Vind ik ook. Nu is Flappie de captain van Oranje, maar ja, een keeper als aanvoerder .... kweeniequote:Op vrijdag 29 april 2005 18:57 schreef the_legend_killer het volgende:
En dan kunnen ze hem ook aanvoerder maken van het Nederlands elftal.
Met alle respect, maar dan vind ik Van Bommel toch net iets geschikter.quote:Op vrijdag 29 april 2005 19:20 schreef methodmich het volgende:
Ruud van Nistelrooij wellicht, in dit Oranje.
Alleen de spelers van RBC en Volendam spelen bijna elke week in oranjequote:Op vrijdag 29 april 2005 22:49 schreef XAVI het volgende:
Ik denk dat BOMMEL de beste aanvoerder is van het nederlands elftal, vooral omdat hij een van de weinige spelers is die heeft aangetoond continu in vorm te zijn. De meeste spelers spelen niet elke week in oranje. Alleen Van de Sar zou ook een goede aanvoerder zijn, alleen hij is een keeper en een coach heeft liever een veldspeler als aanvoerder dan een keeper.
hoezo heb je het nieuwe trainingsshirt van Barcelona nog niet gezienquote:Op vrijdag 29 april 2005 23:06 schreef Vom het volgende:
[..]
Alleen de spelers van RBC en Volendam spelen bijna elke week in oranje![]()
Maar afgezien daarvan zou ik van Bommel in z'n huidige vorm geen slechte aanvoerder vinden.
en dat voor een Ajacied
Ik absoluut niet. Ik vind Van Nistelrooij tien keer geschikter als aanvoerder dan Van Bommel. Dat een spits geen aanvoerder hoort te zijn is de grootste onzin, ik snap niet waar dat nou weer vandaag komt.quote:Op vrijdag 29 april 2005 21:59 schreef showmelove het volgende:
[..]
Met alle respect, maar dan vind ik Van Bommel toch net iets geschikter.
welke van de 5?quote:Op zaterdag 30 april 2005 01:57 schreef the_legend_killer het volgende:
Ik had op betere en mooiere club gehoopt voor Mark
Er zijn meer mooie clubs.quote:Op zaterdag 30 april 2005 02:00 schreef BennieK het volgende:
[..]
welke van de 5?
milan, real, man u chelsea of bayern..
quote:Op zaterdag 30 april 2005 02:04 schreef the_legend_killer het volgende:
[..]
Tottenham Hotspur of Inter
Ik hoor ook veel over Madrid.quote:Op zaterdag 30 april 2005 02:07 schreef BennieK het volgende:
Barcelona...speculatie
grapjas.quote:Op zaterdag 30 april 2005 02:09 schreef BennieK het volgende:
Daar hebben ze strebertje Gravesen al...met Bommel erbij heb je teveel domme kracht en te weinig techniek op het middenveld.
Je moet ze wel goed raken.quote:Op zaterdag 30 april 2005 02:14 schreef BennieK het volgende:
Figo en Zidane lijken me geen types die breken na 1 klap...
waarom krijg ik het idee dat je een 12 jarige bent?quote:Op zaterdag 30 april 2005 02:34 schreef the_legend_killer het volgende:
Pff als ik nu tegen Zidane sta of tegen iemand van het eerste bij ons.
Ik vreet ze gewoon op.
Moet je gewoon niet op letten.
En van Bommel is zo'n iemand
Dat zijn de valse vleugelspitsen.... Mark zal de rol van Márquez krijgen, vermoed ik. Ballen afpakken en inleveren bij Deco en Xavi. Waarbij Mark op Márquez voor heeft dat hij zelf ook af en toe diep kan gaan.quote:Op zaterdag 30 april 2005 10:58 schreef komrad het volgende:
samen met ronaldinho en guilly op het MF
Als Mark van Bommel naar Barcelona gaat, dan wordt hij daar wellicht bankzitter (net als van der Meyde en Davids bij Inter). Hij kan nooit spelers als Giuly, Deco, Ronaldinho, Xavi of Marquez uit de basis houden, simpelweg te weinig kwaliteit. Dus het lijkt me voor zijn ontwikkeling niet slim als hij naar Barcelona gaat, maar voor zijn portemenee en erelijst is het natuurlijk wel mooi meegenomen.quote:Op zaterdag 30 april 2005 16:37 schreef methodmich het volgende:
[..]
Dat zijn de valse vleugelspitsen.... Mark zal de rol van Márquez krijgen, vermoed ik. Ballen afpakken en inleveren bij Deco en Xavi. Waarbij Mark op Márquez voor heeft dat hij zelf ook af en toe diep kan gaan.
tenzij hij een gevalletje Kezman is, dan kun je die erelijst wel schrappenquote:Op zondag 1 mei 2005 03:03 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Als Mark van Bommel naar Barcelona gaat, dan wordt hij daar wellicht bankzitter (net als van der Meyde en Davids bij Inter). Hij kan nooit spelers als Giuly, Deco, Ronaldinho, Xavi of Marquez uit de basis houden, simpelweg te weinig kwaliteit. Dus het lijkt me voor zijn ontwikkeling niet slim als hij naar Barcelona gaat, maar voor zijn portemenee en erelijst is het natuurlijk wel mooi meegenomen.
Waarom zou hij Márquez er niet uit kunnen spelen? Die staat er alleen maar omdat ze verder niemand hadden, want dat is eigenlijk een centrale verdediger. Dus Márquez kan dan een linie zakken en Oleguer kan dan naar de bank.quote:Op zondag 1 mei 2005 03:03 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Als Mark van Bommel naar Barcelona gaat, dan wordt hij daar wellicht bankzitter (net als van der Meyde en Davids bij Inter). Hij kan nooit spelers als Giuly, Deco, Ronaldinho, Xavi of Marquez uit de basis houden, simpelweg te weinig kwaliteit. Dus het lijkt me voor zijn ontwikkeling niet slim als hij naar Barcelona gaat, maar voor zijn portemenee en erelijst is het natuurlijk wel mooi meegenomen.
quote:PSV Eindhoven president Robert Westerhof is resigned to losing midfielder Mark von Bommel and says he is the perfect player for Manchester United. (The Sun)
Ach, zelfde problemen waren er met Ruudje in het begin.quote:Op dinsdag 3 mei 2005 08:54 schreef ChAoZ het volgende:
Ook in Engeland hebben ze al in de gaten dat Van Bommel een Duitser is
bron
[..]
Onzin.quote:Op donderdag 5 mei 2005 14:48 schreef BennieK het volgende:
Jammer dat hij dat allemaal teniet doet door 1 keer niet op te letten. Dat is het verschil tussen de top en net-niet spelers.
hele jaar een theedoek voor je ogen gehad ofzo ?quote:Op donderdag 5 mei 2005 13:16 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Van Bommel gaat mislukken bij Barça, da's nu wel duidelijk. Een leuke speler voor de Nederlandse competitie, een hele goede voor de Nederlandse competitie zelfs maar in de CL bakt hij er voortdurend weinig van, net zoals in Oranje.
2 arrogante PSVers met elkaar vergelijken. En hoe de ene van de andere kan leren.quote:Op donderdag 5 mei 2005 15:15 schreef pascalheister het volgende:
Van Bommel met Kezman vergelijken waar zijn we mee bezig mensen
Nee hoor, in de Nederlandse competitie was hij gewoon erg goed, in de CL een stuk minder en met name tegen AC Milan en in mindere mate tegen Lyon. In Oranje was het ook niet veel, dus jij bent degene met de theedoek voor je ogen.quote:Op donderdag 5 mei 2005 15:17 schreef pascalheister het volgende:
[..]
hele jaar een theedoek voor je ogen gehad ofzo ?
heerlijk die frustrerende postsquote:Op donderdag 5 mei 2005 15:17 schreef BennieK het volgende:
[..]
2 arrogante PSVers met elkaar vergelijken. En hoe de ene van de andere kan leren.
die scheldkannonades op Milan gisteren bedoel je? Dat noemen ze frustratiequote:Op donderdag 5 mei 2005 15:28 schreef pascalheister het volgende:
[..]
heerlijk die frustrerende posts
In oranje speelde hij misschien niet z'n normale niveau maar zeker ruim voldoende. In de CL heeft hij over het hele jaar prima gespeelt. Uit Lyon was heel PSV niks dus dat verwijt ik iedereen. Gister speelde van Bommel weer sterk hoor.quote:Op donderdag 5 mei 2005 15:18 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
[..]
Nee hoor, in de Nederlandse competitie was hij gewoon erg goed, in de CL een stuk minder en met name tegen AC Milan en in mindere mate tegen Lyon. In Oranje was het ook niet veel, dus jij bent degene met de theedoek voor je ogen.
Tegen Milan?quote:Op donderdag 5 mei 2005 15:34 schreef pascalheister het volgende:
[..]
In oranje speelde hij misschien niet z'n normale niveau maar zeker ruim voldoende. In de CL heeft hij over het hele jaar prima gespeelt. Uit Lyon was heel PSV niks dus dat verwijt ik iedereen. Gister speelde van Bommel weer sterk hoor.
Klopt, Hij heeft dit seizoen betere wedstrijden gespeeld. Hij leed een aantal keer knullig balverlies mede doordat hij uitgleed.quote:Op zondag 8 mei 2005 20:35 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
[..]
Tegen Milan?![]()
![]()
Hij was echt niet best hoor.
Dat bedoel ik. Als Van Bommel goed speelt zeg ik het ook, tegen Milan en Lyon viel hij vooral op door glijpartijtjes en balverlies. Ook aan de treffer van Ambrosini was hij de hoofdschuldige.quote:Op zondag 8 mei 2005 20:39 schreef Bos81 het volgende:
[..]
Klopt, Hij heeft dit seizoen betere wedstrijden gespeeld. Hij leed een aantal keer knullig balverlies mede doordat hij uitgleed.
Hij moest het EK ook al door pech missen, dus hij zal er extra gebrand op zijn.quote:Op woensdag 8 juni 2005 00:56 schreef BB-King het volgende:
Legendarische woorden:
"Ik wil potverdrie naar het WK!"
Dan ligt 't dus toch aan zijn gedrag. Grootheidswaanzin is niet gewenst bij Oranje.quote:Op woensdag 8 juni 2005 01:14 schreef RijstNatie het volgende:
Van bommel moet leider en aanvoerder zijn bij oranje...
Nu heeft hij een ondergeschikte rol wat hem niet lekker zit
Van Bommel wil dat graag zijn, maar hij kan dan niet, want het ontbreekt hem aan leiderschap en spelinzicht, bij PSV is Van Bommel ook geen leider, dat denk iedereen wel, maar als je verder kijkt dan je neus lang is, dan zie je dat Cocu de ware leider is van PSV, een stille leider, die Van Bommel bij PSV beter laat spelen en hem het gevoel geeft dat hij de leider is. Zonder Cocu stelt Van Bommel als leider geen moer voor.quote:Op woensdag 8 juni 2005 01:14 schreef RijstNatie het volgende:
Wanneer je eenmaal voor Oranje uit bent gekomen, kun je niet meer voor een ander land uitkomen hoorquote:Op woensdag 8 juni 2005 01:29 schreef pascalheister het volgende:
17 augustus, Nederland - Duitsland is hij er natuurlijk weer gewoon bij, zonder hem verliezen we
zonder die strijd win je niet van die duitsersquote:Op woensdag 8 juni 2005 01:31 schreef twi het volgende:
[..]
Wanneer je eenmaal voor Oranje uit bent gekomen, kan je niet meer voor een ander land uitkomen hoor
Dat is natuurlijk wel een kletskoekverhaal, want zonder Cocu is Van Bommel al "groot" geworden als leider en boegbeeld van PSV.quote:Op woensdag 8 juni 2005 01:30 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Van Bommel wil dat graag zijn, maar hij kan dan niet, want het ontbreekt hem aan leiderschap en spelinzicht, bij PSV is Van Bommel ook geen leider, dat denk iedereen wel, maar als je verder kijkt dan je neus lang is, dan zie je dat Cocu de ware leider is van PSV, een stille leider, die Van Bommel bij PSV beter laat spelen en hem het gevoel geeft dat hij de leider is. Zonder Cocu stelt Van Bommel als leider geen moer voor.
Verder speelt Van Bommel, in Oranje buitengewoon triest. HIj is terecht uit de selectie gezet. Laat Cocu ook maar van Oranje de leider (captain) zijn, ook tijdens het WK, dan komt alles goed en hebben we Van Bommel inderdaad niet nodig.
quote:Op woensdag 8 juni 2005 01:31 schreef twi het volgende:
Wanneer je eenmaal voor Oranje uit bent gekomen, kun je niet meer voor een ander land uitkomen hoor
quote:Op woensdag 8 juni 2005 01:31 schreef twi het volgende:
[..]
Wanneer je eenmaal voor Oranje uit bent gekomen, kun je niet meer voor een ander land uitkomen hoor
Gezien de reactie van PH wordt het tijd dat ie naar bed gaatquote:Op woensdag 8 juni 2005 01:35 schreef twi het volgende:
[..]
golfert snapt 'm, 2 vliegen in 1 klap met die opmerking
ik snap hem ook maar kijk niet door een anti van bommel brilquote:Op woensdag 8 juni 2005 01:35 schreef twi het volgende:
[..]
golfert snapt 'm, 2 vliegen in 1 klap met die opmerking
Van Bommel is naar mijn idee nooit groot geweest en dus ook nooit groot geworden. Voor de komst van Cocu vond ik Van Bommel ook maar een matig spelertje.quote:Op woensdag 8 juni 2005 01:32 schreef twi het volgende:
[..]
Dat is natuurlijk wel een kletskoekverhaal, want zonder Cocu is Van Bommel al "groot" geworden als leider en boegbeeld van PSV.
Overdrijven is ook een vak natuurlijk. Van Bommel is gewoon een erg goede speler met een prima mentaliteit en heel narrend voor de tegenstander. Een mentaliteit die een team kan opzwepen waardoor je vanzelf een soort leider wordt. Davids heeft een leuke rol buiten het veld maar is binnen het veld lang niet zo'n leider als een Cocu, De Boer of desnoods Van der Sar.quote:Op woensdag 8 juni 2005 01:38 schreef Shreyas het volgende:
Van Bommel is naar mijn idee nooit groot geweest en dus ook nooit groot geworden. Voor de komst van Cocu vond ik Van Bommel ook maar een matig spelertje.
Bovendien, wat betreft leiderschap, ik snap niet waarom niemand het heeft over Edgar Davids, dat is in mijn ogen een betere leider dan Van Bommel en Cocu bijelkaar. Die wordt ook maar niet teruggehaald, maar daar heeft niemand het over.![]()
Het leuke van voetbal is dat we er allemaal een andere mening hebben en dat is maar goed ook.quote:Op woensdag 8 juni 2005 01:42 schreef twi het volgende:
[..]
Overdrijven is ook een vak natuurlijk. Van Bommel is gewoon een erg goede speler met een prima mentaliteit en heel narrend voor de tegenstander. Een mentaliteit die een team kan opzwepen waardoor je vanzelf een soort leider wordt. Davids heeft een leuke rol buiten het veld maar is binnen het veld lang niet zo'n leider als een Cocu, De Boer of desnoods Van der Sar.
Heb je het nu over Mark van Bommel of over Seedorf...?quote:Op woensdag 8 juni 2005 01:14 schreef RijstNatie het volgende:
quote:Op woensdag 8 juni 2005 01:38 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Van Bommel is naar mijn idee nooit groot geweest en dus ook nooit groot geworden. Voor de komst van Cocu vond ik Van Bommel ook maar een matig spelertje.
Bovendien, wat betreft leiderschap, ik snap niet waarom niemand het heeft over Edgar Davids, dat is in mijn ogen een betere leider dan Van Bommel en Cocu bijelkaar. Die wordt ook maar niet teruggehaald, maar daar heeft niemand het over.![]()
Dat vind ik nietquote:Op woensdag 8 juni 2005 08:35 schreef Doc het volgende:
[..]
Heb je het nu over Mark van Bommel of over Seedorf...?
Wat Oranje betreft beginnen die twee aardig op elkaar te lijken ...
Yups. Seedorf was net een tikkie arroganter. vBommel is dat wel vaak in het veld tegen scheids en tegenstander, maar daarbuiten echt niet.quote:Op woensdag 8 juni 2005 16:01 schreef the_legend_killer het volgende:
[..]
Dat vind ik niet
Seedorf eist gewoon een plek op
van Basten laat van Bommel dingen doen de van bommel niet hoort te doen.
Van Bommel probeert het wel dan nog.
Van Seedorf kun je dat niet zeggen
Het is mogelijk dat Davids een betere leider is, maar voor de groepsfeer moet je hem er niet bijhalen denk ikquote:Op woensdag 8 juni 2005 01:38 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Wat is dit voor een lulkoek?quote:Op woensdag 8 juni 2005 16:01 schreef the_legend_killer het volgende:
van Basten laat van Bommel dingen doen de van bommel niet hoort te doen.
Van Bommel moet je iets aanvallender laten spelen met iemand achter zich.quote:
Van Bommel heeft maar te doen wat de bondscoach hem opdraagt. En daarbij heeft hij nog altijd Landzaat in z'n rug, dus je praat weer onzin.quote:Op donderdag 9 juni 2005 14:27 schreef the_legend_killer het volgende:
[..]
Van Bommel moet je iets aanvallender laten spelen met iemand achter zich.
Nu loopt hij alleen maar achter de tegenstander aan en daarom valt hij ook tegen.
Dat was ook het eerste dat bij mij te binnenschoot toen ik het las. Van Basten heeft een bepaalde techniek en probeert de spelers ongetwijfeld zo veel mogelijk tegemoet te komen, door bijvoorbeeld niet te verwachten dat iemand iets moet doen wat ie echt niet kan. Maar Van Basten's wil is wet in deze lijkt me.quote:Op donderdag 9 juni 2005 15:25 schreef zjroentje het volgende:
Van Bommel heeft maar te doen wat de bondscoach hem opdraagt. En daarbij heeft hij nog altijd Landzaat in z'n rug, dus je praat weer onzin.
quote:Op donderdag 9 juni 2005 15:25 schreef zjroentje het volgende:
[..]
Van Bommel heeft maar te doen wat de bondscoach hem opdraagt. En daarbij heeft hij nog altijd Landzaat in z'n rug, dus je praat weer onzin.
Jawel. In de Galasek/Vogel/Makelele rol.quote:Op donderdag 9 juni 2005 19:49 schreef the_legend_killer het volgende:
[..]
Van Bommel heeft niemand in zijn rug.
Landzaat speelt niet achter van Bommel
Het middenveld speelt op een lijn.quote:Op donderdag 9 juni 2005 19:51 schreef FritsVanEgters het volgende:
[..]
Jawel. In de Galasek/Vogel/Makelele rol.
Ik vind het overduidelijk zoals Landzaat speelt in Oranje, een stukje verdedigender dan bij AZ.quote:Op donderdag 9 juni 2005 19:58 schreef the_legend_killer het volgende:
Daar is dan niks van te merken in oranje
Dan kan hij toch ook eens de man aanpakken waar van Bommel als een gek achter aan loopt ?quote:Op donderdag 9 juni 2005 20:05 schreef FritsVanEgters het volgende:
[..]
Ik vind het overduidelijk zoals Landzaat speelt in Oranje, een stukje verdedigender dan bij AZ.
Hij heeft z'n eigen man al neem ik aan?quote:Op donderdag 9 juni 2005 20:07 schreef the_legend_killer het volgende:
[..]
Dan kan hij toch ook eens de man aanpakken waar van Bommel als een gek achter aan loopt ?
Ik zie Landzaat vaker vrij dan van Bommel..quote:Op donderdag 9 juni 2005 20:09 schreef FritsVanEgters het volgende:
[..]
Hij heeft z'n eigen man al neem ik aan?
Van Bommel moet juist van van Basten zijn tegenstander achterna lopen.quote:Op donderdag 9 juni 2005 20:16 schreef egilio het volgende:
Als Van Bommel nou echt zo goed was dan zou zn man wel achter hem aanlopen ipv andersom...Ik zeg: Goeie zet Van Basten!![]()
Gebruikelijke speculaties van tegenstander ... Je kan het ook positief brengen .quote:Op vrijdag 10 juni 2005 02:58 schreef egilio het volgende:
Als Van Bommel tegen een ECHT goeie speler staat zoals bijv Zidane, dan heeft ie 15 overtredingen per helft nodig, en dan is gelijk duidelijk waarom hij wel goed is maar niet supergoed....
En dat gaat Maduro, de Jong of Landzaat wel lukken? Dit is geen reden om hem eruit te laten natuurlijk.quote:Op vrijdag 10 juni 2005 02:58 schreef egilio het volgende:
Als Van Bommel tegen een ECHT goeie speler staat zoals bijv Zidane, dan heeft ie 15 overtredingen per helft nodig, en dan is gelijk duidelijk waarom hij wel goed is maar niet supergoed....
Ik denk dat er trouwens maar weinigen zijn die Zidane volledig kunnen afstoppen als hij in vorm is. Nee, er kwam niet veel uit, maar wat meer moest hij zeggen dan? Op vBasten argumenten ingaan van taken verloochenen, dus ook uit de school klappen, geeft vBasten alleen weer een stok.quote:Op vrijdag 10 juni 2005 08:48 schreef Suijk het volgende:
[..]
En dat gaat Maduro, de Jong of Landzaat wel lukken? Dit is geen reden om hem eruit te laten natuurlijk.
En hij hield het gisteren netjes ja, al zei hij eigenlijk niks natuurlijk.
Hij had volkomen gelijk met wat hij (niet) zei, begrijp me niet verkeerd. Maar stiekem hoop je toch een beetje op een relletje.quote:Op vrijdag 10 juni 2005 08:50 schreef gr8w8 het volgende:
[..]
Ik denk dat er trouwens maar weinigen zijn die Zidane volledig kunnen afstoppen als hij in vorm is. Nee, er kwam niet veel uit, maar wat meer moest hij zeggen dan? Op vBasten argumenten ingaan van taken verloochenen, dus ook uit de school klappen, geeft vBasten alleen weer een stok.
Tja, je weet niet of er meer eigenlijk stiekem hun zegje willen doen, maar niet durven. Als vBommel nu zichzelf opoffert, komt het dan misschien nog goed.quote:Op vrijdag 10 juni 2005 08:53 schreef Suijk het volgende:
[..]
Hij had volkomen gelijk met wat hij (niet) zei, begrijp me niet verkeerd. Maar stiekem hoop je toch een beetje op een relletje.
Wie niet tegenover zidane?quote:Op vrijdag 10 juni 2005 02:58 schreef egilio het volgende:
Je bent wel goed op de hoogte. Middenveld op 1 lijn.quote:Op donderdag 9 juni 2005 19:49 schreef the_legend_killer het volgende:
[..]
Van Bommel heeft niemand in zijn rug.
Landzaat speelt niet achter van Bommel
quote:Op vrijdag 10 juni 2005 10:29 schreef FritsVanEgters het volgende:
Hij hield zich inderdaad netjes, maar dat is ook terecht. Als hij niet zelf gaat inzien dat hij terecht is gewisseld en terecht thuisgelaten zal hij het WK gewoon missen.
Hij hoeft het niet in te houden als hij het heeft, maar als hij het niet begrijpt mag hij opdonderen.quote:Op vrijdag 10 juni 2005 10:38 schreef gr8w8 het volgende:
Waarom is het terecht dat hij zijn eventuele onbegrip moet inhouden?
Ja.quote:Is zijn wissel wel terecht?
Dat weet je van tevoren niet als je hem inbrengt.quote:De Jong speelde belabberd.
Ja, echt beter.quote:Maduro goed, maar om nou tezeggen echt beter,
quote:Van Bommel: 'Bedanken? Ik wil naar Duitsland'
10/6/2005 9 :13
Mark van Bommel piekert er niet over om te bedanken voor het Nederlands elftal. 'Ben je gek! Ik wil naar Duitsland', zegt de Limburger vanuit Barcelona, waar hij vrijdag rond het middaguur zal worden gepresenteerd.
De middenvelder toonde zich nog altijd zeer teleurgesteld over de verbanning uit het Nederlands elftal door Marco van Basten. 'Ik ben teleurgesteld, maar niet boos. Ik zal dan ook zeker niet uit mezelf bedanken voor Oranje. Ik heb nog nooit een groot toernooi gespeeld en ik hoop dat het WK 2006 in Duitsland mijn eerste zal zijn.'
Van Bommel gaat er dan ook vanuit dat het niet definitief over is hem hem Marco van Basten. 'Dat hoop ik toch niet. En van wat ik uit de media heb begrepen is dat ook niet het geval.'
Van Bommel beseft dat de bal bij hem ligt. 'Ik weet wat Van Basten gezegd heeft en daar zal ik aan werken. Ik moet het laten zien bij Barcelona. Wat dat is? Dat communiceer ik niet via de media, zoals hij dat ook niet doet.'
Kuyt begreep het ook niet. Opdonderen met hem dus. Of de wissel terecht is? Tja, vBasten had ook voor ander optie skunnen kiezen, zonder te hoeven wisselen. vBommel was gewoon de zondebok voor algeheel zwak spel. En over de Jong, tegen Finland was wel weer duidelijk dat hij nog niet geheel klaar is voor dit niveau en ik denk niet dat hij dat over een jaar wel geheel zal zijn, hij is nog jong en kan dus nog wel 2 jaar extra rijpen voor het volgende toernooi. Maduro speelde heel anders. Echt beter is wel heel overdreven, ook bij een positieve kijk op hem. Zeker ook niet veel slechter hoor, maar tegen Finland was de druk er al voor het grootste deel af bij zijn invalbeurt. Ik moet het nog zien.quote:Op vrijdag 10 juni 2005 10:58 schreef FritsVanEgters het volgende:
[..]
Hij hoeft het niet in te houden als hij het heeft, maar als hij het niet begrijpt mag hij opdonderen.
[..]
Ja.
[..]
Dat weet je van tevoren niet als je hem inbrengt.
[..]
Ja, echt beter.
Zolang Kuyt maar begrijpt wat hij zelf moet doen.quote:Op vrijdag 10 juni 2005 11:30 schreef gr8w8 het volgende:
[..]
Kuyt begreep het ook niet. Opdonderen met hem dus.
Jij begrijpt het iig niet, zo veel is duidelijk. Gelukkig sla ik Van Bommel's voetbalintelligentie hoger aan dan de jouwe.quote:Of de wissel terecht is? Tja, vBasten had ook voor ander optie skunnen kiezen, zonder te hoeven wisselen. vBommel was gewoon de zondebok voor algeheel zwak spel.
En toch deed ie het nauwelijks slechter dan Van Bommel, geeft toch te denken.quote:En over de Jong, tegen Finland was wel weer duidelijk dat hij nog niet geheel klaar is voor dit niveau en ik denk niet dat hij dat over een jaar wel geheel zal zijn, hij is nog jong en kan dus nog wel 2 jaar extra rijpen voor het volgende toernooi.
quote:het lijkt wel of je stottert als je zinnetjes los gaan quoten en uit verbandjes gaat rukken.
Ik vind dat prettiger lezen.quote:Op vrijdag 10 juni 2005 11:51 schreef gr8w8 het volgende:
Zal ik dan ook maar op je laatste zinnetje reageren, waarmee je eigenlijk de discussie blokkeert? Dat was gewoon een met een knipoog bedoelde opmerking, vandaar ook de. Het leest gewoon niet zo prettig in mijn optiek, maar als dat je stijl is, soit. Maar met die reactie opzich, geef je aan de overige users niet serieus te nemen zolang ze niet dezelfde mening zijn toegedaan. Zonder persoonlijk te worden ook he, maar toch geheel in dezelfde stijl: Natuurlijk gun ik je het laatste woord.
ZO ziet het er wel naar uit als je Oranje ziet voetballenquote:Op vrijdag 10 juni 2005 10:31 schreef zjroentje het volgende:
[..]
Je bent wel goed op de hoogte. Middenveld op 1 lijn.
Precies, en mocht dat het resultaat worden, is dat zovast een enorm goede actie van V. Basten geweestquote:Op vrijdag 10 juni 2005 21:05 schreef FritsVanEgters het volgende:
Van Bommel is geen uitschakelende speler, dat is het hem juist.
Hij zal zich nu wel achter de oren krabben, en taakbewuster terugkeren. Prikkelen noemen ze dat, niet afdanken.
quote:Op zaterdag 11 juni 2005 08:18 schreef gras het volgende:
Nummer 17 geeft inderdaad goed z'n status voor volgend seizoen aan.
net of een nummer wat uitmaaktquote:Op zaterdag 11 juni 2005 08:18 schreef gras het volgende:
Wat zegt een nummer op vandaagquote:Op zaterdag 11 juni 2005 08:18 schreef gras het volgende:
eh, alex?quote:Op vrijdag 10 juni 2005 23:07 schreef gr8w8 het volgende:
Nouja, nummer 14 is goed bekend daar. vBommel wil gewoon niet zulke domme dingen zeggen en zulke gigantische taalfouten maken.
Ik zag trouwens op vakantie in Brazilie afgelopen zomer een jochie van een jaar of 15, 16 met een Oranje shirt aan. Nummer 14. En als naam.... Bergkamp!Geweldig! Ze konden trouwens zo'n beetje alle spelers van het oude oranje opnoemen, maar Alex kende ze niet.
Hij was in Brazilië... Braziliaanse kindertjes kende WEL alle spelers van Oranje maar NIEt van Alex, die volgens de laatste check nog altijd een Braziliaan is...quote:Op zaterdag 11 juni 2005 14:39 schreef ASSpirine het volgende:
[..]
wat heef tdat in godnsaam met het oude oranje te maken
quote:Op zaterdag 11 juni 2005 14:39 schreef ASSpirine het volgende:
[..]
wat heef tdat in godnsaam met het oude oranje te maken
Maar v. Bommel moet wel goed gebruikt worden, anders valt hij door de mand.quote:Op maandag 13 juni 2005 19:32 schreef the_legend_killer het volgende:
Ik denk wel dat van Bommel anders zal spelen mede doordat hij geen aanvoerder meer is
Waterdrager voor de meer begaafden, Deco, Iniesta, Xavi.quote:Op maandag 13 juni 2005 20:06 schreef Suijk het volgende:
[..]
Maar v. Bommel moet wel goed gebruikt worden, anders valt hij door de mand.
quote:Collega's prijzen Mark van Bommel
Door onze correspondent Edwin Winkels
Nog geen week kenden ze hem, één halve wedstrijd had hij gespeeld, en zijn nieuwe collega's overlaadden Mark van Bommel al met een stroom complimenten.
,,Tactisch zal hij ons completer maken'', zei Xavi, collega-middenvelder. ,,Behalve kwaliteit heeft hij een enorme werklust," aldus Deco. Van Bommel zal niet alleen een concurrent van die twee zijn, maar na een week trainingskamp in Aarhus (Denemarken) werd al duidelijk dat de drie tegen defensieve tegenstanders regelmatig samen het middenveld zullen vormen, met Van Bommel aan de rechterkant.
,,Met Van Bommel zal ik nóg meer doelpunten kunnen maken," voorspelde Eto'o, die een treffer op een presenteerblaadje door de Limburger kreeg aangereikt. ,,Hij zal ons extra rust brengen," zei verdediger Belletti. ,,Mark heeft alles wat een voetballer moet hebben," besloot Giovanni van Bronckhorst, die samen met Henrik Larsson in de kustplaats Gavá bijna buurman van de nieuweling zal zijn.
Maar meer nog dan zijn voetbal, was de selectie van Barça onder de indruk van de razendsnelle aanpassing van Van Bommel. Waarschijnlijk wist de oud-PSV'er al lang dat niet zijn eerste competitiewedstrijd, maar zijn allereerste week bij Barcelona van grote invloed op zijn toekomst bij de Catalaanse club én zijn populariteit bij de kritische socio's zou zijn. Dus sloot hij zich, net als Feyenoorder Bahia - die Nederlands wilde leren - en samen met zijn vrouw een week lang op bij de voormalige 'nonnen van Vught'.
In het taleninstituut Regina Coeli brachten in vijf dagen twee Spaanse en twee Catalaanse leraren de Van Bommels de beginselen van de twee talen bij. Hij bleek een snelle leerling. Vorige week ging de ploeg op trainingskamp en daar wilden de meegereisde verslaggevers als eerste de impressies van de nieuwkomer weten - hij is de enige 'aankoop' samen met Ezquerro van Athletic de Bilbao. Van Bommel vroeg de perschef nog enkele dagen met zijn eerste publieke optreden te wachten, zodat hij wat voetbaltaal wijzer kon worden en de persconferentie geheel in het Spaans kon doen.
De speler hield daarnaast via de website van de club een dagboek bij, dat eveneens door de sportkranten El Mundo deportivo en Sport werd afgedrukt. ,,Voor mij was het belangrijk vanaf het eerste moment met mijn nieuwe collega's te kunnen communiceren en daarom wilde ik per se een beetje Spaans leren," legde de middenvelder uit, die de avonden in Aarhus doorbracht aan het biljart met Larsson en Van Bronckhorst, de enige twee medespelers met wie hij gewoon in het Nederlands kan praten.
,,Ik praat al beter Spaans dan Overmars," grapte de Limburger nog, maar dat is geen verdienste, want beter Spaans praten dan de gepensioneerde miljonair uit Overijssel is niet zo moeilijk. Niettemin heeft Van Bommel al heet wat krediet opgebouwd in nog geen week werk en ligt hij in Barcelona al stukken beter dan, bijvoorbeeld, in Amsterdam. En alle kranten en TV-stations, die de ploeg volgende week ook op een trip door China zullen vergezellen, zullen de supporters die goede indrukken overbrengen.
Ook de trainers zijn blij met zijn komst. ,,We zullen dat karakter van Mark nodig hebben, eentje die tekeer kan gaan en af en toe een tikkie uitdeelt als de tegenstander niet zo lief is. Dat ontbrak er tot nu toe een beetje aan," zegt Henk ten Cate.
Frank Rijkaard is vooral blij met de manier waarop Van Bommel zijn intrede heeft gedaan, zich razendsnel heeft aangepast en de beste van het veld was in de eerste 45 minuten die hij vorige week voor Barça speelde. ,,Hij heeft heel veel zin om het goed te doen, vooral omdat hij er trots op is voor een club als Barça te kunnen spelen," aldus de trainer gisteren.
quote:Op woensdag 15 juni 2005 14:46 schreef methodmich het volgende:
[..]
Waterdrager voor de meer begaafden, Deco, Iniesta, Xavi.
We zullen zien mm, ik denk dat van Bommel wel eens heel belangrijk kan worden bij Barca.quote:Op woensdag 27 juli 2005 12:04 schreef methodmich het volgende:
Het is voorbereiding hoor, wacht maar af.
Ze kunnen ook moeilijk zeggen dat ze zijn komst niet snappen en Mark een eikel vinden.
Net zo moeilijk als jij toe zal geven dat je ernaast zat als Mark gewoon de sterren van de hemel speelt?quote:Op woensdag 27 juli 2005 12:04 schreef methodmich het volgende:
Het is voorbereiding hoor, wacht maar af.
Ze kunnen ook moeilijk zeggen dat ze zijn komst niet snappen en Mark een eikel vinden.
Ik voorspel dat hij binnen nu en 3 jaar aanvoerder zal worden.quote:Op woensdag 27 juli 2005 12:14 schreef methodmich het volgende:
Nee hoor. Ik zeg nergens dat hij niet goed is, lees het hele topic maar na. Ik zeg al een paar jaar dat hij als waterdrager prima mee kan bij een topclub.
Maar jij denkt dat die complimenten van z'n teammates ook in die mate zouden zijn als ie zich matig tot bagger had gemanifesteerd?quote:Op woensdag 27 juli 2005 12:14 schreef methodmich het volgende:
Nee hoor. Ik zeg nergens dat hij niet goed is, lees het hele topic maar na. Ik zeg al een paar jaar dat hij als waterdrager prima mee kan bij een topclub.
Maar dat was Cocu ook ...quote:Op woensdag 27 juli 2005 12:32 schreef cultheld het volgende:
[..]
Ik voorspel dat hij binnen nu en 3 jaar aanvoerder zal worden.
Dus?quote:
Prima multifunctionele voetballer maar wel prototype waterdrager die voornamelijk anderen beter laat spelen.quote:
Net als Gerrard?quote:Op woensdag 27 juli 2005 12:48 schreef Doc het volgende:
[..]
Prima multifunctionele voetballer maar wel prototype waterdrager die voornamelijk anderen beter laat spelen.
Je bedoelt de doelpuntenmachine Gerrard -nu 6 doelpunten al in de CL - 's werelds beste middenvelder - de aanvoerder van de kampioen van Europa - die Gerrard ?quote:
Vorig seizoen was zijn beste. Als-ie de lijn voortzet en de zelfde stap vooruit maakt als-ie gedaan heeft vorig jaar dan zie ik dat nog wel gebeuren. Maar dat hoeft niet eens zo - spelers als Makalele en Davids zijn ook nuttig.quote:Op woensdag 27 juli 2005 12:59 schreef the_legend_killer het volgende:
Van Bommel heeft zelf ook bewezen dat hij aardig wat doelpunten kan maken.
Dus ik denk en hoop dan dat hij zich inderdaad wel in Gerrard's richting zal spelen
grappig nu ik dit lees..ben je ook stiekem fan van Davidsquote:Op zaterdag 30 april 2005 02:04 schreef the_legend_killer het volgende:
[..]
Er zijn meer mooie clubs.
Ik had zelf gehoopt op Tottenham Hotspur of Inter
Barcelona zie ik als Ajax 2
Bij Inter was ik even blij dat hij er naartoe ging omdat hij iets toe kon voegen , maar naderhand waren er toch wel betere spelers voor die positie.quote:Op woensdag 27 juli 2005 13:11 schreef Bennie_K het volgende:
[..]
grappig nu ik dit lees..ben je ook stiekem fan van Davids![]()
zeker een stunt ja..had het niet verwachtquote:Op woensdag 27 juli 2005 13:24 schreef the_legend_killer het volgende:
[..]
Bij Inter was ik even blij dat hij er naartoe ging omdat hij iets toe kon voegen , maar naderhand waren er toch wel betere spelers voor die positie.
Bij de Spurs vind ik het een stunt dat ze hem halen en dat hij er zelf naar toe gaat,
Het is een goede voetballer maar ik ben geen fan van hem.
Bij Barca was Davids echt geweldig , al ben ik geen fan van Barcelona dus ik zag het liever niet.quote:Op woensdag 27 juli 2005 13:25 schreef Bennie_K het volgende:
[..]
zeker een stunt ja..had het niet verwacht
ik ben benieuwd of het hem weer lukt als toen met Barca...
Eindelijk weer eens een Nederlander die een positieve bijdrage brengt aan Barca!quote:Collega's prijzen Mark van Bommel
Nog geen week kenden ze hem, één halve wedstrijd had hij gespeeld, en zijn nieuwe collega's overlaadden Mark van Bommel al met een stroom complimenten.
,,Tactisch zal hij ons completer maken'', zei Xavi, collega-middenvelder. ,,Behalve kwaliteit heeft hij een enorme werklust," aldus Deco. Van Bommel zal niet alleen een concurrent van die twee zijn, maar na een week trainingskamp in Aarhus (Denemarken) werd al duidelijk dat de drie tegen defensieve tegenstanders regelmatig samen het middenveld zullen vormen, met Van Bommel aan de rechterkant.
,,Met Van Bommel zal ik nóg meer doelpunten kunnen maken," voorspelde Eto'o, die een treffer op een presenteerblaadje door de Limburger kreeg aangereikt. ,,Hij zal ons extra rust brengen," zei verdediger Belletti. ,,Mark heeft alles wat een voetballer moet hebben," besloot Giovanni van Bronckhorst, die samen met Henrik Larsson in de kustplaats Gavá bijna buurman van de nieuweling zal zijn.
Maar meer nog dan zijn voetbal, was de selectie van Barça onder de indruk van de razendsnelle aanpassing van Van Bommel. Waarschijnlijk wist de oud-PSV'er al lang dat niet zijn eerste competitiewedstrijd, maar zijn allereerste week bij Barcelona van grote invloed op zijn toekomst bij de Catalaanse club én zijn populariteit bij de kritische socio's zou zijn. Dus sloot hij zich, net als Feyenoorder Bahia - die Nederlands wilde leren - en samen met zijn vrouw een week lang op bij de voormalige 'nonnen van Vught'.
In het taleninstituut Regina Coeli brachten in vijf dagen twee Spaanse en twee Catalaanse leraren de Van Bommels de beginselen van de twee talen bij. Hij bleek een snelle leerling. Vorige week ging de ploeg op trainingskamp en daar wilden de meegereisde verslaggevers als eerste de impressies van de nieuwkomer weten - hij is de enige 'aankoop' samen met Ezquerro van Athletic de Bilbao. Van Bommel vroeg de perschef nog enkele dagen met zijn eerste publieke optreden te wachten, zodat hij wat voetbaltaal wijzer kon worden en de persconferentie geheel in het Spaans kon doen.
De speler hield daarnaast via de website van de club een dagboek bij, dat eveneens door de sportkranten El Mundo deportivo en Sport werd afgedrukt. ,,Voor mij was het belangrijk vanaf het eerste moment met mijn nieuwe collega's te kunnen communiceren en daarom wilde ik per se een beetje Spaans leren," legde de middenvelder uit, die de avonden in Aarhus doorbracht aan het biljart met Larsson en Van Bronckhorst, de enige twee medespelers met wie hij gewoon in het Nederlands kan praten.
,,Ik praat al beter Spaans dan Overmars," grapte de Limburger nog, maar dat is geen verdienste, want beter Spaans praten dan de gepensioneerde miljonair uit Overijssel is niet zo moeilijk. Niettemin heeft Van Bommel al heet wat krediet opgebouwd in nog geen week werk en ligt hij in Barcelona al stukken beter dan, bijvoorbeeld, in Amsterdam. En alle kranten en TV-stations, die de ploeg volgende week ook op een trip door China zullen vergezellen, zullen de supporters die goede indrukken overbrengen.
Ook de trainers zijn blij met zijn komst. ,,We zullen dat karakter van Mark nodig hebben, eentje die tekeer kan gaan en af en toe een tikkie uitdeelt als de tegenstander niet zo lief is. Dat ontbrak er tot nu toe een beetje aan," zegt Henk ten Cate. Frank Rijkaard is vooral blij met de manier waarop Van Bommel zijn intrede heeft gedaan, zich razendsnel heeft aangepast en de beste van het veld was in de eerste 45 minuten
die hij vorige week voor Barça speelde. ,,Hij heeft heel veel zin om het goed te doen, vooral omdat hij er trots op is voor een club als Barça te kunnen spelen," aldus de trainer gisteren.
Ja, als de man die de ploeg draagt. Mark is natuurlijk enkele klassen minder dan Deco en totaal niet te vergelijken.quote:Op woensdag 27 juli 2005 12:37 schreef Garlic_Sauce het volgende:
[..]
En als Mark een waterdrager is, dan is Deco dat ook... ik geloof dat die per wedstrijd gemiddeld de meeste km's maakt van de hele primera division.
Spidey, kijk es een pagina terug...quote:Op woensdag 27 juli 2005 17:50 schreef Spideyman het volgende:
[..]
Eindelijk weer eens een Nederlander die een positieve bijdrage brengt aan Barca!Held
van
Bommel
En toch lijkt mij waterdrager iemand die het vuile ondankbare werk opknapt... en dat was v Bommel bij PSV nooit, dat zijn eerder Vogel of Cocu geweest afgelopen seizoen(en)quote:Op woensdag 27 juli 2005 19:27 schreef methodmich het volgende:
[..]
Ja, als de man die de ploeg draagt. Mark is natuurlijk enkele klassen minder dan Deco en totaal niet te vergelijken.
Overigens is het geen schande waterdrager te mogen zijn hoor. Aron Winter werd er recordinternational mee.
Oeps, nou ja het mag ook wel ff twee keer om die azijnpizzers met de neus op de feiten te drukken.quote:Op donderdag 28 juli 2005 17:20 schreef ASSpirine het volgende:
[..]
Spidey, kijk es een pagina terug...
Dat denk ik ook weer niet, maar hij gaat het zeker niet slecht doen. Agh het is geen PSV-er meer maar hij speelt bij Barca, nu mag ik juichenquote:Op donderdag 28 juli 2005 17:54 schreef Spideyman het volgende:
[..]
Oeps, nou ja het mag ook wel ff twee keer om die azijnpizzers met de neus op de feiten te drukken.
Van Bommel wordt dé revelatie in de Spaanse competitie dit jaar, noteer dat maar.
Ik vind het wel aandoenlijk naïef dat jij die PR-babbels direct voor zoete koek slikt. Ik bedoel - dat zijn de standaard babbels voor een nieuwe aanwinst om die gast een beetje populairder te maken zodat de supporters hem ook wat eerder zullen toejuichen en er meer spulletjes verkocht worden.quote:Op donderdag 28 juli 2005 17:54 schreef Spideyman het volgende:
Oeps, nou ja het mag ook wel ff twee keer om die azijnpizzers met de neus op de feiten te drukken.
In de toekomst zal hij wel weer voor PSV spelenquote:Op donderdag 28 juli 2005 17:58 schreef VoreG het volgende:
[..]
Dat denk ik ook weer niet, maar hij gaat het zeker niet slecht doen. Agh het is geen PSV-er meer maar hij speelt bij Barca, nu mag ik juichen
Bij PSV ook niet, maar dat is van beduidend lager niveau dan Barcelona.quote:Op donderdag 28 juli 2005 17:33 schreef Garlic_Sauce het volgende:
[..]
En toch lijkt mij waterdrager iemand die het vuile ondankbare werk opknapt... en dat was v Bommel bij PSV nooit, dat zijn eerder Vogel of Cocu geweest afgelopen seizoen(en)
Misschien dat Rijkaard hem anders gaat gebruiken, we'll see...
Maar ook al is hij niet zo'n technische speler, Mark is dan wel weer meer een leiderstype dan een Ronaldinho, Eto'o of Deco, al zal die aanvoerdersband misschien nog wel effe durenquote:Op vrijdag 29 juli 2005 11:26 schreef methodmich het volgende:
Bij PSV ook niet, maar dat is van beduidend lager niveau dan Barcelona.
En Mark kent zijn plaats, door in het Spaans te verklaren dat voetballen met echte toppers als Deco, Xavi, Eto'o en Iniesta makkelijker is voor hem.
o? Deco leek anders behoorlijk levensmoe dit afgelopen seizoenquote:Op maandag 1 augustus 2005 19:18 schreef methodmich het volgende:
Als je dat al niet bent bij een club als Barcelona is er echt iets mis natuurlijk!
De beste man van het seizoen vorig jaar, aldus heel Barcelona. Belangrijker voor de ploeg dan Ronaldinho.quote:Op maandag 1 augustus 2005 19:19 schreef Bennie_K het volgende:
[..]
o? Deco leek anders behoorlijk levensmoe dit afgelopen seizoen
Het zaakwaarnemerstopic is om de hoek.quote:Op maandag 1 augustus 2005 19:49 schreef methodmich het volgende:
[..]
De beste man van het seizoen vorig jaar, aldus heel Barcelona. Belangrijker voor de ploeg dan Ronaldinho.
onzinquote:Op maandag 1 augustus 2005 19:49 schreef methodmich het volgende:
[..]
De beste man van het seizoen vorig jaar, aldus heel Barcelona. Belangrijker voor de ploeg dan Ronaldinho.
Maar wij niet.quote:Op zaterdag 6 augustus 2005 16:58 schreef methodmich het volgende:
Ze missen hem hoor, in Eindhoven. Meer dan ze hadden gedacht.
hmm..de overeenkomsten met Seedorf worden groter en groterquote:Op zaterdag 6 augustus 2005 13:33 schreef -Vaduz- het volgende:
Die onderschriften
Van Bommel heeft z'n eerste penalty ook al gemist tegen Sevilla. Barca won de serie wel en mag nu tegen Cadiz aantreden in de finale van de Ramon de Carranza Trophy.
quote:Messi en Van Bommel blinken uit bij 'debuut'
25/8/2005 10:18
Voor een volgepakt Camp Nou maakten Mark van Bommel en Lionel Messi hun thuisdebuut als basisspeler. Zowel de Nederlander als de Argentijn maakte indruk, ook al verloor Barcelona van Juventus.
In de wedstrijd om de Trofeo Joan Gamper bleek Juve net iets beter in het benutten van strafschoppen dan Barça, nadat beide clubs na negentig minuten op een 2-2 gelijkspel waren steken. Waar Samuel Eto'o en Rafael Márquez misten namens de thuisclub, scoorden de Italianen uit elke poging.
Het verlies van Barcelona in de laatste oefenwedstrijd voordat de Spaanse kampioen komend weekeinde in de Primera División aftrapt tegen Alavés, was van inferieur belang. De 92.000 toeschouwers genoten van een fraaie wedstrijd, waarin twee debutanten een hoofdrol opeisten: Van Bommel en Messi.
De kleine Argentijn gold als grootste uitblinker. Leo was nauwelijks af te stoppen en zorgde voor hét hoogtepunt door met een prachtige pass Andres Iniesta vrij voor Christian Abbiati te zetten: 1-1.
Van Bommel startte nerveus, liep snel tegen een gele kaart aan, maar knokte zich in de wedstrijd. Met de minuut speelde hij beter en vooral na rust liet hij zich gelden in het vertrouwd soepele aanvalsspel van Barcelona. Van afstand had hij nog bijna succes ook, ware het dat Abbiati zijn inzet uit de kruising tikte.
Dat lukte de Italiaanse doelman niet bij Giovanni van Bronckhorst, die vanaf dertig meter voor de 2-1 zorgde. De goal van Gio was niet genoeg voor de zege, omdat David Trezeguet vanaf de strafschopstip voor een late gelijkmaker tekende.
Hij gaat wellicht niet eens mee naar het WKquote:Op donderdag 25 augustus 2005 15:03 schreef cultheld het volgende:
Van Bommel schiet Nederland met Robben en Kuijt naar de wereldtitel in 2006
Die stink Kaka wonquote:Op donderdag 25 augustus 2005 17:57 schreef komrad het volgende:
jammer dat hij die nepverkiezing vanmiddag niet van kaka won
Ook bij Barcelona niet? Ik begin nu wel medelijden te krijgen met hem. Waarom speelt ie maar niet?quote:Van Bommel ook bij Barcelona geen eerste keus
Uitgegeven: 27 augustus 2005 23:23
Laatst gewijzigd: 28 augustus 2005 08:13
BARCELONA - De international Mark van Bommel, door Marco van Basten op een zijspoor gerangeerd, is ook bij zijn nieuwe club Barcelona nog geen basiskracht. In de eerste wedstrijd van het seizoen moest de voormalige PSV'er vanaf de bank toekijken hoe zijn teamgenoten er tegen het gepromoveerde Alaves niet in slaagden te scoren: 0-0.
Barça had in de uitwedstrijd lange tijd het beste van het spel en creëerde een handvol goede scoringsmogelijkheden. Vooral vlak na rust waren Ronaldino en Eto'o dichtbij de openingstreffer. Ronaldino schoot in 53e minuut hard op de paal; twee minuten later profiteerde Eto'o bijna van een kapitale blunder in de verdediging van Alaves. Alleen voor de keeper raakte hij echter slechts het zijnet.
Dubbelwissel
Ook toen doelpunten uitbleven, besloot Frank Rijkaard zijn transfervrije aanwinst niet in te zetten. Na 70 minuten paste de Nederlandse coach een dubbele wissel toe (Larsson en Belletti kwamen erin). Van Bommel moest zijn trainingsjasje echter aanhouden. Met de boodschap van bondscoach Van Basten in zijn achterhoofd - Van Bommel moet bij Barcelona bewijzen dat hij in Oranje hoort - moet zijn reservebeurt frustrerend zijn geweest.
Niveau omhoog
De wissel had wel effect. Direct na de inbreng van de verse spelers, ging het niveau bij Barcelona omhoog. In de stand veranderde echter niets. Eto'o schoot in 75e minuut op de paal, even daarvoor ging een poging van afstand nog rakelings langs het houtwerk.
Iniesta
In de 80e minuut verbruikte Rijkaard zijn laatste wissel en opnieuw mocht Van Bommel blijven zitten. Iniesta mocht de laatste tien minuten wel meedoen. Maar ook zijn aanwezigheid leverde geen goals meer op, al raakte Ronaldino in de laatste minuut met een vrije trap nog de lat.
Misschien omdat er bij Barca betere middenvelders zijn?quote:Op zondag 28 augustus 2005 11:05 schreef addictivebeat het volgende:
[..]
Ook bij Barcelona niet? Ik begin nu wel medelijden te krijgen met hem. Waarom speelt ie maar niet?
Hij speelt zo weinig, heeft tijd zat om te leren natuurlijk.quote:Op woensdag 28 september 2005 13:45 schreef abcoude het volgende:
speelde erg goede wedstrijd tegen Udinese, btw was ook te gast bij Barca TV na de wedstrijd gisteren avond, spaans spreekt hij behoorlijk goed na korte tijd vind ik![]()
Spaans heeft hij geleerd van de nonnen in Vught. Hij heeft zich daar een tijdje opgeslotenquote:Op woensdag 28 september 2005 13:45 schreef abcoude het volgende:
speelde erg goede wedstrijd tegen Udinese, btw was ook te gast bij Barca TV na de wedstrijd gisteren avond, spaans spreekt hij behoorlijk goed na korte tijd vind ik![]()
kheb de wedstrijd niet gezien, maar volgens van basten was hij schuldig aan tegendoelpunt die wedstrijd.quote:Op woensdag 28 september 2005 13:45 schreef abcoude het volgende:
Ach, op het middenveld verloor Van Bommel een duel en uiteindelijk onstond daar een doelpunt uit. Koren op de molen van schijnheilige marco natuurlijk, maar het doet wel onrecht aan het spel van Van Bommel. Volgens de Marca had Van Bommel namelijk 29 goede balcontacten en 2 slechte.....quote:Op zaterdag 1 oktober 2005 11:05 schreef addictivebeat het volgende:
[..]
kheb de wedstrijd niet gezien, maar volgens van basten was hij schuldig aan tegendoelpunt die wedstrijd.
Van Basten moet gewoon een keer keihard op z'n bek gaan.quote:Op zaterdag 1 oktober 2005 14:35 schreef addictivebeat het volgende:
ahahaha, van Bommel moet gewoon zich niet beschikbaar stellen voor het Nederlands elftal zolang van Basten nog coach is. Zou een enorme rel opleveren. en davids moet ook boycotten.![]()
Zo'n rel levert dat niet op. Hij speelt nu ook al niet voor het Nederlands elftal.quote:Op zaterdag 1 oktober 2005 14:35 schreef addictivebeat het volgende:
ahahaha, van Bommel moet gewoon zich niet beschikbaar stellen voor het Nederlands elftal zolang van Basten nog coach is. Zou een enorme rel opleveren. en davids moet ook boycotten.![]()
Dat sowieso eigenlijk, maar dat zal voor Bommel weinig uitmaken. Wel om die groep duidelijk te maken dat ze niet onoverwinnelijk zijn.quote:Op zaterdag 1 oktober 2005 14:36 schreef cultheld het volgende:
[..]
Van Basten moet gewoon een keer keihard op z'n bek gaan.
Ik erger me vooral aan de houding van Van Basten. Ja, hij was een uitzonderlijk goede voetballer. Ja, hij heeft wat prijsjes gewonnen met Ajax2. Maar maakt hem dat een perfecte bondscoach? Alles behalve. Hij gedraagt zich wel als zodanig.quote:Op zaterdag 1 oktober 2005 15:53 schreef Suijk het volgende:
[..]
Dat sowieso eigenlijk, maar dat zal voor Bommel weinig uitmaken. Wel om die groep duidelijk te maken dat ze niet onoverwinnelijk zijn.
Tering hee, wat een debiele opmerking. Alsof Van Basten zo'n licht is.quote:'Als je eigenwijs bent, moet je wel zorgen dat je de wijsheid hebt', luidde Van Bastens veelzeggende commentaar.
quote:In de eerste 55 minuten maakten de Catalanen er een potje van. Van enig krachtsverschil was geen sprake. Daarvoor speelde Barça te traag en ongeïnspireerd. Kansen waren er dan ook nauwelijks.
[...]
Invaller Mark van Bommel had een flink aandeel in de comeback van de blaugranas. De ex-PSV'er versierde een strafschop, waarbij Delio Toledo zijn tweede gele kaart van het duel kreeg. Ronaldinho schoot met zijn 24-karaats gouden sloffen twee keer raak. Alleen de tweede poging telde omdat zijn ploeggenoten bij de eerste te snel inliepen.
Henrik Larsson en Samuel Eto'o hadden daarna de gelijkmaker op hun schoen. De Zweed mikte echter naast en zijn Kameroense collega trof de paal. De 2-2 kwam er toch. Zaragoza blunderde in de verdediging, waarna Eto'o in de 89ste minuut alsnog wist te scoren.
Kortom, hij kan nogsteeds niet op een eerlijke manier punten voor Barcelona pakken. Zo ken ik hem weer, fairplay komt niet voor in zijn bekrompen woordenboek.quote:Invaller Mark van Bommel had een flink aandeel in de comeback van de blaugranas. De ex-PSV'er versierde een strafschop, waarbij Delio Toledo zijn tweede gele kaart van het duel kreeg.
als ned,. elftal met 2-0 achterstaat en men krijgt een strafschop zal Marco van Basten daar echt niet over klagen ook al is het niet terechtquote:Op zondag 2 oktober 2005 03:18 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Kortom, hij kan nogsteeds niet op een eerlijke manier punten voor Barcelona pakken. Zo ken ik hem weer, fairplay komt niet voor in zijn bekrompen woordenboek.
En weer heeft Marco gelijk![]()
Bij Ajax zijn ze anders ook niet zo vies van een strafschop versieren, Boekhaquote:Op zondag 2 oktober 2005 03:18 schreef Shreyas het volgende:
Kortom, hij kan nogsteeds niet op een eerlijke manier punten voor Barcelona pakken. Zo ken ik hem weer, fairplay komt niet voor in zijn bekrompen woordenboek.
Dat is inderdaad geen reden om iemand te selecteren voor Oranje.quote:Op zondag 2 oktober 2005 11:24 schreef Suijk het volgende:
Een strafschop versieren is natuurlijk geen reden om iemand te selecteren...
vrij arrogante kutopmerking van van Basten idd.quote:Op zaterdag 1 oktober 2005 21:45 schreef ErikT het volgende:
[..]
Tering hee, wat een debiele opmerking. Alsof Van Basten zo'n licht is.
Op de bank zitten bij Ajax welquote:Op zondag 2 oktober 2005 11:24 schreef Suijk het volgende:
Een strafschop versieren is natuurlijk geen reden om iemand te selecteren...
Wie dan?quote:Op zondag 2 oktober 2005 21:12 schreef the_legend_killer het volgende:
[..]
Op de bank zitten bij Ajax wel
Ongeloofwaardig of niet. Ik kan me niet herinneren dat we ons ooit zo makkelijk voor een groot toernooi kwalificeerden. Marcoquote:Op zondag 2 oktober 2005 22:53 schreef ASSpirine het volgende:mm
dit is grappig om te volgen, V Basten die steeds iets verzint om V Bommel maar niet te selecteren, hij maakt zich gewoon ongeloofwaardig op deze manier
Hopelijk word jij nog een keer afgestraft voor jouw gebrek aan voetbalinzicht. Noem mij één speler die nooit zijn mannetje laat lopen. Zelfs Roy Keane maakte wel eens slippertjes.quote:Op maandag 3 oktober 2005 16:05 schreef BennyNL het volgende:
bij Studio Voetbal lieten ze zien hoe vanBommel weer eens zijn mannetje liet lopen; hij leert het ook nooit he
hopelijk wordt hij daar nog voor gestraft
zegt iemand met zo een avatarquote:Op maandag 3 oktober 2005 16:07 schreef cultheld het volgende:
[..]
Hopelijk word jij nog een keer afgestraft voor jouw gebrek aan voetbalinzicht.
Nu even niemand ,quote:Op zondag 2 oktober 2005 23:13 schreef Suijk het volgende:
Noem gewoon even wat namen wie van Ajax er nu bij zitten en die bij Ajax op de bank zitten.
98 was niet zo moeilijk vond ikquote:Op maandag 3 oktober 2005 16:01 schreef egilio het volgende:
[..]
Ongeloofwaardig of niet. Ik kan me niet herinneren dat we ons ooit zo makkelijk voor een groot toernooi kwalificeerden. MarcoMark
![]()
Gister Zlatan een blessure gedoneerd las ik ergensquote:Op maandag 3 oktober 2005 18:08 schreef the_legend_killer het volgende:
[..]
Ik nomineer hem direct voor mooiste Fok! avatar.
Nu hopen dat Juve wat spitsen mist en ze punten laten liggen,quote:Op maandag 3 oktober 2005 21:57 schreef jojomen4 het volgende:
[..]
Gister Zlatan een blessure gedoneerd las ik ergens![]()
http://www.markmoetmee.nl/quote:Op maandag 17 oktober 2005 22:52 schreef MaxPower het volgende:
Patrick Kicken belt elke ochtend met hem in het kader van zijn actie markmoetmee.Elke ochtend hetzelfde ritueel. Nou ongelofelijk he dat je er niet bij zit he, ja klote maar ja de bondscoach beslist, nou ja we gaan een liedje opnemen markmoetmee, oh leuk, nou succes en ik spreek je morgen. Het is dat ik er verplicht naar moet luisteren.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |