AR!quote:Op zondag 15 mei 2005 01:25 schreef Automatic_Rock het volgende:
Tonny van Pommelen
Damn, it's fok!ing late!
quote:Op zondag 15 mei 2005 01:29 schreef Automatic_Rock het volgende:
AE, kan je niet gewoon met 1 account spelen???
Ik ben al 20 en een half uur wakker, dus niet meer helemaal scherp
Al die klonen.., tis maar verwarrend
Zeg, ik ben het, hoor.quote:Op zondag 15 mei 2005 01:29 schreef Automatic_Rock het volgende:
AE, kan je niet gewoon met 1 account spelen???
Ik ben al 20 en een half uur wakker, dus niet meer helemaal scherp
Dank je AE. Dankzij deze post heb ik het nu goed gekopieerd in de OP.quote:Op zondag 15 mei 2005 01:26 schreef ALTER-EGO het volgende:
Handje help...
Heb hier een tekstbestandje opgeslagen staan met de OP. die ik elk deel bijwerkquote:Op zondag 15 mei 2005 01:32 schreef Gajus het volgende:
[..]
Dank je AE. Dankzij deze post heb ik het nu goed gekopieerd in de OP.![]()
Nou, nou ... het is minder verwarrend dan het ogenschijnlijk lijkt.quote:Op zondag 15 mei 2005 01:29 schreef Automatic_Rock het volgende:
Jouw truc heeft navolging gekregen.quote:Op zondag 15 mei 2005 01:35 schreef ALTER-EGO het volgende:
Heb hier een tekstbestandje opgeslagen staan met de OP. die ik elk deel bijwerk![]()
Kleine moeite dus om die te C & P-en.
Bier!quote:Op zondag 15 mei 2005 01:41 schreef Gajus het volgende:
On topic: doen wij er nog ééntje of zijn er andere prioriteiten?
Ik ook, AR. Ik ook.quote:Op zondag 15 mei 2005 01:43 schreef Automatic_Rock het volgende:
Ik blijf liever mezelf Do2Os
Maar je kunt het wel dus... nachtbraken.quote:Op zondag 15 mei 2005 01:57 schreef Automatic_Rock het volgende:
AR is nu precies 21 uur wakker, en heeft het wel gehad eigenlijk.....
quote:Op zondag 15 mei 2005 01:57 schreef Automatic_Rock het volgende:
AR is nu precies 21 uur wakker, en heeft het wel gehad eigenlijk.....
Welja, ga jij je er ook ff tegen aan te bemoeien. Ik was om 7 uur 's ochtends al aan het modden, en toen had ik m'n eerste baan er al weer opzitten.quote:
Tsk... Patser!quote:Op zondag 15 mei 2005 02:01 schreef Automatic_Rock het volgende:
[..]
Welja, ga jij je er ook ff tegen aan te bemoeien. Ik was om 7 uur 's ochtends al aan het modden, en toen had ik m'n eerste baan er al weer opzitten.![]()
Je bedoelt dat je iemand stond aan te moedigen die wel aan het werk was??quote:Op zondag 15 mei 2005 02:02 schreef Isabeau het volgende:
Ik was vanmorgen om 7:00 nog een barende dame aan het coachenen dat al sinds 1 uur vrijdag 's middags (pfff).
En jij lag nog te slapen!quote:
Gooi je bier het raam uit, springt ie er vanzelf achteraanquote:Op zondag 15 mei 2005 02:06 schreef ALTER-EGO het volgende:
En ik zit al zo'n negen uur opgescheept met de andere kant van Dootje.
Nietus!quote:Op zondag 15 mei 2005 02:08 schreef Automatic_Rock het volgende:
[..]
Gooi je bier het raam uit, springt ie er vanzelf achteraan
Dat zou ik kunnen doen als ik hem beu was... maar ik vind zijn gezelschap bijzonder aangenaam.quote:Op zondag 15 mei 2005 02:08 schreef Automatic_Rock het volgende:
[..]
Gooi je bier het raam uit, springt ie er vanzelf achteraan
Ik ga voor de barende moeder.quote:Op zondag 15 mei 2005 02:10 schreef Gajus het volgende:
Ra, ra, ra ... wat is erger ... een barende moeder of een liederlijke Do2Os ?![]()
Tuurlijk ... vrouwen en kinderen eerst ingeval van een rampquote:Op zondag 15 mei 2005 02:12 schreef Otherside het volgende:
Ik ga voor de barende moeder.
In plaats van te mopperen had je het goed voorbeeld kunnen geven door te reageren op de lopende opgave.quote:Op zondag 15 mei 2005 02:19 schreef OllieA het volgende:
Ik vind dat jullie dit in potentie aardige topic echt lopen te verslowchatten.Veel plezier verder. Ik hou het voor gezien.
Ja, da's mijn fout, Ollie.quote:Op zondag 15 mei 2005 02:19 schreef OllieA het volgende:
Ik vind dat jullie dit in potentie aardige topic echt lopen te verslowchatten.Veel plezier verder. Ik hou het voor gezien.
Isaatje, om 01:52 uur heb ik reeds een nieuwe opgave geplaatst.quote:
owquote:Op zondag 15 mei 2005 02:28 schreef Gajus het volgende:
Isaatje, om 01:52 uur heb ik reeds een nieuwe opgave geplaatst.
bovendien is dit werk al eerder in BdT geweest ... maar ik heb het antwoord niet paraat
Wat zij zegt weet ik ookquote:Op zondag 15 mei 2005 02:44 schreef ALTER-EGO het volgende:
Volgens mij zijn dat James Dean en Marylin Monroe... maar zo heet het werk vast niet.
Klopt, klopt.quote:Op zondag 15 mei 2005 02:44 schreef ALTER-EGO het volgende:
Volgens mij zijn dat James Dean en Marylin Monroe... maar zo heet het werk vast niet.
Voor zover ik weet, kenden ze elkaar wel buiten de filmset.quote:Op zondag 15 mei 2005 02:57 schreef Gajus het volgende:
[..]
Klopt, klopt.![]()
ik vraag mij af of zij elkaar in werkelijkheid gekend hebben (niet op de filmset in ieder geval)
AE je hebt voldoende Google-vaardigheden om dat te achterhalen.quote:Op zondag 15 mei 2005 03:10 schreef ALTER-EGO het volgende:
Best mooi vind ik.
Maar wie de schilder is zou ik niet weten.
Hihi, was meteen bij de eerste poging raak.quote:Op zondag 15 mei 2005 03:17 schreef Gajus het volgende:
[..]
AE je hebt voldoende Google-vaardigheden om dat te achterhalen.
een combinatie van twee trefwoorden is toereikend
Helemaal goed.quote:Op zondag 15 mei 2005 03:22 schreef ALTER-EGO het volgende:
Het is "Speed Bound" van Gassenheimer.
(Dankzij de slimme tip van Do2Os om te zoeken op Dean en Monroe)
En een goed begin van het pinksterweekend.quote:Op zondag 15 mei 2005 03:26 schreef Gajus het volgende:
[..]
Helemaal goed.![]()
een mooie afronding van de saturday night fever, althans voor mij
Ik wens de nachtbrakers nog een genoegelijke voortzetting van 'het leven'. Alvast welterusten.![]()
![]()
quote:
Denk aan de naam van een beroemde F1-coureur.quote:Op zondag 15 mei 2005 17:07 schreef Augustina het volgende:
Gaan we nog een tip krijgen over het bovenstaande werk? Ich habe keine Ahnung.
Dat klopt, zover was ik ook gekomen.quote:Op zondag 15 mei 2005 17:49 schreef Augustina het volgende:
Emil Schumacher, 1912-1999.Nu de titel nog.
Hehe, same here.quote:Op zondag 15 mei 2005 17:55 schreef ALTER-EGO het volgende:
[..]
Dat klopt, zover was ik ook gekomen.
Het enige kloppende plaatje dat ik bij mijn zoektocht tegenkwam, stond geen titel bij vermeld.
Dat flikt ie wel eens vaker.quote:Op zondag 15 mei 2005 17:58 schreef ALTER-EGO het volgende:
[..]
Dan zal ik maar niet vertellen dat Do2Os zelf de titel ook niet weet.
Ik herkende het plaatje, had alleen geel flauw idee van wie/wat/waarquote:
ja,over me moeders schouderquote:Op zondag 15 mei 2005 23:28 schreef Automatic_Rock het volgende:
Jip
Ben jij ook zo'n stiekemert die alle delen al meelurkt??
Natuurlijk mag dat!quote:Op zondag 15 mei 2005 23:26 schreef Jip het volgende:
hoide nieuwe generatie mag vast wel een schilderij plaatsen
![]()
ja,kloptquote:
en je bent zo nachtbraker!(zie ik)quote:Op zondag 15 mei 2005 23:41 schreef Automatic_Rock het volgende:
Laat dat maar aan Gajus over, ik ga zo slapen
Weet je zeker dat je alles mee gelurkt hebt????quote:
geen idee....quote:Op zondag 15 mei 2005 23:50 schreef Automatic_Rock het volgende:
Waar is Do2 eigenlijk??? anders ga ik nu maar slapen....
Hoi Jip, welkom op de mooiste internetplek. Dat hebben wij allemaal aan Do2 te danken. Toffe peer, toch? Alleen jammer dat hij soms beneveld raakt en dan zijn richtingsgevoel kwijt is.quote:Op zondag 15 mei 2005 23:26 schreef Jip het volgende:
hoide nieuwe generatie mag vast wel een schilderij plaatsen
![]()
Welterusten Jip.quote:Op maandag 16 mei 2005 00:04 schreef Jip het volgende:
ik ga ook maar slapen,het is al laat.
weltrusten allemaal![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Jip is wel wat gewend met z'n moeder.quote:Op maandag 16 mei 2005 00:27 schreef Gajus het volgende:
Wat een rare lui lopen er rond, vind je niet?![]()
Bedoel je met moeder-zelf of moeder's visite?quote:
moeder zelf toch wel... tussen Jip en mam's visite klikte het alsof ze al jaren makkers zijnquote:Op maandag 16 mei 2005 00:45 schreef Gajus het volgende:
[..]
Bedoel je met moeder-zelf of moeder's visite?![]()
Maar AE, nu Jip in dromenland verkeert, heb jij misschien een hint?
Dat sluit aan op mijn eerste inschatting, namelijk een schilderij van Jan van Eyck (1395-1441). Maar een Google-zoektocht op "Jan van Eyck" levert vooralsnog werken die er op lijken maar het toch niet zijn, zoals het werk getiteld Canon.quote:Op maandag 16 mei 2005 00:56 schreef ALTER-EGO het volgende:
Namens Jip geef ik een hint... het schilderij komt uit 1430.
Waarschijnlijk is het plaatje wat Jip plaatste een uitsnede, dus maar een deel van het schilderij.
Je eerste inschatting was juist, het is Jan van Eyck.quote:Op maandag 16 mei 2005 01:21 schreef Gajus het volgende:
[..]
Dat sluit aan op mijn eerste inschatting, namelijk een schilderij van Jan van Eyck (1395-1441). Maar een Google-zoektocht op "Jan van Eyck" levert vooralsnog werken die er op lijken maar het toch niet zijn, zoals het werk getiteld Canon.
Ongetwijfeld is het een uitsnede van een zogenaamd altaarstuk, zeg maar een potpourrie van de complete Christelijke beleveningswereld.
Yes ... "Madonna in the Church".quote:Op maandag 16 mei 2005 01:24 schreef ALTER-EGO het volgende:
Je eerste inschatting was juist, het is Jan van Eyck.
En een deel van de titel heb je al genoemd in je eerste post naar Jip.
Helemaal juist.quote:Op maandag 16 mei 2005 01:45 schreef Gajus het volgende:
[..]
Yes ... "Madonna in the Church".![]()
ik las jouw reactie pas 2 minuten geleden ... had inmiddels tientallen altaarstukken bekeken.
quote:Op maandag 16 mei 2005 01:49 schreef ALTER-EGO het volgende:
het was ook wel wat lastiger doordat het een uitsnede betrof
Jip en moi zagen de volledige afbeelding pas nadat Jip het plaatje al geplaatst had.quote:Op maandag 16 mei 2005 01:58 schreef Gajus het volgende:
[..]
[afbeelding]
Dit is het complete schilderij, op een houten paneel van 14x32 cm.
het was inderdaad een uitsnede, maar niet een uitsnede van een altaarstuk!
gefeliciteerd met het goed raden gajus,ik ga me tanden nog verder in het schilderij zettenquote:Op maandag 16 mei 2005 02:18 schreef Gajus het volgende:
Dan kan hij gelijk zijn tanden zetten in het volgende kunstwerk:
[afbeelding]
niet alleen Jip, ook de anderen mogen hun tanden / gebitprothese hieraan wagen
en wie is dootje?als ik vragen mag?quote:Op maandag 16 mei 2005 11:21 schreef Automatic_Rock het volgende:
Nu vraag ik me helemaal af of 'Jip' ook een andere kant van Dootje is
quote:Op maandag 16 mei 2005 11:21 schreef Automatic_Rock het volgende:
Nu vraag ik me helemaal af of 'Jip' ook een andere kant van Dootje is
mag ik nu een plaatje posten danquote:Op maandag 16 mei 2005 14:49 schreef ALTER-EGO het volgende:
[..]
je ziet ze vliegen AR
Goed geraden Jip!
En toch echt helemaal zelf zonder mijn hulp.
ik wist um niet![]()
quote:Op maandag 16 mei 2005 15:01 schreef Jip het volgende:
[afbeelding]
de nieuwe opgave![]()
ik geef al vast een hint,ik heb het iedergeval niet geschildert![]()
Het antwoord op de vorige opgave is correct.quote:
ah weet ik gelijk waar je woontquote:Op maandag 16 mei 2005 17:57 schreef Gajus het volgende:
[..]
Het antwoord op de vorige opgave is correct.![]()
Ik kon niet eerder reageren omdat ik zojuist een lange wandeling gemaakt heb in mijn stadje. Toevallig het stadje dat afgebeeld is in de nieuwe opgave.![]()
Nou en of! Vanaf de Hooikade heb je nagenoeg hetzelfde stadsgezicht als 345 jaar geleden.quote:Op maandag 16 mei 2005 18:06 schreef Jip het volgende:
maar is dat zo duidelijk te zien waar het is?
o jaquote:Op maandag 16 mei 2005 18:20 schreef Gellius het volgende:
Het is een heel beroemd schilderij, Jip!
nee,niet dordrechtquote:Op maandag 16 mei 2005 18:21 schreef Automatic_Rock het volgende:
Ik herken de stad zo niet hoor..
Maar is het Dordrecht toevallig?? Die is nogal eens geschildert volgens mij
delft,goed geradenquote:Op maandag 16 mei 2005 18:27 schreef Augustina het volgende:
Is het een Ruysdael? Is het de stad Delft?
Bovendien van een heel beroemde schilder. Vele kunstkenners vinden deze schilder zelfs beter dan Rembrandt.quote:Op maandag 16 mei 2005 18:20 schreef Gellius het volgende:
Het is een heel beroemd schilderij, Jip!
klopt,nu de titel nogquote:Op maandag 16 mei 2005 18:29 schreef Augustina het volgende:
Dan is het Vermeer.
In het boek A la récherche du temps perdu van Marcel Proust is er zelfs iemand die sterft na het aanschouwen van dit gezicht op de stad van Gajus.quote:
Volledigheidshalve "Portrait of Modest Musorgsky" (1881) door Ilya Repin.quote:Op maandag 16 mei 2005 19:55 schreef Gellius het volgende:
Yep, da's Modest met zijn drankneus.
Kinderliedjes? Ik dacht het niet, maar ik plaats straks een update.quote:Op maandag 16 mei 2005 20:52 schreef Z het volgende:
Modest, die herken je uit 1000-den. hij schreef toch o.a. kinderliedjes?
Ja, zijn muziek is zeer toegankelijk en daardoor zeer geschikt voor de muzikale conditionering opvoeding van kinderen.quote:Op maandag 16 mei 2005 21:15 schreef Gellius het volgende:
Zijn muziek is zo herkenbaar en visueel dat je je soms in een galerij met prachtige schilderijen waant, hebben jullie dat nou ook?
Voor mij (onwetende) zeker wel.quote:Op maandag 16 mei 2005 22:49 schreef Gellius het volgende:
wat een educatief topic is dit toch, niet?
Dankzij AE weet ik sinds kort van het bestaan van de Venetian Snares.quote:Op maandag 16 mei 2005 22:49 schreef Gellius het volgende:
wat een educatief topic is dit toch, niet?
Zijn muziek.quote:Op maandag 16 mei 2005 23:40 schreef Gajus het volgende:
[..]
Dankzij AE weet ik sinds kort van het bestaan van de Venetian Snares.
In hoeverre ik hun sound (of music?) kan waarderen, moet nog blijken.
De man was laatst hier in Den Haag, live. Ik ben er niet naar toegegaan. Ook al had ik het geen grote bak teringherrie gevonden, dan had mijn hart het niet toegestaan. Vorige week had ik in rust een hartslag van 125. Venetian Snares is een stuk leuker dan een hartslag van 125 in rust, dat dan weer wel. Dat moeten we de man dan weer nageven. Laten we dat doen.quote:Op dinsdag 17 mei 2005 00:01 schreef ALTER-EGO het volgende:
[..]
Zijn muziek.
Venetian Snares bestaat slechts uit één man, Aaron Funk uit Winnipeg, Canada.
en ik vind dat de man geniale muziek maakt... ook al klinkt het wellicht voor velen als een grote bak teringherrie, het zit vreselijk knap in elkaar
Zou je er weinig benoemenswaardig over kunnen vertellen.quote:Op maandag 16 mei 2005 23:58 schreef JAM het volgende:
Wat willen jullie over tietjes kwijt?
AE, mag ik je op mijn MSN zetten? Dan zal ik je laten zien hoe overtuigend ik voor Italiaan door het leven zou kunnen gaan, daar wou ik het dan ook weer bij laten. Ik schrijf liever brieven dan dat ik MSN gebruik, maar om nou gelijk je adres te vragen is ook weer zoiets. Laatst heb ik een brief aan de kanselarij van de Eerste-Minister van Belgie gestuurd. Nog steeds geen antwoord gehad, fokkin' klote belgen.quote:Op dinsdag 17 mei 2005 00:04 schreef ALTER-EGO het volgende:
[..]
Zou je er weinig benoemenswaardig over kunnen vertellen.
I was there.quote:Op dinsdag 17 mei 2005 00:03 schreef JAM het volgende:
[..]
De man was laatst hier in Den Haag, live. Ik ben er niet naar toegegaan.
quote:Op dinsdag 17 mei 2005 00:03 schreef JAM het volgende:
Ook al had ik het geen grote bak teringherrie gevonden, dan had mijn hart het niet toegestaan. Vorige week had ik in rust een hartslag van 125. Venetian Snares is een stuk leuker dan een hartslag van 125 in rust, dat dan weer wel. Dat moeten we de man dan weer nageven. Laten we dat doen.
Drie hoeraatjes voor Aaron Funk.,
,
.
Wou, ik heb precies zo'n kat als hij.quote:Op dinsdag 17 mei 2005 00:08 schreef ALTER-EGO het volgende:
[..]
I was there.
Een fantastische avond gehad.
( in Het (grote?) Venetian Snares topic heb ik enkele foto's van de avond gepost)
[..]
Mijn hartslag wordt er juist rustig van wanneer ik zijn muziek hoor.
Wat eenquote:Op dinsdag 17 mei 2005 00:10 schreef JAM het volgende:
[..]
Wou, ik heb precies zo'n kat als hij..
[afbeelding].
Mijn katje: Coco.
nu moet ik toegeven dat ik wel een hint kan gebruikenquote:Op maandag 16 mei 2005 23:47 schreef Gajus het volgende:
[..]
Is de lopende opgave vergeten of te moeilijk?
Ik houd nog meer van houd, hoewel het allebei kan.quote:Op dinsdag 17 mei 2005 00:32 schreef Gellius het volgende:
Ik hou niet van tietjes, JAM, ik hou van borstjes.
Jam, ben jij wellicht dyslectisch? Deze topic heet Betitel de Titel, niet Betietel de Tietel.quote:Op maandag 16 mei 2005 23:58 schreef JAM het volgende:
Laten we de schilderijen laten voor wat het is en het over tietjes hebben. Mijn vriendin heeft hele mooie tietjes. Vrij groot (zeker voor een Aziatische) heel stevig en perfect rond. ... Wat willen jullie over tietjes kwijt?
Ze is geadopteerd...quote:Op dinsdag 17 mei 2005 00:37 schreef Gajus het volgende:
[..]
Jam, ben jij wellicht dyslectisch? Deze topic heet Betitel de Titel, niet Betietel de Tietel.![]()
Over tietjes gesproken. Spannend dat jij de tietjes ontdekt hebt. Nog spannender wordt het als blijkt dat je er moedermelk uit kunt tappen. Maar met 19 jaar zou ik geen haast maken met die ontdekking.![]()
tip voor een betere beeldvorming: inspecteer eens de tieten van haar moeder.
Ik ben van de verzenuwde erotiek jongeman, en dat weet jij best.quote:Op dinsdag 17 mei 2005 00:35 schreef JAM het volgende:
[..]
Ik houd nog meer van houd, hoewel het allebei kan.
Jij ook altijd met je bekrompen erotiek!
Dat is iets nieuws voor me.quote:Op dinsdag 17 mei 2005 00:40 schreef Gellius het volgende:
[..]
Ik ben van de verzenuwde erotiek jongeman, en dat weet jij best.
Hmz. Eens denken. Voor zoiets kan je niet iemand het hemd van het lijf vragen natuurlijk.quote:Op dinsdag 17 mei 2005 00:42 schreef JAM het volgende:
Wat vraag je voor de bekrompen erotiek? Ik zou het graag van je overnemen, uiteraard reken ik op een vriendenprijsje.
quote:Op dinsdag 17 mei 2005 00:22 schreef ALTER-EGO het volgende:
nu moet ik toegeven dat ik wel een hint kan gebruiken
Wat voor 'zeevruchten' worden dan wel geëtaleerd?quote:Op dinsdag 17 mei 2005 01:01 schreef ALTER-EGO het volgende:
Zee, rotsen, vis... geen idee welke locatie het zou kunnen zijn.![]()
Dan zal ik je de RSI besparen.quote:Op dinsdag 17 mei 2005 01:23 schreef JAM het volgende:
Ik ga net zolang op F5 drukken totdat de wereldbol een klein stipje is geworden met 'Canale' ernaast..
Dat zullen dan wel oesters zijn.quote:Op dinsdag 17 mei 2005 01:25 schreef Gajus het volgende:
[..]
Wat voor 'zeevruchten' worden dan wel geëtaleerd?![]()
Hoezo waarschijnlijk? Waarom toch dat getwijfel? Het is volledig correct maar dat wist je alquote:Op dinsdag 17 mei 2005 01:25 schreef ALTER-EGO het volgende:
Dan is het waarschijnlijk "Oyster Gatherers of Cancale" uit 1878 van John Singer Sargent.
Twee keer C in een woord doet me aan de SS denken, ik wil het CIDI niet op mijn dak. Ik wil dakpannen op mijn dak. Het lekt in de serre.quote:
Volgens mij heb ik er toch ooit een keer naastgezeten door een verkeerde schilder te noemen bij een verkeerde afbeelding.quote:Op dinsdag 17 mei 2005 01:30 schreef Gajus het volgende:
[..]
Hoezo waarschijnlijk? Waarom toch dat getwijfel? Het is volledig correct maar dat wist je al![]()
Precies! Wat vond ik dat een delicatesse ...quote:Op dinsdag 17 mei 2005 01:27 schreef ALTER-EGO het volgende:
Dat zullen dan wel oesters zijn.
Heb nog nooit oesters gegeten.quote:Op dinsdag 17 mei 2005 01:43 schreef Gajus het volgende:
[..]
Precies! Wat vond ik dat een delicatesse ...
totdat ik mijn kerstdagen doodziek in bed heb doorgebracht; maanden later las ik dat de oesteroogst besmet was en dat het om commerciële redenen verzwegen was; sindsdien heb ik nooit meer een oester aangeraakt; stelletje kortzichtige hufters ...
Lijkt mij het domein van beide heren schilders, het Abstract Expressionisme, vermoedelijke een Amerikaan.quote:Op dinsdag 17 mei 2005 01:38 schreef ALTER-EGO het volgende:
Komt ie dan he... de nieuwe opgave: ...
Met beide heren bedoel je AR en Do2Os?quote:Op dinsdag 17 mei 2005 01:50 schreef Gajus het volgende:
[..]
Lijkt mij het domein van beide heren schilders, het Abstract Expressionisme, vermoedelijke een Amerikaan.![]()
Volgens mij geplaatst met de intentie om Dootje uit zijn comateuse toestand te krijgen.
Ja, wie anders zouden er nog meer in aanmerking komen?quote:
Mag ik concluderen dat het een Europeaan betreft?quote:De schilder is geen Amerikaan.
Die zien ik elk schilderij wel een roodharige vrouw waar een wil is, is een wegquote:nieteens... dan zou ik een schilderij met blote roodharige vrouwen plaatsen
Roodharige vrouwen.quote:Op dinsdag 17 mei 2005 02:08 schreef Gajus het volgende:
[..]
Die zien ik elk schilderij wel een roodharige vrouw waar een wil is, is een weg
Ik zie geen roodharige vrouw, maar wel iets anders. In het midden een oog, een oog van een dier, een dier dat wat weg heeft van een paard, maar dan wel een paard met een hele rare uitstulping, zeg maar een gigantische snottebel. naarstig op zoek naar het verlossende trefwoord![]()
Niemand eigenljk, maar je liet me er wel even over nadenken.quote:Op dinsdag 17 mei 2005 02:08 schreef Gajus het volgende:
[..]
Ja, wie anders zouden er nog meer in aanmerking komen?![]()
Dat mag je zeker concluderen want dat is juist.quote:Op dinsdag 17 mei 2005 02:08 schreef Gajus het volgende:
Mag ik concluderen dat het een Europeaan betreft?![]()
Het zou goed kunnen dat je er een paard in ziet. (zag um zelf ook)quote:Op dinsdag 17 mei 2005 02:08 schreef Gajus het volgende:
Die zien ik elk schilderij wel een roodharige vrouw waar een wil is, is een weg
Ik zie geen roodharige vrouw, maar wel iets anders. In het midden een oog, een oog van een dier, een dier dat wat weg heeft van een paard, maar dan wel een paard met een hele rare uitstulping, zeg maar een gigantische snottebel. naarstig op zoek naar het verlossende trefwoord![]()
Wat natuurlijk niet wil zeggen dat het woord paard in de titel voorkomt.quote:Op dinsdag 17 mei 2005 02:21 schreef ALTER-EGO het volgende:
Het zou goed kunnen dat je er een paard in ziet. (zag um zelf ook)
Dat klopt namelijk wel gezien de titel.
[educatie mode]quote:Op dinsdag 17 mei 2005 02:15 schreef JAM het volgende:
Roodharige vrouwen..
Mijn moeder is een roodharige vrouw. Geverfd, dat wel. Ander zou ik iemand zijn die voor Italiaan door kan met rood haar en dat kan natuurlijk niet.
Ik probeer het schilderij nader te duiden. Ik zie een paard en ook iets liggend op de grond. Op de grond ligt een jockey, te beoordelen naar zijn hoofddeksel.quote:Op dinsdag 17 mei 2005 02:21 schreef ALTER-EGO het volgende:
Het zou goed kunnen dat je er een paard in ziet. (zag um zelf ook)
Dat klopt namelijk wel gezien de titel.
Je gok zou een hele mooie titel hebben kunnen zijn, maar hij lijkt er in de verste verte niet op.quote:Op dinsdag 17 mei 2005 02:42 schreef Gajus het volgende:
[..]
Ik probeer het schilderij nader te duiden. Ik zie een paard en ook iets liggend op de grond. Op de grond ligt een jockey, te beoordelen naar zijn hoofddeksel.
Gok: een vrolijk paard dat zich bevrijd heeft van zijn tirannieke jockey. Ja, dat lijkt mij een passende titel: deliberation of tiranny by a jolly horse.
Ik bedenk een Engelstalige titel, want ik gok op een Engelse schilder.
Engelsen en paarden zijn bijna onderling uitwisselbaar (zie de hoogheden Elisabeth, Ann en Camilla).
Een echte pimp-photo ... hoog maffia gehalte ... dus (van oorsprong) italiaans.quote:Op dinsdag 17 mei 2005 02:29 schreef JAM het volgende:
Ik doe het zelf wel.
Dichterbij dan Engeland ... Nederland dan?quote:Op dinsdag 17 mei 2005 02:48 schreef ALTER-EGO het volgende:
Zoek het nog maar wat dichter bij huis. Als volksjongen geboren ... .
Nederland is het juiste land en Karel Appel is correct.quote:Op dinsdag 17 mei 2005 02:57 schreef Gajus het volgende:
[..]
Dichterbij dan Engeland ... Nederland dan?
Qua compositie en stijl ga ik voor Karel Appel.
Dan zal ik nog een hint geven:quote:Op dinsdag 17 mei 2005 03:11 schreef Gajus het volgende:
Mijn google-search met trefwoord "Karel Appel" heeft 455 hits gegenereerd ... maar het gezochte kunstwerk zit er niet tussen.![]()
Probeer nog wat anders, maar over een kwartiertje houd ik ermee op, morgenochtend moet ik weer fit op het appèl verschijnen.
AE, ik vrees dat dat wishfull thinking is.quote:Op dinsdag 17 mei 2005 02:59 schreef ALTER-EGO het volgende:
Bier!
volgens mij zien we nou Do2Os binnen luttele tijd verschijnen
Iets zegt me van niet...quote:Op dinsdag 17 mei 2005 03:16 schreef Gajus het volgende:
[..]
AE, ik vrees dat dat wishfull thinking is.![]()
Zou hij in een identiteitscrisis verkeren sinds hij als Otherside uit de kast is gekomen?
Jawel! Al je moeite loont.quote:Op dinsdag 17 mei 2005 03:21 schreef Gajus het volgende:
Hebbes ... de ruiter uit 1957.![]()
Toch nog op de valreep gelukt ... dankzij jouw onmisbare hulp
Dus jouw opkomende slaap is voorlopig passé.quote:Op dinsdag 17 mei 2005 03:26 schreef ALTER-EGO het volgende:
Iemand die mij om 3:15 opbelt en me dan in een deuk van het lachen weet te krijgen zij vergeven.
Mijn opkomende slaap is niet passé, enkel wat uitgesteld.quote:Op dinsdag 17 mei 2005 03:34 schreef Gajus het volgende:
[..]
Dus jouw opkomende slaap is voorlopig passé.
Dat geldt niet voor mij, maar ik ben dan ook niet gebeld.![]()
AE , en andere nachtbrakers, alvast een goede nacht gewenst.![]()
Wat niet weet, wat niet deert Do2.quote:Op dinsdag 17 mei 2005 03:38 schreef De-oneven-2 het volgende:
AR zou het niet goed keuren...
Gajus waarschijnlijk ook niet, trouwens...
En over de rest zal ik maar zwijgen, AE...
Doe dat maar en overtuig AR er eens van dat jij niet Jip bent.quote:Op dinsdag 17 mei 2005 03:43 schreef De-oneven-2 het volgende:
Mja,
laat ik maar heel hard doen alsof ik van niets weet dan...
Hij voelt zich hier al helemaal thuis en heeft zelfs al zonder hint en zonder hulp een titel geraden.quote:
quote:Op dinsdag 17 mei 2005 03:26 schreef ALTER-EGO het volgende:
Iemand die mij om 3:15 opbelt en me dan in een deuk van het lachen weet te krijgen zij vergeven.
Die is zojuist gaan slapen, enkele minuten voordat jij binnenstrompelde.quote:Op dinsdag 17 mei 2005 03:50 schreef De-oneven-2 het volgende:
Waar is Gajus nou?
quote:Op dinsdag 17 mei 2005 01:50 schreef Gajus het volgende:
[..]
Lijkt mij het domein van beide heren schilders, het Abstract Expressionisme, vermoedelijke een Amerikaan.![]()
Volgens mij geplaatst met de intentie om Dootje uit zijn comateuse toestand te krijgen.
Wat zou ik niet goedkeuren???quote:Op dinsdag 17 mei 2005 03:38 schreef De-oneven-2 het volgende:
AR zou het niet goed keuren...
Gajus waarschijnlijk ook niet, trouwens...
En over de rest zal ik maar zwijgen, AE...
quote:Dan is het waarschijnlijk "Oyster Gatherers of Cancale" uit 1878 van John Singer Sargent.
Ja, ik weet het Zquote:
Praat toch eens wat minder van die inside-taal. Ik voel me anders zo'n buitenbeentje.quote:Op dinsdag 17 mei 2005 12:40 schreef De-oneven-2 het volgende:
Apk weet 'm. Dat weet ik dan weer.
Bij een test weet je dat nooit zeker, dat is het risico van testen.quote:Op dinsdag 17 mei 2005 13:28 schreef De-oneven-2 het volgende:
Zeg, hoe kan je je wachtwoord testen zonder dat je daarbij het gevaar loopt dat je jezelf opnieuw moet inloggen?
En ik ben helemaal niet eigenaardig!
quote:Op dinsdag 17 mei 2005 13:19 schreef ALTER-EGO het volgende:
BdT zit voleigenaardige
lieden, dat mag ik wel.
AR die als verstandig mens immer het goede voorbeeld geeft, wat wij niet volgen.
Augustina die haar eerste verslaving te pakken heeft gekregen door BdT.
Cioran die zich vrijwel enkel laat zien wanneer de anderen slapen, zou hij een vampier zijn?
Z die wél iets met installaties heeft, maar helemaal niets met Venetian Snares.
Do2Os die verwarring zaait met een andere kant en in geheimtaal lijkt te praten.
Gajus die met zijn wijsheid een stabiele factor lijkt te zijn in BdT.
JAM de benjamin tussen dit geheel, waarachter een italiaanse gitaarheld schuilgaat.
OllieA die af en toe een figurantenrol speelt als oude mopperbeer.
Gellius die in zijn ikoon de gestolen Madonna van Munch heeft verstopt.
Jip die over zijn moeder's schouder meelurkt en waarvan AR denkt dat het Do2Os is.
Wat will be next in this... SOAP?
Ik wordt voor 'verstandig mens' uitgescholden Do2, dat is nog veeeel ergerquote:Op dinsdag 17 mei 2005 13:28 schreef De-oneven-2 het volgende:
En ik ben helemaal niet eigenaardig!
Ach, verstandig klinkt zo emotieloos.....quote:Op dinsdag 17 mei 2005 16:05 schreef Augustina het volgende:
Wat is er mis met verstandig zijn? Of voor verstandig worden aangezien, zelfs als je het niet bent.
Dat is het probleem wanneer iets is getypt en de tonatie wegvalt.quote:Op dinsdag 17 mei 2005 16:15 schreef Automatic_Rock het volgende:
[..]
Ach, verstandig klinkt zo emotieloos.....
Ah! als je het zo zegt AEquote:Op dinsdag 17 mei 2005 16:19 schreef ALTER-EGO het volgende:
[..]
Dat is het probleem wanneer iets is getypt en de tonatie wegvalt.
De manier waarop ik het uitsprak, was vol bewondering. en enige jalousie
Het heeft de stijl van Klimt. Maar Klimt's portretten tonen ingetogen dames (ook sensueel, maar dan impliciet). Als Klimt in deze tijd had geleefd, dan zou hij zijn vrouwen ook explicieter getoond hebben. Kortom, géén Klimt, maar een hedendaagse variant van de onovertrefbare meester.quote:
Grappig dat jij refereert aan Schiele en ik aan Klimt. Schiele was een grote bewonderaar van Klimt (en omgekeerd vermoed ik).quote:Op dinsdag 17 mei 2005 20:51 schreef cioran63 het volgende:
Doet aan Schiele denken.
AE, in jouw rijtje ontbreekt een persoon nota bene het beste paard van stal. Daarom deze aanvulling:quote:Op dinsdag 17 mei 2005 13:19 schreef ALTER-EGO het volgende:
BdT zit voleigenaardige
lieden, dat mag ik wel.
...
Wat will be next in this... SOAP?
Neen ... dit is ook een schilderij met een titel ... dus vinden wij die titel !!!quote:Op dinsdag 17 mei 2005 21:03 schreef Automatic_Rock het volgende:
Hmmm, nu ik ff verder aan het zoeken ben twijfel ik eigenlijk of dit werk van de schilder is die ik in m'n boekje zag staan....
Ik neem even een ander werk, waar ik wel zeker van ben, oke??
IK heb maar even een andere plaatje genomen (wel dezelfde afbeelding). Ik heb zelf wel webspace, alleen moet dat allemaal weet instellen, da's weg sinds m'n laatste computercrashquote:Op dinsdag 17 mei 2005 21:14 schreef cioran63 het volgende:
(Als je bijvoorbeeld een Flickr-account neemt, kun je zelf foto's uploaden:
http://www.flickr.com )
De naam van de schilder die ik zoek voor de laatste opgave, zit in de titel van het werk dat jij zo nodig wil zoeken.., succesquote:Op dinsdag 17 mei 2005 21:22 schreef Gajus het volgende:
[..]
Neen ... dit is ook een schilderij met een titel ... dus vinden wij die titel !!!
zeg maar wat je wel weet van dit schilderij en dan sporen we het doodleuk op ...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |