Ga alsjeblieft met Australian Backpackers (backpackers.nl) dus, Travel Active is een verschrikkelijke zeik-organisatie. Hoop problemen mee gehad.quote:Op woensdag 8 juni 2005 10:52 schreef appelsientje het volgende:
moet alleen nog ff kijken met welke organisatie ik ga
travel active of backpackers.nl
Gelijk de eerste dag dat je aankomt een VIP of YHA-kaart aanschaffen, dat krijg je er 800 procent uit. Voorbeeld: treinreis Alice Springs - Darwin is normaal 240 dollar, maar met zo'n kortingskaart 120 dollar, dit terwijl de kaart maar 40 dollar kost ofzo. Ik loop zelf al maanden te prutsen met Nomads (ik steun kleinere organisatiesquote:Op donderdag 9 juni 2005 16:26 schreef Cat-Active het volgende:
er zijn heel wat van die hostel koringskaarten, VIP, YHA, StayOkay, Nomads. Heb je hier echt wat aan of is het crap?
Oke dat is een goede tip!!! zo is een trein kaart stukken goedkoper!!quote:Op vrijdag 10 juni 2005 08:05 schreef Flem het volgende:
[..]
Gelijk de eerste dag dat je aankomt een VIP of YHA-kaart aanschaffen, dat krijg je er 800 procent uit. Voorbeeld: treinreis Alice Springs - Darwin is normaal 240 dollar, maar met zo'n kortingskaart 120 dollar, dit terwijl de kaart maar 40 dollar kost ofzo. Ik loop zelf al maanden te prutsen met Nomads (ik steun kleinere organisaties), maar dan krijg je een stuk minder kortingen. StayOkay is volgens mij hetzelfde als YHA, maar dan een andere versie ofzo, dat herkennen ze hier echter vaak niet.
Ik heb het ff gemist... maar wanneer ga jij naar Australië ??quote:Op vrijdag 10 juni 2005 09:21 schreef Cat-Active het volgende:
misschien handig om alle beschikbare kortingskaarten aan te schaffen? als je voor langere tijd gaat dan. Of wordt dat overkill?
'Het weer in Australie' is wat lastiger in te delen dan 'het weer in Nederland' he? Het is een werelddeel, de bovenste helft is tropisch (dus altijd warm) terwijl het zuiden wel seizoenen kent, etc.quote:Op vrijdag 10 juni 2005 09:07 schreef appelsientje het volgende:
Grappig het weer in Australië is op dit moment hetzelfde als in Nederland (iets warmer zelfs).. alleen met die verschil dat het daar winter is... en hier zomer.... *zucht*
euh ja dat kloptquote:Op vrijdag 10 juni 2005 11:15 schreef Kontiki het volgende:
[..]
'Het weer in Australie' is wat lastiger in te delen dan 'het weer in Nederland' he? Het is een werelddeel, de bovenste helft is tropisch (dus altijd warm) terwijl het zuiden wel seizoenen kent, etc.
Het kan in Melbourne nu best wel klote weer zijn terwijl het in Cairns heet is.
Natuurlijk is het lekker om een zak geld te hebben dat je in ieder geval de eerste maanden doorkomt... daarom ben ik nu ook aan het sparenquote:Op vrijdag 10 juni 2005 12:22 schreef Walking_On_Sunshine het volgende:
Ze zullen het misschien niet vragen maar ja 3200 euro op je rekening voordat je daar een jaar gaat blijven is toch wel lekker (en nodig) lijkt mij.
Anders kan je straks 11 van de 12 mnd gaan werken
(nog 5 dgn,heb er zin in!! spanning begint beetje te komen nu)
Hoe lang ben je er al ? (het is daar trouwens nu toch dik in de nacht? ) en hoe lang ga je daar blijven??quote:Op vrijdag 10 juni 2005 18:37 schreef Karliene het volgende:
1 kortingskaart is meer dan genoeg en dat is de VIP!
Je kan ook een YHA kaart aanschaffen, maar dat loont alleen als je ook in hun hostels verblijft.
Ik had zelf beide kaarten, omdat ik de VIP kaart automatisch van Travel Active kreeg.
De VIP kaart heb ik het meest gebruikt, omdat de hostels die bij VIP zijn aangesloten nou eenmaal gezelliger zijn dan YHA's.
Toen ik op Sydney Kingsford Smith Airport aankwam moest ik mijn paspoort afgeven bij een speciale balie. Daarna keek de man met een vreemde blik in mijn paspoort, vervolgens plakte hij het visa erin en zei: enjoy your stay. Mijn 5 reisgenoten hoefden ook niets te laten zien.
Neem voor de zekerheid toch een afschrift van je bankrekening mee, je weet maar nooit.
Vorige week was ik nog in Melbourne en het is daar koud! Gure wind ook.
Maar ja, wat wil je, het is daar nu winter.
Nee hoor, dat moet je officieel kunnen aantonen als je het land binnenkomt. Officieel, want ze schijnen er dus bijna nooit naar te vragen. Maar goed, 'better safe than sorry' en bovendien heb ik het angstige vermoeden dat 3200 euro er doorheen gaat als zoete koekquote:Op vrijdag 10 juni 2005 11:20 schreef appelsientje het volgende:
Wat me nog niet echt duidelijk is ( ik moet er nog ff goed na kijken) jij hebt je visum gekregen... moest je op dat moment ook laten zien dat je ¤ 3200,- op je rekening hebt ?
Ja die angst heb ik ook al .... Maar goed dan heb je ook watquote:Op vrijdag 10 juni 2005 19:50 schreef Kontiki het volgende:
[..]
Nee hoor, dat moet je officieel kunnen aantonen als je het land binnenkomt. Officieel, want ze schijnen er dus bijna nooit naar te vragen. Maar goed, 'better safe than sorry' en bovendien heb ik het angstige vermoeden dat 3200 euro er doorheen gaat als zoete koek![]()
Ik ben sinds 2 dagen weer terug in NL.quote:Op vrijdag 10 juni 2005 19:18 schreef appelsientje het volgende:
[..]
Hoe lang ben je er al ? (het is daar trouwens nu toch dik in de nacht? ) en hoe lang ga je daar blijven??
Ik zit een beejte in over het werk.. ik hoorde van iemand dat er bijna geen werk is voor backpackers... is dat zo ?? of valt het allemaal wel mee ?
hehe good planquote:Op vrijdag 10 juni 2005 20:32 schreef Kontiki het volgende:
Goed idee zo'n meeting, ik zie het spandoek al hangen: "Fok! Oz"![]()
Oke ook dat zijn handige tips en een welkom terug trouwensquote:Op vrijdag 10 juni 2005 20:34 schreef Karliene het volgende:
[..]
Ik ben sinds 2 dagen weer terug in NL.
Ik heb er voor gekozen om eerder terug te gaan.
Eerst zou ik van januari t/m augustus blijven, maar dat is nu dus januari tot juni geworden.
Er is wel werk voor backpackers, vooral harvest work.
Het beste is om in backpacker magazines als TNT Magazine en British Balls (weet niet of deze online staan) te kijken voor baantjes.
Daarnaast zijn de notice boards in hostels ook een goede bron.
Praten met andere backpackers die werken wil ook nog weleens wonderen doen.
Winter?! Koud?! Gister en eergister was het hier nog 20 graden - da's warm (warmer dan het in Nederland was) voor de tijd van het jaar (normaal zou het nu een graadje of 15 moeten zijn). Maar je hebt gelijk, als de wind opsteekt dan kan het fris aanvoelen. Maar de winter hier is tot nu toe erg mild, maar het "ergste" moet nog komen - in Juli zal de gemiddelde temperatuur zo rond de 12 graden liggen. Vorig jaar was het koudste een dag met minimaal 2 graden en maximaal 7 graden. Niets te klagen dus.quote:Op vrijdag 10 juni 2005 18:37 schreef Karliene het volgende:
[knip]
Vorige week was ik nog in Melbourne en het is daar koud! Gure wind ook.
Maar ja, wat wil je, het is daar nu winter.
Koud ...quote:Op zaterdag 11 juni 2005 05:09 schreef AtDaMotDaMotDa het volgende:
Het is hier nu freakin KOUD, 20 graden brrrr. Ik loop met een vest en lange broek aan, ben veel te lang de zomer gewend
En nog even over dat werk, je moet wel een ongelofelijke broodmongool zijn wil je hier geen werk vinden. Als ik hier in Sydney over de straat langs hostels loop, naar het Travellers Contact Point ga of gewoon de bordjes bij winkels bekijk heb je hier zo een baan.
Baantjes die je hier veel vindt zijn fruitplukkers, marketing / sales (verkopen op straat, commissie gebaseerd), office work ( MBO diploma of hoger noodzakelijk) of hospitality work ( RSA certificaat nodig, een Reponsible Service of Alcohol cursus kost 85 dollar en duurt een dag). Als je hier voor langere tijd blijft raad ik iedereen aan om een iets langere cursus te volgen, bijvoorbeeld voor security en / of crowd controller. De cursussen stellen echt niet zo veel voor, gewoon common sense maar je moet ze wel hebben en je hebt een voorsprong op de rest. Securiy guards en crowd controllers zijn veel gevraagd door heel Australie en vaak evenementengebaseerd, dus je ziet ook nog veel leuks.
helaas nog 1 jaar studeren, maar daarna ben ik wegquote:Op vrijdag 10 juni 2005 09:47 schreef appelsientje het volgende:
[..]
Ik heb het ff gemist... maar wanneer ga jij naar Australië ??
oke je hebt mail als het goed isquote:Op zaterdag 11 juni 2005 11:06 schreef Gumtree het volgende:
voor diegene die nog een reisverhalen website in de aanbieding hebben, stuur mij ff een mailtje en ik zet ze op de http://australie-reisverhalen.pagina.nl
mail naar australie-reisverhalen@pagina.nl
quote:Op dinsdag 14 juni 2005 11:32 schreef Walking_On_Sunshine het volgende:
Yes yes nog 1 dag...![]()
Zal jullie over een weekje wel ff laten weten hoe het is![]()
Nee had je nog niet gevraagdquote:Op dinsdag 14 juni 2005 11:43 schreef appelsientje het volgende:
[..]moet je doen !! had je nog een weblog? of had ik dat al gevraagd?
Ik ben benieuwd naar je verhalen... dan weet ik waar ik waar ik rekening mee moet houden als ik 17 oktober ga
Stiekem ben ik zo jaloers op je... zou zo mee willen.. .maar helaas moet ik nog een paar maanden wachten tot ik ga... hoeveel geld neem je eignelijk mee (beetje onbeleefde vraag misschienquote:Op dinsdag 14 juni 2005 17:39 schreef Walking_On_Sunshine het volgende:
[..]
Nee had je nog niet gevraagd![]()
Maar dat is www.karindownunder.nl
Er staat nog niks maar dat word gedaan (ben zelf niet zo handig met het internet dus een vriend van mij fixt hem)
ja..wat ik al zei..zal jullie op de hoogte houden![]()
Ik neem aan dat je nog wel op Fok! komtquote:Op woensdag 15 juni 2005 07:35 schreef Walking_On_Sunshine het volgende:
hehe jahaa
Whoehoee nog 8 uurtjes en dan 5 dgn Bangkok!!
Ik heb 3800 euro om mee te nemen en krijg volgende maand nog wat salaris +vak.uren...gok op zo'n 700 euro
En wie weet idd!!
wat wil je er voor hebben en waar staat ie in ozzieland?quote:Op donderdag 16 juni 2005 14:30 schreef AtDaMotDaMotDa het volgende:
Ik vlieg volgende week zaterdag naar huis![]()
* AtDaMotDaMotDa heeft nog wel een leuk campervannetje te koop
quote:Rego until end of 10/2005
current odometer is 169.000.
• new reconditioned engine (warranty until 13/01/2006),
• new battery (still 2 year of warranty),
• new radiator,
• new waterpump,
• new condenser,
• overhauled and cleaned carby
• recently renewed spark-plugs, points and ignition coil.
Campervan has a built-in
• oven and stove,
• 3-way fridge (works on 240V, 12V and gas),
• water-tap and sink
• storage space & closets
• seats 4 people
• sleeps 2 people
Comes with camping equipment: 2 gas bottles, Jerry can, pots and pans, 2 camping chairs, camping table, cutlery and plates,
$5250,- O.N.O
is dat incl ticket en andere aanschaf spullen?quote:Op woensdag 15 juni 2005 07:35 schreef Walking_On_Sunshine het volgende:
hehe jahaa
Whoehoee nog 8 uurtjes en dan 5 dgn Bangkok!!
Ik heb 3800 euro om mee te nemen en krijg volgende maand nog wat salaris +vak.uren...gok op zo'n 700 euro
En wie weet idd!!
Ik snap wat je bedoelt... ik probeer de hele maand Sept te werken en dat geld voor de eerste maanden Sydney te gebruiken...quote:Op zondag 3 juli 2005 18:59 schreef Kontiki het volgende:
Jeeh, gefeliciteerd
Ik wilde mijn reis eerst omboeken bij Backpackers, van China Airlines naar Cathay. Maar bleek dat net de belasting omhoog was gegaan voor Cathay. Dus moet nu zelf een ticket los boeken naar NZ, maar dat doe ik daar wel. Het geld zet ik speciaal apart, anders gaat het op aan Australisch gerstenat
Over geld gesproken: ik hoor van veel backpackers dat vooral die eerste tijd in Sydney geld slurpt. Dus ik heb nu een aparte 'spaarpot' voor Sydney gemaakt. Met dat geld kan ik straks de accomodatie en eten/drinken in Sydney betalen. Scheelt toch weer in het budget. Absoluut gezien maakt het niet uit natuurlijk, maar ik vind het wel fijn om een buffertje te hebben.
uit het raam kijkenquote:Op zondag 3 juli 2005 19:03 schreef appelsientje het volgende:
[..]
Ik snap wat je bedoelt... ik probeer de hele maand Sept te werken en dat geld voor de eerste maanden Sydney te gebruiken...
Maar die foto's gisteren... *kwijlt*
Ik zag trouwens dat ik een persoonlijke tv heb... met zelf te kiezen kanalenen ik kan ook nog gamen (zelfs tegen elkaar
)
Wat wilt een mens nog meer op zo'n lange vlucht
Zeg hoe gaat het eigenlijk met je ??quote:Op zondag 19 juni 2005 15:22 schreef Walking_On_Sunshine het volgende:
joh,wat voor is het??
en voor hoeveel idd...
Ben nu trouwens in Bangkok..op zich wel leuk maar 5 dgn is te lang!!! ben toch wel blij als ik dinsdag naar Sydney vlieg!!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |