Nou ja, hij probeerde het wel. Hij zat met Kessler op de helft van dat bergje nog net iets vooruit. Was een leuke poging van Kolobnev om de favorieten te verrassen. Helaas was Di Luca nog zeer fit.quote:Op donderdag 12 mei 2005 21:18 schreef hetsjhokleek het volgende:
[..]
Kolobnev dacht een kansje te maken op het bergje daarom reed de Jongh, Kolobnev werd keurig 14e![]()
Beetje domme actie, anders had hij nog kunnen meerijden voor de ritzege.quote:Op donderdag 12 mei 2005 21:52 schreef ultra_ivo het volgende:
De actie van Bettini was er een van vervlogen tijden. Met de roze trui om de schouders vol in de aanval.
Neemt niet weg dat hij best eens iets mag proberen, daar leer je van en wordt je sterker van.quote:Op donderdag 12 mei 2005 21:41 schreef hetsjhokleek het volgende:
Ben het met je eens maar ik vond het een kansloze aktie van Kolobnev. Het is een groot klimtalent maar lijkt mij niet iemand die het moet hebben van een kilometertje bergop. Ik hoop dat hij meegaat in een lange ontsnapping in de bergen. Daarmee zo hij heel lang weg kunnen blijven.
Je vergeet trouwens Eltink in je lijstje hij reed vandaag heel sterk.
Ik had 't over die actie van Kolobnov.quote:Op donderdag 12 mei 2005 22:08 schreef Achterhoekers_eerst het volgende:
Eltink iets laten zien al is het niet veel?? Hij reedt ja bijna 200 kilometer op kop, en in die 200 kilometer is hij verscheidene malen gedemareerd, of heeft iemand terug gehaald. Hij heeft dus best veel laten zien vandaag....
Zie ik niet zo, ik hou niet van de calculerende rijders.quote:Op donderdag 12 mei 2005 22:02 schreef placebeau het volgende:
[..]
Beetje domme actie, anders had hij nog kunnen meerijden voor de ritzege.
dan he'k niks gezegdquote:Op donderdag 12 mei 2005 22:12 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Ik had 't over die actie van Kolobnov.
en heb de etappe van vandaag niet gezien en kan dus eigenlijk beter mijn mond houden. probeer ik de rabo's te verdeigen, gaat dat nog fout![]()
en typefouten!quote:Op donderdag 12 mei 2005 22:22 schreef tong80 het volgende:
Placebaue zien ze in Blegenland ook dat Nederland er weer ankomt. Niet dat we weg waren met Boogert en Dekker. Maar we heben weer klimmers
Daarvoor was Nederland wel een tijdje weg.quote:Op donderdag 12 mei 2005 22:22 schreef tong80 het volgende:
Placebaue zien ze in Blegenland ook dat Nederland er weer ankomt. Niet dat we weg waren met Boogert en Dekker. Maar we heben weer klimmers
Tis maar wat je klimmers noemt natuurlijk. Aangezien we er in Belgie met Brandt en Leukemans ook wel n paar van dat niveau hebben valt het hier totaal niet op eigenlijk, nee ...quote:Op donderdag 12 mei 2005 22:22 schreef tong80 het volgende:
Voor beide (Nederland en België) geldt sowieso dat het potentieel er wel is, maar dat het doorbreken nog moet komen (niet dat dat vreemd is, want ze zijn nog jong).quote:Op donderdag 12 mei 2005 22:24 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Tis maar wat je klimmers noemt natuurlijk. Aangezien we er in Belgie met Brandt en Leukemans ook wel n paar van dat niveau hebben valt het hier totaal niet op eigenlijk, nee ...
Waar het volgens mij veel moeilijker is om uiteindelijk in door te breken (dat rondewerk dus). Het schept in ieder geval wel hoop voor de toekomst.quote:Op donderdag 12 mei 2005 22:30 schreef SaintOfKillers het volgende:
Ik denk toch dat er een verschil is qua talent. Bij de Belgen lijkt het vooral klassiek talent te zijn en in Nederland eerder voor het (kleinere) rondewerk.
Bwah, je hebt hier ook nog Gilbert natuurlijk, maar het is ergens wel logisch dat er hier meer klassiek talent komt hé, sommige van die jongens kunnen misschien potentieel ook wel klimmen, maar hier zijn die klassiekers o zoveel belangrijker ...quote:Op donderdag 12 mei 2005 22:30 schreef SaintOfKillers het volgende:
Ik denk toch dat er een verschil is qua talent. Bij de Belgen lijkt het vooral klassiek talent te zijn en in Nederland eerder voor het (kleinere) rondewerk.
Hoe komt dat?quote:Op donderdag 12 mei 2005 22:33 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
Vraag mij niet hoe het komt maar bij Dekker heb ik toch altijd het idee dat er eigenlijk maar weinig progressie-marge in die jongen zit.
Geen idee, als ik die zie rijden denk ik dat hij teveel een "Ullrich-type" is, die rijdt niet op talent maar puur op kracht, en eens ze volgroeit zijn zie je zo'n renners nooit meer beter worden ...quote:
Mwah. Ullrich niet beter worden? Misschien, maar in zijn eerste tour al 2e, het jaar daarop 1e, en nog een paar keer 2e. OS kampioen en WK tijdrijden. Vuelta gewonnen. Lang geleden dat een Belg (of Nederlander) zoiets gepresteerd heeft.quote:Op donderdag 12 mei 2005 22:38 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Geen idee, als ik die zie rijden denk ik dat hij teveel een "Ullrich-type" is, die rijdt niet op talent maar puur op kracht, en eens ze volgroeit zijn zie je zo'n renners nooit meer beter worden ...
Ik zie wel progressie-marge. Een erg grote zelfs, maar hij lijkt me toch niet het explosieve type, iemand die met een flitsende demarrage even iedereen afmaakt op de Tourmalet. Eerder iemand die controlerend en berekend zal gaan rijden als hij ooit een grote ronde gaat winnen. Zo'n ronderenner die het vooral van z'n tijdrit moet hebben. En bij ronderenners ga ik (helaas voor Dekker, maar dat zal hem een zorg wezen) altijd voor de klimmer.quote:Op donderdag 12 mei 2005 22:48 schreef Suijk het volgende:
Dan is het een van de beste rijders die we ooit hebben gehad idd.
Al heb ik bij hem juist niet het idee dat 'ie puur op kracht rijdt.
Daar heb je denk ik wel gelijk in ja.quote:Op donderdag 12 mei 2005 23:04 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Ik zie wel progressie-marge. Een erg grote zelfs, maar hij lijkt me toch niet het explosieve type, iemand die met een flitsende demarrage even iedereen afmaakt op de Tourmalet. Eerder iemand die controlerend en berekend zal gaan rijden als hij ooit een grote ronde gaat winnen. Zo'n ronderenner die het vooral van z'n tijdrit moet hebben. En bij ronderenners ga ik (helaas voor Dekker, maar dat zal hem een zorg wezen) altijd voor de klimmer.
Ullrich moet het ook primair van zijn tijdrit hebben, maar ik heb hem toch ook leuk ten aanval zien trekken zo her en der. De tour die hij won, won hij de tweede bergetappe door onderaan te demarreren.quote:Op donderdag 12 mei 2005 23:06 schreef Suijk het volgende:
[..]
Daar heb je denk ik wel gelijk in ja.
En zo'n klimmer is natuurlijk wel 'mooier' dan zo'n rekenaar, maar als hij de Tour wint, zal ik alsnog juichen.
We wachten nog afquote:Op donderdag 12 mei 2005 22:22 schreef tong80 het volgende:
T. Dekker moet geen nieuwe Beloki worden, gewoon blijven zitten en wachten tot ie gelost wordt.quote:Op donderdag 12 mei 2005 23:04 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Ik zie wel progressie-marge. Een erg grote zelfs, maar hij lijkt me toch niet het explosieve type, iemand die met een flitsende demarrage even iedereen afmaakt op de Tourmalet. Eerder iemand die controlerend en berekend zal gaan rijden als hij ooit een grote ronde gaat winnen. Zo'n ronderenner die het vooral van z'n tijdrit moet hebben. En bij ronderenners ga ik (helaas voor Dekker, maar dat zal hem een zorg wezen) altijd voor de klimmer.
quote:Thomas Dekker verloor in de finale opnieuw contact met het peloton en kwam nu op meer dan tien minuten binnen. Frans Maassen: "Thomas zat weer veel te lang te ver naar achteren. Voor hem lieten ze het lopen en dan is hij ook gezien. Helemaal niet erg. We zijn hier vooral om die jonge honden hun grenzen te laten verkennen in een grote wielerronde. Daar horen dat soort zaken ook bij. Bovendien kun je aan alles merken dat Thomas nu al helemaal bezig is met de individuele tijdrit van zondag. Ook dat is prima. Laat hem zijn momenten hier maar uitkiezen."
zelfs stiekem hoop je er niet op. Komop zeg die gast is 20 en heeft nog een carriere van 15 jaar of mss meer, als die het op zijn Ekimovs gaat doen, voor zich. Zijn beste jaren moeten nog komen. Zo'n gast moeten ze niet nu al over de kop rijden. Gewoon rustig brengen zijn momente laten kiezen om de testen en dan komt het helemaal goed met TD.quote:Op vrijdag 13 mei 2005 11:27 schreef Achterhoekers_eerst het volgende:
Breukink is goed bezig met het team, de jonge gasten krijgen de kans zonder druk......ik snap ook dat hij niet voor een klassement naar Italie is gekomen, maar stiekum hoop je d'r toch een beetje op...
Begrijp me niet verkeerd, ik hoop dat hij vooraan meerijdt om nu al te bevestigen dat ie een grote is, maar daar tegen heb je helemaal gelijk dat het voor de ontwikkeling voor hemzelf beter is om zo nu en dan z'n neus an't venster te drukken....als hij zondag in de top tien gaat rijden is voor hem de ronde heel goed begonnen en die tien minuten van gisteren mogen dan gestolen worden.quote:Op vrijdag 13 mei 2005 11:41 schreef Bartoli het volgende:
[..]
zelfs stiekem hoop je er niet op. Komop zeg die gast is 20 en heeft nog een carriere van 15 jaar of mss meer, als die het op zijn Ekimovs gaat doen, voor zich. Zijn beste jaren moeten nog komen. Zo'n gast moeten ze niet nu al over de kop rijden. Gewoon rustig brengen zijn momente laten kiezen om de testen en dan komt het helemaal goed met TD.
Als ze nu al hadden gezegd je moet een klas. rijden was die mss 15e geworden ofzo. Maar dan was die voor zijn 24e al opgebrand. En heeft die mss op zijn 26e geen plezier in fietsen meer. Wat heb je dan als de vette jaren nog moeten komen (zo vanaf je 27/28) eraan om nu al te presteren en een klas. te rijden? ja precies helemaal niks.
Ok het kan alsnog dat een renner er geen zin meer in heeft in een paar jaar maar de kans is kleiner als je hem rustig brengt.
De ronde voor Thomas is al geslaagd als die hem uitrijdt daar hoeven eventuele prestaties niet eens bij te komen. Natuurlijk zal Thomas zich daar zelf niet bij neerleggen. Hij heeft immers al aangekondigd het goed te willen doen in de tijdritten. En wat dat betreft heeft Thomas al laten zien 3 dagen terug toen Di Luca (voor de 1x) won dat hij al met de betere meekan over zo'n heuvelachtig parcours en een nerveuze finale. Het zal zeker goed komen met die jongen maar nogmaals heb nog een aantal jaren geduld.quote:Op vrijdag 13 mei 2005 11:46 schreef Achterhoekers_eerst het volgende:
[..]
Begrijp me niet verkeerd, ik hoop dat hij vooraan meerijdt om nu al te bevestigen dat ie een grote is, maar daar tegen heb je helemaal gelijk dat het voor de ontwikkeling voor hemzelf beter is om zo nu en dan z'n neus an't venster te drukken....als hij zondag in de top tien gaat rijden is voor hem de ronde heel goed begonnen en die tien minuten van gisteren mogen dan gestolen worden.
We hebben zolang moeten wachten, dus we zijn zo blij en verwachten zo veel nu er ineens een paar goeie aan dreigen te komen.......geduld is dan zo moeilijkquote:Op vrijdag 13 mei 2005 12:30 schreef Bartoli het volgende:
De ronde voor Thomas is al geslaagd als die hem uitrijdt daar hoeven eventuele prestaties niet eens bij te komen. Natuurlijk zal Thomas zich daar zelf niet bij neerleggen. Hij heeft immers al aangekondigd het goed te willen doen in de tijdritten. En wat dat betreft heeft Thomas al laten zien 3 dagen terug toen Di Luca (voor de 1x) won dat hij al met de betere meekan over zo'n heuvelachtig parcours en een nerveuze finale. Het zal zeker goed komen met die jongen maar nogmaals heb nog een aantal jaren geduld.
Geduld is inderdaad bij sommige wel moeilijk maar ze zullen het toch moeten opbrengenquote:Op vrijdag 13 mei 2005 12:35 schreef Achterhoekers_eerst het volgende:
[..]
We hebben zolang moeten wachten, dus we zijn zo blij en verwachten zo veel nu er ineens een paar goeie aan dreigen te komen.......geduld is dan zo moeilijk![]()
Of McEwenquote:Op vrijdag 13 mei 2005 13:46 schreef zjroentje het volgende:
De finale dus zo vlak als een pannekoek vandaag. Nu moet Allesandro het toch laten zien.
Bettini zit nog steeds met een ei. Benieuwd of hij de bonificaties kan pakken.quote:13:54 nog 147km Maar al snel komt alles weer samen.
13:53 nog 152km Bettini, Di Biase, Joachim en Halgand reageren.
13:52 nog 153km De eerste aanvaller van de dag is Thierry Marichal.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |