Dat ligt aan je ipodquote:Op zaterdag 30 april 2005 01:17 schreef Skv het volgende:
Vreet ie dan niet ontzettens snel je batterij leeg?
Mn iPod doet het met dopjes maar 4 uur.
Oorwarmers moet ook niet zoveel uitmaken denk ikquote:Op zaterdag 30 april 2005 01:20 schreef Skv het volgende:
Nee, ik bedoel of het veel verschil maakt of ik een ontzettende set oorwarmers dr aan hang, of mn gewone dopjes qua verbruik..
Wat kostte die PMX60 trouwens?
Tis zoiezo stom om meer als 100 euro uit te geven aan iets wat je aan een draagbaar muziekspelertje hangtquote:Op zaterdag 30 april 2005 01:24 schreef rbman het volgende:
[offtopic]
Neem een Pioneer HDJ-1000, heb m zelf ook
Super headphones, helaas wel iets boven het budget: 249,= euro
[ontopic]
Voor 35 euro kan je niet veel verwachten, je hebt er amper fatsoenlijke oordopjes voor helaas.
Ik heb het niet over de spelerquote:
Ik hou wijs me mondquote:
Wat nou weer.quote:
Flikker toch op manquote:Op zaterdag 30 april 2005 01:24 schreef rbman het volgende:
[offtopic]
[ontopic]
Voor 35 euro kan je niet veel verwachten, je hebt er amper fatsoenlijke oordopjes voor helaas.
Dan heb je ook niet de HD590 opgehad...quote:Op zaterdag 30 april 2005 04:16 schreef Douwe het volgende:
[..]
Flikker toch op man
Heb zelf een Sennheiser HD207, een prima hoofdtelefoon die me niet meer kostte dan 29.95 (wel in België). Heb hem in de winkel vergeleken met meerdere hoofdtelefoons, van heel duur tot heel goedkoop, maar geen van de duurdere modellen kon me dusdanig overtuigen dat ik die zou kopen.
Jij bent zeker zo'n rare audiofiel :\quote:Op zaterdag 30 april 2005 01:24 schreef rbman het volgende:
[offtopic]
[ontopic]
neeh hij is de wannabeequote:Op zaterdag 30 april 2005 09:54 schreef SvenM het volgende:
[..]
Jij bent zeker zo'n rare audiofiel :\
het verschil tussen een goede en een slechte hoofdtelefoon herkennen, en vervolgens het geld (over) hebben voor die goede hoofdtelefoon maakt je nog geen audiofiel.quote:Op zaterdag 30 april 2005 09:54 schreef SvenM het volgende:
[..]
Jij bent zeker zo'n rare audiofiel :\
Wat een crap zeg, voor 35 pleuro heb je een prima koptelefoon, dat jij je hebt laten tillen door er 249 voor te betalen dat is dan wel weer jammer. Zelf heb ik 1 van Philips en dat ding is gewoon erg goed en die was 32 euro geloof ik.quote:Op zaterdag 30 april 2005 01:24 schreef rbman het volgende:
[offtopic]
[ontopic]
Ja perfect alleen in de zomer warm .quote:
In de zomer is alles warm...quote:
Met mijn 2 Irivertjes maakt het geen drol uitquote:Op donderdag 5 mei 2005 21:29 schreef MadGuy het volgende:
[..]
In de zomer is alles warm...
Vreet het eigenlijk batterijen of kun je het vergelijken met standaard oordopjes?
Ik hou niet zo van het feit dat ik dan praktisch afgesloten ben van de wereld, met die in-ear gevallen. Of valt dat wel mee?quote:Op zaterdag 7 mei 2005 15:40 schreef WalfredGeesink het volgende:
Koop Sony EX71-SL's, die gebruik ik in combinatie met m'n iPod en er komt echt perfect geluid uit.
Is dat al niet snel met die oorwarmers? En is het ook niet zo dat je wat minder volume nodig hebt dan bij gewone oordopjes, dus dat het wel meevalt met dat 'lekken'?quote:Op zondag 8 mei 2005 23:22 schreef Lamer_Deluxe het volgende:
Sennheiser PX-100, 38 Euro bij de MediaMarkt, schijnen zellfs voor de audiofielen enorm goed geluid te hebben voor die prijs. Geschikt voor onderweg (opvouwbaar), maar lekken wel geluid (je omgeving kan al snel meegenieten).
Juist bij die kleine oordopjes heb je minder volume nodig, omdat ze dichter bij je trommelvliezen zitten en minder geluid lekken (helemaal bij die dopjes die een eindje je oorkanaal ingaan, zoals de EX-71, die sluiten het geluid behoorlijk goed af).quote:Op maandag 9 mei 2005 12:11 schreef MadGuy het volgende:
Is dat al niet snel met die oorwarmers? En is het ook niet zo dat je wat minder volume nodig hebt dan bij gewone oordopjes, dus dat het wel meevalt met dat 'lekken'?
Ach, er "moet" natuurlijk niks, maar het is inderdaad wel zo dat een open koptelefoon vrijwel alleen maar voordelen heeft als het om het geluid gaat. Of het nou direct de kans gehoorbeschadiging reduceert weet ik niet, maar het is sowieso minder vermoeiend om naar een open koptelefoon te luisteren.quote:Op maandag 9 mei 2005 13:50 schreef Wacko-Dreamer het volgende:
volgens die kennis moeten die dingen juist geluid "lekken" want dat voorkomt gehoorschade
Bedankt iedereen voor de uitleg en ook met name bedankt Lamer_Deluxe.quote:Op maandag 9 mei 2005 12:38 schreef Lamer_Deluxe het volgende:
[..]
Juist bij die kleine oordopjes heb je minder volume nodig, omdat ze dichter bij je trommelvliezen zitten en minder geluid lekken (helemaal bij die dopjes die een eindje je oorkanaal ingaan, zoals de EX-71, die sluiten het geluid behoorlijk goed af).
Bij de grotere koptelefoons heb je de open versies (zoals de PX-100 en bijvoorbeeld de Sennheiser HD-600) en de gesloten versies (PX-200 bijvoorbeeld). De gesloten versies lekken veel minder geluid, maar hebben ook vaak de neiging wat holler, benauwder of minder ruimtelijk te klinken (de speakers krijgen veel minder lucht).
Zo vinden de meeste mensen de PX-100 veel beter klinken dan de PX-200. Dat wil overigens niet zeggen dat alle gesloten koptelefoons slecht klinken.
Grotere koptelefoons, zeker de duurdere modellen hebben vaak ook veel meer electrische weerstand dan die kleine dopjes. Dat zorgt ervoor dat ze beter kunnen klinken, maar je hebt er wel meer volume of zelfs een betere versterker voor nodig dan veel portable audio apparatuur kan leveren (zeker tegenwoordig, de eerste discmans leveren bijvoorbeeld veel meer volume dan de huidige modellen die vooral op accuduur gericht zijn).
Nee, de PX100 heeft een impedantie (weerstand) van maar 32 Ohm (dopjes hebben minimaal 16 Ohm, de MX500 heeft ook 32), dus wat volume betreft is hij prima geschikt voor portable gebruik.quote:Op maandag 9 mei 2005 14:20 schreef MadGuy het volgende:
Bedankt iedereen voor de uitleg en ook met name bedankt Lamer_Deluxe.
Maar even voordat ik je verkeerd begrijp: raad jij een PX-100 nu af voor een portoable harddisk mp3 speler omdat het volume te laag is, of bedoelde je dat niet zo?
Lamerquote:Op maandag 9 mei 2005 14:58 schreef Lamer_Deluxe het volgende:
16 tot 32 Ohm is prima voor een iPod.
Voor goeie bas is inderdaad een iets groter model zoals de PX100 of een andere wat grotere Sennheiser prima geschikt.
De MX500, EX71 (en bijvoorbeeld MDR-E888) kunnen op zich ook prima bas weergeven zonder te kraken (bij de EX71 klinkt dat een beetje opgeblazen), maar het zal altijd minder zijn dan bij een wat grotere koptelefoon.
Bij de Nederlandse versie van het blad Stuff Magazine kon je altijd voor iets van 40 Euro een jaar abonnement krijgen inclusief een PX100 (40 Euro is een normale prijs voor een PX100). Dus dat is een goeie deal als je dat blad ergens kunt vinden.
Ik ben denk ik wel overtuigd. Bedankt!quote:Op maandag 9 mei 2005 14:58 schreef Lamer_Deluxe het volgende:
16 tot 32 Ohm is prima voor een iPod.
Voor goeie bas is inderdaad een iets groter model zoals de PX100 of een andere wat grotere Sennheiser prima geschikt.
high end...? natuurlijk ga ik dat ding ook gebruiken voor portable stuff, maar vooral voor mn PC jaquote:Op maandag 9 mei 2005 14:59 schreef MadGuy het volgende:
Wacko-Dreamer, ik denk dat jij gewoon naar wat high end koptelefoons kunt kijken als het om je PC gaat...
Dat is de PX60 geloof ik...quote:Op maandag 9 mei 2005 15:09 schreef Teringjakkie het volgende:
Ik heb bij de mediamarkt wel een goede sennheiser gezien onder de ¤35...
Ik zal hem wel ff opzoeken.
quote:Op maandag 9 mei 2005 15:31 schreef Mendelevium het volgende:
Laatst weer een Sony MDR v300 gehaald, deze zijn de kleine broer vam de v700 die op hun beurt weer zwaar gerespecteerde DJ-headphones zijn. Deze zijn zeg maar de minder overdreven variant hiervan. Geweldig diepe bass, en ze zitten lekker. Gebruik ze vaker icm. mijn iPod en daarmee heb je een heerlijke harde combinatie, alles klinkt gewoon goed door die oordoppen...
Aanrader.
Komt ook goed geluid uit, en als jij hem voor 45 euro kan krijgen heb je hem goedkoopquote:
www.kieskeurig.nl en dan type invullen geeft de goedkoopste voor 45 euri.quote:Op maandag 9 mei 2005 15:54 schreef Mendelevium het volgende:
[..]
Komt ook goed geluid uit, en als jij hem voor 45 euro kan krijgen heb je hem goedkoop
boze kerel!quote:Op maandag 9 mei 2005 15:15 schreef MadGuy het volgende:
[..]
Dat is de PX60 geloof ik...
supergebakje
Hm, ik stond vandaag in de Mediamarkt en twijfelde toch. Er stond geen demo model en ruilen was niet toegestaan...quote:
Lees je anders een beetje in bij de links die ik in een eerdere post gaf, misschien dat het wat helptquote:Op dinsdag 10 mei 2005 19:53 schreef MadGuy het volgende:
Hm, ik stond vandaag in de Mediamarkt en twijfelde toch. Er stond geen demo model en ruilen was niet toegestaan...
Nee, dat verwacht ik niet. Maar ik verwacht wel dat mijn probleem is opgelost. Dat de bass niet meer kraakt, en dat zou ik graag even uit willen testen op mijn spelertje...quote:Op dinsdag 10 mei 2005 22:38 schreef SlaadjeBla het volgende:
Als je naar de betere audiozaak gaat kun je van alles luisteren. Maar vaak gaat het hier om de duurdere modellen
Maar zeg nou zelf: Kun je voor hetgeen jij de koptelefoon gaat gebruiken echt een miskoop doen voor een paar tientjes? Wat verwacht je eigenlijk?
Over het algemeen klinkt een gesloten koptelefoon wat vermoeiender als je er langer naar luistert. Verder ken ik beide koptelefoons niet goed genoeg om er een uitspraak over te doen, maar als je lang muziek over je koptelefoon wil luisteren, is een open systeem dus ook aan te bevelen.quote:Op donderdag 12 mei 2005 14:27 schreef MadGuy het volgende:
Nu is mijn vraag, is dat geluidskwaliteitsverschil echt zó schrikbarend, of ga ik er vergeleken met mijn standaard oordopjes die ik nu heb ook al dubbel en dwars vooruit met een PX 200?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |