quote:Op dinsdag 24 mei 2005 15:44 schreef Augustina het volgende:
Het werk heet Goldfisch.
Bij mij niet.quote:Op dinsdag 24 mei 2005 16:44 schreef Automatic_Rock het volgende:
@Z, de link knippen en plakken werkt wel
quote:Op dinsdag 24 mei 2005 20:50 schreef Gajus het volgende:
Gevonden: Saint Onufri (1637) van Jusepe de Ribera (1591-1652)
quote:
quote:Op woensdag 25 mei 2005 12:54 schreef Automatic_Rock het volgende:
Lucio Fontana "concetto spaziale"
quote:Op woensdag 25 mei 2005 18:18 schreef Augustina het volgende:
Georg Baselitz, Clown, 1981
Gajus, mijn hartelijke dank voor deze tip.quote:Op woensdag 25 mei 2005 01:40 schreef Gajus het volgende:
Dit werk is geschilderd door de Chileen Roberto Matta (1911-2002). In zijn zeventigjarige schildersloopbaan heeft hij een fenomenaal aantal werken achtergelaten. Een chronologisch overzicht van 818 werken is te vinden via http://www.matta-art.com/ .
Het blijft raar om mijn eigen nick te zien, wetende dat ik dat zelf niet ben.quote:Op woensdag 25 mei 2005 20:46 schreef Otherside het volgende:
Sssst!
Blij toe, ben ik meteen van die reputatie af.quote:Op woensdag 25 mei 2005 21:04 schreef Otherside het volgende:
Er is niks van jou bij!
quote:Op woensdag 25 mei 2005 21:08 schreef Otherside het volgende:
Het is voor mij ook wennen, hoor.
Als ik bijvoorbeeld op "my active topics" klik, hoor ik mezelf soms voor een fractie van een seconde denken:
"Hé, Otherside heeft gerea....Oh..."
Geeneens geile?quote:Op woensdag 25 mei 2005 21:13 schreef Otherside het volgende:
Ah, dat verklaart dan meteen al die boze reacties die ik voortdurend krijg...
Troost je, je bent niet de enige.quote:Op woensdag 25 mei 2005 21:17 schreef Automatic_Rock het volgende:
Ik had al geen leuke dag.., maar nu is het helemaal een klote dag!!![]()
Vond al dat je verassend snel reageerde.quote:Op woensdag 25 mei 2005 21:18 schreef Otherside het volgende:
Oh, die mag gelijk in de herhaling:
Pardon?
It wasnt me!quote:Op woensdag 25 mei 2005 21:17 schreef Automatic_Rock het volgende:
Ik had al geen leuke dag.., maar nu is het helemaal een klote dag!!![]()
Oh, zo... Ja, nee...quote:Op woensdag 25 mei 2005 21:19 schreef ALTER-EGO het volgende:
[..]
Vond al dat je verassend snel reageerde.
je beseft toch wel dat je nu een meid bent he?
Nee dat klopt...quote:
Nee hoor, daar hoef je niet voor te vrezen.quote:Op woensdag 25 mei 2005 21:21 schreef Otherside het volgende:
[..]
Oh, zo... Ja, nee...
Ik dacht even dat jij er met deze account allerlei smerige contacten op nahield...
Jawel, maar daar kan ze alleen maar in het weekend gebruik van maken... plus het is via een telefoon lijn. Dus het kost veel en is traagquote:Op woensdag 25 mei 2005 21:24 schreef Otherside het volgende:
Heeft ze geen internet?
Ja, bedankt voor deze wijze uitspraakquote:Op woensdag 25 mei 2005 21:29 schreef Otherside het volgende:
Ja, jongen, het leven gaat niet altijd over rozen, he...
Kun je niet contact opnemen met je provider, of er een mogelijkheid is op vervanging van je toestel?quote:Op woensdag 25 mei 2005 21:31 schreef Automatic_Rock het volgende:
[..]
Ja, bedankt voor deze wijze uitspraak
Is ook zo Do2Os...., maar toch, leuk is anders he?quote:Op woensdag 25 mei 2005 21:47 schreef Otherside het volgende:
Niet zo dramatisch doen, hoor...
Da's nergens voor nodig...
Liefde buigt echt niet voor één kapotte telefoon...
Dat zal je toch met me eens moeten zijn, AR...
Niet zo negatief doen Do2Osquote:Op woensdag 25 mei 2005 22:01 schreef Otherside het volgende:
Ik zou potdorie willen dat ik sms'jes zou krijgen die ik, zodra mijn telefoon het zou begeven, moest missen...
Wat meeleven tonen mag best.quote:Op woensdag 25 mei 2005 21:57 schreef Otherside het volgende:
Ja, ik snap dat ook wel...
Maar wat de liefde niet breekt, maakt haar sterker, he...
Waarom zo negatief?
Ahaa, daar komt de aap uit de mouw.quote:Op woensdag 25 mei 2005 22:01 schreef Otherside het volgende:
Ik zou potdorie willen dat ik sms'jes zou krijgen die ik, zodra mijn telefoon het zou begeven, moest missen...
Ik overleef 't wel...quote:Op woensdag 25 mei 2005 22:06 schreef Automatic_Rock het volgende:
[..]
Niet zo negatief doen Do2Os
.
Ik ga slapen, ge zijt gegroet
En zo is er toch weer balans in de dag...quote:Op woensdag 25 mei 2005 22:06 schreef ALTER-EGO het volgende:
[..]
Wat meeleven tonen mag best.
Wil je positieve berichten horen?
Jipson heeft zijn verkeersdiploma gehaald, een dikke 9 voor zijn muziekspreekbeurt over hiphop gehaald, zijn voorbereidende cito-toetsen naar tevredenheid afgesloten en hij heeft de mannelijke hoofdrol in de schoolmusical.
Toch nog één positieve reactie op (mijn toelichting op) mijn opgave.quote:Op woensdag 25 mei 2005 20:59 schreef ALTER-EGO het volgende:
Gajus, mijn hartelijke dank voor deze tip.
Met Robert Matta en zijn werken was ik nog niet bekend.
Bij het bekijken van zijn werk sprak zijn (chaotische) stijl me meteen aan.
Ben helemaal weg van zijn werk.
Meer dan positief, vooral dankbaar dat je me met deze kunstenaar hebt laten kennismaken middels je toelichting.quote:Op woensdag 25 mei 2005 23:24 schreef Gajus het volgende:
[..]
Toch nog één positieve reactie op (mijn toelichting op) mijn opgave.in tegenstelling tot de overige reacties
![]()
Mijn voorkeur ging uit naar een van Mathilde, maar die zou te herkenbaar zijn.quote:
Ik hoop niet dat jouw fascinatie voor Mathilde invloed heeft gehad op jouw karaktervorming.quote:Op woensdag 25 mei 2005 23:33 schreef ALTER-EGO het volgende:
Mijn voorkeur ging uit naar een van Mathilde, maar die zou te herkenbaar zijn.
Als kind was ik vreselijk gefascineerd door Mathilde.
Voor mij was Matta ook een openbaring. Ik wilde mijn fascinatie met jullie jou delen.quote:Op woensdag 25 mei 2005 23:29 schreef ALTER-EGO het volgende:
Meer dan positief, vooral dankbaar dat je me met deze kunstenaar hebt laten kennismaken middels je toelichting.
Dat niet, geloof niet dat ik veel overeenkomsten met haar heb.quote:Op woensdag 25 mei 2005 23:49 schreef Gajus het volgende:
[..]
Ik hoop niet dat jouw fascinatie voor Mathilde invloed heeft gehad op jouw karaktervorming.![]()
want Mathilde was wel het prototype van een takkewijf
Dat is inderdaad de juiste volledige titel.quote:De volledige titel van het schilderij luidt "Wilma met kat" (1940) (van Carl Willink).![]()
was even afwezig wegens huishoudelijk gedoe
Van deze schilder wil ik zeker meer zien en weten, ga binnenkort eens op zoek naar een boek over hem. Dat wil wel wat zeggen, als het eerste kunstboek wat ik wil kopen, er een van deze schilder is.quote:Op woensdag 25 mei 2005 23:54 schreef Gajus het volgende:
[..]
Voor mij was Matta ook een openbaring. Ik wilde mijn fascinatie met jullie jou delen.![]()
Toen hij stierf heeft men in Chili drie dagen van nationale rouw gehouden. Zie jij zoiets in Nederland gebeuren?
Typisch de zienswijze van een (groot) kind.quote:Op donderdag 26 mei 2005 00:03 schreef ALTER-EGO het volgende:
... "ik wil een oudere man, die of rijk of beroemd is. Niet iemand die je helemaal moet bijstaan, waarmee je lief en leed moet delen. Ik hou niet van leed." ...
Het oeuvre van Willink is mij goed bekend. over fascinaties gesprokenquote:Dat is inderdaad de juiste volledige titel.
quote:Op donderdag 26 mei 2005 00:20 schreef Gajus het volgende:
[..]
Typisch de zienswijze van een (groot) kind.![]()
[..]
Het oeuvre van Willink is mij goed bekend. over fascinaties gesproken![]()
Mijn boekenwenslijstje groeit met de dag. de hoogst tijd om weer eens De Slegte te bezoekenquote:Op donderdag 26 mei 2005 00:08 schreef ALTER-EGO het volgende:
Van deze schilder wil ik zeker meer zien en weten, ga binnenkort eens op zoek naar een boek over hem. Dat wil wel wat zeggen, als het eerste kunstboek wat ik wil kopen, er een van deze schilder is.Dan ben ik écht wel onder de indruk.
Goed voorbeeld ... maar dat bleef beperkt tot één avondje hysterie in de ArenA.quote:hehe... de idioterie hier rond Hazes vond ik al opmerkelijk genoeg.
Mijn boekenwenslijstje is nog vers.quote:Op donderdag 26 mei 2005 00:29 schreef Gajus het volgende:
[..]
Mijn boekenwenslijstje groeit met de dag. de hoogst tijd om weer eens De Slegte te bezoeken![]()
Gelukkig maar, voel me altijd wereldvreemd bij dat soort gelegenheden.quote:Goed voorbeeld ... maar dat bleef beperkt tot één avondje hysterie in de ArenA.![]()
Dat vind ik niet alleen van Willink, dat vind ik van de gehele Nederlandse kunstwereld.quote:Op donderdag 26 mei 2005 00:24 schreef ALTER-EGO het volgende:
Jammer dat er op internet weinig van zijn werk te vinden is.
Hopelijk komt daar ooit nog verandering in.quote:Op donderdag 26 mei 2005 00:37 schreef Gajus het volgende:
[..]
Dat vind ik niet alleen van Willink, dat vind ik van de gehele Nederlandse kunstwereld.![]()
Zeker in vergelijking tot landen als Frankrijk, Engeland, Amerika, Rusland enz. die wel pronken met hun nationale erfgoed.![]()
Wie zijn er wereldvreemd, degenen die buiten zinnen raken of degenen die verkiezen zichzelf te blijven?quote:Op donderdag 26 mei 2005 00:35 schreef ALTER-EGO het volgende:
Gelukkig maar, voel me altijd wereldvreemd bij dat soort gelegenheden.
That's the question...quote:Op donderdag 26 mei 2005 00:48 schreef Gajus het volgende:
[..]
Wie zijn er wereldvreemd, degenen die buiten zinnen raken of degenen die verkiezen zichzelf te blijven?![]()
Zullen we dan maar voor dat vluggertje gaan?!quote:Op donderdag 26 mei 2005 00:55 schreef Gajus het volgende:
Other question, is het al bedtijd of is er nog tijd voor een vluggertje?
Hoe dat zo?quote:Op donderdag 26 mei 2005 00:37 schreef Gajus het volgende:
[..]
Dat vind ik niet alleen van Willink, dat vind ik van de gehele Nederlandse kunstwereld.![]()
Zeker in vergelijking tot landen als Frankrijk, Engeland, Amerika, Rusland enz. die wel pronken met hun nationale erfgoed.![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |