abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_28961146
Ja ik neig inderdaad ook meer naar Backpackers nu. Mag jij in tapei maar een halve dag blijven Kontiki of wou je dat zelf graag. En de terugreis vlieg je dus van Sydney naar Hongkong en dan vlieg of reis je op jezelf naar Bangkok? Want als je 2 stopover's maakt in Azie is het natuurlijk helemaal cool!!
-
-
pi_28961756
Het is inderdaad leuk om te zien hoe iedereen hier twijfelt: organisatie wel/niet of alleen. Ik kan nu met zekerheid zeggen: als je terugkomt uit Australie dan lach je jezelf echt uit over de 'zekerheid' die je nu denkt te hebben (hostel, rekeningetje enzo). Dan denk je 'Ik ben gvd heel Oz rondgeweest en dan komen ze nu aan met dit'.

Maar het is anders als je vertrekt: het maakt eigenlijk geen fuck uit en hangt van je situatie af. Maar geloof me, de volgende keer ga je het echt helemaal zelf doen, heb je de smaak te pakken

Ben nu al weer jaloers....
Bloed, zweet en tranen!
pi_29003431
hm ik snap je eerste stukje niet helemaal, rekeningen na je terugkomst ofzo? Maarja ik ga binnenkort ook maar eens kijken voor een Backpack iemand nog tips?
-
-
  donderdag 21 juli 2005 @ 11:19:10 #154
10119 appelsientje
Het beste onder de zon
pi_29003933
quote:
Op donderdag 21 juli 2005 11:00 schreef Tallz het volgende:
hm ik snap je eerste stukje niet helemaal, rekeningen na je terugkomst ofzo? Maarja ik ga binnenkort ook maar eens kijken voor een Backpack iemand nog tips?
Ik zou naar de informatie bijeenkomst gaan
Das echt super informatief en leuk om verhalen te horen van mensen die al geweest zijn..
To deny our impulses would deny the very thing that make us human.
pi_29063744
quote:
Op donderdag 21 juli 2005 11:00 schreef Tallz het volgende:
Het is gewoon leuk om te zien hoe mensen zich druk maken om die simpele dingen! Een bankrekening, taxfile nr. en medicare aanvragen is zo simpel! In Nederland heb je met zulke zaken toch ook geen begeleiding nodig? En na de "zekerheid" de eerste week moet je toch ook zelf alles regelen..

Mijn advies is om geen geld uit te geven aan dure maatschappijen die je achteraf gezien toch niet nodig had..
A good traveler has no fixed plans, and is not intent on arriving
  zaterdag 23 juli 2005 @ 19:19:31 #156
70366 JPM01
The F1 season is over
pi_29068497
quote:
Op zaterdag 23 juli 2005 15:18 schreef Bean het volgende:

[..]

Het is gewoon leuk om te zien hoe mensen zich druk maken om die simpele dingen! Een bankrekening, taxfile nr. en medicare aanvragen is zo simpel! In Nederland heb je met zulke zaken toch ook geen begeleiding nodig? En na de "zekerheid" de eerste week moet je toch ook zelf alles regelen..

Mijn advies is om geen geld uit te geven aan dure maatschappijen die je achteraf gezien toch niet nodig had..
tis toch iets anders in een ander land dan hier.
To finish first, you first have to finish!
Next race: See you 12 march 2006 Gulf Air Bahrain Grand Prix, Manama
AFC Ajax 4 ever
  dinsdag 26 juli 2005 @ 22:46:10 #157
70366 JPM01
The F1 season is over
pi_29155104
ik zit op de site van AB te kijken en de round the world flight ticket lijkt me ook wel wat
AFC Ajax 4 ever
  dinsdag 26 juli 2005 @ 22:49:35 #158
10119 appelsientje
Het beste onder de zon
pi_29155183
quote:
Op dinsdag 26 juli 2005 22:46 schreef JPM01 het volgende:
ik zit op de site van AB te kijken en de round the world flight ticket lijkt me ook wel wat
idd die is echt duur alleen.. wat er komt ook nog een keer toeslag bij... en daar word je niet echt vrolijk van...
  dinsdag 26 juli 2005 @ 23:01:47 #159
70366 JPM01
The F1 season is over
pi_29155495
quote:
Op dinsdag 26 juli 2005 22:49 schreef appelsientje het volgende:

[..]

idd die is echt duur alleen.. wat er komt ook nog een keer toeslag bij... en daar word je niet echt vrolijk van...
ja die is wat duurder, ik zal eens gaan rekenen kijken wat erbij komt.
AFC Ajax 4 ever
  woensdag 27 juli 2005 @ 09:02:40 #160
10119 appelsientje
Het beste onder de zon
pi_29162420
quote:
Op dinsdag 26 juli 2005 23:01 schreef JPM01 het volgende:

[..]

ja die is wat duurder, ik zal eens gaan rekenen kijken wat erbij komt.
Hmm gezien de huidige prijzen en wat ik extra betaald heb ... zal er iets van ¤ 400,- bijkomen... misschien nog wel meer als de euro zo slecht blijft..
  woensdag 27 juli 2005 @ 13:23:58 #161
70366 JPM01
The F1 season is over
pi_29168353
quote:
Op woensdag 27 juli 2005 09:02 schreef appelsientje het volgende:

[..]

Hmm gezien de huidige prijzen en wat ik extra betaald heb ... zal er iets van ¤ 400,- bijkomen... misschien nog wel meer als de euro zo slecht blijft..
ik heb nog wel een tijdje moet nog 1,5 a 2 jaar opleiding doen. en ondertussen sparen.
AFC Ajax 4 ever
  woensdag 27 juli 2005 @ 14:04:27 #162
10119 appelsientje
Het beste onder de zon
pi_29169610
quote:
Op woensdag 27 juli 2005 13:23 schreef JPM01 het volgende:

[..]

ik heb nog wel een tijdje moet nog 1,5 a 2 jaar opleiding doen. en ondertussen sparen.
Oooo oke dan heb je idd nog ff
ik moet in een relatief korte termijn veel sparen ... maar goed dan heb je ook wat
pi_29171221
ik ga 20 oktober dit jaar naar australië!!! jipppies.....
  woensdag 27 juli 2005 @ 14:59:23 #164
10119 appelsientje
Het beste onder de zon
pi_29171257
quote:
Op woensdag 27 juli 2005 14:57 schreef laika het volgende:
ik ga 20 oktober dit jaar naar australië!!! jipppies.....
Dan ben ik er al 3 dagen
Hoe ga je ??
vertel vertel
  woensdag 27 juli 2005 @ 16:10:05 #165
70366 JPM01
The F1 season is over
pi_29173144
quote:
Op woensdag 27 juli 2005 14:04 schreef appelsientje het volgende:

[..]

Oooo oke dan heb je idd nog ff
ik moet in een relatief korte termijn veel sparen ... maar goed dan heb je ook wat
ik spaar nu al, ik heb mijn zinnen er opgezet. en via azie naar australie en via de states terug lijkt me gewoon leuk
AFC Ajax 4 ever
  woensdag 27 juli 2005 @ 16:12:36 #166
10119 appelsientje
Het beste onder de zon
pi_29173213
quote:
Op woensdag 27 juli 2005 16:10 schreef JPM01 het volgende:

[..]

ik spaar nu al, ik heb mijn zinnen er opgezet. en via azie naar australie en via de states terug lijkt me gewoon leuk
Ik zou het zeker doen als je het geld er voor hebt
Ik heb alleen een stop over op Hong Kong ( en 1 maand nieuw Zeeland)
En tja de states.. dat doe ik dan nog wel een keer
  woensdag 27 juli 2005 @ 17:20:05 #167
70366 JPM01
The F1 season is over
pi_29175235
quote:
Op woensdag 27 juli 2005 16:12 schreef appelsientje het volgende:

[..]

Ik zou het zeker doen als je het geld er voor hebt
Ik heb alleen een stop over op Hong Kong ( en 1 maand nieuw Zeeland)
En tja de states.. dat doe ik dan nog wel een keer
ik hou ook van vliegen ondanks mijn lengte van 2 meter en ook lange afstandvluchten gaan mij goed af.
AFC Ajax 4 ever
pi_29185304
quote:
Op zaterdag 23 juli 2005 15:18 schreef Bean het volgende:
Waarschijnlijk heb je gelijk, maar dan vraag ik: wat is duur? Ik betaal voor een jaarticket met diverse stopovers in Azie met belasting erbij 1490 euro. Als ik zo rondkijk is dat echt niet zo gek duur, ook niet als je het ticket los boekt. Een retour Sydney alleen al kost je al heel snel meer dan 1000 euro.
pi_29332344
Hoe zit het in Australie met het betalen met creditcard ?
In de USA betaal je zelfs een simpel shirtje van $10 met je card.
Is dit in Australie ook gebruikelijk (waar ligt de grens ?)
En dan heb ik het over het noordoosten (Sydney-Cairns)
pi_29346692
quote:
Op maandag 1 augustus 2005 19:10 schreef Rhi het volgende:
Hoe zit het in Australie met het betalen met creditcard ?
In de USA betaal je zelfs een simpel shirtje van $10 met je card.
Is dit in Australie ook gebruikelijk (waar ligt de grens ?)
En dan heb ik het over het noordoosten (Sydney-Cairns)
Over Cairns kan ik je niets vertellen, maar in Melbourne en Sydney kun je bij alle grote winkels (i.e. Coles & Woolworths) zelfs $1,50 met je creditcard afrekenen. In bars heb ik meestal een "tab" - je legt je creditcard achter de toonbank en je krijgt een kaartje met nummer erop dat je iedere keer laat zien als je drinken haalt en je betaalt aan de eind van de avond de rekening. Sommige kleine winkels hebben een minimum (meestal ergens tussen de $5 en $20) voordat je met een creditcard kan betalen, maar ook dat wordt steeds minder.
pi_29482564
in de USA wordt er bij elke creditcard transactie een klein bedrag in rekening gebracht. omdat het een NL kaart is. dacht dat het rond de 15 eurocent is ofzo.

voor een paar weekjes is dat wel te overzien, maar als je 6 maanden of langer dit hebt gaat het toch duur worden. iemand ervaringen mee in AUS?
ook nog njet
pi_29504003
Zijn er hier nog meer mensen aan het worstelen met het nieuwe zorgstelsel?

Ik had al een leuke all-in-one verzekering op het oog, van Elvia. Ziekte- en reisverzekering in 1, ideaal.

Nu blijkt dus dat je vanaf januari verplicht ook een ziektekostenverzekering in Nederland moet hebben (die minimaal 90 euro per maand gaat kosten naar het schijnt), waar je in het buitenland geen reet aan hebt.

Mijn verzekeringskosten worden dus in 1 klap 2 keer zo duur. Het maakt niet uit dat je een jaar lang niet eens in Nederland bent, betalen zal je

Duidelijkheid is echter nog ver te zoeken aangezien de maatschappijen er zelf ook niet uit zijn. Die 90 euro basispremie lijkt echter een zekere zaak te zijn.
pi_29505078
nog zoiets,
telefoons, ik heb een relatief oudje Nokia 5210 en dies dualband 900-1800 Mhz, simlock vrij

wil em eigenlijk meenemen om de kosten van een nieuwe uit te sparen.
kan je deze gebruiken in auz en nz? of heb je een tri-band nodig?
ook nog njet
  maandag 8 augustus 2005 @ 18:23:33 #174
10119 appelsientje
Het beste onder de zon
pi_29505320
quote:
Op maandag 8 augustus 2005 16:38 schreef Kontiki het volgende:

Ik had al een leuke all-in-one verzekering op het oog, van Elvia. Ziekte- en reisverzekering in 1, ideaal.

Nu blijkt dus dat je vanaf januari verplicht ook een ziektekostenverzekering in Nederland moet hebben (die minimaal 90 euro per maand gaat kosten naar het schijnt), waar je in het buitenland geen reet aan hebt.

Mijn verzekeringskosten worden dus in 1 klap 2 keer zo duur. Het maakt niet uit dat je een jaar lang niet eens in Nederland bent, betalen zal je

Duidelijkheid is echter nog ver te zoeken aangezien de maatschappijen er zelf ook niet uit zijn. Die 90 euro basispremie lijkt echter een zekere zaak te zijn.
Volgens mij is dat alleen het geval als je in Nederland bent!
Anders moet jij je verzekering maatschappij ff bellen... dat ga ik ook maar eens doen ..
pi_29505861
quote:
Op maandag 8 augustus 2005 18:23 schreef appelsientje het volgende:
Volgens mij is dat alleen het geval als je in Nederland bent!
Ik vrees van niet. Iedereen die ingezetene is van Nederland moet dokken. Ingezetene = woonachtig in Nederland. Je woont nog steeds in Nederland als je door Australie trekt.
Uitschrijven bij je gemeente is een oplossing, maar dan kan je geen reisverzekering afsluiten (= NL adres verplicht).

De maatschappijen heb ik al gebeld, maar ze weten er zelf ook maar weinig van. Het schijnt dat je later wel een deel van die 90 euro per maand kan terugkrijgen, maar dat is natuurlijk vervelend als je eerst al veel geld hebt betaald.
Meer (ontzettend vage) info staat op www.denieuwezorgverzekering.nl
Daar staat ook dit:
quote:
Ik woon in Nederland, maar ga anderhalf jaar op wereldreis. Ben ik verzekeringsplichtig voor de zorgverzekeringswet?

Antwoord:
Vanaf 1 januari 2006 zijn o.a. alle Nederlandse ingezetenen verplicht zich te verzekeren in het kader van de Zorgverzekeringswet. Indien iemand voor een aantal maanden een wereldreis gaat maken blijft hij gedurende de reis ingezetene van Nederland, waardoor men verplicht is om een zorgverzekering te sluiten bij een zorgverzekeraar die de Zorgverzekeringswet uitvoert naar keuze. Indien men geen zorgverzekering afsluit wordt u door het College voor zorgverzekeringen een boete opgelegd.

Op welke prestaties men op grond van de Zorgverzekeringswet recht heeft, is afhankelijk van de gekozen polis.
Daarnaast heeft men, op grond van de Europese socialezekerheidsverordening 1408/71 (de Verordening) in de EU/EER-lidstaten en op grond van de bilaterale socialezekerheids Verdragen in de verdragslanden, recht op zorg die tijdens het tijdelijk verblijf medisch noodzakelijk wordt.
Australie heeft een bilateraal verdrag met Nederland, maar geen idee of dat van invloed is.

[ Bericht 3% gewijzigd door Kontiki op 08-08-2005 19:07:02 ]
pi_29506048
quote:
Op maandag 8 augustus 2005 18:05 schreef Cat-Active het volgende:
nog zoiets,
telefoons, ik heb een relatief oudje Nokia 5210 en dies dualband 900-1800 Mhz, simlock vrij

wil em eigenlijk meenemen om de kosten van een nieuwe uit te sparen.
kan je deze gebruiken in auz en nz? of heb je een tri-band nodig?
Die kun je gebruiken. Australie heeft dezelfde frequenties als hier. Azie niet.
pi_29536600
ah mooi, thx

nog een vraagje aan de mensen die al geweest zijn.
ik vroeg me af hoe het zit met kamperen. wordt dat veel door backpackers gedaan (bv kwart van de tijd) of gebeurd het sporadisch een nachtje. Om nou me lichtgewicht tentje mee te nemen als ik em maar een paar keer gebruik is ook zo overdreven.
ook nog njet
  woensdag 10 augustus 2005 @ 14:18:51 #178
10119 appelsientje
Het beste onder de zon
pi_29538654
quote:
Op maandag 8 augustus 2005 18:58 schreef Kontiki het volgende:

[..]

Ik vrees van niet. Iedereen die ingezetene is van Nederland moet dokken. Ingezetene = woonachtig in Nederland. Je woont nog steeds in Nederland als je door Australie trekt.
Uitschrijven bij je gemeente is een oplossing, maar dan kan je geen reisverzekering afsluiten (= NL adres verplicht).

De maatschappijen heb ik al gebeld, maar ze weten er zelf ook maar weinig van. Het schijnt dat je later wel een deel van die 90 euro per maand kan terugkrijgen, maar dat is natuurlijk vervelend als je eerst al veel geld hebt betaald.
Daar staat ook dit:
[..]

Australie heeft een bilateraal verdrag met Nederland, maar geen idee of dat van invloed is.
.. oo oke dan kan ik mijn verzekering dus ook wel weer opzeggen begrijp ik ..
Als ik toch in Nederland blijf..
  woensdag 10 augustus 2005 @ 14:19:48 #179
10119 appelsientje
Het beste onder de zon
pi_29538663
quote:
Op maandag 8 augustus 2005 18:58 schreef Kontiki het volgende:

[..]

Daar staat ook dit:
[..]

.. oo oke dan kan ik mijn reisverzekering dus ook wel weer opzeggen begrijp ik ..
Als ik toch in Nederland verzekerd blijf...
pi_29552171
niet helemaal waar.

Toen ik bijna een jaar naar Australie ging (1998) moest ik mij uitschrijven.
Als je langer dan 6 maanden buiten nederland bent moet je je uitschrijven voor zorg. Dus het kost je geen geld. Probleem alleen is de thuiskomst. Ik heb toen een verzekering met thuiskomst afgesloten. Ik was dan 3 maanden verzekerd voor zorg. Tijd genoeg om een baan te vinden of in te schrijven als werkzoekend.
quote:
Op maandag 8 augustus 2005 16:38 schreef Kontiki het volgende:

In a world without fences, who needs Windows and Gates!
pi_29552291
quote:
Op donderdag 11 augustus 2005 02:02 schreef merry77 het volgende:
niet helemaal waar.

Toen ik bijna een jaar naar Australie ging (1998) moest ik mij uitschrijven.
Als je langer dan 6 maanden buiten nederland bent moet je je uitschrijven voor zorg. Dus het kost je geen geld. Probleem alleen is de thuiskomst. Ik heb toen een verzekering met thuiskomst afgesloten. Ik was dan 3 maanden verzekerd voor zorg. Tijd genoeg om een baan te vinden of in te schrijven als werkzoekend.
Dat hele systeem bestaat straks dus niet meer. Het is het hele verhaal wat zo vervelend is: je MAG je niet meer uitschrijven voor zorg. Thuiskomstverzekeringen bestaan dan niet meer, aangezien je al verplicht verzekerd moet zijn.
Elvia zei het nog: ze moeten nu duizenden thuiskomstverzekeringen gaan annuleren.
  vrijdag 12 augustus 2005 @ 09:32:33 #182
10119 appelsientje
Het beste onder de zon
pi_29576991
quote:
Op donderdag 11 augustus 2005 02:15 schreef Kontiki het volgende:

[..]

Dat hele systeem bestaat straks dus niet meer. Het is het hele verhaal wat zo vervelend is: je MAG je niet meer uitschrijven voor zorg. Thuiskomstverzekeringen bestaan dan niet meer, aangezien je al verplicht verzekerd moet zijn.
Elvia zei het nog: ze moeten nu duizenden thuiskomstverzekeringen gaan annuleren.
KLopt .. maar ik hoorde van een vriendin (ik moet de site nog ff lezen) dat als je onder een bepaald minumum zit je geld krijgt van de regering..
Nou ja aangezien wij geen inkomsten hebben
Maar ik ga het allemaal ff doorlezen..
pi_29578858
Ff weer over australie:

Is er iemand die ervaring heeft met een soort van verzorgde reis naar Australie voor 2 a 3 weken? Dus bijvoorbeeld met een camper rondtrekken, of van hotel naar hotel? Aan welke kosten moet ik denken, wat zijn een beetje de marktleiders op dat gebied etc.?
-
-
pi_29591881
Tallz, dat soort reizen vind je veel terug op de Vakantiebeurs in Utrecht. Dus misschien een aanrader om daarheen te gaan? Marktleiders zijn denk ik wel Djoser en Koning Aap reizen. En Shoestring biedt ook goede reizen aan. Plak er even .nl achter en je hebt hun sites gok ik

Ben inmiddels wat meer te weten gekomen over de zorgverzekering. Je krijgt inderdaad geld terug, iets van de helft in totaal. Maar ik weet niet of je dat achteraf pas terugkrijgt. Zou wel vervelend zijn, want dan moet er eerst gelapt worden.
Alleeeen.... als je meer dan 8 maanden naar het buitenland gaat, moet je je uitschrijven bij de gemeente. Dit is verplicht overigens. Je huidige adres wordt dan een tijdelijk correspondentie-adres. Als ik het goed heb, ben je dan geen ingezetene van NL meer en hoef je die hele k*tverzekering niet meer te betalen! Een reis+zorgverzekering van Elvia is dan ruim voldoende

Dit alles onder voorbehoud.

En nog een tip: vertel je bank niet van je reisplannen als je een creditcard hebt. Dat heb ik wel gedaan (had een vraag) en ze begonnen te zeuren dat ik wel een inkomen moet blijven houden e.d.
pi_29593038
Ik ga 30 augustus die kant op!
"An educated citizenry is a vital requisite for our survival as a free people."
  zondag 14 augustus 2005 @ 14:18:49 #186
12621 tcr
*nix 4ever
pi_29627781
quote:
Op vrijdag 12 augustus 2005 11:49 schreef Tallz het volgende:
Ff weer over australie:

Is er iemand die ervaring heeft met een soort van verzorgde reis naar Australie voor 2 a 3 weken? Dus bijvoorbeeld met een camper rondtrekken, of van hotel naar hotel? Aan welke kosten moet ik denken, wat zijn een beetje de marktleiders op dat gebied etc.?
Ik heb er nog geen ervaring mee, mijn vakantie begint pas op 9 november. Ik ben geen backpakker en heb dus voor het gemak gekozen. Mijn doel was Sydney, dus daar ben ik op gaan zoeken. Een ticket naar Sydney, een bus/trein pas of toch een auto. Alle hotels boeken of op goed geluk.

Toch maar gekozen voor een volledige geregelde route met alle hotels en al. Deze om precies te zijn:

http://www.specialtraffic.nl/reis.asp?reis_id=2615&bwna=

Bij aankomst in Adelaid begint de autoreis nog niet gelijk, eerst twee dagen een hotel in Adelaide. Dan de autoroute met alle hotels geregeld. En bij aankomst in Sydney gelijk de auto inleveren voor nog 4 dagen Sydney (zal wel tekort zijn, maar geeft me een reden om terug te gaan en dan Sydney - Brisbane te doen).

Totaalkosten voor 1 persoon een kleine 3500 euro (slik). Bij twee personen betaal je alleen een extra ticket, tja het heeft zijn voordelen in je uppie, maar die zijn niet financieël.
  zondag 14 augustus 2005 @ 15:21:22 #187
37305 BushRanger
in Wellington
pi_29629552
quote:
Op vrijdag 12 augustus 2005 23:44 schreef Kontiki het volgende:
Ben inmiddels wat meer te weten gekomen over de zorgverzekering. Je krijgt inderdaad geld terug, iets van de helft in totaal. Maar ik weet niet of je dat achteraf pas terugkrijgt. Zou wel vervelend zijn, want dan moet er eerst gelapt worden.
Alleeeen.... als je meer dan 8 maanden naar het buitenland gaat, moet je je uitschrijven bij de gemeente. Dit is verplicht overigens. Je huidige adres wordt dan een tijdelijk correspondentie-adres. Als ik het goed heb, ben je dan geen ingezetene van NL meer en hoef je die hele k*tverzekering niet meer te betalen! Een reis+zorgverzekering van Elvia is dan ruim voldoende

Dit alles onder voorbehoud.
Hoezo is het verplicht je uit te schrijven bij de gemeente? Ik wist dat niet en heb dat ook niet gedaan toen ik een jaar weg was. Binnenkort ga ik weer meer dan een jaar weg en ik was het eigenlijk ook niet van plan. Ben je dan soort van 'statenloos'? Je staat namelijk nergens meer ingeschreven als burger van een gemeente... Gaat dit dan op de lange termijn geen vervelende gevolgen hebben met AOW etc. Je bent een jaar geen Nederlander geweest. En hoe zit het met je paspoort? Ik snap niet hoe het werkt...
pi_29636693
quote:
Op zondag 14 augustus 2005 15:21 schreef BushRanger het volgende:
Hoezo is het verplicht je uit te schrijven bij de gemeente? Ik wist dat niet en heb dat ook niet gedaan toen ik een jaar weg was. Binnenkort ga ik weer meer dan een jaar weg en ik was het eigenlijk ook niet van plan. Ben je dan soort van 'statenloos'? Je staat namelijk nergens meer ingeschreven als burger van een gemeente... Gaat dit dan op de lange termijn geen vervelende gevolgen hebben met AOW etc. Je bent een jaar geen Nederlander geweest. En hoe zit het met je paspoort? Ik snap niet hoe het werkt...
Ik begrijp precies wat je bedoelt, ik zit met precies dezelfde vragen (plus nog een belangrijke: hoe met het met je -inschrijving voor een- huurwoning). En toch antwoordde mijn gemeente dit:
quote:
Het klopt inderdaad dat, indien een persoon voor langer dan 8 maanden naar
het buitenland vertrekt, hij of zij zich moet uitschrijven. Echter, heel
vaak wordt er gekozen voor een zgn "briefadres" (lees kontaktadres). Dit
adres kan je huidige adres zijn wat wordt omgezet in een briefadres en in
jouw geval zou ik er ook voor kiezen.
Wat moet je doen ? Een aangifteformulier invullen waarin je aangeeft dat het
huidige adres omgezet moet worden in een briefadres. Daarnaast moet de
hoofdbewoner hiervoor schriftelijk zijn of haar toestemming verlenen; dit
kan op de achterkant van het formulier en tevens moet er een kopie van jouw
legitimatie meegestuurd worden en een kopie van de legitimatie van degene
die de toestemming geeft. Dit formulier kan afgehaald worden op de afdeling
burgerzaken of ik kan het je toesturen. Heb je nog vragen, of moet ik het
formulier toesturen, neem dan even kontakt op met de afdeling burgerzaken.
Met vriendelijke groet,
Ik heb alleen het idee dat ze het niet controleren, en het dus geen probleem is als je je niet uitschrijft.
N.B. Uiteraard heeft uitschrijven geen gevolg voor je paspoort. Je blijft gewoon Nederlander hoor.
  zondag 14 augustus 2005 @ 21:09:37 #189
37305 BushRanger
in Wellington
pi_29639072
quote:
Op zondag 14 augustus 2005 19:44 schreef Kontiki het volgende:

[..]

Ik begrijp precies wat je bedoelt, ik zit met precies dezelfde vragen (plus nog een belangrijke: hoe met het met je -inschrijving voor een- huurwoning). En toch antwoordde mijn gemeente dit:
[..]

Ik heb alleen het idee dat ze het niet controleren, en het dus geen probleem is als je je niet uitschrijft.
N.B. Uiteraard heeft uitschrijven geen gevolg voor je paspoort. Je blijft gewoon Nederlander hoor.
Je zegt 'en toch antwoordde mijn gemeente dit', maar ik vind dat het helemaal geen antwoord geeft. Het geeft alleen maar aan hoe je je uitschrijft en wat een briefadres is, maar de overige gevolgen staan er niet in beschreven.
pi_29645961
quote:
Op zondag 14 augustus 2005 21:09 schreef BushRanger het volgende:
Je zegt 'en toch antwoordde mijn gemeente dit', maar ik vind dat het helemaal geen antwoord geeft. Het geeft alleen maar aan hoe je je uitschrijft en wat een briefadres is, maar de overige gevolgen staan er niet in beschreven.
Nou en, dat claim ik toch niet? Met 'en toch' bedoel ik dat de gemeente beweert dat je je moet uitschrijven.
pi_30203982
ik wil over ong. een jaar/ 1,5 gaan backpacken door Australien heen

en zoek mensen die dit al eens hebben gedaan zodat ik wat info op kan doen van andere mensen.
en miss. hun reis verslag willen vertellen!
en hoe zij zich er op voorbereid hebben
echte mannen eten geen honing!! die kauwen op bijen
  vrijdag 2 september 2005 @ 16:36:40 #192
25637 hbruyn
Ben benieuwd
pi_30206068
Ik heb het zelf een jaar of drie geleden gedaan.
Je kunt informatie vinden op mijn website: www.bruyn.net
Als je nog wat wil weten dan hoor ik het wel.
Succes, en veel plezier alvast
  vrijdag 2 september 2005 @ 16:40:44 #193
50634 Houniet
ik ruik vet lekker
pi_30206204
een vriend van mij heeft het ook gedaan, was een hele leuk om gedaan te hebben, alleen koste het heel veel geld..
Op zaterdag 10 juni 2023 14:52 schreef GGMM het volgende:
Eigenlijk is elke prijs die in het voetbal gewonnen wordt terug te leiden naar het Ajax-DNA
pi_30206266
quote:
Op vrijdag 2 september 2005 16:40 schreef Houniet het volgende:
een vriend van mij heeft het ook gedaan, was een hele leuk om gedaan te hebben, alleen koste het heel veel geld..
Dat is nog eens nuttige info voor TS!
Ja, die met de ballen in de bek.
  vrijdag 2 september 2005 @ 16:49:31 #195
50634 Houniet
ik ruik vet lekker
pi_30206498
hij had de kosten onderschat dus dat moet je niet doen
Op zaterdag 10 juni 2023 14:52 schreef GGMM het volgende:
Eigenlijk is elke prijs die in het voetbal gewonnen wordt terug te leiden naar het Ajax-DNA
pi_30210164
quote:
Op vrijdag 2 september 2005 18:54 schreef Jaguarized het volgende:

[..]

In het landenoverzicht heb ik gekeken, bedoel je dat?
Alleen de link werkt niet in het landeoverzicht, maar als je het woord admin eruit haalt wel
pi_30210180
quote:
Op vrijdag 2 september 2005 18:55 schreef DutchTrain het volgende:

[..]

Alleen de link werkt niet in het landeoverzicht, maar als je het woord admin eruit haalt wel
Oh bagger, en ik had hem al gemeld in FB.
Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
pi_30261622
Een vriend van mij is net terug na een half jaar backpacken door Australië. Als je meer wilt weten moet je me maar ff mailen, dan geef ik je zn e-mail.
Hij is helemaal langs de kust getrokken, maar ook in de outback geweest , ook is hij op Fiji geweest en op de terugweg Thailand.
pi_30262062
quote:
Op zondag 4 september 2005 16:49 schreef Ska-te het volgende:
Een vriend van mij is net terug na een half jaar backpacken door Australië. Als je meer wilt weten moet je me maar ff mailen, dan geef ik je zn e-mail.
Hij is helemaal langs de kust getrokken, maar ook in de outback geweest , ook is hij op Fiji geweest en op de terugweg Thailand.
Ah Fiji, daar wil ik ook nog heen. Als hij een adresje heeft voor goedkoop onderdak dan hoor ik dat graag.
Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
  zondag 4 september 2005 @ 17:02:19 #200
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_30262129
quote:
Op zondag 4 september 2005 17:00 schreef Jaguarized het volgende:

[..]

Ah Fiji, daar wil ik ook nog heen. Als hij een adresje heeft voor goedkoop onderdak dan hoor ik dat graag.
Beachcomber island, alles voor 30 euro per dag, je hebt geen bandje om want t eiland is 100 bij 50 meter en je kan geen kant op.

Puik.
Bovenstaande tekst = C C 3.0 NL BY-NC-ND - quotes inkorten uitgezonderd.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')