abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_30329169
Voor de Appelsientje itemlijst:

- copieren is nog steeds erg duur in Australie (zeker 20 cent per kopie. Ik zou wel 5 cvs meenemen).
- belangrijk! credit card nummer en telefoon nummer te bellen bij vermissing. Als ie gejat wordt heb je je nummer niet meer om te bellen en hem te blokkeren.
- internationaal rijbewijs (als je een rijbewijs hebt). kost 12 euro voor een jaar en kan gedonder schelen bij huren of rijden van een auto.
- van die schuim gehoorbeschermers. als je gaat slapen in een dorm in een jeugdherberg heb je altijd wel een snurker op de kamer liggen. Vreselijk irritant. Hiermee zorg je dat je nog nachtrust krijgt!
- als je oplaadbare batterijen meeneemt, let dan op dat je oplader specifiek noemt dat ie 240V aankan. Ik had er een die tot 230V aangaf en die was wel mooi stuk na 1 nacht 240V. Of koop een oplader daar
- stopkontakt adapter voor Australie. kan je misschien wel daar kopen maar kan me niet meer herinneren. Let op dat je er specifiek 1 hebt voor Australie want die zit er vaak namelijk niet bij. De anwb adapter bijvoorbeeld heeft hem niet! heb de mijne op schiphol gekocht destijds.
In a world without fences, who needs Windows and Gates!
pi_30331181
He Appelsientje ik heb laatst een topic geopende voor mijn lijst. Ik neeem veeeel te veel mee,. misschien dat je er wat aan hebt: Paklijst voor 8 maanden backpacken
-
-
  dinsdag 6 september 2005 @ 20:25:58 #228
50242 Flem
Snap je 'm?
pi_30331549
quote:
Op dinsdag 6 september 2005 10:35 schreef Cat-Active het volgende:
ps. de sneldrogende eigenschappen zijn voornamelijk handig in 'natte' omgeving. denk aan regentijd in thailand. net zo zeer in auz en nz. maar het kleine pakvolume en gewicht is altijd handig.
Als je ze echter niet volledig droogt voor je ze in je tas doet en weer op pad gaat (douchen voor je verder reist bijv.) worden ze wel erg vies en stinkend.
  dinsdag 6 september 2005 @ 20:41:12 #229
10119 appelsientje
Het beste onder de zon
pi_30332144
quote:
Op dinsdag 6 september 2005 19:20 schreef merry77 het volgende:
Voor de Appelsientje itemlijst:

- copieren is nog steeds erg duur in Australie (zeker 20 cent per kopie. Ik zou wel 5 cvs meenemen).
- belangrijk! credit card nummer en telefoon nummer te bellen bij vermissing. Als ie gejat wordt heb je je nummer niet meer om te bellen en hem te blokkeren.
- internationaal rijbewijs (als je een rijbewijs hebt). kost 12 euro voor een jaar en kan gedonder schelen bij huren of rijden van een auto.
- van die schuim gehoorbeschermers. als je gaat slapen in een dorm in een jeugdherberg heb je altijd wel een snurker op de kamer liggen. Vreselijk irritant. Hiermee zorg je dat je nog nachtrust krijgt!
- als je oplaadbare batterijen meeneemt, let dan op dat je oplader specifiek noemt dat ie 240V aankan. Ik had er een die tot 230V aangaf en die was wel mooi stuk na 1 nacht 240V. Of koop een oplader daar
- stopkontakt adapter voor Australie. kan je misschien wel daar kopen maar kan me niet meer herinneren. Let op dat je er specifiek 1 hebt voor Australie want die zit er vaak namelijk niet bij. De anwb adapter bijvoorbeeld heeft hem niet! heb de mijne op schiphol gekocht destijds.
Hmm dat van de credit card is een goede tip..
internationaal rijbewijs heb ik al gehaald.. altijd makkelijk tenslotte!
Ik heb vandaag trouwens mijn VIP kaart gekregen met een daarbij behorend boekje..

ik vraag me af of het nog wel zin heeft om een boek van Lonely planet te kopen... is best duur en ondertussen heb ik zat adressen van hostels waar ik kan slapen.. en je kan het toch ook vragen aan andere backpackers lijkt mij ?
To deny our impulses would deny the very thing that make us human.
pi_30332484
Weet er iemand nog wat goede duikscholen bij Cairns (of elders)? Ik zit te twijfelen of ik in Nederland al mijn Open Water ga halen, of in Australie.
pi_30346110
quote:
Op dinsdag 6 september 2005 20:41 schreef appelsientje het volgende:

[..]

Hmm dat van de credit card is een goede tip..
internationaal rijbewijs heb ik al gehaald.. altijd makkelijk tenslotte!
Ik heb vandaag trouwens mijn VIP kaart gekregen met een daarbij behorend boekje..

ik vraag me af of het nog wel zin heeft om een boek van Lonely planet te kopen... is best duur en ondertussen heb ik zat adressen van hostels waar ik kan slapen.. en je kan het toch ook vragen aan andere backpackers lijkt mij ?
boeken als lonely planets, rough guides etc moet je niet als leidraad gebruiken maar als backup. kan ook wel leuk zijn om beetje over streek/stad te lezen voordat je er aankomt. maar wat bij bv lonely planet gebeurd... staat een hostel erin, gaan veel mensen erna toe, worden de prijzen hoger.
ook nog njet
pi_30346185
quote:
Op dinsdag 6 september 2005 20:50 schreef Kontiki het volgende:
Weet er iemand nog wat goede duikscholen bij Cairns (of elders)? Ik zit te twijfelen of ik in Nederland al mijn Open Water ga halen, of in Australie.
Cairns Dive Center is goed en heeft ook een prachtig schip. Als je je Open Water haalt, heb je twee lesdagen in het zwembad/klaslokaal en drie dagen full time op het schip. Een van de leukste dingen die ik gedaan heb. Als je gevoelig bent voor zeeziekte, neem dan van die tabletjes mee he!
Pro Dive schijnt ook goed te zijn heb ik gehoord.
pi_30352651
ik heb voor australie ook de LP gekocht, maar toen ik terugkwam besefte ik dat ik hem nauwelijks had gebruikt. er zijn zoveel hostels en in alle hostels weten ze alles over tours, trein of bustijden etc. dus toen ik thuis was heb ik gelezen wat de LP vond over de plaatsen waar ik geweest ben, heb ik er toch nog mee kunnen lachen
  woensdag 7 september 2005 @ 14:59:29 #234
10119 appelsientje
Het beste onder de zon
pi_30354579
IK heb nu wat reisgidsen gehaald bij de bieb.. gewoon om ff door te lezen.
Is altijd makkelijk!
pi_30356697
Ik heb in Australie juist heel veel gehad aan mijn Rough Guide. Ik was samen met een vriendinnetje en zij had een Lonely Planet en ik een Rough Guide, maar de Lonely Planet hebben we nauwelijks gebruikt, was heel onhandig ingedeeld, en veel verkeerde informatie (verkeerde tel. nummers van hostels enzo). De Rough Guide daarentegen, erg veel aan gehad! Veel informatie over Australie in het algemeen, mooie wandelingen die je kunt maken, informatie over de bezienswaardigheden, en veel hostels, campings. echt alles wat je nodig hebt.
the liver is evil, it must be punished
  woensdag 7 september 2005 @ 16:23:30 #236
127112 kayzie
ongezouten inpeperen
pi_30356960
Hallo,

Ik ga voor een paar maanden naar Oz met een work&travel visum. Ik kom aan in Cairns.
Weet iemand hoe ik daar aan mijn sofinummer/visa kom?
En moet ik nog wat aan de belastingdienst doorgeven, en zo ja, zit dat in Cairns?
En heeft iemand een tip welke bank ik het beste kan pakken om een rekening te openen?
Ik hoop dat iemand kan helpen!
Zwart-wit.
pi_30361625
Ik ga eens in de bieb kijken of die nieuwe 'LP: Australia + New Zealand on a shoestring' de moeite waard is. Ik heb al een LP van Australie dus kopen lijkt me een beetje overbodig.
  vrijdag 9 september 2005 @ 23:06:10 #238
14896 Gumtree
 Rubberboom?
pi_30438891
Neem een sarong mee, of koop er eentje in oz.
- Ideaal als omslagdoek als je van de gezamelijke badkamer terug moet rennen naar je eigen kamer
- doet ook dienst als gordijntje voor je dutje overdag..of als je gewoon wat privacy wil.
- strandlaken
- handdoek
- waszak
- deken
- laken
- kussensloop

met andere woorden het meest functionele ding in je bagage, ondanks dat het misschien voor de heren een beetje verwijfd staat is het perfect.
pi_30440486
Sarong? Wazda? Kan je die bij bijv. de Joho company kopen?
  zaterdag 10 september 2005 @ 09:31:54 #240
10119 appelsientje
Het beste onder de zon
pi_30445581
quote:
Op vrijdag 9 september 2005 23:50 schreef Kontiki het volgende:
Sarong? Wazda? Kan je die bij bijv. de Joho company kopen?
  zondag 11 september 2005 @ 21:32:55 #241
14896 Gumtree
 Rubberboom?
pi_30496689
quote:
Op zaterdag 10 september 2005 09:31 schreef appelsientje het volgende:

[..]

plaatje
ook verkrijgbaar in wat minder bloemerig motief.
pi_30506842
ik heb een oude sarong.

iemand idee waar je die dingen in NL kan kopen?
ook nog njet
pi_30539553
in alle strandplaatsen...zandvoort bloemendaal, scheveningen, noordwijk enz... en ook genoeg in australie zelf of in thailand of maleisie, mocht je daar nog een tussenstop maken
the liver is evil, it must be punished
  dinsdag 13 september 2005 @ 13:58:55 #244
52712 Dreuzel
denknouesnajoh!
pi_30539913
quote:
Op dinsdag 6 september 2005 20:50 schreef Kontiki het volgende:
Ik ga maandag de 19e naar australie voor 6 weken. Ik ben nu mijn PADI open water aan het doen, alleen de buitenduiken doe ik in Australie. Hier in nederland vind ik dat maar niets, in het koude en toebelige water! En dat ga ik in de buurt van Coffs Harbour doen, vlak bij familie.
Mijn vriend is namelijk duik instructeur, dus dat zal mij een hoop geld schelen!
  dinsdag 13 september 2005 @ 14:18:59 #245
10119 appelsientje
Het beste onder de zon
pi_30540427
quote:
Op dinsdag 13 september 2005 13:58 schreef Dreuzel het volgende:

[..]

Ik ga maandag de 19e naar australie voor 6 weken. Ik ben nu mijn PADI open water aan het doen, alleen de buitenduiken doe ik in Australie. Hier in nederland vind ik dat maar niets, in het koude en toebelige water! En dat ga ik in de buurt van Coffs Harbour doen, vlak bij familie.
Mijn vriend is namelijk duik instructeur, dus dat zal mij een hoop geld schelen!
6 weken maar
pi_30542667
Voor diegenen wiens wederhelft geen duikinstructeur is, lijkt het me toch aantrekkelijker om de hele opleiding in Australie te doen. Als ik zo even prijzen vergelijk, is een complete opleiding daar nog goedkoper dan een halve opleiding in NL (waarbij je dus je buitenduiken later nog in Australie moet doen).
  dinsdag 13 september 2005 @ 18:58:45 #247
52712 Dreuzel
denknouesnajoh!
pi_30548314
quote:
Op dinsdag 13 september 2005 15:34 schreef Kontiki het volgende:
Voor diegenen wiens wederhelft geen duikinstructeur is, lijkt het me toch aantrekkelijker om de hele opleiding in Australie te doen. Als ik zo even prijzen vergelijk, is een complete opleiding daar nog goedkoper dan een halve opleiding in NL (waarbij je dus je buitenduiken later nog in Australie moet doen).
Ja dat klopt, ik had het ook uitgerekend en daar is het goedkoper als hier. Dus zou ik als ik jou was idd Down under je PADI halen.

En jah, máár 6 weken
pi_30683981
Mijn broer is voor een jaar naar Australië geweest en had ook van die bergschoenen meegenomen. Helaas bleken ze totaal overbodig te zijn en ook nog is loeizwaar dus heeft hij ze maar weg gegooit . Hij had toen sandalen en gympen. Klimwerk deed ie op zijn sandalen. Ik ga zelf 24 januari naar Australië, daarna ook naar Azië. Dat gedoe met die ziektenkosten verzekering moeten ze is goed gaan regelen Lekker handig als je niet weet waar je aan toe bent.
pi_30692659
ben er nu drie maal egweest eenmaal 6 maanden in 1997/98, toen twee weken in 1999/2000 en 5,5 week in 2002. Ga volgend jaar weer voor 3 maanden, en hopelijk definitief. Favouriete plek: Barkly Homestead en cape York!
"It is only in the country that we can get to know a person or a book."
  zondag 18 september 2005 @ 18:52:14 #250
37305 BushRanger
in Wellington
pi_30703428
quote:
Op zondag 18 september 2005 13:03 schreef strix het volgende:
ben er nu drie maal egweest eenmaal 6 maanden in 1997/98, toen twee weken in 1999/2000 en 5,5 week in 2002. Ga volgend jaar weer voor 3 maanden, en hopelijk definitief. Favouriete plek: Barkly Homestead en cape York!
Barkly Homestead!? Is dat niet dat roadhouse als je van de Stuart Highway afslaat richting Mount Isa?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')