Ik was mijn haar nu enkele weken op de CO manier, en ik ben er razend enthousiast over!quote:Het mag dan wel een beetje vreemd klinken, maar het is mogelijk om balsem of conditioner te gebruiken in plaats van shampoo, en je haar zal even proper zijn! Vele mensen hebben er zelfs meer baat bij.
Voor CO ('Conditioner Only') is het best om een goedkope, lichte conditioner te gebruiken. Gebruik liever geen voedend of hydraterend product, maar een balsem die volume belooft, is beter. Als het te licht is om lang haar voldoende te verzorgen, zal het waarschijnlijk wel geschikt zijn voor CO. Maar, daarom is het ook belangrijk om na de wasbeurt je lengte te verzorgen met je normale, meer voedende conditioner.
Conditioners bevatten bestanddelen die talg en vuil losmaken van je haar en hoofdhuid, waardoor je ze gewoon van je haar kunt spoelen. Shampoos werken anders: die bevatten detergenten die de talg oplossen, maar daardoor wordt het beetje talg dat noodzakelijk is om je haar te beschermen, ook opgelost, waardoor je haar droog en kwetsbaar wordt.
Vaak wordt aangeraden je haar te wassen tot het 'piept' als je erover wrijft met je vingers. Dit is nu net hetgene wat je moet vermijden. Als je haar piept, is het inderdaad brandschoon, maar het zal niet zacht zijn, en je zult veel meer kans hebben dat het begint te kroezen. Je hoofdhuid wil dan de vochtbalans herstellen door meer talg te produceren, waardoor je haar dan weer vlugger vettig wordt. Daarom gebruik je beter geen shampoo's voor vet haar: ze zijn te agressief. Ze strippen je haar van alle talg, maar je hoofdhuid geraakt er alleen maar door uit balans en zal meer en meer talg blijven produceren.
Zelfs als je normaal geen conditioner op je hoofdhuid verdraagt omdat het je haar te vet maakt, is CO het proberen waard. Eens je het juiste product gevonden hebt, zal het je haar zacht, glanzend en gehydrateerd maken. En gezond haar is mooi haar!
Zo ga je te werk:
Maak je haar volledig nat, knijp er dan voorzichtig overtollig water uit. Neem genoeg conditioner om je hele haar te bedekken. Wees niet bang om teveel product te gebruiken - je haar moet volledig doordrenkt zijn met conditioner, en een beetje slijmerig aanvoelen. Nu kun je je haar opsteken of vlechten zodat het uit de weg is, of nog beter is om het te bedekken met een plastic douchekap. Laat dit minstens vijf minuten inwerken, langer is beter (ik krijg de beste resultaten met 10 tot zelfs 20 minuten).
Daarna laat je je haar weer los en masseer je je hoofdhuid. Hierdoor help je het vuil en de talg los te maken, dus dit is een belangrijke stap! Spoel hierna je haar grondig uit, tot wanneer het niet meer slijmerig, maar glad aanvoelt. Dit duurt langer om uit te spoelen dan shampoo, dus als je niet zeker bent, geef het nog een minuutje meer. Daarna breng je je zwaardere conditioner aan zoals je gewoonlijk doet na een shampoobeurt.
Meestal moet je echter wat experimenteren voor je de juiste manier van wassen gevonden hebt. Er kunnen vijf oorzaken zijn als je haar niet volledig proper is:
- de conditioner die je gebruikt hebt is niet licht genoeg. Voedende of hydraterende conditioners werken meestal niet voldoende.
- je hebt het niet lang genoeg laten inwerken.
- je hebt je hoofdhuid niet voldoende gemasseerd
- je hebt je haar niet voldoende uitgespoeld
- je hebt te weinig conditioner gebruikt.
Veel mensen hebben veel voordeel uit deze methode gehaald. Als je droog haar hebt, zal het je haar meer gehydrateerd maken. Als je vet haar hebt, zal het je hoofdhuid helpen om weer in balans te komen, zodat ze minder talg produceert. Het helpt golven en krullen uit te brengen, en het vermindert kroezend haar. Probeer het eens en merk het verschil!
quote:Als je je haar wast, wil je dat je haar schoon is. Dat is logisch. Het probleem met de meeste shampoo's is echter dat ze te agressief zijn, en te ontvettend zijn, waardoor je haar te droog en kwetsbaar wordt.
Het is belangrijk om een zachte shampoo te vinden. Dat hoeft daarom niet de duurste te zijn, maar de goedkoopste zijn meestal ook niet ideaal. Het beste is een beetje te experimenteren en verschillende merken uit te proberen tot je een shampoo gevonden hebt die bij jouw haar past: die het zacht, glanzend en kroesvrij maakt.
Een goede balsem of conditioner vinden is nog belangrijker, omdat die je haar hydrateert en voedt, en dat is essentieel voor gezond haar. Maar kijk ook eens naar de bestanddelen. Zitten er producten in die eindigen op '-cone' ? Dit zijn siliconen. Sommige mensen hebben er baat bij, terwijl ze bij anderen droog, dof haar veroorzaken, en een jeukerige hoofdhuid. Ze laten een laagje achter op je haar, om het glanzend te doen lijken en gemakkelijk kambaar te maken, maar het is belangrijk om er aandacht aan te besteden hoe jouw haar erop reageert, want ze veroorzaken vaak meer kwaads dan goeds.
Er zijn verschillende methoden om je haar te wassen. Een eerste is 'CWC', wat staat voor 'Condition, Wash, Condition'. Het idee hierachter is dat je je haarlengte beschermt terwijl je je hoofdhuid wast. Zo ga je te werk:
Eerste stap: C
Nadat je je haar goed nat gemaakt hebt, knijp je het overtollige water voorzichtig uit je lengte. Dan breng je een lichte balsem (bijvoorbeeld Wella Kruidenbalsam) aan, vanaf je nek tot aan de punten. Nog niet uitspoelen.
Tweede stap: W
Dan neem je een beetje shampoo, die je tussen je handen wrijft om te doen schuimen. Masseer je hoofdhuid met je vingertoppen, terwijl je af en toe je handen opnieuw tegen elkaar wrijft om de shampoo te verdelen. Vergeet de achterkant van je hoofd niet. Als je de shampoo over je hele hoofd verdeeld hebt, kun je alles uitspoelen. De shampoo zal samen met het spoelwater over je lengte lopen, wat genoeg is om je lengte schoon te maken, zonder te ontvettend te zijn.
Derde stap: C
Nadat je de shampoo en de lichte balsem goed uitgespoeld hebt, kun je een zwaardere, hydraterende conditioner (bijvoorbeeld Nivea conditioners) aanbrengen. Deze laat je enkele minuten inwerken, waarna je weer goed spoelt. Eindig met koud water (brrr!), dit laat je haar glanzen.
Probeer het uit, je zult zeker het verschil merken!
quote:Eerste stap
Als je haar droog, beschadigd, moeilijk handelbaar is, als het gemakkelijk afbreekt, als je veel gespleten puntjes hebt, dan kun je veel voordeel halen uit een voedende behandeling voor je je haar wast. Hiervoor kun je kokosolie of olijfolie gebruiken die je verwarmt (oppassen voor te hete olie!). Je doet dit het best door een flesje olie in een kom heet water te dompelen, je kunt de temperatuur van de olie testen op je pols. Doop je vingertoppen in de olie en masseer goed in je hoofdhuid en je haar, maar concentreer je vooral goed op je haarpunten. Het is niet de bedoeling om je haar helemaal te doorweken met de olie - als je teveel olie gebruikt heb je straks misschien problemen om alles er weer uit te krijgen. Laat een handdoek even weken in heet water, wring out, wikkel hem rond je haar. Wacht minstens een half uur voor je je haar wast - langer indien mogelijk.
Tweede stap
Kam je haar voorzichtig en zorg ervoor dat alle klitten en knopen eruit zijn.
Spoel je haar met warm water (35° tot 38° C) tot het volledig nat is. Neem een kleine hoeveelheid shampoo (ongeveer ter grootte van een muntstuk van 2 euro) en masseer het licht in je haar en hoofdhuid. Verzamel je haar NIET bovenaan je hoofd, zo maak je alleen maar onnodige klitten! Spoel de shampoo uit met veel warm water.
Als je voelt dat de olie nog niet helemaal uit je haar is kun je de shampoo herhalen. Vergeet niet om goed na te spoelen.
Derde stap
Na elke shampoobeurt is het belangrijk om een voedende balsem of conditioner te gebruiken, en dit enkel op je haarlengte (vanaf je nek). Als je hoofdhuid de neiging heeft om te droog te zijn, kun je de conditioner ook daar aanbrengen. Concentreer je terug vooral op de punten. Laat minstens vijf minuten inwerken en spoel grondig uit met warm water. Eindig eventueel met koud water.
Vierde stap
Het doel van deze stap is het verwijderen van de film die shampoo of conditioner kan achterlaten op je haar. Deze kan voordelig zijn in die zin dat het het haar kan beschermen en gladder maken, maar het kan ook overtollig residu zijn die de producten achterlaten.
Hiervoor kun je een azijnspoeling gebruiken, best appelazijn. Verdun 2 tot 4 soeplepels appelazijn in een liter koud water en giet dit over je hoofd (oppassen voor je ogen!). Laat even inwerken en spoel met koud water.
Je kunt hiervoor ook een kruidenazijn maken.
Als je haar eerder vetting is, gebruik je de azijnspoeling na de conditioner (stap 3). Als je haar eerder droog is, gebruik je ze vóór de conditioner.
Vijfde stap
Wrijf je haar NIET droog met een handdoek, hierdoor heb je veel meer kans op beschadiging! Wikkel de handdoek rond je haar voor tien of vijftien minuten: zo wordt het overtollige vocht opgeslorpt.
Zesde stap
Gebruik eerst je vingers om je haar te ontwarren. Daarna kun je een naadloze kam gebruiken. Wees voorzichtig - je haar is nog kwetsbaarder wanneer het nat is! Begin met de punten te ontwarren en ga zo langzaam naar boven toe tot je het helemaal kunt doorkammen. Start NIET aan de wortel van je haar om zo de knopen en klitten eruit te trekken!
Het beste is om je haar gewoon aan de lucht te laten drogen. Als je echt een haardroger wil gebruiken, gebruik die dan enkel op de koude stand en als je haar bijna droog is.
Het is belangrijk om te zorgen dat je haar schoon is, maar vermijd te dikwijls wassen. Je kunt je har 'trainen' tot tweemaal per week wassen. Er zijn ook verschillende andere mogelijkheden, zoals CO of CWC (hierover meer in een volgend artikel). Experimenteer en zoek uit wat het beste is voor jouw haar. Als je voldoende aandacht besteedt aan de conditie van je haar is het eenvoudig om te weten wat het nodig heeft: voelt het droog aan, dan heeft het een voedende behandeling nodig.
Op deze manier zul je weelderig haar krijgen dat glanst en gezond aanvoelt.
Heb je de indruk dat je haar hierdoor toch wel eerder vettig wordt, of niet, zoals het stukje zo'n beetje belooft?quote:Op dinsdag 3 mei 2005 23:12 schreef DarkElf het volgende:
Haarverzorging op een andere manier dan wassen alleen:
Conditioner only!
[..]
Absoluut.quote:
je moet gewoon proberen welke cond. het beste werkt. De eerste keren kan het idd zijn dat je haar sneller vettig wordt (heb ik trouwens helemaal niet gehad) maar je hoofdhuid moet ook wennen aan deze hele andere manier van verzorgen.quote:Op dinsdag 3 mei 2005 23:29 schreef vliegtuigje het volgende:
[..]
Heb je de indruk dat je haar hierdoor toch wel eerder vettig wordt, of niet, zoals het stukje zo'n beetje belooft?
Mijn haar is namelijk ontzettend vlug vettig en dit lijkt me de moeite waard om te proberen
Interessant topic!
Mijn ervaring is dat mijn haar met olijfolie sneller vet wordt juist, daarom gebruik ik het af en toe maar in een masker en tussendoor alleen op de punten een half uur voor het douchen.quote:Op dinsdag 3 mei 2005 23:36 schreef krakkemieke het volgende:
Van je hoofdhuid masseren wordt je haar toch eerder vet?
Ik zou eerder olijfolie in laten trekken en dan uitwassen. Werkt bij mij, met vet haar prima.
Als verzorging danquote:Op dinsdag 3 mei 2005 23:36 schreef krakkemieke het volgende:
Van je hoofdhuid masseren wordt je haar toch eerder vet?
Ik zou eerder olijfolie in laten trekken en dan uitwassen. Werkt bij mij, met vet haar prima.
De shampoo van Loreal die gele werkt echt wel goed. Ik kan daar wel de 2-in-1 van proberen of alleen de conditioner.quote:Op woensdag 4 mei 2005 00:29 schreef DarkElf het volgende:
van shampoo alleen droogt mijn haar idd ook uit dus dat zou best de reden kunnen zijn.
als je haar futloos wordt van cond. gebruik je misschien te veel (alleen op de lengte veel gebruiken en op je hoofdhuid niet te veel) of je hebt een verkeerde en dan moet je gewoon eens gaan testen welke wel goed werkt.
je moet denk ik gewoon ff kijken wat het beste werkt.quote:Op woensdag 4 mei 2005 18:12 schreef agneria het volgende:
Ik heb hier trouwens nog andrelon cremespoeling "glad en stijl". Is deze ook goed te gebruiken? Dan hoef ik niet direct nieuwe te halen
Weet iemand een antwoord op deze vraag?quote:Op woensdag 4 mei 2005 16:53 schreef MadGuy het volgende:
Wat is eigenlijk het verschil tussen balsem en conditioner? Of zijn die termen inwisselbaar?
Ja,quote:Op dinsdag 3 mei 2005 23:17 schreef Anna-bella het volgende:
Zijn er ook verschillende net zoals bij Shampoo voor bijvoorbeeld dik haar, dun haar, noem maar op?
Nou ik gebruikte dus nooit crèmespoeling. Omdat mijn haar daar zo futloos van wordt. Ik ga wel even uittesten waarbij dat niet het geval is.quote:Op woensdag 4 mei 2005 18:38 schreef DarkElf het volgende:
ik heb steil haar, met enkele golfjes zeg maar
maar daarom is het dus ook belangrijk om het gewoon eens te proberen, en te bekijken welke cond. het beste past bij je.
je kan ipv shampoo een goedkope cond. nemen, kruidvat of andrelon dat zijn lichte cond, zonder fratsen die je haar alleen schoonmaken op die manier), en voor de tweede cond. gewoon degene nemen die je anders ook gebruikt
ik merk als ik het niet goed uitspoel dat mijn haar idd wat slapper is maar als ik het echt goed uitspoel heb ik dara geen last van
Gebruik eens een goeie die bij je haarsoort past en dat doet wat je wilt. Dus niet een fles van Schlecker veel voor weinig, maar een hoogwaardig product.quote:Op woensdag 4 mei 2005 18:56 schreef MaRySe het volgende:
[..]
Nou ik gebruikte dus nooit crèmespoeling. Omdat mijn haar daar zo futloos van wordt. Ik ga wel even uittesten waarbij dat niet het geval is.
dan ga ik het ook maar eens proberenquote:Op woensdag 4 mei 2005 18:38 schreef DarkElf het volgende:
ik merk als ik het niet goed uitspoel dat mijn haar idd wat slapper is maar als ik het echt goed uitspoel heb ik dara geen last van
Ik heb het ook al uitgeprobeerd en het bevalt uitstekend, het verrassende blijft dat je haar gewoon op deze manier ook schoon wordt zonder de te sterke reiniging van een shampoo. Kan er alleen maar positief over zijnquote:Op zondag 8 mei 2005 12:06 schreef schatje het volgende:
Ik heb m'n haren nu 3 keer op deze wijze gewassen en het bevalt me zeer goed. M'n haar voelt lekker zacht aan. Helemaal niet vettig. De conditioner die ik heb gebruikt is Andrelon Cream Care Crèmespoeling.
Ik ga stapje voor stapje deze methode helemaal overnemen.
Wie heeft het nog meer uitgeprobeerd?
Mijn haar krult ook meer als ik alleen met shampoo was. ZELFS als ik Andrelon Perfecte Krul gebruik, krult het meer met alleen PF shampoo dan met PF shampoo en daarna PF conditioner.quote:Op woensdag 4 mei 2005 18:56 schreef MaRySe het volgende:
Nou ik gebruikte dus nooit crèmespoeling. Omdat mijn haar daar zo futloos van wordt. Ik ga wel even uittesten waarbij dat niet het geval is.
Ik inmiddelsquote:Op zondag 8 mei 2005 12:06 schreef schatje het volgende:
Ik heb m'n haren nu 3 keer op deze wijze gewassen en het bevalt me zeer goed. M'n haar voelt lekker zacht aan. Helemaal niet vettig. De conditioner die ik heb gebruikt is Andrelon Cream Care Crèmespoeling.
Ik ga stapje voor stapje deze methode helemaal overnemen.
Wie heeft het nog meer uitgeprobeerd?
quote:
Fructis shampoo
250 ml of conditioner 200 ml
Prijs per stuk: 1,39
Prijs elders: 3,95
quote:Op zondag 8 mei 2005 23:16 schreef schatje het volgende:
Bij de Action is vanaf morgen de conditioner van Garnier Fructis in de aanbieding:
[..]
Ik heb het zelf nooit gebruikt en nu ik dat van jou lees zal dat ook wel nooit gebeuren. Dan neem ik liever het zekere voor het onzekere.quote:Op zondag 8 mei 2005 23:20 schreef DarkElf het volgende:
fructis valt mijn haar sneller van uit
echt waar.
klik hierquote:Op zondag 8 mei 2005 23:21 schreef GotC het volgende:
[..]Er is in Den Haag en Naaldwijk geen Action (wat dat ook mag zijn
)
Toni &Guy heb ik ook gebruikt, wel fijn spul ja. Nu heb ik een conditioner van Sebastian als 2e.quote:Ik gebruik dus momenteel voor de 1e beurt Andrelon volume conditioner, en voor de 2e beurt een conditioner van Toni & Guy
Thanks! Er is er dus 1 in Vlaardingen..maar, als bij DE haar erdoor uitvalt..nou..liever nietquote:
Sebastian..ja die heb ik ook een tijdje gebruikt, ook erg fijn. Ik zoek nog altijd de perfecte conditionerquote:Toni &Guy heb ik ook gebruikt, wel fijn spul ja. Nu heb ik een conditioner van Sebastian als 2e.
is al zeker een zeer flinke tijd terug hoor maar sindsdien durf ik het niet meer te gebruikenquote:Op zondag 8 mei 2005 23:36 schreef GotC het volgende:
[..]
Thanks! Er is er dus 1 in Vlaardingen..maar, als bij DE haar erdoor uitvalt..nou..liever nietIk heb al zulk dun en fijn haar..
Ik heb het hier ook nog ergens staan, maar vond het nooit echt goed spul. Bijna altijd Andrelon gebruikt..maarja, ik wil nu weleens een goeie cond.!quote:Op zondag 8 mei 2005 23:37 schreef DarkElf het volgende:
[..]
is al zeker een zeer flinke tijd terug hoor maar sindsdien durf ik het niet meer te gebruiken
Cremespoelingen en conditioners zijn vrijwel hetzelfde, maar meestal zijn cremespoelingen minder voedend dan cond.'s.quote:Op maandag 9 mei 2005 09:41 schreef MadGuy het volgende:
Nog even een dom vraagje: Is conditioner eigenlijk hetzelfde als cremespoeling?
Heel zeker. Veeel dank DE! Had er zelf nooit aan gedacht.quote:Op maandag 9 mei 2005 17:26 schreef schatje het volgende:
Over het algemeen dus een goede tip van DarkElf.
kan ik bevestigen en heeft zelfs in een blad geloof ik gestaan dat m`n zus leest (quote:Op zondag 8 mei 2005 23:20 schreef DarkElf het volgende:
fructis valt mijn haar sneller van uit
echt waar.
Na mijn 1e CO wasbeurt was er 2 dagen lang geen vet te bekennen..maar na m'n 2e en 3e wel! Vreemd.. Sowieso met een handdoek om gaan wachten tot de 5-10 minuten voorbij zijn werkt totaal niet bij mij, maar dan weet ik nog niet wat ik anders heb gedaanquote:Op woensdag 11 mei 2005 16:32 schreef Aventura het volgende:
Mijn haar werd inderdaad na 1 dag alweer vet. En dat terwijl mijn haar normaliter nauwelijks vet wordt! Ik heb het nu voor de tweede keer gedaan (ik doe mijn haar om de dag). Ik ben benieuwd of er verbetering optreedt
Ik doe de cremespoeling aan het begin van de douchebeurt in mijn haar, ga ondertussen mezelf wassen/scheren/whatever, en dan aan het eind masseer ik de conditioner in en spoel ik het uit. Ik ga zeker niet met de douche uit 5 minuten wachten, daar kan ik echt niet tegen!quote:Op woensdag 11 mei 2005 16:34 schreef GotC het volgende:
[..]
Na mijn 1e CO wasbeurt was er 2 dagen lang geen vet te bekennen..maar na m'n 2e en 3e wel! Vreemd.. Sowieso met een handdoek om gaan wachten tot de 5-10 minuten voorbij zijn werkt totaal niet bij mij, maar dan weet ik nog niet wat ik anders heb gedaan(Handdoek bij 2e behandeling gedaan)
quote:Op woensdag 11 mei 2005 16:37 schreef DarkElf het volgende:
ik laat het rustig een uur, anderhalf zitten.
Daar heb ik echt geen tijd voorquote:Op woensdag 11 mei 2005 16:37 schreef DarkElf het volgende:
ik laat het rustig een uur, anderhalf zitten.
Ik heb zin om gewoon alle cond's te kopen die ik zie, en ze allemaal uit te proberenquote:Op woensdag 11 mei 2005 16:42 schreef DarkElf het volgende:
kruidvat cremespoeling, literfles, geel etiket (geen fratsen), schijnt ook prima te zijn voor de eerste Cond.
kan je een zwaardere (glisskur, of iig iets met fratsen) als tweede gebruiken
enne ik had ook een keer niet goed uitgespoeld en had 1 klein plekje wat vettig was, dus dag erna maar weer de douche in
Ik maak wel tijd, zit toch sowieso paar uur boven als ik ga douchenquote:
zaterdagochtend bijv, gaat Rtificial boodschappen doenquote:
Handigquote:Op woensdag 11 mei 2005 16:47 schreef DarkElf het volgende:
[..]
zaterdagochtend bijv, gaat Rtificial boodschappen doen
even haar natmaken, cond. erin, handdoek eromheen, beetje opruimen in huis (wc doen etc)
en daarna lekker douchen
Hoe doe je dat dan? Je moet toch eerst de douche in, je haar nat maken, conditioner erin, dan de douche weer uit, lichaam afdrogen, aankleden (wat niet makkelijk gaat met haar vol conditioner)??quote:Op woensdag 11 mei 2005 16:53 schreef DarkElf het volgende:
en anders als er iets leuks op tv komt, 5 minuten van te voren even cond erin, handdoek om hoofd en lekker op de bank ploffen
quote:Op vrijdag 13 mei 2005 20:35 schreef Naamah het volgende:
[..]
Hoe doe je dat dan? Je moet toch eerst de douche in, je haar nat maken, conditioner erin, dan de douche weer uit, lichaam afdrogen, aankleden (wat niet makkelijk gaat met haar vol conditioner)??
Maar het rondlopen in huis..tsja, badjas aan oid?? Of nja, als je alleen je haar beetje natmaakt..hoef je je niet voor uit te kleden denk? Ik doe het iig gewoon allemaal in de douchequote:Op woensdag 11 mei 2005 16:47 schreef DarkElf het volgende:
[..]
even haar natmaken, cond. erin, handdoek eromheen, beetje opruimen in huis (wc doen etc)
en daarna lekker douchen
Herkenbaar..ik heb ook op-de-2e-dag-plakhaarquote:Ik ga het ook proberen, ben erg benieuwd, heb haar dat heel snel vet is; ik waste het elke dag, maar doe het sinds kort nog maar eens in de twee dagen en de tweede dag is echt verschrikkelijk, het zit als een plak aan mijn hoofd, bah!
Bedankt voor de tip, maar ik leende eens die van moeders en niet alleen stonk die heel erg naar rozen, het maakte mijn hara ook nog enorm vettig. Ik ben met de Hema cremespoeling in de weer nu en het bevalt goed. De kapper zei vandaag dat mijn haar er gezond uitzag.quote:Op woensdag 11 mei 2005 16:46 schreef Aventura het volgende:
Bij Kruidvat nu 3 flessen Schwarzkopf cremespoeling voor 3 euro
Samequote:Op vrijdag 13 mei 2005 20:58 schreef MadGuy het volgende:
[..]
Bedankt voor de tip, maar ik leende eens die van moeders en niet alleen stonk die heel erg naar rozen, het maakte mijn hara ook nog enorm vettig. Ik ben met de Hema cremespoeling in de weer nu en het bevalt goed. De kapper zei vandaag dat mijn haar er gezond uitzag.
Ik denk dat ik vooral in de zomer enorm baat hierbij heb, dan heb ik meestal enorm droog haar.
Toch moet ik elke dag wel mijn haar wassen of CO-en, anders is het de volgende dag gewoon drie keer prut...
Bizar, zou wel vreemd zijn dat enkel door conditioner te laten inwerken je haar meer uitvalt, zal volgens mij een andere oorzaak moeten hebben. Heb je misschien last van veel stress op het moment of eet je slecht? Mij bevalt de methode nog uitstekend. Ik merk nu gewoon dat juist van het vaker wassen mn haar ook sneller vet werd. Met deze methode droogt mn haar veel minder uit en is veel meer in balans. Ik blijf er enthousiast overquote:Op zaterdag 14 mei 2005 10:39 schreef Naamah het volgende:
Ik heb het vanmorgen gedaan. Gewoon een keer met de doorkammer-conditioner van Schwarzkopf gewassen, daarna niet nog een conditioner. Na afloop lag er echt gigantische veel haar in het doucheputje, echt een hele pluk, terwijl er na normaal met shampoo wassen bijna niets in zit. Misschien dat het allemaal haren waren die er toch komende dagen uit gingen vallen en er nu makkelijker tussenuit gleden door de conditioner, maar ik was er niet blij mee! Zit te twijfelen of ik het een paar keer zal proberen of toch maar weer gewoon shampoo pak!
Dat is goed om te horen! Ik wil zelf mn haar al jaren wat langer en keer op keer afgehaakt omdat het niet meer zat, droge bos, blabla. Maar nu gaat het uit de kunst. Ben dan ook heel blij dat ik dit topic tegenkwamquote:Op zaterdag 14 mei 2005 17:32 schreef Oblivion het volgende:
Vanochtend weer gedaan, en oh mijn hoofdhuid, alleen om mijn hoofdhuid doe ik het al...
En mijn haar glanst mooi.
Ik heb voor de 1ste stap, Andrelon, en voor de 2de stap biotherm (?)
Goed spul, werkt uitstekend, en mijn haar is schoon en glad...![]()
Had ik dit topic niet gezien, was er vorige week absoluut een schaar ingezet.
Was het spuugzat aan het worden...Leek wel stro...![]()
Hoofdhuid helemaal vol met berg...![]()
Alles is weg nu, ik wil niet eens meer naar de kapper...![]()
En, heb je al wat gevonden? Ik wil ook best eens CO proberen, maar ik weet niet echt wat ik dan als tweede conditioner moet gebruiken. Ik heb namelijk al tijden geen conditioner meer durven gebruiken omdat ik ook 2e-dag-plakhaar heb.quote:Op vrijdag 13 mei 2005 20:44 schreef GotC het volgende:
Herkenbaar..ik heb ook op-de-2e-dag-plakhaarBen beetje aan het zoeken welke cond. het beste werkt..tot nu toe niet echt wildenthousiast geworden van 1 bepaalde cond..maar hey
Komt vanzelf.
vanaf je nek naar beneden.quote:Op woensdag 8 juni 2005 09:55 schreef GotC het volgende:
Wat bedoelen ze met 'je lengte'? Het haar dat in feite langer is dan je hoofd (aangezien je je hele hoofd moet doen, staat daar)? Ik ga het iig effe proberen, zometeen naar de AH effe
Ah, dank, ik had het al wel gelezen, maar niet begrepen dat dat dan wat meer voor mij zou zijn. Ik vroeg me trouwens nog het volgende af: voor de tweede C staat er dat je een "zwaardere" conditioner kan gebruiken. Is het dan, aangezien ik meer last heb van te vet haar dan te droog haar, voor mij geen beter idee om twee keer de lichte (bijvoorbeeld die van Wella) te gebruiken?quote:Op woensdag 8 juni 2005 07:53 schreef DarkElf het volgende:
voor mensen die snel plakhaar krijgen is wat in deze post: Haarverzorging op een andere manier dan wassen alleen. staat natuurlijk ook een optie als je niet teveel shampoo wilt gebruiken
doe ik zelf ook wel eens, voornamelijk als ik haast heb.
wat ook héél fijn is voor droog haar --> Silk therapy (biosilk). Ik heb em een paar maanden geleden besteld bij www.haarshop.nl en het is echt geweldig!! je hoeft maar een paar druppels in je haar te doen na het wassen en als je het dan fohnt is het heel snel droog, en zo zacht!! kappers gebruiken het ook geloof ik.. en het ruikt ook echt lekkerquote:Op dinsdag 28 juni 2005 19:31 schreef Scandalous het volgende:
Door het blonderen is mijn haar gortdroog geworden, en sindsdien gebruik ik ook geen shampoo meer. Alleen conditioners en af en toe een haarmasker. Ik gebruik Marilyn en Retread van Lush, Color Love conditioner van Lee Stafford en Sheer Blonde van John Frieda. Niet allemaal tegelijk natuurlijk
Aroma masker van Gliss Kur vind ik trouwens het fijnst.
Ahh, goed idee!quote:Op dinsdag 28 juni 2005 22:43 schreef -moi- het volgende:
[..]
wat ook héél fijn is voor droog haar --> Silk therapy (biosilk). Ik heb em een paar maanden geleden besteld bij www.haarshop.nl en het is echt geweldig!! je hoeft maar een paar druppels in je haar te doen na het wassen en als je het dan fohnt is het heel snel droog, en zo zacht!! kappers gebruiken het ook geloof ik.. en het ruikt ook echt lekker
kost iets van 20 euro, maar je gebruikt zo weinig dat je er echt heel lang mee doet!
ok, ik wacht braaf afquote:Op woensdag 29 juni 2005 12:04 schreef Scandalous het volgende:
[..]
Ahh, goed idee!
En Darkelf, het is nog niet helemaal blond, dus ik wacht nog ff met foto's
Kammen doe ik dus al niet meerquote:Op woensdag 29 juni 2005 16:31 schreef DarkElf het volgende:
heb ik ook maar mijn haar wordt er niet dunner van
denk dat het haren zijn die sowieso los zouden komen
door kammen.
misschien de co. iets minder lang laten zitten en inmasseren?
deze: http://www.haarshop.nl/default.asp?part=product_details&product_id=15quote:Op woensdag 29 juni 2005 12:06 schreef Scandalous het volgende:
http://www.haarshop.nl/default.asp?part=product_list&cat=17
Hmm...welke gebruik jij, -moi- ?
volgens mij is dat gewoon natuurlijk.. door de verandering van de temperatuur steeds.. en als je conditioner gebruikt, dan glijden je haren er gewoon makkelijk tussenuit.. anders blijven ze gewoon los tussen je andere haren hangen ofzoquote:Op woensdag 29 juni 2005 16:12 schreef aldostuta het volgende:
Interessant dit. Probleem is dat ik oha na mijn haar gewassen te hebben absurd veel haren richting doucheputje zie drijven. Dat is al na een keer een conditioner inbrengen. als ik nu 2 keer een conditioner in moet gaan brengen en mijn hoofdhuid flink moet gaan masseren, zal dat alleen maar erger worden lijkt mij?
Ps: geldt het probleem van de Fructis shampoo ook voor de Frusctis gels?
Ik heb die ook van de kapper. Is echt heel erg fijn. Ruikt ontzettend lekker en je doet er erg lang mee! Echt een goed product!quote:Op donderdag 30 juni 2005 11:21 schreef -moi- het volgende:
[..]
deze: http://www.haarshop.nl/default.asp?part=product_details&product_id=15
hij staat op op nr. 2 bij topproducten![]()
[..]
quote:Was je krullen eenmaal per week met Andrélon Shampoo Volume + en 'was' het de overige keren met crèmespoeling. Kam je kletsnatte haar eenmaal door en knijp er vervolgens het meeste vocht uit. Knijp/druk je krullen droog met een microfiberdoek of een gewone handdoek. Let op: wrijf je haar in ieder geval niet droog; zo voorkom je dat het beschadigt en hierdoor droog en pluizig wordt.
nog steeds al is het soms wassen tussendoor CWC geworden, is toch beter voor mijn puntenquote:Op vrijdag 13 mei 2005 23:47 schreef DarkElf het volgende:
Ik CO meestal drie of vier keer in de week.
tussendoor was ik wel eens gewoon even snel, en dat is meer uit
tijdgebrek/gemakzucht.
ik gebruik nog steeds andrelon cream and care als eerste Cond., ook een grote fles voor weinig.quote:Op donderdag 21 juli 2005 20:42 schreef MadGuy het volgende:
Ik ben benieuwd welke eerste conditioners bij de die-hards hier nu het meeste heil hebben. Ik gebruikte een hele tijd de Hema cremespoeling voor normaal haar, ik ben benieuwd naar die van de Kruidvat, met name omdat dat übergrote flessen zijn en dus goedkoper!
OEH!quote:Op woensdag 11 mei 2005 11:23 schreef Oblivion het volgende:
DARKELF!!!! IK GA JE HEEL HARD KUSSEN!!!!![]()
![]()
![]()
Ik heb dus een hoofdhuid als er maar iets verkeerd gaat zit er gelijk berg op zit...![]()
De baby ziekte ja...![]()
En dit werkt! HET WERKT GEWOON!
Ik heb nog nooit NIET mijn hoofdhuid gevoeld.
Al na 1 keer werkt het!
Godsamme waar was je 10 jaar geleden...![]()
Als jij het risico van jeuk op je kop wil moet je kopen waar je zin in hebtquote:Op vrijdag 22 juli 2005 11:10 schreef MadGuy het volgende:
Ja, ik snap dat je het risico niet wilt nemen. Als ik het zo lees is het echter allemaal niets nieuws. Schadelijke dingen vermijden is onmogelijk omdat er steeds meer bekend wordt wat nu wel en niet schadelijk is voor je. Uiteindelijk is er voor elke stof wel een nadeel te vinden.
Ik wist niet dat ik haarproducten importeerdequote:
Grappig om te zien dat ik niet de enige Suave enthousiasteling ben. Maar mn fles conditioner is nu bijna op (meegenomen uit Amerika). Kun je de Suave produkten ook hier ergens in NL kopen? Het is trouwens een van de goedkopere merken in de states. Ik kocht een enorme fles conditioner voor 1 USD en het werkt perfectquote:Op vrijdag 22 juli 2005 13:09 schreef debby1973 het volgende:
Ik ben zelf helemaal verslaafd aan de spullen van jessicurl. Vooral de produkten van suave zijn heel geschikt voor co.
Perfect! thanks Debby, ga meteen ff kijken!quote:Op zaterdag 23 juli 2005 17:21 schreef debby1973 het volgende:
Je kunt ze op die site bestellen en volgens mij verkoopt zij het ook op een aantal punten. Staat denk ik wel op de site.
een fles van 444ml kost 3 euro.
gevonden:
Mariposa Import heeft distribiteurs in Amsterdam, Den Haag, Rotterdam, Leiden......
Voor meer info, stuur ons een e-mail. info@mariposa-import.com
Volgens mij zijn de drie die je noemt allemaal meer geschikt als tweede. Ik heb zelf de Kruidvat gele conditioner als eerste. Ik wissel CWC en CO trouwens aan beetje af, maar alleen shampoo doe ik niet meer. CWC kost echt nauwelijks meer tijd dan shampoo alleen.quote:Op zaterdag 23 juli 2005 20:32 schreef Alsgeenander het volgende:
Iemand een idee welke twee ik het beste kan gaan gebruiken?
En Samson? Heb je nog iets gevonden op die site?quote:Op zaterdag 23 juli 2005 18:16 schreef Samson het volgende:
[..]
Perfect! thanks Debby, ga meteen ff kijken!
Yep! die coconut conditioner met silk protein is dus degene die ik heb, precies dezelfde fles. Bij de wallmart voor USD 1 gekocht. Maar ik heb er ook wel iets meer voor over hoor. Ik heb al een emailtje gestuurd of ik het bv ook in Adam ergens kan kopen. Zo niet dan bestel ik het gewoon op de site. Je kunt als prive persoon (geen bedrijf dus) toch ook gewoon bestellen neem ik aan?quote:Op zondag 24 juli 2005 10:34 schreef debby1973 het volgende:
[..]
En Samson? Heb je nog iets gevonden op die site?
ok, top! eerst even wachten op een reactie op mn mail en anders dus online bestellen, bedankt voor je tip!quote:Op zondag 24 juli 2005 12:11 schreef debby1973 het volgende:
Ja, ik bestel daar bijna elke maand wel iets. Ze zijn daar echt heel aardig.
Ik heb al een mailtje terug ontvangen, heel snel dus en dat op een zondag! Ze gaf een andere contactpersoon in adam op met emailadres, dus die ook maar even gemaild, ben benieuwd!quote:Op zondag 24 juli 2005 12:32 schreef debby1973 het volgende:
Er komt wel 5,50 aan verzendkosten bij. Dus zou dan maar een flink voorraadje gaan bestellen. Maar ik denk dat je het wel in Amsterdam kunt ophalen hoor.
Ik zou het je graag vertellen maar durf het niet te zeggen. Als jij het aan de ingredienten kunt zien zal ik ze wel voor je opschrijven, maar het is nogal een lijst met ingewikkelde namen...quote:Op zondag 24 juli 2005 15:40 schreef MadGuy het volgende:
Zitten hier ook siliconen in?
zeker het proberen waard, zeer geschikt voor co en ruikt ook erg lekker tijdens het "wassen" cocos dus maar niet zo dat die lucht enorm in je haar blijft hangenquote:Op zondag 24 juli 2005 19:27 schreef MadGuy het volgende:
Oeh netjes. Misschien ook eens het proberen waard!
Hola!quote:Op zondag 24 juli 2005 20:08 schreef Yildiz het volgende:
TVP, ik ga dinsdag maar eens bij de Etos shoppen [14.gif]
Ik ben namelijk óók al mijn haar wat langer aan het laten groeien.
Ha Debby, nogmaals dank voor je tip, ik kan het vrijdag al ophalen in Adam en het is toevallig ook nog vlakbij mn werk! Komt heel goed uit dus.quote:Op zondag 24 juli 2005 12:32 schreef debby1973 het volgende:
Er komt wel 5,50 aan verzendkosten bij. Dus zou dan maar een flink voorraadje gaan bestellen. Maar ik denk dat je het wel in Amsterdam kunt ophalen hoor.
quote:Op donderdag 28 juli 2005 19:07 schreef Yildiz het volgende:
Als absolute noob.
CO methode, is dat de conditioner only?
Uit de OPquote:Op dinsdag 3 mei 2005 23:12 schreef DarkElf het volgende:
Haarverzorging op een andere manier dan wassen alleen:
Conditioner only!
[..]
Perfect Samson! Ben een weekje op vakantie geweest, vandaar de late reactie.quote:Op dinsdag 26 juli 2005 21:37 schreef Samson het volgende:
[..]
Ha Debby, nogmaals dank voor je tip, ik kan het vrijdag al ophalen in Adam en het is toevallig ook nog vlakbij mn werk! Komt heel goed uit dus.![]()
ik weet niet hoe het bij anderen is, en elk hoofd is anders natuurlijk maar bij mij leek het idd alsof mijn haar er even aan moest wennen.quote:Op maandag 1 augustus 2005 11:45 schreef PiperMaru het volgende:
Heb vanochtend voor het eerst CO geprobeerd. Als eerste conditioner Andrélon zomertarwe, en als tweede conditioner Lush American Cream.
Ik ben gematigd enthousiast, mijn haar voelt idd zacht aan, maar de slag die ik erin heb normaal, is er bijna helemaal uit. Het ziet er dus nu een beetje slap en futloos uit. Wordt dit nog beter als ik het vaker ga toepassen of is het normaal?
Ik heb het btw wel goed uitgespoeld dus dat kan het niet zijn.
no problemos, ik heb t trouwens nog niet, ze heeft de levering pas gisteren binnen gehad dus ik moet nog even wat afspreken. Hopelijk had je een lekker weekjequote:Op dinsdag 2 augustus 2005 07:32 schreef debby1973 het volgende:
[..]
Perfect Samson! Ben een weekje op vakantie geweest, vandaar de late reactie.
Pakjes zijn idd leuk, ik moet t deze keer echter zelf halen maar het is gelukkig in de buurtquote:Op dinsdag 2 augustus 2005 19:56 schreef debby1973 het volgende:
Vakantie was erg leuk, vliegen met onur air een stuk minder. Toen ik thuis kwam stond mijn pakje met jessicurl voor me klaar. Altijd leuk pakjes!!!
quote:Op dinsdag 28 juni 2005 22:43 schreef -moi- het volgende:
[..]
wat ook héél fijn is voor droog haar --> Silk therapy (biosilk). Ik heb em een paar maanden geleden besteld bij www.haarshop.nl en het is echt geweldig!! je hoeft maar een paar druppels in je haar te doen na het wassen en als je het dan fohnt is het heel snel droog, en zo zacht!! kappers gebruiken het ook geloof ik.. en het ruikt ook echt lekker
kost iets van 20 euro, maar je gebruikt zo weinig dat je er echt heel lang mee doet!
Ik ga lekker meedoen!quote:Op woensdag 11 mei 2005 11:23 schreef Oblivion het volgende:
DARKELF!!!! IK GA JE HEEL HARD KUSSEN!!!!![]()
![]()
![]()
Ik heb dus een hoofdhuid als er maar iets verkeerd gaat zit er gelijk berg op zit...![]()
De baby ziekte ja...![]()
En dit werkt! HET WERKT GEWOON!
Ik heb nog nooit NIET mijn hoofdhuid gevoeld.
Al na 1 keer werkt het!
Godsamme waar was je 10 jaar geleden...![]()
En dat zeg je nu, terwijl ik net shampoo heb gekocht voor gekleurd haarquote:Op maandag 17 oktober 2005 15:06 schreef DarkElf het volgende:
Cond tipje.
voor de mensen met gekleurd haar: nivea voor gekleurd haar. als cond na het gewoon wassen erg goed maar als tweede CO ook zeker! je haar wordt er erg zacht en glanzend van
Ik heb net een zooi kamille in de ovenschaal water gegooid, die staat te verdampen op de kachel om de luchtvogtigheid op peil te houden. Ruikt subtiel ontspannend in m'n kamer nuquote:Op dinsdag 31 januari 2006 13:15 schreef DarkElf het volgende:
Om het eens helemaal goed af te maken:
voor extra glans kun je een eetlepel honing mengen met een liter warm water en dit door je haar spoelen. (je hoeft het niet uit te spoelen,mag natuurlijk wel en is aan te raden als je meer honing gebruikt)
Voor blond haar: kamillethee zetten, goed sterk en dit na het wassen (afgekoeld) door je haar spoelen. even laten intrekken en weer even uitspoelen. Blond haar glanst er enorm door.
Ik gebruik het niet meer. Mijn haar werd er te zacht, te pluizig van. Met mate shampoo gebruiken werkt veeeeeel beter.quote:Op woensdag 31 mei 2006 18:10 schreef DarkElf het volgende:
schopje
ik was mijn haar de laatste tijd gewoon weer normaal, uit gemakzucht.
maar heb meteen weer last van mijn hoofdhuid dus misschien moet ik toch maar weer CO gaan doen want geen jeuk op je kop hebben is toch wel erg prettig.
Nog meer mensen die het wel, of niet meer, gebruiken?
zo zie je maar weer, elk haar is andersquote:Op vrijdag 2 juni 2006 10:49 schreef MadGuy het volgende:
[..]
Ik gebruik het niet meer. Mijn haar werd er te zacht, te pluizig van. Met mate shampoo gebruiken werkt veeeeeel beter.
wrs wel jaquote:Op vrijdag 2 juni 2006 10:54 schreef MadGuy het volgende:
Ik weet wel dat als ik teveel conditioner gebruik, dat mijn haar ook pluizig wordt. In CO gebruik je natuurlijk best veel conditioner. Daar ligt het dus aan.
Ik doe het nog wel alleen op een iets andere manier.quote:Op woensdag 31 mei 2006 18:10 schreef DarkElf het volgende:
schopje
ik was mijn haar de laatste tijd gewoon weer normaal, uit gemakzucht.
maar heb meteen weer last van mijn hoofdhuid dus misschien moet ik toch maar weer CO gaan doen want geen jeuk op je kop hebben is toch wel erg prettig.
Nog meer mensen die het wel, of niet meer, gebruiken?
Ah best, dan doe ik eerst die van Herbal Essences om em in te pakken, en daarna pas de John Frieda, want die lijkt me sterker.quote:Op vrijdag 2 juni 2006 12:05 schreef DarkElf het volgende:
ik denk dat je gewoon moet kijken naar wat bevalt. Gewoon een paar keer uitproberen.
ikzelf heb voor de eerste CO echt een hele simpele conditioner van het kruidvat (kost weinig) omdat je met de eerste CO best veel conditioner gebruikt omdat je je hele haar ermee inpakt zeg maar, en als tweede gebruik ik een conditioner met wat meer fratsen ( dus tegen pluis, anti statisch enzo)
Volgens mij zijn die nou niet zozeer slecht voor je haar, alswel niet zo goed voor je haar als dat je denkt dat ze zijn (doordenkertje). Hiermee bedoel ik dat je door de siliconen snel het gevoel hebt dat je haar glad en gezond is, terwijl dit heel goed mogelijk alleen oppervlakkig kan zijn door het siliconenlaagje.quote:Op zaterdag 17 juni 2006 22:36 schreef -Dries- het volgende:
Zijn shampoo's of conditioners met siliconen nou goed of slecht voor je haar?
quote:Op donderdag 29 juni 2006 20:28 schreef Findel het volgende:
Mag ik vragen, wat is de CO manier?
Ik heb zelf enorm last van vet haar. En wil graag weten hoe ik dit kan verminderen.
quote:Op dinsdag 3 mei 2005 23:12 schreef DarkElf het volgende:
Het mag dan wel een beetje vreemd klinken, maar het is mogelijk om balsem of conditioner te gebruiken in plaats van shampoo, en je haar zal even proper zijn! Vele mensen hebben er zelfs meer baat bij.
Voor CO ('Conditioner Only') is het best om een goedkope, lichte conditioner te gebruiken. Gebruik liever geen voedend of hydraterend product, maar een balsem die volume belooft, is beter. Als het te licht is om lang haar voldoende te verzorgen, zal het waarschijnlijk wel geschikt zijn voor CO. Maar, daarom is het ook belangrijk om na de wasbeurt je lengte te verzorgen met je normale, meer voedende conditioner.
Conditioners bevatten bestanddelen die talg en vuil losmaken van je haar en hoofdhuid, waardoor je ze gewoon van je haar kunt spoelen. Shampoos werken anders: die bevatten detergenten die de talg oplossen, maar daardoor wordt het beetje talg dat noodzakelijk is om je haar te beschermen, ook opgelost, waardoor je haar droog en kwetsbaar wordt.
Vaak wordt aangeraden je haar te wassen tot het 'piept' als je erover wrijft met je vingers. Dit is nu net hetgene wat je moet vermijden. Als je haar piept, is het inderdaad brandschoon, maar het zal niet zacht zijn, en je zult veel meer kans hebben dat het begint te kroezen. Je hoofdhuid wil dan de vochtbalans herstellen door meer talg te produceren, waardoor je haar dan weer vlugger vettig wordt. Daarom gebruik je beter geen shampoo's voor vet haar: ze zijn te agressief. Ze strippen je haar van alle talg, maar je hoofdhuid geraakt er alleen maar door uit balans en zal meer en meer talg blijven produceren.
Zelfs als je normaal geen conditioner op je hoofdhuid verdraagt omdat het je haar te vet maakt, is CO het proberen waard. Eens je het juiste product gevonden hebt, zal het je haar zacht, glanzend en gehydrateerd maken. En gezond haar is mooi haar!
Zo ga je te werk:
Maak je haar volledig nat, knijp er dan voorzichtig overtollig water uit. Neem genoeg conditioner om je hele haar te bedekken. Wees niet bang om teveel product te gebruiken - je haar moet volledig doordrenkt zijn met conditioner, en een beetje slijmerig aanvoelen. Nu kun je je haar opsteken of vlechten zodat het uit de weg is, of nog beter is om het te bedekken met een plastic douchekap. Laat dit minstens vijf minuten inwerken, langer is beter (ik krijg de beste resultaten met 10 tot zelfs 20 minuten).
Daarna laat je je haar weer los en masseer je je hoofdhuid. Hierdoor help je het vuil en de talg los te maken, dus dit is een belangrijke stap! Spoel hierna je haar grondig uit, tot wanneer het niet meer slijmerig, maar glad aanvoelt. Dit duurt langer om uit te spoelen dan shampoo, dus als je niet zeker bent, geef het nog een minuutje meer. Daarna breng je je zwaardere conditioner aan zoals je gewoonlijk doet na een shampoobeurt.
Meestal moet je echter wat experimenteren voor je de juiste manier van wassen gevonden hebt. Er kunnen vijf oorzaken zijn als je haar niet volledig proper is:
- de conditioner die je gebruikt hebt is niet licht genoeg. Voedende of hydraterende conditioners werken meestal niet voldoende.
- je hebt het niet lang genoeg laten inwerken.
- je hebt je hoofdhuid niet voldoende gemasseerd
- je hebt je haar niet voldoende uitgespoeld
- je hebt te weinig conditioner gebruikt.
Veel mensen hebben veel voordeel uit deze methode gehaald. Als je droog haar hebt, zal het je haar meer gehydrateerd maken. Als je vet haar hebt, zal het je hoofdhuid helpen om weer in balans te komen, zodat ze minder talg produceert. Het helpt golven en krullen uit te brengen, en het vermindert kroezend haar. Probeer het eens en merk het verschil!
quote:Op donderdag 29 juni 2006 20:46 schreef -Dries- het volgende:
[..]
Oké! Ik zal kijken of dit ook bij mij werkt! Bedankt!
[..]
bronquote:Er zijn zovele oliën die een echte weldaad zijn voor je haar, maar hoe gebruik je ze? Hier lees je enkele mogelijkheden.
- als haarmasker
Als je voldoende tijd hebt en zin hebt om jezelf in de watten te leggen. Je brengt voldoende olie aan zodat je haar volledig bedekt is door een oliefilm. Je hoeft je haar niet te doorweken met olie, want zo is de kans groot dat je je haar meerdere keren zult moeten wassen, waardoor het goede effect van de olie teniet kan gedaan worden. Daarna steek je je haar op of vlecht je het. Dit mag je gerust een nachtje laten inwerken alvorens je haar te wassen.
- als leave-in
Je kunt na het wassen een druppeltje olie verdelen over je vochtige haar. Als je haar eerder droog is, kun je dit ook af en toe gewoon op droog haar doen. Je haar zal hierdoor ook wat beschermd zijn tegen klitten en invloeden van buitenaf.
- als behandeling vóór het wassen
Een twintigtal minuten voor je je haar wast, kun je je haar licht bedekken met olie. Dit beschermt je haar zodat shampoos je haar minder zullen uitdrogen, en je haar soepel en glanzend zal zijn.
- als ontwarmiddel
Een druppeltje olie verdelen over het haar voor je het kamt kan ervoor zorgen dat ontwarren wat gemakkelijker gaat, zodat het haar minder beschadigd wordt.
Heel belangrijk om te onthouden is: "a little goes a long way". Begin met een klein beetje olie, als het niet genoeg blijkt te zijn kun je nog steeds een druppeltje bijnemen - maar over het algemeen heb je er echt niet zoveel nodig. Als je daarentegen veel ineens gebruikt, heb je minder zicht op de hoeveelheid en kan het zijn dat je haar er vlug vettig uitziet.
Ik heb het idd geprobeerd en mijn hoofd kan er minder goed tegen als ik langere tijd dezelfde shampoo of cond. gebruik. Ten eerste krijg ik jeuk van langdurig shampoo gebruik en verder lijkt het of mijn haar schoner wordt als ik afwissel.quote:
TipsAls je lange tijd na elkaar dezelfde producten gebruikt, kan het zijn dat je haar als het ware gewoon wordt aan de bestanddelen en minder goed reageert op de behandeling.
Daarom is het een goed idee om af en toe over te schakelen op andere producten waarvan je weet dat ze goed werken voor jouw haar. Sommigen gebruiken dezelfde shampoo of conditioner geen twee wasbeurten na elkaar, anderen wisselen per week of per twee weken.
Probeer het maar eens, je zult zien dat je haar beter reageert op de producten waarmee je het behandelt!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |