Maar die had niet zo'n keurig nette openingspost he?quote:Op woensdag 11 mei 2005 01:32 schreef Gajus het volgende:
Ik had ook een BdT25 geopend met nagenoeg dezelfde titel maar dan in het Duits.![]()
Haal eens diep adem ... neem nog een laatste biertje ... of anderzins ... maar kom met het verlossende antwoord. kan ik ook weer rustig slapenquote:Op woensdag 11 mei 2005 01:44 schreef De-oneven-2 het volgende:
Dat komt vandaag niet meer, vrees ik.
Je zou het jezelf niet vergeven als je deze niet raad Do2...quote:Op woensdag 11 mei 2005 01:44 schreef De-oneven-2 het volgende:
Dat komt vandaag niet meer, vrees ik.
Om misverstanden te voorkomen... wat versta jij onder "onlangs"?quote:Op woensdag 11 mei 2005 01:54 schreef De-oneven-2 het volgende:
Oké, ik wil 1 ding weten alvorens ik ga zoeken: is ie onlangs nog voorbij gekomen?
Komop Do2... niet zo'n zwartgallige kijk...quote:Op woensdag 11 mei 2005 02:32 schreef De-oneven-2 het volgende:
Ik zie ik zie wat jij niet ziet, en het is zwart.
Ja, dat was die Amerikaan die een serie werken rond de VietNam-oorlog had geproduceerd.quote:Op woensdag 11 mei 2005 02:37 schreef ALTER-EGO het volgende:
Gajus, jou schat ik in als iemand met een goed geheugen... heb je een idee?
Wat betreft die Amerikaan zit je goed.quote:Op woensdag 11 mei 2005 02:41 schreef Gajus het volgende:
[..]
Ja, dat was die Amerikaan die een serie werken rond de VietNam-oorlog had geproduceerd.
mail alert
Die schilder is in elk geval correct!quote:Op woensdag 11 mei 2005 02:59 schreef Gajus het volgende:
Ik bedoel dus: BdT deel13 -OllieA heeft zich gemeld aan de servicebalie
Betrof toen de schilder Matt Sesow.
Gajus heeft zojuist bewezen dat zijn geheugen stukken beter is dan dat van jou.quote:Op woensdag 11 mei 2005 03:00 schreef De-oneven-2 het volgende:
We zijn weer terug van achter de coulissen.
Daar zat ik op te wachten... maar een beetje aan de late kant Do2.quote:Op woensdag 11 mei 2005 03:01 schreef De-oneven-2 het volgende:
Oh ja!
Nou, daar is geen enkel bewijs voor nodig, hoor.quote:Op woensdag 11 mei 2005 03:02 schreef ALTER-EGO het volgende:
[..]
Gajus heeft zojuist bewezen dat zijn geheugen stukken beter is dan dat van jou.
Gnffl ...quote:Op woensdag 11 mei 2005 03:03 schreef De-oneven-2 het volgende:
Nou, daar is geen enkel bewijs voor nodig, hoor.
Dat had ik je zo ook wel kunnen vertellen.
Als er een hoofdprijs te winnen viel zou je die van harte verdienen.quote:Op woensdag 11 mei 2005 03:13 schreef Gajus het volgende:
"Broken Dolly" luidt de titel-
Die mededeling hoort thuis in een andere topic, ooit getriggerd door jouw pisritueel.quote:Op woensdag 11 mei 2005 03:19 schreef De-oneven-2 het volgende:
Nou, dan ben ik even pissen.
Bedoel je cioran63quote:Op woensdag 11 mei 2005 03:29 schreef Gajus het volgende:
Merkwaardig ... Cereon heeft (nog) geen acte de présence gegeven!?
Moet ik de initiator van deze topic nog uitleggen waar het om gaat? betitel de titel !!! dus.quote:Op woensdag 11 mei 2005 19:14 schreef De-oneven-2 het volgende:
Ja, en wat moeten wij daarmee?
Ja Do2, want er bestaat een beschamende kloof tussen het kunstaanbod en de marktvraag. Het overbruggen van deze kloof lukt slechts als de kunstenaarsgilde concessies doet (zie Rockwell, Wyeth, ...) en als het publiek kunstfähiger wordt (zie Pierre Janssen, Henk van Os, ... ). Daarom vind ik het nuttig ook dit soort kunst / kitsch in de schijnwerper te plaatsen.quote:Op woensdag 11 mei 2005 19:40 schreef De-oneven-2 het volgende:
Ja, maar dit is Kitsch, Gajus!
Moet dat nu echt?
Hoezo? Is het een misdaad iets te schilderen dat door het gemene volk in dank wordt afgenomen?quote:Op donderdag 12 mei 2005 00:34 schreef OllieA het volgende:
Ze moesten ze lynchen, dat soort schilders.
Dit soort gedoe verhoudt zich tot de schilderkunst als de Tina tot de romans van Jane Austen.quote:Op donderdag 12 mei 2005 00:54 schreef Gajus het volgende:
[..]
Hoezo? Is het een misdaad iets te schilderen dat door het gemene volk in dank wordt afgenomen?![]()
Proef ik hieruit de opvatting "de goede smaak is wat mij goed smaakt" of heb jij objectievere criteria om goede en slechte smaak te onderscheiden?quote:Op donderdag 12 mei 2005 00:59 schreef OllieA het volgende:
Dit soort gedoe verhoudt zich tot de schilderkunst als de Tina tot de romans van Jane Austen.
En ik geloof er niet zo in dat als je in je jeugd maar veel Tina's tot je neemt, dat je dan later wel Austen zal gaan lezen.
Het bederft de goede smaak. Lynchen dus.
quote:Op donderdag 12 mei 2005 01:34 schreef Gajus het volgende:
On topic: met Tina heb jij onderwijl het juiste antwoord gegeven.![]()
Dan is het toch niet de Tina van het weekblad, anders had ik haar ongetwijfeld herkend, aangezien ik een verwoed Tina lezer was.quote:Op donderdag 12 mei 2005 01:34 schreef Gajus het volgende:
On topic: met Tina heb jij onderwijl het juiste antwoord gegeven.![]()
Daar zijn geen objectieve criteria voor, en dat weet jezelf ook wel.quote:Op donderdag 12 mei 2005 01:34 schreef Gajus het volgende:
[..]
Proef ik hieruit de opvatting "de goede smaak is wat mij goed smaakt" of heb jij objectievere criteria om goede en slechte smaak te onderscheiden?
Ja, en met Lynchen ook al. Is je gevoel voor humor een beetje zoek?quote:On topic: met Tina heb jij onderwijl het juiste antwoord gegeven.![]()
Afhankelijk van de gever: of het wordt geparkeerd op zolder of het wordt cadeau gedaan.quote:Op donderdag 12 mei 2005 01:14 schreef De-oneven-2 het volgende:
Stel je voor dat je zo'n ding cadeau krijgt...
Tuurlijk. Ik ken alle Grote Kunst.quote:Op donderdag 12 mei 2005 01:39 schreef De-oneven-2 het volgende:
Oh, je wist 'm.
quote:Op donderdag 12 mei 2005 01:38 schreef OllieA het volgende:
Ja, en met Lynchen ook al. Is je gevoel voor humor een beetje zoek?
bron: http://www.jhlynch.org/quote:J.H. Lynch: mysterious artist
Does this painting look familiar? The chances that you have seen it before are pretty high. The chances you also know that its name is "Tina" are a bit lower. The chances that you know anything about the artist who created it are close to zero.
I am talking about J.H. Lynch, an artist that left nothing but his paintings and his signature. I am not talking about someone who lived 400 years ago or some local hobby artisan. No, I am talking about a persona whose works were sold worldwide in amounts of hundred thousands if not even millions. And even though this happened only some 30 years ago there are almost no traces left that could answer questions like: Who is J.H. Lynch? Is he still alive? Is he a woman? Where did he come from? Are there more paintings?
Superkitsch verheft zich tot Kunst.quote:
Helaas lukte het me ondanks een grondige zoektocht niet om er een afbeelding van te vinden.quote:Op donderdag 12 mei 2005 01:35 schreef ALTER-EGO het volgende:
Ben net aan het zoeken geweest naar een schilderij wat ik me vaag herinner uit mijn jeugd.
Volgens mij was het destijds een bekend of berucht en vooral erg Kitch schilderij;
Een portret van een zigeunerin met traan. (staat me ook iets bij van grote ringoorbellen)
als klein meisje nam ik me voor dat als ik groot zou zijn, ik net zo mooi en mysterieus als de dame op het schilderij zou worden.quote:Op donderdag 12 mei 2005 01:35 schreef ALTER-EGO het volgende:
als kind vond ik het schilderij al niet mooi, maar de vrouw die erop afgebeeld stond, vond ik prachtig en fascinerend
Aanvankelijk wilde ik dat zigeunerinnetje plaatsen, maar kon het ook niet vinden.quote:Op donderdag 12 mei 2005 02:23 schreef ALTER-EGO het volgende:
Helaas lukte het me ondanks een grondige zoektocht niet om er een afbeelding van te vinden.
Wellicht dat jullie Kunst en/of Kitch Kenners de schilder of titel ervan weten of er wel een afbeelding van kunnen vinden.
Bij mijn zoektocht kwam ik wel meerdere malen de afbeelding tegen van de jongen met traan die OllieA hierboven heeft gepost. Die werd ergens in een adem genoemd met het schilderij van de zigeunerin met de traan.
Groot zijn is ook niet alles.quote:als klein meisje nam ik me voor dat als ik groot zou zijn, ik net zo mooi en mysterieus als de dame op het schilderij zou worden.
Jammer genoeg ben ik nooit groot geworden
In mijn gedachten zie ik dat beeld van die zigeunerin zo voor me.quote:Op donderdag 12 mei 2005 02:42 schreef Gajus het volgende:
[..]
Aanvankelijk wilde ik dat zigeunerinnetje plaatsen, maar kon het ook niet vinden.
maar ik doe een nieuwe poging
Het heeft ook wel weer zijn charmes om een 11-jarige zoon te hebben die groter is.quote:Op donderdag 12 mei 2005 02:42 schreef Gajus het volgende:
Groot zijn is ook niet alles.
Gajus strijkt over AE's bolletje
Nee dat is niet diegene die ik bedoel in elk geval.quote:Op donderdag 12 mei 2005 02:53 schreef Gajus het volgende:
[afbeelding]
deze bedoel je toch? ik zoek verder naar een duidelijkere afbeelding.
Vond ik ook ... in tegenstelling tot sommige abstract-expressionisten onder onsquote:Op donderdag 12 mei 2005 02:58 schreef cioran63 het volgende:
Mooi verhaal van die Lynch, Gajus.
Maar dat was wel het zigeunerinnetje dat bij mijn buren hing.quote:Op donderdag 12 mei 2005 03:04 schreef ALTER-EGO het volgende:
Nee dat is niet diegene die ik bedoel in elk geval.
Ik zoek nog even verder, zodra ik mijn slaapmutsje heb ingeschonken.quote:Zover mijn herinnering strekt is het een (close-up) portret in vrij sombere tinten, de zigeunerin iets van een donkerrood met wit kledingstuk en grote ringoorbellen. Mét een grote traan op haar wang dus.
Vond zelf nog deze, qua stijl lijkt ie er ietwat op:
Nog even en ik ga aan mezelf en mijn (slechte) geheugen twijfelen.quote:Op donderdag 12 mei 2005 03:17 schreef Gajus het volgende:
[..]
Maar dat was wel het zigeunerinnetje dat bij mijn buren hing.
[..]
Ik zoek nog even verder, zodra ik mijn slaapmutsje heb ingeschonken.
Nee daar zit hij niet tussen, die zijn "wilder" dan degene die ik bedoel.quote:Op donderdag 12 mei 2005 03:34 schreef Gajus het volgende:
Aardig artikel over kitsch: http://www.answers.com/topic/kitsch
Daarin komt de schilder "Charles Roka" ter sprake. Zoek eens op http://images.google.nl/images?sourceid=navclient&ie=UTF-8&rls=GGLD,GGLD:2005-01,GGLD:en&q=%22charles+roka%22
Zit jouw plaatje erbij?
quote:Op donderdag 12 mei 2005 14:37 schreef Z het volgende:
Zie jij tieten?
Pssssstquote:Op donderdag 12 mei 2005 19:44 schreef Automatic_Rock het volgende:
goede avond!!
Ben ik hier alleen??
Dan verwacht ik foto's!!quote:Op donderdag 12 mei 2005 19:58 schreef Augustina het volgende:
[..]
Ik heb het spul in huis en ga zo douchen. Ik verwacht een extreem mooi resultaat uiteraard.![]()
quote:Op donderdag 12 mei 2005 20:01 schreef Automatic_Rock het volgende:
[..]
Dan verwacht ik foto's!!
niet noodzakelijk onder het douchen genomen, maar ik zou er ook geen bezwaar tegen hebben![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |