Dat hoeft nog niet helemaal een probleem te zijn, bij Elvia kun je volgens mij geld terugvragen van de hele maanden die je eerder terugkomt... Wat kost deze verzekering voor 8 maanden dan?quote:Op zaterdag 16 juli 2005 15:20 schreef Irresistible het volgende:
Voor een goede, maar betaalbare reisverzekering zou ik jullie de volgende website willen aanraden: http://www.worldnomads.com
Via deze website kan je een reisverzekering afsluiten.
Het handige van deze verzekering is dat je niet gelijk een verzekering voor de hele periode dat je gaat reizen hoeft te kopen. Je kan bijv. beginnen met een verzekering van 3 maanden, maar als je langer doorgaat kan je maanden bijkopen (voor de normale prijs).
Life on the road is unpredictable, dus het zou een beetje zonde zijn als je onverwacht eerder naar huis gaat ofzo. Je kan gewoon alles online regelen, wat echt een uitkomst is.
In de kleinste gehuchten vind je wel een mogelijkheid om te internetten.
Je hebt volgens mij wel een creditcard nodig, maar ja, als je het mij vraagt is het sowieso niet slim om zonder creditcard naar Australia en New-Zealand af te reizen. Maar daar zijn de meningen over verdeeld..
Euh veelquote:Op zaterdag 16 juli 2005 14:55 schreef Tallz het volgende:
[..]
Op Elvia.nl kun je het uitrekenen, moet je ff globetrotter aanklikken..
Hoeveel betaal jij trouwens alles bij elkaar?
Nummer lijkt me wel belangrijk, maar ik heb er nog geen ervaring mee.quote:Op zaterdag 16 juli 2005 10:21 schreef appelsientje het volgende:
Zeg misschien een domme vraag... hoe belangrijk is het nummer dat je krijgt nadat je de visa hebt aangevraagd ??
Mijn pc is gisteren gecrashed... en ik ben nu alles, maar dan ook alles kwijt. Al mijn mail....
Maar goed heb je dat nummer nodig om je visa op te halen??
Nope, ik heb het China Airlines pakket genomen bij Backpackers.nlquote:Op zaterdag 16 juli 2005 14:27 schreef Tallz het volgende:
He Kontiki heb jij de reis apart geboekt? Dus zonder backpackers.nl?
bedanktquote:Op zondag 17 juli 2005 17:49 schreef Kontiki het volgende:
[..]
Nummer lijkt me wel belangrijk, maar ik heb er nog geen ervaring mee.
Wel nog een goede tip: neem een Gmail adres. Vergelijkbaar met Hotmail, maar veel sneller en je krijgt 2 gigabyte opslagruimte. Naar dat adres kan je dus ook een kopie sturen van bijv. je paspoort, visum, studiediploma, etc. Heb je ze wereldwijd bij de hand!
1 probleempje: Gmail accepteert nog geen open inschrijvingen. Je hebt er een invite voor nodig. Maar die heb ik nog wel, ik zal er eentje sturen.
*edit* zojuist een invite gestuurd. Check even je junkmail, want aangezien Google een grote concurrent is van Hotmail wil laatstgenoemde de invites nog wel eens voor junkmail verslijten.
als je slim bent probeer je nog een paar te openen, heb je al gauw 6 sig wat je kan gebruikenquote:Op zondag 17 juli 2005 18:10 schreef appelsientje het volgende:
[..]
bedanktmaar ik heb idd al een Gmail account geopend
idd om bovengenoemde reden....
En het is makkelijk je kan al je foto's erop zetten
Maar toch bedankt!!
Ik kan mezelf een invite sturenquote:Op zondag 17 juli 2005 18:23 schreef JPM01 het volgende:
[..]
als je slim bent probeer je nog een paar te openen, heb je al gauw 6 sig wat je kan gebruiken
naja tis zeker handig als backupquote:Op zondag 17 juli 2005 19:12 schreef appelsientje het volgende:
[..]
Ik kan mezelf een invite sturen
Maar ik denk dat 2 G toch wel genoeg is ?? ook voor de foto's ik kan dan 1000 foto's kwijt
Duiken, snorkelen, skydiven, Whitsunday sailing, raften, dronken worden in Cairns; noem het maar op. Fraser Island viel mij eigenlijk een beetje tegen.quote:Op maandag 18 juli 2005 22:59 schreef mouzzer het volgende:
Wat zijn nu echte must see en do's vooral in het gebied tussen cairns en brisbane? Ja fraser eiland staat al op het programma
Luck youquote:Op maandag 18 juli 2005 22:59 schreef mouzzer het volgende:
Ik vertrek over precies een weekje naar australie om daar een paar weken (weet nu al te kort) te vertoeven. Het langst blijven we tussen cairns en brisbane, we trekken in een campervan van noord naar zuid met als eindpunt sydney. Wat zijn nu echte must see en do's vooral in het gebied tussen cairns en brisbane? Ja fraser eiland staat al op het programma
Heb er erg veel zin in!
Daar aanbieding zag ik inderdaad ook al. Wat zijn eigenlijk de verschillen tussen AB en TA? Krijg jij die kortingspasjes en een lonly planet etc. ook allemaal?quote:Op zondag 17 juli 2005 17:55 schreef Kontiki het volgende:
[..]
Nope, ik heb het China Airlines pakket genomen bij Backpackers.nl
Route heen:
Amsterdam --> halve dag stoppen bij Taipei (met die toffe toren) --> Sydney
Eerste 4 dagen hostel inbegrepen plus BBQ+boottocht en begeleiding met aanvragen banknummer, etc. (kan je zelf ook wel maar natuurlijk altijd leuk)
Terug:
Sydney --> Hongkong (mag je blijven zolang je wilt) --> Bangkok (mag je max. 1 maand blijven) --> Amsterdam. Eventueel mag je ook nog stoppen bij Taiwan.
I.p.v. Bangkok kan je ook kiezen voor Bali geloof ik.
Een ticket NZ zit er helaas niet bij, die moet ik apart boeken.
Ik betaal voor het pakket 1260 euro. Komt nog belasting bij en verzekering, totaal alles zit ik net onder de 2000 euro.
China Airlines is minder luxe dan Cathay, maar de belasting is veel lager en je hebt meer stopovers.
En Aus. Backpackers is goedkoper dan Travel Active. Geen idee welke beter is.
Klopt.. wij gaan ook nog 1 dag Hong Kong inquote:Op dinsdag 19 juli 2005 15:16 schreef Tallz het volgende:
Ja daar heb je inderdaad wel gelijk in. Maar op de site van AB staat met Australian Airlines een nog goedkoper tickets, heb je dit niet genomen omdat je dan die tussenstops niet hebt ofzo? Je hebt trouwens wel veel tussenstops, dat is wel erg cool zo zie je ook nog flink wat van Azie.
Klopt, ik wilde perse naar Thailand en op deze manier kom ik ook nog in *edit* HongKong en Taiwan.quote:Op dinsdag 19 juli 2005 15:16 schreef Tallz het volgende:
Ja daar heb je inderdaad wel gelijk in. Maar op de site van AB staat met Australian Airlines een nog goedkoper tickets, heb je dit niet genomen omdat je dan die tussenstops niet hebt ofzo? Je hebt trouwens wel veel tussenstops, dat is wel erg cool zo zie je ook nog flink wat van Azie.
Yup... en das best handig eigenlijk zo'n pakket...quote:Op dinsdag 19 juli 2005 20:30 schreef JPM01 het volgende:
de vliegprijzen die bij AB staan is dat allemaal incl die starterspakket??
ik hoor namelijk verschillende zaken daar over. een oud collega zei tegen me dat je het beste alles zelf kan regelen. en een ander zegt dat je het wel beter kan doen.quote:Op dinsdag 19 juli 2005 21:16 schreef appelsientje het volgende:
[..]
Yup... en das best handig eigenlijk zo'n pakket...
hoef je tenminste de eerste 5 dagen je ff nergens zorgen over te maken...
Natuurlijk kan je het zelf allemaal regelen.. maar het is gewoon prettig dat het al gedaan is..quote:Op dinsdag 19 juli 2005 22:10 schreef JPM01 het volgende:
[..]
ik hoor namelijk verschillende zaken daar over. een oud collega zei tegen me dat je het beste alles zelf kan regelen. en een ander zegt dat je het wel beter kan doen.
ik denk dat ik bij AB ga boeken omdat ik daar vrij goede verhalen over hoor en lees. ik heb nog een 1,5 a 2 jaar voordat ik klaar ben met m'n opleiding dus ik kan ff goed sparen![]()
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |