abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_27437225
toch blijft het krom

Als ik in de winkel sta en ik reken voor 5 euro met pin af komt er een bedrag bij

Loop ik dan naar de pinautomaat op de hoek, kan ik hier 'gratis' geld uit de muur halen en mee betalen en bespaar ik deze extra kosten

Loop ik naar de chipknip oplader en laadt mijn pasje op, reken hier mee af bespaar ik deze kosten ook.

Puur dus omdat Interpay winkeliers wel geld vraagt voor deze transactie kosten en gewone personen deze kosten dus bespaard blijven. Vervolgens belasten de winkeliers deze kosten weer door aan ons en betalen we het dus toch...
  zaterdag 28 mei 2005 @ 20:03:44 #177
19194 Oversight
◢◤
pi_27437261
quote:
Op zaterdag 28 mei 2005 19:42 schreef TC03 het volgende:
Rot eens op met die smileys, idioot.
quote:
Ik heb het nagevraagd bij mijn vader, hij heeft een eigen winkel met pin dingetje. Dus wat hij zegt klopt voor de 100%.
in jouw belevingswereld...
de rest van de mensen kijkt gewoon naar de feiten, en vormt op basis daarvan een mening.
quote:
Mijn vader heeft een tabakspeciaalzaak: hij verkoopt sigaretten, tijdschriften en kaarten enzo. Kleine aankopen. Dit zijn allemaal vastgestelde prijzen, hij kan ze zelf niet verhogen. Behalve bij tijdschriften, maar dat doet niemand.
tot zover duidelijk
quote:
Als je een pintransactie doet, maak je een inbelverbinding. Kost dus euri's.
ik maak helemaal geen transactie, ik wil gewoon een pakje sigaretten bij jouw vader kopen.
quote:
Al met al kost een pintransactie ongeveer ¤0,30 bij mijn vader.
Dit bedrag wordt samengesteld met de volgende formule (:')).

Pintransactiekosten = (abbonementsgeld / aantal pin klanten) + belkosten voor 1 transactie
leuk voor je vader, maar niet intressant voor de klanten.
quote:
Die kosten hangen natuurlijk volkomen af van wat voor soort winkel je hebt.
Dat zou discriminatie zijn, maar ik begrijp dat je waarschijnlijk bedoelt:
die kosten zijn duur of goedkoop afhankelijk van de winstmarge die je als verkoper bovenop de inkoopprijs kunt leggen, zonder dat je klanten naar de concurent gaan...
quote:
Een AH kan overal de prijs 2 cent omhoog gooien en ze hebben het pinnen er zo uit, maar bij mijn vader gaat dat niet.
want ?
quote:
Als iemand een strippenkaart koopt waar hij ¤0,10 winst opmaakt, kan hij het zichzelf niet veroorloven om ook nog die ¤0,30 te betalen, want dan maak je verlies.
maar hij kan wel de huur van de winkel en alle bijkomende kosten betalen toch ?
vast wel....

en dat heeft ie berekend voordat hij de winkel opende toch ?
vast wel....

hij heeft een winstmarge, waarmee hij denkt zijn kosten te kunnen dekken toch ?
vast wel....

waarom moet ik dan voor dat pin-apparaat appart betalen ?
quote:
En er moet toch ERGENS een grens vastgesteld worden waarbij je moet betalen voor de transacties.
..daar gaat het nou net om, WAAROM zou dat voor deze transacties ineens moeten, terwijl alle overige exploitatiekosten gewoon in de verkoopprijs worden verwerkt?
quote:
Dus.
NOU ? WAAROM ?
◢◤
pi_27437430
Ondanks dat het zetten van een smiley voor een zin enorm irritant is, heeft oversight gelijk.

Kunnen pinnen in een winkel is een extra service van de winkelier naar de klant toe en als je dat als winkelier niet kunt bekostigen moet je het maar gewoon niet aanbieden.

Ik bedoel als straks een supermarkt zegt: als je een winkelwagentje wilt gebruiken, moet je er 50 cent induwen en je krijg dat niet meer terug na het winkelen als je minder dan 5 artikelen hebt gekocht (je had dan net zo goed een mandje kunnen gebruiken), omdat die 50 cent dan gebruikt wordt voor het onderhoud van het winkelwagenpark dan zeg je ook niet dat is prima.
  zaterdag 28 mei 2005 @ 20:17:37 #179
19194 Oversight
◢◤
pi_27437561
quote:
Op zaterdag 28 mei 2005 20:11 schreef Zilvervis het volgende:
... heeft oversight gelijk.
weet ik toch !

maar dank voor de steun, eindelijk iemand die begrijpt waar het om gaat hier.
◢◤
pi_27438274
Oversight.

Het pinnen is gewoon een extra service die niet in de producten meegerekent zijn.
Waarom niet? Niet elke klant betaald met PIN.

Wat jij zegt van, dat hij de prijs in de producten mee moet rekenen.
Dus dan gaan mensen die alleen contant betalen ook mee betalen aan die PIN transacties.

En voor de rest snap ik je hele punt niet. Het is een EXTRA service, niemand is verplicht om hun klanten te kunnen laten pinnen in een winkel.
Dus ja, voor de mensen die dat wel willen, die betalen er maar voor en anders betaal je toch contant?
Zij zijn jouw niks verplicht, zij bieden de service aan dus zij bepalen wat de voorwaarden zijn.

Bij mij hier in de omgeving hoef je trouwens nieteens meer extra kosten te betalen voor pinnen, zelfs niet voor bedragen onder de 10 euro.
Dan praat ik dus met name de grote winkelketens zoals Deen en Albert Heijn.
Daar kan je gewoon 1 euro kosteloos pinnen.
pi_27438429
quote:
Op zaterdag 28 mei 2005 20:11 schreef Zilvervis het volgende:
Ondanks dat het zetten van een smiley voor een zin enorm irritant is, heeft oversight gelijk.

Kunnen pinnen in een winkel is een extra service van de winkelier naar de klant toe en als je dat als winkelier niet kunt bekostigen moet je het maar gewoon niet aanbieden.

Ik bedoel als straks een supermarkt zegt: als je een winkelwagentje wilt gebruiken, moet je er 50 cent induwen en je krijg dat niet meer terug na het winkelen als je minder dan 5 artikelen hebt gekocht (je had dan net zo goed een mandje kunnen gebruiken), omdat die 50 cent dan gebruikt wordt voor het onderhoud van het winkelwagenpark dan zeg je ook niet dat is prima.
Nee, want bijna iedere winkelier maakt wel eens gebruik van een winkelwagen of een winkelmand.
Dus de prijs zullen ongetwijfeld ook wel in de prijs ingecalculeerd zijn.

Van pinnen juist niet. Veel winkeliers maken geen gebruik van PIN, dus dan is het onredelijk dat zij mee gaan betalen daarvoor.
  zaterdag 28 mei 2005 @ 20:57:02 #182
19194 Oversight
◢◤
pi_27438479
quote:
Op zaterdag 28 mei 2005 20:47 schreef Space-Chinees het volgende:
Oversight.

Het pinnen is gewoon een extra service die niet in de producten meegerekent zijnis.
Waarom niet? Niet elke klant betaald met PIN.

Wat jij zegt van, dat hij de prijs in de producten mee moet rekenen.
dat zeg ik helemaal niet !
quote:
Dus dan gaan mensen die alleen contant betalen ook mee betalen aan die PIN transacties.
en we betalen ook allemaal samen mee aan de winkelwagentjes die ik niet gebruik omdat ik een mandje gebruik..
quote:
En voor de rest snap ik je hele punt niet.
ik maak helemaal geen punt, ik vraag me iets af !
quote:
Het is een EXTRA service, niemand is verplicht om hun klanten te kunnen laten pinnen in een winkel.
Dus ja, voor de mensen die dat wel willen, die betalen er maar voor en anders betaal je toch contant?
het is géén extra service, het is één van de betalingsmogelijkheden die de winkelier mij biedt.
quote:

Zij zijn jouw niks verplicht, zij bieden de service aan dus zij bepalen wat de voorwaarden zijn.
en die voorwaarden zijn afhankelijk van het totaalbedrag dat je wilt spenderen, terwijl alle andere prijzen zijn bepaald op basis van een winstmarge tegenover uitbatingskosten.

daarbij komt nog dat de "voorwaarden" waar jij over praat nergens opvraagbaar zijn, en dus ook geen deel kunnen uitmaken van een overeenkomst.
quote:
Bij mij hier in de omgeving hoef je trouwens nieteens meer extra kosten te betalen voor pinnen, zelfs niet voor bedragen onder de 10 euro.
Dan praat ik dus met name de grote winkelketens zoals Deen en Albert Heijn.
Daar kan je gewoon 1 euro kosteloos pinnen.
dat maakt het toch alleen meer erger ?
discriminatie !
◢◤
pi_27438602
omg
'Expand my brain, learning juice!'
<a href="http://www.last.fm/user/crossover1" rel="nofollow" target="_blank">Last.fm</a>
  zaterdag 28 mei 2005 @ 21:02:59 #184
19194 Oversight
◢◤
pi_27438620
quote:
Op zaterdag 28 mei 2005 21:02 schreef crossover het volgende:
omg
◢◤
  zaterdag 28 mei 2005 @ 21:04:01 #185
42530 Jerruh
I'm rocking one leg!
pi_27438645
offtopic gedoe ff verwijderd: Tha_T: gewoon niet reageren erop, ook al is het soms echt irritant, maar iedereen moet op zijn manier toch kunnen posten, als ze maar beseffen dat als het echt teveel offtopic reacties of gebagger oplevert, het anders moet kunnen. en oversight: wees je er van bewust dat smiliegedrag irritaties kan opwekken en dat als het echt teveel offtopic reacties of gebagger oplevert, je misschien toch een beetje kan toegeven, zodat het toch ontopic en gezellig blijft. .
put
your
clothes
on!
  zaterdag 28 mei 2005 @ 21:06:20 #186
56387 Bob-B
In Bob we trust
pi_27438707
quote:
Op zaterdag 28 mei 2005 18:31 schreef crossover het volgende:
om te stimuleren dat je met contant geld betaalt! als iedereen voor elk pakje kauwgum gaat pinnen kost hem dat geld, en de consument ook.
Waarom zou hem dat geld kosten, omdat de toetsen van dat apparaat dan slijten?
Edit:
(grote supermarkten hebben geen inbelverbinding maar een soort LAN netwerk )
Ik werk bij een redelijk grote c1000 en 's ochtends worden alle pinautomaten aangemeld en 's avonds weer afgemeld.
pi_27438741
omdat er een verbinding moet worden gelegd met interpay! dat is het bedrijf dat alle pin transacties regelt
oh, snel editten he hoe weet je dat ze zo'n netwerk hebben? ik hoef alleen bij tankstations bij te betalen met pinnen, niet bij supermarkten
nog een keer editten he

en dat verklaart ook waarom ik niet hoef te bijbetalen bij supermarkten.
'Expand my brain, learning juice!'
<a href="http://www.last.fm/user/crossover1" rel="nofollow" target="_blank">Last.fm</a>
  zaterdag 28 mei 2005 @ 21:13:43 #188
19194 Oversight
◢◤
pi_27438868
quote:
Op zaterdag 28 mei 2005 21:04 schreef Jerruh het volgende:
offtopic gedoe ff verwijderd:
dank !
quote:
-knip-
en oversight: wees je er van bewust dat smiliegedrag irritaties kan opwekken en dat als het echt teveel offtopic reacties of gebagger oplevert, je misschien toch een beetje kan toegeven, zodat het toch ontopic en gezellig blijft. .
zou een beetje omgekeerde wereld zijn als ik mijn gedrag moet bijstellen omdat anderen offtopic gaan of baggeren.

maar zoals jij zei:
quote:
Op dinsdag 24 mei 2005 11:57 schreef Jerruh iets dat door oversight werd geinterpreteerd als:
iedereen die nu nog offtpic gaat baggeren in dit topic krijgt een weekban!
◢◤
pi_27439031
Het zal wel al 20 keer gezegd zijn, maar gewoon contant betalen
Ik ben mezelf in principe, dus ben ik in feite mij.

Webicon max 100kB, geen 260kB
pi_27439168
quote:
Op zaterdag 28 mei 2005 20:57 schreef Oversight het volgende:

en we betalen ook allemaal samen mee aan de winkelwagentjes die ik niet gebruik omdat ik een mandje gebruik..

Goed, jij bent dan die ene van die 100 winkeliers die daar geen gebruik van maakt.
Dus dat valt te verwaarlozen dan.
quote:
het is géén extra service, het is één van de betalingsmogelijkheden die de winkelier mij biedt.
Ik noem het wel een service, want winkeliers zijn niet verplicht om je die betalingsmogelijkheid aan te bieden.
quote:
en die voorwaarden zijn afhankelijk van het totaalbedrag dat je wilt spenderen, terwijl alle andere prijzen zijn bepaald op basis van een winstmarge tegenover uitbatingskosten.

daarbij komt nog dat de "voorwaarden" waar jij over praat nergens opvraagbaar zijn, en dus ook geen deel kunnen uitmaken van een overeenkomst.
Als jij op een sticker van de kassa leest dat je 25 cent extra moet betalen bij het pinnen is dat toch een voorwaarde om gebruik te kunnen maken van de betalingsmogelijkheid?
  zaterdag 28 mei 2005 @ 21:44:49 #191
32974 Xante
Levend en wel
pi_27439575
quote:
Op zaterdag 28 mei 2005 20:57 schreef Oversight het volgende:

[..]

dat zeg ik helemaal niet !
[..]

[..]

[..]

[..]

[..]

dat maakt het toch alleen meer erger ?
discriminatie !
Je snapt er geen zak van he.

Het zit zo: er is een winkel met producten, en deze hebben prijzen. Er zijn twee manieren om deze af te rekenen: contant en met pin-betaling. Om het mogelijk te maken dat je überhaupt kunt pinnen betaalt de winkel maandelijks een bedrag aan Interpay, verder betaalt hij de kosten voor een telefoonlijn en voor elke transactie worden telefoontikken betaald. Die kosten worden verdeeld onder de klanten. Stel, een winkel betaalt elke maand ¤100 aan Interpay en heeft maandelijks 400 klanten die pinnen. Wil de winkelier dan nog z'n winst overhouden, dan wordt die ¤100 verdeeld onder 400 klanten, en dan komen daar nog de kosten bij voor de telefoonlijn + transactie kosten, dus dan wordt het ca. ¤0,30 per klant.

Als je een winkel vol met producten met vastgestelde prijzen hebt kan je die kosten dus niet van tevoren meerekenen in de verkoopprijs (wat sowieso niet hoeft te gebeuren). Op een strippenkaart van 20 euro heb je misschien 10 cent winst, als je dan het pinnen kado geeft maakt de winkelier 20 cent verlies.

Kortom, een winkelier (vooral de kleine winkels) kunnen het zich gewoon niet veroorloven om producten die betaald worden met den pinh-pasch, omdat ze dan verlies maken.

En kappen nou.
'Cause you could've been number one, if you only found the time
And you could've ruled the whole world, if you had the chance
  zaterdag 28 mei 2005 @ 22:03:12 #192
19194 Oversight
◢◤
pi_27439913
quote:
Op zaterdag 28 mei 2005 21:20 schreef Zebbie het volgende:
Het zal wel al 20 keer gezegd zijn, maar gewoon contant betalen
maar de 21 ste keer is het nog steeds geen antwoord op de vraag.
◢◤
  zaterdag 28 mei 2005 @ 22:08:01 #193
19194 Oversight
◢◤
pi_27440013
quote:
Op zaterdag 28 mei 2005 21:44 schreef Xante het volgende:

[..]

Je snapt er geen zak van he.
ik snap er inderdaad helemaal niets van.
quote:
Op vrijdag 27 mei 2005 18:28 schreef Oversight het volgende:
Als ik bij de supermarkt boodschappen ga doen, en ik wil voor 5 euro aan boodschappen kopen en betalen met mijn pinpas dan moet ik 25 cent EXTRA betalen omdat ik wil pinnen.

waarom moet ik 25 cent extra betalen?

de kosten die de winkelier maakt zitten allang verwerkt in de prijs van de producten.
de kosten van de pintransactie kunnen nooit 25 cent bedragen.

waarom moet ik 25 cent extra betalen?

◢◤
  zaterdag 28 mei 2005 @ 22:23:54 #194
32974 Xante
Levend en wel
pi_27440313
quote:
Op zaterdag 28 mei 2005 22:08 schreef Oversight het volgende:

[..]

ik snap er inderdaad helemaal niets van.
[..]
De kosten zitten (meestal) NIET verwerkt in de prijs, en die kosten kunnen wel degelijk 25 cent betalen. Precies om de reden die ik zeg. Zeker bij een wat kleinere winkel met minder klanten.

Bij de supermarkt (in jouw geval) zitten de kosten waarschijnlijk dus niet vewerkt in de prijs.
'Cause you could've been number one, if you only found the time
And you could've ruled the whole world, if you had the chance
  zaterdag 28 mei 2005 @ 22:29:08 #195
19194 Oversight
◢◤
pi_27440414
quote:
Op zaterdag 28 mei 2005 22:23 schreef Xante het volgende:

[..]

De kosten zitten (meestal) NIET verwerkt in de prijs, en die kosten kunnen wel degelijk 25 cent betalen.bedragen. Precies om de reden die ik zeg. Zeker bij een wat kleinere winkel met minder klanten.
stel dat jij een kleine winkel binnenloopt, en de winkelier vraagt je bij het afrekenen om 30 cent extra te betalen, omdat hij een nieuwe kassa heeft....

zou je dat ook normaal vinden ?
◢◤
  zaterdag 28 mei 2005 @ 23:10:47 #196
53267 TC03
Catch you on the flipside
pi_27441189
quote:
Op zaterdag 28 mei 2005 20:03 schreef Oversight het volgende:
ik maak helemaal geen transactie, ik wil gewoon een pakje sigaretten bij jouw vader kopen.
Je maakt wel een transactie, want de pinautomaakt belt naar Interpay omdat jij moet pinnen.
quote:
Dat zou discriminatie zijn, maar ik begrijp dat je waarschijnlijk bedoelt:
die kosten zijn duur of goedkoop afhankelijk van de winstmarge die je als verkoper bovenop de inkoopprijs kunt leggen, zonder dat je klanten naar de concurent gaan...
Nee dat bedoel ik niet. Sommige winkels verkopen prodcuten met veel marges en hebben veel omzet, sommige weinig. De kosten hangen af van hoeveel klanten je hebt en of je die extra euri's die je als winkel betaalt voor het pinnen kan verwaarlozen. Ik zei het wel fout, ik had moeten zeggen: of je de kosten kan verwaarlozen en mensen gratis kan laten pinnen hangt volkomen af van wat voor winkel je hebt.
quote:
vast wel....
Toen waren er nog geen pin automaten.
quote:
vast wel....

hij heeft een winstmarge, waarmee hij denkt zijn kosten te kunnen dekken toch ?
vast wel....

waarom moet ik dan voor dat pin-apparaat appart betalen ?
De pinkosten zorgen ervoor dat hij nog een winstmarge heeft. Hij zou de prijzen van alles met ¤0,30 kunnen verhogen, maar dan zijn de klanten pleite en betalen OOK de mensen die niet pinnen euri's. Bovendien hebben sigaretten een vaste prijs met een vaste winstmarge. Die tijdschriften kan je ook niet verhogen in prijs, wat ik al eerder uitgelegd heb.

Oftewel: de mensen die willen pinnen bij kleine bedragen moeten daarvoor betalen, omdat hij anders geen winst meer maakt. En dat zit niet in de prijzen verwerkt omdat anders de prijzen wel erg ver omhoog moeten gaan.
Ten percent faster with a sturdier frame
  zaterdag 28 mei 2005 @ 23:11:22 #197
53267 TC03
Catch you on the flipside
pi_27441201
quote:
Op zaterdag 28 mei 2005 22:29 schreef Oversight het volgende:

[..]

stel dat jij een kleine winkel binnenloopt, en de winkelier vraagt je bij het afrekenen om 30 cent extra te betalen, omdat hij een nieuwe kassa heeft....

zou je dat ook normaal vinden ?
Een kassa is een eenmalige aanschaf, als die kassa hem per transactie 20 cent kost zou ik dat normaal vinden. Maar dat doet hij niet.
Ten percent faster with a sturdier frame
pi_27446420
Inderdaad. Het verschil tussen pinnen en het winkelwagentje is dat het winkelwagentje er staat, en dat de winkelier niet meer kosten maakt als je 'm gebruikt. Sterker nog, hij zal er blij om moeten zijn aangezien het wagentje er dan iig niet voor niks staat. Bij het pinnen is het echter zo dat de winkelier per keer dat het gebeurt ook werkelijk moet betalen.
I hope you can see this because I'm doing it as hard as I can.
pi_27446457
quote:
Op zaterdag 28 mei 2005 21:13 schreef Oversight het volgende:

[..]

dank !
[..]

zou een beetje omgekeerde wereld zijn als ik mijn gedrag moet bijstellen omdat anderen offtopic gaan of baggeren.
Must resist the force
  zondag 29 mei 2005 @ 12:16:44 #200
61944 Freeflyer
Vallen doet geen pijn...
pi_27448558
quote:
Op zaterdag 28 mei 2005 19:35 schreef Alicey het volgende:

[..]

Contant geld afstorten kost de winkelier trouwens ook..
klopt, alleen wordt dat niet apart doorberekend, althans zo wordt het niet verteld
Neerkomen wel!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')