abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_39389894
Conditioner Only!
quote:

Het mag dan wel een beetje vreemd klinken, maar het is mogelijk om balsem of conditioner te gebruiken in plaats van shampoo, en je haar zal even proper zijn! Vele mensen hebben er zelfs meer baat bij.

Voor CO ('Conditioner Only') is het best om een goedkope, lichte conditioner te gebruiken. Gebruik liever geen voedend of hydraterend product, maar een balsem die volume belooft, is beter. Als het te licht is om lang haar voldoende te verzorgen, zal het waarschijnlijk wel geschikt zijn voor CO. Maar, daarom is het ook belangrijk om na de wasbeurt je lengte te verzorgen met je normale, meer voedende conditioner.

Conditioners bevatten bestanddelen die talg en vuil losmaken van je haar en hoofdhuid, waardoor je ze gewoon van je haar kunt spoelen. Shampoos werken anders: die bevatten detergenten die de talg oplossen, maar daardoor wordt het beetje talg dat noodzakelijk is om je haar te beschermen, ook opgelost, waardoor je haar droog en kwetsbaar wordt.
Vaak wordt aangeraden je haar te wassen tot het 'piept' als je erover wrijft met je vingers. Dit is nu net hetgene wat je moet vermijden. Als je haar piept, is het inderdaad brandschoon, maar het zal niet zacht zijn, en je zult veel meer kans hebben dat het begint te kroezen. Je hoofdhuid wil dan de vochtbalans herstellen door meer talg te produceren, waardoor je haar dan weer vlugger vettig wordt. Daarom gebruik je beter geen shampoo's voor vet haar: ze zijn te agressief. Ze strippen je haar van alle talg, maar je hoofdhuid geraakt er alleen maar door uit balans en zal meer en meer talg blijven produceren.

Zelfs als je normaal geen conditioner op je hoofdhuid verdraagt omdat het je haar te vet maakt, is CO het proberen waard. Eens je het juiste product gevonden hebt, zal het je haar zacht, glanzend en gehydrateerd maken. En gezond haar is mooi haar!

Zo ga je te werk:

Maak je haar volledig nat, knijp er dan voorzichtig overtollig water uit. Neem genoeg conditioner om je hele haar te bedekken. Wees niet bang om teveel product te gebruiken - je haar moet volledig doordrenkt zijn met conditioner, en een beetje slijmerig aanvoelen. Nu kun je je haar opsteken of vlechten zodat het uit de weg is, of nog beter is om het te bedekken met een plastic douchekap. Laat dit minstens vijf minuten inwerken, langer is beter (ik krijg de beste resultaten met 10 tot zelfs 20 minuten).
Daarna laat je je haar weer los en masseer je je hoofdhuid. Hierdoor help je het vuil en de talg los te maken, dus dit is een belangrijke stap! Spoel hierna je haar grondig uit, tot wanneer het niet meer slijmerig, maar glad aanvoelt. Dit duurt langer om uit te spoelen dan shampoo, dus als je niet zeker bent, geef het nog een minuutje meer. Daarna breng je je zwaardere conditioner aan zoals je gewoonlijk doet na een shampoobeurt.

Meestal moet je echter wat experimenteren voor je de juiste manier van wassen gevonden hebt. Er kunnen vijf oorzaken zijn als je haar niet volledig proper is:
- de conditioner die je gebruikt hebt is niet licht genoeg. Voedende of hydraterende conditioners werken meestal niet voldoende.
- je hebt het niet lang genoeg laten inwerken.
- je hebt je hoofdhuid niet voldoende gemasseerd
- je hebt je haar niet voldoende uitgespoeld
- je hebt te weinig conditioner gebruikt.

Veel mensen hebben veel voordeel uit deze methode gehaald. Als je droog haar hebt, zal het je haar meer gehydrateerd maken. Als je vet haar hebt, zal het je hoofdhuid helpen om weer in balans te komen, zodat ze minder talg produceert. Het helpt golven en krullen uit te brengen, en het vermindert kroezend haar. Probeer het eens en merk het verschil!
bron

[ Bericht 0% gewijzigd door DarkElf op 30-06-2006 13:36:10 ]
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_39390027
Mocht je CO niet prettig vinden, of te veel rompslomp vinden dan is de volgende methode iig een manier om je punten goed te beschermen:
quote:
Condition, wash, Conditon

quote:
Als je je haar wast, wil je dat je haar schoon is. Dat is logisch. Het probleem met de meeste shampoo's is echter dat ze te agressief zijn, en te ontvettend zijn, waardoor je haar te droog en kwetsbaar wordt.

Het is belangrijk om een zachte shampoo te vinden. Dat hoeft daarom niet de duurste te zijn, maar de goedkoopste zijn meestal ook niet ideaal. Het beste is een beetje te experimenteren en verschillende merken uit te proberen tot je een shampoo gevonden hebt die bij jouw haar past: die het zacht, glanzend en kroesvrij maakt.
Een goede balsem of conditioner vinden is nog belangrijker, omdat die je haar hydrateert en voedt, en dat is essentieel voor gezond haar. Maar kijk ook eens naar de bestanddelen. Zitten er producten in die eindigen op '-cone' ? Dit zijn siliconen. Sommige mensen hebben er baat bij, terwijl ze bij anderen droog, dof haar veroorzaken, en een jeukerige hoofdhuid. Ze laten een laagje achter op je haar, om het glanzend te doen lijken en gemakkelijk kambaar te maken, maar het is belangrijk om er aandacht aan te besteden hoe jouw haar erop reageert, want ze veroorzaken vaak meer kwaads dan goeds.

Er zijn verschillende methoden om je haar te wassen. Een eerste is 'CWC', wat staat voor 'Condition, Wash, Condition'. Het idee hierachter is dat je je haarlengte beschermt terwijl je je hoofdhuid wast. Zo ga je te werk:

Eerste stap: C
Nadat je je haar goed nat gemaakt hebt, knijp je het overtollige water voorzichtig uit je lengte. Dan breng je een lichte balsem (bijvoorbeeld Wella Kruidenbalsam) aan, vanaf je nek tot aan de punten. Nog niet uitspoelen.

Tweede stap: W
Dan neem je een beetje shampoo, die je tussen je handen wrijft om te doen schuimen. Masseer je hoofdhuid met je vingertoppen, terwijl je af en toe je handen opnieuw tegen elkaar wrijft om de shampoo te verdelen. Vergeet de achterkant van je hoofd niet. Als je de shampoo over je hele hoofd verdeeld hebt, kun je alles uitspoelen. De shampoo zal samen met het spoelwater over je lengte lopen, wat genoeg is om je lengte schoon te maken, zonder te ontvettend te zijn.

Derde stap: C
Nadat je de shampoo en de lichte balsem goed uitgespoeld hebt, kun je een zwaardere, hydraterende conditioner (bijvoorbeeld Nivea conditioners) aanbrengen. Deze laat je enkele minuten inwerken, waarna je weer goed spoelt. Eindig met koud water (brrr!), dit laat je haar glanzen.

Probeer het uit, je zult zeker het verschil merken!
bron
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_39390965
Wat ik tegenwoordig vaak doe, als jongen dan. Als ik klaar ben smeer ik me haar in met conditioner of cremespoeling, gewoon even snel doorheen halen. En als me haar dan opgedroogd is, kan ik mijn haar in model brengen met een héél klein beetje gel en zit het stukken beter.
pi_39398643
Vandaag, ipv CO wat ik van plan was, CWC gedaan en mijn haar voelt weer uitstekend.
CWC is echt veel beter voor mijn punten, als ik alleen met shampoo was kunnen die snel droog aan gaan voelen maar zo dus niet

Morgen maar weer eens op zoek naar een andere cond. Gebruik nu swarzkopf rozenolie en eentje van het kruidvat door elkaar maar een nieuwe is best een goed idee denk ik.

(altijd leuk neuzen bij het kruidvat)
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_39398892
Heb je de conditioners van suave al eens geprobeerd? Die zijn echt heel fijn en heel erg betaalbaar.
pi_39399173
quote:
Op vrijdag 30 juni 2006 18:18 schreef debby1973 het volgende:
Heb je de conditioners van suave al eens geprobeerd? Die zijn echt heel fijn en heel erg betaalbaar.
nee, zijn die bij het kruidvat te koop? Ik ken ze niet.
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_39399287
Nee, je kunt ze in sommige black hair salons kopen en bestellen bij mariposa. Er zit 444ml in en ze kosten iets van 3,75.
pi_39399302
quote:
Op vrijdag 30 juni 2006 18:31 schreef debby1973 het volgende:
Nee, je kunt ze in sommige black hair salons kopen en bestellen bij mariposa. Er zit 444ml in en ze kosten iets van 3,75.
misschien loop ik er ooit eens tegenaan
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_39463358
Fijn topic dit
pi_39463368
Bier is ook goed om je haar mee te wassen.
pi_39577032
heb nog steeds de simpele Cond. van het kruidvat maar heb erbij Glad en stijl van andrelon gekocht. van het weekend eens kijken of de CO dan ook bevalt.
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_40067933
quote:
Op vrijdag 30 juni 2006 18:31 schreef debby1973 het volgende:
Nee, je kunt ze in sommige black hair salons kopen
weet je welke ?
  zaterdag 22 juli 2006 @ 16:20:20 #14
144098 ChristianeV
Christiane rond de wereld
pi_40078072
ik heb altijd geleerd: was de haren OP je hoofd met shampoo, en was daarna de langere haren (dus dan juist niet die op de hoofdhuid) met conditioner. Omdat shampoo de onderkant van je haar uitdroogt dat dus alleen bovenop gebruiken, en omdat conditioner de wortels slap maakt (futloos haar tot gevolg) dat alleen op de onderste helft.
pi_40096386
hoe doe je dat dan ? de haren op je hoofd met shampoo wassen ? het beland op een gegeven moment -zwaartekracht- toch wel richting de punten, zeker als je het uit gaat spoelen.
  zondag 23 juli 2006 @ 07:33:35 #16
35189 Troel
scherp en bot
pi_40096390
Ik gebruik gewoon babyshampoo.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  zondag 23 juli 2006 @ 09:22:47 #17
144098 ChristianeV
pi_40096875
quote:
Op zondag 23 juli 2006 07:32 schreef janimie het volgende:
hoe doe je dat dan ? de haren op je hoofd met shampoo wassen ? het beland op een gegeven moment -zwaartekracht- toch wel richting de punten, zeker als je het uit gaat spoelen.
Met uitspoelen komt het er dan inderdaad langs, maar dat wordt meteen weggespoeld, krijgt niet echt een kans om in te trekken. Net genoeg om het even te reinigen of klaar te maken voor de conditioner die er daarna heel dik overheen gaat en die ik een paar minuten laat intrekken.
pi_40124945
quote:
Op zaterdag 22 juli 2006 16:20 schreef ChristianeV het volgende:
ik heb altijd geleerd: was de haren OP je hoofd met shampoo, en was daarna de langere haren (dus dan juist niet die op de hoofdhuid) met conditioner. Omdat shampoo de onderkant van je haar uitdroogt dat dus alleen bovenop gebruiken, en omdat conditioner de wortels slap maakt (futloos haar tot gevolg) dat alleen op de onderste helft.
Haarverzorging: een andere manier dan wassen alleen (#2)

soort cwc dus
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
  maandag 24 juli 2006 @ 19:15:56 #19
144098 ChristianeV
pi_40141061
en altijd naspoelen met koud water zodat de haarschubben zich sluiten en je geen frizz krijgt!
pi_40142949
En voor de mensen met krullen:
nooit je handdoek als een tulband om je hoofd wikkelen. Worden je krullen lang niet zo mooi. Voorover gaan staan en met de handdoek in je haar knijpen.
pi_40143115
quote:
Op maandag 24 juli 2006 20:22 schreef debby1973 het volgende:
En voor de mensen met krullen:
nooit je handdoek als een tulband om je hoofd wikkelen. Worden je krullen lang niet zo mooi. Voorover gaan staan en met de handdoek in je haar knijpen.
Ik heb 'm altijd heel eventjes op mijn hoofd, anders lek ik het hele huis onder. . Na een minuut of tien handdoek af, doorkammen en voorover hangen en knijpen.

Ik zit altijd alleen met mijn haar als het droog is. Als ik het dan uitkam, heb ik zo'n pluizenbol en ik weet nooit hoe ik dan weer mooie krullen krijg. .
Oi!
Op maandag 5 april 2004 21:27 schreef Lorax het volgende:
Ik had die kop van SC wel willen zien toen MUUS 'm in z'n bek scheet
pi_40143347
Ik deed dat ook altijd een minuut of 10. Ik knijp het nu een beetje droog met een microvezelhanddoek. En ik kam het niet meer uit nadat ik de cremespoeling heb uitgespoeld.
  woensdag 26 juli 2006 @ 18:03:06 #23
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_40209250
schaamteloze tvp, heb best vet haar en wil daar toch eens pogen vanaf te komen. Mischien lukt dat op deze manier.
Winnaar Agnes Kant knuffel 2010.
Indeed, what are the roots of western geometry? Nothing else but the Egyptian techniques of surveying property.
  woensdag 26 juli 2006 @ 18:33:06 #24
35189 Troel
scherp en bot
pi_40210140
Bij vet haar gewoon geen conditioner gebruiken en kijken of je niet teveel shampoo gebruikt.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_47779220
door een linkje in ander topic dacht ik hier weer ineens aan en ik vroeg me af of er nog mensen zijn die de CO manier gebruiken?

ik moet zelf bekennen dat ik door makkelijkheid weer veel mijn haar gewoon was maar af en toe neem ik nog even de tijd voor CO en dan zie ik toch weer waarom ik het eigenlijk meer zou moeten doen

Mijn haar ziet er werkelijk beter uit dan en belangrijkste: geen jeuk van shampoo meer.
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')