quote:Op maandag 23 mei 2005 17:40 schreef -Dominator- het volgende:
Niet pinnen maar contant betalen
De Chipknip doet het bij mij goed hoorquote:Op maandag 23 mei 2005 17:49 schreef Vonkenboer het volgende:
Zorg gewoon dat je contant geld op zak hebt; of ga gewoon chippen ofzo
Wordt dat geflopte ding ook nog ergens voor gebruikt
volgens mij wel bij een bedrag onder de ¤25 o.i.dquote:Op maandag 23 mei 2005 18:00 schreef Conflict het volgende:
In de supermarkt betaal je toch niet voor pinnen?
ik heb dat ook nog nooit meegemaaktquote:Op maandag 23 mei 2005 18:00 schreef Conflict het volgende:
In de supermarkt betaal je toch niet voor pinnen?
Anders moeten ze het zeggen trouwens.
onder de 10 euro ongeveer ( en 9,97 9.98 en 9,99 volgens mij nietquote:Op maandag 23 mei 2005 18:01 schreef wlsandman het volgende:
[..]
volgens mij wel bij een bedrag onder de ¤25 euro o.i.d
Yupz, je hebt gelijk........werk zelf in een supermarktquote:Op maandag 23 mei 2005 17:49 schreef crossover het volgende:
who cares! zij moeten toch ook de kosten daarvoor betalen!?
Ik heb niet eens een pinpasquote:
Niet toch? Als ik een bedrag extra pin betaal ik daar niets extra's voor. En zit je dus meteen boven het eventuele minimum pinbedrag.quote:
Of voor mensen met een echte bankrekening ipv een Pennyrekeningquote:
Bij ons in de supermarkt niet. Als het bedrag wat je wilt betalen te laag is moet je gewoon 25 cent betalen, ook als je zegt dat je 20 euro bij wilt pinnen.quote:Op maandag 23 mei 2005 18:11 schreef Copycat het volgende:
[..]
Niet toch? Als ik een bedrag extra pin betaal ik daar niets extra's voor. En zit je dus meteen boven het eventuele minimum pinbedrag.
quote:Op maandag 23 mei 2005 18:14 schreef Bupatih het volgende:Met je pinpas betalen bij de kassa (over die 10 euro)
Dan hoef je die 10 cent niet te betalen.
Je gaat naar huis....
Komt een half uur later terug.
En je levert dan een product in
Je zegt dan dat je die eigenlijk niet wilde ofzo
Dus je krijgt je geld terug.
Ja, mooi toch.quote:Op maandag 23 mei 2005 18:17 schreef Sport_Life het volgende:
Volgens mij snap jij het principe niet achter die regeling.. T kost de winkel namelijk 0,25 ct transactiekosten en als jij een lolly af gaat lopen rekenen dan maken ze dus vet verlies
quote:Op maandag 23 mei 2005 17:49 schreef crossover het volgende:
who cares! zij moeten toch ook de kosten daarvoor betalen!?
Mij is verteld dat Interpay nog gebruikt maakt van telefoontikken en het daarom geld kost. Net als je PC modem 10 jaar geleden dusquote:Op maandag 23 mei 2005 18:20 schreef Yildiz het volgende:
Die 0.25 ct transactiekosten is voor zover ik weet heeeeeele dikke bullshit
Vraag het anders even aan www.interpay.nl ofzo
quote:Op maandag 23 mei 2005 18:21 schreef pfaf het volgende:
Extra betalen voor pinnen? Heb ik nog nooit hoeven doen, ook niet als ik maar 1 euro pin.
Jawel. Want dat is nog steeds de winst op jouw boodschappen te weinig om het pinnen, voor de winkelier, aantrekkelijk te maken. Op het geld dat je extra pint, verdient de winkelier namelijk niet.quote:Op maandag 23 mei 2005 18:11 schreef Copycat het volgende:
[..]
Niet toch? Als ik een bedrag extra pin betaal ik daar niets extra's voor. En zit je dus meteen boven het eventuele minimum pinbedrag.
quote:Op maandag 23 mei 2005 18:23 schreef Sport_Life het volgende:
[..]
Mij is verteld dat Interpay nog gebruikt maakt van telefoontikken en het daarom geld kost. Net als je PC modem 10 jaar geleden dus.
quote:Op maandag 23 mei 2005 18:23 schreef Yildiz het volgende:In engeland betaal je bij the bank of scotland (dacht ik) straks 15 pond per transactie
quote:
quote:Op maandag 23 mei 2005 18:27 schreef Yildiz het volgende:
[..]Het kan overigens zo zijn dat het een grote zakelijke bank is, niet zo gericht op particulieren.
Zoals staalbankiers ofzo, dat is toch niet zo consumentgericht of wel?
Ik zie er anders nooit een vestiging van, hooguit een zuiltje bij de Bijenkorf, en mensen in mantelpak die pinnen.
![]()
quote:Op maandag 23 mei 2005 18:27 schreef mrSPLIFFY het volgende:
15 pond per transactie? lijkt me ERG sterk...
Bron?
doe normaal. Zo'n ding heeft hoogstens 3 seconden per transactie contact ofzo. Laten we zeggen dat het voor zo'n bedrijf 0.5ct per minuut kost.. Naja reken het zelf maar uitquote:Op maandag 23 mei 2005 18:23 schreef Sport_Life het volgende:
Mij is verteld dat Interpay nog gebruikt maakt van telefoontikken en het daarom geld kost. Net als je PC modem 10 jaar geleden dus.
quote:Op maandag 23 mei 2005 18:30 schreef Yildiz het volgende:
[..]Ik weet het zeker, er was een plan, van The Bank of Scotland om dat zo te doen,...
zodat ze minder winkels open hoefden te houden, omdat er dan minder mensen komen.
dat kan toch niet de bedoeling zijn!
Het stond overigens in een engelse krant,
ik weet niet meer welke.
quote:Op maandag 23 mei 2005 18:36 schreef Catch22- het volgende:
[..]
doe normaal. Zo'n ding heeft hoogstens 3 seconden per transactie contact ofzo. Laten we zeggen dat het voor zo'n bedrijf 0.5ct per minuut kost.. Naja reken het zelf maar uit
quote:Op maandag 23 mei 2005 18:36 schreef Catch22- het volgende:
[..]
doe normaal. Zo'n ding heeft hoogstens 3 seconden per transactie contact ofzo. Laten we zeggen dat het voor zo'n bedrijf 0.5ct per minuut kost.. Naja reken het zelf maar uit
Ik heb het anders ook wel in Den Haag gezien hoor, pas nog. Bij de avondwinkel ofzoiets.quote:Op maandag 23 mei 2005 18:48 schreef boskov het volgende:
Ik vraag me af in wat voor smerig gat jij woont. Ik heb nog nooit een supermarkt gezien waar je extra moet betalen voor het pinnen.
Best leuk als je je afschrift krijgt met af 0,35; af 1,15; af 0,97; af 0,25![]()
su·per·markt (de ~)quote:Op maandag 23 mei 2005 18:57 schreef Yildiz het volgende:
[..]
Ik heb het anders ook wel in Den Haag gezien hoor, pas nog. Bij de avondwinkel ofzoiets.
Nee.quote:Op maandag 23 mei 2005 21:07 schreef Copycat het volgende:
Ben ik de enige die al die smilies vóór een post rete-irritant vind?
tering is dat zwarte geld van je nog niet opquote:Op maandag 23 mei 2005 18:00 schreef Dementor het volgende:
Pinnen?
Ik koop alles met oud hollandsche florijnen en af en toe haal ik wat van mijn spaarbankboekje.
nee, en als men zo doorgaat, worden de posts simpelweg ge-editquote:Op maandag 23 mei 2005 21:07 schreef Copycat het volgende:
Begrepen.quote:Op maandag 23 mei 2005 21:12 schreef Jerruh het volgende:
[..]
nee, en als men zo doorgaat, worden de posts simpelweg ge-edit.
Das dan niet zo erg, als het nu een kwart euro was echterquote:Op maandag 23 mei 2005 21:30 schreef Sorella het volgende:
Dekamarkt onder de zoveel euro (weet het bedrag niet meer precies) 0.25 ct extra
Anders ik niet. En ik heb toch al redelijk vaak in een supermarkt kleine bedragen gepind (zonder extra te dokken dus).quote:Op maandag 23 mei 2005 21:37 schreef Catch22- het volgende:
ik heb echt nog nooit in een supermarkt gepint en extra moeten lappen
Is in de bus al zo geregeld.quote:Op maandag 23 mei 2005 18:08 schreef bonke het volgende:
contant betalen is wel leuk, totdat ze daar ook een prijsje voor gaan berekenen
was laats nog in et nieuws dat ze contant betalen extra willen belasten om het gebruik van de pin en chipknip te stimuleren
Een mes trekken wil misschien helpen... Bij Opsporing Verzocht komen ze vaak genoeg voorbij.quote:Op maandag 23 mei 2005 17:37 schreef Oversight het volgende:
wie heeft er tips om NIET meer te hoeven betalen als je wil pinnen ?
quote:Op maandag 23 mei 2005 21:12 schreef Jerruh het volgende:
[..]
nee, en als men zo doorgaat, worden de posts simpelweg ge-edit.
Lang niet alle zaken staan het toe dat je een extra bedrag 'opneemt'.quote:Op maandag 23 mei 2005 18:11 schreef Copycat het volgende:
[..]
quote:Op dinsdag 24 mei 2005 00:57 schreef Dirkh het volgende:
Gewoon pertinent weigeren bij de kassa. En dat keer op keer. Al reken je een zakje eigen merk chips af, van 45 cent.
Eerst aan laten slaan, zeggen dat je wil pinnen en als je het bedrag op de automaat ziet staan gaan mekkeren.
Niet betalen dus. De kosten die ze dan moeten maken om alles weer terug te draaien, is zekere hoger dan het bedrag wat je af moet rekenen.
Deed iedereen dat maar, maar we accepteren het gewoon.
Dan moet je niet onder de ¤10 pinnenquote:Op maandag 23 mei 2005 17:37 schreef Oversight het volgende:
ik wil geen extra kosten meer betalen als ik ga pinnen.
Contant betalenquote:Op maandag 23 mei 2005 17:37 schreef Oversight het volgende:![]()
ook niet voor bedragen onder de 10 euro, die ik in de supermarkt wil pinnen
quote:Op maandag 23 mei 2005 21:07 schreef Copycat het volgende:
quote:Op dinsdag 24 mei 2005 10:42 schreef Jernau.Morat.Gurgeh het volgende:
[..]
Lang niet alle zaken staan het toe dat je een extra bedrag 'opneemt'.
quote:Op maandag 23 mei 2005 18:01 schreef wlsandman het volgende:
[..]
volgens mij wel bij een bedrag onder de ¤25 o.i.d
quote:Op maandag 23 mei 2005 18:29 schreef Oversight het volgende:
[..]
het gaat om het idee....
betalen om te mogen betalen....
naar wie gaat dat geld eigenlijk ?
Gewoon meer kopenquote:Op maandag 23 mei 2005 17:37 schreef Oversight het volgende:
ook niet voor bedragen onder de 10 euro, die ik in de supermarkt wil pinnen.
het is gewoon oplichting, betalen om te mogen betalen.....
Niet betalen voor producten is idd diefstal.quote:[b]Op [url=http://forum.fok.nl/topic/704917/4/25#27301513]dinsdag 24 mei Bij de pinautomaat aan het einde van de transactie toch annuleren.
Bij enkele winkels (die niet automatisch een bonnetje printen ofzo) heeft een onvoorzichtige cassiere dat niet door..
Maar ik vind het not-done.
Gewoon diefstal dus.
quote:Op dinsdag 24 mei 2005 10:56 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Niet betalen voor producten is idd diefstal.
quote:Op dinsdag 24 mei 2005 11:06 schreef Angel_of_Dth het volgende:
Zeg Oversight, misschien moet je eens op zoek naar een (beter betalende) baan. Dan hoef je niet moeilijk te doen om alles gratis te krijgen. En het zal aardig schelen in het aantal kuttopics dat je meent te moeten openen.
Me vervelen met je gezeikquote:
Wat ben jij toch een juridische onbenul. Ik zie je zo vaak dingen beweren waarvan je echt oprecht denkt dat ze nog waar zijn ook, maar waar niets van waar is. In feite ga je namelijk een overeenkomst aan, waarin jouw deel van de overeenkomst onder andere bestaat uit de plicht om te betalen. Let je even op? Het is jouw plicht om te betalen, niet om iets ter betaling aan te bieden. Over ter betaling aanbieden zegt de wet helemaal niets.quote:Op dinsdag 24 mei 2005 11:03 schreef Oversight het volgende:
[..]
FOUTJE WOMBCAT
het is verboden goederen weg te nemen met het oogmerk je die goederen wederrechtelijk toe te eigenen...
het feit dat je ze ter betaling aanbied bij de kassa ontslaat jou van verdere plichten....
En het blijft jouw plicht om te betalen, ook als de kassier of kassiere zit te slapen.quote:het is aan de kassiere om te controleren of de betaling ook daadwerkelijk werd verricht !
Als je het maar vaak genoeg doet zal de rechter op een gegeven moment hopelijk oordelen dat er opzet in het spel is. Maar eigenlijk is het niet relevant. Het feit dat de kassier(e) niet goed zit op te letten ontslaat je nog niet van je betalingsplicht.quote:van oplichting kan hier GEEN sprake zijn, tenzij:
de kassiere kan aantonen dat jij opzettelijk de betaling hebt geannuleerd, met als doel jezelf wederrechtelijk te verrijken... en dat kan NOOIT iemand aantonen....
Precies. Door niet op ja te drukken, maar door te annuleren, verbreek je de handeling, en onthou je je van betaling.quote:Op dinsdag 24 mei 2005 11:32 schreef ..-._---_-.- het volgende:
[..]
Wat ben jij toch een juridische onbenul. Ik zie je zo vaak dingen beweren waarvan je echt oprecht denkt dat ze nog waar zijn ook, maar waar niets van waar is. In feite ga je namelijk een overeenkomst aan, waarin jouw deel van de overeenkomst onder andere bestaat uit de plicht om te betalen. Let je even op? Het is jouw plicht om te betalen, niet om iets ter betaling aan te bieden. Over ter betaling aanbieden zegt de wet helemaal niets.
[..]
Ik heb hier in KLB weinig met MUUS te maken, een schat van een babe, maar als ik hier in dit topic zie dat mensen met behulp van smilies de discussiewaarde etc. flink omlaag halen omdat ze zonodig heel blij met smilies willen gaan kloten, dan moet je niet bij mij zijn. Ik weet niet of jij je topic een beetje goed doorneemt, maar de smilies maken het er absoluut niet serieuzer op. En DAAR gaat het mij om: als jij een topic opent moet jij je er van bewust zijn dat jouw topic bepaalde reacties oplevert die het topic zouden moeten ondersteunen op een bepaalde manier die het topic een goed topic maken. Wat er nu gebeurt? mensen ergeren zich aan jouw smilies, gebruiken de smilies om jou na te apen en daardoor jou te grappen en zijn niet meer vol en op een onderbouwde manier bezig met een topic. Dus als jij zo rgaag met smilies wilt posten omdat jij het zo graag als jouw image wilt laten werken, so be it, maar draag dan ook maar de consequenties in de topics die jij produceert: als mensen er zich aan ergeren, als het topic daardoor gruwelijk verbaggert in een smilie orgie, als er gewoon geen normale reactie meer mogelijk is, dan kunnen die smilies als eerste opzouten.quote:Op dinsdag 24 mei 2005 10:45 schreef Oversight het volgende:
[..]MUUS (Moderator) - maandag 23 mei 2005 @ 18:02
Dat gepijpzeik over die smilies elke keer. Tief toch op.
Voor een zin, achter een zin, wat maakt dat nou uit.
ISDN???quote:Op maandag 23 mei 2005 18:25 schreef Yildiz het volgende:
[..]Lijkt me sterk, in die PIN apparaatjes bij de supermarkt zit gewoon een 8polig ethernet dingetje, en geen 4polig telefoonstekkertje.
Of zou dat naar een hypersnelle router gaan, en vervolgens in een 56K6 modem gaan.
Dan zou ie bij elke transactie moeten inbellen?
quote:Op dinsdag 24 mei 2005 11:57 schreef Jerruh het volgende:
[..]
Ik heb hier in KLB weinig met MUUS te maken, een schat van een babe, maar als ik hier in dit topic zie dat mensen met behulp van smilies de discussiewaarde etc. flink omlaag halen omdat ze zonodig heel blij met smilies willen gaan kloten, dan moet je niet bij mij zijn.
quote:Ik weet niet of jij je topic een beetje goed doorneemt, maar de smilies maken het er absoluut niet serieuzer op. En DAAR gaat het mij om: als jij een topic opent moet jij je er van bewust zijn dat jouw topic bepaalde reacties oplevert die het topic zouden moeten ondersteunen op een bepaalde manier die het topic een goed topic maken. Wat er nu gebeurt? mensen ergeren zich aan jouw smilies, gebruiken de smilies om jou na te apen en daardoor jou te grappen en zijn niet meer vol en op een onderbouwde manier bezig met een topic.
quote:Dus als jij zo rgaag met smilies wilt posten omdat jij het zo graag als jouw image wilt laten werken, so be it, maar draag dan ook maar de consequenties in de topics die jij produceert: als mensen er zich aan ergeren, als het topic daardoor gruwelijk verbaggert in een smilie orgie, als er gewoon geen normale reactie meer mogelijk is, dan kunnen die smilies als eerste opzouten.
quote:Op dinsdag 24 mei 2005 11:32 schreef ..-._---_-.- het volgende:
[..]
Wat ben jij toch een juridische onbenul. Ik zie je zo vaak dingen beweren waarvan je echt oprecht denkt dat ze nog waar zijn ook, maar waar niets van waar is. In feite ga je namelijk een overeenkomst aan, waarin jouw deel van de overeenkomst onder andere bestaat uit de plicht om te betalen. Let je even op? Het is jouw plicht om te betalen, niet om iets ter betaling aan te bieden. Over ter betaling aanbieden zegt de wet helemaal niets.
[..]
En het blijft jouw plicht om te betalen, ook als de kassier of kassiere zit te slapen.
[..]
Als je het maar vaak genoeg doet zal de rechter op een gegeven moment hopelijk oordelen dat er opzet in het spel is. Maar eigenlijk is het niet relevant. Het feit dat de kassier(e) niet goed zit op te letten ontslaat je nog niet van je betalingsplicht.
quote:Op dinsdag 24 mei 2005 12:58 schreef WeirdMicky het volgende:
Oversight...wat blijf je toch een stoere fokker zeg
quote:Op dinsdag 24 mei 2005 11:35 schreef Alicey het volgende:
Je zou kunnen afrekenen met kleingeld, en dit uitgebreid uittellen.
quote:Op dinsdag 24 mei 2005 13:06 schreef Oversight het volgende:
[..]
you just made my day !
nou kan ik met een gerust hart weer verder.
jerruh = en beetje stil geworden na weerwoord,.... dat zijn ze hier vast niet gewend.
Wat voor pauperbank is dat?quote:Op maandag 23 mei 2005 18:47 schreef jogy het volgende:De kosten van het bezitten van een pinpas vind ik pas erg!
, een paar euro per kwartaal om een pasje te gebruiken waarmee je het geld wat jij bij hun op de bank hebben gezet ( waar ze dus vette rente van trekken ) eraf kan halen.
, omdat ze verlies lijden op het betalingsverkeer zeggen ze dan.
Terwijl ze wel 5 miljard winst hebben op de rest van je geld.
quote:Op dinsdag 24 mei 2005 13:23 schreef Jerruh het volgende:
als je nog wat te zeggen hebt, mail je me maar
goed?
(off-topic) Het D-kanaal inderdaad. Het D-kanaal wordt primair gebruikt om berichten van de centrale naar de apparatuur te sturen (Bijv. dat er gebeld wordt, nummerweergave etc.), maar het is ook mogelijk om zelf sequences tot 128 bytes te sturen. Het kost ook nog eens niets. Het D-kanaal is 16 kbit/s, wat in principe genoeg is om in een fractie van een seconde de gegevens van de pas en pincode te sturen, en het respons te ontvangen. Of betaalautomaten daadwerkelijk gebruik maken van het D-kanaal weet ik niet.quote:Op dinsdag 24 mei 2005 13:39 schreef LintuxCx het volgende:
[..]
Wat voor pauperbank is dat?
En Banzi, dat zal idd wel ISDN zijn. En mij ligt bij dat betaalverkeer ook nog eens over een apart ISDN-kanaal gaat. Wat dan niet in de vorm van dataverbindingen is, maar in de vorm van packet verkeer. D'r is voor zover ik me kan herinneren een apart low-bandwidth kanaal op ISDN-lijnen waarop je pakketjes heen en weer kunt sturen zonder eerst een verbinding op te moeten bouwen. Gaat dus nog sneller. En dat is bij sommige winkels ook wel te zien ja, veel meer dan een seconde duurt het soms niet.
Hrmm... Het sturen van gespreks-aanvragen is inderdaad gratis, maar voor zover ik weet wil de KPN wel geld zien als je zelf andere vormen van data probeert te versturen. Net even op Usenet gesnuffeld, daar wordt ergens beweerd dat KPN automatisch de inhoud van de berichten verandert als je er niet voor betaalt.quote:Op dinsdag 24 mei 2005 13:48 schreef Alicey het volgende:Het D-kanaal inderdaad. Het D-kanaal wordt primair gebruikt om berichten van de centrale naar de apparatuur te sturen (Bijv. dat er gebeld wordt, nummerweergave etc.), maar het is ook mogelijk om zelf sequences tot 128 bytes te sturen. Het kost ook nog eens niets.
Ik denk zelf dat dat niet het geval is. In veel gevallen wordt denk ik gewoon een permanente verbinding gebruikt of een open kanaal. Als echt inbellen nodig is, is dat met ISDN bovendien ook in een fractie van een seconde gepiept..quote:Op dinsdag 24 mei 2005 13:59 schreef LintuxCx het volgende:
Nu kun je ook nog een aantal bytes aan data in een packet sturen voor een gespreks-aanvraag, dat werkt wel en daar bestonden programmaatjes voor. Da's op zich wel gratis, maar ik mag hopen dat betaalverkeer niet via zo'n vieze hack verloopt.
Maar idd, dit is redelijk off-topic.
Is niet relevant. Je hebt de plicht om te betalen. Dat zegt de wet. Punt. Ik zal het nog één keer uitleggen voor meneer eigenwijs:quote:Op dinsdag 24 mei 2005 13:05 schreef Oversight het volgende:
...nergens heb ik de plicht op me genomen om te controleren of een betaling ook daadwerkelijk is verricht, daarvoor hebben ze immers een kassiere achter die kassa zitten.
De wet zegt niets over het 'ter betaling aanbieden'. De wet zegt dat je daadwerkelijk moet betalen, slechts aanbieden te betalen is niet voldoende !!!!quote:ik heb mijn voornemen om te betalen voor mijn aankomen geopenbaard met een begin van uitvoering, namenlijk door mijn aankopen op de kassaband te leggen, en ze daarmee ter betaling aan te bieden.
pardon? Dat jij een juridische onbenul bent met een enorme plaat voor je arrogante hoofd kan ik niet helpen, maar mijn reactie is volkomen ontopic.quote:nu weer ontopic dan ?
En waarom is dat? Ga jij even bepalen dat als commentaar op jouw geblaat je niet bevalt mensen maar even een eigen topic moeten openen?quote:of open een topic in GWR, over waar de grens/ verantwoording ligt bij het uitvoeren van een electronische betalingstransactie.
consequent contant betalen met enorm grote briefjesquote:Op maandag 23 mei 2005 17:37 schreef Oversight het volgende:
In de rest vd wereld betalen ze liever met creditcards, helemaal gratis en zowat overal geaccepteerd in het buitenland, zelfs bij de lokale snackbars ed.quote:Op maandag 23 mei 2005 18:23 schreef Yildiz het volgende:Nederland is 1 van de weinige landen waar je gratis kan pinnen
... ik ken wel meer doorzichtige smoesjes van Zalm mbt het handiger maken v/h betalingsverkeer.... Of is dat een wel heel grote dooddoenerquote:Op maandag 23 mei 2005 18:20 schreef Yildiz het volgende:
Zalm wil de mensen die cash betalen10 cent meer laten betalen, om zo het pinnen nog meer door te voeren
omdat transactiekosten vele malen lager zijn dan de kosten om dat cash geld te verplaatsen
(denk o.a. aan een kluis, waardetransport inhuren, verzekering etc.)
Die 0.25 ct transactiekosten is voor zover ik weet heeeeeele dikke bullshit
Vraag het anders even aan www.interpay.nl ofzo
quote:Op dinsdag 24 mei 2005 13:48 schreef LintuxCx het volgende:
En Oversight, ik vrees overigens dat je gratis treinreizen truc niet meer zo goed werkt. Op het station in Deventer zag ik iig bij het loket een bordje hangen met zo ongeveer de volgende tekst:
"Geld retour voor treinkaartjes doen wij alleen met kaartjes die minder dan een half uur geleden gekocht zijn op dit station. Ik post dit maar even hier aangezien men hier niet echt haast lijkt te hebben met het fixen van de zoekfunctie en aangezien Google Fok! nou niet bepaald volledig heeft geïndexeerd... *zucht*
Hrmmm, ik kom niet zo vaak in Deventer, maar ik zal kijken of 't een keer lukt. Overigens staat er ook nog bij dat je het nog wel bij hun hoofdkantoor in Utrecht kunt proberen, dus misschien is het nog enigszins mogelijk, maar 't kost iig "wat" meer moeite.quote:Op dinsdag 24 mei 2005 19:52 schreef Oversight het volgende:
doe me een lol, post er een duidelijke foto van?
En denk er vooral aan om gelijk even bij het loket een exemplaar van de Algemene Voorwaarden te vragen.....
quote:Op dinsdag 24 mei 2005 14:02 schreef ..-._---_-.- het volgende:
[..]
Is niet relevant. Je hebt de plicht om te betalen. Dat zegt de wet. Punt. Ik zal het nog één keer uitleggen voor meneer eigenwijs:
- Juridisch gezien is er sprake van een koopovereenkomst.
- Bij deze overeenkomst zijn twee partijen betrokken: de klant en de verkoper/winkelier.
- De wet verplicht de verkoper een (deugdelijk) produkt te leveren.
- De wet verplicht de klant de (afgesproken) prijs te betalen.
Dat is de wet, en jouw verhaal is borrelpraat.
[..]
quote:De wet zegt niets over het 'ter betaling aanbieden'. De wet zegt dat je daadwerkelijk moet betalen, slechts aanbieden te betalen is niet voldoende !!!!
[..]
quote:pardon? Dat jij een juridische onbenul bent met een enorme plaat voor je arrogante hoofd kan ik niet helpen, maar mijn reactie is volkomen ontopic.
quote Jerruh (Moderator) - dinsdag 24 mei 2005 @ 13:21quote:En waarom is dat? Ga jij even bepalen dat als commentaar op jouw geblaat je niet bevalt mensen maar even een eigen topic moeten openen?
quote:Op woensdag 25 mei 2005 12:25 schreef Foo_niks het volgende:
Ik heb wel de Engelse versie voor je ,weet niet of die ook bij Nederlandse banken werkt.
[afbeelding]
quote:Op woensdag 25 mei 2005 13:34 schreef DusDat het volgende:
De truus de chipknip knop inlaten drukken en gewoon pinnen.
je betaalt die kosten gewoon omdat het geld kost voor de winkelier elke keer als ie een pin transactie maakt, als jij dan extra geld pint en het meeneemt ipv het uit te geven dan heeft ie daar natuurlijk geen flikker aanquote:Op maandag 23 mei 2005 18:11 schreef Copycat het volgende:
[..]
quote:Op maandag 23 mei 2005 17:37 schreef Oversight het volgende:
nou, grote kans dat ze zeggen dat dat extra dan niet hoeft...quote:
quote:Op vrijdag 27 mei 2005 18:08 schreef Troel het volgende:
[..]
nou, grote kans dat ze zeggen dat dat extra dan niet hoeft...
quote:Op vrijdag 27 mei 2005 19:44 schreef Jonathon het volgende:
Lekker contant betalen johter irritatie van andere klanten die achter je staan te w88...
quote:Op dinsdag 24 mei 2005 13:15 schreef Oversight het volgende:
[..]
hele goeie !
er schijn een wettelijk maximum te bestaan aan de hoeveelheid kleingeld die een winkelier verplicht is aan te nemen,.... iemand een idee ?
alleen een vraagje: pinde je voor boven de 10 euro of was het eronder?quote:Was ik net bij de Douglas, de Douglas for all sakes, die shit is daar allemaal zo duur dat je wel MOET pinnen, kost dat gewoon 25 cent
Het gaat niet om die 25 cent, maar om het principe, hoelang kun je nou al pinnen? moeten ze nog steeds die extra kosten vragen?
dat heb ik inderdaad nog niet ech vaak gezien, maar het kan zo zijn dat bij andere winkels die 'tax" er zogenaamd al is bijgerekend en bij douglas niet, zodat ze het er automatisch bijtellen...quote:Op vrijdag 27 mei 2005 21:55 schreef Molluck het volgende:
Ja erboven natuurlijk, dat maakt het helemaal zo belachelijk...
Mijn dierenwinkel heeft die extra kosten ook, maar als ik alleen een zak hondevoer van 9 euro oid moet afrekenen kan ik me nog voorstellen dat ze die transactiekosten rekenen...
Maar bij die Douglas betaal ik gewoon fucking ¤45 euro voor een flesje dat voor 90% uit alcohol bestaat en dan nog willen ze me die 25 cent laten betalen
quote:Op zaterdag 28 mei 2005 11:14 schreef Martijn_77 het volgende:
Chippen is de oplossing voor kleine bedragen!!
quote:Op vrijdag 27 mei 2005 21:56 schreef Jerruh het volgende:
[..]
dat heb ik inderdaad nog niet ech vaak gezien, maar het kan zo zijn dat bij andere winkels die 'tax" er zogenaamd al is bijgerekend en bij douglas niet, zodat ze het er automatisch bijtellen...
quote:Op zaterdag 28 mei 2005 15:01 schreef TC03 het volgende:
Wat een kneuzen hier. En nog dom ook.
quote:Oversight mag van mij weleens voor onbepaalde tijd gebanned worden vanwege overmatig gebruik van smileys op een irritante manier. Jezus wat ben jij een mongool. Oké, dat eerst dus.
quote:Pinnen kost de winkelier geld, en als je weet hoe laag de marges zijn is het logisch dat bij kleine bedragen extra geld wordt gevraagd. Per transactie kost het de winkelier namelijk iets van 15 cent, en als jij voor ¤5,- iets koopt waar de winkelier maar 15 cent op verdient heeft ie geen winst.
quote:En als je dan nog een vergelijking gaat maken dat je voor de kassa geen extra euri's moet inleveren laat je wel heel erg blijken dat je het IQ van een kleuter hebt.
quote:Opgelost, slotje, ban voor Oversight met z'n debiele 9/11 theorieën en iedereen is weer happy.
thats my question dude....quote:Op zaterdag 28 mei 2005 12:42 schreef Oversight het volgende:
[..]
...en bij Bas van der Heijden ook ?
afhankelijk van hoeveel je koopt ?
als ik voor 9 euro koop zijn de kosten kennelijk niet in de prijzen van de prodcten verwerkt,
als ik voor 11 euro koop dan zijn de kosten ineens wel in de prijs verwerkt ?
Op boodschappen die bij elkaar nog geen 10 euro kosten, wordt nauwelijks verdiend en worden dus de extra kosten die de winkelier maakt omdat je wilt pinnen in rekening gebracht.quote:Op zaterdag 28 mei 2005 16:03 schreef Oversight het volgende:
3. bij een aankoop onder de 10 euro, zegt de winkelier ineens dat de kosten niet zijn verwerkt, terwijl:
4. bij een aankoop van boven de 10 euro de kosten ineens weer wel zijn verwerkt in de prijs....]
quote:
Dat zijn ze niet. Maar omdat de winkelier dan al meer verdient aan jou als klant dan wanneer je voor minder aan boodschappen haalt, hoef je de extra kosten niet zelf te betalen, maar neemt de winkelier die kosten op zich.quote:Op zaterdag 28 mei 2005 17:43 schreef Oversight het volgende:
[..]
blijkbaar !
waarom zijn de kosten wel in de prijs inbegrepen als ik voor 11 euro aan boodschappen doe ?
quote:Op zaterdag 28 mei 2005 18:33 schreef Angel_of_Dth het volgende:
[..]
Dat zijn ze niet. Maar omdat de winkelier dan al meer verdient aan jou als klant dan wanneer je voor minder aan boodschappen haalt, hoef je de extra kosten niet zelf te betalen, maar neemt de winkelier die kosten op zich.
quote:Op zaterdag 28 mei 2005 18:31 schreef crossover het volgende:
om te stimuleren dat je met contant geld betaalt! als iedereen voor elk pakje kauwgum gaat pinnen kost hem dat geld, en de consument ook.
quote:Op zaterdag 28 mei 2005 18:57 schreef Bleet het volgende:
Pinnen kost een bedrif 8 of 9 cent per transactie.
je ondertitel klopt nietquote:Op zaterdag 28 mei 2005 18:57 schreef Bleet het volgende:
Pinnen kost een bedrif 8 of 9 cent per transactie. Ik vind dat het een extra service is die verleend wordt aan de klant. Onzin dat de klanten daar dan 25 cent voor moeten betalen, zodat ze nog eens extra winst maken
men gaat er niet vanuit dat je pint, dus zit dat niet in de verkoopprijs verwerktquote:Op zaterdag 28 mei 2005 18:56 schreef Oversight het volgende:
[..]
de kassiere die mijn geld moet aannemen, natellen en aanslaan op de kassa kost "ons" net zoveel alleen die kosten zijn gewoon in de verkoopprijs verwerkt....
quote:
quote:men gaat er niet vanuit dat je pint, dus zit dat niet in de verkoopprijs verwerkt
overtreffende trap => meer DAN, niet als.quote:
nummer 2! daarom dus die extra kosten, en bij kleine bedragen vanwege het feit dat je met kleine bedragen ook gemakkelijker contant kan betalen, en een groter deel van de kosten voor de winkelier zit in de pinkosten. minder winst op een klein bedrag dus.quote:Op zaterdag 28 mei 2005 19:19 schreef Oversight het volgende:
[..]waarom dan wél als ik voor 11 euro aan boodschappen doe ?
er zijn 2 mogelijkheden:
1.de kosten zijn in de verkoopprijs verwerkt.
2.de kosten zijn NIET in de verkoopprijs verwerkt.
najah, oplichting is het niet. de winkelbedrijven moeten ervoor betalen om jou gebruik te kunnen laten maken van het pinnen in de winkel.quote:Op maandag 23 mei 2005 17:37 schreef Oversight het volgende:
Contant geld afstorten kost de winkelier trouwens ook..quote:Op zaterdag 28 mei 2005 19:27 schreef Freeflyer het volgende:
[..]
najah, oplichting is het niet. de winkelbedrijven moeten ervoor betalen om jou gebruik te kunnen laten maken van het pinnen in de winkel.
contant geld is de oplossing alhoewel men daar een tijdje terug ook al wat aan wilde gaan doen..
quote:Op zaterdag 28 mei 2005 19:25 schreef crossover het volgende:
nummer 2! daarom dus die extra kosten, en bij kleine bedragen vanwege het feit dat je met kleine bedragen ook gemakkelijker contant kan betalen, en een groter deel van de kosten voor de winkelier zit in de pinkosten. minder winst op een klein bedrag dus.
ik ga het iig vragen wanneer ik extra moet betalen..
Rot eens op met die smileys, idioot.quote:Op zaterdag 28 mei 2005 16:03 schreef Oversight het volgende:
[..]
welkom dan, je past er perfect tussen !
[..]
ik wil een permban!
Sorry, ik heb mijn beste gedaan!
maar TOF dat je me steunt!
ik zou er een topic over openen als ik jou was.....
[..]waar haal je dat vandaan ?
Pinnen kost écht geen 15 cent per transactie
[..]
jij bent écht DOM, ongeloofelijk...
is het de moeite waard om hierop te reageren?
ik zal toch een poging doen.
1. de winkelier maakt kosten om zijn winkel te kunnen exploiteren.
2. die kosten worden verwerkt in de verkoopprijs, tot zover begrijpelijk.
3. bij een aankoop onder de 10 euro, zegt de winkelier ineens dat de kosten niet zijn verwerkt, terwijl:
4. bij een aankoop van boven de 10 euro de kosten ineens weer wel zijn verwerkt in de prijs....
[..]niet opgelost dus.
nog steeds geen ban.
Theorieen worden voor steeds meer mensen duidelijk, én:
behalve JIJ iedereen weer happy.
quote:
quote:de winkelbedrijven moeten ervoor betalen om jou gebruik te kunnen laten maken van het pinnen in de winkel.
Inderdaad zoals jij het schrijft! Meestal zijn alle pinautomaten samen in een winkel aangesloten op een hub/router en deze is vervolgens weer aangesloten op een isdn-lijn.quote:Op maandag 23 mei 2005 18:25 schreef Yildiz het volgende:
[..]Lijkt me sterk, in die PIN apparaatjes bij de supermarkt zit gewoon een 8polig ethernet dingetje, en geen 4polig telefoonstekkertje.
Of zou dat naar een hypersnelle router gaan, en vervolgens in een 56K6 modem gaan.
Dan zou ie bij elke transactie moeten inbellen?
Als ze dat niet vragen maken ze geen winst of zelfs verlies als ze iets verkopen.quote:Op zaterdag 28 mei 2005 19:50 schreef Zilvervis het volgende:
[..]
Inderdaad zoals jij het schrijft! Meestal zijn alle pinautomaten samen in een winkel aangesloten op een hub/router en deze is vervolgens weer aangesloten op een isdn-lijn.
Er wordt dus dan bij elke transactie snel gebeld met Interpay (opbouwen lijn, transactie doorgeven, afsluiten in minder dan 1 sec) en dat is dat.
Kost dus vrijwel alleen de startkosten voor een telefoongesprek. Vraag is natuurlijk wat Interpay zelf per transactie vraagt.
Blijf ik erbij dat het belachelijk is om extra geld te vragen voor lage bedragen. Winkeliers moeten juist blij zijn dat ze niet met contant geld opgescheept zitten. Scheelt tellen + administratie + is veiliger bij overval.
Contant geld laten wisselen en tellen kost ook geld bij de bank en het kopen van muntgeld waarschijnlijk ook...
Dus ik zou zeggen: Ga iets kopen in de winkel, vraag of je mag afrekenen per pin, en als ze dan zeggen er komt nog 50 cent bij: Laat het product op de band liggen en zeg dat je het dan niet hoeft...
Is wel een beetje veel kauwgom erbij pakken als je er maar twee wilt.quote:Op zaterdag 28 mei 2005 19:54 schreef Tha_T het volgende:
Als je voor onder de 10 euro moet betalen om te pinnen koop je toch producten voor 11 euro? Zo doe ik het althans
Koop je toch ook nog een fles cola enzo.Het liefst koop ik dan dingen voor 10,50quote:Op zaterdag 28 mei 2005 19:55 schreef TC03 het volgende:
[..]
Is wel een beetje veel kauwgom erbij pakken als je er maar twee wilt.![]()
quote:Op zaterdag 28 mei 2005 19:42 schreef TC03 het volgende:
Rot eens op met die smileys, idioot.
quote:Ik heb het nagevraagd bij mijn vader, hij heeft een eigen winkel met pin dingetje. Dus wat hij zegt klopt voor de 100%.
quote:Mijn vader heeft een tabakspeciaalzaak: hij verkoopt sigaretten, tijdschriften en kaarten enzo. Kleine aankopen. Dit zijn allemaal vastgestelde prijzen, hij kan ze zelf niet verhogen. Behalve bij tijdschriften, maar dat doet niemand.
quote:Als je een pintransactie doet, maak je een inbelverbinding. Kost dus euri's.
quote:Al met al kost een pintransactie ongeveer ¤0,30 bij mijn vader.
Dit bedrag wordt samengesteld met de volgende formule (:')).
Pintransactiekosten = (abbonementsgeld / aantal pin klanten) + belkosten voor 1 transactie
quote:Die kosten hangen natuurlijk volkomen af van wat voor soort winkel je hebt.
quote:Een AH kan overal de prijs 2 cent omhoog gooien en ze hebben het pinnen er zo uit, maar bij mijn vader gaat dat niet.
quote:Als iemand een strippenkaart koopt waar hij ¤0,10 winst opmaakt, kan hij het zichzelf niet veroorloven om ook nog die ¤0,30 te betalen, want dan maak je verlies.
quote:En er moet toch ERGENS een grens vastgesteld worden waarbij je moet betalen voor de transacties.
quote:Dus.
quote:Op zaterdag 28 mei 2005 20:11 schreef Zilvervis het volgende:
... heeft oversight gelijk.
Nee, want bijna iedere winkelier maakt wel eens gebruik van een winkelwagen of een winkelmand.quote:Op zaterdag 28 mei 2005 20:11 schreef Zilvervis het volgende:
Ondanks dat het zetten van een smiley voor een zin enorm irritant is, heeft oversight gelijk.
Kunnen pinnen in een winkel is een extra service van de winkelier naar de klant toe en als je dat als winkelier niet kunt bekostigen moet je het maar gewoon niet aanbieden.
Ik bedoel als straks een supermarkt zegt: als je een winkelwagentje wilt gebruiken, moet je er 50 cent induwen en je krijg dat niet meer terug na het winkelen als je minder dan 5 artikelen hebt gekocht (je had dan net zo goed een mandje kunnen gebruiken), omdat die 50 cent dan gebruikt wordt voor het onderhoud van het winkelwagenpark dan zeg je ook niet dat is prima.
quote:Op zaterdag 28 mei 2005 20:47 schreef Space-Chinees het volgende:
Oversight.
Het pinnen is gewoon een extra service die niet in de producten meegerekent zijnis.
Waarom niet? Niet elke klant betaald met PIN.
Wat jij zegt van, dat hij de prijs in de producten mee moet rekenen.
quote:Dus dan gaan mensen die alleen contant betalen ook mee betalen aan die PIN transacties.
quote:En voor de rest snap ik je hele punt niet.
quote:Het is een EXTRA service, niemand is verplicht om hun klanten te kunnen laten pinnen in een winkel.
Dus ja, voor de mensen die dat wel willen, die betalen er maar voor en anders betaal je toch contant?
quote:
Zij zijn jouw niks verplicht, zij bieden de service aan dus zij bepalen wat de voorwaarden zijn.
quote:Bij mij hier in de omgeving hoef je trouwens nieteens meer extra kosten te betalen voor pinnen, zelfs niet voor bedragen onder de 10 euro.
Dan praat ik dus met name de grote winkelketens zoals Deen en Albert Heijn.
Daar kan je gewoon 1 euro kosteloos pinnen.
Waarom zou hem dat geld kosten, omdat de toetsen van dat apparaat dan slijten?quote:Op zaterdag 28 mei 2005 18:31 schreef crossover het volgende:
om te stimuleren dat je met contant geld betaalt! als iedereen voor elk pakje kauwgum gaat pinnen kost hem dat geld, en de consument ook.
quote:Op zaterdag 28 mei 2005 21:04 schreef Jerruh het volgende:
offtopic gedoe ff verwijderd:
quote:-knip-
en oversight: wees je er van bewust dat smiliegedrag irritaties kan opwekken en dat als het echt teveel offtopic reacties of gebagger oplevert, je misschien toch een beetje kan toegeven, zodat het toch ontopic en gezellig blijft..
quote:Op dinsdag 24 mei 2005 11:57 schreef Jerruh iets dat door oversight werd geinterpreteerd als:iedereen die nu nog offtpic gaat baggeren in dit topic krijgt een weekban!
Goed, jij bent dan die ene van die 100 winkeliers die daar geen gebruik van maakt.quote:Op zaterdag 28 mei 2005 20:57 schreef Oversight het volgende:en we betalen ook allemaal samen mee aan de winkelwagentjes die ik niet gebruik omdat ik een mandje gebruik..
ik maak helemaal geen punt, ik vraag me iets af !
Ik noem het wel een service, want winkeliers zijn niet verplicht om je die betalingsmogelijkheid aan te bieden.quote:het is géén extra service, het is één van de betalingsmogelijkheden die de winkelier mij biedt.
Als jij op een sticker van de kassa leest dat je 25 cent extra moet betalen bij het pinnen is dat toch een voorwaarde om gebruik te kunnen maken van de betalingsmogelijkheid?quote:en die voorwaarden zijn afhankelijk van het totaalbedrag dat je wilt spenderen, terwijl alle andere prijzen zijn bepaald op basis van een winstmarge tegenover uitbatingskosten.
daarbij komt nog dat de "voorwaarden" waar jij over praat nergens opvraagbaar zijn, en dus ook geen deel kunnen uitmaken van een overeenkomst.
Je snapt er geen zak van he.quote:Op zaterdag 28 mei 2005 20:57 schreef Oversight het volgende:
[..]
dat zeg ik helemaal niet !
[..]en we betalen ook allemaal samen mee aan de winkelwagentjes die ik niet gebruik omdat ik een mandje gebruik..
[..]
ik maak helemaal geen punt, ik vraag me iets af !
[..]het is géén extra service, het is één van de betalingsmogelijkheden die de winkelier mij biedt.
[..]
en die voorwaarden zijn afhankelijk van het totaalbedrag dat je wilt spenderen, terwijl alle andere prijzen zijn bepaald op basis van een winstmarge tegenover uitbatingskosten.
daarbij komt nog dat de "voorwaarden" waar jij over praat nergens opvraagbaar zijn, en dus ook geen deel kunnen uitmaken van een overeenkomst.
[..]
dat maakt het toch alleen meer erger ?
discriminatie !
quote:Op zaterdag 28 mei 2005 21:20 schreef Zebbie het volgende:Het zal wel al 20 keer gezegd zijn, maar gewoon contant betalen
quote:
quote:Op vrijdag 27 mei 2005 18:28 schreef Oversight het volgende:Als ik bij de supermarkt boodschappen ga doen, en ik wil voor 5 euro aan boodschappen kopen en betalen met mijn pinpas dan moet ik 25 cent EXTRA betalen omdat ik wil pinnen.
![]()
waarom moet ik 25 cent extra betalen?
de kosten die de winkelier maakt zitten allang verwerkt in de prijs van de producten.
de kosten van de pintransactie kunnen nooit 25 cent bedragen.
waarom moet ik 25 cent extra betalen?
De kosten zitten (meestal) NIET verwerkt in de prijs, en die kosten kunnen wel degelijk 25 cent betalen. Precies om de reden die ik zeg. Zeker bij een wat kleinere winkel met minder klanten.quote:Op zaterdag 28 mei 2005 22:08 schreef Oversight het volgende:
[..]ik snap er inderdaad helemaal niets van.
[..]
quote:Op zaterdag 28 mei 2005 22:23 schreef Xante het volgende:
[..]
De kosten zitten (meestal) NIET verwerkt in de prijs, en die kosten kunnen wel degelijk 25 cent betalen.bedragen. Precies om de reden die ik zeg. Zeker bij een wat kleinere winkel met minder klanten.
Je maakt wel een transactie, want de pinautomaakt belt naar Interpay omdat jij moet pinnen.quote:Op zaterdag 28 mei 2005 20:03 schreef Oversight het volgende:
ik maak helemaal geen transactie, ik wil gewoon een pakje sigaretten bij jouw vader kopen.
Nee dat bedoel ik niet. Sommige winkels verkopen prodcuten met veel marges en hebben veel omzet, sommige weinig. De kosten hangen af van hoeveel klanten je hebt en of je die extra euri's die je als winkel betaalt voor het pinnen kan verwaarlozen. Ik zei het wel fout, ik had moeten zeggen: of je de kosten kan verwaarlozen en mensen gratis kan laten pinnen hangt volkomen af van wat voor winkel je hebt.quote:Op zaterdag 28 mei 2005 20:03 schreef Oversight het volgende:
Dat zou discriminatie zijn, maar ik begrijp dat je waarschijnlijk bedoelt:
die kosten zijn duur of goedkoop afhankelijk van de winstmarge die je als verkoper bovenop de inkoopprijs kunt leggen, zonder dat je klanten naar de concurent gaan...
Toen waren er nog geen pin automaten.quote:Op zaterdag 28 mei 2005 20:03 schreef Oversight het volgende:en dat heeft ie berekend voordat hij de winkel opende toch ?
vast wel....
De pinkosten zorgen ervoor dat hij nog een winstmarge heeft. Hij zou de prijzen van alles met ¤0,30 kunnen verhogen, maar dan zijn de klanten pleite en betalen OOK de mensen die niet pinnen euri's. Bovendien hebben sigaretten een vaste prijs met een vaste winstmarge. Die tijdschriften kan je ook niet verhogen in prijs, wat ik al eerder uitgelegd heb.quote:Op zaterdag 28 mei 2005 20:03 schreef Oversight het volgende:en dat heeft ie berekend voordat hij de winkel opende toch ?
vast wel....
hij heeft een winstmarge, waarmee hij denkt zijn kosten te kunnen dekken toch ?
vast wel....
waarom moet ik dan voor dat pin-apparaat appart betalen ?
Een kassa is een eenmalige aanschaf, als die kassa hem per transactie 20 cent kost zou ik dat normaal vinden. Maar dat doet hij niet.quote:Op zaterdag 28 mei 2005 22:29 schreef Oversight het volgende:
[..]stel dat jij een kleine winkel binnenloopt, en de winkelier vraagt je bij het afrekenen om 30 cent extra te betalen, omdat hij een nieuwe kassa heeft....
zou je dat ook normaal vinden ?
Must resist the forcequote:Op zaterdag 28 mei 2005 21:13 schreef Oversight het volgende:
[..]
dank !
[..]
zou een beetje omgekeerde wereld zijn als ik mijn gedrag moet bijstellen omdat anderen offtopic gaan of baggeren.
klopt, alleen wordt dat niet apart doorberekend, althans zo wordt het niet verteldquote:Op zaterdag 28 mei 2005 19:35 schreef Alicey het volgende:
[..]
Contant geld afstorten kost de winkelier trouwens ook..
quote:Op zaterdag 28 mei 2005 23:10 schreef TC03 het volgende:
[..]
Je maakt wel een transactie, want de pinautomaakt belt naar Interpay omdat jij moet pinnen.
[..]
quote:Nee dat bedoel ik niet. Sommige winkels verkopen prodcuten met veel marges en hebben veel omzet, sommige weinig. De kosten hangen af van hoeveel klanten je hebt en of je die extra euri's die je als winkel betaalt voor het pinnen kan verwaarlozen. Ik zei het wel fout, ik had moeten zeggen: of je de kosten kan verwaarlozen en mensen gratis kan laten pinnen hangt volkomen af van wat voor winkel je hebt.
quote:Toen waren er nog geen pin automaten.
quote:De pinkosten zorgen ervoor dat hij nog een winstmarge heeft. Hij zou de prijzen van alles met ¤0,30 kunnen verhogen, maar dan zijn de klanten pleite en betalen OOK de mensen die niet pinnen euri's. Bovendien hebben sigaretten een vaste prijs met een vaste winstmarge. Die tijdschriften kan je ook niet verhogen in prijs, wat ik al eerder uitgelegd heb.
quote:Oftewel: de mensen die willen pinnen bij kleine bedragen moeten daarvoor betalen, omdat hij anders geen winst meer maakt. En dat zit niet in de prijzen verwerkt omdat anders de prijzen wel erg ver omhoog moeten gaan.
Boeiend, pinnen kost de winkelier teveel geld bij kleine bedragen, waardoor je extra moet dokken.quote:Op zondag 29 mei 2005 16:04 schreef Oversight het volgende:
[..]ik kom alleen maar een pakje sigaretten kopen.
[..]
begreep ik al.....
[..]
ik neem aan dat ie voor de aanschaf berekent of het gebruik ervan rendabel is.
dat betekent niet dat ie het recht heeft om het rendabel te maken door te dicrimineren op koopgedrag.
[..]
hij is toch niet verplicht om de pinservice aan te bieden ?
[..]
eindelijk, de kern van het probleem
vind je het niet een beetje oneerlijk?
jouw vader wil een dienst gratis aanbieden aan klanten die voor een groot bedrag aankopen doen,
en om dat mogelijk te maken laat hij dan de mensen met het minste geld alle kosten betalen ?
ik ga maatregelen bedenken, ACTIE gaat er komen !
Boeiend, pinnen kost de winkelier teveel geld bij kleine bedragen, waardoor je extra moet dokken.quote:Op zondag 29 mei 2005 16:04 schreef Oversight het volgende:
[..]ik kom alleen maar een pakje sigaretten kopen.
[..]
begreep ik al.....
[..]
ik neem aan dat ie voor de aanschaf berekent of het gebruik ervan rendabel is.
dat betekent niet dat ie het recht heeft om het rendabel te maken door te dicrimineren op koopgedrag.
[..]
hij is toch niet verplicht om de pinservice aan te bieden ?
[..]
eindelijk, de kern van het probleem
vind je het niet een beetje oneerlijk?
jouw vader wil een dienst gratis aanbieden aan klanten die voor een groot bedrag aankopen doen,
en om dat mogelijk te maken laat hij dan de mensen met het minste geld alle kosten betalen ?
ik ga maatregelen bedenken, ACTIE gaat er komen !
quote:Op zondag 29 mei 2005 21:54 schreef TC03 het volgende:
[..]
Boeiend, pinnen kost de winkelier teveel geld bij kleine bedragen, waardoor je extra moet dokken.
hij zelfs 2 keerquote:
Dan weet je toch waarom je extra moet betalen bij het pinnen van kleine bedragen?quote:
En als je dan niet pint, dan ronden ze het bedrag wel weer afquote:Op maandag 30 mei 2005 00:18 schreef gelly het volgende:
De bedragen die je moet bijbetalen om te mogen pinnen staan in geen verhouding tot wat Interpay rekent per transactie... Bovendien moet de winkelier blij zijn dat je pint, zeker uit veiligheidsoverwegingen. Bij winkels waar ik moet bijbetalen onder de 10 euro pin ik niet of ik koop er nooit weer wat.
Staat wel in verhouding. Of moet de winkelier zo blij zijn dat je pint dat hij wel verlies voor je wilt draaien?quote:Op maandag 30 mei 2005 00:18 schreef gelly het volgende:
De bedragen die je moet bijbetalen om te mogen pinnen staan in geen verhouding tot wat Interpay rekent per transactie... Bovendien moet de winkelier blij zijn dat je pint, zeker uit veiligheidsoverwegingen. Bij winkels waar ik moet bijbetalen onder de 10 euro pin ik niet of ik koop er nooit weer wat.
Bij een parkeergarage zijn de kosten eigenlijk alleen het kartonnetje waarop alles geprint wordt. Die €3,20 is bijna allemaal winst voor de parkeergarage. Ik denk niet dat je daar extra geld moet betalen.quote:Op dinsdag 31 mei 2005 04:44 schreef skive het volgende:
wat ik me dan af zit te vragen... als je een parkeer kaartje pint van nog geen 3.20 Euro...
waarom word daar dan geen 30 ct extra over berekend... is daar de winstmarge wel hoog genoeg ?
Ook valt het mij op dat het bij sommige winkels dan wel is en dan niet lichtelijk afhankelijk van de drukte en de dag omzet ????
anyway ... to be continued met een antwoord hoop ik
die kosten die gemaakt worden in een parkeer garage liggen een stuk hoger dan iedereen denkt...quote:Op dinsdag 31 mei 2005 09:10 schreef TC03 het volgende:
[..]
Bij een parkeergarage zijn de kosten eigenlijk alleen het kartonnetje waarop alles geprint wordt. Die €3,20 is bijna allemaal winst voor de parkeergarage. Ik denk niet dat je daar extra geld moet betalen.
In roosendaal is het pakeren in de parkeergarage Eur 1,20 (dacht ik) Maar op schiphol is dat 3x zo hoog met Eur 3,60 . Dan is dat op schiphol op z'n minst toch Eur 2,40 pure winst per uur per auto?quote:Op vrijdag 3 juni 2005 02:00 schreef skive het volgende:
[..]
die kosten die gemaakt worden in een parkeer garage liggen een stuk hoger dan iedereen denkt...
zo'n parkeer automaat kost in aanschaf al 50.000 euro... in onderhoud nog eens 25.000 per jaar...
dan de slagbomen e.d. en volledige parkeerbeheer...
heb het nagevraagd bij mijn vader die parkeersystemen onderhoud inbouwt enzo...
de winstmarge is minimaal op die kaartjes volgens hem komt het door de constante verbinding die die apparaten dragen
leuke bedrage weer
Op schiphol staan veel meer automaten en die hebben een doorlopend 24 uurs contractquote:Op vrijdag 3 juni 2005 14:49 schreef Keiichi het volgende:
[..]
In roosendaal is het pakeren in de parkeergarage Eur 1,20 (dacht ik) Maar op schiphol is dat 3x zo hoog met Eur 3,60 . Dan is dat op schiphol op z'n minst toch Eur 2,40 pure winst per uur per auto?![]()
Opzich zou je voor alle automaten toch niet apart een connectie moeten hebben?quote:Op vrijdag 3 juni 2005 15:17 schreef skive het volgende:
[..]
Op schiphol staan veel meer automaten en die hebben een doorlopend 24 uurs contract
ook meer parkeerplaatsen ergo meer kosten
quote:Op maandag 30 mei 2005 10:28 schreef Xante het volgende:
[..]
Staat wel in verhouding. Of moet de winkelier zo blij zijn dat je pint dat hij wel verlies voor je wilt draaien?
Kijk, het maakt natuurlijk ook uit in wat voor soort winkel je je bevindt. Op een TV van 800 euro is het misschien een beetje gek om pinkosten te vragen, maar op een ansichtkaart van nog geen euro maakt de winkelier natuurlijk maar een klein beetje winst. Als je dan pint moet de winkelier geld bijleggen. Voor een kleine winkel kost elke pin-klant je al gauw 30 cent. Dat is zo.
quote:Op zondag 5 juni 2005 14:07 schreef LintuxCx het volgende:
Punt is dat de winkelier per keer dat er gepind wordt ook nog extra kosten maakt. Die kosten kunnen op die ansichtkaart niet uit, op een TV of een tas vol boodschappen wel.
quote:Op zondag 5 juni 2005 14:17 schreef crossover het volgende:
dan zou iemand die contant zou betalen evenveel moeten betalen voor een ansichtkaart als iemand die pint.. is dat logisch? nee
quote:Op zondag 5 juni 2005 14:21 schreef crossover het volgende:
ja, ergens moet toch de grens zitten?
quote:Op zondag 5 juni 2005 14:32 schreef crossover het volgende:
natuurlijk wel, onder een bepaald bedrag is het bedrag voor de kosten om te kunnen pinnen te veel om nog voldoende winst over te houden, en toevallig is het minimum vaak 10 euro. wat is het probleem dan
Jat een pinpas + pincodequote:Op maandag 23 mei 2005 17:37 schreef Oversight het volgende:
quote:Op zondag 5 juni 2005 17:56 schreef Bulletstar het volgende:
[..]
Jat een pinpas + pincodeDan betaald de gene van wie je hem hebt gejat
.
gebruik een chipknip, die zit op je pinpas als het goed is.quote:Op maandag 23 mei 2005 17:37 schreef Oversight het volgende:
quote:Op zondag 5 juni 2005 20:03 schreef Ablaze het volgende:
Pinnen kost de winkelier geld.
Voor kleine bedragen:
[afbeelding]
Daar is ie voor.
quote:Op maandag 6 juni 2005 08:57 schreef LintuxCx het volgende:
Volgens mij gaat het kwartje echt niet vallen bij TS...
quote:Op maandag 6 juni 2005 09:02 schreef Varr het volgende:
Haha oversight, wat zul jij een ongelovelijk vervelend kereltje zijn in een winkel wanneer je weer iets moet betalen, ga je ook altijd zo in de winkel in discussie?
quote:Op maandag 6 juni 2005 10:29 schreef Vhiper het volgende:
Simpel, gewoon zeggen dat je het product dat je wilde kopen, niet meer wilt als je voor het pinnen moet betalen en je wel naar de concurrent gaat. Als heel Nederland dat nou eens gaat doen, is het snel afgelopen met het "Oh, dan komt er wel 50 cent pinkosten bij hoor" in de winkels
Winkeliers die extra pinkosten vragen hebben liever dat je naar de concurrent gaat dan dat je bij hun een product zonder pinkosten koopt.quote:Op maandag 6 juni 2005 10:29 schreef Vhiper het volgende:
Simpel, gewoon zeggen dat je het product dat je wilde kopen, niet meer wilt als je voor het pinnen moet betalen en je wel naar de concurrent gaat. Als heel Nederland dat nou eens gaat doen, is het snel afgelopen met het "Oh, dan komt er wel 50 cent pinkosten bij hoor" in de winkels
quote:Op maandag 6 juni 2005 13:51 schreef mystery1980 het volgende:
we worden genaaid waar we bijstaan, is het niet door de winkelier dan is het wel door de regering. En weigeren we en houden we centen in ons zak, dan gaat het weer kut met de economie. HET IS GEWOON NOOIT GOED!!!
quote:
wat nergens kan.quote:Op dinsdag 7 juni 2005 17:39 schreef Oversight het volgende:
[..]of wel pinnen en niet meer extra betalen
quote:
quote:Op dinsdag 7 juni 2005 21:26 schreef Mirage het volgende:
Bij sommige winkels is het niet mogelijk "bij te pinnen", dus ben je eigenlijk verplicht gewoon de 25 ct te betalen.
oplossing:
Je vraagt naar een pakje kaugom, een pakje sigaretten en een luxe pen in doos.. je betaalt via pin.
Na de transactie vertel je de pen toch niet te willen.
Je krijgt je geld voro de pen terug. Hebt gepint zonder bij te betalen én hebt het zelfs voro elkaar toch contant geld te krijgen in het kutwinkeltje terwijl dat eigenlijk niet mag.
ja, dat willen ze maar al te graag, dat je zon onveilig en buitengewoon slechte oplossing gaat gebruiken.quote:
quote:Op dinsdag 7 juni 2005 21:59 schreef BillGates het volgende:
[..]
ja, dat willen ze maar al te graag, dat je zon onveilig en buitengewoon slechte oplossing gaat gebruiken.
http://www.klaphek.nl/nr3/chipcards2.html
ik heb hier nog NOOIT extra betaald hoor..quote:Op maandag 23 mei 2005 18:01 schreef wlsandman het volgende:
[..]
volgens mij wel bij een bedrag onder de ¤25 o.i.d
wat ben jij een kansloos serieus persoonquote:Op woensdag 8 juni 2005 12:28 schreef Argento het volgende:
De winkelier is niet verplicht het betalen middels pin mogelijk te maken. Natuurlijk doet hij dat wel, want hij heeft er nu eenmaal belang bij (betaalgemak voor de klant maakt ook hem interessanter als wederpartij), maar wat is er tegen om voor die service een extra (lage) bijdrage te verlangen? Het verlenen van die service brengt voor hem, de winkelier, immers kosten met zich mee en die kosten mogen op de klant worden afgewenteld. Ben je niet bereid die bijdrage te betalen, dan betaal je op een andere wijze. Contant dus. Het is nog altijd zo dat de kosten van betaling voor rekening van de betalingsplichtige komen. Je moet het bijbetalen onder een bepaald bedrag dan ook niet zien als een nadeel, maar het niet hoeven bijbetalen boven een bepaald bedrag als een voordeel (of een gunst zo u wilt).
Ik vind jullie, jij en je ega, trouwens wel heel vervelende mensen. Volgens mij ben jij ook degene die een ´manier´ had om gratis met de trein te reizen. Een ´manier´ die in feite neerkwam op fraude en structureel wanpresteren. In dit topic verhef je moeilijkdoenerij ook weer tot hét middel bij uitstek om je zin door te drijven (want gelijk heb je toch niet) en je ega komt met het stompzinnige voorbeeld van de luxe pen. Allemaal om maar geen ¤ 0,25 te hoeven betalen die je strikt genomen gewoon moet betalen als je onder een bepaald bedrag toch middels pin wil betalen. Wanneer gaan jullie ns inzien dat deelname aan het economisch (rechts)verkeer niet alleen rechten maar ook plichten met zich meebrengt? Nu maken jullie er kennelijk een sport van om onder die verplichtingen uit te komen. Worden jullie daar zelf nooit moe van?
quote:Op woensdag 8 juni 2005 14:50 schreef Mirage het volgende:
[..]
wat ben jij een kansloos serieus persoon![]()
![]()
Ugh. Doe alsjeblieft even normaal zeg. Over kansloos gesproken.quote:Op dinsdag 7 juni 2005 21:26 schreef Mirage het volgende:
Bij sommige winkels is het niet mogelijk "bij te pinnen", dus ben je eigenlijk verplicht gewoon de 25 ct te betalen.
oplossing:
Je vraagt naar een pakje kaugom, een pakje sigaretten en een luxe pen in doos.. je betaalt via pin.
Na de transactie vertel je de pen toch niet te willen.
Je krijgt je geld voro de pen terug. Hebt gepint zonder bij te betalen én hebt het zelfs voro elkaar toch contant geld te krijgen in het kutwinkeltje terwijl dat eigenlijk niet mag.
Goh, dat is een domme opmerking.quote:Op woensdag 8 juni 2005 15:58 schreef TC03 het volgende:
In de Tweede Wereldoorlog had jullie soort al lang geen Joodse mensen in de straat meer wonen..
Laat me niet lachen wereldvreemde snuiter.quote:Op woensdag 8 juni 2005 12:28 schreef Argento het volgende:
Wanneer gaan jullie ns inzien dat deelname aan het economisch (rechts)verkeer niet alleen rechten maar ook plichten met zich meebrengt? Nu maken jullie er kennelijk een sport van om onder die verplichtingen uit te komen. Worden jullie daar zelf nooit moe van?
Oh sorry. Ik kreeg de indruk dat je dit allemaal serieus meende. Ik ben blij dat ik het kennelijk bij het verkeerde eind had.quote:Op woensdag 8 juni 2005 14:50 schreef Mirage het volgende:
[..]
wat ben jij een kansloos serieus persoon![]()
![]()
Het gaat erom dat ze overdreven principiele trekjes hebben en hierin doorslaan.quote:Op woensdag 8 juni 2005 16:09 schreef Dirkh het volgende:
[..]
Goh, dat is een domme opmerking.
Als er een volk bestaat wat op z'n centen zit, dan zijn het wel joden.
Je zou Mirage op zijn hoogst kunnen betichten van joodse trekjes.
In het (rechts)verkeer ga je zo links en rechts overeenkomsten aan. De een wat laagdrempeliger dan de andere, maar er gaat niet snel een dag voorbij dat je jezelf niet partij bij een overeenkomst maakt. Daarvan zijn vele overeenkomsten ook nog eens wederkerig. Betekent dat voor partijen zowel rechten als plichten in het leven worden geroepen. Neem de koopovereenkomst: koper is verplicht de koopprijs te betalen, verkoper is verplicht het gekochte te leveren. Nou, dat betekent dus al dat deelname aan het (rechts)verkeer niet alleen rechten, maar zeker ook plichten oplevert. Dat kun je wereldvreemd noemen, maar zo is het nu eenmaal en dat lijkt me ook wel goed.quote:Op woensdag 8 juni 2005 17:53 schreef BillGates het volgende:
[..]
Laat me niet lachen wereldvreemde snuiter.
1. ik betaal inkomstenbelasting
2. ik betaal BTW
3. Ik betaal gewoon de gevraagde prijs voor het product
4. IK ben niet degene die het idee 'geld' heeft verzonnen.
welke "plichten" heb je het verder dan helemaal over?
dus omdat 1 of andere klojo bij een bank verzint dat ik WEER een extra schatting moet betalen bovenop de werkelijke kosten van het aan te schaffen product, moet ik me er maar bij neerleggen?
Mijn mening is kul, de mening van een bank is wet?
doe niet zo raar.
En wat vind je dan van het idee van de banken om contant geld ook te 'beboeten' ?
Maar het blijft een beetje een kromme vergelijking, niet?quote:Op woensdag 8 juni 2005 17:59 schreef TC03 het volgende:
[..]
Het gaat erom dat ze overdreven principiele trekjes hebben en hierin doorslaan.
quote:Op woensdag 8 juni 2005 16:09 schreef Dirkh het volgende:
[..]
Goh, dat is een domme opmerking.
Als er een volk bestaat wat op z'n centen zit, dan zijn het wel joden.
Je zou Mirage op zijn hoogst kunnen betichten van joodse trekjes.
* Mirage is het er volledig mee eens.....quote:Op woensdag 8 juni 2005 17:53 schreef BillGates het volgende:
[..]
Laat me niet lachen wereldvreemde snuiter.
1. ik betaal inkomstenbelasting
2. ik betaal BTW
3. Ik betaal gewoon de gevraagde prijs voor het product
4. IK ben niet degene die het idee 'geld' heeft verzonnen.
welke "plichten" heb je het verder dan helemaal over?
dus omdat 1 of andere klojo bij een bank verzint dat ik WEER een extra schatting moet betalen bovenop de werkelijke kosten van het aan te schaffen product, moet ik me er maar bij neerleggen?
Mijn mening is kul, de mening van een bank is wet?
doe niet zo raar.
En wat vind je dan van het idee van de banken om contant geld ook te 'beboeten' ?
Tsja.. en wat jouw post betreft...quote:Op woensdag 8 juni 2005 17:55 schreef Argento het volgende:
[..]
Oh sorry. Ik kreeg de indruk dat je dit allemaal serieus meende. Ik ben blij dat ik het kennelijk bij het verkeerde eind had.
Dat wel.quote:Op woensdag 8 juni 2005 18:03 schreef Argento het volgende:
[..]
Maar het blijft een beetje een kromme vergelijking, niet?
quote:Op woensdag 8 juni 2005 15:40 schreef Dirkh het volgende:
Nu gaat interpay de kosten van het pinnen voor de winkeliers verlagen. Dit is onder druk besloten, omdat de winkeliers dreigden om het teveel betaalde geld van jaren terug, terug te vorderen.
Dat is mooi voor de winkelier, en voor ons (dat had je gedacht).
De winkelier zal het geld lekker in zijn zak steken.
Ik ben er dus voor, om al het teveel betaalde geld, wat ik voor kleine bedragen moest betalen, en het geld wat doorberekend is in de prijs van de producten terug te vorderen van de winkeliers.
Lijkt mij een logisch gevolg. Nu nog de juiste methode zien te vinden.
quote:Op woensdag 8 juni 2005 12:28 schreef Argento het volgende:
De winkelier is niet verplicht het betalen middels pin mogelijk te maken. Natuurlijk doet hij dat wel, want hij heeft er nu eenmaal belang bij (betaalgemak voor de klant maakt ook hem interessanter als wederpartij), maar wat is er tegen om voor die service een extra (lage) bijdrage te verlangen? Het verlenen van die service brengt voor hem, de winkelier, immers kosten met zich mee en die kosten mogen op de klant worden afgewenteld.
quote:Ben je niet bereid die bijdrage te betalen, dan betaal je op een andere wijze. Contant dus. Het is nog altijd zo dat de kosten van betaling voor rekening van de betalingsplichtige komen. Je moet het bijbetalen onder een bepaald bedrag dan ook niet zien als een nadeel, maar het niet hoeven bijbetalen boven een bepaald bedrag als een voordeel (of een gunst zo u wilt).
quote:Ik vind jullie, jij en je ega, trouwens wel heel vervelende mensen.
quote:Volgens mij ben jij ook degene die een ´manier´ had om gratis met de trein te reizen. Een ´manier´ die in feite neerkwam op fraude en structureel wanpresteren.
quote:In dit topic verhef je moeilijkdoenerij ook weer tot hét middel bij uitstek om je zin door te drijven (want gelijk heb je toch niet)
quote:
en je ega komt met het stompzinnige voorbeeld van de luxe pen. Allemaal om maar geen ¤ 0,25 te hoeven betalen die je strikt genomen gewoon moet betalen als je onder een bepaald bedrag toch middels pin wil betalen.
quote:Wanneer gaan jullie ns inzien dat deelname aan het economisch (rechts)verkeer niet alleen rechten maar ook plichten met zich meebrengt? Nu maken jullie er kennelijk een sport van om onder die verplichtingen uit te komen. Worden jullie daar zelf nooit moe van?
De kosten en baten verschillen per winkel. Een videotheek is iets anders dan een winke. Jij verhuurt videobanden die je hebt gekocht, en afgezien van de aanschafprijs is elke keer dat je iets verhuurt 100% winst. Stel het kost ¤5, dan is die paar cent transactiekosten voor jou niks en valt dat natuurlijk onder service. Als mijn vader een strippenkaart verkoopt, en iemand pint dat, maakt hij gewoon verlies op de strippenkaart. Daarom moet je bijbetalen.quote:Op zaterdag 18 juni 2005 14:46 schreef Michel het volgende:
Om maar even wat concreets toe te voegen aan deze discussie:
Ik heb een eigen zaak (videotheek), waar mensen ook kunnen pinnen en chippen en wel gratis, al is het voor een bedrag van 1 euro. Waarom? Service.
Concreet de kosten (heb hier momenteel een afrekennota van Interpay voor mijn neus liggen), kosten per transactie voor pin 0,069 cent, kosten voor chippen 0,040 cent per transactie.
Enige wat daar nog bovenop komt is 19% btw, welke later ook weer terug te claimen is via de btw aangifte.
Tuurlijk ben je wat kwijt aan telefoonkosten en aanschaf van je pinautomaat, maar dat hoort er nu eenmaal bij als je een service als pinnen/chippen wil leveren aan je klanten.
Dat je dus 0,25 cent per transactie moet bijbetalen om pinkosten te kunnen dekken, lijkt me dan ook volstrekte kolder.
De kosten van al die diensten per klant zijn veel lager dan de pinkosten per klant. Dat is het grote verschil.quote:Op zaterdag 18 juni 2005 13:42 schreef Oversight het volgende:
[..]
tot zover mee eens, maar leg me nu het verschil eens uit tussen deze dienst en de overige diensten die de winkelier me levert, waarvoor ik géén extra kosten hoef te betalen?
al die andere kosten worden toch ook gewoon eerlijk verdeeld over alle klanten, door ze in de prijs van de producten te verwerken ?
quote:Op zaterdag 18 juni 2005 16:24 schreef TC03 het volgende:
[..]
De kosten van al die diensten per klant zijn veel lager dan de pinkosten per klant. Dat is het grote verschil.
Een winkelwagentje is eenmalige aanschaf en per klant veeeeeeeeeeeeeeel goedkoper dan een pintransactie. En meestal past het helemaal niet net zo goed in een mandje.quote:Op zaterdag 18 juni 2005 16:29 schreef Oversight het volgende:
[..]dan mag een winklelier me ook extra kosten in rekening brengen voor het gebruiken van zijn winkelwagentje als ik maar 1 artikel koop toch ?
want dat had net zo goed in een mandje gepast.....
![]()
quote:Op zaterdag 18 juni 2005 16:33 schreef TC03 het volgende:
[..]
Een winkelwagentje is eenmalige aanschaf en per klant veeeeeeeeeeeeeeel goedkoper dan een pintransactie. En meestal past het helemaal niet net zo goed in een mandje.
Je vergelijking gaat niet helemaal op, omdat ook ik een boel andere kosten heb en heus geen 100% winst maak, sterker nog zolang ik een titel niet x keer verhuur, maar ik zelfs 0,0 winst....quote:Op zaterdag 18 juni 2005 16:23 schreef TC03 het volgende:
[..]
De kosten en baten verschillen per winkel. Een videotheek is iets anders dan een winke. Jij verhuurt videobanden die je hebt gekocht, en afgezien van de aanschafprijs is elke keer dat je iets verhuurt 100% winst. Stel het kost ¤5, dan is die paar cent transactiekosten voor jou niks en valt dat natuurlijk onder service.
Ben ik met je eens, maar ik verkoop ook sigaretten, een artikel waar echt niets aan winst op zit, toch mag een klant bij mij pinnen als hij dat wil. Verschil zit er natuurlijk wel in, dat ik w.s. een aantal artikelen verkoop waar wel leuke marges op zitten (denk aan snoep etc) en ik niet, in tegenstelling tot jouw vader, alleen maar geconfronteerd wordt met kleine marges. Op dat punt heb je gelijk.quote:Als mijn vader een strippenkaart verkoopt, en iemand pint dat, maakt hij gewoon verlies op de strippenkaart. Daarom moet je bijbetalen.
Waarom is dat snoep eigenlijk zo fukking gruwelijk duur in een videotheek?quote:Op zaterdag 18 juni 2005 17:41 schreef Michel het volgende:
[..]
Je vergelijking gaat niet helemaal op, omdat ook ik een boel andere kosten heb en heus geen 100% winst maak, sterker nog zolang ik een titel niet x keer verhuur, maar ik zelfs 0,0 winst....
[..]
Ben ik met je eens, maar ik verkoop ook sigaretten, een artikel waar echt niets aan winst op zit, toch mag een klant bij mij pinnen als hij dat wil. Verschil zit er natuurlijk wel in, dat ik w.s. een aantal artikelen verkoop waar wel leuke marges op zitten (denk aan snoep etc) en ik niet, in tegenstelling tot jouw vader, alleen maar geconfronteerd wordt met kleine marges. Op dat punt heb je gelijk.
quote:Op zaterdag 18 juni 2005 18:03 schreef gelly het volgende:
Da's een MoneyBox, en McDonald's beheert die dingen niet.. Staan ook bij tankstations e.d.
quote:Op zaterdag 18 juni 2005 16:23 schreef TC03 het volgende:
Jij verhuurt videobanden die je hebt gekocht, en afgezien van de aanschafprijs is elke keer dat je iets verhuurt 100% winst.
Waarom moet ik nou bijbetalen? Omdat hij verlies leidt op zn strippenkaart als ik pin? Als ik contant betaal maakt hij dus geen verlies? Of maakt het inderdaad geen reet uit voor zijn winstgevendheid (afgezien van die 0,069 cent die hier net gegeven werd) of ik nou contant betaal of pin?quote:Als mijn vader een strippenkaart verkoopt, en iemand pint dat, maakt hij gewoon verlies op de strippenkaart. Daarom moet je bijbetalen.
quote:Op zaterdag 18 juni 2005 21:34 schreef the.big.ticket het volgende:
[..]
Verklaar dat eens? Afgezien van de aanschafprijs is het 100% winst?
Geen huurkosten van het pand? Geen personeelskosten? Geen belasting? Geen rentekosten? Geen enz enz? Gewoon 100% Winst? Relax![]()
[..]
Waarom moet ik nou bijbetalen? Omdat hij verlies leidt op zn strippenkaart als ik pin? Als ik contant betaal maakt hij dus geen verlies? Of maakt het inderdaad geen reet uit voor zijn winstgevendheid (afgezien van die 0,069 cent die hier net gegeven werd) of ik nou contant betaal of pin?![]()
Dat hele bijbetalen voor pinnen is gewoon dikke bullshit man![]()
quote:Op zaterdag 18 juni 2005 22:34 schreef Oversight het volgende:
[..]
eindelijk iemand die het licht ziet.....
quote:Op zaterdag 18 juni 2005 23:01 schreef Oversight het volgende:
[..]
en dat nét voordat mijn eerste 1.0 topic volgeluld is zónder een slotje.....
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |