abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 2 juni 2006 @ 10:54:32 #276
69950 MadGuy
Fever Ray
pi_38467412
Ik weet wel dat als ik teveel conditioner gebruik, dat mijn haar ook pluizig wordt. In CO gebruik je natuurlijk best veel conditioner. Daar ligt het dus aan.
pi_38467446
quote:
Op vrijdag 2 juni 2006 10:54 schreef MadGuy het volgende:
Ik weet wel dat als ik teveel conditioner gebruik, dat mijn haar ook pluizig wordt. In CO gebruik je natuurlijk best veel conditioner. Daar ligt het dus aan.
wrs wel ja
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_38467674
quote:
Op woensdag 31 mei 2006 18:10 schreef DarkElf het volgende:
schopje

ik was mijn haar de laatste tijd gewoon weer normaal, uit gemakzucht.
maar heb meteen weer last van mijn hoofdhuid dus misschien moet ik toch maar weer CO gaan doen want geen jeuk op je kop hebben is toch wel erg prettig.

Nog meer mensen die het wel, of niet meer, gebruiken?
Ik doe het nog wel alleen op een iets andere manier.
Heb een shampoo gevonden (Andrelon) voor pluizig haar ofzo...
Daar doe ik een bolletje op mijn handpalm en dan een flinke dot conditioner erbij en even roeren, dan op het haar.
Geen last meer van mijn hoofdhuid.

En eens per week alleen conditioner.

Werkt best goed!

Oh en de stijtang van CHI hè? Helemaal GEWELDIG!
Steeds als ik tegen de lamp loop,
neem ik een stukje licht mee.
Knibbel, Knabbel etc met veel foto's! IV
pi_38467741
ja das ook een optie natuurlijk, het al vermengen. Is wel handig als je wel snel je haar wilt wassen.

en je hebt dus geen jeuk meer dan? *even mental note maakt voor de volgende keer wassen
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_38467780
Nope, geen jeuk en geen pijn.
Steeds als ik tegen de lamp loop,
neem ik een stukje licht mee.
Knibbel, Knabbel etc met veel foto's! IV
pi_38467807
ik zal het binnenkort eens proberen

maar eerst ga ik zondag eens lekker uitgebreid CO-en
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_38469647
Kzie dus dat je 2 conditioners moet gebruiken. Ik heb ééntje van John Frieda anti frizz, en van Herbal Essences voor droog haar. In welke volgorde moet ik ze gebruiken?
pi_38469952
ik denk dat je gewoon moet kijken naar wat bevalt. Gewoon een paar keer uitproberen.

ikzelf heb voor de eerste CO echt een hele simpele conditioner van het kruidvat (kost weinig ) omdat je met de eerste CO best veel conditioner gebruikt omdat je je hele haar ermee inpakt zeg maar, en als tweede gebruik ik een conditioner met wat meer fratsen ( dus tegen pluis, anti statisch enzo)
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_38472274
quote:
Op vrijdag 2 juni 2006 12:05 schreef DarkElf het volgende:
ik denk dat je gewoon moet kijken naar wat bevalt. Gewoon een paar keer uitproberen.

ikzelf heb voor de eerste CO echt een hele simpele conditioner van het kruidvat (kost weinig ) omdat je met de eerste CO best veel conditioner gebruikt omdat je je hele haar ermee inpakt zeg maar, en als tweede gebruik ik een conditioner met wat meer fratsen ( dus tegen pluis, anti statisch enzo)
Ah best, dan doe ik eerst die van Herbal Essences om em in te pakken, en daarna pas de John Frieda, want die lijkt me sterker.
pi_38507113
Na hoeveel wasbeurten moet je verschil merken? Keb het zonet even gedaan, nu maar hopen dat t niet zo super droog wordt.
pi_38518504
Nou, het is wel super zacht enzo, maar nog wel best droog. Al is dit pas na de eerste keer CO. Wat is eigenlijk beter voor droog haar? CO of CWC?
pi_38522999
je moet gewoon kijken wat bij jouw haar past ik zou het gewoon allebei een tijdje proberen, denk dat je pas na een tijdje kan zeggen of het werkt of niet en wat beter werkt : CWC of CO?
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
  zondag 4 juni 2006 @ 12:56:09 #288
69950 MadGuy
Fever Ray
pi_38526120
Tegen droog haar schijnt een oliebehandeling handig te zijn, maar dat durf ik nooit zo.
pi_38554004
Ik denk dat alle 2 conditioners die ik heb te zwaar zijn voor de eerste handelings beurt. Daarom wil ik graag die goedkope conditioner kopen van de kruidvat. Weet iemand hoe die eruit ziet of wat er op het etiket staat? Of is het makkelijk te herkennen.
  maandag 5 juni 2006 @ 11:45:53 #290
69950 MadGuy
Fever Ray
pi_38554193
Het is makkelijk te herkennen. Een übergrote fles en er staat cremespoeling op. De hoofdkleur is donkergeel/oranjeachtig, maar volgens mij hebben ze meerdere varianten.
pi_38554253
Ha mooi, dat moet dus niet zo moeilijk zijn.
pi_38956943
Zijn shampoo's of conditioners met siliconen nou goed of slecht voor je haar?
  zaterdag 17 juni 2006 @ 22:44:29 #293
69950 MadGuy
Fever Ray
pi_38957210
Dat verschilt per persoon. Dat zul je zelf uit moeten vinden.
pi_38958722
Ach zo, ik zal es kijken dan.
pi_38963931
quote:
Op zaterdag 17 juni 2006 22:36 schreef -Dries- het volgende:
Zijn shampoo's of conditioners met siliconen nou goed of slecht voor je haar?
Volgens mij zijn die nou niet zozeer slecht voor je haar, alswel niet zo goed voor je haar als dat je denkt dat ze zijn (doordenkertje). Hiermee bedoel ik dat je door de siliconen snel het gevoel hebt dat je haar glad en gezond is, terwijl dit heel goed mogelijk alleen oppervlakkig kan zijn door het siliconenlaagje.

Ik zou alleen nu niet zo een goede weten zonder siliconen. In Gliss Kur zit het in ieder geval wel.
pi_39367028
Mag ik vragen, wat is de CO manier?
Ik heb zelf enorm last van vet haar. En wil graag weten hoe ik dit kan verminderen.
i lala love M3rcury <3.
pi_39367749
quote:
Op donderdag 29 juni 2006 20:28 schreef Findel het volgende:
Mag ik vragen, wat is de CO manier?
Ik heb zelf enorm last van vet haar. En wil graag weten hoe ik dit kan verminderen.
quote:
Op dinsdag 3 mei 2005 23:12 schreef DarkElf het volgende:
Het mag dan wel een beetje vreemd klinken, maar het is mogelijk om balsem of conditioner te gebruiken in plaats van shampoo, en je haar zal even proper zijn! Vele mensen hebben er zelfs meer baat bij.

Voor CO ('Conditioner Only') is het best om een goedkope, lichte conditioner te gebruiken. Gebruik liever geen voedend of hydraterend product, maar een balsem die volume belooft, is beter. Als het te licht is om lang haar voldoende te verzorgen, zal het waarschijnlijk wel geschikt zijn voor CO. Maar, daarom is het ook belangrijk om na de wasbeurt je lengte te verzorgen met je normale, meer voedende conditioner.

Conditioners bevatten bestanddelen die talg en vuil losmaken van je haar en hoofdhuid, waardoor je ze gewoon van je haar kunt spoelen. Shampoos werken anders: die bevatten detergenten die de talg oplossen, maar daardoor wordt het beetje talg dat noodzakelijk is om je haar te beschermen, ook opgelost, waardoor je haar droog en kwetsbaar wordt.
Vaak wordt aangeraden je haar te wassen tot het 'piept' als je erover wrijft met je vingers. Dit is nu net hetgene wat je moet vermijden. Als je haar piept, is het inderdaad brandschoon, maar het zal niet zacht zijn, en je zult veel meer kans hebben dat het begint te kroezen. Je hoofdhuid wil dan de vochtbalans herstellen door meer talg te produceren, waardoor je haar dan weer vlugger vettig wordt. Daarom gebruik je beter geen shampoo's voor vet haar: ze zijn te agressief. Ze strippen je haar van alle talg, maar je hoofdhuid geraakt er alleen maar door uit balans en zal meer en meer talg blijven produceren.

Zelfs als je normaal geen conditioner op je hoofdhuid verdraagt omdat het je haar te vet maakt, is CO het proberen waard. Eens je het juiste product gevonden hebt, zal het je haar zacht, glanzend en gehydrateerd maken. En gezond haar is mooi haar!

Zo ga je te werk:

Maak je haar volledig nat, knijp er dan voorzichtig overtollig water uit. Neem genoeg conditioner om je hele haar te bedekken. Wees niet bang om teveel product te gebruiken - je haar moet volledig doordrenkt zijn met conditioner, en een beetje slijmerig aanvoelen. Nu kun je je haar opsteken of vlechten zodat het uit de weg is, of nog beter is om het te bedekken met een plastic douchekap. Laat dit minstens vijf minuten inwerken, langer is beter (ik krijg de beste resultaten met 10 tot zelfs 20 minuten).
Daarna laat je je haar weer los en masseer je je hoofdhuid. Hierdoor help je het vuil en de talg los te maken, dus dit is een belangrijke stap! Spoel hierna je haar grondig uit, tot wanneer het niet meer slijmerig, maar glad aanvoelt. Dit duurt langer om uit te spoelen dan shampoo, dus als je niet zeker bent, geef het nog een minuutje meer. Daarna breng je je zwaardere conditioner aan zoals je gewoonlijk doet na een shampoobeurt.

Meestal moet je echter wat experimenteren voor je de juiste manier van wassen gevonden hebt. Er kunnen vijf oorzaken zijn als je haar niet volledig proper is:
- de conditioner die je gebruikt hebt is niet licht genoeg. Voedende of hydraterende conditioners werken meestal niet voldoende.
- je hebt het niet lang genoeg laten inwerken.
- je hebt je hoofdhuid niet voldoende gemasseerd
- je hebt je haar niet voldoende uitgespoeld
- je hebt te weinig conditioner gebruikt.

Veel mensen hebben veel voordeel uit deze methode gehaald. Als je droog haar hebt, zal het je haar meer gehydrateerd maken. Als je vet haar hebt, zal het je hoofdhuid helpen om weer in balans te komen, zodat ze minder talg produceert. Het helpt golven en krullen uit te brengen, en het vermindert kroezend haar. Probeer het eens en merk het verschil!
pi_39389248
quote:
Op donderdag 29 juni 2006 20:46 schreef -Dries- het volgende:

[..]
Oké! Ik zal kijken of dit ook bij mij werkt! Bedankt!

[..]
i lala love M3rcury <3.
pi_39389746
zometeen duik ik ook maar weer eens de douche in voor een onvervalste CO beurt
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_39389811
en voor haar wat veel te verduren heeft van de zon, zee en wind:
quote:
Er zijn zovele oliën die een echte weldaad zijn voor je haar, maar hoe gebruik je ze? Hier lees je enkele mogelijkheden.

- als haarmasker
Als je voldoende tijd hebt en zin hebt om jezelf in de watten te leggen. Je brengt voldoende olie aan zodat je haar volledig bedekt is door een oliefilm. Je hoeft je haar niet te doorweken met olie, want zo is de kans groot dat je je haar meerdere keren zult moeten wassen, waardoor het goede effect van de olie teniet kan gedaan worden. Daarna steek je je haar op of vlecht je het. Dit mag je gerust een nachtje laten inwerken alvorens je haar te wassen.

- als leave-in
Je kunt na het wassen een druppeltje olie verdelen over je vochtige haar. Als je haar eerder droog is, kun je dit ook af en toe gewoon op droog haar doen. Je haar zal hierdoor ook wat beschermd zijn tegen klitten en invloeden van buitenaf.

- als behandeling vóór het wassen
Een twintigtal minuten voor je je haar wast, kun je je haar licht bedekken met olie. Dit beschermt je haar zodat shampoos je haar minder zullen uitdrogen, en je haar soepel en glanzend zal zijn.

- als ontwarmiddel
Een druppeltje olie verdelen over het haar voor je het kamt kan ervoor zorgen dat ontwarren wat gemakkelijker gaat, zodat het haar minder beschadigd wordt.

Heel belangrijk om te onthouden is: "a little goes a long way". Begin met een klein beetje olie, als het niet genoeg blijkt te zijn kun je nog steeds een druppeltje bijnemen - maar over het algemeen heb je er echt niet zoveel nodig. Als je daarentegen veel ineens gebruikt, heb je minder zicht op de hoeveelheid en kan het zijn dat je haar er vlug vettig uitziet.
bron
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')