Ik zelf zou persoonlijk voor een open systeem gaan, als ik het zo eens allemaal op een rijtje zet. Maar ik denk dat dit ook persoonlijk is. Overigens weet ik niet hoe het met de impedantie zit van de tweede, maar als ik het goed begrijp is de laatste not done icm je iPod Mini, als ik het goed begrepen heb van Lamer_Deluxe...quote:Op zondag 15 mei 2005 23:17 schreef H-blast het volgende:
Ik wil ook even wat toevoegen, het wel niet echt nuttige info voor Skv maar toch....![]()
Ik ben ook op zoek naar een nieuwe koptelefoon voor me iPod. Mijn maximale bedrag dat ik wil uitgeven is 80 euro en ik zoek een gesloten model. Ik heb wat research gedaan en kwam op de volgende modellen uit:
Sennheiser EH250
http://www.factoryprices.nl/catalog/product_info.php?products_id=19781&language=nl
Staton DJ Pro 2000
http://www.new-line.nl/webshop/view.asp?i=11188
[afbeelding]
American Audio HP-700
http://www.new-line.nl/webshop/view.asp?i=13294
[afbeelding]
Klopt, las gisteren toevallig nog dat alles boven de 50 Ohm zonder versterker achteruit gaat in geluidskwaliteit.quote:Op maandag 16 mei 2005 13:03 schreef MadGuy het volgende:Overigens weet ik niet hoe het met de impedantie zit van de tweede, maar als ik het goed begrijp is de laatste not done icm je iPod Mini, als ik het goed begrepen heb van Lamer_Deluxe...
ik lees net hier (ik heb ze namelijk net binnen) dat het 24 Ohm isquote:Op zaterdag 14 mei 2005 23:27 schreef Jonathon het volgende:
die Sennheiser PMX60 kan je er makkelijk voor gebruiken hoor.. die zijn maar 32Ohm.. ik gebruik ze zelf ook voor een IPAQ gaat perfect.. ik heb ook wel eens m'n Sennheiser HD595's eraan gehangen maar dan gaat de accu wel heel snel leeg![]()
Cool, ik ben benieuwd hoe ze bevallen.quote:Op maandag 16 mei 2005 16:47 schreef MadGuy het volgende:
Ik ga morgen mijn Sennheiser PX100-tjes halen!
Daarom haal ik ook wat anders.quote:Op donderdag 19 mei 2005 13:33 schreef super-muffin het volgende:
Ik heb toch ook andere oordopjes gekocht. Van Sony van 12 euro. geven beter geluid dan de meegeleverde dingen bij mn cheapass MP3speler.
Kheb ze al lekker laten inspelen met the Beatles, Slayer Nirvana en AC/DC
Pas als ik een iPod ga kopen koop ik misschien een nieuwe (iets betere) koptelefoon.
Het is op headphone.com dé koptelefoon in diverse prijsklassen. Hij staat bijv. ook in de top-10 van beste koptelefoons op die site: http://www.headphone.com/(...)-10-best-headphones/quote:Our jaws just droped when we first heard this headphone. You have to understand how bad cheap, big, sealed cans usually sound, but Sennheiser got it amazingly right with the sound of these cans. Sure they are a bit uneven, but they just sparkle and sing in an unusually good way. These are the perfect headphone to give as a gift because the reciever will always be amazed at how good they sound; and they are the perfect headphone for comercial uses like museums and dental chairs first becase they are cheap, and then because your clients will appreciate the plesant experience of good sound.
This inexpensive plastic headphone is rather plain looking, but beneath its utilitarian exterior you'll find a build quality that will withstand the rigors of being beat around the home/office for a very long time. The black and silver plastic earpiece has a circular pleather earpad that surrounds the ear. The earpiece attatches to a very traditional bail that tilts and swivels a limited amount, and slides up and down on into the connecting headband to adjust for fit. It has a ten foot cable that connects in a "Y" to both earpieces, and terminates in a mini-connector. An adapter to 1/4 inch plug is included.
Thanksquote:Op woensdag 1 juni 2005 10:44 schreef Moody het volgende:
Mega tip!!
De Sennheiser HD201 (nieuw model) is dé koptelefoon voor < 100 euro. Daar is bijna iedereen op het forum van head-fi.org het over eens. Deze koptelefoon heeft een heel goed geluid, goed draagcomfort, goede afsluiting, goed uiterlijk (mijn bescheiden mening) en is degelijk. Dit alles voor $19!!!(laagste prijs in NL is 33 euro)
[afbeelding]
Check bijv deze topics:
http://www6.head-fi.org/forums/showthread.php?t=120768&highlight=hd201
http://www6.head-fi.org/forums/showthread.php?t=119983&highlight=hd201
http://www6.head-fi.org/forums/showthread.php?t=118229&highlight=hd201
De bekende audiofiel Tyll Hertsens (oprichter van headphone.com) zegt o.a.:
[..]
Het is op headphone.com dé koptelefoon in diverse prijsklassen. Hij staat bijv. ook in de top-10 van beste koptelefoons op die site: http://www.headphone.com/(...)-10-best-headphones/
Aantal foto's
Ik heb er zelf ook eentje besteld bij www.mp3man.nl ...morgen krijg ik 'm. Ben benieuwd
Zo, dat wilde ik even met jullie delen. Lijkt me zeer nuttige informatie![]()
Dat had ik ook in het begin, maar nu valt het weer heel wat mee. Ik heb hem veel laten inspelen en hij is nu gewoon goed! Smaken verschillen, dat realiseer ik me wel.quote:Op maandag 30 mei 2005 23:11 schreef Lamer_Deluxe het volgende:
Nou, ik heb nu eindelijk zelf ook een PX-100 gehaald![]()
Hij klinkt inderdaad behoorlijk goed, vooral het detail en hoe diep de bassen gaan, een duidelijke verbetering ten opzichte van mijn MDR-E888 dopjes, die al duidelijk veel beter klinken dan m'n EX-71 in-ear dopjes.
Hij klinkt nog wel wat schel af en toe, maar ik las al dat hij flink wat inspeeltijd nodig heeft om echt goed te gaan klinken, dus ik laat hem 's nachts en overdag zo veel mogelijk doorspelen.
http://www.headphone.com/(...)ennheiser-hd-201.php $19,95quote:Op woensdag 1 juni 2005 14:17 schreef Geqxon het volgende:
Maar is hij in gemiddelde amerikaanse winkel voor $19 te koop??
Jup, maar voor 33 euro heb je 'm incl. verzending en de volgende dag in huis. Die Hermes heeft 'm niet eens op voorraad....quote:Op woensdag 1 juni 2005 13:57 schreef Skv het volgende:
http://www.kieskeurig.nl/nl/product.nsf/queryprices?readform&qcode=0&q=hd201&pcode=0
Goedkoper dan 33 euro
Gewoon via internet overmaken. Onder rembours kan ook, maar dat kost 5 euro extra dacht ik.quote:Op woensdag 1 juni 2005 14:38 schreef Skv het volgende:
Als je 'm hebt, vertel ff je bevindingen.
En dan online bestellen, moet dat met creditcard? Of hoe gaat dat?
Da's de pest met die zooi hè..... eerst heb je een MP3 speler, hartstikke tof, helemaal blij.quote:Op woensdag 1 juni 2005 14:10 schreef MadGuy het volgende:
Wat ook geweldig is, is dat ik nu een paar mp3's heb ontdekt die toch niet goed gecodeerd zijn door mij. Even overdoen dus. Ik merkte ook dat ik wat met mijn equalizer moest prutsen. Nu heb ik de bass boost op mijn iAUDIO volledig uitstaan en ook de MP3Enhancer staat volledig uit.
Ik wil je niet uit je droom helpen, maar die dingen zijn qua geluid minder goed dan bijv. de Sharp MD33's van 40 euro en Sony E888's van 50 euro. Je betaalt vooral voor de naam, helaas heeft B&O nog geen enkel goed portable product gemaakt (ook hun koptelefoons zijn matig voor de prijs die je betaalt)quote:Op maandag 16 mei 2005 11:47 schreef DeeCee het volgende:
Ik heb die van Bang & Olufsen: http://www.bang-olufsen.com/web2/systems/product.asp?section=systems&sub=ls&prodid=33
Het was even sparen, want ze zijn nogal prijzig, namelijk E150,- maar dan heb je tenminste wat. Ik heb vele koptelefoontjes geprobeerd, maar deze is toch echt wel![]()
Nou, het gaat eigenlijk meer om de MP3's die ik van mijn concert DVD's geript heb. De rest heb ik inderdaad 192 kbps en LAME geripped. Die klinken echt helemaal top.quote:Op woensdag 1 juni 2005 14:48 schreef sungaMsunitraM het volgende:
[..]
Da's de pest met die zooi hè..... eerst heb je een MP3 speler, hartstikke tof, helemaal blij.
Dan koop je een keertje een betere koptelefoon en dan kom je erachter dat 128 kilobits MP3 toch best kut klinkt en kun je al je CD's opnieuw gaan rippen met EAC en encoden met LAME Alt Preset Extreme....
En vervolgens wordt de geluidskwaliteit van je DAP de bottleneck, en kun je zo'n headphone
amplifier gaan kopen.... en dan moet je eigenlijk weer een betere koptelefoon hebben enzovoorts enzovoorts.
Maar ja er zijn ook mensen die gewoon tevreden zijn met hun Xiron MP3 spelertje![]()
Hij begint hier steeds beter te klinken. Af en toe ben ik echt verbaasd over hoe goed het klinkt. Ik hoor inderdaad ook details die me nooit opgevallen waren, maar sommige daarvan zijn bijvoorbeeld rare tikjes ofzoquote:Op woensdag 1 juni 2005 14:10 schreef MadGuy het volgende:
Dat had ik ook in het begin, maar nu valt het weer heel wat mee. Ik heb hem veel laten inspelen en hij is nu gewoon goed! Smaken verschillen, dat realiseer ik me wel.
Wat me opvalt is dat hij vooral bij klassiek-achtige stukken en electronica met veel bliepjes en andere rare effecten enorm goed presteert, alleen daarvoor wil ik hem eigenlijk al niet meer kwijt. Gisteren speelde Candy Perfume Girl van Madonna, en in de muzikale interlude hoorde ik ineens een tingel-geluidje wat ik eerst nooit kon ontwaren. Geweldig!
Wat ook geweldig is, is dat ik nu een paar mp3's heb ontdekt die toch niet goed gecodeerd zijn door mij. Even overdoen dus. Ik merkte ook dat ik wat met mijn equalizer moest prutsen. Nu heb ik de bass boost op mijn iAUDIO volledig uitstaan en ook de MP3Enhancer staat volledig uit.
Voor de rest: helemaal top.
Thanks for the MP3Gain tip. Dat ga ik eens proberen. Sommige oudere albums zijn echt op een te lage volume opgenomen!quote:Op woensdag 1 juni 2005 22:38 schreef Lamer_Deluxe het volgende:
[..]
Hij begint hier steeds beter te klinken. Af en toe ben ik echt verbaasd over hoe goed het klinkt. Ik hoor inderdaad ook details die me nooit opgevallen waren, maar sommige daarvan zijn bijvoorbeeld rare tikjes ofzo
MP3Gain is trouwens een handig programma om al je MP3's op hetzelfde volume te zetten (of per album kan ook), zonder kwaliteitsverlies.
Ik ga hem straks weer even lekker beluisteren
Het is eerder dat ze vroeger het dynamische bereik van het medium nog wisten te waarderen en gebruiken. Tegenwoordig is het normaal dat albums continu zo hard mogelijk zijn en het gebrek aan diepte en de vervorming die daarbij optreedt, nemen we dan maar op de koop toequote:Op donderdag 2 juni 2005 13:53 schreef MadGuy het volgende:
[..]
Sommige oudere albums zijn echt op een te lage volume opgenomen!
Misschien is dat wel zo, maar ik merk bij oudere albums dat er van bereik en diepte ook maar weinig terecht is gekomen. Meestal zijn deze albums ook 'vlak' van geluid voor mij...quote:Op donderdag 2 juni 2005 13:57 schreef Tijn het volgende:
[..]
Het is eerder dat ze vroeger het dynamische bereik van het medium nog wisten te waarderen en gebruiken. Tegenwoordig is het normaal dat albums continu zo hard mogelijk zijn en het gebrek aan diepte en de vervorming die daarbij optreedt, nemen we dan maar op de koop toe
Alleen van particulieren.quote:Op woensdag 1 juni 2005 14:46 schreef Moody het volgende:
[..]
Gewoon via internet overmaken. Onder rembours kan ook, maar dat kost 5 euro extra dacht ik.
Nog nooit iets op internet gekocht?
Jep, je hebt omgevingsgeluid. Of je er last van hebt is een tweede. Ik vind het juist fijn als ik wat van mijn omgeving hoor, zeker in het verkeer. Ben je wat alerter. Van windruis heb ik totaal geen last, ze sluiten bij mij perfect op de oren!quote:Op maandag 6 juni 2005 23:37 schreef r.is.for.rutger het volgende:
ik ben van plan de sennheiser px 100 aan te schaffen.
heb je tijdens het fietsen last van omgevingsgeluiden/wind bij deze open koptelefoon?
dan ga ik ze nu bestellenquote:Op dinsdag 7 juni 2005 10:34 schreef MadGuy het volgende:
[..]
Jep, je hebt omgevingsgeluid. Of je er last van hebt is een tweede. Ik vind het juist fijn als ik wat van mijn omgeving hoor, zeker in het verkeer. Ben je wat alerter. Van windruis heb ik totaal geen last, ze sluiten bij mij perfect op de oren!
nou ja, het verschil in klanken hoor ik niet al is de bas in de px100 wat beter zelf heb ik mijn bas niet zo hoog staan maar hij zit gewoon lekkerderquote:Op dinsdag 7 juni 2005 14:53 schreef MadGuy het volgende:
Het is inderdaad persoonlijk. Ik vind het wel grappig dat jij hem beter vindt, aangezien die overal als slechter wordt bestempeld.
Schijnt bij de PX-200 ook met de plaatsing op je oren te maken te hebben, hoe beter hij afsluit, hoe beter de bas. Alleen schijnt hij bij de oren van sommige mensen niet goed af te kunnen sluiten.quote:Op dinsdag 7 juni 2005 16:40 schreef mordradead het volgende:
nou ja, het verschil in klanken hoor ik niet al is de bas in de px100 wat beter zelf heb ik mijn bas niet zo hoog staan maar hij zit gewoon lekkerder
ik heb ook hele mooi orenquote:Op dinsdag 7 juni 2005 17:36 schreef Lamer_Deluxe het volgende:
[..]
Schijnt bij de PX-200 ook met de plaatsing op je oren te maken te hebben, hoe beter hij afsluit, hoe beter de bas. Alleen schijnt hij bij de oren van sommige mensen niet goed af te kunnen sluiten.
Nou ja, dat scheelt wel denk ik. Ik heb er te grote oren voor denk ik.quote:
Nogmaals: de 201 moet je hebbenquote:Op woensdag 8 juni 2005 19:55 schreef SureZal het volgende:
jelle, koop gewoon die sennheiser Hd 202 (heb ik ook) voor 30 euri @ MM.
ding doet het goed en zoals bij de c1000 word gezegd:
geen fratsen, dat scheelt (en hij is betaalbaar :p)
Nee, nog niet. Te druk met mijn scriptie en tentamen enzo. Ik zou ook moeten experimenteren met de waardes, eerlijk gezegd.quote:Op woensdag 8 juni 2005 23:20 schreef Lamer_Deluxe het volgende:
Heb je die mp3gain nog geprobeerd trouwens?
Ik ben er een beetje mee aan het experimenteren voor de juiste waarde, 89dB klonk heel relaxed en vloeiend, maar een beetje te soft met veel muziek. 92dB klonk net wat te schel met veel nummers. Ben nu 91dB aan het proberen
Die heb ik voor mijn discmanquote:Op zaterdag 18 juni 2005 21:13 schreef Repeat het volgende:
Welke koptelefoon met zo'n model:
[afbeelding]
zouden jullie mij aanraden? Dit omdat ik dan toch niet met zo'n lomp groot ding loop, maar toch de voordelen heb van een "echte" hoofdtelefoon
$825 plus $350 voor de noodzakelijke versterkerquote:Op zondag 19 juni 2005 15:35 schreef Geqxon het volgende:
Daarmee kun je alleen niet echt over straat mee lopen
Wat noem jij budget? 200 euro?
Ja, het "middengebied" is een prima naam hiervoor. Het wordt ook wel kortweg "mid" genoemd. Gek genoeg hebben mensen het altijd over het laag en het hoog in muziek, terwijl het mid de meeste informatie bevatquote:Op dinsdag 12 juli 2005 01:22 schreef Dr_Crouton het volgende:
Tering, wat een superding! Solide bass, het midden(?) is goed en de treble is helderderder...
Ik kan nu niet alleen het geluid horen dat lijkt op gitaar, maar ook daadwerkelijk de gitaar zelf en zelfs de tembre(?), de trilling van de snaren, ik hoor bijna de vingers die die snaren casual aan het plucken is. Denk dat dat het middengebied is dat nu veel beter te horen is...quote:Op dinsdag 12 juli 2005 02:05 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ja, het "middengebied" is een prima naam hiervoor. Het wordt ook wel kortweg "mid" genoemd. Gek genoeg hebben mensen het altijd over het laag en het hoog in muziek, terwijl het mid de meeste informatie bevat
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |