abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 4 november 2005 @ 10:51:26 #276
40365 Lamer_Deluxe
mostly harmless
pi_31953687
De beste oordopjes zijn de Sony MDR-E888LP (lang snoer) of MDR-E888SP (kort snoer voor afstandsbediening). Je moet daarvoor op e-Bay kijken, meestal zijn het winkels uit Hong Kong die ze verkopen, daar heb ik die van mij ook vandaan.

In Nederland zijn ze lastig te vinden en meestal iets van ¤80.

Voor het allerbeste geluid de zwarte kapjes met de papieren filters er vanaf halen.

Ze hebben aardig wat inspeeltijd nodig voordat ze op hun best klinken, maar het resultaat is ongeloofelijk voor zulke kleine koptelefoontjes. Super helder, gedetailleerd, vloeiend, mooie strakke bas en heel ruimtelijk.

Volgens mensen van head-fi.org klinken ze zonder de kapjes nog beter dan de Etymotic ER-6 en de Shure E2 en komen ze dicht in de buurt bij de $200 modellen van die merken.

Ze zijn dan overigens ook vele malen beter dan de populaire Sony EX-71 en veel beter dan de PX-100, die ik allebei ook heb.
The effect of a Pan Galactic Gargle Blaster is like having your brains smashed out by a slice of lemon wrapped around a large gold brick.
Damn it feels good to be a hamster.
  vrijdag 4 november 2005 @ 11:32:41 #277
36796 Morpheus2002
Radio 49 | DJ.Morph
pi_31954767
Bedankt voor je advies.

Zijn deze goed? http://cgi.ebay.nl/Sony-M(...)QQrdZ1QQcmdZViewItem
Niets Is Sterker Dan Dat Ene Woord; Feyenoord! Mijn Feyenoord!
pi_31967757
Je zou ook kunnen kijken naar de Sharp MD33/Creative P630. Schijnen ook goede in-ear oortjes te zijn. Ga ze waarschijnlijk binnenkort ook aanschafffen.
pi_32064490
Toch nog ff centraal van maken
  dinsdag 8 november 2005 @ 08:36:18 #280
57098 NoT-YouR-MaN
Drugs are bad mkay?
pi_32079615
Wie kan mij vertellen welke oordopjes het beste geluid leveren bij een IPOD NANO?
Mocht je er één weten graag ook even de plus- en minpunten hiervan vermelden en als het kan ook waar je het gekocht hebt en wat de prijskaartje hiervan was! Vriendelijk bedankt!
.:: The difference between GENIUS and STUPIDITY is that genius has its limits! ::.
  dinsdag 8 november 2005 @ 18:30:36 #281
40365 Lamer_Deluxe
mostly harmless
pi_32094410
quote:
Op vrijdag 4 november 2005 11:32 schreef Morpheus2002 het volgende:
Bedankt voor je advies.

Zijn deze goed? http://cgi.ebay.nl/Sony-M(...)QQrdZ1QQcmdZViewItem
Sorry voor de late reactie. Ja, dat zijn ze inderdaad. Mocht je ze bestellen en meer willen weten over de simpele modificatie dan moet je het maar zeggen.

Die van mij kwam van i-shopping4u. Die hebben ook de SP versie (kort snoer). Ze betalen ook je invoerrechten voor je als je die moet betalen.

[ Bericht 11% gewijzigd door Lamer_Deluxe op 08-11-2005 19:05:48 ]
The effect of a Pan Galactic Gargle Blaster is like having your brains smashed out by a slice of lemon wrapped around a large gold brick.
pi_32123420
Ik zit al een tijdje te twijvelen over een goede koptelefoon voor mijn mp3 speler. Ik gebruik mijn mp3 speler hoofdzakelijk in de bus. Nu zit ik te twijvelen over het kopen van de sennheiser PX-100 of de PX-200. Ik had zelf de PX-200 in gedachten omdat ik niet wil dat anderen meeluisteren maar na het lezen op dit forum en een aantal recentiesites weet ik het niet zeker meer. Wat raden jullie mij aan? De PX-100 of de PX-200?
pi_32125456
PX-100. Schijnt dat deze beter geluid geeft dan de PX-200. Wat jij opnoemd is dan ook zo goed als het enigste nadeel van deze koptelefoon. Heb hem zelf gehad en dat ding geeft echt geweldig geluid! Krijg je geen spijt van .

Maar ja het is jouw geld dus het is het beste om eerst even beide te beluisteren, dan weet je zeker dat je de goede keus maakt.
pi_32127417
Ik zal morgen wel even bij de mediamarkt kijken en dan beslis ik ter plekke daar wel. Ik heb nu nog van die goedkope oordopjes, dus het geluid zal in ieder geval wel beter zijn.
pi_32128651
Zeker wel, de px100 klinkt echt stukken beter dan "gewone" goedkopere oordopjes. Vooral de bassen, die zijn dan tenminste fatsoenlijk.
pi_32132174
Ik denk dat ik toch maar voor de PX-200 ga. Ik zal hem toch alleen voor in de bus of open ruimtes gebruiken waar anderen makkelijk mee kunnen genieten en dat heb ik liever niet. Voor thuis heb ik wel een philips SHP895 waar ik persoonlijk erg wijs mee ben.
pi_32144975
De gemodificeerde MDR-888's klinken overigens stukken beter dan de PX-100. (was wel balen, want ik had die PX-100 nog niet zo lang).

Nu blijkt sinds kort dat je de PX-100 ook kunt modificeren, waarmee de geluidskwaliteit enorm verbeterd, alleen is dat nogal lastig. Dus dat heb ik nog niet uitgeprobeerd.
pi_32151637
Ik heb de PX-200 gekocht. Ik heb niet vantevoren geluisterd of de PX-100 beter is, wel heb ik hem gelijk getest in de trein en bus. Wat een geweldig ding. Het was haast jammer dat ik op mn eindbestemming aankwam . Ik ben tevreden.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')