quote:Op zaterdag 28 mei 2005 19:42 schreef TC03 het volgende:
Rot eens op met die smileys, idioot.
quote:Ik heb het nagevraagd bij mijn vader, hij heeft een eigen winkel met pin dingetje. Dus wat hij zegt klopt voor de 100%.
quote:Mijn vader heeft een tabakspeciaalzaak: hij verkoopt sigaretten, tijdschriften en kaarten enzo. Kleine aankopen. Dit zijn allemaal vastgestelde prijzen, hij kan ze zelf niet verhogen. Behalve bij tijdschriften, maar dat doet niemand.
quote:Als je een pintransactie doet, maak je een inbelverbinding. Kost dus euri's.
quote:Al met al kost een pintransactie ongeveer ¤0,30 bij mijn vader.
Dit bedrag wordt samengesteld met de volgende formule (:')).
Pintransactiekosten = (abbonementsgeld / aantal pin klanten) + belkosten voor 1 transactie
quote:Die kosten hangen natuurlijk volkomen af van wat voor soort winkel je hebt.
quote:Een AH kan overal de prijs 2 cent omhoog gooien en ze hebben het pinnen er zo uit, maar bij mijn vader gaat dat niet.
quote:Als iemand een strippenkaart koopt waar hij ¤0,10 winst opmaakt, kan hij het zichzelf niet veroorloven om ook nog die ¤0,30 te betalen, want dan maak je verlies.
quote:En er moet toch ERGENS een grens vastgesteld worden waarbij je moet betalen voor de transacties.
quote:Dus.
quote:Op zaterdag 28 mei 2005 20:11 schreef Zilvervis het volgende:
... heeft oversight gelijk.
Nee, want bijna iedere winkelier maakt wel eens gebruik van een winkelwagen of een winkelmand.quote:Op zaterdag 28 mei 2005 20:11 schreef Zilvervis het volgende:
Ondanks dat het zetten van een smiley voor een zin enorm irritant is, heeft oversight gelijk.
Kunnen pinnen in een winkel is een extra service van de winkelier naar de klant toe en als je dat als winkelier niet kunt bekostigen moet je het maar gewoon niet aanbieden.
Ik bedoel als straks een supermarkt zegt: als je een winkelwagentje wilt gebruiken, moet je er 50 cent induwen en je krijg dat niet meer terug na het winkelen als je minder dan 5 artikelen hebt gekocht (je had dan net zo goed een mandje kunnen gebruiken), omdat die 50 cent dan gebruikt wordt voor het onderhoud van het winkelwagenpark dan zeg je ook niet dat is prima.
quote:Op zaterdag 28 mei 2005 20:47 schreef Space-Chinees het volgende:
Oversight.
Het pinnen is gewoon een extra service die niet in de producten meegerekent zijnis.
Waarom niet? Niet elke klant betaald met PIN.
Wat jij zegt van, dat hij de prijs in de producten mee moet rekenen.
quote:Dus dan gaan mensen die alleen contant betalen ook mee betalen aan die PIN transacties.
quote:En voor de rest snap ik je hele punt niet.
quote:Het is een EXTRA service, niemand is verplicht om hun klanten te kunnen laten pinnen in een winkel.
Dus ja, voor de mensen die dat wel willen, die betalen er maar voor en anders betaal je toch contant?
quote:
Zij zijn jouw niks verplicht, zij bieden de service aan dus zij bepalen wat de voorwaarden zijn.
quote:Bij mij hier in de omgeving hoef je trouwens nieteens meer extra kosten te betalen voor pinnen, zelfs niet voor bedragen onder de 10 euro.
Dan praat ik dus met name de grote winkelketens zoals Deen en Albert Heijn.
Daar kan je gewoon 1 euro kosteloos pinnen.
Waarom zou hem dat geld kosten, omdat de toetsen van dat apparaat dan slijten?quote:Op zaterdag 28 mei 2005 18:31 schreef crossover het volgende:
om te stimuleren dat je met contant geld betaalt! als iedereen voor elk pakje kauwgum gaat pinnen kost hem dat geld, en de consument ook.
quote:Op zaterdag 28 mei 2005 21:04 schreef Jerruh het volgende:
offtopic gedoe ff verwijderd:
quote:-knip-
en oversight: wees je er van bewust dat smiliegedrag irritaties kan opwekken en dat als het echt teveel offtopic reacties of gebagger oplevert, je misschien toch een beetje kan toegeven, zodat het toch ontopic en gezellig blijft..
quote:Op dinsdag 24 mei 2005 11:57 schreef Jerruh iets dat door oversight werd geinterpreteerd als:iedereen die nu nog offtpic gaat baggeren in dit topic krijgt een weekban!
Goed, jij bent dan die ene van die 100 winkeliers die daar geen gebruik van maakt.quote:Op zaterdag 28 mei 2005 20:57 schreef Oversight het volgende:en we betalen ook allemaal samen mee aan de winkelwagentjes die ik niet gebruik omdat ik een mandje gebruik..
ik maak helemaal geen punt, ik vraag me iets af !
Ik noem het wel een service, want winkeliers zijn niet verplicht om je die betalingsmogelijkheid aan te bieden.quote:het is géén extra service, het is één van de betalingsmogelijkheden die de winkelier mij biedt.
Als jij op een sticker van de kassa leest dat je 25 cent extra moet betalen bij het pinnen is dat toch een voorwaarde om gebruik te kunnen maken van de betalingsmogelijkheid?quote:en die voorwaarden zijn afhankelijk van het totaalbedrag dat je wilt spenderen, terwijl alle andere prijzen zijn bepaald op basis van een winstmarge tegenover uitbatingskosten.
daarbij komt nog dat de "voorwaarden" waar jij over praat nergens opvraagbaar zijn, en dus ook geen deel kunnen uitmaken van een overeenkomst.
Je snapt er geen zak van he.quote:Op zaterdag 28 mei 2005 20:57 schreef Oversight het volgende:
[..]
dat zeg ik helemaal niet !
[..]en we betalen ook allemaal samen mee aan de winkelwagentjes die ik niet gebruik omdat ik een mandje gebruik..
[..]
ik maak helemaal geen punt, ik vraag me iets af !
[..]het is géén extra service, het is één van de betalingsmogelijkheden die de winkelier mij biedt.
[..]
en die voorwaarden zijn afhankelijk van het totaalbedrag dat je wilt spenderen, terwijl alle andere prijzen zijn bepaald op basis van een winstmarge tegenover uitbatingskosten.
daarbij komt nog dat de "voorwaarden" waar jij over praat nergens opvraagbaar zijn, en dus ook geen deel kunnen uitmaken van een overeenkomst.
[..]
dat maakt het toch alleen meer erger ?
discriminatie !
quote:Op zaterdag 28 mei 2005 21:20 schreef Zebbie het volgende:Het zal wel al 20 keer gezegd zijn, maar gewoon contant betalen
quote:
quote:Op vrijdag 27 mei 2005 18:28 schreef Oversight het volgende:Als ik bij de supermarkt boodschappen ga doen, en ik wil voor 5 euro aan boodschappen kopen en betalen met mijn pinpas dan moet ik 25 cent EXTRA betalen omdat ik wil pinnen.
![]()
waarom moet ik 25 cent extra betalen?
de kosten die de winkelier maakt zitten allang verwerkt in de prijs van de producten.
de kosten van de pintransactie kunnen nooit 25 cent bedragen.
waarom moet ik 25 cent extra betalen?
De kosten zitten (meestal) NIET verwerkt in de prijs, en die kosten kunnen wel degelijk 25 cent betalen. Precies om de reden die ik zeg. Zeker bij een wat kleinere winkel met minder klanten.quote:Op zaterdag 28 mei 2005 22:08 schreef Oversight het volgende:
[..]ik snap er inderdaad helemaal niets van.
[..]
quote:Op zaterdag 28 mei 2005 22:23 schreef Xante het volgende:
[..]
De kosten zitten (meestal) NIET verwerkt in de prijs, en die kosten kunnen wel degelijk 25 cent betalen.bedragen. Precies om de reden die ik zeg. Zeker bij een wat kleinere winkel met minder klanten.
Je maakt wel een transactie, want de pinautomaakt belt naar Interpay omdat jij moet pinnen.quote:Op zaterdag 28 mei 2005 20:03 schreef Oversight het volgende:
ik maak helemaal geen transactie, ik wil gewoon een pakje sigaretten bij jouw vader kopen.
Nee dat bedoel ik niet. Sommige winkels verkopen prodcuten met veel marges en hebben veel omzet, sommige weinig. De kosten hangen af van hoeveel klanten je hebt en of je die extra euri's die je als winkel betaalt voor het pinnen kan verwaarlozen. Ik zei het wel fout, ik had moeten zeggen: of je de kosten kan verwaarlozen en mensen gratis kan laten pinnen hangt volkomen af van wat voor winkel je hebt.quote:Op zaterdag 28 mei 2005 20:03 schreef Oversight het volgende:
Dat zou discriminatie zijn, maar ik begrijp dat je waarschijnlijk bedoelt:
die kosten zijn duur of goedkoop afhankelijk van de winstmarge die je als verkoper bovenop de inkoopprijs kunt leggen, zonder dat je klanten naar de concurent gaan...
Toen waren er nog geen pin automaten.quote:Op zaterdag 28 mei 2005 20:03 schreef Oversight het volgende:en dat heeft ie berekend voordat hij de winkel opende toch ?
vast wel....
De pinkosten zorgen ervoor dat hij nog een winstmarge heeft. Hij zou de prijzen van alles met ¤0,30 kunnen verhogen, maar dan zijn de klanten pleite en betalen OOK de mensen die niet pinnen euri's. Bovendien hebben sigaretten een vaste prijs met een vaste winstmarge. Die tijdschriften kan je ook niet verhogen in prijs, wat ik al eerder uitgelegd heb.quote:Op zaterdag 28 mei 2005 20:03 schreef Oversight het volgende:en dat heeft ie berekend voordat hij de winkel opende toch ?
vast wel....
hij heeft een winstmarge, waarmee hij denkt zijn kosten te kunnen dekken toch ?
vast wel....
waarom moet ik dan voor dat pin-apparaat appart betalen ?
Een kassa is een eenmalige aanschaf, als die kassa hem per transactie 20 cent kost zou ik dat normaal vinden. Maar dat doet hij niet.quote:Op zaterdag 28 mei 2005 22:29 schreef Oversight het volgende:
[..]stel dat jij een kleine winkel binnenloopt, en de winkelier vraagt je bij het afrekenen om 30 cent extra te betalen, omdat hij een nieuwe kassa heeft....
zou je dat ook normaal vinden ?
Must resist the forcequote:Op zaterdag 28 mei 2005 21:13 schreef Oversight het volgende:
[..]
dank !
[..]
zou een beetje omgekeerde wereld zijn als ik mijn gedrag moet bijstellen omdat anderen offtopic gaan of baggeren.
klopt, alleen wordt dat niet apart doorberekend, althans zo wordt het niet verteldquote:Op zaterdag 28 mei 2005 19:35 schreef Alicey het volgende:
[..]
Contant geld afstorten kost de winkelier trouwens ook..
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |