abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_26604686
Ik zag dat ik het vorige topic met mijn post heb volgemaakt, alle reden voor een 2e deel.
quote:
Op vrijdag 29 april 2005 18:57 schreef the_legend_killer het volgende:
En dan kunnen ze hem ook aanvoerder maken van het Nederlands elftal.
Vind ik ook. Nu is Flappie de captain van Oranje, maar ja, een keeper als aanvoerder .... kweenie
In mijn optiek kun je beter een veldspeler aanvoerder maken, die staat gedurende de wedstrijd ook een stuk dichter bij de scheidsrechter om deze een beetje te bespelen. Iets waar onze Mark toevallig een uitblinker in is.
Tenminste houdbaar tot: zie deksel
pi_26604804
Ja, maar toch vind ik Mark niet echt een leider. Bij PSV is hij dat min of meer gedwongen geworden, maar je merkt toch dat zeker een Cocu onbewust meer leider is.
ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
pi_26604864
Daar ben ik het eigenlijk ook wel mee eens. Maar Cocu is ook al 34, vd Sar ook zoiets en ze hebben natuurlijk niet het eeuwige voetballeven. Wie zou er dan aanvoerder moeten worden? Van der Vaart? Of zeg ik nou iets geks
pi_26604953
Ruud van Nistelrooij wellicht, in dit Oranje.
www.thuisuiteten.nl
  vrijdag 29 april 2005 @ 19:49:35 #5
44470 ErikT
Lekker PSV!
pi_26605686
Een spits als aanvoerder? Ben ik niet zo fan van.
Yeah, well, that's just, like, your opinion, man.
3 weken sterren kijken in augustus: www.iayc.org
pi_26606646
Ik mijn ogen kan iedereen aanvoerder zijn.

Zolang hij maar leiders gevoel heeft en leider kan zijn.
En ervaring.
pi_26608593
quote:
Op vrijdag 29 april 2005 19:20 schreef methodmich het volgende:
Ruud van Nistelrooij wellicht, in dit Oranje.
Met alle respect, maar dan vind ik Van Bommel toch net iets geschikter.
pi_26608975
Precies, van bommel als aanvoerder is oke. Als PSV dan Van the Man voor de spits neemt winnen ze alsnog de europacup
Winnaar wielerprono 2006 en biatlon wk prono 2016
pi_26609531
Ik denk dat BOMMEL de beste aanvoerder is van het nederlands elftal, vooral omdat hij een van de weinige spelers is die heeft aangetoond continu in vorm te zijn. De meeste spelers spelen niet elke week in oranje. Alleen Van de Sar zou ook een goede aanvoerder zijn, alleen hij is een keeper en een coach heeft liever een veldspeler als aanvoerder dan een keeper.
  vrijdag 29 april 2005 @ 23:06:21 #10
73091 Vom
de Cowboy
pi_26609878
quote:
Op vrijdag 29 april 2005 22:49 schreef XAVI het volgende:
Ik denk dat BOMMEL de beste aanvoerder is van het nederlands elftal, vooral omdat hij een van de weinige spelers is die heeft aangetoond continu in vorm te zijn. De meeste spelers spelen niet elke week in oranje. Alleen Van de Sar zou ook een goede aanvoerder zijn, alleen hij is een keeper en een coach heeft liever een veldspeler als aanvoerder dan een keeper.
Alleen de spelers van RBC en Volendam spelen bijna elke week in oranje
Maar afgezien daarvan zou ik van Bommel in z'n huidige vorm geen slechte aanvoerder vinden.
en dat voor een Ajacied
Ajax!!!! Dit jaar gewoon weer kampioen!
Bierplaat, dit is nu die lekkere bierplaat, bierplaat
Zo dronken dat je niet weet of je daar staat of hier staat
Dansend in je Ralph Lauren of spiernaakt, bierplaat
pi_26610007
quote:
Op vrijdag 29 april 2005 23:06 schreef Vom het volgende:

[..]

Alleen de spelers van RBC en Volendam spelen bijna elke week in oranje
Maar afgezien daarvan zou ik van Bommel in z'n huidige vorm geen slechte aanvoerder vinden.
en dat voor een Ajacied
hoezo heb je het nieuwe trainingsshirt van Barcelona nog niet gezien
pi_26610258
quote:
Op vrijdag 29 april 2005 21:59 schreef showmelove het volgende:

[..]

Met alle respect, maar dan vind ik Van Bommel toch net iets geschikter.
Ik absoluut niet. Ik vind Van Nistelrooij tien keer geschikter als aanvoerder dan Van Bommel. Dat een spits geen aanvoerder hoort te zijn is de grootste onzin, ik snap niet waar dat nou weer vandaag komt.
Maar Van Bommel is geen goede leider, toen het vorig jaar minder ging met zijn ploeg ging hij al snel afgeven op zijn andere spelers, sinds Cocu er is, gebeurt dat niet meer, want Van Bommel mag dan wel de captain zijn, Cocu is de echte leider van PSV. En ook in Oranje zou dat niet werken. Ik zie eerder Wesley Sneijder captain worden dan Mark van Bommel. Maar Ruud lijkt me momenteel echt wel de beste keuze.
Op vrijdag 15 januari 2016 23:58 schreef Ajacied422 het volgende:
Feitelijk heeft Shreyas gewoon gelijk.
pi_26611814
Als wesley Sneider geen aanvoerder isvan ajax dan kun je moeilijk denken dat hij een betere aanvoerder is dan Bommel
pi_26611943
Held van Bommel
pi_26612316
eindelijk erkenning
pi_26612472
Precies, dik verdiend!
That's all folks!
pi_26612837
Ik had op betere en mooiere club gehoopt voor Mark
pi_26612861
quote:
Op zaterdag 30 april 2005 01:57 schreef the_legend_killer het volgende:
Ik had op betere en mooiere club gehoopt voor Mark
welke van de 5?

milan, real, man u chelsea of bayern..
pi_26612890
quote:
Op zaterdag 30 april 2005 02:00 schreef BennieK het volgende:

[..]

welke van de 5?

milan, real, man u chelsea of bayern..
Er zijn meer mooie clubs.

Ik had zelf gehoopt op Tottenham Hotspur of Inter

Barcelona zie ik als Ajax 2
pi_26612912
quote:
Op zaterdag 30 april 2005 02:04 schreef the_legend_killer het volgende:

[..]

Tottenham Hotspur of Inter
jij bent grappig
  zaterdag 30 april 2005 @ 02:07:13 #21
37950 JAM
Sic transit gloria mundi.
pi_26612930
Naar welke club gaat'ie dan? .
"The world will note that the first atomic bomb was dropped on Hiroshima, a military base."
pi_26612941
Barcelona...speculatie
  zaterdag 30 april 2005 @ 02:08:50 #23
37950 JAM
Sic transit gloria mundi.
pi_26612952
quote:
Op zaterdag 30 april 2005 02:07 schreef BennieK het volgende:
Barcelona...speculatie
Ik hoor ook veel over Madrid.
"The world will note that the first atomic bomb was dropped on Hiroshima, a military base."
pi_26612966
Daar hebben ze strebertje Gravesen al...met Bommel erbij heb je teveel domme kracht en te weinig techniek op het middenveld.
pi_26612976
quote:
Op zaterdag 30 april 2005 02:05 schreef BennieK het volgende:

[..]

jij bent grappig
het is een feit
pi_26612994
quote:
Op zaterdag 30 april 2005 02:09 schreef BennieK het volgende:
Daar hebben ze strebertje Gravesen al...met Bommel erbij heb je teveel domme kracht en te weinig techniek op het middenveld.
grapjas.

werkende middenvelders zijn nuttiger dan die technise nietsnutten
1 klap en ze breken
pi_26613008
Figo en Zidane lijken me geen types die breken na 1 klap...
pi_26613081
quote:
Op zaterdag 30 april 2005 02:14 schreef BennieK het volgende:
Figo en Zidane lijken me geen types die breken na 1 klap...
Je moet ze wel goed raken.
Maar meestal zijn hun tegenstanders bang voor ze door hun naam
pi_26613120
grappig he, dat psychologische effect.

Geldt voor elke speler, een middenvelder van FCdenbosch zal ook "bang" zijn van Bommel.
pi_26613157
Pff als ik nu tegen Zidane sta of tegen iemand van het eerste bij ons.

Ik vreet ze gewoon op.

Moet je gewoon niet op letten.

En van Bommel is zo'n iemand
  zaterdag 30 april 2005 @ 02:36:03 #31
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_26615318
samen met ronaldinho en guilly op het MF
pi_26615880
Denk dat daar per wedstrijd gekeken gaat worden wie er gaat spelen ook al is hij dan in bloed vorm.
  zaterdag 30 april 2005 @ 11:28:14 #34
15869 gr8w8
Better by design.
pi_26615899
De Man wordt nehoorlijk vaak gewisseld in Oranje. Lijkt me niet zo'n pré voor een aanvoerder. Daarbuiten is een middenvelder gewoon aan te raden, puur vanwege zijn positie als spelverdeler.
Welkom bij de V&D der webfora.
pi_26615925
Wat is er eigenlijk mis met Cocu als captain?
pi_26615930
leuke avatar gr8w8
pi_26618886
quote:
Op zaterdag 30 april 2005 02:34 schreef the_legend_killer het volgende:
Pff als ik nu tegen Zidane sta of tegen iemand van het eerste bij ons.

Ik vreet ze gewoon op.

Moet je gewoon niet op letten.

En van Bommel is zo'n iemand
waarom krijg ik het idee dat je een 12 jarige bent?
pi_26619314
cocu is meer de stille leider
pi_26620923
quote:
Op zaterdag 30 april 2005 10:58 schreef komrad het volgende:
samen met ronaldinho en guilly op het MF
Dat zijn de valse vleugelspitsen.... Mark zal de rol van Márquez krijgen, vermoed ik. Ballen afpakken en inleveren bij Deco en Xavi. Waarbij Mark op Márquez voor heeft dat hij zelf ook af en toe diep kan gaan.
www.thuisuiteten.nl
  zondag 1 mei 2005 @ 03:03:33 #40
88831 Shreyas
De beste
pi_26634424
quote:
Op zaterdag 30 april 2005 16:37 schreef methodmich het volgende:

[..]

Dat zijn de valse vleugelspitsen.... Mark zal de rol van Márquez krijgen, vermoed ik. Ballen afpakken en inleveren bij Deco en Xavi. Waarbij Mark op Márquez voor heeft dat hij zelf ook af en toe diep kan gaan.
Als Mark van Bommel naar Barcelona gaat, dan wordt hij daar wellicht bankzitter (net als van der Meyde en Davids bij Inter). Hij kan nooit spelers als Giuly, Deco, Ronaldinho, Xavi of Marquez uit de basis houden, simpelweg te weinig kwaliteit. Dus het lijkt me voor zijn ontwikkeling niet slim als hij naar Barcelona gaat, maar voor zijn portemenee en erelijst is het natuurlijk wel mooi meegenomen.
pi_26634505
quote:
Op zondag 1 mei 2005 03:03 schreef Shreyas het volgende:

[..]

Als Mark van Bommel naar Barcelona gaat, dan wordt hij daar wellicht bankzitter (net als van der Meyde en Davids bij Inter). Hij kan nooit spelers als Giuly, Deco, Ronaldinho, Xavi of Marquez uit de basis houden, simpelweg te weinig kwaliteit. Dus het lijkt me voor zijn ontwikkeling niet slim als hij naar Barcelona gaat, maar voor zijn portemenee en erelijst is het natuurlijk wel mooi meegenomen.
tenzij hij een gevalletje Kezman is, dan kun je die erelijst wel schrappen
pi_26641850
quote:
Op zondag 1 mei 2005 03:03 schreef Shreyas het volgende:

[..]

Waarom zou hij Márquez er niet uit kunnen spelen? Die staat er alleen maar omdat ze verder niemand hadden, want dat is eigenlijk een centrale verdediger. Dus Márquez kan dan een linie zakken en Oleguer kan dan naar de bank.
www.thuisuiteten.nl
pi_26641883
Lijkt me de beste oplossing zoals je het voorstelt. Oleguer komt tekort.
That's all folks!
pi_26642105
Ik vind Van Bommel een heel ander verhaal dan Kezman. Kezman zag je van te voren aan dat hij gewoon geen kwaliteiten heeft voor een Europese topploeg. Van Bommel kan wel degelijk het niveau van Barcelona aanvullen en bijhouden.
pi_26686742
Ook in Engeland hebben ze al in de gaten dat Van Bommel een Duitser is

bron
quote:
PSV Eindhoven president Robert Westerhof is resigned to losing midfielder Mark von Bommel and says he is the perfect player for Manchester United. (The Sun)
House is a feeling. And if you don't feel it, it can't be house
Nu ook Zuid Afrika
pi_26748473
Z'n man laten lopen werd hem nu eens fataal...
While we're living, the dreams we have as children fade away
AFC Ajax | Borussia Mönchengladbach] | Kansas City Chiefs | Alabama Crimson Tide
pi_26748548
Ja hij maakte een Seedorfje... jammer.
  donderdag 5 mei 2005 @ 11:38:24 #48
15869 gr8w8
Better by design.
pi_26749658
quote:
Op dinsdag 3 mei 2005 08:54 schreef ChAoZ het volgende:
Ook in Engeland hebben ze al in de gaten dat Van Bommel een Duitser is

bron
[..]
Ach, zelfde problemen waren er met Ruudje in het begin.
pi_26751905
Jammer, hij kwam duidelijk te kort voor de top

Bij Barca mag hij hard gaan knokken om een basisplaats
pi_26751998
Van Bommel gaat mislukken bij Barça, da's nu wel duidelijk. Een leuke speler voor de Nederlandse competitie, een hele goede voor de Nederlandse competitie zelfs maar in de CL bakt hij er voortdurend weinig van, net zoals in Oranje.
FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
pi_26753889
Hij heeft dit seizoen zat aardige tot goede CL-duels gespeeld hoor.
www.thuisuiteten.nl
pi_26754131
Jammer dat hij dat allemaal teniet doet door 1 keer niet op te letten. Dat is het verschil tussen de top en net-niet spelers.
  donderdag 5 mei 2005 @ 14:50:02 #53
73305 Stpan
Zullen wij laten hoo-ooren...
pi_26754159
Bij Barca moet de knop flink om. Hij heeft de potentie om een topspeler te zijn. Maar bij PSV hangt hij vooral de man uit die de lijnen uitzet. En dat beheerst hij niet goed genoeg voor de absolute top. Hij zal zich dus op een controlerende stek moeten profileren in Barcelona.
Dat klinkt makkelijk, maar ik heb me gister flink gestoord aan hoe makkelijk hij zijn man laat lopen, bij twijfel altijd kiest om vooruit te jagen (en daardoor veel te vaak gemakkelijk wordt omzeilt) en af en toe te mooi wil doen/zichzelf overschat. Als je dat in een halve finale CL al niet kan onderdrukken, waarom wel bij Barcelona-Levante, waar hij zich toch eerst zal moeten bewijzen?
  donderdag 5 mei 2005 @ 14:52:20 #54
57945 Stefkuh
The Hunter
pi_26754208
Van Bommel is idd een speler die in potentie een grote is. Ben echt benieuwd wat hij daar gaat doen in Barca, hoop van harte voor hem en Oranje én Barca dat hij helemaal uit de verf gaat komen.
Wie schopt ze allemaal in elkaarrrrr... Huntelaaarrrrr Huntelaahahaaaaarrrrr!!
pi_26754275
quote:
Op donderdag 5 mei 2005 14:48 schreef BennieK het volgende:
Jammer dat hij dat allemaal teniet doet door 1 keer niet op te letten. Dat is het verschil tussen de top en net-niet spelers.
Onzin.
God gaf de mens vrijheid en we kunnen dus al met al aannemen dat hij niet verantwoordelijk is voor menselijke misdaden. Alleen hij die de mens heeft geschapen draagt echter de volle verantwoordelijkheid voor de stront.
pi_26754325
Ik denk dat ie hetzelfde mee gaat maken dan Kezman. Over 2 seizoenen wil ie terug naar psv.

Ik gun Van Bommel het zeker.
pi_26754556
Tja, de nederlandse pers draagt ook bij aan de (zelf)waardering voor zo een speler. Hier worden ze opgehemeld voor elke scheet die ze laten, maar als ze in de professionele wereld terecht komen gaat het om constant presteren.

Niemand gaat je helpen, doe het allemaal zelf maar. Kezman was vol van zichzelf, net als vBommel..ze moeten uitkijken met zo een attitude, want in de grote voetbalwereld wordt je daar dubbel op afgestraft als je niks kan waarmaken.
pi_26754689
Van Bommel snapt heus wel dat hij bij Barcelona gewoon een waterdrager mag worden voor de balvaardige jongens die wedstrijden beslissen.
www.thuisuiteten.nl
pi_26754707
Van Bommel met Kezman vergelijken waar zijn we mee bezig mensen
pi_26754737
quote:
Op donderdag 5 mei 2005 13:16 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Van Bommel gaat mislukken bij Barça, da's nu wel duidelijk. Een leuke speler voor de Nederlandse competitie, een hele goede voor de Nederlandse competitie zelfs maar in de CL bakt hij er voortdurend weinig van, net zoals in Oranje.
hele jaar een theedoek voor je ogen gehad ofzo ?
pi_26754760
quote:
Op donderdag 5 mei 2005 15:15 schreef pascalheister het volgende:
Van Bommel met Kezman vergelijken waar zijn we mee bezig mensen
2 arrogante PSVers met elkaar vergelijken. En hoe de ene van de andere kan leren.
pi_26754782
quote:
Op donderdag 5 mei 2005 15:17 schreef pascalheister het volgende:

[..]

hele jaar een theedoek voor je ogen gehad ofzo ?
Nee hoor, in de Nederlandse competitie was hij gewoon erg goed, in de CL een stuk minder en met name tegen AC Milan en in mindere mate tegen Lyon. In Oranje was het ook niet veel, dus jij bent degene met de theedoek voor je ogen.
FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
pi_26755025
quote:
Op donderdag 5 mei 2005 15:17 schreef BennieK het volgende:

[..]

2 arrogante PSVers met elkaar vergelijken. En hoe de ene van de andere kan leren.
heerlijk die frustrerende posts
pi_26755066
quote:
Op donderdag 5 mei 2005 15:28 schreef pascalheister het volgende:

[..]

heerlijk die frustrerende posts
die scheldkannonades op Milan gisteren bedoel je? Dat noemen ze frustratie
pi_26755105
Dat is in het vuur van het spel wel te verklaren hoor.
www.thuisuiteten.nl
pi_26755160
quote:
Op donderdag 5 mei 2005 15:18 schreef CherrymoonTraxx het volgende:

[..]

Nee hoor, in de Nederlandse competitie was hij gewoon erg goed, in de CL een stuk minder en met name tegen AC Milan en in mindere mate tegen Lyon. In Oranje was het ook niet veel, dus jij bent degene met de theedoek voor je ogen.
In oranje speelde hij misschien niet z'n normale niveau maar zeker ruim voldoende. In de CL heeft hij over het hele jaar prima gespeelt. Uit Lyon was heel PSV niks dus dat verwijt ik iedereen. Gister speelde van Bommel weer sterk hoor.
  zondag 8 mei 2005 @ 20:34:21 #67
20694 FCDB
The Blue White Dragons!
pi_26833753
Mooi verhaal wat ie vertelt waarom hij niet te laat is gekomen!

Sniper hier... sniper daar...
Nobody likes us.We Don't Care
pi_26833807
quote:
Op donderdag 5 mei 2005 15:34 schreef pascalheister het volgende:

[..]

In oranje speelde hij misschien niet z'n normale niveau maar zeker ruim voldoende. In de CL heeft hij over het hele jaar prima gespeelt. Uit Lyon was heel PSV niks dus dat verwijt ik iedereen. Gister speelde van Bommel weer sterk hoor.
Tegen Milan?

Hij was echt niet best hoor.
  zondag 8 mei 2005 @ 20:39:04 #69
57068 Bomenverzameling
Can come an end
pi_26833909
quote:
Op zondag 8 mei 2005 20:35 schreef CherrymoonTraxx het volgende:

[..]

Tegen Milan?

Hij was echt niet best hoor.
Klopt, Hij heeft dit seizoen betere wedstrijden gespeeld. Hij leed een aantal keer knullig balverlies mede doordat hij uitgleed.
"Geef me een joint", zei de goudvis, "Dan word ik haai"
pi_26834101
quote:
Op zondag 8 mei 2005 20:39 schreef Bos81 het volgende:

[..]

Klopt, Hij heeft dit seizoen betere wedstrijden gespeeld. Hij leed een aantal keer knullig balverlies mede doordat hij uitgleed.
Dat bedoel ik. Als Van Bommel goed speelt zeg ik het ook, tegen Milan en Lyon viel hij vooral op door glijpartijtjes en balverlies. Ook aan de treffer van Ambrosini was hij de hoofdschuldige.
pi_26852382
Hij was hoe dan ook wel grappig op het feest.
www.thuisuiteten.nl
pi_27729336
Van Basten houdt deur op een kier

Door Maarten Wijffels

Marco van Basten houdt de deur open voor een terugkeer van Mark van Bommel bij Oranje. Volgens de bondscoach is er geen reden aan te nemen dat hij de middenvelder definitief uit zijn plannen heeft geschrapt.,,Ik heb Mark verteld dat hij in zijn vakantie bij zichzelf te rade moet gaan. Hij blijft in onze ogen dingen niet goed invullen'', zo legde Van Basten gisteren tijdens een persconferentie uit. ,,Vervolgens ligt er na de zomer een mooie uitdaging om aan de slag gaan bij Barcelona. Daar heeft Van Bommel een mooi podium om het ongelijk van ons te bewijzen. Als dat gebeurt, zijn wij niet te groot om eventueel op onze beslissing terug te komen.''

Van Basten besloot zondagmorgen tijdens een onderhoud met zijn assistenten om Van Bommel te laten afvallen voor de laatste interland van dit seizoen, morgenavond in Finland. ,,We hebben overlegd over de opstelling tegen de Finnen. Daarin zou Mark al niet staan en we hebben ook niet de intentie hem in de wedstrijd te gebruiken als invaller. Er was dus eigenlijk geen reden om hem mee te nemen. Dus besloten we hem naar huis te laten gaan.''

Van Basten stipte nog eens aan dat hij dit seizoen verschillende discussies heeft gevoerd met Van Bommel, die hij verwijt voortdurend naar eigen inzicht invulling te geven aan (tactische) opdrachten. In de visie van Van Basten komt die houding het team niet ten goede.

Vorige week voerden bondscoach en speler nog een gesprek over dit thema. Het ging specifiek om de treffer van AC Milan-speler Massimo Ambrosini in de Champions League-halve finale tegen PSV. Bij die treffer liet Van Bommel de Milanees opzichtig vrij lopen. Zaterdagavond was Van Basten zo ontevreden over de grote vrijheid die de Roemeense spelmaker Dorinel Munteanu kreeg tegen Oranje, dat hij Van Bommel na 49 minuten van het veld haalde.

,,Misschien dat de spelers bij PSV in zijn totaliteit meer aan Van Bommel gewend zijn dan bij Oranje. Misschien houden ze meer rekening met hem'', trok Van Basten een opvallende conclusie. ,,Ik vind: middenvelders moeten in dienst spelen van de aanvallers. In sommige elftallen liggen die verhoudingen iets anders. Van Bommel heeft zaterdag niet aan onze verwachtingen voldaan en dan grijp je in met een wissel.''

Specifiek over de situatie met de Roemeen Munteanu, stelde Van Basten dat hij in eerste instantie tegen Van Bommel had gezegd: 'Doe rustig aan. Zolang Munteanu niet gevaarlijk is, is er niets aan de hand.'

,,Maar op een bepaald moment liet Munteanu zich ineens verder terugzakken om vlak voor zijn verdediging het spel te verdelen. Dat had gevolgen, want voor ons werd het moeilijker om druk te geven op de tegenstander. Toen hebben we vanaf de kant gezegd: Mark, ga maar wat verder vooruit spelen.

,,Die orders gaven we omdat tegelijkertijd Ruud van Nistelrooy problemen kreeg. Hij ging duidelijk minder functioneren vanaf het moment dat Munteanu zich terug liet zakken. Juist Van Bommel staat dan op een positie in het veld dat hij kan compenseren. Door zelf wat meer vooruit te lopen had hij Ruud kunnen helpen. Om díe vorm van samenspel draait het in een team. Het is niet dat Van Bommel helemaal niet luistert, maar hij vult dingen niet zo in als wij dat verwachten en aangeven. Het is ook niet eens een onwil, hij ziet dingen gewoon niet goed of hij ziet ze te laat.''

Van Basten proefde tijdens het onheilspellende telefoontje aan Van Bommel grote teleurstelling bij de speler. ,,Hij was zeer teleurgesteld. Vond het heel moeilijk om het te accepteren. Ik wil potverdorie wél naar het WK, zei hij nog. Ik begrijp die teleurstelling. Dit is geen beslissing omdat we hem willen straffen of omdat we hem geen leuke jongen vinden. Wij baseren beslissingen op voetbalzaken. Hij ervaart het volgens mij zelf ook niet als straf. Hij is het gewoon niet eens met hoe wij dingen zien.

,,Als je dit hele seizoen bekijkt, hebben we redelijk wat discussies met elkaar gehad. Die gesprekken zijn altijd open en eerlijk geweest. Als trainer heb je de mogelijkheid om jongens erbij te halen en af te laten vallen. Deze keer is Van Bommel afgevallen en daar moeten we ook weer niet te lang over doorgaan. Andere jongens zijn gretig om hem tegen Finland te vervangen.''

bron: Het grote Marco Van Basten Bondscoach-topic #8

Het grote Mark Van Bommel vecht je terug in Oranje Topic!
Helaas gesloten, maar de strekking moge duidelijk zijn.
Het gaat slecht, maar verder gaat het goed.
  woensdag 8 juni 2005 @ 00:56:08 #73
15600 BB-King
Long live the King!
pi_27729378
Legendarische woorden:

"Ik wil potverdrie naar het WK !!!"
Wat lees je mijn signature? Heb ik soms wat van je aan?
pi_27729413
quote:
Op woensdag 8 juni 2005 00:56 schreef BB-King het volgende:
Legendarische woorden:

"Ik wil potverdrie naar het WK!"
Hij moest het EK ook al door pech missen, dus hij zal er extra gebrand op zijn.
pi_27729682
Van bommel moet leider en aanvoerder zijn bij oranje...
Nu heeft hij een ondergeschikte rol wat hem niet lekker zit
Nothing to see here, carry on
pi_27729705
Jammer dat niemand een abbo'tje op de Telegraaf Online heeft en dat stuk van vandaag effe had gequote. Heb begrepen dat verscheidene internationals, waaronder Kuyt, bevestigen dat Munteau vlak voor de laatste linie van Roemenie juist vrijgelaten moest worden. Dit verhaal strookt dus niet met het verwijt dat ie niet doorgedekt heeft, want dat was dus niet de bedoeling. En dat zegt Mark daarin ook.

Het moet haast dus wel ergens anders inzitten. Misschien toch een conflcit. Misschien is het een bepaalde houding die ie de laatste tijd had sinds ie getekend heeft, want Bommel loopt erg relaxed te lachen op training en op het veld.

MIsschien is het een staaltje Cruijff psychologie, waarbij Rijkaard altijd keihard werd aangepakt omdat van de meest bepalende persoonlijkheden het meeste wordt verwacht. Het op scherp zetten van Mark om een nog rijpere speler voor het WK 2006 klaar te stomen. Hoe ijskoud ie vPersie liet vallen na Zweden, hoe makkelijk ie er weer bij zit na een tijdje.
  woensdag 8 juni 2005 @ 01:23:27 #77
529 twi
Het lichtje is uit...
pi_27729795
quote:
Op woensdag 8 juni 2005 01:14 schreef RijstNatie het volgende:
Dan ligt 't dus toch aan zijn gedrag. Grootheidswaanzin is niet gewenst bij Oranje.
pi_27729863
17 augustus, Nederland - Duitsland is hij er natuurlijk weer gewoon bij, zonder hem verliezen we
pi_27729875
quote:
Van Bommel wil dat graag zijn, maar hij kan dan niet, want het ontbreekt hem aan leiderschap en spelinzicht, bij PSV is Van Bommel ook geen leider, dat denk iedereen wel, maar als je verder kijkt dan je neus lang is, dan zie je dat Cocu de ware leider is van PSV, een stille leider, die Van Bommel bij PSV beter laat spelen en hem het gevoel geeft dat hij de leider is. Zonder Cocu stelt Van Bommel als leider geen moer voor.
Verder speelt Van Bommel, in Oranje buitengewoon triest. HIj is terecht uit de selectie gezet. Laat Cocu ook maar van Oranje de leider (captain) zijn, ook tijdens het WK, dan komt alles goed en hebben we Van Bommel inderdaad niet nodig.
  woensdag 8 juni 2005 @ 01:31:22 #80
529 twi
Het lichtje is uit...
pi_27729884
quote:
Op woensdag 8 juni 2005 01:29 schreef pascalheister het volgende:
17 augustus, Nederland - Duitsland is hij er natuurlijk weer gewoon bij, zonder hem verliezen we
Wanneer je eenmaal voor Oranje uit bent gekomen, kun je niet meer voor een ander land uitkomen hoor
pi_27729897
quote:
Op woensdag 8 juni 2005 01:31 schreef twi het volgende:

[..]

Wanneer je eenmaal voor Oranje uit bent gekomen, kan je niet meer voor een ander land uitkomen hoor
zonder die strijd win je niet van die duitsers
  woensdag 8 juni 2005 @ 01:32:48 #82
529 twi
Het lichtje is uit...
pi_27729899
quote:
Op woensdag 8 juni 2005 01:30 schreef Shreyas het volgende:

[..]

Van Bommel wil dat graag zijn, maar hij kan dan niet, want het ontbreekt hem aan leiderschap en spelinzicht, bij PSV is Van Bommel ook geen leider, dat denk iedereen wel, maar als je verder kijkt dan je neus lang is, dan zie je dat Cocu de ware leider is van PSV, een stille leider, die Van Bommel bij PSV beter laat spelen en hem het gevoel geeft dat hij de leider is. Zonder Cocu stelt Van Bommel als leider geen moer voor.
Verder speelt Van Bommel, in Oranje buitengewoon triest. HIj is terecht uit de selectie gezet. Laat Cocu ook maar van Oranje de leider (captain) zijn, ook tijdens het WK, dan komt alles goed en hebben we Van Bommel inderdaad niet nodig.
Dat is natuurlijk wel een kletskoekverhaal, want zonder Cocu is Van Bommel al "groot" geworden als leider en boegbeeld van PSV.
pi_27729905
Tegen roemenie kun je je ook niet motiferen
  woensdag 8 juni 2005 @ 01:33:14 #84
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_27729910
quote:

Wanneer je eenmaal voor Oranje uit bent gekomen, kun je niet meer voor een ander land uitkomen hoor

There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  woensdag 8 juni 2005 @ 01:34:54 #85
43763 DutchGooner
naar het andere forum!
pi_27729931
quote:

[..]

zeer scherp
NAAR HET ANDERE FORUM!
  woensdag 8 juni 2005 @ 01:35:32 #86
529 twi
Het lichtje is uit...
pi_27729938
quote:
Op woensdag 8 juni 2005 01:33 schreef golfer het volgende:

[..]

golfert snapt 'm, 2 vliegen in 1 klap met die opmerking
  woensdag 8 juni 2005 @ 01:36:20 #87
43763 DutchGooner
naar het andere forum!
pi_27729950
quote:
Op woensdag 8 juni 2005 01:35 schreef twi het volgende:

[..]

Gezien de reactie van PH wordt het tijd dat ie naar bed gaat
NAAR HET ANDERE FORUM!
pi_27729960
quote:
Op woensdag 8 juni 2005 01:35 schreef twi het volgende:

[..]

ik snap hem ook maar kijk niet door een anti van bommel bril
pi_27729982
quote:
Op woensdag 8 juni 2005 01:32 schreef twi het volgende:

[..]

Dat is natuurlijk wel een kletskoekverhaal, want zonder Cocu is Van Bommel al "groot" geworden als leider en boegbeeld van PSV.
Van Bommel is naar mijn idee nooit groot geweest en dus ook nooit groot geworden. Voor de komst van Cocu vond ik Van Bommel ook maar een matig spelertje.
Bovendien, wat betreft leiderschap, ik snap niet waarom niemand het heeft over Edgar Davids, dat is in mijn ogen een betere leider dan Van Bommel en Cocu bijelkaar. Die wordt ook maar niet teruggehaald, maar daar heeft niemand het over.
  woensdag 8 juni 2005 @ 01:42:01 #90
529 twi
Het lichtje is uit...
pi_27730025
quote:
Op woensdag 8 juni 2005 01:38 schreef Shreyas het volgende:
Van Bommel is naar mijn idee nooit groot geweest en dus ook nooit groot geworden. Voor de komst van Cocu vond ik Van Bommel ook maar een matig spelertje.
Bovendien, wat betreft leiderschap, ik snap niet waarom niemand het heeft over Edgar Davids, dat is in mijn ogen een betere leider dan Van Bommel en Cocu bijelkaar. Die wordt ook maar niet teruggehaald, maar daar heeft niemand het over.
Overdrijven is ook een vak natuurlijk. Van Bommel is gewoon een erg goede speler met een prima mentaliteit en heel narrend voor de tegenstander. Een mentaliteit die een team kan opzwepen waardoor je vanzelf een soort leider wordt. Davids heeft een leuke rol buiten het veld maar is binnen het veld lang niet zo'n leider als een Cocu, De Boer of desnoods Van der Sar.
pi_27730298
quote:
Op woensdag 8 juni 2005 01:42 schreef twi het volgende:

[..]

Overdrijven is ook een vak natuurlijk. Van Bommel is gewoon een erg goede speler met een prima mentaliteit en heel narrend voor de tegenstander. Een mentaliteit die een team kan opzwepen waardoor je vanzelf een soort leider wordt. Davids heeft een leuke rol buiten het veld maar is binnen het veld lang niet zo'n leider als een Cocu, De Boer of desnoods Van der Sar.
Het leuke van voetbal is dat we er allemaal een andere mening hebben en dat is maar goed ook.
We hoeven niet overal hetzelfde over te denken
  woensdag 8 juni 2005 @ 08:21:53 #92
15869 gr8w8
Better by design.
pi_27731543
Heeft zijn schoonpapa zich eiegenlijk al hierover uitgelaten?
pi_27731605
Niet in de media, lijkt me.
A player does not hope to get lucky; he just hopes others don't get lucky.
Klik dan als je durft
  woensdag 8 juni 2005 @ 08:30:44 #94
15869 gr8w8
Better by design.
pi_27731620
quote:
Op woensdag 8 juni 2005 08:28 schreef Suijk het volgende:
Niet in de media, lijkt me.
Mag ook in een onderonsje met je hoor.
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 8 juni 2005 @ 08:35:56 #95
1012 Doc
Loves C, M & R
pi_27731673
quote:
Heb je het nu over Mark van Bommel of over Seedorf...?

Wat Oranje betreft beginnen die twee aardig op elkaar te lijken ...
OG X BC - Orange Goblin Beer Core: Straight Edge - 'til the bar opens
Liverpool - JFT 96 - Never forgotten
  woensdag 8 juni 2005 @ 08:38:28 #96
15352 Nyrem
Wag the dog
pi_27731703
quote:

[..]

Davids is een goede voetballer,maar alles behalve een leider.
pi_27744933
quote:
Op woensdag 8 juni 2005 08:35 schreef Doc het volgende:

[..]

Heb je het nu over Mark van Bommel of over Seedorf...?

Wat Oranje betreft beginnen die twee aardig op elkaar te lijken ...
Dat vind ik niet

Seedorf eist gewoon een plek op

van Basten laat van Bommel dingen doen de van bommel niet hoort te doen.
Van Bommel probeert het wel dan nog.

Van Seedorf kun je dat niet zeggen
  woensdag 8 juni 2005 @ 17:19:35 #98
15869 gr8w8
Better by design.
pi_27747656
quote:
Op woensdag 8 juni 2005 16:01 schreef the_legend_killer het volgende:

[..]

Dat vind ik niet

Seedorf eist gewoon een plek op

Van Bommel probeert het wel dan nog.

Van Seedorf kun je dat niet zeggen
Yups. Seedorf was net een tikkie arroganter. vBommel is dat wel vaak in het veld tegen scheids en tegenstander, maar daarbuiten echt niet.
pi_27768476
quote:

[..]

Het is mogelijk dat Davids een betere leider is, maar voor de groepsfeer moet je hem er niet bijhalen denk ik
Of vergis me zo erg in Davids?
Het kan een goeie jongen zijn, maar dat straalt hij iig niet uit

En V Basten hamert toch zo op het teamgevoel
En daarbij, Davids heeft al maandenlang geen wedstrijden gespeeld..
pi_27768564
quote:
Op woensdag 8 juni 2005 16:01 schreef the_legend_killer het volgende:

Wat is dit voor een lulkoek?
AFC Ajax | Borussia Mönchengladbach] | Kansas City Chiefs | Alabama Crimson Tide
pi_27774486
quote:
Op donderdag 9 juni 2005 11:16 schreef zjroentje het volgende:

[..]

Wat is dit voor een lulkoek?
Van Bommel moet je iets aanvallender laten spelen met iemand achter zich.
Nu loopt hij alleen maar achter de tegenstander aan en daarom valt hij ook tegen.
pi_27776431
quote:
Op donderdag 9 juni 2005 14:27 schreef the_legend_killer het volgende:

[..]

Van Bommel moet je iets aanvallender laten spelen met iemand achter zich.
Nu loopt hij alleen maar achter de tegenstander aan en daarom valt hij ook tegen.
Van Bommel heeft maar te doen wat de bondscoach hem opdraagt. En daarbij heeft hij nog altijd Landzaat in z'n rug, dus je praat weer onzin.
pi_27776657
quote:
Op donderdag 9 juni 2005 15:25 schreef zjroentje het volgende:

Van Bommel heeft maar te doen wat de bondscoach hem opdraagt. En daarbij heeft hij nog altijd Landzaat in z'n rug, dus je praat weer onzin.
Dat was ook het eerste dat bij mij te binnenschoot toen ik het las. Van Basten heeft een bepaalde techniek en probeert de spelers ongetwijfeld zo veel mogelijk tegemoet te komen, door bijvoorbeeld niet te verwachten dat iemand iets moet doen wat ie echt niet kan. Maar Van Basten's wil is wet in deze lijkt me.
House is a feeling. And if you don't feel it, it can't be house
Nu ook Zuid Afrika
pi_27782873
Alleen Edgar Davids bepaalt zijn eigen opdrachten, Mark toch zeker niet!
www.thuisuiteten.nl
pi_27783805
quote:
Op donderdag 9 juni 2005 15:25 schreef zjroentje het volgende:

[..]

Van Bommel heeft niemand in zijn rug.
Landzaat speelt niet achter van Bommel
pi_27783885
quote:
Op donderdag 9 juni 2005 19:49 schreef the_legend_killer het volgende:

[..]

Jawel. In de Galasek/Vogel/Makelele rol.
pi_27784045
quote:
Op donderdag 9 juni 2005 19:51 schreef FritsVanEgters het volgende:

[..]

Jawel. In de Galasek/Vogel/Makelele rol.
Het middenveld speelt op een lijn.

Er zal soms wel eens iemand achter van bommel staan maar niet altijd.
pi_27784049
Mark is rechtshalf, Landzaat de vooruitgeschoven 4. Dus wel een beetje in Marks ruggetje.
www.thuisuiteten.nl
pi_27784115
Daar is dan niks van te merken in oranje
pi_27784209
In Oranje is sowieso amper structuur te merken.
www.thuisuiteten.nl
pi_27784327
quote:
Op donderdag 9 juni 2005 19:58 schreef the_legend_killer het volgende:
Daar is dan niks van te merken in oranje
Ik vind het overduidelijk zoals Landzaat speelt in Oranje, een stukje verdedigender dan bij AZ.
pi_27784374
quote:
Op donderdag 9 juni 2005 20:05 schreef FritsVanEgters het volgende:

[..]

Ik vind het overduidelijk zoals Landzaat speelt in Oranje, een stukje verdedigender dan bij AZ.
Dan kan hij toch ook eens de man aanpakken waar van Bommel als een gek achter aan loopt ?
pi_27784471
quote:
Op donderdag 9 juni 2005 20:07 schreef the_legend_killer het volgende:

[..]

Dan kan hij toch ook eens de man aanpakken waar van Bommel als een gek achter aan loopt ?
Hij heeft z'n eigen man al neem ik aan?
pi_27784528
quote:
Op donderdag 9 juni 2005 20:09 schreef FritsVanEgters het volgende:

[..]

Hij heeft z'n eigen man al neem ik aan?
Ik zie Landzaat vaker vrij dan van Bommel..
pi_27784548
Zal ie zich wel beter vrijlopen.
pi_27784695
Als Van Bommel nou echt zo goed was dan zou zn man wel achter hem aanlopen ipv andersom...Ik zeg: Goeie zet Van Basten!
War is not about who's right, it's about who's left
fok! fotoboek
pi_27784706
Van Bommel kan zich gewoon niet laten zien, omdat hij telkens zijn tegenstander achterna hobbelt.
Als Landzaat die tegenstander eens overneemt dan kunnen we eens een goede van Bommel zien in oranje.
pi_27784756
Als Landzaat mijn tegenstander overneemt, speel ik ook nog wel een leuke pot mee in Oranje.
www.thuisuiteten.nl
pi_27784763
quote:
Op donderdag 9 juni 2005 20:16 schreef egilio het volgende:
Als Van Bommel nou echt zo goed was dan zou zn man wel achter hem aanlopen ipv andersom...Ik zeg: Goeie zet Van Basten!
Van Bommel moet juist van van Basten zijn tegenstander achterna lopen.
pi_27794662
Als Van Bommel tegen een ECHT goeie speler staat zoals bijv Zidane, dan heeft ie 15 overtredingen per helft nodig, en dan is gelijk duidelijk waarom hij wel goed is maar niet supergoed....
fok! fotoboek
  vrijdag 10 juni 2005 @ 08:46:36 #121
15869 gr8w8
Better by design.
pi_27795985
VBommel liet zich nu wel uit. Heel netjes. Kwam erop neer dat hij zei dat hijzelf er alles aan zou doen om weer in Oranje te komen. Vooral teleurgesteld, maar niet echt boos, hij wil er gewoon bij zijn. En dat de deur volgens vBasten gewoon nog open stond, het dus niet over is tussen die twee, een terugkeer is niet op voorhand gesloten.
Heel netjes dus. Geen afvallen van de bondscoach of verbittering, zoals sommige hoopten. Eigenlijk ook geheel volgens de afspraak (door vBasten zelf geschonden) om elkaar niet af te vallen naar de pers etc, ondanks dat hij nu dus niet eens in de selectie zat...
quote:
Op vrijdag 10 juni 2005 02:58 schreef egilio het volgende:
Als Van Bommel tegen een ECHT goeie speler staat zoals bijv Zidane, dan heeft ie 15 overtredingen per helft nodig, en dan is gelijk duidelijk waarom hij wel goed is maar niet supergoed....
Gebruikelijke speculaties van tegenstander ... Je kan het ook positief brengen .
Als Van Bommel tegen een ECHT goeie speler staat zoals bijv Zidane, en heeft ie nauwelijks overtredingen per helft nodig, en dan is gelijk duidelijk waarom hij wel supergoed is en niet gewoon goed....
pi_27796017
quote:
En dat gaat Maduro, de Jong of Landzaat wel lukken? Dit is geen reden om hem eruit te laten natuurlijk.
En hij hield het gisteren netjes ja, al zei hij eigenlijk niks natuurlijk.
Klik dan als je durft
  vrijdag 10 juni 2005 @ 08:50:46 #123
15869 gr8w8
Better by design.
pi_27796057
quote:
Op vrijdag 10 juni 2005 08:48 schreef Suijk het volgende:

[..]

En dat gaat Maduro, de Jong of Landzaat wel lukken? Dit is geen reden om hem eruit te laten natuurlijk.
En hij hield het gisteren netjes ja, al zei hij eigenlijk niks natuurlijk.
Ik denk dat er trouwens maar weinigen zijn die Zidane volledig kunnen afstoppen als hij in vorm is. Nee, er kwam niet veel uit, maar wat meer moest hij zeggen dan? Op vBasten argumenten ingaan van taken verloochenen, dus ook uit de school klappen, geeft vBasten alleen weer een stok.
pi_27796091
quote:
Op vrijdag 10 juni 2005 08:50 schreef gr8w8 het volgende:

[..]

Ik denk dat er trouwens maar weinigen zijn die Zidane volledig kunnen afstoppen als hij in vorm is. Nee, er kwam niet veel uit, maar wat meer moest hij zeggen dan? Op vBasten argumenten ingaan van taken verloochenen, dus ook uit de school klappen, geeft vBasten alleen weer een stok.
Hij had volkomen gelijk met wat hij (niet) zei, begrijp me niet verkeerd. Maar stiekem hoop je toch een beetje op een relletje.
Klik dan als je durft
  vrijdag 10 juni 2005 @ 09:00:35 #125
15869 gr8w8
Better by design.
pi_27796218
quote:
Op vrijdag 10 juni 2005 08:53 schreef Suijk het volgende:

[..]

Hij had volkomen gelijk met wat hij (niet) zei, begrijp me niet verkeerd. Maar stiekem hoop je toch een beetje op een relletje.
Tja, je weet niet of er meer eigenlijk stiekem hun zegje willen doen, maar niet durven. Als vBommel nu zichzelf opoffert, komt het dan misschien nog goed.
Tijd voor een nieuw topic: "Wat schrijven de oranjespelers in hun dagboekje?"
pi_27796564
quote:
Wie niet tegenover zidane?
pi_27798259
Hij hield zich inderdaad netjes, maar dat is ook terecht. Als hij niet zelf gaat inzien dat hij terecht is gewisseld en terecht thuisgelaten zal hij het WK gewoon missen.
  vrijdag 10 juni 2005 @ 10:31:52 #128
23234 zjroentje
DiFontaine
pi_27798333
quote:
Op donderdag 9 juni 2005 19:49 schreef the_legend_killer het volgende:

[..]

Je bent wel goed op de hoogte. Middenveld op 1 lijn.
  vrijdag 10 juni 2005 @ 10:38:28 #129
15869 gr8w8
Better by design.
pi_27798481
quote:
Op vrijdag 10 juni 2005 10:29 schreef FritsVanEgters het volgende:
Hij hield zich inderdaad netjes, maar dat is ook terecht. Als hij niet zelf gaat inzien dat hij terecht is gewisseld en terecht thuisgelaten zal hij het WK gewoon missen.
Hoevaak per dag zeg je terecht? Waarom is het terecht dat hij zijn eventuele onbegrip moet inhouden? Is zijn wissel wel terecht? De Jong speelde belabberd. Maduro goed, maar om nou tezeggen echt beter, aangezien er door heel het team naar het middenveld gewerkt werd?
  vrijdag 10 juni 2005 @ 10:41:10 #130
55651 JaWi
Shalom.
pi_27798550
Hij hield zich gewoon in omdat hij er graag weer bij wil .
slettebak [@] gmail.com
pi_27798830
volwassen interview gister, alle kansen zijn open, alleen de teleurstelling heerst maar dat is logisch.
pi_27799037
quote:
Op vrijdag 10 juni 2005 10:38 schreef gr8w8 het volgende:
Waarom is het terecht dat hij zijn eventuele onbegrip moet inhouden?
Hij hoeft het niet in te houden als hij het heeft, maar als hij het niet begrijpt mag hij opdonderen.
quote:
Is zijn wissel wel terecht?
Ja.
quote:
De Jong speelde belabberd.
Dat weet je van tevoren niet als je hem inbrengt.
quote:
Maduro goed, maar om nou tezeggen echt beter,
Ja, echt beter.
  vrijdag 10 juni 2005 @ 11:03:14 #133
93214 DeTolk
Elk puntje telt.
pi_27799192
quote:
Van Bommel: 'Bedanken? Ik wil naar Duitsland'

10/6/2005 9 :13

Mark van Bommel piekert er niet over om te bedanken voor het Nederlands elftal. 'Ben je gek! Ik wil naar Duitsland', zegt de Limburger vanuit Barcelona, waar hij vrijdag rond het middaguur zal worden gepresenteerd.

De middenvelder toonde zich nog altijd zeer teleurgesteld over de verbanning uit het Nederlands elftal door Marco van Basten. 'Ik ben teleurgesteld, maar niet boos. Ik zal dan ook zeker niet uit mezelf bedanken voor Oranje. Ik heb nog nooit een groot toernooi gespeeld en ik hoop dat het WK 2006 in Duitsland mijn eerste zal zijn.'

Van Bommel gaat er dan ook vanuit dat het niet definitief over is hem hem Marco van Basten. 'Dat hoop ik toch niet. En van wat ik uit de media heb begrepen is dat ook niet het geval.'

Van Bommel beseft dat de bal bij hem ligt. 'Ik weet wat Van Basten gezegd heeft en daar zal ik aan werken. Ik moet het laten zien bij Barcelona. Wat dat is? Dat communiceer ik niet via de media, zoals hij dat ook niet doet.'
  vrijdag 10 juni 2005 @ 11:30:17 #134
15869 gr8w8
Better by design.
pi_27800000
quote:
Op vrijdag 10 juni 2005 10:58 schreef FritsVanEgters het volgende:

[..]

Hij hoeft het niet in te houden als hij het heeft, maar als hij het niet begrijpt mag hij opdonderen.
[..]

Ja.
[..]

Dat weet je van tevoren niet als je hem inbrengt.
[..]

Ja, echt beter.
Kuyt begreep het ook niet. Opdonderen met hem dus. Of de wissel terecht is? Tja, vBasten had ook voor ander optie skunnen kiezen, zonder te hoeven wisselen. vBommel was gewoon de zondebok voor algeheel zwak spel. En over de Jong, tegen Finland was wel weer duidelijk dat hij nog niet geheel klaar is voor dit niveau en ik denk niet dat hij dat over een jaar wel geheel zal zijn, hij is nog jong en kan dus nog wel 2 jaar extra rijpen voor het volgende toernooi. Maduro speelde heel anders. Echt beter is wel heel overdreven, ook bij een positieve kijk op hem. Zeker ook niet veel slechter hoor, maar tegen Finland was de druk er al voor het grootste deel af bij zijn invalbeurt. Ik moet het nog zien.

het lijkt wel of je stottert als je zinnetjes los gaan quoten en uit verbandjes gaat rukken.
pi_27800267
quote:
Op vrijdag 10 juni 2005 11:30 schreef gr8w8 het volgende:

[..]

Kuyt begreep het ook niet. Opdonderen met hem dus.
Zolang Kuyt maar begrijpt wat hij zelf moet doen.
quote:
Of de wissel terecht is? Tja, vBasten had ook voor ander optie skunnen kiezen, zonder te hoeven wisselen. vBommel was gewoon de zondebok voor algeheel zwak spel.
Jij begrijpt het iig niet, zo veel is duidelijk. Gelukkig sla ik Van Bommel's voetbalintelligentie hoger aan dan de jouwe.
quote:
En over de Jong, tegen Finland was wel weer duidelijk dat hij nog niet geheel klaar is voor dit niveau en ik denk niet dat hij dat over een jaar wel geheel zal zijn, hij is nog jong en kan dus nog wel 2 jaar extra rijpen voor het volgende toernooi.
En toch deed ie het nauwelijks slechter dan Van Bommel, geeft toch te denken.
quote:
het lijkt wel of je stottert als je zinnetjes los gaan quoten en uit verbandjes gaat rukken.

Kun je er niet tegen dat je 'argumenten' stuk voor stuk worden afgeserveerd?
  vrijdag 10 juni 2005 @ 11:51:15 #136
15869 gr8w8
Better by design.
pi_27800630
Er waren wel degelijk mogelijkheden om het gat op te vangen, maar vBasten koos ervoor om te trachten zijn strakke posities en taken te behouden. Kan.Er zijn nu eenmaal meer waarheden, die je nooit tegelijk uitgeprobeert zult zien. Ik denk ook dat vBasten veel meer voetbal IQ heeft dan jij hebt, zonder enige twijfel. Maar je geeft dus al toe, dat de Jong in elk geval al iets slechter was. Het is een begin.

Zal ik dan ook maar op je laatste zinnetje reageren, waarmee je eigenlijk de discussie blokkeert? Dat was gewoon een met een knipoog bedoelde opmerking, vandaar ook de . Het leest gewoon niet zo prettig in mijn optiek, maar als dat je stijl is, soit. Maar met die reactie opzich, geef je aan de overige users niet serieus te nemen zolang ze niet dezelfde mening zijn toegedaan. Zonder persoonlijk te worden ook he, maar toch geheel in dezelfde stijl: Natuurlijk gun ik je het laatste woord.
pi_27800733
quote:
Op vrijdag 10 juni 2005 11:51 schreef gr8w8 het volgende:
Zal ik dan ook maar op je laatste zinnetje reageren, waarmee je eigenlijk de discussie blokkeert? Dat was gewoon een met een knipoog bedoelde opmerking, vandaar ook de . Het leest gewoon niet zo prettig in mijn optiek, maar als dat je stijl is, soit. Maar met die reactie opzich, geef je aan de overige users niet serieus te nemen zolang ze niet dezelfde mening zijn toegedaan. Zonder persoonlijk te worden ook he, maar toch geheel in dezelfde stijl: Natuurlijk gun ik je het laatste woord.
Ik vind dat prettiger lezen.

En jij begint, al zet je er honderd knipoogjes bij, met het verloederen van de discussie. Jij wordt persoonlijk, zie ook je bovenstaande post. En dan kun je de bal terugverwachten, van mij wel iig.

Ach, we've been down that road before. Zie ook je geweldige post in het Feedback-topic.
pi_27812299
quote:
Op vrijdag 10 juni 2005 10:31 schreef zjroentje het volgende:

[..]

Je bent wel goed op de hoogte. Middenveld op 1 lijn.
ZO ziet het er wel naar uit als je Oranje ziet voetballen
pi_27814628
Vind dat Van Bommel te snel is afgedankt door van Basten. Een elftal heeft gewoon ook stevige spelers op het middenveld nodig die weten hoe en wanneer je je tegenstander moet uitschakelen. Desnoods via een overtreding. Tegen Finland was het middenveld nergens te bekennen.
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_27817829
Van Bommel is geen uitschakelende speler, dat is het hem juist.
Hij zal zich nu wel achter de oren krabben, en taakbewuster terugkeren. Prikkelen noemen ze dat, niet afdanken.
pi_27818266
Dit was puur een tactische zet om hem voor Tjechie op scherp te krijgen,.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  vrijdag 10 juni 2005 @ 22:46:52 #142
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_27820695
Mark van Bommel wordt gepresenteerd aan de pers in Spanje. En Van Gelder vraagt hem waarom hij nummer 17 draagt, tja zegt ie ik kon kiezen tussen 14, 17 en 21... 21 was van Luis Enrique (dacht ik) en nummer 14 kom je als Nederlander gewoon niet aan... Die is voorbehouden aan de beste voetballer van de wereld.

vrijdag 10 juni 2005 @ 22:47:46 #143
55651 JaWi
Shalom.
pi_27820726
Hij likt zich in bij Cruijff .
slettebak [@] gmail.com
pi_27821159
Als hij 14 had genomen was Cruijff boos geweest

17 is wel een leuk nummer
  vrijdag 10 juni 2005 @ 23:07:40 #145
15869 gr8w8
Better by design.
pi_27821402
Nouja, nummer 14 is goed bekend daar. vBommel wil gewoon niet zulke domme dingen zeggen en zulke gigantische taalfouten maken.

Ik zag trouwens op vakantie in Brazilie afgelopen zomer een jochie van een jaar of 15, 16 met een Oranje shirt aan. Nummer 14. En als naam.... Bergkamp! Geweldig! Ze konden trouwens zo'n beetje alle spelers van het oude oranje opnoemen, maar Alex kende ze niet.
pi_27821599
Ik had gewoon dat nummer 14 genomen
Om te laten zien wie hier de betere is
  vrijdag 10 juni 2005 @ 23:27:38 #147
48241 Mindlight
O+ Jaimie O+
pi_27822042
quote:
Op vrijdag 10 juni 2005 21:05 schreef FritsVanEgters het volgende:
Van Bommel is geen uitschakelende speler, dat is het hem juist.
Hij zal zich nu wel achter de oren krabben, en taakbewuster terugkeren. Prikkelen noemen ze dat, niet afdanken.
Precies, en mocht dat het resultaat worden, is dat zovast een enorm goede actie van V. Basten geweest
Oud-Beijerland/Hilversum dus!
  zaterdag 11 juni 2005 @ 01:32:45 #148
57945 Stefkuh
The Hunter
pi_27825189
Ben ook wel van menning dat Bommel op de bank gezet had moeten worden ipv naar huis gestuurd. Maar toch... Van Bommel laat weten niet van het kaliber "ik bedank" te zijn, wat ook alleen maar weer goed kan zijn. Zoals Van basten zij.. hoe groter de vijver om uit te vissen hoe beter.
pi_27825470
Leuke reportage over Van Bommel, goed gekozen nummer 17, 14 blijf je gewoon van af
pi_27827559
Nummer 17 geeft inderdaad goed z'n status voor volgend seizoen aan.
pi_27827592
Kijk, dat is nu Van Bommel zijn probleem.

De Jong en Landzaat zouden lekker met nummer 14 zijn gaan spelen.
"Twenty-six times, I've been trusted to take the game winning shot and missed. I've failed over and over and over again in my life. That is why I succeed." Michael Jordan
  zaterdag 11 juni 2005 @ 10:13:55 #152
15600 BB-King
Long live the King!
pi_27828230
Cruijff speelde zowiezo toch niet met nummer 14 bij Barca?
Wat lees je mijn signature? Heb ik soms wat van je aan?
pi_27828246
quote:
Op zaterdag 11 juni 2005 08:18 schreef gras het volgende:
pi_27829568
quote:
net of een nummer wat uitmaakt
pi_27829853
quote:
Wat zegt een nummer op vandaag ?
pi_27833177
1. Victor Valdés
2. Belletti
4. Márquez
5. Puyol
6. Xavi
8. Giuly
9. Eto'o
10. Ronaldinho Gaúcho
12. Gio
20. Deco
23. Oleguer Preses

Bij Barça nog redelijk wat zo te zien.
www.thuisuiteten.nl
pi_27833359
quote:
Op vrijdag 10 juni 2005 23:07 schreef gr8w8 het volgende:
Nouja, nummer 14 is goed bekend daar. vBommel wil gewoon niet zulke domme dingen zeggen en zulke gigantische taalfouten maken.

Ik zag trouwens op vakantie in Brazilie afgelopen zomer een jochie van een jaar of 15, 16 met een Oranje shirt aan. Nummer 14. En als naam.... Bergkamp! Geweldig! Ze konden trouwens zo'n beetje alle spelers van het oude oranje opnoemen, maar Alex kende ze niet.
eh, alex?
  zaterdag 11 juni 2005 @ 14:32:11 #158
15869 gr8w8
Better by design.
pi_27833397
quote:
Op zaterdag 11 juni 2005 14:30 schreef ASSpirine het volgende:

[..]

eh, alex?
Alex, de tank van PSV.
pi_27833532
quote:
Op zaterdag 11 juni 2005 14:32 schreef gr8w8 het volgende:

[..]

Alex, de tank van PSV.
wat heef tdat in godnsaam met het oude oranje te maken
  zaterdag 11 juni 2005 @ 14:41:36 #160
57945 Stefkuh
The Hunter
pi_27833581
quote:
Op zaterdag 11 juni 2005 14:39 schreef ASSpirine het volgende:

[..]

Hij was in Brazilië... Braziliaanse kindertjes kende WEL alle spelers van Oranje maar NIEt van Alex, die volgens de laatste check nog altijd een Braziliaan is...
  zaterdag 11 juni 2005 @ 14:42:14 #161
15869 gr8w8
Better by design.
pi_27833592
quote:
Op zaterdag 11 juni 2005 14:39 schreef ASSpirine het volgende:

[..]

Dat ze dus wel alle spelers van Oranje op konden noemen, maar niet eens wisten wie er in hun eigen elftal speelde. Op dat moment zelfs tegen Argentinië speelde in de halve finale van de Zuid A kampioenschappen geloof ik.
pi_27836927
Ow, oops, ik dacht dat je in Barcelona was geweest
Verkeerd gelezen

Nu wordt het iets logischeer ja
  zondag 12 juni 2005 @ 20:34:42 #163
15869 gr8w8
Better by design.
pi_27866549
Ah, 17e Nederlander in dienst van Barca, en rugnummer 17. Ook mooi.
pi_27868555
Zou van Bommel dat hebben geweten ?
  zondag 12 juni 2005 @ 21:58:15 #165
15869 gr8w8
Better by design.
pi_27869307
Geen idee, ik had het nog nergens eerder gelezen. Pikte het geloof ik ergens op uit de krant. Al wist hij het niet, iemand zal het vast wel geweten hebben. Blijft de vraag of dat de reden van het beschikbaar stellen van nr 17 is, maar goed.

Overige NL ter controle, volgens wikipedia:
* Frank de Boer (1999-2003)
* Ronald de Boer (1999-2000)
* Giovanni van Bronckhorst (2003-heden)
* Philip Cocu (1998-2004)
* Johan Cruijff (1973-1978)
* Jordi Cruijff (1994-1996)
* Edgar Davids (2004)
* Ruud Hesp (1997-2000)
* Ronald Koeman (1989-1995)
* Patrick Kluivert (1998-2004)
* Johan Neeskens (1974-1979)
* Marc Overmars (2000-2004)
* Winston Bogarde (1997-2000)
* Michael Reiziger (1997-2004)
* Richard Witschge (1991-1993)
* Boudewijn Zenden (1998-2001)
Dan is hij inderdaad nr 17.
pi_27869378
Hij wist het denk ik niet. Mark had de keuze uit rugnummer 12, rugnummer 14, nummer 17 die al twee jaar vrij was en nog hogere nummers. 12 (lang het nummer van Luis Enrique) en 14 (Cruijff natuurlijk) vond hij niet gepast om over te nemen. Daarom is het 17 geworden.
That's all folks!
  zondag 12 juni 2005 @ 22:03:18 #167
15869 gr8w8
Better by design.
pi_27869494
Ach, er is wel meer mooie symboliek ontstaan, op het moment zelf door de speler zo niet bedoelt. JC anybody?
pi_27870107
21, Vaduz.
pi_27896857
Ik denk wel dat van Bommel anders zal spelen mede doordat hij geen aanvoerder meer is
pi_27897946
quote:
Op maandag 13 juni 2005 19:32 schreef the_legend_killer het volgende:
Ik denk wel dat van Bommel anders zal spelen mede doordat hij geen aanvoerder meer is
Maar v. Bommel moet wel goed gebruikt worden, anders valt hij door de mand.
Klik dan als je durft
pi_27899324
quote:
Op zondag 12 juni 2005 22:20 schreef FritsVanEgters het volgende:
21, Vaduz.
Klopt, nummers omgedraaid.
That's all folks!
pi_27951930
quote:
Op maandag 13 juni 2005 20:06 schreef Suijk het volgende:

[..]

Maar v. Bommel moet wel goed gebruikt worden, anders valt hij door de mand.
Waterdrager voor de meer begaafden, Deco, Iniesta, Xavi.
www.thuisuiteten.nl
pi_29162356
quote:
Collega's prijzen Mark van Bommel

Door onze correspondent Edwin Winkels

Nog geen week kenden ze hem, één halve wedstrijd had hij gespeeld, en zijn nieuwe collega's overlaadden Mark van Bommel al met een stroom complimenten.

,,Tactisch zal hij ons completer maken'', zei Xavi, collega-middenvelder. ,,Behalve kwaliteit heeft hij een enorme werklust," aldus Deco. Van Bommel zal niet alleen een concurrent van die twee zijn, maar na een week trainingskamp in Aarhus (Denemarken) werd al duidelijk dat de drie tegen defensieve tegenstanders regelmatig samen het middenveld zullen vormen, met Van Bommel aan de rechterkant.

,,Met Van Bommel zal ik nóg meer doelpunten kunnen maken," voorspelde Eto'o, die een treffer op een presenteerblaadje door de Limburger kreeg aangereikt. ,,Hij zal ons extra rust brengen," zei verdediger Belletti. ,,Mark heeft alles wat een voetballer moet hebben," besloot Giovanni van Bronckhorst, die samen met Henrik Larsson in de kustplaats Gavá bijna buurman van de nieuweling zal zijn.

Maar meer nog dan zijn voetbal, was de selectie van Barça onder de indruk van de razendsnelle aanpassing van Van Bommel. Waarschijnlijk wist de oud-PSV'er al lang dat niet zijn eerste competitiewedstrijd, maar zijn allereerste week bij Barcelona van grote invloed op zijn toekomst bij de Catalaanse club én zijn populariteit bij de kritische socio's zou zijn. Dus sloot hij zich, net als Feyenoorder Bahia - die Nederlands wilde leren - en samen met zijn vrouw een week lang op bij de voormalige 'nonnen van Vught'.

In het taleninstituut Regina Coeli brachten in vijf dagen twee Spaanse en twee Catalaanse leraren de Van Bommels de beginselen van de twee talen bij. Hij bleek een snelle leerling. Vorige week ging de ploeg op trainingskamp en daar wilden de meegereisde verslaggevers als eerste de impressies van de nieuwkomer weten - hij is de enige 'aankoop' samen met Ezquerro van Athletic de Bilbao. Van Bommel vroeg de perschef nog enkele dagen met zijn eerste publieke optreden te wachten, zodat hij wat voetbaltaal wijzer kon worden en de persconferentie geheel in het Spaans kon doen.

De speler hield daarnaast via de website van de club een dagboek bij, dat eveneens door de sportkranten El Mundo deportivo en Sport werd afgedrukt. ,,Voor mij was het belangrijk vanaf het eerste moment met mijn nieuwe collega's te kunnen communiceren en daarom wilde ik per se een beetje Spaans leren," legde de middenvelder uit, die de avonden in Aarhus doorbracht aan het biljart met Larsson en Van Bronckhorst, de enige twee medespelers met wie hij gewoon in het Nederlands kan praten.

,,Ik praat al beter Spaans dan Overmars," grapte de Limburger nog, maar dat is geen verdienste, want beter Spaans praten dan de gepensioneerde miljonair uit Overijssel is niet zo moeilijk. Niettemin heeft Van Bommel al heet wat krediet opgebouwd in nog geen week werk en ligt hij in Barcelona al stukken beter dan, bijvoorbeeld, in Amsterdam. En alle kranten en TV-stations, die de ploeg volgende week ook op een trip door China zullen vergezellen, zullen de supporters die goede indrukken overbrengen.

Ook de trainers zijn blij met zijn komst. ,,We zullen dat karakter van Mark nodig hebben, eentje die tekeer kan gaan en af en toe een tikkie uitdeelt als de tegenstander niet zo lief is. Dat ontbrak er tot nu toe een beetje aan," zegt Henk ten Cate.

Frank Rijkaard is vooral blij met de manier waarop Van Bommel zijn intrede heeft gedaan, zich razendsnel heeft aangepast en de beste van het veld was in de eerste 45 minuten die hij vorige week voor Barça speelde. ,,Hij heeft heel veel zin om het goed te doen, vooral omdat hij er trots op is voor een club als Barça te kunnen spelen," aldus de trainer gisteren.
pi_29163466
leuk om te lezen dat het goed gaat met Mark
  woensdag 27 juli 2005 @ 10:28:31 #175
17103 PyTh
The Few, The Proud
pi_29163737
quote:
Op woensdag 15 juni 2005 14:46 schreef methodmich het volgende:

[..]

Waterdrager voor de meer begaafden, Deco, Iniesta, Xavi.
For those involved, No explanation is necessary
For those who are not, No explanation is possible
pi_29166230
Het is voorbereiding hoor, wacht maar af.

Ze kunnen ook moeilijk zeggen dat ze zijn komst niet snappen en Mark een eikel vinden.
www.thuisuiteten.nl
  woensdag 27 juli 2005 @ 12:08:38 #177
17103 PyTh
The Few, The Proud
pi_29166336
quote:
Op woensdag 27 juli 2005 12:04 schreef methodmich het volgende:

Ze kunnen ook moeilijk zeggen dat ze zijn komst niet snappen en Mark een eikel vinden.
We zullen zien mm, ik denk dat van Bommel wel eens heel belangrijk kan worden bij Barca.
  woensdag 27 juli 2005 @ 12:11:35 #178
35903 Garlic_Sauce
Hell, it's about time...
pi_29166420
quote:
Op woensdag 27 juli 2005 12:04 schreef methodmich het volgende:

Net zo moeilijk als jij toe zal geven dat je ernaast zat als Mark gewoon de sterren van de hemel speelt?
-=( PSV Eindhoven )=- Fan of Roy Beerens, our local hero...
pi_29166527
Nee hoor. Ik zeg nergens dat hij niet goed is, lees het hele topic maar na. Ik zeg al een paar jaar dat hij als waterdrager prima mee kan bij een topclub.
www.thuisuiteten.nl
pi_29166580
Had ik niet verwacht
pi_29166995
quote:
Op woensdag 27 juli 2005 12:14 schreef methodmich het volgende:
Nee hoor. Ik zeg nergens dat hij niet goed is, lees het hele topic maar na. Ik zeg al een paar jaar dat hij als waterdrager prima mee kan bij een topclub.
Ik voorspel dat hij binnen nu en 3 jaar aanvoerder zal worden.
God gaf de mens vrijheid en we kunnen dus al met al aannemen dat hij niet verantwoordelijk is voor menselijke misdaden. Alleen hij die de mens heeft geschapen draagt echter de volle verantwoordelijkheid voor de stront.
  woensdag 27 juli 2005 @ 12:37:56 #182
35903 Garlic_Sauce
Hell, it's about time...
pi_29167156
quote:
Op woensdag 27 juli 2005 12:14 schreef methodmich het volgende:
Maar jij denkt dat die complimenten van z'n teammates ook in die mate zouden zijn als ie zich matig tot bagger had gemanifesteerd?

En mjah... waterdrager... ik denk dat Gravesen bij Real bijv. echt een waterdrager is, maar Mark is toch meer van het overzicht, intelligente pass etc.. Sterker nog, verdedigend werk opknappen is zelfs een van de zwakkere punten van v Bommel.
En als Mark een waterdrager is, dan is Deco dat ook... ik geloof dat die per wedstrijd gemiddeld de meeste km's maakt van de hele primera division.
pi_29167270
Mark wordt belangrijk daar.
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 27 juli 2005 @ 12:43:59 #184
1012 Doc
Loves C, M & R
pi_29167299
quote:
Op woensdag 27 juli 2005 12:32 schreef cultheld het volgende:

[..]

Ik voorspel dat hij binnen nu en 3 jaar aanvoerder zal worden.
Maar dat was Cocu ook ...
  woensdag 27 juli 2005 @ 12:44:55 #185
17103 PyTh
The Few, The Proud
pi_29167326
quote:
Op woensdag 27 juli 2005 12:43 schreef Doc het volgende:

[..]

Maar dat was Cocu ook ...
Dus?
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 27 juli 2005 @ 12:48:45 #186
1012 Doc
Loves C, M & R
pi_29167426
quote:
Op woensdag 27 juli 2005 12:44 schreef PyTh het volgende:

[..]

Dus?
Prima multifunctionele voetballer maar wel prototype waterdrager die voornamelijk anderen beter laat spelen.
pi_29167462
quote:
Op woensdag 27 juli 2005 12:48 schreef Doc het volgende:

[..]

Prima multifunctionele voetballer maar wel prototype waterdrager die voornamelijk anderen beter laat spelen.
Net als Gerrard?
pi_29167519
Een Deco laat andere ook goed spelen.
DUs ook een waterdrager ?
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 27 juli 2005 @ 12:55:03 #189
1012 Doc
Loves C, M & R
pi_29167611
quote:
Op woensdag 27 juli 2005 12:49 schreef cultheld het volgende:

[..]

Net als Gerrard?
Je bedoelt de doelpuntenmachine Gerrard -nu 6 doelpunten al in de CL - 's werelds beste middenvelder - de aanvoerder van de kampioen van Europa - die Gerrard ?

Ik vind Van Bommel een beetje in kwaliteit tussen Hamann (pure waterdrager) en Gerrard (meer creatieve middenvelder) in zitten - wellicht dat Mark zich bij Barca zich meer richting Gerrard kan spelen. Cocu vind ik echt meer een type als Hamann.
pi_29167743
Van Bommel heeft zelf ook bewezen dat hij aardig wat doelpunten kan maken.
Dus ik denk en hoop dan dat hij zich inderdaad wel in Gerrard's richting zal spelen
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 27 juli 2005 @ 13:04:00 #191
1012 Doc
Loves C, M & R
pi_29167851
quote:
Op woensdag 27 juli 2005 12:59 schreef the_legend_killer het volgende:
Van Bommel heeft zelf ook bewezen dat hij aardig wat doelpunten kan maken.
Dus ik denk en hoop dan dat hij zich inderdaad wel in Gerrard's richting zal spelen
Vorig seizoen was zijn beste. Als-ie de lijn voortzet en de zelfde stap vooruit maakt als-ie gedaan heeft vorig jaar dan zie ik dat nog wel gebeuren. Maar dat hoeft niet eens zo - spelers als Makalele en Davids zijn ook nuttig.
pi_29167978
Methodmich, als van Bommel een 'redelijke' speler is, hoe slecht is het huidige team van Ajax dan wel niet?
pi_29167989
Ik denk dat Van Bommel vooral een complete middenvelder zal zijn bij Barcelona. Als het moet zet hij een flinke tackle in, maar liever is hij de man van de steek- en eindpass.
pi_29168023
quote:
Op zaterdag 30 april 2005 02:04 schreef the_legend_killer het volgende:

[..]

Er zijn meer mooie clubs.

Ik had zelf gehoopt op Tottenham Hotspur of Inter

Barcelona zie ik als Ajax 2
grappig nu ik dit lees..ben je ook stiekem fan van Davids
Bajaguardian schreef:
GEILE TIETEN
GEILE TIETEN
pi_29168358
quote:
Op woensdag 27 juli 2005 13:11 schreef Bennie_K het volgende:

[..]

grappig nu ik dit lees..ben je ook stiekem fan van Davids
Bij Inter was ik even blij dat hij er naartoe ging omdat hij iets toe kon voegen , maar naderhand waren er toch wel betere spelers voor die positie.
Bij de Spurs vind ik het een stunt dat ze hem halen en dat hij er zelf naar toe gaat,

Het is een goede voetballer maar ik ben geen fan van hem.
pi_29168421
quote:
Op woensdag 27 juli 2005 13:24 schreef the_legend_killer het volgende:

[..]

Bij Inter was ik even blij dat hij er naartoe ging omdat hij iets toe kon voegen , maar naderhand waren er toch wel betere spelers voor die positie.
Bij de Spurs vind ik het een stunt dat ze hem halen en dat hij er zelf naar toe gaat,

Het is een goede voetballer maar ik ben geen fan van hem.
zeker een stunt ja..had het niet verwacht

ik ben benieuwd of het hem weer lukt als toen met Barca...
Bajaguardian schreef:
GEILE TIETEN
GEILE TIETEN
pi_29168621
quote:
Op woensdag 27 juli 2005 13:25 schreef Bennie_K het volgende:

[..]

zeker een stunt ja..had het niet verwacht

ik ben benieuwd of het hem weer lukt als toen met Barca...
Bij Barca was Davids echt geweldig , al ben ik geen fan van Barcelona dus ik zag het liever niet.

Ik denk nu ook met 2 gedachtes over van Bommel.
1. goede speler die bij Fortuna en PSV speelde ( mijn clubs toch wel )
2. Hij speelt nu bij een club die ik niks gun.

Dus het wordt hopen dat van Bommel het goed zal doen.
En na een goed seizoen weggaat net zoals Davids.
  woensdag 27 juli 2005 @ 17:50:48 #198
93264 Spideyman
"With great power.....
pi_29176109
quote:
Collega's prijzen Mark van Bommel

Nog geen week kenden ze hem, één halve wedstrijd had hij gespeeld, en zijn nieuwe collega's overlaadden Mark van Bommel al met een stroom complimenten.

,,Tactisch zal hij ons completer maken'', zei Xavi, collega-middenvelder. ,,Behalve kwaliteit heeft hij een enorme werklust," aldus Deco. Van Bommel zal niet alleen een concurrent van die twee zijn, maar na een week trainingskamp in Aarhus (Denemarken) werd al duidelijk dat de drie tegen defensieve tegenstanders regelmatig samen het middenveld zullen vormen, met Van Bommel aan de rechterkant.

,,Met Van Bommel zal ik nóg meer doelpunten kunnen maken," voorspelde Eto'o, die een treffer op een presenteerblaadje door de Limburger kreeg aangereikt. ,,Hij zal ons extra rust brengen," zei verdediger Belletti. ,,Mark heeft alles wat een voetballer moet hebben," besloot Giovanni van Bronckhorst, die samen met Henrik Larsson in de kustplaats Gavá bijna buurman van de nieuweling zal zijn.

Maar meer nog dan zijn voetbal, was de selectie van Barça onder de indruk van de razendsnelle aanpassing van Van Bommel. Waarschijnlijk wist de oud-PSV'er al lang dat niet zijn eerste competitiewedstrijd, maar zijn allereerste week bij Barcelona van grote invloed op zijn toekomst bij de Catalaanse club én zijn populariteit bij de kritische socio's zou zijn. Dus sloot hij zich, net als Feyenoorder Bahia - die Nederlands wilde leren - en samen met zijn vrouw een week lang op bij de voormalige 'nonnen van Vught'.

In het taleninstituut Regina Coeli brachten in vijf dagen twee Spaanse en twee Catalaanse leraren de Van Bommels de beginselen van de twee talen bij. Hij bleek een snelle leerling. Vorige week ging de ploeg op trainingskamp en daar wilden de meegereisde verslaggevers als eerste de impressies van de nieuwkomer weten - hij is de enige 'aankoop' samen met Ezquerro van Athletic de Bilbao. Van Bommel vroeg de perschef nog enkele dagen met zijn eerste publieke optreden te wachten, zodat hij wat voetbaltaal wijzer kon worden en de persconferentie geheel in het Spaans kon doen.

De speler hield daarnaast via de website van de club een dagboek bij, dat eveneens door de sportkranten El Mundo deportivo en Sport werd afgedrukt. ,,Voor mij was het belangrijk vanaf het eerste moment met mijn nieuwe collega's te kunnen communiceren en daarom wilde ik per se een beetje Spaans leren," legde de middenvelder uit, die de avonden in Aarhus doorbracht aan het biljart met Larsson en Van Bronckhorst, de enige twee medespelers met wie hij gewoon in het Nederlands kan praten.

,,Ik praat al beter Spaans dan Overmars," grapte de Limburger nog, maar dat is geen verdienste, want beter Spaans praten dan de gepensioneerde miljonair uit Overijssel is niet zo moeilijk. Niettemin heeft Van Bommel al heet wat krediet opgebouwd in nog geen week werk en ligt hij in Barcelona al stukken beter dan, bijvoorbeeld, in Amsterdam. En alle kranten en TV-stations, die de ploeg volgende week ook op een trip door China zullen vergezellen, zullen de supporters die goede indrukken overbrengen.

Ook de trainers zijn blij met zijn komst. ,,We zullen dat karakter van Mark nodig hebben, eentje die tekeer kan gaan en af en toe een tikkie uitdeelt als de tegenstander niet zo lief is. Dat ontbrak er tot nu toe een beetje aan," zegt Henk ten Cate. Frank Rijkaard is vooral blij met de manier waarop Van Bommel zijn intrede heeft gedaan, zich razendsnel heeft aangepast en de beste van het veld was in de eerste 45 minuten

die hij vorige week voor Barça speelde. ,,Hij heeft heel veel zin om het goed te doen, vooral omdat hij er trots op is voor een club als Barça te kunnen spelen," aldus de trainer gisteren.
Eindelijk weer eens een Nederlander die een positieve bijdrage brengt aan Barca!

Held van Bommel
..... comes great responsibility"
--==Forza PSV==-- --==Forza Nilis==--
I Shot Her Above The Kneecap, She Can Still Walk - Jack Bauer
pi_29178872
quote:
Op woensdag 27 juli 2005 12:37 schreef Garlic_Sauce het volgende:

[..]

En als Mark een waterdrager is, dan is Deco dat ook... ik geloof dat die per wedstrijd gemiddeld de meeste km's maakt van de hele primera division.
Ja, als de man die de ploeg draagt. Mark is natuurlijk enkele klassen minder dan Deco en totaal niet te vergelijken.

Overigens is het geen schande waterdrager te mogen zijn hoor. Aron Winter werd er recordinternational mee.
www.thuisuiteten.nl
pi_29206895
quote:
Op woensdag 27 juli 2005 17:50 schreef Spideyman het volgende:

[..]

Eindelijk weer eens een Nederlander die een positieve bijdrage brengt aan Barca!

Held van Bommel
Spidey, kijk es een pagina terug...
  donderdag 28 juli 2005 @ 17:33:01 #201
35903 Garlic_Sauce
Hell, it's about time...
pi_29207256
quote:
Op woensdag 27 juli 2005 19:27 schreef methodmich het volgende:

[..]

Ja, als de man die de ploeg draagt. Mark is natuurlijk enkele klassen minder dan Deco en totaal niet te vergelijken.

Overigens is het geen schande waterdrager te mogen zijn hoor. Aron Winter werd er recordinternational mee.
En toch lijkt mij waterdrager iemand die het vuile ondankbare werk opknapt... en dat was v Bommel bij PSV nooit, dat zijn eerder Vogel of Cocu geweest afgelopen seizoen(en)

Misschien dat Rijkaard hem anders gaat gebruiken, we'll see...
  donderdag 28 juli 2005 @ 17:54:15 #202
93264 Spideyman
"With great power.....
pi_29207837
quote:
Op donderdag 28 juli 2005 17:20 schreef ASSpirine het volgende:

[..]

Spidey, kijk es een pagina terug...
Oeps, nou ja het mag ook wel ff twee keer om die azijnpizzers met de neus op de feiten te drukken.

Van Bommel wordt dé revelatie in de Spaanse competitie dit jaar, noteer dat maar.
pi_29207943
quote:
Op donderdag 28 juli 2005 17:54 schreef Spideyman het volgende:

[..]

Oeps, nou ja het mag ook wel ff twee keer om die azijnpizzers met de neus op de feiten te drukken.

Van Bommel wordt dé revelatie in de Spaanse competitie dit jaar, noteer dat maar.
Dat denk ik ook weer niet, maar hij gaat het zeker niet slecht doen. Agh het is geen PSV-er meer maar hij speelt bij Barca, nu mag ik juichen
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 28 juli 2005 @ 18:11:24 #204
1012 Doc
Loves C, M & R
pi_29208233
quote:
Op donderdag 28 juli 2005 17:54 schreef Spideyman het volgende:

Ik vind het wel aandoenlijk naïef dat jij die PR-babbels direct voor zoete koek slikt. Ik bedoel - dat zijn de standaard babbels voor een nieuwe aanwinst om die gast een beetje populairder te maken zodat de supporters hem ook wat eerder zullen toejuichen en er meer spulletjes verkocht worden.

Zie ook:

http://www.liverpoolfc.tv/news/drilldown/N149494050728-1128.htm
http://www.liverpoolfc.tv/news/drilldown/N149481050727-0930.htm

Bijvoorbeeld de laatste dagen bij de LFC site en zo waren er veel meer pro-Crouch PR-verhalen ...

Gebeurt bij iedere club bij de relatief grote aanwinsten. En zoveel heeft Barca niet gekocht, dus is de jubel over Van Bommel.
pi_29208500
quote:
Op donderdag 28 juli 2005 17:58 schreef VoreG het volgende:

[..]

Dat denk ik ook weer niet, maar hij gaat het zeker niet slecht doen. Agh het is geen PSV-er meer maar hij speelt bij Barca, nu mag ik juichen
In de toekomst zal hij wel weer voor PSV spelen
  donderdag 28 juli 2005 @ 18:26:27 #206
15869 gr8w8
Better by design.
pi_29208558
Hij had in de fitnessruimte al wat gemold geloof ik, ding hield 'm niet.
pi_29228270
quote:
Op donderdag 28 juli 2005 17:33 schreef Garlic_Sauce het volgende:

[..]

En toch lijkt mij waterdrager iemand die het vuile ondankbare werk opknapt... en dat was v Bommel bij PSV nooit, dat zijn eerder Vogel of Cocu geweest afgelopen seizoen(en)

Misschien dat Rijkaard hem anders gaat gebruiken, we'll see...
Bij PSV ook niet, maar dat is van beduidend lager niveau dan Barcelona.

En Mark kent zijn plaats, door in het Spaans te verklaren dat voetballen met echte toppers als Deco, Xavi, Eto'o en Iniesta makkelijker is voor hem.
www.thuisuiteten.nl
  vrijdag 29 juli 2005 @ 12:07:43 #208
35903 Garlic_Sauce
Hell, it's about time...
pi_29229705
quote:
Op vrijdag 29 juli 2005 11:26 schreef methodmich het volgende:
Bij PSV ook niet, maar dat is van beduidend lager niveau dan Barcelona.

En Mark kent zijn plaats, door in het Spaans te verklaren dat voetballen met echte toppers als Deco, Xavi, Eto'o en Iniesta makkelijker is voor hem.
Maar ook al is hij niet zo'n technische speler, Mark is dan wel weer meer een leiderstype dan een Ronaldinho, Eto'o of Deco, al zal die aanvoerdersband misschien nog wel effe duren

Geen idee eigenlijk wie nu aanvoerder is bij Barca, is dat Puyol?
pi_29229932
Puyol inderdaad. De grote publiekslieveling.
www.thuisuiteten.nl
pi_29321290
pi_29321553
ik heb een goed gevoel over vBommel...aan alles is te zien dat hij 100% gemotiveerd is.
Bajaguardian schreef:
GEILE TIETEN
GEILE TIETEN
pi_29332628
Als je dat al niet bent bij een club als Barcelona is er echt iets mis natuurlijk!
www.thuisuiteten.nl
pi_29332662
quote:
Op maandag 1 augustus 2005 19:18 schreef methodmich het volgende:
Als je dat al niet bent bij een club als Barcelona is er echt iets mis natuurlijk!
o? Deco leek anders behoorlijk levensmoe dit afgelopen seizoen
Bajaguardian schreef:
GEILE TIETEN
GEILE TIETEN
pi_29332690
hey en wanneer komt je column waarin je Blind afbrandt?
Bajaguardian schreef:
GEILE TIETEN
GEILE TIETEN
pi_29333767
quote:
Op maandag 1 augustus 2005 19:19 schreef Bennie_K het volgende:

[..]

o? Deco leek anders behoorlijk levensmoe dit afgelopen seizoen
De beste man van het seizoen vorig jaar, aldus heel Barcelona. Belangrijker voor de ploeg dan Ronaldinho.
www.thuisuiteten.nl
  maandag 1 augustus 2005 @ 19:51:06 #216
93264 Spideyman
"With great power.....
pi_29333858
quote:
Op maandag 1 augustus 2005 19:49 schreef methodmich het volgende:

[..]

De beste man van het seizoen vorig jaar, aldus heel Barcelona. Belangrijker voor de ploeg dan Ronaldinho.
Het zaakwaarnemerstopic is om de hoek.
pi_29334779
quote:
Op maandag 1 augustus 2005 19:49 schreef methodmich het volgende:

[..]

onzin
Bajaguardian schreef:
GEILE TIETEN
GEILE TIETEN
pi_29334843
Leg maar uit waarom dan.
www.thuisuiteten.nl
pi_29346781
Methodmich heeft gelijk, Deco was de drijvende kracht achter het Barca van vorig jaar. Ik wist niet dat hij zo dienend kon spelen. Hij heeft me in positieve zin verrast.
That's all folks!
pi_29353306
plaatjes Mark van Bommel

Medische keuring

T-shirt voor van bommel

Mijn nieuwe Cluppie
pi_29465056
Die onderschriften

Van Bommel heeft z'n eerste penalty ook al gemist tegen Sevilla. Barca won de serie wel en mag nu tegen Cadiz aantreden in de finale van de Ramon de Carranza Trophy.
That's all folks!
pi_29468476
Ze missen hem hoor, in Eindhoven. Meer dan ze hadden gedacht.
www.thuisuiteten.nl
  zaterdag 6 augustus 2005 @ 17:04:11 #223
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_29468586
quote:
Op zaterdag 6 augustus 2005 16:58 schreef methodmich het volgende:
Ze missen hem hoor, in Eindhoven. Meer dan ze hadden gedacht.
Maar wij niet.
What are you going to do to me? You go fuck yourself - I say what I want.
- Oriana Fallaci 1929-2006
pi_29469637
quote:
Op zaterdag 6 augustus 2005 13:33 schreef -Vaduz- het volgende:
Die onderschriften

Van Bommel heeft z'n eerste penalty ook al gemist tegen Sevilla. Barca won de serie wel en mag nu tegen Cadiz aantreden in de finale van de Ramon de Carranza Trophy.
hmm..de overeenkomsten met Seedorf worden groter en groter

nu hoeft tie alleen maar 3x een CL te winnen met verschillenden clubs en in totale ongenade te vallen bij MvB en je hebt de wereld op zn kop
Bajaguardian schreef:
GEILE TIETEN
GEILE TIETEN
  donderdag 25 augustus 2005 @ 12:19:11 #225
42845 Bobu
PSV KAMPIOENEN
pi_29951842
quote:
Messi en Van Bommel blinken uit bij 'debuut'

25/8/2005 10:18

Voor een volgepakt Camp Nou maakten Mark van Bommel en Lionel Messi hun thuisdebuut als basisspeler. Zowel de Nederlander als de Argentijn maakte indruk, ook al verloor Barcelona van Juventus.
In de wedstrijd om de Trofeo Joan Gamper bleek Juve net iets beter in het benutten van strafschoppen dan Barça, nadat beide clubs na negentig minuten op een 2-2 gelijkspel waren steken. Waar Samuel Eto'o en Rafael Márquez misten namens de thuisclub, scoorden de Italianen uit elke poging.

Het verlies van Barcelona in de laatste oefenwedstrijd voordat de Spaanse kampioen komend weekeinde in de Primera División aftrapt tegen Alavés, was van inferieur belang. De 92.000 toeschouwers genoten van een fraaie wedstrijd, waarin twee debutanten een hoofdrol opeisten: Van Bommel en Messi.

De kleine Argentijn gold als grootste uitblinker. Leo was nauwelijks af te stoppen en zorgde voor hét hoogtepunt door met een prachtige pass Andres Iniesta vrij voor Christian Abbiati te zetten: 1-1.

Van Bommel startte nerveus, liep snel tegen een gele kaart aan, maar knokte zich in de wedstrijd. Met de minuut speelde hij beter en vooral na rust liet hij zich gelden in het vertrouwd soepele aanvalsspel van Barcelona. Van afstand had hij nog bijna succes ook, ware het dat Abbiati zijn inzet uit de kruising tikte.

Dat lukte de Italiaanse doelman niet bij Giovanni van Bronckhorst, die vanaf dertig meter voor de 2-1 zorgde. De goal van Gio was niet genoeg voor de zege, omdat David Trezeguet vanaf de strafschopstip voor een late gelijkmaker tekende.
Held van Bommel
pi_29954748
Als ik nog een paar daagjes langer in BCN was gebleven, was ik bij de wedstrijd geweest
De zwemmer zwemt, hij zwemt in zee
pi_29957512
Van Bommel schiet Nederland met Robben en Kuijt naar de wereldtitel in 2006
pi_29957872
Van Bommel wereldspeler!
lekker faxen heel de dag echt genot
pi_29964154
jammer dat hij die nepverkiezing vanmiddag niet van kaka won
pi_29964889
quote:
Op donderdag 25 augustus 2005 15:03 schreef cultheld het volgende:
Van Bommel schiet Nederland met Robben en Kuijt naar de wereldtitel in 2006
Hij gaat wellicht niet eens mee naar het WK
pi_29964974
nee precies je kan toch veel beter heitinga meenemen

van bommel is al verdediger nog beter dat heitinga atm
  donderdag 25 augustus 2005 @ 18:49:33 #232
125344 gitaarsnaar
Sterker Door Strijd
pi_29965719
quote:
Op donderdag 25 augustus 2005 17:57 schreef komrad het volgende:
jammer dat hij die nepverkiezing vanmiddag niet van kaka won
Die stink Kaka won . Van Bommel
Rene van der Gijp: Als het hele stadion ''Je moeder is een hoer'' scandeert, dan moet er wel een kern van waarheid inzitten.
Feyenoord: RR
pi_30051455
quote:
Van Bommel ook bij Barcelona geen eerste keus

Uitgegeven: 27 augustus 2005 23:23
Laatst gewijzigd: 28 augustus 2005 08:13
BARCELONA - De international Mark van Bommel, door Marco van Basten op een zijspoor gerangeerd, is ook bij zijn nieuwe club Barcelona nog geen basiskracht. In de eerste wedstrijd van het seizoen moest de voormalige PSV'er vanaf de bank toekijken hoe zijn teamgenoten er tegen het gepromoveerde Alaves niet in slaagden te scoren: 0-0.

Barça had in de uitwedstrijd lange tijd het beste van het spel en creëerde een handvol goede scoringsmogelijkheden. Vooral vlak na rust waren Ronaldino en Eto'o dichtbij de openingstreffer. Ronaldino schoot in 53e minuut hard op de paal; twee minuten later profiteerde Eto'o bijna van een kapitale blunder in de verdediging van Alaves. Alleen voor de keeper raakte hij echter slechts het zijnet.

Dubbelwissel

Ook toen doelpunten uitbleven, besloot Frank Rijkaard zijn transfervrije aanwinst niet in te zetten. Na 70 minuten paste de Nederlandse coach een dubbele wissel toe (Larsson en Belletti kwamen erin). Van Bommel moest zijn trainingsjasje echter aanhouden. Met de boodschap van bondscoach Van Basten in zijn achterhoofd - Van Bommel moet bij Barcelona bewijzen dat hij in Oranje hoort - moet zijn reservebeurt frustrerend zijn geweest.

Niveau omhoog

De wissel had wel effect. Direct na de inbreng van de verse spelers, ging het niveau bij Barcelona omhoog. In de stand veranderde echter niets. Eto'o schoot in 75e minuut op de paal, even daarvoor ging een poging van afstand nog rakelings langs het houtwerk.

Iniesta

In de 80e minuut verbruikte Rijkaard zijn laatste wissel en opnieuw mocht Van Bommel blijven zitten. Iniesta mocht de laatste tien minuten wel meedoen. Maar ook zijn aanwezigheid leverde geen goals meer op, al raakte Ronaldino in de laatste minuut met een vrije trap nog de lat.
Ook bij Barcelona niet? Ik begin nu wel medelijden te krijgen met hem. Waarom speelt ie maar niet?
pi_30051711
Verwacht je soms dat hij meteen in de basis meedraait dan? Het zal eerst met invalbeurten beginnen en aan de hand daarvan moet hij zich maar laten zien, en dan komt die basisplek er vanzelf wel
pi_30079513
Gefeliciteerd knul
pi_30079928
Ik heb die van Bommel vaak vervloekt, maar die komt er wel..
"..and in my brain it's going wrong.."
  maandag 29 augustus 2005 @ 22:40:03 #237
61885 jojomen4
hungersite.com
pi_30080231
quote:
Op zondag 28 augustus 2005 11:05 schreef addictivebeat het volgende:

[..]

Ook bij Barcelona niet? Ik begin nu wel medelijden te krijgen met hem. Waarom speelt ie maar niet?
Misschien omdat er bij Barca betere middenvelders zijn?
"En esta fabrica, en este Estadio, hicimos realidad todos nuestros sueños" Alfredo Di Stefano
pi_30104460
www.thuisuiteten.nl
pi_30903215
Eerste competitietreffer in de Priméra Division is een feit
pi_30903398
Hij speelt best goed vandaag. Mooi doelpunt inderdaad.
pi_30903606
held van Bommel
pi_30903650
Hoe zat het doelpunt erin?

Mooi voor Mark trouwens.
That's all folks!
pi_30903972
In september nog, dat is vroeg.
Klik dan als je durft
pi_30906132
Het was dus een kopbal, de beelden zie ik morgen waarschijnlijk wel.
That's all folks!
pi_30910514
De goal net op CNN gezien, hij zat er goed in.
Klik dan als je durft
pi_30914637
Leuk dat doelpunt voor hem
pi_30917621
als iemand aan link zou hebben zou dat leuk zijn
pi_30927588
Spaanse kranten zeer positief over Van Bommel

De Spaanse kranten zijn zeer positief over het debuut van Mark van Bommel in de basis van Barcelona. Zo noemde El Mundo Deportivo het debuut 'spectaculair'. De oud-PSV'er scoorde in de uitwedstrijd tegen Betis Sevilla het eerste doelpunt in de 1-4 overwinning. Van Bommel had 23 goede passes en slechts drie slechte balcontacten. Volgens de Catalaanse sportkrant zal Barcelona in de Champions League-wedstrijd tegen Udinese spelen met een middenveld van Xavi, Deco en Van Bommel.
pi_30927875
het lijkt erop dat hij zijn kans grjipt zodra die zich aandient.
pi_30998140
speelde erg goede wedstrijd tegen Udinese, btw was ook te gast bij Barca TV na de wedstrijd gisteren avond, spaans spreekt hij behoorlijk goed na korte tijd vind ik
pi_30999017
quote:
Op woensdag 28 september 2005 13:45 schreef abcoude het volgende:
speelde erg goede wedstrijd tegen Udinese, btw was ook te gast bij Barca TV na de wedstrijd gisteren avond, spaans spreekt hij behoorlijk goed na korte tijd vind ik
Hij speelt zo weinig, heeft tijd zat om te leren natuurlijk.
Klik dan als je durft
pi_30999268
quote:
Spaans heeft hij geleerd van de nonnen in Vught. Hij heeft zich daar een tijdje opgesloten
Tijden gaan voorbij, maar de passie blijft!
Winnaar Serie A-toto 2008-2009
Ja, eind april 2007, de mooiste dag van heel m'n leven!
En daarom zing ik nu, bedankt Phillip Cocu!
pi_31065753
Niemand?
  vrijdag 30 september 2005 @ 21:55:58 #254
61885 jojomen4
hungersite.com
pi_31070325
Jammer dat van Basten nu met modder gooit. Hopen dat van Bommel zich in kan houden!

Bericht:

Oranje: Davids terug maar aanvoerder af

30/9/2005 18:03

Edgar Davids is terug bij de selectie van het Nederlands elftal maar hij kan niet direct aanspraak maken op de positie die hij eerder onder Marco van Basten had. Zo is de 32-jarige middenvelder geen aanvoerder meer, zelfs geen reserve-captain.

'Dat vond hij jammer, maar hij zou het accepteren en er verder geen probleem van maken', legde bondscoach Marco van Basten zijn reactie uit. 'Ik zag geen reden om een wijziging in het aanvoerdersschap aan te brengen. We zijn een jaar verder en de groep heeft zich goed ontwikkeld.' Ofwel, Edwin van der Sar is een prima aanvoerder en Phillip Cocu blijft zijn tweede man.

Toch is er bij Oranje plaats voor de oude Davids. 'Hij voegt iets toe waar de groep sterker van wordt. Davids beschikt over een gezonde, sportieve agressiviteit en een goede wedstrijdmentaliteit', aldus Van Basten. Dezelfde eigenschappen worden ook vaak toegedicht aan Mark van Bommel. 'Van Bommel heeft dat minder', meent de bondscoach.

Bovendien slaagt de Barcelona-middenvelder er niet goed in om invulling geven aan de rol die de technische staf van Oranje voor hem in gedachte heeft, ook al zullen Van Bommel en Van Basten het daar moeilijk over eens worden. 'Als je eigenwijs bent, moet je wel zorgen dat je de wijsheid hebt', luidde Van Bastens veelzeggende commentaar.

bron: http://www.vi.nl/vi/show/id=62802/contentid=72894/sc=acdf28

[ Bericht 57% gewijzigd door jojomen4 op 30-09-2005 23:51:26 ]
"En esta fabrica, en este Estadio, hicimos realidad todos nuestros sueños" Alfredo Di Stefano
pi_31079853
quote:
kheb de wedstrijd niet gezien, maar volgens van basten was hij schuldig aan tegendoelpunt die wedstrijd.
  zaterdag 1 oktober 2005 @ 13:35:15 #256
93264 Spideyman
"With great power.....
pi_31083728
quote:
Op zaterdag 1 oktober 2005 11:05 schreef addictivebeat het volgende:

[..]

kheb de wedstrijd niet gezien, maar volgens van basten was hij schuldig aan tegendoelpunt die wedstrijd.
Ach, op het middenveld verloor Van Bommel een duel en uiteindelijk onstond daar een doelpunt uit. Koren op de molen van schijnheilige marco natuurlijk, maar het doet wel onrecht aan het spel van Van Bommel. Volgens de Marca had Van Bommel namelijk 29 goede balcontacten en 2 slechte.....
pi_31084944
Der is altijd wel iets om over te zeiken

pfft, wat een slechte speler zeg, 2 slechte balcontacten in een wedstrijd
pi_31085356
ahahaha, van Bommel moet gewoon zich niet beschikbaar stellen voor het Nederlands elftal zolang van Basten nog coach is. Zou een enorme rel opleveren. en davids moet ook boycotten.
pi_31085385
quote:
Op zaterdag 1 oktober 2005 14:35 schreef addictivebeat het volgende:
ahahaha, van Bommel moet gewoon zich niet beschikbaar stellen voor het Nederlands elftal zolang van Basten nog coach is. Zou een enorme rel opleveren. en davids moet ook boycotten.
Van Basten moet gewoon een keer keihard op z'n bek gaan.
pi_31085430
quote:
Op zaterdag 1 oktober 2005 14:35 schreef addictivebeat het volgende:
Zo'n rel levert dat niet op. Hij speelt nu ook al niet voor het Nederlands elftal.
pi_31087523
quote:
Op zaterdag 1 oktober 2005 14:36 schreef cultheld het volgende:

[..]

Van Basten moet gewoon een keer keihard op z'n bek gaan.
Dat sowieso eigenlijk, maar dat zal voor Bommel weinig uitmaken. Wel om die groep duidelijk te maken dat ze niet onoverwinnelijk zijn.
Klik dan als je durft
pi_31087730
quote:
Op zaterdag 1 oktober 2005 15:53 schreef Suijk het volgende:

[..]

Dat sowieso eigenlijk, maar dat zal voor Bommel weinig uitmaken. Wel om die groep duidelijk te maken dat ze niet onoverwinnelijk zijn.
Ik erger me vooral aan de houding van Van Basten. Ja, hij was een uitzonderlijk goede voetballer. Ja, hij heeft wat prijsjes gewonnen met Ajax2. Maar maakt hem dat een perfecte bondscoach? Alles behalve. Hij gedraagt zich wel als zodanig.
pi_31093137
Met Ajax 2 prijzen gewonnen is ook arbitrair, aangezien hij daar eerst stage liep en nooit eindverantwoordelijke was. Dan moet je ook zeggen dat Rutten en Eijkelkamp kampioen werden met PSV.
www.thuisuiteten.nl
  zaterdag 1 oktober 2005 @ 19:29:40 #264
61885 jojomen4
hungersite.com
pi_31093566
Vanavond op de bank. Iniesta krijgt de voorkeur om Xavi te vervangen die rust krijgt.
pi_31093625
Goede voetballer hoor Andres Iniesta
  zaterdag 1 oktober 2005 @ 21:45:18 #266
44470 ErikT
Lekker PSV!
pi_31097919
quote:
'Als je eigenwijs bent, moet je wel zorgen dat je de wijsheid hebt', luidde Van Bastens veelzeggende commentaar.
Tering hee, wat een debiele opmerking. Alsof Van Basten zo'n licht is.
Yeah, well, that's just, like, your opinion, man.
3 weken sterren kijken in augustus: www.iayc.org
  zaterdag 1 oktober 2005 @ 23:21:17 #267
93264 Spideyman
"With great power.....
pi_31100982
VI over Van Bommel in het gelijkspel van Barca in de wedstrijd tegen Zaragoza van vanavond:
quote:
In de eerste 55 minuten maakten de Catalanen er een potje van. Van enig krachtsverschil was geen sprake. Daarvoor speelde Barça te traag en ongeïnspireerd. Kansen waren er dan ook nauwelijks.

[...]

Invaller Mark van Bommel had een flink aandeel in de comeback van de blaugranas. De ex-PSV'er versierde een strafschop, waarbij Delio Toledo zijn tweede gele kaart van het duel kreeg. Ronaldinho schoot met zijn 24-karaats gouden sloffen twee keer raak. Alleen de tweede poging telde omdat zijn ploeggenoten bij de eerste te snel inliepen.

Henrik Larsson en Samuel Eto'o hadden daarna de gelijkmaker op hun schoen. De Zweed mikte echter naast en zijn Kameroense collega trof de paal. De 2-2 kwam er toch. Zaragoza blunderde in de verdediging, waarna Eto'o in de 89ste minuut alsnog wist te scoren.
pi_31105072
mooi
pi_31105955
quote:
Invaller Mark van Bommel had een flink aandeel in de comeback van de blaugranas. De ex-PSV'er versierde een strafschop, waarbij Delio Toledo zijn tweede gele kaart van het duel kreeg.
Kortom, hij kan nogsteeds niet op een eerlijke manier punten voor Barcelona pakken. Zo ken ik hem weer, fairplay komt niet voor in zijn bekrompen woordenboek.

En weer heeft Marco gelijk
  zondag 2 oktober 2005 @ 08:54:03 #270
127004 maril
Smeetsfan
pi_31106803
quote:
Op zondag 2 oktober 2005 03:18 schreef Shreyas het volgende:

[..]

Kortom, hij kan nogsteeds niet op een eerlijke manier punten voor Barcelona pakken. Zo ken ik hem weer, fairplay komt niet voor in zijn bekrompen woordenboek.

En weer heeft Marco gelijk
als ned,. elftal met 2-0 achterstaat en men krijgt een strafschop zal Marco van Basten daar echt niet over klagen ook al is het niet terecht
Mart Smeets :"In alle drukte heb ik rust."
pi_31108162
Een strafschop versieren is natuurlijk geen reden om iemand te selecteren...
Klik dan als je durft
  zondag 2 oktober 2005 @ 11:39:18 #272
42658 Noca
Voetbalt O+
pi_31108494
quote:
Op zondag 2 oktober 2005 03:18 schreef Shreyas het volgende:
Bij Ajax zijn ze anders ook niet zo vies van een strafschop versieren, Boekha i bijvoorbeeld....maar dan is het niet erg natuurlijk.
pi_31108526
Boukhari wordt toch ook niet opgeroepen?
Klik dan als je durft
  zondag 2 oktober 2005 @ 11:43:49 #274
42658 Noca
Voetbalt O+
pi_31108618
Gelukkig niet, maar daar ging het ook niet om
pi_31108941
Mark had wel schuld aan beide tegengoals, hij coachte erg slecht mee vanaf de bank.
www.thuisuiteten.nl
pi_31109435
methodmich:
  zondag 2 oktober 2005 @ 12:19:26 #277
42658 Noca
Voetbalt O+
pi_31109646
MM
  zondag 2 oktober 2005 @ 13:13:50 #278
93264 Spideyman
"With great power.....
pi_31111405
quote:
Op zondag 2 oktober 2005 11:24 schreef Suijk het volgende:
Dat is inderdaad geen reden om iemand te selecteren voor Oranje.

Het is meer een typische Van Bommel actie, spelen met 'gogme' heet dat geloof ik.
pi_31124445
quote:
Op zaterdag 1 oktober 2005 21:45 schreef ErikT het volgende:

[..]

Tering hee, wat een debiele opmerking. Alsof Van Basten zo'n licht is.
vrij arrogante kutopmerking van van Basten idd.
pi_31125674
quote:
Op zondag 2 oktober 2005 11:24 schreef Suijk het volgende:
Op de bank zitten bij Ajax wel
pi_31129015
mm
dit is grappig om te volgen, V Basten die steeds iets verzint om V Bommel maar niet te selecteren, hij maakt zich gewoon ongeloofwaardig op deze manier
pi_31129431
quote:
Op zondag 2 oktober 2005 21:12 schreef the_legend_killer het volgende:

[..]

Op de bank zitten bij Ajax wel
Wie dan?
Klik dan als je durft
pi_31129662
quote:
Op zondag 2 oktober 2005 23:03 schreef Suijk het volgende:

[..]

Wie dan?
Vaak genoeg voorgekomen.
Hij laat nu alleen Heitinga thuis.
pi_31129829
Noem gewoon even wat namen wie van Ajax er nu bij zitten en die bij Ajax op de bank zitten.
Klik dan als je durft
pi_31147318
quote:
Op zondag 2 oktober 2005 22:53 schreef ASSpirine het volgende:
mm
dit is grappig om te volgen, V Basten die steeds iets verzint om V Bommel maar niet te selecteren, hij maakt zich gewoon ongeloofwaardig op deze manier
Ongeloofwaardig of niet. Ik kan me niet herinneren dat we ons ooit zo makkelijk voor een groot toernooi kwalificeerden. Marco Mark
fok! fotoboek
  maandag 3 oktober 2005 @ 16:05:05 #286
129362 BennyNL
1 lange trip
pi_31147406
bij Studio Voetbal lieten ze zien hoe vanBommel weer eens zijn mannetje liet lopen; hij leert het ook nooit he

hopelijk wordt hij daar nog voor gestraft
Gemiddeld reactieniveau op de FP:
[quote]Ben benieuwd wanneer Bin Laden zelf met een boek komt![/quote]
Buzzz: Wat, gebundelde grot tekeningen??? >:)
pi_31147467
quote:
Op maandag 3 oktober 2005 16:05 schreef BennyNL het volgende:
bij Studio Voetbal lieten ze zien hoe vanBommel weer eens zijn mannetje liet lopen; hij leert het ook nooit he

hopelijk wordt hij daar nog voor gestraft
Hopelijk word jij nog een keer afgestraft voor jouw gebrek aan voetbalinzicht. Noem mij één speler die nooit zijn mannetje laat lopen. Zelfs Roy Keane maakte wel eens slippertjes.
pi_31147867
Ik word een beetje moe van die discussie in Oranje.

Voorlopig heeft het Nederlands elftal nog niet verloren zonder Van Bommel. Dus ik snap sowieso die commotie niet, waarom hij er nou zonodig in moet. Als ze elke wedstrijd verloren was het een ander verhaal, maar het gaat prima zo.

Verder is voetbal een team sport, waarin de spelers individuele taken voor het team moeten vervullen. Van Bommel doet dit dus blijkbaar niet, en is zo niet een echte teamspeler en kan dus makkelijk vervangen worden.
  maandag 3 oktober 2005 @ 16:42:38 #289
129362 BennyNL
1 lange trip
pi_31148339
quote:
Op maandag 3 oktober 2005 16:07 schreef cultheld het volgende:

[..]

Hopelijk word jij nog een keer afgestraft voor jouw gebrek aan voetbalinzicht.
zegt iemand met zo een avatar
pi_31150435
quote:
Op zondag 2 oktober 2005 23:13 schreef Suijk het volgende:
Noem gewoon even wat namen wie van Ajax er nu bij zitten en die bij Ajax op de bank zitten.
Nu even niemand ,
Verbaasde mij dat hij Heitinga thuis liet.
pi_31150468
quote:
Op maandag 3 oktober 2005 16:42 schreef BennyNL het volgende:

[..]

zegt iemand met zo een avatar
Ik nomineer hem direct voor mooiste Fok! avatar.
pi_31152735
quote:
Op maandag 3 oktober 2005 16:01 schreef egilio het volgende:

[..]

Ongeloofwaardig of niet. Ik kan me niet herinneren dat we ons ooit zo makkelijk voor een groot toernooi kwalificeerden. Marco Mark
98 was niet zo moeilijk vond ik
  maandag 3 oktober 2005 @ 21:57:50 #293
61885 jojomen4
hungersite.com
pi_31157881
quote:
Op maandag 3 oktober 2005 18:08 schreef the_legend_killer het volgende:

[..]

Ik nomineer hem direct voor mooiste Fok! avatar.
Gister Zlatan een blessure gedoneerd las ik ergens
pi_31160318
quote:
Op maandag 3 oktober 2005 21:57 schreef jojomen4 het volgende:

[..]

Gister Zlatan een blessure gedoneerd las ik ergens
Nu hopen dat Juve wat spitsen mist en ze punten laten liggen,
pi_31520021
Hoe speelde hij dit weekend?

Klik dan als je durft
pi_31520124
Hij speelde niet.

Patrick Kicken belt elke ochtend met hem in het kader van zijn actie markmoetmee. Elke ochtend hetzelfde ritueel. Nou ongelofelijk he dat je er niet bij zit he, ja klote maar ja de bondscoach beslist, nou ja we gaan een liedje opnemen markmoetmee, oh leuk, nou succes en ik spreek je morgen. Het is dat ik er verplicht naar moet luisteren.
  maandag 17 oktober 2005 @ 22:52:53 #297
129362 BennyNL
1 lange trip
pi_31520150
Rijkaard gaat hem wel opstellen...Oleguer en Marquez zitten te prutsen
pi_31529356
quote:
Op maandag 17 oktober 2005 22:52 schreef MaxPower het volgende:

Patrick Kicken belt elke ochtend met hem in het kader van zijn actie markmoetmee. Elke ochtend hetzelfde ritueel. Nou ongelofelijk he dat je er niet bij zit he, ja klote maar ja de bondscoach beslist, nou ja we gaan een liedje opnemen markmoetmee, oh leuk, nou succes en ik spreek je morgen. Het is dat ik er verplicht naar moet luisteren.
http://www.markmoetmee.nl/

pi_31554049
hoe speelde hij gisteren tegen Panathenaikos voordat-ie vroeg in de tweede helft werd gewisseld?
pi_31554626
slecht.
  woensdag 19 oktober 2005 @ 10:43:15 #301
93264 Spideyman
"With great power.....
pi_31554958
vol
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties