abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_26466623
Mijn kloterigste bijbaantje was het schoonmaken van politiecellen. Bloed van de muur spuiten van zwervers die zich open hadden gehaald aan een stoel ofzo, diarree met de hogedrukspuit in een putje spuiten, stalen plee's in de cellen zelf schoonmaken. Pis opzuigen van opgepakte gasten.

Kutwerk dus. Éen week gedaan, en toen ben ik ermee gekapt, vrienden vroegen of ik mee naar een poolcafé ging.

Wat is jouw meest kutste en/of ranzigste baantje?
pi_26466637
Een keer 10 minuten de kratten waarin kippen naar de kippenslachterij worden vervoerd schoonspuiten met de hogedrukspuit in de zomer. De kippenstront vloog me om de oren.
FOK! verstandig, lees een P.I.
  zondag 24 april 2005 @ 02:12:48 #3
50634 Houniet
ik ruik vet lekker
pi_26466651
appels plukke in de hete zon

maar wel geldjes gek
Op zaterdag 10 juni 2023 14:52 schreef GGMM het volgende:
Eigenlijk is elke prijs die in het voetbal gewonnen wordt terug te leiden naar het Ajax-DNA
  zondag 24 april 2005 @ 02:13:34 #4
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_26466662
Een dag 8 uur achter elkaar een pepertje op bakjes voorgesneden groente leggen alvorens deze geseald werden . Voor de afwisselig was dat ook weleens een zakje kruidenmix of een /kerstomaatje. Ik heb het die dag nog afgemaakt, maar: nooit meer teruggekeerd. Ik was toen 14 geloof ik.
  zondag 24 april 2005 @ 02:15:50 #5
53283 Captain_Chaos
Aláááááááárm.....
pi_26466677
Glasscherven op kleur sorteren vanaf de lopende band bij een glasrecycler tegen minimum jeugdloon samen met een hele rij mevrouwen in lange kledij uit verre warme landen. Verachtelijk en vuil werk. Het grote voordeel was echter dat ik geen enkel moment in mijn leven mijn hand op heb hoeven houden zodat de maatschappij die kon vullen. Ik ben self-made en heb daarmee het recht verworven alle lamlullen, hooibalen en slampampers uit te kotsen die zichzelf te goed vinden om dat soort werk te doen en teren op de maatschappij verkiezen boven zelfredzaamheid.
Jawohl Herr Kaloin!
  zondag 24 april 2005 @ 02:18:52 #6
108312 stijgende_ster
Yeah Kællingebyvej!!!!
pi_26466701
Op de sociale werkplaats een beetje het tempo erin houden.
We moesten van die stalen plinten(??) die ze in de bouw gebruiken, schoonpoetsen. Daar zat namelijk olie in vanuit de fabriek. En die dingen hadden ook van die lekkere scherpe randjes.. Was toen geloof ik 13/14.
Maar als ik de andere reacties hier zo lees, valt dat van mij nog wel mee.
Lijstje: Daryll Ann - Weeps, Daryll Ann - Happy Traum, Maxïmo Park - Our Earthly Pleasures, The Fratellis - Costello Music, Moss - The Long Way Back, Kaiser Chiefs - Yours Truly, Angry Mob, Bette Serveert - Bare Stripped Naked
pi_26466711
Ook schoonmaken maar dan de toilet/douche gebouwen van campings. Ik kwam daar dus de meest ranzigste dingen tegen: met stront besmeurde douchehokjes, wasbakken waarin gekost of gescheten was, gebruikte tampons, gebruikte condooms en oude mensen.
Maar gelukkig kwam ik af en toe ook weleens een mooie naakte vrouw tegen.
  zondag 24 april 2005 @ 02:20:19 #8
13804 MouseOver
Cabdriver from Hell
pi_26466714
Brandschade schoonmaken. Walgelijk. Vooral omdat je beton op moest poetsen met doekjes en daarmee altijd je handen aan de scherpe randen van de hoeken openhaalde. Erg vervelend.
Vampire Romance O+
pi_26466715
quote:
Op zondag 24 april 2005 02:18 schreef stijgende_ster het volgende:
Op de sociale werkplaats een beetje het tempo erin houden.
We moesten van die stalen plinten(??) die ze in de bouw gebruiken, schoonpoetsen. Daar zat namelijk olie in vanuit de fabriek. En die dingen hadden ook van die lekkere scherpe randjes.. Was toen geloof ik 13/14.
Maar als ik de andere reacties hier zo lees, valt dat van mij nog wel mee.
Jij had graag op dat politiebureau willen werken, of niet dan.
pi_26466721
Weekendbaantje als verkoopster in een schoenenwinkel. Stel je voor, zaterdagmiddag, centrum van Rotterdam en allemaal nijlpaarden met zweetkakken die te kleine schoenen willen passen....
Hell of a job
Back in business.
pi_26466738
Okee, okee. Dit is allemaal ook erg. Ben benieuwd naar wat er komen gaat.
pi_26466751
M'n allereerste baantje was langs huizen gaan om proberen kortingskaarten voor bv. kappers en restaurants te verslijten. In de meeste vreselijke wijken, en telkens maar deuren die voor je neus dichtgeslagen worden en uitgescholden worden. Niks verkocht? Dan geen geld. Snel mee gekapt dus.
Back in business.
pi_26466766
Chemische fotobaden aanmaken bij de Agfa. (vacantiewerk lang geleden)
Drie weken gedaan en veertien dagen later totaal oranje uitslag op m'n armen en handen wegens een één of ander smerig sulfiet-goedje...
(te) zwaar sjouwen met allerlei zakken van meer dan 25 kilo.
Totdat ik vergat dat ik nog ergens een kunststof maatbeker met zoutzuur 'iets' te lang had laten staan, wat resulteerde in een echt gifwolkje...
Totaal geen controle daar, meer iets van, zo we hebben tenminste iemand die dit gore werkje opknapt.
Je zult begrijpen dat ik hier aardig van afknapte...
Agfa, the place to be...
pi_26466817
werk dat ik nog steeds doe.. supermarkt .
  zondag 24 april 2005 @ 02:39:10 #15
108312 stijgende_ster
Yeah Kællingebyvej!!!!
pi_26466857
quote:
Op zondag 24 april 2005 02:20 schreef skiczukie het volgende:

[..]

Jij had graag op dat politiebureau willen werken, of niet dan.
Dat van mij was niet ranzig, maar wel kut. Daar normale gesprekken voeren is niet echt makkelijk... 4 weken lang..
Lijstje: Daryll Ann - Weeps, Daryll Ann - Happy Traum, Maxïmo Park - Our Earthly Pleasures, The Fratellis - Costello Music, Moss - The Long Way Back, Kaiser Chiefs - Yours Truly, Angry Mob, Bette Serveert - Bare Stripped Naked
pi_26466890
Dat is in mijn geval toch echt wel wieden geweest. Wat een kutwerk. Het verdiende kut, de tijd schoot absoluut niet op en je staat de hele dag tussen de paupers.
  zondag 24 april 2005 @ 02:50:37 #17
14746 k_i_m
Oldbies Automatisering BV.
pi_26466965
In een fabriek soldeertin op klosjes winden.
Draadje pakken, stukje in een klosje peuteren, in een machine vastmaken, knop drukken, klosje er weer afhalen.

Ik geloof dat ik het toch wel een goede halve dag heb volgehouden .
In my life
Why do I smile
At people who I'd much rather kick in the eye ?
  zondag 24 april 2005 @ 03:18:33 #18
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_26467170
ik heb een flinke voortuin en achtertuin op de knieën van onkruid ontdaan. en toen kreeg ik een heitje...
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
pi_26467193
In een aardappelzak drukkerij aan het einde van de lopende band die juuten zakken opstapelen en op een container leggen.
Een zo'n zak is natuurlijk niet zwaar, maar 10 van die dingen, en op een godsgruwelijk hoog tempo, de godganse dag.
Mijn vingers waren helemaal open aan het einde van de dag, en al mijn spieren deden verrekte pijn.

Mijn outfit: een overall, schoenen met stalen neus, haarnetje, mondkapje (stof, veel stof) en oordopjes.

Na een dag afgezegd, kon het werkelijk niet opbrengen om veel te vroeg op te staan en daar naartoe te gaan. Werd me niet in dank afgenomen, maar ja. De voorman daar was in de 40 en werkte daar sinds zijn middelbare school, ik als student paste daar niet tussen.

Ik heb het werk ingeruild voor werk in de plaatselijke drank fabriek. Kratten op stapelen aan het eind van de loopband afgewisseld met doppen in flessen slaan met een hamer. Dit was veel, en veel beter dan die juutenzak drukkerij, hell I'm telling ya.
"What will I get for christmas santa?"
-" Well Andy, you'll get cancer."
XBL gamertag: MaskedMuchachoO
  zondag 24 april 2005 @ 08:15:45 #20
52493 Prowl
IMAGE GOES HERE
pi_26467983
Huisvuilbelader
Vi är Borg. Motstånd är meningslöst. Ni kommer att bli assimilerade!!
  zondag 24 april 2005 @ 08:17:12 #21
101884 PeRi
Allons-y!
pi_26467992
In een boekbinderij. Sneetjes door het papier over heel je handen, saai werk, kutbaas. Kutbaan. Een week gedaan en toen ben ik 'm gesmeerd.
Whatever I want.
pi_26468022
Heb nog niet zoveel werk gedaan. Nu moet ik soms op mijn werk televisiedozen schoonmaken . Etiketten enzo eraf. Als je dat een paar uur doet heb je er ook genoeg van en geen nagels meer over.
pi_26468118
vuurwerk opruimen op 1 januarie .. met mn duffe kop. Verschrikkelijk was dat vroeger.
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
  zondag 24 april 2005 @ 09:02:04 #24
82548 ch0c0
* extra nuts *
pi_26468175
quote:
Op zondag 24 april 2005 02:15 schreef Captain_Chaos het volgende:
Het grote voordeel was echter dat ik geen enkel moment in mijn leven mijn hand op heb hoeven houden zodat de maatschappij die kon vullen. Ik ben self-made en heb daarmee het recht verworven alle lamlullen, hooibalen en slampampers uit te kotsen die zichzelf te goed vinden om dat soort werk te doen en teren op de maatschappij verkiezen boven zelfredzaamheid.

Totally agree. Alleen mijn most sucky job was schoonmaken in een fabriek. Op zich viel het wel mee ware het niet dat een van de medewerkers er een sport van maakte zo kort mogelijk na het schoonmaken de hele plee onder te schijten. Ik kwam 24u later pas weer dus was het onveranderd aangekoekte stront schrobben. Ik heb tijdens de pauze mijn schoonmaakspullen aan die lul gegeven met de woorden, als je denkt dat het niks voorstelt, doe het dan ook maar zelf. !

Come to think of it, 2 dagen achter de lopende band, als straf ( ) van mijn ploegbaas, waar ik normaal gesproken behoorlijk wat verantwoordelijkheid had, heeft me ook gillend doen wegrennen. Ik moest hier met de hand voelen of er bramen aan stukken metaal zaten (probeer maar es te voelen met je vingertoppen intussen vol pleisters, )

Leuk topic btw
anyone who thinks sunshine is happiness has never danced in the rain
think for yourself - question authority
pi_26468207
quote:
Op zondag 24 april 2005 02:34 schreef Sport_Life het volgende:
werk dat ik nog steeds doe.. supermarkt .
Daar ben ik zelfs niet door mijn proeftijd heen gekomen
Ernstig werk wel, je ziet bijna geen buitenlucht. Ik was blij dat ik de dozen kon wegbrengen voor het streepje zonlicht dat ik kon ontvangen.
  zondag 24 april 2005 @ 09:15:47 #26
48233 Auticia
warriorette
pi_26468228
Ik heb toen ik 13 was gewerkt in een restaurant met verschrikkelijke eigenaren. In de afwas uiteraard . Ik moest daar onder andere 's morgens vroeg de vuilniszakken vanuit de keuken naar een schuurtje brengen en in die schuur stond de container en de auto van de eigenaren.
De ramen van die auto stonden open en op de autostoelen lagen een heleboel 5 guldenmuntjes. Navraag gedaan bij collega's en die mensen deden er alles aan om zms weer van hun personeel af te komen.
Het auto-alarm stond dus aan en ze hoopten mensen zo te betrappen. Erg triest.
Vaak kreeg het afwaspersoneel ook de hele dag geen vreten.
Wat een rotmensen, had het snel gezien daar.
I bet you are flying inside.
  zondag 24 april 2005 @ 09:48:47 #27
73549 Annemiek78
Martijn_77 my favo user!
pi_26468414
Kan eigenlijk niet kiezen, of die folderwijk. Door weer en wind of op het land prei-plantjes poten.
Als ik dan thuis kwam en ging douchen bleven mijn kleren gewoon in dezelfde houding staan onderhand, zo vol met grond en aarde enzo.
Enne, wat die folderwijk betreft, Dat heb ik ook maar een half jaartje gedaan.
Ik heb altijd gezegd dat ik mijn kleine zusje op d'r flikker ging geven als zij ook folders ging doen.
Maar die heeft het nu zelf ook ingezien... Nog 2x en ze stopt er ook weer mee.

Fijne zondag!
Positive thinking, my way of thinking!
pi_26468666
Kippenslachterij.

Kippen hangen aan een band en die kerel naast me knipt de pootjes eraf en geeft de kip door. Ik moest die pootjes van die band af trekken en weggooien. Na een paar uur moest ik die vieze kippen, nadat ze waren leeggezogen ophangen aan de band.

Dat was zo'n zwaar en smerig werk!! 1 hele dag volgehouden. Was toen 15 ofzo, heb 2 jaar lang geen kip meer gegeten.
  Moderator zondag 24 april 2005 @ 10:19:00 #29
42184 crew  DaMart
pi_26468709
Achter de kassa bij de ALbert Heijn zitten. Gelukkig kon ik daarna wel intelligent werk gaan doen
Sterrenstof (een kerstverhaal)
Forumsmileys | Het is patat!
pi_26468723
Het Geld Instituut.

Dat is, wat de naam al doet vermoeden, een vreselijk bedrijf, dat 'goedkope leningen' aansmeert. En wel op de meest verschrikkelijke manier. Je hebt een grote lijst met telefoonnummers en namen, ontvangen van een niet nader bekend te maken bron (Lees: KPN) Je belt die mensen stuk voor stuk op, en je zegt: "Beste mevrouw Yildiriz, ik bel voor uw lening." Op dat moment heb je helemaal geen idee óf die mensen überhaupt een lening hebben, maar daar kom je vanzelf wel achter. Als het domme mensen zijn, zeggen ze bijvoorbeeld: "Oh, mijn lopend krediet?" En dan moest ik zeggen: "Ja, die mevrouw. Wist u dat u veel te veel rente betaalt?" En dan de sukkel overhalen tot een afspraak met een van onze adviseurs, aan huis, gratis en vrijblijvend. Mijn collega telefoonmensjes waren al ratten, maar de adviseurs waren natuurlijk nog 10 keer zo erg.

Ik heb het een uur gedaan, en toen ben ik gestopt. Ik heb nog een preek in ontvangst mogen nemen van een manager daar: "Ja, waarom kom je hier dan, onze tijd verdoen! Had je dat niet eerder kunnen bedenken?!"

zondag 24 april 2005 @ 10:21:06 #31
66714 YuckFou
Nu niet, nooit niet...
pi_26468729
Ow my God....

Ik heb zoveel kutbaantjes gehad, 't is zoals Captain_Chaos schreef:
quote:
Ik ben self-made en heb daarmee het recht verworven alle lamlullen, hooibalen en slampampers uit te kotsen die zichzelf te goed vinden om dat soort werk te doen en teren op de maatschappij verkiezen boven zelfredzaamheid.
Maar toch wel het allerergste was rond m'n 16e toen ik in een koeienslachterij werkte en daar iedre vrijdagmiddag de hele 'fabriek' moest schoonspuiten.
Met een onwijs dikke hogedrukslang slachtvet en ander dierlijke troep van de muren en de vloeren spuiten, wat een bagger, wat een stank, wat een kutbaan
Are we not savages, innately destined to maim and kill?
Blame it on the environment, heredity or evolution: we're still responsible
Our intelligence may progress at geometric rates
Yet socially we remain belligerent neonates
pi_26468764
ik heb nog nooit een baantje gehad
  zondag 24 april 2005 @ 10:34:37 #33
117860 B.A.Trix
Met dank aan MaGNeT
pi_26468892
Ik heb vroeger veel baantjes gehad..kamermeisje in een hotel,folderwijk etc ect.. maar echt erg vond ik niet..je moet toch iets doen om aan je geld te komen als 15 bent..
verkapte tvp
Topic van het jaar!! Sara Raats' eigen huisjes-topic :P
  zondag 24 april 2005 @ 10:36:43 #34
71115 Rnej
I walk the line
pi_26468920
heb 3 dagen bij de mac gestaan.... werksfeer was 0 , en al die dudes vonden me niet tof omdat ik tegen ze praatte ofzo (iedereen hield zijn bek tijdens t werk.. lekker saai zegmaar) ... dus snel weer opgestapt...

(ter vergelijking, in bloedhete kassen anjers koppen (plukken van bovenste bloem.. klotewerkje) heb ik nog 2 maanden volgehouden.. de mac 3 dagen en toen werd ik helemaal gek
pi_26468951
Ik heb een hele zooi aan bijbaantjes gehad, maar de ergste was toch wel sla snijden bij een bedrijf dat aan mcdonalds levert. Vaak dagen van 10 tot 12 uur, eentonig lopende band werk, extreem domme collega's.
pi_26468996
Mijn baantje in dé garnalenfabriek in Groningen (Heiploeg) was ook extreem kutwerk. De eerste keer dat ik 'Lijn 2' binnenkwam ging ik bijna over mijn nek van de geur, Ik heb wel afwisselend werk gedaan.

Zakken bevroren garnalen uit het water vissen en opensnijden en dan legen in een grote trechter. Ook achter een lopende band, de lelijke (zwarte) garnaaltjes eruit halen. Pallets rondrijden met een pompkar. Doosjes garnalen opstapelen nadat ze een deksel hadden gekregen. Nu ik er zo over nadenk heb ik daar erg veel gedaan, ik kan het me niet eens exact meer herinneren.

Mijn outfit, een wit stoffen overall, wat aan het einde van de dag weggegooid werd, mutsje en laarzen En zo'n dag was van 5 uur 's ochtends tot 5 uur 's middags.

@Dizzee. Ik heb ook jaren geen garnalen gegeten.
pi_26469016
-dubbel-.
  zondag 24 april 2005 @ 11:37:15 #38
14746 k_i_m
Oldbies Automatisering BV.
pi_26469875
quote:
Op zondag 24 april 2005 10:20 schreef Toeps het volgende:
Mijn collega telefoonmensjes waren al ratten, maar de adviseurs waren natuurlijk nog 10 keer zo erg.

Ik heb voor Kirby gewerkt. "Het multifunctionele reinigingsapparaat wat zelfs uw voeten kan masseren!" Ook mensen opbellen. Gewapend met een kopie van een bladzijde uit het telefoonboek werd ik aan het werk gezet. Iedereen was natuurlijk al 10 keer gebeld voordat ik dat nog een keer dunnetjes over ging doen, dus ik ben gedurende mijn hele dienst een keer of 50 goed uitgescholden.

Toen ik klaar was had ik trillende handen en moest ik bijna huilen. Ik heb het maar bij één avond werken gehouden .
In my life
Why do I smile
At people who I'd much rather kick in the eye ?
  zondag 24 april 2005 @ 11:38:46 #39
64387 ioor
be cool!
pi_26469910
voor de bibliotheek boeken sorteren en in het vak stoppen, stom vervelend werk.
hooooi postbode siemen wij vervelen ons dus jij moet iets verzinnen. maar ik heb geen tijd want ik moet werken daarom!
pi_26470079
aan een lopende band, bloembolletjes in grond stoppen. Netjes op een rijtje.
En dat de hele dag lang, ik weet nog wel dat aan het eind van de dag me ogen van links naar rechts gingen terwijl ik het zelf niet door had.
Dat kwam dus door die lopende band waar je de hele dag naar aan het staren ben.
sorry voor al m'n typfouten
  † In Memoriam † zondag 24 april 2005 @ 11:52:09 #41
108371 sinterklaaskapoentje
Wie komt er alle jaren...
pi_26470184
toen ik 14 was moest ik met een vriend een week bij een boer logeren, het was geweldig, veel geleerd enzo, en leuke mensen. alleen dat werk .

die kut koeien tijdens het melken leken alleen mij te schoppen, niet de zoon van de boer of mijn vriend. en daarna mochten we gelijk over naar het stront spuiten . en dan ook nog om 4 uur s'ochtends.
:')
  zondag 24 april 2005 @ 11:58:55 #42
99959 Santjuh
een beetje raar
pi_26470324
Ik heb nog maar 1 baantje gehad, een folderwijk op m'n 15de. Heb het een maand volgehouden want het was in de tijd rond kerst en dan zijn er natuurlijk belachelijk veel folders die je allemaal in die krantjes kunt gaan vouwen .
Maar ja dat valt wel erg mee tegenover de rest hier .
Wat je ook doet, doe alsof het de bedoeling was...
pi_26470336
karren bij albert heijn.
saai en best zwaar werk :S
pi_26470344
quote:
Op zondag 24 april 2005 11:58 schreef Santjuh het volgende:
Ik heb nog maar 1 baantje gehad, een folderwijk op m'n 15de. Heb het een maand volgehouden want het was in de tijd rond kerst en dan zijn er natuurlijk belachelijk veel folders die je allemaal in die krantjes kunt gaan vouwen .
Maar ja dat valt wel erg mee tegenover de rest hier .
Met kerst kan je juist veel verdienen, door die kaartjes "prettige kerstdagen & gelukkig nieuwjaar" En dan je hand ophouden
sorry voor al m'n typfouten
  zondag 24 april 2005 @ 12:00:33 #45
28442 Natalie
Borrelnootje
pi_26470353
Werken als telemarketeer voor een niet nader te noemen kozijnenbedrijf. Mijn God, het werk was klote, de mensen waren klote en het bedrijf btw ook.
(Un)masking for the greater good.
pi_26470585
quote:
Op zondag 24 april 2005 12:00 schreef Natalie het volgende:
Werken als telemarketeer voor een niet nader te noemen kozijnenbedrijf. Mijn God, het werk was klote, de mensen waren klote en het bedrijf btw ook.
Oh, dan hoop ik niet dat ik jou heb afgesnauwd.

"Heeft u interesse in kunststof kozijnen?"
- "Mens, ik woon in een huurhuis!"
  zondag 24 april 2005 @ 12:16:59 #47
108312 stijgende_ster
Yeah Kællingebyvej!!!!
pi_26470642
Ohja, heb ook nog voor een bedrijf van een familielid, krantjes rondgebracht. Het waren 1000 adressen. Moest (aangezien ik met de fiets moest) elke keer 2 km heen en 2 km terug fietsen om een nieuwe lading krantjes te halen. Ik was hier dan vrijdagmiddag en zaterdag van 9u tot 17u mee bezig. Altijd kutweer natuurlijk..
En het betaalde..... 3 (gulden)cent per krantje.
  zondag 24 april 2005 @ 12:23:22 #48
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_26470769
Telemarketing vond ik altijd nog de ergste van de tientallen andere baantjes die ik heb gehad. En die varieerden van bovengenoemd groenteverwerkingsbedrijf, tot de hele dag gefileerde vis in dozen leggen bij 5 graden celcius, tot de hele dag in de brandende zon bollen planten/bollen rooien/tulpenkoppen/bloemen snijden. Bij dat werk kan je verstand op nul, lekker wegdromen of grappen maken met je collega's. Maar telemarketing..het zit gewoon niet in me om zooi aan te smeren en /of mensen voor te liegen.
  zondag 24 april 2005 @ 12:24:01 #49
28442 Natalie
Borrelnootje
pi_26470784
quote:
Op zondag 24 april 2005 12:13 schreef Toeps het volgende:

Heeft diegene je toen verwezen naar de KPN telefoongids om je van die lijsten te laten schrappen?
Zo ja: dan was ik het

Ik was echt niet geschikt voor dat verkoop/aansmeerwerk
  zondag 24 april 2005 @ 12:24:48 #50
13804 MouseOver
Cabdriver from Hell
pi_26470806
Oja, en in een frisdrankfabriek. Een bepaalde verpakkingsmachine liep 2x per uur vast. Het was goedkoper om er een uitzendkracht naast te zetten om hem dan weer aan te slingeren dan om hem te repareren. Dus heb ik in 2 dagen tijd 240.000 liter cola langs zien komen. Toen werd ik naar een andere post overgeplaatst. Ik zag ze 's nachts letterlijk nog

Wat een kutbaantjes komen hier trouwens langs.
Vampire Romance O+
  zondag 24 april 2005 @ 12:54:14 #51
34721 BrauN
U HAV EIGHTS LOLZ!!!11!!
pi_26471372
Ik denk in een ver verleden ergens bonen plukken op een akker... Per geplukt kistje kreeg je 1 gulden en 50 cent.

Ik ging daar ook altijd zo lang mogelijk op de plee zitten schijten, om de tijd te doden. Kwam die kutboer altijd naar de plee gelopen om te roepen dat ik wat sneller moest schijten.

Tegenwoordig heb ik een job die veel mensen ook kut zouden vinden, maar ik vind het geweldig. Ik werk parttime als orderpicker in een vrieshuis (zeg maar een diepvriesmagazijn) en rij zodoende de ganse dag met een pallettruck door dat vrieshuis en stapel dozen frikandellen, ijs, friet, vlees, brood, etc. op een pallet. Oh ja, -22 graden Celsius.
pi_26471451
Prachtig om te zien wat voor een werk er bestaat
pi_26471883
quote:
Op zondag 24 april 2005 12:54 schreef BrauN het volgende:

Tegenwoordig heb ik een job die veel mensen ook kut zouden vinden, maar ik vind het geweldig. Ik werk parttime als orderpicker in een vrieshuis (zeg maar een diepvriesmagazijn) en rij zodoende de ganse dag met een pallettruck door dat vrieshuis en stapel dozen frikandellen, ijs, friet, vlees, brood, etc. op een pallet. Oh ja, -22 graden Celsius.
Wat is daar zo leuk aan dan?
  zondag 24 april 2005 @ 13:31:20 #54
17568 GizartFRL
Ik ben jarig!
pi_26472199
Mijn eerste vakantiebaantje; bij een scheepswerf. Als de boten het water ingaan glijden ze op een soort metalen constructies het water in. Deze wordne van te voren ingesmeerd met lagen vet.
Zodra de boot in he twater ligt moeten die dingen weer vetvrij gemaakt worden, omdat het anders aankoekt en dan de volgende keer te stroef is.
Stel je even voor dat je een glijbaan van 25 meter lengte en 50 cm breedte schoon moet maken met een plamuurmes. En dan keer 25.

Kantinebaas kwam zelfs naar ons toe met de mededeling dat de overalls wel even uit moesten in de kantie aangezien hij ons er anders neit in zou laten.

Aan de andere kant, twas mooi weer en het was buiten dus zo erg was he took weer niet.
"Charlotte Muis is een dief en heel Nederland weet het nu"
  zondag 24 april 2005 @ 13:36:32 #55
34721 BrauN
U HAV EIGHTS LOLZ!!!11!!
pi_26472323
quote:
Op zondag 24 april 2005 13:18 schreef Toeps het volgende:

[..]

Wat is daar zo leuk aan dan?
Ik vind het gewoon puik om naast mijn studie gewoon lekker dom werk te doen. Met je handen werken, sjouwen, rondrijden, etc. Verder is het een bedrijf waar een familiaire ( ) sfeer hangt en ik kan altijd erg lachen met/om mijn collega's.

En verder... we dragen uiteraard wel speciale werkkledij, lekker warme werkschoenen, muts, sjaal, handschoenen en dergelijke, maar na 2 uur werken krijg je toch wel koude vingertoppen. Dus heel vaak pauze houden, wat ook niet verkeerd is.

We ontvangen trouwens ook koudetoeslag, op ons uurloon.
  zondag 24 april 2005 @ 14:20:00 #56
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_26473389
Metaalafval sorteren op recyclebaar materiaal. Er zaten van die leuke scherpe stukken aan, nog nooit zo veel mijn handen opengehaald.
pi_26474963
quote:
Op zondag 24 april 2005 14:20 schreef Alicey het volgende:
Metaalafval sorteren op recyclebaar materiaal. Er zaten van die leuke scherpe stukken aan, nog nooit zo veel mijn handen opengehaald.
Ik heb wel eens gehoord dat je daar veel geld kunt vinden, klopt dat? Of was dat bij jouw werk niet zo?
  zondag 24 april 2005 @ 15:34:50 #58
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_26475164
quote:
Op zondag 24 april 2005 15:27 schreef Toeps het volgende:

[..]

Ik heb wel eens gehoord dat je daar veel geld kunt vinden, klopt dat? Of was dat bij jouw werk niet zo?
Het was een vakantiebaantje tegen minimumjeugdloon. Of je er veel geld in kunt verdienen weet ik niet, ik heb toch wel werk nodig waar nadenken een beetje nodig is.
pi_26475231
quote:
Op zondag 24 april 2005 15:34 schreef Alicey het volgende:

[..]

Het was een vakantiebaantje tegen minimumjeugdloon. Of je er veel geld in kunt verdienen weet ik niet, ik heb toch wel werk nodig waar nadenken een beetje nodig is.
Nee, vinden.

Ik had wel eens op tv gezien (bij klokhuis ofzo, over recycling) dat tussen al dat oud metaal ook muntjes zitten.
  zondag 24 april 2005 @ 15:39:00 #60
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_26475276
quote:
Op zondag 24 april 2005 15:37 schreef Toeps het volgende:

[..]

Nee, vinden.

Ik had wel eens op tv gezien (bij klokhuis ofzo, over recycling) dat tussen al dat oud metaal ook muntjes zitten.
Het was daar metaal uit een productieomgeving, en daar zaten geen oude muntjes of andere soortgelijke dingen tussen.
pi_26475429
quote:
Op zondag 24 april 2005 15:39 schreef Alicey het volgende:

[..]

Het was daar metaal uit een productieomgeving, en daar zaten geen oude muntjes of andere soortgelijke dingen tussen.
He jammer.
  zondag 24 april 2005 @ 16:01:58 #62
15869 gr8w8
Better by design.
pi_26475868
Groene stroom van Shell verkopen op een tankstation.
Welkom bij de V&D der webfora.
pi_26476452
werken op een meubelfabriekje bij een leverancier van mijn oom. "Daar staat 2 kuub hout, zaag die maar op x*x, daarna stel je die machine in op mal x en frees je ze allemaal, daarna de schuurmachine instellen en schuren, ik ben om 5 uur weer thuis...
Stond ik dan als 18jarige in mijn eentje in een fabriek van iemand anders terwijl ik die machines ook maar half kende. Wanneer er dus iets verkeerd ging met zo'n machine flipte ik em helemaal omdat ik ook niet helemaal wist wat er dan moest worden gedaan. Gelukkig betaalde het wel redelijk.
Vroegah was alles beter, zelfs fok O-)
  zondag 24 april 2005 @ 16:28:10 #64
101723 LePenseur
*kraak* *kraak*
pi_26476606
Komkommersplukken in de zomer , toen ik 14 was voor ongeveer een kleine fl4,- per uur.
Lekker in de zomer, als het buiten al 32 graden is in een kas werken is ideaal. Met een paar vrienden is het echt een topbaantje.
Ik heb me helemaal scheel gegeten aan de komkommers daar. Ik het begin zij die baas nog die ons aannam; ''ja dat eten is in het begin leuk, maar na een week komen ze je oren uit''. Nou echt niet, ik at er elke dag minstens 8.
En je wordt creatief van komkommers he? Wisten jullie dat als de twee kontjes van een verse komkommers afsnijdt en je met je mesje het vruchtvlees een beetje los purt, je een ideale blaaspijp voor handen hebt? Hilarisch uiteraard.
Komkommers gooien doet het ook altijd goed. Je werkt in van die eindeloze rechte banen en als je dan een goede torpedokomkommer hebt gevonden dan kun je die heerlijk door die hele kassen gooien, dwars door alle planten totdat je *KLAP* *Auwwww* hoort. Mooie tijden.

Dus vrienden, zeg je school maar op. Komkommersplukken is een baan met perspectieven en je hebt geen significantie vooropleiding nodig. Olée
If your havin' girl problems i feel bad for you son,,,
I got 99 problems but a bitch ain't one!
Feauteau Bouque
  zondag 24 april 2005 @ 16:32:59 #65
49096 cosmick
Les Yeux Orange
pi_26476704
Ongetwijfeld vakantiewerk bij de Golden Wonder / Remia in Zwolle.

Gaddamn wat een hel. De hele dag dampend hete ketchup, curry en mayo tappen in plastic emmers.
pi_26476815
Appel plukken, me baas was een vette racist. Er werkte ook een Afrikaan die werd alleen maar uitgescholden en zo. Echt achtelijk.
Xbox Live: koenpijl
  zondag 24 april 2005 @ 16:39:14 #67
25794 Detroit
Per aspera ad astra
pi_26476838
Soort van wanden (darmwanden ofzo?) in een ijzeren bak leggen waar dan vervolgens pate in gegoten werd. Bijzonder misselijkmakend. Wederom een baan die je een levenslange aversie jegens een bepaalde etenswaar laat houden.
So, if you're frightened of dying and... and you're holding on, you'll see devils tearing your life away. But if you've made your peace, then the devils are really angels...
pi_26476853
Schuren van die grote kraanmachines

Kutbaas, en ging elke dag helemaal geel naar huis van al dat verstof(in een auto val je nog niet zo erg op, maar op de fiets )
Een juichtoon da-vre langs de velden
Voor ons dierbaar rood en wit > ajax.nl
pi_26477091
quote:
Op zondag 24 april 2005 16:28 schreef LePenseur het volgende:
Komkommersplukken in de zomer , toen ik 14 was voor ongeveer een kleine fl4,- per uur.
Lekker in de zomer, als het buiten al 32 graden is in een kas werken is ideaal. Met een paar vrienden is het echt een topbaantje.
Ik heb me helemaal scheel gegeten aan de komkommers daar. Ik het begin zij die baas nog die ons aannam; ''ja dat eten is in het begin leuk, maar na een week komen ze je oren uit''. Nou echt niet, ik at er elke dag minstens 8.
En je wordt creatief van komkommers he? Wisten jullie dat als de twee kontjes van een verse komkommers afsnijdt en je met je mesje het vruchtvlees een beetje los purt, je een ideale blaaspijp voor handen hebt? Hilarisch uiteraard.
Komkommers gooien doet het ook altijd goed. Je werkt in van die eindeloze rechte banen en als je dan een goede torpedokomkommer hebt gevonden dan kun je die heerlijk door die hele kassen gooien, dwars door alle planten totdat je *KLAP* *Auwwww* hoort. Mooie tijden.

Dus vrienden, zeg je school maar op. Komkommersplukken is een baan met perspectieven en je hebt geen significantie vooropleiding nodig. Olée
Zo iets heb ik ook gedaan, maar dan met tomaten. Is ook erg leuk. Het plaatje wat je in je hoofd hebt van de mooie ronde tomaat in de tomatensoep verdwijnt echter al snel, men, wat zijn er veel mismaakte tomaten. Siamezen, tomaten met een raar uitsteekseltje, drielingtomaten met een gat in de onderkant, overmatig grote tomaten... Die gingen uiteraard in een aparte bak, voor de soep, ketchup en puree. De rotte tomaten stampten we gewoon fijn.
  zondag 24 april 2005 @ 17:14:43 #70
108312 stijgende_ster
Yeah Kællingebyvej!!!!
pi_26477760
quote:
Op zondag 24 april 2005 16:01 schreef gr8w8 het volgende:
Groene stroom van Shell verkopen op een tankstation.
Stroom van Shell op een tankstation?
pi_26477766
In de afwaskeuken van het ziekenhuis. Ik was een tenger meisje van 15.
Ik mocht de hele dag de etensresten van zieke mensen van hun borden schrapen, daarna de borden en loeizware pannen in de vaatwasser zetten en alles weer opruimen. Het was er warm en het stonk.
Verder moest ik bij het bereiden van de maaltijden aan het eind van de lopende band staan en de deksels op de borden zetten en vervolgens de borden op karren. Uiteraard was ik langzaam, het was mijn eerste dag. En dan liep het allemaal weer stil door mij . Dan begonnen de andere medewerkers te foeteren: "Zet maar weer stil die band!"

Daarnaast was er een handtastelijk keukenhoofd, dus ik had het na één dag al bekeken.
pi_26477796
quote:
Op zondag 24 april 2005 16:21 schreef Realzm het volgende:

Stond ik dan als 18jarige in mijn eentje in een fabriek van iemand anders terwijl ik die machines ook maar half kende.
Kzou allang blij zijn dat ik m'n vingers nog had aan het einde van de dag.

Ergste baantje: eierverwerkingsbedrijf. Hele vrachtwagens gevuld met eierdozen (6x6x6) leeghalen en eierdozen op de lopende band zetten. Was vooral kut met heet weer, omdat de eerste 2-3 bakken dan net wel of net niet verrot waren. En dat voor f 3.54 per uur.

Mooiste baantje: studentenflat leegruimen. Overgebleven inventaris via de kortste weg van 6 hoog in een container gooien.

[ Bericht 13% gewijzigd door joshus_cat op 24-04-2005 17:57:01 ]
pi_26478657
quote:
Op zondag 24 april 2005 17:14 schreef stijgende_ster het volgende:

[..]

Stroom van Shell op een tankstation?
Neeh, groene stroom.
pi_26479319
Ik heb in 1987 cement ingezakt als uitzendbaantje (17 jaar). Ik moest een zak waar 50 kg cement in kon over de machine schuiven en op een groene knop drukken. Dan vulde de zak met cement en werd ie op een lopende band 'geschopt/gelanceerd'. Even later werd de machine omgesteld op 25kg zakken, maar omdat die zakken lichter waren en van een hogere positie op de band flikkerden, moest je die zakken ff opvangen. Dus ik stond klaar in de houding om die eerste zak op te vangen.... had die pauper die daar al jaren werkte de machine wat te ruim afgesteld. Gevolg: Zak sprong en ik zat onder de cement troep. Dat opvangen was trouwens ook niet cool....

2 dagen volgehouden (was ook nog tijdens m'n hooikoortsperiode waar toen nog niet van die pillen tegen waren die nu wel helpen) en toen gezegd dat ik dit niet meer wilde doen.

[ Bericht 0% gewijzigd door woooohaa op 24-04-2005 18:23:17 ]
  zondag 24 april 2005 @ 18:21:03 #75
108312 stijgende_ster
Yeah Kællingebyvej!!!!
pi_26479398
quote:
Op zondag 24 april 2005 17:49 schreef skiczukie het volgende:

[..]

Neeh, groene stroom.
Ook goed, dan nog.
  zondag 24 april 2005 @ 18:42:46 #76
24184 speedfreakssj
Bryan Adams- Run to you :9~
pi_26479879
bij een klote bedrijf PC's in elkaarbscroeven met 6ehands onderdelen die 10 jaar oud waren ofzo.
XP op een P2450 zetten en zo.
en dan met 128MB SDram op 100! MGHZ
En dan nog ontslagen worden omdat je niet mag zeggen dat die kankerallochtonen daar (da waren het ook allemaal) crimineel waren.
even ter verduidelijking, je kon er wapens kopen van welke allochtoon dan ook. van automatische messen (Microtech HALO III en II types) tot Walther PPK's met demper en JHP munitie.
en natuurlijk veeeeel telefoontjes.
en je PC was na de pauze weer leeg omdat jij WEL de moeite nam dingen te testen en ze DAN pas in te bouwen.

verder bij de appie vakkenvullen met een lul van een baas die volgens mij de baas van appie piute voor het slapen gaa. AH voor en AH na, en uitgescholden worden omdat je eens rustig je werk deed en geen 45 verakkingen per uur deed. je had dus zeg maar iets meer dan een minuut voor een grootverakking koekjes, grootverpakking chips en weet ik veel wat. en dan ng allemaal zo'n GROTE appie waar je dus zo een paar minuten staat te zoeken waar het moet liggen.
pi_26480078
Al het vele werk wat ik heb gedaan ( )
-Vakkenvullen met een stel van gehandicapte VMBO'rs
-Zwart werken bij een bedrijf wat tuinzooi verkocht Hele dag stenen zoeken in een berg zand is nou iets wat je graag doet .
-Snoep inpakken tussen de allochtonen en weduwe's

Werken ligt mij niet echt
I'm sick of all this pooping stuff i'm getting my buttcheeks pierced together .
  zondag 24 april 2005 @ 19:00:01 #78
1316 PLAE@
Founded by fuckers
pi_26480267
Kazen van 30 kilo op een lopende band flikkeren zodat er geraspte kaas van gemaakt kon worden en dan 2 op elkaar bij een tempo dat voor mij als 16-jarig ventje niet te doen was
  zondag 24 april 2005 @ 19:04:45 #79
101884 PeRi
Allons-y!
pi_26480368
quote:
Ik denk in een ver verleden ergens bonen plukken op een akker... Per geplukt kistje kreeg je 1 gulden en 50 cent.

Ik ging daar ook altijd zo lang mogelijk op de plee zitten schijten, om de tijd te doden. Kwam die kutboer altijd naar de plee gelopen om te roepen dat ik wat sneller moest schijten.

Op de Katsbochten?
Whatever I want.
  zondag 24 april 2005 @ 19:06:40 #80
1316 PLAE@
Founded by fuckers
pi_26480409
quote:
Dat zou ik dolgraag willen doen.
Verdiend harstikke goed toch?!!
  zondag 24 april 2005 @ 19:09:45 #81
109065 sungaMsunitraM
Fancybox is not a function
pi_26480478
Meteropnemer
De hele dag buiten lopen (eind december dus ) en dan steeds weer naar binnen, lekker verkouden worden dus, iedere keer bukken / hurken / knielen voor die gasmeter dus vet zere rug / knieën en het betaalde nog vreselijk slecht ook
Op donderdag 28 augustus 2008 14:34 schreef Breathtaking het volgende:
:9~
pi_26480526
Ik zou verleden jaar aan de slag gaan als chauffeur voor een stomerij die textiel behandeld na brandschade.
Lekker relax de hele dag door de Benelux rijden om spullen te halen en te bezorgen.
Dit ging een maand of twee goed maar toen namen de werzaamheden af.
Waar ik bang voor was gebeurde, voor ik het wist stond ik achter een pers in een hal vol
allochtonen medelanders en huisvrouwen spijkerbroeken in de plooi te persen.
Na anderhalve maand vol ergernis en frustratie ben ik weg gegaan.
  zondag 24 april 2005 @ 19:18:56 #83
34721 BrauN
U HAV EIGHTS LOLZ!!!11!!
pi_26480687
quote:
Op zondag 24 april 2005 19:04 schreef PeRi het volgende:

[..]

Op de Katsbochten?
Neen.
quote:
Op zondag 24 april 2005 19:06 schreef PLAE@ het volgende:

[..]

Dat zou ik dolgraag willen doen.
Verdiend harstikke goed toch?!!
Whehe, dolgraag zegt ie.

En het verdient niet extreem goed hoor... gewoon iets meer dan het minimumloon en dan die koudetoeslag erbij. Dat is ook maar net 40 cent per uur... dus valt ook mee. Maar toch, alle kleine beetjes helpen.
pi_26480753
Ow ja ik heb ook nog bijna een jaar krantjes bezorgt van die plaatselijke weekbladen enzo. Op woendag Almelo's weekblad en dan op donderdag autoweek. Ik denk ik doe dat gewoon samen op vrijdag. Nou ik kreeg elke week wel gezeik van de verschillende oudjes die hun krantje op woensdag willen hebben voor de aanbiedingen van de Aldi . Stug doorgedaan(gewoon op vrijdag blijven bezorgen) tot na de kerst ik in de waan veel geld te krijgen. Dus niet bijna bij elke deur waar ik aanbelde dat gezeik dat ik het spul te laat bezorgde. Ben er halverwege maar mee opgehouden.
Dat ik het nog een jaar heb volgehouden is een wonder.
  zondag 24 april 2005 @ 19:32:29 #85
106431 sigvard
Fly me to the moon and...
pi_26480984
Toen ik 16 was in de melkfabriek (nee niet in een koe, melkproduktenfabriek dus eerder ), dozen nieten, pakken van de band halen, kratten van de band halen. Was nog niet uitgegroeid, dus of het slim was... (auw, mijn rug). Maaruit eindelijk niets aan overgehouden en het betaalde onwaarschijnlijk goed.

Daarna een paar jaar zaterdagwerk als postbode, maar dat was niet kloterig, eerder leuk: een paar uur sorteren en een paar uur mensen blij maken met hun post (afgezien van de grappen over de blauwe enveloppen natuurlijk ( "nou, neem die maar weer mee hoor! Hahaha !!!11een!!! ." )).
...let me play among the stars...
  zondag 24 april 2005 @ 19:45:39 #86
13804 MouseOver
Cabdriver from Hell
pi_26481305
quote:
Op zondag 24 april 2005 19:00 schreef PLAE@ het volgende:

Kazen van 30 kilo op een lopende band flikkeren zodat er geraspte kaas van gemaakt kon worden en dan 2 op elkaar bij een tempo dat voor mij als 16-jarig ventje niet te doen was
Maken ze dat van hele kazen
Vampire Romance O+
pi_26481389
quote:
Op zondag 24 april 2005 19:22 schreef Remzz het volgende:
Stug doorgedaan(gewoon op vrijdag blijven bezorgen) tot na de kerst ik in de waan veel geld te krijgen. Dus niet bijna bij elke deur waar ik aanbelde dat gezeik dat ik het spul te laat bezorgde.
Eigenlijk vinnik lui die huis-aan-huis blaadjes rondbrengen die om geld komen bedelen met nieuwjaar sowieso paupers. Ik heb toch niet gevraagd om die zooi?

(voor een krant waar ik op geabonneerd ben ligt 't anders: als die iedere dag voor 7 uur 's morgens onbeschadigd en droog in m'n brievenbus ligt, dan is me dat best wat waard.)
pi_26481437
quote:
Op zondag 24 april 2005 19:48 schreef joshus_cat het volgende:

[..]

Eigenlijk vinnik lui van huis-aan-huis blaadjes die om geld komen bedelen met nieuwjaar sowieso paupers. Ik heb toch niet gevraagd om die zooi?

(voor een krant waar ik op geabonneerd ben ligt 't anders: als die iedere dag voor 7 uur 's morgens onbeschadigd en droog in m'n brievenbus ligt, dan is me dat best wat waard.)
Ach ja hier komt tegenwoordig zelfs de reclame langs met kaartjes.
Maar idd ik zou denk ik ook geen geld geven aan dat volk dat die krantjes rond brengt.
  zondag 24 april 2005 @ 19:57:51 #89
4283 nietzman
Geen zin meer.
pi_26481624
Ik heb hoekjes van bijbels gerond. Heb na vijf minuten m'n vingers maar onder die pers gedouwd zodat ik het de rest van mijn loopbaan niet meer hoefde te doen.
Ik ga naar huis.
  zondag 24 april 2005 @ 20:58:40 #90
49096 cosmick
Les Yeux Orange
pi_26483091
quote:
Op zondag 24 april 2005 19:57 schreef nietzman het volgende:
Ik heb hoekjes van bijbels gerond. Heb na vijf minuten m'n vingers maar onder die pers gedouwd zodat ik het de rest van mijn loopbaan niet meer hoefde te doen.
  zondag 24 april 2005 @ 20:59:49 #91
55330 ennuik
Stockholm boppe!
pi_26483116
Ergste baantje? Heb een boel rottige, stomme baantjes gehad maar de ergste was zonder twijfel broodjes "smeren" aan de lopende band.

Had wat goed te maken met uitzendbureau en werd gevraagd een middag "broodjes te smeren". Die voorverpakte broodjes die je vooral bij benzinepompen tegen komt. Vre-se-lijk, vooral de broodjes Gezond. Ik was "baas" over de ei en moest zorgen dat in elk broodje één plakje ei terecht kwam. Ei plakte aan elkaar en dus miste ik meerdere broodjes. Zodra Miep van eindcontrole dit in de gaten had, gooide ze broodjes terug terwijl ze weinig discreet "EI" schreeuwde...
  zondag 24 april 2005 @ 21:09:38 #92
13211 MSXUser
Irritant figuur...
pi_26483415
Als ik het allemaal zo lees valt mijn kloterigste baantje echt in het niet.
De mijne: Dag in, dag uit kabels op lengte knippen en coderen voor o.a. zonnehemels, noodstroomvoorzieningen, enz. Dat werk heb ik ongeveer 5 maanden volgehouden, toen kon ik gelukkig bij een ander bedrijf aan de slag.
Ohja, het betaalde overigens ook enorm slecht, maar alles beter dan een uitkering. Kreeg kond de 1500 gulden (zo'n 680 euro) per maand voor 36 uur... en ik was in die tijd 25 jaar.
If electricity comes from electrons, does morality come from morons?
pi_26483651
quote:
Op zondag 24 april 2005 19:22 schreef Remzz het volgende:
Ow ja ik heb ook nog bijna een jaar krantjes bezorgt van die plaatselijke weekbladen enzo. Op woendag Almelo's weekblad en dan op donderdag autoweek. Ik denk ik doe dat gewoon samen op vrijdag. Nou ik kreeg elke week wel gezeik van de verschillende oudjes die hun krantje op woensdag willen hebben voor de aanbiedingen van de Aldi . Stug doorgedaan(gewoon op vrijdag blijven bezorgen) tot na de kerst ik in de waan veel geld te krijgen. Dus niet bijna bij elke deur waar ik aanbelde dat gezeik dat ik het spul te laat bezorgde. Ben er halverwege maar mee opgehouden.
Dat ik het nog een jaar heb volgehouden is een wonder.
Ja, ik kreeg 'm ook nooit op tijd
Hehe, ik heb toen nog gewerkt bij croissanterie la Fontaine op 't Marktplein. Ik moest alle smerige borden enzo in de vaatwasmachine zetten en toen het schoon was, naar voren brengen.
Ging wel behoorlijk snel. De afwas was naast de wc's, dus je zag er nog wel 's leuke dames. Al had ik daar op die leeftijd nog niet echt oog voor.
pi_26483812
quote:
Op zondag 24 april 2005 19:57 schreef nietzman het volgende:

Maar dat was het ergste?
  zondag 24 april 2005 @ 21:30:36 #95
4283 nietzman
Geen zin meer.
pi_26484015
quote:
Op zondag 24 april 2005 21:23 schreef skiczukie het volgende:

Maar dat was het ergste?
Een hele nachtdienst samen met een André Hazes-immitator bij een drukpers staan om katernen van een Zuid-Afrikaanse Bijbel uit een drukpers te rukken is ook niet alles. Vooral niet als Radio Nationaal zonodig aan moet met de volumeknop vol open.
Ik ga naar huis.
pi_26484351
quote:
Op zondag 24 april 2005 21:18 schreef _Denker het volgende:

[..]

Ja, ik kreeg 'm ook nooit op tijd
Hehe, ik heb toen nog gewerkt bij croissanterie la Fontaine op 't Marktplein. Ik moest alle smerige borden enzo in de vaatwasmachine zetten en toen het schoon was, naar voren brengen.
Ging wel behoorlijk snel. De afwas was naast de wc's, dus je zag er nog wel 's leuke dames. Al had ik daar op die leeftijd nog niet echt oog voor.
Ah daarom waren mijn borden altijd smerig
Is dat waar nu delifrance zit?
  zondag 24 april 2005 @ 21:56:53 #97
96922 Public_NME
Come on you Whites!
pi_26484783
Mijn ergste baantje is denk ik dat we buxus plantjes aan de lopende band moesten poten. Er kwam zeg maar een bakkie met aarde langs en eentje moest met zijn blote handen gaatjes prikken en de andere stekjes erin stoppen. Ik heb ook nog van die zakken met een kuub aarde in die machine geschept. (die bakjes gingen zeg maar onder een soort van machine door en daar werden ze gevuld)
Dit alles vond plaats in een hartje zomer, kas had nog geen kalk op de ramen dus het was echt 35 graden binnen.
Werkte er met 3 vrienden, en je begrijpt het al: na 2 dagen begonnen de stekjes over en weer te vliegen.

Beste baantje was denk ik bij de Dirk vd Broek; vakkenvullen. Het werk was saai, maar na sluitingstijd was het echt strak. Keiharde muziek op en werkte er met mijn 10 allerbeste vrienden van het voetbalteam. Stonden altijd minimaal 3 kratjes koud, en gingen na het werk altijd chips halen, boekies lezen en mensen extern bellen over de intercom. Nog nooit zoveel gelachen op het werk. (en ook nog nooit zo vaak dronken naar huis gegaan van het werk)
The black and white you'll never pass, stick yer blue flag up yer arse!
'They know on the Continent that European football without the English is like a hot dog without the mustard' Sir Bobby Charlton
  zondag 24 april 2005 @ 22:01:30 #98
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_26484901
quote:
Op zondag 24 april 2005 18:42 schreef speedfreakssj het volgende:
bij een klote bedrijf PC's in elkaarbscroeven met 6ehands onderdelen die 10 jaar oud waren ofzo.
XP op een P2450 zetten en zo.
en dan met 128MB SDram op 100! MGHZ
En dan nog ontslagen worden omdat je niet mag zeggen dat die kankerallochtonen daar (da waren het ook allemaal) crimineel waren.
even ter verduidelijking, je kon er wapens kopen van welke allochtoon dan ook. van automatische messen (Microtech HALO III en II types) tot Walther PPK's met demper en JHP munitie.
en natuurlijk veeeeel telefoontjes.
en je PC was na de pauze weer leeg omdat jij WEL de moeite nam dingen te testen en ze DAN pas in te bouwen.

verder bij de appie vakkenvullen met een lul van een baas die volgens mij de baas van appie piute voor het slapen gaa. AH voor en AH na, en uitgescholden worden omdat je eens rustig je werk deed en geen 45 verakkingen per uur deed. je had dus zeg maar iets meer dan een minuut voor een grootverakking koekjes, grootverpakking chips en weet ik veel wat. en dan ng allemaal zo'n GROTE appie waar je dus zo een paar minuten staat te zoeken waar het moet liggen.
Jeetje, wat heb jij een kut leven als ik dit zo lees
Krekker is de bom!
  zondag 24 april 2005 @ 22:05:22 #99
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_26484997
quote:
Op zondag 24 april 2005 19:09 schreef sungaMsunitraM het volgende:
Meteropnemer
De hele dag buiten lopen (eind december dus ) en dan steeds weer naar binnen, lekker verkouden worden dus, iedere keer bukken / hurken / knielen voor die gasmeter dus vet zere rug / knieën en het betaalde nog vreselijk slecht ook
Heb ik ook ooit gedaan voor twee dagen. Was best leuk werk vond ik toen. Maar ja, het was toen ook iets warmer dan de in periode dat jij het deed .
Krekker is de bom!
pi_26489706
Jaar of 4 geleden gekozen om van studie te switchen en ik had daardoor 3 maanden 'vakantie'. Omdat ik toch geld wilde verdienen ben ik via uitzendbureau bij groenteinpakbedrijf terecht gekomen. S'ochtends om half 7 beginnen tot 4 uur, koud binnen, collega's die niets te melden hadden (allochtone vrouwen van 40+ en mensen die 25-jaar hetzelfde werk doen (bloemkoelen doorsnijden). Iedereen had zijn vaste plek in de kantine en de baas was een lul. Ik moest met 2 andere mensen zakjes groente in kratten doen, prei snijden.
Het was erger dan ik het nu omschrijf, na het einde van de dag is de kou helemaal in de lichaam getrokken en zijn je ogen geirriteerd door die scherpe prei & ui lucht. Vanaf dag 1 begon ik al de dagen af te tellen, stoppen was geen optie want een andere baan was het werken bij EMI en dat scheen nog erger te zijn. Ow ja, en de muziek die ze daar draaide maakte het helemaal erg.... skyradio ofzo en echt 100 keer Shania Twain langs. En het kwam echt amper boven het lawaai van die machines uit. Dan weet je dus ook meteen weer waarom je wil studeren
  maandag 25 april 2005 @ 02:40:13 #101
1316 PLAE@
Founded by fuckers
pi_26489717
quote:
Op zondag 24 april 2005 19:18 schreef BrauN het volgende:
Whehe, dolgraag zegt ie.
En het verdient niet extreem goed hoor... gewoon iets meer dan het minimumloon en dan die koudetoeslag erbij. Dat is ook maar net 40 cent per uur... dus valt ook mee. Maar toch, alle kleine beetjes helpen.
Hier bij Christian en Salvesen anders wel. Iets va 4 euro boven het minimumloon

Werk jij blijkbaar bij het verkeerde bedrijf
quote:
Op zondag 24 april 2005 19:45 schreef MouseOver het volgende:
Maken ze dat van hele kazen
Nee niet van die mooie ronde kazen
Het waren meer blokken van 70x40x20cm ofzo. Echt grote brokken dus. Volgens mij een soort afvalkaas. Erg vaag.
pi_26489934
Mijn eerste dag werken was verschrikkelijk.
Ik werd 14 en ging via Randstad werken op de bloemenveiling, samen met mijn nichtje.
Daar moesten we rozen op de lopende band leggen.
Echt erg, er staan daar een stuk of 20 lopende banden en daar staan weer 20 vrouwen aan en aan het uiteinde een stuk of 4 die de bloemen in kratten deed ofzo.

We mochten al niet naast elkaar werken, wat ik dus al heel flauw vond.
Kreeg plastic handschoentjes, terwijl alle vrouwen echte werkhandschoenen aanhadden. ( die hadden ze zelf maar aangeschaft)

Je krijgt dan een hele berg rozen voor je neus en daar moest je dan meestal 7 rozen vanaf pakken, bladeren vanaf halen, elastiekje omdoen en achter je op de lopende band leggen.
Kwamen steeds die mensen terug dat het niet goed was, of t elangzaam ging, heel zeikerig.

In de kantine ging je zitten en werd je weer afgesnauwd dat het plekje al bezet is, want ze hebben daar vaste plekken. het bekende skyradio aan de hele dag...en we moesten tot 6 uur blijven!
Dus 12 uur op een dag werken op je 14e!

Ik had helaas niet het lef om halverwege de dag te stoppen, maar heb vriendelijk verteld dat ik de dag erna niet meer terug zou komen. Werden ze nog boos ook!
  maandag 25 april 2005 @ 04:05:33 #103
82814 BBQ-kip
never say no to panda!
pi_26490200
Ik heb een maandje in het weekend in een serviceflat voor rijke kakkers gewerkt in de keuken.
De "kok" had echt een IQ onder de 70... hij maakte het eten en wij mochten dat dan in metalen pannetjes scheppen met tuinhandschoenen aan. En dan goot je dus altijd wel een keer kokende soep over je betuinhandschoende hand
Dan de pannetjes naar de bewoners brengen, waarbij je altijd commentaar kreeg dat het eten er niet snel genoeg was
Dan na een half uur weer de pannetjes ophalen, als het briefje met de naam van de bewoner niet eruit was gehaald was er kans op een dooie, dus even aanbellen of het niet een foutje is (weer commentaar natuurlijk dat je durft aan te bellen).
Vervolgens fijn de pannetjes afspoelen met gloeiend heet water en continue je poten branden aan de pannetjes e.d. die uit de vaatwasser kwamen
Wat een baggerbaan zeg!
Hierna gelukkig alleen maar leuke baantjes gehad
Kip, het meest veelzijjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjdige stukje kaas, panda!
  maandag 25 april 2005 @ 09:07:11 #104
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_26491256
quote:
Op maandag 25 april 2005 03:14 schreef Troeta het volgende:
en we moesten tot 6 uur blijven!
Dus 12 uur op een dag werken op je 14e!

Ik had helaas niet het lef om halverwege de dag te stoppen, maar heb vriendelijk verteld dat ik de dag erna niet meer terug zou komen. Werden ze nog boos ook!
Had je Randstad moeten aangeven.

Of is het alweer zo lang geleden dat de Arbeidstijdenwet toen wat flexibeler was mbt kinderen?
quote:
Kinderen vanaf 14 jaar

Naast de soorten werk die kinderen vanaf hun 13de al mogen doen, mogen ze vanaf hun 14de ook hulparbeid van lichte aard verrichten in het kader van het onderwijs. Dat mag echter alleen wanneer er een zogenoemde `stageovereenkomst' is gesloten, of wanneer burgemeester en wethouders een verzoek tot vervangende leerplicht hebben goedgekeurd. Een stageovereenkomst moet ook ondertekend worden door de ouder/verzorger van het kind.
Als een kind werkt in het kader van een stage of vervangende leerplicht, dan mag hij of zij in diezelfde week (of weken) geen ander werk verrichten.

Kinderen vanaf 14 jaar met stageovereenkomst:

minimum dagelijkse rust: 14 uur
in elk geval tussen: 19.00 - 08.00 uur
maximum arbeidstijd per dag: 7 uur
maximum arbeidstijd per week: 35 uur
pauze bij werktijd van meer dan 4,5 uur: half uur aaneengesloten
zondagsarbeid: nee

http://home.szw.nl/navigatie/rubriek/dsp_rubriek.cfm?link_id=2161&doctype_id=15
Krekker is de bom!
  maandag 25 april 2005 @ 09:16:43 #105
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_26491377
moeilijk kiezen, maar de slechtste herinneringen heb ik toch wel aan een baantje wat ik m'n studententijd had, bot gezegd, lijkenwasser, iets minder bot gezegd, mensen die overleden waren nog enigzins opknappen voor de opbaring, maar ja soms ging dat niet meer, bepaalde beelden van een meisje wat onder een vrachtwagen was gekomen een vent die zichzelf helemaal lek had gestoken met een mes, die komen nu een jaar of 15 later af en toe nog steeds naar boven...
Klonk is alleen Klonk als er Klonk op staat
  maandag 25 april 2005 @ 09:22:11 #106
82548 ch0c0
* extra nuts *
pi_26491459
quote:
Op maandag 25 april 2005 09:16 schreef Klonk het volgende:
moeilijk kiezen, maar de slechtste herinneringen heb ik toch wel aan een baantje wat ik m'n studententijd had, bot gezegd, lijkenwasser, iets minder bot gezegd, mensen die overleden waren nog enigzins opknappen voor de opbaring, maar ja soms ging dat niet meer, bepaalde beelden van een meisje wat onder een vrachtwagen was gekomen een vent die zichzelf helemaal lek had gestoken met een mes, die komen nu een jaar of 15 later af en toe nog steeds naar boven...
Hoe kom je erbij om aan zo'n baan te beginnen, vraag ik me dan af Net als werken in een slachterij of iets dergelijks. Ik zou van te voren al weten dat de dingen die je daar ziet me gaan achtervolgen in ieder geval...
  maandag 25 april 2005 @ 09:24:01 #107
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_26491486
het betaalde royaal, ging allemaal zwart en als je 18 bent zeg je heus geen nee tegen 28 gulden per uur....
  maandag 25 april 2005 @ 09:36:40 #108
82548 ch0c0
* extra nuts *
pi_26491678
Ah! Dan kan ik me voorstellen dat je de slechte herinneringen voor lief neemt. Of in ieder geval probeert of je het werk aan kan
  maandag 25 april 2005 @ 09:41:51 #109
67826 Eye_of_god
What the quack?
pi_26491750
quote:
Glasscherven op kleur sorteren vanaf de lopende band bij een glasrecycler tegen minimum jeugdloon samen met een hele rij mevrouwen in lange kledij uit verre warme landen. Verachtelijk en vuil werk. Het grote voordeel was echter dat ik geen enkel moment in mijn leven mijn hand op heb hoeven houden zodat de maatschappij die kon vullen. Ik ben self-made en heb daarmee het recht verworven alle lamlullen, hooibalen en slampampers uit te kotsen die zichzelf te goed vinden om dat soort werk te doen en teren op de maatschappij verkiezen boven zelfredzaamheid.
Weet je wat, je hebt een schouderklopje verdiend!
Ga voor een, liefst grote, spiegel staan en klop jezelf met je rechterhand op je linkerschouder en zeg daarbij de woorden: "Ik ben geweldig, ik ben geweldig, ik ben geweldig!
Herhaal dit ad infinitum.
"They that can give up essential liberty to obtain a little temporary safety deserve neither liberty nor safety."
Benjamin Franklin
  maandag 25 april 2005 @ 09:54:28 #110
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_26491947
quote:
Op maandag 25 april 2005 09:36 schreef ch0c0 het volgende:
Ah! Dan kan ik me voorstellen dat je de slechte herinneringen voor lief neemt. Of in ieder geval probeert of je het werk aan kan
ik heb het toch bijna 2 jaar uitgehouden en heeft op die manier de nodige rondjes in de lokale kroeg gefinacieerd
  woensdag 27 april 2005 @ 22:24:07 #111
35525 Bassie_van_Adriaan
Bassie worst in je foefert
pi_26555412
wat een kut baantjes hebben jullie gehad...

enige wat ik heb gedaan wat kut was is met 3 man heel veel kuub zand door de kelder van een huis (dus zelf zand scheppen, holletje af kelder in paar bochtjes maken en holletje op duwen, door 3 tuinen heen en het zand neergooien, weer terug en hetzelfde... 3 dagen achterelkaar dus, ja wel pijn in rug en schouders toen... was vorig jaar augustus dus lekker warm ook.
Wieviel Träume bleiben ungeträumt und wieviel Tränen bleiben ungeweint?
poep aan je lul
pi_26555445
quote:
Op woensdag 27 april 2005 22:24 schreef Bassie_van_Adriaan het volgende:
wat een kut baantjes hebben jullie gehad...

enige wat ik heb gedaan wat kut was is met 3 man heel veel kuub zand door de kelder van een huis (dus zelf zand scheppen, holletje af kelder in paar bochtjes maken en holletje op duwen, door 3 tuinen heen en het zand neergooien, weer terug en hetzelfde... 3 dagen achterelkaar dus, ja wel pijn in rug en schouders toen... was vorig jaar augustus dus lekker warm ook.
Leuk baantje! Goede kick. Het verdiende wel okee?
pi_26555620
mijn kloterigste baantje: grasharken langs een paardenrenbaan. 1 middag gedaan, 25 gulden voor gekregen (zwart) .

Maar wat ik eigenlijk wou vertellen, nog bedankt dat ik wat webspace kan lenen .
Ik kan je vertellen dat het mp3-tje erg gewaardeerd wordt! thnx
  woensdag 27 april 2005 @ 22:36:30 #114
35525 Bassie_van_Adriaan
Bassie worst in je foefert
pi_26555753
quote:
Op woensdag 27 april 2005 22:25 schreef skiczukie het volgende:

[..]

Leuk baantje! Goede kick. Het verdiende wel okee?
4¤ per uur, ben (en was toen ook) 17
Wieviel Träume bleiben ungeträumt und wieviel Tränen bleiben ungeweint?
poep aan je lul
  woensdag 27 april 2005 @ 22:39:01 #115
13804 MouseOver
Cabdriver from Hell
pi_26555850
Och, het doet je wel inzien waarom het belangrijk is om verder te leren nietwaar?
Vampire Romance O+
pi_26555862
quote:
Op woensdag 27 april 2005 22:31 schreef Kciroy het volgende:
mijn kloterigste baantje: grasharken langs een paardenrenbaan. 1 middag gedaan, 25 gulden voor gekregen (zwart) .

Maar wat ik eigenlijk wou vertellen, nog bedankt dat ik wat webspace kan lenen .
Ik kan je vertellen dat het mp3-tje erg gewaardeerd wordt! thnx
Graag gedaan hoor!
  woensdag 27 april 2005 @ 23:27:41 #117
33969 babsjuh
Net zo eigenwijs als groot!
pi_26557058
Mijn rottigste bijbaantje was augurken plukken op 't veld.... Op je knieën, kratje achter je aan schuiven, keukenhandschoenen aan en dan onder de bladeren die krengen moeten zien te vinden en plukken... Halve dag vol gehouden, toen had ik 't gezien.

M'n leukste bijbaantje was dat baantje waarvan het uitzendbureau dacht dat ik het na 1 dag al voor gezien zou houden: vakantiewerk bij een proefboerderij van Euribrid
Daar werden verschillende voeren, medicijnen en manieren van houden (tijdstippen van voeren en water geven etc) voor/van kippen getest. Echt alles moest bijgehouden worden: gewicht van de kippen en hanen, gewichten van de eieren, welk ei uit welk hok kwam en dus van welke haan. Stonden iets van 10 of 15 van die mega-kippenschuren op dat terrein, douchen als je het terrein op kwam, AL je eigen kleding uit en bedrijfskleding aan, en iedere keer als je een schuur uit ging douchen en omkleden en als je een andere schuur in ging weer douchen en omkleden. Van de ene schuur naar de andere mocht je uitsluitend op het asfalt lopen i.v.m. besmettingsgevaar door vogels en ander loslopend / vliegend wild gedierte. Ook als je naar kantine ging i.v.m. koffiepauze, eten, telefoon of plassen: douchen, omkleden, schuur uit, over asfalt naar andere gebouw, douchen, omkleden.
Was de pest voor m'n haar en m'n huid, maar relaxt werken joh!!! Hele dag beetje op je gemak eieren rapen, eieren wegen, gewichten en hoknummers met potlood op de eieren schrijven, af en toe kippen vangen en verplaatsen naar ander hok, muziekje er bij en maar ouwehoeren...

Wat wel minder was, was die keer dat ik eieren voor de broedmachine zat te poetsen (met staalwol sponsje veren, poep en zaagsel er af halen) en een of andere leipo de drempel van de ontsmettingskamer niet goed had geplaatst waardoor er gas in de poetskamer "lekte"... (Alle binnenkomende goederen moesten ook ontsmet worden, dat gebeurde met een of ander gas) Nog nooit zo snel zo misselijk geworden!
Heb het 7 weken volgehouden, hadden ze niet verwacht van een meisje aangezien de meeste jongens er al na een week de brui aan gaven en de meiden er niet eens aan wilden beginnen omdat het "smerig" werk zou zijn... Nooit zoveel onder de douche gestaan als toen...
I'll stand my ground!
babsjuh.web-log.nl
pi_26558852
uhhh in een bieb gewerkt, beetje boeken terugzetten op de goeie plek, ik werd continu afgezeken door een stel mutsen dat ik harder door moest werken terwijl zij aan de thee zaten, maandje gedaan en sindsdien nooit meer een voet in een bibliotheek gezet
  donderdag 28 april 2005 @ 10:47:05 #119
53283 Captain_Chaos
Aláááááááárm.....
pi_26564418
quote:
Op maandag 25 april 2005 09:41 schreef Eye_of_god het volgende:

[..]

Weet je wat, je hebt een schouderklopje verdiend!
Ga voor een, liefst grote, spiegel staan en klop jezelf met je rechterhand op je linkerschouder en zeg daarbij de woorden: "Ik ben geweldig, ik ben geweldig, ik ben geweldig!
Herhaal dit ad infinitum.
Ik zie het al... Jij hebt ook altijd voor je eigen onderhoud zorg gedragen.
Of overschat ik je... Dan moet je't meteen zeggen hoor.
Jawohl Herr Kaloin!
  donderdag 28 april 2005 @ 12:26:20 #120
117567 desaparacido
nu inclusief spelfout!
pi_26567008
quote:
Op zondag 24 april 2005 02:09 schreef skiczukie het volgende:
Mijn kloterigste bijbaantje was het schoonmaken van politiecellen. Bloed van de muur spuiten van zwervers die zich open hadden gehaald aan een stoel ofzo, diarree met de hogedrukspuit in een putje spuiten, stalen plee's in de cellen zelf schoonmaken. Pis opzuigen van opgepakte gasten.

Kutwerk dus. Éen week gedaan, en toen ben ik ermee gekapt, vrienden vroegen of ik mee naar een poolcafé ging.

Wat is jouw meest kutste en/of ranzigste baantje?
Skiczukie, collega van me! Ik ben al vier jaar schoonmaakster in een ziekenhuis. Net zo erg als jouw politiecellen, geloof me, kots, bloed, stront, niets is me meer vreemd. Het vreemde is dat je er resistent wordt, je gaat aan al die ranzigheid wennen.

Maar toppunt blijft nog steeds toen ik er net werkte, dat er iemand stiekem voor de hoofdingang ging zitten schijten. Gewoon buiten, voor de deur, dat was een flink grote diarreehoop

O, en een keer had een patiënt in een vierpersoonskamer zijn infuus eruit weten te trekken, die hele kamer (inclusief de overige drie patiënten, gordijnen, bedden, tafels, stoelen, nachtkastjes écht alles) zat onder het bloed, dat was op sommige plekken ook bijna een cm. dik opgedroogd.

Waarom ik er nog werk? Het verdient lekker, en mijn collega's zijn vrienden geworden. En ik ben te lui om een baantje van mijn niveau te vinden (zoekt iemand nog een trainee beleidsmedewerker met een voorkeur voor sociale wetenschap?)
As your attorney I advise you to rent a very fast car with no top.
pi_26569451
Mijn kloterigste baantje is bij Vezet in Warmehuizen geweest. Dat is een groentefabriek, dat panklare groente maakt voor voornamelijk AH. Ik heb er echt wel leuke mensen leren kennen, maar de rest was gewoon geestdood. Je zou niet liever een zombie nemen dan iemand uit Vezet. Ook stond er om de 5 minuten wel weer iemand achter je van Vezet of TempoTeam te controleren wat je aan het doen was. En constant vragen of het goed gaat. Nee idioot ik ben bezig joh! rot op. Prima planning daarzo, ze zetten je gerust 5 dagen achter elkaar als boerenkoolschepper. Krijg je een giga hooivork en 10.000 2 vierkante meterkisten vol boerenkool die je op de lopende band mag scheppen. Helaas krijg je geen extra premie voor versleten botten. Dan had je weer zo'n bijziende peupelheup die met een brandslang een machine aan het schoonspuiten was en niet snapte hoe dat ding stopte en jou helemaal nat spoot perongeluk. Opdrogen doe je daar niet, want het is 5 graden max in die tent. Als je sla moet snijden met een bot mes krijg je alle bemoeienis van de vrouwtjes daar. Dan gaan ze je in gebarentaal uitleggen hoe je sla moet snijden en wat je ook doet, het is niet goed en ze blijven tot grote ergenis met je bemoeien. Ineens komt er zo'n opletfiguur aan die je bij de uien indeeld en je de rest van de dag vergeet weer ergens anders in te delen. Je moet gewoon absoluut nooit langer dan 2 uur bij uien blijven staan. Ok, dit hou je nog allemaal vol, maar dan moet je ineens kratten opstapelen bij de krattenwassermachine. Natuurlijk, ze hebben de kratten van de kippenslachterij genomen en die worden eerst gekookt zodat al het weefsel loslaat. Kokend rottend vlees stink zo naar.

Ach, omdat ik daar enkele mensen had leren kennen waar ik goed mee kon opschieten was het allemaal niet zo erg. Als je maar goede en leuke collega's hebt.
  donderdag 28 april 2005 @ 14:45:47 #122
82814 BBQ-kip
never say no to panda!
pi_26570548
quote:
Op donderdag 28 april 2005 13:59 schreef Gevederde_Vlerk het volgende:
...lang verhaal zonder alinea's...
Gooi eens wat alinea's in je verhaal, dat leest wat prettiger
Kip, het meest veelzijjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjdige stukje kaas, panda!
pi_26571328
Grappig om te lezen, al die rampbaantjes.

De mijne heeft te maken met C&A-prijslabels. Die komen in een fabriek in de vorm van een grote rol uit de drukmachine. Dan wordt er een dappere dodo 8 uur lang op een krukje gezet om die rol om te vouwen tot een stapel: om de 4 kaartjes heen en weer, heen en weer ... en heen en weer.

Geestdodend werk is nog tot daar aan toe, maar de werksfeer daar was om te janken. Er werd nog net niet op je gespuugd, maar verder werd er alles aan gedaan om je een zo minderwaardig mogelijk gevoel te geven: Hallo!? Wie zit hier al 20 jaar te vouwen? Dan nog een stel venijnige viswijven die de hele dag gesprekken begonnen die altijd eindigden met een lispelend: "...maar dat vertel ik je straks wel." en die regionale ruk-radiozender waar ik bijzonder gestoord van raakte. Ik heb nog twee dagen als een Rainman geprobeerd dit vakantiebaantje met een walkman op vol te houden, maar uiteindelijk ben ik net niet gillend, maar wel heel hard, weggerend.

Vervolgens ben ik, minstens zo geestdodend, bij een riemenfabriek riemen in machines gaan leggen, maar de sfeer was en dus was het geen probleem om daar mijn zomer door te brengen.

[ Bericht 0% gewijzigd door Kimsomnia op 28-04-2005 15:24:17 ]
pi_26571556
quote:
Op zondag 24 april 2005 16:28 schreef LePenseur het volgende:
Torpedokomkommer...
pi_26572043
Heb ooit een zomer verkut met in een of ander groot bedrijf het archief bij te werken, de hele dag in een daglichtloos hok. Op zich was het werk zelf niet zo erg, maar de baas kwam regelmatig langswippen om mij uiterst handtastelijk uit te leggen wat ik precies moest doen. En ik was te stom om daar wat van te zeggen.
Het jaar daarna op de kopieerafdeling van hetzelfde bedrijf gewerkt, maar dat vond ik erg leuk. Beetje klooien met van die reusachtige kopieermachines en rapporten inlijmen enzo.
  donderdag 28 april 2005 @ 15:52:09 #126
117567 desaparacido
nu inclusief spelfout!
pi_26572341
Op mijn werk staat de radio op...

Radio 10 Gold

"Kraak de kluis, en win veel geld" met hun irritante kut-jingles en kut-Paradise by the dashboard lights en kut-Abba en kut-Beach Boys. Alleen daarom al zou ik ontslag moeten nemen.
As your attorney I advise you to rent a very fast car with no top.
  donderdag 28 april 2005 @ 16:30:02 #127
108312 stijgende_ster
Yeah Kællingebyvej!!!!
pi_26573342
quote:
Op donderdag 28 april 2005 15:52 schreef desaparacido het volgende:
Op mijn werk staat de radio op...

Radio 10 Gold

"Kraak de kluis, en win veel geld" met hun irritante kut-jingles en kut-Paradise by the dashboard lights en kut-Abba en kut-Beach Boys. Alleen daarom al zou ik ontslag moeten nemen.
De Beachboys zijn oke!
pi_26573412
Bijbaantje, kleding labelen in het magazijn van Hans Textiel
Jouw kleine handje grijpt
mijn grote vinger vast
mooi toch dat mijn vinger
zo in jouw handje past
pi_26575273
Ik heb eens een maandje bij het Herbocentrum gewerkt van Cadans (nu UWV). Ze hadden 10.000 verkeerde brieven gestuurd en die moesten opnieuw verzonden worden. Maar aangezien men de stickertjes verkeerd had geprint moesten we met de schaar de stickers bijwerken... Ook moest je aan het eind van de dag een hoeveelheid enveloppen (stuk of 100) gevuld hebben anders werd er gedreigd met ontslag. Het is dat ik leuke collega's had want het leek wel op een nazi regime daar. Je werd nauwlettend in de gaten gehouden en praten en lachen met je collega's was uitgesloten.

Ik ben na een maand enveloppen vullen ontslagen omdat ik een betere methode had gevonden om het proces te versnellen. Maar de Fuhrer wilde daar niks van weten... Nou ja, pech gehad.
pi_26577216
Samen met Donn-E, een Weespse rapper, op toernee door Nederland. Ik was manager, DJ, roadie, en mederapper tegelijk. Het optreden met de hoogste opkomst was op de sneekweek, maar daar werden we tegelijkertijd ook uitgescholden en bekogeld met van alles en nog wat. De gemiddelde opkomst bij een optreden was trouwens 3 mensen, en dat was meestal inclusief de barmensen. Gelukkig heb ik er wel veel aan verdiend, maar dat was dan ook het enige positieve.
pi_26577562
quote:
Op donderdag 28 april 2005 19:10 schreef SanyoSoft het volgende:
Samen met Donn-E, een Weespse rapper, op toernee door Nederland.
Haha, jij wint. Het gros hier zijn baantjes waarvan het niet verassend is dat ze ruk waren. Die van jouw is in theorie geweldig, in de praktijk dus aanzienlijk minder.
  vrijdag 29 april 2005 @ 09:28:48 #132
3542 Gia
User under construction
pi_26589691
Bedrijfskleding en poetsdoeken opvouwen aan een lopende band. Word je dus echt simpel van!
  vrijdag 29 april 2005 @ 13:57:34 #133
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_26596484
Eieren op een lopende band zetten in een eierverwerkend bedrijf.

En stinken na een dag....
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
  vrijdag 29 april 2005 @ 14:02:43 #134
17075 extreme
-wannahave-
pi_26596592
Ik heb ooit wel kloterige baantjes aangeboden aan mensen,

Ik heb een tijdje gescout voor modellen, en dan met name voor postorder gidsen. Dan sta je zo´n huppeltje van 18 te vertellen dat (toen nog) honderd gulden een geweldig bedrag was voor een dagje foto´s schieten,

alleen jammer dat ze de zomer collectie in de winter opnemen, en de winter collectie in de zomer. en idd, ook buiten

en die arme meisjes maar blauwbekken in hun bikini´tje in de tuin, of doodgaan van de hitte in een dikke winterjas met 28°
Too often, we lose sight of life's simple pleasures. Remember, when someone annoys you it takes 42 muscles in your face to frown, BUT, it only takes 4 muscles to extend your arm and bitch-slap that mother@#?!&! upside the head.
  zaterdag 30 april 2005 @ 23:32:05 #135
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_26632023
Vervelendste baantje was onkruid wieden in de bakkende zon op een fabrieksterrein in de stoffige woestijn. Die woestijnplanten zijn taaie rakkers en ze hadden me gewaarschuwd voor ratelslangen! Heb dat een dag gedaan kwam gebroken thuis en vond het wel genoeg geweest.

Op m'n 16de had ik een telemarketing baantje. Je moet van een uitgescheurde pagina van het telefoonboek mensen bellen om ze een afspraak te regelen met de spaaradviseur die toevallig in <woonplaats hier invullen> aanwezig was. Het betaalde een astronomisch bedrag van 9 gulden per uur en 9 gulden per gemaakte afspraak! Dat was heel erg veel geld voor een 16 jarige. Je werkte meestal ook niet meer dan 3-4 uur per dag. Je mocht aan de telefoon trouwens ook zoveel mogelijk roken als je wilde.

Iedereen wist wel dat het niet helemaal kosher was, maar wel legaal(ish) en het betaalde soms wel 10x zoveel als de supermarkt! Ik vraag me af of ik nu de hemel nog inkom...
reset
pi_26632086
quote:
Op zaterdag 30 april 2005 23:32 schreef Individual het volgende:
Vervelendste baantje was onkruid wieden in de bakkende zon op een fabrieksterrein in de stoffige woestijn.
Mietje. Ook dat heb ik gedaan. Weken lang volgehouden. Lekker bruin geworden toen.
  zaterdag 30 april 2005 @ 23:36:13 #137
119905 Teringjakkie
Hiepelaktief!
pi_26632105
Lijmer bij een behanger.... ongelovelijk dat zoiets bestaat...
Verdiende wel goed.
Ik ben geen Chinees, ik ben Joods.
pi_26632279
Kom ik morgen even uitgebreid op terug!
A command line lets you get intimate with your computer, data and protocols. GUIs are like wearing full body condoms.
pi_26632320
quote:
Op zaterdag 30 april 2005 23:45 schreef Joene het volgende:
Kom ik morgen even uitgebreid op terug!
Geen probleem.
  zondag 1 mei 2005 @ 07:28:43 #140
46960 StefanP
polemicist
pi_26634788
Pruts zoekfunctie en my active topics, ik had ooit al eens in zo'n topic gereageerd maar kan dat niet meer terugvinden. Ik ga niet het hele verhaal weer opschrijven dus in het kort:

--Koeienslachterij. Koeien in 2 stukken knippen (voor- en achterkant) met een pneumatische schaar, ghehehe nieren openmaken (er zit een 'schil' omheen) met je handen in de koeienpis, schedels met stukken vlees er nog aan van -3 binnen naar +30 in de afvalbak buiten met duizenden vliegen brengen, bakken met darmen rondrijden, karkassen van de ene koelcel naar de andere duwen, nou die dingen zijn zwaar hoor! enz. Trouwens, als een rondlopende inspecteur van de keuringsdienst iets afkeurde nadat hij zijn naald er in had gestoken, dan plaatsten we dat demonstratief aan de zijkant, maar als hij weg was zei de chef 'OK, duw er maar weer tussen'. Er werd daar niet moeilijk over gedaan
--Stapels maandbladen aan de lopende band op een pallet stapelen. Zo'n stapel weegt een paar kilo, de band stopt niet dus als je eenmaal achter ligt omdat je het palet bv net niet goed vult ben je de lul, nou als je dat 8 uur per dag doet ben je gebroken hoor
--In 2 graden van 00:00 tot 04:00 bejaarden maaltijden inpakken aan de lopende band, met je blote handen in die kou, nou dat is echt niet lekker hoor en elke doos is anders dus je moet continu opletten. Wel lekker dat je ongestoord toetjes op kunt eten, na een paar weken was ik nl. degene die er het langst geweest was Ook een supercoole chef die het ook parttime deed. In de pauze lulde hij altijd over zijn diensttijd en noemde ons elke keer mietjes omdat we niet in dienst geweest waren. Leuke verhalen, bv over hoe ze met de hele compagnie rond een boterham stonden, nou en rukken maar over die boterham, de laatste die komt moet hem opeten, ROFL zijn verhalen waren het alleen al waard om er te werken )
--Golfballen opduiken in een lagune die tevens dienst deed als riool voor het naastgelegen hotel (op de Antillen)
--Plastic reclamefolder houders e.d. in elkaar zetten mbv de smerigste lijm en plastic smelt machines die je kunt voorstellen, die dampen zijn walgelijk en kunnen echt niet gezond zijn
--Brieven intypen bij een incassobureau, aangeleverd in het lelijkste en meest onleesbare handschrift ooit, natuurlijk in WP4.0 of zo moeten invoeren en altijd sneller, sneller, haast het moet af
--Bijrijder op een vrachtwagen
--Stadspost rondbrengen, lekker is dat in de winter aan de andere kant van de stad
--Wasstraat bediener (was wel lekker fooien vangen alleen had ik steeds zeikende mensen die het niet schoon genoeg vonden, rara hoe komt het maar het waren allemaal buitenlanders, die wilden voor een duppie op de eerste rij zitten, dat je bij wijze van spreken met een tandenborstel de binnenkant van hun kofferbak ging schoonmaken en bij de baas gingen klagen als je dat niet deed, wat een rotlui)
--Verkeersteller
--Magazijnen met oude rommel leeghalen, dat valt tegen hoor als het bv een kamer vol oude kassa's van 2 meter hoog is, die dingen wegen mega veel
--Bij UPS de bestelwagens legen aan het eind van de dag, sommige pakketten wegen wel 40 kilo, til daar maar eens 20 bestelwagens van leeg als het ook nog eens 2 meter omhoog moet (1 meter op het laadplatform en 1 meter op de rollerband)... om 5 uur beginnen en alles MOET voor 9 uur gesorteerd op de band in het midden van de wagens liggen, met een zeikende yup als baas die lekker op kantoor zit te niksen. Daar ben ik met plezier ontslagen na een week, omdat ik op de honderden pakketten een pakket bij de verkeerde postcode gelegd had, big fucking deal. Wat een loser was dat.
--Callcenter medewerker, lekker mensen bellen

En allemaal tegen minimumloon welteverstaan, alle fulltime baantjes wekenlang van begin tot eind volgehouden en de parttime maandenlang. Ik heb de werkbriefjes nog liggen, ik ben begonnen voor 5 gulden en 60 cent per uur. Op de meeste plaatsen kwamen er regelmatig nieuwe uitzendkrachten en die waren na een dag alweer verdwenen omdat ze het niet aankonden, stelletje zeikerds. Vooral in de slachterij. Hypocriete hoor, wel vlees eten maar dat niet aankunnen.

Bij al deze baantjes werd je met de nek aangekeken, omdat je toch maar een uitzendkracht was. Niemand gunde je een woord of blik waardig, niemand legde iets uit, materiaal zoals handschoenen en jassen dat de rest wel had kreeg je natuurlijk niet., zoek het maar uit De uitzondering was het ene baantje dat ik ook voor 2 dagen gehad heb, dat was super relaxt. In 1999 en zo waren er gouden bergen in de IT en elk bedrijf nam elke sukkel aan die wist wat een computer was. Dit baantje was, jawel, ik moest de tests nakijken die in de showroom van een autodealer werden afgenomen met potentiële nieuwe medewerkers. Indien succesvol, mochten ze meteen een contract tekenen en in hun nieuwe leaseauto wegrijden. Al die mensen wilden heel graag aangenomen worden dus iedereen was poeslief en zei 'U' tegen me, de 20-jarige vakantiekracht, want niemand wist dat ik een vakantiekracht was, ze dachten dat ik bij TAS automatisering werkte Opvallend trouwens dat ze uitzendkrachten gebruiken om die testresultaten te conroleren. Ik had alle uitslagen kunnen manipuleren, de HR mensen checkten er echt niks van, ik controleerde het en gaf hun later de score door. Wel relaxt werk, eindelijk eens niet achter de lopende band of zo.

Maar bij deze sluit ik me dus aan bij het volgende:
quote:
Het grote voordeel was echter dat ik geen enkel moment in mijn leven mijn hand op heb hoeven houden zodat de maatschappij die kon vullen. Ik ben self-made en heb daarmee het recht verworven alle lamlullen, hooibalen en slampampers uit te kotsen die zichzelf te goed vinden om dat soort werk te doen en teren op de maatschappij verkiezen boven zelfredzaamheid.
Arbeit adelt, werk maar voor je geld! Hand ophouden terwijl je gezond bent =

Ik heb trouwens ook een gruwelijke hekel aan uitzendbureau's gekregen, sta je als 15-jarige je vreselijk uit te sloven in de rottigste baantjes die er zijn voor 6 gulden per uur, en dan vangt het uitzendbureau per uur ook nog eens 1/4 van je salaris... van die alfa-miepen die je in 5 minuten 'helpen' om je zo'n rotbaantje aan te smeren en vervolgens 4 weken lang 40 uur per week geld over jouw rug vangen. En als je vervolgens bij het bedrijf vraag of je zonder uitzendbureau tijdelijk kunt werken, nou vergeet het maar. Uitzuigbureau's zijn het, die uitzendbureau's.

[ Bericht 4% gewijzigd door StefanP op 01-05-2005 08:48:03 ]
"Welfare culture is bad not just because, as in Europe, it's bankrupting the state, but because it enfeebles the citizenry, it erodes self-reliance and resourcefulness."
-Mark Steyn
  zondag 1 mei 2005 @ 07:43:29 #141
46960 StefanP
polemicist
pi_26634805
quote:
Op maandag 25 april 2005 09:24 schreef Klonk het volgende:
het betaalde royaal, ging allemaal zwart en als je 18 bent zeg je heus geen nee tegen 28 gulden per uur....
Ik heb altijd al een bijbaantje of vakantiebaantje als lijkenwasser willen hebben, man hoe vond je dat?
"Welfare culture is bad not just because, as in Europe, it's bankrupting the state, but because it enfeebles the citizenry, it erodes self-reliance and resourcefulness."
-Mark Steyn
pi_26634860
quote:
Op zondag 1 mei 2005 07:28 schreef StefanP het volgende:
-prachitg verhaal -
Haha wat een baantjes heb je wel niet gehad. Ik had het denk ik ook niet volgehouden in die koeienslacheterij dat klinkt wel erg ranzig.
  zondag 1 mei 2005 @ 08:25:02 #143
82548 ch0c0
* extra nuts *
pi_26634911
quote:

Ik heb trouwens ook een gruwelijke hekel aan uitzendbureau's gekregen, sta je als 15-jarige je vreselijk uit te sloven in de rottigste baantjes die er zijn voor 6 gulden per uur, en dan vangt het uitzendbureau per uur ook nog eens 1/4 van je salaris... van die alfa-miepen die je 5 minuten 'helpen' om je zo'n rotbaantje aan te smeren en vervolgens 4 weken lang 40 uur per week geld over jouw rug vangen. En als je vervolgens bij het bedrijf vraag of je zonder uitzendbureau tijdelijk kunt werken, nou vergeet het maar. Uitzuigers zijn het, uitzendbureau's.
Ik wil je niet van je roze wolkje af gooien, maar het uitzendbureau ontvangt zover ik heb meegekregen eerder 90-95% van jouw salaris ex. fooi en ploegentoeslag. Ik heb bij een uitzendbureau gewerkt en feitelijk kwalificeert het ook als een zgn. "kloterig baantje". Zeker als je voor je collegae slechts de kutklusjes op mag knappen, met name archief (waar het toevallig van daglicht en ventilatie verstoken bleef), simpele data-invoer en schoonmaken
  zondag 1 mei 2005 @ 10:07:31 #144
6970 Joene
Nerd.
pi_26635523
Mijn kloterigste zomer vakantie baantje , was roestbikker ! Ik moest dan roestbikken in een schip wat in de werf lag , en daar onder in de gasolie tanks moest overal het roest vandaag gebikt worden. Verdiende 25 gulden per uur wat ik een hoop geld vond toen ik 16 was, kreeg elke dag nieuwe overal omdat die odue doordrenkt was van olie roest en vet , als ik savods ging doesjen was ik pik zwart en moest ik olie met vet bestrijden om het van mn lichaam af te krijgen , na 3 weken zweette ik dus olie ongeveer. maar goed die vakantie wel een boel centen verdiend
A command line lets you get intimate with your computer, data and protocols. GUIs are like wearing full body condoms.
  zondag 1 mei 2005 @ 21:57:21 #145
6970 Joene
Nerd.
pi_26650591
niemand die me overtreft ?
pi_26650662
Nee sorry
Die 25 gulden is trouwens wel heel lekker voor dat geld zou ik het ook nog een overwegen...
Maar 3 weken is wel erg lang...
  zondag 1 mei 2005 @ 22:06:40 #147
6970 Joene
Nerd.
pi_26650845
quote:
Op zondag 1 mei 2005 21:59 schreef Remzz het volgende:
Nee sorry
Die 25 gulden is trouwens wel heel lekker voor dat geld zou ik het ook nog een overwegen...
Maar 3 weken is wel erg lang...
Was ook lang , alleen die 6000 gulden aan het eind maakte een hoop goed
  maandag 2 mei 2005 @ 14:00:10 #148
70514 littledrummergirl
voor uw vrijmibo
pi_26666201
op mn 14e bejaarden wassen en voeren. ik als verlegen broekie kwam net binnen, moest meteen maar even mevrouw huppeldepup douchen. dus ik die vrouw op zon douchestoel geholpen en onder de douche gereden. toen ze me aan ging zitten kijken van "ga je nog wat doen" heb ik toen haar haar maar gewassen. daarna moest ik dus die mevrouw gaan aankleden, en toen kwam ik erachter dat die mervouw niet los kon staan , mevrouw viel op de grond en brak haar heup.. ik ontslagen

ja hallo, ik was 14 had ik n hele hbov opleiding moeten hebben ofzo? dat ze dat daar niet snapten...
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_26666362
Tomaten plukken in het tuinbouwbedrijf van mijn vader. De hele zomer, zes dagen in de week, om 6.00 aan het werk.

[ Bericht 59% gewijzigd door RaisinGirl op 02-05-2005 14:43:54 ]
god i want to get you out of here
you can ride in a pink mustang
pi_26667384
quote:
Pruts zoekfunctie en my active topics, ik had ooit al eens in zo'n topic gereageerd maar kan dat niet meer terugvinden. Ik ga niet het hele verhaal weer opschrijven dus in het kort:

--Koeienslachterij. Koeien in 2 stukken knippen (voor- en achterkant) met een pneumatische schaar, ghehehe nieren openmaken (er zit een 'schil' omheen) met je handen in de koeienpis, schedels met stukken vlees er nog aan van -3 binnen naar +30 in de afvalbak buiten met duizenden vliegen brengen, bakken met darmen rondrijden, karkassen van de ene koelcel naar de andere duwen, nou die dingen zijn zwaar hoor! enz. Trouwens, als een rondlopende inspecteur van de keuringsdienst iets afkeurde nadat hij zijn naald er in had gestoken, dan plaatsten we dat demonstratief aan de zijkant, maar als hij weg was zei de chef 'OK, duw er maar weer tussen'. Er werd daar niet moeilijk over gedaan
--Stapels maandbladen aan de lopende band op een pallet stapelen. Zo'n stapel weegt een paar kilo, de band stopt niet dus als je eenmaal achter ligt omdat je het palet bv net niet goed vult ben je de lul, nou als je dat 8 uur per dag doet ben je gebroken hoor
--In 2 graden van 00:00 tot 04:00 bejaarden maaltijden inpakken aan de lopende band, met je blote handen in die kou, nou dat is echt niet lekker hoor en elke doos is anders dus je moet continu opletten. Wel lekker dat je ongestoord toetjes op kunt eten, na een paar weken was ik nl. degene die er het langst geweest was Ook een supercoole chef die het ook parttime deed. In de pauze lulde hij altijd over zijn diensttijd en noemde ons elke keer mietjes omdat we niet in dienst geweest waren. Leuke verhalen, bv over hoe ze met de hele compagnie rond een boterham stonden, nou en rukken maar over die boterham, de laatste die komt moet hem opeten, ROFL zijn verhalen waren het alleen al waard om er te werken )
--Golfballen opduiken in een lagune die tevens dienst deed als riool voor het naastgelegen hotel (op de Antillen)
--Plastic reclamefolder houders e.d. in elkaar zetten mbv de smerigste lijm en plastic smelt machines die je kunt voorstellen, die dampen zijn walgelijk en kunnen echt niet gezond zijn
--Brieven intypen bij een incassobureau, aangeleverd in het lelijkste en meest onleesbare handschrift ooit, natuurlijk in WP4.0 of zo moeten invoeren en altijd sneller, sneller, haast het moet af
--Bijrijder op een vrachtwagen
--Stadspost rondbrengen, lekker is dat in de winter aan de andere kant van de stad
--Wasstraat bediener (was wel lekker fooien vangen alleen had ik steeds zeikende mensen die het niet schoon genoeg vonden, rara hoe komt het maar het waren allemaal buitenlanders, die wilden voor een duppie op de eerste rij zitten, dat je bij wijze van spreken met een tandenborstel de binnenkant van hun kofferbak ging schoonmaken en bij de baas gingen klagen als je dat niet deed, wat een rotlui)
--Verkeersteller
--Magazijnen met oude rommel leeghalen, dat valt tegen hoor als het bv een kamer vol oude kassa's van 2 meter hoog is, die dingen wegen mega veel
--Bij UPS de bestelwagens legen aan het eind van de dag, sommige pakketten wegen wel 40 kilo, til daar maar eens 20 bestelwagens van leeg als het ook nog eens 2 meter omhoog moet (1 meter op het laadplatform en 1 meter op de rollerband)... om 5 uur beginnen en alles MOET voor 9 uur gesorteerd op de band in het midden van de wagens liggen, met een zeikende yup als baas die lekker op kantoor zit te niksen. Daar ben ik met plezier ontslagen na een week, omdat ik op de honderden pakketten een pakket bij de verkeerde postcode gelegd had, big fucking deal. Wat een loser was dat.
--Callcenter medewerker, lekker mensen bellen

En allemaal tegen minimumloon welteverstaan, alle fulltime baantjes wekenlang van begin tot eind volgehouden en de parttime maandenlang. Ik heb de werkbriefjes nog liggen, ik ben begonnen voor 5 gulden en 60 cent per uur. Op de meeste plaatsen kwamen er regelmatig nieuwe uitzendkrachten en die waren na een dag alweer verdwenen omdat ze het niet aankonden, stelletje zeikerds. Vooral in de slachterij. Hypocriete hoor, wel vlees eten maar dat niet aankunnen.

Bij al deze baantjes werd je met de nek aangekeken, omdat je toch maar een uitzendkracht was. Niemand gunde je een woord of blik waardig, niemand legde iets uit, materiaal zoals handschoenen en jassen dat de rest wel had kreeg je natuurlijk niet., zoek het maar uit De uitzondering was het ene baantje dat ik ook voor 2 dagen gehad heb, dat was super relaxt. In 1999 en zo waren er gouden bergen in de IT en elk bedrijf nam elke sukkel aan die wist wat een computer was. Dit baantje was, jawel, ik moest de tests nakijken die in de showroom van een autodealer werden afgenomen met potentiële nieuwe medewerkers. Indien succesvol, mochten ze meteen een contract tekenen en in hun nieuwe leaseauto wegrijden. Al die mensen wilden heel graag aangenomen worden dus iedereen was poeslief en zei 'U' tegen me, de 20-jarige vakantiekracht, want niemand wist dat ik een vakantiekracht was, ze dachten dat ik bij TAS automatisering werkte Opvallend trouwens dat ze uitzendkrachten gebruiken om die testresultaten te conroleren. Ik had alle uitslagen kunnen manipuleren, de HR mensen checkten er echt niks van, ik controleerde het en gaf hun later de score door. Wel relaxt werk, eindelijk eens niet achter de lopende band of zo.

Maar bij deze sluit ik me dus aan bij het volgende:
[..]

Arbeit adelt, werk maar voor je geld! Hand ophouden terwijl je gezond bent =

Ik heb trouwens ook een gruwelijke hekel aan uitzendbureau's gekregen, sta je als 15-jarige je vreselijk uit te sloven in de rottigste baantjes die er zijn voor 6 gulden per uur, en dan vangt het uitzendbureau per uur ook nog eens 1/4 van je salaris... van die alfa-miepen die je in 5 minuten 'helpen' om je zo'n rotbaantje aan te smeren en vervolgens 4 weken lang 40 uur per week geld over jouw rug vangen. En als je vervolgens bij het bedrijf vraag of je zonder uitzendbureau tijdelijk kunt werken, nou vergeet het maar. Uitzuigbureau's zijn het, die uitzendbureau's.
En wat doe je tegenwoordig?
  maandag 2 mei 2005 @ 14:49:40 #151
108312 stijgende_ster
Yeah Kællingebyvej!!!!
pi_26667822
quote:
Op maandag 2 mei 2005 14:00 schreef littledrummergirl het volgende:
op mn 14e bejaarden wassen en voeren. ik als verlegen broekie kwam net binnen, moest meteen maar even mevrouw huppeldepup douchen. dus ik die vrouw op zon douchestoel geholpen en onder de douche gereden. toen ze me aan ging zitten kijken van "ga je nog wat doen" heb ik toen haar haar maar gewassen. daarna moest ik dus die mevrouw gaan aankleden, en toen kwam ik erachter dat die mervouw niet los kon staan , mevrouw viel op de grond en brak haar heup.. ik ontslagen

ja hallo, ik was 14 had ik n hele hbov opleiding moeten hebben ofzo? dat ze dat daar niet snapten...
Idd, raar dat ze jou dat lieten doen. Wij moesten het tijdens de eerste stage eerst nog onder begeleiding doen. En dat na tig keer 'skillen'.
Leuk voor die mevrouw ook trouwens.
  maandag 2 mei 2005 @ 18:05:21 #152
70514 littledrummergirl
voor uw vrijmibo
pi_26671416
quote:
Op maandag 2 mei 2005 14:49 schreef stijgende_ster het volgende:

[..]

Idd, raar dat ze jou dat lieten doen. Wij moesten het tijdens de eerste stage eerst nog onder begeleiding doen. En dat na tig keer 'skillen'.
Leuk voor die mevrouw ook trouwens.
ik voelde me echt zo kut daarna, ik durfde niet eens meer naar die mevrouw toe om mn excuses aan te bieden.. ( dat arme mensje gaat er natuurlijk ook vanuit dat ik weet wat ik doe.. )
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_26741491
Jacoba van Beieren spelen in de Keukenhof, VRESELIJK. Met een k*twijf als bazin. En dan de hele dag maar op die klompen lopen en met de mensen(=Japanners) op de foto.
I'm not a complete idiot, some parts are missing.
  woensdag 4 mei 2005 @ 23:15:50 #154
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_26741626
Ik heb weleens een melkmeisje gespeeld, moest toen in een 17-de eeuwse jurk drankjes rondbrengen in een veilinghuis
pi_26742606
Ik herinner met nu weer een baantje. We moesten voor school (3e klas mavo) een week "stagelopen", de havo/vwo klassen gingen lekker een week met vakantie en wij moesten werken .
Zoals gewoonlijk alles weer een week van te voren moeten regelen, nou uiteindelijk toch wat gevonden: bij een bedrijf dat printplaatjes voor oa rekenmachines maakt. De eerste dag begon gelijk al goed, we mochten van smorgens 8:00 tot smiddags 17:00 die dingen die op de printplaten (elektronen ofzo) op maat knippen. Dat is een beweging die je op een gegeven moment in 1 handomdraai hebt gedaan, met voor je een hele bak vol. En de gesprekken met de personeelsleden waren ook niet echt van hoog niveau, als je ze al kon verstaan gezien hun indisch accent.

De laatste dagen waren echt een ramp, ook al was het maar een week, het leek wel een jaar te duren.
De laatste dag kregen we als soort van beloning een rekenmachine mee die ik uit protest voor de deur kapotgegooid had. (toen hij al de stage had goedgekeurd).

Dan te bedenken dat die vrouwtjes dit werk waarschijnlijk nog steeds aan het doen zijn..
  donderdag 5 mei 2005 @ 23:14:55 #156
112375 sweety2
naughty naughty!!
pi_26766363
ik moest een keer via een uitzendbureau tapijt knippen bij een bank. werd niet verteld wat het inhield.het was bij de rabobank daar hadden ze nieuwe vloerbedeking ik moest met 2 andere met een schaar in mijn handen op de grond kruipen, en de lusjes wat uitstaken wegknippen omdat de mensen die daar werkte het geen gezicht vonden. ik moest 4 verdiepingen met elk etage 6 ruime kantoors gaan kruipen. de mensen die de tapijt hadden gelegd vonden het ook belachelijk!! en zeiden jullie worden per uur uitbetaald ik zou zeggen, doe lekker op je gemak en dat deden we dan ook, we waren klaar en bleven gewoon boven een paar uur kletsen. sommige hoge pieten die daar waren hadden het lef te zeggen dat ik een lusje naast hun stoel had gemist. die lusjes staken maar een paar milimeter uit. wie let daar nou op!!
don't dream your life... Live your dreams
pi_26766639
quote:
Op donderdag 5 mei 2005 23:14 schreef sweety2 het volgende:
ik moest een keer via een uitzendbureau tapijt knippen bij een bank.
Da's geen klotebaan, da's een moordbaan.
  donderdag 5 mei 2005 @ 23:26:52 #158
112375 sweety2
naughty naughty!!
pi_26766873
na afloop had ik kale plekken op op mijn knieen van mijn spijkerbroek en de afdruk van het tapijt op mijn handen ingekerfd. ik moest ook de gangen en de trappen doen echt alles was gewoon vloerbedekking.
  vrijdag 6 mei 2005 @ 01:06:19 #159
82814 BBQ-kip
never say no to panda!
pi_26769681
Met een schaar??? Je had toch ook een (pluizen)tondeuse kunnen gebruiken?
Volgens mij zit je het echt uit je duim te zuigen man...
pi_26769808
Afgelopen maandag een baantje gehad als grondwerker. Elf uur lang grote buizen met een diameter van 3 a 4 meter aan de uiteinden het roest eraf borstelen met een "borstel" machine en daarna met een slijptol erover heen, dan op naar de volgende buis, zodat de lassers alles aanmekaar kunnen lassen.

Twee pauzes van 15 minuten en onder het werk geen tijd om een peuk te roken ofzo omdat anders de lasser je inhalen en waar de uitvoerders niet zo blij mee zijn. Klinkt simpel, maar halverwege voelen die apparaten die je gebruikt aan als lood.

Je kreeg een fel oranje werkpak, een monikken kap voor over je hoofd en doorzichtige kap zodat je niks in je gezicht kreeg qua metaal splinters en dergelijke. Maar omdat het aldoor regende kon je haast niet door die kap heenkijken. En daarbij trok je ook nog de lokale strontvliegen in een straal van 10km aan door je felgekleurde werkpak. Die rotbeesten wouden maar niet van je pak af komen.

Het was werk voor een paar maand en goed loon, maar echt niet te doen! Ik was kapot na afloop en ben er ook niet weer heengegaan. Heb zelf nog niet eens het uitzend bureau gebeld. Ze zullen er wel niet zo blij mee zijn. Jammer dan.

Ben niet vies van een beetje (zwaar) werk, maar dit was toch wel te veel van het goede.

Op naar de volgende baan!
pi_26770179
Net na mijn eindexamen van de Havo heb ik een aantal dagen in een display fabriek gewerkt, waar allemaal displays in elkaar werden gezet voor winkels als de Bijtjeskorf enzo. Deze displays werden dan geleverd met inhoud en wel. En deze inhoud moest ook voorzien worden van 3 stickers of meer.

Dus ik heb daar dagen achter elkaar, 3 - 4 verschillende stickers zitten plakken op duizenden nagellakflesjes.
  vrijdag 6 mei 2005 @ 18:32:08 #162
112375 sweety2
naughty naughty!!
pi_26783559
quote:
Op vrijdag 6 mei 2005 01:06 schreef BBQ-kip het volgende:
Met een schaar??? Je had toch ook een (pluizen)tondeuse kunnen gebruiken?
Volgens mij zit je het echt uit je duim te zuigen man...
ik wist niet wat het werk inhield ik dacht de zijkant van de vloerbedekking knippen, en het waren geen pluizen, de vloerbedekking waren van die lussen. als ik een schaar krijg van hun ga ik toch niet om een tondeusse vragen. toen ik daar was en ze legde ons uit wat we moesten doen, geloofde ik het ook niet nee. maar was toch echt wel zo.
  zaterdag 7 mei 2005 @ 00:39:45 #163
25079 Devilnl
The bigger the better!
pi_26793066
tsjah.. eigenlijk maar 1baan gehad zover (werk er nu nog )

Maar het misselijkste werk tot nu toe is hooi laden/lossen.. Stro is ook klote.. wel lichter.. maar damn.. op zo'n hooi zolder staan in de zomer 28~ graden buiten.. 30+ binnen dus.. fucking heet.
700~ pakken op een wagen elk rond de 20+ kilo
Fijn werk (pakken worden door gegeven dus je hebt ze allemaal door de vingers gehad)

Majah.. da's maar maar dagen maar dat hou "ik" geen paar dagen achter elkaar vol.
had vroegâh last van bronchitis. nu niet meer, tenzij ik dat werk moet doen dus, dan merk ik het weer.

majah verder doe ik van alles dus
tractor chauffeur, shovel machinist, kraan machinist (soms).. en soms aan dingen sleutelen.

aka.. Allround
(loonwerk)
pi_26794498
Heb een jaar lang in een mortelfabriek gewerkt. Dag in dag uit emmers van 25kg van de lopende band halen en op een pallet zetten.. Heb er wel rugklachten aan overgehouden En sinds ik daar weg ben hebben ze er een soort van machine voor gekocht, zodat t tillen niet meer hoeft. Stelltje mofo's daar.

Er zaten wel 2 niet-te-vergeten pluspunten aan: er waren geen allochtonen, en de vele uurtjes 'stiekem roken' achterin het magazijn, waar de baas je niet zag als hij zijn ronde deed (en hem daarom hard uitlachen, de knurft), waren echt geweldig.
  dinsdag 10 mei 2005 @ 12:22:50 #165
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_26879289
2 dagen bij de lild werken
continu sjouwen met loeizware verpakkingen, constant aanvullen en lastige klanten vertellen waar alles staat (leuk als je het zelf niet eens weet) en nog meer kutklusjes
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
  woensdag 11 mei 2005 @ 11:52:48 #166
87545 miki
Hee!Mijn avatar!
pi_26908605
In de tuin van een bejaardenhuis een bepaald soort onkruid uitroeien..met de hand wel te verstaan..
Dus op je knieën Zevenblad (zo heette dat) met wortel en al uit de grond proberen te trekken, lekker tussen de wormen, spinnen en andere insecten.
Nu bestempel ik dat als klotewerk, maar toen vond ik het geweldig...lekker in de zon..rustig aan...lieve tuinman die ons eten en drinken bracht..
I ain't got a signature...am I a criminal now?
I'd rather have a bottle in front of me than a frontal lobotomy
pi_26953689
- Werken in de slachterij en dan de hele dag varkenskarkassen in de juiste koelcellen duwen.
- Werken in een leerlooierij. Machines schoonmaken die het leer bespuiten. Dat was overgens wel het meest ranzige werk ooit.

Ik heb nu een bijbaan als loodsmedewerker/bijrijder en dat bevalt wel goed.
pi_26962443
Werken bij de avondvulploeg van de Xenos en er dan achter komen dat het in elkaar zetten van de enormous nep-zonnebloemen ook tot de werkzaamheden behoort. Zit je drie uur achter elkaar plastic bloemstelen uit te vouwen en te voorzien van net echte blaadjes .

Op een middelbare school de boekenpakketten verzorgen. Okee, het was gezellig en het betaalde okee, maar op ie-der boek moesten op de rug, onder- en bovenkant, en op alle hoekjes een stukje tape gevouwen worden. Ik heb het toch nog twee zomers gedaan, maar kan nu ook officieel geen tape meer zien.
  vrijdag 13 mei 2005 @ 09:22:28 #169
63432 Petra76
no, but...yeah, but...
pi_26966656
Ik heb een tijdje als telefoniste gewerkt bij een bedrijf voor reclameverspreiding. De hele avond mensen bellen en controleren of ze de krantjes van de supermarkten enz. hadden gehad. Aan het eind van de avond was ik wel gaar. Af en toe werden er ook wel eens pakken reclame op kantoor afgegeven die door de bezorger in de sloot waren geflikkerd. Mocht ik al die vieze stinkende blaadjes gaan doorzoeken op het krantje met de sticker, waardoor ze konden achterhalen van welke bezorger het was. Meestal waren de bezorgers trouwens wel zo slim geweest om dat ene foldertje er vantevoren al tussenuit te halen
  zondag 22 mei 2005 @ 18:01:18 #170
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_27249619
Euhm, een aantal.

De meest vervelende:
Lopende bandwerk bij de Dobla. Je kwam er 's ochtends aan, werd in een wit jasje, een haarnetje en plastic handschoenen gehesen en je moest de godganse dag puur-chocolade cupjes uit een mal trekken zonder dat ze kapot gingen. (wat vaak gebeurde). Intussen stond de hele dag Sky Radio te blèren en had ik de meest suffe collega's die in de pauze, in een soort onpersoonlijk kil bouwkeetje hun bammetjes zwijgend opaten, waarna de ellende weer begon en je je kapje en jasje weer aan mocht.
De volgende dag heb ik een dood familielid verzonnen, want ik wilde niet meer terug naar wat ik altijd heb onthouden als 'De Hel'.

Ook kut: het assembleren van tv-meubels bij een bedrijf dat 'Zapp' heette
Ik stond met allemaal leeftijdsgenoten langs een lange lopende band waar we voor en na de pauze
exact hetzelfde geestdodende werk deden. Die ene keer dat ik probeerde te wisselen met iemand anders (omdat ik een piepschuimen vorm om een glazen meubel heenrammen totaal beu was) werd ik weer teruggefloten en terug naar mijn plek gebracht
Af en toe werd het werk afgewisseld met plastic dopjes op een schroefdraadje draaien of houten plaatjes verpakken in een stukje cellofaan. Toch heb ik dat nog 2 weken volgehouden

Het jaar erop besloot ik dat ik alleen nog administratief werk ging doen, hoe hersendood het ook zou zijn
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards
  zondag 22 mei 2005 @ 18:06:47 #171
121129 SamuraiJack
Nice shirt
pi_27249757
Stekjes steken .
  zondag 22 mei 2005 @ 18:08:58 #172
111260 Charmian
a little joy
pi_27249806
Ik heb ooit wel eens een dagje in moeten springen als telefoniste. Tjiezus hoe geestdodend is dat zeg.
The only true wisdom is in knowing you know nothing. -- [b]Socrates [/b]
I know nothing, I come from Barcelona. -- [b]Manuel[/b]
pi_27521074
heb een tijdje in de diepvries gewerkt van een groothandel in horecaprodukten. Ont-zet-tend koud en volgens mij erg ongezond al die temperatuurswisselingen. De hele dag dozen stapelen op rolcontainers en 10 kilometer per dag lopen.
  dinsdag 31 mei 2005 @ 18:50:54 #174
118596 Super_Six_One
Justice for all
pi_27521258
quote:
Op zondag 24 april 2005 10:19 schreef DaMart het volgende:
Achter de kassa bij de ALbert Heijn zitten. Gelukkig kon ik daarna wel intelligent werk gaan doen
Wat is dit nou weer voor sarcastisch uitspraak... Vind je het werk te min ofzo? Niemand heeft je verplicht om kassa te draaien hoor, die keuze maak je zelf. Bovendien moet je wel rekenen bij de kassa. Dus enige intelligentie is wel een eis
Auteur van deze post aanvaard geen enkele aansprakelijkheid voor de eventuele gevolgen van foutieve of gewijzigde informatie.- All rights reserved.
pi_27526769
Dozen schuiven bij een verpakkingsbedrijf en vergelijkbaar werk. Ik was net klaar met mijn VWO en uitzendkracht.

Echt, ik mocht al blij zijn als er iemand Nederlands sprak
pi_27527303
quote:
Op maandag 2 mei 2005 14:00 schreef littledrummergirl het volgende:

Jij blij dat je ontslagen was
  dinsdag 31 mei 2005 @ 22:39:30 #177
121845 Riddle
Life is a riddle!
pi_27528080
Ikea - afwaskeuken
Met twee Turkse jongens, die weigerden nederlands te praten.
voelde me zeer eenzaam....

Ook werd je alleen maar afgeblaft door de mensen in de "echte" keuken, vervolgens heb ik hun mijn schort gegeven en gezegd dat ze het vanaf nu maar zelf moesten doen, dat ik hun slaaf niet was. Ben naar huis gegaan, nooit meer iets van weer gehoord........ (was via het uitzendbureau)
pi_27528828
in een slachthuis schoonmaken wat een godvergeten stank hing daar, plus een hoop herrie van weet-ik-wat voor machines en daarbovenuit het geluid van skyradio oid in een volledige betegelde koele galmende ruimte. En daar kwam bij dat het betreffende uitzendbureau teveel mensen daar had geplaatst waardoor ik geen moer te doen had en maar een beetje stond te staan voor het grootste gedeelte, aangezien een poging van mij om de kantine op te zoeken buiten de pauzes niet werd toegestaan.
Ik heb het nog geen dag volgehouden. Dat was de eerste en laatste keer dat ik via een uitzendbureau een vakantiebaantje deed.
pi_27529288
pi_27529662
quote:
Op zondag 24 april 2005 02:20 schreef MouseOver het volgende:
Brandschade schoonmaken. Walgelijk. Vooral omdat je beton op moest poetsen met doekjes en daarmee altijd je handen aan de scherpe randen van de hoeken openhaalde. Erg vervelend.
Valt best mee hoor... En met doekjes?
No farewell could be the last one.
If you long to meet again...
pi_28138057
quote:
Op zondag 22 mei 2005 18:06 schreef SamuraiJack het volgende:
Stekjes steken .
Ik ook. Echt drama, dat ik het nog zo lang heb volgehouden daar. Geen muziek en je mocht amper praten.
  woensdag 22 juni 2005 @ 17:14:02 #182
48575 Scandalous
pew pew pew
pi_28138083
Kamermeisje, toen ik een jaar of 15 was.
"Would you guys stop it already?! Did you ever think that maybe there's more to life than being really, really, really, ridiculously good looking?"
  woensdag 22 juni 2005 @ 17:15:22 #183
13804 MouseOver
Cabdriver from Hell
pi_28138120
quote:
Op dinsdag 31 mei 2005 23:27 schreef vamperotica het volgende:

[..]

Valt best mee hoor... En met doekjes?
Ja. Ze kochten lompen per doos op. Oude tshirts en dat soort spul.

ik heb overigens ook in een slachthuis gewerkt, maar die brandschade cleanen was vele malen erger
Vampire Romance O+
  woensdag 22 juni 2005 @ 17:22:06 #184
48575 Scandalous
pew pew pew
pi_28138297
quote:
Op vrijdag 29 april 2005 14:02 schreef extreme het volgende:

alleen jammer dat ze de zomer collectie in de winter opnemen, en de winter collectie in de zomer. en idd, ook buiten

en die arme meisjes maar blauwbekken in hun bikini´tje in de tuin, of doodgaan van de hitte in een dikke winterjas met 28°
Dat heb ik idd ook gedaan en dat is KUT
"Would you guys stop it already?! Did you ever think that maybe there's more to life than being really, really, really, ridiculously good looking?"
  woensdag 22 juni 2005 @ 17:26:25 #185
13804 MouseOver
Cabdriver from Hell
pi_28138428
quote:
hun bammetjes zwijgend opaten
Bij sommige bedrijven lijkt het wel alsof op praten tijdens de pauze de doodstraf staat. De eerste keer dat ik in zo'n bedrijf terecht kwam wist ik niet wat me overkwam, heel onwerkelijk.
Vampire Romance O+
  woensdag 22 juni 2005 @ 17:28:00 #186
102582 Asics
Asics HIGH !!!
pi_28138468
dat is mijn huidige baan
Asics neemt de tijd.
Asics geniet. Lees mijn columns op http://www.raaskal.com
  woensdag 22 juni 2005 @ 17:59:05 #187
39741 dJ-Zcore
Groenvoorziening.
pi_28139290
Telsell

Heb er anderhalf jaar gewerkt in het magazijn, maar wat een hoerentent is dat zeg. Over me ex-werkgever maar niet te spreken. kutneger
Wie zijn eigen tuintje wiedt, ziet 't onkruid van een ander niet.
pi_28196846
quote:
Op woensdag 22 juni 2005 17:15 schreef MouseOver het volgende:

[..]

Ja. Ze kochten lompen per doos op. Oude tshirts en dat soort spul.

ik heb overigens ook in een slachthuis gewerkt, maar die brandschade cleanen was vele malen erger
Ow ik dacht dat je die vette doeken bedoelde....
No farewell could be the last one.
If you long to meet again...
pi_28197765
Oliebollenkraam op een drukke kermis 10 uur lang staan in de vette oliebollengeur, voor 5 gulden per uur, en ik lustte meteen geen oliebollen meer voor de twee jaar daarna.
POLLETJE PREE MUURSCHILDERINGEN! Facebook en website
pi_28199236
Koeiemagen uit een bak vol met water pakken en ophangen in ijzeren rekken.
Ik was toen 15 en deed dit als vakantiewerk. 1 week volgehouden
  vrijdag 24 juni 2005 @ 17:26:26 #191
78509 Harry_Sack
bidibidibidibidi
pi_28199312
bollen pellen / rapen, nooit langer dan anderhalve dag volgehouden, wat een smerig onderbetaald tyfuswerk is dat
Ingenieur in de ornithologische huisvesting &lt;- Urbanus :P
Good ol' Buck : http://youtube.com/watch?v=VmxXIS2ot8w &lt;- Fun
N.W.O : http://www.youtube.com/watch?v=WOeCpMwZo6o &lt;- Pol
  zaterdag 25 juni 2005 @ 10:39:11 #192
25974 Wendigo
Je moet geen tijd morsen.
pi_28216331
quote:
Op zondag 22 mei 2005 18:01 schreef SEMTEX het volgende:
Ook kut: het assembleren van tv-meubels bij een bedrijf dat 'Zapp' heette
Ik stond met allemaal leeftijdsgenoten langs een lange lopende band waar we voor en na de pauze
exact hetzelfde geestdodende werk deden. Die ene keer dat ik probeerde te wisselen met iemand anders (omdat ik een piepschuimen vorm om een glazen meubel heenrammen totaal beu was) werd ik weer teruggefloten en terug naar mijn plek gebracht
Af en toe werd het werk afgewisseld met plastic dopjes op een schroefdraadje draaien of houten plaatjes verpakken in een stukje cellofaan. Toch heb ik dat nog 2 weken volgehouden
Dat heb ik dus ook even gedaan wat een belachelijk bedrijf was dat :/, je mocht idd niet van functie wisselen en het niveau van die vaste medewerkers was echt bedroefend laag.

Daarnaast bij een groot garagedeuren bedrijf, metalen onderdelen op een lopende band rechtleggen, die klote dingen weegden alleen 50kg + was dus niet et doen in je eentje.

Verder bij de kinderbijslag het archief inruimen, lekker geestdodend en een heerlijk stoffige bezigheid.

Callcenter werk en dan spaarproducten verkopen betaalde supergoed, totdat we ook op de huishoudbeurs gingen staan en het dan opeens persoonlijke verkoop wordt,

En jaren in een rozenkwekerij gewerkt overal doorns maar supergezellig
The universal brotherhood of man is our most precious possession, what there is of it.
Mark Twain (1835 - 1910), Following the Equator
pi_28216461
op handen en knieën tussen de roosjes door kruipen om onkruid te wieden. BAH!
Eerst een keiharde grond en een gloeiend hete zon en later bakken met regen.
pi_30000959
Goed topic.
  vrijdag 26 augustus 2005 @ 16:49:03 #195
4283 nietzman
Geen zin meer.
pi_30001507
Hier op de Marketing en Communicatieafdeling van dezelfde Bijbeldrukker als vorig jaar (Ik doe nu DTP-klusjes.) is het ook een hel.

Bizar toch dat men uitgerekend bij deze afdeling totaal niet in staat is om te communiceren?
Ik ga naar huis.
  vrijdag 26 augustus 2005 @ 16:49:03 #196
4283 nietzman
Geen zin meer.
pi_30001508
*knip.

double.
Ik ga naar huis.
pi_30001610
quote:
Op vrijdag 26 augustus 2005 16:49 schreef nietzman het volgende:
Hier op de Marketing en Communicatieafdeling van dezelfde Bijbeldrukker als vorig jaar (Ik doe nu DTP-klusjes.) is het ook een hel.

Bizar toch dat men uitgerekend bij deze afdeling totaal niet in staat is om te communiceren?
Hehehe. Wat verdien je?
  vrijdag 26 augustus 2005 @ 16:57:26 #198
4283 nietzman
Geen zin meer.
pi_30001829
7 euro in 't uur dacht ik. Zal wel minimumloon zijn, hun kennende. .

Overigens snap ik niet dat een Christelijke uitgever een boek dat "De Toverfluit" heet uitgeeft.
Ik ga naar huis.
pi_30002159
quote:
Op vrijdag 26 augustus 2005 16:57 schreef nietzman het volgende:
7 euro in 't uur dacht ik. Zal wel minimumloon zijn, hun kennende. .

Overigens snap ik niet dat een Christelijke uitgever een boek dat "De Toverfluit" heet uitgeeft.
pi_30003946
in een magazijn met een karretje boeken uit de kasten halen, er iets inschrijven, en naar een andere kamer brengen (a 15 eur netto per uur) Beginnen om 12, eindigen om 20:00. Krijg ook nog 27 eur per dag maaltijdvergoeding....

Het moet niet ruiger worden!
pi_30016884
Heb er een paar gehad:

· Puntlasser bij een koffiezetapparatenfabriek (mooi woord voor galgje).
Twee stukken plaatstaal op een bepaalde manier aan elkaar bevestigen met een puntlas; dus tussen twee electrodes houden en dan met je voet een pedaal indrukken waardoor die electroden contact maken en de las wordt gemaakt.
En dat dan per serie van 500 .. en dan de volgende 700 ... etc. etc. De radio was, net zoals mensen, niet te horen door het lawaai van al die machines dus sta je daar de hele dag een beetje in je uppie. Ik heb het wel volgehouden, was vakantiewerk, maar kan geen Animo koffiezetapparen meer zien (zelfs nu nog niet )

· Productiewerk in een meubelfabriek. Ik had daarvoor gewerkt als ambachtelijk meubelmaker en kwam toen in die fabriek... verschrikkelijk: Iedereen daar was vol van het unieke product (wat er nu zo uniek aan was weet ik nog steeds niet, kastjes en bureau's van waaibomenhout met een randje fineer gemaakt per serie van 1200 stuks.)

· Hoofd van een zagerij van een pompenfabriek. Die pompen werden gemaakt van PVC (voor de chemische industrie) en ik moest samen met een kerel die zo dom was als het achtereind van een koe PVC-platen van 2.5m × 4m in varierende diktes in stukken zagen zodat ze verder konden worden bewerkt tot pomponderdelen. Dat werk op zich was niet eens zo erg maar de sfeer die er daar hing... Toen ik de eerste dag met een collega meereed zei hij, ik weet het nog letterlijk; Als je je geest kan uitschakelen kun je hier een hele mooie tijd hebben. Aaargh!
quote:
Intussen stond de hele dag Sky Radio te blèren en had ik de meest suffe collega's die in de pauze, in een soort onpersoonlijk kil bouwkeetje hun bammetjes zwijgend opaten, waarna de ellende weer begon ...
Het verschil met de quote is dat de radio niet aanstond: Iedereen had zijn eigen discman (was nog in de tijd vóór de MP3-spelers). Voor de rest werd je om de één of andere reden niet geacht met elkaar te praten en de kantine was gedecoreerd: met vergeelde luchtfoto's van de fabriek en een prijzenkast met troostprijzen en vaantjes uit de jaren zestig . Heb het daar een half jaar volgehouden (brood op de plank...) en was het toen zó zat maar kwam gelukkig net op tijd een vacature bij een ander bedrijf.
Wat ik heel typisch vond aan die fabriek is dat er in bij de entree slecht geschilderde portretten hingen van alle directeuren die er ooit geweest waren.

Naja, heb wel meer kutbaantjes gehad maar eigenlijk maakt het werk an sich niet zo heel veel uit als je maar goede collega's hebt.

[ Bericht 4% gewijzigd door Nemephis op 27-08-2005 00:50:36 ]
pi_30017632
Vuilnisemmers leeghalen in een bejaardenhuis.. Heel matig was dat

Elke bejaarde heeft z'n eigen appartementje, met de keuken bij de deur. Vanaf de gang heeft iedereen een luikje waar je zonder de bejaarde te storen de oude vuilniszak eruit kan halen en een nieuwe erin doet.. Deal was dat die oude zakken dicht zouden zitten.. Niet dus.. En dan moet je zelf je volgescheten en gezeken luiers aandrukken om de zak dicht te krijgen enz.. Heb ik één ochtend volgehouden..
Victory is mine!!
pi_30017737
Werken in een Duikwinkel als verkoopmedewerker, magazijnwerker, vanalles dus.

-Valse beloftes op contract
-Nooit een verkoopscursus o.i.d. gehad, nooit uitleg over producten gehad. de eerste dag ben ik maar aan het werk gezet en ik moest maar kijken "wat goed was en neit"
-geen tijd voor pauzes, je bent immers maar een "hulpje voor de zaterdag"
-kutwerkjes krijgen net voor sluitingstijd zodat je nog aan het sjouwen/laden bent half uur na sluitingstijd, Terwijl de andere winkel in het pand waar we in zitten al aan het bier zat.
-Arbowetten, welke arbowetten?
-mij inplannen in andere filialen, ik zit in eindhoven en moest soms naar Almere
-slechte organisatie, ze weten niet eens wanneer ik op vakantie ging. Stond ik in te checken op Schiphol, word ik gebeld en vragen ze of ik morgen kom werken
-Uiteraard slecht betaald.

>Outfit: ik kreeg een longsleeve shirt in de zomer. thats it. geen airco in het pand en je zat op 2 hoog in dat pand. Lekker

V V EDITV V [offtopic] Nee Civic, i wished [/offtopic]

[ Bericht 5% gewijzigd door Type-R op 27-08-2005 01:03:20 ]
¯ _(ツ)_/¯
pi_30017806
quote:
hun bammetjes zwijgend opaten
quote:
Bij sommige bedrijven lijkt het wel alsof op praten tijdens de pauze de doodstraf staat. De eerste keer dat ik in zo'n bedrijf terecht kwam wist ik niet wat me overkwam, heel onwerkelijk.
Herkenbaar....

offtopic: Type-R ... GSX?
pi_30017868
Werken als financieel medewerker in een reisburo. Er was niemand om mij in te werken, degene die mijn assistente had moeten worden weigerde om me ook maar toegang te geven tot het systeem en vragen werden niet beantwoord want ze had het druk. Was heel blij dat ik na 3 weken weg was.
stupidity has become as common as common sense was before
~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~
Travel Is Fatal To Prejudice, Bigotry and Narrow-Mindedness
pi_30019178
geweldig topic dit

- Bollenpellen, anderhalve week gedaan voor veel te weinig, toen was ik vreselijk aan de schijt van die stof- en gifzooi en dat is niet handig als je aan een lopende band zit.

- Schoonmaakster bij een bank via een uitzendbureau in de zomervakantie. Ik was verkeerd ingewerkt, kreeg de extra gedeclareerde uren wel uitbetaald, maar werd mijn één na laatste dag werken ontslagen omdat ik ziek was en mij "verkeerd" ziekgemeld zou hebben (gaat nogal bij een bank waar iedereen om 9 uur gaat werken en je voor werktijd moet schoonmaken). Erg triest uitzendbureau, ik werd de herfstvakantie daaropvolgend gebeld voor hetzelfde baantje. Nou, NOT dus hè. Sukkels.

- plantsoenmedewerker bij de gemeente na mijn examens, twee weken regen gehad in de verplichte maand dat je moest werken. Achteraf gezien een geweldige vakantiebaan, maar na twee weken keet zitten ben je geestelijk ook dood.

- Ploegendienst via een uitzendbureau bij een koffie en tabaktoko tijdens een doodgelopen stagemoment. Goed geregeld via een uitzendbureau qua werkvoorwaarden. Heb de werkschoenen met stalen neuzen nog steeds Met koffie in je oren weer thuis komen, maar het verdiende best leuk en de meeste collega's die het ook tijdelijk deden waren best aardig te pruimen. Ploegendienst was best leuk met alle toeslagen enzo, maar op een gegeven moment kwam ik via datzelfde uitzendbureau op het hoofdkantoor terecht (iemand vervangen met RSI) en dat verdiende op onverklaarbare wijze nog veel beter

- Mijn ex-werkgever. Die gun ik niemand. In den beginne een geschenk uit de hemel, op het laatst veel hoogmoed. Nu nog wachten op de val.
pi_30019335
Niemand als advertentie verkoper gewerkt? Nog nooit zo'n groot verloop gezien als in zo'n toko. Je moet wel heel goed kunnen liegen en met jezelf daarna nog door een deur kunnen wil je dat vol kunnen houden Drama's meegemaakt met zo'n toko. Van afstand, dat wel gelukkig.

Dan ga ik nog liever met koffie in mijn oren en neus naar huis
  dinsdag 30 augustus 2005 @ 00:22:50 #208
116457 jopiehuisman
Aint life GRAND!!!!
pi_30084051
slakrop inpakker!
  dinsdag 30 augustus 2005 @ 00:42:47 #209
20895 wernert2
Nu met 35% korting.
pi_30084635
Geen 'erg' baantje, maar wel vaag: krantenartikelknipper op de documentatieafdeling van de EO.
De aangekruiste artikelen zo gunstig mogelijk uitknippen, copieren en opbergen. Best aardige lui trouwens, en een leuk pand (Oude amersfoortseweg in Hilversum). Maar gaat toch wel vervelen na een tijdje.

En bij de Mosa, een tegelfabriek in Maastricht, gewerkt. s'Nachts de rollen waarover de tegels heen gaan in 'n afschuurapparaat stoppen. Rol erin, 15 minuten wachten, volgende rol.

Werken in de nacht is trouwens best oke, apart sfeertje.
  dinsdag 30 augustus 2005 @ 00:50:45 #210
20895 wernert2
Nu met 35% korting.
pi_30084863
Oh ja, toch wel: als callcentermedewerker abonnementen van een groengekleurd telecombedrijf verkocht. Een baan waar ik per saldo geld aan kwijt was. (uitleg: loon van uitzendbureau min korting WW min reiskosten = negatief getal)

Een onvergetelijke ervaring, toch maar gestopt.

SNT
  dinsdag 30 augustus 2005 @ 01:01:37 #211
40771 Vulcanus
Urban Dance Squad
pi_30085124
Op de markt in Utrecht, van 6.00 tot 18.00 uur de hele dag buiten zijn op de koude winterdagen, is echt geen pretje. Het verdiende overigens wel goed in mijn studententijd.
Wanna see a joke, check a look-a-like
  donderdag 30 maart 2006 @ 14:54:37 #212
3778 popje
Watishetnutvaneenondertitel?
pi_36493104
*schopje*
- Ooit heb ik voor de stichting Viervoeters donateurs moeten werven op straat... moet je per dag EUR 300 binnenlullen, ook in de stromende regen... ga je allerlei zinnetjes verzinnen om gewoon maar de aandacht te trekken van mensen en spreek je iedereen aan alsof het je grootste vriend is. Je leert op een gegeven moment de mensen herkennen die je er wel in kunt lullen, die kijken een beetje verlegen, op het moment dat ze je aankijken moet je ze 'pakken'... kutbaan, gestopt na drie weken
- Kopjes stapelen op het lunchbuffet in de RAI, als enige Nederlandssprekende... en dan had het uitzendbureau er niet bij verteld dat je daarna ook 'nog even' (lees drie uur) de afwas moest doen in zo'n hete herriekeuken...
- Hamburgers bakken in een unit in de Arena op Sensation... de hele nacht boven zo'n vieze vette bakplaat in de hamburgerlucht zoveel mogelijk halfgare schoenrubberen zolen hamburgers bakken en in een vet papiertje vouwen. Kan me niet voorstellen dat iemand daar EUR 4 voor wilde betalen destijds...
- Huizen leegruimen van mensen die eruit gezet waren of dood waren... ranzig! Soms nog erger van wat je op TV ziet in die programma's, dat mensen daarin konden wonen! 2 dagen gedaan...

Gelukkig is dit allemaal in een ver verleden
Het leven is een groot feest, en jij bent ook uitgenodigd!
pi_36493180
stage lopen bij een basis school waar depri docenten en medewekrers werkten
pi_36767614
Goed topic.
pi_36767780
Ik heb vanochtend 2 uur lang sticker zitten plakken.
En vorige week zondag 5 uur lang.
Behoorlijk klote, maarja, het verdient
'And I called your name,
like an addicted to cocaine calls for the stuff he'd rather blame'
pi_36768176
quote:
Op donderdag 30 maart 2006 14:54 schreef popje het volgende:
*schopje*
- Ooit heb ik voor de stichting Viervoeters donateurs moeten werven op straat... moet je per dag EUR 300 binnenlullen, ook in de stromende regen... ga je allerlei zinnetjes verzinnen om gewoon maar de aandacht te trekken van mensen en spreek je iedereen aan alsof het je grootste vriend is. Je leert op een gegeven moment de mensen herkennen die je er wel in kunt lullen, die kijken een beetje verlegen, op het moment dat ze je aankijken moet je ze 'pakken'... kutbaan, gestopt na drie weken
Heb ik ook gedaan! 4x, om precies te zijn.
  zaterdag 8 april 2006 @ 18:02:59 #217
15929 DiRadical
Everything's ruined
pi_36770874
Reuzel trekken in een varkensslachterij

Mijn eerste vakantiebaantje was in een varkensslachterij omgeveer 10 km van mijn woonplaats.
Lekker op de fiets er heen, overall aan en een plastic schort ervoor.

Er waren diverse baantjes die je kon doen.
1. Het darmen hok -> gelukkig nooit hoeven doen, je had ook een blauwe overall nodig

2. Niertjes hangen -> Net na de controle van de keuringsdienst moest je de galblaas van de nieren afhalen (zorg dat de galblaas niet kapot gaat), de nieren afspoelen, op een rek hangen en brandmerken.

3. Merg zuigen. -> De varkens worden 5 meter terug op de slachtbaan in tween gezaagd. Jij moet met een stofzuiger het ruggemerg eruit zuigen. Helaas is dat ding wel eens verstopt. Wel makkelijk werk.

4. Reuzel trekken -> Na het mergzuigen wordt de reuzel verwijderd. Dit is een vlies met vet dat aan de binnenkant van de borstkas zit. Deze wordt met de hand verwijderd. Begin in de buurt van de nek en zet je duim achter het vlies. Maak het een beetje los en trek, eerst met 1 en later met 2 handen, het vlies met de reuzel naar boven. Zwaar, zwaar werk. Heild het maar een ochtend of een middag vol. Dan mocht je de rest van de dag iets anders gaan doen.
Een paar jaar later zouden er machines geplaatst worden, die het helemaal automatisch deden.

5. Koelcel >. Varkens sorteren op 'type' en aan de juiste 'boom' hangen. Dit heb ik het langst gedaa. Was wel uit te houden, alleen was het in de middag een beetje te warm in de koelcel. Dat kwam door al die warme varkens.

Het slachthuis is een paar jaar gelden gesloten. Het was te klein.
Meestal hadden we ergens tussen de 1600 en de 2200 varkens per dag.
2200 was echt het maximum. Dan zaten de koelcellen vol.

Ik heb het ongever 2 jaar gedaan, toen heb ik ook nog een keer in een rubber laarzen fabriek gewerkt. Dat betaalde een stuk beter en was een stuk minder goor werk.
Ik was blij dat ik op de fiets naar huis kon. Je wilt niet in een bus zitten met een spijkerbroek die zwart ziet van het bloed.
Je rook meestal ook niet zo lekker als je gewerkt had.

Het was wel een goede motivatie om door te leren
Happyness is nature's way of informing human resources that you're overpaid
-Catbert: Evil director of HR
  zaterdag 8 april 2006 @ 18:23:34 #218
66714 YuckFou
Nu niet, nooit niet...
pi_36771392
quote:
Op zaterdag 8 april 2006 18:02 schreef DiRadical het volgende:
1. Het darmen hok -> gelukkig nooit hoeven doen, je had ook een blauwe overall nodig
2. Niertjes hangen -> Net na de controle van de keuringsdienst moest je de galblaas van de nieren afhalen (zorg dat de galblaas niet kapot gaat), de nieren afspoelen, op een rek hangen en brandmerken.
3. Merg zuigen. -> De varkens worden 5 meter terug op de slachtbaan in tween gezaagd. Jij moet met een stofzuiger het ruggemerg eruit zuigen. Helaas is dat ding wel eens verstopt. Wel makkelijk werk.
4. Reuzel trekken -> Na het mergzuigen wordt de reuzel verwijderd. Dit is een vlies met vet dat aan de binnenkant van de borstkas zit. Deze wordt met de hand verwijderd. Begin in de buurt van de nek en zet je duim achter het vlies. Maak het een beetje los en trek, eerst met 1 en later met 2 handen, het vlies met de reuzel naar boven. Zwaar, zwaar werk. Heild het maar een ochtend of een middag vol. Dan mocht je de rest van de dag iets anders gaan doen.
Een paar jaar later zouden er machines geplaatst worden, die het helemaal automatisch deden.
5. Koelcel >. Varkens sorteren op 'type' en aan de juiste 'boom' hangen. Dit heb ik het langst gedaa. Was wel uit te houden, alleen was het in de middag een beetje te warm in de koelcel. Dat kwam door al die warme varkens.
Het slachthuis is een paar jaar gelden gesloten. Het was te klein.
Meestal hadden we ergens tussen de 1600 en de 2200 varkens per dag.
2200 was echt het maximum. Dan zaten de koelcellen vol.
Damn! klinkt als Coveco in Twello of alle slachterijen zijn 't zelfde...
daar heb ik:
quote:
Op zondag 24 april 2005 10:21 schreef YuckFou het volgende:
Maar toch wel het allerergste was rond m'n 16e toen ik in een koeienslachterij werkte en daar iedere vrijdagmiddag de hele 'fabriek' moest schoonspuiten.
Met een onwijs dikke hogedrukslang slachtvet en ander dierlijke troep van de muren en de vloeren spuiten, wat een bagger, wat een stank, wat een kutbaan
'k zag 't al, ik heb bij een koeienslachterij schoongespoten, bij Coveco heb ik alleen lopende bandwerk gedaan...vlees ophangen, ookal flikkerde het net op de grond
pi_36785556
1. Pluimvee-verwerkingsbedrijf:
- Kipfilets in kleine stukjes snijden.
- Bevroren kipfilets in dozen doen.
- Kippenpoten vullen
- Kip dit, dip dat....
Maar je verdiende er wel lekker.

2. Magazijnmuts
- Doosjes vouwen voor de Prodent-tandpasta
- Deze doosjes in een andere doos stoppen
- Doosjes vullen met tandpasta-tubes
- Displays maken voor Sanex
- Displays vullen met Sanex-producten
De baas daar was echt een eikel! Het verdiende ook niet al te best.
Dus zo lang heb ik er ook weer niet gewerkt.

Nog meer vakantie-baantjes gehad, maar die waren echt super leuk...
pi_36786557
achter een lopende band bollen pellen... 1 week volgehouden...
pi_36786605
quote:
Op zondag 9 april 2006 11:11 schreef CittaR het volgende:
achter een lopende band bollen pellen... 1 week volgehouden...
Hoe oud was je?
pi_36786726
tijdje geleden alweer, ik denk 14/15 ofzo...

gelukkig heb ik nu chill werk waar ik niet veel hoef te doen en veel voor betaald krijg
  maandag 10 april 2006 @ 13:19:47 #223
15929 DiRadical
Everything's ruined
pi_36819979
quote:
Op zaterdag 8 april 2006 18:23 schreef YuckFou het volgende:

[..]

Damn! klinkt als Coveco in Twello of alle slachterijen zijn 't zelfde...
daar heb ik:
[..]
Wel in de buurt. Het was in Wesepe (tussen Deventer en Raalte)
Ze wilden me nog in dienst nemen. Dus zeg ik: Nee dank je, ik begin volgens jaar met mijn HBO opleiding Algemene en Analytische Chemie.
Toen wilden ze wel een lab beginnen
quote:
'k zag 't al, ik heb bij een koeienslachterij schoongespoten, bij Coveco heb ik alleen lopende bandwerk gedaan...vlees ophangen, ookal flikkerde het net op de grond
Dat gebeurde bij ons ook wel eens. Gelukkig weegt een varken maar 80-100 kg. Het karkas, dus zonder "inhoud" zeg maar.
Happyness is nature's way of informing human resources that you're overpaid
-Catbert: Evil director of HR
  dinsdag 11 april 2006 @ 15:58:51 #224
140970 Neef
zeg broer...
pi_36857762
hoezo kut je ken gaan
maffen
leren
drinken
kloten
ik zou egt in die 240.00 liter minstens wel een druppeltje speeksel toevoegen voor de smaak om zo maar te zeggen
Sammy said:
"if you put all the sick people on a field with a fence around it and then you put all the hunger people in that same field,you will let the hunger people eat the sick people.
after that you won't have any sick or hungry people"
pi_36860447
Een insecten kwekerij, krekels sprinkhanen en meelwormen die naar plantages gingen ofzo. 2500 bakjes per dag van luchtgaatjes voorzien met een apparaat waar je half doof van werd waar die beesten in vervoerd moesten worden.

En dan ook nog is geen radio in het bedrijf, mocht geen discman op en er werd verwacht dat je elke dag 2 uur xtra werkte en op zaterdag..dat avontuur was snel ten einde.
  dinsdag 11 april 2006 @ 18:52:21 #226
28442 Natalie
Borrelnootje
pi_36862976
quote:

[..]

Staat me niets van bij. Heb er ook maar kort gewerkt. Vond 't echt 3 keer niets
pi_36888418
Wat een topic.
  woensdag 12 april 2006 @ 15:29:20 #228
62729 type_29
be cool online! da sjizzle
pi_36889150
betonmolen schoonmaken
door een luikje van 50 bij 50 cm kruipen en dan met een mini drilboor cement afbikken binnen in een gigantische vleesmolen
echt een beetje te para voor mij
altijd het gevoel 'stel dat iemand de stroom aanzet ben ik gemalen gehakt'
was er ook nog eens een stukje steen zohard op mijn oog geknald dat ik een week last van mijn oog had
1 avond gedaan
╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝
pi_36892156
Ik ben nu met een beveiligingsbaan bezig in afwachting op mijn nieuwe opleiding maar die start pas in september.. Dit gaat echt hélémaal nergens over! Het komt er op neer dat je de hele dag niets doet, en als er wat moet gebeuren wil niemand iets doen! Ik ben omringt door collega's met allerhande psychische en/of lichamelijke problemen, mensen die afgekeurd zijn voor de politie en al hun frustraties in een beveiligingsbaan tot uiting laten komen. Ik heb een werkgever die zich niet aan gemaakte afspraken houd, ik word dagelijks gebeld met de vraag of ik extra wil werken omdat er wéér een ziekmelding is. Nee!! Dat wil ik niet!! En dan de werkgever op zo'n toontje vertellen dat ik me niet genoeg inzet, dat ik geen hard voor de zaak heb! Nee inderdaad! Dat klopt!

Kortom ik kom er hier achter dat alle vooroordelen die over de beveiliging bestaan wáár zijn! Dit was geen juiste keuze, ik dacht, mooi tijdelijk lekker makkelijk beetje lezen en leren tussendoor maar zelfs dat mag niet. Acht uur per dag dom voor je uit staren, aanwezig zijn omdat de verzekerings maatschappij dat wil. En ten alle tijde beschikbaar zijn! Ik pas ervoor

Gezocht baan
pi_36906154
quote:
Op woensdag 12 april 2006 16:56 schreef ikwilookwatzeggen het volgende:
Ik ben nu met een beveiligingsbaan bezig in afwachting op mijn nieuwe opleiding maar die start pas in september.. Dit gaat echt hélémaal nergens over! Het komt er op neer dat je de hele dag niets doet, en als er wat moet gebeuren wil niemand iets doen! Ik ben omringt door collega's met allerhande psychische en/of lichamelijke problemen, mensen die afgekeurd zijn voor de politie en al hun frustraties in een beveiligingsbaan tot uiting laten komen. Ik heb een werkgever die zich niet aan gemaakte afspraken houd, ik word dagelijks gebeld met de vraag of ik extra wil werken omdat er wéér een ziekmelding is. Nee!! Dat wil ik niet!! En dan de werkgever op zo'n toontje vertellen dat ik me niet genoeg inzet, dat ik geen hard voor de zaak heb! Nee inderdaad! Dat klopt!

Kortom ik kom er hier achter dat alle vooroordelen die over de beveiliging bestaan wáár zijn! Dit was geen juiste keuze, ik dacht, mooi tijdelijk lekker makkelijk beetje lezen en leren tussendoor maar zelfs dat mag niet. Acht uur per dag dom voor je uit staren, aanwezig zijn omdat de verzekerings maatschappij dat wil. En ten alle tijde beschikbaar zijn! Ik pas ervoor

Gezocht baan
Dat is wel heel erg, dat je zelfs niets mag lezen.
  woensdag 12 april 2006 @ 23:48:52 #231
117860 B.A.Trix
Met dank aan MaGNeT
pi_36907302
quote:
Op woensdag 12 april 2006 15:29 schreef type_29 het volgende:
betonmolen schoonmaken
door een luikje van 50 bij 50 cm kruipen en dan met een mini drilboor cement afbikken binnen in een gigantische vleesmolen
echt een beetje te para voor mij
altijd het gevoel 'stel dat iemand de stroom aanzet ben ik gemalen gehakt'
\
Dat lijkt me idd ook doodeng..
pi_36908174
Burger King.
Na één dag opgebeld naar de manager, zeggen dat ik ontslag moest nemen omdat er een chronische ziekte bij me geconstateerd was .
Op vrijdag 12 januari 2007 03:39 schreef Xennia het volgende:
Mayo is de dochter die ik nooit had!
pi_36942478
* Stofzuigen van "algemene ruimten" in studentenhuizen... en ramenlappen portiek...

* Davitamonpillen sorteren...

* Krattenwassen in een bakkerij/fabriek buiten 30 graden (zomer) kratten worden gewassen met water van minstens 65 graden...

Gelukkig verleden tijd... maar je leert wel ander dingen waarderen...
  vrijdag 14 april 2006 @ 02:11:41 #234
46960 StefanP
polemicist
pi_36943056
Mijn verhaal staat ergens op de vorige pagina's, maarhet is nu -12 jaar later of zo- wel leuk dat ik per uur krijg waar ik toen een halve week voor moest werken. Man, wat heb ik hondenwerk gedaan voor 3 gulden 65 per uur. Nu kan ik rustig een uur internetten als ik geen zin heb en krijg ik toch nog 50 euro of zo betaald

Vroegah Een hele week 40 uur in de koelcel werken om zaterdag maar drie CDtjes te kunnen kopen...
-Mark Steyn
pi_36948681
Mijn meest fantastische werk was het volgende:

Stel je een grote loods vo or (een gigantische) daar staan 10 tafels met daarnaast een pallet. Op de pallet staan dozen, en in die dozen zitten weer dozen met printers. Helemaal ingepakte printers. Op tafel lag een stanleymes, plakband, en een vel met kleine plakkussentjes (1cm bij 1cm ongeveer). Nu moest ik elke printer op het pallet helemaal openmaken, alle plakkertjes erafhalen, bescherm dingetjes losjes eraf halen.
Printer openmaken, cartridge klepjes omhoog, plakkertjes op beide klepjes, en weer helemaal precies hetzelfde dichtmaken.

En dat zo snel mogelijk en als je pallet klaar was werd er gewoon weer een nieuw pallet klaargezet, en je keek uit op een ruimte met 100erden pallets met die krengen . Dat de hele dag staand vond ik toen best wel een hel .
Even a broken clock is right twice a day.
pi_36962765
quote:

[..]

Voor een niet nader te noemen bedrijf in de Lange Hezelstraat, toevallig?
Tegenwoordig moet je Dr. Ir. zijn om een beetje correct Nederlands te kunnen neerpleuren.
Abusing semicolons since 1987.
  zaterdag 15 april 2006 @ 00:18:00 #237
46794 Berkery
Fat bastard
pi_36971144
In Amsterdam, Prins Hendrikkade, schuin tegenover het CS zat (zit?) een bedrijf dat doet aan winkeldecoratie enzo. Dat bedrijf had een vergunning voor een tweetal parkeerplaatsen waar klanten/leveranciers hun auto konden parkeren.

Mijn taak was het in de gaten houden van die parkeerplaatsen
Die dag dat ik er werkte kwamen er ongeveer drie klanten/leveranciers. Ik heb toen geleerd dat een werkdag erg lang kan duren. En ja, ik heb monotoon productiewerk gedaan, maar dan heb je iets om handen. Parkeerplaatsindegatenhouder is niks voor mij
No Dukes of Hazzard in the classroom
  zaterdag 15 april 2006 @ 01:34:11 #238
66714 YuckFou
Nu niet, nooit niet...
pi_36972832
quote:
Op zaterdag 15 april 2006 00:18 schreef Berkery het volgende:
Parkeerplaatsindegatenhouder is niks voor mij
en je had niet bedacht dat je met een stukkie roodwit lint en twee of drie pillonnen dat ook wel kon doen, krantje&stoeltje erbij en kassa!
pi_37001028
Had ooit een bijbaantje toen ik studeerde als Jacoba van Beieren in de Keukenhof. Wat een ramp, de hele dag maar lachen en op de foto met mensen en ondertussen nog zoveel mogelijk boekjes verkopen. Het ergste was nog de bazin, wat een rotmens was dat zeg.We mochten maar 1 theezakje per dag gebruiken, die moesten we met zijn 4en delen!!! Dus na 2 dgn was het tabee met Jacoba.
pi_37001171
dit is wel een feelgood topic zeg.
pi_37003662
Ik ben een weekje stratenmaker geweest.

Dan heb ik wel genoeg gezegd denk ik......
R.I.P. nachtburgemeester van Rotterdam, 1944-2019
pi_37012242
Vier dagenlang als administratief medewerker bij de ARBO dienst. Onthou: ARBO dienst.

Eerste dag kom ik aan. Wordt je voorgesteld aan de collega's: hij is een uitzendkracht en komt de afdeling versterken . Met een niet al te gangbare voornaam, heb ik meer dan 50 x die dag mijn naam moeten noemen (ongeveer 30 collega's voorgesteld). Geloof me, dat lag aan het IQ daar en boerenmentaliteit.

Dan werd mijn werkplek getoond. Een hok met andere tikgeiten in een veel te kleine ruimte. Een hok van zes meter bij vijf meter waar vier mensen werkten. Goed, het was maar voor een aantal weken dus het was te overzien.

De volgende dag aangekomen en het had 12 graden gevroren. Ik kom binnen en ze zitten allemaal met de jassen aan te werken. Jah, de verwarming was kapot en werd zo snel mogelijk gemaakt.

Eindelijk thuis aangekomen en een beetje opwarmen bij de kachel. Dan twee dagen later, de verwarming was nog niet gemaakt. En tot overmaat van ramp werd een muur van dezelfde ruimte uitgebroken door gasten met een hamer, er kwam een balie aan dezelfde ruimte. Dus wij daar rustig werken, zij breken de boel uit. Dat was belachelijk. Ook omdat de bouwvakkers stofkappen droegen en wij niet.

De medewerkers waren braaf aan het tikken en niks zeggen, onder het mom van: strax wordt alles beter en mooier.

Ik had het niet meer. Ik ben opgestaan, naar de kamer gelopen van de directrice en gezegd, dat het geen normale omstandigheden zijn om te werken in de kou en dat er gasten waren die met stofkappen op de boel lopen uit te breken, een meter van je vandaan.

Heb de vingerhandschoen uitgedaan, haar een hand gegeven en bedankt.

ARBO dienst.
  zondag 16 april 2006 @ 18:34:05 #243
70844 Marietje_34
neuronennetwerkster
pi_37012319
in de bollen werken. Vies, stof, zwaar, van 's ochtends 7 tot 's avonds 2100. Maar wel veel verdienen
Het enige wat ik zeker weet, is dat ik niets zeker weet...denk ik.
pi_37013989
- kippen vangen. Echt goor maar verdiende goed toendertijd 25-30 gulden p.u. op mijn 14e/15e ofzo.
- Werken in een betonfabriek. Machine's schoonspuiten en dom werk doen.
-stenen opstapelen, een gigantische berg omgevallen stenen opstapelen, voor 10 gulden per pallet. Later teruggedraaid naar 5 gulden per pallet omdat ze er achter kwamen dat we teveel verdienden.(40 gulden p.u.)
- bij een groot pluimvee bedrijf, technische zaken was wel leuk maar betaalde zeer slecht.

Ik vind het goed om te weten wat kutwerk en slecht verdienen is.
  zondag 11 februari 2007 @ 11:25:40 #245
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_46196697
quote:
Op zaterdag 27 augustus 2005 00:31 schreef Nemephis het volgende:
Heb er een paar gehad:

· Puntlasser bij een koffiezetapparatenfabriek (mooi woord voor galgje).
Twee stukken plaatstaal op een bepaalde manier aan elkaar bevestigen met een puntlas; dus tussen twee electrodes houden en dan met je voet een pedaal indrukken waardoor die electroden contact maken en de las wordt gemaakt.
En dat dan per serie van 500 .. en dan de volgende 700 ... etc. etc. De radio was, net zoals mensen, niet te horen door het lawaai van al die machines dus sta je daar de hele dag een beetje in je uppie. Ik heb het wel volgehouden, was vakantiewerk, maar kan geen Animo koffiezetapparen meer zien (zelfs nu nog niet )
ik heb bij een bedrijf in 30000 stalen ring de bedrijfsnaam mogen graveren.

dus het ringetje stevig tegen de mal aandrukken, en dan op het pedaal drukken.
daar heb ik het 2 dagen volgehouden, toen had ik er zo'n 6000 gemaakt, toen ben ik teruggelopen naar de werkplaats, en ben daar verder gegaan.
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
  zondag 11 februari 2007 @ 13:33:36 #246
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_46200292
Het lokale krantje rondbrengen.. hittegolf.. vervelende lage brievenbussen.. uren zoet ..

voor 3 euro

Ben er heel snel mee gekapt

edit: was toen 14 of 15
Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
pi_46200705
Goed nu ben ik niet heel ervaren op het gebied van kutbaantjes, alhoewel ik een kutbaantje gehad heb, ben ik het er over eens dat parkeerplaatslokkers wel een echte KUTbaan hebben. "Wat doe je dan?" De hele dag mensen toezwaaien en proberen ze te lokken naar de plaatselijke meubelboulevard.
pi_46201983
Over het algemeen is figureren erg leuk. Je moet voornamelijk wachten, gezellig met een groep anderen in een kamertje zitten tot je gehaald wordt, ondertussen de altijd riante catering leegsnacken, en vaak aan het einde van de dag contant betaald. Variërend van 35¤ voor de "voorbijganger" klusjes (dus ook in een uurtje klaar), tot 100¤ voor een dag commercial.

Maar ooit had ik toch een helse job... Ik werd gebeld, of ik 's avonds in Leiden serveerster wilde spelen. Alleen in de avond, en tot ongeveer middernacht. 35¤ contant. Dus ik ging. Het was maart of zo, iig fucking koud buiten. Bleken het ineens buitenopnames te zijn! Ik was serveerster op een tuinfeest, en stond daar dus met een rokje en een blousje. Gelukkig kreeg ik een thermo-maillot. ( ) De opnames gingen niet zo voorspoedig. Door de wind waaiden de kaarsjes steeds uit, de crew stond intussen met dikke North Face jassen aan, en de opnames duurden tot, jaja, VIER UUR! Aangezien het geheel zich in Leiden afspeelde, moest ik daarna ook nog lopen naar het station (geen OV meer natuurlijk, gelukkig nog wel een nachttrein naar Den Haag, vanwaar ik ook weer moest lopen naar mijn huis...) Ik heb de thermopanty gejat.
  zondag 11 februari 2007 @ 17:19:07 #249
124307 HokkePok
Ga zoals je gaat.
pi_46209435
Ik ben opgegroeid in een dorp en het was daar (nog steeds) heel normaal om in de vakanties op het land, of in een schuur te gaan werken. Ik mocht nooit eens meer dan een week ofzo relaxed thuis zitten gamen van mijn ouders

Klotebaantjes die ik o.a daar heb gedaan zijn:

1) Bollenrapen: Opzich wel leuke tijden gehad met vriendjes enzo, ware het niet dat we tijdens de (hagel)stortbuien gewoon lekker door moesten werken.

2) Bollenpellen: In een bloedhete schuur zonder airco. Paar dagen volgehouden.

3) Koek inpakken aan een lopende band. Achterafgezien werd ik daar gewoon uitgebuit voor een hongerloontje. Na zo'n 2 weken heb ik me ziek gemeld en maar nooit meer teruggekomen. Heb later geloof ik toen nog wel 'teveel' loon ontvangen.

4) Witlof snijden: Kut werk, maar het bedrijf ging gelukkig na 3 weken failliet
waarschijnlijk wel
pi_46213209
eigenlijk geen kutwerk, in de kas gewerkt komkommers plukken en zomers buiten ook bloemkool.

vond het een erg leuke job. je weet tenminste op je 13e al wat hard werken is
  zondag 11 februari 2007 @ 19:17:54 #251
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_46213291
quote:
Op zondag 11 februari 2007 19:15 schreef staticdata het volgende:
eigenlijk geen kutwerk, in de kas gewerkt komkommers plukken en zomers buiten ook bloemkool.

vond het een erg leuke job. je weet tenminste op je 13e al wat hard werken is
heb je ooit wél iets kuts gedaan?
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
pi_46213355
quote:
Op zondag 11 februari 2007 19:17 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

heb je ooit wél iets kuts gedaan?
nou ja veel gasten zullen wel klagen om met 35+ graden in een kas te moeten werken.

tis natuurlijk nogal een subjectief iets.

goorste daar was nog lekker alle rotte komkommers wegvroeten uit goten met je blote handjes
pi_46227577
Ik pluk in de zomer tomaten in de kas, maar dat is niet klote of wat dan ook
Children of the night. What music they make.
pi_46242481
In een slagerij afwassen. Alles. All the livelong day.
Onee, niet de hele dag afwassen, want aan het eind van de dag mocht ik ook nog de rest van de kelder schoonmaken! De gehaktmolen, de snijmachien, de oven, de mengmachien...

Maar wat eigenlijk het ergste baantje ooit was: callcenterwerk. Bedrijven lastig vallen, vragen of ze mensen nodig hadden. Na een kwartier (ja, letterlijk) ben ik weggerend.
* Alcarin kruist het vakje 'ongeschikt' aan...
In the end, all you can hope for is for the love you’ve felt to equal the pain you’ve gone through.
pi_46253766
- Vakkenvuller bij de AH
Ik was destijds 18, en naast school dus een part-time baantje om wat extra cash te hebben. heb er in totaal één week gewerkt. Heel leuk, afgesnauwd worden door zo'n eikeltje van 16 die ploegleider is omdat hij toevallig het neefje was van de baas. Na de zoveelste opmerking was ik het zat en vroeg ik hem of 'ie niks beters te doen had dan de hele dag mensen te commanderen en uit zijn neus te staan vreten. Werd ik het eind van de dag bij de baas geroepen dat ik kon vertrekken wegens onhandelbaar gedrag. Toen ik zei dat 'ie eerst maar eens capabele mensen moest gaan aannemen ipv bepaalde personen voor te trekken liep hij rood aan en werd me vriendelijk verzocht als de sodemieter op te rotten. 'S goed joh, stik maar in je kutbaan.

- Receptionist bij Defensie
Ook alweer een paar jaar geleden: die tent was gelegen op een militaire basis bij mij in de buurt. Mijn God zeg, wat een saai kutwerk was dat! Zelfs bordenwasser is nog interessanter. De hele dag een beetje de telefoon opnemen, mensen binnenlaten en af en toe een rondje door het gebouw lopen. Met dit alles was je zo'n 2 uur bezig, aangezien er niet veel mensen op bezoek kwamen, waarna je dus 6 uur voor jezelf kon invullen. Nou klinkt dit misschien als de ideale baan, maar na een week verveel je je dus echt de pleuris! Daarbij hadden ze ook nog een gare computer (net iets sneller als een Commodore 64 met een opslagcapaciteit van wel 10mb!!!), geen internet en 2 collega's die een schurfthekel hadden aan hun baan en dit dag in dag uit met elkaar (en iedereen die het (niet) wilden horen) deelden, en zich om de week ziekmeldden. Ook leuk: mijn baas was een luitenant die dacht dat hij nog voor nazi-Duitsland werkte, en verwachtte een zelfde soort instelling van de medewerkers. Dus je mocht geen boek of magazine meenemen voor de uurtjes dat er niks te doen was. Nee, strak voor je uitkijken met een smile van oor tot oor op je smoel! HEIL!!! Het mooiste was toen hij me een keer sommeerde om mijn kop kaal te scheren (ik had toen halflang haar) omdat dat beter zou zijn voor hoog bezoek. HEIL!!! Heb hem toen heel hard uitgelachen en gezegd dat hij maar een militair van de basis moest plukken en dat hij zijn kutbaan maar in zijn hol kon steken. Het enige leuke was de pauze, want de kantine was gratis, het vreten best te eten, en sommige militairen waren best cool en er stond een pooltafel.
pi_46264208
dat was toch wel folders bezorgen, afwassen en vakkenvullen bij kruidvat daarna is t alleen maar beter geworden
Too much is never enough!
  dinsdag 13 februari 2007 @ 21:46:59 #257
117061 Noisemaker
Geräuschmacher
pi_46275881
quote:
Op zondag 24 april 2005 02:43 schreef Cracka-ass het volgende:
Dat is in mijn geval toch echt wel wieden geweest. Wat een kutwerk. Het verdiende kut, de tijd schoot absoluut niet op en je staat de hele dag tussen de paupers.
Wieden oh mijn god ja wat een ellende!
Ik werkte in een kwekerij destijds daar gingen we altijd s'ochtend wieden, s'middags stekken. Dan was het stekken een verademing.
pi_46276986
Jaren geleden in min blote barst(gegeven moment snel t-shirt aan gedaan, ook geen succes) steenwol van een opslagtank afhalen midden in de zomer. Ik dacht dat ik dood ging aan het einde van de dag, jeuk en uitslag enz. Geen handschoenen of zoiets dergelijks trouwens.
quote:
Op maandag 12 februari 2007 02:27 schreef DeHovenier het volgende:
Ik pluk in de zomer tomaten in de kas, maar dat is niet klote of wat dan ook
Dat is nog wel best te doen, hoewel potplanten nog wel bter vindt, dat deed ik in de vakanties altijd 45 uur per week, heet zat en werken terwijl je vrienden op het strand lagen. In de tuin werken is nooit echt erg, hoewel je wel eens onwijze klote klusjes tussendoor hebt en het behoorlijk heet kan zijn.
  woensdag 14 februari 2007 @ 00:31:57 #259
117860 B.A.Trix
Met dank aan MaGNeT
pi_46284015
quote:
Op dinsdag 13 februari 2007 17:25 schreef The6thgate het volgende:
dat was toch wel folders bezorgen, afwassen en vakkenvullen bij kruidvat
Heb ik ook allemaal gedaan maar zo erg vond ik het niet hoor...
pi_46294417
quote:
Op woensdag 14 februari 2007 00:31 schreef B.A.Trix het volgende:

[..]

Heb ik ook allemaal gedaan maar zo erg vond ik het niet hoor...
nah ok vakkenvullen werd nog wat leuker door de collega's, maar die andere 2 zag ik toch lang van te voren ontzettend tegen op iedere keer
Too much is never enough!
pi_46313592
Bij een koffie branderij, zo'n turks mens zette de pakken op de band. Per 6 pakken werd er plastic omheen gedaan. De pakken kwamen netjes uit dat ding. Dan mocht ik die 6 pakken koffie op een pallet zetten

Heb het 2 dagen gedaan en de 3e dag gewoon niet op komen dagen, heb overigens wel 3 dagen betaalt gekregen
pi_46324827
-Orderpicker, echt wat een werk. In het begin was het nog wel "leuk" omdat je dan op zo`n ding mag rond scheuren, als je dat eenmaal onder de knie hebt is daar ook geen reet meer aan. Wel nog een paar dozen kaas e.d. kapot gereden . Meeste zullen wel weten wat het inhoud, je krijgt een lijst. Print zelf een stickertje uit en laad weer nieuwe containers op je wagentje. Dan mag je het magazijn/koelcel/vriescel in om de producten te halen. Was nog redelijk zwaar werk en er werden lijsten opgehangen met wie wat en hoeveel heeft gedaan die dag . De mensen die er werkten waren ook niet zo bijster snugger, sommige werkten er al aardig wat jaartjes terwijl ze dat niet van plan waren... 2.5 maand volgehouden, het hielp ook niet mee dat ik iedere dag 45 min op mijn fietsje heen en terug moest.

-Inpakker, bij een of ander bedrijf wat kabel goten, stoppen kasten enzo maakten. Eerst die shizzle gaan halen in het magazijn. Dan alles verdelen over dozen en dan op een pallet stapelen. Kwam daar eigenlijk om zooi in te pakken maar heb de helft van de tijd gewoon orders mogen verzamelen. Heb nog een paar dagen extra gemaakt omdat ze dat vroegen maar na zo`n 1.5 week was ik daar weg, was toch klaar dus dat kwam mooi uit.

-Productie werk bij een bundel bedrijf, je staat aan een lopende band (meestal zo). Een kerel voert de tijdschriften in, ik mocht ze dan gaan verdelen in stapeltjes van 5, om en om. En dan dat je er 25 hebt. De kerel na mij deed ze in een doos en die daarna mocht er een stickertje opplakken en op een pallet zetten . In de pauze kon je het ook zelf uitzoeken, een kantine was er niet dus kon je lekker buiten gaan zitten. Laatste paar uur die dag heb ik folders gevouwen. Na 1 dag hield ik het daar voor gezien. Mijn handen waren ook helemaal naar de klote van het schrapen over die lopende band, vooral fijn als je al eczeem hebt en ze daar geen handschoenen hebben .

-DHL, er werd mij gevraagd of ik een middagje wilde invallen. Dacht al dat het niks zou zijn maar goed toch maar gegaan. Hele lange lopende band, komen allerlei zwaren dozen met schroeven of andere troep via verschillende goten naar beneden. Je moet dus hele tijd heen en weer lopen met drie andere sjappies om die dozen af te voeren in de bijbehorende container. Aangezien het voor 1 middagje was was wel te doen maar wel zwaar werk. Achteraf wel goed verdiend, 10e p/u.

-TPG/TNT post, paar maanden lang iedere avond tot middernacht bij die machines gestaan. Beetje zelfde principe als bij DHL behalve dat dit brieven zijn en geen grote dozen. Hier heb je dus ook een lange rij waar aan weerskanten iemand staat, er komen dan overal brieven uit aan waarna er een lampje gaat branden als zo`n geul vol is en dan mag je het in een doos doen en op een kar zetten. Je loopt dus de hele tijd op een neer als een idioot om die brieven zo snel mogelijk af te voeren. Ook leuke collega`s, bestaande uit voornamelijk huisvrouwen... Er werd mij ook meerdere malen door degene gevraagd die mij had "ingewerkt" waarom ik er nog steeds was . Heb hier ook nog wat andere dingen gedaan zoals bundels sorteren. Allemaal even geestdodend. Enigste reden dat ik hier nog relatief lang heb gewerkt was omdat het wel lekker verdiende en het niet zo`n zwaar werk was.

-Telefonisch verkoop medewerker,had niet verwacht dat ik dit zo erg zou vinden maar damn. Hele dag binnen zitten achter een bureau, telefoneren en vragen of de klant graag wat pc troep wil kopen. Vervolgens moet je, als de klant wat wilt, in een systeem van een paar duizend producten de juiste opzoeken wat niet lukt aangezien bv een agp videokaart niet te vinden is op AGP. Je moet dan precies het type nr uit je hoofd weten. Dat gaat nogal lastig als je er net een halve dag werkt. Ik ben daar nauwelijks ingewerkt en voor de rest werd je er ook redelijk aan je lot overgelaten. Hele dag met 3 andere sjappies op kantoor zitten is niks voor mij en al helemaal niet net doen alsof de persoon aan de telefoon een goede vriend van je is. Het was heel belangrijk dat je enthousiast klonk en vooral zo veel mogelijk doorvragen. Wilde de klant niks, vragen waarom niet, misschien kon ik daar iets aan doen dan, enz blablabla. 2.5 dag gedaan, toen wilde ze me een contract aanbieden voor 6 maanden maar kwam de aap uit de mouw dat het niks voor mij was.

[ Bericht 1% gewijzigd door Semargofni op 15-02-2007 11:12:25 ]
  zondag 18 februari 2007 @ 15:13:49 #263
128976 dubidub
Fritür ist krieg!
pi_46427197
quote:
Op zondag 24 april 2005 11:47 schreef surferr het volgende:
aan een lopende band, bloembolletjes in grond stoppen. Netjes op een rijtje.
En dat de hele dag lang, ik weet nog wel dat aan het eind van de dag me ogen van links naar rechts gingen terwijl ik het zelf niet door had.
Dat kwam dus door die lopende band waar je de hele dag naar aan het staren ben.
Dat is goud werk joh, als je samen met iemand aan het machine staat, lekker lomp doen. Alleen hebben we tegenwoordig pootmachines

Mijn ergste baantje. Njah, het is een onderdeel van mijn werk als scholier in de tuinbouw. Wij hebben grote vakken met planten staan, en aan de randen willen die planten naar buiten groeien. (Pad van de minste weerstand). Maar daar willen wij ze niet hebben, dan worden ze lelijk. Dan met de kantenmaaier (lees: benzineheggenschaar van ~6 kg) gebukt die kanten eraf maaien, dan met een smalle bezem dat nog smallere paadje uitbezemen. Is aardig vervelend, ook omdat die paadjes smaller zijn dan m'n schoen, dus val je de hele tijd om :p
pi_46427347
Een snoepfabriek
Waar je in de meest onergonomische houding snoep stond te verpakken .

Baggerwerk zeg .
I'm sick of all this pooping stuff i'm getting my buttcheeks pierced together .
  zondag 18 februari 2007 @ 15:17:40 #265
128976 dubidub
Fritür ist krieg!
pi_46427349
quote:
Op dinsdag 13 februari 2007 22:03 schreef InnocentFR het volgende:
Dat is nog wel best te doen, hoewel potplanten nog wel bter vindt, dat deed ik in de vakanties altijd 45 uur per week, heet zat en werken terwijl je vrienden op het strand lagen. In de tuin werken is nooit echt erg, hoewel je wel eens onwijze klote klusjes tussendoor hebt en het behoorlijk heet kan zijn.
Dat laatste klopt volledig. Af en toe een kutklusje, maar dat wordt ruim gecompenseerd En in de zomer werken wij meestal tot 15.00 en is het onwijs rustig, dus dan doen we onderhoud enzo, en niet-plant-werk, waaronder ook dingen aanleggen enzo. Da's wel tof en is lekker afwisselend.
pi_46428122
Ontbonden lijken opgraven en herbegraven.
  zondag 18 februari 2007 @ 20:09:54 #267
59953 TOPPERRR
Listen to Bob Marley
pi_46436463
In een melkfabriek doosjes met daarin 20 pakjes roomboter van een rolband op een pallet zetten. De rolband was op kniehoogte dus ik moest steeds bukken om het doosje te pakken. Het tempo was net te laag om door te kunnen werken dus moest ik na elk doosje een seconde of 10 overeind komen en wachten op het volgende doosje. 6 Weken lang en zo'n 25 pallets per dag. In de fabriek was het warm en weeig, zo'n rottige zure melklucht en er was een enorme herrie dus met oordoppen in de hele tijd.
Het was voor mij wel de beste motivatie om mijn diploma's te halen want in die hel wilde ik nooit meer terecht komen.
pi_46471819
Ik twijfel tussen bapaobroodjes op een lopende band plaatsen / in doosjes stoppen of de 4 uur dat ik bij een belfabriek mensen de trouw aangesmeerd heb. Bij de eerste had ik dan nog leuke collega's. Maar ik lag wel s'nachts die krengen nog te tellen.

Ik ben heel blij nu een leuke baan te hebben :-)
  maandag 19 februari 2007 @ 21:48:02 #269
94080 VeX-
HAHA..JIJ hebt HEUL veel POSTS
pi_46473341
Eigenlijk waren al mijn baantjes tot nu toe niet bijzonder best. Niet goed, maar ook niet slecht. Zeker vergeleken met wat hier de revue passeert.

Mijn eerste baantje, een krantenwijk, was wel leuk in het begin, maar als je s' avonds en 's nachts als 15jarig ventje nog tientallen folders en kranten in donkere steegjes moet bezorgen vergaat dat ook alweer snel. Daarbij komt nog dat het in de winter was en ik het systeem nog niet onder controle had. Ik bleek achteraf slechts bij de ongelijke nummers wat te gooien en het hoefde niet allemaal in 1 avond :x. Maar goed, dat heb ik een klein half jaartje uitgehouden.

Mijn baantje als hulpkracht van de dichtsbijzijnde C1000 was ook leuk in het begin (van mijn 3-jarige carriëre aldaar). Een aantal van mijn (beste) vrienden werkten er en het was dus gewoon echt een leuke bende. Helaas hielden die het ook alweer na een paar maanden voor gezien. Ik bleef plichtsgetrouw achter. Nou, aan het einde van mijn laatste jaar werd ik het gewoon echt zat. De instroom van nieuwe mensen vergalden mijn plezier en ik voelde me niet meer gewaardeerd. Het is een wonder dat ik het zolang heb uitgehouden daar.

En dan het mijn laatste baantje als parttime schoenenverkoper. Over dit werk ben ik gematigd positief. Het contact met klanten, de relatieve vrijheid en de collega's zijn pluspunten. Maar ik word er gek van dat ik er bij het vulwerk steeds in mijn eentje moet opknappen. De baas wil er niet aan en de andere staat meestal bij de kassa. Ik werk harder dan die twee bij elkaar. En dan zwijg ik nog over het feit dat je daar soms 5 a 6 uur moet rondlopen zonder pauze.
Life is just a series of peaks and troughs, yeah. And you don't know whether you're in a trough until you're climbing out, or on a peak, 'till you're coming down. And that's it. - David Brent
pi_46484354
quote:

[..]

jaa dat heb ik ook gedaan call center, ook voor kunstof kozijnen, maar het trieste was ook nog, dat ik mensen moest bellen in een nieuwbouwwijk midden in de winter.. dus elke keer kreeg ik zo'n opmerking van ik woon in een nieuw huis en heb dus geen belang bij nieuwe kozijnen EN AL HELEMAAL NIET IN DE WINTER.

Bagger zooi..
ach heb ook zo veeeeel baantjes gehad, kamermeisje is ook drie keer nix.. ach ja je was jong en je wilt geld verdienen.. in de zomervakanties
***geloof in je dromen,en onthoud : ze kunnen alles van je afpakken behalve wat je gelooft***
pi_46490673
Mijn kloterigste (vakantie)baan was toch wel plastic emmers opstapelen in de plastic-emmersfabriek. 3-ploegendienst, collega's die rechtstreeks uit donker Afrika zijn gekomen en een leidinggevende die gezakt is voor de CITO-toets. Toch nog 6 weken volgehouden.
De smerigste baan had ik in Australië. Ik heb daar een tijdje gewerkt in een slachterij, en moest daar het nog warme vlees inpakken. En aan het eind van de dag alle ingewanden van de vloeren rapen Die geur zal ik nooit vergeten. Overigens viel het werk verder wel mee, het hele gebouw is gekoeld en dat is niet onprettig in het Northern Territory.
pi_46490890
Arbeiders
Werken is voor arbeiders
pi_46490931
Aan de lopende band dozen met tuinverlichting inpakken .

* Doos *
* adapter erin *
* Doos *
* adapter erin *
* Doos *
* adapter erin *

20 minuten later, andere serie.

* Doos *
* Lampenkap erin *
* Doos *
* Lampenkap erin *

Maar ja, ik was 14 en zat in chronische geldnood