abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_30262218
quote:
Op zondag 4 september 2005 17:02 schreef Yildiz het volgende:

[..]

Beachcomber island, alles voor 30 euro per dag, je hebt geen bandje om want t eiland is 100 bij 50 meter en je kan geen kant op.

Puik.
Ik ben wel student he.
Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
  zondag 4 september 2005 @ 17:06:01 #202
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_30262262
quote:
Op zondag 4 september 2005 17:04 schreef Jaguarized het volgende:

[..]

Ik ben wel student he.
Weekje Fiji, inc vlucht, eten en heel veeel zuipen kost je dan nog maar 300 euro.
Ik ben ook student, maar iets vergelijkbaars in de middelandse zee hoef je voor die prijs niet te zoeken

vlucht vanaf nieuw-zeeland btw.
Bovenstaande tekst = C C 3.0 NL BY-NC-ND - quotes inkorten uitgezonderd.
  zondag 4 september 2005 @ 17:07:04 #203
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_30262304
oja, als je minder dan 4000 heb hoef je volgens mij niet eens weg te gaan, t is best duur
pi_30262317
quote:
Op zondag 4 september 2005 17:06 schreef Yildiz het volgende:

[..]

Weekje Fiji, inc vlucht, eten en heel veeel zuipen kost je dan nog maar 300 euro.
Ik ben ook student, maar iets vergelijkbaars in de middelandse zee hoef je voor die prijs niet te zoeken

vlucht vanaf nieuw-zeeland btw.
Ik wil het ook doen vanuit Nieuw-Zeeland aangezien ik daar hopelijk volgend jaar 5 maanden ben. Ik denk dat ik aan 1 a 1,5 week dan wel voldoende heb. Is dat inclusief vreten?
pi_30262572
quote:
Op vrijdag 2 september 2005 16:49 schreef Houniet het volgende:
hij had de kosten onderschat dus dat moet je niet doen
Idd het kost meer dan je denkt. Ken wat mensen die nu ook gaan studeren maar niet kunnen stappen omdat ze blut zijn. (zit je in de mooiste studentenstad van Nederland (Groningen), kun je nog niet uitgaan )

Maar t is wel erg mooi. En neem dan ook gelijk een bezoek aan Nieuw zeeland.. als je er toch bent!
  zondag 4 september 2005 @ 17:27:01 #206
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_30263021
quote:
Op zondag 4 september 2005 17:07 schreef Jaguarized het volgende:

[..]

Ik wil het ook doen vanuit Nieuw-Zeeland aangezien ik daar hopelijk volgend jaar 5 maanden ben. Ik denk dat ik aan 1 a 1,5 week dan wel voldoende heb. Is dat inclusief vreten?
uhuh
je kan er, als je extra geld meeneemt, ook leren duiken
t schijnt daar mooi duiken te zijn

op 100 meter zit er al een koraalrif,

echt, een dag daar gaat zoals dit, je wordt wakker om 10.00 van de trommels, je eet brak om 10.15, je bent om 11.00 klaar, tot 12.00 lig je op het strand, dan pak je even de gratis snorkelgear, en met 100 meter snorkelen ben je er al, even ronddobberen, weer op het strand leggen, eten, en dan feesten

zoiets gaat elke dag daar, nou dat ben je raar genoeg na een weekje wel zat

maar beachcomber is maar n heel klein eilandje, je hebt nog vele andere eilanden, ook de grote eilanden bijv. maar je moet zelf ff kijken wat je leuk lijkt.
pi_30263050
quote:
Op zondag 4 september 2005 17:27 schreef Yildiz het volgende:

[..]

uhuh
je kan er, als je extra geld meeneemt, ook leren duiken
t schijnt daar mooi duiken te zijn

op 100 meter zit er al een koraalrif,

echt, een dag daar gaat zoals dit, je wordt wakker om 10.00 van de trommels, je eet brak om 10.15, je bent om 11.00 klaar, tot 12.00 lig je op het strand, dan pak je even de gratis snorkelgear, en met 100 meter snorkelen ben je er al, even ronddobberen, weer op het strand leggen, eten, en dan feesten

zoiets gaat elke dag daar, nou dat ben je raar genoeg na een weekje wel zat

maar beachcomber is maar n heel klein eilandje, je hebt nog vele andere eilanden, ook de grote eilanden bijv. maar je moet zelf ff kijken wat je leuk lijkt.
Ik zal eens rondloeren, bedankt voor de tip.
pi_30285191
voor eenzelfde idee
jaar backpacken door australie (tja, wie heeft dat idee niet )

wat voor schoenen?
en dan voor het lopen/wandelen/hiken...
ik heb zelf semi-bergschoenen, cat.AB. prima om mee te lopen, maar ontzettend zwaar.
nu zag ik mooie nike trail schoenen. zeg maar hele stevige versie van een lage wandelschoen,goretex erin, goede zool en zitten perfect.

wat is handig? bergschoenen of goede wandelschoenen? hoevaak ga je uberhaupt de bergen in?
ook nog njet
  maandag 5 september 2005 @ 12:47:03 #209
33558 Mighty
Brains & Steel
pi_30285352
quote:
Op maandag 5 september 2005 12:40 schreef Cat-Active het volgende:
voor eenzelfde idee

wat voor schoenen?
ik heb zelf semi-bergschoenen, cat.AB. prima om mee te lopen, maar ontzettend zwaar.
nu zag ik mooie nike trail schoenen. zeg maar hele stevige versie van een lage wandelschoen,goretex erin, goede zool en zitten perfect.

wat is handig? bergschoenen of goede wandelschoenen? hoevaak ga je uberhaupt de bergen in?
Voor de hand liggend antwoord: het hangt er helemaal vanaf. Als je bijvoorbeeld op Tasmanie, Victorian Alps en de, Blue Mountains gaat wandelen heb je meer aan stevige bergschoenen. Ga je bij Alice Springs, Perth of Cairns wandelen dan heb je aan trail schoenen volgens mij meer. Ik zou adviseren om ze beide mee te nemen, afwisseling van schoenen is altijd goed en zo kun je ter plekke bepalen wat je het liefste wil. Verder kan ik ook Teva's aanbevelen, naast het feit dat ze open zijn kun je er ook zeer goed mee wandelen, zelfs over kleine bergen.
�I look back on my life with regrets. All those wasted years. All that time spent awake.� - Garfield
[Fotoboek!]
  maandag 5 september 2005 @ 12:59:57 #210
10119 appelsientje
Het beste onder de zon
pi_30285663
Ik ben vandaag begonnen met een packlist te maken wat ik allemaal mee moet nemen.. ik deel het met jullie misschien dat er nog tip en trucs zijn

- Paspoort
- Visum
- Rijbewijs + internationaal rijbewijs
- VIP Kaart
- Credit kaart
- Bankpas
- Rugzak
- Kopie reisverzekering
- Kopie paspoort/ rijbewijs
- Flightback (voor mijn rugzak)
- Kleine rugzak
- Slipper/ Jeruzalem schoenen
- Zonnebril
- EHBO setje
- Zakmes
- Slaapzak (lichtgewicht)
- Opblaasbare kussen
- Kussenslop
- 2 a 3 afrits broeken
- 1 lange broek
- 2 bloesen
- 6 t-shirts
- Ondergoed incl. sokken voor 6 dagen
- Washandje
- Trui
- Regenpak
- Fleece trui/jas
- Tube wasmiddel
- Zwemkleding
- 2 handdoeken
- Theedoek
- Zaklamp
- Medicijnen
- Reisweker
- Pennen + schrift
- Pasfoto’s (8x)
- Familie foto’s
- Lonley planet Australië en Nieuw Zeeland
- Toilet spullen
- Lippen balsem (2x)
- Vitamine pillen
- Engelstalige CV 10 kopieën
- Digitale camera (incl aankoopbewijs)
- Kopie bankafschrift
- Beker
- Rolletje wc papier
- Flesje desinfect
- Nagel knipper (teen en vingers)
- Aansteker (zipo)
- Telefoon + oplader
- Wandelschoenen
To deny our impulses would deny the very thing that make us human.
pi_30291642
Je hebt het dus ongeveer zo gepland dat je 1x per week gaat wassen? Dat ga ik denk ik ook doen, dan hoef je ook niet zo gigantisch veel kleren mee te nemen.
  maandag 5 september 2005 @ 17:00:38 #212
10119 appelsientje
Het beste onder de zon
pi_30292121
quote:
Op maandag 5 september 2005 16:45 schreef Kontiki het volgende:
Je hebt het dus ongeveer zo gepland dat je 1x per week gaat wassen? Dat ga ik denk ik ook doen, dan hoef je ook niet zo gigantisch veel kleren mee te nemen.
Yup... anders wordt die tas ook zo zwaar... en misschien dat ik iets meer ondergoed meeneem... moet ff kijken hoe zwaar te tas wordt... zoveel kan ook weer niet mee in 't vliegtuig..
pi_30299916
nagelknipper?
why? er zit een schaartje op een goed zakmes

en 10 kopien cv? lijkt me onhandig. 10 is waarschijnlijk toch niet genoeg voor een jaar. tipje. neem 1-2 orginelen mee (prints) kopie-en maken kan ongetwijfelt in het postkantoor. daarnaast zet je de cv op je mail zodat je altijd een extra printje in een internetcafe kan maken.
kan ook handig zijn voor adressenlijsten etc

reiswekker?
telefoon heeft ook een alarm

handdoeken...
koop lichtgewicht travel/sport towels

washandjes?
kan je ook prima een handdoek voor gebruiken.

wasmiddel?
kan je ook daar kopen

vitaminepillen?
koop gewoon fruit

opblaasbaar kussen?
fleecetrui (geen sweater) in een kussensloop maakt een prima kussen

lippenbalsem?
koop lekker daar (geld ook voor zonnebrand, daar veel goedkoper)

[ Bericht 17% gewijzigd door Cat-Active op 05-09-2005 21:19:50 ]
ook nog njet
pi_30300159
quote:
Op maandag 5 september 2005 12:47 schreef Mighty het volgende:

[..]

Voor de hand liggend antwoord: het hangt er helemaal vanaf. Als je bijvoorbeeld op Tasmanie, Victorian Alps en de, Blue Mountains gaat wandelen heb je meer aan stevige bergschoenen. Ga je bij Alice Springs, Perth of Cairns wandelen dan heb je aan trail schoenen volgens mij meer. Ik zou adviseren om ze beide mee te nemen, afwisseling van schoenen is altijd goed en zo kun je ter plekke bepalen wat je het liefste wil. Verder kan ik ook Teva's aanbevelen, naast het feit dat ze open zijn kun je er ook zeer goed mee wandelen, zelfs over kleine bergen.
ik ben van mening dat ik daar loop op wat ik hier loop. met uitzondering van wandelschoenen. kijk, als het in nl heerlijk weer is, loop ik of op gympen of op slippers. nooit op sandalen, dus die ga ik daar ook niet dragen. ben niet in de rimboe ey tis gewoon een westers land.

ik wil 1 paar wandel/bergschoenen meenemen. suggestie van neem ze beide mee gaat gewoonweg niet op omdat je je al een breuk zeult aan de andere spullen. echte bergen zal ik niet bedwingen. maar af en toe een stevige wandeling met hier en daar off-road wel. en de canyoning/grotten dingen in NZ wil ik ook zeker meepikken.

heeft iemand van de mensen die al zijn geweest een inzicht in wat voor schoenen handig zijn?
zoals het er nu naar uitziet
1x teenslippers
1x gympen (allstars ofzo, lekker licht)
1x wandelschoenen (berg(hoog) of trail(laag)...?
ook nog njet
  maandag 5 september 2005 @ 22:10:58 #215
50242 Flem
Snap je 'm?
pi_30302119
appelsientje; het is geen ontwikkelingsland ofzo hè, dus de meeste shit kun je ook gewoon daar kopen. Overigens heb je in Australië (Bondi etc.) veel wijzere zwembroeken e.d. dan hier, dus hou je afgeragte adidasje hier en koop daar een vette zwembroek. 10 kopieën van je CV lijkt me ook echt niet nodig, zet 'm gewoon op je mail. 'Ondergoed incl. sokken voor 6 dagen' mag op zich wel wat meer, dagje of 10 raad ik je toch wel aan. Veel tijd zal je wellicht in je (onwijs stoere) zwembroek rondlopen, maar als je 't binnenland ingaat ofzo is het toch wel chill als je niet elke vijf dagen (shit raakt ook vies/nat etc.) 2 euro hoeft uit te geven om te wassen.

Trouwens; alles zo onwijs ernstig plannen is ook niet chill, laat het gewoon over je heen komen, 't komt heus wel goed. Zo'n beker jat je gewoon af en toe in een hostel, dat soort dingen meeslepen is echt zwaar overbodig.
  maandag 5 september 2005 @ 22:43:17 #216
10119 appelsientje
Het beste onder de zon
pi_30303352
KIjk aan deze tips heb ik wat

En ik had idd al gehoord dat je beter zonnebrand daar kan kopen.
en ik heb al van die travelhandoeken, lekker klein en snel droog...
Ik heb trouwens een adidas zwembroek maar die is zo goed als nieuw.. ach z'n ding weegt niks
pi_30304441
Appelsientje, vergeet kopie bankafschrift voor je visum niet (met 3200 pleuro )
Bloed, zweet en tranen!
  dinsdag 6 september 2005 @ 00:02:16 #218
10119 appelsientje
Het beste onder de zon
pi_30306413
quote:
Op maandag 5 september 2005 23:10 schreef AtDaMotDaMotDa het volgende:
Appelsientje, vergeet kopie bankafschrift voor je visum niet (met 3200 pleuro )
Nee die vergeet ik niet
al is de kans vrij klein dat er controle is..
  dinsdag 6 september 2005 @ 09:12:48 #219
37305 BushRanger
in Wellington
pi_30311407
quote:
Op maandag 5 september 2005 12:40 schreef Cat-Active het volgende:
voor eenzelfde idee

wat voor schoenen?

Goretex lijkt me niet zo handig, die zijn nogal een stukje warmer dan gewone schoenen. Ik neem nu goretex schoenen mee naar Canada, maar daar gaat het snel sneeuwen en wordt het erg koud. Zodra het daar lente wordt stuur ik ze naar huis en koop nieuwe hoge wandelschoenen (type A). Als je zelf niet te zwaar bent en je hebt geen last van je enkels, dan kun je in Australië waarschijnlijk wel toe met het hoge A type. Ik heb in 14 maanden nooit zwaarder nodig gehad tenminste.
  dinsdag 6 september 2005 @ 09:15:14 #220
37305 BushRanger
in Wellington
pi_30311450
quote:
Op maandag 5 september 2005 21:10 schreef Cat-Active het volgende:
handdoeken...
koop lichtgewicht travel/sport towels
Werken die handdoeken een beetje? Ik vind het er altijd een beetje zielig uitzien, zo'n dun velletje stof waar je dan heel je lijf mee moet afdrogen. Maar de drie handdoeken die ik altijd mee heb, nemen best veel plaats in beslag... Meer mensen ervaring met lichtgewicht handdoeken?
pi_30313180
quote:
Op dinsdag 6 september 2005 09:15 schreef BushRanger het volgende:

[..]

Werken die handdoeken een beetje? Ik vind het er altijd een beetje zielig uitzien, zo'n dun velletje stof waar je dan heel je lijf mee moet afdrogen. Maar de drie handdoeken die ik altijd mee heb, nemen best veel plaats in beslag... Meer mensen ervaring met lichtgewicht handdoeken?
je hebt echt tig soorten handdoeken. van een soort zeem-achtige dingen, fleecesoorten en meer theedoekachtig. ikzelf neem op reis 2x maat medium en 1x maat xl mee. de xl is bijna zo groot als een normale douchehanddoek, kan je om jezelf heen slaan, maar neemt maar een fractie van het volume en gewicht in beslag van een normale handdoek. de mediums zijn voor handen wassen, tandenpoetsen etc.

ga naar een speciaalzaak. die hebben meestal veel keus. wat voor de een lekker voelt vindt de ander klote. de mediums die ik heb zijn van perrysport (zijn wat minder lekker, maar ok) en de xl is van MSR (joho company, bever), kloteduur, maar dan heb je ook wat.

ps. de sneldrogende eigenschappen zijn voornamelijk handig in 'natte' omgeving. denk aan regentijd in thailand. net zo zeer in auz en nz. maar het kleine pakvolume en gewicht is altijd handig.
ook nog njet
pi_30313211
quote:
Op dinsdag 6 september 2005 09:12 schreef BushRanger het volgende:

[..]

Goretex lijkt me niet zo handig, die zijn nogal een stukje warmer dan gewone schoenen. Ik neem nu goretex schoenen mee naar Canada, maar daar gaat het snel sneeuwen en wordt het erg koud. Zodra het daar lente wordt stuur ik ze naar huis en koop nieuwe hoge wandelschoenen (type A). Als je zelf niet te zwaar bent en je hebt geen last van je enkels, dan kun je in Australië waarschijnlijk wel toe met het hoge A type. Ik heb in 14 maanden nooit zwaarder nodig gehad tenminste.
die trail schoenen die ik heb gezien zijn cat. A. maar goretex is idd wat warm. ik zal eens wat andere dingen gaan passen.
ook nog njet
  dinsdag 6 september 2005 @ 11:08:24 #223
10119 appelsientje
Het beste onder de zon
pi_30313912
quote:
Op dinsdag 6 september 2005 10:35 schreef Cat-Active het volgende:

[..]

je hebt echt tig soorten handdoeken. van een soort zeem-achtige dingen, fleecesoorten en meer theedoekachtig. ikzelf neem op reis 2x maat medium en 1x maat xl mee. de xl is bijna zo groot als een normale douchehanddoek, kan je om jezelf heen slaan, maar neemt maar een fractie van het volume en gewicht in beslag van een normale handdoek. de mediums zijn voor handen wassen, tandenpoetsen etc.

ga naar een speciaalzaak. die hebben meestal veel keus. wat voor de een lekker voelt vindt de ander klote. de mediums die ik heb zijn van perrysport (zijn wat minder lekker, maar ok) en de xl is van MSR (joho company, bever), kloteduur, maar dan heb je ook wat.

ps. de sneldrogende eigenschappen zijn voornamelijk handig in 'natte' omgeving. denk aan regentijd in thailand. net zo zeer in auz en nz. maar het kleine pakvolume en gewicht is altijd handig.
ik heb op scouting gezeten en toen gebruikte ik al van die handoeken, echt ideaal gewoon. (maar goed toen gingen we max 2 weken weg dus dat stelt ook niet veel voor)
Ik zit nog een beetje te twijfelen over welke schoenen ik mee zou nemen.

IK heb nu wandelschoenen type B/C, maar misschien wil ik wel kisten meenemen, of is dat ook te warm? Schoenen zijn wel meteen het zwaarste van je bagage
pi_30315335
Als je vitaminepillen wilt hebben, zou ik ze gewoon daar kopen. Je weet nooit hoe de douane reageert op 'Hollandsche' pillen
  dinsdag 6 september 2005 @ 12:03:20 #225
10119 appelsientje
Het beste onder de zon
pi_30315563
quote:
Op dinsdag 6 september 2005 11:55 schreef Kontiki het volgende:
Als je vitaminepillen wilt hebben, zou ik ze gewoon daar kopen. Je weet nooit hoe de douane reageert op 'Hollandsche' pillen
Daar zit ook wat in... maar het lijkt me gewoon makkelijk om ze erbij te hebben... een Mc is sneller gevonden dan normaal eten
Over 6 weken zit ik rond deze tijd in HongKong
pi_30329169
Voor de Appelsientje itemlijst:

- copieren is nog steeds erg duur in Australie (zeker 20 cent per kopie. Ik zou wel 5 cvs meenemen).
- belangrijk! credit card nummer en telefoon nummer te bellen bij vermissing. Als ie gejat wordt heb je je nummer niet meer om te bellen en hem te blokkeren.
- internationaal rijbewijs (als je een rijbewijs hebt). kost 12 euro voor een jaar en kan gedonder schelen bij huren of rijden van een auto.
- van die schuim gehoorbeschermers. als je gaat slapen in een dorm in een jeugdherberg heb je altijd wel een snurker op de kamer liggen. Vreselijk irritant. Hiermee zorg je dat je nog nachtrust krijgt!
- als je oplaadbare batterijen meeneemt, let dan op dat je oplader specifiek noemt dat ie 240V aankan. Ik had er een die tot 230V aangaf en die was wel mooi stuk na 1 nacht 240V. Of koop een oplader daar
- stopkontakt adapter voor Australie. kan je misschien wel daar kopen maar kan me niet meer herinneren. Let op dat je er specifiek 1 hebt voor Australie want die zit er vaak namelijk niet bij. De anwb adapter bijvoorbeeld heeft hem niet! heb de mijne op schiphol gekocht destijds.
In a world without fences, who needs Windows and Gates!
pi_30331181
He Appelsientje ik heb laatst een topic geopende voor mijn lijst. Ik neeem veeeel te veel mee,. misschien dat je er wat aan hebt: Paklijst voor 8 maanden backpacken
-
-
  dinsdag 6 september 2005 @ 20:25:58 #228
50242 Flem
Snap je 'm?
pi_30331549
quote:
Op dinsdag 6 september 2005 10:35 schreef Cat-Active het volgende:
Als je ze echter niet volledig droogt voor je ze in je tas doet en weer op pad gaat (douchen voor je verder reist bijv.) worden ze wel erg vies en stinkend.
  dinsdag 6 september 2005 @ 20:41:12 #229
10119 appelsientje
Het beste onder de zon
pi_30332144
quote:
Op dinsdag 6 september 2005 19:20 schreef merry77 het volgende:
Voor de Appelsientje itemlijst:

- copieren is nog steeds erg duur in Australie (zeker 20 cent per kopie. Ik zou wel 5 cvs meenemen).
- belangrijk! credit card nummer en telefoon nummer te bellen bij vermissing. Als ie gejat wordt heb je je nummer niet meer om te bellen en hem te blokkeren.
- internationaal rijbewijs (als je een rijbewijs hebt). kost 12 euro voor een jaar en kan gedonder schelen bij huren of rijden van een auto.
- van die schuim gehoorbeschermers. als je gaat slapen in een dorm in een jeugdherberg heb je altijd wel een snurker op de kamer liggen. Vreselijk irritant. Hiermee zorg je dat je nog nachtrust krijgt!
- als je oplaadbare batterijen meeneemt, let dan op dat je oplader specifiek noemt dat ie 240V aankan. Ik had er een die tot 230V aangaf en die was wel mooi stuk na 1 nacht 240V. Of koop een oplader daar
- stopkontakt adapter voor Australie. kan je misschien wel daar kopen maar kan me niet meer herinneren. Let op dat je er specifiek 1 hebt voor Australie want die zit er vaak namelijk niet bij. De anwb adapter bijvoorbeeld heeft hem niet! heb de mijne op schiphol gekocht destijds.
Hmm dat van de credit card is een goede tip..
internationaal rijbewijs heb ik al gehaald.. altijd makkelijk tenslotte!
Ik heb vandaag trouwens mijn VIP kaart gekregen met een daarbij behorend boekje..

ik vraag me af of het nog wel zin heeft om een boek van Lonely planet te kopen... is best duur en ondertussen heb ik zat adressen van hostels waar ik kan slapen.. en je kan het toch ook vragen aan andere backpackers lijkt mij ?
pi_30332484
Weet er iemand nog wat goede duikscholen bij Cairns (of elders)? Ik zit te twijfelen of ik in Nederland al mijn Open Water ga halen, of in Australie.
pi_30346110
quote:
Op dinsdag 6 september 2005 20:41 schreef appelsientje het volgende:

[..]

Hmm dat van de credit card is een goede tip..
internationaal rijbewijs heb ik al gehaald.. altijd makkelijk tenslotte!
Ik heb vandaag trouwens mijn VIP kaart gekregen met een daarbij behorend boekje..

ik vraag me af of het nog wel zin heeft om een boek van Lonely planet te kopen... is best duur en ondertussen heb ik zat adressen van hostels waar ik kan slapen.. en je kan het toch ook vragen aan andere backpackers lijkt mij ?
boeken als lonely planets, rough guides etc moet je niet als leidraad gebruiken maar als backup. kan ook wel leuk zijn om beetje over streek/stad te lezen voordat je er aankomt. maar wat bij bv lonely planet gebeurd... staat een hostel erin, gaan veel mensen erna toe, worden de prijzen hoger.
ook nog njet
pi_30346185
quote:
Op dinsdag 6 september 2005 20:50 schreef Kontiki het volgende:
Weet er iemand nog wat goede duikscholen bij Cairns (of elders)? Ik zit te twijfelen of ik in Nederland al mijn Open Water ga halen, of in Australie.
Cairns Dive Center is goed en heeft ook een prachtig schip. Als je je Open Water haalt, heb je twee lesdagen in het zwembad/klaslokaal en drie dagen full time op het schip. Een van de leukste dingen die ik gedaan heb. Als je gevoelig bent voor zeeziekte, neem dan van die tabletjes mee he!
Pro Dive schijnt ook goed te zijn heb ik gehoord.
pi_30352651
ik heb voor australie ook de LP gekocht, maar toen ik terugkwam besefte ik dat ik hem nauwelijks had gebruikt. er zijn zoveel hostels en in alle hostels weten ze alles over tours, trein of bustijden etc. dus toen ik thuis was heb ik gelezen wat de LP vond over de plaatsen waar ik geweest ben, heb ik er toch nog mee kunnen lachen
  woensdag 7 september 2005 @ 14:59:29 #234
10119 appelsientje
Het beste onder de zon
pi_30354579
IK heb nu wat reisgidsen gehaald bij de bieb.. gewoon om ff door te lezen.
Is altijd makkelijk!
pi_30356697
Ik heb in Australie juist heel veel gehad aan mijn Rough Guide. Ik was samen met een vriendinnetje en zij had een Lonely Planet en ik een Rough Guide, maar de Lonely Planet hebben we nauwelijks gebruikt, was heel onhandig ingedeeld, en veel verkeerde informatie (verkeerde tel. nummers van hostels enzo). De Rough Guide daarentegen, erg veel aan gehad! Veel informatie over Australie in het algemeen, mooie wandelingen die je kunt maken, informatie over de bezienswaardigheden, en veel hostels, campings. echt alles wat je nodig hebt.
the liver is evil, it must be punished
  woensdag 7 september 2005 @ 16:23:30 #236
127112 kayzie
ongezouten inpeperen
pi_30356960
Hallo,

Ik ga voor een paar maanden naar Oz met een work&travel visum. Ik kom aan in Cairns.
Weet iemand hoe ik daar aan mijn sofinummer/visa kom?
En moet ik nog wat aan de belastingdienst doorgeven, en zo ja, zit dat in Cairns?
En heeft iemand een tip welke bank ik het beste kan pakken om een rekening te openen?
Ik hoop dat iemand kan helpen!
Zwart-wit.
pi_30361625
Ik ga eens in de bieb kijken of die nieuwe 'LP: Australia + New Zealand on a shoestring' de moeite waard is. Ik heb al een LP van Australie dus kopen lijkt me een beetje overbodig.
  vrijdag 9 september 2005 @ 23:06:10 #238
14896 Gumtree
 Rubberboom?
pi_30438891
Neem een sarong mee, of koop er eentje in oz.
- Ideaal als omslagdoek als je van de gezamelijke badkamer terug moet rennen naar je eigen kamer
- doet ook dienst als gordijntje voor je dutje overdag..of als je gewoon wat privacy wil.
- strandlaken
- handdoek
- waszak
- deken
- laken
- kussensloop

met andere woorden het meest functionele ding in je bagage, ondanks dat het misschien voor de heren een beetje verwijfd staat is het perfect.
pi_30440486
Sarong? Wazda? Kan je die bij bijv. de Joho company kopen?
  zaterdag 10 september 2005 @ 09:31:54 #240
10119 appelsientje
Het beste onder de zon
pi_30445581
quote:
Op vrijdag 9 september 2005 23:50 schreef Kontiki het volgende:
Sarong? Wazda? Kan je die bij bijv. de Joho company kopen?
  zondag 11 september 2005 @ 21:32:55 #241
14896 Gumtree
 Rubberboom?
pi_30496689
quote:
Op zaterdag 10 september 2005 09:31 schreef appelsientje het volgende:

[..]

plaatje
ook verkrijgbaar in wat minder bloemerig motief.
pi_30506842
ik heb een oude sarong.

iemand idee waar je die dingen in NL kan kopen?
ook nog njet
pi_30539553
in alle strandplaatsen...zandvoort bloemendaal, scheveningen, noordwijk enz... en ook genoeg in australie zelf of in thailand of maleisie, mocht je daar nog een tussenstop maken
the liver is evil, it must be punished
  dinsdag 13 september 2005 @ 13:58:55 #244
52712 Dreuzel
denknouesnajoh!
pi_30539913
quote:
Op dinsdag 6 september 2005 20:50 schreef Kontiki het volgende:
Ik ga maandag de 19e naar australie voor 6 weken. Ik ben nu mijn PADI open water aan het doen, alleen de buitenduiken doe ik in Australie. Hier in nederland vind ik dat maar niets, in het koude en toebelige water! En dat ga ik in de buurt van Coffs Harbour doen, vlak bij familie.
Mijn vriend is namelijk duik instructeur, dus dat zal mij een hoop geld schelen!
  dinsdag 13 september 2005 @ 14:18:59 #245
10119 appelsientje
Het beste onder de zon
pi_30540427
quote:
Op dinsdag 13 september 2005 13:58 schreef Dreuzel het volgende:

[..]

Ik ga maandag de 19e naar australie voor 6 weken. Ik ben nu mijn PADI open water aan het doen, alleen de buitenduiken doe ik in Australie. Hier in nederland vind ik dat maar niets, in het koude en toebelige water! En dat ga ik in de buurt van Coffs Harbour doen, vlak bij familie.
Mijn vriend is namelijk duik instructeur, dus dat zal mij een hoop geld schelen!
6 weken maar
pi_30542667
Voor diegenen wiens wederhelft geen duikinstructeur is, lijkt het me toch aantrekkelijker om de hele opleiding in Australie te doen. Als ik zo even prijzen vergelijk, is een complete opleiding daar nog goedkoper dan een halve opleiding in NL (waarbij je dus je buitenduiken later nog in Australie moet doen).
  dinsdag 13 september 2005 @ 18:58:45 #247
52712 Dreuzel
denknouesnajoh!
pi_30548314
quote:
Op dinsdag 13 september 2005 15:34 schreef Kontiki het volgende:
Voor diegenen wiens wederhelft geen duikinstructeur is, lijkt het me toch aantrekkelijker om de hele opleiding in Australie te doen. Als ik zo even prijzen vergelijk, is een complete opleiding daar nog goedkoper dan een halve opleiding in NL (waarbij je dus je buitenduiken later nog in Australie moet doen).
Ja dat klopt, ik had het ook uitgerekend en daar is het goedkoper als hier. Dus zou ik als ik jou was idd Down under je PADI halen.

En jah, máár 6 weken
pi_30683981
Mijn broer is voor een jaar naar Australië geweest en had ook van die bergschoenen meegenomen. Helaas bleken ze totaal overbodig te zijn en ook nog is loeizwaar dus heeft hij ze maar weg gegooit . Hij had toen sandalen en gympen. Klimwerk deed ie op zijn sandalen. Ik ga zelf 24 januari naar Australië, daarna ook naar Azië. Dat gedoe met die ziektenkosten verzekering moeten ze is goed gaan regelen Lekker handig als je niet weet waar je aan toe bent.
pi_30692659
ben er nu drie maal egweest eenmaal 6 maanden in 1997/98, toen twee weken in 1999/2000 en 5,5 week in 2002. Ga volgend jaar weer voor 3 maanden, en hopelijk definitief. Favouriete plek: Barkly Homestead en cape York!
"It is only in the country that we can get to know a person or a book."
  zondag 18 september 2005 @ 18:52:14 #250
37305 BushRanger
in Wellington
pi_30703428
quote:
Op zondag 18 september 2005 13:03 schreef strix het volgende:
ben er nu drie maal egweest eenmaal 6 maanden in 1997/98, toen twee weken in 1999/2000 en 5,5 week in 2002. Ga volgend jaar weer voor 3 maanden, en hopelijk definitief. Favouriete plek: Barkly Homestead en cape York!
Barkly Homestead!? Is dat niet dat roadhouse als je van de Stuart Highway afslaat richting Mount Isa?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')