idd gekorreld vlees.quote:Op zaterdag 7 mei 2005 19:36 schreef Jeff89 het volgende:
[..]
Nee, het is corned beef..
Kornt beef. Iedereen die een beetje Engels spreekt zal je hetzelfde vertellen...
iddquote:Op zaterdag 7 mei 2005 23:22 schreef Tichelaar het volgende:
[..]
Het is verNederlandst, kijk maar bij vandale.nl, daar is het toch echt kor-net-beef
www.kroket.netquote:Op zondag 8 mei 2005 00:04 schreef Daywalk3r het volgende:
Ik heb jaren lang raket gezegt ipv kroket... En altijd als ik een kroket wou en ik raket zei kreg ik zo'n ijsje...
Snapte er nooit wat van
Van dale schrijft het zelfs als één woord.quote:
Voor m'n verjaardag ooit eens een Walkie-Talkie gevraagd en ik kreeg 2 van die dingen om met elkaar te praten. M'n zussen kregen met hun verjaardag vervolgens wel zo'n ding waarmee je muziek kon luisteren.....quote:Op zondag 8 mei 2005 00:04 schreef Daywalk3r het volgende:
Ik heb jaren lang raket gezegt ipv kroket... En altijd als ik een kroket wou en ik raket zei kreg ik zo'n ijsje...
Snapte er nooit wat van
Ik niet?quote:Op donderdag 19 mei 2005 18:33 schreef Rocho het volgende:
[..]
Voor m'n verjaardag ooit eens een Walkie-Talkie gevraagd en ik kreeg 2 van die dingen om met elkaar te praten. M'n zussen kregen met hun verjaardag vervolgens wel zo'n ding waarmee je muziek kon luisteren.....
Paar jaar later snapte ik pas waarom m'n ouders me toen die dingen hadden gegeven.....![]()
Rocho vroeg om een Walkie-Talkie en kreeg dus twee van die apparaatjes waarmee je op afstand kunt praten. Maar hij bedoelde eik een Walkman. Z'n zussen hadden de benaming wel door en kregen dus wel een apparaat om muziek te luisterenquote:
Je kende Gijzelaar van Het Goede Doel zeker niet?quote:Op donderdag 19 mei 2005 17:49 schreef fembol het volgende:
Ik dacht dat een gijzelaar een man was die anderen gijzelde. Blijkt zo'n man een gijzelnemer te heten en de gegijzelde de gijzelaar te zijn..... Is natuuuuurlijk ook heel onlogisch![]()
quote:Ik kon 's morgens nooit opstaan, want de wekker liep nooit af
Ik kon dus ook niet naar m'n werk toe, omdat ik dan dus maf
M'n baas begreep me niet, hij reageerde negatief
Ik heb het met praten geprobeerd, en daarna werd ik aggressief
Wat ik toen dacht, dat is nog steeds van kracht
De klat stond zat in het behangen, ik stond de hele dag op straat
Ik begon me te vervelen en werd van binnen erg kwaad
Ik raakte overspannen, begon zelfs vreemd te doen
M'n vriend zei 'neem vakantie', maar ik had helemaal geen poen
O, was ik maar een gijzelaar
Dan stond altijd mijn eten klaar
Dan kon ik altijd klaverjassen
En hoefde nooit meer af te wassen
En nooit meer op mezelf te passen
Het was ook slecht weer in Spanje, dus ik hield het daar niet droog
De hele dag in kroegen, zodat de tijd toch vloog
Ik raakte door m'n geld heen, geen peseta meer op zak
Het was een veertien-daagse reis, dus het hotel dat werd de bak
Dan stond altijd mijn eten klaar
Dan kon ik altijd klaverjassen
En ne- ne- nooit meer op mezelf te passen
Wanneer ik last van mensen heb
Als ik geen vrouw versieren kan
Wanneer de club verloren heeft
Als ik sjans heb met een man
Wanneer ik het Wilhelmus hoor
Als het eten is verbrand
Wanneer de huur weer is verhoogd
Denk ik aan Nederland
Dan stond altijd m'n eten klaar
Dan kon ik altijd klaverjasen
En ne- ne- nooit meer op mezelf te passen
Ik kon 's morgens nooit opstaan, want de wekker liep niet af
Ik kon dus ook niet naar m'n werk toe, omdat ik dan dus maf
M'n baas begreep me niet, hij reageerde aggressief
Ik heb het met praten geprobeerd, en daarna werd ik negatief
Ik wist Cologne en Keulen niet.quote:Op donderdag 19 mei 2005 20:42 schreef PM-girl het volgende:
dat vienna en wenen hetzelfde is....
Dank je!quote:Op woensdag 27 april 2005 14:58 schreef Biancavia het volgende:
[..]
Pas na twee jaar Duits viel bij mij het kwartje dat Tatort niet ta-tort, maar tat-ort was, en wat het betekende.
kijk dan eens waar de klemtoon zit volgens Vandale.nl?quote:Op zondag 8 mei 2005 11:58 schreef LibertarianX het volgende:
[..]
Van dale schrijft het zelfs als één woord.
cor·ned·beef (het ~)
1 verduurzaamd rundvlees in blik
Hoe noemen ze in Italie Monaco dan?quote:Op donderdag 19 mei 2005 22:54 schreef ChrisJX het volgende:
Nog een paar leuke:
München (D) = Munnich (Eng.) = Monaco (It.)
Monacoquote:
Ik hoorde mijn docente afgelopen dinsdag ook iets zeggen over 'gewone Duitse oojeklonje' en ik snapte er al niets van. Schaam!quote:Op donderdag 19 mei 2005 20:52 schreef Murray het volgende:
Hey, Eau de Colonge komt dus ook gewoon uit Keulen.
Mijn vriendin zei altijd kroepkroep, dat heb ik haar snel afgeleerdquote:Op zaterdag 7 mei 2005 12:46 schreef sa-sa het volgende:
En kroepoek, noemde ik kroepkoek.
Het is Chriet Titulaer, niet Grietquote:Op vrijdag 20 mei 2005 15:22 schreef marchien het volgende:
Ik dacht altijd dat het
grietitula was (artiestennaam)
In plaats van Griet als voornaam
quote:Op vrijdag 20 mei 2005 15:22 schreef marchien het volgende:
Ik dacht altijd dat het
grietitula was (artiestennaam)
In plaats van Griet als voornaam
Toen ik klein was lustte ik geen kip (dacht ik), alleen aten we best wel vaak kip-kerrie, en dat wou ik dus absoluut niet eten.quote:Op vrijdag 20 mei 2005 14:52 schreef Prowl het volgende:
[..]
Mijn vriendin zei altijd kroepkroep, dat heb ik haar snel afgeleerd![]()
Ook vond de garnalen, kreeften, zeebeestjes, etc ontzettend vies, nadat ze 3 kwart zak kroepoek had opgegeten vroeg ik haar de ingredienten van kroepoek eens voor te lezen![]()
quote:Op vrijdag 20 mei 2005 15:32 schreef Murray het volgende:
Toen ik klein was lustte ik geen kip (dacht ik), alleen aten we best wel vaak kip-kerrie, en dat wou ik dus absoluut niet eten.
Maar goed, mijn moeder zou voortaan geen kip-kerrie meer maken, maar varkens-kerrie, geen kip maar varkensvlees dus.
En dat vond ik toch lekker!
Ik snapte alleen nooit waarom m'n zus en m'n broer altijd zo moesten gniffelen als we het over varkenskerrie hadden... pas later begreep ik dat ik al die jaren gewoon kip-kerrie gegeten had.![]()
Je ziet/weet het verschil toch wel tussen kip en varkensvlees?quote:Op vrijdag 20 mei 2005 16:50 schreef Scootmobiel het volgende:
[..]![]()
Dat doet me denken aan die keer dat ik bij een vriendinnetje mee at 's avonds...![]()
Bij ons thuis werd er nooit varkensvlees gegeten, vanwege de geloofsovertuiging van m'n ouders, dus als kind ben je dan gewend om bij anderen te zeggen dat je dat niet mag hebben van je ouders.
M'n vriendinnetje wist dat, en toen haar moeder 's avonds een grote gebraden kip op tafel zette, vroeg ze dan ook enigszins bezorgd: 'Mam, is kip óók varkensvlees?'
![]()
![]()
![]()
Je moest eens weten hoe vaak dat als plaats wordt doorgegeven bij de ANWB alarmcentrale. Net als Mulldeponie..quote:Op vrijdag 20 mei 2005 20:16 schreef _Xbox_Master_ het volgende:
Toen ik nog heel wa tjonger was reed ik wel eens met mijn vader door Duitsland heen. Toen zag ik bij de snelweg altijd Ausfahrt staan. Ik dacht altijd dat Ausfahrt een of andere grote stad was.
Pas jaren later kwam ik erachter dat het gewoon een afrit is.
Ah, vandaar dat er op het station van Keulen ook heel groot 'Eau de Cologne' stond, vond het al een ietwat overdreven reclamecampagne, maar nu wordt het al een stuk logischer.quote:Op donderdag 19 mei 2005 20:52 schreef Murray het volgende:
Hey, Eau de Colonge komt dus ook gewoon uit Keulen.
grappig dat juist jij dat zegtquote:Op vrijdag 20 mei 2005 15:29 schreef marchien het volgende:
[..]
Het is ook gewoon een volkomen idiote naam![]()
![]()
dat is gewoon waterquote:
bedoel je deze?quote:Op vrijdag 20 mei 2005 23:42 schreef seadarius het volgende:
Ik kwam er laatst achter dat het logo van BCC een stopcontact is.
Ik een tijdje geledenr in Wales... er staan hier geen tijdtabellen bij de busstops, dus ik een vriend van mij SMS-en 'ik sta hier bij de 'safle bws', kan je ff kijken hoe laat de volgende bus terug gaat, of heb ik de laatste gemist. (in het Engels dan...) Uiteindelijk een lift van iemand gekregen, etc...quote:Toen ik nog heel wa tjonger was reed ik wel eens met mijn vader door Duitsland heen. Toen zag ik bij de snelweg altijd Ausfahrt staan. Ik dacht altijd dat Ausfahrt een of andere grote stad was.
Pas jaren later kwam ik erachter dat het gewoon een afrit is.
Verhip!quote:Op vrijdag 20 mei 2005 23:50 schreef alwaysthebest het volgende:
[..]
dat is gewoon water![]()
[..]
bedoel je deze?
[afbeelding]
Iddquote:Op zaterdag 21 mei 2005 02:46 schreef Rocho het volgende:
In het tekeningetje bij Vrij Parkeren bij Monopoly zag ik vroeger een stekker, pas een paar jaar later kreeg ik door dat 't de achterkant van een auto was.
Ik ken het woord niet, maar ik neem aan een vuilstortplaats (vuilnis = müll, deponie lijkt op deponeren). Alleen heb ik dat nog nooit ergens aan zien staan in Duitslandquote:Op zaterdag 21 mei 2005 10:40 schreef PM-girl het volgende:
Wat is mulldeponie?? (die van ausfahrt snap ik)
nee ik ook nietquote:Op zaterdag 21 mei 2005 10:59 schreef ChrisJX het volgende:
[..]
Ik ken het woord niet, maar ik neem aan een vuilstortplaats (vuilnis = müll, deponie lijkt op deponeren). Alleen heb ik dat nog nooit ergens aan zien staan in Duitsland
\quote:Op vrijdag 20 mei 2005 23:50 schreef alwaysthebest het volgende:
[..]
dat is gewoon water![]()
[..]
bedoel je deze?
[afbeelding]
hoe goed ik mijn best ook doe, iets anders als een hand kan ik er niet uit halenquote:Op zaterdag 21 mei 2005 11:49 schreef LuQas het volgende:
Ik kwam er vorig jaar pas achter dat het logo van Nutricia Chocomel een hand is die een glas chocomel vasthoudt. Ik dacht altijd dat het een soort abstracte vogelkop was. (waarom ze als logo een vogelkop zouden hebben, dat vroeg ik me er dan ook altijd bij af).
[afbeelding]
Er zijn ook steeds minder vuilstortplaatsen in D omdat men steeds meer verbrand of recycled, en de bestaande belten gesloten worden.quote:Op zaterdag 21 mei 2005 10:59 schreef ChrisJX het volgende:
[..]
Ik ken het woord niet, maar ik neem aan een vuilstortplaats (vuilnis = müll, deponie lijkt op deponeren). Alleen heb ik dat nog nooit ergens aan zien staan in Duitsland
daar dacht ik gisteren nog over naquote:Op zaterdag 21 mei 2005 13:48 schreef LuQas het volgende:
O ik heb ook 18 jaar lang gedacht dat de term voor aanraken van de bal met de hand in de voetbal 'hens' heette in plaats van 'hands'
nee, dat is dan wel weer goedquote:Op zaterdag 21 mei 2005 18:13 schreef Pumatje het volgende:
ik had hetzelfde met , Alle hens aan dek !
Dat is toch eigelijk, alle hands aan dek , of is dat wel goed![]()
Deze term "Alle Hens" is een van de zeer weinige Engelse uitdrukkingen (all Hands) die in het Nederlands omgezet bij onze scheepvaart is blijven voortbestaan en als officiële term nog steeds bij de Koninklijke Marine wordt gebruikt.quote:Op zaterdag 21 mei 2005 18:13 schreef Pumatje het volgende:
[..]
daar dacht ik gisteren nog over na
altijd HENS roepen![]()
ik had hetzelfde met , Alle hens aan dek !
Dat is toch eigelijk, alle hands aan dek , of is dat wel goed![]()
Net als mn oom en tante, die zochten hun auto terug, die ze geparkeerd hadden in de "einbahnstrasse"quote:Op vrijdag 20 mei 2005 20:19 schreef LibertarianX het volgende:
[..]
Je moest eens weten hoe vaak dat als plaats wordt doorgegeven bij de ANWB alarmcentrale. Net als Mulldeponie..
Dat snap ik ook wel, maar hier bij de slager zeggen ze toch echt "kor-net bief".quote:Op zaterdag 7 mei 2005 19:36 schreef Jeff89 het volgende:
[..]
Nee, het is corned beef..
Kornt beef. Iedereen die een beetje Engels spreekt zal je hetzelfde vertellen...
Dat snap ik natuurlijk ook welquote:Op zaterdag 7 mei 2005 23:21 schreef Tichelaar het volgende:
[..]
In het Nederlands wel ja, maar oorspronkelijk natuurlijk niet.
Hee, dat wist ik niet! Toch leuk om weer wat nieuws te lerenquote:Op donderdag 19 mei 2005 22:54 schreef ChrisJX het volgende:
Nog een paar leuke:
Bastenaken (NL) = Bastogne (Fr.)
Geaard stopcontact.quote:Op zaterdag 21 mei 2005 01:39 schreef TC03 het volgende:
[..]
Verhip!
Ik dacht ook atlijd dat het een hoofdje was, raar stopcontact dan.
quote:Op zondag 22 mei 2005 14:54 schreef hond_in_de_goot het volgende:
[..]
Net als mn oom en tante, die zochten hun auto terug, die ze geparkeerd hadden in de "einbahnstrasse"
quote:Op zondag 22 mei 2005 18:56 schreef TheFrankey het volgende:
dat logo van bcc is geen stopcontact maar een stekker.....
Ja, doe je best. 't Is tenslotte jouw bewering dat het een stekker is en geen stopcontact.quote:Op zondag 22 mei 2005 19:51 schreef TheFrankey het volgende:
heel mooi...en laat nu eens een foto zien van een stekker.
Sorry, maar dat logo van het stopcontact en 't logo zijn precies gelijk.quote:Op zondag 22 mei 2005 19:51 schreef TheFrankey het volgende:
heel mooi...en laat nu eens een foto zien van een stekker.
Alleen dat bovenste pieleke hebben de BCC-mensen weggelaten, zodat het ook op een gezichtje lijkt.quote:Op zondag 22 mei 2005 20:01 schreef TC03 het volgende:
[..]
Sorry, maar dat logo van het stopcontact en 't logo zijn precies gelijk.
precies, en bij een stekker zit dat rondje er niet omheenquote:Op zondag 22 mei 2005 20:01 schreef TC03 het volgende:
[..]
Sorry, maar dat logo van het stopcontact en 't logo zijn precies gelijk.
Uit recent onderzoek is gebleken dat ook stopcontacten gevoelig zijn voor UV-straling.quote:Op zondag 22 mei 2005 22:07 schreef Biancavia het volgende:
En waarom heeft dat zogenaamde 'stopcontact' van BCC dan een zonnebril op in de nieuwe reclame?
En stopcontacten drinken ook uit een rietje?quote:Op zondag 22 mei 2005 22:14 schreef ChrisJX het volgende:
[..]
Uit recent onderzoek is gebleken dat ook stopcontacten gevoelig zijn voor UV-straling.
quote:Op zondag 22 mei 2005 22:27 schreef Lienekien het volgende:
't Is een stopcontactmannetje, Biancavia. Weer even contact maken met het kind in je ...
Ik snapte wel dat er iets niet klopte toen er iemand het had over goedkope videorecorders die van de vrachtwagen waren gevallen. Ik vroeg namelijk of ze dan niet kapot waren en daar werd nogal vreemd op gereageerd.quote:Op zondag 22 mei 2005 23:17 schreef VeX- het volgende:
Ik nam de uitdrukking "van de vrachtwagen gevallen" altijd iets te letterlijk.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |