abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_27303587
quote:
Op maandag 23 mei 2005 18:25 schreef Yildiz het volgende:

[..]

Lijkt me sterk, in die PIN apparaatjes bij de supermarkt zit gewoon een 8polig ethernet dingetje, en geen 4polig telefoonstekkertje.
Of zou dat naar een hypersnelle router gaan, en vervolgens in een 56K6 modem gaan.
Dan zou ie bij elke transactie moeten inbellen?
ISDN???

Op mijn werk hebben we ook een pin-apparaatje... Die gaat idd nog over een analoge telefoonlijn (1 van onze nummers is gereserveerd voor de pin). Dat duurt dus idd een tijdje voordat deze ingebeld heeft. Met ISDN heb je vrijwel direct verbinding.

Maar misschien dat in een supermarkt idd alle pin-apparaten met een soort router in verbinding staan.
  dinsdag 24 mei 2005 @ 12:57:09 #103
19194 Oversight
◢◤
pi_27305304
quote:
Op dinsdag 24 mei 2005 11:57 schreef Jerruh het volgende:

[..]

Ik heb hier in KLB weinig met MUUS te maken, een schat van een babe, maar als ik hier in dit topic zie dat mensen met behulp van smilies de discussiewaarde etc. flink omlaag halen omdat ze zonodig heel blij met smilies willen gaan kloten, dan moet je niet bij mij zijn.
heb je mij horen klagen dan ?
JIJ begint te dreigen met editten van posts omdat er smileys in staan.
Als JIJ een problem hebt met smileys dan neem je dat maar op met de FA, zolang het een mogelijkheid is maar ik er gebruik van, op de manier die ik al jaren hanteer!
gewoon voor iedere zin dus.
quote:
Ik weet niet of jij je topic een beetje goed doorneemt, maar de smilies maken het er absoluut niet serieuzer op. En DAAR gaat het mij om: als jij een topic opent moet jij je er van bewust zijn dat jouw topic bepaalde reacties oplevert die het topic zouden moeten ondersteunen op een bepaalde manier die het topic een goed topic maken. Wat er nu gebeurt? mensen ergeren zich aan jouw smilies, gebruiken de smilies om jou na te apen en daardoor jou te grappen en zijn niet meer vol en op een onderbouwde manier bezig met een topic.
hoewel je zin van geen kanten klopt, meen ik te begrijpen wa je bedoelt.
Het is aan JOU om in te grijpen als er ANDEREN gaan kloten in een topic.
Dat zegt NIETS over mijn postgedrag.
JIJ bent toch de MOD ?
quote:
Dus als jij zo rgaag met smilies wilt posten omdat jij het zo graag als jouw image wilt laten werken, so be it, maar draag dan ook maar de consequenties in de topics die jij produceert: als mensen er zich aan ergeren, als het topic daardoor gruwelijk verbaggert in een smilie orgie, als er gewoon geen normale reactie meer mogelijk is, dan kunnen die smilies als eerste opzouten.
Het staat iedereen vrij zich te ergeren.
er bestaat toch zoiets als een topicreportknoppie/ feedback/ en mail ?
het is aan JOU om offtopic reacties aan te pakken of te editten óf gewoon te deleten.
nogmaals, JIJ bent hier toch de mod ?
moet je niet bij de user komen klagen als er gebaggerd wordt in een serieus topic.

◢◤
pi_27305349
Oversight...wat blijf je toch een stoere fokker zeg
Een wijs man doorziet de valsheid van wat de algemene domheid bewondert.
  dinsdag 24 mei 2005 @ 13:05:38 #105
19194 Oversight
◢◤
pi_27305628
quote:
Op dinsdag 24 mei 2005 11:32 schreef ..-._---_-.- het volgende:

[..]

Wat ben jij toch een juridische onbenul. Ik zie je zo vaak dingen beweren waarvan je echt oprecht denkt dat ze nog waar zijn ook, maar waar niets van waar is. In feite ga je namelijk een overeenkomst aan, waarin jouw deel van de overeenkomst onder andere bestaat uit de plicht om te betalen. Let je even op? Het is jouw plicht om te betalen, niet om iets ter betaling aan te bieden. Over ter betaling aanbieden zegt de wet helemaal niets.
[..]

En het blijft jouw plicht om te betalen, ook als de kassier of kassiere zit te slapen.
[..]

Als je het maar vaak genoeg doet zal de rechter op een gegeven moment hopelijk oordelen dat er opzet in het spel is. Maar eigenlijk is het niet relevant. Het feit dat de kassier(e) niet goed zit op te letten ontslaat je nog niet van je betalingsplicht.
ongeloofelijk dat er nog mensen zijn die denken zoals jij.
Léés de wetteksten er nog maar eens op na.

ik ga een overeenkomst aan met de winkelier als ik de winkel binnenstap.
ik ga producten afnemen, en hou me daarbij aan de voorwaarden die de winkelier daaraan verbind.
één van die voorwaarden is dat ik mijn aankopen bij de kassa ter betaling aanbied.

nergens heb ik de plicht op me genomen om te controleren of een betaling ook daadwerkelijk is verricht, daarvoor hebben ze immers een kassiere achter die kassa zitten.

ik heb mijn voornemen om te betalen voor mijn aankomen geopenbaard met een begin van uitvoering, namenlijk door mijn aankopen op de kassaband te leggen, en ze daarmee ter betaling aan te bieden.

nu weer ontopic dan ?

of open een topic in GWR, over waar de grens/ verantwoording ligt bij het uitvoeren van een electronische betalingstransactie.

◢◤
  dinsdag 24 mei 2005 @ 13:06:54 #106
19194 Oversight
◢◤
pi_27305669
quote:
Op dinsdag 24 mei 2005 12:58 schreef WeirdMicky het volgende:
Oversight...wat blijf je toch een stoere fokker zeg
you just made my day !

nou kan ik met een gerust hart weer verder.

jerruh = en beetje stil geworden na weerwoord,.... dat zijn ze hier vast niet gewend.
◢◤
  dinsdag 24 mei 2005 @ 13:15:58 #107
19194 Oversight
◢◤
pi_27305962
quote:
Op dinsdag 24 mei 2005 11:35 schreef Alicey het volgende:
Je zou kunnen afrekenen met kleingeld, en dit uitgebreid uittellen.
hele goeie !

er schijn een wettelijk maximum te bestaan aan de hoeveelheid kleingeld die een winkelier verplicht is aan te nemen,.... iemand een idee ?
◢◤
  dinsdag 24 mei 2005 @ 13:21:56 #108
42530 Jerruh
I'm rocking one leg!
pi_27306160
heb je mij horen klagen dan ?
jij dreigt met klachttopics te openen ja.

JIJ begint te dreigen met editten van posts omdat er smileys in staan.
nee, ik zeg dat als het zo uit de hand loopt ik ga editten ja. vind je het gek, het werd gewoon simpelweg onzinnig

Als JIJ een problem hebt met smileys dan neem je dat maar op met de FA, zolang het een mogelijkheid is maar ik er gebruik van, op de manier die ik al jaren hanteer!
ja, fijn, als jij dat wilt, post jij je smilies, als daardoor een topic evrpest wordt, kom ik dus bij jou langs, SIM-PEl

gewoon voor iedere zin dus.
leuk voor je
[..]

hoewel je zin van geen kanten klopt, meen ik te begrijpen wa je bedoelt.
hij klopte prima, leer maar lezen

Het is aan JOU om in te grijpen als er ANDEREN gaan kloten in een topic.
en het is voor de TS de plicht om fatsoenlijk zijn eigen topic te begeleidern. Of kan je simpel na een topic te openen lekker alles laten verkloten? dacht het niet

Dat zegt NIETS over mijn postgedrag.
nee, zeg ik ook niet .

JIJ bent toch de MOD ?
ja dus? users zijn nietalleen diegenen die een reactie geven, ze zijn verantwoordelijk voor wat ze produceren. als jij aanleiding geeft tot gebagger, dan mag je er ook op aangesproken worden. Ik zeg niet dat jij baggert, ik ken je poststijl, maar snap wel dat als users je na gaan doen, dat gewoonweg irrtatie op gaat leveren en tegen die irratie mod ik. Ik heb trouwens nergens egzegd dat ik jou zou editten...
[..]

Het staat iedereen vrij zich te ergeren.
ja

er bestaat toch zoiets als een topicreportknoppie/ feedback/ en mail ?
klopt

het is aan JOU om offtopic reacties aan te pakken of te editten óf gewoon te deleten.
klopt, en soms hoort daar een opmerking richting de bron bij: nogmaals: ik zeg niet dat ik alle posts zou gaan editten, maar ik was duidelijk van mening dat als iedereen denkt zomaar ff leuk een opic te verkloten door offtopic postgedrag over te nemen, dan doe ik daar wat tegen

nogmaals, JIJ bent hier toch de mod ?
goed he .

moet je niet bij de user komen klagen als er gebaggerd wordt in een serieus topic.
dus als een user baggert, mag ik daar niet wat van zeggen? waarom niet? users hebben net als mods verantwoordelijkheden. zij zijn verantwoordelijk voor hun posts en topics, voor wat ze zeggen (je staat toch immers achter bepaalde posts?). maar ja, deze discussie is hier ten einde. het gaat hier over pinnen en als mensen denken dat ze de discussie evrsterken door mensen na te pane hebben ze het mis, simpel.

.
put
your
clothes
on!
  dinsdag 24 mei 2005 @ 13:23:44 #109
42530 Jerruh
I'm rocking one leg!
pi_27306233
quote:
Op dinsdag 24 mei 2005 13:06 schreef Oversight het volgende:

[..]

you just made my day !

nou kan ik met een gerust hart weer verder.

jerruh = en beetje stil geworden na weerwoord,.... dat zijn ze hier vast niet gewend.
. zielig hoor
stoer doen
maar ja, boeiend
we gaan weer lekker verder ontopic
als je nog wat te zeggen hebt, mail je me maar
goed?
put
your
clothes
on!
pi_27306767
quote:
Op maandag 23 mei 2005 18:47 schreef jogy het volgende:
De kosten van het bezitten van een pinpas vind ik pas erg!
, een paar euro per kwartaal om een pasje te gebruiken waarmee je het geld wat jij bij hun op de bank hebben gezet ( waar ze dus vette rente van trekken ) eraf kan halen.
, omdat ze verlies lijden op het betalingsverkeer zeggen ze dan.
Terwijl ze wel 5 miljard winst hebben op de rest van je geld.
Wat voor pauperbank is dat?

En Banzi, dat zal idd wel ISDN zijn. En mij ligt bij dat betaalverkeer ook nog eens over een apart ISDN-kanaal gaat. Wat dan niet in de vorm van dataverbindingen is, maar in de vorm van packet verkeer. D'r is voor zover ik me kan herinneren een apart low-bandwidth kanaal op ISDN-lijnen waarop je pakketjes heen en weer kunt sturen zonder eerst een verbinding op te moeten bouwen. Gaat dus nog sneller. En dat is bij sommige winkels ook wel te zien ja, veel meer dan een seconde duurt het soms niet.
I hope you can see this because I'm doing it as hard as I can.
  dinsdag 24 mei 2005 @ 13:39:35 #111
19194 Oversight
◢◤
pi_27306786
quote:
Op dinsdag 24 mei 2005 13:23 schreef Jerruh het volgende:

als je nog wat te zeggen hebt, mail je me maar
goed?
nee, dan zoek ik je op in feedback !

◢◤
  dinsdag 24 mei 2005 @ 13:48:06 #112
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_27307100
quote:
Op dinsdag 24 mei 2005 13:39 schreef LintuxCx het volgende:

[..]

Wat voor pauperbank is dat?

En Banzi, dat zal idd wel ISDN zijn. En mij ligt bij dat betaalverkeer ook nog eens over een apart ISDN-kanaal gaat. Wat dan niet in de vorm van dataverbindingen is, maar in de vorm van packet verkeer. D'r is voor zover ik me kan herinneren een apart low-bandwidth kanaal op ISDN-lijnen waarop je pakketjes heen en weer kunt sturen zonder eerst een verbinding op te moeten bouwen. Gaat dus nog sneller. En dat is bij sommige winkels ook wel te zien ja, veel meer dan een seconde duurt het soms niet.
(off-topic) Het D-kanaal inderdaad. Het D-kanaal wordt primair gebruikt om berichten van de centrale naar de apparatuur te sturen (Bijv. dat er gebeld wordt, nummerweergave etc.), maar het is ook mogelijk om zelf sequences tot 128 bytes te sturen. Het kost ook nog eens niets. Het D-kanaal is 16 kbit/s, wat in principe genoeg is om in een fractie van een seconde de gegevens van de pas en pincode te sturen, en het respons te ontvangen. Of betaalautomaten daadwerkelijk gebruik maken van het D-kanaal weet ik niet.
pi_27307125
En Oversight, ik vrees overigens dat je gratis treinreizen truc niet meer zo goed werkt. Op het station in Deventer zag ik iig bij het loket een bordje hangen met zo ongeveer de volgende tekst:

"Geld retour voor treinkaartjes doen wij alleen met kaartjes die minder dan een half uur geleden gekocht zijn op dit station. Ik post dit maar even hier aangezien men hier niet echt haast lijkt te hebben met het fixen van de zoekfunctie en aangezien Google Fok! nou niet bepaald volledig heeft geïndexeerd... *zucht*
pi_27307519
quote:
Op dinsdag 24 mei 2005 13:48 schreef Alicey het volgende:Het D-kanaal inderdaad. Het D-kanaal wordt primair gebruikt om berichten van de centrale naar de apparatuur te sturen (Bijv. dat er gebeld wordt, nummerweergave etc.), maar het is ook mogelijk om zelf sequences tot 128 bytes te sturen. Het kost ook nog eens niets.
Hrmm... Het sturen van gespreks-aanvragen is inderdaad gratis, maar voor zover ik weet wil de KPN wel geld zien als je zelf andere vormen van data probeert te versturen. Net even op Usenet gesnuffeld, daar wordt ergens beweerd dat KPN automatisch de inhoud van de berichten verandert als je er niet voor betaalt.

Nu kun je ook nog een aantal bytes aan data in een packet sturen voor een gespreks-aanvraag, dat werkt wel en daar bestonden programmaatjes voor. Da's op zich wel gratis, maar ik mag hopen dat betaalverkeer niet via zo'n vieze hack verloopt.

Maar idd, dit is redelijk off-topic.
  dinsdag 24 mei 2005 @ 14:01:36 #115
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_27307584
quote:
Op dinsdag 24 mei 2005 13:59 schreef LintuxCx het volgende:

Nu kun je ook nog een aantal bytes aan data in een packet sturen voor een gespreks-aanvraag, dat werkt wel en daar bestonden programmaatjes voor. Da's op zich wel gratis, maar ik mag hopen dat betaalverkeer niet via zo'n vieze hack verloopt.

Maar idd, dit is redelijk off-topic.
Ik denk zelf dat dat niet het geval is. In veel gevallen wordt denk ik gewoon een permanente verbinding gebruikt of een open kanaal. Als echt inbellen nodig is, is dat met ISDN bovendien ook in een fractie van een seconde gepiept..
pi_27307603
quote:
Op dinsdag 24 mei 2005 13:05 schreef Oversight het volgende:

...
nergens heb ik de plicht op me genomen om te controleren of een betaling ook daadwerkelijk is verricht, daarvoor hebben ze immers een kassiere achter die kassa zitten.
Is niet relevant. Je hebt de plicht om te betalen. Dat zegt de wet. Punt. Ik zal het nog één keer uitleggen voor meneer eigenwijs:
- Juridisch gezien is er sprake van een koopovereenkomst.
- Bij deze overeenkomst zijn twee partijen betrokken: de klant en de verkoper/winkelier.
- De wet verplicht de verkoper een (deugdelijk) produkt te leveren.
- De wet verplicht de klant de (afgesproken) prijs te betalen.

Dat is de wet, en jouw verhaal is borrelpraat.
quote:
ik heb mijn voornemen om te betalen voor mijn aankomen geopenbaard met een begin van uitvoering, namenlijk door mijn aankopen op de kassaband te leggen, en ze daarmee ter betaling aan te bieden.
De wet zegt niets over het 'ter betaling aanbieden'. De wet zegt dat je daadwerkelijk moet betalen, slechts aanbieden te betalen is niet voldoende !!!!
quote:
nu weer ontopic dan ?
pardon? Dat jij een juridische onbenul bent met een enorme plaat voor je arrogante hoofd kan ik niet helpen, maar mijn reactie is volkomen ontopic.
quote:
of open een topic in GWR, over waar de grens/ verantwoording ligt bij het uitvoeren van een electronische betalingstransactie.

En waarom is dat? Ga jij even bepalen dat als commentaar op jouw geblaat je niet bevalt mensen maar even een eigen topic moeten openen?

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 24-05-2005 14:02:40 ]
  dinsdag 24 mei 2005 @ 14:07:04 #117
95600 achmet
You don't know...
pi_27307759
damn gierig voor 10 cent
Great minds discuss ideas*; Average minds discuss events; Small minds discuss people.
  dinsdag 24 mei 2005 @ 14:07:18 #118
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_27307767
quote:
Op maandag 23 mei 2005 17:37 schreef Oversight het volgende:
ik wil geen extra kosten meer betalen als ik ga pinnen.
ook niet voor bedragen onder de 10 euro, die ik in de supermarkt wil pinnen.
het is gewoon oplichting, betalen om te mogen betalen.....

wie heeft er tips om NIET meer te hoeven betalen als je wil pinnen ?
consequent contant betalen met enorm grote briefjes
Dus bv dingen voor 5,05 kopen en dan afrekenen met 100 ofzo
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
  dinsdag 24 mei 2005 @ 14:11:13 #119
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_27307890
quote:
Op maandag 23 mei 2005 18:23 schreef Yildiz het volgende:
Nederland is 1 van de weinige landen waar je gratis kan pinnen
In de rest vd wereld betalen ze liever met creditcards, helemaal gratis en zowat overal geaccepteerd in het buitenland, zelfs bij de lokale snackbars ed.
Alleen geld opnemen kost daarmee geld, maar waarom zou je dat doen als je toch overal gratis ermee kunt afrekenen.
met je pinpas kun je overigens overal geld opnemen in het buitenland, dus je neemt geld op met je pinpas en je betaald met je creditcard, sim-pel.
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
pi_27311972
quote:
Op maandag 23 mei 2005 18:20 schreef Yildiz het volgende:
Zalm wil de mensen die cash betalen10 cent meer laten betalen, om zo het pinnen nog meer door te voeren
omdat transactiekosten vele malen lager zijn dan de kosten om dat cash geld te verplaatsen
(denk o.a. aan een kluis, waardetransport inhuren, verzekering etc.)

Die 0.25 ct transactiekosten is voor zover ik weet heeeeeele dikke bullshit
Vraag het anders even aan www.interpay.nl ofzo
... ik ken wel meer doorzichtige smoesjes van Zalm mbt het handiger maken v/h betalingsverkeer.... Of is dat een wel heel grote dooddoener
  dinsdag 24 mei 2005 @ 19:52:26 #121
19194 Oversight
◢◤
pi_27318910
quote:
Op dinsdag 24 mei 2005 13:48 schreef LintuxCx het volgende:
En Oversight, ik vrees overigens dat je gratis treinreizen truc niet meer zo goed werkt. Op het station in Deventer zag ik iig bij het loket een bordje hangen met zo ongeveer de volgende tekst:

"Geld retour voor treinkaartjes doen wij alleen met kaartjes die minder dan een half uur geleden gekocht zijn op dit station. Ik post dit maar even hier aangezien men hier niet echt haast lijkt te hebben met het fixen van de zoekfunctie en aangezien Google Fok! nou niet bepaald volledig heeft geïndexeerd... *zucht*
geweldig.

doe me een lol, post er een duidelijke foto van?

En denk er vooral aan om gelijk even bij het loket een exemplaar van de Algemene Voorwaarden te vragen.....

◢◤
pi_27318988
quote:
Op dinsdag 24 mei 2005 19:52 schreef Oversight het volgende:
doe me een lol, post er een duidelijke foto van?

En denk er vooral aan om gelijk even bij het loket een exemplaar van de Algemene Voorwaarden te vragen.....
Hrmmm, ik kom niet zo vaak in Deventer, maar ik zal kijken of 't een keer lukt. Overigens staat er ook nog bij dat je het nog wel bij hun hoofdkantoor in Utrecht kunt proberen, dus misschien is het nog enigszins mogelijk, maar 't kost iig "wat" meer moeite.

Dus met dat laatste regeltje erbij weet ik niet of je nog met Algemene Voorwaarden kunt gaan zwaaien.
  dinsdag 24 mei 2005 @ 20:11:05 #123
19194 Oversight
◢◤
pi_27319508
quote:
Op dinsdag 24 mei 2005 14:02 schreef ..-._---_-.- het volgende:

[..]

Is niet relevant. Je hebt de plicht om te betalen. Dat zegt de wet. Punt. Ik zal het nog één keer uitleggen voor meneer eigenwijs:
- Juridisch gezien is er sprake van een koopovereenkomst.
- Bij deze overeenkomst zijn twee partijen betrokken: de klant en de verkoper/winkelier.
- De wet verplicht de verkoper een (deugdelijk) produkt te leveren.
- De wet verplicht de klant de (afgesproken) prijs te betalen.

Dat is de wet, en jouw verhaal is borrelpraat.
[..]
steeds verder offtopic, maar wil je niet negeren.
quote:
De wet zegt niets over het 'ter betaling aanbieden'. De wet zegt dat je daadwerkelijk moet betalen, slechts aanbieden te betalen is niet voldoende !!!!
[..]
klopt maar nu kijken we even wat er met die wet gebeurd, hier wordt ie moeilijker dus let ff op:

Niet de letter van de wet is bepalend in het traject van eventuele strafvervolging, maar de interpretatie van de voorgelegde feiten door de dienstdoende hulpofficier op het moment van voorgeleiding, dat direct na een eventuele aanhouding zou volgen.

Daar kan niet de standaard aanklacht tegen de verdachte worden geformuleerd:
... en ik zag hoe de verdachte de goederen wegnam, en onder zijn kleding verborg.."
..Evenmin kan er geconstateerd zijn dat : " de verdachte de winkel verliet, zonder de goederen ter betaling te hebben aangeboden..
quote:
pardon? Dat jij een juridische onbenul bent met een enorme plaat voor je arrogante hoofd kan ik niet helpen, maar mijn reactie is volkomen ontopic.
.. neem bij je volgende biertje waat te eten, dan komt het best weer goed hoor !
quote:
En waarom is dat? Ga jij even bepalen dat als commentaar op jouw geblaat je niet bevalt mensen maar even een eigen topic moeten openen?
quote Jerruh (Moderator) - dinsdag 24 mei 2005 @ 13:21
-- voorzien van smiley's die te toepasselijk waren om ze te kunnen weerstaan --
-- zie het niet als een teken van disrespect, maar als een infectie vanuit /Onzin --

...en het is voor de TS de plicht om fatsoenlijk zijn eigen topic te begeleiden.
Of kan je simpel na een topic te openen lekker alles laten verkloten?
dacht het niet.
◢◤
  dinsdag 24 mei 2005 @ 20:15:26 #124
19194 Oversight
◢◤
pi_27319642
en nou weer ontopic pottedikkie

hier kan ik wel aan wennen.....

bedankt dat je me er even op hebt gewezen...

wáárom moet ik extra geld betalen als ik een bedrag van minder dan 10 euro wil pinnen bij een supermarkt ?
◢◤
  dinsdag 24 mei 2005 @ 20:16:30 #125
104895 fayakill
echt werie
pi_27319671
chippen
Megumi, Crystal k. en Papa Bouba Diop van Fulham
--gedeelte sig verwijderd door FA, niet terugplaatsen--
  dinsdag 24 mei 2005 @ 20:17:17 #126
19194 Oversight
◢◤
pi_27319697
quote:
Op dinsdag 24 mei 2005 20:16 schreef fayakill het volgende:
chippen
appels...
◢◤
  dinsdag 24 mei 2005 @ 20:20:25 #127
19194 Oversight
◢◤
pi_27319792
quote:
Op dinsdag 24 mei 2005 13:06 schreef Oversight het volgende:

...
was niet aardig van me..

zullen we weer vriendjes worden ?
◢◤
  woensdag 25 mei 2005 @ 12:25:43 #128
51513 Foo_niks
'Weg weezze ! '
pi_27335638
Ik heb wel de Engelse versie voor je ,weet niet of die ook bij Nederlandse banken werkt.

Klaar?
Ik niet!
  woensdag 25 mei 2005 @ 13:34:22 #129
94337 DusDat
Livin' A Gay Life
pi_27337883
De truus de chipknip knop inlaten drukken en gewoon pinnen.
Someday you're gonna know
There's more to get than what you've got
You gotta learn to let go
Stop living it up, ready or not
  vrijdag 27 mei 2005 @ 17:13:57 #130
19194 Oversight
◢◤
pi_27412256
quote:
Op woensdag 25 mei 2005 12:25 schreef Foo_niks het volgende:
Ik heb wel de Engelse versie voor je ,weet niet of die ook bij Nederlandse banken werkt.

[afbeelding]
linkje naar download ?
◢◤
  vrijdag 27 mei 2005 @ 17:14:17 #131
19194 Oversight
◢◤
pi_27412262
quote:
Op woensdag 25 mei 2005 13:34 schreef DusDat het volgende:
De truus de chipknip knop inlaten drukken en gewoon pinnen.
oplichting en zow.....
◢◤
  vrijdag 27 mei 2005 @ 17:42:27 #132
120876 armpitje_
Pron Pron Pron
pi_27412875
quote:
Op maandag 23 mei 2005 18:11 schreef Copycat het volgende:

[..]

Niet toch? Als ik een bedrag extra pin betaal ik daar niets extra's voor. En zit je dus meteen boven het eventuele minimum pinbedrag.
je betaalt die kosten gewoon omdat het geld kost voor de winkelier elke keer als ie een pin transactie maakt, als jij dan extra geld pint en het meeneemt ipv het uit te geven dan heeft ie daar natuurlijk geen flikker aan
  vrijdag 27 mei 2005 @ 17:44:29 #133
47295 Angel_of_Dth
Enjoy the silence
pi_27412924
Zeg Oversight, als je een telefoon met KPN Mobile prepaid hebt, kun je gratis 1 cent van KPN krijgen. Het enige wat je moet doen is bij opwaarderen kiezen voor de nieuwe functie 'direct opwaarderen' ofzo. Je krijg dan een code op je afschrift, waarmee je ook nog eens 25% extra beltegoed krijgt, en die code staat bij de opmerkingen van een transactie van 1 cent.

Succes.
Vows are spoken to be broken
Feelings are intense, words are trivial
Pleasures remain, so does the pain
Words are meaningless and forgettable
  vrijdag 27 mei 2005 @ 17:56:42 #134
35189 Troel
scherp en bot
pi_27413266
Ik zou gewoon zeggen dat je het originele bedrag wilt pinnen, en het extra bedrag cash wil betalen.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  vrijdag 27 mei 2005 @ 18:01:01 #135
19194 Oversight
◢◤
pi_27413383
OP
quote:

◢◤
  vrijdag 27 mei 2005 @ 18:08:45 #136
35189 Troel
scherp en bot
pi_27413585
quote:
Op vrijdag 27 mei 2005 18:01 schreef Oversight het volgende:
OP
[..]
nou, grote kans dat ze zeggen dat dat extra dan niet hoeft...
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  vrijdag 27 mei 2005 @ 18:23:35 #137
19194 Oversight
◢◤
pi_27413969
quote:
Op vrijdag 27 mei 2005 18:08 schreef Troel het volgende:

[..]

nou, grote kans dat ze zeggen dat dat extra dan niet hoeft...
en vandaar dit topic, bareuhhh
◢◤
  vrijdag 27 mei 2005 @ 18:28:42 #138
19194 Oversight
◢◤
pi_27414081
Als ik bij de supermarkt boodschappen ga doen, en ik wil voor 5 euro aan boodschappen kopen en betalen met mijn pinpas dan moet ik 25 cent EXTRA betalen omdat ik wil pinnen.

waarom moet ik 25 cent extra betalen?

de kosten die de winkelier maakt zitten allang verwerkt in de prijs van de producten.
de kosten van de pintransactie kunnen nooit 25 cent bedragen.

◢◤
pi_27415852
Lekker contant betalen joh ter irritatie van andere klanten die achter je staan te w88...
  vrijdag 27 mei 2005 @ 20:11:56 #140
19194 Oversight
◢◤
pi_27416399
quote:
Op vrijdag 27 mei 2005 19:44 schreef Jonathon het volgende:
Lekker contant betalen joh ter irritatie van andere klanten die achter je staan te w88...
quote:
Op dinsdag 24 mei 2005 13:15 schreef Oversight het volgende:

[..]

hele goeie !

er schijn een wettelijk maximum te bestaan aan de hoeveelheid kleingeld die een winkelier verplicht is aan te nemen,.... iemand een idee ?
◢◤
  vrijdag 27 mei 2005 @ 21:50:37 #141
42530 Jerruh
I'm rocking one leg!
pi_27418492
een post van Molluck uit zijn gesloten topic:
quote:
Was ik net bij de Douglas, de Douglas for all sakes, die shit is daar allemaal zo duur dat je wel MOET pinnen, kost dat gewoon 25 cent

Het gaat niet om die 25 cent, maar om het principe, hoelang kun je nou al pinnen? moeten ze nog steeds die extra kosten vragen?
alleen een vraagje: pinde je voor boven de 10 euro of was het eronder?
put
your
clothes
on!
  vrijdag 27 mei 2005 @ 21:55:38 #142
114176 Molluck
Suck my deck!
pi_27418607
Ja erboven natuurlijk, dat maakt het helemaal zo belachelijk...
Mijn dierenwinkel heeft die extra kosten ook, maar als ik alleen een zak hondevoer van 9 euro oid moet afrekenen kan ik me nog voorstellen dat ze die transactiekosten rekenen...

Maar bij die Douglas betaal ik gewoon fucking ¤45 euro voor een flesje dat voor 90% uit alcohol bestaat en dan nog willen ze me die 25 cent laten betalen
"MOLLUCK DU SCHEISS DRECKIGER BINGO SPIELER"
  vrijdag 27 mei 2005 @ 21:56:39 #143
42530 Jerruh
I'm rocking one leg!
pi_27418628
quote:
Op vrijdag 27 mei 2005 21:55 schreef Molluck het volgende:
Ja erboven natuurlijk, dat maakt het helemaal zo belachelijk...
Mijn dierenwinkel heeft die extra kosten ook, maar als ik alleen een zak hondevoer van 9 euro oid moet afrekenen kan ik me nog voorstellen dat ze die transactiekosten rekenen...

Maar bij die Douglas betaal ik gewoon fucking ¤45 euro voor een flesje dat voor 90% uit alcohol bestaat en dan nog willen ze me die 25 cent laten betalen
dat heb ik inderdaad nog niet ech vaak gezien, maar het kan zo zijn dat bij andere winkels die 'tax" er zogenaamd al is bijgerekend en bij douglas niet, zodat ze het er automatisch bijtellen...
put
your
clothes
on!
  zaterdag 28 mei 2005 @ 11:14:08 #144
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_27427982
Chippen is de oplossing voor kleine bedragen!!
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
  zaterdag 28 mei 2005 @ 12:40:50 #145
19194 Oversight
◢◤
pi_27429357
quote:
Op zaterdag 28 mei 2005 11:14 schreef Martijn_77 het volgende:
Chippen is de oplossing voor kleine bedragen!!
daar gaat het niet om....
◢◤
  zaterdag 28 mei 2005 @ 12:42:36 #146
19194 Oversight
◢◤
pi_27429393
quote:
Op vrijdag 27 mei 2005 21:56 schreef Jerruh het volgende:

[..]

dat heb ik inderdaad nog niet ech vaak gezien, maar het kan zo zijn dat bij andere winkels die 'tax" er zogenaamd al is bijgerekend en bij douglas niet, zodat ze het er automatisch bijtellen...
...en bij Bas van der Heijden ook ?

afhankelijk van hoeveel je koopt ?

als ik voor 9 euro koop zijn de kosten kennelijk niet in de prijzen van de prodcten verwerkt,
als ik voor 11 euro koop dan zijn de kosten ineens wel in de prijs verwerkt ?

◢◤
  zaterdag 28 mei 2005 @ 15:01:34 #147
53267 TC03
Catch you on the flipside
pi_27431752
Wat een kneuzen hier. En nog dom ook. Oversight mag van mij weleens voor onbepaalde tijd gebanned worden vanwege overmatig gebruik van smileys op een irritante manier. Jezus wat ben jij een mongool. Oké, dat eerst dus.

Pinnen kost de winkelier geld, en als je weet hoe laag de marges zijn is het logisch dat bij kleine bedragen extra geld wordt gevraagd. Per transactie kost het de winkelier namelijk iets van 15 cent, en als jij voor ¤5,- iets koopt waar de winkelier maar 15 cent op verdient heeft ie geen winst.

En als je dan nog een vergelijking gaat maken dat je voor de kassa geen extra euri's moet inleveren laat je wel heel erg blijken dat je het IQ van een kleuter hebt.

Opgelost, slotje, ban voor Oversight met z'n debiele 9/11 theorieën en iedereen is weer happy.
Ten percent faster with a sturdier frame
  zaterdag 28 mei 2005 @ 16:03:55 #148
19194 Oversight
◢◤
pi_27432803
quote:
Op zaterdag 28 mei 2005 15:01 schreef TC03 het volgende:
Wat een kneuzen hier. En nog dom ook.
welkom dan, je past er perfect tussen !
quote:
Oversight mag van mij weleens voor onbepaalde tijd gebanned worden vanwege overmatig gebruik van smileys op een irritante manier. Jezus wat ben jij een mongool. Oké, dat eerst dus.
ik wil een permban!
Sorry, ik heb mijn beste gedaan!
maar TOF dat je me steunt!
ik zou er een topic over openen als ik jou was.....
quote:
Pinnen kost de winkelier geld, en als je weet hoe laag de marges zijn is het logisch dat bij kleine bedragen extra geld wordt gevraagd. Per transactie kost het de winkelier namelijk iets van 15 cent, en als jij voor ¤5,- iets koopt waar de winkelier maar 15 cent op verdient heeft ie geen winst.
waar haal je dat vandaan ?
Pinnen kost écht geen 15 cent per transactie
quote:
En als je dan nog een vergelijking gaat maken dat je voor de kassa geen extra euri's moet inleveren laat je wel heel erg blijken dat je het IQ van een kleuter hebt.
jij bent écht DOM, ongeloofelijk...
is het de moeite waard om hierop te reageren?
ik zal toch een poging doen.

1. de winkelier maakt kosten om zijn winkel te kunnen exploiteren.
2. die kosten worden verwerkt in de verkoopprijs, tot zover begrijpelijk.
3. bij een aankoop onder de 10 euro, zegt de winkelier ineens dat de kosten niet zijn verwerkt, terwijl:
4. bij een aankoop van boven de 10 euro de kosten ineens weer wel zijn verwerkt in de prijs....
quote:
Opgelost, slotje, ban voor Oversight met z'n debiele 9/11 theorieën en iedereen is weer happy.
niet opgelost dus.
nog steeds geen ban.
Theorieen worden voor steeds meer mensen duidelijk, én:
behalve JIJ iedereen weer happy.

◢◤
  zaterdag 28 mei 2005 @ 16:10:56 #149
42530 Jerruh
I'm rocking one leg!
pi_27432943
quote:
Op zaterdag 28 mei 2005 12:42 schreef Oversight het volgende:

[..]

...en bij Bas van der Heijden ook ?

afhankelijk van hoeveel je koopt ?

als ik voor 9 euro koop zijn de kosten kennelijk niet in de prijzen van de prodcten verwerkt,
als ik voor 11 euro koop dan zijn de kosten ineens wel in de prijs verwerkt ?

thats my question dude....
put
your
clothes
on!
  zaterdag 28 mei 2005 @ 16:12:21 #150
19194 Oversight
◢◤
pi_27432966
quote:
Op zaterdag 28 mei 2005 16:10 schreef Jerruh het volgende:

[..]

thats my question dude....
mijne óók !
◢◤
  zaterdag 28 mei 2005 @ 16:19:02 #151
47295 Angel_of_Dth
Enjoy the silence
pi_27433108
quote:
Op zaterdag 28 mei 2005 16:03 schreef Oversight het volgende:
3. bij een aankoop onder de 10 euro, zegt de winkelier ineens dat de kosten niet zijn verwerkt, terwijl:
4. bij een aankoop van boven de 10 euro de kosten ineens weer wel zijn verwerkt in de prijs....]
Op boodschappen die bij elkaar nog geen 10 euro kosten, wordt nauwelijks verdiend en worden dus de extra kosten die de winkelier maakt omdat je wilt pinnen in rekening gebracht.

Op aankopen van meer dan 10 euro wordt meer verdiend, daarom neemt de winkelier de extra kosten van het pinnen op zich.

Is het te moeilijk voor je?
  zaterdag 28 mei 2005 @ 17:43:51 #152
19194 Oversight
◢◤
pi_27434560
quote:
Op zaterdag 28 mei 2005 16:19 schreef Angel_of_Dth het volgende:

Is het te moeilijk voor je?
blijkbaar !

waarom zijn de kosten wel in de prijs inbegrepen als ik voor 11 euro aan boodschappen doe ?

in een normale situatie:
1. koopt een winkelier een product in.
2. stelt de winkelier zijn noodzakelijke winstmarge vast.
3. verkoopt de winkelier zijn product met winst.
4. kan de winkelier zijn gemaakte kosten betalen en de winkel winstgevend exploiteren.

nu:
1. koopt een winkelier een product in.
2. stelt de winkelier zijn noodzakelijke winstmarge vast.
3. verkoopt de winkelier zijn product met winst.
4. besluit de winkelier dat de winstmarge niet groot genoeg is omdat ik voor minder dan 10 euro aankopen doe.
let op: het gaat de winkelier nu ineens om het totaal omgezette bedrag, in plaats van de vooraf bepaalde winstmarge.

de vraag blijft dus bestaan:

waarom moet ik extra betalen als ik mijn boodschapen ter waarde van 9 euro wil betalen met mijn pinpas?
◢◤
pi_27435502
om te stimuleren dat je met contant geld betaalt! als iedereen voor elk pakje kauwgum gaat pinnen kost hem dat geld, en de consument ook.
'Expand my brain, learning juice!'
<a href="http://www.last.fm/user/crossover1" rel="nofollow" target="_blank">Last.fm</a>
  zaterdag 28 mei 2005 @ 18:33:46 #154
47295 Angel_of_Dth
Enjoy the silence
pi_27435553
quote:
Op zaterdag 28 mei 2005 17:43 schreef Oversight het volgende:

[..]

blijkbaar !

waarom zijn de kosten wel in de prijs inbegrepen als ik voor 11 euro aan boodschappen doe ?
Dat zijn ze niet. Maar omdat de winkelier dan al meer verdient aan jou als klant dan wanneer je voor minder aan boodschappen haalt, hoef je de extra kosten niet zelf te betalen, maar neemt de winkelier die kosten op zich.
  zaterdag 28 mei 2005 @ 18:54:12 #155
19194 Oversight
◢◤
pi_27435916
quote:
Op zaterdag 28 mei 2005 18:33 schreef Angel_of_Dth het volgende:

[..]

Dat zijn ze niet. Maar omdat de winkelier dan al meer verdient aan jou als klant dan wanneer je voor minder aan boodschappen haalt, hoef je de extra kosten niet zelf te betalen, maar neemt de winkelier die kosten op zich.
je begrijpt het nóg niet.

Als een winkelier een pinapparaat koopt zal hij de exploitatiekosten in de prijzen van zijn artikelen verwerken, da's logisch.

Als een winkelier besluit om op bepaalde artikelen meer of minder winst te maken is dat zijn goed recht, ik kan als klant immers zijn prijzen vergelijken met andere winkels en besluiten om ergens anders boodschappen te gaan doen als ik zou vinden dat hij te duur is.

nu komt het probleem:

Als ik voor 9 euro aan boodschappen wil afrekenen met de pin, dan "weet" de winkelier ineens dat ie voldoende winst gaat maken en eist hij 25 extra voor het dekken van de kosten van de pin-transactie.

als ik voor 11 euro aan goederen wil betalen met de pin "weet" de winkelier blijkbaar ineens dat ie wel voldoende winst gaat maken zonder de extra kosten van de pintransactie appart in rekening te hoeven brengen.

◢◤
  zaterdag 28 mei 2005 @ 18:56:02 #156
19194 Oversight
◢◤
pi_27435945
quote:
Op zaterdag 28 mei 2005 18:31 schreef crossover het volgende:
om te stimuleren dat je met contant geld betaalt! als iedereen voor elk pakje kauwgum gaat pinnen kost hem dat geld, en de consument ook.
de kassiere die mijn geld moet aannemen, natellen en aanslaan op de kassa kost "ons" net zoveel alleen die kosten zijn gewoon in de verkoopprijs verwerkt....
◢◤
pi_27435971
Pinnen kost een bedrif 8 of 9 cent per transactie. Ik vind dat het een extra service is die verleend wordt aan de klant. Onzin dat de klanten daar dan 25 cent voor moeten betalen, zodat ze nog eens extra winst maken
  zaterdag 28 mei 2005 @ 18:59:07 #158
19194 Oversight
◢◤
pi_27435994
quote:
Op zaterdag 28 mei 2005 18:57 schreef Bleet het volgende:
Pinnen kost een bedrif 8 of 9 cent per transactie.
BRON?
◢◤
pi_27436186
quote:
Op zaterdag 28 mei 2005 18:57 schreef Bleet het volgende:
Pinnen kost een bedrif 8 of 9 cent per transactie. Ik vind dat het een extra service is die verleend wordt aan de klant. Onzin dat de klanten daar dan 25 cent voor moeten betalen, zodat ze nog eens extra winst maken
je ondertitel klopt niet
quote:
Op zaterdag 28 mei 2005 18:56 schreef Oversight het volgende:

[..]

de kassiere die mijn geld moet aannemen, natellen en aanslaan op de kassa kost "ons" net zoveel alleen die kosten zijn gewoon in de verkoopprijs verwerkt....
men gaat er niet vanuit dat je pint, dus zit dat niet in de verkoopprijs verwerkt
<a href="http://www.last.fm/user/crossover1" rel="nofollow" target="_blank">Last.fm</a>
  zaterdag 28 mei 2005 @ 19:19:19 #160
19194 Oversight
◢◤
pi_27436360
quote:
Op zaterdag 28 mei 2005 19:10 schreef crossover het volgende:

[..]

je ondertitel klopt niet
[..]
want ...?
quote:
men gaat er niet vanuit dat je pint, dus zit dat niet in de verkoopprijs verwerkt
waarom dan wél als ik voor 11 euro aan boodschappen doe ?

er zijn 2 mogelijkheden:

1. de kosten zijn in de verkoopprijs verwerkt.

2. de kosten zijn NIET in de verkoopprijs verwerkt.

◢◤
pi_27436487
quote:
Op zaterdag 28 mei 2005 19:19 schreef Oversight het volgende:

[..]

want ...?
overtreffende trap => meer DAN, niet als.
quote:
Op zaterdag 28 mei 2005 19:19 schreef Oversight het volgende:
[..]

waarom dan wél als ik voor 11 euro aan boodschappen doe ?

er zijn 2 mogelijkheden:

1. de kosten zijn in de verkoopprijs verwerkt.

2. de kosten zijn NIET in de verkoopprijs verwerkt.
nummer 2! daarom dus die extra kosten, en bij kleine bedragen vanwege het feit dat je met kleine bedragen ook gemakkelijker contant kan betalen, en een groter deel van de kosten voor de winkelier zit in de pinkosten. minder winst op een klein bedrag dus.
ik ga het iig vragen wanneer ik extra moet betalen..
  zaterdag 28 mei 2005 @ 19:27:39 #162
61944 Freeflyer
Vallen doet geen pijn...
pi_27436542
quote:

najah, oplichting is het niet. de winkelbedrijven moeten ervoor betalen om jou gebruik te kunnen laten maken van het pinnen in de winkel.

contant geld is de oplossing alhoewel men daar een tijdje terug ook al wat aan wilde gaan doen..
Neerkomen wel!
  zaterdag 28 mei 2005 @ 19:34:38 #163
75265 Intergalactrick
Ik ook Ik ook Ik ook Ik ook
pi_27436671
Hoeveel kost het nou om een maand zo'n ding te hebben staan?
Ik ook_____Ik ook_____Ik ook_____Ik ook
____Ik ook_____Ik ook_____Ik ook_____
Ik ook_____Ik ook_____Ik ook_____Ik ook
  zaterdag 28 mei 2005 @ 19:35:32 #164
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_27436692
quote:
Op zaterdag 28 mei 2005 19:27 schreef Freeflyer het volgende:

[..]

najah, oplichting is het niet. de winkelbedrijven moeten ervoor betalen om jou gebruik te kunnen laten maken van het pinnen in de winkel.

contant geld is de oplossing alhoewel men daar een tijdje terug ook al wat aan wilde gaan doen..
Contant geld afstorten kost de winkelier trouwens ook..
pi_27436702
ik zou zeggen, stuur een brief/mail of bel even:

Interpay Nederland B.V.
Bezoekadres:
Eendrachtlaan 315
3526 LB Utrecht

Postadres:

Postbus 30500
3503 AH Utrecht
Telefoon: (030) 283 51 11
  zaterdag 28 mei 2005 @ 19:39:02 #166
19194 Oversight
◢◤
pi_27436741
quote:
Op zaterdag 28 mei 2005 19:25 schreef crossover het volgende:

nummer 2! daarom dus die extra kosten, en bij kleine bedragen vanwege het feit dat je met kleine bedragen ook gemakkelijker contant kan betalen, en een groter deel van de kosten voor de winkelier zit in de pinkosten. minder winst op een klein bedrag dus.
ik ga het iig vragen wanneer ik extra moet betalen..
óf de pinkosten zijn meegerekend in de verkoopprijs, ...óf dat zijn ze niet.

Het mag niets uitmaken of ik ga betalen met pin of cash.

◢◤
  zaterdag 28 mei 2005 @ 19:42:20 #167
53267 TC03
pi_27436807
quote:
Op zaterdag 28 mei 2005 16:03 schreef Oversight het volgende:

[..]

welkom dan, je past er perfect tussen !
[..]

ik wil een permban!
Sorry, ik heb mijn beste gedaan!
maar TOF dat je me steunt!
ik zou er een topic over openen als ik jou was.....
[..]

waar haal je dat vandaan ?
Pinnen kost écht geen 15 cent per transactie
[..]

jij bent écht DOM, ongeloofelijk...
is het de moeite waard om hierop te reageren?
ik zal toch een poging doen.

1. de winkelier maakt kosten om zijn winkel te kunnen exploiteren.
2. die kosten worden verwerkt in de verkoopprijs, tot zover begrijpelijk.
4. bij een aankoop van boven de 10 euro de kosten ineens weer wel zijn verwerkt in de prijs....
[..]

niet opgelost dus.
nog steeds geen ban.
Theorieen worden voor steeds meer mensen duidelijk, én:
behalve JIJ iedereen weer happy.

Rot eens op met die smileys, idioot.

Ik heb het nagevraagd bij mijn vader, hij heeft een eigen winkel met pin dingetje. Dus wat hij zegt klopt voor de 100%.

Mijn vader heeft een tabakspeciaalzaak: hij verkoopt sigaretten, tijdschriften en kaarten enzo. Kleine aankopen. Dit zijn allemaal vastgestelde prijzen, hij kan ze zelf niet verhogen. Behalve bij tijdschriften, maar dat doet niemand.

Als je een pintransactie doet, maak je een inbelverbinding. Kost dus euri's. Daarnaast betaalt de winkelier een maandelijs abbonement. Al met al kost een pintransactie ongeveer ¤0,30 bij mijn vader. Dit bedrag wordt samengesteld met de volgende formule (:')).

Pintransactiekosten = (abbonementsgeld / aantal pin klanten) + belkosten voor 1 transactie

Die kosten hangen natuurlijk volkomen af van wat voor soort winkel je hebt. Een AH kan overal de prijs 2 cent omhoog gooien en ze hebben het pinnen er zo uit, maar bij mijn vader gaat dat niet. Als iemand een strippenkaart koopt waar hij ¤0,10 winst opmaakt, kan hij het zichzelf niet veroorloven om ook nog die ¤0,30 te betalen, want dan maak je verlies.

En er moet toch ERGENS een grens vastgesteld worden waarbij je moet betalen voor de transacties. Als je meer dan ¤10 koopt zal de betreffende winkel bij dat bedrag ongeveer genoeg winstmarge hebben dat die ¤0,30 niks uitmaakt.

Dus.
  zaterdag 28 mei 2005 @ 19:43:43 #168
19194 Oversight
◢◤
pi_27436830
quote:
Op zaterdag 28 mei 2005 19:27 schreef Freeflyer het volgende:

[..]

najah, oplichting is het niet.
dat is het wel, ze kunnen me namelijk niet vertellen waarom ik extra kosten moet betalen, noch kunnen ze uitleggen waar dat geld naartoe gaat.
quote:
de winkelbedrijven moeten ervoor betalen om jou gebruik te kunnen laten maken van het pinnen in de winkel.
ze moeten ook betalen voor de winkelhuur/ de verlichting/ de aanschaf en onderhoud van de kassa's, ...en de salarissen van het personeel.

ál die kosten ( exploitatiekosten noemt een ondernemer dat) worden gewoon in de verkoopprijs verwerkt.

maar de kosten van het pinapparaat zitten daar niet bij inbegrepen.
behalve als je voor 10 euro aankopen doet, dan zijn de kosten ineens wél inbegrepen in de prijs ?
◢◤
  zaterdag 28 mei 2005 @ 19:45:22 #169
53267 TC03
pi_27436865
Nu ben ik aan de beurt Oversight
pi_27436920
pff ik ben de weg kwijt nu
pi_27436958
quote:
Op maandag 23 mei 2005 18:25 schreef Yildiz het volgende:

[..]

Lijkt me sterk, in die PIN apparaatjes bij de supermarkt zit gewoon een 8polig ethernet dingetje, en geen 4polig telefoonstekkertje.
Of zou dat naar een hypersnelle router gaan, en vervolgens in een 56K6 modem gaan.
Dan zou ie bij elke transactie moeten inbellen?
Inderdaad zoals jij het schrijft! Meestal zijn alle pinautomaten samen in een winkel aangesloten op een hub/router en deze is vervolgens weer aangesloten op een isdn-lijn.
Er wordt dus dan bij elke transactie snel gebeld met Interpay (opbouwen lijn, transactie doorgeven, afsluiten in minder dan 1 sec) en dat is dat.
Kost dus vrijwel alleen de startkosten voor een telefoongesprek. Vraag is natuurlijk wat Interpay zelf per transactie vraagt.

Blijf ik erbij dat het belachelijk is om extra geld te vragen voor lage bedragen. Winkeliers moeten juist blij zijn dat ze niet met contant geld opgescheept zitten. Scheelt tellen + administratie + is veiliger bij overval.

Contant geld laten wisselen en tellen kost ook geld bij de bank en het kopen van muntgeld waarschijnlijk ook...

Dus ik zou zeggen: Ga iets kopen in de winkel, vraag of je mag afrekenen per pin, en als ze dan zeggen er komt nog 50 cent bij: Laat het product op de band liggen en zeg dat je het dan niet hoeft...
  zaterdag 28 mei 2005 @ 19:53:16 #172
53267 TC03
pi_27437021
quote:
Op zaterdag 28 mei 2005 19:50 schreef Zilvervis het volgende:

[..]

Inderdaad zoals jij het schrijft! Meestal zijn alle pinautomaten samen in een winkel aangesloten op een hub/router en deze is vervolgens weer aangesloten op een isdn-lijn.
Er wordt dus dan bij elke transactie snel gebeld met Interpay (opbouwen lijn, transactie doorgeven, afsluiten in minder dan 1 sec) en dat is dat.
Kost dus vrijwel alleen de startkosten voor een telefoongesprek. Vraag is natuurlijk wat Interpay zelf per transactie vraagt.

Blijf ik erbij dat het belachelijk is om extra geld te vragen voor lage bedragen. Winkeliers moeten juist blij zijn dat ze niet met contant geld opgescheept zitten. Scheelt tellen + administratie + is veiliger bij overval.

Contant geld laten wisselen en tellen kost ook geld bij de bank en het kopen van muntgeld waarschijnlijk ook...

Dus ik zou zeggen: Ga iets kopen in de winkel, vraag of je mag afrekenen per pin, en als ze dan zeggen er komt nog 50 cent bij: Laat het product op de band liggen en zeg dat je het dan niet hoeft...
Als ze dat niet vragen maken ze geen winst of zelfs verlies als ze iets verkopen.
pi_27437053
Als je voor onder de 10 euro moet betalen om te pinnen koop je toch producten voor 11 euro? Zo doe ik het althans
  zaterdag 28 mei 2005 @ 19:55:31 #174
53267 TC03
pi_27437072
quote:
Op zaterdag 28 mei 2005 19:54 schreef Tha_T het volgende:
Als je voor onder de 10 euro moet betalen om te pinnen koop je toch producten voor 11 euro? Zo doe ik het althans
Is wel een beetje veel kauwgom erbij pakken als je er maar twee wilt.
pi_27437107
quote:
Op zaterdag 28 mei 2005 19:55 schreef TC03 het volgende:

[..]

Is wel een beetje veel kauwgom erbij pakken als je er maar twee wilt.
Koop je toch ook nog een fles cola enzo.Het liefst koop ik dan dingen voor 10,50
pi_27437225
toch blijft het krom

Als ik in de winkel sta en ik reken voor 5 euro met pin af komt er een bedrag bij

Loop ik dan naar de pinautomaat op de hoek, kan ik hier 'gratis' geld uit de muur halen en mee betalen en bespaar ik deze extra kosten

Loop ik naar de chipknip oplader en laadt mijn pasje op, reken hier mee af bespaar ik deze kosten ook.

Puur dus omdat Interpay winkeliers wel geld vraagt voor deze transactie kosten en gewone personen deze kosten dus bespaard blijven. Vervolgens belasten de winkeliers deze kosten weer door aan ons en betalen we het dus toch...
  zaterdag 28 mei 2005 @ 20:03:44 #177
19194 Oversight
◢◤
pi_27437261
quote:
Op zaterdag 28 mei 2005 19:42 schreef TC03 het volgende:
Rot eens op met die smileys, idioot.
quote:
Ik heb het nagevraagd bij mijn vader, hij heeft een eigen winkel met pin dingetje. Dus wat hij zegt klopt voor de 100%.
in jouw belevingswereld...
de rest van de mensen kijkt gewoon naar de feiten, en vormt op basis daarvan een mening.
quote:
Mijn vader heeft een tabakspeciaalzaak: hij verkoopt sigaretten, tijdschriften en kaarten enzo. Kleine aankopen. Dit zijn allemaal vastgestelde prijzen, hij kan ze zelf niet verhogen. Behalve bij tijdschriften, maar dat doet niemand.
tot zover duidelijk
quote:
Als je een pintransactie doet, maak je een inbelverbinding. Kost dus euri's.
ik maak helemaal geen transactie, ik wil gewoon een pakje sigaretten bij jouw vader kopen.
quote:
Al met al kost een pintransactie ongeveer ¤0,30 bij mijn vader.
Dit bedrag wordt samengesteld met de volgende formule (:')).

Pintransactiekosten = (abbonementsgeld / aantal pin klanten) + belkosten voor 1 transactie
leuk voor je vader, maar niet intressant voor de klanten.
quote:
Die kosten hangen natuurlijk volkomen af van wat voor soort winkel je hebt.
Dat zou discriminatie zijn, maar ik begrijp dat je waarschijnlijk bedoelt:
die kosten zijn duur of goedkoop afhankelijk van de winstmarge die je als verkoper bovenop de inkoopprijs kunt leggen, zonder dat je klanten naar de concurent gaan...
quote:
Een AH kan overal de prijs 2 cent omhoog gooien en ze hebben het pinnen er zo uit, maar bij mijn vader gaat dat niet.
want ?
quote:
Als iemand een strippenkaart koopt waar hij ¤0,10 winst opmaakt, kan hij het zichzelf niet veroorloven om ook nog die ¤0,30 te betalen, want dan maak je verlies.
maar hij kan wel de huur van de winkel en alle bijkomende kosten betalen toch ?
vast wel....

en dat heeft ie berekend voordat hij de winkel opende toch ?
vast wel....

hij heeft een winstmarge, waarmee hij denkt zijn kosten te kunnen dekken toch ?
vast wel....

waarom moet ik dan voor dat pin-apparaat appart betalen ?
quote:
En er moet toch ERGENS een grens vastgesteld worden waarbij je moet betalen voor de transacties.
..daar gaat het nou net om, WAAROM zou dat voor deze transacties ineens moeten, terwijl alle overige exploitatiekosten gewoon in de verkoopprijs worden verwerkt?
quote:
Dus.
NOU ? WAAROM ?
◢◤
pi_27437430
Ondanks dat het zetten van een smiley voor een zin enorm irritant is, heeft oversight gelijk.

Kunnen pinnen in een winkel is een extra service van de winkelier naar de klant toe en als je dat als winkelier niet kunt bekostigen moet je het maar gewoon niet aanbieden.

Ik bedoel als straks een supermarkt zegt: als je een winkelwagentje wilt gebruiken, moet je er 50 cent induwen en je krijg dat niet meer terug na het winkelen als je minder dan 5 artikelen hebt gekocht (je had dan net zo goed een mandje kunnen gebruiken), omdat die 50 cent dan gebruikt wordt voor het onderhoud van het winkelwagenpark dan zeg je ook niet dat is prima.
  zaterdag 28 mei 2005 @ 20:17:37 #179
19194 Oversight
◢◤
pi_27437561
quote:
Op zaterdag 28 mei 2005 20:11 schreef Zilvervis het volgende:
... heeft oversight gelijk.
weet ik toch !

maar dank voor de steun, eindelijk iemand die begrijpt waar het om gaat hier.
◢◤
pi_27438274
Oversight.

Het pinnen is gewoon een extra service die niet in de producten meegerekent zijn.
Waarom niet? Niet elke klant betaald met PIN.

Wat jij zegt van, dat hij de prijs in de producten mee moet rekenen.
Dus dan gaan mensen die alleen contant betalen ook mee betalen aan die PIN transacties.

En voor de rest snap ik je hele punt niet. Het is een EXTRA service, niemand is verplicht om hun klanten te kunnen laten pinnen in een winkel.
Dus ja, voor de mensen die dat wel willen, die betalen er maar voor en anders betaal je toch contant?
Zij zijn jouw niks verplicht, zij bieden de service aan dus zij bepalen wat de voorwaarden zijn.

Bij mij hier in de omgeving hoef je trouwens nieteens meer extra kosten te betalen voor pinnen, zelfs niet voor bedragen onder de 10 euro.
Dan praat ik dus met name de grote winkelketens zoals Deen en Albert Heijn.
Daar kan je gewoon 1 euro kosteloos pinnen.
pi_27438429
quote:
Op zaterdag 28 mei 2005 20:11 schreef Zilvervis het volgende:
Ondanks dat het zetten van een smiley voor een zin enorm irritant is, heeft oversight gelijk.

Kunnen pinnen in een winkel is een extra service van de winkelier naar de klant toe en als je dat als winkelier niet kunt bekostigen moet je het maar gewoon niet aanbieden.

Ik bedoel als straks een supermarkt zegt: als je een winkelwagentje wilt gebruiken, moet je er 50 cent induwen en je krijg dat niet meer terug na het winkelen als je minder dan 5 artikelen hebt gekocht (je had dan net zo goed een mandje kunnen gebruiken), omdat die 50 cent dan gebruikt wordt voor het onderhoud van het winkelwagenpark dan zeg je ook niet dat is prima.
Nee, want bijna iedere winkelier maakt wel eens gebruik van een winkelwagen of een winkelmand.
Dus de prijs zullen ongetwijfeld ook wel in de prijs ingecalculeerd zijn.

Van pinnen juist niet. Veel winkeliers maken geen gebruik van PIN, dus dan is het onredelijk dat zij mee gaan betalen daarvoor.
  zaterdag 28 mei 2005 @ 20:57:02 #182
19194 Oversight
◢◤
pi_27438479
quote:
Op zaterdag 28 mei 2005 20:47 schreef Space-Chinees het volgende:
Oversight.

Het pinnen is gewoon een extra service die niet in de producten meegerekent zijnis.
Waarom niet? Niet elke klant betaald met PIN.

Wat jij zegt van, dat hij de prijs in de producten mee moet rekenen.
dat zeg ik helemaal niet !
quote:
Dus dan gaan mensen die alleen contant betalen ook mee betalen aan die PIN transacties.
en we betalen ook allemaal samen mee aan de winkelwagentjes die ik niet gebruik omdat ik een mandje gebruik..
quote:
En voor de rest snap ik je hele punt niet.
ik maak helemaal geen punt, ik vraag me iets af !
quote:
Het is een EXTRA service, niemand is verplicht om hun klanten te kunnen laten pinnen in een winkel.
Dus ja, voor de mensen die dat wel willen, die betalen er maar voor en anders betaal je toch contant?
het is géén extra service, het is één van de betalingsmogelijkheden die de winkelier mij biedt.
quote:

Zij zijn jouw niks verplicht, zij bieden de service aan dus zij bepalen wat de voorwaarden zijn.
en die voorwaarden zijn afhankelijk van het totaalbedrag dat je wilt spenderen, terwijl alle andere prijzen zijn bepaald op basis van een winstmarge tegenover uitbatingskosten.

daarbij komt nog dat de "voorwaarden" waar jij over praat nergens opvraagbaar zijn, en dus ook geen deel kunnen uitmaken van een overeenkomst.
quote:
Bij mij hier in de omgeving hoef je trouwens nieteens meer extra kosten te betalen voor pinnen, zelfs niet voor bedragen onder de 10 euro.
Dan praat ik dus met name de grote winkelketens zoals Deen en Albert Heijn.
Daar kan je gewoon 1 euro kosteloos pinnen.
dat maakt het toch alleen meer erger ?
discriminatie !
◢◤
pi_27438602
omg
  zaterdag 28 mei 2005 @ 21:02:59 #184
19194 Oversight
◢◤
pi_27438620
quote:
Op zaterdag 28 mei 2005 21:02 schreef crossover het volgende:
omg
◢◤
  zaterdag 28 mei 2005 @ 21:04:01 #185
42530 Jerruh
I'm rocking one leg!
pi_27438645
offtopic gedoe ff verwijderd: Tha_T: gewoon niet reageren erop, ook al is het soms echt irritant, maar iedereen moet op zijn manier toch kunnen posten, als ze maar beseffen dat als het echt teveel offtopic reacties of gebagger oplevert, het anders moet kunnen. en oversight: wees je er van bewust dat smiliegedrag irritaties kan opwekken en dat als het echt teveel offtopic reacties of gebagger oplevert, je misschien toch een beetje kan toegeven, zodat het toch ontopic en gezellig blijft. .
put
your
clothes
on!
  zaterdag 28 mei 2005 @ 21:06:20 #186
56387 Bob-B
In Bob we trust
pi_27438707
quote:
Op zaterdag 28 mei 2005 18:31 schreef crossover het volgende:
Waarom zou hem dat geld kosten, omdat de toetsen van dat apparaat dan slijten?
Edit:
(grote supermarkten hebben geen inbelverbinding maar een soort LAN netwerk )
Ik werk bij een redelijk grote c1000 en 's ochtends worden alle pinautomaten aangemeld en 's avonds weer afgemeld.
pi_27438741
omdat er een verbinding moet worden gelegd met interpay! dat is het bedrijf dat alle pin transacties regelt
oh, snel editten he hoe weet je dat ze zo'n netwerk hebben? ik hoef alleen bij tankstations bij te betalen met pinnen, niet bij supermarkten
nog een keer editten he

en dat verklaart ook waarom ik niet hoef te bijbetalen bij supermarkten.
  zaterdag 28 mei 2005 @ 21:13:43 #188
19194 Oversight
◢◤
pi_27438868
quote:
Op zaterdag 28 mei 2005 21:04 schreef Jerruh het volgende:
offtopic gedoe ff verwijderd:
dank !
quote:
-knip-
en oversight: wees je er van bewust dat smiliegedrag irritaties kan opwekken en dat als het echt teveel offtopic reacties of gebagger oplevert, je misschien toch een beetje kan toegeven, zodat het toch ontopic en gezellig blijft. .
zou een beetje omgekeerde wereld zijn als ik mijn gedrag moet bijstellen omdat anderen offtopic gaan of baggeren.

maar zoals jij zei:
quote:
Op dinsdag 24 mei 2005 11:57 schreef Jerruh iets dat door oversight werd geinterpreteerd als:
iedereen die nu nog offtpic gaat baggeren in dit topic krijgt een weekban!
◢◤
pi_27439031
Het zal wel al 20 keer gezegd zijn, maar gewoon contant betalen
Ik ben mezelf in principe, dus ben ik in feite mij.

Webicon max 100kB, geen 260kB
pi_27439168
quote:
Op zaterdag 28 mei 2005 20:57 schreef Oversight het volgende:

en we betalen ook allemaal samen mee aan de winkelwagentjes die ik niet gebruik omdat ik een mandje gebruik..

Goed, jij bent dan die ene van die 100 winkeliers die daar geen gebruik van maakt.
Dus dat valt te verwaarlozen dan.
quote:
het is géén extra service, het is één van de betalingsmogelijkheden die de winkelier mij biedt.
Ik noem het wel een service, want winkeliers zijn niet verplicht om je die betalingsmogelijkheid aan te bieden.
quote:
en die voorwaarden zijn afhankelijk van het totaalbedrag dat je wilt spenderen, terwijl alle andere prijzen zijn bepaald op basis van een winstmarge tegenover uitbatingskosten.

daarbij komt nog dat de "voorwaarden" waar jij over praat nergens opvraagbaar zijn, en dus ook geen deel kunnen uitmaken van een overeenkomst.
Als jij op een sticker van de kassa leest dat je 25 cent extra moet betalen bij het pinnen is dat toch een voorwaarde om gebruik te kunnen maken van de betalingsmogelijkheid?
  zaterdag 28 mei 2005 @ 21:44:49 #191
32974 Xante
Levend en wel
pi_27439575
quote:
Op zaterdag 28 mei 2005 20:57 schreef Oversight het volgende:

[..]

dat zeg ik helemaal niet !
[..]

[..]

[..]

[..]

[..]

dat maakt het toch alleen meer erger ?
discriminatie !
Je snapt er geen zak van he.

Het zit zo: er is een winkel met producten, en deze hebben prijzen. Er zijn twee manieren om deze af te rekenen: contant en met pin-betaling. Om het mogelijk te maken dat je überhaupt kunt pinnen betaalt de winkel maandelijks een bedrag aan Interpay, verder betaalt hij de kosten voor een telefoonlijn en voor elke transactie worden telefoontikken betaald. Die kosten worden verdeeld onder de klanten. Stel, een winkel betaalt elke maand ¤100 aan Interpay en heeft maandelijks 400 klanten die pinnen. Wil de winkelier dan nog z'n winst overhouden, dan wordt die ¤100 verdeeld onder 400 klanten, en dan komen daar nog de kosten bij voor de telefoonlijn + transactie kosten, dus dan wordt het ca. ¤0,30 per klant.

Als je een winkel vol met producten met vastgestelde prijzen hebt kan je die kosten dus niet van tevoren meerekenen in de verkoopprijs (wat sowieso niet hoeft te gebeuren). Op een strippenkaart van 20 euro heb je misschien 10 cent winst, als je dan het pinnen kado geeft maakt de winkelier 20 cent verlies.

Kortom, een winkelier (vooral de kleine winkels) kunnen het zich gewoon niet veroorloven om producten die betaald worden met den pinh-pasch, omdat ze dan verlies maken.

En kappen nou.
'Cause you could've been number one, if you only found the time
And you could've ruled the whole world, if you had the chance
  zaterdag 28 mei 2005 @ 22:03:12 #192
19194 Oversight
◢◤
pi_27439913
quote:
Op zaterdag 28 mei 2005 21:20 schreef Zebbie het volgende:
Het zal wel al 20 keer gezegd zijn, maar gewoon contant betalen
maar de 21 ste keer is het nog steeds geen antwoord op de vraag.
◢◤
  zaterdag 28 mei 2005 @ 22:08:01 #193
19194 Oversight
◢◤
pi_27440013
quote:
Op zaterdag 28 mei 2005 21:44 schreef Xante het volgende:

[..]

Je snapt er geen zak van he.
ik snap er inderdaad helemaal niets van.
quote:
Op vrijdag 27 mei 2005 18:28 schreef Oversight het volgende:
Als ik bij de supermarkt boodschappen ga doen, en ik wil voor 5 euro aan boodschappen kopen en betalen met mijn pinpas dan moet ik 25 cent EXTRA betalen omdat ik wil pinnen.

de kosten die de winkelier maakt zitten allang verwerkt in de prijs van de producten.
de kosten van de pintransactie kunnen nooit 25 cent bedragen.

◢◤
  zaterdag 28 mei 2005 @ 22:23:54 #194
32974 Xante
Levend en wel
pi_27440313
quote:
Op zaterdag 28 mei 2005 22:08 schreef Oversight het volgende:

[..]

ik snap er inderdaad helemaal niets van.
[..]
De kosten zitten (meestal) NIET verwerkt in de prijs, en die kosten kunnen wel degelijk 25 cent betalen. Precies om de reden die ik zeg. Zeker bij een wat kleinere winkel met minder klanten.

Bij de supermarkt (in jouw geval) zitten de kosten waarschijnlijk dus niet vewerkt in de prijs.
'Cause you could've been number one, if you only found the time
And you could've ruled the whole world, if you had the chance
  zaterdag 28 mei 2005 @ 22:29:08 #195
19194 Oversight
◢◤
pi_27440414
quote:
Op zaterdag 28 mei 2005 22:23 schreef Xante het volgende:

[..]

De kosten zitten (meestal) NIET verwerkt in de prijs, en die kosten kunnen wel degelijk 25 cent betalen.bedragen. Precies om de reden die ik zeg. Zeker bij een wat kleinere winkel met minder klanten.
stel dat jij een kleine winkel binnenloopt, en de winkelier vraagt je bij het afrekenen om 30 cent extra te betalen, omdat hij een nieuwe kassa heeft....

zou je dat ook normaal vinden ?
◢◤
  zaterdag 28 mei 2005 @ 23:10:47 #196
53267 TC03
pi_27441189
quote:
Op zaterdag 28 mei 2005 20:03 schreef Oversight het volgende:
ik maak helemaal geen transactie, ik wil gewoon een pakje sigaretten bij jouw vader kopen.
Je maakt wel een transactie, want de pinautomaakt belt naar Interpay omdat jij moet pinnen.
quote:
Dat zou discriminatie zijn, maar ik begrijp dat je waarschijnlijk bedoelt:
die kosten zijn duur of goedkoop afhankelijk van de winstmarge die je als verkoper bovenop de inkoopprijs kunt leggen, zonder dat je klanten naar de concurent gaan...
Nee dat bedoel ik niet. Sommige winkels verkopen prodcuten met veel marges en hebben veel omzet, sommige weinig. De kosten hangen af van hoeveel klanten je hebt en of je die extra euri's die je als winkel betaalt voor het pinnen kan verwaarlozen. Ik zei het wel fout, ik had moeten zeggen: of je de kosten kan verwaarlozen en mensen gratis kan laten pinnen hangt volkomen af van wat voor winkel je hebt.
quote:
vast wel....
Toen waren er nog geen pin automaten.
quote:
vast wel....

hij heeft een winstmarge, waarmee hij denkt zijn kosten te kunnen dekken toch ?
vast wel....

waarom moet ik dan voor dat pin-apparaat appart betalen ?
De pinkosten zorgen ervoor dat hij nog een winstmarge heeft. Hij zou de prijzen van alles met ¤0,30 kunnen verhogen, maar dan zijn de klanten pleite en betalen OOK de mensen die niet pinnen euri's. Bovendien hebben sigaretten een vaste prijs met een vaste winstmarge. Die tijdschriften kan je ook niet verhogen in prijs, wat ik al eerder uitgelegd heb.

Oftewel: de mensen die willen pinnen bij kleine bedragen moeten daarvoor betalen, omdat hij anders geen winst meer maakt. En dat zit niet in de prijzen verwerkt omdat anders de prijzen wel erg ver omhoog moeten gaan.
  zaterdag 28 mei 2005 @ 23:11:22 #197
53267 TC03
pi_27441201
quote:
Op zaterdag 28 mei 2005 22:29 schreef Oversight het volgende:

[..]

stel dat jij een kleine winkel binnenloopt, en de winkelier vraagt je bij het afrekenen om 30 cent extra te betalen, omdat hij een nieuwe kassa heeft....

zou je dat ook normaal vinden ?
Een kassa is een eenmalige aanschaf, als die kassa hem per transactie 20 cent kost zou ik dat normaal vinden. Maar dat doet hij niet.
pi_27446420
Inderdaad. Het verschil tussen pinnen en het winkelwagentje is dat het winkelwagentje er staat, en dat de winkelier niet meer kosten maakt als je 'm gebruikt. Sterker nog, hij zal er blij om moeten zijn aangezien het wagentje er dan iig niet voor niks staat. Bij het pinnen is het echter zo dat de winkelier per keer dat het gebeurt ook werkelijk moet betalen.
pi_27446457
quote:
Op zaterdag 28 mei 2005 21:13 schreef Oversight het volgende:

[..]

dank !
[..]

zou een beetje omgekeerde wereld zijn als ik mijn gedrag moet bijstellen omdat anderen offtopic gaan of baggeren.
Must resist the force
  zondag 29 mei 2005 @ 12:16:44 #200
61944 Freeflyer
Vallen doet geen pijn...
pi_27448558
quote:
Op zaterdag 28 mei 2005 19:35 schreef Alicey het volgende:

[..]

Contant geld afstorten kost de winkelier trouwens ook..
klopt, alleen wordt dat niet apart doorberekend, althans zo wordt het niet verteld
Neerkomen wel!
  Moderator zondag 29 mei 2005 @ 12:28:10 #201
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_27448850
tot 10euro altijd bijpinnen
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
  zondag 29 mei 2005 @ 16:04:41 #202
19194 Oversight
◢◤
pi_27454723
quote:
Op zaterdag 28 mei 2005 23:10 schreef TC03 het volgende:

[..]

Je maakt wel een transactie, want de pinautomaakt belt naar Interpay omdat jij moet pinnen.
[..]
ik kom alleen maar een pakje sigaretten kopen.
quote:
Nee dat bedoel ik niet. Sommige winkels verkopen prodcuten met veel marges en hebben veel omzet, sommige weinig. De kosten hangen af van hoeveel klanten je hebt en of je die extra euri's die je als winkel betaalt voor het pinnen kan verwaarlozen. Ik zei het wel fout, ik had moeten zeggen: of je de kosten kan verwaarlozen en mensen gratis kan laten pinnen hangt volkomen af van wat voor winkel je hebt.
begreep ik al.....
quote:
Toen waren er nog geen pin automaten.
ik neem aan dat ie voor de aanschaf berekent of het gebruik ervan rendabel is.
dat betekent niet dat ie het recht heeft om het rendabel te maken door te dicrimineren op koopgedrag.
quote:
De pinkosten zorgen ervoor dat hij nog een winstmarge heeft. Hij zou de prijzen van alles met ¤0,30 kunnen verhogen, maar dan zijn de klanten pleite en betalen OOK de mensen die niet pinnen euri's. Bovendien hebben sigaretten een vaste prijs met een vaste winstmarge. Die tijdschriften kan je ook niet verhogen in prijs, wat ik al eerder uitgelegd heb.
hij is toch niet verplicht om de pinservice aan te bieden ?
quote:
Oftewel: de mensen die willen pinnen bij kleine bedragen moeten daarvoor betalen, omdat hij anders geen winst meer maakt. En dat zit niet in de prijzen verwerkt omdat anders de prijzen wel erg ver omhoog moeten gaan.
eindelijk, de kern van het probleem

vind je het niet een beetje oneerlijk?

jouw vader wil een dienst gratis aanbieden aan klanten die voor een groot bedrag aankopen doen,

en om dat mogelijk te maken laat hij dan de mensen met het minste geld alle kosten betalen ?

ik ga maatregelen bedenken, ACTIE gaat er komen !
◢◤
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')