abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_27780048
Dat jullie zo'n last hebben van Fructis! Ik gebruik het al een hele tijd en m'n haar wordt er lekker zacht van, het ruikt lekker en er valt echt geen haar meer uit dan normaal =)
Sanity is (not) statistical
pi_27821474
quote:
Op woensdag 8 juni 2005 07:53 schreef DarkElf het volgende:
voor mensen die snel plakhaar krijgen is wat in deze post: Haarverzorging op een andere manier dan wassen alleen. staat natuurlijk ook een optie als je niet teveel shampoo wilt gebruiken

doe ik zelf ook wel eens, voornamelijk als ik haast heb.
Ah, dank, ik had het al wel gelezen, maar niet begrepen dat dat dan wat meer voor mij zou zijn. Ik vroeg me trouwens nog het volgende af: voor de tweede C staat er dat je een "zwaardere" conditioner kan gebruiken. Is het dan, aangezien ik meer last heb van te vet haar dan te droog haar, voor mij geen beter idee om twee keer de lichte (bijvoorbeeld die van Wella) te gebruiken?
  dinsdag 28 juni 2005 @ 19:31:06 #153
48575 Scandalous
pew pew pew
pi_28312603
Door het blonderen is mijn haar gortdroog geworden, en sindsdien gebruik ik ook geen shampoo meer. Alleen conditioners en af en toe een haarmasker. Ik gebruik Marilyn en Retread van Lush, Color Love conditioner van Lee Stafford en Sheer Blonde van John Frieda. Niet allemaal tegelijk natuurlijk

Aroma masker van Gliss Kur vind ik trouwens het fijnst.
"Would you guys stop it already?! Did you ever think that maybe there's more to life than being really, really, really, ridiculously good looking?"
pi_28312704
ben je blond scandalous? laat eens zien!
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_28319774
quote:
Op dinsdag 28 juni 2005 19:31 schreef Scandalous het volgende:
Door het blonderen is mijn haar gortdroog geworden, en sindsdien gebruik ik ook geen shampoo meer. Alleen conditioners en af en toe een haarmasker. Ik gebruik Marilyn en Retread van Lush, Color Love conditioner van Lee Stafford en Sheer Blonde van John Frieda. Niet allemaal tegelijk natuurlijk

Aroma masker van Gliss Kur vind ik trouwens het fijnst.
wat ook héél fijn is voor droog haar --> Silk therapy (biosilk). Ik heb em een paar maanden geleden besteld bij www.haarshop.nl en het is echt geweldig!! je hoeft maar een paar druppels in je haar te doen na het wassen en als je het dan fohnt is het heel snel droog, en zo zacht!! kappers gebruiken het ook geloof ik.. en het ruikt ook echt lekker

kost iets van 20 euro, maar je gebruikt zo weinig dat je er echt heel lang mee doet!
Strawberry Flavour..
  dinsdag 28 juni 2005 @ 23:21:17 #156
16715 Mylene
*schatje*
pi_28321225
Ik gebruik het ook. Inderdaad geweldig spul .
  woensdag 29 juni 2005 @ 09:02:57 #157
82814 BBQ-kip
never say no to panda!
pi_28327975
Dat Silk therapy (biosilk), bevat dat siliconen?
Ik gebruik nu best veel producten van John Frieda en dat bevalt op zich wel goed, ware het niet dat in het serum siliconen zitten die mijn haar er goed uit doen zien en voelen als het er in zit, maar het stiekem alleen maar droger maken....
En dat is natuurlijk niet wat ik wil.
Dus als je even de achterkant van het flesje zou willen checken voor kipje dan ben je een schattie!
Kip, het meest veelzijjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjdige stukje kaas, panda!
pi_28328845
nope geen siliconen, of een woord dat op siliconen lijkt... geschikt voor elke dag
Strawberry Flavour..
  woensdag 29 juni 2005 @ 10:02:16 #159
82814 BBQ-kip
never say no to panda!
pi_28329125
Helemaal niks wat eindigt op -one of -cone?
Mooi, dan ga ik het van de week ebstellen denk ik
Kip, het meest veelzijjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjdige stukje kaas, panda!
  woensdag 29 juni 2005 @ 10:06:41 #160
110488 kokoskip
Wil je daar een nootje bij?
pi_28329257
Ik ga het morgen is proberen (Werkt het ook met 2 in 1 shampoo+conditioner? anders is het zo zonde om die weg te laten rotten haha )
I love lush!
pi_28329260
oh, wel cyclomethicone en dimethicone ? ik weet niet of dat verband heeft met siliconen?

en andere kip, je stopt het gewoon na het wassen in je haar, en je haar wordt nóg zachter
Strawberry Flavour..
  woensdag 29 juni 2005 @ 10:08:47 #162
16715 Mylene
*schatje*
pi_28329315
Cyclomethicone is een derivaat van siliconen. Het antwoord is dus ja .
  woensdag 29 juni 2005 @ 10:25:45 #163
69950 MadGuy
Fever Ray
pi_28329838
Wat is nu eigenlijk de werking, het nut of het nadeel van siliconen in shampoo's en conditioners?
  woensdag 29 juni 2005 @ 10:53:36 #164
82814 BBQ-kip
never say no to panda!
pi_28330591
Siliconen laten je haar lekker zacht en niet-pluizig aanvoelen en eruit zien.
Maar stiekem zijn ze de pest voor je haar... dat merk je als je het uitwast en het gewoon naturel laat drogen, mijn haarpunten zijn een stuk droger en stro-iger dan wanneer ik het niet daarvoor had gebruikt...
Stop ik het serum (siliconen dus) er dan weer in, dan is (lijkt) het weer zacht en glanzend en gezond... tot ik het weer uitwas en naturel laat drogen...

Ik hou het op de verzorgingslijn van Sunsilk, in Nederland niet te koop (alleen die haarcreme/lotion van Andrelon komt uit die lijn, maar er zijn o.a. in de U.K. veeeel meer soorten verkrijgbaar.
http://www.sunsilk.com/ma(...)/0,,10-3-2-2,00.html
Ik heb een paar soorten haarcreme hiervan en conditioners. De haarcreme is lekker cremig als je het in je haar doet, maar trekt er helemaal in tijdens het opdrogen (ik laat het altijd natuurlijk drogen, dus zonder fohn). Het is dan niet vettig meer (wel beetje afhankelijk van welke creme je uit de lijn kiest) en geeft een beetje meer of minder versteviging, afhankelijk van de soort

Alleen wel klote dat ik dus steeds naar het buitenland moet om in te slaan is zulk fijn spul!
Dan maar weer een tripje naar Frankrijk (beperkter assortiment) of de U.K.
  woensdag 29 juni 2005 @ 11:07:25 #165
69950 MadGuy
Fever Ray
pi_28331031
Ik denk dat her heel erg aan de haarsoort ligt, of je haar baat heeft bij siliconen-toevoegingen.
  woensdag 29 juni 2005 @ 11:10:14 #166
82814 BBQ-kip
never say no to panda!
pi_28331112
Mijn haar vindt siliconen in ieder geval niet lief

Heb nog een Nederlandstalige site gevonden van Sunsilk, helaas gericht op de Belgische situatie... dus misschien binnenkort een dagje Antwerpen doen
http://www.sunsilk.com/ma(...)lk/0,,10-8-7,00.html
  woensdag 29 juni 2005 @ 12:04:51 #167
48575 Scandalous
pew pew pew
pi_28332831
quote:
Op dinsdag 28 juni 2005 22:43 schreef -moi- het volgende:

[..]

wat ook héél fijn is voor droog haar --> Silk therapy (biosilk). Ik heb em een paar maanden geleden besteld bij www.haarshop.nl en het is echt geweldig!! je hoeft maar een paar druppels in je haar te doen na het wassen en als je het dan fohnt is het heel snel droog, en zo zacht!! kappers gebruiken het ook geloof ik.. en het ruikt ook echt lekker

kost iets van 20 euro, maar je gebruikt zo weinig dat je er echt heel lang mee doet!
Ahh, goed idee!

En Darkelf, het is nog niet helemaal blond, dus ik wacht nog ff met foto's
"Would you guys stop it already?! Did you ever think that maybe there's more to life than being really, really, really, ridiculously good looking?"
  woensdag 29 juni 2005 @ 12:06:05 #168
48575 Scandalous
pew pew pew
pi_28332872
pi_28340763
quote:
Op woensdag 29 juni 2005 12:04 schreef Scandalous het volgende:

[..]

Ahh, goed idee!

En Darkelf, het is nog niet helemaal blond, dus ik wacht nog ff met foto's
ok, ik wacht braaf af
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_28342198
Interessant dit. Probleem is dat ik oha na mijn haar gewassen te hebben absurd veel haren richting doucheputje zie drijven. Dat is al na een keer een conditioner inbrengen. als ik nu 2 keer een conditioner in moet gaan brengen en mijn hoofdhuid flink moet gaan masseren, zal dat alleen maar erger worden lijkt mij?

Ps: geldt het probleem van de Fructis shampoo ook voor de Frusctis gels?
I didn't lose my mind, it was mine to give away.
pi_28342929
heb ik ook maar mijn haar wordt er niet dunner van
denk dat het haren zijn die sowieso los zouden komen
door kammen.

misschien de co. iets minder lang laten zitten en inmasseren?
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_28343084
quote:
Op woensdag 29 juni 2005 16:31 schreef DarkElf het volgende:
heb ik ook maar mijn haar wordt er niet dunner van
denk dat het haren zijn die sowieso los zouden komen
door kammen.

misschien de co. iets minder lang laten zitten en inmasseren?
Kammen doe ik dus al niet meer . Ik kan mijn haar gelukkig met mijn handen in model brengen.
Het in laten werken lijkt mij niet het probleem; het uitspoelen lijkt mij dat eerder.
I didn't lose my mind, it was mine to give away.
pi_28353282
quote:
Op woensdag 29 juni 2005 12:06 schreef Scandalous het volgende:
http://www.haarshop.nl/default.asp?part=product_list&cat=17

Hmm...welke gebruik jij, -moi- ?
deze: http://www.haarshop.nl/default.asp?part=product_details&product_id=15

hij staat op op nr. 2 bij topproducten
quote:
Op woensdag 29 juni 2005 16:12 schreef aldostuta het volgende:
Interessant dit. Probleem is dat ik oha na mijn haar gewassen te hebben absurd veel haren richting doucheputje zie drijven. Dat is al na een keer een conditioner inbrengen. als ik nu 2 keer een conditioner in moet gaan brengen en mijn hoofdhuid flink moet gaan masseren, zal dat alleen maar erger worden lijkt mij?

Ps: geldt het probleem van de Fructis shampoo ook voor de Frusctis gels?
volgens mij is dat gewoon natuurlijk.. door de verandering van de temperatuur steeds.. en als je conditioner gebruikt, dan glijden je haren er gewoon makkelijk tussenuit.. anders blijven ze gewoon los tussen je andere haren hangen ofzo
Strawberry Flavour..
pi_28358210
Na 2 maanden weet ik zeker dat ik nooit meer op de "normale" manier mijn haar zal wassen. Als ik weinig tijd heb was ik CWC en bij meer tijd CO. Mijn haar is zachter en minder vet. In eerste instantie dacht ik na het lezen van alle enthousiaste verhalen dat dit een wondermethode was die alle problemen met mijn haar zou oplossen en dat is niet het geval, maar het maakt het wel een stuk beter. In de afgelopen periode heb ik nog een paar keer mijn haar op de oude manier gewassen en van het resultaat werd ik niet blij.

Wat betreft haaruitval, heb ik al jaren last van (het hele jaar door) en met deze methode wordt het niet meer en niet minder. En ik ben nog steeds niet kaal en heb nog steeds best een volle bos.
dus...
  dinsdag 5 juli 2005 @ 22:54:09 #175
69464 Lisariya
After I became myself
pi_28530363
quote:
Op donderdag 30 juni 2005 11:21 schreef -moi- het volgende:

[..]

deze: http://www.haarshop.nl/default.asp?part=product_details&product_id=15

hij staat op op nr. 2 bij topproducten
[..]
Ik heb die ook van de kapper. Is echt heel erg fijn. Ruikt ontzettend lekker en je doet er erg lang mee! Echt een goed product!
pi_28536587
Hmmm toch een keer proberen....
"The more you know who you are, and what you want, the less you let things upset you."
  † In Memoriam † maandag 18 juli 2005 @ 22:56:03 #177
7074 moussy
kuttekop
pi_28926480
En nu snap ik dus dat het haar van mn kinderen altijd net stro is na de shampoo-ronde

Wij gaan dit ook proberen
Je zou er haast een boek over schrijven!
  † In Memoriam † maandag 18 juli 2005 @ 23:38:16 #178
7074 moussy
kuttekop
pi_28928247
Mijn zoon krijg af en toe een likje brylcreem in zn haar, zou ik dat er nog wel uitkrijgen met de CO manier dan?

Het moet volgens de CO manier iig tijdelijk zijn, ik smeer het er nml in tegen de pluis
  † In Memoriam † maandag 18 juli 2005 @ 23:46:32 #179
7074 moussy
kuttekop
pi_28928586
Andrelon doet er ook aan bij krullend haar..
quote:
Was je krullen eenmaal per week met Andrélon Shampoo Volume + en 'was' het de overige keren met crèmespoeling. Kam je kletsnatte haar eenmaal door en knijp er vervolgens het meeste vocht uit. Knijp/druk je krullen droog met een microfiberdoek of een gewone handdoek. Let op: wrijf je haar in ieder geval niet droog; zo voorkom je dat het beschadigt en hierdoor droog en pluizig wordt.
pi_28928677
quote:
Op vrijdag 13 mei 2005 23:47 schreef DarkElf het volgende:
Ik CO meestal drie of vier keer in de week.

tussendoor was ik wel eens gewoon even snel, en dat is meer uit
tijdgebrek/gemakzucht.
nog steeds al is het soms wassen tussendoor CWC geworden, is toch beter voor mijn punten
merkte ik.

ben er iig tevreden over
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_28977545
niet-zo-stiekeme tvp

ik ga het iig ook proberen, ik heb lang haar met natuurlijke krul. Ik zit nu aan de John Frieda brilliant brunette, wat ik al helemaal geweldig vind werken, want krijg hele mooie glans ervan en mn krullen vallen ook mooi in elkaar. Gelukkig sowieso geen pluishaar, dat scheelt al.
Maar goed, alles om nog mooier haar te krijgen, natuurlijk
Maar ik leef dus wel?
  † In Memoriam † donderdag 21 juli 2005 @ 20:35:43 #182
7074 moussy
kuttekop
pi_29019810
dit is een wonder Ik heb het nu 1x met het haar van mn zoon gedaan en het is zacht, zonder smeersels, spraytjes of wat dan ook

Morgen is mn dochter aan de beurt die heel dun fijn haar heeft. Zoon heeft trouwens kroes en krul.
  donderdag 21 juli 2005 @ 20:42:01 #183
69950 MadGuy
Fever Ray
pi_29019981
Ik ben benieuwd welke eerste conditioners bij de die-hards hier nu het meeste heil hebben. Ik gebruikte een hele tijd de Hema cremespoeling voor normaal haar, ik ben benieuwd naar die van de Kruidvat, met name omdat dat übergrote flessen zijn en dus goedkoper!
  † In Memoriam † donderdag 21 juli 2005 @ 20:46:44 #184
7074 moussy
kuttekop
pi_29020118
Nou ik heb het voor mn zoon simpel gehouden, omdat "men"zegt, dat je haar-huid gaat wennen aan dure producten en hij is bijna 2 dus ik ga het hem niet aan doen om straks als ie puber is creme van 20 euro per fles moet kopen

Voor de eerste ronde heb ik creme van de lidl gebruikt en voor de 2de ronde palmolive
pi_29025824
Ik heb ook van mezelf pluizig haar, dus ga het denk ik ook een keertje proberen.
Gebruik nu anti-roosshampoo van fructis (in dit topic niet zulke positieve berichten over gehoord en snap nu ineens waarom ik van de winter wat haaruitval had) en een een conditioner van glisskur (liquid silk, die roze) die juist wel enorm goed bevalt. Veel minder pluizen en goed doorkambaar. Daarna altijd wat creamwax van glisskur erdoor en het zit behoorlijk goed. Maar ben nog altijd niet helemaal van dat pluis af, dus ga toch maar eens voor een goedkope conditioner kijken om het eens uit te proberen.
Lijkt me een goede tip
pi_29031210
Haarverzorging is voor losers. Vergeet niet dat je het beste helemaal niets aan je haar kunt doen, dan pas wordt het echt gezond. Al die middeltjes, shampootjes, spoelinkjes bla bla... je kunt net zo goed je geld door de goot heen wassen.
pi_29031233
quote:
Op donderdag 21 juli 2005 20:42 schreef MadGuy het volgende:
Ik ben benieuwd welke eerste conditioners bij de die-hards hier nu het meeste heil hebben. Ik gebruikte een hele tijd de Hema cremespoeling voor normaal haar, ik ben benieuwd naar die van de Kruidvat, met name omdat dat übergrote flessen zijn en dus goedkoper!
ik gebruik nog steeds andrelon cream and care als eerste Cond., ook een grote fles voor weinig.

♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
  † In Memoriam † vrijdag 22 juli 2005 @ 09:05:14 #188
7074 moussy
kuttekop
pi_29031638
Ik zou niet het allergoedkoopste spul nemen, daar zit vrij vaak een hormoonverstorende stof in.

Meer hier over vind je hier.
  vrijdag 22 juli 2005 @ 09:35:54 #189
69950 MadGuy
Fever Ray
pi_29032152
Ja, maar in dat tabelletje gaat het over shampoo's. Met CO is het juist de truuk dat je die vermijdt...
  † In Memoriam † vrijdag 22 juli 2005 @ 09:38:48 #190
7074 moussy
kuttekop
pi_29032191
Ja klopt, maar het lijkt mij dat als het in shampoo zit, het ook wel in C zit ik ga daar dus iig vanuit, neem liever het zekere voor het onzekere.
  vrijdag 22 juli 2005 @ 11:10:00 #191
69950 MadGuy
Fever Ray
pi_29034086
Ja, ik snap dat je het risico niet wilt nemen. Als ik het zo lees is het echter allemaal niets nieuws. Schadelijke dingen vermijden is onmogelijk omdat er steeds meer bekend wordt wat nu wel en niet schadelijk is voor je. Uiteindelijk is er voor elke stof wel een nadeel te vinden.
pi_29035515
quote:
Op woensdag 11 mei 2005 11:23 schreef Oblivion het volgende:
DARKELF!!!! IK GA JE HEEL HARD KUSSEN!!!!

Ik heb dus een hoofdhuid als er maar iets verkeerd gaat zit er gelijk berg op zit...
De baby ziekte ja...
En dit werkt! HET WERKT GEWOON!
Ik heb nog nooit NIET mijn hoofdhuid gevoeld.
Al na 1 keer werkt het!
Godsamme waar was je 10 jaar geleden...
OEH!

Ik denk dat ik het nu ook maar eens ga proberen...
Ik heb dus ook al jaaaaaaaaaaaaaaaaren last van berg. En ik wil ook wel eens van het vage getintel en de daaropvolgende jeuk af.

En als ik zo de reactie van Oblivion lees....
W ~ H ~ T
pi_29035546
wat is berg?
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_29035691
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
  † In Memoriam † vrijdag 22 juli 2005 @ 12:43:20 #195
7074 moussy
kuttekop
pi_29036685
quote:
Op vrijdag 22 juli 2005 11:10 schreef MadGuy het volgende:
Ja, ik snap dat je het risico niet wilt nemen. Als ik het zo lees is het echter allemaal niets nieuws. Schadelijke dingen vermijden is onmogelijk omdat er steeds meer bekend wordt wat nu wel en niet schadelijk is voor je. Uiteindelijk is er voor elke stof wel een nadeel te vinden.
Als jij het risico van jeuk op je kop wil moet je kopen waar je zin in hebt
pi_29037295
jeuk op mijn hoofd krijg ik van 8 van de 10 shampoo's , dure of goedkope, dat maakt niets uit daarom is deze oplossing zo goed voor mij. Ik heb al zo lang geen jeuk meer hiermee (ook met cond/wash/cond trouwens), ben ik erg blij mee.
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_29037356
Ik was mijn haar al ongeveer 1 jaar met conditioner. EÉn keer in de 2 weken was ik het ongeveer nog met shampoo. Maar dan wel met shampoo van lush of van jessicurl. Dat is namelijk op natuurlijke basis en zonder siliconen. Als jullie een goede conditioner willen dan moeten jullie echt eens kijken op:
http://www.mariposa-import.com/
Dit is een site met allemaal conditioners en shampoo's die geschikt zijn voor deze manier van haren "wassen".
no-pooers betekend dus zonder shampoo
Ik ben zelf helemaal verslaafd aan de spullen van jessicurl. Vooral de produkten van suave zijn heel geschikt voor co.
  vrijdag 22 juli 2005 @ 18:03:52 #198
26341 Mariposa
Telt af...
pi_29045839
quote:
Ik wist niet dat ik haarproducten importeerde

Had ik dat maar eerder geweten, ik heb helaas ook flink krullend, kroeserig en pluisend haar. Ik ga de CO en CWC-methode ook maar uit proberen. Hopelijk brengt het verbetering. Ik heb trouwens van de Tuinen TE TAO - Chinese Herbal Therapy - voor Frizzy hair. Voor mijn soort haar is dat erg fijn om te gebruiken. Ben een tijdje bezig om eerst mijn oude shampoo's en conditioners op te maken (Pantene Pro-V - Perfecte Krul, dat zou ik trouwens afraden, al werkt de mousse wel weer goed) en merk eik toch wel verschil.
"No hay mal que por bien no venga" Geen ongeluk zo groot, of er is altijd nog wel een geluk bij
pi_29053698
klinkt goed darkelf ik heb zelf ook altijd zo'n crappie hoofdhuid. "mijn" huidarts zegt dat het psoriasis is maar hij lult als n mtherfcker keb ook haaruitval gehad, ben pas 18, gelukkig is dat nu weer op de goede weg. maar weinig mensen die t opvallen. echt tof.
Jij de 'bink hier'?! Je bent het stinkdier!
Jij drinkt kindercola, ik drink flink bier! :D
  vrijdag 22 juli 2005 @ 23:48:23 #200
69950 MadGuy
Fever Ray
pi_29053745
Is het dan niet gewoon psoriasis?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')