abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_29862280
quote:
Op maandag 22 augustus 2005 09:56 schreef sungaMsunitraM het volgende:

[..]
Maar mensen die wel 200 a 300 euro neerleggen voor hun MP3-speler en vervolgens dopjes van 50 euro te duur vinden snap ik niet.
Die 200 euro leggen ze over het algemeen neer voor de capaciteit en de looks, niet voor de geluidskwaliteit.

Ik snap mensen niet die 200 euro neerleggen voor oordopjes die vervolgens met een MP3 speler gebruikt wordt.
  maandag 22 augustus 2005 @ 12:14:15 #252
40365 Lamer_Deluxe
mostly harmless
pi_29862957
quote:
Op maandag 22 augustus 2005 11:33 schreef SlaadjeBla het volgende:
Ik snap mensen niet die 200 euro neerleggen voor oordopjes die vervolgens met een MP3 speler gebruikt wordt.
Als je een MP3 speler hebt met een goede geluidskwaliteit en je encodeert met Lame op -preset-extreme (240 kb/s VBR) dan hoor je echt het verschil niet meer tussen CD en MP3.

Zeker niet vergeleken met de Discmans van tegenwoordig die allemaal behoorlijk beroerd klinken omdat ze alleen op batterijduur en klein formaat focussen.

Behalve dat zijn er ook genoeg MP3 spelers die een lossless compressie formaat zoals FLAC ondersteunen.
The effect of a Pan Galactic Gargle Blaster is like having your brains smashed out by a slice of lemon wrapped around a large gold brick.
Damn it feels good to be a hamster.
pi_29863554
quote:
Op maandag 22 augustus 2005 12:14 schreef Lamer_Deluxe het volgende:

[..]

Als je een MP3 speler hebt met een goede geluidskwaliteit
Daar zeg je het al. Ik had het nog niet eens over de compressie. Die kan, als je het goed doet, nagenoeg perfecte geluidskwaliteit opleveren. Het gaat me meer om de geluidskwaliteit van de MP3 spelers. Goed genoeg voor onderweg, absoluut. Ik vind het alleen niet goed genoeg om oordoppen van 200 euro te rechtvaardigen, maar daar kan iemand anders wel weer anders over denken. Ik zou ook geen Ferrari kopen met de drempels, flitskasten en snelheidslimieten hier en toch zie je ze wel rijden.
  maandag 22 augustus 2005 @ 14:29:30 #254
109065 sungaMsunitraM
Fancybox is not a function
pi_29865057
Wie heeft het hier over oordoppen van 200 euro.
BTW als je een iPod hebt kun je daarvan de digitale line-out gebruiken met een losse headphone amp en dan schijn je wel een aardig geluidje te hebben onderweg (zeker icm UE-10 Pro's )
Op donderdag 28 augustus 2008 14:34 schreef Breathtaking het volgende:
:9~
pi_29865230
quote:
Op maandag 22 augustus 2005 12:50 schreef SlaadjeBla het volgende:

[..]

Daar zeg je het al. Ik had het nog niet eens over de compressie. Die kan, als je het goed doet, nagenoeg perfecte geluidskwaliteit opleveren. Het gaat me meer om de geluidskwaliteit van de MP3 spelers. Goed genoeg voor onderweg, absoluut. Ik vind het alleen niet goed genoeg om oordoppen van 200 euro te rechtvaardigen, maar daar kan iemand anders wel weer anders over denken. Ik zou ook geen Ferrari kopen met de drempels, flitskasten en snelheidslimieten hier en toch zie je ze wel rijden.
Moet je eens een iAUDIO M3 of X5 met FLAC proberen.
pi_29865715
quote:
Op maandag 22 augustus 2005 14:29 schreef sungaMsunitraM het volgende:
Wie heeft het hier over oordoppen van 200 euro.
Nou, iemand vond het belachelijk dat er 200 euro werd neergelegd voor een mp3-speler en dat er vervolgens werd beknibbeld op de oordoppen. Ik vind het onzin om 200 euro neer te leggen voor oordoppen en die aan te sluiten op een mp3-speler. Het was meer een algemene opmerking dat je de dingen in verhouding moet zien.
  maandag 22 augustus 2005 @ 20:23:28 #257
109065 sungaMsunitraM
pi_29870211
Ik heb het ook over dopjes van 40 a 55 euro
Die bieden icm een MP3-speler van 200 euro een zeer acceptabel geluid
  maandag 22 augustus 2005 @ 20:59:54 #258
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_29870732
quote:
Op dinsdag 12 juli 2005 22:57 schreef MadGuy het volgende:
Dat is het gewoon met koptelefoons. Je weet pas hoe 'slecht' de jouwe zijn als je een ander hebt beproefd!
Ik heb in 't begin toen ik met m'n ipod naar school reisde 't nog wel eens geprobeerd met een iets kleinere headphone, omdat ik m'n SONY V900 zo asociaal enorm vond staan, maar dat hoor ik dan toch. Dus heb ik sindsdien alleen nog maar m'n V900 meegenomen en daarom is 't podden altijd een genot
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards
  dinsdag 23 augustus 2005 @ 00:56:03 #259
40365 Lamer_Deluxe
mostly harmless
pi_29874939
quote:
Op maandag 22 augustus 2005 12:50 schreef SlaadjeBla het volgende:
Het gaat me meer om de geluidskwaliteit van de MP3 spelers. Goed genoeg voor onderweg, absoluut. Ik vind het alleen niet goed genoeg om oordoppen van 200 euro te rechtvaardigen
Ik heb hier ondermeer een Discman van Denon die prima met een goede kwaliteit CD speler kan concurreren. Mijn Creative Jukebox 3 MP3 speler komt daar qua geluidskwaliteit behoorlijk dicht bij in de buurt.

Zo lang je nog verbeteringen in geluidskwaliteit blijft horen kunnen duurdere portable koptelefoontjes hun geld prima waard zijn. De dure 'oorkanaal' koptelefoontjes blokkeren ook nog eens enorm veel geluid, wat in de trein, bus of een vliegtuig heel handig is.

Dan is er natuurlijk nog het probleem dat je originele muziek ook van goede kwaliteit moet zijn, wat met popmuziek behoorlijk tegen kan vallen
The effect of a Pan Galactic Gargle Blaster is like having your brains smashed out by a slice of lemon wrapped around a large gold brick.
pi_29880499
quote:
Op maandag 22 augustus 2005 20:59 schreef SEMTEX het volgende:

[..]

Ik heb in 't begin toen ik met m'n ipod naar school reisde 't nog wel eens geprobeerd met een iets kleinere headphone, omdat ik m'n SONY V900 zo asociaal enorm vond staan, maar dat hoor ik dan toch. Dus heb ik sindsdien alleen nog maar m'n V900 meegenomen en daarom is 't podden altijd een genot
Kun je nagaan inderdaad. Asociaal I don't care! Als het geluid maar goed is!

Ik ben op het moment een FLAC album aan het binnehalen, van het door mij zo geliefde Goldfrapp 200+ MB! Ik hoop niet dat mijn gehoor erdoor verpest wordt. Ik durf eigenlijk niet te gaan luisteren...
pi_30539246
Ik ben op zoek naar oordopjes, met zo'n mp3 neksnoer. Welke kan ik dan het beste nemen? En is de kwaliteit te vergelijken met oordopjes zonder zo'n apart snoer?
pi_30542099
quote:
Op dinsdag 23 augustus 2005 10:52 schreef MadGuy het volgende:

[..]

Kun je nagaan inderdaad. Asociaal I don't care! Als het geluid maar goed is!

Ik ben op het moment een FLAC album aan het binnehalen, van het door mij zo geliefde Goldfrapp 200+ MB! Ik hoop niet dat mijn gehoor erdoor verpest wordt. Ik durf eigenlijk niet te gaan luisteren...
Om hier even op terug te komen: ik hoorde weinig verschil met mijn 192 kbps mp3's...
  dinsdag 13 september 2005 @ 15:23:21 #263
40365 Lamer_Deluxe
mostly harmless
pi_30542331
quote:
Op dinsdag 13 september 2005 15:15 schreef MadGuy het volgende:
Om hier even op terug te komen: ik hoorde weinig verschil met mijn 192 kbps mp3's...
Het verschil valt mij voornamelijk op in de ruimtelijkheid van de muziek (soundstage) en hoe schel het klinkt.
pi_30548937
Daar heb je wel een beetje gelijk in, maar zelfs dat verschil was zo minimaal... ik hou het maar bij mijn mp3s. Scheelt aanzienlijk in ruimte en je hebt slechts een minimaal verschil in kwaliteit.
  dinsdag 13 september 2005 @ 21:15:09 #265
109065 sungaMsunitraM
pi_30552683
quote:
Op dinsdag 13 september 2005 15:15 schreef MadGuy het volgende:
Met wat voor apparaat speel je het af? Kan ook zijn dat dat nu de bottleneck is qua kwaliteit.
pi_30553022
Dat zal best wel. Ik speel het af met een iAudio M3. Ik merk wel inderdaad dat de 192 kbps iets compacter klinkt dan de FLAC files, maar voor dat verschil zou ik het niet laten. Maar hetzelfde heb ik eigenlijk met een CD via discman en een mp3 via mijn M3. Er zit verschil in, maar het is niet onoverkomelijk...
  dinsdag 13 september 2005 @ 21:25:55 #267
109065 sungaMsunitraM
pi_30553119
Hmz.
Ik heb zelf (Xclef HD-500 met Sharp HP-MD33) nog wel de illusie dat ik het verschil hoor tussen 192 en 320, maar daar houdt het ook wel zo'n beetje op
pi_30555478
Ik denk vooral dat mijn oren de bottleneck zijn...
pi_31117903
quote:
Op woensdag 8 juni 2005 23:20 schreef Lamer_Deluxe het volgende:
Heb je die mp3gain nog geprobeerd trouwens?

Ik ben er een beetje mee aan het experimenteren voor de juiste waarde, 89dB klonk heel relaxed en vloeiend, maar een beetje te soft met veel muziek. 92dB klonk net wat te schel met veel nummers. Ben nu 91dB aan het proberen
Waar ben je uiteindelijk op uit gekomen?
#geen
  zondag 2 oktober 2005 @ 21:33:32 #270
40365 Lamer_Deluxe
mostly harmless
pi_31126397
quote:
Op zondag 2 oktober 2005 16:44 schreef DuchessX het volgende:
Waar ben je uiteindelijk op uit gekomen?
Hij staat nu op 93dB Maar het is iets ingewikkelder dan dat in de praktijk.

Te lage waardes geven minder dynamiek (het geluid klinkt minder vol), te hoge waardes gaan clippen (geluid klinkt vervormd).

MP3Gain berekent volumes van nummers en albums aan de hand van hoe hard ze klinken. Maar als je bijvoorbeeld pittige rockmuziek zachter gaat zetten, dan is de impact weg. Terwijl rustige nummers te zacht kunnen klinken, maar als je ze harder zet gaan ze al snel vervormen.

Een manier is om verschillende dB waardes in te vullen en in je muzieklijst in de gaten te houden of nummers gaan clippen (sommige geven aan te clippen, alleen omdat er ergens een tikje in zit, dat kun je dus negeren). Als er opeens veel meer nummers gaan clippen dan zit je dus net te hoog.

Dan kun je de nummers gaan controleren die zijn gaan clippen, of enorm veel omhoog of omlaag zijn gegaan in dB met je huidige instelling (staat allemaal in de muzieklijst aangegeven). Gewoon luisteren of die nog goed klinken, anders even het volume voor alleen die nummers of albums aanpassen.

Als je een beetje door hebt wat de gegevens achter de bestandsnamen in de lijst betekenen, dan is het een kwestie van een beetje experimenteren totdat het resultaat naar je zin is.

Of in plaats van extra te controleren kun je ook gewoon je muziek gaan gebruiken en bijhouden welke nummers te hard of te zacht klinken in verhouding en die aanpassen.

---

Voor de iPod is het overigens een iets ander verhaal. Als je de equalizer voor bassboost in wilt stellen moet je geloof ik je muziek op 89dB zetten, zodat de equalizer geen vervorming geeft. Maar dan nog kunnen sommige nummers te hard of te zacht klinken in verhouding.
pi_31578223
Ik post maar even in dit topic iets ipv een nieuwe te openen, in ieder geval ik heb al een tijdje een px100 en ben heel tevreden over de geluidskwaliteit enzo. Anyway wat blijkt nu na het ding een tijd gebruikt te hebben dat de draadjes van de oorschelpjes helemaal in elkaar draaien. Dit is behoorlijk irritant en het ziet er ook niet uit. Heeft een px100 bezitter hier ook 'last' van? Wat wel even hielp was de koptelefoon aan zijn eigen gewicht op te hangen maar na even gebruik krulden de draadjes weer in elkaar...
pi_31578860
Hm ja, ik ken het! Ik weet niet wat je er echt tegen kan doen. Ik haal ze steeds uit elkaar en dan heb ik er weer een tijd geen last van.
  donderdag 20 oktober 2005 @ 13:29:19 #273
108862 a-child-in-chains
weight of the world is a bitch
pi_31578941
kijk es naar een paar sony's ofzo. oorschelpen zijn dan niet zo heel groot,
en of ze je oren voldoende warm kunne houden is ook maar de vraag.
Zowiezo als je wat langer naar muziek luisterd worden je oren warmer (doorbloeding)
Die sony's klinken goed voor rond 35,- Ik gebruik er zelf ook 1 Een MDR-V200, gekocht
bij fame (denk ik) En gebruik daarbij zo een mini creative mp3 spelertje (muvo, kleine rechthoek)
Best te doen en batterij-duur ligt aan je speler zelf.

Die dingen die heel erg dicht op je oren (of zelf met een puntje tegen trommelvlies aanzitten!) en daardoor minder energie verbuiken.
is volgens mij echt heel schadleijk. je moet iig. erg oppassen joh.
Ik blijf weg van die dingen.

Je hebt van die oordopjes die met een puntje tegen trommelvlies aanzitten. Op die manier verbruken ze erg weinig energie en kunnen kankerhard.

Das toch niet cool?
Alleen mensen met liefde in hun leven groeien voorspoedig en worden sterker.
No room for the unlucky.
  donderdag 20 oktober 2005 @ 22:10:52 #274
98700 cygnusx
Manisch Positief
pi_31589754
ik heb een trust kreng, je kunt dr veel van zeggen, maar hij werkt prima. alleen ik heb waarschijnlijk net iets te grote oren voor het kreng, want na een aantal uur ophebben doen men oren nogal pijn omdat ze zo vast zaten zegmaar. maar voorderest (Y)
Jesus loves you, the rest of us think you`re an idiot.
  vrijdag 4 november 2005 @ 10:18:24 #275
36796 Morpheus2002
Radio 49 | DJ.Morph
pi_31952894
Wat zijn op dit moment de beste oordopjes voor +- ¤50,-?
Niets Is Sterker Dan Dat Ene Woord; Feyenoord! Mijn Feyenoord!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')