Dat ligt aan je ipodquote:Op zaterdag 30 april 2005 01:17 schreef Skv het volgende:
Vreet ie dan niet ontzettens snel je batterij leeg?
Mn iPod doet het met dopjes maar 4 uur.
Oorwarmers moet ook niet zoveel uitmaken denk ikquote:Op zaterdag 30 april 2005 01:20 schreef Skv het volgende:
Nee, ik bedoel of het veel verschil maakt of ik een ontzettende set oorwarmers dr aan hang, of mn gewone dopjes qua verbruik..
Wat kostte die PMX60 trouwens?
Tis zoiezo stom om meer als 100 euro uit te geven aan iets wat je aan een draagbaar muziekspelertje hangtquote:Op zaterdag 30 april 2005 01:24 schreef rbman het volgende:
[offtopic]
Neem een Pioneer HDJ-1000, heb m zelf ook
Super headphones, helaas wel iets boven het budget: 249,= euro
[ontopic]
Voor 35 euro kan je niet veel verwachten, je hebt er amper fatsoenlijke oordopjes voor helaas.
Ik heb het niet over de spelerquote:
Ik hou wijs me mondquote:
Wat nou weer.quote:
Flikker toch op manquote:Op zaterdag 30 april 2005 01:24 schreef rbman het volgende:
[offtopic]
[ontopic]
Voor 35 euro kan je niet veel verwachten, je hebt er amper fatsoenlijke oordopjes voor helaas.
Dan heb je ook niet de HD590 opgehad...quote:Op zaterdag 30 april 2005 04:16 schreef Douwe het volgende:
[..]
Flikker toch op man
Heb zelf een Sennheiser HD207, een prima hoofdtelefoon die me niet meer kostte dan 29.95 (wel in België). Heb hem in de winkel vergeleken met meerdere hoofdtelefoons, van heel duur tot heel goedkoop, maar geen van de duurdere modellen kon me dusdanig overtuigen dat ik die zou kopen.
Jij bent zeker zo'n rare audiofiel :\quote:Op zaterdag 30 april 2005 01:24 schreef rbman het volgende:
[offtopic]
[ontopic]
neeh hij is de wannabeequote:Op zaterdag 30 april 2005 09:54 schreef SvenM het volgende:
[..]
Jij bent zeker zo'n rare audiofiel :\
het verschil tussen een goede en een slechte hoofdtelefoon herkennen, en vervolgens het geld (over) hebben voor die goede hoofdtelefoon maakt je nog geen audiofiel.quote:Op zaterdag 30 april 2005 09:54 schreef SvenM het volgende:
[..]
Jij bent zeker zo'n rare audiofiel :\
Wat een crap zeg, voor 35 pleuro heb je een prima koptelefoon, dat jij je hebt laten tillen door er 249 voor te betalen dat is dan wel weer jammer. Zelf heb ik 1 van Philips en dat ding is gewoon erg goed en die was 32 euro geloof ik.quote:Op zaterdag 30 april 2005 01:24 schreef rbman het volgende:
[offtopic]
[ontopic]
Ja perfect alleen in de zomer warm .quote:
In de zomer is alles warm...quote:
Met mijn 2 Irivertjes maakt het geen drol uitquote:Op donderdag 5 mei 2005 21:29 schreef MadGuy het volgende:
[..]
In de zomer is alles warm...
Vreet het eigenlijk batterijen of kun je het vergelijken met standaard oordopjes?
Ik hou niet zo van het feit dat ik dan praktisch afgesloten ben van de wereld, met die in-ear gevallen. Of valt dat wel mee?quote:Op zaterdag 7 mei 2005 15:40 schreef WalfredGeesink het volgende:
Koop Sony EX71-SL's, die gebruik ik in combinatie met m'n iPod en er komt echt perfect geluid uit.
Is dat al niet snel met die oorwarmers? En is het ook niet zo dat je wat minder volume nodig hebt dan bij gewone oordopjes, dus dat het wel meevalt met dat 'lekken'?quote:Op zondag 8 mei 2005 23:22 schreef Lamer_Deluxe het volgende:
Sennheiser PX-100, 38 Euro bij de MediaMarkt, schijnen zellfs voor de audiofielen enorm goed geluid te hebben voor die prijs. Geschikt voor onderweg (opvouwbaar), maar lekken wel geluid (je omgeving kan al snel meegenieten).
Juist bij die kleine oordopjes heb je minder volume nodig, omdat ze dichter bij je trommelvliezen zitten en minder geluid lekken (helemaal bij die dopjes die een eindje je oorkanaal ingaan, zoals de EX-71, die sluiten het geluid behoorlijk goed af).quote:Op maandag 9 mei 2005 12:11 schreef MadGuy het volgende:
Is dat al niet snel met die oorwarmers? En is het ook niet zo dat je wat minder volume nodig hebt dan bij gewone oordopjes, dus dat het wel meevalt met dat 'lekken'?
Ach, er "moet" natuurlijk niks, maar het is inderdaad wel zo dat een open koptelefoon vrijwel alleen maar voordelen heeft als het om het geluid gaat. Of het nou direct de kans gehoorbeschadiging reduceert weet ik niet, maar het is sowieso minder vermoeiend om naar een open koptelefoon te luisteren.quote:Op maandag 9 mei 2005 13:50 schreef Wacko-Dreamer het volgende:
volgens die kennis moeten die dingen juist geluid "lekken" want dat voorkomt gehoorschade
Bedankt iedereen voor de uitleg en ook met name bedankt Lamer_Deluxe.quote:Op maandag 9 mei 2005 12:38 schreef Lamer_Deluxe het volgende:
[..]
Juist bij die kleine oordopjes heb je minder volume nodig, omdat ze dichter bij je trommelvliezen zitten en minder geluid lekken (helemaal bij die dopjes die een eindje je oorkanaal ingaan, zoals de EX-71, die sluiten het geluid behoorlijk goed af).
Bij de grotere koptelefoons heb je de open versies (zoals de PX-100 en bijvoorbeeld de Sennheiser HD-600) en de gesloten versies (PX-200 bijvoorbeeld). De gesloten versies lekken veel minder geluid, maar hebben ook vaak de neiging wat holler, benauwder of minder ruimtelijk te klinken (de speakers krijgen veel minder lucht).
Zo vinden de meeste mensen de PX-100 veel beter klinken dan de PX-200. Dat wil overigens niet zeggen dat alle gesloten koptelefoons slecht klinken.
Grotere koptelefoons, zeker de duurdere modellen hebben vaak ook veel meer electrische weerstand dan die kleine dopjes. Dat zorgt ervoor dat ze beter kunnen klinken, maar je hebt er wel meer volume of zelfs een betere versterker voor nodig dan veel portable audio apparatuur kan leveren (zeker tegenwoordig, de eerste discmans leveren bijvoorbeeld veel meer volume dan de huidige modellen die vooral op accuduur gericht zijn).
Nee, de PX100 heeft een impedantie (weerstand) van maar 32 Ohm (dopjes hebben minimaal 16 Ohm, de MX500 heeft ook 32), dus wat volume betreft is hij prima geschikt voor portable gebruik.quote:Op maandag 9 mei 2005 14:20 schreef MadGuy het volgende:
Bedankt iedereen voor de uitleg en ook met name bedankt Lamer_Deluxe.
Maar even voordat ik je verkeerd begrijp: raad jij een PX-100 nu af voor een portoable harddisk mp3 speler omdat het volume te laag is, of bedoelde je dat niet zo?
Lamerquote:Op maandag 9 mei 2005 14:58 schreef Lamer_Deluxe het volgende:
16 tot 32 Ohm is prima voor een iPod.
Voor goeie bas is inderdaad een iets groter model zoals de PX100 of een andere wat grotere Sennheiser prima geschikt.
De MX500, EX71 (en bijvoorbeeld MDR-E888) kunnen op zich ook prima bas weergeven zonder te kraken (bij de EX71 klinkt dat een beetje opgeblazen), maar het zal altijd minder zijn dan bij een wat grotere koptelefoon.
Bij de Nederlandse versie van het blad Stuff Magazine kon je altijd voor iets van 40 Euro een jaar abonnement krijgen inclusief een PX100 (40 Euro is een normale prijs voor een PX100). Dus dat is een goeie deal als je dat blad ergens kunt vinden.
Ik ben denk ik wel overtuigd. Bedankt!quote:Op maandag 9 mei 2005 14:58 schreef Lamer_Deluxe het volgende:
16 tot 32 Ohm is prima voor een iPod.
Voor goeie bas is inderdaad een iets groter model zoals de PX100 of een andere wat grotere Sennheiser prima geschikt.
high end...? natuurlijk ga ik dat ding ook gebruiken voor portable stuff, maar vooral voor mn PC jaquote:Op maandag 9 mei 2005 14:59 schreef MadGuy het volgende:
Wacko-Dreamer, ik denk dat jij gewoon naar wat high end koptelefoons kunt kijken als het om je PC gaat...
Dat is de PX60 geloof ik...quote:Op maandag 9 mei 2005 15:09 schreef Teringjakkie het volgende:
Ik heb bij de mediamarkt wel een goede sennheiser gezien onder de ¤35...
Ik zal hem wel ff opzoeken.
quote:Op maandag 9 mei 2005 15:31 schreef Mendelevium het volgende:
Laatst weer een Sony MDR v300 gehaald, deze zijn de kleine broer vam de v700 die op hun beurt weer zwaar gerespecteerde DJ-headphones zijn. Deze zijn zeg maar de minder overdreven variant hiervan. Geweldig diepe bass, en ze zitten lekker. Gebruik ze vaker icm. mijn iPod en daarmee heb je een heerlijke harde combinatie, alles klinkt gewoon goed door die oordoppen...
Aanrader.
Komt ook goed geluid uit, en als jij hem voor 45 euro kan krijgen heb je hem goedkoopquote:
www.kieskeurig.nl en dan type invullen geeft de goedkoopste voor 45 euri.quote:Op maandag 9 mei 2005 15:54 schreef Mendelevium het volgende:
[..]
Komt ook goed geluid uit, en als jij hem voor 45 euro kan krijgen heb je hem goedkoop
boze kerel!quote:Op maandag 9 mei 2005 15:15 schreef MadGuy het volgende:
[..]
Dat is de PX60 geloof ik...
supergebakje
Hm, ik stond vandaag in de Mediamarkt en twijfelde toch. Er stond geen demo model en ruilen was niet toegestaan...quote:
Lees je anders een beetje in bij de links die ik in een eerdere post gaf, misschien dat het wat helptquote:Op dinsdag 10 mei 2005 19:53 schreef MadGuy het volgende:
Hm, ik stond vandaag in de Mediamarkt en twijfelde toch. Er stond geen demo model en ruilen was niet toegestaan...
Nee, dat verwacht ik niet. Maar ik verwacht wel dat mijn probleem is opgelost. Dat de bass niet meer kraakt, en dat zou ik graag even uit willen testen op mijn spelertje...quote:Op dinsdag 10 mei 2005 22:38 schreef SlaadjeBla het volgende:
Als je naar de betere audiozaak gaat kun je van alles luisteren. Maar vaak gaat het hier om de duurdere modellen
Maar zeg nou zelf: Kun je voor hetgeen jij de koptelefoon gaat gebruiken echt een miskoop doen voor een paar tientjes? Wat verwacht je eigenlijk?
Over het algemeen klinkt een gesloten koptelefoon wat vermoeiender als je er langer naar luistert. Verder ken ik beide koptelefoons niet goed genoeg om er een uitspraak over te doen, maar als je lang muziek over je koptelefoon wil luisteren, is een open systeem dus ook aan te bevelen.quote:Op donderdag 12 mei 2005 14:27 schreef MadGuy het volgende:
Nu is mijn vraag, is dat geluidskwaliteitsverschil echt zó schrikbarend, of ga ik er vergeleken met mijn standaard oordopjes die ik nu heb ook al dubbel en dwars vooruit met een PX 200?
Ik zelf zou persoonlijk voor een open systeem gaan, als ik het zo eens allemaal op een rijtje zet. Maar ik denk dat dit ook persoonlijk is. Overigens weet ik niet hoe het met de impedantie zit van de tweede, maar als ik het goed begrijp is de laatste not done icm je iPod Mini, als ik het goed begrepen heb van Lamer_Deluxe...quote:Op zondag 15 mei 2005 23:17 schreef H-blast het volgende:
Ik wil ook even wat toevoegen, het wel niet echt nuttige info voor Skv maar toch....![]()
Ik ben ook op zoek naar een nieuwe koptelefoon voor me iPod. Mijn maximale bedrag dat ik wil uitgeven is 80 euro en ik zoek een gesloten model. Ik heb wat research gedaan en kwam op de volgende modellen uit:
Sennheiser EH250
http://www.factoryprices.nl/catalog/product_info.php?products_id=19781&language=nl
Staton DJ Pro 2000
http://www.new-line.nl/webshop/view.asp?i=11188
[afbeelding]
American Audio HP-700
http://www.new-line.nl/webshop/view.asp?i=13294
[afbeelding]
Klopt, las gisteren toevallig nog dat alles boven de 50 Ohm zonder versterker achteruit gaat in geluidskwaliteit.quote:Op maandag 16 mei 2005 13:03 schreef MadGuy het volgende:Overigens weet ik niet hoe het met de impedantie zit van de tweede, maar als ik het goed begrijp is de laatste not done icm je iPod Mini, als ik het goed begrepen heb van Lamer_Deluxe...
ik lees net hier (ik heb ze namelijk net binnen) dat het 24 Ohm isquote:Op zaterdag 14 mei 2005 23:27 schreef Jonathon het volgende:
die Sennheiser PMX60 kan je er makkelijk voor gebruiken hoor.. die zijn maar 32Ohm.. ik gebruik ze zelf ook voor een IPAQ gaat perfect.. ik heb ook wel eens m'n Sennheiser HD595's eraan gehangen maar dan gaat de accu wel heel snel leeg![]()
Cool, ik ben benieuwd hoe ze bevallen.quote:Op maandag 16 mei 2005 16:47 schreef MadGuy het volgende:
Ik ga morgen mijn Sennheiser PX100-tjes halen!
Daarom haal ik ook wat anders.quote:Op donderdag 19 mei 2005 13:33 schreef super-muffin het volgende:
Ik heb toch ook andere oordopjes gekocht. Van Sony van 12 euro. geven beter geluid dan de meegeleverde dingen bij mn cheapass MP3speler.
Kheb ze al lekker laten inspelen met the Beatles, Slayer Nirvana en AC/DC
Pas als ik een iPod ga kopen koop ik misschien een nieuwe (iets betere) koptelefoon.
Het is op headphone.com dé koptelefoon in diverse prijsklassen. Hij staat bijv. ook in de top-10 van beste koptelefoons op die site: http://www.headphone.com/(...)-10-best-headphones/quote:Our jaws just droped when we first heard this headphone. You have to understand how bad cheap, big, sealed cans usually sound, but Sennheiser got it amazingly right with the sound of these cans. Sure they are a bit uneven, but they just sparkle and sing in an unusually good way. These are the perfect headphone to give as a gift because the reciever will always be amazed at how good they sound; and they are the perfect headphone for comercial uses like museums and dental chairs first becase they are cheap, and then because your clients will appreciate the plesant experience of good sound.
This inexpensive plastic headphone is rather plain looking, but beneath its utilitarian exterior you'll find a build quality that will withstand the rigors of being beat around the home/office for a very long time. The black and silver plastic earpiece has a circular pleather earpad that surrounds the ear. The earpiece attatches to a very traditional bail that tilts and swivels a limited amount, and slides up and down on into the connecting headband to adjust for fit. It has a ten foot cable that connects in a "Y" to both earpieces, and terminates in a mini-connector. An adapter to 1/4 inch plug is included.
Thanksquote:Op woensdag 1 juni 2005 10:44 schreef Moody het volgende:
Mega tip!!
De Sennheiser HD201 (nieuw model) is dé koptelefoon voor < 100 euro. Daar is bijna iedereen op het forum van head-fi.org het over eens. Deze koptelefoon heeft een heel goed geluid, goed draagcomfort, goede afsluiting, goed uiterlijk (mijn bescheiden mening) en is degelijk. Dit alles voor $19!!!(laagste prijs in NL is 33 euro)
[afbeelding]
Check bijv deze topics:
http://www6.head-fi.org/forums/showthread.php?t=120768&highlight=hd201
http://www6.head-fi.org/forums/showthread.php?t=119983&highlight=hd201
http://www6.head-fi.org/forums/showthread.php?t=118229&highlight=hd201
De bekende audiofiel Tyll Hertsens (oprichter van headphone.com) zegt o.a.:
[..]
Het is op headphone.com dé koptelefoon in diverse prijsklassen. Hij staat bijv. ook in de top-10 van beste koptelefoons op die site: http://www.headphone.com/(...)-10-best-headphones/
Aantal foto's
Ik heb er zelf ook eentje besteld bij www.mp3man.nl ...morgen krijg ik 'm. Ben benieuwd
Zo, dat wilde ik even met jullie delen. Lijkt me zeer nuttige informatie![]()
Dat had ik ook in het begin, maar nu valt het weer heel wat mee. Ik heb hem veel laten inspelen en hij is nu gewoon goed! Smaken verschillen, dat realiseer ik me wel.quote:Op maandag 30 mei 2005 23:11 schreef Lamer_Deluxe het volgende:
Nou, ik heb nu eindelijk zelf ook een PX-100 gehaald![]()
Hij klinkt inderdaad behoorlijk goed, vooral het detail en hoe diep de bassen gaan, een duidelijke verbetering ten opzichte van mijn MDR-E888 dopjes, die al duidelijk veel beter klinken dan m'n EX-71 in-ear dopjes.
Hij klinkt nog wel wat schel af en toe, maar ik las al dat hij flink wat inspeeltijd nodig heeft om echt goed te gaan klinken, dus ik laat hem 's nachts en overdag zo veel mogelijk doorspelen.
http://www.headphone.com/(...)ennheiser-hd-201.php $19,95quote:Op woensdag 1 juni 2005 14:17 schreef Geqxon het volgende:
Maar is hij in gemiddelde amerikaanse winkel voor $19 te koop??
Jup, maar voor 33 euro heb je 'm incl. verzending en de volgende dag in huis. Die Hermes heeft 'm niet eens op voorraad....quote:Op woensdag 1 juni 2005 13:57 schreef Skv het volgende:
http://www.kieskeurig.nl/nl/product.nsf/queryprices?readform&qcode=0&q=hd201&pcode=0
Goedkoper dan 33 euro
Gewoon via internet overmaken. Onder rembours kan ook, maar dat kost 5 euro extra dacht ik.quote:Op woensdag 1 juni 2005 14:38 schreef Skv het volgende:
Als je 'm hebt, vertel ff je bevindingen.
En dan online bestellen, moet dat met creditcard? Of hoe gaat dat?
Da's de pest met die zooi hè..... eerst heb je een MP3 speler, hartstikke tof, helemaal blij.quote:Op woensdag 1 juni 2005 14:10 schreef MadGuy het volgende:
Wat ook geweldig is, is dat ik nu een paar mp3's heb ontdekt die toch niet goed gecodeerd zijn door mij. Even overdoen dus. Ik merkte ook dat ik wat met mijn equalizer moest prutsen. Nu heb ik de bass boost op mijn iAUDIO volledig uitstaan en ook de MP3Enhancer staat volledig uit.
Ik wil je niet uit je droom helpen, maar die dingen zijn qua geluid minder goed dan bijv. de Sharp MD33's van 40 euro en Sony E888's van 50 euro. Je betaalt vooral voor de naam, helaas heeft B&O nog geen enkel goed portable product gemaakt (ook hun koptelefoons zijn matig voor de prijs die je betaalt)quote:Op maandag 16 mei 2005 11:47 schreef DeeCee het volgende:
Ik heb die van Bang & Olufsen: http://www.bang-olufsen.com/web2/systems/product.asp?section=systems&sub=ls&prodid=33
Het was even sparen, want ze zijn nogal prijzig, namelijk E150,- maar dan heb je tenminste wat. Ik heb vele koptelefoontjes geprobeerd, maar deze is toch echt wel![]()
Nou, het gaat eigenlijk meer om de MP3's die ik van mijn concert DVD's geript heb. De rest heb ik inderdaad 192 kbps en LAME geripped. Die klinken echt helemaal top.quote:Op woensdag 1 juni 2005 14:48 schreef sungaMsunitraM het volgende:
[..]
Da's de pest met die zooi hè..... eerst heb je een MP3 speler, hartstikke tof, helemaal blij.
Dan koop je een keertje een betere koptelefoon en dan kom je erachter dat 128 kilobits MP3 toch best kut klinkt en kun je al je CD's opnieuw gaan rippen met EAC en encoden met LAME Alt Preset Extreme....
En vervolgens wordt de geluidskwaliteit van je DAP de bottleneck, en kun je zo'n headphone
amplifier gaan kopen.... en dan moet je eigenlijk weer een betere koptelefoon hebben enzovoorts enzovoorts.
Maar ja er zijn ook mensen die gewoon tevreden zijn met hun Xiron MP3 spelertje![]()
Hij begint hier steeds beter te klinken. Af en toe ben ik echt verbaasd over hoe goed het klinkt. Ik hoor inderdaad ook details die me nooit opgevallen waren, maar sommige daarvan zijn bijvoorbeeld rare tikjes ofzoquote:Op woensdag 1 juni 2005 14:10 schreef MadGuy het volgende:
Dat had ik ook in het begin, maar nu valt het weer heel wat mee. Ik heb hem veel laten inspelen en hij is nu gewoon goed! Smaken verschillen, dat realiseer ik me wel.
Wat me opvalt is dat hij vooral bij klassiek-achtige stukken en electronica met veel bliepjes en andere rare effecten enorm goed presteert, alleen daarvoor wil ik hem eigenlijk al niet meer kwijt. Gisteren speelde Candy Perfume Girl van Madonna, en in de muzikale interlude hoorde ik ineens een tingel-geluidje wat ik eerst nooit kon ontwaren. Geweldig!
Wat ook geweldig is, is dat ik nu een paar mp3's heb ontdekt die toch niet goed gecodeerd zijn door mij. Even overdoen dus. Ik merkte ook dat ik wat met mijn equalizer moest prutsen. Nu heb ik de bass boost op mijn iAUDIO volledig uitstaan en ook de MP3Enhancer staat volledig uit.
Voor de rest: helemaal top.
Thanks for the MP3Gain tip. Dat ga ik eens proberen. Sommige oudere albums zijn echt op een te lage volume opgenomen!quote:Op woensdag 1 juni 2005 22:38 schreef Lamer_Deluxe het volgende:
[..]
Hij begint hier steeds beter te klinken. Af en toe ben ik echt verbaasd over hoe goed het klinkt. Ik hoor inderdaad ook details die me nooit opgevallen waren, maar sommige daarvan zijn bijvoorbeeld rare tikjes ofzo
MP3Gain is trouwens een handig programma om al je MP3's op hetzelfde volume te zetten (of per album kan ook), zonder kwaliteitsverlies.
Ik ga hem straks weer even lekker beluisteren
Het is eerder dat ze vroeger het dynamische bereik van het medium nog wisten te waarderen en gebruiken. Tegenwoordig is het normaal dat albums continu zo hard mogelijk zijn en het gebrek aan diepte en de vervorming die daarbij optreedt, nemen we dan maar op de koop toequote:Op donderdag 2 juni 2005 13:53 schreef MadGuy het volgende:
[..]
Sommige oudere albums zijn echt op een te lage volume opgenomen!
Misschien is dat wel zo, maar ik merk bij oudere albums dat er van bereik en diepte ook maar weinig terecht is gekomen. Meestal zijn deze albums ook 'vlak' van geluid voor mij...quote:Op donderdag 2 juni 2005 13:57 schreef Tijn het volgende:
[..]
Het is eerder dat ze vroeger het dynamische bereik van het medium nog wisten te waarderen en gebruiken. Tegenwoordig is het normaal dat albums continu zo hard mogelijk zijn en het gebrek aan diepte en de vervorming die daarbij optreedt, nemen we dan maar op de koop toe
Alleen van particulieren.quote:Op woensdag 1 juni 2005 14:46 schreef Moody het volgende:
[..]
Gewoon via internet overmaken. Onder rembours kan ook, maar dat kost 5 euro extra dacht ik.
Nog nooit iets op internet gekocht?
Jep, je hebt omgevingsgeluid. Of je er last van hebt is een tweede. Ik vind het juist fijn als ik wat van mijn omgeving hoor, zeker in het verkeer. Ben je wat alerter. Van windruis heb ik totaal geen last, ze sluiten bij mij perfect op de oren!quote:Op maandag 6 juni 2005 23:37 schreef r.is.for.rutger het volgende:
ik ben van plan de sennheiser px 100 aan te schaffen.
heb je tijdens het fietsen last van omgevingsgeluiden/wind bij deze open koptelefoon?
dan ga ik ze nu bestellenquote:Op dinsdag 7 juni 2005 10:34 schreef MadGuy het volgende:
[..]
Jep, je hebt omgevingsgeluid. Of je er last van hebt is een tweede. Ik vind het juist fijn als ik wat van mijn omgeving hoor, zeker in het verkeer. Ben je wat alerter. Van windruis heb ik totaal geen last, ze sluiten bij mij perfect op de oren!
nou ja, het verschil in klanken hoor ik niet al is de bas in de px100 wat beter zelf heb ik mijn bas niet zo hoog staan maar hij zit gewoon lekkerderquote:Op dinsdag 7 juni 2005 14:53 schreef MadGuy het volgende:
Het is inderdaad persoonlijk. Ik vind het wel grappig dat jij hem beter vindt, aangezien die overal als slechter wordt bestempeld.
Schijnt bij de PX-200 ook met de plaatsing op je oren te maken te hebben, hoe beter hij afsluit, hoe beter de bas. Alleen schijnt hij bij de oren van sommige mensen niet goed af te kunnen sluiten.quote:Op dinsdag 7 juni 2005 16:40 schreef mordradead het volgende:
nou ja, het verschil in klanken hoor ik niet al is de bas in de px100 wat beter zelf heb ik mijn bas niet zo hoog staan maar hij zit gewoon lekkerder
ik heb ook hele mooi orenquote:Op dinsdag 7 juni 2005 17:36 schreef Lamer_Deluxe het volgende:
[..]
Schijnt bij de PX-200 ook met de plaatsing op je oren te maken te hebben, hoe beter hij afsluit, hoe beter de bas. Alleen schijnt hij bij de oren van sommige mensen niet goed af te kunnen sluiten.
Nou ja, dat scheelt wel denk ik. Ik heb er te grote oren voor denk ik.quote:
Nogmaals: de 201 moet je hebbenquote:Op woensdag 8 juni 2005 19:55 schreef SureZal het volgende:
jelle, koop gewoon die sennheiser Hd 202 (heb ik ook) voor 30 euri @ MM.
ding doet het goed en zoals bij de c1000 word gezegd:
geen fratsen, dat scheelt (en hij is betaalbaar :p)
Nee, nog niet. Te druk met mijn scriptie en tentamen enzo. Ik zou ook moeten experimenteren met de waardes, eerlijk gezegd.quote:Op woensdag 8 juni 2005 23:20 schreef Lamer_Deluxe het volgende:
Heb je die mp3gain nog geprobeerd trouwens?
Ik ben er een beetje mee aan het experimenteren voor de juiste waarde, 89dB klonk heel relaxed en vloeiend, maar een beetje te soft met veel muziek. 92dB klonk net wat te schel met veel nummers. Ben nu 91dB aan het proberen
Die heb ik voor mijn discmanquote:Op zaterdag 18 juni 2005 21:13 schreef Repeat het volgende:
Welke koptelefoon met zo'n model:
[afbeelding]
zouden jullie mij aanraden? Dit omdat ik dan toch niet met zo'n lomp groot ding loop, maar toch de voordelen heb van een "echte" hoofdtelefoon
$825 plus $350 voor de noodzakelijke versterkerquote:Op zondag 19 juni 2005 15:35 schreef Geqxon het volgende:
Daarmee kun je alleen niet echt over straat mee lopen
Wat noem jij budget? 200 euro?
Ja, het "middengebied" is een prima naam hiervoor. Het wordt ook wel kortweg "mid" genoemd. Gek genoeg hebben mensen het altijd over het laag en het hoog in muziek, terwijl het mid de meeste informatie bevatquote:Op dinsdag 12 juli 2005 01:22 schreef Dr_Crouton het volgende:
Tering, wat een superding! Solide bass, het midden(?) is goed en de treble is helderderder...
Ik kan nu niet alleen het geluid horen dat lijkt op gitaar, maar ook daadwerkelijk de gitaar zelf en zelfs de tembre(?), de trilling van de snaren, ik hoor bijna de vingers die die snaren casual aan het plucken is. Denk dat dat het middengebied is dat nu veel beter te horen is...quote:Op dinsdag 12 juli 2005 02:05 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ja, het "middengebied" is een prima naam hiervoor. Het wordt ook wel kortweg "mid" genoemd. Gek genoeg hebben mensen het altijd over het laag en het hoog in muziek, terwijl het mid de meeste informatie bevat
Ja, ik hoor nu eindelijk de basgitaar voluit en zwaar doorkomen in 'Only Happy When iit Rains' van Garbage, wat vroeger met de walkmanoordopjes, autoradio, stereoset, pc speakers en IF hoofdtelefoon altijd vlakjes en schel klonk als ik de equalizer niet aanpaste. Nu draai ik het gewoon plat zonder de equializer aan te hoeven passen.quote:Op dinsdag 12 juli 2005 22:57 schreef MadGuy het volgende:
Dat is het gewoon met koptelefoons. Je weet pas hoe 'slecht' de jouwe zijn als je een ander hebt beproefd!
Ja, dat klopt helemaal! Op head-fi had er nog iemand een klaagtopic geopend omdat hij vond dat zijn nieuwe koptelefoon helemaal niet beter klonk, alleen de ouwe klonk nu totaal waardeloosquote:Op dinsdag 12 juli 2005 22:57 schreef MadGuy het volgende:
Dat is het gewoon met koptelefoons. Je weet pas hoe 'slecht' de jouwe zijn als je een ander hebt beproefd!
Inderdaad.quote:Op dinsdag 12 juli 2005 22:57 schreef MadGuy het volgende:
Bij de wat duurdere hoofdtelefoons van Sennheiser kunnen bijna alle onderdelen los vervangen wroden bij een dealer. Eerlijk gezegd vermoed ik dat deze daar niet op gebouwd zijn. Daar is de prijs ook niet naar. Vervanging kan snel duurder worden dan een nieuw exemplaar.quote:Op zondag 31 juli 2005 13:54 schreef satellitboy het volgende:
Op zich geen ramp mits het vervangen kan worden. Ik vraag me af of dat bij deze Sennheiser mogelijk is (oorkussen zit helemaal ingekapseld...).
Weet iemand dat misschien???
Dat is dus heel erg persoonlijkquote:Op zondag 31 juli 2005 20:06 schreef MadGuy het volgende:
Ik zie dat geluid lekken niet echt als nadeel van een koptelefoon.
Dat heb je gelukkig niet met de koptelefoon van mij. Alleen in de trein is het storend voor de medereizigers.quote:Op zondag 31 juli 2005 20:10 schreef sungaMsunitraM het volgende:
[..]
Dat is dus heel erg persoonlijk
Als er veel geluid naar buiten kan kan er ook veel geluid naar binnen.
Dat is juist een karakteristiek van de hoofdtelefoon.quote:Op zondag 31 juli 2005 20:06 schreef MadGuy het volgende:
Ik zie dat geluid lekken niet echt als nadeel van een koptelefoon.
Geloof me, dat heb ik genoeg gedaanquote:Op maandag 1 augustus 2005 11:13 schreef MadGuy het volgende:
Je kunt altijd kijken oponafhankelijke review sites, Thirdeye.
En ik heb de PX-100 op een normaal volume staan en ik heb eigenlijk nog van niemand gehoord dat ze er last van hadden.
Dat komt omdat je dat klereding zo hard heb staan!quote:Op maandag 1 augustus 2005 12:42 schreef MadGuy het volgende:
De mensen in mijn omgeving hebben er weinig tot geen last van. Tenminste ik heb geen klachten gehoord
quote:Op maandag 1 augustus 2005 13:55 schreef Thirdeye het volgende:
[..]
Dat komt omdat je dat klereding zo hard heb staan!![]()
(Okay.. flauw..)
Haha, misschien verbeeld ik het me, maar volgens mij klinken dopjes en koptelefoons het na een dagje of 3 aan de versterker echt beterquote:Op maandag 1 augustus 2005 14:13 schreef super-muffin het volgende:
maar die heeft hij ook al 3 jaar laten 'in spelen'
Ik weet niet, de volumeregeling is bij mij toch echt in 40 stappen... iAUDIO M3...quote:Op maandag 1 augustus 2005 20:28 schreef Thirdeye het volgende:
[..]
He by the way, een M3 in 40 stappen? Ik heb er ook 1 en dat zijn toch echt 30 stappen..Kan je dat ergens veranderen dan?
Ja merk ik nu ook, daarom had ik die post ook ge-edit in "dom, dom, dom"quote:Op woensdag 3 augustus 2005 12:41 schreef MadGuy het volgende:
[..]
Ik weet niet, de volumeregeling is bij mij toch echt in 40 stappen... iAUDIO M3...
En gefeli met je PX-100. Wacht maar tot je hem even hebt ingespeeld!
Het ligt er volgens mij aan hoe snel je hem ingespeeld wilt hebben. Je kunt hem een nachtje laten spelen op normaal of iets harder volume of gewoon gaandeweg laten inspelen, zoals ik heb gedaan... Volgens mij maakt het niet zo heel veel uit.quote:Op woensdag 3 augustus 2005 13:12 schreef Thirdeye het volgende:
[..]
Ja merk ik nu ook, daarom had ik die post ook ge-edit in "dom, dom, dom"
En nog heel eventjes over het inspelen, kan ik m nou het beste op m'n mp3 speler in laten spelen, of op m'n stereotoren, met een plug? En op normaal volume had ik al ergens gelezen.
tja, ik moet toch echt geld hebben op Lowlands, anders had ik er al 1.quote:Op donderdag 4 augustus 2005 22:01 schreef MadGuy het volgende:
Handig. Eerst je dopjes en dan je iPod...
http://www.headphone.com/(...)-10-best-headphones/ lees t stukkie over de 201 maar even dan.....quote:Op zaterdag 30 april 2005 01:12 schreef Ruis het volgende:
http://www.sennheiser.nl/(...)ennheiser_headphones
kijk daar maar eens, maar voor ¤35 heb je geen fatsoenlijke sennheiser
die van shure raad ik echt aan! ik heb zelf E2 en ze zitten erg lekker en klinken fantastisch, je hoort absoluut geen geleuid van buitenaf (wat soms wel weer leid tot vervelende situaties, maar dat terzijde)...quote:Op maandag 8 augustus 2005 15:34 schreef Sharkbite2004 het volgende:
Zelf ga ik binnenkort denk ik voor doppen van Shure. Weet alleen nog niet of het de E2 of de E3 wordt. Groot prijsverschil...... Maar schijnen wel super oordoppen te zijn.
schopquote:Op woensdag 17 augustus 2005 22:49 schreef superheist het volgende:
ik zit een beetje te kijken voor een goede draadloze koptelefoon, voor thuis, redelijk goede kwaliteit en vooral lekker zit.
Bij de mediamarkt vond ik de Philips SBCHC8520 wel goed. Hebben mensen hier ervaring mee? of andere om aan te raden? M'n budget is 50 - 70 euro.
Philips SBCHC8520:
[afbeelding]
Geen ervaring ermee, maar als jij het goed vond klinken moet je het vooral nemen. Wat mee kan tellen is het bereik van de hoofdtelefoon; ga eens de hoek om of loop ermee naar een andere verdieping (ja, beetje vreemd in de Mediamarkt, maar goed), of de hoofdtelefoon een 'auto-off' heeft (irritant als je net even uitgeluisterd bent en na een minuut opeens keihard ruis hoort omdat het ding zichzelf uitschakeld, dat heeft mijn Sennheiser - het enige nadeel).quote:
Ja. Je weet niet wat je mist met zulke goedkope dingetjesquote:Op zondag 21 augustus 2005 08:59 schreef Dark_Killah het volgende:
Ben ik dan de enige ddie 20 euro eigenlijk al te veel vind voor mijn koptelefoontjes?
Die 200 euro leggen ze over het algemeen neer voor de capaciteit en de looks, niet voor de geluidskwaliteit.quote:Op maandag 22 augustus 2005 09:56 schreef sungaMsunitraM het volgende:
[..]
Maar mensen die wel 200 a 300 euro neerleggen voor hun MP3-speler en vervolgens dopjes van 50 euro te duur vinden snap ik niet.
Als je een MP3 speler hebt met een goede geluidskwaliteit en je encodeert met Lame op -preset-extreme (240 kb/s VBR) dan hoor je echt het verschil niet meer tussen CD en MP3.quote:Op maandag 22 augustus 2005 11:33 schreef SlaadjeBla het volgende:
Ik snap mensen niet die 200 euro neerleggen voor oordopjes die vervolgens met een MP3 speler gebruikt wordt.
Daar zeg je het al. Ik had het nog niet eens over de compressie. Die kan, als je het goed doet, nagenoeg perfecte geluidskwaliteit opleveren. Het gaat me meer om de geluidskwaliteit van de MP3 spelers. Goed genoeg voor onderweg, absoluut. Ik vind het alleen niet goed genoeg om oordoppen van 200 euro te rechtvaardigen, maar daar kan iemand anders wel weer anders over denken. Ik zou ook geen Ferrari kopen met de drempels, flitskasten en snelheidslimieten hier en toch zie je ze wel rijden.quote:Op maandag 22 augustus 2005 12:14 schreef Lamer_Deluxe het volgende:
[..]
Als je een MP3 speler hebt met een goede geluidskwaliteit
Moet je eens een iAUDIO M3 of X5 met FLAC proberen.quote:Op maandag 22 augustus 2005 12:50 schreef SlaadjeBla het volgende:
[..]
Daar zeg je het al. Ik had het nog niet eens over de compressie. Die kan, als je het goed doet, nagenoeg perfecte geluidskwaliteit opleveren. Het gaat me meer om de geluidskwaliteit van de MP3 spelers. Goed genoeg voor onderweg, absoluut. Ik vind het alleen niet goed genoeg om oordoppen van 200 euro te rechtvaardigen, maar daar kan iemand anders wel weer anders over denken. Ik zou ook geen Ferrari kopen met de drempels, flitskasten en snelheidslimieten hier en toch zie je ze wel rijden.
Nou, iemand vond het belachelijk dat er 200 euro werd neergelegd voor een mp3-speler en dat er vervolgens werd beknibbeld op de oordoppen. Ik vind het onzin om 200 euro neer te leggen voor oordoppen en die aan te sluiten op een mp3-speler. Het was meer een algemene opmerking dat je de dingen in verhouding moet zien.quote:Op maandag 22 augustus 2005 14:29 schreef sungaMsunitraM het volgende:
Wie heeft het hier over oordoppen van 200 euro.
Ik heb in 't begin toen ik met m'n ipod naar school reisde 't nog wel eens geprobeerd met een iets kleinere headphone, omdat ik m'n SONY V900 zo asociaal enorm vond staan, maar dat hoor ik dan toch. Dus heb ik sindsdien alleen nog maar m'n V900 meegenomen en daarom is 't podden altijd een genotquote:Op dinsdag 12 juli 2005 22:57 schreef MadGuy het volgende:
Ik heb hier ondermeer een Discman van Denon die prima met een goede kwaliteit CD speler kan concurreren. Mijn Creative Jukebox 3 MP3 speler komt daar qua geluidskwaliteit behoorlijk dicht bij in de buurt.quote:Op maandag 22 augustus 2005 12:50 schreef SlaadjeBla het volgende:
Het gaat me meer om de geluidskwaliteit van de MP3 spelers. Goed genoeg voor onderweg, absoluut. Ik vind het alleen niet goed genoeg om oordoppen van 200 euro te rechtvaardigen
Kun je nagaan inderdaad. Asociaal I don't care! Als het geluid maar goed is!quote:Op maandag 22 augustus 2005 20:59 schreef SEMTEX het volgende:
[..]
Ik heb in 't begin toen ik met m'n ipod naar school reisde 't nog wel eens geprobeerd met een iets kleinere headphone, omdat ik m'n SONY V900 zo asociaal enorm vond staan, maar dat hoor ik dan toch. Dus heb ik sindsdien alleen nog maar m'n V900 meegenomen en daarom is 't podden altijd een genot
Om hier even op terug te komen: ik hoorde weinig verschil met mijn 192 kbps mp3's...quote:Op dinsdag 23 augustus 2005 10:52 schreef MadGuy het volgende:
[..]
Kun je nagaan inderdaad. Asociaal I don't care! Als het geluid maar goed is!
Ik ben op het moment een FLAC album aan het binnehalen, van het door mij zo geliefdeGoldfrapp
200+ MB! Ik hoop niet dat mijn gehoor erdoor verpest wordt. Ik durf eigenlijk niet te gaan luisteren...
![]()
Het verschil valt mij voornamelijk op in de ruimtelijkheid van de muziek (soundstage) en hoe schel het klinkt.quote:Op dinsdag 13 september 2005 15:15 schreef MadGuy het volgende:
Om hier even op terug te komen: ik hoorde weinig verschil met mijn 192 kbps mp3's...
Met wat voor apparaat speel je het af? Kan ook zijn dat dat nu de bottleneck is qua kwaliteit.quote:Op dinsdag 13 september 2005 15:15 schreef MadGuy het volgende:
Om hier even op terug te komen: ik hoorde weinig verschil met mijn 192 kbps mp3's...
Waar ben je uiteindelijk op uit gekomen?quote:Op woensdag 8 juni 2005 23:20 schreef Lamer_Deluxe het volgende:
Heb je die mp3gain nog geprobeerd trouwens?
Ik ben er een beetje mee aan het experimenteren voor de juiste waarde, 89dB klonk heel relaxed en vloeiend, maar een beetje te soft met veel muziek. 92dB klonk net wat te schel met veel nummers. Ben nu 91dB aan het proberen
Hij staat nu op 93dBquote:Op zondag 2 oktober 2005 16:44 schreef DuchessX het volgende:
Waar ben je uiteindelijk op uit gekomen?
Sorry voor de late reactie. Ja, dat zijn ze inderdaad. Mocht je ze bestellen en meer willen weten over de simpele modificatie dan moet je het maar zeggen.quote:Op vrijdag 4 november 2005 11:32 schreef Morpheus2002 het volgende:
Bedankt voor je advies.
Zijn deze goed? http://cgi.ebay.nl/Sony-M(...)QQrdZ1QQcmdZViewItem
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |