Condooms stond er al tussen, en ik denk dat ik straks zo'n 3500 a 4000 euro meeneem. Ik moet er ook werken dus..quote:Op maandag 29 augustus 2005 16:48 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
condooms!
Hoeveel geld neem je mee eigenlijk?
Ik denk dat je paklijst verder aardig compleet is.
Bedankt!,quote:Op maandag 29 augustus 2005 17:09 schreef Lucille het volgende:
Neem geen dingen mee die je ter plekke ook goed kunt kopen, dat scheelt vaak geld en zeker gesjouw. Neem dus voor 8 maanden niet 10 pennen en 4 schriften mee, maar 2 pennen en 1 schrift. Is het vol dan koop je ter plekke een nieuwe.
Van je spanbanden kan je ook een drooglijn maken, wasknijpers heb je dus niet echt nodig.
Goede landkaarten zijn meestal ook beter verkrijgbaar bij een lokale boekhandel of toeristeninfo of desnoods een benzinestation.
Vitaminetabletten? Koop gewoon ter plekke vers fruit. Oordruppels? Waartegen? Een apart koortswerend middel? Aspirine is al koortverlagend, bovendien is koorts op zich geen slecht iets. Koort te veel onderdrukken is eigenlijk vrij slecht en als je extreme koorts hebt moet je toch een dokter gaan bezoeken. Iets tegen brandwonden is dus gewoon water. Dat helpt in de regel beter dan zalfjes, zelfs als het water niet helemaal schoon is. Slaappillen? Zoiets gebruik je alleen bij zeer chronisch slaapgebrek, heb je geen medische achtergrond van slaapgebrek dan zou ik die pillen niet meenemen. Keelpijntabletten? Hoe vaak heb je dan keelpijn? Ik heb het idee dat je echt te veel pillen mee neemt.
Hoe denk je die nette broek trouwens net te houden al die maanden als je gaat backpacken?
Je neemt travelsandals mee (ik neem aan zoiets als Teva's), dan heb je ook geen aparte slippers nodig voor te douchen, dat kan prima met Teva's. Scheelt weer gewicht.
Reisparaplu? Neem gewoon een regenjas of poncho, die zijn veel handiger op reis.
Volgens mij mag je een brandertje niet het vliegtuig in nemen. In ieder geval niet op gasbasis, hooguit een (lege) benzinebrander.
Heb jij wel eens voor langere tijd gebackpacked?quote:Op dinsdag 30 augustus 2005 09:46 schreef Hik het volgende:
Ik vind nette kleren juist een erg goed idee. Ik neem aan dat hij niet zijn pak meeneemt toch? Je kunt ook iets meenemen wat niet direct in de categorie afrits/reis-kleding valt, maar dat niet hopeloos kreukbaar en syntetisch is. Eventueel kan dat dezelfde broek zijn die je gebruikt om in uit te gaan. Ook leuk om niet altijd in je korte broek en op je Teva's uit te gaan...![]()
Tip: vooral als je voorlopig niet thuis in Nederland komt, zet het adres waar je naar toe reist op de labels, niet je woonadres thuis. Zo kunnen ze de bagage mocht die ergens verkeerd terechtkomen achter jou aansturen in plaats van helemaal weer terug naar de andere kant van de wereld.quote:Op maandag 29 augustus 2005 16:15 schreef Tallz het volgende:
Algemeen
pennen en papier (als schrijfblok, dagboek, bewaarschrift, adresgids, agenda etc.)
zaklamp (eventueel)
praktische reisgids (lonely planet/capitool)
goede landkaart
goede labels voor aan de rugzak
Als je echt einden wilt gaan lopen met rugzak, dan wil je geen tasje om je heupen. Dat zit zeer vervelend onder de heupband van je rugzak kan ik je vertellenquote:een moneybelt (geldtasje) voor onder je kleren die aan de vereisten voldoet
Ieks... serieus? Daar heb ik nog nooit last van gehad, of gehoord zelfs... In een bus lijkt me ook sterk, wat voor druk zou je daar moeten hebben?quote:Verzorging
tandpasta douche/shampoocombinatie of shampoo & waszeepcombinatie (shampooflessen willen door de druk in vliegtuigen, bussen e.d. weleens opengaan: doe ze in schroefdopfles van nalgene of een gripzak!
Pas met enigszins chemisch geimpregneerde doekjes op met fototoestel lenzen. Die zijn meestal voorzien van een of andere coating en die zou je met sommige bril-poets-doekjes wel eens om zeep kunnen helpenquote:anti-condensdoekjes/vloeistof voor bril/fototoestel (eventueel)
Ik zou een tasje proberen te vinden, kleine toilettas ofzo. Alles wat hard is is lastig in een rugzak te passen.quote:Medicijndoos
handige medicijn doos/tas
Zoals Lucille ook al opmerkte, dit lijkt me nogal dubbelopquote:Kleding en schoeisel
een paar travelsandals / waterschoenen
Slippers (op slippers lopen in douches en wc's verminderd de kans op diverse onaangename tot gevaarlijke ziektes)
Zodra je met je hele hebben en houden verder trekt (lees: rugzak op de rug) wil je dat goeie schoeisel gewoon aan hebben om op te lopen.quote:goede schoenen (niet teveel, nemen erg veel plaats in beslag)
Over het algemeen wordt aangeraden om in het vliegtuig bij je handbagage voldoende kleding en toilet-spul mee te nemen om 1 dag mee door te komen mocht je bagage kwijtgeraakt zijn. De vliegtuigmaatschappij is verplicht om je benodigdheden te vergoeden zolang je bagage niet terecht is, maar een eerste dag heb je wel wat anders aan je hoofd dan shoppen.quote:In het vliegtuig
[...]
Of mail deze gewoon naar je eigen Hotmail account, net zo makkelijk!quote:Op dinsdag 30 augustus 2005 11:37 schreef Litman het volgende:
Laat een scan van je paspoort, rijbewijs creditkaart, verzekeringspasje etc achter in Nederland, bij iemand die deze dingen naar je kan mailen/faxen in het onverhoopte geval je echt álles kwijt bent.
Ja, maar daar zitten (hoewel klein) altijd veiligheidsrisico's aan. Je gegevens staan op een server van Microsoft en je weet niet wie daar allemaal in kan. Daarnaast kun je een keer vergeten uit te loggen in een internetcafé en kan het zijn dat iemand (per ongeluk) in jouw mailbox kan.quote:Op dinsdag 30 augustus 2005 11:40 schreef CleeJee het volgende:
[..]
Of mail deze gewoon naar je eigen Hotmail account, net zo makkelijk!
Nou, zwaar easy, daar zou ik maar niet te hard op hopen hoor!quote:Op dinsdag 30 augustus 2005 12:05 schreef Tallz het volgende:
Maar als ik het zo hoor is het reizen daar dus echt zwaar easy, en heb je eigenlijk niet veel nodig..?
Whehehehe, lees eens het reisverslag van Hik door Zuid Amerika. Ik meen dat ze 8 maanden op stap was.quote:Op dinsdag 30 augustus 2005 10:06 schreef CleeJee het volgende:
[..]
Heb jij wel eens voor langere tijd gebackpacked?
En je zult waarschijnlijk ter plekke ook nog een aantal dingen kopen: snorkel, zwemvlies, duikbril, souvenirs, t-shirts etc. Dus een beetje extra ruimte kan geen kwaad.quote:Op dinsdag 30 augustus 2005 13:11 schreef Vloris het volgende:
[..]
Nou, zwaar easy, daar zou ik maar niet te hard op hopen hoor!
Waar we je alleen voor willen waarschuwen is het feit dat je als je gaat backpacken altijd minder mee kan nemen dan je wil. Hoe groot je rugzak ook is.
Bovendien verzin je altijd op het laatste moment nog dingetjes die ook mee moeten. Daarom: probeer al in een vroeg plannings-stadium je te beperken tot het hoognodige, waarschijnlijk heb je al moeite genoeg om dat in je rugzak te krijgen...
Wat is het risico als iemand een foto heeft van 1 bladzijde uit je paspoort? Zo'n scan is echt niet bruikbaar om er iets illegaals mee te doen en met alleen een paspoort nummer of naam en adres doen ze ook weinig lijkt mij.quote:Op dinsdag 30 augustus 2005 11:43 schreef Litman het volgende:
[..]
Ja, maar daar zitten (hoewel klein) altijd veiligheidsrisico's aan. Je gegevens staan op een server van Microsoft en je weet niet wie daar allemaal in kan. Daarnaast kun je een keer vergeten uit te loggen in een internetcafé en kan het zijn dat iemand (per ongeluk) in jouw mailbox kan.
Gescande creditkaarten kun je wel wat mee. En het boevengilde weet vast wel raad met een kopietje van je paspoort..... Maar ik zei al, het is niet een heel erg groot risico.quote:Op dinsdag 30 augustus 2005 13:18 schreef Lucille het volgende:
[..]
Wat is het risico als iemand een foto heeft van 1 bladzijde uit je paspoort? Zo'n scan is echt niet bruikbaar om er iets illegaals mee te doen en met alleen een paspoort nummer of naam en adres doen ze ook weinig lijkt mij.
Jaquote:Op dinsdag 30 augustus 2005 10:06 schreef CleeJee het volgende:
Heb jij wel eens voor langere tijd gebackpacked?
quote:Op dinsdag 30 augustus 2005 14:49 schreef Hik het volgende:
[..]
Ja
en ik weet nu ook gelijk wat voor backpacker jij bent...![]()
Een creditcard scannen lijkt me idd geen goed idd. Mbv het creditcardnummer en vervaldatum kan je gratis gaan shoppen. Een scan van een passport op 100 DPI lijkt mij niet echt gevaarlijk, de details zijn te slecht om er iets fatsoenlijks mee te doen.quote:Op dinsdag 30 augustus 2005 13:30 schreef Litman het volgende:
[..]
Gescande creditkaarten kun je wel wat mee. En het boevengilde weet vast wel raad met een kopietje van je paspoort..... Maar ik zei al, het is niet een heel erg groot risico.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |