abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_26604686
Ik zag dat ik het vorige topic met mijn post heb volgemaakt, alle reden voor een 2e deel.
quote:
Op vrijdag 29 april 2005 18:57 schreef the_legend_killer het volgende:
En dan kunnen ze hem ook aanvoerder maken van het Nederlands elftal.
Vind ik ook. Nu is Flappie de captain van Oranje, maar ja, een keeper als aanvoerder .... kweenie
In mijn optiek kun je beter een veldspeler aanvoerder maken, die staat gedurende de wedstrijd ook een stuk dichter bij de scheidsrechter om deze een beetje te bespelen. Iets waar onze Mark toevallig een uitblinker in is.
Tenminste houdbaar tot: zie deksel
pi_26604804
Ja, maar toch vind ik Mark niet echt een leider. Bij PSV is hij dat min of meer gedwongen geworden, maar je merkt toch dat zeker een Cocu onbewust meer leider is.
ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
pi_26604864
Daar ben ik het eigenlijk ook wel mee eens. Maar Cocu is ook al 34, vd Sar ook zoiets en ze hebben natuurlijk niet het eeuwige voetballeven. Wie zou er dan aanvoerder moeten worden? Van der Vaart? Of zeg ik nou iets geks
pi_26604953
Ruud van Nistelrooij wellicht, in dit Oranje.
www.thuisuiteten.nl
  vrijdag 29 april 2005 @ 19:49:35 #5
44470 ErikT
Lekker PSV!
pi_26605686
Een spits als aanvoerder? Ben ik niet zo fan van.
Yeah, well, that's just, like, your opinion, man.
3 weken sterren kijken in augustus: www.iayc.org
pi_26606646
Ik mijn ogen kan iedereen aanvoerder zijn.

Zolang hij maar leiders gevoel heeft en leider kan zijn.
En ervaring.
pi_26608593
quote:
Op vrijdag 29 april 2005 19:20 schreef methodmich het volgende:
Ruud van Nistelrooij wellicht, in dit Oranje.
Met alle respect, maar dan vind ik Van Bommel toch net iets geschikter.
pi_26608975
Precies, van bommel als aanvoerder is oke. Als PSV dan Van the Man voor de spits neemt winnen ze alsnog de europacup
Winnaar wielerprono 2006 en biatlon wk prono 2016
pi_26609531
Ik denk dat BOMMEL de beste aanvoerder is van het nederlands elftal, vooral omdat hij een van de weinige spelers is die heeft aangetoond continu in vorm te zijn. De meeste spelers spelen niet elke week in oranje. Alleen Van de Sar zou ook een goede aanvoerder zijn, alleen hij is een keeper en een coach heeft liever een veldspeler als aanvoerder dan een keeper.
  vrijdag 29 april 2005 @ 23:06:21 #10
73091 Vom
de Cowboy
pi_26609878
quote:
Op vrijdag 29 april 2005 22:49 schreef XAVI het volgende:
Ik denk dat BOMMEL de beste aanvoerder is van het nederlands elftal, vooral omdat hij een van de weinige spelers is die heeft aangetoond continu in vorm te zijn. De meeste spelers spelen niet elke week in oranje. Alleen Van de Sar zou ook een goede aanvoerder zijn, alleen hij is een keeper en een coach heeft liever een veldspeler als aanvoerder dan een keeper.
Alleen de spelers van RBC en Volendam spelen bijna elke week in oranje
Maar afgezien daarvan zou ik van Bommel in z'n huidige vorm geen slechte aanvoerder vinden.
en dat voor een Ajacied
Ajax!!!! Dit jaar gewoon weer kampioen!
Bierplaat, dit is nu die lekkere bierplaat, bierplaat
Zo dronken dat je niet weet of je daar staat of hier staat
Dansend in je Ralph Lauren of spiernaakt, bierplaat
pi_26610007
quote:
Op vrijdag 29 april 2005 23:06 schreef Vom het volgende:

[..]

Alleen de spelers van RBC en Volendam spelen bijna elke week in oranje
Maar afgezien daarvan zou ik van Bommel in z'n huidige vorm geen slechte aanvoerder vinden.
en dat voor een Ajacied
hoezo heb je het nieuwe trainingsshirt van Barcelona nog niet gezien
pi_26610258
quote:
Op vrijdag 29 april 2005 21:59 schreef showmelove het volgende:

[..]

Met alle respect, maar dan vind ik Van Bommel toch net iets geschikter.
Ik absoluut niet. Ik vind Van Nistelrooij tien keer geschikter als aanvoerder dan Van Bommel. Dat een spits geen aanvoerder hoort te zijn is de grootste onzin, ik snap niet waar dat nou weer vandaag komt.
Maar Van Bommel is geen goede leider, toen het vorig jaar minder ging met zijn ploeg ging hij al snel afgeven op zijn andere spelers, sinds Cocu er is, gebeurt dat niet meer, want Van Bommel mag dan wel de captain zijn, Cocu is de echte leider van PSV. En ook in Oranje zou dat niet werken. Ik zie eerder Wesley Sneijder captain worden dan Mark van Bommel. Maar Ruud lijkt me momenteel echt wel de beste keuze.
Op vrijdag 15 januari 2016 23:58 schreef Ajacied422 het volgende:
Feitelijk heeft Shreyas gewoon gelijk.
pi_26611814
Als wesley Sneider geen aanvoerder isvan ajax dan kun je moeilijk denken dat hij een betere aanvoerder is dan Bommel
pi_26611943
Held van Bommel
pi_26612316
eindelijk erkenning
pi_26612472
Precies, dik verdiend!
That's all folks!
pi_26612837
Ik had op betere en mooiere club gehoopt voor Mark
pi_26612861
quote:
Op zaterdag 30 april 2005 01:57 schreef the_legend_killer het volgende:
Ik had op betere en mooiere club gehoopt voor Mark
welke van de 5?

milan, real, man u chelsea of bayern..
pi_26612890
quote:
Op zaterdag 30 april 2005 02:00 schreef BennieK het volgende:

[..]

welke van de 5?

milan, real, man u chelsea of bayern..
Er zijn meer mooie clubs.

Ik had zelf gehoopt op Tottenham Hotspur of Inter

Barcelona zie ik als Ajax 2
pi_26612912
quote:
Op zaterdag 30 april 2005 02:04 schreef the_legend_killer het volgende:

[..]

Tottenham Hotspur of Inter
jij bent grappig
  zaterdag 30 april 2005 @ 02:07:13 #21
37950 JAM
Sic transit gloria mundi.
pi_26612930
Naar welke club gaat'ie dan? .
"The world will note that the first atomic bomb was dropped on Hiroshima, a military base."
pi_26612941
Barcelona...speculatie
  zaterdag 30 april 2005 @ 02:08:50 #23
37950 JAM
Sic transit gloria mundi.
pi_26612952
quote:
Op zaterdag 30 april 2005 02:07 schreef BennieK het volgende:
Barcelona...speculatie
Ik hoor ook veel over Madrid.
"The world will note that the first atomic bomb was dropped on Hiroshima, a military base."
pi_26612966
Daar hebben ze strebertje Gravesen al...met Bommel erbij heb je teveel domme kracht en te weinig techniek op het middenveld.
pi_26612976
quote:
Op zaterdag 30 april 2005 02:05 schreef BennieK het volgende:

[..]

jij bent grappig
het is een feit
pi_26612994
quote:
Op zaterdag 30 april 2005 02:09 schreef BennieK het volgende:
Daar hebben ze strebertje Gravesen al...met Bommel erbij heb je teveel domme kracht en te weinig techniek op het middenveld.
grapjas.

werkende middenvelders zijn nuttiger dan die technise nietsnutten
1 klap en ze breken
pi_26613008
Figo en Zidane lijken me geen types die breken na 1 klap...
pi_26613081
quote:
Op zaterdag 30 april 2005 02:14 schreef BennieK het volgende:
Figo en Zidane lijken me geen types die breken na 1 klap...
Je moet ze wel goed raken.
Maar meestal zijn hun tegenstanders bang voor ze door hun naam
pi_26613120
grappig he, dat psychologische effect.

Geldt voor elke speler, een middenvelder van FCdenbosch zal ook "bang" zijn van Bommel.
pi_26613157
Pff als ik nu tegen Zidane sta of tegen iemand van het eerste bij ons.

Ik vreet ze gewoon op.

Moet je gewoon niet op letten.

En van Bommel is zo'n iemand
  zaterdag 30 april 2005 @ 02:36:03 #31
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_26615318
samen met ronaldinho en guilly op het MF
pi_26615880
Denk dat daar per wedstrijd gekeken gaat worden wie er gaat spelen ook al is hij dan in bloed vorm.
  zaterdag 30 april 2005 @ 11:28:14 #34
15869 gr8w8
Better by design.
pi_26615899
De Man wordt nehoorlijk vaak gewisseld in Oranje. Lijkt me niet zo'n pré voor een aanvoerder. Daarbuiten is een middenvelder gewoon aan te raden, puur vanwege zijn positie als spelverdeler.
Welkom bij de V&D der webfora.
pi_26615925
Wat is er eigenlijk mis met Cocu als captain?
pi_26615930
leuke avatar gr8w8
pi_26618886
quote:
Op zaterdag 30 april 2005 02:34 schreef the_legend_killer het volgende:
Pff als ik nu tegen Zidane sta of tegen iemand van het eerste bij ons.

Ik vreet ze gewoon op.

Moet je gewoon niet op letten.

En van Bommel is zo'n iemand
waarom krijg ik het idee dat je een 12 jarige bent?
pi_26619314
cocu is meer de stille leider
pi_26620923
quote:
Op zaterdag 30 april 2005 10:58 schreef komrad het volgende:
samen met ronaldinho en guilly op het MF
Dat zijn de valse vleugelspitsen.... Mark zal de rol van Márquez krijgen, vermoed ik. Ballen afpakken en inleveren bij Deco en Xavi. Waarbij Mark op Márquez voor heeft dat hij zelf ook af en toe diep kan gaan.
www.thuisuiteten.nl
  zondag 1 mei 2005 @ 03:03:33 #40
88831 Shreyas
De beste
pi_26634424
quote:
Op zaterdag 30 april 2005 16:37 schreef methodmich het volgende:

[..]

Dat zijn de valse vleugelspitsen.... Mark zal de rol van Márquez krijgen, vermoed ik. Ballen afpakken en inleveren bij Deco en Xavi. Waarbij Mark op Márquez voor heeft dat hij zelf ook af en toe diep kan gaan.
Als Mark van Bommel naar Barcelona gaat, dan wordt hij daar wellicht bankzitter (net als van der Meyde en Davids bij Inter). Hij kan nooit spelers als Giuly, Deco, Ronaldinho, Xavi of Marquez uit de basis houden, simpelweg te weinig kwaliteit. Dus het lijkt me voor zijn ontwikkeling niet slim als hij naar Barcelona gaat, maar voor zijn portemenee en erelijst is het natuurlijk wel mooi meegenomen.
pi_26634505
quote:
Op zondag 1 mei 2005 03:03 schreef Shreyas het volgende:

[..]

Als Mark van Bommel naar Barcelona gaat, dan wordt hij daar wellicht bankzitter (net als van der Meyde en Davids bij Inter). Hij kan nooit spelers als Giuly, Deco, Ronaldinho, Xavi of Marquez uit de basis houden, simpelweg te weinig kwaliteit. Dus het lijkt me voor zijn ontwikkeling niet slim als hij naar Barcelona gaat, maar voor zijn portemenee en erelijst is het natuurlijk wel mooi meegenomen.
tenzij hij een gevalletje Kezman is, dan kun je die erelijst wel schrappen
pi_26641850
quote:
Op zondag 1 mei 2005 03:03 schreef Shreyas het volgende:

[..]

Waarom zou hij Márquez er niet uit kunnen spelen? Die staat er alleen maar omdat ze verder niemand hadden, want dat is eigenlijk een centrale verdediger. Dus Márquez kan dan een linie zakken en Oleguer kan dan naar de bank.
www.thuisuiteten.nl
pi_26641883
Lijkt me de beste oplossing zoals je het voorstelt. Oleguer komt tekort.
That's all folks!
pi_26642105
Ik vind Van Bommel een heel ander verhaal dan Kezman. Kezman zag je van te voren aan dat hij gewoon geen kwaliteiten heeft voor een Europese topploeg. Van Bommel kan wel degelijk het niveau van Barcelona aanvullen en bijhouden.
pi_26686742
Ook in Engeland hebben ze al in de gaten dat Van Bommel een Duitser is

bron
quote:
PSV Eindhoven president Robert Westerhof is resigned to losing midfielder Mark von Bommel and says he is the perfect player for Manchester United. (The Sun)
House is a feeling. And if you don't feel it, it can't be house
Nu ook Zuid Afrika
pi_26748473
Z'n man laten lopen werd hem nu eens fataal...
While we're living, the dreams we have as children fade away
AFC Ajax | Borussia Mönchengladbach] | Kansas City Chiefs | Alabama Crimson Tide
pi_26748548
Ja hij maakte een Seedorfje... jammer.
  donderdag 5 mei 2005 @ 11:38:24 #48
15869 gr8w8
Better by design.
pi_26749658
quote:
Op dinsdag 3 mei 2005 08:54 schreef ChAoZ het volgende:
Ook in Engeland hebben ze al in de gaten dat Van Bommel een Duitser is

bron
[..]
Ach, zelfde problemen waren er met Ruudje in het begin.
pi_26751905
Jammer, hij kwam duidelijk te kort voor de top

Bij Barca mag hij hard gaan knokken om een basisplaats
pi_26751998
Van Bommel gaat mislukken bij Barįa, da's nu wel duidelijk. Een leuke speler voor de Nederlandse competitie, een hele goede voor de Nederlandse competitie zelfs maar in de CL bakt hij er voortdurend weinig van, net zoals in Oranje.
FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
Corazķn Alianza Lima Corazķn para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
pi_26753889
Hij heeft dit seizoen zat aardige tot goede CL-duels gespeeld hoor.
www.thuisuiteten.nl
pi_26754131
Jammer dat hij dat allemaal teniet doet door 1 keer niet op te letten. Dat is het verschil tussen de top en net-niet spelers.
  donderdag 5 mei 2005 @ 14:50:02 #53
73305 Stpan
Zullen wij laten hoo-ooren...
pi_26754159
Bij Barca moet de knop flink om. Hij heeft de potentie om een topspeler te zijn. Maar bij PSV hangt hij vooral de man uit die de lijnen uitzet. En dat beheerst hij niet goed genoeg voor de absolute top. Hij zal zich dus op een controlerende stek moeten profileren in Barcelona.
Dat klinkt makkelijk, maar ik heb me gister flink gestoord aan hoe makkelijk hij zijn man laat lopen, bij twijfel altijd kiest om vooruit te jagen (en daardoor veel te vaak gemakkelijk wordt omzeilt) en af en toe te mooi wil doen/zichzelf overschat. Als je dat in een halve finale CL al niet kan onderdrukken, waarom wel bij Barcelona-Levante, waar hij zich toch eerst zal moeten bewijzen?
  donderdag 5 mei 2005 @ 14:52:20 #54
57945 Stefkuh
The Hunter
pi_26754208
Van Bommel is idd een speler die in potentie een grote is. Ben echt benieuwd wat hij daar gaat doen in Barca, hoop van harte voor hem en Oranje én Barca dat hij helemaal uit de verf gaat komen.
Wie schopt ze allemaal in elkaarrrrr... Huntelaaarrrrr Huntelaahahaaaaarrrrr!!
pi_26754275
quote:
Op donderdag 5 mei 2005 14:48 schreef BennieK het volgende:
Jammer dat hij dat allemaal teniet doet door 1 keer niet op te letten. Dat is het verschil tussen de top en net-niet spelers.
Onzin.
God gaf de mens vrijheid en we kunnen dus al met al aannemen dat hij niet verantwoordelijk is voor menselijke misdaden. Alleen hij die de mens heeft geschapen draagt echter de volle verantwoordelijkheid voor de stront.
pi_26754325
Ik denk dat ie hetzelfde mee gaat maken dan Kezman. Over 2 seizoenen wil ie terug naar psv.

Ik gun Van Bommel het zeker.
pi_26754556
Tja, de nederlandse pers draagt ook bij aan de (zelf)waardering voor zo een speler. Hier worden ze opgehemeld voor elke scheet die ze laten, maar als ze in de professionele wereld terecht komen gaat het om constant presteren.

Niemand gaat je helpen, doe het allemaal zelf maar. Kezman was vol van zichzelf, net als vBommel..ze moeten uitkijken met zo een attitude, want in de grote voetbalwereld wordt je daar dubbel op afgestraft als je niks kan waarmaken.
pi_26754689
Van Bommel snapt heus wel dat hij bij Barcelona gewoon een waterdrager mag worden voor de balvaardige jongens die wedstrijden beslissen.
www.thuisuiteten.nl
pi_26754707
Van Bommel met Kezman vergelijken waar zijn we mee bezig mensen
pi_26754737
quote:
Op donderdag 5 mei 2005 13:16 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Van Bommel gaat mislukken bij Barįa, da's nu wel duidelijk. Een leuke speler voor de Nederlandse competitie, een hele goede voor de Nederlandse competitie zelfs maar in de CL bakt hij er voortdurend weinig van, net zoals in Oranje.
hele jaar een theedoek voor je ogen gehad ofzo ?
pi_26754760
quote:
Op donderdag 5 mei 2005 15:15 schreef pascalheister het volgende:
Van Bommel met Kezman vergelijken waar zijn we mee bezig mensen
2 arrogante PSVers met elkaar vergelijken. En hoe de ene van de andere kan leren.
pi_26754782
quote:
Op donderdag 5 mei 2005 15:17 schreef pascalheister het volgende:

[..]

hele jaar een theedoek voor je ogen gehad ofzo ?
Nee hoor, in de Nederlandse competitie was hij gewoon erg goed, in de CL een stuk minder en met name tegen AC Milan en in mindere mate tegen Lyon. In Oranje was het ook niet veel, dus jij bent degene met de theedoek voor je ogen.
FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
Corazķn Alianza Lima Corazķn para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
pi_26755025
quote:
Op donderdag 5 mei 2005 15:17 schreef BennieK het volgende:

[..]

2 arrogante PSVers met elkaar vergelijken. En hoe de ene van de andere kan leren.
heerlijk die frustrerende posts
pi_26755066
quote:
Op donderdag 5 mei 2005 15:28 schreef pascalheister het volgende:

[..]

heerlijk die frustrerende posts
die scheldkannonades op Milan gisteren bedoel je? Dat noemen ze frustratie
pi_26755105
Dat is in het vuur van het spel wel te verklaren hoor.
www.thuisuiteten.nl
pi_26755160
quote:
Op donderdag 5 mei 2005 15:18 schreef CherrymoonTraxx het volgende:

[..]

Nee hoor, in de Nederlandse competitie was hij gewoon erg goed, in de CL een stuk minder en met name tegen AC Milan en in mindere mate tegen Lyon. In Oranje was het ook niet veel, dus jij bent degene met de theedoek voor je ogen.
In oranje speelde hij misschien niet z'n normale niveau maar zeker ruim voldoende. In de CL heeft hij over het hele jaar prima gespeelt. Uit Lyon was heel PSV niks dus dat verwijt ik iedereen. Gister speelde van Bommel weer sterk hoor.
  zondag 8 mei 2005 @ 20:34:21 #67
20694 FCDB
The Blue White Dragons!
pi_26833753
Mooi verhaal wat ie vertelt waarom hij niet te laat is gekomen!

Sniper hier... sniper daar...
Nobody likes us.We Don't Care
pi_26833807
quote:
Op donderdag 5 mei 2005 15:34 schreef pascalheister het volgende:

[..]

In oranje speelde hij misschien niet z'n normale niveau maar zeker ruim voldoende. In de CL heeft hij over het hele jaar prima gespeelt. Uit Lyon was heel PSV niks dus dat verwijt ik iedereen. Gister speelde van Bommel weer sterk hoor.
Tegen Milan?

Hij was echt niet best hoor.
  zondag 8 mei 2005 @ 20:39:04 #69
57068 Bomenverzameling
Can come an end
pi_26833909
quote:
Op zondag 8 mei 2005 20:35 schreef CherrymoonTraxx het volgende:

[..]

Tegen Milan?

Hij was echt niet best hoor.
Klopt, Hij heeft dit seizoen betere wedstrijden gespeeld. Hij leed een aantal keer knullig balverlies mede doordat hij uitgleed.
"Geef me een joint", zei de goudvis, "Dan word ik haai"
pi_26834101
quote:
Op zondag 8 mei 2005 20:39 schreef Bos81 het volgende:

[..]

Klopt, Hij heeft dit seizoen betere wedstrijden gespeeld. Hij leed een aantal keer knullig balverlies mede doordat hij uitgleed.
Dat bedoel ik. Als Van Bommel goed speelt zeg ik het ook, tegen Milan en Lyon viel hij vooral op door glijpartijtjes en balverlies. Ook aan de treffer van Ambrosini was hij de hoofdschuldige.
pi_26852382
Hij was hoe dan ook wel grappig op het feest.
www.thuisuiteten.nl
pi_27729336
Van Basten houdt deur op een kier

Door Maarten Wijffels

Marco van Basten houdt de deur open voor een terugkeer van Mark van Bommel bij Oranje. Volgens de bondscoach is er geen reden aan te nemen dat hij de middenvelder definitief uit zijn plannen heeft geschrapt.,,Ik heb Mark verteld dat hij in zijn vakantie bij zichzelf te rade moet gaan. Hij blijft in onze ogen dingen niet goed invullen'', zo legde Van Basten gisteren tijdens een persconferentie uit. ,,Vervolgens ligt er na de zomer een mooie uitdaging om aan de slag gaan bij Barcelona. Daar heeft Van Bommel een mooi podium om het ongelijk van ons te bewijzen. Als dat gebeurt, zijn wij niet te groot om eventueel op onze beslissing terug te komen.''

Van Basten besloot zondagmorgen tijdens een onderhoud met zijn assistenten om Van Bommel te laten afvallen voor de laatste interland van dit seizoen, morgenavond in Finland. ,,We hebben overlegd over de opstelling tegen de Finnen. Daarin zou Mark al niet staan en we hebben ook niet de intentie hem in de wedstrijd te gebruiken als invaller. Er was dus eigenlijk geen reden om hem mee te nemen. Dus besloten we hem naar huis te laten gaan.''

Van Basten stipte nog eens aan dat hij dit seizoen verschillende discussies heeft gevoerd met Van Bommel, die hij verwijt voortdurend naar eigen inzicht invulling te geven aan (tactische) opdrachten. In de visie van Van Basten komt die houding het team niet ten goede.

Vorige week voerden bondscoach en speler nog een gesprek over dit thema. Het ging specifiek om de treffer van AC Milan-speler Massimo Ambrosini in de Champions League-halve finale tegen PSV. Bij die treffer liet Van Bommel de Milanees opzichtig vrij lopen. Zaterdagavond was Van Basten zo ontevreden over de grote vrijheid die de Roemeense spelmaker Dorinel Munteanu kreeg tegen Oranje, dat hij Van Bommel na 49 minuten van het veld haalde.

,,Misschien dat de spelers bij PSV in zijn totaliteit meer aan Van Bommel gewend zijn dan bij Oranje. Misschien houden ze meer rekening met hem'', trok Van Basten een opvallende conclusie. ,,Ik vind: middenvelders moeten in dienst spelen van de aanvallers. In sommige elftallen liggen die verhoudingen iets anders. Van Bommel heeft zaterdag niet aan onze verwachtingen voldaan en dan grijp je in met een wissel.''

Specifiek over de situatie met de Roemeen Munteanu, stelde Van Basten dat hij in eerste instantie tegen Van Bommel had gezegd: 'Doe rustig aan. Zolang Munteanu niet gevaarlijk is, is er niets aan de hand.'

,,Maar op een bepaald moment liet Munteanu zich ineens verder terugzakken om vlak voor zijn verdediging het spel te verdelen. Dat had gevolgen, want voor ons werd het moeilijker om druk te geven op de tegenstander. Toen hebben we vanaf de kant gezegd: Mark, ga maar wat verder vooruit spelen.

,,Die orders gaven we omdat tegelijkertijd Ruud van Nistelrooy problemen kreeg. Hij ging duidelijk minder functioneren vanaf het moment dat Munteanu zich terug liet zakken. Juist Van Bommel staat dan op een positie in het veld dat hij kan compenseren. Door zelf wat meer vooruit te lopen had hij Ruud kunnen helpen. Om díe vorm van samenspel draait het in een team. Het is niet dat Van Bommel helemaal niet luistert, maar hij vult dingen niet zo in als wij dat verwachten en aangeven. Het is ook niet eens een onwil, hij ziet dingen gewoon niet goed of hij ziet ze te laat.''

Van Basten proefde tijdens het onheilspellende telefoontje aan Van Bommel grote teleurstelling bij de speler. ,,Hij was zeer teleurgesteld. Vond het heel moeilijk om het te accepteren. Ik wil potverdorie wél naar het WK, zei hij nog. Ik begrijp die teleurstelling. Dit is geen beslissing omdat we hem willen straffen of omdat we hem geen leuke jongen vinden. Wij baseren beslissingen op voetbalzaken. Hij ervaart het volgens mij zelf ook niet als straf. Hij is het gewoon niet eens met hoe wij dingen zien.

,,Als je dit hele seizoen bekijkt, hebben we redelijk wat discussies met elkaar gehad. Die gesprekken zijn altijd open en eerlijk geweest. Als trainer heb je de mogelijkheid om jongens erbij te halen en af te laten vallen. Deze keer is Van Bommel afgevallen en daar moeten we ook weer niet te lang over doorgaan. Andere jongens zijn gretig om hem tegen Finland te vervangen.''

bron: Het grote Marco Van Basten Bondscoach-topic #8

Het grote Mark Van Bommel vecht je terug in Oranje Topic!
Helaas gesloten, maar de strekking moge duidelijk zijn.
Het gaat slecht, maar verder gaat het goed.
  woensdag 8 juni 2005 @ 00:56:08 #73
15600 BB-King
Long live the King!
pi_27729378
Legendarische woorden:

"Ik wil potverdrie naar het WK !!!"
Wat lees je mijn signature? Heb ik soms wat van je aan?
pi_27729413
quote:
Op woensdag 8 juni 2005 00:56 schreef BB-King het volgende:
Legendarische woorden:

"Ik wil potverdrie naar het WK!"
Hij moest het EK ook al door pech missen, dus hij zal er extra gebrand op zijn.
Het gaat slecht, maar verder gaat het goed.
pi_27729682
Van bommel moet leider en aanvoerder zijn bij oranje...
Nu heeft hij een ondergeschikte rol wat hem niet lekker zit
Nothing to see here, carry on
pi_27729705
Jammer dat niemand een abbo'tje op de Telegraaf Online heeft en dat stuk van vandaag effe had gequote. Heb begrepen dat verscheidene internationals, waaronder Kuyt, bevestigen dat Munteau vlak voor de laatste linie van Roemenie juist vrijgelaten moest worden. Dit verhaal strookt dus niet met het verwijt dat ie niet doorgedekt heeft, want dat was dus niet de bedoeling. En dat zegt Mark daarin ook.

Het moet haast dus wel ergens anders inzitten. Misschien toch een conflcit. Misschien is het een bepaalde houding die ie de laatste tijd had sinds ie getekend heeft, want Bommel loopt erg relaxed te lachen op training en op het veld.

MIsschien is het een staaltje Cruijff psychologie, waarbij Rijkaard altijd keihard werd aangepakt omdat van de meest bepalende persoonlijkheden het meeste wordt verwacht. Het op scherp zetten van Mark om een nog rijpere speler voor het WK 2006 klaar te stomen. Hoe ijskoud ie vPersie liet vallen na Zweden, hoe makkelijk ie er weer bij zit na een tijdje.
  woensdag 8 juni 2005 @ 01:23:27 #77
529 twi
Het lichtje is uit...
pi_27729795
quote:
Op woensdag 8 juni 2005 01:14 schreef RijstNatie het volgende:
Dan ligt 't dus toch aan zijn gedrag. Grootheidswaanzin is niet gewenst bij Oranje.
pi_27729863
17 augustus, Nederland - Duitsland is hij er natuurlijk weer gewoon bij, zonder hem verliezen we
pi_27729875
quote:
Van Bommel wil dat graag zijn, maar hij kan dan niet, want het ontbreekt hem aan leiderschap en spelinzicht, bij PSV is Van Bommel ook geen leider, dat denk iedereen wel, maar als je verder kijkt dan je neus lang is, dan zie je dat Cocu de ware leider is van PSV, een stille leider, die Van Bommel bij PSV beter laat spelen en hem het gevoel geeft dat hij de leider is. Zonder Cocu stelt Van Bommel als leider geen moer voor.
Verder speelt Van Bommel, in Oranje buitengewoon triest. HIj is terecht uit de selectie gezet. Laat Cocu ook maar van Oranje de leider (captain) zijn, ook tijdens het WK, dan komt alles goed en hebben we Van Bommel inderdaad niet nodig.
  woensdag 8 juni 2005 @ 01:31:22 #80
529 twi
Het lichtje is uit...
pi_27729884
quote:
Op woensdag 8 juni 2005 01:29 schreef pascalheister het volgende:
17 augustus, Nederland - Duitsland is hij er natuurlijk weer gewoon bij, zonder hem verliezen we
Wanneer je eenmaal voor Oranje uit bent gekomen, kun je niet meer voor een ander land uitkomen hoor
pi_27729897
quote:
Op woensdag 8 juni 2005 01:31 schreef twi het volgende:

[..]

Wanneer je eenmaal voor Oranje uit bent gekomen, kan je niet meer voor een ander land uitkomen hoor
zonder die strijd win je niet van die duitsers
  woensdag 8 juni 2005 @ 01:32:48 #82
529 twi
Het lichtje is uit...
pi_27729899
quote:
Op woensdag 8 juni 2005 01:30 schreef Shreyas het volgende:

[..]

Van Bommel wil dat graag zijn, maar hij kan dan niet, want het ontbreekt hem aan leiderschap en spelinzicht, bij PSV is Van Bommel ook geen leider, dat denk iedereen wel, maar als je verder kijkt dan je neus lang is, dan zie je dat Cocu de ware leider is van PSV, een stille leider, die Van Bommel bij PSV beter laat spelen en hem het gevoel geeft dat hij de leider is. Zonder Cocu stelt Van Bommel als leider geen moer voor.
Verder speelt Van Bommel, in Oranje buitengewoon triest. HIj is terecht uit de selectie gezet. Laat Cocu ook maar van Oranje de leider (captain) zijn, ook tijdens het WK, dan komt alles goed en hebben we Van Bommel inderdaad niet nodig.
Dat is natuurlijk wel een kletskoekverhaal, want zonder Cocu is Van Bommel al "groot" geworden als leider en boegbeeld van PSV.
pi_27729905
Tegen roemenie kun je je ook niet motiferen
  woensdag 8 juni 2005 @ 01:33:14 #84
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_27729910
quote:

Wanneer je eenmaal voor Oranje uit bent gekomen, kun je niet meer voor een ander land uitkomen hoor

There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! Šgolfer
  woensdag 8 juni 2005 @ 01:34:54 #85
43763 DutchGooner
naar het andere forum!
pi_27729931
quote:

[..]

zeer scherp
NAAR HET ANDERE FORUM!
  woensdag 8 juni 2005 @ 01:35:32 #86
529 twi
Het lichtje is uit...
pi_27729938
quote:
Op woensdag 8 juni 2005 01:33 schreef golfer het volgende:

[..]

golfert snapt 'm, 2 vliegen in 1 klap met die opmerking
  woensdag 8 juni 2005 @ 01:36:20 #87
43763 DutchGooner
naar het andere forum!
pi_27729950
quote:
Op woensdag 8 juni 2005 01:35 schreef twi het volgende:

[..]

Gezien de reactie van PH wordt het tijd dat ie naar bed gaat
NAAR HET ANDERE FORUM!
pi_27729960
quote:
Op woensdag 8 juni 2005 01:35 schreef twi het volgende:

[..]

ik snap hem ook maar kijk niet door een anti van bommel bril
pi_27729982
quote:
Op woensdag 8 juni 2005 01:32 schreef twi het volgende:

[..]

Dat is natuurlijk wel een kletskoekverhaal, want zonder Cocu is Van Bommel al "groot" geworden als leider en boegbeeld van PSV.
Van Bommel is naar mijn idee nooit groot geweest en dus ook nooit groot geworden. Voor de komst van Cocu vond ik Van Bommel ook maar een matig spelertje.
Bovendien, wat betreft leiderschap, ik snap niet waarom niemand het heeft over Edgar Davids, dat is in mijn ogen een betere leider dan Van Bommel en Cocu bijelkaar. Die wordt ook maar niet teruggehaald, maar daar heeft niemand het over.
  woensdag 8 juni 2005 @ 01:42:01 #90
529 twi
Het lichtje is uit...
pi_27730025
quote:
Op woensdag 8 juni 2005 01:38 schreef Shreyas het volgende:
Van Bommel is naar mijn idee nooit groot geweest en dus ook nooit groot geworden. Voor de komst van Cocu vond ik Van Bommel ook maar een matig spelertje.
Bovendien, wat betreft leiderschap, ik snap niet waarom niemand het heeft over Edgar Davids, dat is in mijn ogen een betere leider dan Van Bommel en Cocu bijelkaar. Die wordt ook maar niet teruggehaald, maar daar heeft niemand het over.
Overdrijven is ook een vak natuurlijk. Van Bommel is gewoon een erg goede speler met een prima mentaliteit en heel narrend voor de tegenstander. Een mentaliteit die een team kan opzwepen waardoor je vanzelf een soort leider wordt. Davids heeft een leuke rol buiten het veld maar is binnen het veld lang niet zo'n leider als een Cocu, De Boer of desnoods Van der Sar.
pi_27730298
quote:
Op woensdag 8 juni 2005 01:42 schreef twi het volgende:

[..]

Overdrijven is ook een vak natuurlijk. Van Bommel is gewoon een erg goede speler met een prima mentaliteit en heel narrend voor de tegenstander. Een mentaliteit die een team kan opzwepen waardoor je vanzelf een soort leider wordt. Davids heeft een leuke rol buiten het veld maar is binnen het veld lang niet zo'n leider als een Cocu, De Boer of desnoods Van der Sar.
Het leuke van voetbal is dat we er allemaal een andere mening hebben en dat is maar goed ook.
We hoeven niet overal hetzelfde over te denken
  woensdag 8 juni 2005 @ 08:21:53 #92
15869 gr8w8
Better by design.
pi_27731543
Heeft zijn schoonpapa zich eiegenlijk al hierover uitgelaten?
pi_27731605
Niet in de media, lijkt me.
A player does not hope to get lucky; he just hopes others don't get lucky.
Klik dan als je durft
  woensdag 8 juni 2005 @ 08:30:44 #94
15869 gr8w8
Better by design.
pi_27731620
quote:
Op woensdag 8 juni 2005 08:28 schreef Suijk het volgende:
Niet in de media, lijkt me.
Mag ook in een onderonsje met je hoor.
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 8 juni 2005 @ 08:35:56 #95
1012 Doc
Loves C, M & R
pi_27731673
quote:
Heb je het nu over Mark van Bommel of over Seedorf...?

Wat Oranje betreft beginnen die twee aardig op elkaar te lijken ...
OG X BC - Orange Goblin Beer Core: Straight Edge - 'til the bar opens
Liverpool - JFT 96 - Never forgotten
  woensdag 8 juni 2005 @ 08:38:28 #96
15352 Nyrem
Wag the dog
pi_27731703
quote:

[..]

Davids is een goede voetballer,maar alles behalve een leider.
pi_27744933
quote:
Op woensdag 8 juni 2005 08:35 schreef Doc het volgende:

[..]

Heb je het nu over Mark van Bommel of over Seedorf...?

Wat Oranje betreft beginnen die twee aardig op elkaar te lijken ...
Dat vind ik niet

Seedorf eist gewoon een plek op

van Basten laat van Bommel dingen doen de van bommel niet hoort te doen.
Van Bommel probeert het wel dan nog.

Van Seedorf kun je dat niet zeggen
  woensdag 8 juni 2005 @ 17:19:35 #98
15869 gr8w8
Better by design.
pi_27747656
quote:
Op woensdag 8 juni 2005 16:01 schreef the_legend_killer het volgende:

[..]

Dat vind ik niet

Seedorf eist gewoon een plek op

Van Bommel probeert het wel dan nog.

Van Seedorf kun je dat niet zeggen
Yups. Seedorf was net een tikkie arroganter. vBommel is dat wel vaak in het veld tegen scheids en tegenstander, maar daarbuiten echt niet.
pi_27768476
quote:

[..]

Het is mogelijk dat Davids een betere leider is, maar voor de groepsfeer moet je hem er niet bijhalen denk ik
Of vergis me zo erg in Davids?
Het kan een goeie jongen zijn, maar dat straalt hij iig niet uit

En V Basten hamert toch zo op het teamgevoel
En daarbij, Davids heeft al maandenlang geen wedstrijden gespeeld..
pi_27768564
quote:
Op woensdag 8 juni 2005 16:01 schreef the_legend_killer het volgende:

Wat is dit voor een lulkoek?
While we're living, the dreams we have as children fade away
AFC Ajax | Borussia Mönchengladbach] | Kansas City Chiefs | Alabama Crimson Tide
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')