Hier bij Christian en Salvesen anders wel. Iets va 4 euro boven het minimumloonquote:Op zondag 24 april 2005 19:18 schreef BrauN het volgende:
Whehe, dolgraag zegt ie.
En het verdient niet extreem goed hoor... gewoon iets meer dan het minimumloon en dan die koudetoeslag erbij. Dat is ook maar net 40 cent per uur... dus valt ook mee. Maar toch, alle kleine beetjes helpen.
Nee niet van die mooie ronde kazenquote:
Had je Randstad moeten aangeven.quote:Op maandag 25 april 2005 03:14 schreef Troeta het volgende:
en we moesten tot 6 uur blijven!
Dus 12 uur op een dag werken op je 14e!
Ik had helaas niet het lef om halverwege de dag te stoppen, maar heb vriendelijk verteld dat ik de dag erna niet meer terug zou komen. Werden ze nog boos ook!
quote:Kinderen vanaf 14 jaar
Naast de soorten werk die kinderen vanaf hun 13de al mogen doen, mogen ze vanaf hun 14de ook hulparbeid van lichte aard verrichten in het kader van het onderwijs. Dat mag echter alleen wanneer er een zogenoemde `stageovereenkomst' is gesloten, of wanneer burgemeester en wethouders een verzoek tot vervangende leerplicht hebben goedgekeurd. Een stageovereenkomst moet ook ondertekend worden door de ouder/verzorger van het kind.
Als een kind werkt in het kader van een stage of vervangende leerplicht, dan mag hij of zij in diezelfde week (of weken) geen ander werk verrichten.
Kinderen vanaf 14 jaar met stageovereenkomst:
minimum dagelijkse rust: 14 uur
in elk geval tussen: 19.00 - 08.00 uur
maximum arbeidstijd per dag: 7 uur
maximum arbeidstijd per week: 35 uur
pauze bij werktijd van meer dan 4,5 uur: half uur aaneengesloten
zondagsarbeid: nee
http://home.szw.nl/navigatie/rubriek/dsp_rubriek.cfm?link_id=2161&doctype_id=15
Hoe kom je erbij om aan zo'n baan te beginnen, vraag ik me dan afquote:Op maandag 25 april 2005 09:16 schreef Klonk het volgende:
moeilijk kiezen, maar de slechtste herinneringen heb ik toch wel aan een baantje wat ik m'n studententijd had, bot gezegd, lijkenwasser, iets minder bot gezegd, mensen die overleden waren nog enigzins opknappen voor de opbaring, maar ja soms ging dat niet meer, bepaalde beelden van een meisje wat onder een vrachtwagen was gekomen een vent die zichzelf helemaal lek had gestoken met een mes, die komen nu een jaar of 15 later af en toe nog steeds naar boven...
Weet je wat, je hebt een schouderklopje verdiend!quote:Op zondag 24 april 2005 02:15 schreef Captain_Chaos het volgende:
Glasscherven op kleur sorteren vanaf de lopende band bij een glasrecycler tegen minimum jeugdloon samen met een hele rij mevrouwen in lange kledij uit verre warme landen. Verachtelijk en vuil werk. Het grote voordeel was echter dat ik geen enkel moment in mijn leven mijn hand op heb hoeven houden zodat de maatschappij die kon vullen. Ik ben self-made en heb daarmee het recht verworven alle lamlullen, hooibalen en slampampers uit te kotsen die zichzelf te goed vinden om dat soort werk te doen en teren op de maatschappij verkiezen boven zelfredzaamheid.
ik heb het toch bijna 2 jaar uitgehouden en heeft op die manier de nodige rondjes in de lokale kroeg gefinacieerdquote:Op maandag 25 april 2005 09:36 schreef ch0c0 het volgende:
Ah! Dan kan ik me voorstellen dat je de slechte herinneringen voor lief neemt. Of in ieder geval probeert of je het werk aan kan![]()
Leuk baantje! Goede kick.quote:Op woensdag 27 april 2005 22:24 schreef Bassie_van_Adriaan het volgende:
wat een kut baantjes hebben jullie gehad...
enige wat ik heb gedaan wat kut was is met 3 man heel veel kuub zand door de kelder van een huis (dus zelf zand scheppen, holletje af kelder in paar bochtjes maken en holletje op duwen, door 3 tuinen heen en het zand neergooien, weer terug en hetzelfde... 3 dagen achterelkaar dus, ja wel pijn in rug en schouders toen... was vorig jaar augustus dus lekker warm ook.
4¤ per uur, ben (en was toen ook) 17quote:Op woensdag 27 april 2005 22:25 schreef skiczukie het volgende:
[..]
Leuk baantje! Goede kick.Het verdiende wel okee?
Graag gedaan hoor!quote:Op woensdag 27 april 2005 22:31 schreef Kciroy het volgende:
mijn kloterigste baantje: grasharken langs een paardenrenbaan. 1 middag gedaan, 25 gulden voor gekregen (zwart).
Maar wat ik eigenlijk wou vertellen, nog bedankt dat ik wat webspace kan lenen.
Ik kan je vertellen dat het mp3-tje erg gewaardeerd wordt! thnx![]()
Ik zie het al... Jij hebt ook altijd voor je eigen onderhoud zorg gedragen.quote:Op maandag 25 april 2005 09:41 schreef Eye_of_god het volgende:
[..]
Weet je wat, je hebt een schouderklopje verdiend!
Ga voor een, liefst grote, spiegel staan en klop jezelf met je rechterhand op je linkerschouder en zeg daarbij de woorden: "Ik ben geweldig, ik ben geweldig, ik ben geweldig!
Herhaal dit ad infinitum.
Skiczukie, collega van me! Ik ben al vier jaar schoonmaakster in een ziekenhuis. Net zo erg als jouw politiecellen, geloof me, kots, bloed, stront, niets is me meer vreemd. Het vreemde is dat je er resistent wordt, je gaat aan al die ranzigheid wennen.quote:Op zondag 24 april 2005 02:09 schreef skiczukie het volgende:
Mijn kloterigste bijbaantje was het schoonmaken van politiecellen. Bloed van de muur spuiten van zwervers die zich open hadden gehaald aan een stoel ofzo, diarree met de hogedrukspuit in een putje spuiten, stalen plee's in de cellen zelf schoonmaken. Pis opzuigen van opgepakte gasten.
Kutwerk dus. Éen week gedaan, en toen ben ik ermee gekapt, vrienden vroegen of ik mee naar een poolcafé ging.
Wat is jouw meest kutste en/of ranzigste baantje?
Gooi eens wat alinea's in je verhaal, dat leest wat prettigerquote:Op donderdag 28 april 2005 13:59 schreef Gevederde_Vlerk het volgende:
...lang verhaal zonder alinea's...
Torpedokomkommer...quote:Op zondag 24 april 2005 16:28 schreef LePenseur het volgende:
Komkommers gooien doet het ook altijd goed. Je werkt in van die eindeloze rechte banen en als je dan een goede torpedokomkommer hebt gevonden dan kun je die heerlijk door die hele kassen gooien, dwars door alle planten totdat je *KLAP* *Auwwww* hoort. Mooie tijden.
De Beachboys zijn oke!quote:Op donderdag 28 april 2005 15:52 schreef desaparacido het volgende:
Op mijn werk staat de radio op...
Radio 10 Gold
"Kraak de kluis, en win veel geld" met hun irritante kut-jingles en kut-Paradise by the dashboard lights en kut-Abba en kut-Beach Boys. Alleen daarom al zou ik ontslag moeten nemen.
Haha, jij wint. Het gros hier zijn baantjes waarvan het niet verassend is dat ze ruk waren. Die van jouw is in theorie geweldig, in de praktijk dus aanzienlijk minder.quote:Op donderdag 28 april 2005 19:10 schreef SanyoSoft het volgende:
Samen met Donn-E, een Weespse rapper, op toernee door Nederland.
Mietje. Ook dat heb ik gedaan. Weken lang volgehouden. Lekker bruin geworden toen.quote:Op zaterdag 30 april 2005 23:32 schreef Individual het volgende:
Vervelendste baantje was onkruid wieden in de bakkende zon op een fabrieksterrein in de stoffige woestijn.
Geen probleem.quote:Op zaterdag 30 april 2005 23:45 schreef Joene het volgende:
Kom ik morgen even uitgebreid op terug!
Arbeit adelt, werk maar voor je geld! Hand ophouden terwijl je gezond bent =quote:Op zondag 24 april 2005 02:15 schreef Captain_Chaos het volgende:
Het grote voordeel was echter dat ik geen enkel moment in mijn leven mijn hand op heb hoeven houden zodat de maatschappij die kon vullen. Ik ben self-made en heb daarmee het recht verworven alle lamlullen, hooibalen en slampampers uit te kotsen die zichzelf te goed vinden om dat soort werk te doen en teren op de maatschappij verkiezen boven zelfredzaamheid.
Ik heb altijd al een bijbaantje of vakantiebaantje als lijkenwasser willen hebben, man hoe vond je dat?quote:Op maandag 25 april 2005 09:24 schreef Klonk het volgende:
het betaalde royaal, ging allemaal zwart en als je 18 bent zeg je heus geen nee tegen 28 gulden per uur....
Haha wat een baantjes heb je wel niet gehad. Ik had het denk ik ook niet volgehouden in die koeienslacheterij dat klinkt wel erg ranzig.quote:
Ik wil je niet van je roze wolkje af gooien, maar het uitzendbureau ontvangt zover ik heb meegekregen eerder 90-95% van jouw salaris ex. fooi en ploegentoeslag. Ik heb bij een uitzendbureau gewerkt en feitelijk kwalificeert het ook als een zgn. "kloterig baantje". Zeker als je voor je collegae slechts de kutklusjes op mag knappen, met name archief (waar het toevallig van daglicht en ventilatie verstoken bleef), simpele data-invoer en schoonmakenquote:Op zondag 1 mei 2005 07:28 schreef StefanP het volgende:
Ik heb trouwens ook een gruwelijke hekel aan uitzendbureau's gekregen, sta je als 15-jarige je vreselijk uit te sloven in de rottigste baantjes die er zijn voor 6 gulden per uur, en dan vangt het uitzendbureau per uur ook nog eens 1/4 van je salaris... van die alfa-miepen die je 5 minuten 'helpen' om je zo'n rotbaantje aan te smeren en vervolgens 4 weken lang 40 uur per week geld over jouw rug vangen. En als je vervolgens bij het bedrijf vraag of je zonder uitzendbureau tijdelijk kunt werken, nou vergeet het maar. Uitzuigers zijn het, uitzendbureau's.
Was ook lang , alleen die 6000 gulden aan het eind maakte een hoop goedquote:Op zondag 1 mei 2005 21:59 schreef Remzz het volgende:
Nee sorry
Die 25 gulden is trouwens wel heel lekker voor dat geld zou ik het ook nog een overwegen...
Maar 3 weken is wel erg lang...
En wat doe je tegenwoordig?quote:Op zondag 1 mei 2005 07:28 schreef StefanP het volgende:
Pruts zoekfunctie en my active topics, ik had ooit al eens in zo'n topic gereageerd maar kan dat niet meer terugvinden. Ik ga niet het hele verhaal weer opschrijven dus in het kort:
--Koeienslachterij. Koeien in 2 stukken knippen (voor- en achterkant) met een pneumatische schaar, ghehehenieren openmaken (er zit een 'schil' omheen) met je handen in de koeienpis, schedels met stukken vlees er nog aan van -3 binnen naar +30 in de afvalbak buiten met duizenden vliegen brengen, bakken met darmen rondrijden, karkassen van de ene koelcel naar de andere duwen, nou die dingen zijn zwaar hoor! enz. Trouwens, als een rondlopende inspecteur van de keuringsdienst iets afkeurde nadat hij zijn naald er in had gestoken, dan plaatsten we dat demonstratief aan de zijkant, maar als hij weg was zei de chef 'OK, duw er maar weer tussen'. Er werd daar niet moeilijk over gedaan
--Stapels maandbladen aan de lopende band op een pallet stapelen. Zo'n stapel weegt een paar kilo, de band stopt niet dus als je eenmaal achter ligt omdat je het palet bv net niet goed vult ben je de lul, nou als je dat 8 uur per dag doet ben je gebroken hoor
--In 2 graden van 00:00 tot 04:00 bejaarden maaltijden inpakken aan de lopende band, met je blote handen in die kou, nou dat is echt niet lekker hoor en elke doos is anders dus je moet continu opletten. Wel lekker dat je ongestoord toetjes op kunt eten, na een paar weken was ik nl. degene die er het langst geweest wasOok een supercoole chef die het ook parttime deed. In de pauze lulde hij altijd over zijn diensttijd en noemde ons elke keer mietjes omdat we niet in dienst geweest waren. Leuke verhalen, bv over hoe ze met de hele compagnie rond een boterham stonden, nou en rukken maar over die boterham, de laatste die komt moet hem opeten, ROFL zijn verhalen waren het alleen al waard om er te werken
)
--Golfballen opduiken in een lagune die tevens dienst deed als riool voor het naastgelegen hotel (op de Antillen)
--Plastic reclamefolder houders e.d. in elkaar zetten mbv de smerigste lijm en plastic smelt machines die je kunt voorstellen, die dampen zijn walgelijk en kunnen echt niet gezond zijn
--Brieven intypen bij een incassobureau, aangeleverd in het lelijkste en meest onleesbare handschrift ooit, natuurlijk in WP4.0 of zo moeten invoeren en altijd sneller, sneller, haast het moet af
--Bijrijder op een vrachtwagen
--Stadspost rondbrengen, lekker is dat in de winter aan de andere kant van de stad
--Wasstraat bediener (was wel lekker fooien vangenalleen had ik steeds zeikende mensen die het niet schoon genoeg vonden, rara hoe komt het maar het waren allemaal buitenlanders, die wilden voor een duppie op de eerste rij zitten, dat je bij wijze van spreken met een tandenborstel de binnenkant van hun kofferbak ging schoonmaken en bij de baas gingen klagen als je dat niet deed, wat een rotlui)
--Verkeersteller
--Magazijnen met oude rommel leeghalen, dat valt tegen hoor als het bv een kamer vol oude kassa's van 2 meter hoog is, die dingen wegen mega veel
--Bij UPS de bestelwagens legen aan het eind van de dag, sommige pakketten wegen wel 40 kilo, til daar maar eens 20 bestelwagens van leeg als het ook nog eens 2 meter omhoog moet (1 meter op het laadplatform en 1 meter op de rollerband)... om 5 uur beginnen en alles MOET voor 9 uur gesorteerd op de band in het midden van de wagens liggen, met een zeikende yup als baas die lekker op kantoor zit te niksen. Daar ben ik met plezier ontslagen na een week, omdat ik op de honderden pakketten een pakket bij de verkeerde postcode gelegd had, big fucking deal. Wat een loser was dat.
--Callcenter medewerker, lekker mensen bellen
En allemaal tegen minimumloon welteverstaan, alle fulltime baantjes wekenlang van begin tot eind volgehouden en de parttime maandenlang. Ik heb de werkbriefjes nog liggen, ik ben begonnen voor 5 gulden en 60 cent per uur. Op de meeste plaatsen kwamen er regelmatig nieuwe uitzendkrachten en die waren na een dag alweer verdwenen omdat ze het niet aankonden, stelletje zeikerds. Vooral in de slachterij. Hypocriete hoor, wel vlees eten maar dat niet aankunnen.
Bij al deze baantjes werd je met de nek aangekeken, omdat je toch maar een uitzendkracht was. Niemand gunde je een woord of blik waardig, niemand legde iets uit, materiaal zoals handschoenen en jassen dat de rest wel had kreeg je natuurlijk niet., zoek het maar uitDe uitzondering was het ene baantje dat ik ook voor 2 dagen gehad heb, dat was super relaxt. In 1999 en zo waren er gouden bergen in de IT en elk bedrijf nam elke sukkel aan die wist wat een computer was. Dit baantje was, jawel, ik moest de tests nakijken die in de showroom van een autodealer werden afgenomen met potentiële nieuwe medewerkers. Indien succesvol, mochten ze meteen een contract tekenen en in hun nieuwe leaseauto wegrijden. Al die mensen wilden heel graag aangenomen worden dus iedereen was poeslief en zei 'U' tegen me, de 20-jarige vakantiekracht, want niemand wist dat ik een vakantiekracht was, ze dachten dat ik bij TAS automatisering werkte
Opvallend trouwens dat ze uitzendkrachten gebruiken om die testresultaten te conroleren. Ik had alle uitslagen kunnen manipuleren, de HR mensen checkten er echt niks van, ik controleerde het en gaf hun later de score door. Wel relaxt werk, eindelijk eens niet achter de lopende band of zo.
Maar bij deze sluit ik me dus aan bij het volgende:
[..]
Arbeit adelt, werk maar voor je geld! Hand ophouden terwijl je gezond bent =
Ik heb trouwens ook een gruwelijke hekel aan uitzendbureau's gekregen, sta je als 15-jarige je vreselijk uit te sloven in de rottigste baantjes die er zijn voor 6 gulden per uur, en dan vangt het uitzendbureau per uur ook nog eens 1/4 van je salaris... van die alfa-miepen die je in 5 minuten 'helpen' om je zo'n rotbaantje aan te smeren en vervolgens 4 weken lang 40 uur per week geld over jouw rug vangen. En als je vervolgens bij het bedrijf vraag of je zonder uitzendbureau tijdelijk kunt werken, nou vergeet het maar. Uitzuigbureau's zijn het, die uitzendbureau's.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |