Super man! Mooie foto's, mooi avontuur!quote:Op vrijdag 20 mei 2005 20:00 schreef Rubenh het volgende:
Catalyuga->
Het was een Landcruiser HJ60 4.0L Diesel uit 1985. Via de krant (the Trading Post) in omgeving Sydney gekocht voor 6500 Aus$ en na de trip met dikke winst verkocht in de Kings X carmarket.
Als je het mij vraagt is een 4WD het beste vervoermiddel wat je in Australië kan hebben! Er zijn zoveel weggetjes waar je met normale auto’s/campers niet over kan en die leiden naar de mooiste plekjes. Slapen konden we ook in dat apparaat dus wat dat betreft was een camper niets beter, behalve als het dagen regent.
De echte Outback in, the stuart Highway ontwijken, Zelf naar JimJim falls rijden in Kakadu, The Gibb-river road en The Kimberleys, Als alternatief voor de Nullabor dwars doorsteken vanaf Uluru naar de Westkust, Lake Eyre allemaal in een woord geweldig. Als je als je onderaan Ayers Rock staat al het gevoel krijgt dat je midden in de outback staat, krijg je dat helemaal als je dagen door het niets rijdt, tussen zand, abbo’s, kamelen en dingo’s, en maar 1 of enkele auto’s/mensen per dag tegenkomt.
Hier enkele plaatjes,
plaatje1
plaatje2
plaatje3
plaatje4
Ik had geen ervaring, maar dat is eigenlijk ook niet nodig als je een beetje rustig aan doet in het begin. Na Sydney kwamen we al snel in de problemen in het Alpine National Park bij the Snowie Mountains. We wilden even de auto een beetje testen maar we raakten verdwaald want we hadden geen goeie kaart. Achteraf een mooi avontuur, maar op het moment zelf knepen we hem behoorlijk. Het rotsachtige paadje voerde ons over bergkammen zo steil dat het metertje in onze auto aangaf dat hij om kon slaan, en de benzine meter liep in het rooie. Verder valt of staat alles met een beetje voorbereiding en wegen worden snel afgesloten als ze te onbegaanbaar zijn. Zo was na een hevige regen de Oodnadatta track (van the Flinders Ranges richting lake Eyre) kilometers lang verdwenen onder het water.quote:Op zaterdag 21 mei 2005 12:27 schreef Calayuga het volgende:
zo die ziet er goed uit voor 20 jaar! je verhaal inspireert me wel om dat ook een keer te doen. ik vond de stuart highway op zich al een avontuur. de hele dag twee auto's en wat road trains tegen komen...maar op die wegen die jij noemt moet het nog mooier zijn....eerst maar ff mijn rijbewijs halen
had je trouwens ervaring met offroad rijden? nog problemen gehad?
De (voormalige) backpackers hier kunnen je vast veel beter advies geven hoe je makkelijk aan werk komt in Melbourne. Ik ga er van uit dat in de verschillende hostels wel een aantal informatieborden hangen met tijdelijke baantjes er op. Verder lees ik vaak genoeg over fruitplukken, maar daar is het nu een beetje het verkeerde seizoen voor. Een laatste mogelijkheid is het zogenaamde "doorknocking", voor bedrijven zoals Origin Energy (een soort NUON) de suburbs in na een paar dagen training en dan proberen huis-aan-huis hun gas- en elektriciteitsproducten te verkopen (o.a. Groene Energie). Laat me maar weten als je meer info wilt.quote:Op zondag 22 mei 2005 04:27 schreef Karliene het volgende:
Ik ben op dit moment in Australia!
In Melbourne om precies te zijn..
In januari ben ik vertrokken. Ik heb een Working Holiday visa.
4 weken in Sydney gebleven, daarna met de Oz Experience naar Cairns gereisd. Onderweg gestopt in Surfers Paradise, Brisbane, Bundaberg, Airlie Beach, Townsville en vast nog wel wat andere stadjes. Uiteindelijk in Cairns aangekomen en daar 3 weken gebleven. Eind maart naar Nieuw-Zeeland gevlogen en daar de Kiwi Experience gedaan van Auckland naar Christchurch. Was niet zo'n succes, het was echt slecht weer en het viel me allemaal erg tegen. Ik zou eigenlijk 4 weken blijven, maar ik was er zo zat van dat ik een nieuw ticket gekocht heb terug naar Australia (kon vluchtdata niet wijzigen hmmz)
Vervolgens een maand in Cairns gebleven en in een huis gewoond.
Afgelopen maandag van Cairns naar Darwin gevlogen, 1 dag gebleven en daarna The Ghan train van Darwin naar Adelaide genomen. 1 dag in Adelaide gebleven en toen The Overland train van Adelaide naar Melbourne genomen.
Ik heb nog niet gewerkt, maar ben nu wel op zoek naar werk in Melbourne.
Dus als iemand nog iets weet!? Ik hou me aanbevolen
Ik blijf in Australia tot 17 augustus en dan vlieg ik naar Hong Kong en daarna naar huis!![]()
Alice Springs/Ayer's Rock niet bezochtquote:Op zondag 22 mei 2005 04:27 schreef Karliene het volgende:
daarna The Ghan train van Darwin naar Adelaide genomen.
Wat zijn je plannen?quote:Op maandag 23 mei 2005 14:37 schreef Walking_On_Sunshine het volgende:
Geweldig,ik ga alweer over iets langer als 3 weken...15 Juni om precies te zijn.
Voor een jaartje down under,heb er zin in!!
De trein stopte voor 5uur in Katherine en voor 3,5uur in Alice Springs.quote:
Zesduizend nog wat geloof ik. Nu nog een euro of 3000 over, heb ook drie weken gewerkt, daar zo'n 1000 euro verdiend. Je moet gewoon snel doorkrijgen hoe je geld uitspaart en niet in Sydney allemaal overbodige shit, vooral duur eten/drinken en dat soort ongein, kopen. Aan de andere kant is dat wel raar; de ene dag sta je in de supermarkt het goedkoopste brood uit te zoeken, de andere dag boek je een of andere dure tour of vliegticket.quote:Op woensdag 25 mei 2005 09:11 schreef appelsientje het volgende:
Hoeveel ¤ hadden jullie op je bankrekening toen jullie begonnen ?? (om een indicatie te krijgen)
En hoelang ben je nu in Australie (staat misschien wel ergens in het topic,maar er dan overheen gelezen)quote:Op woensdag 25 mei 2005 10:14 schreef Flem het volgende:
[..]
Zesduizend nog wat geloof ik. Nu nog een euro of 3000 over, heb ook drie weken gewerkt, daar zo'n 1000 euro verdiend. Je moet gewoon snel doorkrijgen hoe je geld uitspaart en niet in Sydney allemaal overbodige shit, vooral duur eten/drinken en dat soort ongein, kopen. Aan de andere kant is dat wel raar; de ene dag sta je in de supermarkt het goedkoopste brood uit te zoeken, de andere dag boek je een of andere dure tour of vliegticket.
oke dan mag ik nog wel ff hard gaan sparen denk ikquote:Op woensdag 25 mei 2005 14:23 schreef Walking_On_Sunshine het volgende:
Ik heb zo'n 3800 euro om mee te nemen.
Niet erg veel maar het sparen gaat zo langzaam als je niet veel verdiend,helaas![]()
Maar we kennen mensen in Sydney,Melbourne,Cairns en Brisbane waar we hopelijk ook aantal dagen mogen vertoeven![]()
Ik heb maar zoiets zie het vanzelf wel,is het geld op dan is et op!!
ps: dus het valt wel mee qua weer in Sydney,dat is relaxt!!
Lucky for you heb ik het hele stuk gereden.quote:Omdat we maar 20 dagen hebben, lijkt het ons te kort om van Darwin helemaal met de auto naar Perth te rijden, dus moeten we kiezen... Vliegen van Darwin naar Broome en dan de westkust met de auto doen.... OF.... rijden van Darwin naar Broome met wat uitstapjes naar de Kimberly (hoe zeer is dat de moeite waard als je het vergelijkt met de rest wat Australie te bieden heeft?) en dan vliegen naar Exmouth of Perth en in de buurt van Perth nog wat rondkijken. Dus: zouden jullie met de auto eerder het stuk Darwin-Broome skippen of Broome-Exmouth?
20 dagen is te weinig. Perth-Darwin is geloof ik 4250 kilometer, je kunt het rijden maar dan zul je bijna nergens langer dan 1 dag kunnen blijven als je sowieso dan al 500 km per dag rijd. Je wilt onderweg ook wel eens ergens stoppen en als je dat doet dan haal je de 500 per dag niet eens, dat is echt de hele weg doorrijden en verder niks doen. Volgens mij hebben wij het rustig aan gedaan met 6 / 7 weken.quote:Bedankt voor je reactie, duidelijk!! Mij lijkt het stuk tussen Darwin en Broome ook erg mooi, alleen weet ik niet hoe realistisch het is om dat EN het Exmouth-Perth stuk in 20 dagen te doen... Ik zou een vlucht kunnen boeken tussen Broome en Exmouth, maar vraag me af of er wel redelijk-geprijsde auto's te huur zijn in Exmouth... Heb jij daar een idee van? En hoe lang hebben jullie gedaan over het stuk Darwin-Perth?
8 uur later. Het is altijd leuk om te horen dat het pokkeweer isquote:
Misschien dat jullie het leuk vinden om te lezen dat het hier nu zwaar klote weer is...
Zeg hoe zit het met het tijdsverschil ?? Hoe laat is het nu?
Boek niet vanuit NEderland, er is hier een prijsoorlog aan de gang m.b.t. vliegtickets. Als je een goede aanbieding hebt zul je waarschijnlijk voor 200-250 dollar of goedkoper een retourtje NZ kunnen scoren.quote:
Ik ben op zoek naar een goed advies voor een retourtvlucht Nieuw-Zeeland. Wat is nu het tarief wat ik hier ongeveer voor kan verwachten? Ik ga in december naar Australie maar heb daar nog geen retourticket NZ bijgeboekt. Dat zou ik nu wel kunnen doen via de reisorganisatie maar dat kost me dan ongeveer 250 euro (plus wat papierwerk). Is dat voordeliger dan zelf een ticket boeken bij bijv. Virgin?
Hoe eerder hoe goedkoperquote:En hoe lang van tevoren kan je het best een vlucht boeken?
tijd in australiaquote:Op maandag 30 mei 2005 15:44 schreef appelsientje het volgende:
Misschien dat jullie het leuk vinden om te lezen dat het hier nu zwaar klote weer is...
Zeg hoe zit het met het tijdsverschil ?? Hoe laat is het nu?
Hey thnxquote:
Tussen welke maatschappijen is die prijzenoorlog aan de gang?quote:Op dinsdag 31 mei 2005 07:40 schreef AtDaMotDaMotDa het volgende:
Boek niet vanuit NEderland, er is hier een prijsoorlog aan de gang m.b.t. vliegtickets. Als je een goede aanbieding hebt zul je waarschijnlijk voor 200-250 dollar of goedkoper een retourtje NZ kunnen scoren.
Er zijn niet veel maatschappijen die op Nieuw Zeeland vliegen. Jetstar gaat kort binnenkort vluchten aanbieden, Virgin Blue doet het al en Qantas natuurlijk ook.quote:Op maandag 30 mei 2005 18:20 schreef Kontiki het volgende:
Ik ben op zoek naar een goed advies voor een retourtvlucht Nieuw-Zeeland. Wat is nu het tarief wat ik hier ongeveer voor kan verwachten? Ik ga in december naar Australie maar heb daar nog geen retourticket NZ bijgeboekt. Dat zou ik nu wel kunnen doen via de reisorganisatie maar dat kost me dan ongeveer 250 euro (plus wat papierwerk). Is dat voordeliger dan zelf een ticket boeken bij bijv. Virgin?
En hoe lang van tevoren kan je het best een vlucht boeken?
Ik heb geen ervaring met die busmaatschappijen, omdat ik het teveel 'schoolreisje' vind. Maar als je er tegen op ziet om zelf dingen te regelen, of snel contacten wil, dan zijn ze wel goed denk ik.quote:Op maandag 6 juni 2005 18:24 schreef Dandilion het volgende:
Hallo, ik ben leonie en ik ga voor het eerst down under, begin September voor ongeveer 10 weken. ik vlieg aan op Melbourne en blijf daar iets meer dan een week en dan ga ik alleen rondtrekken. ik ben er nog niet echt uit met welke bus tour ik moet gaan, zijn zoveel verschillende.
ik wil natuurlijk naar uluru / kata tjuta nat.park, kings canyon, kangaroo island, 12 apostelen en het liefst ook naar tasmanie. en northern territory/kimberly.
ik zat zelf te denken aan wayward of de oz exp.
iemand ervaring mee? dan hoor ik dat graag,
groetjes van een ozzie maniac!
Ook gezien, Australia Uncovered. Wat zijn die Engelsen toch een ranzig volk somsquote:Op woensdag 8 juni 2005 23:18 schreef JPM01 het volgende:
ik zag gisteravond trouwens een programma over Australie en backpackers..., mischien komt die volgende week weer.![]()
ja die engelse ranzig volk ja, maar wel geinigquote:Op woensdag 8 juni 2005 23:43 schreef Kontiki het volgende:
[..]
Ook gezien, Australia Uncovered. Wat zijn die Engelsen toch een ranzig volk soms
Overigens lijkt die show een vermoeden te bevestigen: dat het moeilijk is om in Sydney werk te vinden.
quote:Op woensdag 8 juni 2005 23:43 schreef Kontiki het volgende:
[..]
Ook gezien, Australia Uncovered. Wat zijn die Engelsen toch een ranzig volk soms
Overigens lijkt die show een vermoeden te bevestigen: dat het moeilijk is om in Sydney werk te vinden.
En een tip voor Appelsientje, wellicht een open deur: maak een planning van het bedrag wat je per maand opzij gaat zetten, en maak die planning heilig. Vink het elke maand af. Op die manier weet je zeker dat je voldoende geld zal hebben en bovendien kan je nog wat overhouden voor de zomermaanden. Ongeveer 70% van mijn inkomen gaat nu in de spaarpot, 20% zijn vaste lasten en van die 10% resterende euro's drink ik nog wel eens een biertje![]()
Vanaf 20 januari, nog een maand te gaan. Heb enkel gewerkt als fruitplukker, verdient prima, mits je hard werkt en lange dagen maakt. Reizen gaat per bus, vliegtuig, trein, boot of liften. Bussen zijn in het zuiden erg goedkoop en handig omdat je een nacht skipt (Sydney - Melbourne is bijv. van 8 uur 's avonds tot 8 uur 's ochtends, voor een dollar of 60), in het noorden is openbaar vervoer een stuk duurder en kun je beter op zoek gaan naar een lift.quote:Op woensdag 25 mei 2005 14:26 schreef Walking_On_Sunshine het volgende:
[..]
En hoelang ben je nu in Australie (staat misschien wel ergens in het topic,maar er dan overheen gelezen)
Wat voor werk heb je gedaan? en verdient et een beetje?
Je reist dus met bus/vliegtuig etc?
sorry voor zoveel vragen hoor
Ik had een retourtje Melbourne - Christchurch voor 450 dollar, was met Pacific Blue, onderdeel van Virgin Blue. Via internet boeken is altijd goedkoper, zorg wel dat je een creditcard hebt. Tarieven zullen echter per seizoen verschillen denk ik.quote:Op maandag 30 mei 2005 18:20 schreef Kontiki het volgende:
En hoe lang van tevoren kan je het best een vlucht boeken?
Ga alsjeblieft met Australian Backpackers (backpackers.nl) dus, Travel Active is een verschrikkelijke zeik-organisatie. Hoop problemen mee gehad.quote:Op woensdag 8 juni 2005 10:52 schreef appelsientje het volgende:
moet alleen nog ff kijken met welke organisatie ik ga
travel active of backpackers.nl
Gelijk de eerste dag dat je aankomt een VIP of YHA-kaart aanschaffen, dat krijg je er 800 procent uit. Voorbeeld: treinreis Alice Springs - Darwin is normaal 240 dollar, maar met zo'n kortingskaart 120 dollar, dit terwijl de kaart maar 40 dollar kost ofzo. Ik loop zelf al maanden te prutsen met Nomads (ik steun kleinere organisatiesquote:Op donderdag 9 juni 2005 16:26 schreef Cat-Active het volgende:
er zijn heel wat van die hostel koringskaarten, VIP, YHA, StayOkay, Nomads. Heb je hier echt wat aan of is het crap?
Oke dat is een goede tip!!! zo is een trein kaart stukken goedkoper!!quote:Op vrijdag 10 juni 2005 08:05 schreef Flem het volgende:
[..]
Gelijk de eerste dag dat je aankomt een VIP of YHA-kaart aanschaffen, dat krijg je er 800 procent uit. Voorbeeld: treinreis Alice Springs - Darwin is normaal 240 dollar, maar met zo'n kortingskaart 120 dollar, dit terwijl de kaart maar 40 dollar kost ofzo. Ik loop zelf al maanden te prutsen met Nomads (ik steun kleinere organisaties), maar dan krijg je een stuk minder kortingen. StayOkay is volgens mij hetzelfde als YHA, maar dan een andere versie ofzo, dat herkennen ze hier echter vaak niet.
Ik heb het ff gemist... maar wanneer ga jij naar Australië ??quote:Op vrijdag 10 juni 2005 09:21 schreef Cat-Active het volgende:
misschien handig om alle beschikbare kortingskaarten aan te schaffen? als je voor langere tijd gaat dan. Of wordt dat overkill?
'Het weer in Australie' is wat lastiger in te delen dan 'het weer in Nederland' he? Het is een werelddeel, de bovenste helft is tropisch (dus altijd warm) terwijl het zuiden wel seizoenen kent, etc.quote:Op vrijdag 10 juni 2005 09:07 schreef appelsientje het volgende:
Grappig het weer in Australië is op dit moment hetzelfde als in Nederland (iets warmer zelfs).. alleen met die verschil dat het daar winter is... en hier zomer.... *zucht*
euh ja dat kloptquote:Op vrijdag 10 juni 2005 11:15 schreef Kontiki het volgende:
[..]
'Het weer in Australie' is wat lastiger in te delen dan 'het weer in Nederland' he? Het is een werelddeel, de bovenste helft is tropisch (dus altijd warm) terwijl het zuiden wel seizoenen kent, etc.
Het kan in Melbourne nu best wel klote weer zijn terwijl het in Cairns heet is.
Natuurlijk is het lekker om een zak geld te hebben dat je in ieder geval de eerste maanden doorkomt... daarom ben ik nu ook aan het sparenquote:Op vrijdag 10 juni 2005 12:22 schreef Walking_On_Sunshine het volgende:
Ze zullen het misschien niet vragen maar ja 3200 euro op je rekening voordat je daar een jaar gaat blijven is toch wel lekker (en nodig) lijkt mij.
Anders kan je straks 11 van de 12 mnd gaan werken
(nog 5 dgn,heb er zin in!! spanning begint beetje te komen nu)
Hoe lang ben je er al ? (het is daar trouwens nu toch dik in de nacht? ) en hoe lang ga je daar blijven??quote:Op vrijdag 10 juni 2005 18:37 schreef Karliene het volgende:
1 kortingskaart is meer dan genoeg en dat is de VIP!
Je kan ook een YHA kaart aanschaffen, maar dat loont alleen als je ook in hun hostels verblijft.
Ik had zelf beide kaarten, omdat ik de VIP kaart automatisch van Travel Active kreeg.
De VIP kaart heb ik het meest gebruikt, omdat de hostels die bij VIP zijn aangesloten nou eenmaal gezelliger zijn dan YHA's.
Toen ik op Sydney Kingsford Smith Airport aankwam moest ik mijn paspoort afgeven bij een speciale balie. Daarna keek de man met een vreemde blik in mijn paspoort, vervolgens plakte hij het visa erin en zei: enjoy your stay. Mijn 5 reisgenoten hoefden ook niets te laten zien.
Neem voor de zekerheid toch een afschrift van je bankrekening mee, je weet maar nooit.
Vorige week was ik nog in Melbourne en het is daar koud! Gure wind ook.
Maar ja, wat wil je, het is daar nu winter.
Nee hoor, dat moet je officieel kunnen aantonen als je het land binnenkomt. Officieel, want ze schijnen er dus bijna nooit naar te vragen. Maar goed, 'better safe than sorry' en bovendien heb ik het angstige vermoeden dat 3200 euro er doorheen gaat als zoete koekquote:Op vrijdag 10 juni 2005 11:20 schreef appelsientje het volgende:
Wat me nog niet echt duidelijk is ( ik moet er nog ff goed na kijken) jij hebt je visum gekregen... moest je op dat moment ook laten zien dat je ¤ 3200,- op je rekening hebt ?
Ja die angst heb ik ook al .... Maar goed dan heb je ook watquote:Op vrijdag 10 juni 2005 19:50 schreef Kontiki het volgende:
[..]
Nee hoor, dat moet je officieel kunnen aantonen als je het land binnenkomt. Officieel, want ze schijnen er dus bijna nooit naar te vragen. Maar goed, 'better safe than sorry' en bovendien heb ik het angstige vermoeden dat 3200 euro er doorheen gaat als zoete koek![]()
Ik ben sinds 2 dagen weer terug in NL.quote:Op vrijdag 10 juni 2005 19:18 schreef appelsientje het volgende:
[..]
Hoe lang ben je er al ? (het is daar trouwens nu toch dik in de nacht? ) en hoe lang ga je daar blijven??
Ik zit een beejte in over het werk.. ik hoorde van iemand dat er bijna geen werk is voor backpackers... is dat zo ?? of valt het allemaal wel mee ?
hehe good planquote:Op vrijdag 10 juni 2005 20:32 schreef Kontiki het volgende:
Goed idee zo'n meeting, ik zie het spandoek al hangen: "Fok! Oz"![]()
Oke ook dat zijn handige tips en een welkom terug trouwensquote:Op vrijdag 10 juni 2005 20:34 schreef Karliene het volgende:
[..]
Ik ben sinds 2 dagen weer terug in NL.
Ik heb er voor gekozen om eerder terug te gaan.
Eerst zou ik van januari t/m augustus blijven, maar dat is nu dus januari tot juni geworden.
Er is wel werk voor backpackers, vooral harvest work.
Het beste is om in backpacker magazines als TNT Magazine en British Balls (weet niet of deze online staan) te kijken voor baantjes.
Daarnaast zijn de notice boards in hostels ook een goede bron.
Praten met andere backpackers die werken wil ook nog weleens wonderen doen.
Winter?! Koud?! Gister en eergister was het hier nog 20 graden - da's warm (warmer dan het in Nederland was) voor de tijd van het jaar (normaal zou het nu een graadje of 15 moeten zijn). Maar je hebt gelijk, als de wind opsteekt dan kan het fris aanvoelen. Maar de winter hier is tot nu toe erg mild, maar het "ergste" moet nog komen - in Juli zal de gemiddelde temperatuur zo rond de 12 graden liggen. Vorig jaar was het koudste een dag met minimaal 2 graden en maximaal 7 graden. Niets te klagen dus.quote:Op vrijdag 10 juni 2005 18:37 schreef Karliene het volgende:
[knip]
Vorige week was ik nog in Melbourne en het is daar koud! Gure wind ook.
Maar ja, wat wil je, het is daar nu winter.
Koud ...quote:Op zaterdag 11 juni 2005 05:09 schreef AtDaMotDaMotDa het volgende:
Het is hier nu freakin KOUD, 20 graden brrrr. Ik loop met een vest en lange broek aan, ben veel te lang de zomer gewend
En nog even over dat werk, je moet wel een ongelofelijke broodmongool zijn wil je hier geen werk vinden. Als ik hier in Sydney over de straat langs hostels loop, naar het Travellers Contact Point ga of gewoon de bordjes bij winkels bekijk heb je hier zo een baan.
Baantjes die je hier veel vindt zijn fruitplukkers, marketing / sales (verkopen op straat, commissie gebaseerd), office work ( MBO diploma of hoger noodzakelijk) of hospitality work ( RSA certificaat nodig, een Reponsible Service of Alcohol cursus kost 85 dollar en duurt een dag). Als je hier voor langere tijd blijft raad ik iedereen aan om een iets langere cursus te volgen, bijvoorbeeld voor security en / of crowd controller. De cursussen stellen echt niet zo veel voor, gewoon common sense maar je moet ze wel hebben en je hebt een voorsprong op de rest. Securiy guards en crowd controllers zijn veel gevraagd door heel Australie en vaak evenementengebaseerd, dus je ziet ook nog veel leuks.
helaas nog 1 jaar studeren, maar daarna ben ik wegquote:Op vrijdag 10 juni 2005 09:47 schreef appelsientje het volgende:
[..]
Ik heb het ff gemist... maar wanneer ga jij naar Australië ??
oke je hebt mail als het goed isquote:Op zaterdag 11 juni 2005 11:06 schreef Gumtree het volgende:
voor diegene die nog een reisverhalen website in de aanbieding hebben, stuur mij ff een mailtje en ik zet ze op de http://australie-reisverhalen.pagina.nl
mail naar australie-reisverhalen@pagina.nl
quote:Op dinsdag 14 juni 2005 11:32 schreef Walking_On_Sunshine het volgende:
Yes yes nog 1 dag...![]()
Zal jullie over een weekje wel ff laten weten hoe het is![]()
Nee had je nog niet gevraagdquote:Op dinsdag 14 juni 2005 11:43 schreef appelsientje het volgende:
[..]moet je doen !! had je nog een weblog? of had ik dat al gevraagd?
Ik ben benieuwd naar je verhalen... dan weet ik waar ik waar ik rekening mee moet houden als ik 17 oktober ga
Stiekem ben ik zo jaloers op je... zou zo mee willen.. .maar helaas moet ik nog een paar maanden wachten tot ik ga... hoeveel geld neem je eignelijk mee (beetje onbeleefde vraag misschienquote:Op dinsdag 14 juni 2005 17:39 schreef Walking_On_Sunshine het volgende:
[..]
Nee had je nog niet gevraagd![]()
Maar dat is www.karindownunder.nl
Er staat nog niks maar dat word gedaan (ben zelf niet zo handig met het internet dus een vriend van mij fixt hem)
ja..wat ik al zei..zal jullie op de hoogte houden![]()
Ik neem aan dat je nog wel op Fok! komtquote:Op woensdag 15 juni 2005 07:35 schreef Walking_On_Sunshine het volgende:
hehe jahaa
Whoehoee nog 8 uurtjes en dan 5 dgn Bangkok!!
Ik heb 3800 euro om mee te nemen en krijg volgende maand nog wat salaris +vak.uren...gok op zo'n 700 euro
En wie weet idd!!
wat wil je er voor hebben en waar staat ie in ozzieland?quote:Op donderdag 16 juni 2005 14:30 schreef AtDaMotDaMotDa het volgende:
Ik vlieg volgende week zaterdag naar huis![]()
* AtDaMotDaMotDa heeft nog wel een leuk campervannetje te koop
quote:Rego until end of 10/2005
current odometer is 169.000.
• new reconditioned engine (warranty until 13/01/2006),
• new battery (still 2 year of warranty),
• new radiator,
• new waterpump,
• new condenser,
• overhauled and cleaned carby
• recently renewed spark-plugs, points and ignition coil.
Campervan has a built-in
• oven and stove,
• 3-way fridge (works on 240V, 12V and gas),
• water-tap and sink
• storage space & closets
• seats 4 people
• sleeps 2 people
Comes with camping equipment: 2 gas bottles, Jerry can, pots and pans, 2 camping chairs, camping table, cutlery and plates,
$5250,- O.N.O
is dat incl ticket en andere aanschaf spullen?quote:Op woensdag 15 juni 2005 07:35 schreef Walking_On_Sunshine het volgende:
hehe jahaa
Whoehoee nog 8 uurtjes en dan 5 dgn Bangkok!!
Ik heb 3800 euro om mee te nemen en krijg volgende maand nog wat salaris +vak.uren...gok op zo'n 700 euro
En wie weet idd!!
Ik snap wat je bedoelt... ik probeer de hele maand Sept te werken en dat geld voor de eerste maanden Sydney te gebruiken...quote:Op zondag 3 juli 2005 18:59 schreef Kontiki het volgende:
Jeeh, gefeliciteerd
Ik wilde mijn reis eerst omboeken bij Backpackers, van China Airlines naar Cathay. Maar bleek dat net de belasting omhoog was gegaan voor Cathay. Dus moet nu zelf een ticket los boeken naar NZ, maar dat doe ik daar wel. Het geld zet ik speciaal apart, anders gaat het op aan Australisch gerstenat
Over geld gesproken: ik hoor van veel backpackers dat vooral die eerste tijd in Sydney geld slurpt. Dus ik heb nu een aparte 'spaarpot' voor Sydney gemaakt. Met dat geld kan ik straks de accomodatie en eten/drinken in Sydney betalen. Scheelt toch weer in het budget. Absoluut gezien maakt het niet uit natuurlijk, maar ik vind het wel fijn om een buffertje te hebben.
uit het raam kijkenquote:Op zondag 3 juli 2005 19:03 schreef appelsientje het volgende:
[..]
Ik snap wat je bedoelt... ik probeer de hele maand Sept te werken en dat geld voor de eerste maanden Sydney te gebruiken...
Maar die foto's gisteren... *kwijlt*
Ik zag trouwens dat ik een persoonlijke tv heb... met zelf te kiezen kanalenen ik kan ook nog gamen (zelfs tegen elkaar
)
Wat wilt een mens nog meer op zo'n lange vlucht
Zeg hoe gaat het eigenlijk met je ??quote:Op zondag 19 juni 2005 15:22 schreef Walking_On_Sunshine het volgende:
joh,wat voor is het??
en voor hoeveel idd...
Ben nu trouwens in Bangkok..op zich wel leuk maar 5 dgn is te lang!!! ben toch wel blij als ik dinsdag naar Sydney vlieg!!
Oo oke op die manier... ik zit nog een beetje te twijfelen of mijn thuiskomst verzekering... of ik tot ¤ 25.000 ga of volledig (wat ook weer duurder is.. )quote:Op donderdag 14 juli 2005 15:12 schreef Kontiki het volgende:
Ik ga hem nemen bij Elvia inderdaad. Al die reisorganisaties hebben er een andere naam voor (Tasman verzekering, Australien Backpackers verzekering, etc.) maar het zijn allemaal deals met Elvia.
Dat denk ik ook welquote:Op donderdag 14 juli 2005 15:50 schreef Kontiki het volgende:
Ook hier weer heel herkenbaar
Ik ga pas in december maar via die forums kan je toch al contact hebben met de vliegreis-genoten. Wij gaan misschien in het najaar uit eten of zelfs een nacht in een hostel slapen. Allemaal nog niet zeker omdat er zich pas 5 mensen hebben aangemeld voor die vlucht. Maar als december nadert worden dat er vast meer
Ik vlieg dus met Cathay.. ik wilde namelijk ook nog graag naar Nieuw Zeeland dus vandaar dat ik voor die organisatie gekozen heb. Ik heb dan wel een stop over in Hong Kong, en gaan we Hong Kong nog 'ff' in.quote:Op donderdag 14 juli 2005 16:12 schreef Kontiki het volgende:
Ik weet nog niet of ik een slaapzak meeneem eigenlijk. Ik ga met China Airlines via Taiwan. En op de terugreis een tussenstop van 1 maand Thailand en 1 week Hong Kong. We konden ook met Cathay (wat meer luxe, je eigen tv in het vliegtuig enzo) maar dat was honderden euro's duurder.
En jij?
Als ik jou was zou ik beide meenemen en investeer dan in een goede (dat is dan meestal ook een dure) kleine slaapzak die je onder de bovenkant van je rugzak kan doen. Ik heb hem vaak gebruikt in Australië. Meestal sliep ik dan in de lakenhoes met de slaapzak opengeritst als deken. Blijft de slaapzak ook schoon en lig je toch warm en als het te warm is, dan gooi je de slaapzak aan de kant en lig je toch niet naakt op je bed.quote:Op donderdag 14 juli 2005 15:56 schreef appelsientje het volgende:
[..]
Dat denk ik ook wel
Leuk he voorbereidenzeg neem jij een slaapzak mee ?? of een slaaphoese?
Een slaapzak neemt meteen zoveel ruimte in...
Met welke maatschappij vlieg jij eigenlijk ??
Ik ga ook naar NZ, maar ik moet het ticket straks zelf boeken. Scheelt me aardig in de reissom, maar heeft als nadeel dat mijn NZ ticket niet flexibel is. En het lijkt me fijner als je nu al 100% zekerheid hebt dat je naar NZ gaat. Dat gevoel heb ik pas als ik straks het NZ ticket geboekt heb.quote:Op donderdag 14 juli 2005 16:20 schreef appelsientje het volgende:
[..]
Ik vlieg dus met Cathay.. ik wilde namelijk ook nog graag naar Nieuw Zeeland dus vandaar dat ik voor die organisatie gekozen heb. Ik heb dan wel een stop over in Hong Kong, en gaan we Hong Kong nog 'ff' in.
En ik ga 1 maand naar nieuw zeeland.. maar als ik het daar leuk vind blijf ik er langer
Ik moet wel... Ik stop met werken en het is volgens mij nog goedkoper ookquote:Op vrijdag 15 juli 2005 08:31 schreef Flem het volgende:
Een reisverzekering is toch maar gebakken lucht, of zeggen jullie allemaal je ziekteverzekering in Nederland op?
Daar heb je niets aan in het buitenland.quote:Op vrijdag 15 juli 2005 08:31 schreef Flem het volgende:
Een reisverzekering is toch maar gebakken lucht, of zeggen jullie allemaal je ziekteverzekering in Nederland op?
Euh ja dat bedoelde ik ookquote:Op vrijdag 15 juli 2005 13:46 schreef Kontiki het volgende:
[..]
Daar heb je niets aan in het buitenland.
Je kan wel een doorlopende reisverzekering nemen naast je Nederlandse ziektekostenverzekering, maar die geldt niet langer dan 3 aaneengesloten maanden en je mag niet werken (!!!).
En die dekt ook geen speciale gevallen zoals extreme sports, duiken en dat soort dingen.
Bovendien ben ik met zo'n speciale reisverzekering van Elvia goedkoper uit dan de premie die ik nu maandelijks betaal voor het ziekenfonds. En dan heb je geen zorgen meer aan je kop, dus ik zie eigenlijk geen enkele reden om het niet te doen.
Ik sluit die verzekering denk ik pas af vlak voor ik wegga. Klinkt een beetje als Hollandsche zuunigheid maar tot die tijd kan ik er nog rente voor vangen op de bankquote:Op vrijdag 15 juli 2005 13:56 schreef appelsientje het volgende:
[..]
Euh ja dat bedoelde ik ook
Ik denk dat ik hem maandag maar eens ga afsluiten... *zucht* weer geld kwijt ...
eigenlijk zou ik de lotterij moeten winnen
haha ik begrijp helemaal wat je bedoelt!!! de reis moet je 6 weken van te voren betalen.. dus ik wacht nog ff mooi met het overmaken van het geld... het is toch best veel geld namelijkquote:Op vrijdag 15 juli 2005 14:39 schreef Kontiki het volgende:
[..]
Ik sluit die verzekering denk ik pas af vlak voor ik wegga. Klinkt een beetje als Hollandsche zuunigheid maar tot die tijd kan ik er nog rente voor vangen op de bank![]()
Ben al aan het oefenen om centen te schrapen zoals je ziet
Oo oke dat is mooi.. ik heb het nog niet overgemaakt.. maar ik denk dat ik er wel lid van ga worden.. lijkt me wel leuk om zoiets te doen.. alleen jammer dat je niks verdient... maar goed het is tegen kost en inwonen... en er zijn waarschijnlijk veel meer backpackers die dat ook doenquote:Op vrijdag 15 juli 2005 15:12 schreef Kontiki het volgende:
Ik weet niet of je ook lid gaat worden van WWOOF? Er verschijnt eind juli namelijk een nieuwe editie van het WWOOF-adressenboek. Als je na die tijd het geld overmaakt krijg je dat nieuwe boek.
als ik kijk op de site van backpackersquote:Op zaterdag 16 juli 2005 14:27 schreef Tallz het volgende:
He Kontiki heb jij de reis apart geboekt? Dus zonder backpackers.nl? Ik ben namelijk aan het rondkijken, bij travelactive betaal je iets van 1600 euro voor een pakket,. Plus de luchthavenbelasting die op het moment rond de 400 euro ligt.... visumkosten AUD 180 dacht ik, verzekering van zowieso 400 euro... Dan betall je dus voor dat pakket alleen al zo'n 2500 euro. Wat betalen jullie alles bij elkaar?
En appelsientje hoe kom jij bij Elvia op ¤ 300,- ? 8 maanden werelddekking is toch zowieso meer dan 400 euro?
Op Elvia.nl kun je het uitrekenen, moet je ff globetrotter aanklikken..quote:Op zaterdag 16 juli 2005 14:50 schreef appelsientje het volgende:
[..]
als ik kijk op de site van backpackers
kom ik op 8 maanden ¤ 282,50
en dan komt er nog 10% bij vanwege de sporten dus iets van ¤ 310,-
Maar goed dan komt er idd nog een terug komst verzekering bij ..... kut overheen gelezen![]()
Dat hoeft nog niet helemaal een probleem te zijn, bij Elvia kun je volgens mij geld terugvragen van de hele maanden die je eerder terugkomt... Wat kost deze verzekering voor 8 maanden dan?quote:Op zaterdag 16 juli 2005 15:20 schreef Irresistible het volgende:
Voor een goede, maar betaalbare reisverzekering zou ik jullie de volgende website willen aanraden: http://www.worldnomads.com
Via deze website kan je een reisverzekering afsluiten.
Het handige van deze verzekering is dat je niet gelijk een verzekering voor de hele periode dat je gaat reizen hoeft te kopen. Je kan bijv. beginnen met een verzekering van 3 maanden, maar als je langer doorgaat kan je maanden bijkopen (voor de normale prijs).
Life on the road is unpredictable, dus het zou een beetje zonde zijn als je onverwacht eerder naar huis gaat ofzo. Je kan gewoon alles online regelen, wat echt een uitkomst is.
In de kleinste gehuchten vind je wel een mogelijkheid om te internetten.
Je hebt volgens mij wel een creditcard nodig, maar ja, als je het mij vraagt is het sowieso niet slim om zonder creditcard naar Australia en New-Zealand af te reizen. Maar daar zijn de meningen over verdeeld..
Euh veelquote:Op zaterdag 16 juli 2005 14:55 schreef Tallz het volgende:
[..]
Op Elvia.nl kun je het uitrekenen, moet je ff globetrotter aanklikken..
Hoeveel betaal jij trouwens alles bij elkaar?
Nummer lijkt me wel belangrijk, maar ik heb er nog geen ervaring mee.quote:Op zaterdag 16 juli 2005 10:21 schreef appelsientje het volgende:
Zeg misschien een domme vraag... hoe belangrijk is het nummer dat je krijgt nadat je de visa hebt aangevraagd ??
Mijn pc is gisteren gecrashed... en ik ben nu alles, maar dan ook alles kwijt. Al mijn mail....
Maar goed heb je dat nummer nodig om je visa op te halen??
Nope, ik heb het China Airlines pakket genomen bij Backpackers.nlquote:Op zaterdag 16 juli 2005 14:27 schreef Tallz het volgende:
He Kontiki heb jij de reis apart geboekt? Dus zonder backpackers.nl?
bedanktquote:Op zondag 17 juli 2005 17:49 schreef Kontiki het volgende:
[..]
Nummer lijkt me wel belangrijk, maar ik heb er nog geen ervaring mee.
Wel nog een goede tip: neem een Gmail adres. Vergelijkbaar met Hotmail, maar veel sneller en je krijgt 2 gigabyte opslagruimte. Naar dat adres kan je dus ook een kopie sturen van bijv. je paspoort, visum, studiediploma, etc. Heb je ze wereldwijd bij de hand!
1 probleempje: Gmail accepteert nog geen open inschrijvingen. Je hebt er een invite voor nodig. Maar die heb ik nog wel, ik zal er eentje sturen.
*edit* zojuist een invite gestuurd. Check even je junkmail, want aangezien Google een grote concurrent is van Hotmail wil laatstgenoemde de invites nog wel eens voor junkmail verslijten.
als je slim bent probeer je nog een paar te openen, heb je al gauw 6 sig wat je kan gebruikenquote:Op zondag 17 juli 2005 18:10 schreef appelsientje het volgende:
[..]
bedanktmaar ik heb idd al een Gmail account geopend
idd om bovengenoemde reden....
En het is makkelijk je kan al je foto's erop zetten
Maar toch bedankt!!
Ik kan mezelf een invite sturenquote:Op zondag 17 juli 2005 18:23 schreef JPM01 het volgende:
[..]
als je slim bent probeer je nog een paar te openen, heb je al gauw 6 sig wat je kan gebruiken
naja tis zeker handig als backupquote:Op zondag 17 juli 2005 19:12 schreef appelsientje het volgende:
[..]
Ik kan mezelf een invite sturen
Maar ik denk dat 2 G toch wel genoeg is ?? ook voor de foto's ik kan dan 1000 foto's kwijt
Duiken, snorkelen, skydiven, Whitsunday sailing, raften, dronken worden in Cairns; noem het maar op. Fraser Island viel mij eigenlijk een beetje tegen.quote:Op maandag 18 juli 2005 22:59 schreef mouzzer het volgende:
Wat zijn nu echte must see en do's vooral in het gebied tussen cairns en brisbane? Ja fraser eiland staat al op het programma
Luck youquote:Op maandag 18 juli 2005 22:59 schreef mouzzer het volgende:
Ik vertrek over precies een weekje naar australie om daar een paar weken (weet nu al te kort) te vertoeven. Het langst blijven we tussen cairns en brisbane, we trekken in een campervan van noord naar zuid met als eindpunt sydney. Wat zijn nu echte must see en do's vooral in het gebied tussen cairns en brisbane? Ja fraser eiland staat al op het programma
Heb er erg veel zin in!
Daar aanbieding zag ik inderdaad ook al. Wat zijn eigenlijk de verschillen tussen AB en TA? Krijg jij die kortingspasjes en een lonly planet etc. ook allemaal?quote:Op zondag 17 juli 2005 17:55 schreef Kontiki het volgende:
[..]
Nope, ik heb het China Airlines pakket genomen bij Backpackers.nl
Route heen:
Amsterdam --> halve dag stoppen bij Taipei (met die toffe toren) --> Sydney
Eerste 4 dagen hostel inbegrepen plus BBQ+boottocht en begeleiding met aanvragen banknummer, etc. (kan je zelf ook wel maar natuurlijk altijd leuk)
Terug:
Sydney --> Hongkong (mag je blijven zolang je wilt) --> Bangkok (mag je max. 1 maand blijven) --> Amsterdam. Eventueel mag je ook nog stoppen bij Taiwan.
I.p.v. Bangkok kan je ook kiezen voor Bali geloof ik.
Een ticket NZ zit er helaas niet bij, die moet ik apart boeken.
Ik betaal voor het pakket 1260 euro. Komt nog belasting bij en verzekering, totaal alles zit ik net onder de 2000 euro.
China Airlines is minder luxe dan Cathay, maar de belasting is veel lager en je hebt meer stopovers.
En Aus. Backpackers is goedkoper dan Travel Active. Geen idee welke beter is.
Klopt.. wij gaan ook nog 1 dag Hong Kong inquote:Op dinsdag 19 juli 2005 15:16 schreef Tallz het volgende:
Ja daar heb je inderdaad wel gelijk in. Maar op de site van AB staat met Australian Airlines een nog goedkoper tickets, heb je dit niet genomen omdat je dan die tussenstops niet hebt ofzo? Je hebt trouwens wel veel tussenstops, dat is wel erg cool zo zie je ook nog flink wat van Azie.
Klopt, ik wilde perse naar Thailand en op deze manier kom ik ook nog in *edit* HongKong en Taiwan.quote:Op dinsdag 19 juli 2005 15:16 schreef Tallz het volgende:
Ja daar heb je inderdaad wel gelijk in. Maar op de site van AB staat met Australian Airlines een nog goedkoper tickets, heb je dit niet genomen omdat je dan die tussenstops niet hebt ofzo? Je hebt trouwens wel veel tussenstops, dat is wel erg cool zo zie je ook nog flink wat van Azie.
Yup... en das best handig eigenlijk zo'n pakket...quote:Op dinsdag 19 juli 2005 20:30 schreef JPM01 het volgende:
de vliegprijzen die bij AB staan is dat allemaal incl die starterspakket??
ik hoor namelijk verschillende zaken daar over. een oud collega zei tegen me dat je het beste alles zelf kan regelen. en een ander zegt dat je het wel beter kan doen.quote:Op dinsdag 19 juli 2005 21:16 schreef appelsientje het volgende:
[..]
Yup... en das best handig eigenlijk zo'n pakket...
hoef je tenminste de eerste 5 dagen je ff nergens zorgen over te maken...
Natuurlijk kan je het zelf allemaal regelen.. maar het is gewoon prettig dat het al gedaan is..quote:Op dinsdag 19 juli 2005 22:10 schreef JPM01 het volgende:
[..]
ik hoor namelijk verschillende zaken daar over. een oud collega zei tegen me dat je het beste alles zelf kan regelen. en een ander zegt dat je het wel beter kan doen.
ik denk dat ik bij AB ga boeken omdat ik daar vrij goede verhalen over hoor en lees. ik heb nog een 1,5 a 2 jaar voordat ik klaar ben met m'n opleiding dus ik kan ff goed sparen![]()
Ik zou naar de informatie bijeenkomst gaanquote:Op donderdag 21 juli 2005 11:00 schreef Tallz het volgende:
hm ik snap je eerste stukje niet helemaal, rekeningen na je terugkomst ofzo? Maarja ik ga binnenkort ook maar eens kijken voor een Backpack iemand nog tips?
Het is gewoon leuk om te zien hoe mensen zich druk maken om die simpele dingen! Een bankrekening, taxfile nr. en medicare aanvragen is zo simpel! In Nederland heb je met zulke zaken toch ook geen begeleiding nodig? En na de "zekerheid" de eerste week moet je toch ook zelf alles regelen..quote:Op donderdag 21 juli 2005 11:00 schreef Tallz het volgende:
hm ik snap je eerste stukje niet helemaal, rekeningen na je terugkomst ofzo? Maarja ik ga binnenkort ook maar eens kijken voor een Backpack iemand nog tips?
tis toch iets anders in een ander land dan hier.quote:Op zaterdag 23 juli 2005 15:18 schreef Bean het volgende:
[..]
Het is gewoon leuk om te zien hoe mensen zich druk maken om die simpele dingen! Een bankrekening, taxfile nr. en medicare aanvragen is zo simpel! In Nederland heb je met zulke zaken toch ook geen begeleiding nodig? En na de "zekerheid" de eerste week moet je toch ook zelf alles regelen..
Mijn advies is om geen geld uit te geven aan dure maatschappijen die je achteraf gezien toch niet nodig had..
idd die is echt duur alleen.. wat er komt ook nog een keer toeslag bij... en daar word je niet echt vrolijk van...quote:Op dinsdag 26 juli 2005 22:46 schreef JPM01 het volgende:
ik zit op de site van AB te kijken en de round the world flight ticket lijkt me ook wel wat
ja die is wat duurder, ik zal eens gaan rekenen kijken wat erbij komt.quote:Op dinsdag 26 juli 2005 22:49 schreef appelsientje het volgende:
[..]
idd die is echt duur alleen.. wat er komt ook nog een keer toeslag bij... en daar word je niet echt vrolijk van...
Hmm gezien de huidige prijzen en wat ik extra betaald heb ... zal er iets van ¤ 400,- bijkomen... misschien nog wel meer als de euro zo slecht blijft..quote:Op dinsdag 26 juli 2005 23:01 schreef JPM01 het volgende:
[..]
ja die is wat duurder, ik zal eens gaan rekenen kijken wat erbij komt.
ik heb nog wel een tijdje moet nog 1,5 a 2 jaar opleiding doen.quote:Op woensdag 27 juli 2005 09:02 schreef appelsientje het volgende:
[..]
Hmm gezien de huidige prijzen en wat ik extra betaald heb ... zal er iets van ¤ 400,- bijkomen... misschien nog wel meer als de euro zo slecht blijft..
Oooo oke dan heb je idd nog ffquote:Op woensdag 27 juli 2005 13:23 schreef JPM01 het volgende:
[..]
ik heb nog wel een tijdje moet nog 1,5 a 2 jaar opleiding doen.en ondertussen sparen.
Dan ben ik er al 3 dagenquote:Op woensdag 27 juli 2005 14:57 schreef laika het volgende:
ik ga 20 oktober dit jaar naar australië!!! jipppies.....
ik spaar nu al, ik heb mijn zinnen er opgezet. en via azie naar australie en via de states terug lijkt me gewoon leukquote:Op woensdag 27 juli 2005 14:04 schreef appelsientje het volgende:
[..]
Oooo oke dan heb je idd nog ff
ik moet in een relatief korte termijn veel sparen ... maar goed dan heb je ook wat
Ik zou het zeker doen als je het geld er voor hebtquote:Op woensdag 27 juli 2005 16:10 schreef JPM01 het volgende:
[..]
ik spaar nu al, ik heb mijn zinnen er opgezet. en via azie naar australie en via de states terug lijkt me gewoon leuk![]()
ik hou ook van vliegen ondanks mijn lengte van 2 meter en ook lange afstandvluchten gaan mij goed af.quote:Op woensdag 27 juli 2005 16:12 schreef appelsientje het volgende:
[..]
Ik zou het zeker doen als je het geld er voor hebt
Ik heb alleen een stop over op Hong Kong ( en 1 maand nieuw Zeeland)
En tja de states.. dat doe ik dan nog wel een keer
Waarschijnlijk heb je gelijk, maar dan vraag ik: wat is duur? Ik betaal voor een jaarticket met diverse stopovers in Azie met belasting erbij 1490 euro. Als ik zo rondkijk is dat echt niet zo gek duur, ook niet als je het ticket los boekt. Een retour Sydney alleen al kost je al heel snel meer dan 1000 euro.quote:Op zaterdag 23 juli 2005 15:18 schreef Bean het volgende:
Mijn advies is om geen geld uit te geven aan dure maatschappijen die je achteraf gezien toch niet nodig had..
Over Cairns kan ik je niets vertellen, maar in Melbourne en Sydney kun je bij alle grote winkels (i.e. Coles & Woolworths) zelfs $1,50 met je creditcard afrekenen. In bars heb ik meestal een "tab" - je legt je creditcard achter de toonbank en je krijgt een kaartje met nummer erop dat je iedere keer laat zien als je drinken haalt en je betaalt aan de eind van de avond de rekening. Sommige kleine winkels hebben een minimum (meestal ergens tussen de $5 en $20) voordat je met een creditcard kan betalen, maar ook dat wordt steeds minder.quote:Op maandag 1 augustus 2005 19:10 schreef Rhi het volgende:
Hoe zit het in Australie met het betalen met creditcard ?
In de USA betaal je zelfs een simpel shirtje van $10 met je card.
Is dit in Australie ook gebruikelijk (waar ligt de grens ?)
En dan heb ik het over het noordoosten (Sydney-Cairns)
Volgens mij is dat alleen het geval als je in Nederland bent!quote:Op maandag 8 augustus 2005 16:38 schreef Kontiki het volgende:
Zijn er hier nog meer mensen aan het worstelen met het nieuwe zorgstelsel?
Ik had al een leuke all-in-one verzekering op het oog, van Elvia. Ziekte- en reisverzekering in 1, ideaal.
Nu blijkt dus dat je vanaf januari verplicht ook een ziektekostenverzekering in Nederland moet hebben (die minimaal 90 euro per maand gaat kosten naar het schijnt), waar je in het buitenland geen reet aan hebt.
Mijn verzekeringskosten worden dus in 1 klap 2 keer zo duur. Het maakt niet uit dat je een jaar lang niet eens in Nederland bent, betalen zal je
Duidelijkheid is echter nog ver te zoeken aangezien de maatschappijen er zelf ook niet uit zijn. Die 90 euro basispremie lijkt echter een zekere zaak te zijn.
Ik vrees van niet. Iedereen die ingezetene is van Nederland moet dokken. Ingezetene = woonachtig in Nederland. Je woont nog steeds in Nederland als je door Australie trekt.quote:Op maandag 8 augustus 2005 18:23 schreef appelsientje het volgende:
Volgens mij is dat alleen het geval als je in Nederland bent!
Australie heeft een bilateraal verdrag met Nederland, maar geen idee of dat van invloed is.quote:Ik woon in Nederland, maar ga anderhalf jaar op wereldreis. Ben ik verzekeringsplichtig voor de zorgverzekeringswet?
Antwoord:
Vanaf 1 januari 2006 zijn o.a. alle Nederlandse ingezetenen verplicht zich te verzekeren in het kader van de Zorgverzekeringswet. Indien iemand voor een aantal maanden een wereldreis gaat maken blijft hij gedurende de reis ingezetene van Nederland, waardoor men verplicht is om een zorgverzekering te sluiten bij een zorgverzekeraar die de Zorgverzekeringswet uitvoert naar keuze. Indien men geen zorgverzekering afsluit wordt u door het College voor zorgverzekeringen een boete opgelegd.
Op welke prestaties men op grond van de Zorgverzekeringswet recht heeft, is afhankelijk van de gekozen polis.
Daarnaast heeft men, op grond van de Europese socialezekerheidsverordening 1408/71 (de Verordening) in de EU/EER-lidstaten en op grond van de bilaterale socialezekerheids Verdragen in de verdragslanden, recht op zorg die tijdens het tijdelijk verblijf medisch noodzakelijk wordt.
Die kun je gebruiken. Australie heeft dezelfde frequenties als hier. Azie niet.quote:Op maandag 8 augustus 2005 18:05 schreef Cat-Active het volgende:
nog zoiets,
telefoons, ik heb een relatief oudje Nokia 5210 en dies dualband 900-1800 Mhz, simlock vrij
wil em eigenlijk meenemen om de kosten van een nieuwe uit te sparen.
kan je deze gebruiken in auz en nz? of heb je een tri-band nodig?
quote:Op maandag 8 augustus 2005 18:58 schreef Kontiki het volgende:
[..]
Ik vrees van niet. Iedereen die ingezetene is van Nederland moet dokken. Ingezetene = woonachtig in Nederland. Je woont nog steeds in Nederland als je door Australie trekt.
Uitschrijven bij je gemeente is een oplossing, maar dan kan je geen reisverzekering afsluiten (= NL adres verplicht).
De maatschappijen heb ik al gebeld, maar ze weten er zelf ook maar weinig van. Het schijnt dat je later wel een deel van die 90 euro per maand kan terugkrijgen, maar dat is natuurlijk vervelend als je eerst al veel geld hebt betaald.
Meer (ontzettend vage) info staat op www.denieuwezorgverzekering.nl
Daar staat ook dit:
[..]
Australie heeft een bilateraal verdrag met Nederland, maar geen idee of dat van invloed is.
quote:Op maandag 8 augustus 2005 18:58 schreef Kontiki het volgende:
[..]
Ik vrees van niet. Iedereen die ingezetene is van Nederland moet dokken. Ingezetene = woonachtig in Nederland. Je woont nog steeds in Nederland als je door Australie trekt.
Uitschrijven bij je gemeente is een oplossing, maar dan kan je geen reisverzekering afsluiten (= NL adres verplicht).
De maatschappijen heb ik al gebeld, maar ze weten er zelf ook maar weinig van. Het schijnt dat je later wel een deel van die 90 euro per maand kan terugkrijgen, maar dat is natuurlijk vervelend als je eerst al veel geld hebt betaald.
Meer (ontzettend vage) info staat op www.denieuwezorgverzekering.nl
Daar staat ook dit:
[..]
Australie heeft een bilateraal verdrag met Nederland, maar geen idee of dat van invloed is.
quote:Op maandag 8 augustus 2005 16:38 schreef Kontiki het volgende:
Zijn er hier nog meer mensen aan het worstelen met het nieuwe zorgstelsel?
Ik had al een leuke all-in-one verzekering op het oog, van Elvia. Ziekte- en reisverzekering in 1, ideaal.
Nu blijkt dus dat je vanaf januari verplicht ook een ziektekostenverzekering in Nederland moet hebben (die minimaal 90 euro per maand gaat kosten naar het schijnt), waar je in het buitenland geen reet aan hebt.
Mijn verzekeringskosten worden dus in 1 klap 2 keer zo duur. Het maakt niet uit dat je een jaar lang niet eens in Nederland bent, betalen zal je
Duidelijkheid is echter nog ver te zoeken aangezien de maatschappijen er zelf ook niet uit zijn. Die 90 euro basispremie lijkt echter een zekere zaak te zijn.
Dat hele systeem bestaat straks dus niet meer. Het is het hele verhaal wat zo vervelend is: je MAG je niet meer uitschrijven voor zorg. Thuiskomstverzekeringen bestaan dan niet meer, aangezien je al verplicht verzekerd moet zijn.quote:Op donderdag 11 augustus 2005 02:02 schreef merry77 het volgende:
niet helemaal waar.
Toen ik bijna een jaar naar Australie ging (1998) moest ik mij uitschrijven.
Als je langer dan 6 maanden buiten nederland bent moet je je uitschrijven voor zorg. Dus het kost je geen geld. Probleem alleen is de thuiskomst. Ik heb toen een verzekering met thuiskomst afgesloten. Ik was dan 3 maanden verzekerd voor zorg. Tijd genoeg om een baan te vinden of in te schrijven als werkzoekend.
KLopt .. maar ik hoorde van een vriendin (ik moet de site nog ff lezen) dat als je onder een bepaald minumum zit je geld krijgtquote:Op donderdag 11 augustus 2005 02:15 schreef Kontiki het volgende:
[..]
Dat hele systeem bestaat straks dus niet meer. Het is het hele verhaal wat zo vervelend is: je MAG je niet meer uitschrijven voor zorg. Thuiskomstverzekeringen bestaan dan niet meer, aangezien je al verplicht verzekerd moet zijn.
Elvia zei het nog: ze moeten nu duizenden thuiskomstverzekeringen gaan annuleren.
Ik heb er nog geen ervaring mee, mijn vakantie begint pas op 9 november. Ik ben geen backpakker en heb dus voor het gemak gekozen. Mijn doel was Sydney, dus daar ben ik op gaan zoeken. Een ticket naar Sydney, een bus/trein pas of toch een auto. Alle hotels boeken of op goed geluk.quote:Op vrijdag 12 augustus 2005 11:49 schreef Tallz het volgende:
Ff weer over australie:
Is er iemand die ervaring heeft met een soort van verzorgde reis naar Australie voor 2 a 3 weken? Dus bijvoorbeeld met een camper rondtrekken, of van hotel naar hotel? Aan welke kosten moet ik denken, wat zijn een beetje de marktleiders op dat gebied etc.?
Hoezo is het verplicht je uit te schrijven bij de gemeente? Ik wist dat niet en heb dat ook niet gedaan toen ik een jaar weg was. Binnenkort ga ik weer meer dan een jaar weg en ik was het eigenlijk ook niet van plan. Ben je dan soort van 'statenloos'? Je staat namelijk nergens meer ingeschreven als burger van een gemeente... Gaat dit dan op de lange termijn geen vervelende gevolgen hebben met AOW etc. Je bent een jaar geen Nederlander geweest. En hoe zit het met je paspoort? Ik snap niet hoe het werkt...quote:Op vrijdag 12 augustus 2005 23:44 schreef Kontiki het volgende:
Ben inmiddels wat meer te weten gekomen over de zorgverzekering. Je krijgt inderdaad geld terug, iets van de helft in totaal. Maar ik weet niet of je dat achteraf pas terugkrijgt. Zou wel vervelend zijn, want dan moet er eerst gelapt worden.
Alleeeen.... als je meer dan 8 maanden naar het buitenland gaat, moet je je uitschrijven bij de gemeente. Dit is verplicht overigens. Je huidige adres wordt dan een tijdelijk correspondentie-adres. Als ik het goed heb, ben je dan geen ingezetene van NL meer en hoef je die hele k*tverzekering niet meer te betalen! Een reis+zorgverzekering van Elvia is dan ruim voldoende
Dit alles onder voorbehoud.
Ik begrijp precies wat je bedoelt, ik zit met precies dezelfde vragen (plus nog een belangrijke: hoe met het met je -inschrijving voor een- huurwoning). En toch antwoordde mijn gemeente dit:quote:Op zondag 14 augustus 2005 15:21 schreef BushRanger het volgende:
Hoezo is het verplicht je uit te schrijven bij de gemeente? Ik wist dat niet en heb dat ook niet gedaan toen ik een jaar weg was. Binnenkort ga ik weer meer dan een jaar weg en ik was het eigenlijk ook niet van plan. Ben je dan soort van 'statenloos'? Je staat namelijk nergens meer ingeschreven als burger van een gemeente... Gaat dit dan op de lange termijn geen vervelende gevolgen hebben met AOW etc. Je bent een jaar geen Nederlander geweest. En hoe zit het met je paspoort? Ik snap niet hoe het werkt...
Ik heb alleen het idee dat ze het niet controleren, en het dus geen probleem is als je je niet uitschrijft.quote:Het klopt inderdaad dat, indien een persoon voor langer dan 8 maanden naar
het buitenland vertrekt, hij of zij zich moet uitschrijven. Echter, heel
vaak wordt er gekozen voor een zgn "briefadres" (lees kontaktadres). Dit
adres kan je huidige adres zijn wat wordt omgezet in een briefadres en in
jouw geval zou ik er ook voor kiezen.
Wat moet je doen ? Een aangifteformulier invullen waarin je aangeeft dat het
huidige adres omgezet moet worden in een briefadres. Daarnaast moet de
hoofdbewoner hiervoor schriftelijk zijn of haar toestemming verlenen; dit
kan op de achterkant van het formulier en tevens moet er een kopie van jouw
legitimatie meegestuurd worden en een kopie van de legitimatie van degene
die de toestemming geeft. Dit formulier kan afgehaald worden op de afdeling
burgerzaken of ik kan het je toesturen. Heb je nog vragen, of moet ik het
formulier toesturen, neem dan even kontakt op met de afdeling burgerzaken.
Met vriendelijke groet,
Je zegt 'en toch antwoordde mijn gemeente dit', maar ik vind dat het helemaal geen antwoord geeft. Het geeft alleen maar aan hoe je je uitschrijft en wat een briefadres is, maar de overige gevolgen staan er niet in beschreven.quote:Op zondag 14 augustus 2005 19:44 schreef Kontiki het volgende:
[..]
Ik begrijp precies wat je bedoelt, ik zit met precies dezelfde vragen (plus nog een belangrijke: hoe met het met je -inschrijving voor een- huurwoning). En toch antwoordde mijn gemeente dit:
[..]
Ik heb alleen het idee dat ze het niet controleren, en het dus geen probleem is als je je niet uitschrijft.
N.B. Uiteraard heeft uitschrijven geen gevolg voor je paspoort. Je blijft gewoon Nederlander hoor.
Nou en, dat claim ik toch niet? Met 'en toch' bedoel ik dat de gemeente beweert dat je je moet uitschrijven.quote:Op zondag 14 augustus 2005 21:09 schreef BushRanger het volgende:
Je zegt 'en toch antwoordde mijn gemeente dit', maar ik vind dat het helemaal geen antwoord geeft. Het geeft alleen maar aan hoe je je uitschrijft en wat een briefadres is, maar de overige gevolgen staan er niet in beschreven.
Dat is nog eens nuttige info voor TS!quote:Op vrijdag 2 september 2005 16:40 schreef Houniet het volgende:
een vriend van mij heeft het ook gedaan, was een hele leuk om gedaan te hebben, alleen koste het heel veel geld..
Alleen de link werkt niet in het landeoverzicht, maar als je het woord admin eruit haalt welquote:Op vrijdag 2 september 2005 18:54 schreef Jaguarized het volgende:
[..]
In het landenoverzicht heb ik gekeken, bedoel je dat?
Oh bagger, en ik had hem al gemeld in FB.quote:Op vrijdag 2 september 2005 18:55 schreef DutchTrain het volgende:
[..]
Alleen de link werkt niet in het landeoverzicht, maar als je het woord admin eruit haalt wel
Ah Fiji, daar wil ik ook nog heen. Als hij een adresje heeft voor goedkoop onderdak dan hoor ik dat graag.quote:Op zondag 4 september 2005 16:49 schreef Ska-te het volgende:
Een vriend van mij is net terug na een half jaar backpacken door Australië. Als je meer wilt weten moet je me maar ff mailen, dan geef ik je zn e-mail.
Hij is helemaal langs de kust getrokken, maar ook in de outback geweest , ook is hij op Fiji geweest en op de terugweg Thailand.
Beachcomber island, alles voor 30 euro per dag, je hebt geen bandje om want t eiland is 100 bij 50 meter en je kan geen kant op.quote:Op zondag 4 september 2005 17:00 schreef Jaguarized het volgende:
[..]
Ah Fiji, daar wil ik ook nog heen. Als hij een adresje heeft voor goedkoop onderdak dan hoor ik dat graag.![]()
Ik ben wel student he.quote:Op zondag 4 september 2005 17:02 schreef Yildiz het volgende:
[..]
Beachcomber island, alles voor 30 euro per dag, je hebt geen bandje om want t eiland is 100 bij 50 meter en je kan geen kant op.
Puik.
Weekje Fiji, inc vlucht, eten en heel veeel zuipen kost je dan nog maar 300 euro.quote:
Ik wil het ook doen vanuit Nieuw-Zeeland aangezien ik daar hopelijk volgend jaar 5 maanden ben. Ik denk dat ik aan 1 a 1,5 week dan wel voldoende heb. Is dat inclusief vreten?quote:Op zondag 4 september 2005 17:06 schreef Yildiz het volgende:
[..]
Weekje Fiji, inc vlucht, eten en heel veeel zuipen kost je dan nog maar 300 euro.
Ik ben ook student, maar iets vergelijkbaars in de middelandse zee hoef je voor die prijs niet te zoeken
vlucht vanaf nieuw-zeeland btw.
Idd het kost meer dan je denkt. Ken wat mensen die nu ook gaan studeren maar niet kunnen stappen omdat ze blut zijn. (zit je in de mooiste studentenstad van Nederland (Groningen), kun je nog niet uitgaanquote:Op vrijdag 2 september 2005 16:49 schreef Houniet het volgende:
hij had de kosten onderschatdus dat moet je niet doen
uhuhquote:Op zondag 4 september 2005 17:07 schreef Jaguarized het volgende:
[..]
Ik wil het ook doen vanuit Nieuw-Zeeland aangezien ik daar hopelijk volgend jaar 5 maanden ben. Ik denk dat ik aan 1 a 1,5 week dan wel voldoende heb. Is dat inclusief vreten?![]()
Ik zal eens rondloeren, bedankt voor de tip.quote:Op zondag 4 september 2005 17:27 schreef Yildiz het volgende:
[..]
uhuh
je kan er, als je extra geld meeneemt, ook leren duiken
t schijnt daar mooi duiken te zijn
op 100 meter zit er al een koraalrif,
echt, een dag daar gaat zoals dit, je wordt wakker om 10.00 van de trommels, je eet brak om 10.15, je bent om 11.00 klaar, tot 12.00 lig je op het strand, dan pak je even de gratis snorkelgear, en met 100 meter snorkelen ben je er al, even ronddobberen, weer op het strand leggen, eten, en dan feesten
zoiets gaat elke dag daar, nou dat ben je raar genoeg na een weekje wel zat
maar beachcomber is maar n heel klein eilandje, je hebt nog vele andere eilanden, ook de grote eilanden bijv. maar je moet zelf ff kijken wat je leuk lijkt.
Voor de hand liggend antwoord: het hangt er helemaal vanaf. Als je bijvoorbeeld op Tasmanie, Victorian Alps en de, Blue Mountains gaat wandelen heb je meer aan stevige bergschoenen. Ga je bij Alice Springs, Perth of Cairns wandelen dan heb je aan trail schoenen volgens mij meer. Ik zou adviseren om ze beide mee te nemen, afwisseling van schoenen is altijd goed en zo kun je ter plekke bepalen wat je het liefste wil. Verder kan ik ook Teva's aanbevelen, naast het feit dat ze open zijn kun je er ook zeer goed mee wandelen, zelfs over kleine bergen.quote:Op maandag 5 september 2005 12:40 schreef Cat-Active het volgende:
voor eenzelfde idee
jaar backpacken door australie (tja, wie heeft dat idee niet)
wat voor schoenen?
en dan voor het lopen/wandelen/hiken...
ik heb zelf semi-bergschoenen, cat.AB. prima om mee te lopen, maar ontzettend zwaar.
nu zag ik mooie nike trail schoenen. zeg maar hele stevige versie van een lage wandelschoen,goretex erin, goede zool en zitten perfect.
wat is handig? bergschoenen of goede wandelschoenen? hoevaak ga je uberhaupt de bergen in?
Yup... anders wordt die tas ook zo zwaar... en misschien dat ik iets meer ondergoed meeneem... moet ff kijken hoe zwaar te tas wordt... zoveel kan ook weer niet mee in 't vliegtuig..quote:Op maandag 5 september 2005 16:45 schreef Kontiki het volgende:
Je hebt het dus ongeveer zo gepland dat je 1x per week gaat wassen? Dat ga ik denk ik ook doen, dan hoef je ook niet zo gigantisch veel kleren mee te nemen.
ik ben van mening dat ik daar loop op wat ik hier loop. met uitzondering van wandelschoenen. kijk, als het in nl heerlijk weer is, loop ik of op gympen of op slippers. nooit op sandalen, dus die ga ik daar ook niet dragen. ben niet in de rimboe eyquote:Op maandag 5 september 2005 12:47 schreef Mighty het volgende:
[..]
Voor de hand liggend antwoord: het hangt er helemaal vanaf. Als je bijvoorbeeld op Tasmanie, Victorian Alps en de, Blue Mountains gaat wandelen heb je meer aan stevige bergschoenen. Ga je bij Alice Springs, Perth of Cairns wandelen dan heb je aan trail schoenen volgens mij meer. Ik zou adviseren om ze beide mee te nemen, afwisseling van schoenen is altijd goed en zo kun je ter plekke bepalen wat je het liefste wil. Verder kan ik ook Teva's aanbevelen, naast het feit dat ze open zijn kun je er ook zeer goed mee wandelen, zelfs over kleine bergen.
Nee die vergeet ik nietquote:Op maandag 5 september 2005 23:10 schreef AtDaMotDaMotDa het volgende:
Appelsientje, vergeet kopie bankafschrift voor je visum niet (met 3200 pleuro)
Goretex lijkt me niet zo handig, die zijn nogal een stukje warmer dan gewone schoenen. Ik neem nu goretex schoenen mee naar Canada, maar daar gaat het snel sneeuwen en wordt het erg koud. Zodra het daar lente wordt stuur ik ze naar huis en koop nieuwe hoge wandelschoenen (type A). Als je zelf niet te zwaar bent en je hebt geen last van je enkels, dan kun je in Australië waarschijnlijk wel toe met het hoge A type. Ik heb in 14 maanden nooit zwaarder nodig gehad tenminste.quote:Op maandag 5 september 2005 12:40 schreef Cat-Active het volgende:
voor eenzelfde idee
jaar backpacken door australie (tja, wie heeft dat idee niet)
wat voor schoenen?
en dan voor het lopen/wandelen/hiken...
ik heb zelf semi-bergschoenen, cat.AB. prima om mee te lopen, maar ontzettend zwaar.
nu zag ik mooie nike trail schoenen. zeg maar hele stevige versie van een lage wandelschoen,goretex erin, goede zool en zitten perfect.
wat is handig? bergschoenen of goede wandelschoenen? hoevaak ga je uberhaupt de bergen in?
Werken die handdoeken een beetje? Ik vind het er altijd een beetje zielig uitzien, zo'n dun velletje stof waar je dan heel je lijf mee moet afdrogen. Maar de drie handdoeken die ik altijd mee heb, nemen best veel plaats in beslag... Meer mensen ervaring met lichtgewicht handdoeken?quote:Op maandag 5 september 2005 21:10 schreef Cat-Active het volgende:
handdoeken...
koop lichtgewicht travel/sport towels
je hebt echt tig soorten handdoeken. van een soort zeem-achtige dingen, fleecesoorten en meer theedoekachtig. ikzelf neem op reis 2x maat medium en 1x maat xl mee. de xl is bijna zo groot als een normale douchehanddoek, kan je om jezelf heen slaan, maar neemt maar een fractie van het volume en gewicht in beslag van een normale handdoek. de mediums zijn voor handen wassen, tandenpoetsen etc.quote:Op dinsdag 6 september 2005 09:15 schreef BushRanger het volgende:
[..]
Werken die handdoeken een beetje? Ik vind het er altijd een beetje zielig uitzien, zo'n dun velletje stof waar je dan heel je lijf mee moet afdrogen. Maar de drie handdoeken die ik altijd mee heb, nemen best veel plaats in beslag... Meer mensen ervaring met lichtgewicht handdoeken?
die trail schoenen die ik heb gezien zijn cat. A. maar goretex is idd wat warm. ik zal eens wat andere dingen gaan passen.quote:Op dinsdag 6 september 2005 09:12 schreef BushRanger het volgende:
[..]
Goretex lijkt me niet zo handig, die zijn nogal een stukje warmer dan gewone schoenen. Ik neem nu goretex schoenen mee naar Canada, maar daar gaat het snel sneeuwen en wordt het erg koud. Zodra het daar lente wordt stuur ik ze naar huis en koop nieuwe hoge wandelschoenen (type A). Als je zelf niet te zwaar bent en je hebt geen last van je enkels, dan kun je in Australië waarschijnlijk wel toe met het hoge A type. Ik heb in 14 maanden nooit zwaarder nodig gehad tenminste.
quote:Op dinsdag 6 september 2005 10:35 schreef Cat-Active het volgende:
[..]
je hebt echt tig soorten handdoeken. van een soort zeem-achtige dingen, fleecesoorten en meer theedoekachtig. ikzelf neem op reis 2x maat medium en 1x maat xl mee. de xl is bijna zo groot als een normale douchehanddoek, kan je om jezelf heen slaan, maar neemt maar een fractie van het volume en gewicht in beslag van een normale handdoek. de mediums zijn voor handen wassen, tandenpoetsen etc.
ga naar een speciaalzaak. die hebben meestal veel keus. wat voor de een lekker voelt vindt de ander klote. de mediums die ik heb zijn van perrysport (zijn wat minder lekker, maar ok) en de xl is van MSR (joho company, bever), kloteduur, maar dan heb je ook wat.
ps. de sneldrogende eigenschappen zijn voornamelijk handig in 'natte' omgeving. denk aan regentijd in thailand. net zo zeer in auz en nz. maar het kleine pakvolume en gewicht is altijd handig.
Daar zit ook wat in... maar het lijkt me gewoon makkelijk om ze erbij te hebben... een Mc is sneller gevonden dan normaal etenquote:Op dinsdag 6 september 2005 11:55 schreef Kontiki het volgende:
Als je vitaminepillen wilt hebben, zou ik ze gewoon daar kopen. Je weet nooit hoe de douane reageert op 'Hollandsche' pillen
Als je ze echter niet volledig droogt voor je ze in je tas doet en weer op pad gaat (douchen voor je verder reist bijv.) worden ze wel erg vies en stinkend.quote:Op dinsdag 6 september 2005 10:35 schreef Cat-Active het volgende:
ps. de sneldrogende eigenschappen zijn voornamelijk handig in 'natte' omgeving. denk aan regentijd in thailand. net zo zeer in auz en nz. maar het kleine pakvolume en gewicht is altijd handig.
Hmm dat van de credit card is een goede tip..quote:Op dinsdag 6 september 2005 19:20 schreef merry77 het volgende:
Voor de Appelsientje itemlijst:
- copieren is nog steeds erg duur in Australie (zeker 20 cent per kopie. Ik zou wel 5 cvs meenemen).
- belangrijk! credit card nummer en telefoon nummer te bellen bij vermissing. Als ie gejat wordt heb je je nummer niet meer om te bellen en hem te blokkeren.
- internationaal rijbewijs (als je een rijbewijs hebt). kost 12 euro voor een jaar en kan gedonder schelen bij huren of rijden van een auto.
- van die schuim gehoorbeschermers. als je gaat slapen in een dorm in een jeugdherberg heb je altijd wel een snurker op de kamer liggen. Vreselijk irritant. Hiermee zorg je dat je nog nachtrust krijgt!
- als je oplaadbare batterijen meeneemt, let dan op dat je oplader specifiek noemt dat ie 240V aankan. Ik had er een die tot 230V aangaf en die was wel mooi stuk na 1 nacht 240V. Of koop een oplader daar
- stopkontakt adapter voor Australie. kan je misschien wel daar kopen maar kan me niet meer herinneren. Let op dat je er specifiek 1 hebt voor Australie want die zit er vaak namelijk niet bij. De anwb adapter bijvoorbeeld heeft hem niet! heb de mijne op schiphol gekocht destijds.
boeken als lonely planets, rough guides etc moet je niet als leidraad gebruiken maar als backup. kan ook wel leuk zijn om beetje over streek/stad te lezen voordat je er aankomt. maar wat bij bv lonely planet gebeurd... staat een hostel erin, gaan veel mensen erna toe, worden de prijzen hoger.quote:Op dinsdag 6 september 2005 20:41 schreef appelsientje het volgende:
[..]
Hmm dat van de credit card is een goede tip..
internationaal rijbewijs heb ik al gehaald.. altijd makkelijk tenslotte!
Ik heb vandaag trouwens mijn VIP kaart gekregen met een daarbij behorend boekje..
ik vraag me af of het nog wel zin heeft om een boek van Lonely planet te kopen... is best duur en ondertussen heb ik zat adressen van hostels waar ik kan slapen.. en je kan het toch ook vragen aan andere backpackers lijkt mij ?
Cairns Dive Center is goed en heeft ook een prachtig schip. Als je je Open Water haalt, heb je twee lesdagen in het zwembad/klaslokaal en drie dagen full time op het schip. Een van de leukste dingen die ik gedaan heb. Als je gevoelig bent voor zeeziekte, neem dan van die tabletjes mee he!quote:Op dinsdag 6 september 2005 20:50 schreef Kontiki het volgende:
Weet er iemand nog wat goede duikscholen bij Cairns (of elders)? Ik zit te twijfelen of ik in Nederland al mijn Open Water ga halen, of in Australie.
quote:Op vrijdag 9 september 2005 23:50 schreef Kontiki het volgende:
Sarong? Wazda? Kan je die bij bijv. de Joho company kopen?
Ik ga maandag de 19e naar australie voor 6 weken. Ik ben nu mijn PADI open water aan het doen, alleen de buitenduiken doe ik in Australie. Hier in nederland vind ik dat maar niets, in het koude en toebelige water!quote:Op dinsdag 6 september 2005 20:50 schreef Kontiki het volgende:
Weet er iemand nog wat goede duikscholen bij Cairns (of elders)? Ik zit te twijfelen of ik in Nederland al mijn Open Water ga halen, of in Australie.
6 weken maarquote:Op dinsdag 13 september 2005 13:58 schreef Dreuzel het volgende:
[..]
Ik ga maandag de 19e naar australie voor 6 weken. Ik ben nu mijn PADI open water aan het doen, alleen de buitenduiken doe ik in Australie. Hier in nederland vind ik dat maar niets, in het koude en toebelige water!En dat ga ik in de buurt van Coffs Harbour doen, vlak bij familie.
Mijn vriend is namelijk duik instructeur, dus dat zal mij een hoop geld schelen!![]()
Ja dat klopt, ik had het ook uitgerekend en daar is het goedkoper als hier. Dus zou ik als ik jou was idd Down under je PADI halen.quote:Op dinsdag 13 september 2005 15:34 schreef Kontiki het volgende:
Voor diegenen wiens wederhelft geen duikinstructeur is, lijkt het me toch aantrekkelijker om de hele opleiding in Australie te doen. Als ik zo even prijzen vergelijk, is een complete opleiding daar nog goedkoper dan een halve opleiding in NL (waarbij je dus je buitenduiken later nog in Australie moet doen).
Barkly Homestead!? Is dat niet dat roadhouse als je van de Stuart Highway afslaat richting Mount Isa?quote:Op zondag 18 september 2005 13:03 schreef strix het volgende:
ben er nu drie maal egweest eenmaal 6 maanden in 1997/98, toen twee weken in 1999/2000 en 5,5 week in 2002. Ga volgend jaar weer voor 3 maanden, en hopelijk definitief. Favouriete plek: Barkly Homestead en cape York!
Ja, dat vind ik ook erg vervelend. Moet ik nou wel of niet een thuiskomstverzekering afsluiten bijv.quote:Op zondag 18 september 2005 00:41 schreef Ghistos het volgende:
Dat gedoe met die ziektenkosten verzekering moeten ze is goed gaan regelenLekker handig als je niet weet waar je aan toe bent.
Yep, maar hierbij moet je je dus voor vertrek uitschrijven bij de gemeente om een boete te voorkomen?quote:Op maandag 19 september 2005 09:48 schreef kayzie het volgende:
Nee, je hoeft geen thuiskomstverzekering af te sluiten. Je moet worden geaccepteerd door de maatschappij zodra je terugkomt aangezien het een verplichte vezekering is, dus je valt niet in een gat. Je moet gewoon na je thuiskomst met een verzekeraar bellen, that's it.
Dat is toch precies hetzelfde als wat ik zeg?quote:Op maandag 19 september 2005 22:11 schreef strix het volgende:
Barkly Homestead!? Is dat niet dat roadhouse als je van de Stuart Highway afslaat richting Mount Isa?
Nope Barkly Homestead is als je vanaf Tennant Creek naar Mt Isa rijd, bij de afslag naar Cape Crawford! Werkelijk kicken daaro!
Het was wel indrukwekkend als de ultieme "middle of nowhere" plek. Vanuit Camooweal is er 250 kilometer lang niets geweest, dan is zo'n roadhouse wel een prachtige oase.quote:Op maandag 19 september 2005 22:48 schreef BushRanger het volgende:
[..]
Dat is toch precies hetzelfde als wat ik zeg?
Maar wat vind je zo kicken aan dat roadhouse dan? Ik heb toch werkelijk wel betere gezien dan die...
Ja dat wel, en Camooweal is nou ook niet echt een wervelende stad! Kun je je voorstellen hoe het moet zijn om in zo'n gehuchtje te moeten leven? Zouden die mensen in zo'n situatie terecht zijn gekomen en niet meer weg kunnen, of is dat vrije keuze? Ik denk dat het wel een vrije keuze is, maar misschien weten ze ook niet hoe het is om anders te leven. Zelf leef ik ook in een dorp en zou niet graag in een stad willen wonen. Maar hier heb je altijd nog voorzieningen dichtbij. Zij zijn voor hun bezoekje aan de supermarkt een dag onderweg, want daar moeten ze voor naar Mt. Isa!quote:Op dinsdag 20 september 2005 08:16 schreef CeeJee het volgende:
[..]
Het was wel indrukwekkend als de ultieme "middle of nowhere" plek. Vanuit Camooweal is er 250 kilometer lang niets geweest, dan is zo'n roadhouse wel een prachtige oase.
quote:Op maandag 19 september 2005 16:18 schreef Kontiki het volgende:
[..]
Yep, maar hierbij moet je je dus voor vertrek uitschrijven bij de gemeente om een boete te voorkomen?
En nog iets: bij de thuiskomstverzekering zit ook een dekking voor een tussentijdse terugreis. Stel dat een familielid overlijdt en je een week naar huis wil voor de begravenis bijv. Bij de verzekeringen die ik heb gevonden (allemaal van Elvia overigens) viel dat ook onder de thuiskomstverzekering.
quote:Op dinsdag 20 september 2005 12:25 schreef Ghistos het volgende:
Nomads is wel goedkoper maar dan ben je alleen in Australië verzekerd. Volgens mij willen de meeste backpackers hier ook nog stop-overs maken in andere landen, en om die ook nog apart erbij te gaan verzekeren met Nomads ben je al snel duurder uit. Met Elvia ben je ook in andere landen verzekerd.
En dat is ook nog eens de grootste gemeente ter wereld, groter dan Nederland.quote:Op dinsdag 20 september 2005 08:37 schreef BushRanger het volgende:
Zij zijn voor hun bezoekje aan de supermarkt een dag onderweg, want daar moeten ze voor naar Mt. Isa!
quote:Op dinsdag 20 september 2005 23:44 schreef Kontiki het volgende:
Die verzekering ziet er redelijk uit, scheelt al gauw 200 euro op de Elvia. Ik kan alleen niks vinden over die tussentijdse terugkeer ivm familiedrama of iets in die richting. Dat vind ik best belangrijk gezien er hier nogal wat oma's e.d. rondlopen die misschien niet lang meer hebben.
17 oktober ga ik die kant opquote:Op donderdag 22 september 2005 11:11 schreef laika het volgende:
laika gaat over 4 weekjes!! en ik heb er zin in... zijn er nog meer mensen die toevallig 20 oktober richting australië vliegen?
quote:Op donderdag 22 september 2005 11:45 schreef JPM01 het volgende:
voor de ziektekosten verzekering zou je mischien nu al op de site van trosradar kunnen kijken welke het best bij je past voor als je terug komt. Dan heb je gelijk al een mooie indicatie.
quote:Op donderdag 22 september 2005 11:38 schreef appelsientje het volgende:
[..]
ik wacht je wel opergens in Sydney
ook goedquote:Op donderdag 22 september 2005 12:54 schreef laika het volgende:
Brisbane ook goed?zal een lekker koud biertje voor je klaar zetten...
[..]
????quote:Op donderdag 22 september 2005 13:17 schreef laika het volgende:
ik heb je site ff bekeken, al moet ik zeggen dat de tekst er maar half op staat (het bovenste gedeelte mis ik..en er zit zo'n irritante reclame over de tekst dat het helemaal niet meer te lezen valt....maar dat kan ook aan explore hier op het werk liggen?)
Dat went echt heel snel, de eerste paar uurtjes zit je constant met je rechterarm tegen de deur te slaanquote:Op zondag 25 september 2005 13:57 schreef appelsientje het volgende:
Ja ik moet daar wennen aan het links rijden
lijkt me wel apart... ook het schakelen.
Het leukste blijft (zelfs nu ik al ruim twee jaar in Australie woon) dat de "stuurhendels" voor de richtingaanwijzers en de ruitenwissers omgekeerd zitten. Dus ik heb nog steeds dat ik rechtsaf wil slaan en dat ik dan de ruitenwissers ineens voorbij zie komen.quote:Op zondag 25 september 2005 17:19 schreef Kontiki het volgende:
[..]
Dat went echt heel snel, de eerste paar uurtjes zit je constant met je rechterarm tegen de deur te slaanmaar na een tijdje weet je niet beter.
Ik heb voor stage een paar weken in Schotland gewerkt, en daarna vond ik Nederlandse auto's maar vervelend rijden. Maar ook dat was weer snel gewoon.
Je reflexen blijven nog wel 'rechts', bijv. uitwijken enzo. Heel irritant en gevaarlijk. En achteruit rijden gaat moeilijker.
gaat niet erg goed met openen.., blijf hangen bij de introquote:Op zondag 30 oktober 2005 21:39 schreef Tallz het volgende:
Hee wij vertrekken dinsdag naar Australië, erg veel zin in natuurlijk. Voor de belangstellende: de verhalen zijn te volgen op http://www.2dudestrippin.nl.nu !!
Hier doet ie het wel.quote:Op zondag 30 oktober 2005 22:11 schreef JPM01 het volgende:
[..]
gaat niet erg goed met openen.., blijf hangen bij de intro
maar veel plezier![]()
onder IE wel, onder firefox nietquote:
Werkt hier prima. Alleen bij informatie over jullie 2 staat niks.quote:Op zondag 30 oktober 2005 23:21 schreef Tallz het volgende:
Ik heb het ook in beide getest, wat doet het niet precies dan? Het intro nadat je op ENTER hebt geklikt..? Zie je het menu wel?
ik heb het probleem al boven water.., de popup killer pakt hem. persoonlijk zou ik dat ook niet doen met pop up aangezien veel mensen een popup killer hebben.quote:Op zondag 30 oktober 2005 23:21 schreef Tallz het volgende:
Ik heb het ook in beide getest, wat doet het niet precies dan? Het intro nadat je op ENTER hebt geklikt..? Zie je het menu wel?
hey sientje, veel plezier en ik volg je website op de voetquote:Op maandag 31 oktober 2005 07:25 schreef appelsientje het volgende:
ff snel de groetjes vanuit Australië
het regent hier
Leuke sitequote:Op zondag 30 oktober 2005 21:39 schreef Tallz het volgende:
Hee wij vertrekken dinsdag naar Australië, erg veel zin in natuurlijk. Voor de belangstellende: de verhalen zijn te volgen op http://www.2dudestrippin.nl.nu !!
Hallo,quote:Op maandag 31 oktober 2005 07:25 schreef appelsientje het volgende:
het regent hier
quote:Op maandag 31 oktober 2005 07:25 schreef appelsientje het volgende:
het regent hier
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |