]()
Die avator vertoont enige gelijkenis met mij.quote:Op donderdag 26 mei 2005 02:22 schreef Gajus het volgende:
[..]
Over avatars gesproken ... ik krijg koppijn van dat geflikker in die OS-avatar.![]()
Slecht gooi ... ik mag wel zeggen ... een hele slechte gooi.quote:Op donderdag 26 mei 2005 02:24 schreef Otherside het volgende:
Hmz... Ik gooi even op Manet...
quote:Post-Impressionism
France, 1880's to 1900
Post-Impressionism is an umbrella term used to describe a variety of artists who were influenced by Impressionism but took their art in different directions.
There is no single well-defined style of Post-Impressionism, but in general it is less casual and more emotionally charged than Impressionist work.
The classic Post-Impressionists are Paul Cezanne, Paul Gauguin, Vincent van Gogh, Henri de Toulouse-Lautrec and Henri Rousseau. The Pointillists and Les Nabis are also generally counted among the Post-Impressionists.
*Poingpoingpoingquote:Op donderdag 26 mei 2005 02:26 schreef ALTER-EGO het volgende:
[..]
Die avator vertoont enige gelijkenis met mij.
Wat weet jij? Dat haar beddensprei een rozenmotief bevat?quote:Op donderdag 26 mei 2005 02:27 schreef Otherside het volgende:
Ja, 1 welgemikte duik, en AE ligt op rozen...
Ik kan het weten...
Als Do2Os hierop bevestigend antwoord, dan heeft hij duidelijk op andere dingen dan het beddesprei gelet.quote:Op donderdag 26 mei 2005 02:33 schreef Gajus het volgende:
[..]
Wat weet jij? Dat haar beddensprei een rozenmotief bevat?![]()
![]()
De essentie van alle levensvraagstukken.quote:Op donderdag 26 mei 2005 02:25 schreef ALTER-EGO het volgende:
Ben nog in tweestrijd met mezelf over het wel of niet gaan.
Mijn verstand zegt van wel, mijn gevoel wil nog niet.
Wat ik bedoel is... luister ik nou naar mijn verstand of mijn gevoelens..
Mijn verstand slaapt al.quote:Op donderdag 26 mei 2005 02:42 schreef Gajus het volgende:
[..]
De essentie van alle levensvraagstukken.![]()
Die discussie laat ik nu eventjes rusten ... de gezochte schilder staat wèl vermeld in mijn quote.quote:Op donderdag 26 mei 2005 02:33 schreef Otherside het volgende:
Ach, al die termen overlappen elkaar...
En Manet wordt naar mijn weten ook gerekend tot de Post-impressionisten, hoor...
quote:Op donderdag 26 mei 2005 02:42 schreef Otherside het volgende:
.....
quote:Op donderdag 26 mei 2005 02:43 schreef Otherside het volgende:
quote:Op donderdag 26 mei 2005 02:43 schreef Otherside het volgende:
Wauw, vier maal Do2Os zijn/mijn ikoon onder elkaar.quote:Op donderdag 26 mei 2005 02:44 schreef Otherside het volgende:
Heel verstandig ... ik volg jullie goede voorbeeld ... ook welterusten.quote:Op donderdag 26 mei 2005 02:53 schreef ALTER-EGO het volgende:
Mijn gevoel heeft zojuist mijn verstand wakker gemaakt met de boodschap me naar bed te sturen.
Nou kom ik er niet meer onderuit.
Welterusten.
Ik spreek geen Fransquote:Op donderdag 26 mei 2005 03:19 schreef cioran63 het volgende:
Yves Klein,
Petite Vénus Bleue
6 x 2.5 cm.
Bijou réalisé en bronze peint avec la couleur IKB par Jean-Paul Ledeur.
Bijou tiré à 500 exemplaires numérotés et gravés de l'étoile de l'artiste.
Livré sur fond d'or en un coffret de plexiglas avec certificat des éditions T.A.T Arts & Stéphane Klein.
Nous contacter pour le prix.
http://latitudesarts.free.fr/artistes/klein/klein1.htm
He, iedereen die een foute op merking overquote:Op donderdag 26 mei 2005 09:15 schreef Gellius het volgende:
Dat liedje is overigens geschreven door Jonathan Richman (and the The Modern Lovers) en slecht(s) gecoverd door onder andereBowie
.
Ik ga m'n Limewire opstarten en kijken of ik wat kan vinden van meneer Johnathan R. danwel van John C.quote:Op donderdag 26 mei 2005 09:27 schreef Gellius het volgende:
Het past wel in het levensverhaal vanJohnathan Richman
om het bij het verkeerde eind te hebben en dan ook nog door
David Bowie
gecovered te worden. Er bestaan trouwens ook wel mooie covers van dit lied, bijvoorbeeld die van
John Cale
.
Geen nood, ik verzink nu weer in mijn gebruikelijke lethargie.quote:Op donderdag 26 mei 2005 09:30 schreef Automatic_Rock het volgende:
[..]
En maak je niet al te druk Gellius
Oja, de opgave!!quote:Op donderdag 26 mei 2005 09:32 schreef Augustina het volgende:
Goedemorgen!
Cioran, wat een grappige opgave.![]()
Of je boxershort!!quote:Op donderdag 26 mei 2005 10:34 schreef Otherside het volgende:
Leuk voor op je T-shirt...
Het gaat om het duo Bob & Roberta Smith, al betwijfel ik of het daadwerkelijk om een duo gaat.quote:Op donderdag 26 mei 2005 14:20 schreef cioran63 het volgende:
Titel is goed! Nu voor de volledigheid de kunstenaars nog. Ja, kunstenaars, want het is een duo, een man en een vrouw. De man heet Bob, dat wil ik ook nog wel kwijt. Maar niet Ross.
quote:No one would be so stupid as to call Velvet Underground shit except perhaps Bob and Roberta Smith. In their new show "Stupid Men and Useless Women" Bob and Roberta Smith attack culture´s heroes.
People who meet Bob think he is a nice guy, he smiles, he is friendly and never rude. But underneath Bob hates everyone, from Martin Kippenberger who smells, to Horatio Nelson who is a fool, to Frieda Kahlo who has one furry eyebrow and her eyes are too close together, to Nigela Lawson who can´t cook.
Many of Bob and Roberta Smith´s past works have invited visitors to the gallery to make something beautiful from rather rubbishy materials - but in their new piece "Bunch of Cowards" if the public fail to make a good sculpture Bob threatens to "come round their house and stick a broom handle up their cats arse".
The worm has turned.
"While the Smith´s use of language identifies them as heirs to conceptual art, they also draw on the traditions of British empiricism and nonsense literature. Instead of serving up abstruse philosophical propositions or abstract linguistic games, their work is conspicuously unpretentious, sometimes appearing deliberately silly. Yet underlying their use of absurdity is a constant effort to puncture our quasi-religious faith in mainstream aesthetics and to remind us that art is a game in which we can make up the rules." Ralph Rugoff
"Bob has a genius for joining together different rhetorical styles to make something mildly anarchistic. Even the mildness has a touch of genius, since anything stronger would be too conventionally arty." Matthew Collings
"Bob and Roberta Smith are old bastards not old masters" Mel Brimfield
Op zich wàs Picasso wel een asshole natuurlijk.quote:Op donderdag 26 mei 2005 15:42 schreef Augustina het volgende:
zo van: Pfff, who the hell are you?!
Heb jij hem ook wel eens ontmoet?quote:Op donderdag 26 mei 2005 15:58 schreef Gellius het volgende:
[..]
Op zich wàs Picasso wel een asshole natuurlijk.
Dat weet ik dan weer niet. Maar hij had er vast een.quote:Op donderdag 26 mei 2005 15:58 schreef Gellius het volgende:
[..]
Op zich wàs Picasso wel een asshole natuurlijk.
Dat niet nee, maar iemand die nooit een asshole genoemd wordt moet er wel eentje zijn. Normale mensen worden altijd wel door iemand op enig punt een asshole gevonden. Lijkt me.quote:Op donderdag 26 mei 2005 16:01 schreef Automatic_Rock het volgende:
[..]
Heb jij hem ook wel eens ontmoet?
Ow, echt? Net als Nicci French, maar dan omgekeerd. Ik had dat even niet door, dat het er maar één is. Knap hoor.quote:Op donderdag 26 mei 2005 14:55 schreef ALTER-EGO het volgende:
[..]
Het gaat om het duo Bob & Roberta Smith, al betwijfel ik of het daadwerkelijk om een duo gaat.
Bij mijn weten is Bob & Roberta Smith een pseudoniem voor Patrick Brill, de kunstenaar hierachter.
De opgave "Pablo Picasso is an Ashole" is een onderdeel van Bob & Roberta Smith's serie "Stupid Men & Useless Women".
Helemaal juist.quote:Op donderdag 26 mei 2005 18:25 schreef Gajus het volgende:
Inmiddels de titel gevonden: "Femme au verre de vin".![]()
Ik ben een absolute liefhebber van "femme" en "verre de vin", maar niet altijd van de combinatie.![]()
Mijn laatst geplaatste plaatje is bedoeld als opgave.quote:Op donderdag 26 mei 2005 21:51 schreef Augustina het volgende:
Is de tekening van Gajus de nieuwe opgave of om dat feit gewoon met ons te delen?
Zeker een interessante site.quote:Op donderdag 26 mei 2005 22:09 schreef Gajus het volgende:
[..]
Mijn laatst geplaatste plaatje is bedoeld als opgave.![]()
spieken toegestaan (anders vind je hem nooit); BTW, een interessante site
De signature is ook wel een weggevertje...quote:Op donderdag 26 mei 2005 22:09 schreef Gajus het volgende:
[..]
spieken toegestaan (anders vind je hem nooit); BTW, een interessante site
Zonder spieken was het een onmogelijke opgave geweest.quote:Op donderdag 26 mei 2005 22:21 schreef Augustina het volgende:
Edward Hopper Study of a Dutch girl
Zo was het wel heeeel erg makkelijk.
quote:Op donderdag 26 mei 2005 22:56 schreef Gajus het volgende:
[..]
Zonder spieken was het een onmogelijke opgave geweest.![]()
Toch heb ik deze opgave geplaatst vanwege de merkwaardigheid dat de tekening gemaakt is in 1901 (hij studeerde toen aan de New York School of Art) en Edward Hopper pas in 1906 ons land bezocht heeft.![]()
bron: http://www.artchive.com/artchive/H/hopper.html
Nog altijd beter dan geen bier, lijkt me.quote:Op donderdag 26 mei 2005 23:03 schreef Otherside het volgende:
Lauw bier...
Deze opmerking slaat nergens op. Immers, deze signature is [1] nauwelijks te ontcijferen en [2] gelijkt totaal niet op zijn latere signature.quote:Op donderdag 26 mei 2005 22:55 schreef Otherside het volgende:
De signature is ook wel een weggevertje...
Wij hadden dit werk met eigen ogen kunnen aanschouwen. Maar toen ik dat twee maanden geleden voorstelde gaf Dootje de voorkeur aan een bezoek aan de De Kooning expositie.quote:
Niets, ik had gewoon een line nodig om hier binnen te vallen.quote:Op donderdag 26 mei 2005 23:15 schreef Otherside het volgende:
Wat doe ik nu weer verkeerd?
Helemaal correct.quote:Op donderdag 26 mei 2005 23:11 schreef cioran63 het volgende:
Gerhard Richter, Betty,1991
Ook best aardig toch.quote:Op donderdag 26 mei 2005 23:17 schreef Gajus het volgende:
[..]
Wij hadden dit werk met eigen ogen kunnen aanschouwen. Maar toen ik dat twee maanden geleden voorstelde gaf Dootje de voorkeur aan een bezoek aan de De Kooning expositie.![]()
Oh, "Neuken?" voldoet niet meer?quote:Op donderdag 26 mei 2005 23:17 schreef ALTER-EGO het volgende:
[..]
Niets, ik had gewoon een line nodig om hier binnen te vallen.
Neeeeeee....quote:Op donderdag 26 mei 2005 23:17 schreef Augustina het volgende:
[..]
Helemaal correct.
En toedeledokie. De nachtploeg is compleet, dus heb hier nog weinig te zoeken.
![]()
Ik geef de voorkeur aan de Kooning...quote:Op donderdag 26 mei 2005 23:17 schreef Gajus het volgende:
[..]
Wij hadden dit werk met eigen ogen kunnen aanschouwen. Maar toen ik dat twee maanden geleden voorstelde gaf Dootje de voorkeur aan een bezoek aan de De Kooning expositie.![]()
quote:Op donderdag 26 mei 2005 23:20 schreef Augustina het volgende:
[..]
Oh gaat er geneukt worden? Dan blijf ik.
quote:
quote:Op donderdag 26 mei 2005 23:14 schreef ALTER-EGO het volgende:
AE, gedraag je eens onder mijn nick zeg.
Ohw, dat zal het wel zijn.quote:Op donderdag 26 mei 2005 23:22 schreef Otherside het volgende:
Hebben jullie het ook zo warm, of ligt 't aan mij?
Dat is Alan Alda in de rol van Hawkeye uit M*A*S*H.quote:
Met wat training zal het mij weer lukken. Hoezo?quote:Op donderdag 26 mei 2005 23:33 schreef Otherside het volgende:
Kan er hier iemand het alfabet boeren, eigenlijk?
Werkelijk?quote:Op donderdag 26 mei 2005 23:42 schreef Gajus het volgende:
[..]
Met wat training zal het mij weer lukken. Hoezo?![]()
Nee getver, die vind ik niet te pruimen Do2Os.quote:Op donderdag 26 mei 2005 23:53 schreef Otherside het volgende:
Lust jij pruimen, AE?
Als kind is Gajus eens in een pruimenboom geklommen om zich overdadig te vergrijpen aan die heerlijke pruimen. Hij heeft het geweten, hij overtrof een rund qua schijtvermogen. Sindsdien laat hij de pruimpjes lekker aan de bomen hangen en zal hij zich sporadisch aan een nectarine wagen.quote:Op donderdag 26 mei 2005 23:57 schreef Otherside het volgende:
Ik ben benieuwd of Gajus pruimen lust...
Alle opgaven zijn geraden. Tijd voor een neuwe! Zal ik wat pikants uit mijn hoge Japanse hoed toveren?quote:Op vrijdag 27 mei 2005 00:29 schreef ALTER-EGO het volgende:
Loopt er nog een opgave?
Tover liever iets Japans uit de pikante hoed.quote:Op vrijdag 27 mei 2005 00:36 schreef Gajus het volgende:
[..]
Alle opgaven zijn geraden. Tijd voor een neuwe! Zal ik wat pikants uit mijn hoge Japanse hoed toveren?![]()
Had jij hem ook herkend zonder mijn hint?quote:Op vrijdag 27 mei 2005 00:53 schreef Otherside het volgende:
Ik weet wie het is, dus ik zeg het lekker niet...
Jawel,quote:Op vrijdag 27 mei 2005 00:57 schreef Gajus het volgende:
[..]
Had jij hem ook herkend zonder mijn hint?
Er bestaan soortgelijke plaatjes (shunga's genaamd), zonder octopus maar met oversized Japannertjes.quote:Op vrijdag 27 mei 2005 00:56 schreef ALTER-EGO het volgende:
Grrrrrrrrrrrrrruwell.
Bij nader inzien moet ik met hangende schouders bekennen dat ik deze niet can handle.
Voor dit soort afbeeldingen, die tentakels... lijkend op... die ene beesten waarvan ik de naam niet eens uit wil spreken ben ik nogal fobisch.![]()
Als daar niet van diequote:Op vrijdag 27 mei 2005 01:06 schreef Gajus het volgende:
[..]
Er bestaan soortgelijke plaatjes (shunga's genaamd), zonder octopus maar met oversized Japannertjes.
Had jij dat dan wel kunnen handlen? Ik niet, bezorgt mij een slappe lach.![]()
Ach, zolang wij incidenteel een Japannertje pakken, blijft BdT best te pruimen.quote:Op vrijdag 27 mei 2005 01:10 schreef Otherside het volgende:
Het zijn toch herhalingen van zetten, he... Weinig inspirerend, in my humble opinion..
quote:Op vrijdag 27 mei 2005 01:11 schreef ALTER-EGO het volgende:
Aangezien ik nogal visueel ben ingesteld, heb ik hier een beeld bij nodig om je te kunnen snappen.
Vraag je dat nou aan mij of aan Do2Os?quote:Op vrijdag 27 mei 2005 01:40 schreef Gajus het volgende:
Maar ontopic ... heb je gegoogeld met trefwoorden zoals 'shunga', 'octopus' e.d.?![]()
Als deze vraag aan mij is en indien er van mij verwacht wordt dat ik naar deze opgave ga zoeken....quote:Op vrijdag 27 mei 2005 01:43 schreef Otherside het volgende:
Aan jou; ik weet het immers al..
Niet om jullie dwars te zitten hoor... dat jullie dat niet denken.quote:Op vrijdag 27 mei 2005 01:47 schreef ALTER-EGO het volgende:
[..]
Als deze vraag aan mij is en indien er van mij verwacht wordt dat ik naar deze opgave ga zoeken....
No fuckin' way!![]()
![]()
Snap me nou Do2Os... ik wil dat/die plaatje(s) niet zien.quote:Op vrijdag 27 mei 2005 01:49 schreef Otherside het volgende:
Gewoon op "Japanese artist" zoeken, AE...
Het eerste plaatje is gelijk raak...
Welnu Do2Os, weliswaar weet je de naam van de schilder (Hokusai dus), maar weet je ook de titel?quote:Op vrijdag 27 mei 2005 01:43 schreef Otherside het volgende:
Aan jou; ik weet het immers al..
Do not underestimate the power of Do2Os...quote:Op vrijdag 27 mei 2005 01:51 schreef Gajus het volgende:
[..]
Welnu Do2Os, weliswaar weet je de naam van de schilder (Hokusai dus), maar weet je ook de titel?
ik denk dat AE in de lach schiet als ze de titel verneemt
Deze Japanse opgave heb ik verder niet nader bekeken, heb hem meteen uit mijn beeld doen laten verdwijnen omdat...quote:Op vrijdag 27 mei 2005 01:51 schreef Gajus het volgende:
ik denk dat AE in de lach schiet als ze de titel verneemt
quote:Op vrijdag 27 mei 2005 01:51 schreef ALTER-EGO het volgende:
... ik wil dat/die plaatje(s) niet zien.
quote:Op vrijdag 27 mei 2005 01:52 schreef Otherside het volgende:
Hokusai - Octopus
quote:Op vrijdag 27 mei 2005 01:58 schreef Otherside het volgende:
Wat staat je zo enorm tegen aan die prentjes, eigenlijk?
quote:Op vrijdag 27 mei 2005 00:56 schreef ALTER-EGO het volgende:
Voor dit soort afbeeldingen, die tentakels... lijkend op... die ene beesten waarvan ik de naam niet eens uit wil spreken ben ik nogal fobisch.![]()
Jullie mogen me gerust uitlachen om deze "nightmare" van mij.quote:Op vrijdag 27 mei 2005 02:06 schreef Gajus het volgende:
Misschien moeten wij het herdopen tot "nightmare of AE".![]()
Als ik jou daarmee hier kan krijgen, zie ik niet in waarom ik ermee zou stoppen...quote:Op vrijdag 27 mei 2005 02:14 schreef OllieA het volgende:
Zeg Do2 als jij nou gewoon hier blijft zeiken, dan blijf ik daar zeiken, oké?
Jij koestert wel jouw reputatie van ouwe zeikerd.quote:Op vrijdag 27 mei 2005 02:14 schreef OllieA het volgende:
bla-bla-bla
Nu de stemming toch jolijtig begint te worden... wil ik graag weten wat jij met die 3/8 handen zou willen doen?quote:Op vrijdag 27 mei 2005 02:15 schreef Gajus het volgende:
In mijn onbezonnen jaren heb ik weleens verzucht "ik wou dat ik drie handen had".
Bij nader inzien ben ik stinkend jaloers op dat beest met acht grijpers.
Nee, dat doe jij met de post die ik nu quoot.quote:Op vrijdag 27 mei 2005 02:18 schreef Gajus het volgende:
[..]
Jij koestert wel jouw reputatie van ouwe zeikerd.![]()
Ik ben helemaal niet lief. Ik ben een Ondankbaar Schepsel. En Gajus is een zeurzak.quote:Op vrijdag 27 mei 2005 02:21 schreef Otherside het volgende:
Ollie is een hele lieve jongen, alleen vergeet ie dat zelf nog wel eens...
Een vergeetachtige lieve jongen is ie...
Zeg doos, zo praat je niet tegen mij hè.quote:Op vrijdag 27 mei 2005 02:27 schreef ALTER-EGO het volgende:
OllieA is nét écht een O(l)liedom, maar ohwzo hartvertederend beertje.
Dat wil je niet weten ...quote:Op vrijdag 27 mei 2005 02:20 schreef ALTER-EGO het volgende:
in
... wil ik graag weten wat jij met die 3/8 handen zou willen doen?
Hoe zou je me willen stoppen lieverd.quote:Op vrijdag 27 mei 2005 02:30 schreef OllieA het volgende:
[..]
Zeg doos, zo praat je niet tegen mij hè.
Jij hebt echt iets engs hoor. Brrrrr......quote:Op vrijdag 27 mei 2005 02:31 schreef Gajus het volgende:
[..]
Dat wil je niet weten ...
immers, de associaties met het fobie-bezorgende plaatje zijn legio
Dat zie je geheel verkeerd, dat wil ik namelijk wél weten.quote:Op vrijdag 27 mei 2005 02:31 schreef Gajus het volgende:
[..]
Dat wil je niet weten ...
immers, de associaties met het fobie-bezorgende plaatje zijn legio
Ik ben je lieverd niet. En ik zou je zeker niet willen stoppen. Ga je gang. Doe es wild.quote:Op vrijdag 27 mei 2005 02:31 schreef ALTER-EGO het volgende:
[..]
Hoe zou je me willen stoppen lieverd.
Dat klopt, ik zei dan ook niet: "mijn lieverd", maar "lieverd".quote:
Waar maak jij dat vermeende idee uit op?quote:En ik zou je zeker niet willen stoppen. Ga je gang. Doe es wild.
Schud dat "Ik ben eigenlijk best een gek mens" idee eens van je af, en doet iets.
Ik mis bij jou toch altijd de overtuiging, Ollie.quote:Op vrijdag 27 mei 2005 02:30 schreef OllieA het volgende:
[..]
Zeg doos, zo praat je niet tegen mij hè.
Nee hoor. Hoe kom je erbij? Vind je jezelf zo interessant dat een willekeurige passant zou weten wie je bent en wat je doet?quote:Op vrijdag 27 mei 2005 02:40 schreef ALTER-EGO het volgende:
Ken je me, dat je denkt te weten wie ik ben en wat ik doe?
Wederom een aanname van je...quote:Op vrijdag 27 mei 2005 02:50 schreef OllieA het volgende:
[..]
Nee hoor. Hoe kom je erbij? Vind je jezelf zo interessant dat een willekeurige passant zou weten wie je bent en wat je doet?
quote:Op vrijdag 27 mei 2005 02:36 schreef OllieA het volgende:
Schud dat "Ik ben eigenlijk best een gek mens" idee eens van je af, en doe iets.
Maar die toevallige passant permiteert zich wel om allerlei denigrerende kwalificaties te attribueren.quote:Op vrijdag 27 mei 2005 02:50 schreef OllieA het volgende:
Nee hoor. Hoe kom je erbij? Vind je jezelf zo interessant dat een willekeurige passant zou weten wie je bent en wat je doet?
Eigenlijk wel Gajus, maar aan de andere kant heb ik het vooruitzicht van uitslapen en vrij zijn, wat voor mij de nacht zeer aangenaam maakt.quote:Op vrijdag 27 mei 2005 03:14 schreef Gajus het volgende:
Mijn dagafsluiting: zeg Doosje, wordt het geen tijd om het voorbeeld van Dootje te volgen?![]()
De titel van dit werk is "2. Preis" uit 1989 van Martin Kippenberger.quote:Op vrijdag 27 mei 2005 13:21 schreef cioran63 het volgende:
De kunstenaar is reeds een tijdje dood (door de drank), Duitser en er zit een dier in zijn achternaam.
Met deze aanwijzing was de kunstenaar eenvoudig te achterhalen: Martin Kippenberger (1953-1997).quote:Op vrijdag 27 mei 2005 13:21 schreef cioran63 het volgende:
De kunstenaar is reeds een tijdje dood (door de drank), Duitser en er zit een dier in zijn achternaam.
Goed! En net een minuut eerder dan Gajus.quote:Op vrijdag 27 mei 2005 15:49 schreef ALTER-EGO het volgende:
[..]
De titel van dit werk is "2. Preis" uit 1989 van Martin Kippenberger.
Die voelde ik al aankomen dat jij hem zou raden... maar zó snel al.quote:Op vrijdag 27 mei 2005 16:09 schreef cioran63 het volgende:
Max Beckmann, 'The Argonauts'
Niks geen sorry hoor, vind het geweldig van je.quote:Op vrijdag 27 mei 2005 16:14 schreef cioran63 het volgende:
Sorry, was iets te enthousiast en dus te snel met het antwoord.
Dat... was een typisch gevalletje toeval.quote:Op vrijdag 27 mei 2005 16:10 schreef cioran63 het volgende:
[..]
Goed! En net een minuut eerder dan Gajus.
Die staat klaar om gelaunched te worden.quote:Op vrijdag 27 mei 2005 16:29 schreef ALTER-EGO het volgende:
Deze mag best vol... heb de nieuwe BdT al aangemaakt.
Tadaa just did.quote:Op vrijdag 27 mei 2005 16:33 schreef ALTER-EGO het volgende:
[..]
Die staat klaar om gelaunched te worden.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |