Als je ze echter niet volledig droogt voor je ze in je tas doet en weer op pad gaat (douchen voor je verder reist bijv.) worden ze wel erg vies en stinkend.quote:Op dinsdag 6 september 2005 10:35 schreef Cat-Active het volgende:
ps. de sneldrogende eigenschappen zijn voornamelijk handig in 'natte' omgeving. denk aan regentijd in thailand. net zo zeer in auz en nz. maar het kleine pakvolume en gewicht is altijd handig.
Hmm dat van de credit card is een goede tip..quote:Op dinsdag 6 september 2005 19:20 schreef merry77 het volgende:
Voor de Appelsientje itemlijst:
- copieren is nog steeds erg duur in Australie (zeker 20 cent per kopie. Ik zou wel 5 cvs meenemen).
- belangrijk! credit card nummer en telefoon nummer te bellen bij vermissing. Als ie gejat wordt heb je je nummer niet meer om te bellen en hem te blokkeren.
- internationaal rijbewijs (als je een rijbewijs hebt). kost 12 euro voor een jaar en kan gedonder schelen bij huren of rijden van een auto.
- van die schuim gehoorbeschermers. als je gaat slapen in een dorm in een jeugdherberg heb je altijd wel een snurker op de kamer liggen. Vreselijk irritant. Hiermee zorg je dat je nog nachtrust krijgt!
- als je oplaadbare batterijen meeneemt, let dan op dat je oplader specifiek noemt dat ie 240V aankan. Ik had er een die tot 230V aangaf en die was wel mooi stuk na 1 nacht 240V. Of koop een oplader daar
- stopkontakt adapter voor Australie. kan je misschien wel daar kopen maar kan me niet meer herinneren. Let op dat je er specifiek 1 hebt voor Australie want die zit er vaak namelijk niet bij. De anwb adapter bijvoorbeeld heeft hem niet! heb de mijne op schiphol gekocht destijds.
boeken als lonely planets, rough guides etc moet je niet als leidraad gebruiken maar als backup. kan ook wel leuk zijn om beetje over streek/stad te lezen voordat je er aankomt. maar wat bij bv lonely planet gebeurd... staat een hostel erin, gaan veel mensen erna toe, worden de prijzen hoger.quote:Op dinsdag 6 september 2005 20:41 schreef appelsientje het volgende:
[..]
Hmm dat van de credit card is een goede tip..
internationaal rijbewijs heb ik al gehaald.. altijd makkelijk tenslotte!
Ik heb vandaag trouwens mijn VIP kaart gekregen met een daarbij behorend boekje..
ik vraag me af of het nog wel zin heeft om een boek van Lonely planet te kopen... is best duur en ondertussen heb ik zat adressen van hostels waar ik kan slapen.. en je kan het toch ook vragen aan andere backpackers lijkt mij ?
Cairns Dive Center is goed en heeft ook een prachtig schip. Als je je Open Water haalt, heb je twee lesdagen in het zwembad/klaslokaal en drie dagen full time op het schip. Een van de leukste dingen die ik gedaan heb. Als je gevoelig bent voor zeeziekte, neem dan van die tabletjes mee he!quote:Op dinsdag 6 september 2005 20:50 schreef Kontiki het volgende:
Weet er iemand nog wat goede duikscholen bij Cairns (of elders)? Ik zit te twijfelen of ik in Nederland al mijn Open Water ga halen, of in Australie.
quote:Op vrijdag 9 september 2005 23:50 schreef Kontiki het volgende:
Sarong? Wazda? Kan je die bij bijv. de Joho company kopen?
Ik ga maandag de 19e naar australie voor 6 weken. Ik ben nu mijn PADI open water aan het doen, alleen de buitenduiken doe ik in Australie. Hier in nederland vind ik dat maar niets, in het koude en toebelige water!quote:Op dinsdag 6 september 2005 20:50 schreef Kontiki het volgende:
Weet er iemand nog wat goede duikscholen bij Cairns (of elders)? Ik zit te twijfelen of ik in Nederland al mijn Open Water ga halen, of in Australie.
6 weken maarquote:Op dinsdag 13 september 2005 13:58 schreef Dreuzel het volgende:
[..]
Ik ga maandag de 19e naar australie voor 6 weken. Ik ben nu mijn PADI open water aan het doen, alleen de buitenduiken doe ik in Australie. Hier in nederland vind ik dat maar niets, in het koude en toebelige water!En dat ga ik in de buurt van Coffs Harbour doen, vlak bij familie.
Mijn vriend is namelijk duik instructeur, dus dat zal mij een hoop geld schelen!![]()
Ja dat klopt, ik had het ook uitgerekend en daar is het goedkoper als hier. Dus zou ik als ik jou was idd Down under je PADI halen.quote:Op dinsdag 13 september 2005 15:34 schreef Kontiki het volgende:
Voor diegenen wiens wederhelft geen duikinstructeur is, lijkt het me toch aantrekkelijker om de hele opleiding in Australie te doen. Als ik zo even prijzen vergelijk, is een complete opleiding daar nog goedkoper dan een halve opleiding in NL (waarbij je dus je buitenduiken later nog in Australie moet doen).
Barkly Homestead!? Is dat niet dat roadhouse als je van de Stuart Highway afslaat richting Mount Isa?quote:Op zondag 18 september 2005 13:03 schreef strix het volgende:
ben er nu drie maal egweest eenmaal 6 maanden in 1997/98, toen twee weken in 1999/2000 en 5,5 week in 2002. Ga volgend jaar weer voor 3 maanden, en hopelijk definitief. Favouriete plek: Barkly Homestead en cape York!
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |