Dekker denk ik in de derde groep, want kort voor de valpartij zat hij nog zowat achterin.quote:Op woensdag 11 mei 2005 17:35 schreef MeneerTim het volgende:
Hoe zijn Dekker en Engels gefinished?
Eltink en Engels zaten in de groep Di Luca.quote:Op woensdag 11 mei 2005 17:35 schreef MeneerTim het volgende:
Hoe zijn Dekker en Engels gefinished?
Bettinin wordt gedklasseerd naar de laatste plaats in de etappe, normaal gesproken. Wel met zijn eigen tijd.quote:Op woensdag 11 mei 2005 17:36 schreef NRH het volgende:
Bettini in de laatste stand die te zien was op VRT 4e geklasseerd in zelfde tijd als Mazzanti, Cioni en Scarponi. Nog voor Celestino gezet. Dat vind ik geweldig onterecht. Hij had in de tijd van de groep Zabel gezet moeten worden en achterin die groep.
Waarom in dezelfde tijd als die groep? Hij was anders wel tweede geworden na Cooke. Dat ze dezelfde tijd pakken vind ik logisch, maar de plaats is een beetje vreemd, al maakt dat weinig uit, alleen voor de puntentrui..quote:Op woensdag 11 mei 2005 17:36 schreef NRH het volgende:
Bettini in de laatste stand die te zien was op VRT 4e geklasseerd in zelfde tijd als Mazzanti, Cioni en Scarponi. Nog voor Celestino gezet. Dat vind ik geweldig onterecht. Hij had in de tijd van de groep Zabel gezet moeten worden en achterin die groep.
Mooie etappe voor een vluchtersgroep lijkt me.quote:Op woensdag 11 mei 2005 17:37 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
leuk ritje morgen :
[afbeelding]
Bettini maakt duidelijk een fout vandaag, waarschijnlijk niet met opzet, maar dat doet er niet toe. Door hem z'n eigen tijd te laten behouden, wordt hij niet zwaar gestraft, hij loopt zelfs nog uit op z'n grootste concurrenten voor de roze trui. Als hij inderdaad de vierde plaats krijgt, doet hij ook nog eens goede zaken in het klassement voor de paarse trui. Achterin de eerste grote groep lijkt me dus een eerlijkere sanctie.quote:Op woensdag 11 mei 2005 17:38 schreef Ambrosius het volgende:
[..]
Waarom in dezelfde tijd als die groep? Hij was anders wel tweede geworden na Cooke. Dat ze dezelfde tijd pakken vind ik logisch, maar de plaats is een beetje vreemd, al maakt dat weinig uit, alleen voor de puntentrui..
De groep Savoldelli was de derde groep toch? Dat valt dan mee. Boogerd heeft na dit soort etappe's meestal al 10 minuten achterstand.quote:Op woensdag 11 mei 2005 17:38 schreef NRH het volgende:
[..]
Eltink en Engels zaten in de groep Di Luca.
Er zat nog een andere Rabo-renner bij, maar ik dacht niet dat dat Dekker was.
Kolobnev zat in ieder geval ook op achterstand, waarschijnlijk bij Savoldelli op 43'.
Hij wordt als laatste geklasseerd dacht ik, met zijn eigen tijd behouden...quote:Op woensdag 11 mei 2005 17:45 schreef NRH het volgende:
[..]
Bettini maakt duidelijk een fout vandaag, waarschijnlijk niet met opzet, maar dat doet er niet toe. Door hem z'n eigen tijd te laten behouden, wordt hij niet zwaar gestraft, hij loopt zelfs nog uit op z'n grootste concurrenten voor de roze trui. Als hij inderdaad de vierde plaats krijgt, doet hij ook nog eens goede zaken in het klassement voor de paarse trui. Achterin de eerste grote groep lijkt me dus een eerlijkere sanctie.
De tijdwinst pakte hij ongeacht de fout die hij maakte.quote:Op woensdag 11 mei 2005 17:45 schreef NRH het volgende:
[..]
Bettini maakt duidelijk een fout vandaag, waarschijnlijk niet met opzet, maar dat doet er niet toe. Door hem z'n eigen tijd te laten behouden, wordt hij niet zwaar gestraft, hij loopt zelfs nog uit op z'n grootste concurrenten voor de roze trui. Als hij inderdaad de vierde plaats krijgt, doet hij ook nog eens goede zaken in het klassement voor de paarse trui. Achterin de eerste grote groep lijkt me dus een eerlijkere sanctie.
Dat zal niet goed zijn.quote:Op woensdag 11 mei 2005 17:47 schreef The_BoezelaaR het volgende:
Bettini is zoals het lijkt naar de 4e plek gezet .... apart en raar
Kerel, Boogerd had vandaag en gister meegestreden om de etappe... Giro ligt Boogerd veel beter dan de Tour...quote:Op woensdag 11 mei 2005 17:46 schreef MeneerTim het volgende:
[..]
De groep Savoldelli was de derde groep toch? Dat valt dan mee. Boogerd heeft na dit soort etappe's meestal al 10 minuten achterstand.
.
Dat is natuurlijk onzin. Boogerd rijdt in tegenstelling tot Dekker wel bijna altijd attent mee voorin de groep. Het lijkt me dan ook erg stug dat hij er vandaag niet bij had gezeten. Zoals de Giro voorlopig verloopt, had Rabo er goed aan gedaan Boogerd en Freire hier te laten rijden. Het parcours ligt hen beter dan dat van de Tour de France, waar de 'vlakke' etappes doorgaans veel minder selectief zijn dan in de Giro.quote:Op woensdag 11 mei 2005 17:46 schreef MeneerTim het volgende:
[..]
De groep Savoldelli was de derde groep toch? Dat valt dan mee. Boogerd heeft na dit soort etappe's meestal al 10 minuten achterstand.
.
Precies, wat dat betreft bieden de Giro (en ook de Vuelta) veel meer afwisselingquote:Op woensdag 11 mei 2005 17:49 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Kerel, Boogerd had vandaag en gister meegestreden om de etappe... Giro ligt Boogerd veel beter dan de Tour...
Bij de Tour zijn het allemaal etappes van uitersten. Eerste week alleen maar vlak, en dan ook echt vlak en dan gelijk het hoogebergte 2 keer in met daar tussen weer vlak. Etappes zoals deze en gister zie je in de Tour helaas niet zo veel... Als klassieke renner heb je in de Tour niet veel te zoeken.
Omdat die niet als eerste over de streep kwam natuurlijk ...quote:Op woensdag 11 mei 2005 17:57 schreef sungaMsunitraM het volgende:
Waarom krijgt Cooke de etappe niet
Echt raar. Normaal gesproken wordt je bij onreglementair sprinten naar de laatste plaats in de etappe gezet. Nu heeft 'ie toch nog punten voor de puntentrui.quote:Op woensdag 11 mei 2005 18:10 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
Bettini werd trouwens nog als vierde gezet :
1 MAZZANTI Luca ITA PAN 5:10:09 0:00 20"
42,560 Km/h
2 CIONI Dario David ITA LIQ 5:10:09 0:00 12"
3 SCARPONI Michele ITA LST 5:10:09 0:00 8"
4 BETTINI Paolo ITA QST 5:10:09 0:00
5 CELESTINO Mirko ITA DOM 5:10:11 0:02
6 POZZATO Filippo ITA QST 5:10:13 0:04
7 ZABEL Erik GER TMO 5:10:13 0:04
8 DI LUCA Danilo ITA LIQ 5:10:13 0:04
9 MCEWEN Robbie AUS DVL 5:10:13 0:04
10 MORENI Cristian ITA QST 5:10:13 0:04
http://www.gazzetta.it/Speciali/Giroditalia/2005/ita/classifiche/
Ze kunnen het niet maken hem laatste te maken op een minuut of 3(of hoelaat de laatste ook binnenkwam) er is dan ook gezegt hij word laatste in deze etappe zonder tijverschil met de eerste dat is ook eigenlijk gebeurt dus.quote:Op woensdag 11 mei 2005 18:14 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Echt raar. Normaal gesproken wordt je bij onreglementair sprinten naar de laatste plaats in de etappe gezet. Nu heeft 'ie toch nog punten voor de puntentrui.
Normaal zetten ze 'm dan wel op plaats 184 neer (of hoeveel er ook nog precies rondrijden), maar wel met dezelfde tijd als de winnaar.quote:Op woensdag 11 mei 2005 18:18 schreef Remzz het volgende:
[..]
Ze kunnen het niet maken hem laatste te maken op een minuut of 3(of hoelaat de laatste ook binnenkwam) er is dan ook gezegt hij word laatste in deze etappe zonder tijverschil met de eerste dat is ook eigenlijk gebeurt dus.
Ah zow, dan is het idd raar dat hij op de 4e plaats staat.quote:Op woensdag 11 mei 2005 18:21 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Normaal zetten ze 'm dan wel op plaats 184 neer (of hoeveel er ook nog precies rondrijden), maar wel met dezelfde tijd als de winnaar.
In de klassering van de etappe staat dan dus:
183 renner x op 10'30
184 Bettini op 0'00
(effe hypothetisch voorbeeld).
Tussendoor staat dan ook nog ergens Cooke, op de plek waar hij binnen is gekomen, maar wel in dezelfde tijd als de winnaar (omdat de val in de laatste km was):
44 renner x op '53
45 Cooke op 0'00
(weer hypothetisch voorbeeld).
Overigens moet je normaal gesproken met je fiets over de finish komen (je hoeft er niet per se op te zitten). Cooke kwam lopend zonder fiets aan, dus hoe ze dat doen, weet ik niet.
Misshien dat dit met de laatste kilometer-regel anders zit.quote:Op woensdag 11 mei 2005 18:21 schreef Wombcat het volgende:
Overigens moet je normaal gesproken met je fiets over de finish komen (je hoeft er niet per se op te zitten). Cooke kwam lopend zonder fiets aan, dus hoe ze dat doen, weet ik niet.
Op Veneberg na, hebben we nog niets gezien van Rabo, deze ronde interesseert hen blijkbaar niet. Misschien kan Thomas Dekker als vrijbuiter iets forceren in de tijdritquote:Op woensdag 11 mei 2005 18:59 schreef Zwansen het volgende:
trouwens dit was echt een koers voor Freire geweest, gister ook al...
Ik roep niet dat ik heel veel verstand van wielrennen heb want ik gok natuurlijk ook maar wat, wat ik wel hoorde was dat Cooke de vorm van 2003 weer benaderd en toen pakte ie volgens mij de groene trui in de Tour...quote:Op woensdag 11 mei 2005 17:33 schreef lubje25 het volgende:
Achterhoekers-eerst, je had wel gelijk gekregen met Cooke als niet een klein itiliaans mannetje het nodig had gevonden om hem de dranghekken in te douwen. Foei Bettini![]()
Nee viel me ook al op.quote:Op woensdag 11 mei 2005 19:01 schreef placebeau het volgende:
[..]
Op Veneberg na, hebben we nog niets gezien van Rabo, deze ronde interesseert hen blijkbaar niet. Misschien kan Thomas Dekker als vrijbuiter iets forceren in de tijdrit
Nog niet iedereen was over de finish denk ik, dus misschien omdat 'ie zijn fiets niet bij had.quote:Op woensdag 11 mei 2005 18:58 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
Cooke werd als allerlaatste in de tijd van de winnaar gezet zag ik. Wellicht omdat hij zonder fiets over de streep kwam ? Of was iedereen dan al gefinished ?
Volgens mij is het voor het grootste deel van de Raboploeg ook de eerste keer dat ze een grote ronde rijden, dus niet zo vreemd dat ze wat rustig aan beginnen.quote:Op woensdag 11 mei 2005 19:01 schreef placebeau het volgende:
[..]
Op Veneberg na, hebben we nog niets gezien van Rabo, deze ronde interesseert hen blijkbaar niet. Misschien kan Thomas Dekker als vrijbuiter iets forceren in de tijdrit
Volgens mij niet, maar ik kan me ook een Milaan San Remo herinneren waar tien meter voor de finish een valpartij was, en renners die los waren van hun fiets, toch geklasseerd werden op de plek waarop ze langs de fotofinish schuifden (liggend was er eentje 7e of zo).quote:Op woensdag 11 mei 2005 19:00 schreef placebeau het volgende:
[..]
Misshien dat dit met de laatste kilometer-regel anders zit.
Hij heeft ergens wel gelijk, maar zoiets moet je inderdaad niet hardop zeggen tegen de journalisten, maar bij jezelf denken.quote:Op donderdag 12 mei 2005 08:27 schreef SaintOfKillers het volgende:
Trieste reactie van Lefevre van Quickstep. Die gaf toe dat de beweging van Bettini erg discutabel was, maar hij vond ook dat men rekening moest houden met het feit dat Bettini bekend staat als een faire renner en dat het zeker niet zijn bedoeling was en dat anderzijds Cooke bekend staat als een renner die het halve peloton al heeft laten vallen. So fucking what?
Waar heeft hij dan juist gelijk?quote:Op donderdag 12 mei 2005 08:32 schreef placebeau het volgende:
[..]
Hij heeft ergens wel gelijk, maar zoiets moet je inderdaad niet hardop zeggen tegen de journalisten, maar bij jezelf denken.
En dan ook nog verwijzen naar de rit de dag ervoor.quote:Op donderdag 12 mei 2005 08:27 schreef SaintOfKillers het volgende:
Trieste reactie van Lefevre van Quickstep. Die gaf toe dat de beweging van Bettini erg discutabel was, maar hij vond ook dat men rekening moest houden met het feit dat Bettini bekend staat als een faire renner en dat het zeker niet zijn bedoeling was en dat anderzijds Cooke bekend staat als een renner die het halve peloton al heeft laten vallen. So fucking what?
Of Di Luca, die door zijn eigen streek rijdt. Hopen op een mooie sprint bergop.quote:Op donderdag 12 mei 2005 12:10 schreef Achterhoekers_eerst het volgende:
Lijkt me niet echt een standaard sprintersritje, vier km lange klim met stukken van 16%. Weer een etappe waar ik geen Petacchi vooraan verwacht......vandaag een furieuze Bettini??
Vanuit de camera vanachter de finish was het duidelijk te zien.quote:Op woensdag 11 mei 2005 17:26 schreef pfaf het volgende:
[..]
Wat Cooke 'm toeriep zal ook wel niet lief zijn geweest, al deed je het per ongeluk ga je toch bij jezelf te rade.
Precies wat ze moeten doen met de jonge ploeg die ze hebben, lekker aanvallen en niet aan het klassement denken.quote:Op donderdag 12 mei 2005 13:20 schreef tukkeronline het volgende:
Weer een Rabo in de aanval, ze zitten er wel bij tot nu toe
15.00.quote:Op donderdag 12 mei 2005 14:05 schreef lubje25 het volgende:
Weet iemand hoelaat de uitzendingen vandaag beginnen?
3uurquote:Op donderdag 12 mei 2005 14:05 schreef lubje25 het volgende:
Weet iemand hoelaat de uitzendingen vandaag beginnen?
http://www.gazzetta.it/Speciali/Giroditalia/2005/eng/quote:Op donderdag 12 mei 2005 14:09 schreef Basje_B het volgende:
Wat is die Giro site dan?
Kanshebber op de eindzege is hij niet, maar hij werd wel al eens 7e in de Giro, dus ze moeten hem ook niet te ver gaan laten rijden. Want hij is wel in grote vorm én gemotiveerd én hij draagt dat roze truitje.quote:Op donderdag 12 mei 2005 14:10 schreef zjroentje het volgende:
Nou goed, die weten natuurlijk ook dat Bettini geen gevaar is in het hooggebergte.
Casar, Baranowski en Ivanov kunnen toch ook redelijk mee denk ik.quote:Op donderdag 12 mei 2005 15:10 schreef Dubnobasswithmyheadman het volgende:
Ik zet mijn geld op Koldo Gil Perez. Die Petrov kan toch goed mee in de bergen
Ik denk dat het peloton zich inmiddels wel het snot voor de ogen fietst.
Die Petrov is zo'n beetje een grote belofte die altijd meesterknecht is geweest van Simoni en nu Cunego , maar toch ook al 10de werd in Catalonie of 5de in de Tour de Suisse en de ronde van Murcia ...quote:Op donderdag 12 mei 2005 15:10 schreef Dubnobasswithmyheadman het volgende:
Ik zet mijn geld op Koldo Gil Perez. Die Petrov kan toch goed mee in de bergen
Ik denk dat het peloton zich inmiddels wel het snot voor de ogen fietst.
Casar het eeuwige Franse talentquote:Op donderdag 12 mei 2005 15:13 schreef Ambrosius het volgende:
[..]
Casar, Baranowski en Ivanov kunnen toch ook redelijk mee denk ik.
Hoeveel is de voorsprong nog en hoe ver is het nog? De site van de Giro is niet helemaal up-to-date op het moment..
Dan hebben we altijd nog CSC met Bassoquote:Op donderdag 12 mei 2005 15:14 schreef ultra_ivo het volgende:
Daarom juist, die ploegen zullen nu stevig afstoppen achterin. Ik ben benieuwd of er voorin ook nog mannen het commando krijgen om af te stoppen.
Hij werd naar de vierde plaats terugget.quote:Op woensdag 11 mei 2005 17:31 schreef Asskicker14 het volgende:
Wel een enerverende Giro voor Bettini.
1 rit winnen.
Afgetroefd worden door Di Luca op een discutabele manier
Nagetrapt worden door een doldwaze persoon
Teruggezet worden naar de laatste plaats nadat hij Cooke onreglementair heeft uitgeschakeld.
Maar dan zijn ze in het peleton nog in de minderheid...quote:Op donderdag 12 mei 2005 15:19 schreef Dubnobasswithmyheadman het volgende:
[..]
Dan hebben we altijd nog CSC met Basso. Ik denk ook niet dat Liquias met Petrov in deze groep NIET niks doet. Garzelli lijkt in vorm.
Hij eindigde wel voor Rubiera, Zulle, Savoldelli, Noe en Honcharquote:Op donderdag 12 mei 2005 14:40 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
Trouwens, in het jaar dat Bettini 7de werd Camenzind 4de, Clavero 5de en Faresin 6de, dus ik zou mij daar toch ook niet teveel op verkijken. Hij had toen meer dan 20 minuten achterstand in het klassement op Pantani. Wat voor de Giro eigenlijk héél veel is.
Geel Get peleton Haat in de Hachtervolging ...quote:Op donderdag 12 mei 2005 16:16 schreef placebeau het volgende:
oja, konden ze niemand beter vinden dan Hans declerck voor cocommentaar![]()
quote:Op donderdag 12 mei 2005 16:27 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Geel Get peleton Haat in de Hachtervolging ...
Redant van Davitamon-Lotto.quote:Op donderdag 12 mei 2005 16:30 schreef mitt het volgende:
Waar is de normale co-knakker dan?
en wie's dat eigenlijk? Peeters?![]()
ah Redant van TVMquote:Op donderdag 12 mei 2005 16:34 schreef placebeau het volgende:
[..]
Redant van Davitamon-Lotto.
En die moest naar Catalonië voor de ronde daar.
Ik dacht dat ze met Bruylandts vorig jaar al de meest irritante stem van het peloton gevonden hadden, ...quote:Op donderdag 12 mei 2005 16:27 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Geel Get peleton Haat in de Hachtervolging ...
Was dat museeuw niet vorig jaar ?quote:Op donderdag 12 mei 2005 16:39 schreef placebeau het volgende:
[..]
Ik dacht dat ze met Bruylandts vorig jaar al de meest irritante stem van het peloton gevonden hadden, ...
Hopelijk vinden ze bij declerck ook nog doping. Die dopingschandalen bij Museeuw en Bruylandts zijn gewoon geensceneerd door geďrriteerde luisteraars.quote:Op donderdag 12 mei 2005 16:41 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Was dat museeuw niet vorig jaar ?![]()
quote:Op donderdag 12 mei 2005 16:50 schreef placebeau het volgende:
[..]
Hopelijk vinden ze bij declerck ook nog doping. Die dopingschandalen bij Museeuw en Bruylandts zijn gewoon geensceneerd door geďrriteerde luisteraars.
Zijn carriere in gedachten nemende vrees ik ervoor dat ze niks zullen vindenquote:Op donderdag 12 mei 2005 16:50 schreef placebeau het volgende:
[..]
Hopelijk vinden ze bij declerck ook nog doping. Die dopingschandalen bij Museeuw en Bruylandts zijn gewoon geensceneerd door geďrriteerde luisteraars.
Nee, vrijwel hele peloton.quote:Op donderdag 12 mei 2005 17:20 schreef Suijk het volgende:
Weer een groepje voorop?
Nog iets minder dan 5 km, dus een dikke 10 procentquote:Op donderdag 12 mei 2005 17:34 schreef placebeau het volgende:
zaterdag 480 meter stijgen in 5 km. Da's gemiddeld bijna 10 percent (snel berekend). Lijkt me toch weer wat voor de nummers één en twee in het klassement.
die 15 km is wel steil bergaf, dus voor de goede dalers...quote:Op donderdag 12 mei 2005 17:36 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
Er ligt zaterdag natuurlijk wel nog 15 km na de klim voor de finish eraan komt. Misschien dat een groepje wel kan wegrijden daar , maar ik denk dat de favorieten zich zullen koest houden. Zondag is er immers de tijdrit ...
Toch erg weinig kansen voor de sprinters tot nog toe. Morgen zit ook een lastige berg in zo te zien, wel een vlakke finish, maar een sprint is niet gegarandeerd. Zaterdag geen massasprint zo te zien.quote:Op donderdag 12 mei 2005 17:29 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
Morgen wellicht gewoon Petacchi :
[afbeelding]
Overmorgen opnieuw een aardige finish :
[afbeelding]
Het is nog 60 km vanaf die berg, dan moet de Fassa-trein toch wel de eventuele vluchters bij kunnen halen.quote:Op donderdag 12 mei 2005 18:10 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Toch erg weinig kansen voor de sprinters tot nog toe. Morgen zit ook een lastige berg in zo te zien, wel een vlakke finish, maar een sprint is niet gegarandeerd. Zaterdag geen massasprint zo te zien.
Edit: dat bergje van morgen is maar 500 meter hoog en 60 km voor de finish, dus zal niet veel problemen opleveren. Morgen dus wel een massasprint.
Nee hoor het is een gekkenhuis. Er is meer gebeurd in deze paar dagen dan in 3 weken tour de france.quote:Op donderdag 12 mei 2005 20:57 schreef Arcee het volgende:
Nog maar 1 sprint tot nu toe... verrassend.
Ik heb er helaas nog maar weinig van kunnen zien.quote:Op donderdag 12 mei 2005 21:01 schreef tong80 het volgende:
Nee hoor het is een gekkenhuis. Er is meer gebeurd in deze paar dagen dan in 3 weken tour de france.
Jammer, ze gaan gelijk in de aanval, valpartijen, vechtpartijen, net zoals vandaag spaannende aankomsten.quote:Op donderdag 12 mei 2005 21:04 schreef Arcee het volgende:
[..]
Ik heb er helaas nog maar weinig van kunnen zien.
Welke kopmanquote:Op donderdag 12 mei 2005 17:59 schreef Skande het volgende:
Wat dacht je van ervoor zorgen dat z'n kopman vooraan in het peloton kwam en bleef?
Kolobnev dacht een kansje te maken op het bergje daarom reed de Jongh, Kolobnev werd keurig 14equote:
Nou ja, hij probeerde het wel. Hij zat met Kessler op de helft van dat bergje nog net iets vooruit. Was een leuke poging van Kolobnev om de favorieten te verrassen. Helaas was Di Luca nog zeer fit.quote:Op donderdag 12 mei 2005 21:18 schreef hetsjhokleek het volgende:
[..]
Kolobnev dacht een kansje te maken op het bergje daarom reed de Jongh, Kolobnev werd keurig 14e![]()
Beetje domme actie, anders had hij nog kunnen meerijden voor de ritzege.quote:Op donderdag 12 mei 2005 21:52 schreef ultra_ivo het volgende:
De actie van Bettini was er een van vervlogen tijden. Met de roze trui om de schouders vol in de aanval.
Neemt niet weg dat hij best eens iets mag proberen, daar leer je van en wordt je sterker van.quote:Op donderdag 12 mei 2005 21:41 schreef hetsjhokleek het volgende:
Ben het met je eens maar ik vond het een kansloze aktie van Kolobnev. Het is een groot klimtalent maar lijkt mij niet iemand die het moet hebben van een kilometertje bergop. Ik hoop dat hij meegaat in een lange ontsnapping in de bergen. Daarmee zo hij heel lang weg kunnen blijven.
Je vergeet trouwens Eltink in je lijstje hij reed vandaag heel sterk.
Ik had 't over die actie van Kolobnov.quote:Op donderdag 12 mei 2005 22:08 schreef Achterhoekers_eerst het volgende:
Eltink iets laten zien al is het niet veel?? Hij reedt ja bijna 200 kilometer op kop, en in die 200 kilometer is hij verscheidene malen gedemareerd, of heeft iemand terug gehaald. Hij heeft dus best veel laten zien vandaag....
Zie ik niet zo, ik hou niet van de calculerende rijders.quote:Op donderdag 12 mei 2005 22:02 schreef placebeau het volgende:
[..]
Beetje domme actie, anders had hij nog kunnen meerijden voor de ritzege.
dan he'k niks gezegdquote:Op donderdag 12 mei 2005 22:12 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Ik had 't over die actie van Kolobnov.
en heb de etappe van vandaag niet gezien en kan dus eigenlijk beter mijn mond houden. probeer ik de rabo's te verdeigen, gaat dat nog fout![]()
en typefouten!quote:Op donderdag 12 mei 2005 22:22 schreef tong80 het volgende:
Placebaue zien ze in Blegenland ook dat Nederland er weer ankomt. Niet dat we weg waren met Boogert en Dekker. Maar we heben weer klimmers
Daarvoor was Nederland wel een tijdje weg.quote:Op donderdag 12 mei 2005 22:22 schreef tong80 het volgende:
Placebaue zien ze in Blegenland ook dat Nederland er weer ankomt. Niet dat we weg waren met Boogert en Dekker. Maar we heben weer klimmers
Tis maar wat je klimmers noemt natuurlijk. Aangezien we er in Belgie met Brandt en Leukemans ook wel n paar van dat niveau hebben valt het hier totaal niet op eigenlijk, nee ...quote:Op donderdag 12 mei 2005 22:22 schreef tong80 het volgende:
Voor beide (Nederland en België) geldt sowieso dat het potentieel er wel is, maar dat het doorbreken nog moet komen (niet dat dat vreemd is, want ze zijn nog jong).quote:Op donderdag 12 mei 2005 22:24 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Tis maar wat je klimmers noemt natuurlijk. Aangezien we er in Belgie met Brandt en Leukemans ook wel n paar van dat niveau hebben valt het hier totaal niet op eigenlijk, nee ...
Waar het volgens mij veel moeilijker is om uiteindelijk in door te breken (dat rondewerk dus). Het schept in ieder geval wel hoop voor de toekomst.quote:Op donderdag 12 mei 2005 22:30 schreef SaintOfKillers het volgende:
Ik denk toch dat er een verschil is qua talent. Bij de Belgen lijkt het vooral klassiek talent te zijn en in Nederland eerder voor het (kleinere) rondewerk.
Bwah, je hebt hier ook nog Gilbert natuurlijk, maar het is ergens wel logisch dat er hier meer klassiek talent komt hé, sommige van die jongens kunnen misschien potentieel ook wel klimmen, maar hier zijn die klassiekers o zoveel belangrijker ...quote:Op donderdag 12 mei 2005 22:30 schreef SaintOfKillers het volgende:
Ik denk toch dat er een verschil is qua talent. Bij de Belgen lijkt het vooral klassiek talent te zijn en in Nederland eerder voor het (kleinere) rondewerk.
Hoe komt dat?quote:Op donderdag 12 mei 2005 22:33 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
Vraag mij niet hoe het komt maar bij Dekker heb ik toch altijd het idee dat er eigenlijk maar weinig progressie-marge in die jongen zit.
Geen idee, als ik die zie rijden denk ik dat hij teveel een "Ullrich-type" is, die rijdt niet op talent maar puur op kracht, en eens ze volgroeit zijn zie je zo'n renners nooit meer beter worden ...quote:
Mwah. Ullrich niet beter worden? Misschien, maar in zijn eerste tour al 2e, het jaar daarop 1e, en nog een paar keer 2e. OS kampioen en WK tijdrijden. Vuelta gewonnen. Lang geleden dat een Belg (of Nederlander) zoiets gepresteerd heeft.quote:Op donderdag 12 mei 2005 22:38 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Geen idee, als ik die zie rijden denk ik dat hij teveel een "Ullrich-type" is, die rijdt niet op talent maar puur op kracht, en eens ze volgroeit zijn zie je zo'n renners nooit meer beter worden ...
Ik zie wel progressie-marge. Een erg grote zelfs, maar hij lijkt me toch niet het explosieve type, iemand die met een flitsende demarrage even iedereen afmaakt op de Tourmalet. Eerder iemand die controlerend en berekend zal gaan rijden als hij ooit een grote ronde gaat winnen. Zo'n ronderenner die het vooral van z'n tijdrit moet hebben. En bij ronderenners ga ik (helaas voor Dekker, maar dat zal hem een zorg wezen) altijd voor de klimmer.quote:Op donderdag 12 mei 2005 22:48 schreef Suijk het volgende:
Dan is het een van de beste rijders die we ooit hebben gehad idd.
Al heb ik bij hem juist niet het idee dat 'ie puur op kracht rijdt.
Daar heb je denk ik wel gelijk in ja.quote:Op donderdag 12 mei 2005 23:04 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Ik zie wel progressie-marge. Een erg grote zelfs, maar hij lijkt me toch niet het explosieve type, iemand die met een flitsende demarrage even iedereen afmaakt op de Tourmalet. Eerder iemand die controlerend en berekend zal gaan rijden als hij ooit een grote ronde gaat winnen. Zo'n ronderenner die het vooral van z'n tijdrit moet hebben. En bij ronderenners ga ik (helaas voor Dekker, maar dat zal hem een zorg wezen) altijd voor de klimmer.
Ullrich moet het ook primair van zijn tijdrit hebben, maar ik heb hem toch ook leuk ten aanval zien trekken zo her en der. De tour die hij won, won hij de tweede bergetappe door onderaan te demarreren.quote:Op donderdag 12 mei 2005 23:06 schreef Suijk het volgende:
[..]
Daar heb je denk ik wel gelijk in ja.
En zo'n klimmer is natuurlijk wel 'mooier' dan zo'n rekenaar, maar als hij de Tour wint, zal ik alsnog juichen.
We wachten nog afquote:Op donderdag 12 mei 2005 22:22 schreef tong80 het volgende:
T. Dekker moet geen nieuwe Beloki worden, gewoon blijven zitten en wachten tot ie gelost wordt.quote:Op donderdag 12 mei 2005 23:04 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Ik zie wel progressie-marge. Een erg grote zelfs, maar hij lijkt me toch niet het explosieve type, iemand die met een flitsende demarrage even iedereen afmaakt op de Tourmalet. Eerder iemand die controlerend en berekend zal gaan rijden als hij ooit een grote ronde gaat winnen. Zo'n ronderenner die het vooral van z'n tijdrit moet hebben. En bij ronderenners ga ik (helaas voor Dekker, maar dat zal hem een zorg wezen) altijd voor de klimmer.
quote:Thomas Dekker verloor in de finale opnieuw contact met het peloton en kwam nu op meer dan tien minuten binnen. Frans Maassen: "Thomas zat weer veel te lang te ver naar achteren. Voor hem lieten ze het lopen en dan is hij ook gezien. Helemaal niet erg. We zijn hier vooral om die jonge honden hun grenzen te laten verkennen in een grote wielerronde. Daar horen dat soort zaken ook bij. Bovendien kun je aan alles merken dat Thomas nu al helemaal bezig is met de individuele tijdrit van zondag. Ook dat is prima. Laat hem zijn momenten hier maar uitkiezen."
zelfs stiekem hoop je er niet op. Komop zeg die gast is 20 en heeft nog een carriere van 15 jaar of mss meer, als die het op zijn Ekimovs gaat doen, voor zich. Zijn beste jaren moeten nog komen. Zo'n gast moeten ze niet nu al over de kop rijden. Gewoon rustig brengen zijn momente laten kiezen om de testen en dan komt het helemaal goed met TD.quote:Op vrijdag 13 mei 2005 11:27 schreef Achterhoekers_eerst het volgende:
Breukink is goed bezig met het team, de jonge gasten krijgen de kans zonder druk......ik snap ook dat hij niet voor een klassement naar Italie is gekomen, maar stiekum hoop je d'r toch een beetje op...
Begrijp me niet verkeerd, ik hoop dat hij vooraan meerijdt om nu al te bevestigen dat ie een grote is, maar daar tegen heb je helemaal gelijk dat het voor de ontwikkeling voor hemzelf beter is om zo nu en dan z'n neus an't venster te drukken....als hij zondag in de top tien gaat rijden is voor hem de ronde heel goed begonnen en die tien minuten van gisteren mogen dan gestolen worden.quote:Op vrijdag 13 mei 2005 11:41 schreef Bartoli het volgende:
[..]
zelfs stiekem hoop je er niet op. Komop zeg die gast is 20 en heeft nog een carriere van 15 jaar of mss meer, als die het op zijn Ekimovs gaat doen, voor zich. Zijn beste jaren moeten nog komen. Zo'n gast moeten ze niet nu al over de kop rijden. Gewoon rustig brengen zijn momente laten kiezen om de testen en dan komt het helemaal goed met TD.
Als ze nu al hadden gezegd je moet een klas. rijden was die mss 15e geworden ofzo. Maar dan was die voor zijn 24e al opgebrand. En heeft die mss op zijn 26e geen plezier in fietsen meer. Wat heb je dan als de vette jaren nog moeten komen (zo vanaf je 27/28) eraan om nu al te presteren en een klas. te rijden? ja precies helemaal niks.
Ok het kan alsnog dat een renner er geen zin meer in heeft in een paar jaar maar de kans is kleiner als je hem rustig brengt.
De ronde voor Thomas is al geslaagd als die hem uitrijdt daar hoeven eventuele prestaties niet eens bij te komen. Natuurlijk zal Thomas zich daar zelf niet bij neerleggen. Hij heeft immers al aangekondigd het goed te willen doen in de tijdritten. En wat dat betreft heeft Thomas al laten zien 3 dagen terug toen Di Luca (voor de 1x) won dat hij al met de betere meekan over zo'n heuvelachtig parcours en een nerveuze finale. Het zal zeker goed komen met die jongen maar nogmaals heb nog een aantal jaren geduld.quote:Op vrijdag 13 mei 2005 11:46 schreef Achterhoekers_eerst het volgende:
[..]
Begrijp me niet verkeerd, ik hoop dat hij vooraan meerijdt om nu al te bevestigen dat ie een grote is, maar daar tegen heb je helemaal gelijk dat het voor de ontwikkeling voor hemzelf beter is om zo nu en dan z'n neus an't venster te drukken....als hij zondag in de top tien gaat rijden is voor hem de ronde heel goed begonnen en die tien minuten van gisteren mogen dan gestolen worden.
We hebben zolang moeten wachten, dus we zijn zo blij en verwachten zo veel nu er ineens een paar goeie aan dreigen te komen.......geduld is dan zo moeilijkquote:Op vrijdag 13 mei 2005 12:30 schreef Bartoli het volgende:
De ronde voor Thomas is al geslaagd als die hem uitrijdt daar hoeven eventuele prestaties niet eens bij te komen. Natuurlijk zal Thomas zich daar zelf niet bij neerleggen. Hij heeft immers al aangekondigd het goed te willen doen in de tijdritten. En wat dat betreft heeft Thomas al laten zien 3 dagen terug toen Di Luca (voor de 1x) won dat hij al met de betere meekan over zo'n heuvelachtig parcours en een nerveuze finale. Het zal zeker goed komen met die jongen maar nogmaals heb nog een aantal jaren geduld.
Geduld is inderdaad bij sommige wel moeilijk maar ze zullen het toch moeten opbrengenquote:Op vrijdag 13 mei 2005 12:35 schreef Achterhoekers_eerst het volgende:
[..]
We hebben zolang moeten wachten, dus we zijn zo blij en verwachten zo veel nu er ineens een paar goeie aan dreigen te komen.......geduld is dan zo moeilijk![]()
Of McEwenquote:Op vrijdag 13 mei 2005 13:46 schreef zjroentje het volgende:
De finale dus zo vlak als een pannekoek vandaag. Nu moet Allesandro het toch laten zien.
Bettini zit nog steeds met een ei. Benieuwd of hij de bonificaties kan pakken.quote:13:54 nog 147km Maar al snel komt alles weer samen.
13:53 nog 152km Bettini, Di Biase, Joachim en Halgand reageren.
13:52 nog 153km De eerste aanvaller van de dag is Thierry Marichal.
In een massasprint lijkt hij me toch vrij kansloos t.o.v. mannen als Petacchi en McEwen.quote:Op vrijdag 13 mei 2005 14:30 schreef placebeau het volgende:
Bettini aast duidelijk weer op het roos vandaag.
Een derde plaats is genoeg, maar dat wordt natuurlijk ook erg lastig als het een massasprint wordt.quote:Op vrijdag 13 mei 2005 14:37 schreef zjroentje het volgende:
[..]
In een massasprint lijkt hij me toch vrij kansloos t.o.v. mannen als Petacchi en McEwen.
Die zes seconden bonificatie bij de intergiro zijn genoeg. En dat kan wel, deed ie gisteren ook.quote:Op vrijdag 13 mei 2005 14:37 schreef zjroentje het volgende:
[..]
In een massasprint lijkt hij me toch vrij kansloos t.o.v. mannen als Petacchi en McEwen.
'het roos'quote:Op vrijdag 13 mei 2005 14:42 schreef placebeau het volgende:
[..]
Die zes seconden bonificatie onderweg zijn genoeg. En dat kan wel, deed ie gisteren ook.
Ik spreek niet in metaforenquote:Op vrijdag 13 mei 2005 14:44 schreef zjroentje het volgende:
[..]
'het roos'
Ik las dus de roos, en dacht aan de etappeoverwinning.
Stomme Belg.
Wat is die intergiro ook weer precies, een soort tussensprintklassement ofzoquote:Op vrijdag 13 mei 2005 15:01 schreef Ambrosius het volgende:
Bettini wint de intergiro.
Dacht het wel ja.quote:Op vrijdag 13 mei 2005 15:07 schreef Bonobo11 het volgende:
[..]
Wat is die intergiro ook weer precies, een soort tussensprintklassement ofzo
De Belg meldde het een paar dagen geleden ook al. Een Nederlandse multinational zou de sponsor worden.quote:Op vrijdag 13 mei 2005 16:12 schreef Basje_B het volgende:
3 miljoen voor de trein van Petacchi net op Eurosport.
Misschien iets voor de NS?
De Italianen kennende hebben ze dat asfalt vanmorgen nog gegoten ofzo ...quote:Op vrijdag 13 mei 2005 16:49 schreef Basje_B het volgende:
Ligt dat asfalt zo lekker ofzo dat er een hoop gaan liggen.
Ach, hij mag nog gelijk waar zitten er zal toch altijd nog minstens een man of 4 overvliegen straks ...quote:Op vrijdag 13 mei 2005 16:52 schreef Basje_B het volgende:
Goede keus van De Jongh voor wiel van Pollack?
quote:Op vrijdag 13 mei 2005 17:02 schreef Asskicker14 het volgende:
Hoe lang duurt het voordat de echte berg-etappes komen, want dit sprintersgeweld begint nu echt te vervelen.
Ter vervelen ?quote:Op vrijdag 13 mei 2005 17:02 schreef Asskicker14 het volgende:
Hoe lang duurt het voordat de echte berg-etappes komen, want dit sprintersgeweld begint nu echt te vervelen.
Ik denk dat die zich toch maar beter eens op de sprint in het baanwielrennen ofzo zou gaan toeleggen, op de weg wordt dit echt niks meer ...quote:Op vrijdag 13 mei 2005 17:15 schreef placebeau het volgende:
Deze keer moest er op de helling maar een man lossen, quaranta
quote:Op vrijdag 13 mei 2005 17:02 schreef Asskicker14 het volgende:
Inderdaard geweldige aktie. Ik hoopte echt dat Vogels zou winnen. Mooi trouwens dat Vogels ondanks zijn verlies toch juichde voor Robbie.quote:Op vrijdag 13 mei 2005 17:11 schreef placebeau het volgende:
Zalige actie van de Australiërs van Davitamon-lotto. Bijna weer geen massasprint![]()
Of het wereldkampioenschap koffieplanten, zoals Rujanoquote:Op vrijdag 13 mei 2005 17:22 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Ik denk dat die zich toch maar beter eens op de sprint in het baanwielrennen ofzo zou gaan toeleggen, op de weg wordt dit echt niks meer ...
Interesse misschien tong.quote:Op vrijdag 13 mei 2005 18:31 schreef tong80 het volgende:
Hoe komen jullie toch aan al die kennis. Lezen jullie wielerbladen ?
Mensen verbazen zich soms over de onbenullige voetbalweetjes van mij. Ik heb dat bij mensen die alle details weten van andere sportenquote:Op vrijdag 13 mei 2005 18:52 schreef popolon het volgende:
[..]
Interesse misschien tong.
Ik bijv. weet in eens ook alles over de NBA en niks meer over voetbal
Yep.quote:Op vrijdag 13 mei 2005 18:53 schreef tong80 het volgende:
[..]
Mensen verbazen zich soms over de onbenullige voetbalweetjes van mij. Ik heb dat bij mensen die alle details weten van andere sporten
Amerikaanse sport dan zeker?quote:
Daar wordt hij er ook wel finaal eruit gereden door pakweg een Josiah Ng of Barry Forde.quote:Op vrijdag 13 mei 2005 17:22 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Ik denk dat die zich toch maar beter eens op de sprint in het baanwielrennen ofzo zou gaan toeleggen, op de weg wordt dit echt niks meer ...
Dat is imo het Verenigd Koninkrijk, waar de meeste wereldsporten zijn uitgevonden.quote:
In Engeland krijg je niks te zien over Basketbal, Volleybal, andere voetballanden de Tour etc.quote:Op vrijdag 13 mei 2005 19:05 schreef Leatherface het volgende:
[..]
Dat is imo het Verenigd Koninkrijk, waar de meeste wereldsporten zijn uitgevonden.
Maar eigenlijk vind ik Australie het meest sportgekke land.
Daar ben ik het wel mee eens, maar aan de andere kant zijn veel mondiale sporten wel aan de overkant van de Noordzee uitgevonden.quote:Op vrijdag 13 mei 2005 19:09 schreef tong80 het volgende:
[..]
In Engeland krijg je niks te zien over Basketbal, Volleybal, andere voetballanden de Tour etc.
Die zwelgen elke zaterdagmiddag in hun eigen ontworpen sportwereldje. Rugby, Darts, Cricket etc.
Heeft niks met sport te maken.
Dat doen Amerikanen toch ook met honkbal, football, basketbal en ijshockey?quote:Op vrijdag 13 mei 2005 19:09 schreef tong80 het volgende:
In Engeland krijg je niks te zien over Basketbal, Volleybal, andere voetballanden de Tour etc.
Die zwelgen elke zaterdagmiddag in hun eigen ontworpen sportwereldje. Rugby, Darts, Cricket etc.
Heeft niks met sport te maken.
ESPN Deportes en ook de Zuidamerikaanse equivalent van FOX vind ik schitterende zenders. Jammer dat die hier niet te ontvangen zijn.quote:Op vrijdag 13 mei 2005 19:13 schreef popolon het volgende:
ff offtopic:
Op ESPN en ESPN2 is het idd voornamelijk de Amerikaanse sporten, op ESPN Deportes veel Zuid amerikaans (en ook veel ) Europees voetbal.
ESPN Classic spreekt voor zich.
Op Foxsports (o.a. Fox Soccer channel) is het heel divers en op Outdoor Network veel fietsen, duiken, klimmen, schaatsen etc.
Vogels is ook al jaren een verdienstelijk renner, vroeger aan de zijde van O'Grady en nu dus McEwen.quote:Op vrijdag 13 mei 2005 19:40 schreef tong80 het volgende:
Daarom is het de perfecte prof.
Die Australiëres gunnen elkaar alles. Hij is net zo blij als McEwen wint dan dat ie zelf wint. Topsporter.
quote:Op vrijdag 13 mei 2005 19:13 schreef Leatherface het volgende:
[..]
Daar ben ik het wel mee eens, maar aan de andere kant zijn veel mondiale sporten wel aan de overkant van de Noordzee uitgevonden.
Maar qua sportbeleveing en sportbeoefening vind ik Australie toch wel het sportland. Daar staan ze voor bijna alle sporten open en zijn ze in bijna alle sporten in de top vertegenwoordigd.
Veel naar de koers kijken, ze moeten per slot van rekening dikwijls twee uur volbabbelen tijdens een rit waar er niets gebeurt.quote:Op vrijdag 13 mei 2005 18:31 schreef tong80 het volgende:
Hoe komen jullie toch aan al die kennis. Lezen jullie wielerbladen ?
Inside info hebben , wielerrevue lezen maar ja dat is nauwelijks al meer van toegevoegde waarde. Veel op wielerfora komen, alle wielersites afchecken ook de buitenlandse. Zoals ik al zei veel inside info vergaren door met renners te mailen, bellen, praten enzo. Ga zo maar doorquote:Op vrijdag 13 mei 2005 23:57 schreef placebeau het volgende:
[..]
Veel naar de koers kijken, ze moeten per slot van rekening dikwijls twee uur volbabbelen tijdens een rit waar er niets gebeurt.
En sites bezoeken, en op café discussiëren en zo.
precies. En voor mijn site deed ik in de voorbereiding op nieuwe seizoen nog interviews per mail of telefonisch met renners o.a met Arvesen. Dus die connecties zijn er wel. En aangezien ik nogal een link met Saunier Duval heb is het ook daar al niet moeilijk natuurlijk om info te krijgen. Snap ie ?quote:Op zaterdag 14 mei 2005 09:45 schreef ultra_ivo het volgende:
Bartoli heeft een rechtstreeks lijntje naar de koers
Als jij nu naar een koers wil gaan, kun jij dan eigenlijk aan perskaarten ofzo geraken ?quote:Op zaterdag 14 mei 2005 12:02 schreef Bartoli het volgende:
[..]
precies. En voor mijn site deed ik in de voorbereiding op nieuwe seizoen nog interviews per mail of telefonisch met renners o.a met Arvesen. Dus die connecties zijn er wel. En aangezien ik nogal een link met Saunier Duval heb is het ook daar al niet moeilijk natuurlijk om info te krijgen. Snap ie ?
Jupquote:Op zaterdag 14 mei 2005 12:47 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Als jij nu naar een koers wil gaan, kun jij dan eigenlijk aan perskaarten ofzo geraken ?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |