quote:Op maandag 6 juni 2005 13:51 schreef mystery1980 het volgende:
we worden genaaid waar we bijstaan, is het niet door de winkelier dan is het wel door de regering. En weigeren we en houden we centen in ons zak, dan gaat het weer kut met de economie. HET IS GEWOON NOOIT GOED!!!
quote:
wat nergens kan.quote:Op dinsdag 7 juni 2005 17:39 schreef Oversight het volgende:
[..]of wel pinnen en niet meer extra betalen
quote:
quote:Op dinsdag 7 juni 2005 21:26 schreef Mirage het volgende:
Bij sommige winkels is het niet mogelijk "bij te pinnen", dus ben je eigenlijk verplicht gewoon de 25 ct te betalen.
oplossing:
Je vraagt naar een pakje kaugom, een pakje sigaretten en een luxe pen in doos.. je betaalt via pin.
Na de transactie vertel je de pen toch niet te willen.
Je krijgt je geld voro de pen terug. Hebt gepint zonder bij te betalen én hebt het zelfs voro elkaar toch contant geld te krijgen in het kutwinkeltje terwijl dat eigenlijk niet mag.
ja, dat willen ze maar al te graag, dat je zon onveilig en buitengewoon slechte oplossing gaat gebruiken.quote:
quote:Op dinsdag 7 juni 2005 21:59 schreef BillGates het volgende:
[..]
ja, dat willen ze maar al te graag, dat je zon onveilig en buitengewoon slechte oplossing gaat gebruiken.
http://www.klaphek.nl/nr3/chipcards2.html
ik heb hier nog NOOIT extra betaald hoor..quote:Op maandag 23 mei 2005 18:01 schreef wlsandman het volgende:
[..]
volgens mij wel bij een bedrag onder de ¤25 o.i.d
wat ben jij een kansloos serieus persoonquote:Op woensdag 8 juni 2005 12:28 schreef Argento het volgende:
De winkelier is niet verplicht het betalen middels pin mogelijk te maken. Natuurlijk doet hij dat wel, want hij heeft er nu eenmaal belang bij (betaalgemak voor de klant maakt ook hem interessanter als wederpartij), maar wat is er tegen om voor die service een extra (lage) bijdrage te verlangen? Het verlenen van die service brengt voor hem, de winkelier, immers kosten met zich mee en die kosten mogen op de klant worden afgewenteld. Ben je niet bereid die bijdrage te betalen, dan betaal je op een andere wijze. Contant dus. Het is nog altijd zo dat de kosten van betaling voor rekening van de betalingsplichtige komen. Je moet het bijbetalen onder een bepaald bedrag dan ook niet zien als een nadeel, maar het niet hoeven bijbetalen boven een bepaald bedrag als een voordeel (of een gunst zo u wilt).
Ik vind jullie, jij en je ega, trouwens wel heel vervelende mensen. Volgens mij ben jij ook degene die een ´manier´ had om gratis met de trein te reizen. Een ´manier´ die in feite neerkwam op fraude en structureel wanpresteren. In dit topic verhef je moeilijkdoenerij ook weer tot hét middel bij uitstek om je zin door te drijven (want gelijk heb je toch niet) en je ega komt met het stompzinnige voorbeeld van de luxe pen. Allemaal om maar geen ¤ 0,25 te hoeven betalen die je strikt genomen gewoon moet betalen als je onder een bepaald bedrag toch middels pin wil betalen. Wanneer gaan jullie ns inzien dat deelname aan het economisch (rechts)verkeer niet alleen rechten maar ook plichten met zich meebrengt? Nu maken jullie er kennelijk een sport van om onder die verplichtingen uit te komen. Worden jullie daar zelf nooit moe van?
quote:Op woensdag 8 juni 2005 14:50 schreef Mirage het volgende:
[..]
wat ben jij een kansloos serieus persoon![]()
![]()
Ugh. Doe alsjeblieft even normaal zeg. Over kansloos gesproken.quote:Op dinsdag 7 juni 2005 21:26 schreef Mirage het volgende:
Bij sommige winkels is het niet mogelijk "bij te pinnen", dus ben je eigenlijk verplicht gewoon de 25 ct te betalen.
oplossing:
Je vraagt naar een pakje kaugom, een pakje sigaretten en een luxe pen in doos.. je betaalt via pin.
Na de transactie vertel je de pen toch niet te willen.
Je krijgt je geld voro de pen terug. Hebt gepint zonder bij te betalen én hebt het zelfs voro elkaar toch contant geld te krijgen in het kutwinkeltje terwijl dat eigenlijk niet mag.
Goh, dat is een domme opmerking.quote:Op woensdag 8 juni 2005 15:58 schreef TC03 het volgende:
In de Tweede Wereldoorlog had jullie soort al lang geen Joodse mensen in de straat meer wonen..
Laat me niet lachen wereldvreemde snuiter.quote:Op woensdag 8 juni 2005 12:28 schreef Argento het volgende:
Wanneer gaan jullie ns inzien dat deelname aan het economisch (rechts)verkeer niet alleen rechten maar ook plichten met zich meebrengt? Nu maken jullie er kennelijk een sport van om onder die verplichtingen uit te komen. Worden jullie daar zelf nooit moe van?
Oh sorry. Ik kreeg de indruk dat je dit allemaal serieus meende. Ik ben blij dat ik het kennelijk bij het verkeerde eind had.quote:Op woensdag 8 juni 2005 14:50 schreef Mirage het volgende:
[..]
wat ben jij een kansloos serieus persoon![]()
![]()
Het gaat erom dat ze overdreven principiele trekjes hebben en hierin doorslaan.quote:Op woensdag 8 juni 2005 16:09 schreef Dirkh het volgende:
[..]
Goh, dat is een domme opmerking.
Als er een volk bestaat wat op z'n centen zit, dan zijn het wel joden.
Je zou Mirage op zijn hoogst kunnen betichten van joodse trekjes.
In het (rechts)verkeer ga je zo links en rechts overeenkomsten aan. De een wat laagdrempeliger dan de andere, maar er gaat niet snel een dag voorbij dat je jezelf niet partij bij een overeenkomst maakt. Daarvan zijn vele overeenkomsten ook nog eens wederkerig. Betekent dat voor partijen zowel rechten als plichten in het leven worden geroepen. Neem de koopovereenkomst: koper is verplicht de koopprijs te betalen, verkoper is verplicht het gekochte te leveren. Nou, dat betekent dus al dat deelname aan het (rechts)verkeer niet alleen rechten, maar zeker ook plichten oplevert. Dat kun je wereldvreemd noemen, maar zo is het nu eenmaal en dat lijkt me ook wel goed.quote:Op woensdag 8 juni 2005 17:53 schreef BillGates het volgende:
[..]
Laat me niet lachen wereldvreemde snuiter.
1. ik betaal inkomstenbelasting
2. ik betaal BTW
3. Ik betaal gewoon de gevraagde prijs voor het product
4. IK ben niet degene die het idee 'geld' heeft verzonnen.
welke "plichten" heb je het verder dan helemaal over?
dus omdat 1 of andere klojo bij een bank verzint dat ik WEER een extra schatting moet betalen bovenop de werkelijke kosten van het aan te schaffen product, moet ik me er maar bij neerleggen?
Mijn mening is kul, de mening van een bank is wet?
doe niet zo raar.
En wat vind je dan van het idee van de banken om contant geld ook te 'beboeten' ?
Maar het blijft een beetje een kromme vergelijking, niet?quote:Op woensdag 8 juni 2005 17:59 schreef TC03 het volgende:
[..]
Het gaat erom dat ze overdreven principiele trekjes hebben en hierin doorslaan.
quote:Op woensdag 8 juni 2005 16:09 schreef Dirkh het volgende:
[..]
Goh, dat is een domme opmerking.
Als er een volk bestaat wat op z'n centen zit, dan zijn het wel joden.
Je zou Mirage op zijn hoogst kunnen betichten van joodse trekjes.
* Mirage is het er volledig mee eens.....quote:Op woensdag 8 juni 2005 17:53 schreef BillGates het volgende:
[..]
Laat me niet lachen wereldvreemde snuiter.
1. ik betaal inkomstenbelasting
2. ik betaal BTW
3. Ik betaal gewoon de gevraagde prijs voor het product
4. IK ben niet degene die het idee 'geld' heeft verzonnen.
welke "plichten" heb je het verder dan helemaal over?
dus omdat 1 of andere klojo bij een bank verzint dat ik WEER een extra schatting moet betalen bovenop de werkelijke kosten van het aan te schaffen product, moet ik me er maar bij neerleggen?
Mijn mening is kul, de mening van een bank is wet?
doe niet zo raar.
En wat vind je dan van het idee van de banken om contant geld ook te 'beboeten' ?
Tsja.. en wat jouw post betreft...quote:Op woensdag 8 juni 2005 17:55 schreef Argento het volgende:
[..]
Oh sorry. Ik kreeg de indruk dat je dit allemaal serieus meende. Ik ben blij dat ik het kennelijk bij het verkeerde eind had.
Dat wel.quote:Op woensdag 8 juni 2005 18:03 schreef Argento het volgende:
[..]
Maar het blijft een beetje een kromme vergelijking, niet?
quote:Op woensdag 8 juni 2005 15:40 schreef Dirkh het volgende:
Nu gaat interpay de kosten van het pinnen voor de winkeliers verlagen. Dit is onder druk besloten, omdat de winkeliers dreigden om het teveel betaalde geld van jaren terug, terug te vorderen.
Dat is mooi voor de winkelier, en voor ons (dat had je gedacht).
De winkelier zal het geld lekker in zijn zak steken.
Ik ben er dus voor, om al het teveel betaalde geld, wat ik voor kleine bedragen moest betalen, en het geld wat doorberekend is in de prijs van de producten terug te vorderen van de winkeliers.
Lijkt mij een logisch gevolg. Nu nog de juiste methode zien te vinden.
quote:Op woensdag 8 juni 2005 12:28 schreef Argento het volgende:
De winkelier is niet verplicht het betalen middels pin mogelijk te maken. Natuurlijk doet hij dat wel, want hij heeft er nu eenmaal belang bij (betaalgemak voor de klant maakt ook hem interessanter als wederpartij), maar wat is er tegen om voor die service een extra (lage) bijdrage te verlangen? Het verlenen van die service brengt voor hem, de winkelier, immers kosten met zich mee en die kosten mogen op de klant worden afgewenteld.
quote:Ben je niet bereid die bijdrage te betalen, dan betaal je op een andere wijze. Contant dus. Het is nog altijd zo dat de kosten van betaling voor rekening van de betalingsplichtige komen. Je moet het bijbetalen onder een bepaald bedrag dan ook niet zien als een nadeel, maar het niet hoeven bijbetalen boven een bepaald bedrag als een voordeel (of een gunst zo u wilt).
quote:Ik vind jullie, jij en je ega, trouwens wel heel vervelende mensen.
quote:Volgens mij ben jij ook degene die een ´manier´ had om gratis met de trein te reizen. Een ´manier´ die in feite neerkwam op fraude en structureel wanpresteren.
quote:In dit topic verhef je moeilijkdoenerij ook weer tot hét middel bij uitstek om je zin door te drijven (want gelijk heb je toch niet)
quote:
en je ega komt met het stompzinnige voorbeeld van de luxe pen. Allemaal om maar geen ¤ 0,25 te hoeven betalen die je strikt genomen gewoon moet betalen als je onder een bepaald bedrag toch middels pin wil betalen.
quote:Wanneer gaan jullie ns inzien dat deelname aan het economisch (rechts)verkeer niet alleen rechten maar ook plichten met zich meebrengt? Nu maken jullie er kennelijk een sport van om onder die verplichtingen uit te komen. Worden jullie daar zelf nooit moe van?
De kosten en baten verschillen per winkel. Een videotheek is iets anders dan een winke. Jij verhuurt videobanden die je hebt gekocht, en afgezien van de aanschafprijs is elke keer dat je iets verhuurt 100% winst. Stel het kost ¤5, dan is die paar cent transactiekosten voor jou niks en valt dat natuurlijk onder service. Als mijn vader een strippenkaart verkoopt, en iemand pint dat, maakt hij gewoon verlies op de strippenkaart. Daarom moet je bijbetalen.quote:Op zaterdag 18 juni 2005 14:46 schreef Michel het volgende:
Om maar even wat concreets toe te voegen aan deze discussie:
Ik heb een eigen zaak (videotheek), waar mensen ook kunnen pinnen en chippen en wel gratis, al is het voor een bedrag van 1 euro. Waarom? Service.
Concreet de kosten (heb hier momenteel een afrekennota van Interpay voor mijn neus liggen), kosten per transactie voor pin 0,069 cent, kosten voor chippen 0,040 cent per transactie.
Enige wat daar nog bovenop komt is 19% btw, welke later ook weer terug te claimen is via de btw aangifte.
Tuurlijk ben je wat kwijt aan telefoonkosten en aanschaf van je pinautomaat, maar dat hoort er nu eenmaal bij als je een service als pinnen/chippen wil leveren aan je klanten.
Dat je dus 0,25 cent per transactie moet bijbetalen om pinkosten te kunnen dekken, lijkt me dan ook volstrekte kolder.
De kosten van al die diensten per klant zijn veel lager dan de pinkosten per klant. Dat is het grote verschil.quote:Op zaterdag 18 juni 2005 13:42 schreef Oversight het volgende:
[..]
tot zover mee eens, maar leg me nu het verschil eens uit tussen deze dienst en de overige diensten die de winkelier me levert, waarvoor ik géén extra kosten hoef te betalen?
al die andere kosten worden toch ook gewoon eerlijk verdeeld over alle klanten, door ze in de prijs van de producten te verwerken ?
quote:Op zaterdag 18 juni 2005 16:24 schreef TC03 het volgende:
[..]
De kosten van al die diensten per klant zijn veel lager dan de pinkosten per klant. Dat is het grote verschil.
Een winkelwagentje is eenmalige aanschaf en per klant veeeeeeeeeeeeeeel goedkoper dan een pintransactie. En meestal past het helemaal niet net zo goed in een mandje.quote:Op zaterdag 18 juni 2005 16:29 schreef Oversight het volgende:
[..]dan mag een winklelier me ook extra kosten in rekening brengen voor het gebruiken van zijn winkelwagentje als ik maar 1 artikel koop toch ?
want dat had net zo goed in een mandje gepast.....
![]()
quote:Op zaterdag 18 juni 2005 16:33 schreef TC03 het volgende:
[..]
Een winkelwagentje is eenmalige aanschaf en per klant veeeeeeeeeeeeeeel goedkoper dan een pintransactie. En meestal past het helemaal niet net zo goed in een mandje.
Je vergelijking gaat niet helemaal op, omdat ook ik een boel andere kosten heb en heus geen 100% winst maak, sterker nog zolang ik een titel niet x keer verhuur, maar ik zelfs 0,0 winst....quote:Op zaterdag 18 juni 2005 16:23 schreef TC03 het volgende:
[..]
De kosten en baten verschillen per winkel. Een videotheek is iets anders dan een winke. Jij verhuurt videobanden die je hebt gekocht, en afgezien van de aanschafprijs is elke keer dat je iets verhuurt 100% winst. Stel het kost ¤5, dan is die paar cent transactiekosten voor jou niks en valt dat natuurlijk onder service.
Ben ik met je eens, maar ik verkoop ook sigaretten, een artikel waar echt niets aan winst op zit, toch mag een klant bij mij pinnen als hij dat wil. Verschil zit er natuurlijk wel in, dat ik w.s. een aantal artikelen verkoop waar wel leuke marges op zitten (denk aan snoep etc) en ik niet, in tegenstelling tot jouw vader, alleen maar geconfronteerd wordt met kleine marges. Op dat punt heb je gelijk.quote:Als mijn vader een strippenkaart verkoopt, en iemand pint dat, maakt hij gewoon verlies op de strippenkaart. Daarom moet je bijbetalen.
Waarom is dat snoep eigenlijk zo fukking gruwelijk duur in een videotheek?quote:Op zaterdag 18 juni 2005 17:41 schreef Michel het volgende:
[..]
Je vergelijking gaat niet helemaal op, omdat ook ik een boel andere kosten heb en heus geen 100% winst maak, sterker nog zolang ik een titel niet x keer verhuur, maar ik zelfs 0,0 winst....
[..]
Ben ik met je eens, maar ik verkoop ook sigaretten, een artikel waar echt niets aan winst op zit, toch mag een klant bij mij pinnen als hij dat wil. Verschil zit er natuurlijk wel in, dat ik w.s. een aantal artikelen verkoop waar wel leuke marges op zitten (denk aan snoep etc) en ik niet, in tegenstelling tot jouw vader, alleen maar geconfronteerd wordt met kleine marges. Op dat punt heb je gelijk.
quote:Op zaterdag 18 juni 2005 18:03 schreef gelly het volgende:
Da's een MoneyBox, en McDonald's beheert die dingen niet.. Staan ook bij tankstations e.d.
quote:Op zaterdag 18 juni 2005 16:23 schreef TC03 het volgende:
Jij verhuurt videobanden die je hebt gekocht, en afgezien van de aanschafprijs is elke keer dat je iets verhuurt 100% winst.
Waarom moet ik nou bijbetalen? Omdat hij verlies leidt op zn strippenkaart als ik pin? Als ik contant betaal maakt hij dus geen verlies? Of maakt het inderdaad geen reet uit voor zijn winstgevendheid (afgezien van die 0,069 cent die hier net gegeven werd) of ik nou contant betaal of pin?quote:Als mijn vader een strippenkaart verkoopt, en iemand pint dat, maakt hij gewoon verlies op de strippenkaart. Daarom moet je bijbetalen.
quote:Op zaterdag 18 juni 2005 21:34 schreef the.big.ticket het volgende:
[..]
Verklaar dat eens? Afgezien van de aanschafprijs is het 100% winst?
Geen huurkosten van het pand? Geen personeelskosten? Geen belasting? Geen rentekosten? Geen enz enz? Gewoon 100% Winst? Relax![]()
[..]
Waarom moet ik nou bijbetalen? Omdat hij verlies leidt op zn strippenkaart als ik pin? Als ik contant betaal maakt hij dus geen verlies? Of maakt het inderdaad geen reet uit voor zijn winstgevendheid (afgezien van die 0,069 cent die hier net gegeven werd) of ik nou contant betaal of pin?![]()
Dat hele bijbetalen voor pinnen is gewoon dikke bullshit man![]()
quote:Op zaterdag 18 juni 2005 22:34 schreef Oversight het volgende:
[..]
eindelijk iemand die het licht ziet.....
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |