abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_30074745
Ik vertrek over 2 maanden naar Australië. Daar blijf ik zo'n dikke 7 maanden en ga dan nog een paar weken naar Hong Kong en Bangkok. Ik ben druk bezig met het uitzoeken wat ik allemaal mee moet nemen en heb daarvoor een paklijst gemaakt.

Heeft iemand tips, aanvullingen of juist dingen die ik eigenlijk niet mee hoef te nemen?

De paklijst:

Algemeen

pennen en papier (als schrijfblok, dagboek, bewaarschrift, adresgids, agenda etc.)
zaklamp (eventueel)
praktische reisgids (lonely planet/capitool)
goede landkaart
goede labels voor aan de rugzak
een moneybelt (geldtasje) voor onder je kleren die aan de vereisten voldoet
kleine hangslotjes voor aan je rugzak
portemonnee
een dagrugzak of schoudertas
horloge/wekker
taalgidsje (eventueel)
leesboek
inpakzakken & stuffbags (nylonzakken voor vuile was, schoenen e.d. die je tot kleine formaten kan insnoeren)
bindbanden, om bijv. spullen aan rugzak te binden
eigen internationale emailaccount
een riem met aan de binnenkant een rits om wat reservedollars in te doen (eventueel)
een waterafstotende tas of hoes die om je rugzak past of een rugzakregenjas (eventueel)
waterdicht tasje om met je paspoort te kunnen zwemmen, perfect voor als je alleen reist (eventueel)
mp3 speler (eventueel)

Verzorging

wc papier
deodorant
tandpasta douche/shampoocombinatie of shampoo & waszeepcombinatie (shampooflessen willen door de druk in vliegtuigen, bussen e.d. weleens opengaan: doe ze in schroefdopfles van nalgene of een gripzak!
Reistandenborstel, tandpasta
aftershave
handige toilettas: liefst ophangbaar
handdoek: reishanddoeken zijn lichtgewicht & sneldrogend!
Desinfect!: een echt geweldig product voor onderweg
anti-muggenspray met ±20 of 30% Deet: voor kortstondiger gebruik (neem hier een goed flesje als backup mee, we moeten toch bijkopen in Australië)
oordoppen (eventueel)
Shaving Oil
Reisspiegeltje (eventueel)
Nagelknippertje (eventueel)
anti-condensdoekjes/vloeistof voor bril/fototoestel (eventueel)
flosdraad (niet alleen om te flossen )
(reis)scheergerei (houder/mesjes)
Condooms
spuitbus insectenkiller: tegen kakkerlakken, bedvlooien, muggen in de badkamer etc. (eventueel)
genoeg zonnebrand met hoge en lage factor: 10-20-30
aftersun/bodylotion
hoofdklamboe (eventueel)

Medicijndoos

handige medicijn doos/tas
aspirine: pijnwerend middel: lichte en zware pijnstillers (eventueel plaatselijk ook te krijgen)
koortswerend middel (eventueel plaatselijk ook te krijgen)
anti-reisziektemiddel voor achterin de bus die door de bergen slingert of dat bootje dat maar heen en weer wiegt
anti-jeuk/beetmiddel
pincet
watervaste pleisters
reisschaar(tje): liefst opvouwbaar
jodium / desinfectiemiddel/betadinezalf
verband & gaasjes
diarreestoppende middelen (eventueel)
koortsthermometer (eventueel)
vitaminetabletten
oordruppels (eventueel)
talkpoeder (eventueel)
zinkzalf (eventueel)
iets tegen brandwonden & verbranding (eventueel)
slaappillen (eventueel)
keelpijntabletten (eventueel)
iets tegen blaren (eventueel)
lipbalsem
malariapillen (eventueel)
trekzalf

Kleding en schoeisel

minimaal 2 a 3 lange broeken 1nette (om bijvoorbeeld te solliciteren)
een shirt met lange mouwen of een luchtig overhemd met lange mouwen: denk aan eerbied voor lokale gebruiken, bloedzuigers, muggen!
2 korte broeken
een (fleece) trui/sweater: voor de koele avonden berguitstapjes
twee of drie wijde niet snel vies lijkende T shirts/luchtige shirts
sokken 'voor een week'
ondergoed 'voor een week'
een paar travelsandals / waterschoenen
Slippers (op slippers lopen in douches en wc's verminderd de kans op diverse onaangename tot gevaarlijke ziektes)
reiswasknijpers of knijperloze waslijn (eventueel)
reis-was-setje
iets waarin je slaapt
polarbuff: sjaal/muts/col
zwemkleding
riem
goede schoenen (niet teveel, nemen erg veel plaats in beslag)
goede handdoeken, badhanddoek
Een stel kleren om mee op stap te gaan en een stel kleren om in te reizen.

Liggen en slapen

een slaapzak ( misschien beter in Australië kopen)
een laken of lakenzak (eventueel)
Kussensloop (eventueel een paar)
Opblaaskussentje (eventueel)
Matje (eventueel)

Reisaccessoires en praktische zaken

adresboekje: incl emailadressen
rolletje sterke tape
zakmes of multitool (eventueel, opletten met reizen!!)
Fotocamera en benodigdheden (hoesje, oplader, kabeltjes voor uploaden, geheugenkaartje)
plastic zakjes/gripzakjes: herafsluitbaar en bijna waterdicht
pen & papier: dagboek/aantekeningen (let op, staat ook al bij algemeen)
reisparaplu (eventueel)
(reis)spelletjes, pakje kaarten
Reis naai-setje (eventueel)
rolletje touw paperclips punaises elastiek veiligheidspelden (oppassen met reizen, vliegtuig)
lucifers (eventueel, oppassen met vliegen)
Adreskaartjes
reserve gespen, veters, bindriemen, voor de rugzak
isolerende waterfleshoes (eventueel)
foto’s van thuis
radio-tje (eventueel)
zonnebril + hoesje
adapter/ wereldstekker (eventueel)
brandertje, bord, kopje, bestek (eventueel)

In het vliegtuig

Tas/rugzak (staat er al eerder bij)
Sokken
Ondergoed
Pillen
Toilettas
Leesboek, makkelijke lectuur (staat er al eerder bij)
Oorddoppen (staat er eerder bij, eventueel, misschien onveilig)
Pen en papier (staat er eerder bij)
Een beetje geld

Papieren & geld

Paspoort (moet 6 maanden na terugkomst nog geldig zijn)
kopies van je paspoort
kopies van je tickets
travelles cheques
alarmnummer van je alarmcentrale
alarmnummer van je verzekeringsmaatschappij
kopies van het verzekeringsbewijs, ziektekostenpolis en van je travellers cheques
kopies van de travellers cheques zelf
pinpas
creditcard (eventueel)
cash geld
internationale telefoonkaart
verzekeringsinfo/voorwaarden
internationaal rijbewijs (ook handig om af te geven als een soort ID)
eigendomsbewijzen van 'dure/nieuwe' goederen anders moet soms ten onrechte invoerrechten betalen.(eventueel)
pasfoto’s
VIP-kaart (Australische kortingskaart voor goedkopere hostels)
Identificatieplaatje (eventueel)
(Vlieg)tickets
Visa
Vaccinatieboekje (eventueel)
Engelstalig C.V. + kopieen diploma’s etc.
Afschrift van minmaal 3200,- op je bankrekening
Pasje in het engels maken met naam, en contact opnemen met… bij ongeluk
-
-
pi_30075580
condooms!

Hoeveel geld neem je mee eigenlijk?

Ik denk dat je paklijst verder aardig compleet is.
FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
pi_30075967
Neem geen dingen mee die je ter plekke ook goed kunt kopen, dat scheelt vaak geld en zeker gesjouw. Neem dus voor 8 maanden niet 10 pennen en 4 schriften mee, maar 2 pennen en 1 schrift. Is het vol dan koop je ter plekke een nieuwe.

Van je spanbanden kan je ook een drooglijn maken, wasknijpers heb je dus niet echt nodig.

Goede landkaarten zijn meestal ook beter verkrijgbaar bij een lokale boekhandel of toeristeninfo of desnoods een benzinestation.

Vitaminetabletten? Koop gewoon ter plekke vers fruit. Oordruppels? Waartegen? Een apart koortswerend middel? Aspirine is al koortverlagend, bovendien is koorts op zich geen slecht iets. Koort te veel onderdrukken is eigenlijk vrij slecht en als je extreme koorts hebt moet je toch een dokter gaan bezoeken. Iets tegen brandwonden is dus gewoon water. Dat helpt in de regel beter dan zalfjes, zelfs als het water niet helemaal schoon is. Slaappillen? Zoiets gebruik je alleen bij zeer chronisch slaapgebrek, heb je geen medische achtergrond van slaapgebrek dan zou ik die pillen niet meenemen. Keelpijntabletten? Hoe vaak heb je dan keelpijn? Ik heb het idee dat je echt te veel pillen mee neemt.

Hoe denk je die nette broek trouwens net te houden al die maanden als je gaat backpacken?

Je neemt travelsandals mee (ik neem aan zoiets als Teva's), dan heb je ook geen aparte slippers nodig voor te douchen, dat kan prima met Teva's. Scheelt weer gewicht.

Reisparaplu? Neem gewoon een regenjas of poncho, die zijn veel handiger op reis.

Volgens mij mag je een brandertje niet het vliegtuig in nemen. In ieder geval niet op gasbasis, hooguit een (lege) benzinebrander.
Beter een baas onder je duim, dan tien bovenop
Trekt bij warm weer een poncho aan
pi_30076996
quote:
Op maandag 29 augustus 2005 16:48 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
condooms!

Hoeveel geld neem je mee eigenlijk?

Ik denk dat je paklijst verder aardig compleet is.
Condooms stond er al tussen, en ik denk dat ik straks zo'n 3500 a 4000 euro meeneem. Ik moet er ook werken dus..
quote:
Op maandag 29 augustus 2005 17:09 schreef Lucille het volgende:
Neem geen dingen mee die je ter plekke ook goed kunt kopen, dat scheelt vaak geld en zeker gesjouw. Neem dus voor 8 maanden niet 10 pennen en 4 schriften mee, maar 2 pennen en 1 schrift. Is het vol dan koop je ter plekke een nieuwe.

Van je spanbanden kan je ook een drooglijn maken, wasknijpers heb je dus niet echt nodig.

Goede landkaarten zijn meestal ook beter verkrijgbaar bij een lokale boekhandel of toeristeninfo of desnoods een benzinestation.

Vitaminetabletten? Koop gewoon ter plekke vers fruit. Oordruppels? Waartegen? Een apart koortswerend middel? Aspirine is al koortverlagend, bovendien is koorts op zich geen slecht iets. Koort te veel onderdrukken is eigenlijk vrij slecht en als je extreme koorts hebt moet je toch een dokter gaan bezoeken. Iets tegen brandwonden is dus gewoon water. Dat helpt in de regel beter dan zalfjes, zelfs als het water niet helemaal schoon is. Slaappillen? Zoiets gebruik je alleen bij zeer chronisch slaapgebrek, heb je geen medische achtergrond van slaapgebrek dan zou ik die pillen niet meenemen. Keelpijntabletten? Hoe vaak heb je dan keelpijn? Ik heb het idee dat je echt te veel pillen mee neemt.

Hoe denk je die nette broek trouwens net te houden al die maanden als je gaat backpacken?

Je neemt travelsandals mee (ik neem aan zoiets als Teva's), dan heb je ook geen aparte slippers nodig voor te douchen, dat kan prima met Teva's. Scheelt weer gewicht.

Reisparaplu? Neem gewoon een regenjas of poncho, die zijn veel handiger op reis.

Volgens mij mag je een brandertje niet het vliegtuig in nemen. In ieder geval niet op gasbasis, hooguit een (lege) benzinebrander.
Bedankt!,
Ik heb de paklijst van een aantal site's afgehaald, en steeds dingen toegevoegd. Ik was inderdaad ook al aan het kijken of ik niet teveel pillen mee nam. Ik gebruik eigenlijk nooit pillen.. maar ze stonden allemaal bij de paklijst van JOHO volgens mij.

Zou jij dus niet 1 net paar kleren meenemen voor bijvoorbeeld sollicitatie's en dergelijke?

Over dat gasbranderdtje twijfel ik inderdaad ook nog. Ik ga backpacken in Australië, zou ik daar wel gebruik maken van een dergelijk 'keuken-setje"?
-
-
pi_30077862
Je zegt dat je gaat backpacken in Australie. Maar ga je dan ook kamperen? Als je gebruik gaat maken van hostels en andere plekken met een echt dak boven je hoofd dan zijn er meestal ook wel keukenfaciliteiten en heb je geen brander nodig. De meeste mensen die ik ken die in Australie zijn gaan backpacken sliepen dus niet in een tent en hadden dus ook geen brander.

Die nette kleren zijn natuurlijk heel persoonlijk, maar ik heb echt mijn twijfels hoe je maandenlang nette kleren netjes kunt houden als je gaat backpacken. En wat voor sollicitaties ga je dan doen? Bijna iedereen die daar een baantje zoekt neemt echt geen nette broek mee om te gaan solliciteren, men is het daar wel gewend dat jongeren die aan het backpacken zijn wel iets anders aan hun hoofd hebben als nette kleren maandenlang mee zeulen.
  dinsdag 30 augustus 2005 @ 09:46:44 #6
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_30088415
Ik vind nette kleren juist een erg goed idee. Ik neem aan dat hij niet zijn pak meeneemt toch? Je kunt ook iets meenemen wat niet direct in de categorie afrits/reis-kleding valt, maar dat niet hopeloos kreukbaar en syntetisch is. Eventueel kan dat dezelfde broek zijn die je gebruikt om in uit te gaan. Ook leuk om niet altijd in je korte broek en op je Teva's uit te gaan...
Travel is fatal to prejudice,bigotry and narrow-mindedness and many of our people need it solely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one corner of the earth all one's lifetime.
  dinsdag 30 augustus 2005 @ 10:05:54 #7
123966 CleeJee
Live Your Life!
pi_30088796
Ik zou zeker geen nette kleren meenemen, die hou je gewoon niet netjes en anders levert je het een hoop frustratie op wil je die wel netjes houden....enne, je kunt ook daar kleren kopen hoor!

Ik mag toch niet aannemen dat je al het geld daadwerkelijk mee gaat nemen hè?!

Nog een tip: bij oa Perry en de Bever kun je een bad-stop kopen, altijd handig om bijv. een wasje in een wasbak te kunnen doen!
May the seeds of today, be the fruits of tomorrow!
  dinsdag 30 augustus 2005 @ 10:06:25 #8
123966 CleeJee
Live Your Life!
pi_30088812
quote:
Op dinsdag 30 augustus 2005 09:46 schreef Hik het volgende:
Ik vind nette kleren juist een erg goed idee. Ik neem aan dat hij niet zijn pak meeneemt toch? Je kunt ook iets meenemen wat niet direct in de categorie afrits/reis-kleding valt, maar dat niet hopeloos kreukbaar en syntetisch is. Eventueel kan dat dezelfde broek zijn die je gebruikt om in uit te gaan. Ook leuk om niet altijd in je korte broek en op je Teva's uit te gaan...
Heb jij wel eens voor langere tijd gebackpacked?
pi_30089360
Ik zou iets meenemen dat er samen redelijk netjes uitziet, maar wat je ook apart aankan als gewoon leuke kleren. Dus een simpele zwarte broek en een bloesje ofzo.

Verder vraag ik me af wat je allemaal wel niet van plan bent, volgens mij neem je genoeg spullen mee om in je eentje een survivaltocht door de jungle te gaan maken! Ga je in hostels slapen? Of ben je van plan om een auto te gaan kopen/huren en rond te gaan rijden? Dan kan je echt veeel beter voor een campertje of busje kiezen waar je ook in kan slapen. Dingens als een landkaart heb je als werkende backpacker ook echt niet nodig, een klein kaartje in een reisgids is meer dan genoeg. Neem verder kleine flesjes shampoo/tandpasta enzo mee, je bent daar toch zo lang dat je daar shampoo e.d. moet gaan kopen. Zonnebrand ook daar kopen, is goedkoper en je zal daar het daar ook moeten kopen, omdat je nooit genoeg mee kan nemen uit Nederland (en gebruik het ook echt, je verbrand er vooral op de bewolkte dagen, omdat je vergeet je in te smeren!).
Nog een tip; pak je tas een paar dagen van tevoren al een keer in, zo heb je een beetje een idee of het allemaal past en in hoeverre je ruimte tekort komt of over hebt.
Als ik nog iets bedenk dan zal ik het hier posten, maar als je nog vragen hebt, mag je ook mailenm heb er een tijd gestudeerd en gereisd..
*Kleine muisjes hebben kleine wensjes; beschuitjes met gestampte mensjes*
pi_30089959
quote:
Op maandag 29 augustus 2005 16:15 schreef Tallz het volgende:
Algemeen

pennen en papier (als schrijfblok, dagboek, bewaarschrift, adresgids, agenda etc.)
zaklamp (eventueel)
praktische reisgids (lonely planet/capitool)
goede landkaart
goede labels voor aan de rugzak
Tip: vooral als je voorlopig niet thuis in Nederland komt, zet het adres waar je naar toe reist op de labels, niet je woonadres thuis. Zo kunnen ze de bagage mocht die ergens verkeerd terechtkomen achter jou aansturen in plaats van helemaal weer terug naar de andere kant van de wereld.
quote:
een moneybelt (geldtasje) voor onder je kleren die aan de vereisten voldoet
Als je echt einden wilt gaan lopen met rugzak, dan wil je geen tasje om je heupen. Dat zit zeer vervelend onder de heupband van je rugzak kan ik je vertellen Ow, en ook geen spijkerbroek, maar die hebben ook al andere nadelen (te groot, droogt niet)
quote:
Verzorging

tandpasta douche/shampoocombinatie of shampoo & waszeepcombinatie (shampooflessen willen door de druk in vliegtuigen, bussen e.d. weleens opengaan: doe ze in schroefdopfles van nalgene of een gripzak!
Ieks... serieus? Daar heb ik nog nooit last van gehad, of gehoord zelfs... In een bus lijkt me ook sterk, wat voor druk zou je daar moeten hebben?
quote:
anti-condensdoekjes/vloeistof voor bril/fototoestel (eventueel)
Pas met enigszins chemisch geimpregneerde doekjes op met fototoestel lenzen. Die zijn meestal voorzien van een of andere coating en die zou je met sommige bril-poets-doekjes wel eens om zeep kunnen helpen
quote:
Medicijndoos

handige medicijn doos/tas
Ik zou een tasje proberen te vinden, kleine toilettas ofzo. Alles wat hard is is lastig in een rugzak te passen.
Verder over de inhoud: ik mis een tekentang en blarenpleisters kun je denk ik de (eventueel) wel achterwege laten, ze zijn namelijk ook zeer geschikt ter voorkoming van blaren: als je een beginnende blaar ontdekt pleister erop voorkomt dat je er echt last van gaat krijgen.
quote:
Kleding en schoeisel

een paar travelsandals / waterschoenen
Slippers (op slippers lopen in douches en wc's verminderd de kans op diverse onaangename tot gevaarlijke ziektes)
Zoals Lucille ook al opmerkte, dit lijkt me nogal dubbelop
quote:
goede schoenen (niet teveel, nemen erg veel plaats in beslag)
Zodra je met je hele hebben en houden verder trekt (lees: rugzak op de rug) wil je dat goeie schoeisel gewoon aan hebben om op te lopen.
quote:
In het vliegtuig

[...]
Over het algemeen wordt aangeraden om in het vliegtuig bij je handbagage voldoende kleding en toilet-spul mee te nemen om 1 dag mee door te komen mocht je bagage kwijtgeraakt zijn. De vliegtuigmaatschappij is verplicht om je benodigdheden te vergoeden zolang je bagage niet terecht is, maar een eerste dag heb je wel wat anders aan je hoofd dan shoppen.

Dat waren mijn 2 cents, ik hoop dat je er wat aan hebt!
Nog even dit: ik heb geen ervaring met langere tochten dan een week of 2, maar wel wat kortere dingetjes met rugzak en soms zelfs tent en alles, ook met vliegtuig.
Ieder verhaal eindigt gelukkig, als je er maar vroeg genoeg mee stopt. - Annie M.G. Schmidt -
  dinsdag 30 augustus 2005 @ 11:37:56 #11
44377 Litman
Live a sunny life!
pi_30091200
Laat een scan van je paspoort, rijbewijs creditkaart, verzekeringspasje etc achter in Nederland, bij iemand die deze dingen naar je kan mailen/faxen in het onverhoopte geval je echt álles kwijt bent.
"the same sun that melts the wax, hardens the clay"
  dinsdag 30 augustus 2005 @ 11:40:06 #12
123966 CleeJee
Live Your Life!
pi_30091257
quote:
Op dinsdag 30 augustus 2005 11:37 schreef Litman het volgende:
Laat een scan van je paspoort, rijbewijs creditkaart, verzekeringspasje etc achter in Nederland, bij iemand die deze dingen naar je kan mailen/faxen in het onverhoopte geval je echt álles kwijt bent.
Of mail deze gewoon naar je eigen Hotmail account, net zo makkelijk!
  dinsdag 30 augustus 2005 @ 11:43:50 #13
44377 Litman
Live a sunny life!
pi_30091379
quote:
Op dinsdag 30 augustus 2005 11:40 schreef CleeJee het volgende:

[..]

Of mail deze gewoon naar je eigen Hotmail account, net zo makkelijk!
Ja, maar daar zitten (hoewel klein) altijd veiligheidsrisico's aan. Je gegevens staan op een server van Microsoft en je weet niet wie daar allemaal in kan. Daarnaast kun je een keer vergeten uit te loggen in een internetcafé en kan het zijn dat iemand (per ongeluk) in jouw mailbox kan.
pi_30091445
Jemig!

Neem je een zeecontainer op je rug mee?

Overigens kun je antimug en antibeet beter in .au kopen, daar hebben ze veel betere middeltjes!
pi_30091958
Bedankt voor alle tips, hier heb ik inderdaad wel wat aan. Ik heb gewoon van allerlei site's 1 grote lijst gemaakt. Alles waarvan ik dacht dat het teveel of onnodig was had ik alvast eventueel achter gezet.

Maar als ik het zo hoor is het reizen daar dus echt zwaar easy, en heb je eigenlijk niet veel nodig..?

Ik reis samen met een vriend dus we verdelen alles wel een beetje. Dat scheelt ook weer..
-
-
pi_30092181
Open ter plaatse een Australische bankrekening.
Ja, die met de ballen in de bek.
pi_30093816
quote:
Op dinsdag 30 augustus 2005 12:05 schreef Tallz het volgende:
Maar als ik het zo hoor is het reizen daar dus echt zwaar easy, en heb je eigenlijk niet veel nodig..?
Nou, zwaar easy, daar zou ik maar niet te hard op hopen hoor!
Waar we je alleen voor willen waarschuwen is het feit dat je als je gaat backpacken altijd minder mee kan nemen dan je wil. Hoe groot je rugzak ook is.
Bovendien verzin je altijd op het laatste moment nog dingetjes die ook mee moeten. Daarom: probeer al in een vroeg plannings-stadium je te beperken tot het hoognodige, waarschijnlijk heb je al moeite genoeg om dat in je rugzak te krijgen...
Ieder verhaal eindigt gelukkig, als je er maar vroeg genoeg mee stopt. - Annie M.G. Schmidt -
pi_30093950
quote:
Op dinsdag 30 augustus 2005 10:06 schreef CleeJee het volgende:

[..]

Whehehehe, lees eens het reisverslag van Hik door Zuid Amerika. Ik meen dat ze 8 maanden op stap was.
  dinsdag 30 augustus 2005 @ 13:16:20 #19
44377 Litman
Live a sunny life!
pi_30093981
quote:
Op dinsdag 30 augustus 2005 13:11 schreef Vloris het volgende:

[..]

Nou, zwaar easy, daar zou ik maar niet te hard op hopen hoor!
Waar we je alleen voor willen waarschuwen is het feit dat je als je gaat backpacken altijd minder mee kan nemen dan je wil. Hoe groot je rugzak ook is.
Bovendien verzin je altijd op het laatste moment nog dingetjes die ook mee moeten. Daarom: probeer al in een vroeg plannings-stadium je te beperken tot het hoognodige, waarschijnlijk heb je al moeite genoeg om dat in je rugzak te krijgen...
En je zult waarschijnlijk ter plekke ook nog een aantal dingen kopen: snorkel, zwemvlies, duikbril, souvenirs, t-shirts etc. Dus een beetje extra ruimte kan geen kwaad.

pi_30094046
quote:
Op dinsdag 30 augustus 2005 11:43 schreef Litman het volgende:

[..]

Ja, maar daar zitten (hoewel klein) altijd veiligheidsrisico's aan. Je gegevens staan op een server van Microsoft en je weet niet wie daar allemaal in kan. Daarnaast kun je een keer vergeten uit te loggen in een internetcafé en kan het zijn dat iemand (per ongeluk) in jouw mailbox kan.
Wat is het risico als iemand een foto heeft van 1 bladzijde uit je paspoort? Zo'n scan is echt niet bruikbaar om er iets illegaals mee te doen en met alleen een paspoort nummer of naam en adres doen ze ook weinig lijkt mij.
  dinsdag 30 augustus 2005 @ 13:30:41 #21
44377 Litman
Live a sunny life!
pi_30094399
quote:
Op dinsdag 30 augustus 2005 13:18 schreef Lucille het volgende:

[..]

Wat is het risico als iemand een foto heeft van 1 bladzijde uit je paspoort? Zo'n scan is echt niet bruikbaar om er iets illegaals mee te doen en met alleen een paspoort nummer of naam en adres doen ze ook weinig lijkt mij.
Gescande creditkaarten kun je wel wat mee. En het boevengilde weet vast wel raad met een kopietje van je paspoort..... Maar ik zei al, het is niet een heel erg groot risico.

dinsdag 30 augustus 2005 @ 14:49:13 #22
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_30096608
quote:
Op dinsdag 30 augustus 2005 10:06 schreef CleeJee het volgende:
Ja

en ik weet nu ook gelijk wat voor backpacker jij bent...
Travel is fatal to prejudice,bigotry and narrow-mindedness and many of our people need it solely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one corner of the earth all one's lifetime.
pi_30099461
quote:
Op dinsdag 30 augustus 2005 14:49 schreef Hik het volgende:

[..]

Ja

en ik weet nu ook gelijk wat voor backpacker jij bent...
pi_30100199
[spammode]Handige link... staat aardig wat info: www.backpackers.nl[/spammode]
Don't hurry, be crappy!
pi_30101243
quote:
Op dinsdag 30 augustus 2005 13:30 schreef Litman het volgende:

[..]

Gescande creditkaarten kun je wel wat mee. En het boevengilde weet vast wel raad met een kopietje van je paspoort..... Maar ik zei al, het is niet een heel erg groot risico.

Een creditcard scannen lijkt me idd geen goed idd. Mbv het creditcardnummer en vervaldatum kan je gratis gaan shoppen. Een scan van een passport op 100 DPI lijkt mij niet echt gevaarlijk, de details zijn te slecht om er iets fatsoenlijks mee te doen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')