quote:Op woensdag 27 april 2005 14:01 schreef Ben_soms_best_lief het volgende:
Mijn vader was altijd erg handig in het repareren/ maken van dingen. Ik dacht dus dat 'ie alles kon maken wat kapot was/ het niet meer deed... Tot mijn konijn dood ging. Mijn moeder wilde deze samen met mij begraven, maar ik wilde per sé wachten tot mijn vader thuis was. Dacht dat mijn konijn kapot was en dat hij hem wel weer kon maken.
Bleek dus niet het geval...
quote:Op woensdag 27 april 2005 14:07 schreef SocialDisorder het volgende:
Ik dacht vroeger dat er kuikentjes zaten in de eieren die we aten. Dus toen ik er eentje "gered" had, en warm hield, en maar niet uitkwam, was er weer een droom weg........
En dat Bob en Bobette gewoon suske en wiske in het Frans zijnquote:Op woensdag 27 april 2005 12:08 schreef Étoile het volgende:
Ohja en dat Suske en Wiske afkortingen zijn voor Franciscus en Louise
quote:Op woensdag 27 april 2005 14:54 schreef Scootmobiel het volgende:
O ja... toen ik nog maar pas Internet had en FOK leerde kennen, dacht ik bij mezelf, wat is nou in vredesnaam een wéé-bie-kon, en een pos-tie-kon...![]()
Zo sprak ik dat in gedachten dus uit...
Na een maand of twee meelurken viel bij mij ineens het kwartje: Hee, het is natuurlijk een web-icon, en een post-icon!!![]()
![]()
![]()
![]()
Umgebung is wel dé klassieker wat dat betreftquote:Op woensdag 27 april 2005 14:56 schreef Murray het volgende:
Dat had ik altijd met Duits, dat ik de klemtoon helemaal verkeerd legde in een woord.
Pas na twee jaar Duits viel bij mij het kwartje dat Tatort niet ta-tort, maar tat-ort was, en wat het betekende.quote:Op woensdag 27 april 2005 14:56 schreef Murray het volgende:
[..]
Dat had ik altijd met Duits, dat ik de klemtoon helemaal verkeerd legde in een woord.
Ik ging helemaal de mist in met Fernost.quote:Op woensdag 27 april 2005 14:57 schreef Frollo het volgende:
[..]
Umgebung is wel dé klassieker wat dat betreft
Dat kwartje valt bij mij nu pas!quote:Op woensdag 27 april 2005 14:58 schreef Biancavia het volgende:
[..]
Pas na twee jaar Duits viel bij mij het kwartje dat Tatort niet ta-tort, maar tat-ort was, en wat het betekende.
Herkenbaar!quote:Op woensdag 27 april 2005 14:59 schreef Murray het volgende:
Ik ging helemaal de mist in met Fernost.
De tweede zin klopt niet, maar de eerste volgens mij welquote:Ik dacht vroeger nog dat mensen 's avonds ophielden met oorlog maken omdat ze moesten gaan slapen. Daardoor duurde oorlogen dan ook nooit langer dan een dag
No way.. Damn.. ik ben dom..quote:Op woensdag 27 april 2005 14:58 schreef Biancavia het volgende:
[..]
Pas na twee jaar Duits viel bij mij het kwartje dat Tatort niet ta-tort, maar tat-ort was, en wat het betekende.
quote:Op woensdag 27 april 2005 16:54 schreef ChrisJX het volgende:
Tot recent (een jaar geleden ofzo) was ik me er niet van bewust dat ik parfuRmerie zei. Ik kwam er pas achter toen ik het opschreef (dat deed ik dus ook verkeerd) en iemand me erop wees.
Ik snap het nu nog niet? Ik spreek ook niet zo goed duits....quote:Op woensdag 27 april 2005 16:59 schreef Murray het volgende:
Maar ik heb die serie ook nooit gekeken, ik dacht dat het over inspecteur Tatort ging...
Tatort (Tat-Ort) is Duits voor 'plaats van het misdrijf'. (Tat = daad, ort = plaats). Maar als je dat niet weet, kun je gemakkelijk denken dat er Ta-Tort staat. En de naam van deze krimi dus interpreteren als de naam van de inspecteur ofzoquote:Op woensdag 27 april 2005 17:55 schreef PM-girl het volgende:
Ik snap het nu nog niet? Ik spreek ook niet zo goed duits....![]()
![]()
![]()
![]()
'Tat' is het Duitse woord voor 'daad' en 'Ort' betekent plaats, denk maar aan ons woord 'oord'. De plaats waar de daad (de misdaad in dit geval) gepleegd is dus.quote:Op woensdag 27 april 2005 17:55 schreef PM-girl het volgende:
![]()
![]()
![]()
Tatort is Duits voor plaats delict volgens mij (daad oord)quote:Op woensdag 27 april 2005 17:55 schreef PM-girl het volgende:
[..]
![]()
![]()
![]()
Maar dat wist ik eigenlijk wel.quote:Op woensdag 27 april 2005 18:08 schreef ChrisJX het volgende:
[..]
Tatort (Tat-Ort) is Duits voor 'plaats van het misdrijf'. (Tat = daad, ort = plaats). Maar als je dat niet weet,
quote:'Moet ook gebeuren.' (Herman Finkers, wanneer er een muziekkorps voorbijkomt)
Hetzelfde had ik altijd bij het programma van Peter Jan Rens, geef nooit op. Daar sprongen ze altijd in een bak en stonden binnen een seconde op de plek waar ze wezen moesten.quote:Ik snapte de Mini-playbackshow nooit.
Hoe konden die kinderen zich zo snel omkleden terwijl ze een seconde daarvoor nog met Henny Huisman stonden te praten.
Jij bent van een latere generatie.quote:Op woensdag 27 april 2005 18:32 schreef Sjoerd102 het volgende:
[..]
Hetzelfde had ik altijd bij het programma van Peter Jan Rens, geef nooit op. Daar sprongen ze altijd in een bak en stonden binnen een seconde op de plek waar ze wezen moesten.
Niet.quote:Op woensdag 27 april 2005 18:33 schreef Biancavia het volgende:
[..]
Jij bent van een latere generatie.
Heb miniplaybackshow ook nog meegemaakt en was vaker ik hetzelfde seizoen er op als geef nooit op.quote:Op woensdag 27 april 2005 18:33 schreef Biancavia het volgende:
[..]
Jij bent van een latere generatie.
Wat dacht je van stoepstengelquote:Op woensdag 27 april 2005 18:51 schreef star-fishie het volgende:
mijn neefje heeft jaren nimonade inplaats van limonade gezegt.
trouwens ook snurven en Chineens.
hijs er nu eindelijk es vanaf![]()
Je zag ze soms een beetje omhoogveren in die bakquote:Op woensdag 27 april 2005 18:32 schreef Sjoerd102 het volgende:
Hetzelfde had ik altijd bij het programma van Peter Jan Rens, geef nooit op. Daar sprongen ze altijd in een bak en stonden binnen een seconde op de plek waar ze wezen moesten.
Ja, dat bedoel ik. Bij de miniplaybackshow was ik ook nog zo jong dat ik dacht dat ze zich razendsnel om konden kleden...quote:Op woensdag 27 april 2005 18:35 schreef Murray het volgende:
[..]
Niet.
Dat keek ik ook altijd.
Hmja, ik had al wel door dat dat gemonteerd was, dat wel.
Herman Finkers grappenquote:Op woensdag 27 april 2005 18:59 schreef Scootmobiel het volgende:
[..]
Ja, hij blijft leuk.![]()
In het verleden zijn er ook al twee topics geweest met uitspraken van hem, echt hilarisch om weer eens door te lezen...![]()
Deel 1
Deel 2
Stop dan maar weer met langzaam realiseren, want het is wel een type ovenquote:Op woensdag 27 april 2005 16:25 schreef wonderer het volgende:
Ik begin me langzaam te realiseren dat hoogovens een naam is en niet een type oven...
quote:hoogoven
hoog-oven (niet: hoogo-ven)
de (m.)
1 loodrecht opgetrokken smeltoven voor de bereiding van ijzer uit ijzererts
Toen mijn moeder net mijn zus had (nu zo'n 38 jaar geleden) had ze een vriendin die zwanger was.quote:Op donderdag 28 april 2005 05:53 schreef XTracer het volgende:
Ik heb dus altijd gedacht dat navels dicht-gehecht werden. Eigenlijk tot de geboorte van mijn dochteren dat is 4 maanden terug (ben 25).
Oops.
Ow. Maar "Koninklijke Hoogovens" klinkt zo ... alsof het een naam is. Zonder lidwoord enzo... maar ja, nou weet ik het dan in ieder geval zeker. Dank jequote:Op donderdag 28 april 2005 09:36 schreef Frollo het volgende:
[..]
Stop dan maar weer met langzaam realiseren, want het is wel een type oven
Uit de Elektronische Van Dale v1.4, 2004:
[..]
Het is óók de naam van het bedrijfquote:Op donderdag 28 april 2005 11:07 schreef wonderer het volgende:
Ow. Maar "Koninklijke Hoogovens" klinkt zo ... alsof het een naam is. Zonder lidwoord enzo... maar ja, nou weet ik het dan in ieder geval zeker. Dank je
Ik heb een tijdje gedacht dat er werkelijk af en toe een schip met dubbeltjes voorbijkwam varen.quote:Op donderdag 28 april 2005 12:21 schreef I_will_be_heard het volgende:
Zijn moeder tegen hem: "Het geld groeit me niet op mijn rug". Daarop antwoorde ik dat mijn ouders "gewoon altijd geld uit de muur konden halen, dus dat geld niks uitmaakte". Toen schoot zijn moeder in de lach, en werd mij uitgelegd dat je niet zomaar oneindig veel geld "uit een muur" kon halen.![]()
Ken je Parmaham welquote:Op vrijdag 6 mei 2005 15:14 schreef 18konijn het volgende:
Ik ben er pas vanochtend achter gekomen dat Parmezaans afgeleid is van Parma. Ik heb het woord nooit met die stad in verband gebracht.
Bedankt voor het laten kletteren van mijn Tatort kwartje!quote:Op woensdag 27 april 2005 14:58 schreef Biancavia het volgende:
[..]
ik kwam daar ook pas achter toen we in de derde bij natuur/scheikunde het hoofdstuk over moleculen en atomen behandeldenquote:Op vrijdag 6 mei 2005 16:48 schreef raphidae het volgende:
Ik heb echt tot in de brugklas gedacht dat een molecuul een monecuul was
Van diezelfde tunnel wist ik als kind dat er een kanaal overheen liep. Alleen dacht ik dat dat kanaal er in de lengterichting bovenop lag, m.a.w. dat het kanaal net zo lang en breed was als de tunnel zelf.quote:Op woensdag 27 april 2005 14:44 schreef Frollo het volgende:
Als we naar m'n oom en tante in Heerhugowaard gingen, moesten we door de 'grote tunnel' (de Velsertunnel onder het Noordzeekanaal door).
Wtf...quote:Op donderdag 28 april 2005 10:53 schreef marchien het volgende:
[..]
Toen mijn moeder net mijn zus had (nu zo'n 38 jaar geleden) had ze een vriendin die zwanger was.
Een week voor de geboorte heeft mijn moeder haar vriendin maar even verteld dat haar baby niet uit haar navel ging komen.
Een andere vriendin, omstreeks dezelfde tijd kwam bij mijn mamma uithuilen dat ze maar niet zwanger werd. En ze sliepen toch echt in hetzelfde bed, netjes kaarsrecht naast elkaar![]()
quote:Op zaterdag 7 mei 2005 03:02 schreef Jeff89 het volgende:
Dan is dit dus iets wat ik pas jaren later begreep...
quote:Op vrijdag 6 mei 2005 16:48 schreef raphidae het volgende:
Ik heb echt tot in de brugklas gedacht dat een molecuul een monecuul was
Niet toevallig het tweelingbroertje van een oude vriend van me?quote:Op vrijdag 6 mei 2005 16:55 schreef Nepthys het volgende:
ik kwam daar ook pas achter toen we in de derde bij natuur/scheikunde het hoofdstuk over moleculen en atomen behandelden
quote:Op woensdag 27 april 2005 17:11 schreef Scootmobiel het volgende:
[..]
![]()
![]()
Nog zo'n paar die je weleens hoort:
pampier
rontonde
gaspendaal![]()
![]()
Spijkernisse![]()
![]()
![]()
Als je het boek nu gelezen had was het je in de eerste 2 hoofdstukken wel meer dan duidelijk gewordenquote:Op zaterdag 7 mei 2005 14:11 schreef ChrisJX het volgende:
Ik dacht dat 'Kruistocht in Spijkerbroek' (dat boek van Thea Beckman) ging over een kruistocht die in de plaats Spijkerbroek gehouden werd. Ik kende nl de plaats Maarssen-Broek, vandaar de link. Nooit aangedacht dat het gewoon om het kledingstuk ging, maar ik vond het zo'n wazige titel dat ik het boek niet wilde lezen
Dat je dit als hilarisch schrijftquote:Op zaterdag 7 mei 2005 15:46 schreef LibertarianX het volgende:
Hilaries
Maar het is toch ook kor-net bief?quote:Op donderdag 28 april 2005 13:08 schreef _Arual_ het volgende:
Tatort, verrek ja. Dat heb ik wel vaker met anderstalige woorden - en de rest van mijn van mijn familie met mij.
oma´s onjeklonje blijkt eau de cologne. En de corned beef van ons mam moet toch echt uitgesproken worden als `kornt bief´, en niet als ´kor-net bief´ (zwaar uitgelachen tijdens de intro-weken, ooit). Verder spraken wij pizza vroeger altijd uit als pisa, in plaats van pie-tsa. Ja-mes De-an is plots Dzjeems Dien. En `police` sprak ik tot voor kort uit als het Engels `polis´.
En er zijn vast nog wel meer dingen die ik verkeerd uitspreek... Kwestie van verkeerd aanleren
O???quote:Heel veel mensen weten trouwens ook niet dat het 'jongetje' is en niet 'jongentje'.
quote:Ik moest voor de brug klas geschiedenis huiswerk maken, over de oude egyptenaren. Ik dus, Maaaaam, wie was de laatste Farao? Mijn moeder met een grijns, Nasser!
Ik dus de volgende dag met geschiedenis, vertellen over de laatste farao Nasser die het Suez kanaal had dichtgegooit.
De lerares vond het hilaries.
Het suezkanaal werd in 1956 door president Gamal Abdel Nasser bij Egypte getrokken. Nasser was dus wel een Egyptenaar, maar bepaald niet de laatste farao. Moeder probeerde grappig te doen en daardoor werd de hele spreekbeurt verkloot. Ofzo.quote:
Mijn roots liggen in Lutjebroek!quote:Op vrijdag 6 mei 2005 18:08 schreef ChrisJX het volgende:
Tieners twee keer op één ochtend aangehouden
Ik kom er net achter dat heel veel mensen niet weten dat Lutjebroek écht bestaat
Nee, het is corned beef..quote:
Het is verNederlandst, kijk maar bij vandale.nl, daar is het toch echt kor-net-beefquote:Op zaterdag 7 mei 2005 19:36 schreef Jeff89 het volgende:
[..]
Nee, het is corned beef..
Kornt beef. Iedereen die een beetje Engels spreekt zal je hetzelfde vertellen...
idd gekorreld vlees.quote:Op zaterdag 7 mei 2005 19:36 schreef Jeff89 het volgende:
[..]
Kornt beef. Iedereen die een beetje Engels spreekt zal je hetzelfde vertellen...
iddquote:Op zaterdag 7 mei 2005 23:22 schreef Tichelaar het volgende:
[..]
Het is verNederlandst, kijk maar bij vandale.nl, daar is het toch echt kor-net-beef
www.kroket.netquote:Op zondag 8 mei 2005 00:04 schreef Daywalk3r het volgende:
Ik heb jaren lang raket gezegt ipv kroket... En altijd als ik een kroket wou en ik raket zei kreg ik zo'n ijsje...
Snapte er nooit wat van
Van dale schrijft het zelfs als één woord.quote:
Voor m'n verjaardag ooit eens een Walkie-Talkie gevraagd en ik kreeg 2 van die dingen om met elkaar te praten. M'n zussen kregen met hun verjaardag vervolgens wel zo'n ding waarmee je muziek kon luisteren.....quote:Op zondag 8 mei 2005 00:04 schreef Daywalk3r het volgende:
Ik heb jaren lang raket gezegt ipv kroket... En altijd als ik een kroket wou en ik raket zei kreg ik zo'n ijsje...
Snapte er nooit wat van
Ik niet?quote:Op donderdag 19 mei 2005 18:33 schreef Rocho het volgende:
[..]
Voor m'n verjaardag ooit eens een Walkie-Talkie gevraagd en ik kreeg 2 van die dingen om met elkaar te praten. M'n zussen kregen met hun verjaardag vervolgens wel zo'n ding waarmee je muziek kon luisteren.....
Paar jaar later snapte ik pas waarom m'n ouders me toen die dingen hadden gegeven.....![]()
Rocho vroeg om een Walkie-Talkie en kreeg dus twee van die apparaatjes waarmee je op afstand kunt praten. Maar hij bedoelde eik een Walkman. Z'n zussen hadden de benaming wel door en kregen dus wel een apparaat om muziek te luisterenquote:
Je kende Gijzelaar van Het Goede Doel zeker niet?quote:Op donderdag 19 mei 2005 17:49 schreef fembol het volgende:
Ik dacht dat een gijzelaar een man was die anderen gijzelde. Blijkt zo'n man een gijzelnemer te heten en de gegijzelde de gijzelaar te zijn..... Is natuuuuurlijk ook heel onlogisch![]()
quote:Ik kon 's morgens nooit opstaan, want de wekker liep nooit af
Ik kon dus ook niet naar m'n werk toe, omdat ik dan dus maf
M'n baas begreep me niet, hij reageerde negatief
Ik heb het met praten geprobeerd, en daarna werd ik aggressief
Wat ik toen dacht, dat is nog steeds van kracht
De klat stond zat in het behangen, ik stond de hele dag op straat
Ik begon me te vervelen en werd van binnen erg kwaad
Ik raakte overspannen, begon zelfs vreemd te doen
M'n vriend zei 'neem vakantie', maar ik had helemaal geen poen
O, was ik maar een gijzelaar
Dan stond altijd mijn eten klaar
Dan kon ik altijd klaverjassen
En hoefde nooit meer af te wassen
En nooit meer op mezelf te passen
Het was ook slecht weer in Spanje, dus ik hield het daar niet droog
De hele dag in kroegen, zodat de tijd toch vloog
Ik raakte door m'n geld heen, geen peseta meer op zak
Het was een veertien-daagse reis, dus het hotel dat werd de bak
Dan stond altijd mijn eten klaar
Dan kon ik altijd klaverjassen
En ne- ne- nooit meer op mezelf te passen
Wanneer ik last van mensen heb
Als ik geen vrouw versieren kan
Wanneer de club verloren heeft
Als ik sjans heb met een man
Wanneer ik het Wilhelmus hoor
Als het eten is verbrand
Wanneer de huur weer is verhoogd
Denk ik aan Nederland
Dan stond altijd m'n eten klaar
Dan kon ik altijd klaverjasen
En ne- ne- nooit meer op mezelf te passen
Ik kon 's morgens nooit opstaan, want de wekker liep niet af
Ik kon dus ook niet naar m'n werk toe, omdat ik dan dus maf
M'n baas begreep me niet, hij reageerde aggressief
Ik heb het met praten geprobeerd, en daarna werd ik negatief
Ik wist Cologne en Keulen niet.quote:Op donderdag 19 mei 2005 20:42 schreef PM-girl het volgende:
dat vienna en wenen hetzelfde is....
Dank je!quote:Op woensdag 27 april 2005 14:58 schreef Biancavia het volgende:
[..]
kijk dan eens waar de klemtoon zit volgens Vandale.nl?quote:Op zondag 8 mei 2005 11:58 schreef LibertarianX het volgende:
[..]
Van dale schrijft het zelfs als één woord.
cor·ned·beef (het ~)
1 verduurzaamd rundvlees in blik
Hoe noemen ze in Italie Monaco dan?quote:Op donderdag 19 mei 2005 22:54 schreef ChrisJX het volgende:
Nog een paar leuke:
München (D) = Munnich (Eng.) = Monaco (It.)
Monacoquote:
Ik hoorde mijn docente afgelopen dinsdag ook iets zeggen over 'gewone Duitse oojeklonje' en ik snapte er al niets van. Schaam!quote:Op donderdag 19 mei 2005 20:52 schreef Murray het volgende:
Hey, Eau de Colonge komt dus ook gewoon uit Keulen.
Mijn vriendin zei altijd kroepkroep, dat heb ik haar snel afgeleerdquote:Op zaterdag 7 mei 2005 12:46 schreef sa-sa het volgende:
En kroepoek, noemde ik kroepkoek.
Het is Chriet Titulaer, niet Grietquote:Op vrijdag 20 mei 2005 15:22 schreef marchien het volgende:
Ik dacht altijd dat het
grietitula was (artiestennaam)
In plaats van Griet als voornaam
quote:Op vrijdag 20 mei 2005 15:22 schreef marchien het volgende:
Ik dacht altijd dat het
grietitula was (artiestennaam)
In plaats van Griet als voornaam
Toen ik klein was lustte ik geen kip (dacht ik), alleen aten we best wel vaak kip-kerrie, en dat wou ik dus absoluut niet eten.quote:Op vrijdag 20 mei 2005 14:52 schreef Prowl het volgende:
[..]
Mijn vriendin zei altijd kroepkroep, dat heb ik haar snel afgeleerd![]()
Ook vond de garnalen, kreeften, zeebeestjes, etc ontzettend vies, nadat ze 3 kwart zak kroepoek had opgegeten vroeg ik haar de ingredienten van kroepoek eens voor te lezen![]()
quote:Op vrijdag 20 mei 2005 15:32 schreef Murray het volgende:
Toen ik klein was lustte ik geen kip (dacht ik), alleen aten we best wel vaak kip-kerrie, en dat wou ik dus absoluut niet eten.
Maar goed, mijn moeder zou voortaan geen kip-kerrie meer maken, maar varkens-kerrie, geen kip maar varkensvlees dus.
En dat vond ik toch lekker!
Ik snapte alleen nooit waarom m'n zus en m'n broer altijd zo moesten gniffelen als we het over varkenskerrie hadden... pas later begreep ik dat ik al die jaren gewoon kip-kerrie gegeten had.![]()
Je ziet/weet het verschil toch wel tussen kip en varkensvlees?quote:Op vrijdag 20 mei 2005 16:50 schreef Scootmobiel het volgende:
[..]![]()
Dat doet me denken aan die keer dat ik bij een vriendinnetje mee at 's avonds...![]()
Bij ons thuis werd er nooit varkensvlees gegeten, vanwege de geloofsovertuiging van m'n ouders, dus als kind ben je dan gewend om bij anderen te zeggen dat je dat niet mag hebben van je ouders.
M'n vriendinnetje wist dat, en toen haar moeder 's avonds een grote gebraden kip op tafel zette, vroeg ze dan ook enigszins bezorgd: 'Mam, is kip óók varkensvlees?'
![]()
![]()
![]()
Je moest eens weten hoe vaak dat als plaats wordt doorgegeven bij de ANWB alarmcentrale. Net als Mulldeponie..quote:Op vrijdag 20 mei 2005 20:16 schreef _Xbox_Master_ het volgende:
Toen ik nog heel wa tjonger was reed ik wel eens met mijn vader door Duitsland heen. Toen zag ik bij de snelweg altijd Ausfahrt staan. Ik dacht altijd dat Ausfahrt een of andere grote stad was.
Pas jaren later kwam ik erachter dat het gewoon een afrit is.
Ah, vandaar dat er op het station van Keulen ook heel groot 'Eau de Cologne' stond, vond het al een ietwat overdreven reclamecampagne, maar nu wordt het al een stuk logischer.quote:Op donderdag 19 mei 2005 20:52 schreef Murray het volgende:
Hey, Eau de Colonge komt dus ook gewoon uit Keulen.
grappig dat juist jij dat zegtquote:Op vrijdag 20 mei 2005 15:29 schreef marchien het volgende:
[..]
Het is ook gewoon een volkomen idiote naam![]()
![]()
dat is gewoon waterquote:
bedoel je deze?quote:Op vrijdag 20 mei 2005 23:42 schreef seadarius het volgende:
Ik kwam er laatst achter dat het logo van BCC een stopcontact is.
Ik een tijdje geledenr in Wales... er staan hier geen tijdtabellen bij de busstops, dus ik een vriend van mij SMS-en 'ik sta hier bij de 'safle bws', kan je ff kijken hoe laat de volgende bus terug gaat, of heb ik de laatste gemist. (in het Engels dan...) Uiteindelijk een lift van iemand gekregen, etc...quote:Toen ik nog heel wa tjonger was reed ik wel eens met mijn vader door Duitsland heen. Toen zag ik bij de snelweg altijd Ausfahrt staan. Ik dacht altijd dat Ausfahrt een of andere grote stad was.
Pas jaren later kwam ik erachter dat het gewoon een afrit is.
Verhip!quote:Op vrijdag 20 mei 2005 23:50 schreef alwaysthebest het volgende:
[..]
dat is gewoon water![]()
[..]
bedoel je deze?
[afbeelding]
Iddquote:Op zaterdag 21 mei 2005 02:46 schreef Rocho het volgende:
In het tekeningetje bij Vrij Parkeren bij Monopoly zag ik vroeger een stekker, pas een paar jaar later kreeg ik door dat 't de achterkant van een auto was.
Ik ken het woord niet, maar ik neem aan een vuilstortplaats (vuilnis = müll, deponie lijkt op deponeren). Alleen heb ik dat nog nooit ergens aan zien staan in Duitslandquote:Op zaterdag 21 mei 2005 10:40 schreef PM-girl het volgende:
Wat is mulldeponie?? (die van ausfahrt snap ik)
nee ik ook nietquote:Op zaterdag 21 mei 2005 10:59 schreef ChrisJX het volgende:
[..]
Ik ken het woord niet, maar ik neem aan een vuilstortplaats (vuilnis = müll, deponie lijkt op deponeren). Alleen heb ik dat nog nooit ergens aan zien staan in Duitsland
\quote:Op vrijdag 20 mei 2005 23:50 schreef alwaysthebest het volgende:
[..]
dat is gewoon water![]()
[..]
bedoel je deze?
[afbeelding]
hoe goed ik mijn best ook doe, iets anders als een hand kan ik er niet uit halenquote:Op zaterdag 21 mei 2005 11:49 schreef LuQas het volgende:
Ik kwam er vorig jaar pas achter dat het logo van Nutricia Chocomel een hand is die een glas chocomel vasthoudt. Ik dacht altijd dat het een soort abstracte vogelkop was. (waarom ze als logo een vogelkop zouden hebben, dat vroeg ik me er dan ook altijd bij af).
[afbeelding]
Er zijn ook steeds minder vuilstortplaatsen in D omdat men steeds meer verbrand of recycled, en de bestaande belten gesloten worden.quote:Op zaterdag 21 mei 2005 10:59 schreef ChrisJX het volgende:
[..]
Ik ken het woord niet, maar ik neem aan een vuilstortplaats (vuilnis = müll, deponie lijkt op deponeren). Alleen heb ik dat nog nooit ergens aan zien staan in Duitsland
daar dacht ik gisteren nog over naquote:Op zaterdag 21 mei 2005 13:48 schreef LuQas het volgende:
O ik heb ook 18 jaar lang gedacht dat de term voor aanraken van de bal met de hand in de voetbal 'hens' heette in plaats van 'hands'
nee, dat is dan wel weer goedquote:Op zaterdag 21 mei 2005 18:13 schreef Pumatje het volgende:
ik had hetzelfde met , Alle hens aan dek !
Dat is toch eigelijk, alle hands aan dek , of is dat wel goed![]()
Deze term "Alle Hens" is een van de zeer weinige Engelse uitdrukkingen (all Hands) die in het Nederlands omgezet bij onze scheepvaart is blijven voortbestaan en als officiële term nog steeds bij de Koninklijke Marine wordt gebruikt.quote:Op zaterdag 21 mei 2005 18:13 schreef Pumatje het volgende:
[..]
daar dacht ik gisteren nog over na
altijd HENS roepen![]()
ik had hetzelfde met , Alle hens aan dek !
Dat is toch eigelijk, alle hands aan dek , of is dat wel goed![]()
Net als mn oom en tante, die zochten hun auto terug, die ze geparkeerd hadden in de "einbahnstrasse"quote:Op vrijdag 20 mei 2005 20:19 schreef LibertarianX het volgende:
[..]
Je moest eens weten hoe vaak dat als plaats wordt doorgegeven bij de ANWB alarmcentrale. Net als Mulldeponie..
Dat snap ik ook wel, maar hier bij de slager zeggen ze toch echt "kor-net bief".quote:Op zaterdag 7 mei 2005 19:36 schreef Jeff89 het volgende:
[..]
Dat snap ik natuurlijk ook welquote:Op zaterdag 7 mei 2005 23:21 schreef Tichelaar het volgende:
[..]
In het Nederlands wel ja, maar oorspronkelijk natuurlijk niet.
Hee, dat wist ik niet! Toch leuk om weer wat nieuws te lerenquote:Op donderdag 19 mei 2005 22:54 schreef ChrisJX het volgende:
Nog een paar leuke:
Bastenaken (NL) = Bastogne (Fr.)
Geaard stopcontact.quote:Op zaterdag 21 mei 2005 01:39 schreef TC03 het volgende:
[..]
Verhip!
Ik dacht ook atlijd dat het een hoofdje was, raar stopcontact dan.
quote:Op zondag 22 mei 2005 14:54 schreef hond_in_de_goot het volgende:
[..]
Net als mn oom en tante, die zochten hun auto terug, die ze geparkeerd hadden in de "einbahnstrasse"
quote:Op zondag 22 mei 2005 18:56 schreef TheFrankey het volgende:
dat logo van bcc is geen stopcontact maar een stekker.....
Ja, doe je best. 't Is tenslotte jouw bewering dat het een stekker is en geen stopcontact.quote:Op zondag 22 mei 2005 19:51 schreef TheFrankey het volgende:
heel mooi...en laat nu eens een foto zien van een stekker.
Sorry, maar dat logo van het stopcontact en 't logo zijn precies gelijk.quote:Op zondag 22 mei 2005 19:51 schreef TheFrankey het volgende:
heel mooi...en laat nu eens een foto zien van een stekker.
Alleen dat bovenste pieleke hebben de BCC-mensen weggelaten, zodat het ook op een gezichtje lijkt.quote:Op zondag 22 mei 2005 20:01 schreef TC03 het volgende:
[..]
Sorry, maar dat logo van het stopcontact en 't logo zijn precies gelijk.
precies, en bij een stekker zit dat rondje er niet omheenquote:Op zondag 22 mei 2005 20:01 schreef TC03 het volgende:
[..]
Sorry, maar dat logo van het stopcontact en 't logo zijn precies gelijk.
Uit recent onderzoek is gebleken dat ook stopcontacten gevoelig zijn voor UV-straling.quote:Op zondag 22 mei 2005 22:07 schreef Biancavia het volgende:
En waarom heeft dat zogenaamde 'stopcontact' van BCC dan een zonnebril op in de nieuwe reclame?
En stopcontacten drinken ook uit een rietje?quote:Op zondag 22 mei 2005 22:14 schreef ChrisJX het volgende:
[..]
Uit recent onderzoek is gebleken dat ook stopcontacten gevoelig zijn voor UV-straling.
quote:Op zondag 22 mei 2005 22:27 schreef Lienekien het volgende:
't Is een stopcontactmannetje, Biancavia. Weer even contact maken met het kind in je ...
Ik snapte wel dat er iets niet klopte toen er iemand het had over goedkope videorecorders die van de vrachtwagen waren gevallen. Ik vroeg namelijk of ze dan niet kapot waren en daar werd nogal vreemd op gereageerd.quote:Op zondag 22 mei 2005 23:17 schreef VeX- het volgende:
Ik nam de uitdrukking "van de vrachtwagen gevallen" altijd iets te letterlijk.
Daar zie je idd dat het een stekker is, het logo heeft uitsparingen, een stekker ook, maar een stopcontact heeft daar juist de randaardequote:
Dan zeg je zeker ook 'pienantie'quote:Op zaterdag 21 mei 2005 13:48 schreef LuQas het volgende:
O ik heb ook 18 jaar lang gedacht dat de term voor aanraken van de bal met de hand in de voetbal 'hens' heette in plaats van 'hands'
Ik zei het niet, maar je bent niet de enigequote:Op donderdag 26 mei 2005 01:48 schreef Aquapulvis het volgende:
Als peuter zei ik schandalen ipv sandalen![]()
En ik kon als kind (halverwege jaren 70, toen had je veel Postbus 51 spotjes over 'Zuinig met energie', met die smeltende aarde als logo) maar niet onthouden hoe je 'energie' uitsprak.quote:Op donderdag 26 mei 2005 10:23 schreef runaway het volgende:
ik zei als kind altijd : ingredrienten (dus in-gre-drien-ten) ipv ingrediënten (in-gre-die-enten)
Ik weet nou eigenlijk nog niet wat het isquote:Op donderdag 26 mei 2005 11:24 schreef LibertarianX het volgende:
[..]
Ken beide niet, zal wel een regionaal verhaal zijn.
Die jaquote:Op donderdag 26 mei 2005 11:35 schreef LibertarianX het volgende:
Google zegt meelkoekjes zijn Biscuitjes.
Maar ze had vast uitstekende tafelmanieren.quote:Op donderdag 26 mei 2005 15:22 schreef _Arual_ het volgende:
Een vriendinnetje van mij heeft tot de brugklas havo-VWO volgehouden dat ze hoogbeschaafd was.
Ik noemde dat hoogbegaafd, en kwam wel op het VWO terecht. Zij niet.
Daarom heb ik mijn zwemdiploma gehaald.. Wij hoefden maar 7 meter ver onder water.quote:Op donderdag 26 mei 2005 10:55 schreef Fury_of_Elves het volgende:
Om je zwemdiploma te halen moest je tien meter onder water zwemmen, ik dacht dat je dan altijd 10 meter diep moest zwemmen. (doh)
Dat heb ik ook altijd gedacht!!quote:Op donderdag 26 mei 2005 10:55 schreef Fury_of_Elves het volgende:
Om je zwemdiploma te halen moest je tien meter onder water zwemmen, ik dacht dat je dan altijd 10 meter diep moest zwemmen. (doh)
Je hoofd onder water en dan 7 meter zwemmen.quote:Op zaterdag 28 mei 2005 01:18 schreef Murray het volgende:
Hey, van dat zwemmen wist ik ook niet.
Ik mocht niet meer zwemmen, dus voor B ben ik ook nooit gegaan, maar je hoeft dus alleen maar je hoofd onder water te houden? Er staat wel iets bij dat ik zoiets gezien heb, en dat ik het maar raar vond.
7 meter nog wel...quote:Op zaterdag 28 mei 2005 01:23 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Je hoofd onder water en dan 7 meter zwemmen.![]()
Je moet wel vrij diep het water induiken om die 7 meter al zwemmend onder water te kunnen blijven.quote:Op zaterdag 28 mei 2005 01:30 schreef Murray het volgende:
[..]
7 meter nog wel...
Maar het was ook een diep wedstrijdbad waarin wij les hadden, ik had ook echt het idee dat we diep onder water moesten.
(...)
Dat was het!quote:Op zaterdag 28 mei 2005 01:33 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Je moet wel vrij diep het water induiken om die 7 meter al zwemmend onder water te kunnen blijven.
je drinkt door- of met een rietje, niet uitquote:Op zondag 22 mei 2005 22:19 schreef Biancavia het volgende:
[..]
En stopcontacten drinken ook uit een rietje?![]()
Behalve als je het rietje eerst vult met vloeistof en vervolgens dit weer opdrinkt.quote:Op zaterdag 28 mei 2005 11:52 schreef D.Rose het volgende:
[..]
je drinkt door- of met een rietje, niet uit
Same here.. Of dingen opduiken...quote:Op zaterdag 28 mei 2005 10:39 schreef Biancavia het volgende:
Mijn kont kwam altijd boven drijven als ik dat onderwater zwemmen moest doen.
Ohja, en wij moesten wel door een soort hoepel zwemmen die op de bodem van het zwembad stond.
Ja, dat komt elk deel een aantal keer langsquote:Op woensdag 1 juni 2005 12:14 schreef kokos het volgende:
Bassie is vluggie japie!![]()
![]()
![]()
:D;d;d;d;:D:D;d;:D:D;d;`111!!!!!!!!!!!11111111111 11111 d:D:D:D;d:Dd
![]()
: ddTwaaalkK!!!111
WISTEN JUELLIE DAT AL!>!?>!?!!
Johquote:Op woensdag 1 juni 2005 12:29 schreef BrainOverfloW het volgende:
[..]
Ja, dat komt elk deel een aantal keer langs
De ViaViaquote:Op woensdag 1 juni 2005 20:02 schreef TheFrankey het volgende:
dat ' zien is kopen' niet betekend dat je het MOET kopen als je het gezien hebt...
Vondt dat altijd zo raar in de ViaVia vroeger.....
Nou, dan moet je het toch kopenquote:Op woensdag 1 juni 2005 20:30 schreef Geqxon het volgende:
"Zien is kopen", betekend dat het ZO mooi is, dat als je het ziet, je het eigenlijk wel moet kopen, zo mooi is het
Dan kom ik over een paar jaar nog wel terug hier.quote:Op woensdag 1 juni 2005 22:46 schreef Plato1980 het volgende:
Voor 63 procent van de Nederlanders is de Europese grondwet iets dat ze absoluut niet gesnapt hebben en hopelijk over jaaaaaaaaaaaren wel zullen begrijpen.![]()
jajaja blablabla, luister ventje, die miljoenen mensen zitten ernaast dus, inclusief hoogleraren en ondernemers, rot toch op man. Iedereen zijn eigen belangen.quote:Op woensdag 1 juni 2005 22:46 schreef Plato1980 het volgende:
Voor 63 procent van de Nederlanders is de Europese grondwet iets dat ze absoluut niet gesnapt hebben en hopelijk over jaaaaaaaaaaaren wel zullen begrijpen.![]()
quote:Op woensdag 1 juni 2005 20:30 schreef Geqxon het volgende:
"Zien is kopen", betekend dat het ZO mooi is, dat als je het ziet, je het eigenlijk wel moet kopen, zo mooi is het
quote:Op woensdag 1 juni 2005 23:32 schreef Overlast het volgende:
Die posters met "Op=Op" pas jaren later begrepen.
Dacht altijd dat ze bedoelden dat alles op was.
Democratie, zegt dat begrip je wat?quote:Op woensdag 1 juni 2005 22:46 schreef Plato1980 het volgende:
Ja, veel meer dan het jou zegt, want over de definitie van dat begrip bestaan de nodige misverstanden.quote:Op donderdag 2 juni 2005 11:17 schreef LibertarianX het volgende:
[..]
Democratie, zegt dat begrip je wat?
Het gaat niet om de definitie, maar om het principe.quote:Op donderdag 2 juni 2005 12:07 schreef Plato1980 het volgende:
[..]
Ja, veel meer dan het jou zegt, want over de definitie van dat begrip bestaan de nodige misverstanden.
Hahaha! Dat had ik ook! Ik hielp toen ik een jaar of 11 was als vrijwilliger op de kinderboerderij, waar iemand me vertelde dat een bepaalde kip "van de vrachtwagen gevallen was". Ik vond het zó gemeen van die mensen, dat ze niet een beetje beter op die kip hadden gelet!quote:Op zondag 22 mei 2005 23:17 schreef VeX- het volgende:
Ik nam de uitdrukking "van de vrachtwagen gevallen" altijd iets te letterlijk.
Plato schat, heb jij die grondwet eigenlijk gelezen.quote:Op woensdag 1 juni 2005 22:46 schreef Plato1980 het volgende:
Oh, ik dacht (tot een minuut geleden dus) dat ze zongen: Turtles in a Head Shellquote:Op donderdag 2 juni 2005 14:14 schreef LG_Konjo het volgende:
En bij het liedje van de turtles hoorde ik echt altijd turtles in the head show ipv. turtles in a half shell. Hoewel dit laatste als klein kindje niet heel vreemd is.. maar ik kwam er pas een paar maanden geleden achter hoe het zit![]()
Haha, da's een goeie!quote:Op donderdag 2 juni 2005 14:59 schreef QQelleQ het volgende:
Misschien een beetje een vreemde maar toch:
Toen ik klein was zat ik op een christelijke basischool, wij leerde daar het "onze vader".
Een zinnetje uit hier uit was blijkbaar niet helemaal tot me doorgedrongen want ik was er van overtuigd dat de zin "u wilde geschieden op aarde zoals ook in de hemelen" luide. Ik heb me jaren afgevraagt wat het betekende, wilde geschieden, ik kon me er niet echt iets bij voorstellen, ik dacht namelijk dat wilde geschieden een soort enge wilde dieren uit de hemel waren en ik snapte maar niet waarom we god daarvoor moesten bedanken en waarom ik ze nooit zag, ze waren toch op de aarde gestuurd uit de hemel??.
Toen de paus pas geleden overleed, hoorde ik het onze vader weer voor het eerst in jaren en toen drong tot mij door dat het zijn "wil" was die geschiede, en dat er dus helemaal geen enge wilde geschieden bestonden.......
toen was ik wel echt een illusie armer![]()
In popular mythology, the ostrich is famous for hiding its head in the sand at the first sign of danger. The Roman writer, Pliny the Elder is noted for his descriptions of the ostrich in his historia naturalis, where he describes the ostrich and the fact that it hides its head in a bush. There have been no recorded observations of this behaviour. The myth may have resulted from the fact that, from a distance, when ostriches feed they appear to be burying their head in the sand because they deliberately swallow sand/pebbles to help grind up their food. When lying down and hiding from predators, the birds are known to lay their head and neck flat on the ground. When threatened, ostriches run away, but they can also seriously injure with kicks from their powerful legs.quote:Op donderdag 2 juni 2005 16:19 schreef Murray het volgende:
Dat struisvogels hun kop in de grond steken komt zeker alleen maar uit tekenfilms... of doen ze dat echt?
Dat klopt niet, maar goed, dat hoort niet in dit topic thuis. Wellicht begrijp je het over een aantal jaaaaaaaaaaaren en kunnen we er op terugkomen.quote:Op donderdag 2 juni 2005 12:38 schreef LibertarianX het volgende:
.
Het principe van de democratie is dat het volk bepaald wat er beslist wordt
Ik had eens van een vriendje geleerd wat 'kop dicht' was in het engels. Ik was echt stoer met mijn 'sjeddap'quote:Op donderdag 2 juni 2005 16:25 schreef VissieKieker het volgende:
Heb me jaren afgevraagd wat 'heppie bursdee" nou was.... bleek dus engels te zijn. Ik weer stoer, dat ik engels sprak...![]()
Whehehequote:Op donderdag 2 juni 2005 17:53 schreef Lienekien het volgende:
Ik zat ook op een christelijke basisschool. Daar zongen wij van een meisje dat heette Leesje. Leesje Bijbel. Het ging zo: "Leesje Bijbel bidt elke dag, bidt elke dag (enz) dat je groeien mag." Ik vond het wel wat raar dat zij iedere dag bad opdat IK mocht groeien, maar ja.
Dat dachten ze bij een Pizza Hut in Londen ook. Vragen ze wat voor nationaliteit we hadden, mijn vader zegt "Dutch", krijgen we vervolgens een Duits menu...quote:Op donderdag 2 juni 2005 16:44 schreef Ronhui het volgende:
Jaren gedacht dat Dutch Duits was (lijkt er wel op)
Vorige maand nog in Brussel, nota bene bij het Madurodam park mini-Europa. Krijg ik een Duits boekje.quote:Op donderdag 2 juni 2005 18:19 schreef wonderer het volgende:
Dat dachten ze bij een Pizza Hut in Londen ook. Vragen ze wat voor nationaliteit we hadden, mijn vader zegt "Dutch", krijgen we vervolgens een Duits menu...
quote:Op donderdag 2 juni 2005 17:53 schreef Lienekien het volgende:
Ik zat ook op een christelijke basisschool. Daar zongen wij van een meisje dat heette Leesje. Leesje Bijbel. Het ging zo: "Leesje Bijbel bidt elke dag, bidt elke dag (enz) dat je groeien mag." Ik vond het wel wat raar dat zij iedere dag bad opdat IK mocht groeien, maar ja.
waarom heb je een avatar met gigantische memmen?quote:Op donderdag 2 juni 2005 15:04 schreef erodome het volgende:
Het heeft vele jaren geduurt voordat ik begreep waar mijn ouders zo om moesten lachen toen ik achter in de auto zat met mijn wijsvinger in mijn mond, mijn broer op zijn kop kreeg voor het duimen en uitriep dat dat niet eerlijk was omdat ik wel mocht vingeren
dat kan je nooit jaren later pas begrepen hebben....quote:Op vrijdag 3 juni 2005 20:09 schreef TC03 het volgende:
Dat het "Highest Rocker is een baas" is bij Watskebeurt, en niet "Gijs Bakker is een baas".
deze is vast al honderd keer genoemd maar als ik ging voetballen met mn broertje hadden we ook altijd last van "hens" en "penultjie"quote:Op donderdag 2 juni 2005 17:56 schreef ChrisJX het volgende:
[..]
Ik had eens van een vriendje geleerd wat 'kop dicht' was in het engels. Ik was echt stoer met mijn 'sjeddap'
Omdat het een leuk plaatje is en ik nu eenmaal van lekkere memmen houquote:Op donderdag 2 juni 2005 19:05 schreef Pumatje het volgende:
[..]
waarom heb je een avatar met gigantische memmen?
zat ik ff naar te kijken![]()
logisch genoeg voor mijquote:Op vrijdag 3 juni 2005 21:35 schreef erodome het volgende:
[..]
Omdat het een leuk plaatje is en ik nu eenmaal van lekkere memmen hou
Memmen, wat een woord weer zeg...
Ik kom er nu achter dat het niet balkon maar balkom is.....weer wat geleerdquote:Op vrijdag 3 juni 2005 22:37 schreef GSMboy het volgende:
Overstappen met de trein.
Ik dacht dat er twee treinen tijdens het rijden aan gingen koppellen, en dat je via het buitenste buiten balkom moest overklikken naar de andere trein.
leek me erg gevaarlijk....
Nee, Balkon zeggen de meeste he, allemaal stierenschijtquote:Op vrijdag 3 juni 2005 23:07 schreef Oldbie het volgende:
[..]
Ik kom er nu achter dat het niet balkon maar balkom is.....weer wat geleerd![]()
dat het koppellen is in plaats van koppelen... (ok hij is flauw en inmiddels onorigineel)quote:Op vrijdag 3 juni 2005 22:37 schreef GSMboy het volgende:
Overstappen met de trein.
Ik dacht dat er twee treinen tijdens het rijden aan gingen koppellen, en dat je via het buitenste buiten balkon moest overklikken naar de andere trein.
leek me erg gevaarlijk....
quote:
quote:
quote:Op vrijdag 3 juni 2005 23:02 schreef GSMboy het volgende:
Ik hoorde wel es wat over Ex-vrienden vroeger in de familie, en van ouderen... etc..
Ik dacht dat het een soort vriend was van je:). Dus ik zei tegen me vriendje in Groep 7 toen kijhard door de klas:
Jij bent me Ex-vriend.
Hij en me klasgenoten keken raar op.....
.
dat snap ik nu ook pasquote:Op maandag 6 juni 2005 15:11 schreef QQelleQ het volgende:
Was net in de Albert Heijn en zag daar de DVD van de Aristocats liggen, begreep nu pas de woordspeling aristocats=> aristocrats.....![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |