Jep, je hebt omgevingsgeluid. Of je er last van hebt is een tweede. Ik vind het juist fijn als ik wat van mijn omgeving hoor, zeker in het verkeer. Ben je wat alerter. Van windruis heb ik totaal geen last, ze sluiten bij mij perfect op de oren!quote:Op maandag 6 juni 2005 23:37 schreef r.is.for.rutger het volgende:
ik ben van plan de sennheiser px 100 aan te schaffen.
heb je tijdens het fietsen last van omgevingsgeluiden/wind bij deze open koptelefoon?
dan ga ik ze nu bestellenquote:Op dinsdag 7 juni 2005 10:34 schreef MadGuy het volgende:
[..]
Jep, je hebt omgevingsgeluid. Of je er last van hebt is een tweede. Ik vind het juist fijn als ik wat van mijn omgeving hoor, zeker in het verkeer. Ben je wat alerter. Van windruis heb ik totaal geen last, ze sluiten bij mij perfect op de oren!
nou ja, het verschil in klanken hoor ik niet al is de bas in de px100 wat beter zelf heb ik mijn bas niet zo hoog staan maar hij zit gewoon lekkerderquote:Op dinsdag 7 juni 2005 14:53 schreef MadGuy het volgende:
Het is inderdaad persoonlijk. Ik vind het wel grappig dat jij hem beter vindt, aangezien die overal als slechter wordt bestempeld.
Schijnt bij de PX-200 ook met de plaatsing op je oren te maken te hebben, hoe beter hij afsluit, hoe beter de bas. Alleen schijnt hij bij de oren van sommige mensen niet goed af te kunnen sluiten.quote:Op dinsdag 7 juni 2005 16:40 schreef mordradead het volgende:
nou ja, het verschil in klanken hoor ik niet al is de bas in de px100 wat beter zelf heb ik mijn bas niet zo hoog staan maar hij zit gewoon lekkerder
ik heb ook hele mooi orenquote:Op dinsdag 7 juni 2005 17:36 schreef Lamer_Deluxe het volgende:
[..]
Schijnt bij de PX-200 ook met de plaatsing op je oren te maken te hebben, hoe beter hij afsluit, hoe beter de bas. Alleen schijnt hij bij de oren van sommige mensen niet goed af te kunnen sluiten.
Nou ja, dat scheelt wel denk ik. Ik heb er te grote oren voor denk ik.quote:
Nogmaals: de 201 moet je hebbenquote:Op woensdag 8 juni 2005 19:55 schreef SureZal het volgende:
jelle, koop gewoon die sennheiser Hd 202 (heb ik ook) voor 30 euri @ MM.
ding doet het goed en zoals bij de c1000 word gezegd:
geen fratsen, dat scheelt (en hij is betaalbaar :p)
Nee, nog niet. Te druk met mijn scriptie en tentamen enzo. Ik zou ook moeten experimenteren met de waardes, eerlijk gezegd.quote:Op woensdag 8 juni 2005 23:20 schreef Lamer_Deluxe het volgende:
Heb je die mp3gain nog geprobeerd trouwens?
Ik ben er een beetje mee aan het experimenteren voor de juiste waarde, 89dB klonk heel relaxed en vloeiend, maar een beetje te soft met veel muziek. 92dB klonk net wat te schel met veel nummers. Ben nu 91dB aan het proberen
Die heb ik voor mijn discmanquote:Op zaterdag 18 juni 2005 21:13 schreef Repeat het volgende:
Welke koptelefoon met zo'n model:
[afbeelding]
zouden jullie mij aanraden? Dit omdat ik dan toch niet met zo'n lomp groot ding loop, maar toch de voordelen heb van een "echte" hoofdtelefoon
$825 plus $350 voor de noodzakelijke versterkerquote:Op zondag 19 juni 2005 15:35 schreef Geqxon het volgende:
Daarmee kun je alleen niet echt over straat mee lopen
Wat noem jij budget? 200 euro?
Ja, het "middengebied" is een prima naam hiervoor. Het wordt ook wel kortweg "mid" genoemd. Gek genoeg hebben mensen het altijd over het laag en het hoog in muziek, terwijl het mid de meeste informatie bevatquote:Op dinsdag 12 juli 2005 01:22 schreef Dr_Crouton het volgende:
Tering, wat een superding! Solide bass, het midden(?) is goed en de treble is helderderder...
Ik kan nu niet alleen het geluid horen dat lijkt op gitaar, maar ook daadwerkelijk de gitaar zelf en zelfs de tembre(?), de trilling van de snaren, ik hoor bijna de vingers die die snaren casual aan het plucken is. Denk dat dat het middengebied is dat nu veel beter te horen is...quote:Op dinsdag 12 juli 2005 02:05 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ja, het "middengebied" is een prima naam hiervoor. Het wordt ook wel kortweg "mid" genoemd. Gek genoeg hebben mensen het altijd over het laag en het hoog in muziek, terwijl het mid de meeste informatie bevat
Ja, ik hoor nu eindelijk de basgitaar voluit en zwaar doorkomen in 'Only Happy When iit Rains' van Garbage, wat vroeger met de walkmanoordopjes, autoradio, stereoset, pc speakers en IF hoofdtelefoon altijd vlakjes en schel klonk als ik de equalizer niet aanpaste. Nu draai ik het gewoon plat zonder de equializer aan te hoeven passen.quote:Op dinsdag 12 juli 2005 22:57 schreef MadGuy het volgende:
Dat is het gewoon met koptelefoons. Je weet pas hoe 'slecht' de jouwe zijn als je een ander hebt beproefd!
Ja, dat klopt helemaal! Op head-fi had er nog iemand een klaagtopic geopend omdat hij vond dat zijn nieuwe koptelefoon helemaal niet beter klonk, alleen de ouwe klonk nu totaal waardeloosquote:Op dinsdag 12 juli 2005 22:57 schreef MadGuy het volgende:
Dat is het gewoon met koptelefoons. Je weet pas hoe 'slecht' de jouwe zijn als je een ander hebt beproefd!
Inderdaad.quote:Op dinsdag 12 juli 2005 22:57 schreef MadGuy het volgende:
Bij de wat duurdere hoofdtelefoons van Sennheiser kunnen bijna alle onderdelen los vervangen wroden bij een dealer. Eerlijk gezegd vermoed ik dat deze daar niet op gebouwd zijn. Daar is de prijs ook niet naar. Vervanging kan snel duurder worden dan een nieuw exemplaar.quote:Op zondag 31 juli 2005 13:54 schreef satellitboy het volgende:
Op zich geen ramp mits het vervangen kan worden. Ik vraag me af of dat bij deze Sennheiser mogelijk is (oorkussen zit helemaal ingekapseld...).
Weet iemand dat misschien???
Dat is dus heel erg persoonlijkquote:Op zondag 31 juli 2005 20:06 schreef MadGuy het volgende:
Ik zie dat geluid lekken niet echt als nadeel van een koptelefoon.
Dat heb je gelukkig niet met de koptelefoon van mij. Alleen in de trein is het storend voor de medereizigers.quote:Op zondag 31 juli 2005 20:10 schreef sungaMsunitraM het volgende:
[..]
Dat is dus heel erg persoonlijk
Als er veel geluid naar buiten kan kan er ook veel geluid naar binnen.
Dat is juist een karakteristiek van de hoofdtelefoon.quote:Op zondag 31 juli 2005 20:06 schreef MadGuy het volgende:
Ik zie dat geluid lekken niet echt als nadeel van een koptelefoon.
Geloof me, dat heb ik genoeg gedaanquote:Op maandag 1 augustus 2005 11:13 schreef MadGuy het volgende:
Je kunt altijd kijken oponafhankelijke review sites, Thirdeye.
En ik heb de PX-100 op een normaal volume staan en ik heb eigenlijk nog van niemand gehoord dat ze er last van hadden.
Dat komt omdat je dat klereding zo hard heb staan!quote:Op maandag 1 augustus 2005 12:42 schreef MadGuy het volgende:
De mensen in mijn omgeving hebben er weinig tot geen last van. Tenminste ik heb geen klachten gehoord
quote:Op maandag 1 augustus 2005 13:55 schreef Thirdeye het volgende:
[..]
Dat komt omdat je dat klereding zo hard heb staan!![]()
(Okay.. flauw..)
Haha, misschien verbeeld ik het me, maar volgens mij klinken dopjes en koptelefoons het na een dagje of 3 aan de versterker echt beterquote:Op maandag 1 augustus 2005 14:13 schreef super-muffin het volgende:
maar die heeft hij ook al 3 jaar laten 'in spelen'
Ik weet niet, de volumeregeling is bij mij toch echt in 40 stappen... iAUDIO M3...quote:Op maandag 1 augustus 2005 20:28 schreef Thirdeye het volgende:
[..]
He by the way, een M3 in 40 stappen? Ik heb er ook 1 en dat zijn toch echt 30 stappen..Kan je dat ergens veranderen dan?
Ja merk ik nu ook, daarom had ik die post ook ge-edit in "dom, dom, dom"quote:Op woensdag 3 augustus 2005 12:41 schreef MadGuy het volgende:
[..]
Ik weet niet, de volumeregeling is bij mij toch echt in 40 stappen... iAUDIO M3...
En gefeli met je PX-100. Wacht maar tot je hem even hebt ingespeeld!
Het ligt er volgens mij aan hoe snel je hem ingespeeld wilt hebben. Je kunt hem een nachtje laten spelen op normaal of iets harder volume of gewoon gaandeweg laten inspelen, zoals ik heb gedaan... Volgens mij maakt het niet zo heel veel uit.quote:Op woensdag 3 augustus 2005 13:12 schreef Thirdeye het volgende:
[..]
Ja merk ik nu ook, daarom had ik die post ook ge-edit in "dom, dom, dom"
En nog heel eventjes over het inspelen, kan ik m nou het beste op m'n mp3 speler in laten spelen, of op m'n stereotoren, met een plug? En op normaal volume had ik al ergens gelezen.
tja, ik moet toch echt geld hebben op Lowlands, anders had ik er al 1.quote:Op donderdag 4 augustus 2005 22:01 schreef MadGuy het volgende:
Handig. Eerst je dopjes en dan je iPod...
http://www.headphone.com/(...)-10-best-headphones/ lees t stukkie over de 201 maar even dan.....quote:Op zaterdag 30 april 2005 01:12 schreef Ruis het volgende:
http://www.sennheiser.nl/(...)ennheiser_headphones
kijk daar maar eens, maar voor ¤35 heb je geen fatsoenlijke sennheiser
die van shure raad ik echt aan! ik heb zelf E2 en ze zitten erg lekker en klinken fantastisch, je hoort absoluut geen geleuid van buitenaf (wat soms wel weer leid tot vervelende situaties, maar dat terzijde)...quote:Op maandag 8 augustus 2005 15:34 schreef Sharkbite2004 het volgende:
Zelf ga ik binnenkort denk ik voor doppen van Shure. Weet alleen nog niet of het de E2 of de E3 wordt. Groot prijsverschil...... Maar schijnen wel super oordoppen te zijn.
schopquote:Op woensdag 17 augustus 2005 22:49 schreef superheist het volgende:
ik zit een beetje te kijken voor een goede draadloze koptelefoon, voor thuis, redelijk goede kwaliteit en vooral lekker zit.
Bij de mediamarkt vond ik de Philips SBCHC8520 wel goed. Hebben mensen hier ervaring mee? of andere om aan te raden? M'n budget is 50 - 70 euro.
Philips SBCHC8520:
[afbeelding]
Geen ervaring ermee, maar als jij het goed vond klinken moet je het vooral nemen. Wat mee kan tellen is het bereik van de hoofdtelefoon; ga eens de hoek om of loop ermee naar een andere verdieping (ja, beetje vreemd in de Mediamarkt, maar goed), of de hoofdtelefoon een 'auto-off' heeft (irritant als je net even uitgeluisterd bent en na een minuut opeens keihard ruis hoort omdat het ding zichzelf uitschakeld, dat heeft mijn Sennheiser - het enige nadeel).quote:
Ja. Je weet niet wat je mist met zulke goedkope dingetjesquote:Op zondag 21 augustus 2005 08:59 schreef Dark_Killah het volgende:
Ben ik dan de enige ddie 20 euro eigenlijk al te veel vind voor mijn koptelefoontjes?
Die 200 euro leggen ze over het algemeen neer voor de capaciteit en de looks, niet voor de geluidskwaliteit.quote:Op maandag 22 augustus 2005 09:56 schreef sungaMsunitraM het volgende:
[..]
Maar mensen die wel 200 a 300 euro neerleggen voor hun MP3-speler en vervolgens dopjes van 50 euro te duur vinden snap ik niet.
Als je een MP3 speler hebt met een goede geluidskwaliteit en je encodeert met Lame op -preset-extreme (240 kb/s VBR) dan hoor je echt het verschil niet meer tussen CD en MP3.quote:Op maandag 22 augustus 2005 11:33 schreef SlaadjeBla het volgende:
Ik snap mensen niet die 200 euro neerleggen voor oordopjes die vervolgens met een MP3 speler gebruikt wordt.
Daar zeg je het al. Ik had het nog niet eens over de compressie. Die kan, als je het goed doet, nagenoeg perfecte geluidskwaliteit opleveren. Het gaat me meer om de geluidskwaliteit van de MP3 spelers. Goed genoeg voor onderweg, absoluut. Ik vind het alleen niet goed genoeg om oordoppen van 200 euro te rechtvaardigen, maar daar kan iemand anders wel weer anders over denken. Ik zou ook geen Ferrari kopen met de drempels, flitskasten en snelheidslimieten hier en toch zie je ze wel rijden.quote:Op maandag 22 augustus 2005 12:14 schreef Lamer_Deluxe het volgende:
[..]
Als je een MP3 speler hebt met een goede geluidskwaliteit
Moet je eens een iAUDIO M3 of X5 met FLAC proberen.quote:Op maandag 22 augustus 2005 12:50 schreef SlaadjeBla het volgende:
[..]
Daar zeg je het al. Ik had het nog niet eens over de compressie. Die kan, als je het goed doet, nagenoeg perfecte geluidskwaliteit opleveren. Het gaat me meer om de geluidskwaliteit van de MP3 spelers. Goed genoeg voor onderweg, absoluut. Ik vind het alleen niet goed genoeg om oordoppen van 200 euro te rechtvaardigen, maar daar kan iemand anders wel weer anders over denken. Ik zou ook geen Ferrari kopen met de drempels, flitskasten en snelheidslimieten hier en toch zie je ze wel rijden.
Nou, iemand vond het belachelijk dat er 200 euro werd neergelegd voor een mp3-speler en dat er vervolgens werd beknibbeld op de oordoppen. Ik vind het onzin om 200 euro neer te leggen voor oordoppen en die aan te sluiten op een mp3-speler. Het was meer een algemene opmerking dat je de dingen in verhouding moet zien.quote:Op maandag 22 augustus 2005 14:29 schreef sungaMsunitraM het volgende:
Wie heeft het hier over oordoppen van 200 euro.
Ik heb in 't begin toen ik met m'n ipod naar school reisde 't nog wel eens geprobeerd met een iets kleinere headphone, omdat ik m'n SONY V900 zo asociaal enorm vond staan, maar dat hoor ik dan toch. Dus heb ik sindsdien alleen nog maar m'n V900 meegenomen en daarom is 't podden altijd een genotquote:Op dinsdag 12 juli 2005 22:57 schreef MadGuy het volgende:
Ik heb hier ondermeer een Discman van Denon die prima met een goede kwaliteit CD speler kan concurreren. Mijn Creative Jukebox 3 MP3 speler komt daar qua geluidskwaliteit behoorlijk dicht bij in de buurt.quote:Op maandag 22 augustus 2005 12:50 schreef SlaadjeBla het volgende:
Het gaat me meer om de geluidskwaliteit van de MP3 spelers. Goed genoeg voor onderweg, absoluut. Ik vind het alleen niet goed genoeg om oordoppen van 200 euro te rechtvaardigen
Kun je nagaan inderdaad. Asociaal I don't care! Als het geluid maar goed is!quote:Op maandag 22 augustus 2005 20:59 schreef SEMTEX het volgende:
[..]
Ik heb in 't begin toen ik met m'n ipod naar school reisde 't nog wel eens geprobeerd met een iets kleinere headphone, omdat ik m'n SONY V900 zo asociaal enorm vond staan, maar dat hoor ik dan toch. Dus heb ik sindsdien alleen nog maar m'n V900 meegenomen en daarom is 't podden altijd een genot
Om hier even op terug te komen: ik hoorde weinig verschil met mijn 192 kbps mp3's...quote:Op dinsdag 23 augustus 2005 10:52 schreef MadGuy het volgende:
[..]
Kun je nagaan inderdaad. Asociaal I don't care! Als het geluid maar goed is!
Ik ben op het moment een FLAC album aan het binnehalen, van het door mij zo geliefdeGoldfrapp
200+ MB! Ik hoop niet dat mijn gehoor erdoor verpest wordt. Ik durf eigenlijk niet te gaan luisteren...
![]()
Het verschil valt mij voornamelijk op in de ruimtelijkheid van de muziek (soundstage) en hoe schel het klinkt.quote:Op dinsdag 13 september 2005 15:15 schreef MadGuy het volgende:
Om hier even op terug te komen: ik hoorde weinig verschil met mijn 192 kbps mp3's...
Met wat voor apparaat speel je het af? Kan ook zijn dat dat nu de bottleneck is qua kwaliteit.quote:Op dinsdag 13 september 2005 15:15 schreef MadGuy het volgende:
Om hier even op terug te komen: ik hoorde weinig verschil met mijn 192 kbps mp3's...
Waar ben je uiteindelijk op uit gekomen?quote:Op woensdag 8 juni 2005 23:20 schreef Lamer_Deluxe het volgende:
Heb je die mp3gain nog geprobeerd trouwens?
Ik ben er een beetje mee aan het experimenteren voor de juiste waarde, 89dB klonk heel relaxed en vloeiend, maar een beetje te soft met veel muziek. 92dB klonk net wat te schel met veel nummers. Ben nu 91dB aan het proberen
Hij staat nu op 93dBquote:Op zondag 2 oktober 2005 16:44 schreef DuchessX het volgende:
Waar ben je uiteindelijk op uit gekomen?
Sorry voor de late reactie. Ja, dat zijn ze inderdaad. Mocht je ze bestellen en meer willen weten over de simpele modificatie dan moet je het maar zeggen.quote:Op vrijdag 4 november 2005 11:32 schreef Morpheus2002 het volgende:
Bedankt voor je advies.
Zijn deze goed? http://cgi.ebay.nl/Sony-M(...)QQrdZ1QQcmdZViewItem
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |