Maar die had niet zo'n keurig nette openingspost he?quote:Op woensdag 11 mei 2005 01:32 schreef Gajus het volgende:
Ik had ook een BdT25 geopend met nagenoeg dezelfde titel maar dan in het Duits.![]()
Haal eens diep adem ... neem nog een laatste biertje ... of anderzins ... maar kom met het verlossende antwoord. kan ik ook weer rustig slapenquote:Op woensdag 11 mei 2005 01:44 schreef De-oneven-2 het volgende:
Dat komt vandaag niet meer, vrees ik.
Je zou het jezelf niet vergeven als je deze niet raad Do2...quote:Op woensdag 11 mei 2005 01:44 schreef De-oneven-2 het volgende:
Dat komt vandaag niet meer, vrees ik.
Om misverstanden te voorkomen... wat versta jij onder "onlangs"?quote:Op woensdag 11 mei 2005 01:54 schreef De-oneven-2 het volgende:
Oké, ik wil 1 ding weten alvorens ik ga zoeken: is ie onlangs nog voorbij gekomen?
Komop Do2... niet zo'n zwartgallige kijk...quote:Op woensdag 11 mei 2005 02:32 schreef De-oneven-2 het volgende:
Ik zie ik zie wat jij niet ziet, en het is zwart.
Ja, dat was die Amerikaan die een serie werken rond de VietNam-oorlog had geproduceerd.quote:Op woensdag 11 mei 2005 02:37 schreef ALTER-EGO het volgende:
Gajus, jou schat ik in als iemand met een goed geheugen... heb je een idee?
Wat betreft die Amerikaan zit je goed.quote:Op woensdag 11 mei 2005 02:41 schreef Gajus het volgende:
[..]
Ja, dat was die Amerikaan die een serie werken rond de VietNam-oorlog had geproduceerd.
mail alert
Die schilder is in elk geval correct!quote:Op woensdag 11 mei 2005 02:59 schreef Gajus het volgende:
Ik bedoel dus: BdT deel13 -OllieA heeft zich gemeld aan de servicebalie
Betrof toen de schilder Matt Sesow.
Gajus heeft zojuist bewezen dat zijn geheugen stukken beter is dan dat van jou.quote:Op woensdag 11 mei 2005 03:00 schreef De-oneven-2 het volgende:
We zijn weer terug van achter de coulissen.
Daar zat ik op te wachten... maar een beetje aan de late kant Do2.quote:Op woensdag 11 mei 2005 03:01 schreef De-oneven-2 het volgende:
Oh ja!
Nou, daar is geen enkel bewijs voor nodig, hoor.quote:Op woensdag 11 mei 2005 03:02 schreef ALTER-EGO het volgende:
[..]
Gajus heeft zojuist bewezen dat zijn geheugen stukken beter is dan dat van jou.
Gnffl ...quote:Op woensdag 11 mei 2005 03:03 schreef De-oneven-2 het volgende:
Nou, daar is geen enkel bewijs voor nodig, hoor.
Dat had ik je zo ook wel kunnen vertellen.
Als er een hoofdprijs te winnen viel zou je die van harte verdienen.quote:Op woensdag 11 mei 2005 03:13 schreef Gajus het volgende:
"Broken Dolly" luidt de titel-
Die mededeling hoort thuis in een andere topic, ooit getriggerd door jouw pisritueel.quote:Op woensdag 11 mei 2005 03:19 schreef De-oneven-2 het volgende:
Nou, dan ben ik even pissen.
Bedoel je cioran63quote:Op woensdag 11 mei 2005 03:29 schreef Gajus het volgende:
Merkwaardig ... Cereon heeft (nog) geen acte de présence gegeven!?
Moet ik de initiator van deze topic nog uitleggen waar het om gaat? betitel de titel !!! dus.quote:Op woensdag 11 mei 2005 19:14 schreef De-oneven-2 het volgende:
Ja, en wat moeten wij daarmee?
Ja Do2, want er bestaat een beschamende kloof tussen het kunstaanbod en de marktvraag. Het overbruggen van deze kloof lukt slechts als de kunstenaarsgilde concessies doet (zie Rockwell, Wyeth, ...) en als het publiek kunstfähiger wordt (zie Pierre Janssen, Henk van Os, ... ). Daarom vind ik het nuttig ook dit soort kunst / kitsch in de schijnwerper te plaatsen.quote:Op woensdag 11 mei 2005 19:40 schreef De-oneven-2 het volgende:
Ja, maar dit is Kitsch, Gajus!
Moet dat nu echt?
Hoezo? Is het een misdaad iets te schilderen dat door het gemene volk in dank wordt afgenomen?quote:Op donderdag 12 mei 2005 00:34 schreef OllieA het volgende:
Ze moesten ze lynchen, dat soort schilders.
Dit soort gedoe verhoudt zich tot de schilderkunst als de Tina tot de romans van Jane Austen.quote:Op donderdag 12 mei 2005 00:54 schreef Gajus het volgende:
[..]
Hoezo? Is het een misdaad iets te schilderen dat door het gemene volk in dank wordt afgenomen?![]()
Proef ik hieruit de opvatting "de goede smaak is wat mij goed smaakt" of heb jij objectievere criteria om goede en slechte smaak te onderscheiden?quote:Op donderdag 12 mei 2005 00:59 schreef OllieA het volgende:
Dit soort gedoe verhoudt zich tot de schilderkunst als de Tina tot de romans van Jane Austen.
En ik geloof er niet zo in dat als je in je jeugd maar veel Tina's tot je neemt, dat je dan later wel Austen zal gaan lezen.
Het bederft de goede smaak. Lynchen dus.
quote:Op donderdag 12 mei 2005 01:34 schreef Gajus het volgende:
On topic: met Tina heb jij onderwijl het juiste antwoord gegeven.![]()
Dan is het toch niet de Tina van het weekblad, anders had ik haar ongetwijfeld herkend, aangezien ik een verwoed Tina lezer was.quote:Op donderdag 12 mei 2005 01:34 schreef Gajus het volgende:
On topic: met Tina heb jij onderwijl het juiste antwoord gegeven.![]()
Daar zijn geen objectieve criteria voor, en dat weet jezelf ook wel.quote:Op donderdag 12 mei 2005 01:34 schreef Gajus het volgende:
[..]
Proef ik hieruit de opvatting "de goede smaak is wat mij goed smaakt" of heb jij objectievere criteria om goede en slechte smaak te onderscheiden?
Ja, en met Lynchen ook al. Is je gevoel voor humor een beetje zoek?quote:On topic: met Tina heb jij onderwijl het juiste antwoord gegeven.![]()
Afhankelijk van de gever: of het wordt geparkeerd op zolder of het wordt cadeau gedaan.quote:Op donderdag 12 mei 2005 01:14 schreef De-oneven-2 het volgende:
Stel je voor dat je zo'n ding cadeau krijgt...
Tuurlijk. Ik ken alle Grote Kunst.quote:Op donderdag 12 mei 2005 01:39 schreef De-oneven-2 het volgende:
Oh, je wist 'm.
quote:Op donderdag 12 mei 2005 01:38 schreef OllieA het volgende:
Ja, en met Lynchen ook al. Is je gevoel voor humor een beetje zoek?
bron: http://www.jhlynch.org/quote:J.H. Lynch: mysterious artist
Does this painting look familiar? The chances that you have seen it before are pretty high. The chances you also know that its name is "Tina" are a bit lower. The chances that you know anything about the artist who created it are close to zero.
I am talking about J.H. Lynch, an artist that left nothing but his paintings and his signature. I am not talking about someone who lived 400 years ago or some local hobby artisan. No, I am talking about a persona whose works were sold worldwide in amounts of hundred thousands if not even millions. And even though this happened only some 30 years ago there are almost no traces left that could answer questions like: Who is J.H. Lynch? Is he still alive? Is he a woman? Where did he come from? Are there more paintings?
Superkitsch verheft zich tot Kunst.quote:
Helaas lukte het me ondanks een grondige zoektocht niet om er een afbeelding van te vinden.quote:Op donderdag 12 mei 2005 01:35 schreef ALTER-EGO het volgende:
Ben net aan het zoeken geweest naar een schilderij wat ik me vaag herinner uit mijn jeugd.
Volgens mij was het destijds een bekend of berucht en vooral erg Kitch schilderij;
Een portret van een zigeunerin met traan. (staat me ook iets bij van grote ringoorbellen)
als klein meisje nam ik me voor dat als ik groot zou zijn, ik net zo mooi en mysterieus als de dame op het schilderij zou worden.quote:Op donderdag 12 mei 2005 01:35 schreef ALTER-EGO het volgende:
als kind vond ik het schilderij al niet mooi, maar de vrouw die erop afgebeeld stond, vond ik prachtig en fascinerend
Aanvankelijk wilde ik dat zigeunerinnetje plaatsen, maar kon het ook niet vinden.quote:Op donderdag 12 mei 2005 02:23 schreef ALTER-EGO het volgende:
Helaas lukte het me ondanks een grondige zoektocht niet om er een afbeelding van te vinden.
Wellicht dat jullie Kunst en/of Kitch Kenners de schilder of titel ervan weten of er wel een afbeelding van kunnen vinden.
Bij mijn zoektocht kwam ik wel meerdere malen de afbeelding tegen van de jongen met traan die OllieA hierboven heeft gepost. Die werd ergens in een adem genoemd met het schilderij van de zigeunerin met de traan.
Groot zijn is ook niet alles.quote:als klein meisje nam ik me voor dat als ik groot zou zijn, ik net zo mooi en mysterieus als de dame op het schilderij zou worden.
Jammer genoeg ben ik nooit groot geworden
In mijn gedachten zie ik dat beeld van die zigeunerin zo voor me.quote:Op donderdag 12 mei 2005 02:42 schreef Gajus het volgende:
[..]
Aanvankelijk wilde ik dat zigeunerinnetje plaatsen, maar kon het ook niet vinden.
maar ik doe een nieuwe poging
Het heeft ook wel weer zijn charmes om een 11-jarige zoon te hebben die groter is.quote:Op donderdag 12 mei 2005 02:42 schreef Gajus het volgende:
Groot zijn is ook niet alles.
Gajus strijkt over AE's bolletje
Nee dat is niet diegene die ik bedoel in elk geval.quote:Op donderdag 12 mei 2005 02:53 schreef Gajus het volgende:
[afbeelding]
deze bedoel je toch? ik zoek verder naar een duidelijkere afbeelding.
Vond ik ook ... in tegenstelling tot sommige abstract-expressionisten onder onsquote:Op donderdag 12 mei 2005 02:58 schreef cioran63 het volgende:
Mooi verhaal van die Lynch, Gajus.
Maar dat was wel het zigeunerinnetje dat bij mijn buren hing.quote:Op donderdag 12 mei 2005 03:04 schreef ALTER-EGO het volgende:
Nee dat is niet diegene die ik bedoel in elk geval.
Ik zoek nog even verder, zodra ik mijn slaapmutsje heb ingeschonken.quote:Zover mijn herinnering strekt is het een (close-up) portret in vrij sombere tinten, de zigeunerin iets van een donkerrood met wit kledingstuk en grote ringoorbellen. Mét een grote traan op haar wang dus.
Vond zelf nog deze, qua stijl lijkt ie er ietwat op:
Nog even en ik ga aan mezelf en mijn (slechte) geheugen twijfelen.quote:Op donderdag 12 mei 2005 03:17 schreef Gajus het volgende:
[..]
Maar dat was wel het zigeunerinnetje dat bij mijn buren hing.
[..]
Ik zoek nog even verder, zodra ik mijn slaapmutsje heb ingeschonken.
Nee daar zit hij niet tussen, die zijn "wilder" dan degene die ik bedoel.quote:Op donderdag 12 mei 2005 03:34 schreef Gajus het volgende:
Aardig artikel over kitsch: http://www.answers.com/topic/kitsch
Daarin komt de schilder "Charles Roka" ter sprake. Zoek eens op http://images.google.nl/images?sourceid=navclient&ie=UTF-8&rls=GGLD,GGLD:2005-01,GGLD:en&q=%22charles+roka%22
Zit jouw plaatje erbij?
quote:Op donderdag 12 mei 2005 14:37 schreef Z het volgende:
Zie jij tieten?
Pssssstquote:Op donderdag 12 mei 2005 19:44 schreef Automatic_Rock het volgende:
goede avond!!
Ben ik hier alleen??
Dan verwacht ik foto's!!quote:Op donderdag 12 mei 2005 19:58 schreef Augustina het volgende:
[..]
Ik heb het spul in huis en ga zo douchen. Ik verwacht een extreem mooi resultaat uiteraard.![]()
quote:Op donderdag 12 mei 2005 20:01 schreef Automatic_Rock het volgende:
[..]
Dan verwacht ik foto's!!
niet noodzakelijk onder het douchen genomen, maar ik zou er ook geen bezwaar tegen hebben![]()
Waar hou je mee op???quote:Op donderdag 12 mei 2005 21:39 schreef De-oneven-2 het volgende:
Ik houd er nu mee op, hoor.
Ik zie de grote boze beer al hangen...
Oe! Dat zou best kunnen kloppen!!! Ik ben alleen niet zo heel erg bekend met de beste man..., helaasquote:Op vrijdag 13 mei 2005 11:46 schreef Augustina het volgende:
Volgens mij is het James Rosenquist. Nu de titel van het werk nog....
Het is 'm.quote:Op vrijdag 13 mei 2005 11:46 schreef Augustina het volgende:
Volgens mij is het James Rosenquist. Nu de titel van het werk nog....
Dat lukt jou vast wel!quote:Op vrijdag 13 mei 2005 11:51 schreef Augustina het volgende:
Dan volgt nog slechts de titel te ontdekken. Help mensen! Help!
quote:Op vrijdag 13 mei 2005 11:53 schreef Automatic_Rock het volgende:
[..]
Dat lukt jou vast wel! [afbeelding]
Ik ben een geduldig man
Juistemquote:Op vrijdag 13 mei 2005 15:26 schreef Augustina het volgende:
[afbeelding]
Eindelijk gevonden! Het betreffende werk van James Rosenquist stamt uit 1986 en is getiteld Shriek
Dat lijkt me niet handig aangezien dit al BdT #25 is. Ik val vast in de herhaling.quote:Op vrijdag 13 mei 2005 15:37 schreef De-oneven-2 het volgende:
Nu mag jij op zoek naar een nieuwe opgave.
(. )
Het grootste deel is slowchat, alleen hier en daar staat een schilderijtjequote:Op vrijdag 13 mei 2005 15:43 schreef Augustina het volgende:
[..]
Dat lijkt me niet handig aangezien dit al BdT #25 is. Ik val vast in de herhaling.![]()
Allemaal ja!quote:Op vrijdag 13 mei 2005 19:31 schreef Automatic_Rock het volgende:
AE?? Is dat waar???
Heb je ze allemaal meegelurkt????
Ik had al zo'n gevoel dat ik bekeken werd!!!
Je bedoelt, dat toen pas de hoeveelheid bier in jouw koelkast toereikend was om Dootje's dorst te lessen.quote:Op vrijdag 13 mei 2005 19:36 schreef ALTER-EGO het volgende:
dat ik na 17 delen BdT de stap nam om hier ook te komen posten, geeft al wel aan dat de BdT-posters me wel aanspreken.
Nou... daar ben ik nog steeds niet achter.quote:Op vrijdag 13 mei 2005 19:43 schreef Gajus het volgende:
[..]
Je bedoelt, dat toen pas de hoeveelheid bier in jouw koelkast toereikend was om Dootje's dorst te lessen.
Ik vermoed dat jij doelt op Gaugin op Tahiti.quote:Op vrijdag 13 mei 2005 19:43 schreef Automatic_Rock het volgende:
Het deed mij ook aan Matisse denken Gajus!!
Alleen ik dacht aan een late, toen was ie toch verhuist naar dat eiland??
uhmmmm, weet ik nietquote:Op vrijdag 13 mei 2005 19:45 schreef Gajus het volgende:
[..]
Ik vermoed dat jij doelt op Gaugin op Tahiti.
Dat snap ik. Daarom vroeg ik wanneer dan wel? Is dat na je 30-ste, 40-ste of nog later?quote:Op vrijdag 13 mei 2005 20:03 schreef Automatic_Rock het volgende:
Ik ben nog jong Gajus..., als ik een naakt voor me heb, dan denk ik niet aan schilderen
Gajus, mijn complimenten. Je zit in de juiste richting qua tijdperk.quote:Ik probeer het schilderij te positioneren in de tijd en ruimte.
Ik zie aan de wand foto's van militairen. Aangezien vóór 1914 het militarisme verheerlijkt werd en ná 1918 het militarisme verafschuwd werd, vermoed ik dat dit schilderij dateert van kort vóór 1914.
Neen.quote:Op vrijdag 13 mei 2005 20:59 schreef Automatic_Rock het volgende:
Dus de goede naam is nog niet gevallen Augustina??
Ah, daar had ik even overheen gelezen ...quote:Op vrijdag 13 mei 2005 21:12 schreef Automatic_Rock het volgende:
Het beamen is hierboven toch al gebeurt Z??
quote:Op vrijdag 13 mei 2005 21:20 schreef Z het volgende:
Mevrouw ziet er niet acht zwanger uit, en net geboren zal ze ook niet zijn dus we moeten het meer in de richting van Venus zoeken me dunkt.
Jupiter is wel een God ( van weetikveelwatallemaal ), maar heeft hier geen zak mee te maken, AR.quote:Op vrijdag 13 mei 2005 21:21 schreef Automatic_Rock het volgende:
Van Mythelogie en legendes weet ik dan weer niks, maar planeten en manen lukt me wel
Op wat voor manier heeft Jupiter hier mee te maken Do2?? Is dat een God ergens van??
Breng mij dan ook niet in de war met je "grootste planeet van ons zonnestelsel"quote:Op vrijdag 13 mei 2005 21:28 schreef De-oneven-2 het volgende:
[..]
Jupiter is wel een God ( van weetikveelwatallemaal ), maar heeft hier geen zak mee te maken, AR.
Ik bedoelde gewoon Venus...
Ja, ik schakelde even mis, ergens..quote:Op vrijdag 13 mei 2005 21:29 schreef Automatic_Rock het volgende:
[..]
Breng mij dan ook niet in de war met je "grootste planeet van ons zonnestelsel"
quote:Op vrijdag 13 mei 2005 21:30 schreef De-oneven-2 het volgende:
[..]
Ja, ik schakelde even mis, ergens..
Niet zo bijdehand, snotneus!quote:Op vrijdag 13 mei 2005 21:38 schreef Automatic_Rock het volgende:
koffie is toch ook een drank??
drank (de ~ (m.), ~en)
1 vloeistof om te drinken
Mij schoot Bosch even door het hoofdje, maar dat was vanwege de rode hoedjes.quote:Op vrijdag 13 mei 2005 21:44 schreef De-oneven-2 het volgende:
Doet me een beetje aan Brueghel denken.
Een stevige vrijpartij is de enige remedie, vrees ik.quote:Op vrijdag 13 mei 2005 22:10 schreef Augustina het volgende:
Hoe moeten we nou ooit nog slapen straks. Al piekerend zullen we in ons bed liggen woelen, vermoed ik.
Maar dat brengt ons niet tot het antwoord ben ik bang.quote:Op vrijdag 13 mei 2005 22:15 schreef Gajus het volgende:
[..]
Een stevige vrijpartij is de enige remedie, vrees ik.![]()
Niet tot het goede antwoord, maar wellicht wel tot een bevredigend antwoord.quote:Op vrijdag 13 mei 2005 22:18 schreef Augustina het volgende:
Maar dat brengt ons niet tot het antwoord ben ik bang.
Proef ik enige jalousie uit deze opmerking?quote:Op vrijdag 13 mei 2005 23:39 schreef ALTER-EGO het volgende:
Oeis, Augustina is al net zo'n vroege vogel als AR.
Jij slaat nogal eens de spijker op zijn kop.quote:Op vrijdag 13 mei 2005 23:46 schreef Gajus het volgende:
[..]
Proef ik enige jalousie uit deze opmerking?![]()
Niet zo moeilijk in dit geval. Ik heb er zelf ook last van.quote:Op vrijdag 13 mei 2005 23:47 schreef ALTER-EGO het volgende:
Jij slaat nogal eens de spijker op zijn kop.
Opperstumper...quote:Op zaterdag 14 mei 2005 00:28 schreef De-oneven-2 het volgende:
Stelletje stumpers...
Kijk eens in de spiegel.quote:Op zaterdag 14 mei 2005 00:28 schreef De-oneven-2 het volgende:
Stelletje stumpers...
Ik geef jou groot gelijk. Daar neem ik een neut op.quote:Op zaterdag 14 mei 2005 01:30 schreef De-oneven-2 het volgende:
En daarmee mijn nachtrust voorgoed verstoren?
Mij niet gezien, Gajus.
In mijn linkerhand een glaasje èn een fakkeltje, met mijn rechterhand aan het digitale klavier ... het leven is zo slecht nog niet.quote:
Zozo, jij hebt grote handen.quote:Op zaterdag 14 mei 2005 02:07 schreef Gajus het volgende:
[..]
In mijn linkerhand een glaasje èn een fakkeltje, met mijn rechterhand aan het digitale klavier ... het leven is zo slecht nog niet.![]()
Mijn handen zijn behoorlijk groot, maar bovenal behoorlijk soepel, overgehouden van mijn piano-oefeningen in mijn jeugd.quote:
Als je je zintuigen niet overbelast dan kun je van een mespuntje genot reeds genieten.quote:Er is niet veel voor nodig om te kunnen genieten.
Zullen we een keer een wedstrijdje vingervlugheid doen?quote:Op zaterdag 14 mei 2005 02:31 schreef Gajus het volgende:
[..]
Mijn handen zijn behoorlijk groot, maar bovenal behoorlijk soepel, overgehouden van mijn piano-oefeningen in mijn jeugd.deze smiley visualiseert mijn piano-oefeningen
Mijn zintuigen zijn selectief, maar wel intens.quote:Op zaterdag 14 mei 2005 02:31 schreef Gajus het volgende:
Als je je zintuigen niet overbelast dan kun je van een mespuntje genot reeds genieten.![]()
Bijvoorbeeld: een muntstuk verplaatsen tussen je vingers.quote:Op zaterdag 14 mei 2005 02:43 schreef ALTER-EGO het volgende:
Zullen we een keer een wedstrijdje vingervlugheid doen?
Mijn hand(jes) zijn klein, maar mijn vingers zijn overbeweeglijk.
Als jij onder selectief bedoelt dat jij sommige zintuigelijke signalen wel of niet laat doordringen tot het brein, dan voorkom jij daarmee overbelasting. Dan bedoelen wij hetzelfde.quote:Mijn zintuigen zijn selectief, maar wel intens.
Van overbelasting is alleen sprake wanneer ik dingen in me opneem die me niet aanstaan.
Daar ben ik stukken minder goed in dan in vingertrommelen.quote:Op zaterdag 14 mei 2005 03:00 schreef Gajus het volgende:
[..]
Bijvoorbeeld: een muntstuk verplaatsen tussen je vingers.
In wat ik tot mijn brein laat doordringen, heb ik niet altijd vrije keus helaas, in sommige situaties kom je er niet aan onderuit je dan aan te passen.quote:Op zaterdag 14 mei 2005 03:00 schreef Gajus het volgende:
Als jij onder selectief bedoelt dat jij sommige zintuigelijke signalen wel of niet laat doordringen tot het brein, dan voorkom jij daarmee overbelasting. Dan bedoelen wij hetzelfde.
Ik weet niet precies wat vingertrommelen voorstelt, maar het lijkt mij - qua spiergebruik - vergelijkbaar met het maken van een tremolo op de piano. Ik ben benieuwd naar een demonstratie vingertrommelen van jou.quote:Op zaterdag 14 mei 2005 03:12 schreef ALTER-EGO het volgende:
Daar ben ik stukken minder goed in dan in vingertrommelen.
Herkenbaar.quote:In wat ik tot mijn brein laat doordringen, heb ik niet altijd vrije keus helaas, in sommige situaties kom je er niet aan onderuit je dan aan te passen.
Maar zover ik het wel zelf in de hand heb, ben ik inderdaad zo selectief dat ik overbelasting voorkom.
Mijn vingers willen altijd meetrommelen met de maat van de muziek en aangezien ik voornamelijk hele snelle muziek luister, zijn mijn vingertrommelbewegingen razendsnel te noemen.quote:Op zaterdag 14 mei 2005 03:33 schreef Gajus het volgende:
[..]
Ik weet niet precies wat vingertrommelen voorstelt, maar het lijkt mij - qua spiergebruik - vergelijkbaar met het maken van een tremolo op de piano. Ik ben benieuwd naar een demonstratie vingertrommelen van jou.
Dan zal ik jullie voorbeeld maar gaan volgen. Nachtrust zal me goed doen, want in brakke staat ben ik nog wel enigszins na gister.quote:Op zaterdag 14 mei 2005 03:33 schreef Gajus het volgende:
Herkenbaar.
Enfin, het voorbeeld van AR en Augustina verdient navolging. Althans van mij. Ik wens alle nachtbrakers alvast een goede nacht, zonder overmatig overlast van de luilakkers.![]()
Nou, zoiets is het wel volgens mijquote:Op vrijdag 13 mei 2005 22:00 schreef De-oneven-2 het volgende:
De kosmonaut, of zo...
quote:Op zaterdag 14 mei 2005 10:44 schreef Z het volgende:
Uit een film zou je het kunnen kennen AR! En in z'n tijd was meneer bekender dan z'n vrouw die nu bekender is ...
Dat heb ik inmiddels ook gemerkt. Cioran63 als Deus Ex Machina !quote:Op zaterdag 14 mei 2005 15:00 schreef De-oneven-2 het volgende:
We zijn er al uit, Gajus.
Als wie die balle muziek, met die kutteksten, van die zeikliedjes, hier gaan oplepelen dan ben ik weg hoor!!quote:Op zaterdag 14 mei 2005 14:57 schreef De-oneven-2 het volgende:
Zeg me dat het niet zo is.
Zeg me dat het niet waar is.
quote:Op zaterdag 14 mei 2005 21:50 schreef cioran63 het volgende:
Ze is een conceptueel kunstenaar, en vroeg zich af wat een origineel kunstwerk precies is. Veel kunstenaars (zoals Jaspers Johns met die Amerikaanse vlag) gebruiken sinds de ready made van Duchamp bestaande beelden. Door juist die uit de werkelijkheid geleende beelden maakte zij weer na. Ik vind dat wel een mooie extra betekenislaag.
In 1973 werd ze zo agressief benaderd dat ze stopte met kunst maken, in de jaren tachtig is ze weer begonnen, en toen was haar manier van werken inmiddels meer geaccepteerd. Ze stelde een soort dubbele moraal aan de kaak, kunstenaars mochten wel jatten uit de populaire media, maar die beelden mochten dan absoluut niet gejat worden. Nou ja, zoiets.
"As early as 1965, Sturtevant's first New York show began probing the meaning of this phenomenon to question just what made a borrowed image so laudably "original," especially when done over and over again. Adding a layer of repetition to this cycle, she "repeated" the most embraced works of her successful peers-repainting the encaustic flags of Johns, silk-screening the flowers of Warhol, opening a store of objects like Oldenburg's, even re-enacting performances of Joseph Beuys and the grandfather of the found ready-made, Marcel Duchamp-turning the screw on their mimicry of popular cultural imagery by applying the same gesture to what their own highly-reproduced works had become. Sturtevant's exploration of art's originality (and origin) gained notoriety for turning the art world's standard of values on its ear, ruffled sensitive feathers, and drew angry accusations of blatant "copying," so hostile that, by 1973, she ceased making work."
http://www.skidmore.edu/t(...)turtevant_elaine.htm
Neen ... maar qua tijd en plaats zit je warm.quote:Op zaterdag 14 mei 2005 22:40 schreef OllieA het volgende:
Rossetti?
Proost bij het luiden van de twaalf klokslagen. Valt er wat te vieren, een verjaardag of zoiets?quote:Op zaterdag 14 mei 2005 23:59 schreef Otherside het volgende:
Proost!
Het leven, Gajus.quote:Op zondag 15 mei 2005 00:13 schreef Gajus het volgende:
[..]
Proost bij het luiden van de twaalf klokslagen. Valt er wat te vieren, een verjaardag of zoiets?![]()
Dit klinkt mij zeer vertrouwd.quote:Op zondag 15 mei 2005 00:16 schreef Otherside het volgende:
Het leven, Gajus.
Het leven is wat er te vieren valt.
Met name op zaterdag!
quote:Op zondag 15 mei 2005 00:24 schreef Gajus het volgende:
[..]
Dit klinkt mij zeer vertrouwd.
Zo luidt de filosofie van Dootje.
Ben jij onder een pseudoniem aan het posten, ouwe rakker?
![]()
Zo ken ik jou weer, Ollie.quote:Op zondag 15 mei 2005 00:15 schreef OllieA het volgende:
Flaming June
Frederick Lord Leighton
Hm, beetje flauw, met die link erbovenZit ik m'n geheugen af te graven, plaatst Gajes een linkje.
Gnffl ...quote:Op zondag 15 mei 2005 00:26 schreef ALTER-EGO het volgende:
Het lijkt of ik hier dubbel aanwezig ben, maar dat is slechts schijn.
Heb even een deel van mezelf uitgeleend aan zo iemand die zijn eigen wachtwoorden niet kan onthouden.
*Burpquote:Op zondag 15 mei 2005 00:39 schreef Gajus het volgende:
[..]
Gnffl ...![]()
het werd tijd, gelet op de beperkte houdbaarheid van het goudgele vocht
Was dat een ongegeneerde boer? Dat kun je niet maken in gezelschap van een dame!quote:Op zondag 15 mei 2005 00:43 schreef Otherside het volgende:
*Burp
Ik maak voor deze dame graag een uitzondering.quote:Op zondag 15 mei 2005 00:49 schreef Gajus het volgende:
[..]
Was dat een ongegeneerde boer? Dat kun je niet maken in gezelschap van een dame!![]()
Over die houdbaarheid hoef ik me nu niet meer druk te maken.quote:Op zondag 15 mei 2005 00:39 schreef Gajus het volgende:
[..]
Gnffl ...![]()
het werd tijd, gelet op de beperkte houdbaarheid van het goudgele vocht
Maar natuurlijk ... je verkeert immers in gezelschap van een uitzonderlijke dame.quote:Op zondag 15 mei 2005 00:59 schreef Otherside het volgende:
Ik maak voor deze dame graag een uitzondering.
Maar straks kun je je druk maken over een ander ongemak ...quote:Op zondag 15 mei 2005 01:03 schreef ALTER-EGO het volgende:
Over die houdbaarheid hoef ik me nu niet meer druk te maken.
Vooralsnog ziet het er niet naar uit dat die nodig zijn.quote:Op zondag 15 mei 2005 01:17 schreef Gajus het volgende:
[..]
Maar straks kun je je druk maken over een ander ongemak ...![]()
heb je kotszakjes binnen handbereik?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |