quote:Op zaterdag 28 mei 2005 23:10 schreef TC03 het volgende:
[..]
Je maakt wel een transactie, want de pinautomaakt belt naar Interpay omdat jij moet pinnen.
[..]
quote:Nee dat bedoel ik niet. Sommige winkels verkopen prodcuten met veel marges en hebben veel omzet, sommige weinig. De kosten hangen af van hoeveel klanten je hebt en of je die extra euri's die je als winkel betaalt voor het pinnen kan verwaarlozen. Ik zei het wel fout, ik had moeten zeggen: of je de kosten kan verwaarlozen en mensen gratis kan laten pinnen hangt volkomen af van wat voor winkel je hebt.
quote:Toen waren er nog geen pin automaten.
quote:De pinkosten zorgen ervoor dat hij nog een winstmarge heeft. Hij zou de prijzen van alles met ¤0,30 kunnen verhogen, maar dan zijn de klanten pleite en betalen OOK de mensen die niet pinnen euri's. Bovendien hebben sigaretten een vaste prijs met een vaste winstmarge. Die tijdschriften kan je ook niet verhogen in prijs, wat ik al eerder uitgelegd heb.
quote:Oftewel: de mensen die willen pinnen bij kleine bedragen moeten daarvoor betalen, omdat hij anders geen winst meer maakt. En dat zit niet in de prijzen verwerkt omdat anders de prijzen wel erg ver omhoog moeten gaan.
Boeiend, pinnen kost de winkelier teveel geld bij kleine bedragen, waardoor je extra moet dokken.quote:Op zondag 29 mei 2005 16:04 schreef Oversight het volgende:
[..]ik kom alleen maar een pakje sigaretten kopen.
[..]
begreep ik al.....
[..]
ik neem aan dat ie voor de aanschaf berekent of het gebruik ervan rendabel is.
dat betekent niet dat ie het recht heeft om het rendabel te maken door te dicrimineren op koopgedrag.
[..]
hij is toch niet verplicht om de pinservice aan te bieden ?
[..]
eindelijk, de kern van het probleem
vind je het niet een beetje oneerlijk?
jouw vader wil een dienst gratis aanbieden aan klanten die voor een groot bedrag aankopen doen,
en om dat mogelijk te maken laat hij dan de mensen met het minste geld alle kosten betalen ?
ik ga maatregelen bedenken, ACTIE gaat er komen !
Boeiend, pinnen kost de winkelier teveel geld bij kleine bedragen, waardoor je extra moet dokken.quote:Op zondag 29 mei 2005 16:04 schreef Oversight het volgende:
[..]ik kom alleen maar een pakje sigaretten kopen.
[..]
begreep ik al.....
[..]
ik neem aan dat ie voor de aanschaf berekent of het gebruik ervan rendabel is.
dat betekent niet dat ie het recht heeft om het rendabel te maken door te dicrimineren op koopgedrag.
[..]
hij is toch niet verplicht om de pinservice aan te bieden ?
[..]
eindelijk, de kern van het probleem
vind je het niet een beetje oneerlijk?
jouw vader wil een dienst gratis aanbieden aan klanten die voor een groot bedrag aankopen doen,
en om dat mogelijk te maken laat hij dan de mensen met het minste geld alle kosten betalen ?
ik ga maatregelen bedenken, ACTIE gaat er komen !
quote:Op zondag 29 mei 2005 21:54 schreef TC03 het volgende:
[..]
Boeiend, pinnen kost de winkelier teveel geld bij kleine bedragen, waardoor je extra moet dokken.
hij zelfs 2 keerquote:
Dan weet je toch waarom je extra moet betalen bij het pinnen van kleine bedragen?quote:
En als je dan niet pint, dan ronden ze het bedrag wel weer afquote:Op maandag 30 mei 2005 00:18 schreef gelly het volgende:
De bedragen die je moet bijbetalen om te mogen pinnen staan in geen verhouding tot wat Interpay rekent per transactie... Bovendien moet de winkelier blij zijn dat je pint, zeker uit veiligheidsoverwegingen. Bij winkels waar ik moet bijbetalen onder de 10 euro pin ik niet of ik koop er nooit weer wat.
Staat wel in verhouding. Of moet de winkelier zo blij zijn dat je pint dat hij wel verlies voor je wilt draaien?quote:Op maandag 30 mei 2005 00:18 schreef gelly het volgende:
De bedragen die je moet bijbetalen om te mogen pinnen staan in geen verhouding tot wat Interpay rekent per transactie... Bovendien moet de winkelier blij zijn dat je pint, zeker uit veiligheidsoverwegingen. Bij winkels waar ik moet bijbetalen onder de 10 euro pin ik niet of ik koop er nooit weer wat.
Bij een parkeergarage zijn de kosten eigenlijk alleen het kartonnetje waarop alles geprint wordt. Die €3,20 is bijna allemaal winst voor de parkeergarage. Ik denk niet dat je daar extra geld moet betalen.quote:Op dinsdag 31 mei 2005 04:44 schreef skive het volgende:
wat ik me dan af zit te vragen... als je een parkeer kaartje pint van nog geen 3.20 Euro...
waarom word daar dan geen 30 ct extra over berekend... is daar de winstmarge wel hoog genoeg ?
Ook valt het mij op dat het bij sommige winkels dan wel is en dan niet lichtelijk afhankelijk van de drukte en de dag omzet ????
anyway ... to be continued met een antwoord hoop ik
die kosten die gemaakt worden in een parkeer garage liggen een stuk hoger dan iedereen denkt...quote:Op dinsdag 31 mei 2005 09:10 schreef TC03 het volgende:
[..]
Bij een parkeergarage zijn de kosten eigenlijk alleen het kartonnetje waarop alles geprint wordt. Die €3,20 is bijna allemaal winst voor de parkeergarage. Ik denk niet dat je daar extra geld moet betalen.
In roosendaal is het pakeren in de parkeergarage Eur 1,20 (dacht ik) Maar op schiphol is dat 3x zo hoog met Eur 3,60 . Dan is dat op schiphol op z'n minst toch Eur 2,40 pure winst per uur per auto?quote:Op vrijdag 3 juni 2005 02:00 schreef skive het volgende:
[..]
die kosten die gemaakt worden in een parkeer garage liggen een stuk hoger dan iedereen denkt...
zo'n parkeer automaat kost in aanschaf al 50.000 euro... in onderhoud nog eens 25.000 per jaar...
dan de slagbomen e.d. en volledige parkeerbeheer...
heb het nagevraagd bij mijn vader die parkeersystemen onderhoud inbouwt enzo...
de winstmarge is minimaal op die kaartjes volgens hem komt het door de constante verbinding die die apparaten dragen
leuke bedrage weer
Op schiphol staan veel meer automaten en die hebben een doorlopend 24 uurs contractquote:Op vrijdag 3 juni 2005 14:49 schreef Keiichi het volgende:
[..]
In roosendaal is het pakeren in de parkeergarage Eur 1,20 (dacht ik) Maar op schiphol is dat 3x zo hoog met Eur 3,60 . Dan is dat op schiphol op z'n minst toch Eur 2,40 pure winst per uur per auto?![]()
Opzich zou je voor alle automaten toch niet apart een connectie moeten hebben?quote:Op vrijdag 3 juni 2005 15:17 schreef skive het volgende:
[..]
Op schiphol staan veel meer automaten en die hebben een doorlopend 24 uurs contract
ook meer parkeerplaatsen ergo meer kosten
quote:Op maandag 30 mei 2005 10:28 schreef Xante het volgende:
[..]
Staat wel in verhouding. Of moet de winkelier zo blij zijn dat je pint dat hij wel verlies voor je wilt draaien?
Kijk, het maakt natuurlijk ook uit in wat voor soort winkel je je bevindt. Op een TV van 800 euro is het misschien een beetje gek om pinkosten te vragen, maar op een ansichtkaart van nog geen euro maakt de winkelier natuurlijk maar een klein beetje winst. Als je dan pint moet de winkelier geld bijleggen. Voor een kleine winkel kost elke pin-klant je al gauw 30 cent. Dat is zo.
quote:Op zondag 5 juni 2005 14:07 schreef LintuxCx het volgende:
Punt is dat de winkelier per keer dat er gepind wordt ook nog extra kosten maakt. Die kosten kunnen op die ansichtkaart niet uit, op een TV of een tas vol boodschappen wel.
quote:Op zondag 5 juni 2005 14:17 schreef crossover het volgende:
dan zou iemand die contant zou betalen evenveel moeten betalen voor een ansichtkaart als iemand die pint.. is dat logisch? nee
quote:Op zondag 5 juni 2005 14:21 schreef crossover het volgende:
ja, ergens moet toch de grens zitten?
quote:Op zondag 5 juni 2005 14:32 schreef crossover het volgende:
natuurlijk wel, onder een bepaald bedrag is het bedrag voor de kosten om te kunnen pinnen te veel om nog voldoende winst over te houden, en toevallig is het minimum vaak 10 euro. wat is het probleem dan
Jat een pinpas + pincodequote:Op maandag 23 mei 2005 17:37 schreef Oversight het volgende:
ik wil geen extra kosten meer betalen als ik ga pinnen.
ook niet voor bedragen onder de 10 euro, die ik in de supermarkt wil pinnen.
het is gewoon oplichting, betalen om te mogen betalen.....
wie heeft er tips om NIET meer te hoeven betalen als je wil pinnen ?
quote:Op zondag 5 juni 2005 17:56 schreef Bulletstar het volgende:
[..]
Jat een pinpas + pincodeDan betaald de gene van wie je hem hebt gejat
.
gebruik een chipknip, die zit op je pinpas als het goed is.quote:Op maandag 23 mei 2005 17:37 schreef Oversight het volgende:
ik wil geen extra kosten meer betalen als ik ga pinnen.
ook niet voor bedragen onder de 10 euro, die ik in de supermarkt wil pinnen.
het is gewoon oplichting, betalen om te mogen betalen.....
wie heeft er tips om NIET meer te hoeven betalen als je wil pinnen ?
quote:Op zondag 5 juni 2005 20:03 schreef Ablaze het volgende:
Pinnen kost de winkelier geld.
Voor kleine bedragen:
[afbeelding]
Daar is ie voor.
quote:Op maandag 6 juni 2005 08:57 schreef LintuxCx het volgende:
Volgens mij gaat het kwartje echt niet vallen bij TS...
quote:Op maandag 6 juni 2005 09:02 schreef Varr het volgende:
Haha oversight, wat zul jij een ongelovelijk vervelend kereltje zijn in een winkel wanneer je weer iets moet betalen, ga je ook altijd zo in de winkel in discussie?
quote:Op maandag 6 juni 2005 10:29 schreef Vhiper het volgende:
Simpel, gewoon zeggen dat je het product dat je wilde kopen, niet meer wilt als je voor het pinnen moet betalen en je wel naar de concurrent gaat. Als heel Nederland dat nou eens gaat doen, is het snel afgelopen met het "Oh, dan komt er wel 50 cent pinkosten bij hoor" in de winkels
Winkeliers die extra pinkosten vragen hebben liever dat je naar de concurrent gaat dan dat je bij hun een product zonder pinkosten koopt.quote:Op maandag 6 juni 2005 10:29 schreef Vhiper het volgende:
Simpel, gewoon zeggen dat je het product dat je wilde kopen, niet meer wilt als je voor het pinnen moet betalen en je wel naar de concurrent gaat. Als heel Nederland dat nou eens gaat doen, is het snel afgelopen met het "Oh, dan komt er wel 50 cent pinkosten bij hoor" in de winkels
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |