abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 13 mei 2005 @ 20:58:54 #126
69950 MadGuy
Fever Ray
pi_26989067
quote:
Op woensdag 11 mei 2005 16:46 schreef Aventura het volgende:
Bij Kruidvat nu 3 flessen Schwarzkopf cremespoeling voor 3 euro
Bedankt voor de tip, maar ik leende eens die van moeders en niet alleen stonk die heel erg naar rozen, het maakte mijn hara ook nog enorm vettig. Ik ben met de Hema cremespoeling in de weer nu en het bevalt goed. De kapper zei vandaag dat mijn haar er gezond uitzag.

Ik denk dat ik vooral in de zomer enorm baat hierbij heb, dan heb ik meestal enorm droog haar.

Toch moet ik elke dag wel mijn haar wassen of CO-en, anders is het de volgende dag gewoon drie keer prut...
  vrijdag 13 mei 2005 @ 21:04:52 #127
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_26989236
quote:
Op vrijdag 13 mei 2005 20:58 schreef MadGuy het volgende:

[..]

Bedankt voor de tip, maar ik leende eens die van moeders en niet alleen stonk die heel erg naar rozen, het maakte mijn hara ook nog enorm vettig. Ik ben met de Hema cremespoeling in de weer nu en het bevalt goed. De kapper zei vandaag dat mijn haar er gezond uitzag.

Ik denk dat ik vooral in de zomer enorm baat hierbij heb, dan heb ik meestal enorm droog haar.

Toch moet ik elke dag wel mijn haar wassen of CO-en, anders is het de volgende dag gewoon drie keer prut...
Same Maar bij mij is m'n haar altijd vettig, hoop erop dat ik het eens in de 2 of 3 dagen kan gaan wassen/CO-en ipv elke dag.. Ik ga binnenkort ook effe naar de kapper, kijken wat ze zeggen
  vrijdag 13 mei 2005 @ 22:35:58 #128
16715 Mylene
*schatje*
pi_26991389
Ik CO 5 dagen in de week. Op maandag en donderdag was ik m'n haar met shampoo.
pi_26993603
Ik CO meestal drie of vier keer in de week.

tussendoor was ik wel eens gewoon even snel, en dat is meer uit
tijdgebrek/gemakzucht.
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_26995112
Afkicken! Je haar is niet vies!
Ik was het om de dag, als ik erg gezweet heb.
Anders spoel ik het gewoon uit.
Am I evil? Yes I am!
Am I evil? I am man!
  zaterdag 14 mei 2005 @ 01:04:08 #131
53708 ondeugend
Lost in Sound
pi_26995332
* ondeugend gaat het ook proberen.
And everything under the sun is in tune
But the sun is eclipsed by the moon.
And Prince is still here!
pi_26995588
Je haar alleen maar uitspoelen met water doet ook wonderen want dan krijg je je natuurlijke haarvetten terug. (shampoo en conditioners zijn helemaal niet goed voor je haar )

Als ik alleen maar een conditioner gebruik krijg ik wel zacht haar maar gruwelijk veel schilfers op mijn hoofd (en ik gebruik helemaal geen gel haarlak oid)
Zelf heb ik er meer baat bij om mijn haar met bier of ei te wassen. (stinkt alleen )
I'm pretty sure that coffee was invented by guys who were sittin' around smokin' anyways, right? And they just wanted to drink something that would let them stay up late and smoke fucking more! That's my theory.
  zaterdag 14 mei 2005 @ 01:22:15 #133
95608 Speth
Rorschach
pi_26995678
Ik heb dit geprobeerd, en het werkt... sort of. Gliss Kur hair repair gebruikt, m'n haar was redelijk schoon en minder droog dan normaal, maar ik kan niet zeggen dat het er beter uitzag dan wanneer ik douche met shampoo... Het werd nogal draderig (ik heb ook erg sluik haar).
pi_26998000
Ik moet zeggen dat m'n haar er een stuk zachter en minder pluizig van wordt. Van shampoo werd het altijd erg droog, ook al lengde ik een 'portie' shampoo aan met een beker water. M'n haar voelt schoon aan, echt prima!

Haar alleen uitspoelen met water doe ik ook wel, maar als je dat 2 dagen doet dan wordt je haar vanzelf érg vet. Als je helemaal geen shampoos gebruikt krijg je vanzelf wel dreadlocks dan
  zaterdag 14 mei 2005 @ 09:39:21 #135
82814 BBQ-kip
never say no to panda!
pi_26998596
Ah, goeie tip! Ga ik ook eens proberen
Kip, het meest veelzijjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjdige stukje kaas, panda!
pi_26999265
Ik heb het vanmorgen gedaan. Gewoon een keer met de doorkammer-conditioner van Schwarzkopf gewassen, daarna niet nog een conditioner. Na afloop lag er echt gigantische veel haar in het doucheputje, echt een hele pluk, terwijl er na normaal met shampoo wassen bijna niets in zit. Misschien dat het allemaal haren waren die er toch komende dagen uit gingen vallen en er nu makkelijker tussenuit gleden door de conditioner, maar ik was er niet blij mee! Zit te twijfelen of ik het een paar keer zal proberen of toch maar weer gewoon shampoo pak!
*Kleine muisjes hebben kleine wensjes; beschuitjes met gestampte mensjes*
pi_27002021
quote:
Op zaterdag 14 mei 2005 10:39 schreef Naamah het volgende:
Ik heb het vanmorgen gedaan. Gewoon een keer met de doorkammer-conditioner van Schwarzkopf gewassen, daarna niet nog een conditioner. Na afloop lag er echt gigantische veel haar in het doucheputje, echt een hele pluk, terwijl er na normaal met shampoo wassen bijna niets in zit. Misschien dat het allemaal haren waren die er toch komende dagen uit gingen vallen en er nu makkelijker tussenuit gleden door de conditioner, maar ik was er niet blij mee! Zit te twijfelen of ik het een paar keer zal proberen of toch maar weer gewoon shampoo pak!
Bizar, zou wel vreemd zijn dat enkel door conditioner te laten inwerken je haar meer uitvalt, zal volgens mij een andere oorzaak moeten hebben. Heb je misschien last van veel stress op het moment of eet je slecht? Mij bevalt de methode nog uitstekend. Ik merk nu gewoon dat juist van het vaker wassen mn haar ook sneller vet werd. Met deze methode droogt mn haar veel minder uit en is veel meer in balans. Ik blijf er enthousiast over
Doe maar gek, de rest van Nederland doet al gewoon genoeg
pi_27007001
Vanochtend weer gedaan, en oh mijn hoofdhuid, alleen om mijn hoofdhuid doe ik het al...
En mijn haar glanst mooi.

Ik heb voor de 1ste stap, Andrelon, en voor de 2de stap biotherm (?)
Goed spul, werkt uitstekend, en mijn haar is schoon en glad...

Had ik dit topic niet gezien, was er vorige week absoluut een schaar ingezet.
Was het spuugzat aan het worden...Leek wel stro...
Hoofdhuid helemaal vol met berg...
Alles is weg nu, ik wil niet eens meer naar de kapper...
Steeds als ik tegen de lamp loop,
neem ik een stukje licht mee.
Knibbel, Knabbel etc met veel foto's! IV
pi_27007204
quote:
Op zaterdag 14 mei 2005 17:32 schreef Oblivion het volgende:
Vanochtend weer gedaan, en oh mijn hoofdhuid, alleen om mijn hoofdhuid doe ik het al...
En mijn haar glanst mooi.

Ik heb voor de 1ste stap, Andrelon, en voor de 2de stap biotherm (?)
Goed spul, werkt uitstekend, en mijn haar is schoon en glad...

Had ik dit topic niet gezien, was er vorige week absoluut een schaar ingezet.
Was het spuugzat aan het worden...Leek wel stro...
Hoofdhuid helemaal vol met berg...
Alles is weg nu, ik wil niet eens meer naar de kapper...
Dat is goed om te horen! Ik wil zelf mn haar al jaren wat langer en keer op keer afgehaakt omdat het niet meer zat, droge bos, blabla. Maar nu gaat het uit de kunst. Ben dan ook heel blij dat ik dit topic tegenkwam
Doe maar gek, de rest van Nederland doet al gewoon genoeg
pi_27014577
Ik heb mijn haar nu ook twee keer op de CO manier gewassen. Ik ben gematigd tevreden. De laatste maanden gebruikte ik de shampoo en conditioner van Elseve voor gekleurd haar en dan werd mijn haar al na 1 dag vettig, terwijl ik daar nooit echt last van had. Voordat ik met CO ging wassen heb ik ook nog diverse topics op longhair.be gelezen. Ik heb voor de eerste lichte cremespoeling de cremevoeding van het Kruidvat gebruikt (groen etiket, 500 ml voor 1 euro zoveel). Bij het Kruidvat ook de conditioner van John Frieda voor Brunettes gekocht (veel te duur eigenlijk, eur 7,99). Maar goed. De eerst resultaten waren erg goed. Mijn haar was super zacht en werd niet snel vet. De enige fout die ik had gemaakt was mijn haar aan de lucht te laten drogen. Dat doe ik normaal nooit, omdat mijn haar daar erg frizzy van wordt. Door alle enthousiste verhalen heb ik het dus wel aan de lucht laten drogen en daar werd het toch nog wat frizzy van. Mijn tweede CO wasbeurt heb ik als tweede conditioner die van Herbal essences gebruikt (ook voor gekleurd haar. Resultaat iets minder, weer vanwege het aan de lucht laten drogen en dus de volgende dag wax gebruikt en dus sneller vet.
Anyway, lang verhaal, maar het komt erop neer dat ik zeker nog wel even blijf experimenteren met diverse conditioners en wijze van stylen.
En wat eerder ook al was opgemerkt, veel minder last van jeukende hoofdhuid
dus...
pi_27019519
Interessant topic!

Heb het al eerder tegen Schatje gezegd, maar nu ook tegen DarkElf: goede LIF-mod ben je! Vind ik zo leuk als mods zelf topics openen in 'hun' forum!

* Reese gaat de CO methode ook 'es uitproberen!
Eeuwig vijfentwintig
  zondag 15 mei 2005 @ 11:53:05 #142
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_27021723
M'n haar is nu al 2 dagen niet vet! Dat heb ik jaren niet meer gehad!
  zondag 15 mei 2005 @ 12:14:43 #143
69950 MadGuy
Fever Ray
pi_27022136
Nou ja, mijn haar is de volgende dag wel onhandelbaarder. Maar dat is niet raar, want dat had ik met shampoo ook. Een likje gelwax dan maar.

Het is echter niet vet. Dat valt wel weer mee. Even kijken hoe het zich de rest van de dag houdt.

Ik heb gisteren trouwens de tweede conditioner vervangen door een haarmasker. Dat is helemaal woepie. IK denk dat ik het gewoon ga afwisselen. Eén keer per week zo'n haarmasker, één keer shampoo en de rest CO. Maar dat moet ik nog even bekijken. Vandaag heb ik mijn haar niet gewassen.
  † In Memoriam † zondag 15 mei 2005 @ 15:28:47 #144
34726 Fratz
Max
pi_27027395
ik ga het ook maar eens proberen! ik ben benieuwd!
There are no secrets in life, just hidden truths that lie beneath the surface.
  vrijdag 20 mei 2005 @ 20:22:02 #145
69950 MadGuy
Fever Ray
pi_27196621
Ik ben benieuwd hoe degenen die het geprobeerd hebben en het nu een tijdje toepassen van de resultaten vinden...

Ik doe het nu al een tijdje. Meestal gebruik ik een HEMA Normaal cremespoeling als eerste conditioner en als tweede gebruik ik er eentje van L'Orèal Elvive tegen breekbaar en stug haar. Soms (ongeveer één keer in de week) wissel ik de laatste af met een haarmasker van Elvive. Ongeveer twee keer per week vervang ik de eerste conditoner door Elvive shampoo.

Het werkt wel moet ik zeggen. Mijn hoofdhuid lijkt wat rustiger te zijn geworden en mijn haar wat behandelbaarder. Ik ben benieuwd hoe dit op de lange termijn geldt...
pi_27727959
quote:
Op vrijdag 13 mei 2005 20:44 schreef GotC het volgende:
Herkenbaar..ik heb ook op-de-2e-dag-plakhaar Ben beetje aan het zoeken welke cond. het beste werkt..tot nu toe niet echt wildenthousiast geworden van 1 bepaalde cond..maar hey Komt vanzelf.
En, heb je al wat gevonden? Ik wil ook best eens CO proberen, maar ik weet niet echt wat ik dan als tweede conditioner moet gebruiken. Ik heb namelijk al tijden geen conditioner meer durven gebruiken omdat ik ook 2e-dag-plakhaar heb.
pi_27731420
voor mensen die snel plakhaar krijgen is wat in deze post: Haarverzorging op een andere manier dan wassen alleen. staat natuurlijk ook een optie als je niet teveel shampoo wilt gebruiken

doe ik zelf ook wel eens, voornamelijk als ik haast heb.
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
  woensdag 8 juni 2005 @ 09:55:16 #148
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_27733286
Wat bedoelen ze met 'je lengte'? Het haar dat in feite langer is dan je hoofd (aangezien je je hele hoofd moet doen, staat daar)? Ik ga het iig effe proberen, zometeen naar de AH effe
pi_27762534
Ik was ook om, maar begin me nu zorgen te maken. Mijn haar voelt loodzwaar en niet schoon (dat 'piepende' haar zit er kennelijk goed ingestampt). Ik hoop dat ik morgenvroeg niet met een vette kop wakker wordt en nogmaals onder de douche kan springen.

Ik heb hierdoor trouwens wel de Etos-cremespoelig ontdekt. Dag Lee Stafford, deze ruikt lekkerder!
pi_27764548
quote:
Op woensdag 8 juni 2005 09:55 schreef GotC het volgende:
Wat bedoelen ze met 'je lengte'? Het haar dat in feite langer is dan je hoofd (aangezien je je hele hoofd moet doen, staat daar)? Ik ga het iig effe proberen, zometeen naar de AH effe
vanaf je nek naar beneden.
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')