abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 26 augustus 2003 @ 17:19:02 #1
62862 Jinchi
positief bevooroordeeld
pi_12734822
Volgens mij ben ik zo ongeveer de enige grote Venetian Snares fan op heel Fok!, maargoed, iedereen die van aparte, ruige, experimentele electronische muziek houd, moet 't maar eens luisteren, wie weet ontstaan er ter plekke nieuwe fans.

In september komt er een nieuwe 12" uit: Einstein-Rosen Bridge

En in oktober eindelijk weer een nieuw album: The Chocolate Wheelchair Album

Als er mensen nog releases zoeken op vinyl of gewoon cd's: meestal kom je bij een mailorder terecht, maar ik ken zelf ook wel een winkel waar ze aardig wat Vsnares hebben en ook de nodige andere hardere electronische muziek:

quote:
De Oorzaak
Schiekade 143a
Rotterdam
Met de trein: uitgang Blijdorpzijde, rechtsaf, weg uitlopen (Proveniersstraat) tot aan de grote kruising (Schiekade), daar rechtsaf, na ongeveer 100 meter ben je er.

Duidelijk overzicht van z'n releases tot nu toe: http://www.discogs.com/artist/Venetian_Snares

[Dit bericht is gewijzigd door Jinchi op 27-08-2003 16:29]

Wie buiten zichzelf kijkt, droomt. Wie in zichzelf kijkt, ontwaakt.
Carl Gustav Jung
  dinsdag 26 augustus 2003 @ 17:22:55 #2
26891 killingcupid
are you loathsome tonight?
pi_12734911
Heb het grootste deel van zijn releases; erg, erg gaaf.
we will become silhouettes.
  dinsdag 26 augustus 2003 @ 17:32:36 #3
24054 search64
Avec le grande
pi_12735077
Gaaf!

iets zegt me dat dit een klein topicje blijft....

"He who makes a beast of himself, gets rid of the pain of being a man."
  dinsdag 26 augustus 2003 @ 19:16:36 #4
56758 Aschkael
Hitler bad, Aschkael good
pi_12737240
Kan het "grote" waarschijnlijk wel achterwege laten. En terecht volgens mij. Ben nooit echt onder de indruk geraakt van meneer Funk's muziekale creaties. Heb Higgins Ultra Low Track Glue Funk Hits, 1972-2006 hier liggen...staan sterke tracks op, maar heb bij dat album het gevoel dat hij zich er vaak wel erg makkelijk van af maakt.
= there is a light that never goes out =
  dinsdag 26 augustus 2003 @ 20:31:03 #5
62862 Jinchi
positief bevooroordeeld
pi_12739236
quote:
Op dinsdag 26 augustus 2003 19:16 schreef Aschkael het volgende:
Kan het "grote" waarschijnlijk wel achterwege laten. En terecht volgens mij. Ben nooit echt onder de indruk geraakt van meneer Funk's muziekale creaties. Heb Higgins Ultra Low Track Glue Funk Hits, 1972-2006 hier liggen...staan sterke tracks op, maar heb bij dat album het gevoel dat hij zich er vaak wel erg makkelijk van af maakt.
Dat grote slaat zowieso op de omvang van het topic en niet per definitie op Vsnares. Daarom staat dat vraagteken er ook; ik ken hier amper fans van 'm.

Bovendien verschillen smaken per persoon en is jouw smaak niet de leidraad voor de waardering van zijn muziek, zoals je zelf al aangeeft. Om al die redenen is dat (grote?) juist enorm op z'n plaats.

En welke albums heb je van 'm geluisterd? Hij kan veel meer dan wat je op Higgins hoort: Winter in the Belly of a Snake klinkt weer compleet anders en eerder werk zoals printf("shiver in eternal darkness/n"); heeft ook weer een hele andere opzet en sound.

Luister ook maar eens naar Doll Doll Doll en Find Candace.

Vooral de dingen van z'n komende album vind ik weer erg "als vanouds" klinken, wat in mijn geval erg goed is.

[Dit bericht is gewijzigd door Jinchi op 26-08-2003 20:36]

Carl Gustav Jung
  woensdag 27 augustus 2003 @ 09:42:27 #6
25601 roer-ei
I (HEART) GHETTO
pi_12749904
bedankt voor die platenzaak tip
hebben ze daar ook andere planet-mu/rephlex dingen?
getting high on protein deficiency
  woensdag 27 augustus 2003 @ 09:57:06 #7
62862 Jinchi
positief bevooroordeeld
pi_12750208
quote:
Op woensdag 27 augustus 2003 09:42 schreef roer-ei het volgende:
bedankt voor die platenzaak tip
hebben ze daar ook andere planet-mu/rephlex dingen?
Ik had daar ook wel Speedranch dingen gezien, maar: wat er niet is, wordt besteld.

Ze kunnen iig. wel alles krijgen en ze zijn zeker niet duur. Alles wat door ant-zen uitgebracht wordt hebben ze voor de prijs die je er zelf ook voor zou betalen als je direct via mailorder besteld -- alleen dan zonder de verzendkosten.

Ze hebben trouwens wel 90% vinyl en 10% cd's, wat ook ongeveer zo op het raam staat.

Carl Gustav Jung
pi_12753045
Venatian Snares is gaaf.. Hij werkt ook wel eens samen met acts als Four Tet, erg leuk.
pi_12753061
Ik heb laatst z'n meest recente album gedownload, toch maar eens proberen dan?
  woensdag 27 augustus 2003 @ 12:27:17 #10
27648 Weakling
available in strong mint
pi_12753460
quote:
Op dinsdag 26 augustus 2003 19:16 schreef Aschkael het volgende:
Naar mijn mening zijn minste album, dus wellicht een slechte start voor je geweest ...

Persoonlijk vind ik zijn muziek erg lekker ... en ook wel lachen wat ie met zijn vriendin Hecate heeft gemaakt Nymphomatriarch ... compleet samengesteld uit de geluiden van hun sexuele escapades, dat klinkt ranzig, maar dat hoor je er niet aan. De geluiden zijn heeel erg vervormd over het algemeen. Find Candance en Doll Doll Doll zijn ook zeker aanraders en hebben naar mijn smaak een behoorlijk luguber hoesje.

Voor de mensen die via internet bestellen is www.warprecords.com denk ik wel een goeie om aan VSnares spul te komen.

There he goes. One of God's own prototypes. Some kind of high powered mutant never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
pi_12759223
Nieuwe Luke Vibert album (YosepH) is ook errrrrg goed! (op Warp)
pi_12905330
jaja ik ken het
ik kom eigenlijk vanuit de metal en ik zie hem een beeetje als electronisch tdep, ik heb winter in a belly of a snake en dat album heeft een vette sfeer en is gewoon erg goed
songs about my cats heb ik op mp3 en die is ook erg oke
en laatst making orange things samen met speedranch dat is een bak herrie maar wel gaaf en erg interessant

check eens phantomsmasher is ook met speedranch

pi_12917353
Befriend a child killer... vreemde track. Verder vind ik deze breakz n cutz n noiz te druk naar mijn zin, ik kan er niet erg goed tegen. Evenals dat gesputter van needle sharing (panacea), een beetje te ver doorgeschoten in het experiment imo.
Domheid is de geestelijk vader van arrogantie
pi_13603045
Zit nu naar Chocolate Wheelchair te luisteren, Einstein-Rosen Bridge en Abomination Street zijn echt top!
"Kijk hem daar nu harken op z'n buitenblad met z'n mijnwerkersgezicht"
pi_13612107
Di's wel ruige poep ja!

Kan het overigens wel goed waarderen deze herrie!

zondag 5 oktober 2003 @ 10:35:00 #16
40328 resurreXXion
The one thing...
pi_13659729
Voor degenen die soulseek gebruiken en niet anti-piracy zijn, het nieuwe album van Dhr. Aaron Funk, "The chocolate wheelchair album" staat sinds gisteren online op SoulSeek.
...watching...approaching...
  zondag 5 oktober 2003 @ 14:50:31 #17
27648 Weakling
available in strong mint
pi_13664320
Wat een geweldig album The Chocolate Wheelchair!

Veel mensen zullen er wel weer bloednerveus van worden, want het tempo is weer moordend. Meneer Funk kiest ondanks dat tempo op dit album toch meer voor melodie in vergelijking met zijn vorige werk.

Ook gebruikt ie meer stemsamples deze keer en pikt ie links Motley Crew en rechts Britney Spears nog even mee in zijn ragga/drill n bass/gabber/whatever mix.

Een toegankelijker album dan zijn vorig werk, maar nog steeds behoorlijk extreem en niet voor de zachtzinnigen onder ons. Een heerlijk "van dik hout zaagt men planken" album.

There he goes. One of God's own prototypes. Some kind of high powered mutant never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
  woensdag 4 februari 2004 @ 17:38:35 #18
76300 ill_Bill
I need fresh blood.
pi_16886258
venetian snares...hmmm

Phantomsmasher

Winter in the belly of a snake

Alleen deze 2 albums ken ik, voor de rest alleen maar losse nummers 90+

I got a problem solver, and his name is Revolver.
  woensdag 4 februari 2004 @ 17:57:12 #19
32927 jaap393
only users lose drugs
pi_16886797
Venetian Snares fan meldt zich

Vette breakcore idm

Check ook: Doormouse, Hectate, FFF, Assassin, Bong ra

Vette shit, en ik denk idd dat dit een vrij besloten topicje blijft, aangezien 9,9 op de 10 mensen die ik deze muziek laat horen het maar belachelijke teringherrie vind

En ga ook eens naar Breakcore a Gogo in Waterfront, Rotterdam, uitermate vette feestjes met alleen maar van deze noise

Waterfront Rotterdam --> Breakcore A Go Go

my subculture can kick your subcultures ass anytime 24/7
  vrijdag 6 februari 2004 @ 11:54:49 #20
76300 ill_Bill
I need fresh blood.
pi_16939055
quote:
Op woensdag 4 februari 2004 17:57 schreef jaap393 het volgende:
Venetian Snares fan meldt zich

Vette breakcore idm

Check ook: Doormouse, Hectate, FFF, Assassin, Bong ra

Vette shit, en ik denk idd dat dit een vrij besloten topicje blijft, aangezien 9,9 op de 10 mensen die ik deze muziek laat horen het maar belachelijke teringherrie vind

En ga ook eens naar Breakcore a Gogo in Waterfront, Rotterdam, uitermate vette feestjes met alleen maar van deze noise

Waterfront Rotterdam --> Breakcore A Go Go

Idd, zeer besloten hehehe Maar vind het echt super bruute dope shit
I got a problem solver, and his name is Revolver.
pi_16953188
Chocolate Wheelchair is een vet album en kwalitatief misschien wel beter dan z'n voorgaande albums, alleen imho met een iets minder experimentele inslag. Ah well.. het beukt, knispert, glijd, golft lekker weg.. breakcore at it's best.
Lacking membership in any group but also not actively or even passively ostracized by the general student body, pseudo-rejects socialize among themselves, taking pride in what they perceive to be their unique status.
pi_16953779
ik heb winter in a belly of snake voor de gein meegenomen op vakantie in kos...mijn vrienden dachten dat ik een computerspelletje aan het spelen was op mijn kamer van het appartement...

ze hebben het nu nog over die cd en ja hoor pas bij mijn verjaardag moest ik 'm weer eens opzetten

dinsdag 10 februari 2004 @ 18:21:35 #23
32927 jaap393
only users lose drugs
pi_17066038
Voor de breakcore en andersoortige electronische noise liefhebber

http://www.klangforschungost.org/forum/

maandag 5 april 2004 @ 20:38:58 #24
62862 Jinchi
positief bevooroordeeld
pi_18202760
Dit topic moet weer even omhoog geschopt worden.

Pas is op Sublight Records de nieuwe Venetian Snares CD-ep Horse and Goat uitgebracht. Voor de geïnteresseerden is hier een MP3-sample.

En in juni komt er een nieuw album waar een tijdje geleden nog geen titel van bekend was, maar inmiddels wel: Huge Chrome Cylinder Box Unfolding. Qua stijl een beetje zoals Winter in the Belly of a Snake.
Carl Gustav Jung
  maandag 5 april 2004 @ 22:32:53 #25
32927 jaap393
only users lose drugs
pi_18206858
En hij komt naar Enschede! (of al places )

http://www.atak.nl/page.php?cont=act&actid=114

Alleen is dat wel op een donderdag, maar op vrijdag komt ie ook nog op een geheime locatie in Gent, en ik denk dat ik daar toch wel probeer te zijn dan.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')