abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_27177718
quote:
Op vrijdag 20 mei 2005 10:38 schreef nikk het volgende:

[..]

Niet liegen

Je hebt ergens nog hoop, anders zou je het plaatje niet posten.
geloven en hopen zijn twee verschillende dingen
pi_27177774
quote:
Op vrijdag 20 mei 2005 10:29 schreef twi het volgende:
Jongens, het kan nog, je weet hoe 't in de film "The Game" ging. Toen niemand meer verwachtte dat 't nep was en Michael Douglas aan een zelfmoordpoging toe was, bleek het allemaal fantastisch en slim uitgedacht
En dat jij dat nou net moet zeggen
pi_27177867
quote:
IGNcube: Have Revolution development kits gone out yet?

Shigeru Miyamoto: We have not sent out development kits to developers yet. However, development kits for the Nintendo Revolution are very similar to the ones for the GameCube. So we feel that the environments are so similar that they will be able to start development very quickly upon receiving the development kits for Revolution.

IGNcube: Can you tell us when you'll send out Revolution development kits?

Shigeru Miyamoto: As far as when we're going to be sending out development kits, we don't have set schedule at this point. But I think that if you look at it, the "development kits" that a lot of other companies are sending out, are those really the ones with the latest chips? Are those the ones that have all the latest technology? It's hard to say. I don't think we're going to be that much different from other companies when they are sending out their actual finished development kits. I think we'll be able to send the development kits in a timeframe that pleases the developers. It's going to be in a time when it fits their development schedules well.
Da's best wel laat dan volgens mij o_0
pi_27177909
quote:
Op vrijdag 20 mei 2005 10:35 schreef Tomasso het volgende:

[..]

Het laatste wat ik over deze hype kwijt is dat het schijnt dat Nintendo.com gister een plaatje op de website had (adres was ook van nintendo.com) waar iets holografisch te zien zou zijn. Ik zal het ff opzoeken. Verder geloof ik niets meer van de hype.

EDIT:
[afbeelding]
Sorry Tommasso, dat was een plaatje van de E3, check:

Dat kunnen we dus vergeten
14.gif RaymanNL vindt dit leuk
  vrijdag 20 mei 2005 @ 10:46:56 #155
120113 Tomasso
Lopen te kijken
pi_27177926
quote:
Op vrijdag 20 mei 2005 10:45 schreef Xrenity het volgende:

[..]

Waarom is dat laat? De dev kits die MS heeft gestuurd zijn apples, terwijl de Xbox 360 in november/december in de winkels ligt.

RaymanNL, dat wist ik niet . Ik had alleen maar gelezen dat het van Nintendo.com kwam en meerdere gasten kwamen weer met dat plaatje .
"A true, creative researcher has to have confidence in nonsense"
pi_27177943
quote:

[..]

Idd. En hij blijft toch wel ergug vaag
pi_27177983
quote:

[..]

Sjees, echt, Nintendo wilt gewoon niet dat er 3rd party developers zijn ofzo?
Ik las (vrij vertaald) ergens hierboven dat ze eigenlijk maar een select clubje hebben en als er een anderbedrijf is dat mee wilt doen, dat bedrijf maar even contact moet opnemen. De arrogantie zeg
Op dinsdag 21 februari 2012 22:30 schreef JoanFranka het volgende:
PINGUINS RULEREN!! Dat zijn echt een van de grappigste dieren op aarde hahahaa
pi_27178055
quote:
Op vrijdag 20 mei 2005 10:46 schreef Tomasso het volgende:

[..]

Waarom is dat laat? De dev kits die MS heeft gestuurd zijn apples, terwijl de Xbox 360 in november/december in de winkels ligt.

RaymanNL, dat wist ik niet . Ik had alleen maar gelezen dat het van Nintendo.com kwam en meerdere gasten kwamen weer met dat plaatje .
Ik betwijfel of ze het waar kunnen maken: 360 wereldwijd nog dit jaar releasen.
Een van de redenen dat men normaal gesproken gefaseerd released (JAP - US - EUR), is juist dat de productie en levering van de hardware zoon groot probleem is!

Zie vorige consoles en recentelijker de PSP
pi_27178109
quote:
Op vrijdag 20 mei 2005 10:46 schreef Tomasso het volgende:

[..]

Het zijn tenminste dev-kits en het was zelfs een beetje speelbaar op de E3
Rocks? Check.
Laser beams? Check.
Acid? Check.
Body bag? Check.
  vrijdag 20 mei 2005 @ 10:53:17 #160
76323 Mr.Happ-E
Happ-Wii!
pi_27178118
quote:
Op vrijdag 20 mei 2005 10:49 schreef Pheno het volgende:

[..]

Sjees, echt, Nintendo wilt gewoon niet dat er 3rd party developers zijn ofzo?
Ik las (vrij vertaald) ergens hierboven dat ze eigenlijk maar een select clubje hebben en als er een anderbedrijf is dat mee wilt doen, dat bedrijf maar even contact moet opnemen. De arrogantie zeg
Dat was niet een volledig bericht. Er stond inderdaad dat ze niet teveel games wilden.

Maar er hoorde te staan dat ze niet teveel games met dezelfde characters wilden! dat is toch een heel ander verhaal
"Of course I was right. I'm always right, except for the times when I'm not, but those moments don't happen so often, because I'm always right. Hah!"
pi_27178375
quote:
Op vrijdag 20 mei 2005 10:53 schreef Mr.Happ-E het volgende:

[..]

Maar er hoorde te staan dat ze niet teveel games met dezelfde characters wilden! dat is toch een heel ander verhaal
Kijken ze wel eens wat ze zelf uitgeven? Briljante uitspraak van Nintendo!
Ik vind Mario zelf leuk als platformer, maar wat ze nu allemaal met die loodgieter doen is me te gek.
Maar goed, ze moeten het zelf weten, ik heb liever keus uit veel spellen, waar vast iets voor mij tussen zit, dan de zoveelste mario sportsgame
Mensen zeuren wel op EA en het uitmelken, maar Nintendo kan er op dit moment ook wat van.
Maar goed, Zelda komt er bij mij ook, dus ik ben er ook gevoelig voor
  vrijdag 20 mei 2005 @ 11:02:39 #162
17283 Cheiron
Ho ho ho...
pi_27178389
quote:
Op vrijdag 20 mei 2005 10:53 schreef Tain het volgende:

[..]

Het zijn tenminste dev-kits en het was zelfs een beetje speelbaar op de E3
Inderdaad. En als er nu al volop aan gewerkt wordt houdt dat in dat je rond de launch een goede line-up hebt. Hoeveel Nintendo consoles (inc handehelds) hebben we ondertussen gehad met een bagger line-up bij de introductie?

Ik hoop dat Nintendo wat zaken achterhoudt, anders is het echt een gok van ze.
Too lazy to be an evil genius..
PSN ID: Cheironnl
pi_27178475
quote:
Op vrijdag 20 mei 2005 11:02 schreef Pheno het volgende:

[..]

Kijken ze wel eens wat ze zelf uitgeven? Briljante uitspraak van Nintendo!
Ik vind Mario zelf leuk als platformer, maar wat ze nu allemaal met die loodgieter doen is me te gek.
Maar goed, ze moeten het zelf weten, ik heb liever keus uit veel spellen, waar vast iets voor mij tussen zit, dan de zoveelste mario sportsgame
Mensen zeuren wel op EA en het uitmelken, maar Nintendo kan er op dit moment ook wat van.
Maar goed, Zelda komt er bij mij ook, dus ik ben er ook gevoelig voor
Ja, want Mario Sunshine is natuurlijk bijna hetzelfde als Mario Tennis dus Nintendo is bezig met uitmelken.

Er is 2 games die Nintendo aan het uitmelken is, te weten Mario Party en Pokemon. Dat zijn namelijk games die veel op elkaar lijken en slechts telken ge-update worden. Voor de rest is het hele argument van Nintendo-Mario-uitmelken een extreem achterlijke.
pi_27178522
quote:
Op vrijdag 20 mei 2005 11:02 schreef Cheiron het volgende:

[..]

Inderdaad. En als er nu al volop aan gewerkt wordt houdt dat in dat je rond de launch een goede line-up hebt. Hoeveel Nintendo consoles (inc handehelds) hebben we ondertussen gehad met een bagger line-up bij de introductie?

De line-up van de PS2 was briljant wil je zeggen? Er waren 3 of 4 games. Pas na een jaar (!) was er sprake van een fatsoenlijke line-up. Launches gaan over het algemeen gepaard met matige line-ups. Dat zal bij de XBOX360 en PS3 niet anders zijn.
pi_27178589
quote:
Op vrijdag 20 mei 2005 11:02 schreef Cheiron het volgende:

[..]

Dat hoopt iedereen natuurlijk dat er wat achtergehouden wordt, maar als de revo echt revolutionair is en de dev-kits nu pas verstuurd worden dan geef je de developers weinig tijd om echt aan iets concreets te werken. Waar ik bang voor ben is dat de line-up van de Revo gaat lijken op die van de DS: hoofdzakelijk tech-demo's die even leuk zijn om te spelen en net niet lang genoeg kunnen boeien.
Rocks? Check.
Laser beams? Check.
Acid? Check.
Body bag? Check.
pi_27178706
quote:
Op vrijdag 20 mei 2005 11:06 schreef nikk het volgende:

[..]

De line-up van de PS2 was briljant wil je zeggen? Er waren 3 of 4 games. Pas na een jaar (!) was er sprake van een fatsoenlijke line-up. Launches gaan over het algemeen gepaard met matige line-ups. Dat zal bij de XBOX360 en PS3 niet anders zijn.
Meeste launches zijn gewoon slecht idd, na een paar maanden komen pas echt de goede spellen uit
Rocks? Check.
Laser beams? Check.
Acid? Check.
Body bag? Check.
pi_27178754
quote:
Op vrijdag 20 mei 2005 11:05 schreef nikk het volgende:

[..]

Ja, want Mario Sunshine is natuurlijk bijna hetzelfde als Mario Tennis dus Nintendo is bezig met uitmelken.

Er is 2 games die Nintendo aan het uitmelken is, te weten Mario Party en Pokemon. Dat zijn namelijk games die veel op elkaar lijken en slechts telken ge-update worden. Voor de rest is het hele argument van Nintendo-Mario-uitmelken een extreem achterlijke.
Het is een ander soort uitmelking. Het zijn meestal hele leuke games, maar ik word er wel af en toe moe van dat Mario en consorten weer zo'n prominente rol in een spel spelen.
Rocks? Check.
Laser beams? Check.
Acid? Check.
Body bag? Check.
pi_27178878
quote:
Op vrijdag 20 mei 2005 11:05 schreef nikk het volgende:

[..]

uit·mel·ken (ov.ww.)
1 alles, de kleinste details uit iets, iem. halen

Waarom elke keer dat hoofd van Mario in mijn beeld? Als ik alles (sporten, dansen) met Mario wil doen, maak dan een "Sims" met Mario in de hoofdrol. Was de nieuwe soccergame slechter geweest zonder Mario? Ik denk van niet. Het spel lijkt me wel leuk, maar ik ben Mario gewoon zat aan het worden. Komt er ook nog een SSX 4: Mario down the hill?

Edit, voor de rest ben ik met je eens dat Pokemon en MParty ook extreem veel op elkaar lijken: doe 100 teveel op elkaar lijkende characters resp. wat nieuwe spelletjes erin en klaar is klara.
pi_27179023
quote:
Op vrijdag 20 mei 2005 11:15 schreef Tain het volgende:

[..]

Het is een ander soort uitmelking. Het zijn meestal hele leuke games, maar ik word er wel af en toe moe van dat Mario en consorten weer zo'n prominente rol in een spel spelen.
Dan noem je poppetje Blario en kleur je hem blauw. Dan is het geen uitmelken meer?
  vrijdag 20 mei 2005 @ 11:26:30 #170
529 twi
Het lichtje is uit...
pi_27179091
quote:
Op vrijdag 20 mei 2005 10:42 schreef Xrenity het volgende:

[..]

En dat jij dat nou net moet zeggen
pi_27179113
quote:
Op vrijdag 20 mei 2005 11:23 schreef nikk het volgende:

[..]

Dan noem je poppetje Blario en kleur je hem blauw. Dan is het geen uitmelken meer?
Dat hebben ze al bij Wario gedaan
  vrijdag 20 mei 2005 @ 11:28:03 #172
112068 MMaRsu
I need some paprika
pi_27179142
Dat Nintendo zooo dom kan zijn...ik had het niet van ze verwacht.
welcome to my submarine lair. It's long, hard and full of seamen!
pi_27179183
quote:
Op vrijdag 20 mei 2005 11:19 schreef Pheno het volgende:

[..]

uit·mel·ken (ov.ww.)
1 alles, de kleinste details uit iets, iem. halen
Is het verschil tussen platform-race-party-sport een 'kleinste detail'?
quote:
Waarom elke keer dat hoofd van Mario in mijn beeld? Als ik alles (sporten, dansen) met Mario wil doen, maak dan een "Sims" met Mario in de hoofdrol. Was de nieuwe soccergame slechter geweest zonder Mario? Ik denk van niet. Het spel lijkt me wel leuk, maar ik ben Mario gewoon zat aan het worden. Komt er ook nog een SSX 4: Mario down the hill?
Omdat het een bekende en populaire naam/figuur is. De kwaliteit van de spelen is vaak goed tot uitstekend en als de naam het een extra kan geven, waarom niet?
quote:
Edit, voor de rest ben ik met je eens dat Pokemon en MParty ook extreem veel op elkaar lijken: doe 100 teveel op elkaar lijkende characters resp. wat nieuwe spelletjes erin en klaar is klara.
Wat voegen de verschillende characters toe? Is het dan geen uitmelken meer?
  vrijdag 20 mei 2005 @ 11:37:13 #174
76323 Mr.Happ-E
Happ-Wii!
pi_27179451
Wie hoopt er eigenlijk stiekem dat er vandaag toch nog wat komt van de Revo?

Ik wil het hopen maar het lukt me niet. Ik zie wel wat er gaat gebeuren.
"Of course I was right. I'm always right, except for the times when I'm not, but those moments don't happen so often, because I'm always right. Hah!"
pi_27179477
quote:
Op vrijdag 20 mei 2005 11:29 schreef nikk het volgende:

[..]

[..]

Omdat het een bekende en populaire naam/figuur is. De kwaliteit van de spelen is vaak goed tot uitstekend en als de naam het een extra kan geven, waarom niet?
[..]

De massa moet die troep gewoon niet, dat het jou na 300 verschillende Mario delen nog niet gaat vervelen boeit verder weinig.
pi_27179646
quote:
Op vrijdag 20 mei 2005 11:37 schreef devv05 het volgende:

[..]

De massa moet die troep gewoon niet, dat het jou na 300 verschillende Mario delen nog niet gaat vervelen boeit verder weinig.
Kijk anders even naar de verkoopcijfers
pi_27179710
quote:
Op vrijdag 20 mei 2005 11:43 schreef nikk het volgende:

[..]

Kijk anders even naar de verkoopcijfers
Haalt bij lange na Sony en Microsoft niet?
α & Ω
Yaaaaaamaaaaaaaaahaaaaaaaaaaaaaaaa
pi_27179746
quote:
Op vrijdag 20 mei 2005 11:46 schreef Ker_Plunk het volgende:

[..]

Haalt bij lange na Sony en Microsoft niet?
Mario hebben we het over.

(los daarvan doet MS het helemaal niet beter dan Nintendo)
  vrijdag 20 mei 2005 @ 11:49:32 #179
117848 mark--
gewoon mark
pi_27179806
Vandaag is toch de laatste dag van de E3.. who knows
pi_27179867
quote:
Op vrijdag 20 mei 2005 11:47 schreef nikk het volgende:

[..]

Mario hebben we het over.

(los daarvan doet MS het helemaal niet beter dan Nintendo)
Dacht het wel.
Microsoft zit 3-4 jaar in de industrie, Nintendo dik 20. Microsoft heeft nu al net zo groot aandeel als Nintendo...
α & Ω
  vrijdag 20 mei 2005 @ 11:52:21 #181
65330 Ruzbeh
Five inches but its thick
pi_27179916
Ik weet nu wel helemaal zeker dat de Rev langzamer is dan de Xbox 360. Maar ATI en IBM werken eraan dus ik verwacht dat zowel de CPU als het GPU effecient worden.

Sinds deze generatie zijn graphics niet meer belangrijk voor de gameplay want nu zijn de graphics niet beperkend meer, hoewel ik het nog steeds jammer vindt.
De beste user. (Waar jij geen waardering voor hebt.)
  vrijdag 20 mei 2005 @ 11:53:53 #182
22078 Dr.Daggla
Zoals Jezus.
pi_27179966
quote:
Op vrijdag 20 mei 2005 11:51 schreef Ker_Plunk het volgende:

[..]

Dacht het wel.
Microsoft zit 3-4 jaar in de industrie, Nintendo dik 20. Microsoft heeft nu al net zo groot aandeel als Nintendo...
Ik geloof zelfs iets groter, als je de handhelds niet meerekent.
Maar das sowieso een geheel andere markt. Erg knap iig hoe MS zich zo snel heeft kunnen manifesteren in een wereld die werd gedomineerd door Ninty en Sony. .
-
  vrijdag 20 mei 2005 @ 11:55:23 #183
112068 MMaRsu
I need some paprika
pi_27180027
Ja, Halo heeft hun console van de dood gered.
  vrijdag 20 mei 2005 @ 11:56:45 #184
22078 Dr.Daggla
Zoals Jezus.
pi_27180070
quote:
Op vrijdag 20 mei 2005 11:55 schreef MMaRsu het volgende:
Ja, Halo heeft hun console van de dood gered.
Wat een onzin zeg, .
-
  vrijdag 20 mei 2005 @ 11:57:21 #185
87889 Max_Dark
Wii're waiting...
pi_27180098
Beetje teleurgesteld toen ik hoorde dat alle Nintendo games ooit kunnen worden gespeeld op dit apparaat. Geeft al wel een beetje weg dat de controller van de Revolution dus WEL knoppen moet hebben (NES met wat voor gestoorde controller jullie bedenken werkt niet echt ) en dan kijk je al snel naar een touchscreen om het een beetje revolutionair te houden. Gewoon dat voor elk spel de knoppen op het tablet verschijnen en dat is dan optimale gameplay ofzo. Beetje jammer.
pi_27180308
quote:

[..]

Dacht het wel.
En net zo groot betekent volgens jou: Nintendo haalt het bij lange na niet bij MS?
pi_27180373
quote:
Op vrijdag 20 mei 2005 11:53 schreef Dr.Daggla het volgende:

[..]

Ik geloof zelfs iets groter, als je de handhelds niet meerekent.
Maar das sowieso een geheel andere markt. Erg knap iig hoe MS zich zo snel heeft kunnen manifesteren in een wereld die werd gedomineerd door Ninty en Sony. .
Ja, dat is ook geen probleem als je zoveel geld tot je beschikking hebt. De XBOX is in financieel opzicht een extreme flop.
  vrijdag 20 mei 2005 @ 12:17:29 #188
112068 MMaRsu
I need some paprika
pi_27180728
quote:
Op vrijdag 20 mei 2005 11:56 schreef Dr.Daggla het volgende:

[..]

Wat een onzin zeg, .
Haha echt niet, zonder Halo was de Xbox 2/3 van zijn marktaandeel kwijt . Serieus zoveel mensen hebben een Xbox gekocht voor Halo, waardoor andere third party's meer voor de Xbox gingen devven. Zonder Halo was dat niet snel gebeurt.
  vrijdag 20 mei 2005 @ 12:20:29 #189
65330 Ruzbeh
pi_27180819
quote:
Op vrijdag 20 mei 2005 12:17 schreef MMaRsu het volgende:

[..]

Haha echt niet, zonder Halo was de Xbox 2/3 van zijn marktaandeel kwijt . Serieus zoveel mensen hebben een Xbox gekocht voor Halo, waardoor andere third party's meer voor de Xbox gingen devven. Zonder Halo was dat niet snel gebeurt.
Dat mag ook, consoles worden namelijk verkocht door (goede) games. Maar ja, Metroid Prime is net zo goed (of beter volgens de ratings) en zoveel Gamecubes waren er niet verkocht dus je redenering klopt niet echt.

Hele volwassen signature trouwens.
pi_27181026
quote:
Op vrijdag 20 mei 2005 11:29 schreef nikk het volgende:

[..]

[..]

[..]

Ik vind dat het figuur Mario wordt uitgemolken. De vraag is of de naam zolangzamerhand dat extra kan geven. Ik vind van niet, jij van wel. Verschil in smaak, volgens mij kun je daar niet over twisten (idee voor Nintendo: Mario Twister met een twister matje )

Pokemon is ook uitmelken, in dit geval wordt het idee uitgemolken.

Orginaliteit is natuurlijk ook lastig tegenwoordig, we zijn verwend als gamer. De zoveelste shooter kan mij iig niet meer bekoren. En soms wil ik ook meer van hetzelfde (Diablo 3 , plz!). Ook weer een kwestie van welk soort spellen je houdt, denk ik. Maar op de GC vind ik het wel erg gortig worden. Hopelijk is er verbetering bij de Revo, ik wil ook wel eens wat anders dan bv Mario.
  vrijdag 20 mei 2005 @ 12:29:02 #191
91076 Steeven
Ad Fontes
pi_27181043
MS heeft ongeveer net zoveel marktaandeels als Nintendo, maar lijdt enorme verliezen en Nintendo niet. Daarnaast is de handheldmarkt niet meegeteld, want als je die mee gaat tellen roept Nintendo weer dat ze de PS2 'outsellen'. .

Maar MS heeft wel een fundering voor de toekomst neergelegd, bij Nintendo is dat nog maar af te wachten .
Inderdaad gaat de waarde die wij aan de mening van anderen hechten (...) in de regel bijna elke redelijke bedoeling te boven, zodat het als een soort algemeen verbreide of veeleer aangeboren manie kan worden beschouwd - Schopenhauer
  vrijdag 20 mei 2005 @ 12:37:55 #192
53141 Rodie83
Mystery(land)
pi_27181288
quote:
Op vrijdag 20 mei 2005 12:28 schreef Pheno het volgende:

[..]

Ik vind dat het figuur Mario wordt uitgemolken. De vraag is of de naam zolangzamerhand dat extra kan geven. Ik vind van niet, jij van wel. Verschil in smaak, volgens mij kun je daar niet over twisten (idee voor Nintendo: Mario Twister met een twister matje )

Pokemon is ook uitmelken, in dit geval wordt het idee uitgemolken.

Orginaliteit is natuurlijk ook lastig tegenwoordig, we zijn verwend als gamer. De zoveelste shooter kan mij iig niet meer bekoren. En soms wil ik ook meer van hetzelfde (Diablo 3 , plz!). Ook weer een kwestie van welk soort spellen je houdt, denk ik. Maar op de GC vind ik het wel erg gortig worden. Hopelijk is er verbetering bij de Revo, ik wil ook wel eens wat anders dan bv Mario.
Het is meer dat je wel Mario Tennis kan spelen, maar Top Spin niet. En daar haken een hoop mensen af. Goede golf game? Geen Tiger Woods, maar Mario Golf. Enzovoorts. Shooter? Alleen Metroid, geen andere franchises. Met andere woorden, om bepaalde soorten spellen te spelen wordt door Nintendo Mario en zn kornuiten gewoon door je strot gedouwd.

Gelukkig zijn er mensen die dat leuk blijven vinden, maar ik denk eerlijk gezegd dat het merendeel van de Nintendofans het erondertussen ook wel mee heeft gehad.
Tieske - lvl 60 Druid - Magtheridon
De theorie van het autorijden door H. de Vries, 2004:
"Wat je niet ziet, is er niet"
"Boem is ho, plons is water"
  vrijdag 20 mei 2005 @ 13:06:27 #193
22683 MaHawK
M'n bureaustoel is verrot
pi_27182133
quote:
Op donderdag 19 mei 2005 23:24 schreef Aram_NintendoDS het volgende:

[..]

Je hebt jezelf laten mee slepen in de hype hoor, nintendo kan er niks aan doen. Zij hadden misschien wel helemaal niks gepland voor de E3 qua revolution, maar jij hebt jezelf helemaal blij zitten maken dat er wat zou komen. Dan is het wel een beetje triest om nintendo de schuld te gaan geven dat jij teleurgesteld bent op dit moment. Had dan na de persconferentie al gezegd dat je teleurgesteld was en dat je het niet meer ziet zitten bij nintendo.
Hey die reactie was een beetje "in the heat of the moment".
Ik schaf nog steeds een Rev aan hoor. Tis alleen een beetje jammer dat ze niet meer details naar buiten hebben gebracht. Dat was marketing technisch gezien wel beter geweest, nadat MS en Sony hun systemen wel ten toon hebben gesteld.

Maarja, afwachten maar weer.

Die hype heeft me idd de das om gedaan de laatste paar dagen.
  vrijdag 20 mei 2005 @ 13:08:21 #194
22683 MaHawK
pi_27182190
quote:
Op vrijdag 20 mei 2005 12:37 schreef Rodie83 het volgende:

[..]

Het is meer dat je wel Mario Tennis kan spelen, maar Top Spin niet. En daar haken een hoop mensen af. Goede golf game? Geen Tiger Woods, maar Mario Golf. Enzovoorts. Shooter? Alleen Metroid, geen andere franchises. Met andere woorden, om bepaalde soorten spellen te spelen wordt door Nintendo Mario en zn kornuiten gewoon door je strot gedouwd.

Gelukkig zijn er mensen die dat leuk blijven vinden, maar ik denk eerlijk gezegd dat het merendeel van de Nintendofans het erondertussen ook wel mee heeft gehad.
Geen andere franchise? Wat te denken van Killer7 en Gheist?
  vrijdag 20 mei 2005 @ 13:14:43 #195
22078 Dr.Daggla
Zoals Jezus.
pi_27182384
quote:
Op vrijdag 20 mei 2005 13:08 schreef MaHawK het volgende:

[..]

Geen andere franchise? Wat te denken van Killer7 en Gheist?
Dat is (nog) geen franchise. Sowieso moet nog maar gezien worden dat het uberhaupt goede games zijn.
-
  vrijdag 20 mei 2005 @ 13:15:23 #196
62249 PuR3_D4RkN355
Is Links Maar Rechts
pi_27182410
quote:
Shooter? Alleen Metroid, geen andere franchises.
XIII, James Bond (Nightfire), MOH....

Enne, kun je niet hetzelfde zeggen van de Xbox? Dat is eigenlijk ook alleen maar Halo (2)..
Connection reset by toffe peer
  vrijdag 20 mei 2005 @ 13:17:36 #197
65330 Ruzbeh
pi_27182495
quote:
Op vrijdag 20 mei 2005 13:14 schreef Dr.Daggla het volgende:

[..]

Dat is (nog) geen franchise. Sowieso moet nog maar gezien worden dat het uberhaupt goede games zijn.
Als je denkt dat Killer 7 geen goede game wordt.
  vrijdag 20 mei 2005 @ 13:18:56 #198
91076 Steeven
Ad Fontes
pi_27182539
Hmz, nu ik er zo over nadenk:

- Rev. gaat waarschijnlijk 150-200 dollar kosten, itt tot andere twee, die gaan 300-400 dollar kosten
- Rev. zal minder krachtig zijn dan de concurrentie
- Rev. heeft backwards-compatibility tot 20 jaar terug
- Rev. gaat online
- Rev. lanceert later
- Rev. heeft Metroid Prime 3, Super Smash Bros Online, Onbekende Franchise + 3rd party support bij launch.
- Rev. krijgt Mario 128
- Rev. krijgt bijzondere controller

Tja, en als ik dan de laatste Zelda zie, die bij velen is ondergesneeuwd door het next-gen geweld, dan weet ik toch weer waarom ik graag een Nintendo-console in huis heb. Oke, deze generatie was voor NGC-bezitters niet bezonderenswaardig, maar voor mensen als ik die ook een andere console ernaast hadden was het best te doen. Als Nintendo echt met een goedkopere next-gen console komt die het grafische geweld niet kan bijhouden, dan maakt dat mij niet zoveel uit. De Xbox 360 heeft mij tot nu toe verre van overtuigt, en grafisch al helemaal niet. De PS3 filmpjes lijken bedrog, niet ingame, en die zal niet veel verschillen van de Xbox 360. Nee mensen, zoals het er nu uitziet ga ik rustig op Zelda wachten, tegen die tijd zijn er weer nieuwe Rev. details beschikbaar en voor het grafische geweld, als dat er nog komt, koop ik wel een PS3 als ie is afgeprijsd. Dank u .
Inderdaad gaat de waarde die wij aan de mening van anderen hechten (...) in de regel bijna elke redelijke bedoeling te boven, zodat het als een soort algemeen verbreide of veeleer aangeboren manie kan worden beschouwd - Schopenhauer
  vrijdag 20 mei 2005 @ 13:19:27 #199
22078 Dr.Daggla
Zoals Jezus.
pi_27182557
quote:
Op vrijdag 20 mei 2005 13:17 schreef Ruzbeh het volgende:

[..]

Als je denkt dat Killer 7 geen goede game wordt.
Ziet er prima en erg leuk uit hoor. Ben ook zeker geinteresseerd. Maar ik ga niet af op een paar plaatjes. Wil eerst reviews lezen.
-
  vrijdag 20 mei 2005 @ 13:20:25 #200
120113 Tomasso
Lopen te kijken
pi_27182598
quote:
Op vrijdag 20 mei 2005 13:18 schreef Steeven het volgende:

- Rev. gaat waarschijnlijk 150-200 dollar kosten, itt tot andere twee, die gaan 300-400 dollar kosten
- Rev. gaat online
- Rev. lanceert later
- Rev. heeft Metroid Prime 3, Super Smash Bros Online, Onbekende Franchise + 3rd party support bij launch.
- Rev. krijgt Mario 128

Tja, en als ik dan de laatste Zelda zie, die bij velen is ondergesneeuwd door het next-gen geweld, dan weet ik toch weer waarom ik graag een Nintendo-console in huis heb. Oke, deze generatie was voor NGC-bezitters niet bezonderenswaardig, maar voor mensen als ik die ook een andere console ernaast hadden was het best te doen. Als Nintendo echt met een goedkopere next-gen console komt die het grafische geweld niet kan bijhouden, dan maakt dat mij niet zoveel uit. De Xbox 360 heeft mij tot nu toe verre van overtuigt, en grafisch al helemaal niet. De PS3 filmpjes lijken bedrog, niet ingame, en die zal niet veel verschillen van de Xbox 360. Nee mensen, zoals het er nu uitziet ga ik rustig op Zelda wachten, tegen die tijd zijn er weer nieuwe Rev. details beschikbaar en voor het grafische geweld, als dat er nog komt, koop ik wel een PS3 als ie is afgeprijsd. Dank u .
Zie je, veel hebben zich te veel mee laten slepen door de hype, maar als je alles weer realistisch gaat bekijken, dan ziet het er echt nog wel aardig uit hoor . We doemdenken gewoon veel te veel .
  vrijdag 20 mei 2005 @ 13:22:20 #201
22078 Dr.Daggla
Zoals Jezus.
pi_27182655
quote:
Op vrijdag 20 mei 2005 13:15 schreef PuR3_D4RkN355 het volgende:

Enne, kun je niet hetzelfde zeggen van de Xbox? Dat is eigenlijk ook alleen maar Halo (2)..
Je maakt een grapje, toch? .
Naast MOH, James Bond en XIII zijn er ook games als Doom III, Riddick, Counter Strike, Unreal Chamionship 1 en 2, Unreal 2 en nog een stuk of 20 shooters.
-
  vrijdag 20 mei 2005 @ 13:22:30 #202
65330 Ruzbeh
pi_27182664
quote:
Op vrijdag 20 mei 2005 13:20 schreef Tomasso het volgende:

[..]

Zie je, veel hebben zich te veel mee laten slepen door de hype, maar als je alles weer realistisch gaat bekijken, dan ziet het er echt nog wel aardig uit hoor . We doemdenken gewoon veel te veel .
  vrijdag 20 mei 2005 @ 13:26:52 #203
53141 Rodie83
Mystery(land)
pi_27182835
quote:
Op vrijdag 20 mei 2005 13:15 schreef PuR3_D4RkN355 het volgende:

[..]

XIII, James Bond (Nightfire), MOH....

Riddick? Halo 1/2? BiA? Doom 3? Half Life 2? Counterstrike? Rainbow Six 3 (BA)

Niet dus. Keuze bij gamecube is gewoon veel beperkter, en niet alleen bij dit genre.
Tieske - lvl 60 Druid - Magtheridon
De theorie van het autorijden door H. de Vries, 2004:
"Wat je niet ziet, is er niet"
"Boem is ho, plons is water"
  vrijdag 20 mei 2005 @ 13:27:26 #204
93207 joriszss
you need less, to become more
pi_27182863
heb last van console moeheid, zeker na dat gezeik van de afgelopen dagen... ben ik blij dat ik de cube nou al zo'n 4 weken heb uitgeleend met minimaal nog 2 weken te gaan. Heb m toch pas weer in november nodig als Twilight princess uitkomt .
The greatest things in life cost nothing
  vrijdag 20 mei 2005 @ 13:27:42 #205
66435 Erwtensoep
Acht - Eén
pi_27182874
quote:
Op vrijdag 20 mei 2005 13:22 schreef Dr.Daggla het volgende:

[..]

Naast MOH, James Bond en XIII zijn er ook games als Doom III, Riddick, Counter Strike, Unreal Chamionship 1 en 2, Unreal 2 en nog een stuk of 20 shooters.
Inderdaad alleen maar shooters en racespellen op de xbox

het is maar wat je leuk vind
Houd van een lijntje.
  vrijdag 20 mei 2005 @ 13:31:44 #206
65330 Ruzbeh
pi_27183029
quote:
Op vrijdag 20 mei 2005 13:22 schreef Dr.Daggla het volgende:

[..]

TELL US WHAT YOU KNOW!!!
pi_27183072
quote:
Op vrijdag 20 mei 2005 13:31 schreef Ruzbeh het volgende:

[..]

[afbeelding]

TELL US WHAT YOU KNOW!!!
Dat wanhopige van jou, zielig eigenlijk
α & Ω
  vrijdag 20 mei 2005 @ 13:33:43 #208
67478 Radjesh
Dire Straits!
pi_27183111
quote:
Op vrijdag 20 mei 2005 13:31 schreef Ruzbeh het volgende:

[..]

[afbeelding]

TELL US WHAT YOU KNOW!!!
lol
  vrijdag 20 mei 2005 @ 13:37:52 #209
112068 MMaRsu
I need some paprika
pi_27183265
Hmja Tomasso, gelijk heb je . Ik koop dan ook zeker weten een Revolution, maar ik haal ook zeker weten een Ps3 .
  vrijdag 20 mei 2005 @ 13:38:16 #210
529 twi
Het lichtje is uit...
pi_27183283
quote:
Op vrijdag 20 mei 2005 13:27 schreef Erwtensoep het volgende:

[..]

het is maar wat je leuk vind
Het punt is dat je binnen bijna elk genre kunt kiezen welk type game je het meest aanspreekt. Elk genre heeft verschillende alternatieven. Alleen het RPG en platform genre hebben matige titels (zeg maar van de kwaliteit van de shooters die de NGC heeft, James Bond, MoH enzovoorts). En zelfs bij RPG's heb je nog KotOR, Jade Empire, Fable en Sudeki, naast de Baldurs Gates.
pi_27183426
quote:
Op vrijdag 20 mei 2005 13:37 schreef MMaRsu het volgende:
Hmja Tomasso, gelijk heb je . Ik koop dan ook zeker weten een Revolution, maar ik haal ook zeker weten een Ps3 .
Het is maar de vraag of die punten die op de lijst staan ook echt komen...
α & Ω
  vrijdag 20 mei 2005 @ 13:42:41 #212
61421 icecreamfarmer_NL
VOC mentaliteit
pi_27183476
quote:
Op vrijdag 20 mei 2005 13:20 schreef Tomasso het volgende:

[..]

als je dan weer realistisch doet zie je
dat

xbox360 en ps3 ook online gaan (waar de xbox al een netwerk heeft)
die waarschijnlijk net zo`n goede launchtitels gaan krijgen.
meer 3rd party support gaan krijgen
sneller zijn
eerder zullen uitkomen
en over de controller is nog niets bekend
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  vrijdag 20 mei 2005 @ 13:44:01 #213
112068 MMaRsu
I need some paprika
pi_27183537
quote:
Op vrijdag 20 mei 2005 13:41 schreef Ker_Plunk het volgende:

[..]

Het is maar de vraag of die punten die op de lijst staan ook echt komen...
Alleen voor ssbm2 al koop ik een Revo . Aan ssbm heb ik zoveel plezier beleefd, ik speel dat spel zowieso een paar keer per week met 2 vrienden van me .
  vrijdag 20 mei 2005 @ 13:44:25 #214
120113 Tomasso
Lopen te kijken
pi_27183558
quote:
Op vrijdag 20 mei 2005 13:42 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

als je dan weer realistisch doet zie je
dat

xbox360 en ps3 ook online gaan (waar de xbox al een netwerk heeft)
die waarschijnlijk net zo`n goede launchtitels gaan krijgen.
meer 3rd party support gaan krijgen
sneller zijn
eerder zullen uitkomen
en over de controller is nog niets bekend
Ik heb het over realistisch kijken naar Nintendo en de Revolution. Dit is niet voor niets de Nintendo Revolution topic...
  vrijdag 20 mei 2005 @ 13:48:41 #215
66435 Erwtensoep
Acht - Eén
pi_27183720
Het word allemaal wel een beetje overdreven met dat gebrek aan 3th party support

Timesplitters is bijvoorbeeld een alleraardigste shooter
Houd van een lijntje.
  vrijdag 20 mei 2005 @ 13:51:02 #216
22078 Dr.Daggla
Zoals Jezus.
pi_27183794
quote:
Op vrijdag 20 mei 2005 13:27 schreef Erwtensoep het volgende:

[..]

Fable, KotOR, Jade Empire, Ninja Gaiden, Splinter Cell.
Idd alleen maar shooters en racespellen. .
-
pi_27184205
quote:

- Rev. krijgt Mario 128
Nee hoor, er bestaat geen Mario 128, er is uberhaupt nooit sprake geweest van een Mario 128. Dat blijkt uit dat interview met Miyamoto. Ze zijn gewoon nog wat ideetjes aan het uitproberen (blijkbaar hebben ze zelf ook niet veel haast om revolution games op tijd af te krijgen).
Toen Reggie dus beweerde dat we Mario 128 te zien zouden krijgen, heeft hij dus gewoon keihard zitten liegen. Hij beloofde dat een spel er zou zijn dat helemaal niet ontwikkeld werd. De reden dat we geen beelden te zien hebben gekregen van een nieuwe Mario, Metroid of iets dergelijks is heel duidelijk: ze hebben nog niks dat ze kunnen laten zien.
  vrijdag 20 mei 2005 @ 14:02:33 #218
66435 Erwtensoep
Acht - Eén
pi_27184247
zoveel spellen zijn dat anders niet (en splinter cell is ervoor alle consoles denkbaar)
Houd van een lijntje.
  vrijdag 20 mei 2005 @ 14:03:00 #219
112068 MMaRsu
I need some paprika
pi_27184261
Er bestaat wel een nieuwe mario, maar ze zijn er nog steeds mee bezig. dat heeft Reggie gewoon op Gamespot gezegd
  vrijdag 20 mei 2005 @ 14:03:57 #220
51078 chibibo
Jiepapaa!
pi_27184293
quote:
Op vrijdag 20 mei 2005 12:28 schreef Pheno het volgende:
Ik vind dat het figuur Mario wordt uitgemolken. De vraag is of de naam zolangzamerhand dat extra kan geven. Ik vind van niet, jij van wel. Verschil in smaak, volgens mij kun je daar niet over twisten
Ik dit geval kun je daar wel een oordeel over geven, door te kijken naar de verkoopcijfers van de Mario-spellen. Deze cijfers ken ik niet, maar volgens mij is Mario nog altijd een naam die de verkoop van een spel omhoog duwt. Ik denk dat Nintendo vanzelf zal stoppen met de stortvloed aan Mario-spellen wanneer dit niet meer het geval is.
Ik vraag me af of spellen als Mario Golf en Mario Tennis zo goed zouden verkopen als ze het zonder de Mario-karakters zouden moeten doen. Het zijn per slot van rekening geen serieuze sportsimulaties, en Mario helpt mensen ze als zodanig te herkennen.

Ik zelf ben absoluut fan van Mario, omdat ik weet dat hij garant staat voor kwaliteit. Als je voorbij de karakters kijkt, zul je toch moeten erkennen dat de Mario-spellen misschien geen toppers zijn, maar over het algemeen toch een hoge kwaliteit hebben en prettig te spelen zijn.
Ik kan me echter voorstellen dat velen die snor nu onderhand wel kennen, en liever zien dat hij zich beperkt tot platformers, omdat dat het genre is waarin hij uitblinkt.
  vrijdag 20 mei 2005 @ 14:04:43 #221
61421 icecreamfarmer_NL
VOC mentaliteit
pi_27184324
quote:
Op vrijdag 20 mei 2005 14:02 schreef Erwtensoep het volgende:
zoveel spellen zijn dat anders niet (en splinter cell is ervoor alle consoles denkbaar)
niet voor de gc en was orgineel een xbox xclusive
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
pi_27184359
quote:

[..]

Het is meer dat je wel Mario Tennis kan spelen, maar Top Spin niet.
Topspin is sowieso alleen voor de XBOX. Maar je hebt gelijk, qua tennisgames is het redelijk matig op de GC. Maar dat geld eigenlijk voor elke console. Zijn er zoveel goede tennisgames op e XBOX of PS2?
quote:
En daar haken een hoop mensen af. Goede golf game? Geen Tiger Woods, maar Mario Golf.
Tiger Woods is gewoon verkrijgbaar op de GC.
quote:
Enzovoorts. Shooter? Alleen Metroid, geen andere franchises.
Timesplitters, verschillende James Bonds, MoH, en nog een 20-tal andere shooters. Nee, qua shooters is er genoeg te vinden op de GC hoor.
quote:
Met andere woorden, om bepaalde soorten spellen te spelen wordt door Nintendo Mario en zn kornuiten gewoon door je strot gedouwd.
Hoezo? Ben je verplicht Mario Golf te spelen dan? Je kan gewoon Tiger Woods spelen als je dat graag wil. Maar goed, dat wist je natuurlijk niet. Ik vermoed dat jij, net als de meesten hier, een nogal verkeerd beeld hebt over de GC.
quote:
Ik denk dat dat reuze meevalt. Nogmaals, check de verkoopcijfers.
pi_27184420
Ik vind het net een zwarte externe CD-ROM speler uit de jaren '90

Om nog even terug te komen op dat nieuwsbericht over de Xbox 360, waarbij een Apple zat 'verstopt': die Apple was gewoon zichtbaar, er zat alleen een gaasje voor tegen diefstal. Niks 'stiekem' en 'bedrog' dus.
  vrijdag 20 mei 2005 @ 14:07:42 #224
66435 Erwtensoep
Acht - Eén
pi_27184435
quote:
Op vrijdag 20 mei 2005 14:04 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

alle drie de delen zijn gewoon voor de cube uitgekomen hoor
Houd van een lijntje.
pi_27184481
quote:
Op vrijdag 20 mei 2005 14:04 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

Splinter Cell is gewoon verkrijgbaar voor de GC hoor.
pi_27184561
quote:
Op vrijdag 20 mei 2005 14:05 schreef nikk het volgende:

[..]

Topspin is sowieso alleen voor de XBOX. Maar je hebt gelijk, qua tennisgames is het redelijk matig op de GC. Maar dat geld eigenlijk voor elke console. Zijn er zoveel goede tennisgames op e XBOX of PS2?
[..]

[..]

Timesplitters, verschillende James Bonds, MoH, en nog een 20-tal andere shooters. Nee, qua shooters is er genoeg te vinden op de GC hoor.
[..]

Hoezo? Ben je verplicht Mario Golf te spelen dan? Je kan gewoon Tiger Woods spelen als je dat graag wil. Maar goed, dat wist je natuurlijk niet. Ik vermoed dat jij, net als de meesten hier, een nogal verkeerd beeld hebt over de GC.
[..]

pi_27184590
quote:
Op vrijdag 20 mei 2005 14:03 schreef MMaRsu het volgende:
Er bestaat wel een nieuwe mario, maar ze zijn er nog steeds mee bezig. dat heeft Reggie gewoon op Gamespot gezegd
Nee hoor, lees maar de volgende quote van Miyamoto:
quote:
Shigeru Miyamoto: [Chuckles] I'm just really sorry. I think I've given people the wrong impression with Mario 128. With all the questions I'm getting about this, I really feel like I've done people a disservice. In regards to Mario 128, we're currently doing a lot of Mario experiments back in Kyoto. We are definitely going to have a new Mario for Revolution. Whether or not that's 128 or not, I can't really say. It might be a new Sunshine. We're not sure. We're doing a lot of Mario tests right now for the Revolution.
Ze zijn dus gewoon nog ideen aan het uitproberen, ze weten nog niet wat ze met de volgende mario moeten doen. Er bestaat dus zeker geen 'nieuwe mario' (tenzij je de DS meetelt).
  vrijdag 20 mei 2005 @ 14:14:59 #228
112068 MMaRsu
I need some paprika
pi_27184712
Hij bestaat dus wel, en ze zijn in het spel zelf nieuwe dingen aan het uitproberen, dat is wat ik eruit haal .
  vrijdag 20 mei 2005 @ 14:15:01 #229
118145 Trancelocator
A.TRANCY.STATE.OF.MIND
pi_27184715
Zijn er eigenlijk goede 3d vechtspellen op de GC (afgezien van de multiplatformer Soul Calibur II)?
  vrijdag 20 mei 2005 @ 14:16:10 #230
120113 Tomasso
Lopen te kijken
pi_27184755
Er zijn foto's van een 2e Nintendo pers conferentie (die ene achter gesloten deuren):

Klik. Wat is dat skelet vanaf foto 28? Dat skelet zie je ook al terug bij foto's van Steven van Nintendo.com.
pi_27184884
quote:
Op vrijdag 20 mei 2005 14:16 schreef Tomasso het volgende:
Er zijn foto's van een 2e Nintendo pers conferentie (die ene achter gesloten deuren):

Klik. Wat is dat skelet vanaf foto 28? Dat skelet zie je ook al terug bij foto's van Steven van Nintendo.com.
vijand uit Zelda
  vrijdag 20 mei 2005 @ 14:20:30 #232
66435 Erwtensoep
Acht - Eén
pi_27184923
quote:
Op vrijdag 20 mei 2005 14:15 schreef Trancelocator het volgende:
Zijn er eigenlijk goede 3d vechtspellen op de GC (afgezien van de multiplatformer Soul Calibur II)?
Ik heb hier Mortal Kombat, Rocky, UFC Throwdown, SSBM, Bloody Roar en Soul Calibur liggen

En na Soul Calibur valt toch alles tegen. Ik heb DOA3 na Soul Calibur gekocht en ik vind het vies tegenvallen (grafisch niet natuurlijk)
Houd van een lijntje.
  vrijdag 20 mei 2005 @ 14:22:16 #233
109230 _ELMaikel_
The Fallen
pi_27184991
Lijkt op een video recorder
You and me baby ain't nothin' but mammals
So let's do it like they do on the Discovery Channel
Do it again now
pi_27185283
quote:
Op vrijdag 20 mei 2005 14:05 schreef nikk het volgende:

[..]

[..]

[..]

[..]

[..]

Begrijp me niet verkeerd, ik speel nog vaak op mijn gc hoor, ik ben er nog steeds blij mee. Alleen ben ik een beetje teleurgesteld door de gare exclusives op de gc. Eerst gillen dat ToS en RE4 excl zijn, later merk je dat het ook gewoon uitkomt op de ps2. Logisch, de devvers bereiken daar een groter publiek mee.
Ik ben er alleen van overtuigd dat Nintendo een beetje de markt aan het verliezen is op deze manier. Zoveel bijzondere 3rd party komt er niet uit, vind ik. Naast zelda en Starcraft Ghost heb ik ook niet veel op mijn lijstje staan van 'must haves'.
Als ik dan lees dat ze voor de revo nog niet echt veel devkits weg hebben gedaan, krijg ik een deja vu gevoel. Veel Mario, weinig de rest.
  vrijdag 20 mei 2005 @ 14:31:41 #235
51078 chibibo
Jiepapaa!
pi_27185336
quote:
Op vrijdag 20 mei 2005 14:11 schreef Ereinion het volgende:
Ze zijn dus gewoon nog ideen aan het uitproberen, ze weten nog niet wat ze met de volgende mario moeten doen. Er bestaat dus zeker geen 'nieuwe mario' (tenzij je de DS meetelt).
Ik interpreteer het als volgt: er komt een Mario spel voor de Revolution, maar of dit Mario 128 zal zijn of een andere Mario is nog niet bekend. ("We are definitely going to have a new Mario for Revolution. Whether or not that's 128 or not, I can't really say.") Nintendo is in ieder geval volop aan het expirementeren met Mario, zowel voor de Revolution als voor Mario 128. ("In regards to Mario 128, we're currently doing a lot of Mario experiments back in Kyoto." en "We're doing a lot of Mario tests right now for the Revolution.") Of deze experimenten onafhankelijk van elkaar zijn is niet uit de tekst op te maken.
  vrijdag 20 mei 2005 @ 14:32:24 #236
87889 Max_Dark
Wii're waiting...
pi_27185355
quote:
Op vrijdag 20 mei 2005 14:22 schreef _ELMaikel_ het volgende:
Lekker spannend, de helft van de mensen hier weet niet eens meer wat een videorecorder is of heeft er nog nooit een gezien.
  vrijdag 20 mei 2005 @ 14:32:45 #237
109230 _ELMaikel_
The Fallen
pi_27185364
Die Xbox2 en die PS3 en de Revolution lijken trouwens alle drie op elkaar.
Do it again now
  vrijdag 20 mei 2005 @ 14:34:12 #238
87889 Max_Dark
Wii're waiting...
pi_27185408
quote:
Op vrijdag 20 mei 2005 14:32 schreef _ELMaikel_ het volgende:
Die Xbox2 en die PS3 en de Revolution lijken trouwens alle drie op elkaar.
Jij ging persoonlijk meer voor een console in de vorm van een olifant of een piramide ofzo?
  vrijdag 20 mei 2005 @ 14:34:48 #239
65330 Ruzbeh
pi_27185432
quote:
Op vrijdag 20 mei 2005 14:07 schreef Kontiki het volgende:
Ik vind het net een zwarte externe CD-ROM speler uit de jaren '90
quote:
Op vrijdag 20 mei 2005 14:22 schreef _ELMaikel_ het volgende:
Sinds wanneer hebben video recorders en externe CD-ROM spelers van de jaren 90 zo'n mooie gloss aan de buitenkant.
pi_27185606
quote:
Op vrijdag 20 mei 2005 14:30 schreef Pheno het volgende:

[..]

Begrijp me niet verkeerd, ik speel nog vaak op mijn gc hoor, ik ben er nog steeds blij mee. Alleen ben ik een beetje teleurgesteld door de gare exclusives op de gc. Eerst gillen dat ToS en RE4 excl zijn, later merk je dat het ook gewoon uitkomt op de ps2. Logisch, de devvers bereiken daar een groter publiek mee.
Ik ben er alleen van overtuigd dat Nintendo een beetje de markt aan het verliezen is op deze manier. Zoveel bijzondere 3rd party komt er niet uit, vind ik. Naast zelda en Starcraft Ghost heb ik ook niet veel op mijn lijstje staan van 'must haves'.
Als ik dan lees dat ze voor de revo nog niet echt veel devkits weg hebben gedaan, krijg ik een deja vu gevoel. Veel Mario, weinig de rest.
Daar ben ik ook bang voor. Maar het ging met de GC (veel) beter dan met de N64 wat 3rd party support betreft, en ik heb er vertrouwen in dat Nintendo het met de Revolution weer een stuk beter zal doen. De lijst van nu al beschikbare 3rd party ontwikkelaars voor de Revolution is ook best goed. Daarnaast, voor een console die in november al moet launchen was er anders bijzonder weinig speelbaar materiaal te vinden op de E3. En wat heeft Sony nu eigenlijk laten zien van de PS3? Wat gerenderde filmpjes, thats it! Dus om nou te zeggen dat Nintendo het extreem slecht doet en Sony en MS het grote voorbeeld zijn lijkt me nu ook weer erg overdreven.
  vrijdag 20 mei 2005 @ 14:40:24 #241
22078 Dr.Daggla
Zoals Jezus.
pi_27185627
quote:
Op vrijdag 20 mei 2005 14:08 schreef nikk het volgende:

[..]

Splinter Cell is gewoon verkrijgbaar voor de GC hoor.
In een kwaliteit die niet te vergelijken is met die van de XBOX. .
-
  vrijdag 20 mei 2005 @ 14:41:25 #242
109230 _ELMaikel_
The Fallen
pi_27185665
quote:
Op vrijdag 20 mei 2005 14:34 schreef Max_Dark het volgende:

[..]

Jij ging persoonlijk meer voor een console in de vorm van een olifant of een piramide ofzo?
Nee maar paarjaar terug kon ik bijvoorbeeld nog me oma sturen en dan vroegt ze ja welke wil je dan die grote met die groene X of die paarse doos, En wat ga ik nu zeggen ?
Do it again now
pi_27185699
quote:
Op vrijdag 20 mei 2005 14:40 schreef Dr.Daggla het volgende:

[..]

In een kwaliteit die niet te vergelijken is met die van de XBOX. .
Dat is waar. Grafisch is de XBOX natuurlijk superieur.
  vrijdag 20 mei 2005 @ 14:44:19 #244
22078 Dr.Daggla
Zoals Jezus.
pi_27185770
quote:
Op vrijdag 20 mei 2005 14:42 schreef nikk het volgende:

[..]

Dat is waar. Grafisch is de XBOX natuurlijk superieur.
Ook kwa gameplay bleek er nog wat te verschillen.
Zie de reviews op www.gamerankings.com.
Enfin, ik blijf het een domper vinden dat we nu nog steeds nauwelijks iets weten. Ondanks dat ik meer pro-MS en in iets mindere mate pro-Sony ben, heb ik wel altijd alle Ninty-consoles in huis gehad... Ben dus best wel benieuwd.
-
  vrijdag 20 mei 2005 @ 14:51:32 #245
87889 Max_Dark
Wii're waiting...
pi_27186067
quote:
Op vrijdag 20 mei 2005 14:41 schreef _ELMaikel_ het volgende:

[..]

Nee maar paarjaar terug kon ik bijvoorbeeld nog me oma sturen en dan vroegt ze ja welke wil je dan die grote met die groene X of die paarse doos, En wat ga ik nu zeggen ?
Gewoon "Nee oma, blijft u maar lekker zitten, ik sta wel op van me luie reet en ga zelf zo'n ding halen".
pi_27186164
aah, dis mooi nieuws: http://www.gameqube.nl/article.php?id=10713

dus geen tientallen nieuwe marios etc meer voor de revolution (Y)
#winning
pi_27186175
quote:
Op vrijdag 20 mei 2005 14:44 schreef Dr.Daggla het volgende:

[..]

Ook kwa gameplay bleek er nog wat te verschillen.
Zie de reviews op www.gamerankings.com.
Oh, dat zou best kunnen. Maar het verschil in score is geloof ik 5 procent, dus om nou te zeggen dat het in kwaliteit niet te vergelijken is

(daarnaast, in de score kan net zo goed ook de grafische factor meetellen)
quote:
Enfin, ik blijf het een domper vinden dat we nu nog steeds nauwelijks iets weten. Ondanks dat ik meer pro-MS en in iets mindere mate pro-Sony ben, heb ik wel altijd alle Ninty-consoles in huis gehad... Ben dus best wel benieuwd.
Het is ook extreem jammer dat er zo weinig rond de Revolution te zien was. Eigenlijk niets. Ik zou dolgraag de specs willen weten, ik zou dolgraag beelden willen zien, etc. Maar ik kan me daar op dit moment niet echt druk om maken. Ik heb er wel vertrouwen in.
  vrijdag 20 mei 2005 @ 15:15:57 #248
41127 Richardfun
Redemption
pi_27187024
quote:

[..]

Dacht het wel.
Ja, maar MS maakt wel dik verlies op de Xbox hardware. Die dingen worden al een hele tijd ver onder de kostprijs verkocht. Echter, zij kunnen het opvangen omdat dit niet hun enige markt is. Is op zich ook een manier om de concurrentie aan te gaan
Is God willing to prevent evil, but not able? Then he is not omnipotent.
Is he able, but not willing? then he is malevolent.
Is he both able and willing? Then whence cometh evil?
Is he neither able nor willing? Then why call him God?
  vrijdag 20 mei 2005 @ 15:24:22 #249
90764 Frankeinstein
Captain Baseballbat-boy!
pi_27187381
ik denk dat de details van de revolution gewoon vanavond bij gamekings op TMF worden laten zien..
pi_27187965
quote:
Op vrijdag 20 mei 2005 14:41 schreef _ELMaikel_ het volgende:

[..]

Als de oplossing hierboven aangedragen niet voldoet, kan je ook nog altijd haar vragen om gewoon te lezen wat er op de doos staat.

Of gewoon zeggen "die ene van 250¤"
  vrijdag 20 mei 2005 @ 15:42:39 #251
87889 Max_Dark
Wii're waiting...
pi_27188115
"Die ene met die bananencontroller" krijg je een PS3.
"Die zilveren zandloper" krijg je een Xbox 360.
"Klein zwart kastje met blauwe gleuf" krijg je een Revolution.

Lijkt niet zo moeilijk toch?
pi_27188245
quote:
Op vrijdag 20 mei 2005 14:51 schreef Max_Dark het volgende:

[..]

Gewoon "Nee oma, blijft u maar lekker zitten, ik sta wel op van me luie reet en ga zelf zo'n ding halen".
  vrijdag 20 mei 2005 @ 15:50:30 #253
61421 icecreamfarmer_NL
VOC mentaliteit
pi_27188439
quote:
Op vrijdag 20 mei 2005 14:15 schreef Trancelocator het volgende:
ik vind bloady roar wel leuk
smash brothers doet me niet zoveel
pi_27189243
De grootste is een PS3, de kleinste een Xbox 360 en de Revolution is er gewoon niet.
Jammer dat ze niks hebben laten zien, ik was toch best benieuwd of nintendo nog een comeback kan maken op de consolemarkt.
If there's anything more important than my ego around, I want it caught and shot now!
http://www.myspace.com/trakston
  vrijdag 20 mei 2005 @ 16:09:12 #255
120113 Tomasso
Lopen te kijken
pi_27189250
quote:
Op vrijdag 20 mei 2005 16:09 schreef peristilius het volgende:
De grootste is een PS3, de kleinste een Xbox 360 en de Revolution is er gewoon niet.
Jammer dat ze niks hebben laten zien, ik was toch best benieuwd of nintendo nog een comeback kan maken op de consolemarkt.
Ow, dus als ze nou info geven later dit jaar doen ze nergens meer om mee .
quote:
Nieuwe info Revolution eind dit jaar
Iwata laat ons weten dat we aan het eind van dit jaar nieuwe info omtrent de Revolution kunnen verwachten.

In een interview met Reuters heeft de president van Nintendo, Satoru Iwata, kenbaar gemaakt dat aan het eind van het jaar nieuwe informatie over de Revolution zal worden onthuld. Hierbij zullen de prijs, de releasedatum, de controller en ook de manier waarop games op de Revolution gespeeld kunnen worden eindelijk vrijgegeven worden.

Daarnaast meldde Iwata dat Nintendo druk in de weer is met uitgevers om er voor te zorgen dat er zo veel mogelijk games van de NES, SNES en N64 via de Revolution gespeeld kunnen worden, door middel van het online netwerk dat Nintendo voor de Revolution aan het ontwikkelen is.

Lees het hele artikel hier.
pi_27189343
quote:
Op vrijdag 20 mei 2005 16:09 schreef Tomasso het volgende:

[..]
Verstandig, dan is de Xbox 360 al gelaunched. Leuke manier van concurrentie aangaan.
quote:
Op vrijdag 20 mei 2005 16:09 schreef Tomasso het volgende:

[..]

Ow, dus als ze nou info geven later dit jaar doen ze nergens meer om mee .
Lastig he, zo'n opmerken. En ik ben nog steeds benieuwd of ze nog een comeback kunnen maken.
If there's anything more important than my ego around, I want it caught and shot now!
  vrijdag 20 mei 2005 @ 16:13:02 #257
90764 Frankeinstein
Captain Baseballbat-boy!
pi_27189395
ook uit dat artikel :
quote:
Iwata said the new console is aimed at customers who hate clutter and find current games and the controllers used to play them to be confusing and difficult.
pi_27189453
quote:
Op vrijdag 20 mei 2005 16:13 schreef Frankeinstein het volgende:
ook uit dat artikel :
[..]
Ze nemen dus gewoon afstand van de gamers? Lekker sociaal.
  vrijdag 20 mei 2005 @ 16:23:49 #259
87889 Max_Dark
Wii're waiting...
pi_27189781
quote:
Op vrijdag 20 mei 2005 16:13 schreef Frankeinstein het volgende:
ook uit dat artikel :
[..]
Ik wed gewoon dat het touchscreen controllers zijn die per spel in te stellen zijn.
pi_27189859
quote:
While pricing had not been decided, he said the company could charge users per game, sell pre-paid cards in stores, or give some games away as part of promotions.
Oftewel, zelfs voor oude games moet ik betalen. Ik download de rom wel gratis :x
  vrijdag 20 mei 2005 @ 16:28:25 #261
87889 Max_Dark
Wii're waiting...
pi_27189936
quote:
Op vrijdag 20 mei 2005 16:26 schreef Pheno het volgende:

[..]

Oftewel, zelfs voor oude games moet ik betalen. Ik download de rom wel gratis :x
Mwoah, je kreeg de ouwe Metroid games ook gratis (moest je er wel ff voor spelen). Iets van 10 euro voor 50 ouwe games naar keuze vind ik prima hoor.
  vrijdag 20 mei 2005 @ 16:36:44 #262
22683 MaHawK
pi_27190228
Dr.Daggla, ik begrijp je niet helemaal. We zijn hier in een Revolution topic en je blijft maar vergelijkingen trekken tussen de Cube en de Xbox. Hoeveel shooters de Cube heeft en welke goede 3d vechtspellen er zijn....

Serieus, wat maakt dat uit. Idd het aanbod is beperkter op de Cube maar wat dan nog? De games die er zijn bieden voldoende keus en meer wil niet zeggen beter.

Daarbij shooters zijn nou niet bepaald het genre voor een console. Voor fighters kun je ook beter bij de PS2 zijn.

Laten we het anders even ontopic houden.

[ Bericht 0% gewijzigd door MaHawK op 20-05-2005 17:17:47 ]
  vrijdag 20 mei 2005 @ 17:47:34 #263
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_27192521
quote:

- Rev. gaat online
- Rev. lanceert later
- Rev. krijgt Mario 128

Ah, je bent weer met beide benen op de grond? Tuurlijk kopen we weer een Nintendo console, het is immers Nintendo.

Ze blijven ons teleurstellen en ons 'kwaad' maken, maar denk aan wat je er voor terug krijgt Het lijkt een beetje op ruzie met je vriendin en de goedmaaksex die erop volgt
The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
Mr. Zurkon doesn't need bolts, his currency is pain
Roy-O-Rama | Backlog | Wish-list
  vrijdag 20 mei 2005 @ 17:51:16 #264
65330 Ruzbeh
pi_27192622
Roy, Nintendo is the pimp that bitchslaps you in the evening and buys you flowers in the morning heb ik ergens gehoord.
quote:
Op vrijdag 20 mei 2005 16:14 schreef peristilius het volgende:

[..]

Ze nemen dus gewoon afstand van de gamers? Lekker sociaal.
Nintendo probeert iedereen aan te trekken dus ook de gamers van vandaag. Nintendo noemde dit All-Access Gaming op de pressconference.

Nintendo mag dan wel simpele games maken maar games zoals de nieuwe Zelda op de Cube zullen ze sowieso altijd maken.
pi_27192643
quote:
Oke, deze generatie was voor NGC-bezitters niet bezonderenswaardig, maar voor mensen als ik die ook een andere console ernaast hadden was het best te doen.
Niet? Ik ben anders heel erg blij met m'n Cube hoor. Er zijn nog zoveel spellen die ik nog moet kopen, en ik heb er nu al een stuk of 35...
  vrijdag 20 mei 2005 @ 18:05:05 #266
91076 Steeven
Ad Fontes
pi_27192978
quote:
Op vrijdag 20 mei 2005 17:52 schreef nikk het volgende:

[..]

Niet? Ik ben anders heel erg blij met m'n Cube hoor. Er zijn nog zoveel spellen die ik nog moet kopen, en ik heb er nu al een stuk of 35...
Ik heb ook veel games, maar ik speel ze nooit meer. In tegenstelling tot een paar PS2-games en voornamelijk PC games.
pi_27193255
[offtopic]Is er een zoekmachine waarbij je kan aangeven dat je alleen pagina's wil zien die de afgelopen * dagen zijn gemaakt/gewijzigd?[/offtopic]

Want ik wil informatie over de Revolution opzoeken maar hij vindt ook dingen van 3 jaar oud.
Heeft Fok! verlaten, jeweetoch.
pi_27193314
Ik vind het wel een mooi ding
pi_27193855
PS: random fact. Reggie Fills Aime is born on the 25th of march. Which makes him a? ... Aries.

oeioeioei!
pi_27193902
quote:
Op vrijdag 20 mei 2005 18:05 schreef Steeven het volgende:

[..]

Ik heb ook veel games, maar ik speel ze nooit meer. In tegenstelling tot een paar PS2-games en voornamelijk PC games.
Kommaar op met die games!
pi_27193916
quote:
Op vrijdag 20 mei 2005 18:39 schreef Xrenity het volgende:
PS: random fact. Reggie Fills Aime is born on the 25th of march. Which makes him a? ... Aries.

oeioeioei!
stond al in een ander topic
pi_27194025
quote:
Op vrijdag 20 mei 2005 18:42 schreef sinaasappelsapje het volgende:

[..]

stond al in een ander topic
o Dit ook:
quote:
In Osaka Tanaka's blog he spoke of a few steps to create an impressive showing of revolution:

1. Display the revolution in mystery
2. Create a small boom to unimpress Nintendo fans
3. Big boom, are you unimpressed now?
Wil niet hypen ofzo
pi_27194072
pi_27194225
Oja herinnerde me net dit weer... Ene Hawkins_Tripped, niemand lette op hem, maar hij had wel aardige info...
quote:
# Hawkins_Tripped Says:
May 7th, 2005 at 1:46 am

Time for me to drop another bomb on all of you.

This is all part of the ruse — Brooke, Aries, IGN - All of it.

You are the first members of the game that Aries spoke of. Unknowing participants in a genius plot that Nintendo his constructed. In this game, Nintendo has made the public the stars of the show — Broadway *cough* — Hollywood *cough*. Knowing the truth myself, I’m having a hell of time watching this unfold before me. Nothing like this has been done before in this industry. The grand unveiling…the showstopper.

Don’t believe me? You’re not supposed to
Maarja, wat hier van waar is is ook een vraag of cuz.
pi_27194244
Oh no, not again...
  vrijdag 20 mei 2005 @ 18:59:29 #277
44906 merino
World of Sleepers
pi_27194327
vrijdag moet nog beginnen
I have pondered and sought to find an intrinsically existing self, but have consistently found only a flow of bits and pieces of inorganic, biological, social and intellectual value patterns.
  vrijdag 20 mei 2005 @ 19:08:05 #278
62249 PuR3_D4RkN355
Is Links Maar Rechts
pi_27194564
quote:
Op vrijdag 20 mei 2005 16:23 schreef Max_Dark het volgende:

[..]

Ik wed gewoon dat het touchscreen controllers zijn die per spel in te stellen zijn.
Het lijkt me erg cool als er door elk spel een controller op het touchscreen controllerscherm verschijnt. Dus dat er voor elk spel custom controller 'software' is. Op die manier kun je alle games makkelijk spelen (dus bijv eerst een shooter met het gemak van een pc shooter, en daarna knokken met een controller 'design' die daar weer handig voor is).
Connection reset by toffe peer
  vrijdag 20 mei 2005 @ 19:19:25 #279
53267 TC03
Catch you on the flipside
pi_27194846
Aan de ene kant is het wel slim hoor, om de Revolution later uti te brengen dan de PS3 en Xbox 360. Veel mensen hebben dan al een keuze gemaakt, en als de Revolution goedkoop wordt zullen er ongewtijfeld mensen zijn die hem als secundaire console in huis halen. Vooral omdat je dan waarschijnlijk wel weer de centjes hebt. Een PS3 kopen als je niet lang geleden een 360 hebt gekocht voor een paar honderd euri hakt er meer in dan misschien wel een jaar later nog niet eens ¤300,- uitgeven aan een Nintendo console.

Als je begrijpt wat ik bedoel
Ten percent faster with a sturdier frame
  vrijdag 20 mei 2005 @ 19:20:42 #280
86972 ScienceFriction
Kobe Bryant # 24
pi_27194886
conspiracies...

[yomandamodus] ik zie iets met een revolutie... en het getal 6... iets met 6...[/yomandamodus]
  vrijdag 20 mei 2005 @ 19:27:22 #281
3462 PaRoDiUzZ
Hiphop Hippie
pi_27195058
hmm ik zie niks in een touchscreen controller , bij de ds werkt het omdat de schermpjes boven elkaar staan , dit effect is bij een tscontroller+tv direct weg.
pi_27195159
quote:
Op vrijdag 20 mei 2005 19:27 schreef PaRoDiUzZ het volgende:
hmm ik zie niks in een touchscreen controller , bij de ds werkt het omdat de schermpjes boven elkaar staan , dit effect is bij een tscontroller+tv direct weg.
Wou het net zeggen, bij een touchscreen controller heb je 0 feeling of je wel goed zit met je vingers, want je moet ook aandacht geven aan het scherm
Rocks? Check.
Laser beams? Check.
Acid? Check.
Body bag? Check.
pi_27195163
Nieuwe achtergrond
All those moments will be lost, like tears in rain... Time to die.
pi_27195232
quote:
Stoer!!!! Je bent Star Wars aan het downloaden. Je bent zeker ub3r-L33T!
pi_27195415
quote:
Op vrijdag 20 mei 2005 19:33 schreef nikk het volgende:

[..]

Stoer!!!! Je bent Star Wars aan het downloaden. Je bent zeker ub3r-L33T!
  vrijdag 20 mei 2005 @ 19:46:57 #286
69655 mordradead
Wat is een leesje?
pi_27195620
daar gaat je datalimiet
Bernie en ik zijn tof.
  vrijdag 20 mei 2005 @ 19:51:34 #287
86972 ScienceFriction
Kobe Bryant # 24
pi_27195749
quote:
Op vrijdag 20 mei 2005 19:46 schreef mordradead het volgende:
daar gaat je datalimiet
Een wat?
  vrijdag 20 mei 2005 @ 19:58:38 #288
86972 ScienceFriction
Kobe Bryant # 24
pi_27195918
quote:
IGNcube: Will you make Kid Icarus for Revolution?

Shigeru Miyamoto: Well, I'm actually working really closely right now with the director of the game. Now, whether or not when we get the Revolution all set up and everything is finalized, well who knows? That might be one of those characters where everybody says, "Hey, with the way our console is designed, that would be a perfect match." My question to you is, if we made this game would you buy it?

IGNcube: Absolutely.

Shigeru Miyamoto: Well, we obviously can't ignore that. Okay, we'll get the Eggplant Wizard coming back.
pi_27195925
Die zielige dvdr versie met 2 timers erin
Ga naar de bios man!
pi_27196649
quote:
Op vrijdag 20 mei 2005 19:58 schreef Dementor het volgende:
Die zielige dvdr versie met 2 timers erin
Ga naar de bios man!
Dan moet ik eerst is een andere StarWars zien. Leuk voor de download, die flikke verdient genoeg geld en anders kan ik niet met de rest meepraten
  vrijdag 20 mei 2005 @ 20:39:32 #291
120113 Tomasso
Lopen te kijken
pi_27197193
quote:
Question: All three consolemakers, yourself included, have unveiled their plans for the next console generation. How do you feel about Nintendo's prospects with Revolution at this point?

Iwata: In the first place, Sony and Microsoft are taking about the same approach for the future by making machines with powerful and sophisticated technology. Nintendo is taking a little bit different approach, and I think this is an interesting contrast.

Of course, we are applying advances in technology. But when you use those advances just to boost the processing power, the trade-off is that you increase power consumption, make the machine more expensive and make developing games more expensive. When I look at the balance of that trade-off -- what you gain and what you lose -- I don't think it's good. Nintendo is applying the benefits of advanced technology, but we're using it to make our machines more power-efficient, quieter and faster to start. And we're making a brand-new user interface. I think that way of thinking is the biggest difference.

Q: Which strategy will prevail?

Iwata: It is going to be the customers who decide. What Nintendo will do is simply try to do our best, believing that our strategy is right.

Q: Bill Gates said recently that he thinks Nintendo will be more of a niche player in the future, with Sony and Microsoft battling for the number one spot. What do you think of that characterization?

Iwata: Talking about the definition of the niche, or niche market, I really have the completely opposite opinion. The people the other companies are targeting are very limited to those who are high-tech oriented, and core game players. They cannot expand beyond that population. We are trying to capture the widest possible audience all around the world. (He cited the example of Nintendogs, a new virtual pet game for the Nintendo DS handheld machine that has taken off in Japan.) In other words, we are trying to capture the people who are even beyond the gaming population. So for that kind of company, we don't think the term "niche" is appropriate.

Q: What will games be like on Revolution?

Iwata: We really cannot forget about the existence of the avid game fans -- the fans of Nintendo games. I know that those Nintendo fans now are looking forward to playing the advanced versions of "Mario" and "Zelda" and "Metroid" and others, and of course we are going to respond to those requests from avid game fans.

At the same time, many people are looking forward to multiplayer games, and we are ready to provide more exciting opportunities by introducing them to (the company's new wireless online gaming service) Nintendo Wi-Fi Connection so that, with the Revolution, people in remote areas can play with each other as if they were playing with people in front of them.

Also, we really feel that we need to create something that is very unique and different from today's gaming -- something that can stimulate interest from those who are not playing today's games. ... What Nintendo is trying to do, therefore, is to create a new interface and new theme of gaming that can really address the needs of the current non-gamers. (That new interface has been the subject of a lot of speculation, although the company has said it's keeping the details secret for now.)

Q: When you talk about the new interface, do you mean something on the screen or in the hand?

Iwata: Unfortunately, I really cannot say anything right now, but at least I can tell you that you will use your hands. (Laughs.)

Q: Microsoft will be the first to market, releasing the Xbox 360 later this year. Revolution comes sometime next year. How does that affect the ultimate outcome in terms of market share?

Iwata: If the first entrant always wins the market, the Dreamcast must have won the race against the PS2, for example. (Sony's Playstation 2 came to market after Sega's Dreamcast and was extremely successful, while Dreamcast fizzled.) There are many precedents like that in the past. The first to market is not necessarily the winner in the race.

But we cannot afford to be too late. That's a very important point. Right now we are keeping many secrets, but by the end of this year, I believe we really need to express to the worldwide audience what the mysterious proposals we have are all about. Otherwise we will be in an extremely different position.

Q: You revealed a surprise this week -- the Game Boy Micro. (Iwata pulls out one of the 4-by-2-inch game players, along with a tiny cartridge that plays a music video on the color screen and audio through attached headphones.) What was the inspiration for this product?

Iwata: We tried different ways to see how small we could get it, to see what kind of design would be good. We experimented with horizontal and vertical screens and experimented with various screen sizes. As a result, we came up with some prototypes, but we wondered if we could get it even smaller. ... We thought we should make it the ultimate. So we made it with a metallic body, which is unusual for Nintendo, and we made it as small as possible.

Q: The general perception is that Nintendo appeals to a younger audience. Will you try to embrace that, expand upon it, or move away from it in the next console generation?

Iwata: First of all, I've never once been embarrassed that children have supported Nintendo. I'm proud of it. That's because children judge products based on instinct. Everyone wants to appeal to people's instincts, but it's not easy. That doesn't mean we're making products just for children. We believe that there's interactive entertainment that people in their 60s, 70s and 80s can enjoy, so we're doing various things.
Bron
  vrijdag 20 mei 2005 @ 21:05:28 #292
66435 Erwtensoep
Acht - Eén
pi_27198164
Wie van jullie die van plan is een ps3 of xbox360 te kopen, is tevens van plan 80-90 euro voor een spel te betalen? Ik niet iig

Dat is ook een kracht van Nintendo, alles betaalbaar proberen te houden

Oh ja en dat gejank dat niemand spellen voor de revo wil ontwikkelen

# Activision
# Atari
# Capcom
# Electronic Arts
# Hudson (Konami)
# Koei
# Majesco
# Namco
# Sega
# Square Enix
# THQ
# Ubisoft
# Vivendi Universal Games

Deze kleine ontwikkelaars hebben al toegezegd, allemaal zielig geblaat voor niets dus.

[ Bericht 49% gewijzigd door Erwtensoep op 20-05-2005 21:14:52 ]
Houd van een lijntje.
pi_27198680
quote:
Op vrijdag 20 mei 2005 21:05 schreef Erwtensoep het volgende:
Wie van jullie die van plan is een ps3 of xbox360 te kopen, is tevens van plan 80-90 euro voor een spel te betalen? Ik niet iig

# Activision
# Atari
# Capcom
# Electronic Arts
# Hudson (Konami)
# Koei
# Majesco
# Namco
# Sega
# Square Enix
# THQ
# Ubisoft

Deze kleine ontwikkelaars hebben al toegezegd, allemaal zielig geblaat voor niets dus.
Precies En dat zijn alleen nog maar de bedrijfjes die dat op de E3 hebben gezegt, dus de kans ik groot dat er nog tientallen bijkomen
  vrijdag 20 mei 2005 @ 21:26:05 #294
529 twi
Het lichtje is uit...
pi_27198860
quote:

# Activision
# Atari
# Capcom
# Electronic Arts
# Hudson (Konami)
# Koei
# Majesco
# Namco
# Sega
# Square Enix
# THQ
# Ubisoft

Want natuurlijk worden games straks 80 a 90 euro voor Sony en Microsoft Als dat al gebeurt gaat Nintendo echt niet ver achterblijven op die prijs hoor
  vrijdag 20 mei 2005 @ 21:29:10 #295
69655 mordradead
Wat is een leesje?
pi_27198942
sommige n64 games waren indertijd ook 180 gulden en ook nog wel duurder...... waar jij die 90 euro vandaan haalt weet ik ook niet maarja, persoonlijk hoef ik games niet meteen te kopen en wacht ik liever af zodat ze een stuk goedkoper zijn... slechter worden ze heus niet
Bernie en ik zijn tof.
  vrijdag 20 mei 2005 @ 21:35:50 #296
529 twi
Het lichtje is uit...
pi_27199135
Ik weet wel waar 'ie die prijzen vandaan heeft. Die komen voort uit z'n anti-Microsoft en Sony gevoelens. De wens is de vader van de gedachte, zeggen ze wel eens....
  vrijdag 20 mei 2005 @ 21:45:48 #297
86972 ScienceFriction
Kobe Bryant # 24
pi_27199404
quote:
Op vrijdag 20 mei 2005 21:29 schreef mordradead het volgende:
sommige n64 games waren indertijd ook 180 gulden en ook nog wel duurder...... waar jij die 90 euro vandaan haalt weet ik ook niet maarja, persoonlijk hoef ik games niet meteen te kopen en wacht ik liever af zodat ze een stuk goedkoper zijn... slechter worden ze heus niet
Ik koop ook nu nes spellen...

oh nee... ik download ze
  vrijdag 20 mei 2005 @ 22:34:14 #298
71435 King_of_cubes
Infantiele klootzak
pi_27200916
quote:
Op vrijdag 20 mei 2005 21:20 schreef Bot13 het volgende:

[..]

Precies En dat zijn alleen nog maar de bedrijfjes die dat op de E3 hebben gezegt, dus de kans ik groot dat er nog tientallen bijkomen
Precies.. Nintendo maakt heus niet dezelfde fout als met de Revs voorgangers. Nieuwe avatar
pi_27201867
quote:

# Activision
# Atari
# Capcom
# Electronic Arts
# Hudson (Konami)
# Koei
# Majesco
# Namco
# Sega
# Square Enix
# THQ
# Ubisoft

ik mis Rare. Dan maar een Xbox
Jij de 'bink hier'?! Je bent het stinkdier!
Jij drinkt kindercola, ik drink flink bier! :D
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 20 mei 2005 @ 23:09:29 #300
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_27201891
Sow.... wat hebben ze nou voor revolutionairs getoont op de E3?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')