abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_26712861
Haarverzorging op een andere manier dan wassen alleen:

Conditioner only!
quote:
Het mag dan wel een beetje vreemd klinken, maar het is mogelijk om balsem of conditioner te gebruiken in plaats van shampoo, en je haar zal even proper zijn! Vele mensen hebben er zelfs meer baat bij.

Voor CO ('Conditioner Only') is het best om een goedkope, lichte conditioner te gebruiken. Gebruik liever geen voedend of hydraterend product, maar een balsem die volume belooft, is beter. Als het te licht is om lang haar voldoende te verzorgen, zal het waarschijnlijk wel geschikt zijn voor CO. Maar, daarom is het ook belangrijk om na de wasbeurt je lengte te verzorgen met je normale, meer voedende conditioner.

Conditioners bevatten bestanddelen die talg en vuil losmaken van je haar en hoofdhuid, waardoor je ze gewoon van je haar kunt spoelen. Shampoos werken anders: die bevatten detergenten die de talg oplossen, maar daardoor wordt het beetje talg dat noodzakelijk is om je haar te beschermen, ook opgelost, waardoor je haar droog en kwetsbaar wordt.
Vaak wordt aangeraden je haar te wassen tot het 'piept' als je erover wrijft met je vingers. Dit is nu net hetgene wat je moet vermijden. Als je haar piept, is het inderdaad brandschoon, maar het zal niet zacht zijn, en je zult veel meer kans hebben dat het begint te kroezen. Je hoofdhuid wil dan de vochtbalans herstellen door meer talg te produceren, waardoor je haar dan weer vlugger vettig wordt. Daarom gebruik je beter geen shampoo's voor vet haar: ze zijn te agressief. Ze strippen je haar van alle talg, maar je hoofdhuid geraakt er alleen maar door uit balans en zal meer en meer talg blijven produceren.

Zelfs als je normaal geen conditioner op je hoofdhuid verdraagt omdat het je haar te vet maakt, is CO het proberen waard. Eens je het juiste product gevonden hebt, zal het je haar zacht, glanzend en gehydrateerd maken. En gezond haar is mooi haar!

Zo ga je te werk:

Maak je haar volledig nat, knijp er dan voorzichtig overtollig water uit. Neem genoeg conditioner om je hele haar te bedekken. Wees niet bang om teveel product te gebruiken - je haar moet volledig doordrenkt zijn met conditioner, en een beetje slijmerig aanvoelen. Nu kun je je haar opsteken of vlechten zodat het uit de weg is, of nog beter is om het te bedekken met een plastic douchekap. Laat dit minstens vijf minuten inwerken, langer is beter (ik krijg de beste resultaten met 10 tot zelfs 20 minuten).
Daarna laat je je haar weer los en masseer je je hoofdhuid. Hierdoor help je het vuil en de talg los te maken, dus dit is een belangrijke stap! Spoel hierna je haar grondig uit, tot wanneer het niet meer slijmerig, maar glad aanvoelt. Dit duurt langer om uit te spoelen dan shampoo, dus als je niet zeker bent, geef het nog een minuutje meer. Daarna breng je je zwaardere conditioner aan zoals je gewoonlijk doet na een shampoobeurt.

Meestal moet je echter wat experimenteren voor je de juiste manier van wassen gevonden hebt. Er kunnen vijf oorzaken zijn als je haar niet volledig proper is:
- de conditioner die je gebruikt hebt is niet licht genoeg. Voedende of hydraterende conditioners werken meestal niet voldoende.
- je hebt het niet lang genoeg laten inwerken.
- je hebt je hoofdhuid niet voldoende gemasseerd
- je hebt je haar niet voldoende uitgespoeld
- je hebt te weinig conditioner gebruikt.

Veel mensen hebben veel voordeel uit deze methode gehaald. Als je droog haar hebt, zal het je haar meer gehydrateerd maken. Als je vet haar hebt, zal het je hoofdhuid helpen om weer in balans te komen, zodat ze minder talg produceert. Het helpt golven en krullen uit te brengen, en het vermindert kroezend haar. Probeer het eens en merk het verschil!
Ik was mijn haar nu enkele weken op de CO manier, en ik ben er razend enthousiast over!

Meestal had ik nogal last van shampoo, mijn hoofdhuid is nogal gevoelig en kreeg snel jeuk dus van shampoo, erg vervelend. Door deze methode ben ik dus compleet irritatie vrij!

Ik neem de tijd graag voor mijn haar en gebruik eigenlijk alleen nog deze methode. je haar wordt er superzacht van, pluist nauwelijks en is heel schoon. Ondanks dat je geen shamppo gebruikt is je hoofdhuid echt heel erg schoon.

Conditioner only vergt iets meer tijd dan wassen alleen, en dus kun je het ook bijvoobeeld eens of tweemaal per week doen, en de rest gewoon shampoo.
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_26712914
TeeVeePee. Ik wil namelijk ook eens mijn haar 'anders' verzorgen.
pi_26712925
Voor de eerste cond. kun je een goedkope nemen van bijvoorbeeld Kruidvat of de andrelon cream & care (500ml voor 2 zoveel) Voor de tweede Cond. kun je een zwaardere nemen die meer doet dan alleen conditionen.

Denk aan gliss kur en degrelijke.
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_26712974
Condition, wash, Conditon
quote:
Als je je haar wast, wil je dat je haar schoon is. Dat is logisch. Het probleem met de meeste shampoo's is echter dat ze te agressief zijn, en te ontvettend zijn, waardoor je haar te droog en kwetsbaar wordt.

Het is belangrijk om een zachte shampoo te vinden. Dat hoeft daarom niet de duurste te zijn, maar de goedkoopste zijn meestal ook niet ideaal. Het beste is een beetje te experimenteren en verschillende merken uit te proberen tot je een shampoo gevonden hebt die bij jouw haar past: die het zacht, glanzend en kroesvrij maakt.
Een goede balsem of conditioner vinden is nog belangrijker, omdat die je haar hydrateert en voedt, en dat is essentieel voor gezond haar. Maar kijk ook eens naar de bestanddelen. Zitten er producten in die eindigen op '-cone' ? Dit zijn siliconen. Sommige mensen hebben er baat bij, terwijl ze bij anderen droog, dof haar veroorzaken, en een jeukerige hoofdhuid. Ze laten een laagje achter op je haar, om het glanzend te doen lijken en gemakkelijk kambaar te maken, maar het is belangrijk om er aandacht aan te besteden hoe jouw haar erop reageert, want ze veroorzaken vaak meer kwaads dan goeds.

Er zijn verschillende methoden om je haar te wassen. Een eerste is 'CWC', wat staat voor 'Condition, Wash, Condition'. Het idee hierachter is dat je je haarlengte beschermt terwijl je je hoofdhuid wast. Zo ga je te werk:

Eerste stap: C
Nadat je je haar goed nat gemaakt hebt, knijp je het overtollige water voorzichtig uit je lengte. Dan breng je een lichte balsem (bijvoorbeeld Wella Kruidenbalsam) aan, vanaf je nek tot aan de punten. Nog niet uitspoelen.

Tweede stap: W
Dan neem je een beetje shampoo, die je tussen je handen wrijft om te doen schuimen. Masseer je hoofdhuid met je vingertoppen, terwijl je af en toe je handen opnieuw tegen elkaar wrijft om de shampoo te verdelen. Vergeet de achterkant van je hoofd niet. Als je de shampoo over je hele hoofd verdeeld hebt, kun je alles uitspoelen. De shampoo zal samen met het spoelwater over je lengte lopen, wat genoeg is om je lengte schoon te maken, zonder te ontvettend te zijn.

Derde stap: C
Nadat je de shampoo en de lichte balsem goed uitgespoeld hebt, kun je een zwaardere, hydraterende conditioner (bijvoorbeeld Nivea conditioners) aanbrengen. Deze laat je enkele minuten inwerken, waarna je weer goed spoelt. Eindig met koud water (brrr!), dit laat je haar glanzen.

Probeer het uit, je zult zeker het verschil merken!
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_26713000
Zijn er ook verschillende net zoals bij Shampoo voor bijvoorbeeld dik haar, dun haar, noem maar op?
pi_26713062
hoe bedoel je?
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_26713100
En hoe was je nu eigenlijk je haar op een goede manier, vooral bij lang haar?
quote:
Eerste stap

Als je haar droog, beschadigd, moeilijk handelbaar is, als het gemakkelijk afbreekt, als je veel gespleten puntjes hebt, dan kun je veel voordeel halen uit een voedende behandeling voor je je haar wast. Hiervoor kun je kokosolie of olijfolie gebruiken die je verwarmt (oppassen voor te hete olie!). Je doet dit het best door een flesje olie in een kom heet water te dompelen, je kunt de temperatuur van de olie testen op je pols. Doop je vingertoppen in de olie en masseer goed in je hoofdhuid en je haar, maar concentreer je vooral goed op je haarpunten. Het is niet de bedoeling om je haar helemaal te doorweken met de olie - als je teveel olie gebruikt heb je straks misschien problemen om alles er weer uit te krijgen. Laat een handdoek even weken in heet water, wring out, wikkel hem rond je haar. Wacht minstens een half uur voor je je haar wast - langer indien mogelijk.

Tweede stap

Kam je haar voorzichtig en zorg ervoor dat alle klitten en knopen eruit zijn.
Spoel je haar met warm water (35° tot 38° C) tot het volledig nat is. Neem een kleine hoeveelheid shampoo (ongeveer ter grootte van een muntstuk van 2 euro) en masseer het licht in je haar en hoofdhuid. Verzamel je haar NIET bovenaan je hoofd, zo maak je alleen maar onnodige klitten! Spoel de shampoo uit met veel warm water.
Als je voelt dat de olie nog niet helemaal uit je haar is kun je de shampoo herhalen. Vergeet niet om goed na te spoelen.

Derde stap

Na elke shampoobeurt is het belangrijk om een voedende balsem of conditioner te gebruiken, en dit enkel op je haarlengte (vanaf je nek). Als je hoofdhuid de neiging heeft om te droog te zijn, kun je de conditioner ook daar aanbrengen. Concentreer je terug vooral op de punten. Laat minstens vijf minuten inwerken en spoel grondig uit met warm water. Eindig eventueel met koud water.

Vierde stap

Het doel van deze stap is het verwijderen van de film die shampoo of conditioner kan achterlaten op je haar. Deze kan voordelig zijn in die zin dat het het haar kan beschermen en gladder maken, maar het kan ook overtollig residu zijn die de producten achterlaten.
Hiervoor kun je een azijnspoeling gebruiken, best appelazijn. Verdun 2 tot 4 soeplepels appelazijn in een liter koud water en giet dit over je hoofd (oppassen voor je ogen!). Laat even inwerken en spoel met koud water.
Je kunt hiervoor ook een kruidenazijn maken.

Als je haar eerder vetting is, gebruik je de azijnspoeling na de conditioner (stap 3). Als je haar eerder droog is, gebruik je ze vóór de conditioner.

Vijfde stap

Wrijf je haar NIET droog met een handdoek, hierdoor heb je veel meer kans op beschadiging! Wikkel de handdoek rond je haar voor tien of vijftien minuten: zo wordt het overtollige vocht opgeslorpt.

Zesde stap

Gebruik eerst je vingers om je haar te ontwarren. Daarna kun je een naadloze kam gebruiken. Wees voorzichtig - je haar is nog kwetsbaarder wanneer het nat is! Begin met de punten te ontwarren en ga zo langzaam naar boven toe tot je het helemaal kunt doorkammen. Start NIET aan de wortel van je haar om zo de knopen en klitten eruit te trekken!
Het beste is om je haar gewoon aan de lucht te laten drogen. Als je echt een haardroger wil gebruiken, gebruik die dan enkel op de koude stand en als je haar bijna droog is.

Het is belangrijk om te zorgen dat je haar schoon is, maar vermijd te dikwijls wassen. Je kunt je har 'trainen' tot tweemaal per week wassen. Er zijn ook verschillende andere mogelijkheden, zoals CO of CWC (hierover meer in een volgend artikel). Experimenteer en zoek uit wat het beste is voor jouw haar. Als je voldoende aandacht besteedt aan de conditie van je haar is het eenvoudig om te weten wat het nodig heeft: voelt het droog aan, dan heeft het een voedende behandeling nodig.
Op deze manier zul je weelderig haar krijgen dat glanst en gezond aanvoelt.
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
  dinsdag 3 mei 2005 @ 23:26:48 #8
109826 Waywardian
Dat zeg ik!
pi_26713330
Moet je eigenlijk ook ff vermelden dat dit terug te lezen valt op www.longhair.be.
Pride is tasteless, colorless and sizeless. Yet it is the hardest thing to swallow.
  dinsdag 3 mei 2005 @ 23:29:56 #9
55678 vliegtuigje
niet gek, neu
pi_26713449
quote:
Op dinsdag 3 mei 2005 23:12 schreef DarkElf het volgende:
Conditioner only!
[..]
Heb je de indruk dat je haar hierdoor toch wel eerder vettig wordt, of niet, zoals het stukje zo'n beetje belooft?
Mijn haar is namelijk ontzettend vlug vettig en dit lijkt me de moeite waard om te proberen
Interessant topic!
pi_26713451
ja was er net mee bezig

de bron vermelden dus, maar het is idd longhair.be

Geweldige site met veel tips
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
  dinsdag 3 mei 2005 @ 23:32:30 #11
109826 Waywardian
Dat zeg ik!
pi_26713534
quote:
Op dinsdag 3 mei 2005 23:29 schreef DarkElf het volgende:
Geweldige site met veel tips
Absoluut.
Pride is tasteless, colorless and sizeless. Yet it is the hardest thing to swallow.
pi_26713560
quote:
Op dinsdag 3 mei 2005 23:29 schreef vliegtuigje het volgende:

[..]

Heb je de indruk dat je haar hierdoor toch wel eerder vettig wordt, of niet, zoals het stukje zo'n beetje belooft?
Mijn haar is namelijk ontzettend vlug vettig en dit lijkt me de moeite waard om te proberen
Interessant topic!
je moet gewoon proberen welke cond. het beste werkt. De eerste keren kan het idd zijn dat je haar sneller vettig wordt (heb ik trouwens helemaal niet gehad) maar je hoofdhuid moet ook wennen aan deze hele andere manier van verzorgen.

Ik gebruik andrelon cream & care voor de eerste cond. Maak mijn haar nat, knijp het uit en doe een flinke hoeveelheid andrelon erin. daarna een handdoek om mijn hoofd en laat dat rustig een half uur of langer zitten.

Het is wel belangrijk dat je voor je het uit gaat spoelen je hoofdhuid goed masseert, zodat het schoon wordt. En heel heel erg goed uitspoelen.

De tweede cond. gebruik je gewoon zoals je cond altijd gebruikt.
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_26713671
Van je hoofdhuid masseren wordt je haar toch eerder vet?
Ik zou eerder olijfolie in laten trekken en dan uitwassen. Werkt bij mij, met vet haar prima.
Am I evil? Yes I am!
Am I evil? I am man!
pi_26713792
je moet ook niet je hoofdhuid ruw bewerken maar gewoon zachtjes je hoofdhuid bewerken, zodat de cond. er nog eens goed doorheen gaat. als je daarna goed uitspoelt (echt ruim uitspoelen) en nog een cond. doet is je haar niet vet.

en zoals ik zei; je huid zal er even aan moeten wennen, duurt bij de een langer dan bij de ander maar iig is dit een hele milde manier om met je haar om te gaan wat vooral aan te raden is bij lang haar
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_26713945
quote:
Op dinsdag 3 mei 2005 23:36 schreef krakkemieke het volgende:
Ik zou eerder olijfolie in laten trekken en dan uitwassen. Werkt bij mij, met vet haar prima.
Mijn ervaring is dat mijn haar met olijfolie sneller vet wordt juist, daarom gebruik ik het af en toe maar in een masker en tussendoor alleen op de punten een half uur voor het douchen.

als de olie bij mij in de buurt komt van mijn hoofdhuid krijg ik het er erg moeilijk uit en wordt mijn haar dus wel snel vet terwijl ik bijna nooit vet haar heb.
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_26713998
Haar wassen is het lekkerste!
  dinsdag 3 mei 2005 @ 23:57:24 #17
55678 vliegtuigje
niet gek, neu
pi_26714355
quote:
Op dinsdag 3 mei 2005 23:36 schreef krakkemieke het volgende:
Als verzorging dan ? 'k Neem aan dat je er je haar niet zuiverder door krijgt?

@ DarkElf, thx zo vlug geef ik het niet op.
Misschien heb ik eroverheen gelezen, maar weet je toevallig ook of het ook iedere dag kan?
Mijn haar is binnen een tot hoogstens anderhalve dag redelijk vet, dus ik vroeg me af of het kwaad kan om het 'op te bouwen' door eerst iedere dag op deze manier te wassen en het vervolgens af te bouwen.
pi_26714588
ik denk dat je gewoon moet kijken wat het beste werkt voor je, het is iig minder schadelijk deze methode dan gewone shampoo gebruiken.

eerst stond ik ook ieder dag mijn haar te wassen, houd van fris gewassen haar maar met de CO methode doe ik het om de dag en heb nog steeds schoon en fris haar dan
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
  woensdag 4 mei 2005 @ 00:09:14 #19
16715 Mylene
*schatje*
pi_26714768
Ik heb er wel eens eerder over gelezen. Volgens mij in de Marie Claire. Ik had me toen voorgenomen om het uit te proberen, alleen niet aan toegekomen. Anyway, het blijft erg goed klinken DarkElf, ik ga het binnenkort zeker uitproberen.

Shampoo is ook niet fijn, vaak ook te agressief. Zo gek klinkt het daarom nog geen eens .
pi_26714945
Idd een goede methode, je moet alleen de conditioner wel goed uitspoelen. Veel mensen stoppen met uitspoelen als hun haar nog soepel van de conditioner aanvoelt, maar hierdoor blijven de schubben openstaan (ofzo) en is je haar hierna juist kwetsbaarder.
ik ben het mannetje in de chinese kamer
pi_26714978
idd goed uitspoelen, tot je haar zacht is maar niet meer glibberig van de cond.

als je denkt dat het eruit is gewoon nog een minuutje extra spoelen voor de zekerheid
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_26715234
Ik doe sinds een tijdje alleen met shampoo. Het is nu ook best droog. Ik heb alleen het idee dat van conditioners mijn haar slap en futloos wordt. Heb ik dan gewoon de verkeerde?

Want mooi haar is altijd fijn

Ik was m'n haar trouwens max. 3 keer per week met shampoo.
pi_26715324
van shampoo alleen droogt mijn haar idd ook uit dus dat zou best de reden kunnen zijn.

als je haar futloos wordt van cond. gebruik je misschien te veel (alleen op de lengte veel gebruiken en op je hoofdhuid niet te veel) of je hebt een verkeerde en dan moet je gewoon eens gaan testen welke wel goed werkt.
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_26715411
quote:
Op woensdag 4 mei 2005 00:29 schreef DarkElf het volgende:
van shampoo alleen droogt mijn haar idd ook uit dus dat zou best de reden kunnen zijn.

als je haar futloos wordt van cond. gebruik je misschien te veel (alleen op de lengte veel gebruiken en op je hoofdhuid niet te veel) of je hebt een verkeerde en dan moet je gewoon eens gaan testen welke wel goed werkt.
De shampoo van Loreal die gele werkt echt wel goed. Ik kan daar wel de 2-in-1 van proberen of alleen de conditioner.

Maar je hebt verschillende. Van die goedkope slijmerige en die dure cremeachtige conditioners. Van die witte slijmerige krijg ik van dat saaie haar.
  woensdag 4 mei 2005 @ 00:34:11 #25
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_26715433
Ietwat offtopic, maar moest aan dit artikel denken bij je verhaal

Is overigens een hilarische website om eens op rond te struinen
pi_26715594
Oeh! Mijn haar is nogal droog en pluizig dus ik zal dit zeker eens proberen
Ik ben eigenlijk nog nooit echt heel enthousiast geweest over een shampoo of conditioner ofzo, dus ik wil alles proveren
So be mine
And your innocence I will consume
clic
clic
pi_26715737
Ah maar eens proberen dan, ik heb nooit zo snel vet haar maar ik baal er wel van dat het na het wassen altijd zo pluizig is. Ik kan het dan niet eens normaal in een staart doen als het doorg is na het wassen omdat de helft dan weer los komt
Hopen dat dit beter werkt
Feauteaux
You make me sick, because I adore you so...
Ik besefte de ernst van mijn kater, toen de poes stampend de kamer binnen kwam.
pi_26715787
als ik alleen met de eerste cond, mijn haar doe is het nog steeds ietwat pluizig, als ik de tweede braaf gebruik dus gewoon niet meer.

als tweede cond. gebruikt ik swarzkopf met rozen olie zijdeglans.
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
  woensdag 4 mei 2005 @ 00:48:53 #29
16715 Mylene
*schatje*
pi_26715791
Bij pluizig haar kun je er ook een beetje bodylotion insmeren.
pi_26715823
klopt of een beetje handencreme wat overblijft als je je handen hebt ingesmeerd.
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_26715902
Dat moet dan wel een heel klein beetje zijn anders wordt het alweer vet

Maar DarkElf, jij gebruikt dus 2 conditioners en geen shampoo?

-edit- ik moet meer lezen dan alleen de OP van een topic
So be mine
clic
clic
pi_26715933
ja dus, gebruik twee cond's.
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_26715976
Bij mij raakt de shampoo altijd veel eerder op dan de conditioner, en zodoende sla ik twee vliegen in een klap door het bij alleen conditioner te houden als ik des ochtends in een gehaaste bui verkeer.

Is prima te doen, inderdaad.
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
pi_26716330
Wordt het met bodylotion of crème dan niet weer zo snel vettig?
Feauteaux
pi_26716355
jawel maar je moet ook ene heel klein vleugje gebruiken en bijv alleen even op de dag als je ziet dat het pluist.

en misschien dat het met een andere cond. minder tot niet pluist. bij mij iig met de CO methode met twee cond's niet.
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
  † In Memoriam † woensdag 4 mei 2005 @ 01:17:15 #36
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_26716403
1.Citroensap i.p.v. appelazijn
2. Hou er bij blond haar rekening mee dat olijfolie voor een groenige gloed kan zorgen
3.Olijfolie mengen met verse knoflook (geen aanrader als je niet alleen thuis bent btw.)
pi_26716484
Hmm, dit moet ik ook een keer proberen
Het doet er niet toe wie ik ben, maar wie ik wil zijn.
pi_26716658
Nou ok, ga het allemaal maar eens proberen dan
Feauteaux
pi_26720513
Hey ik heb gisterenavond alleen conditioner gebruikt om mijn haar te wassen en het ging perfect

ik gebruik de conditioner van Herbal essences.

Mijn haar is nu zo lekker zacht en toch schoon, en pluist veel minder dan met shampoo. Echt een supertip
pi_26729525
Tjah. Het klinkt heel leuk, alleen als ik m'n hele haar moet gaan bedekken in conditioner dan kost het me zo'n 100 ml per keer vermoed ik. Als ik het daar al mee red. Als je haar werkelijk slijmerig aan moet voelen dan zou het me een hele fles gaan kosten per wasbeurt, dus dat is dan wel een duur grapje.

Mijn methode: Kruidvat botanische shampoo. Het ontvet goed, maar het is niet agressief en je haar voelt niet aan als een mix van stro & barbiehaar. Daarna Garnier conditioner Hydraliss, dat maakt echt goed glad en zacht. En anders Elseve conditioner (de groene geloof ik).
Sanity is (not) statistical
pi_26729595
mijn haar is op beha lengte (achterbandje ) in die fles van andrelon zit 500 ml, en heb het nu 4 keer gedaan met die fles en heb nog over voor zeker 3of 4 keer.
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_26729805
Ja, mijn haar is nog even een stukje langer (twee keer zo lang ongeveer). Ik gok dat ik er ongeveer de helft zo lang mee zou doen dan, wat erop neer komt dat ik bijna een fles per week kwijt zou zijn. Doe maar niet dus =S
pi_26729832
hoe vaak was je je haar dan?
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_26730072
Iedere twee dagen.
pi_26730102
je kan het ook afwisselen, heb je nog steeds de voordelen en doe je langer met je cond.
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
  woensdag 4 mei 2005 @ 16:53:49 #46
69950 MadGuy
Fever Ray
pi_26731590
Wat is eigenlijk het verschil tussen balsem en conditioner? Of zijn die termen inwisselbaar?
pi_26732178
Dit topic moet ik vanavond thuis nog maar een keer goed doorlezen, klinkt erg interessant, ik heb nl ook gigantisch pluizig haar en moet dus altijd wat in mn haar smeren, waar ik dus geen zin in heb want dan gaat het plat liggen.
"Do me a favor, try not to think, you're going to hurt yourself"
"You go to heaven for the climate and hell for the company"
pi_26732864
Ik heb 't net gedaan. Eerst met palmolive voor droog haar en daarna met swarchkopf voor normaal haar, perzik. M'n haar meurt nu naar perzik

Ik heb hier nog "Alisadora leche" volgens mij is dat gladmakende melk van wella Dat smeer ik dan nog in de puntjes, of wax. En dan droogfohnen.
pi_26732890
heb het net ook weer gedaan, heel erg schoon en zacht haar heb ik nu
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_26733091
Interessant Ga vanavond maar even andrelon halen
En improved 8-)
pi_26733129
Ik heb hier trouwens nog andrelon cremespoeling "glad en stijl". Is deze ook goed te gebruiken? Dan hoef ik niet direct nieuwe te halen
En improved 8-)
pi_26733292
Schwarzkopf is echt het beste spul, vind ik. Die Peachvariant; beats Herbal Essences anytime.
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
pi_26733330
quote:
Op woensdag 4 mei 2005 18:12 schreef agneria het volgende:
Ik heb hier trouwens nog andrelon cremespoeling "glad en stijl". Is deze ook goed te gebruiken? Dan hoef ik niet direct nieuwe te halen
je moet denk ik gewoon ff kijken wat het beste werkt.

ik gebruik die andrelon omdat dat een goedkope en simpele cond. is en dus perfect voor de eerste keer cond, die je lang laat zitten.

de tweede cond. kan meer fratsen hebben omdat je die als gewone cond. gebruikt.
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_26733437
hmm, interessant.

Maar wordt je haar er niet sneller vet door?

En ik heb heel fijn en stijl haar, waarschijnlijk zit het dan helemaal stijl.
pi_26733470
bij mij iig niet.

maar je hoofdhuid moet er ook gewoon aan wennen kan best zijn dat het in het begin vetter lijkt hoor maar de meeste ervaringen wijzen uit dat dat tijdelijk is.

en goed uit spoelen, echt heel goed uitspoelen is belangrijk
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_26733492
heb jij stijl haar of golvend eigenlijk, DE?

Ik ben bang dat mijn haar heel slap langs mijn hoofd gaat hangen ervan nml.
pi_26733505
Mijn haar is nu nog een beetje futloos maar het is nog niet helemaal droog.
pi_26733532
ik heb steil haar, met enkele golfjes zeg maar

maar daarom is het dus ook belangrijk om het gewoon eens te proberen, en te bekijken welke cond. het beste past bij je.

je kan ipv shampoo een goedkope cond. nemen, kruidvat of andrelon dat zijn lichte cond, zonder fratsen die je haar alleen schoonmaken op die manier), en voor de tweede cond. gewoon degene nemen die je anders ook gebruikt

ik merk als ik het niet goed uitspoel dat mijn haar idd wat slapper is maar als ik het echt goed uitspoel heb ik dara geen last van
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
  woensdag 4 mei 2005 @ 18:39:14 #59
69950 MadGuy
Fever Ray
pi_26733536
quote:
Op woensdag 4 mei 2005 16:53 schreef MadGuy het volgende:
Wat is eigenlijk het verschil tussen balsem en conditioner? Of zijn die termen inwisselbaar?
Weet iemand een antwoord op deze vraag?
pi_26733574
enige verschil wat ik weet dat cremespoeling meestal "lichter"is dan conditioner.

minder voedend zeg maar. balsem is volgens mij hetzelfde als cond.

maar kan het mis hebben
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_26733621
Ik zal het eens wassen met andrelon cremespoeling en er daarna gewoon lush retread ingooien
En improved 8-)
  woensdag 4 mei 2005 @ 18:52:20 #62
69950 MadGuy
Fever Ray
pi_26733743
Thanks, DE. Ik heb ook het idee dat balsem zo'n uitgevonden term is om mannen safer te laten voelen bij het gebruik ervan...
pi_26733782
quote:
Op dinsdag 3 mei 2005 23:17 schreef Anna-bella het volgende:
Zijn er ook verschillende net zoals bij Shampoo voor bijvoorbeeld dik haar, dun haar, noem maar op?
Ja,
zijn haarkuren voor gekleurd, gepermanent, dik, dun, vet, droog, etc etc soorten haar. Vraag er maar eens naar bij een goed gesorteerde kapsalon.
pi_26733815
quote:
Op woensdag 4 mei 2005 18:38 schreef DarkElf het volgende:
ik heb steil haar, met enkele golfjes zeg maar

maar daarom is het dus ook belangrijk om het gewoon eens te proberen, en te bekijken welke cond. het beste past bij je.

je kan ipv shampoo een goedkope cond. nemen, kruidvat of andrelon dat zijn lichte cond, zonder fratsen die je haar alleen schoonmaken op die manier), en voor de tweede cond. gewoon degene nemen die je anders ook gebruikt

ik merk als ik het niet goed uitspoel dat mijn haar idd wat slapper is maar als ik het echt goed uitspoel heb ik dara geen last van
Nou ik gebruikte dus nooit crèmespoeling. Omdat mijn haar daar zo futloos van wordt. Ik ga wel even uittesten waarbij dat niet het geval is.
pi_26733930
quote:
Op woensdag 4 mei 2005 18:56 schreef MaRySe het volgende:

[..]

Nou ik gebruikte dus nooit crèmespoeling. Omdat mijn haar daar zo futloos van wordt. Ik ga wel even uittesten waarbij dat niet het geval is.
Gebruik eens een goeie die bij je haarsoort past en dat doet wat je wilt. Dus niet een fles van Schlecker veel voor weinig, maar een hoogwaardig product.
Ik bedoel, als je nu juist krullen wilt, dan moet je geen Frizz Control gaan gebruiken.
pi_26740478
quote:
Op woensdag 4 mei 2005 18:38 schreef DarkElf het volgende:
dan ga ik het ook maar eens proberen
  woensdag 4 mei 2005 @ 23:35:14 #67
12871 Myster_E
Ne t'en fais pas,
pi_26742350
Interessant, zal het vd week eens proberen. Olie heb ik al langer goede ervaringen mee, het is alleen de shampoo die nog wel eens roet in het eten gooit.
pi_26749485
Ik heb t maar ns geprobeerd vanochtend en ik moet zeggen dat mn haar schoon aanvoelt en toch niet vettig. Ik denk dat ik voorlopig maar een aantal wasbeurten met shampoo door deze methode vervang. Het lijkt dus idd dat het gewoon werkt. Ff kijken hoe het op de lange duur uitpakt
Doe maar gek, de rest van Nederland doet al gewoon genoeg
pi_26749763
Mijn haar is nooit vettig geweest.
Nog steeds droog is het nu na 1x proberen.
  donderdag 5 mei 2005 @ 12:07:29 #70
3123 Sanne
dat zure BB modje...
pi_26750345
Dit moet ik ook eens proberen!

onverkapte tvp
Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen. Dan dooft het licht.
I.M. mijn streamzusje Quenda© of Loedertje zoals jullie haar kennen. RIP lief. :*
  donderdag 5 mei 2005 @ 12:50:53 #71
69950 MadGuy
Fever Ray
pi_26751405
Ik heb het nog niet geprobeerd, maar ik hou het in de gaten.
  donderdag 5 mei 2005 @ 16:56:41 #72
55678 vliegtuigje
niet gek, neu
pi_26756806
Heb het geprobeerd en mn haar is idd heel school (en nóg niet vettig, ben benieuwd)
Ondanks het feit dat ik het echt ontzéttend lang uitgespoeld heb, is m'n haar wel iets futlozer dan normaal maar ik hou het nog een tijdje vol denk ik.
pi_26763741
Heb mn haar net op deze manier gewassen.

Het is nog niet helemaal droog, maar het voelt wel al superzacht aan.
  zondag 8 mei 2005 @ 12:06:37 #74
16715 Mylene
*schatje*
pi_26820526
Ik heb m'n haren nu 3 keer op deze wijze gewassen en het bevalt me zeer goed. M'n haar voelt lekker zacht aan. Helemaal niet vettig. De conditioner die ik heb gebruikt is Andrelon Cream Care Crèmespoeling.

Ik ga stapje voor stapje deze methode helemaal overnemen .

Wie heeft het nog meer uitgeprobeerd?
pi_26820709
quote:
Op zondag 8 mei 2005 12:06 schreef schatje het volgende:
Ik heb m'n haren nu 3 keer op deze wijze gewassen en het bevalt me zeer goed. M'n haar voelt lekker zacht aan. Helemaal niet vettig. De conditioner die ik heb gebruikt is Andrelon Cream Care Crèmespoeling.

Ik heb het ook al uitgeprobeerd en het bevalt uitstekend, het verrassende blijft dat je haar gewoon op deze manier ook schoon wordt zonder de te sterke reiniging van een shampoo. Kan er alleen maar positief over zijn
pi_26820750
quote:
Op woensdag 4 mei 2005 18:56 schreef MaRySe het volgende:
Mijn haar krult ook meer als ik alleen met shampoo was. ZELFS als ik Andrelon Perfecte Krul gebruik, krult het meer met alleen PF shampoo dan met PF shampoo en daarna PF conditioner.
  zondag 8 mei 2005 @ 12:18:34 #77
87545 miki
Hee!Mijn avatar!
pi_26820866
Ik gebruik altijd Andrélon Crèmespoeling, puur om te ontklitten eigenlijk. Ik smeer het alleen in de onderste helft van mijn haar, werkt perfect!
I ain't got a signature...am I a criminal now?
I'd rather have a bottle in front of me than a frontal lobotomy
  zondag 8 mei 2005 @ 12:54:31 #78
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_26821735
Ik ga het gelijk effe uitproberen Bij shampoo haal ik nooit de beste resultaten, welke ik ook gebruik
  zondag 8 mei 2005 @ 13:27:18 #79
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_26822489
quote:
Op zondag 8 mei 2005 12:06 schreef schatje het volgende:

Ik inmiddels Heb de Andrelon Volume Cremespoeling gebruikt. Ik ben er al helemaal blij mee, echt geweldig!

Ik had wel verwacht dat m'n haar 1 grote vetbal zou zijn na deze methode, maar er is helemaal niets van vet te bespeuren.

* GotC wil voorlopig geen shampoo meer gebruiken
  zondag 8 mei 2005 @ 13:33:25 #80
83645 Andoire
... .. ...
pi_26822644
Ik heb mn haar ook weleens alleen met Conditioner "gewassen", ook laten intrekken en zo...
Het werkt bij mij niet
Mn haar wordt er wel zacht van, maar het wordt té zacht lijkt wel. Dus de CO methode is voor mij niet echt weggelegd.

Waar ik wél heel veel baat bij heb is Henna Plus
Dat ik dat spul niet eerder heb ontdekt Mn haar is half lang ( zeg maar iets langer dan bh bandje aan de achterkant, en de voorkant is korter vanwege laagjes en zo), en ik was het met een beetje shampoo van Dove en daarna met Dove Conditioner (beide voor zeer droog/beschadigd haar).

Na het wassen smeer ik van die Henna Plus Hair repair Serum Capsules erin (2 stuks), en echt, het haar wordt zacht, niet futloos, glad, en gewoon veel sterker!
Henna Plus
Что было, то прошло..
  zondag 8 mei 2005 @ 23:16:45 #81
16715 Mylene
*schatje*
pi_26839380
Bij de Action is vanaf morgen de conditioner van Garnier Fructis in de aanbieding:
quote:

Fructis shampoo
250 ml of conditioner 200 ml
Prijs per stuk: 1,39
Prijs elders: 3,95
pi_26839502
fructis valt mijn haar sneller van uit

echt waar.
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
  zondag 8 mei 2005 @ 23:21:40 #83
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_26839543
quote:
Op zondag 8 mei 2005 23:16 schreef schatje het volgende:
Bij de Action is vanaf morgen de conditioner van Garnier Fructis in de aanbieding:
[..]
Er is in Den Haag en Naaldwijk geen Action (wat dat ook mag zijn )

Ik gebruik dus momenteel voor de 1e beurt Andrelon volume conditioner, en voor de 2e beurt een conditioner van Toni & Guy
  zondag 8 mei 2005 @ 23:26:08 #84
16715 Mylene
*schatje*
pi_26839678
quote:
Op zondag 8 mei 2005 23:20 schreef DarkElf het volgende:

echt waar.
Ik heb het zelf nooit gebruikt en nu ik dat van jou lees zal dat ook wel nooit gebeuren. Dan neem ik liever het zekere voor het onzekere.

[ Bericht 1% gewijzigd door Mylene op 08-05-2005 23:34:35 ]
  zondag 8 mei 2005 @ 23:28:51 #85
16715 Mylene
*schatje*
pi_26839756
quote:
Op zondag 8 mei 2005 23:21 schreef GotC het volgende:

[..]

Er is in Den Haag en Naaldwijk geen Action (wat dat ook mag zijn )
klik hier
quote:
Ik gebruik dus momenteel voor de 1e beurt Andrelon volume conditioner, en voor de 2e beurt een conditioner van Toni & Guy
Toni &Guy heb ik ook gebruikt, wel fijn spul ja. Nu heb ik een conditioner van Sebastian als 2e.
pi_26839804
Gisteren even mijn haar snel gewassen met shampoo en cond.

had meteen weer wat jeuk

voor mij alleen nog Cond. Only de komende tijd, dan maar meer tijd kwijt aan mijn
haar wassen met twee cond's.
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
  zondag 8 mei 2005 @ 23:36:00 #87
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_26839948
quote:
Op zondag 8 mei 2005 23:28 schreef schatje het volgende:

[..]

klik hier
[..]
Thanks! Er is er dus 1 in Vlaardingen..maar, als bij DE haar erdoor uitvalt..nou..liever niet Ik heb al zulk dun en fijn haar..
quote:
Toni &Guy heb ik ook gebruikt, wel fijn spul ja. Nu heb ik een conditioner van Sebastian als 2e.
Sebastian..ja die heb ik ook een tijdje gebruikt, ook erg fijn. Ik zoek nog altijd de perfecte conditioner
pi_26839976
quote:
Op zondag 8 mei 2005 23:36 schreef GotC het volgende:

[..]

Thanks! Er is er dus 1 in Vlaardingen..maar, als bij DE haar erdoor uitvalt..nou..liever niet Ik heb al zulk dun en fijn haar..
is al zeker een zeer flinke tijd terug hoor maar sindsdien durf ik het niet meer te gebruiken
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_26840055
Wat een goed topic...
Mijn haar is al aan het springen!!!
Ga ook eens een paar tips proberen!
Steeds als ik tegen de lamp loop,
neem ik een stukje licht mee.
Knibbel, Knabbel etc met veel foto's! IV
  zondag 8 mei 2005 @ 23:39:43 #90
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_26840063
quote:
Op zondag 8 mei 2005 23:37 schreef DarkElf het volgende:

[..]

is al zeker een zeer flinke tijd terug hoor maar sindsdien durf ik het niet meer te gebruiken
Ik heb het hier ook nog ergens staan, maar vond het nooit echt goed spul. Bijna altijd Andrelon gebruikt..maarja, ik wil nu weleens een goeie cond.!
  zondag 8 mei 2005 @ 23:45:04 #91
44361 lovegrrl
I depend on me
pi_26840216
[quote]Op zondag 8 mei 2005 23:36 schreef GotC het volgende:

[..]

[..]

dat is DE haar ervaring heh mijn kapper zei een keer tegen mij dat Fructis je haar niet goed schoonmaakt, als je bijvoorbeeld schuim enzo in je haar doet, dan haalt Fructis dat niet allemaal weg.. dat kon ze bij mij meteen zien
ik krijg er roos van dus ik gebruik het ook niet meer

ohja *TeeVeePee*
  zondag 8 mei 2005 @ 23:48:01 #92
39629 Shirley
Oh yeah!
pi_26840317
Garnier Fructis is slecht spul, er ziten fruitzuren in die je haar beschadigen of doen uitvallen.
En ik ga deze manier van wassen ook maar eens proberen, ik heb ook van dat pluizige haar en tig shampoo's en conditioners in huis, maar nooit het perfecte resultaat. Wie weet helpt dit.
Back in business.
  maandag 9 mei 2005 @ 09:41:47 #93
69950 MadGuy
Fever Ray
pi_26845273
Mijn kapper raadt ook het gebruik van Fructis uit, met name omdat ze klanten had die het gebruikten en ze vond het haar daarvan heel broos aanvoelen. Op een gegeven moment zag ze er een patroon in; die mensen gebruikten allemaal Fructis. Later kwam ze erachter dat het door de fruitzuren kwam en ze vermoedde ook iets dat het met de siliconen bestandddelen kwam.

Nog even een dom vraagje: Is conditioner eigenlijk hetzelfde als cremespoeling?
  maandag 9 mei 2005 @ 10:02:55 #94
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_26845675
quote:
Op maandag 9 mei 2005 09:41 schreef MadGuy het volgende:

Nog even een dom vraagje: Is conditioner eigenlijk hetzelfde als cremespoeling?
Cremespoelingen en conditioners zijn vrijwel hetzelfde, maar meestal zijn cremespoelingen minder voedend dan cond.'s.

(Ik zat er ook over te twijfelen toen ik in de douche stond en net wilde beginnen met m'n 1e behandeling )
pi_26855364
TVP.. ga het vanavond ook maar eens proberen
  maandag 9 mei 2005 @ 16:18:48 #96
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_26855687
Heb bevalt me prima! Ik heb heel fijn, krullend haar dat als het droog is of met een te agressief middel is gewasen, enorm pluist. Nu valt het in mooie glanzende krullen naar beneden, precies zoals ik wil! ik heb Schwarzkopf Doorkammer gebruikt, daarna conditioner van de HEMA voor fijn haar, aanrader! Is oranje en ruikt naar sinaasappel. Echt heerlijk spul!
pi_26857428
Ik krijg er slap stijl futloos en zacht haar.
Dan maar een bos touw met volume

Ik probeer het nog met de crèmespoeling van mijn favoriete shampoo maar daarna kap ik er mee.
  maandag 9 mei 2005 @ 17:14:03 #98
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_26857582
Het bevalt me wel goed, maar ik ga wel wat andere cond.'s uitproberen. Shampoo mag van mij part de prul in, met dat spul droogt m'n haar compleet uit, en kan ik het de volgende dag gelijk weer wassen..
  maandag 9 mei 2005 @ 17:26:18 #99
16715 Mylene
*schatje*
pi_26857953
Over het algemeen dus een goede tip van DarkElf.
  maandag 9 mei 2005 @ 17:28:55 #100
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_26858022
quote:
Op maandag 9 mei 2005 17:26 schreef schatje het volgende:
Over het algemeen dus een goede tip van DarkElf.
Heel zeker. Veeel dank DE! Had er zelf nooit aan gedacht.
pi_26859063
Leuk dat zoveel mensen er baat bij hebben

ik ben zelfs ook blij dat ik het tegenkwam
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
  woensdag 11 mei 2005 @ 11:10:12 #102
69950 MadGuy
Fever Ray
pi_26907414
Ik heb het nu met de Hema Normaal Crèmespoeling geprobeerd en die voelt zeer prettig aan moet ik zeggen. Bijkomend voordeel is dat mijn hoofdhuid heel rustig lijkt. Ik had soms, na een wasbeurt, wat huidschilfers rond mijn haargrens. Geen roos, daar was het te grof voor, maar toch, mijn huid leek daar enorm droog.

Nu heb ik dat niet. Ik heb wel het idee dat ik mijn haar ook af en toe nog een shampoo beurt moet geven. Of is dat uit den boze nu?
pi_26907551
Bij mij had het nou niet echt een fantastisch effect de eerste keer
Misschien lag het aan de cremespoeling, maar bij mij had het geen ander effect dan normale shampoo.
So be mine
clic
clic
pi_26907794
DARKELF!!!! IK GA JE HEEL HARD KUSSEN!!!!

Ik heb dus een hoofdhuid als er maar iets verkeerd gaat zit er gelijk berg op zit...
De baby ziekte ja...
En dit werkt! HET WERKT GEWOON!
Ik heb nog nooit NIET mijn hoofdhuid gevoeld.
Al na 1 keer werkt het!
Godsamme waar was je 10 jaar geleden...
pi_26909705
quote:
Op zondag 8 mei 2005 23:20 schreef DarkElf het volgende:

echt waar.
kan ik bevestigen en heeft zelfs in een blad geloof ik gestaan dat m`n zus leest ( )
Who is it?
  woensdag 11 mei 2005 @ 16:29:45 #106
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_26917689
Ik heb besloten om zo'n 3x per week te CO-en, en 2 of 3x te wassen met shampoo..Gister heb ik denk ik iets verkeerds gedaan met de CO, of niet goed uitgewassen: Het was binnen een paar uur weer lekker vettig aan de achterkant

(en als er 1 ding is waar ik niet tegen kan.. )
  woensdag 11 mei 2005 @ 16:32:22 #107
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_26917773
Mijn haar werd inderdaad na 1 dag alweer vet. En dat terwijl mijn haar normaliter nauwelijks vet wordt! Ik heb het nu voor de tweede keer gedaan (ik doe mijn haar om de dag). Ik ben benieuwd of er verbetering optreedt
  woensdag 11 mei 2005 @ 16:33:50 #108
69950 MadGuy
Fever Ray
pi_26917820
Dat bedoel ik dus. Af en to een shampoo beurt is helemaal niet erg. De rest opvullen met CO.
  woensdag 11 mei 2005 @ 16:34:47 #109
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_26917855
quote:
Op woensdag 11 mei 2005 16:32 schreef Aventura het volgende:
Mijn haar werd inderdaad na 1 dag alweer vet. En dat terwijl mijn haar normaliter nauwelijks vet wordt! Ik heb het nu voor de tweede keer gedaan (ik doe mijn haar om de dag). Ik ben benieuwd of er verbetering optreedt
Na mijn 1e CO wasbeurt was er 2 dagen lang geen vet te bekennen..maar na m'n 2e en 3e wel! Vreemd.. Sowieso met een handdoek om gaan wachten tot de 5-10 minuten voorbij zijn werkt totaal niet bij mij, maar dan weet ik nog niet wat ik anders heb gedaan (Handdoek bij 2e behandeling gedaan)
pi_26917873
je kan idd het gewoon als aanvulling gebruiken, ene keer shamppo en cond, andere keer CO alleen. Dan beperk je toch de effecten van shampoo
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
  woensdag 11 mei 2005 @ 16:37:01 #111
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_26917932
quote:
Op woensdag 11 mei 2005 16:34 schreef GotC het volgende:

[..]

Na mijn 1e CO wasbeurt was er 2 dagen lang geen vet te bekennen..maar na m'n 2e en 3e wel! Vreemd.. Sowieso met een handdoek om gaan wachten tot de 5-10 minuten voorbij zijn werkt totaal niet bij mij, maar dan weet ik nog niet wat ik anders heb gedaan (Handdoek bij 2e behandeling gedaan)
Ik doe de cremespoeling aan het begin van de douchebeurt in mijn haar, ga ondertussen mezelf wassen/scheren/whatever, en dan aan het eind masseer ik de conditioner in en spoel ik het uit. Ik ga zeker niet met de douche uit 5 minuten wachten, daar kan ik echt niet tegen!
pi_26917933
ik laat het rustig een uur, anderhalf zitten.
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
  woensdag 11 mei 2005 @ 16:40:06 #113
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_26918044
quote:
Op woensdag 11 mei 2005 16:37 schreef DarkElf het volgende:

Weet je wat, ik ga zo nog effe con halen (nieuwe ideeen iemand? Wil een ander merk proberen (tot nu toe alleen Andrelon gebruikt)), en dan laat ik het vanavond ook gewoon een uur zitten..kijken of dat wat is

En ik ga meestal ook de douche niet uit, het is daar net zo lekker warm Ik gooi in het begin ook mn CO erin, en dan doe ik ook gewoon de rest
pi_26918133
kruidvat cremespoeling, literfles, geel etiket (geen fratsen), schijnt ook prima te zijn voor de eerste Cond.

kan je een zwaardere (glisskur, of iig iets met fratsen) als tweede gebruiken

enne ik had ook een keer niet goed uitgespoeld en had 1 klein plekje wat vettig was, dus dag erna maar weer de douche in
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
  woensdag 11 mei 2005 @ 16:43:58 #115
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_26918167
quote:
Op woensdag 11 mei 2005 16:37 schreef DarkElf het volgende:
Daar heb ik echt geen tijd voor
  woensdag 11 mei 2005 @ 16:45:16 #116
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_26918222
quote:
Op woensdag 11 mei 2005 16:42 schreef DarkElf het volgende:
kruidvat cremespoeling, literfles, geel etiket (geen fratsen), schijnt ook prima te zijn voor de eerste Cond.

kan je een zwaardere (glisskur, of iig iets met fratsen) als tweede gebruiken

enne ik had ook een keer niet goed uitgespoeld en had 1 klein plekje wat vettig was, dus dag erna maar weer de douche in
Ik heb zin om gewoon alle cond's te kopen die ik zie, en ze allemaal uit te proberen Ik zoek wel wat moois uit, dat nog niet in dit topic is genoemd, denk.

Mijn hele achterkant was vet gister en eergister Word je ook niet vrolijk van!
  woensdag 11 mei 2005 @ 16:46:01 #117
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_26918243
Bij Kruidvat nu 3 flessen Schwarzkopf cremespoeling voor 3 euro
  woensdag 11 mei 2005 @ 16:47:03 #118
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_26918278
quote:
Op woensdag 11 mei 2005 16:43 schreef Aventura het volgende:

[..]

Ik maak wel tijd, zit toch sowieso paar uur boven als ik ga douchen
Heb nu al zin om te gaan douchen
pi_26918293
quote:
Op woensdag 11 mei 2005 16:43 schreef Aventura het volgende:

[..]

zaterdagochtend bijv, gaat Rtificial boodschappen doen

even haar natmaken, cond. erin, handdoek eromheen, beetje opruimen in huis (wc doen etc )
en daarna lekker douchen
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
  woensdag 11 mei 2005 @ 16:51:19 #120
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_26918425
quote:
Op woensdag 11 mei 2005 16:47 schreef DarkElf het volgende:

[..]

zaterdagochtend bijv, gaat Rtificial boodschappen doen

even haar natmaken, cond. erin, handdoek eromheen, beetje opruimen in huis (wc doen etc )
en daarna lekker douchen
Handig

Ik ga altijd gewoon in de badkamer zitten, boek lezen of beetje internetten (laptop )
pi_26918483
en anders als er iets leuks op tv komt, 5 minuten van te voren even cond erin, handdoek om hoofd en lekker op de bank ploffen
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
  vrijdag 13 mei 2005 @ 20:12:19 #122
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_26987631
Zo, ik heb een nieuwe conditioner. Dove revitalising conditioner, voor normaal haar. Ik heb ook Gliss Kur con gekocht, en al geprobeerd, maar niet zo tevreden mee..haar was in no time weer vet, maar dat kan ook door een mix van stress en Den Haag komen..effe uitproberen die Dove vandaag Ik laat zo wel weten hoe het is.
pi_26988424
quote:
Op woensdag 11 mei 2005 16:53 schreef DarkElf het volgende:
en anders als er iets leuks op tv komt, 5 minuten van te voren even cond erin, handdoek om hoofd en lekker op de bank ploffen
Hoe doe je dat dan? Je moet toch eerst de douche in, je haar nat maken, conditioner erin, dan de douche weer uit, lichaam afdrogen, aankleden (wat niet makkelijk gaat met haar vol conditioner)??
Ik ga het ook proberen, ben erg benieuwd, heb haar dat heel snel vet is; ik waste het elke dag, maar doe het sinds kort nog maar eens in de twee dagen en de tweede dag is echt verschrikkelijk, het zit als een plak aan mijn hoofd, bah!
*Kleine muisjes hebben kleine wensjes; beschuitjes met gestampte mensjes*
  vrijdag 13 mei 2005 @ 20:39:01 #124
87545 miki
Hee!Mijn avatar!
pi_26988521
Ik was altijd meteen m'n haar, conditioner erin...en dan ga ik ondertussen scrubben, wassen met de puff, evt. scheren...daarna conditioner eruit en klaar is kees
  vrijdag 13 mei 2005 @ 20:44:58 #125
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_26988699
quote:
Op vrijdag 13 mei 2005 20:35 schreef Naamah het volgende:

[..]

Hoe doe je dat dan? Je moet toch eerst de douche in, je haar nat maken, conditioner erin, dan de douche weer uit, lichaam afdrogen, aankleden (wat niet makkelijk gaat met haar vol conditioner)??
quote:
Op woensdag 11 mei 2005 16:47 schreef DarkElf het volgende:

[..]

en daarna lekker douchen
Maar het rondlopen in huis..tsja, badjas aan oid?? Of nja, als je alleen je haar beetje natmaakt..hoef je je niet voor uit te kleden denk? Ik doe het iig gewoon allemaal in de douche
quote:
Ik ga het ook proberen, ben erg benieuwd, heb haar dat heel snel vet is; ik waste het elke dag, maar doe het sinds kort nog maar eens in de twee dagen en de tweede dag is echt verschrikkelijk, het zit als een plak aan mijn hoofd, bah!
Herkenbaar..ik heb ook op-de-2e-dag-plakhaar Ben beetje aan het zoeken welke cond. het beste werkt..tot nu toe niet echt wildenthousiast geworden van 1 bepaalde cond..maar hey Komt vanzelf.
  vrijdag 13 mei 2005 @ 20:58:54 #126
69950 MadGuy
Fever Ray
pi_26989067
quote:
Op woensdag 11 mei 2005 16:46 schreef Aventura het volgende:
Bij Kruidvat nu 3 flessen Schwarzkopf cremespoeling voor 3 euro
Bedankt voor de tip, maar ik leende eens die van moeders en niet alleen stonk die heel erg naar rozen, het maakte mijn hara ook nog enorm vettig. Ik ben met de Hema cremespoeling in de weer nu en het bevalt goed. De kapper zei vandaag dat mijn haar er gezond uitzag.

Ik denk dat ik vooral in de zomer enorm baat hierbij heb, dan heb ik meestal enorm droog haar.

Toch moet ik elke dag wel mijn haar wassen of CO-en, anders is het de volgende dag gewoon drie keer prut...
  vrijdag 13 mei 2005 @ 21:04:52 #127
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_26989236
quote:
Op vrijdag 13 mei 2005 20:58 schreef MadGuy het volgende:

[..]

Bedankt voor de tip, maar ik leende eens die van moeders en niet alleen stonk die heel erg naar rozen, het maakte mijn hara ook nog enorm vettig. Ik ben met de Hema cremespoeling in de weer nu en het bevalt goed. De kapper zei vandaag dat mijn haar er gezond uitzag.

Ik denk dat ik vooral in de zomer enorm baat hierbij heb, dan heb ik meestal enorm droog haar.

Toch moet ik elke dag wel mijn haar wassen of CO-en, anders is het de volgende dag gewoon drie keer prut...
Same Maar bij mij is m'n haar altijd vettig, hoop erop dat ik het eens in de 2 of 3 dagen kan gaan wassen/CO-en ipv elke dag.. Ik ga binnenkort ook effe naar de kapper, kijken wat ze zeggen
  vrijdag 13 mei 2005 @ 22:35:58 #128
16715 Mylene
*schatje*
pi_26991389
Ik CO 5 dagen in de week. Op maandag en donderdag was ik m'n haar met shampoo.
pi_26993603
Ik CO meestal drie of vier keer in de week.

tussendoor was ik wel eens gewoon even snel, en dat is meer uit
tijdgebrek/gemakzucht.
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_26995112
Afkicken! Je haar is niet vies!
Ik was het om de dag, als ik erg gezweet heb.
Anders spoel ik het gewoon uit.
Am I evil? Yes I am!
Am I evil? I am man!
  zaterdag 14 mei 2005 @ 01:04:08 #131
53708 ondeugend
Lost in Sound
pi_26995332
* ondeugend gaat het ook proberen.
And everything under the sun is in tune
But the sun is eclipsed by the moon.
And Prince is still here!
pi_26995588
Je haar alleen maar uitspoelen met water doet ook wonderen want dan krijg je je natuurlijke haarvetten terug. (shampoo en conditioners zijn helemaal niet goed voor je haar )

Als ik alleen maar een conditioner gebruik krijg ik wel zacht haar maar gruwelijk veel schilfers op mijn hoofd (en ik gebruik helemaal geen gel haarlak oid)
Zelf heb ik er meer baat bij om mijn haar met bier of ei te wassen. (stinkt alleen )
I'm pretty sure that coffee was invented by guys who were sittin' around smokin' anyways, right? And they just wanted to drink something that would let them stay up late and smoke fucking more! That's my theory.
  zaterdag 14 mei 2005 @ 01:22:15 #133
95608 Speth
Rorschach
pi_26995678
Ik heb dit geprobeerd, en het werkt... sort of. Gliss Kur hair repair gebruikt, m'n haar was redelijk schoon en minder droog dan normaal, maar ik kan niet zeggen dat het er beter uitzag dan wanneer ik douche met shampoo... Het werd nogal draderig (ik heb ook erg sluik haar).
pi_26998000
Ik moet zeggen dat m'n haar er een stuk zachter en minder pluizig van wordt. Van shampoo werd het altijd erg droog, ook al lengde ik een 'portie' shampoo aan met een beker water. M'n haar voelt schoon aan, echt prima!

Haar alleen uitspoelen met water doe ik ook wel, maar als je dat 2 dagen doet dan wordt je haar vanzelf érg vet. Als je helemaal geen shampoos gebruikt krijg je vanzelf wel dreadlocks dan
  zaterdag 14 mei 2005 @ 09:39:21 #135
82814 BBQ-kip
never say no to panda!
pi_26998596
Ah, goeie tip! Ga ik ook eens proberen
Kip, het meest veelzijjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjdige stukje kaas, panda!
pi_26999265
Ik heb het vanmorgen gedaan. Gewoon een keer met de doorkammer-conditioner van Schwarzkopf gewassen, daarna niet nog een conditioner. Na afloop lag er echt gigantische veel haar in het doucheputje, echt een hele pluk, terwijl er na normaal met shampoo wassen bijna niets in zit. Misschien dat het allemaal haren waren die er toch komende dagen uit gingen vallen en er nu makkelijker tussenuit gleden door de conditioner, maar ik was er niet blij mee! Zit te twijfelen of ik het een paar keer zal proberen of toch maar weer gewoon shampoo pak!
*Kleine muisjes hebben kleine wensjes; beschuitjes met gestampte mensjes*
pi_27002021
quote:
Op zaterdag 14 mei 2005 10:39 schreef Naamah het volgende:
Ik heb het vanmorgen gedaan. Gewoon een keer met de doorkammer-conditioner van Schwarzkopf gewassen, daarna niet nog een conditioner. Na afloop lag er echt gigantische veel haar in het doucheputje, echt een hele pluk, terwijl er na normaal met shampoo wassen bijna niets in zit. Misschien dat het allemaal haren waren die er toch komende dagen uit gingen vallen en er nu makkelijker tussenuit gleden door de conditioner, maar ik was er niet blij mee! Zit te twijfelen of ik het een paar keer zal proberen of toch maar weer gewoon shampoo pak!
Bizar, zou wel vreemd zijn dat enkel door conditioner te laten inwerken je haar meer uitvalt, zal volgens mij een andere oorzaak moeten hebben. Heb je misschien last van veel stress op het moment of eet je slecht? Mij bevalt de methode nog uitstekend. Ik merk nu gewoon dat juist van het vaker wassen mn haar ook sneller vet werd. Met deze methode droogt mn haar veel minder uit en is veel meer in balans. Ik blijf er enthousiast over
pi_27007001
Vanochtend weer gedaan, en oh mijn hoofdhuid, alleen om mijn hoofdhuid doe ik het al...
En mijn haar glanst mooi.

Ik heb voor de 1ste stap, Andrelon, en voor de 2de stap biotherm (?)
Goed spul, werkt uitstekend, en mijn haar is schoon en glad...

Had ik dit topic niet gezien, was er vorige week absoluut een schaar ingezet.
Was het spuugzat aan het worden...Leek wel stro...
Hoofdhuid helemaal vol met berg...
Alles is weg nu, ik wil niet eens meer naar de kapper...
pi_27007204
quote:
Op zaterdag 14 mei 2005 17:32 schreef Oblivion het volgende:
Vanochtend weer gedaan, en oh mijn hoofdhuid, alleen om mijn hoofdhuid doe ik het al...
En mijn haar glanst mooi.

Ik heb voor de 1ste stap, Andrelon, en voor de 2de stap biotherm (?)
Goed spul, werkt uitstekend, en mijn haar is schoon en glad...

Had ik dit topic niet gezien, was er vorige week absoluut een schaar ingezet.
Was het spuugzat aan het worden...Leek wel stro...
Hoofdhuid helemaal vol met berg...
Alles is weg nu, ik wil niet eens meer naar de kapper...
Dat is goed om te horen! Ik wil zelf mn haar al jaren wat langer en keer op keer afgehaakt omdat het niet meer zat, droge bos, blabla. Maar nu gaat het uit de kunst. Ben dan ook heel blij dat ik dit topic tegenkwam
pi_27014577
Ik heb mijn haar nu ook twee keer op de CO manier gewassen. Ik ben gematigd tevreden. De laatste maanden gebruikte ik de shampoo en conditioner van Elseve voor gekleurd haar en dan werd mijn haar al na 1 dag vettig, terwijl ik daar nooit echt last van had. Voordat ik met CO ging wassen heb ik ook nog diverse topics op longhair.be gelezen. Ik heb voor de eerste lichte cremespoeling de cremevoeding van het Kruidvat gebruikt (groen etiket, 500 ml voor 1 euro zoveel). Bij het Kruidvat ook de conditioner van John Frieda voor Brunettes gekocht (veel te duur eigenlijk, eur 7,99). Maar goed. De eerst resultaten waren erg goed. Mijn haar was super zacht en werd niet snel vet. De enige fout die ik had gemaakt was mijn haar aan de lucht te laten drogen. Dat doe ik normaal nooit, omdat mijn haar daar erg frizzy van wordt. Door alle enthousiste verhalen heb ik het dus wel aan de lucht laten drogen en daar werd het toch nog wat frizzy van. Mijn tweede CO wasbeurt heb ik als tweede conditioner die van Herbal essences gebruikt (ook voor gekleurd haar. Resultaat iets minder, weer vanwege het aan de lucht laten drogen en dus de volgende dag wax gebruikt en dus sneller vet.
Anyway, lang verhaal, maar het komt erop neer dat ik zeker nog wel even blijf experimenteren met diverse conditioners en wijze van stylen.
En wat eerder ook al was opgemerkt, veel minder last van jeukende hoofdhuid
dus...
pi_27019519
Interessant topic!

Heb het al eerder tegen Schatje gezegd, maar nu ook tegen DarkElf: goede LIF-mod ben je! Vind ik zo leuk als mods zelf topics openen in 'hun' forum!

* Reese gaat de CO methode ook 'es uitproberen!
Eeuwig vijfentwintig
  zondag 15 mei 2005 @ 11:53:05 #142
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_27021723
M'n haar is nu al 2 dagen niet vet! Dat heb ik jaren niet meer gehad!
  zondag 15 mei 2005 @ 12:14:43 #143
69950 MadGuy
Fever Ray
pi_27022136
Nou ja, mijn haar is de volgende dag wel onhandelbaarder. Maar dat is niet raar, want dat had ik met shampoo ook. Een likje gelwax dan maar.

Het is echter niet vet. Dat valt wel weer mee. Even kijken hoe het zich de rest van de dag houdt.

Ik heb gisteren trouwens de tweede conditioner vervangen door een haarmasker. Dat is helemaal woepie. IK denk dat ik het gewoon ga afwisselen. Eén keer per week zo'n haarmasker, één keer shampoo en de rest CO. Maar dat moet ik nog even bekijken. Vandaag heb ik mijn haar niet gewassen.
  † In Memoriam † zondag 15 mei 2005 @ 15:28:47 #144
34726 Fratz
Max
pi_27027395
ik ga het ook maar eens proberen! ik ben benieuwd!
There are no secrets in life, just hidden truths that lie beneath the surface.
  vrijdag 20 mei 2005 @ 20:22:02 #145
69950 MadGuy
Fever Ray
pi_27196621
Ik ben benieuwd hoe degenen die het geprobeerd hebben en het nu een tijdje toepassen van de resultaten vinden...

Ik doe het nu al een tijdje. Meestal gebruik ik een HEMA Normaal cremespoeling als eerste conditioner en als tweede gebruik ik er eentje van L'Orèal Elvive tegen breekbaar en stug haar. Soms (ongeveer één keer in de week) wissel ik de laatste af met een haarmasker van Elvive. Ongeveer twee keer per week vervang ik de eerste conditoner door Elvive shampoo.

Het werkt wel moet ik zeggen. Mijn hoofdhuid lijkt wat rustiger te zijn geworden en mijn haar wat behandelbaarder. Ik ben benieuwd hoe dit op de lange termijn geldt...
pi_27727959
quote:
Op vrijdag 13 mei 2005 20:44 schreef GotC het volgende:
Herkenbaar..ik heb ook op-de-2e-dag-plakhaar Ben beetje aan het zoeken welke cond. het beste werkt..tot nu toe niet echt wildenthousiast geworden van 1 bepaalde cond..maar hey Komt vanzelf.
En, heb je al wat gevonden? Ik wil ook best eens CO proberen, maar ik weet niet echt wat ik dan als tweede conditioner moet gebruiken. Ik heb namelijk al tijden geen conditioner meer durven gebruiken omdat ik ook 2e-dag-plakhaar heb.
pi_27731420
voor mensen die snel plakhaar krijgen is wat in deze post: Haarverzorging op een andere manier dan wassen alleen. staat natuurlijk ook een optie als je niet teveel shampoo wilt gebruiken

doe ik zelf ook wel eens, voornamelijk als ik haast heb.
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
  woensdag 8 juni 2005 @ 09:55:16 #148
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_27733286
Wat bedoelen ze met 'je lengte'? Het haar dat in feite langer is dan je hoofd (aangezien je je hele hoofd moet doen, staat daar)? Ik ga het iig effe proberen, zometeen naar de AH effe
pi_27762534
Ik was ook om, maar begin me nu zorgen te maken. Mijn haar voelt loodzwaar en niet schoon (dat 'piepende' haar zit er kennelijk goed ingestampt). Ik hoop dat ik morgenvroeg niet met een vette kop wakker wordt en nogmaals onder de douche kan springen.

Ik heb hierdoor trouwens wel de Etos-cremespoelig ontdekt. Dag Lee Stafford, deze ruikt lekkerder!
pi_27764548
quote:
Op woensdag 8 juni 2005 09:55 schreef GotC het volgende:
Wat bedoelen ze met 'je lengte'? Het haar dat in feite langer is dan je hoofd (aangezien je je hele hoofd moet doen, staat daar)? Ik ga het iig effe proberen, zometeen naar de AH effe
vanaf je nek naar beneden.
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_27780048
Dat jullie zo'n last hebben van Fructis! Ik gebruik het al een hele tijd en m'n haar wordt er lekker zacht van, het ruikt lekker en er valt echt geen haar meer uit dan normaal =)
pi_27821474
quote:
Op woensdag 8 juni 2005 07:53 schreef DarkElf het volgende:
voor mensen die snel plakhaar krijgen is wat in deze post: Haarverzorging op een andere manier dan wassen alleen. staat natuurlijk ook een optie als je niet teveel shampoo wilt gebruiken

doe ik zelf ook wel eens, voornamelijk als ik haast heb.
Ah, dank, ik had het al wel gelezen, maar niet begrepen dat dat dan wat meer voor mij zou zijn. Ik vroeg me trouwens nog het volgende af: voor de tweede C staat er dat je een "zwaardere" conditioner kan gebruiken. Is het dan, aangezien ik meer last heb van te vet haar dan te droog haar, voor mij geen beter idee om twee keer de lichte (bijvoorbeeld die van Wella) te gebruiken?
  dinsdag 28 juni 2005 @ 19:31:06 #153
48575 Scandalous
pew pew pew
pi_28312603
Door het blonderen is mijn haar gortdroog geworden, en sindsdien gebruik ik ook geen shampoo meer. Alleen conditioners en af en toe een haarmasker. Ik gebruik Marilyn en Retread van Lush, Color Love conditioner van Lee Stafford en Sheer Blonde van John Frieda. Niet allemaal tegelijk natuurlijk

Aroma masker van Gliss Kur vind ik trouwens het fijnst.
"Would you guys stop it already?! Did you ever think that maybe there's more to life than being really, really, really, ridiculously good looking?"
pi_28312704
ben je blond scandalous? laat eens zien!
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_28319774
quote:
Op dinsdag 28 juni 2005 19:31 schreef Scandalous het volgende:
Door het blonderen is mijn haar gortdroog geworden, en sindsdien gebruik ik ook geen shampoo meer. Alleen conditioners en af en toe een haarmasker. Ik gebruik Marilyn en Retread van Lush, Color Love conditioner van Lee Stafford en Sheer Blonde van John Frieda. Niet allemaal tegelijk natuurlijk

Aroma masker van Gliss Kur vind ik trouwens het fijnst.
wat ook héél fijn is voor droog haar --> Silk therapy (biosilk). Ik heb em een paar maanden geleden besteld bij www.haarshop.nl en het is echt geweldig!! je hoeft maar een paar druppels in je haar te doen na het wassen en als je het dan fohnt is het heel snel droog, en zo zacht!! kappers gebruiken het ook geloof ik.. en het ruikt ook echt lekker

kost iets van 20 euro, maar je gebruikt zo weinig dat je er echt heel lang mee doet!
Strawberry Flavour..
  dinsdag 28 juni 2005 @ 23:21:17 #156
16715 Mylene
*schatje*
pi_28321225
Ik gebruik het ook. Inderdaad geweldig spul .
  woensdag 29 juni 2005 @ 09:02:57 #157
82814 BBQ-kip
never say no to panda!
pi_28327975
Dat Silk therapy (biosilk), bevat dat siliconen?
Ik gebruik nu best veel producten van John Frieda en dat bevalt op zich wel goed, ware het niet dat in het serum siliconen zitten die mijn haar er goed uit doen zien en voelen als het er in zit, maar het stiekem alleen maar droger maken....
En dat is natuurlijk niet wat ik wil.
Dus als je even de achterkant van het flesje zou willen checken voor kipje dan ben je een schattie!
Kip, het meest veelzijjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjdige stukje kaas, panda!
pi_28328845
nope geen siliconen, of een woord dat op siliconen lijkt... geschikt voor elke dag
Strawberry Flavour..
  woensdag 29 juni 2005 @ 10:02:16 #159
82814 BBQ-kip
never say no to panda!
pi_28329125
Helemaal niks wat eindigt op -one of -cone?
Mooi, dan ga ik het van de week ebstellen denk ik
  woensdag 29 juni 2005 @ 10:06:41 #160
110488 kokoskip
Wil je daar een nootje bij?
pi_28329257
Ik ga het morgen is proberen (Werkt het ook met 2 in 1 shampoo+conditioner? anders is het zo zonde om die weg te laten rotten haha )
I love lush!
pi_28329260
oh, wel cyclomethicone en dimethicone ? ik weet niet of dat verband heeft met siliconen?

en andere kip, je stopt het gewoon na het wassen in je haar, en je haar wordt nóg zachter
Strawberry Flavour..
  woensdag 29 juni 2005 @ 10:08:47 #162
16715 Mylene
*schatje*
pi_28329315
Cyclomethicone is een derivaat van siliconen. Het antwoord is dus ja .
  woensdag 29 juni 2005 @ 10:25:45 #163
69950 MadGuy
Fever Ray
pi_28329838
Wat is nu eigenlijk de werking, het nut of het nadeel van siliconen in shampoo's en conditioners?
  woensdag 29 juni 2005 @ 10:53:36 #164
82814 BBQ-kip
never say no to panda!
pi_28330591
Siliconen laten je haar lekker zacht en niet-pluizig aanvoelen en eruit zien.
Maar stiekem zijn ze de pest voor je haar... dat merk je als je het uitwast en het gewoon naturel laat drogen, mijn haarpunten zijn een stuk droger en stro-iger dan wanneer ik het niet daarvoor had gebruikt...
Stop ik het serum (siliconen dus) er dan weer in, dan is (lijkt) het weer zacht en glanzend en gezond... tot ik het weer uitwas en naturel laat drogen...

Ik hou het op de verzorgingslijn van Sunsilk, in Nederland niet te koop (alleen die haarcreme/lotion van Andrelon komt uit die lijn, maar er zijn o.a. in de U.K. veeeel meer soorten verkrijgbaar.
http://www.sunsilk.com/ma(...)/0,,10-3-2-2,00.html
Ik heb een paar soorten haarcreme hiervan en conditioners. De haarcreme is lekker cremig als je het in je haar doet, maar trekt er helemaal in tijdens het opdrogen (ik laat het altijd natuurlijk drogen, dus zonder fohn). Het is dan niet vettig meer (wel beetje afhankelijk van welke creme je uit de lijn kiest) en geeft een beetje meer of minder versteviging, afhankelijk van de soort

Alleen wel klote dat ik dus steeds naar het buitenland moet om in te slaan is zulk fijn spul!
Dan maar weer een tripje naar Frankrijk (beperkter assortiment) of de U.K.
  woensdag 29 juni 2005 @ 11:07:25 #165
69950 MadGuy
Fever Ray
pi_28331031
Ik denk dat her heel erg aan de haarsoort ligt, of je haar baat heeft bij siliconen-toevoegingen.
  woensdag 29 juni 2005 @ 11:10:14 #166
82814 BBQ-kip
never say no to panda!
pi_28331112
Mijn haar vindt siliconen in ieder geval niet lief

Heb nog een Nederlandstalige site gevonden van Sunsilk, helaas gericht op de Belgische situatie... dus misschien binnenkort een dagje Antwerpen doen
http://www.sunsilk.com/ma(...)lk/0,,10-8-7,00.html
  woensdag 29 juni 2005 @ 12:04:51 #167
48575 Scandalous
pew pew pew
pi_28332831
quote:
Op dinsdag 28 juni 2005 22:43 schreef -moi- het volgende:

[..]

wat ook héél fijn is voor droog haar --> Silk therapy (biosilk). Ik heb em een paar maanden geleden besteld bij www.haarshop.nl en het is echt geweldig!! je hoeft maar een paar druppels in je haar te doen na het wassen en als je het dan fohnt is het heel snel droog, en zo zacht!! kappers gebruiken het ook geloof ik.. en het ruikt ook echt lekker

kost iets van 20 euro, maar je gebruikt zo weinig dat je er echt heel lang mee doet!
Ahh, goed idee!

En Darkelf, het is nog niet helemaal blond, dus ik wacht nog ff met foto's
"Would you guys stop it already?! Did you ever think that maybe there's more to life than being really, really, really, ridiculously good looking?"
  woensdag 29 juni 2005 @ 12:06:05 #168
48575 Scandalous
pew pew pew
pi_28332872
pi_28340763
quote:
Op woensdag 29 juni 2005 12:04 schreef Scandalous het volgende:

[..]

Ahh, goed idee!

En Darkelf, het is nog niet helemaal blond, dus ik wacht nog ff met foto's
ok, ik wacht braaf af
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_28342198
Interessant dit. Probleem is dat ik oha na mijn haar gewassen te hebben absurd veel haren richting doucheputje zie drijven. Dat is al na een keer een conditioner inbrengen. als ik nu 2 keer een conditioner in moet gaan brengen en mijn hoofdhuid flink moet gaan masseren, zal dat alleen maar erger worden lijkt mij?

Ps: geldt het probleem van de Fructis shampoo ook voor de Frusctis gels?
I didn't lose my mind, it was mine to give away.
pi_28342929
heb ik ook maar mijn haar wordt er niet dunner van
denk dat het haren zijn die sowieso los zouden komen
door kammen.

misschien de co. iets minder lang laten zitten en inmasseren?
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_28343084
quote:
Op woensdag 29 juni 2005 16:31 schreef DarkElf het volgende:
heb ik ook maar mijn haar wordt er niet dunner van
denk dat het haren zijn die sowieso los zouden komen
door kammen.

misschien de co. iets minder lang laten zitten en inmasseren?
Kammen doe ik dus al niet meer . Ik kan mijn haar gelukkig met mijn handen in model brengen.
Het in laten werken lijkt mij niet het probleem; het uitspoelen lijkt mij dat eerder.
I didn't lose my mind, it was mine to give away.
pi_28353282
quote:
Op woensdag 29 juni 2005 12:06 schreef Scandalous het volgende:
http://www.haarshop.nl/default.asp?part=product_list&cat=17

Hmm...welke gebruik jij, -moi- ?
deze: http://www.haarshop.nl/default.asp?part=product_details&product_id=15

hij staat op op nr. 2 bij topproducten
quote:
Op woensdag 29 juni 2005 16:12 schreef aldostuta het volgende:
Interessant dit. Probleem is dat ik oha na mijn haar gewassen te hebben absurd veel haren richting doucheputje zie drijven. Dat is al na een keer een conditioner inbrengen. als ik nu 2 keer een conditioner in moet gaan brengen en mijn hoofdhuid flink moet gaan masseren, zal dat alleen maar erger worden lijkt mij?

Ps: geldt het probleem van de Fructis shampoo ook voor de Frusctis gels?
volgens mij is dat gewoon natuurlijk.. door de verandering van de temperatuur steeds.. en als je conditioner gebruikt, dan glijden je haren er gewoon makkelijk tussenuit.. anders blijven ze gewoon los tussen je andere haren hangen ofzo
Strawberry Flavour..
pi_28358210
Na 2 maanden weet ik zeker dat ik nooit meer op de "normale" manier mijn haar zal wassen. Als ik weinig tijd heb was ik CWC en bij meer tijd CO. Mijn haar is zachter en minder vet. In eerste instantie dacht ik na het lezen van alle enthousiaste verhalen dat dit een wondermethode was die alle problemen met mijn haar zou oplossen en dat is niet het geval, maar het maakt het wel een stuk beter. In de afgelopen periode heb ik nog een paar keer mijn haar op de oude manier gewassen en van het resultaat werd ik niet blij.

Wat betreft haaruitval, heb ik al jaren last van (het hele jaar door) en met deze methode wordt het niet meer en niet minder. En ik ben nog steeds niet kaal en heb nog steeds best een volle bos.
dus...
  dinsdag 5 juli 2005 @ 22:54:09 #175
69464 Lisariya
After I became myself
pi_28530363
quote:
Op donderdag 30 juni 2005 11:21 schreef -moi- het volgende:

[..]

deze: http://www.haarshop.nl/default.asp?part=product_details&product_id=15

hij staat op op nr. 2 bij topproducten
[..]
Ik heb die ook van de kapper. Is echt heel erg fijn. Ruikt ontzettend lekker en je doet er erg lang mee! Echt een goed product!
pi_28536587
Hmmm toch een keer proberen....
"The more you know who you are, and what you want, the less you let things upset you."
  † In Memoriam † maandag 18 juli 2005 @ 22:56:03 #177
7074 moussy
kuttekop
pi_28926480
En nu snap ik dus dat het haar van mn kinderen altijd net stro is na de shampoo-ronde

Wij gaan dit ook proberen
Je zou er haast een boek over schrijven!
  † In Memoriam † maandag 18 juli 2005 @ 23:38:16 #178
7074 moussy
kuttekop
pi_28928247
Mijn zoon krijg af en toe een likje brylcreem in zn haar, zou ik dat er nog wel uitkrijgen met de CO manier dan?

Het moet volgens de CO manier iig tijdelijk zijn, ik smeer het er nml in tegen de pluis
  † In Memoriam † maandag 18 juli 2005 @ 23:46:32 #179
7074 moussy
kuttekop
pi_28928586
Andrelon doet er ook aan bij krullend haar..
quote:
Was je krullen eenmaal per week met Andrélon Shampoo Volume + en 'was' het de overige keren met crèmespoeling. Kam je kletsnatte haar eenmaal door en knijp er vervolgens het meeste vocht uit. Knijp/druk je krullen droog met een microfiberdoek of een gewone handdoek. Let op: wrijf je haar in ieder geval niet droog; zo voorkom je dat het beschadigt en hierdoor droog en pluizig wordt.
pi_28928677
quote:
Op vrijdag 13 mei 2005 23:47 schreef DarkElf het volgende:
Ik CO meestal drie of vier keer in de week.

tussendoor was ik wel eens gewoon even snel, en dat is meer uit
tijdgebrek/gemakzucht.
nog steeds al is het soms wassen tussendoor CWC geworden, is toch beter voor mijn punten
merkte ik.

ben er iig tevreden over
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_28977545
niet-zo-stiekeme tvp

ik ga het iig ook proberen, ik heb lang haar met natuurlijke krul. Ik zit nu aan de John Frieda brilliant brunette, wat ik al helemaal geweldig vind werken, want krijg hele mooie glans ervan en mn krullen vallen ook mooi in elkaar. Gelukkig sowieso geen pluishaar, dat scheelt al.
Maar goed, alles om nog mooier haar te krijgen, natuurlijk
Maar ik leef dus wel?
  † In Memoriam † donderdag 21 juli 2005 @ 20:35:43 #182
7074 moussy
kuttekop
pi_29019810
dit is een wonder Ik heb het nu 1x met het haar van mn zoon gedaan en het is zacht, zonder smeersels, spraytjes of wat dan ook

Morgen is mn dochter aan de beurt die heel dun fijn haar heeft. Zoon heeft trouwens kroes en krul.
  donderdag 21 juli 2005 @ 20:42:01 #183
69950 MadGuy
Fever Ray
pi_29019981
Ik ben benieuwd welke eerste conditioners bij de die-hards hier nu het meeste heil hebben. Ik gebruikte een hele tijd de Hema cremespoeling voor normaal haar, ik ben benieuwd naar die van de Kruidvat, met name omdat dat übergrote flessen zijn en dus goedkoper!
  † In Memoriam † donderdag 21 juli 2005 @ 20:46:44 #184
7074 moussy
kuttekop
pi_29020118
Nou ik heb het voor mn zoon simpel gehouden, omdat "men"zegt, dat je haar-huid gaat wennen aan dure producten en hij is bijna 2 dus ik ga het hem niet aan doen om straks als ie puber is creme van 20 euro per fles moet kopen

Voor de eerste ronde heb ik creme van de lidl gebruikt en voor de 2de ronde palmolive
pi_29025824
Ik heb ook van mezelf pluizig haar, dus ga het denk ik ook een keertje proberen.
Gebruik nu anti-roosshampoo van fructis (in dit topic niet zulke positieve berichten over gehoord en snap nu ineens waarom ik van de winter wat haaruitval had) en een een conditioner van glisskur (liquid silk, die roze) die juist wel enorm goed bevalt. Veel minder pluizen en goed doorkambaar. Daarna altijd wat creamwax van glisskur erdoor en het zit behoorlijk goed. Maar ben nog altijd niet helemaal van dat pluis af, dus ga toch maar eens voor een goedkope conditioner kijken om het eens uit te proberen.
Lijkt me een goede tip
pi_29031210
Haarverzorging is voor losers. Vergeet niet dat je het beste helemaal niets aan je haar kunt doen, dan pas wordt het echt gezond. Al die middeltjes, shampootjes, spoelinkjes bla bla... je kunt net zo goed je geld door de goot heen wassen.
pi_29031233
quote:
Op donderdag 21 juli 2005 20:42 schreef MadGuy het volgende:
Ik ben benieuwd welke eerste conditioners bij de die-hards hier nu het meeste heil hebben. Ik gebruikte een hele tijd de Hema cremespoeling voor normaal haar, ik ben benieuwd naar die van de Kruidvat, met name omdat dat übergrote flessen zijn en dus goedkoper!
ik gebruik nog steeds andrelon cream and care als eerste Cond., ook een grote fles voor weinig.

♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
  † In Memoriam † vrijdag 22 juli 2005 @ 09:05:14 #188
7074 moussy
kuttekop
pi_29031638
Ik zou niet het allergoedkoopste spul nemen, daar zit vrij vaak een hormoonverstorende stof in.

Meer hier over vind je hier.
  vrijdag 22 juli 2005 @ 09:35:54 #189
69950 MadGuy
Fever Ray
pi_29032152
Ja, maar in dat tabelletje gaat het over shampoo's. Met CO is het juist de truuk dat je die vermijdt...
  † In Memoriam † vrijdag 22 juli 2005 @ 09:38:48 #190
7074 moussy
kuttekop
pi_29032191
Ja klopt, maar het lijkt mij dat als het in shampoo zit, het ook wel in C zit ik ga daar dus iig vanuit, neem liever het zekere voor het onzekere.
  vrijdag 22 juli 2005 @ 11:10:00 #191
69950 MadGuy
Fever Ray
pi_29034086
Ja, ik snap dat je het risico niet wilt nemen. Als ik het zo lees is het echter allemaal niets nieuws. Schadelijke dingen vermijden is onmogelijk omdat er steeds meer bekend wordt wat nu wel en niet schadelijk is voor je. Uiteindelijk is er voor elke stof wel een nadeel te vinden.
pi_29035515
quote:
Op woensdag 11 mei 2005 11:23 schreef Oblivion het volgende:

Ik heb dus een hoofdhuid als er maar iets verkeerd gaat zit er gelijk berg op zit...
De baby ziekte ja...
Al na 1 keer werkt het!
OEH!

Ik denk dat ik het nu ook maar eens ga proberen...
Ik heb dus ook al jaaaaaaaaaaaaaaaaren last van berg. En ik wil ook wel eens van het vage getintel en de daaropvolgende jeuk af.

En als ik zo de reactie van Oblivion lees....
W ~ H ~ T
pi_29035546
wat is berg?
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_29035691
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
  † In Memoriam † vrijdag 22 juli 2005 @ 12:43:20 #195
7074 moussy
kuttekop
pi_29036685
quote:
Op vrijdag 22 juli 2005 11:10 schreef MadGuy het volgende:
Ja, ik snap dat je het risico niet wilt nemen. Als ik het zo lees is het echter allemaal niets nieuws. Schadelijke dingen vermijden is onmogelijk omdat er steeds meer bekend wordt wat nu wel en niet schadelijk is voor je. Uiteindelijk is er voor elke stof wel een nadeel te vinden.
Als jij het risico van jeuk op je kop wil moet je kopen waar je zin in hebt
pi_29037295
jeuk op mijn hoofd krijg ik van 8 van de 10 shampoo's , dure of goedkope, dat maakt niets uit daarom is deze oplossing zo goed voor mij. Ik heb al zo lang geen jeuk meer hiermee (ook met cond/wash/cond trouwens), ben ik erg blij mee.
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_29037356
Ik was mijn haar al ongeveer 1 jaar met conditioner. EÉn keer in de 2 weken was ik het ongeveer nog met shampoo. Maar dan wel met shampoo van lush of van jessicurl. Dat is namelijk op natuurlijke basis en zonder siliconen. Als jullie een goede conditioner willen dan moeten jullie echt eens kijken op:
http://www.mariposa-import.com/
Dit is een site met allemaal conditioners en shampoo's die geschikt zijn voor deze manier van haren "wassen".
no-pooers betekend dus zonder shampoo
Ik ben zelf helemaal verslaafd aan de spullen van jessicurl. Vooral de produkten van suave zijn heel geschikt voor co.
  vrijdag 22 juli 2005 @ 18:03:52 #198
26341 Mariposa
Telt af...
pi_29045839
quote:
Ik wist niet dat ik haarproducten importeerde

Had ik dat maar eerder geweten, ik heb helaas ook flink krullend, kroeserig en pluisend haar. Ik ga de CO en CWC-methode ook maar uit proberen. Hopelijk brengt het verbetering. Ik heb trouwens van de Tuinen TE TAO - Chinese Herbal Therapy - voor Frizzy hair. Voor mijn soort haar is dat erg fijn om te gebruiken. Ben een tijdje bezig om eerst mijn oude shampoo's en conditioners op te maken (Pantene Pro-V - Perfecte Krul, dat zou ik trouwens afraden, al werkt de mousse wel weer goed) en merk eik toch wel verschil.
"No hay mal que por bien no venga" Geen ongeluk zo groot, of er is altijd nog wel een geluk bij
pi_29053698
klinkt goed darkelf ik heb zelf ook altijd zo'n crappie hoofdhuid. "mijn" huidarts zegt dat het psoriasis is maar hij lult als n mtherfcker keb ook haaruitval gehad, ben pas 18, gelukkig is dat nu weer op de goede weg. maar weinig mensen die t opvallen. echt tof.
Jij de 'bink hier'?! Je bent het stinkdier!
Jij drinkt kindercola, ik drink flink bier! :D
  vrijdag 22 juli 2005 @ 23:48:23 #200
69950 MadGuy
Fever Ray
pi_29053745
Is het dan niet gewoon psoriasis?
pi_29054064
nee joh, dat spul wat ie me geeft levert meer problemen op dan het oplost. daarom is het wat mij betreft geen psoriasis
Jij de 'bink hier'?! Je bent het stinkdier!
Jij drinkt kindercola, ik drink flink bier! :D
pi_29065770
quote:
Op vrijdag 22 juli 2005 13:09 schreef debby1973 het volgende:
Ik ben zelf helemaal verslaafd aan de spullen van jessicurl. Vooral de produkten van suave zijn heel geschikt voor co.
Grappig om te zien dat ik niet de enige Suave enthousiasteling ben. Maar mn fles conditioner is nu bijna op (meegenomen uit Amerika). Kun je de Suave produkten ook hier ergens in NL kopen? Het is trouwens een van de goedkopere merken in de states. Ik kocht een enorme fles conditioner voor 1 USD en het werkt perfect
pi_29066068
Je kunt ze op die site bestellen en volgens mij verkoopt zij het ook op een aantal punten. Staat denk ik wel op de site.
een fles van 444ml kost 3 euro.

gevonden:
Mariposa Import heeft distribiteurs in Amsterdam, Den Haag, Rotterdam, Leiden......
Voor meer info, stuur ons een e-mail. info@mariposa-import.com
pi_29067175
quote:
Op zaterdag 23 juli 2005 17:21 schreef debby1973 het volgende:
Je kunt ze op die site bestellen en volgens mij verkoopt zij het ook op een aantal punten. Staat denk ik wel op de site.
een fles van 444ml kost 3 euro.

gevonden:
Mariposa Import heeft distribiteurs in Amsterdam, Den Haag, Rotterdam, Leiden......
Voor meer info, stuur ons een e-mail. info@mariposa-import.com
Perfect! thanks Debby, ga meteen ff kijken!
pi_29067260
Graag gedaan Samson! Er staan een heleboel leuke spullen op die site en lekker betaalbaar.
  zaterdag 23 juli 2005 @ 20:32:36 #206
96325 Alsgeenander
appeltje eitje
pi_29069960
he.. waarom ontdek ik dit topic nu pas? Het klinkt allemaal erg interessant.. zeker de moeite waard om eens te proberen!
Ik heb nooit last van mijn hoofdhuid eigenlijk, maar moet mn haar wel altijd om de dag wassen omdat het anders echt te vet wordt.
Doordeweeks was ik meestal alleen mn haar met shampoo, omdat ik dan geen tijd heb voor conditioner. In het weekend heb ik daar wel tijd voor, en merk dan wel gelijk dat mn haar vele malen zachter en fijner aanvoelt.

Oke, ik heb even de conditioners/cremespoelingen erbij gepakt die ik momenteel heb staan
Een redelijk volle fles Andrélon zomerblond cremespoeling, een half volle tube John Frieda Sheer Blonde Conditioner en nog een beetje Dove Conditioner voor normaal haar.

Wat zou nou het beste zijn voor de eerste lange behandeling en de tweede kortere vraag ik me af? Heb vandaag mn haar gewassen toevallig dus ga het maandag uitproberen denk ik.. dan kan ik eventueel van tevoren nog een andere conditioner erbij kopen.
Iemand een idee welke twee ik het beste kan gaan gebruiken?
I smile because I haven't the slightest idea what's going on..
pi_29070211
Ik heb mijn haar ook gewassen op deze manier. Mijn haar wat flink geverfd is, en pas weer eens voorzien is van blonde plukken, vond het heerlijk. Lekker zacht, niet zwaar, wat ik wel verwachtte. Ik ga dit vaker doen
De jan lul van het geheel.
Alles is gaan hangen, behalve me lach :)
Kutsch; tussen kut en kitsch
Het voelt heerlijk!!!!
pi_29076108
quote:
Op zaterdag 23 juli 2005 20:32 schreef Alsgeenander het volgende:
Iemand een idee welke twee ik het beste kan gaan gebruiken?
Volgens mij zijn de drie die je noemt allemaal meer geschikt als tweede. Ik heb zelf de Kruidvat gele conditioner als eerste. Ik wissel CWC en CO trouwens aan beetje af, maar alleen shampoo doe ik niet meer. CWC kost echt nauwelijks meer tijd dan shampoo alleen.
pi_29079681
quote:
Op zaterdag 23 juli 2005 18:16 schreef Samson het volgende:

[..]

Perfect! thanks Debby, ga meteen ff kijken!
En Samson? Heb je nog iets gevonden op die site?
pi_29080936
quote:
Op zondag 24 juli 2005 10:34 schreef debby1973 het volgende:

[..]

En Samson? Heb je nog iets gevonden op die site?
Yep! die coconut conditioner met silk protein is dus degene die ik heb, precies dezelfde fles. Bij de wallmart voor USD 1 gekocht. Maar ik heb er ook wel iets meer voor over hoor. Ik heb al een emailtje gestuurd of ik het bv ook in Adam ergens kan kopen. Zo niet dan bestel ik het gewoon op de site. Je kunt als prive persoon (geen bedrijf dus) toch ook gewoon bestellen neem ik aan?
pi_29081233
Ja, ik bestel daar bijna elke maand wel iets. Ze zijn daar echt heel aardig.
pi_29081514
quote:
Op zondag 24 juli 2005 12:11 schreef debby1973 het volgende:
Ja, ik bestel daar bijna elke maand wel iets. Ze zijn daar echt heel aardig.
ok, top! eerst even wachten op een reactie op mn mail en anders dus online bestellen, bedankt voor je tip!
pi_29081589
Er komt wel 5,50 aan verzendkosten bij. Dus zou dan maar een flink voorraadje gaan bestellen. Maar ik denk dat je het wel in Amsterdam kunt ophalen hoor.
pi_29085979
quote:
Op zondag 24 juli 2005 12:32 schreef debby1973 het volgende:
Er komt wel 5,50 aan verzendkosten bij. Dus zou dan maar een flink voorraadje gaan bestellen. Maar ik denk dat je het wel in Amsterdam kunt ophalen hoor.
Ik heb al een mailtje terug ontvangen, heel snel dus en dat op een zondag! Ze gaf een andere contactpersoon in adam op met emailadres, dus die ook maar even gemaild, ben benieuwd!
  zondag 24 juli 2005 @ 15:40:40 #215
69950 MadGuy
Fever Ray
pi_29086066
Zitten hier ook siliconen in?
pi_29091354
quote:
Op zondag 24 juli 2005 15:40 schreef MadGuy het volgende:
Zitten hier ook siliconen in?
Ik zou het je graag vertellen maar durf het niet te zeggen. Als jij het aan de ingredienten kunt zien zal ik ze wel voor je opschrijven, maar het is nogal een lijst met ingewikkelde namen...
  zondag 24 juli 2005 @ 19:12:28 #217
69950 MadGuy
Fever Ray
pi_29091574
Alles wat op -cone eindigt...
pi_29091902
Water, Cetyl Alcohol, Cetrimonium Chloride, Potassium Chloride, Fragance, Distearyldimonium Chloride, Disodium EDTA, Glycerin, 2-Bromo-2-Nitropropane-1.3-Diol, Methylchloroisothiazolinone, Methylisothiazolinone, Propylene Glycol, Silk Amino Acids, Honey, Nettle Extract, Rosemary Extract, Coconut Extract.

Thats it
  zondag 24 juli 2005 @ 19:27:51 #219
69950 MadGuy
Fever Ray
pi_29092109
Oeh netjes. Misschien ook eens het proberen waard!
pi_29093412
quote:
Op zondag 24 juli 2005 19:27 schreef MadGuy het volgende:
Oeh netjes. Misschien ook eens het proberen waard!
zeker het proberen waard, zeer geschikt voor co en ruikt ook erg lekker tijdens het "wassen" cocos dus maar niet zo dat die lucht enorm in je haar blijft hangen
  zondag 24 juli 2005 @ 20:08:01 #221
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_29093449
TVP, ik ga dinsdag maar eens bij de Etos shoppen [14.gif]
Ik ben namelijk óók al mijn haar wat langer aan het laten groeien.
Bovenstaande tekst = C C 3.0 NL BY-NC-ND - quotes inkorten uitgezonderd.
  zondag 24 juli 2005 @ 20:17:37 #222
69950 MadGuy
Fever Ray
pi_29093731
quote:
Op zondag 24 juli 2005 20:08 schreef Yildiz het volgende:
TVP, ik ga dinsdag maar eens bij de Etos shoppen [14.gif]
Ik ben namelijk óók al mijn haar wat langer aan het laten groeien.
Hola!
pi_29153432
quote:
Op zondag 24 juli 2005 12:32 schreef debby1973 het volgende:
Ha Debby, nogmaals dank voor je tip, ik kan het vrijdag al ophalen in Adam en het is toevallig ook nog vlakbij mn werk! Komt heel goed uit dus.
  dinsdag 26 juli 2005 @ 22:22:05 #224
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_29154528
Zoooooo
even wezen shoppen bij de Etos.
Et voila
De machines:
Normaal tot vet haar, nu te lang om met gel te doen, plus dat veel gel niet werkt met mijn haar, alleen dat hele sterke kappersgel heeft iets van effect

Enfin: het gereedschap
Etos Shampoo (een groen) Normaal tot vet haar
Etos Crémespoeling (alleen t streepje de andere kant op) voor normaal haar
En, (jazeker) Schwarzkopf Gliss Kur, Cream Wax, Style & Care, glans en perfecte controle

Ze wou me ook nog ipv dat laatste een kleiner flesje aansmeren, van 200ml, een groengeel achtig dingetje van glas, met een klein pompje. Kostte alleen wel 9 euro ipv de 5 hiervoor.
Toen had ik zoiets van nouu, ik probeer eerst ditte wel

Ik wil namelijk helemaal af van het gel in mijn haar doen, en er eens goed mee omgaan
  donderdag 28 juli 2005 @ 13:45:27 #225
96325 Alsgeenander
appeltje eitje
pi_29200264
Ik heb mn haar nu 3 keer gewassen op de CO manier, en tot nu toe ben ik echt heel erg tevreden!! Mn haar is vele malen zachter, beter handelbaar en glanzender. Heb al een paar keer te horen gekregen dat mn haar leuk zit, jeej!

's morgens al ik weinig tijd heb laat ik het gewoon wat minder lang intrekken, en als ik vrij neem ik alle tijd en laat het een half uurtje intrekken. Heerlijk om je haar zo te verwennen!!
Binnenkort maar eens wat andere conditioners proberen en een paar maskertjes inslaan..
pi_29202975
Ik heb de methode inmiddels ook geprobeerd en bevalt me uitstekend. Wat bij mij ook altijd al verschil maakte was dat ik mijn haar uitspoelde met lauw water en daarna met geheel koud water (oke is even heftig maar went vanzelf) daarvan gaan je haarschubben dicht waardoor je haar er gladder en gezonder uitziet.
  donderdag 28 juli 2005 @ 19:07:47 #227
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_29209554
Als absolute noob.
CO methode, is dat de conditioner only?
  donderdag 28 juli 2005 @ 19:11:31 #228
69950 MadGuy
Fever Ray
pi_29209663
Jep, conditioner only. Het staat toch in de OP uitgelegd?

OP = Openings Post
  donderdag 28 juli 2005 @ 19:25:37 #229
82814 BBQ-kip
never say no to panda!
pi_29210067
quote:
Op donderdag 28 juli 2005 19:07 schreef Yildiz het volgende:
Als absolute noob.
CO methode, is dat de conditioner only?
quote:

Conditioner only!
[..]
Uit de OP
LE-ZEN dus voortaan
pi_29222485
ik vind het perfect
m'n haar was de laatste tijd ontzettend pluizig enzo, en dit heeft best wel geholpen
niet helemaal helaas.. maar je kan niet alles hebben he
maar goed, het is zeker een verbetering
ik mis alleen af en toe wel dat lekkere schuimen met shampoo
Nobody ever seems to remember life is a game we play
  vrijdag 29 juli 2005 @ 14:54:26 #231
87545 miki
Hee!Mijn avatar!
pi_29235621
Ik heb snel last van jeuk op mijn hoofdhuid, ik ga dit zeker eens proberen!
Wat ik alleen niet helemaal goed kan opmaken uit het topic: is deze methode eigenlijk bedoeld voor lang haar of is het ook goed voor kort(er) haar?
En, even samenvattend: dus eerst conditonen met een lichte crèmespoeling (waaraan herken ik trouwens een lichte?) en dan met een iets 'zwaardere', die meer voedt?
  vrijdag 29 juli 2005 @ 18:34:37 #232
69950 MadGuy
Fever Ray
pi_29242225
Het maakt niet uit, kort of lang. Het kan allebei!

Een lichte crèmespoeling is meestal een goedkopere. Een huismerk of iets dergelijks. Je kunt volgens mij wel in het topic terugkijken welke men zoal gebruikt. Een zwaardere, die meer voedt, is er één van een gerennomeerd merk.
pi_29318926
Heb vanochtend voor het eerst CO geprobeerd. Als eerste conditioner Andrélon zomertarwe, en als tweede conditioner Lush American Cream.

Ik ben gematigd enthousiast, mijn haar voelt idd zacht aan, maar de slag die ik erin heb normaal, is er bijna helemaal uit. Het ziet er dus nu een beetje slap en futloos uit. Wordt dit nog beter als ik het vaker ga toepassen of is het normaal?

Ik heb het btw wel goed uitgespoeld dus dat kan het niet zijn.
pi_29349662
quote:
Op dinsdag 26 juli 2005 21:37 schreef Samson het volgende:

[..]

Ha Debby, nogmaals dank voor je tip, ik kan het vrijdag al ophalen in Adam en het is toevallig ook nog vlakbij mn werk! Komt heel goed uit dus.
Perfect Samson! Ben een weekje op vakantie geweest, vandaar de late reactie.
pi_29350208
quote:
Op maandag 1 augustus 2005 11:45 schreef PiperMaru het volgende:
Heb vanochtend voor het eerst CO geprobeerd. Als eerste conditioner Andrélon zomertarwe, en als tweede conditioner Lush American Cream.

Ik ben gematigd enthousiast, mijn haar voelt idd zacht aan, maar de slag die ik erin heb normaal, is er bijna helemaal uit. Het ziet er dus nu een beetje slap en futloos uit. Wordt dit nog beter als ik het vaker ga toepassen of is het normaal?

Ik heb het btw wel goed uitgespoeld dus dat kan het niet zijn.
ik weet niet hoe het bij anderen is, en elk hoofd is anders natuurlijk maar bij mij leek het idd alsof mijn haar er even aan moest wennen. de eerste keren was het absoluut futlozer maar daarna niet meer.
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_29351002
Ik heb hetzelfde gehad, DarkElf. Het lag er bij mij ook heel erg aan welke conditioner ik gebruik en hoe ik de behandeling uitvoer.
pi_29351028
klopt, beste resultaat heb ik met als eerste cond. een echte cheapass. en als tweede gewoon een van swarzkopf bijv. Of een speciale van andrelon ofzo.
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_29351359
Dan ga ik toch nog maar even door met CO en wacht het resultaat even af. Vanmiddag maar even een hele cheape conditioner gaan kopen dan.

Klopt het dat je haar aanvoelt alsof er een beetje een "laagje" overheen ligt? Is dat de natuurlijke beschermlaag van je haar, omdat je geen agressieve shampoo gebruikt om dat laagje er vanaf te wassen?
pi_29351431
een laagje? euhm na het wassen? dan is het bij mij gewoon superzacht en luchtig.
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_29351536
Ja ik weet niet goed hoe ik het moet omschrijven. Als ik het normaal was met shampoo, voelt het vrij droog aan. Maar nu voelde het een klein beetje vettig. Maar niet zoals wanneer je haar vet is een paar dagen na het wassen, maar meer alsof er een soort beschermlaagje omheen zit ofzo.
pi_29351558
oh wacht, als ik met shampoo alleen was lijkt mijn haar wel keihard als het nat is, met CO is het zachter, net of ik er al een leave in (ik gebruik glad en stijl van andrelon vaak) heb gedaan, bedoel je dat?
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_29351955
Ja dat ook, het viel mij ook op dat het zo zacht was toen het nat was, maar toen het droog was voelde het gewoon een beetje vettig/zacht aan. Ik heb nog nooit een leave in gebruikt maar ik denk dat het daar wel mee te vergelijken is

Ik heb net even de meest cheapass conditioner gekocht die ik kon vinden, 500 ML voor 0.85 euro :-)
Ben benieuwd....

[ Bericht 18% gewijzigd door PiperMaru op 02-08-2005 14:57:27 ]
pi_29368076
quote:
Op dinsdag 2 augustus 2005 07:32 schreef debby1973 het volgende:

[..]

Perfect Samson! Ben een weekje op vakantie geweest, vandaar de late reactie.
no problemos, ik heb t trouwens nog niet, ze heeft de levering pas gisteren binnen gehad dus ik moet nog even wat afspreken. Hopelijk had je een lekker weekje
pi_29368246
Vakantie was erg leuk, vliegen met onur air een stuk minder. Toen ik thuis kwam stond mijn pakje met jessicurl voor me klaar. Altijd leuk pakjes!!!
pi_29372698
Hee hallo!
Ik heb ook een poging ondernomen mijn haar te laten groeien. Ben wel meer dan anderhalf jaar aan de groei geweest, ben toch een paar keer naar de kapper geweest. Heb het nu weer een stukje korter, maar dit bevalt mij wel zo. Ik heb me nog niet verdiept in het plaatsen van foto's in een topic, maar als je foto's van "mien bossie' wil zien, moet je maar even mijn fotoboek bekijken.
---
einde bericht
aanvulling: oops, verkeerde topic, dat krijg je als je er in twee tegelijk rondloert
We're just two lost souls swimming in a fish bowl, year after year
pi_29373710
quote:
Op dinsdag 2 augustus 2005 19:56 schreef debby1973 het volgende:
Vakantie was erg leuk, vliegen met onur air een stuk minder. Toen ik thuis kwam stond mijn pakje met jessicurl voor me klaar. Altijd leuk pakjes!!!
Pakjes zijn idd leuk, ik moet t deze keer echter zelf halen maar het is gelukkig in de buurt
pi_29569074
quote:
Op dinsdag 28 juni 2005 22:43 schreef -moi- het volgende:

[..]

Inkie
pi_29569187
Hoi,

Ik ben nieuw en was op zoek naar Biosilk en las jullie forum. Het Biosilk Therapy Threatment is super spul en de gehele lijn van Farouk Biosilk is super voor je haar. Ik heb uitgeplozen dat je het op internet uit de VS kan laten overkomen. Het kost daar veel minder en ondanks de transportkosten is het een stuk goedkoper. Ik heb uitgezocht waar je het best kunt bestellen en wil dit graag met jullie delen. Dit is de link waar je het kunt vinden. De service is toppie!

http://stores.ebay.com/A-1000-WoRDS

Succes! Het is echt de moeite waard daar ff te kijken, ze hebben er van verschillende bekende merken artikelen en allemaal veel goedkoper dan hier in Nederland. (vanwege onze hoge belastig??)

Groetjes,
Inkie
Inkie
pi_30628752
quote:
Op woensdag 11 mei 2005 11:23 schreef Oblivion het volgende:

De baby ziekte ja...
Al na 1 keer werkt het!
Ik ga lekker meedoen!
DARKELF!!!!

Ook ik heb had berg.
Maar sinds ik het op de CO-manier was is het weg!
Geen getintel, jeuk, plekken, schilfers/roos (of wat ook maar) meer..
W ~ H ~ T
pi_30629421

ben blij dat het zo goed werkt voor jullie.
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_30645993
Bij mij werkt het ook geweldig goed!! Ben er nu een paar maanden mee bezig en zou echt niet meer anders willen, een héél erg grote vooruitgang. Tijdje geleden bij de kapper hadden ze mn haar met shampoo gewassen, en het zat gelijk weer vreselijk.

Ontzettend bedankt voor de tip!!
pi_30822889
ik vertelde laatst de kapper over dit idee en ze waren er niet zo blij mee. die willen natuurlijk alleen maar zoveel mogelijk shampootjes e.d. verkopen.

ik wil 't zelf ook graag eens gaan proberen maar de benodigde langere tijd houdt me tegen. ik moet 's morgens altijd even snel-snel douchen ivm 2 kinderen die dan wakker zijn en op mij wachten. maar misschien een keer 's avonds proberen dan, als ze in bed liggen.
pi_30822963
nee mijn kapstertje vindt het ook geen idee, die houdt van lekker inzepen met shampoo en zegt dat je haar er niet schoon van wordt.

al vindt ze wel dat mijn haar zo mooi is en ja ook mooi schoon.....

maar goed, dat zal wel toeval zijn dacht ze
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_30825915
Hier ook een tevreden klant.

Ik was het nog wel één keer in de twee weken met shampoo, toch. Dat is wel een fijne en welkome afwisseling soms... Maar mijn haar reageert er goed op, in ieder geval!
pi_30826729
oh ik doe ook nog geregeld gewoon wassen met shampoo, als ik geen tijd heb of uit luiheid..
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
  donderdag 22 september 2005 @ 23:21:30 #256
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_30842480
Ik ben weer zo ongeveer overgegaan op normale shampoo, maar wel onwijs goeie Jammer, maar zag uiteindelijk bijna geen verschil meer. Doe het alsnog eens in de week oid, als ik tijd heb .

Blij dat het voor jullie allemaal wel zo onwijs goed gaat!
pi_31512254
Cond tipje.

voor de mensen met gekleurd haar: nivea voor gekleurd haar. als cond na het gewoon wassen erg goed maar als tweede CO ook zeker! je haar wordt er erg zacht en glanzend van
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
  maandag 17 oktober 2005 @ 16:26:43 #258
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_31513264
quote:
Op maandag 17 oktober 2005 15:06 schreef DarkElf het volgende:
Cond tipje.

voor de mensen met gekleurd haar: nivea voor gekleurd haar. als cond na het gewoon wassen erg goed maar als tweede CO ook zeker! je haar wordt er erg zacht en glanzend van
En dat zeg je nu, terwijl ik net shampoo heb gekocht voor gekleurd haar
pi_31611979
Ik ga het ook proberen , hoop dat dit eindelijk werkt na van alles uitgeprobeerd te hebben.
  vrijdag 21 oktober 2005 @ 23:52:52 #260
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_31617075
Nadeel is wel da cond. kleur aan je haar onttrekt als je het te lang laat inwerken, voor mensjes met gekleurd haar is dat dus wel minder.
Ik adem in en kalmeer. Ik adem uit en glimlach.
pi_31617151
zelf echt geen last van op de een of andere manier. of niet opvallend iig.

en als het wel zo zou zijn, voor mij is het belangrijker dat ik geen jeuk meer
heb op mijn kop (van alle shampoo's dus)
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
  zondag 29 januari 2006 @ 11:16:02 #262
16715 Mylene
*schatje*
pi_34573859
*schopje*

Wie wast zijn haren nog steeds op deze manier?

Ik in ieder geval wel. Meestal was ik op maandag en donderdag mijn haar met shampoo en de rest van de week CO.
  zondag 29 januari 2006 @ 13:26:38 #263
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_34577559
Ik heb gehoord via via dat je soms vet haar (als je het veel waxt) kan 'ontvetten' met Dreft.

Ik kon het niet helpen spontaan in de lach te schieten (daar heb je toch shampoo of conditioner voor?) , maar ff serieus, is het waar?
  zondag 29 januari 2006 @ 13:53:53 #264
69950 MadGuy
Fever Ray
pi_34578647
Jep. Als je teveel wax hebt gebruikt en je het er niet meer met shampoo of iets dergelijks uit krijgt helpt Dreft heel goed. Het is wel een paardenmiddel natuurlijk.

Om even op schatje te reageren; ik was mijn haar eigenlijk nooit meer op de CO manier. Gewoon twee keer in de week met shampoo en conditioner en anders een keer alleen met water en conditioner tussendoor.
  dinsdag 31 januari 2006 @ 12:53:03 #265
96325 Alsgeenander
appeltje eitje
pi_34644512
Ik ben er eigenlijk helemaal van afgestapt.. vond het toch iets te veel gedoe om elke dag te doen.
Ben er wel meer en andere conditioners door gaan gebruiken, eerst waste ik mijn haar nog wel eens alleen met shampoo, nu noooit meer.. dus uiteindelijk heb ik er wel wat aan gehad deze methode !
pi_34644590
ik was zeker twee keer in de week op de CO manier, en bevalt nog uitstekend. (lees= geen jeuk op mijn kop meer door alle shampoo)

verder gebruik ik de CWC ook nog erg vaak, is toch beter voor mijn punten merk ik. (en kost minder tijd dan CO)

kortom, nog een tevreden mens dus
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_34644912
Om het eens helemaal goed af te maken:

voor extra glans kun je een eetlepel honing mengen met een liter warm water en dit door je haar spoelen. (je hoeft het niet uit te spoelen,mag natuurlijk wel en is aan te raden als je meer honing gebruikt)

Voor blond haar: kamillethee zetten, goed sterk en dit na het wassen (afgekoeld) door je haar spoelen. even laten intrekken en weer even uitspoelen. Blond haar glanst er enorm door.
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_34646475
quote:
Op dinsdag 31 januari 2006 13:15 schreef DarkElf het volgende:
Om het eens helemaal goed af te maken:

voor extra glans kun je een eetlepel honing mengen met een liter warm water en dit door je haar spoelen. (je hoeft het niet uit te spoelen,mag natuurlijk wel en is aan te raden als je meer honing gebruikt)

Voor blond haar: kamillethee zetten, goed sterk en dit na het wassen (afgekoeld) door je haar spoelen. even laten intrekken en weer even uitspoelen. Blond haar glanst er enorm door.
Ik heb net een zooi kamille in de ovenschaal water gegooid, die staat te verdampen op de kachel om de luchtvogtigheid op peil te houden. Ruikt subtiel ontspannend in m'n kamer nu
pi_35694348
Shit, ik was m'n haar ook helemaal op de verkeerde manier zeg. Dit topic redt mijn haar haar leven!
Ga eens grondig hiermee experimenteren.. morgen even inslaan!
pi_38417686
schopje

ik was mijn haar de laatste tijd gewoon weer normaal, uit gemakzucht.
maar heb meteen weer last van mijn hoofdhuid dus misschien moet ik toch maar weer CO gaan doen want geen jeuk op je kop hebben is toch wel erg prettig.

Nog meer mensen die het wel, of niet meer, gebruiken?
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_38418400
ik heb kort haar en als ik Conditioner gebruik zit em haa echt niet! Dus ik heb sind ik kort haar heb conditioner afgezworen! een enkele keer in het weekend, maar voor de rest shampoo, om de 3 dagen.
Fake it baby - They won't even know!
You can make it ?
Cos everybody knows that that's the way to go
  woensdag 31 mei 2006 @ 18:49:27 #272
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_38418896
Ik gebruik sinds kort Jumping Juniper van Lush Wat een geweldige shampoo, mn haar is tegenwoordig vrij kort en dit maakt t helemaal vetvrij en gezond
pi_38466460
Super interresant dit, vooral voor mij, want mijn haar is super droog. Dit ga ik zeker uitproberen!
  vrijdag 2 juni 2006 @ 10:49:29 #274
69950 MadGuy
Fever Ray
pi_38467249
quote:
Op woensdag 31 mei 2006 18:10 schreef DarkElf het volgende:
schopje

maar heb meteen weer last van mijn hoofdhuid dus misschien moet ik toch maar weer CO gaan doen want geen jeuk op je kop hebben is toch wel erg prettig.

Ik gebruik het niet meer. Mijn haar werd er te zacht, te pluizig van. Met mate shampoo gebruiken werkt veeeeeel beter.
pi_38467331
quote:
Op vrijdag 2 juni 2006 10:49 schreef MadGuy het volgende:

[..]

Ik gebruik het niet meer. Mijn haar werd er te zacht, te pluizig van. Met mate shampoo gebruiken werkt veeeeeel beter.
zo zie je maar weer, elk haar is anders

mijn haar wordt juist pluizig van shampoo heb ik gemerkt.
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
  vrijdag 2 juni 2006 @ 10:54:32 #276
69950 MadGuy
Fever Ray
pi_38467412
Ik weet wel dat als ik teveel conditioner gebruik, dat mijn haar ook pluizig wordt. In CO gebruik je natuurlijk best veel conditioner. Daar ligt het dus aan.
pi_38467446
quote:
Op vrijdag 2 juni 2006 10:54 schreef MadGuy het volgende:
Ik weet wel dat als ik teveel conditioner gebruik, dat mijn haar ook pluizig wordt. In CO gebruik je natuurlijk best veel conditioner. Daar ligt het dus aan.
wrs wel ja
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_38467674
quote:
Op woensdag 31 mei 2006 18:10 schreef DarkElf het volgende:
schopje

Ik doe het nog wel alleen op een iets andere manier.
Heb een shampoo gevonden (Andrelon) voor pluizig haar ofzo...
Daar doe ik een bolletje op mijn handpalm en dan een flinke dot conditioner erbij en even roeren, dan op het haar.
Geen last meer van mijn hoofdhuid.

En eens per week alleen conditioner.

Werkt best goed!

Oh en de stijtang van CHI hè? Helemaal GEWELDIG!
pi_38467741
ja das ook een optie natuurlijk, het al vermengen. Is wel handig als je wel snel je haar wilt wassen.

en je hebt dus geen jeuk meer dan? *even mental note maakt voor de volgende keer wassen
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_38467780
Nope, geen jeuk en geen pijn.
pi_38467807
ik zal het binnenkort eens proberen

maar eerst ga ik zondag eens lekker uitgebreid CO-en
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_38469647
Kzie dus dat je 2 conditioners moet gebruiken. Ik heb ééntje van John Frieda anti frizz, en van Herbal Essences voor droog haar. In welke volgorde moet ik ze gebruiken?
pi_38469952
ik denk dat je gewoon moet kijken naar wat bevalt. Gewoon een paar keer uitproberen.

ikzelf heb voor de eerste CO echt een hele simpele conditioner van het kruidvat (kost weinig ) omdat je met de eerste CO best veel conditioner gebruikt omdat je je hele haar ermee inpakt zeg maar, en als tweede gebruik ik een conditioner met wat meer fratsen ( dus tegen pluis, anti statisch enzo)
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_38472274
quote:
Op vrijdag 2 juni 2006 12:05 schreef DarkElf het volgende:
ik denk dat je gewoon moet kijken naar wat bevalt. Gewoon een paar keer uitproberen.

ikzelf heb voor de eerste CO echt een hele simpele conditioner van het kruidvat (kost weinig ) omdat je met de eerste CO best veel conditioner gebruikt omdat je je hele haar ermee inpakt zeg maar, en als tweede gebruik ik een conditioner met wat meer fratsen ( dus tegen pluis, anti statisch enzo)
Ah best, dan doe ik eerst die van Herbal Essences om em in te pakken, en daarna pas de John Frieda, want die lijkt me sterker.
pi_38507113
Na hoeveel wasbeurten moet je verschil merken? Keb het zonet even gedaan, nu maar hopen dat t niet zo super droog wordt.
pi_38518504
Nou, het is wel super zacht enzo, maar nog wel best droog. Al is dit pas na de eerste keer CO. Wat is eigenlijk beter voor droog haar? CO of CWC?
pi_38522999
je moet gewoon kijken wat bij jouw haar past ik zou het gewoon allebei een tijdje proberen, denk dat je pas na een tijdje kan zeggen of het werkt of niet en wat beter werkt : CWC of CO?
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
  zondag 4 juni 2006 @ 12:56:09 #288
69950 MadGuy
Fever Ray
pi_38526120
Tegen droog haar schijnt een oliebehandeling handig te zijn, maar dat durf ik nooit zo.
pi_38554004
Ik denk dat alle 2 conditioners die ik heb te zwaar zijn voor de eerste handelings beurt. Daarom wil ik graag die goedkope conditioner kopen van de kruidvat. Weet iemand hoe die eruit ziet of wat er op het etiket staat? Of is het makkelijk te herkennen.
  maandag 5 juni 2006 @ 11:45:53 #290
69950 MadGuy
Fever Ray
pi_38554193
Het is makkelijk te herkennen. Een übergrote fles en er staat cremespoeling op. De hoofdkleur is donkergeel/oranjeachtig, maar volgens mij hebben ze meerdere varianten.
pi_38554253
Ha mooi, dat moet dus niet zo moeilijk zijn.
pi_38956943
Zijn shampoo's of conditioners met siliconen nou goed of slecht voor je haar?
  zaterdag 17 juni 2006 @ 22:44:29 #293
69950 MadGuy
Fever Ray
pi_38957210
Dat verschilt per persoon. Dat zul je zelf uit moeten vinden.
pi_38958722
Ach zo, ik zal es kijken dan.
pi_38963931
quote:
Op zaterdag 17 juni 2006 22:36 schreef -Dries- het volgende:
Zijn shampoo's of conditioners met siliconen nou goed of slecht voor je haar?
Volgens mij zijn die nou niet zozeer slecht voor je haar, alswel niet zo goed voor je haar als dat je denkt dat ze zijn (doordenkertje). Hiermee bedoel ik dat je door de siliconen snel het gevoel hebt dat je haar glad en gezond is, terwijl dit heel goed mogelijk alleen oppervlakkig kan zijn door het siliconenlaagje.

Ik zou alleen nu niet zo een goede weten zonder siliconen. In Gliss Kur zit het in ieder geval wel.
pi_39367028
Mag ik vragen, wat is de CO manier?
Ik heb zelf enorm last van vet haar. En wil graag weten hoe ik dit kan verminderen.
i lala love M3rcury <3.
pi_39367749
quote:
Op donderdag 29 juni 2006 20:28 schreef Findel het volgende:
Mag ik vragen, wat is de CO manier?
Ik heb zelf enorm last van vet haar. En wil graag weten hoe ik dit kan verminderen.
quote:
Het mag dan wel een beetje vreemd klinken, maar het is mogelijk om balsem of conditioner te gebruiken in plaats van shampoo, en je haar zal even proper zijn! Vele mensen hebben er zelfs meer baat bij.

Voor CO ('Conditioner Only') is het best om een goedkope, lichte conditioner te gebruiken. Gebruik liever geen voedend of hydraterend product, maar een balsem die volume belooft, is beter. Als het te licht is om lang haar voldoende te verzorgen, zal het waarschijnlijk wel geschikt zijn voor CO. Maar, daarom is het ook belangrijk om na de wasbeurt je lengte te verzorgen met je normale, meer voedende conditioner.

Conditioners bevatten bestanddelen die talg en vuil losmaken van je haar en hoofdhuid, waardoor je ze gewoon van je haar kunt spoelen. Shampoos werken anders: die bevatten detergenten die de talg oplossen, maar daardoor wordt het beetje talg dat noodzakelijk is om je haar te beschermen, ook opgelost, waardoor je haar droog en kwetsbaar wordt.
Vaak wordt aangeraden je haar te wassen tot het 'piept' als je erover wrijft met je vingers. Dit is nu net hetgene wat je moet vermijden. Als je haar piept, is het inderdaad brandschoon, maar het zal niet zacht zijn, en je zult veel meer kans hebben dat het begint te kroezen. Je hoofdhuid wil dan de vochtbalans herstellen door meer talg te produceren, waardoor je haar dan weer vlugger vettig wordt. Daarom gebruik je beter geen shampoo's voor vet haar: ze zijn te agressief. Ze strippen je haar van alle talg, maar je hoofdhuid geraakt er alleen maar door uit balans en zal meer en meer talg blijven produceren.

Zelfs als je normaal geen conditioner op je hoofdhuid verdraagt omdat het je haar te vet maakt, is CO het proberen waard. Eens je het juiste product gevonden hebt, zal het je haar zacht, glanzend en gehydrateerd maken. En gezond haar is mooi haar!

Zo ga je te werk:

Maak je haar volledig nat, knijp er dan voorzichtig overtollig water uit. Neem genoeg conditioner om je hele haar te bedekken. Wees niet bang om teveel product te gebruiken - je haar moet volledig doordrenkt zijn met conditioner, en een beetje slijmerig aanvoelen. Nu kun je je haar opsteken of vlechten zodat het uit de weg is, of nog beter is om het te bedekken met een plastic douchekap. Laat dit minstens vijf minuten inwerken, langer is beter (ik krijg de beste resultaten met 10 tot zelfs 20 minuten).
Daarna laat je je haar weer los en masseer je je hoofdhuid. Hierdoor help je het vuil en de talg los te maken, dus dit is een belangrijke stap! Spoel hierna je haar grondig uit, tot wanneer het niet meer slijmerig, maar glad aanvoelt. Dit duurt langer om uit te spoelen dan shampoo, dus als je niet zeker bent, geef het nog een minuutje meer. Daarna breng je je zwaardere conditioner aan zoals je gewoonlijk doet na een shampoobeurt.

Meestal moet je echter wat experimenteren voor je de juiste manier van wassen gevonden hebt. Er kunnen vijf oorzaken zijn als je haar niet volledig proper is:
- de conditioner die je gebruikt hebt is niet licht genoeg. Voedende of hydraterende conditioners werken meestal niet voldoende.
- je hebt het niet lang genoeg laten inwerken.
- je hebt je hoofdhuid niet voldoende gemasseerd
- je hebt je haar niet voldoende uitgespoeld
- je hebt te weinig conditioner gebruikt.

Veel mensen hebben veel voordeel uit deze methode gehaald. Als je droog haar hebt, zal het je haar meer gehydrateerd maken. Als je vet haar hebt, zal het je hoofdhuid helpen om weer in balans te komen, zodat ze minder talg produceert. Het helpt golven en krullen uit te brengen, en het vermindert kroezend haar. Probeer het eens en merk het verschil!
pi_39389248
quote:
Op donderdag 29 juni 2006 20:46 schreef -Dries- het volgende:

[..]
Oké! Ik zal kijken of dit ook bij mij werkt! Bedankt!

[..]
i lala love M3rcury <3.
pi_39389746
zometeen duik ik ook maar weer eens de douche in voor een onvervalste CO beurt
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_39389811
en voor haar wat veel te verduren heeft van de zon, zee en wind:
quote:
Er zijn zovele oliën die een echte weldaad zijn voor je haar, maar hoe gebruik je ze? Hier lees je enkele mogelijkheden.

- als haarmasker
Als je voldoende tijd hebt en zin hebt om jezelf in de watten te leggen. Je brengt voldoende olie aan zodat je haar volledig bedekt is door een oliefilm. Je hoeft je haar niet te doorweken met olie, want zo is de kans groot dat je je haar meerdere keren zult moeten wassen, waardoor het goede effect van de olie teniet kan gedaan worden. Daarna steek je je haar op of vlecht je het. Dit mag je gerust een nachtje laten inwerken alvorens je haar te wassen.

- als leave-in
Je kunt na het wassen een druppeltje olie verdelen over je vochtige haar. Als je haar eerder droog is, kun je dit ook af en toe gewoon op droog haar doen. Je haar zal hierdoor ook wat beschermd zijn tegen klitten en invloeden van buitenaf.

- als behandeling vóór het wassen
Een twintigtal minuten voor je je haar wast, kun je je haar licht bedekken met olie. Dit beschermt je haar zodat shampoos je haar minder zullen uitdrogen, en je haar soepel en glanzend zal zijn.

- als ontwarmiddel
Een druppeltje olie verdelen over het haar voor je het kamt kan ervoor zorgen dat ontwarren wat gemakkelijker gaat, zodat het haar minder beschadigd wordt.

Heel belangrijk om te onthouden is: "a little goes a long way". Begin met een klein beetje olie, als het niet genoeg blijkt te zijn kun je nog steeds een druppeltje bijnemen - maar over het algemeen heb je er echt niet zoveel nodig. Als je daarentegen veel ineens gebruikt, heb je minder zicht op de hoeveelheid en kan het zijn dat je haar er vlug vettig uitziet.
bron
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_39389881
quote:

TipsAls je lange tijd na elkaar dezelfde producten gebruikt, kan het zijn dat je haar als het ware gewoon wordt aan de bestanddelen en minder goed reageert op de behandeling.
Daarom is het een goed idee om af en toe over te schakelen op andere producten waarvan je weet dat ze goed werken voor jouw haar. Sommigen gebruiken dezelfde shampoo of conditioner geen twee wasbeurten na elkaar, anderen wisselen per week of per twee weken.
Probeer het maar eens, je zult zien dat je haar beter reageert op de producten waarmee je het behandelt!
Ik heb het idd geprobeerd en mijn hoofd kan er minder goed tegen als ik langere tijd dezelfde shampoo of cond. gebruik. Ten eerste krijg ik jeuk van langdurig shampoo gebruik en verder lijkt het of mijn haar schoner wordt als ik afwissel.

iemand verder ervaring met afwisselen en of dat effect heeft of niet?
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')