abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 25 april 2005 @ 02:40:13 #101
1316 PLAE@
Founded by fuckers
pi_26489717
quote:
Op zondag 24 april 2005 19:18 schreef BrauN het volgende:
Whehe, dolgraag zegt ie.
En het verdient niet extreem goed hoor... gewoon iets meer dan het minimumloon en dan die koudetoeslag erbij. Dat is ook maar net 40 cent per uur... dus valt ook mee. Maar toch, alle kleine beetjes helpen.
Hier bij Christian en Salvesen anders wel. Iets va 4 euro boven het minimumloon

Werk jij blijkbaar bij het verkeerde bedrijf
quote:
Op zondag 24 april 2005 19:45 schreef MouseOver het volgende:
Maken ze dat van hele kazen
Nee niet van die mooie ronde kazen
Het waren meer blokken van 70x40x20cm ofzo. Echt grote brokken dus. Volgens mij een soort afvalkaas. Erg vaag.
pi_26489934
Mijn eerste dag werken was verschrikkelijk.
Ik werd 14 en ging via Randstad werken op de bloemenveiling, samen met mijn nichtje.
Daar moesten we rozen op de lopende band leggen.
Echt erg, er staan daar een stuk of 20 lopende banden en daar staan weer 20 vrouwen aan en aan het uiteinde een stuk of 4 die de bloemen in kratten deed ofzo.

We mochten al niet naast elkaar werken, wat ik dus al heel flauw vond.
Kreeg plastic handschoentjes, terwijl alle vrouwen echte werkhandschoenen aanhadden. ( die hadden ze zelf maar aangeschaft)

Je krijgt dan een hele berg rozen voor je neus en daar moest je dan meestal 7 rozen vanaf pakken, bladeren vanaf halen, elastiekje omdoen en achter je op de lopende band leggen.
Kwamen steeds die mensen terug dat het niet goed was, of t elangzaam ging, heel zeikerig.

In de kantine ging je zitten en werd je weer afgesnauwd dat het plekje al bezet is, want ze hebben daar vaste plekken. het bekende skyradio aan de hele dag...en we moesten tot 6 uur blijven!
Dus 12 uur op een dag werken op je 14e!

Ik had helaas niet het lef om halverwege de dag te stoppen, maar heb vriendelijk verteld dat ik de dag erna niet meer terug zou komen. Werden ze nog boos ook!
  maandag 25 april 2005 @ 04:05:33 #103
82814 BBQ-kip
never say no to panda!
pi_26490200
Ik heb een maandje in het weekend in een serviceflat voor rijke kakkers gewerkt in de keuken.
De "kok" had echt een IQ onder de 70... hij maakte het eten en wij mochten dat dan in metalen pannetjes scheppen met tuinhandschoenen aan. En dan goot je dus altijd wel een keer kokende soep over je betuinhandschoende hand
Dan de pannetjes naar de bewoners brengen, waarbij je altijd commentaar kreeg dat het eten er niet snel genoeg was
Dan na een half uur weer de pannetjes ophalen, als het briefje met de naam van de bewoner niet eruit was gehaald was er kans op een dooie, dus even aanbellen of het niet een foutje is (weer commentaar natuurlijk dat je durft aan te bellen).
Vervolgens fijn de pannetjes afspoelen met gloeiend heet water en continue je poten branden aan de pannetjes e.d. die uit de vaatwasser kwamen
Wat een baggerbaan zeg!
Hierna gelukkig alleen maar leuke baantjes gehad
Kip, het meest veelzijjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjdige stukje kaas, panda!
  maandag 25 april 2005 @ 09:07:11 #104
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_26491256
quote:
Op maandag 25 april 2005 03:14 schreef Troeta het volgende:
en we moesten tot 6 uur blijven!
Dus 12 uur op een dag werken op je 14e!

Ik had helaas niet het lef om halverwege de dag te stoppen, maar heb vriendelijk verteld dat ik de dag erna niet meer terug zou komen. Werden ze nog boos ook!
Had je Randstad moeten aangeven.

Of is het alweer zo lang geleden dat de Arbeidstijdenwet toen wat flexibeler was mbt kinderen?
quote:
Kinderen vanaf 14 jaar

Naast de soorten werk die kinderen vanaf hun 13de al mogen doen, mogen ze vanaf hun 14de ook hulparbeid van lichte aard verrichten in het kader van het onderwijs. Dat mag echter alleen wanneer er een zogenoemde `stageovereenkomst' is gesloten, of wanneer burgemeester en wethouders een verzoek tot vervangende leerplicht hebben goedgekeurd. Een stageovereenkomst moet ook ondertekend worden door de ouder/verzorger van het kind.
Als een kind werkt in het kader van een stage of vervangende leerplicht, dan mag hij of zij in diezelfde week (of weken) geen ander werk verrichten.

Kinderen vanaf 14 jaar met stageovereenkomst:

minimum dagelijkse rust: 14 uur
in elk geval tussen: 19.00 - 08.00 uur
maximum arbeidstijd per dag: 7 uur
maximum arbeidstijd per week: 35 uur
pauze bij werktijd van meer dan 4,5 uur: half uur aaneengesloten
zondagsarbeid: nee

http://home.szw.nl/navigatie/rubriek/dsp_rubriek.cfm?link_id=2161&doctype_id=15
Krekker is de bom!
  maandag 25 april 2005 @ 09:16:43 #105
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_26491377
moeilijk kiezen, maar de slechtste herinneringen heb ik toch wel aan een baantje wat ik m'n studententijd had, bot gezegd, lijkenwasser, iets minder bot gezegd, mensen die overleden waren nog enigzins opknappen voor de opbaring, maar ja soms ging dat niet meer, bepaalde beelden van een meisje wat onder een vrachtwagen was gekomen een vent die zichzelf helemaal lek had gestoken met een mes, die komen nu een jaar of 15 later af en toe nog steeds naar boven...
Klonk is alleen Klonk als er Klonk op staat
  maandag 25 april 2005 @ 09:22:11 #106
82548 ch0c0
* extra nuts *
pi_26491459
quote:
Op maandag 25 april 2005 09:16 schreef Klonk het volgende:
moeilijk kiezen, maar de slechtste herinneringen heb ik toch wel aan een baantje wat ik m'n studententijd had, bot gezegd, lijkenwasser, iets minder bot gezegd, mensen die overleden waren nog enigzins opknappen voor de opbaring, maar ja soms ging dat niet meer, bepaalde beelden van een meisje wat onder een vrachtwagen was gekomen een vent die zichzelf helemaal lek had gestoken met een mes, die komen nu een jaar of 15 later af en toe nog steeds naar boven...
Hoe kom je erbij om aan zo'n baan te beginnen, vraag ik me dan af Net als werken in een slachterij of iets dergelijks. Ik zou van te voren al weten dat de dingen die je daar ziet me gaan achtervolgen in ieder geval...
anyone who thinks sunshine is happiness has never danced in the rain
think for yourself - question authority
  maandag 25 april 2005 @ 09:24:01 #107
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_26491486
het betaalde royaal, ging allemaal zwart en als je 18 bent zeg je heus geen nee tegen 28 gulden per uur....
  maandag 25 april 2005 @ 09:36:40 #108
82548 ch0c0
* extra nuts *
pi_26491678
Ah! Dan kan ik me voorstellen dat je de slechte herinneringen voor lief neemt. Of in ieder geval probeert of je het werk aan kan
  maandag 25 april 2005 @ 09:41:51 #109
67826 Eye_of_god
What the quack?
pi_26491750
quote:
Op zondag 24 april 2005 02:15 schreef Captain_Chaos het volgende:
Glasscherven op kleur sorteren vanaf de lopende band bij een glasrecycler tegen minimum jeugdloon samen met een hele rij mevrouwen in lange kledij uit verre warme landen. Verachtelijk en vuil werk. Het grote voordeel was echter dat ik geen enkel moment in mijn leven mijn hand op heb hoeven houden zodat de maatschappij die kon vullen. Ik ben self-made en heb daarmee het recht verworven alle lamlullen, hooibalen en slampampers uit te kotsen die zichzelf te goed vinden om dat soort werk te doen en teren op de maatschappij verkiezen boven zelfredzaamheid.
Weet je wat, je hebt een schouderklopje verdiend!
Ga voor een, liefst grote, spiegel staan en klop jezelf met je rechterhand op je linkerschouder en zeg daarbij de woorden: "Ik ben geweldig, ik ben geweldig, ik ben geweldig!
Herhaal dit ad infinitum.
"They that can give up essential liberty to obtain a little temporary safety deserve neither liberty nor safety."
Benjamin Franklin
  maandag 25 april 2005 @ 09:54:28 #110
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_26491947
quote:
Op maandag 25 april 2005 09:36 schreef ch0c0 het volgende:
Ah! Dan kan ik me voorstellen dat je de slechte herinneringen voor lief neemt. Of in ieder geval probeert of je het werk aan kan
ik heb het toch bijna 2 jaar uitgehouden en heeft op die manier de nodige rondjes in de lokale kroeg gefinacieerd
  woensdag 27 april 2005 @ 22:24:07 #111
35525 Bassie_van_Adriaan
Bassie worst in je foefert
pi_26555412
wat een kut baantjes hebben jullie gehad...

enige wat ik heb gedaan wat kut was is met 3 man heel veel kuub zand door de kelder van een huis (dus zelf zand scheppen, holletje af kelder in paar bochtjes maken en holletje op duwen, door 3 tuinen heen en het zand neergooien, weer terug en hetzelfde... 3 dagen achterelkaar dus, ja wel pijn in rug en schouders toen... was vorig jaar augustus dus lekker warm ook.
Wieviel Träume bleiben ungeträumt und wieviel Tränen bleiben ungeweint?
poep aan je lul
pi_26555445
quote:
Op woensdag 27 april 2005 22:24 schreef Bassie_van_Adriaan het volgende:
wat een kut baantjes hebben jullie gehad...

enige wat ik heb gedaan wat kut was is met 3 man heel veel kuub zand door de kelder van een huis (dus zelf zand scheppen, holletje af kelder in paar bochtjes maken en holletje op duwen, door 3 tuinen heen en het zand neergooien, weer terug en hetzelfde... 3 dagen achterelkaar dus, ja wel pijn in rug en schouders toen... was vorig jaar augustus dus lekker warm ook.
Leuk baantje! Goede kick. Het verdiende wel okee?
pi_26555620
mijn kloterigste baantje: grasharken langs een paardenrenbaan. 1 middag gedaan, 25 gulden voor gekregen (zwart) .

Maar wat ik eigenlijk wou vertellen, nog bedankt dat ik wat webspace kan lenen .
Ik kan je vertellen dat het mp3-tje erg gewaardeerd wordt! thnx
  woensdag 27 april 2005 @ 22:36:30 #114
35525 Bassie_van_Adriaan
Bassie worst in je foefert
pi_26555753
quote:
Op woensdag 27 april 2005 22:25 schreef skiczukie het volgende:

[..]

Leuk baantje! Goede kick. Het verdiende wel okee?
4¤ per uur, ben (en was toen ook) 17
Wieviel Träume bleiben ungeträumt und wieviel Tränen bleiben ungeweint?
poep aan je lul
  woensdag 27 april 2005 @ 22:39:01 #115
13804 MouseOver
Cabdriver from Hell
pi_26555850
Och, het doet je wel inzien waarom het belangrijk is om verder te leren nietwaar?
Vampire Romance O+
pi_26555862
quote:
Op woensdag 27 april 2005 22:31 schreef Kciroy het volgende:
mijn kloterigste baantje: grasharken langs een paardenrenbaan. 1 middag gedaan, 25 gulden voor gekregen (zwart) .

Maar wat ik eigenlijk wou vertellen, nog bedankt dat ik wat webspace kan lenen .
Ik kan je vertellen dat het mp3-tje erg gewaardeerd wordt! thnx
Graag gedaan hoor!
  woensdag 27 april 2005 @ 23:27:41 #117
33969 babsjuh
Net zo eigenwijs als groot!
pi_26557058
Mijn rottigste bijbaantje was augurken plukken op 't veld.... Op je knieën, kratje achter je aan schuiven, keukenhandschoenen aan en dan onder de bladeren die krengen moeten zien te vinden en plukken... Halve dag vol gehouden, toen had ik 't gezien.

M'n leukste bijbaantje was dat baantje waarvan het uitzendbureau dacht dat ik het na 1 dag al voor gezien zou houden: vakantiewerk bij een proefboerderij van Euribrid
Daar werden verschillende voeren, medicijnen en manieren van houden (tijdstippen van voeren en water geven etc) voor/van kippen getest. Echt alles moest bijgehouden worden: gewicht van de kippen en hanen, gewichten van de eieren, welk ei uit welk hok kwam en dus van welke haan. Stonden iets van 10 of 15 van die mega-kippenschuren op dat terrein, douchen als je het terrein op kwam, AL je eigen kleding uit en bedrijfskleding aan, en iedere keer als je een schuur uit ging douchen en omkleden en als je een andere schuur in ging weer douchen en omkleden. Van de ene schuur naar de andere mocht je uitsluitend op het asfalt lopen i.v.m. besmettingsgevaar door vogels en ander loslopend / vliegend wild gedierte. Ook als je naar kantine ging i.v.m. koffiepauze, eten, telefoon of plassen: douchen, omkleden, schuur uit, over asfalt naar andere gebouw, douchen, omkleden.
Was de pest voor m'n haar en m'n huid, maar relaxt werken joh!!! Hele dag beetje op je gemak eieren rapen, eieren wegen, gewichten en hoknummers met potlood op de eieren schrijven, af en toe kippen vangen en verplaatsen naar ander hok, muziekje er bij en maar ouwehoeren...

Wat wel minder was, was die keer dat ik eieren voor de broedmachine zat te poetsen (met staalwol sponsje veren, poep en zaagsel er af halen) en een of andere leipo de drempel van de ontsmettingskamer niet goed had geplaatst waardoor er gas in de poetskamer "lekte"... (Alle binnenkomende goederen moesten ook ontsmet worden, dat gebeurde met een of ander gas) Nog nooit zo snel zo misselijk geworden!
Heb het 7 weken volgehouden, hadden ze niet verwacht van een meisje aangezien de meeste jongens er al na een week de brui aan gaven en de meiden er niet eens aan wilden beginnen omdat het "smerig" werk zou zijn... Nooit zoveel onder de douche gestaan als toen...
I'll stand my ground!
babsjuh.web-log.nl
pi_26558852
uhhh in een bieb gewerkt, beetje boeken terugzetten op de goeie plek, ik werd continu afgezeken door een stel mutsen dat ik harder door moest werken terwijl zij aan de thee zaten, maandje gedaan en sindsdien nooit meer een voet in een bibliotheek gezet
  donderdag 28 april 2005 @ 10:47:05 #119
53283 Captain_Chaos
Aláááááááárm.....
pi_26564418
quote:
Op maandag 25 april 2005 09:41 schreef Eye_of_god het volgende:

[..]

Weet je wat, je hebt een schouderklopje verdiend!
Ga voor een, liefst grote, spiegel staan en klop jezelf met je rechterhand op je linkerschouder en zeg daarbij de woorden: "Ik ben geweldig, ik ben geweldig, ik ben geweldig!
Herhaal dit ad infinitum.
Ik zie het al... Jij hebt ook altijd voor je eigen onderhoud zorg gedragen.
Of overschat ik je... Dan moet je't meteen zeggen hoor.
Jawohl Herr Kaloin!
  donderdag 28 april 2005 @ 12:26:20 #120
117567 desaparacido
nu inclusief spelfout!
pi_26567008
quote:
Op zondag 24 april 2005 02:09 schreef skiczukie het volgende:
Mijn kloterigste bijbaantje was het schoonmaken van politiecellen. Bloed van de muur spuiten van zwervers die zich open hadden gehaald aan een stoel ofzo, diarree met de hogedrukspuit in een putje spuiten, stalen plee's in de cellen zelf schoonmaken. Pis opzuigen van opgepakte gasten.

Kutwerk dus. Éen week gedaan, en toen ben ik ermee gekapt, vrienden vroegen of ik mee naar een poolcafé ging.

Wat is jouw meest kutste en/of ranzigste baantje?
Skiczukie, collega van me! Ik ben al vier jaar schoonmaakster in een ziekenhuis. Net zo erg als jouw politiecellen, geloof me, kots, bloed, stront, niets is me meer vreemd. Het vreemde is dat je er resistent wordt, je gaat aan al die ranzigheid wennen.

Maar toppunt blijft nog steeds toen ik er net werkte, dat er iemand stiekem voor de hoofdingang ging zitten schijten. Gewoon buiten, voor de deur, dat was een flink grote diarreehoop

O, en een keer had een patiënt in een vierpersoonskamer zijn infuus eruit weten te trekken, die hele kamer (inclusief de overige drie patiënten, gordijnen, bedden, tafels, stoelen, nachtkastjes écht alles) zat onder het bloed, dat was op sommige plekken ook bijna een cm. dik opgedroogd.

Waarom ik er nog werk? Het verdient lekker, en mijn collega's zijn vrienden geworden. En ik ben te lui om een baantje van mijn niveau te vinden (zoekt iemand nog een trainee beleidsmedewerker met een voorkeur voor sociale wetenschap?)
As your attorney I advise you to rent a very fast car with no top.
pi_26569451
Mijn kloterigste baantje is bij Vezet in Warmehuizen geweest. Dat is een groentefabriek, dat panklare groente maakt voor voornamelijk AH. Ik heb er echt wel leuke mensen leren kennen, maar de rest was gewoon geestdood. Je zou niet liever een zombie nemen dan iemand uit Vezet. Ook stond er om de 5 minuten wel weer iemand achter je van Vezet of TempoTeam te controleren wat je aan het doen was. En constant vragen of het goed gaat. Nee idioot ik ben bezig joh! rot op. Prima planning daarzo, ze zetten je gerust 5 dagen achter elkaar als boerenkoolschepper. Krijg je een giga hooivork en 10.000 2 vierkante meterkisten vol boerenkool die je op de lopende band mag scheppen. Helaas krijg je geen extra premie voor versleten botten. Dan had je weer zo'n bijziende peupelheup die met een brandslang een machine aan het schoonspuiten was en niet snapte hoe dat ding stopte en jou helemaal nat spoot perongeluk. Opdrogen doe je daar niet, want het is 5 graden max in die tent. Als je sla moet snijden met een bot mes krijg je alle bemoeienis van de vrouwtjes daar. Dan gaan ze je in gebarentaal uitleggen hoe je sla moet snijden en wat je ook doet, het is niet goed en ze blijven tot grote ergenis met je bemoeien. Ineens komt er zo'n opletfiguur aan die je bij de uien indeeld en je de rest van de dag vergeet weer ergens anders in te delen. Je moet gewoon absoluut nooit langer dan 2 uur bij uien blijven staan. Ok, dit hou je nog allemaal vol, maar dan moet je ineens kratten opstapelen bij de krattenwassermachine. Natuurlijk, ze hebben de kratten van de kippenslachterij genomen en die worden eerst gekookt zodat al het weefsel loslaat. Kokend rottend vlees stink zo naar.

Ach, omdat ik daar enkele mensen had leren kennen waar ik goed mee kon opschieten was het allemaal niet zo erg. Als je maar goede en leuke collega's hebt.
  donderdag 28 april 2005 @ 14:45:47 #122
82814 BBQ-kip
never say no to panda!
pi_26570548
quote:
Op donderdag 28 april 2005 13:59 schreef Gevederde_Vlerk het volgende:
...lang verhaal zonder alinea's...
Gooi eens wat alinea's in je verhaal, dat leest wat prettiger
Kip, het meest veelzijjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjdige stukje kaas, panda!
pi_26571328
Grappig om te lezen, al die rampbaantjes.

De mijne heeft te maken met C&A-prijslabels. Die komen in een fabriek in de vorm van een grote rol uit de drukmachine. Dan wordt er een dappere dodo 8 uur lang op een krukje gezet om die rol om te vouwen tot een stapel: om de 4 kaartjes heen en weer, heen en weer ... en heen en weer.

Geestdodend werk is nog tot daar aan toe, maar de werksfeer daar was om te janken. Er werd nog net niet op je gespuugd, maar verder werd er alles aan gedaan om je een zo minderwaardig mogelijk gevoel te geven: Hallo!? Wie zit hier al 20 jaar te vouwen? Dan nog een stel venijnige viswijven die de hele dag gesprekken begonnen die altijd eindigden met een lispelend: "...maar dat vertel ik je straks wel." en die regionale ruk-radiozender waar ik bijzonder gestoord van raakte. Ik heb nog twee dagen als een Rainman geprobeerd dit vakantiebaantje met een walkman op vol te houden, maar uiteindelijk ben ik net niet gillend, maar wel heel hard, weggerend.

Vervolgens ben ik, minstens zo geestdodend, bij een riemenfabriek riemen in machines gaan leggen, maar de sfeer was en dus was het geen probleem om daar mijn zomer door te brengen.

[ Bericht 0% gewijzigd door Kimsomnia op 28-04-2005 15:24:17 ]
pi_26571556
quote:
Op zondag 24 april 2005 16:28 schreef LePenseur het volgende:
Komkommers gooien doet het ook altijd goed. Je werkt in van die eindeloze rechte banen en als je dan een goede torpedokomkommer hebt gevonden dan kun je die heerlijk door die hele kassen gooien, dwars door alle planten totdat je *KLAP* *Auwwww* hoort. Mooie tijden.
Torpedokomkommer...
pi_26572043
Heb ooit een zomer verkut met in een of ander groot bedrijf het archief bij te werken, de hele dag in een daglichtloos hok. Op zich was het werk zelf niet zo erg, maar de baas kwam regelmatig langswippen om mij uiterst handtastelijk uit te leggen wat ik precies moest doen. En ik was te stom om daar wat van te zeggen.
Het jaar daarna op de kopieerafdeling van hetzelfde bedrijf gewerkt, maar dat vond ik erg leuk. Beetje klooien met van die reusachtige kopieermachines en rapporten inlijmen enzo.
  donderdag 28 april 2005 @ 15:52:09 #126
117567 desaparacido
nu inclusief spelfout!
pi_26572341
Op mijn werk staat de radio op...

Radio 10 Gold

"Kraak de kluis, en win veel geld" met hun irritante kut-jingles en kut-Paradise by the dashboard lights en kut-Abba en kut-Beach Boys. Alleen daarom al zou ik ontslag moeten nemen.
As your attorney I advise you to rent a very fast car with no top.
  donderdag 28 april 2005 @ 16:30:02 #127
108312 stijgende_ster
Yeah Kællingebyvej!!!!
pi_26573342
quote:
Op donderdag 28 april 2005 15:52 schreef desaparacido het volgende:
Op mijn werk staat de radio op...

Radio 10 Gold

"Kraak de kluis, en win veel geld" met hun irritante kut-jingles en kut-Paradise by the dashboard lights en kut-Abba en kut-Beach Boys. Alleen daarom al zou ik ontslag moeten nemen.
De Beachboys zijn oke!
Lijstje: Daryll Ann - Weeps, Daryll Ann - Happy Traum, Maxïmo Park - Our Earthly Pleasures, The Fratellis - Costello Music, Moss - The Long Way Back, Kaiser Chiefs - Yours Truly, Angry Mob, Bette Serveert - Bare Stripped Naked
pi_26573412
Bijbaantje, kleding labelen in het magazijn van Hans Textiel
Jouw kleine handje grijpt
mijn grote vinger vast
mooi toch dat mijn vinger
zo in jouw handje past
pi_26575273
Ik heb eens een maandje bij het Herbocentrum gewerkt van Cadans (nu UWV). Ze hadden 10.000 verkeerde brieven gestuurd en die moesten opnieuw verzonden worden. Maar aangezien men de stickertjes verkeerd had geprint moesten we met de schaar de stickers bijwerken... Ook moest je aan het eind van de dag een hoeveelheid enveloppen (stuk of 100) gevuld hebben anders werd er gedreigd met ontslag. Het is dat ik leuke collega's had want het leek wel op een nazi regime daar. Je werd nauwlettend in de gaten gehouden en praten en lachen met je collega's was uitgesloten.

Ik ben na een maand enveloppen vullen ontslagen omdat ik een betere methode had gevonden om het proces te versnellen. Maar de Fuhrer wilde daar niks van weten... Nou ja, pech gehad.
pi_26577216
Samen met Donn-E, een Weespse rapper, op toernee door Nederland. Ik was manager, DJ, roadie, en mederapper tegelijk. Het optreden met de hoogste opkomst was op de sneekweek, maar daar werden we tegelijkertijd ook uitgescholden en bekogeld met van alles en nog wat. De gemiddelde opkomst bij een optreden was trouwens 3 mensen, en dat was meestal inclusief de barmensen. Gelukkig heb ik er wel veel aan verdiend, maar dat was dan ook het enige positieve.
pi_26577562
quote:
Op donderdag 28 april 2005 19:10 schreef SanyoSoft het volgende:
Samen met Donn-E, een Weespse rapper, op toernee door Nederland.
Haha, jij wint. Het gros hier zijn baantjes waarvan het niet verassend is dat ze ruk waren. Die van jouw is in theorie geweldig, in de praktijk dus aanzienlijk minder.
  vrijdag 29 april 2005 @ 09:28:48 #132
3542 Gia
User under construction
pi_26589691
Bedrijfskleding en poetsdoeken opvouwen aan een lopende band. Word je dus echt simpel van!
  vrijdag 29 april 2005 @ 13:57:34 #133
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_26596484
Eieren op een lopende band zetten in een eierverwerkend bedrijf.

En stinken na een dag....
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
  vrijdag 29 april 2005 @ 14:02:43 #134
17075 extreme
-wannahave-
pi_26596592
Ik heb ooit wel kloterige baantjes aangeboden aan mensen,

Ik heb een tijdje gescout voor modellen, en dan met name voor postorder gidsen. Dan sta je zo´n huppeltje van 18 te vertellen dat (toen nog) honderd gulden een geweldig bedrag was voor een dagje foto´s schieten,

alleen jammer dat ze de zomer collectie in de winter opnemen, en de winter collectie in de zomer. en idd, ook buiten

en die arme meisjes maar blauwbekken in hun bikini´tje in de tuin, of doodgaan van de hitte in een dikke winterjas met 28°
Too often, we lose sight of life's simple pleasures. Remember, when someone annoys you it takes 42 muscles in your face to frown, BUT, it only takes 4 muscles to extend your arm and bitch-slap that mother@#?!&! upside the head.
  zaterdag 30 april 2005 @ 23:32:05 #135
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_26632023
Vervelendste baantje was onkruid wieden in de bakkende zon op een fabrieksterrein in de stoffige woestijn. Die woestijnplanten zijn taaie rakkers en ze hadden me gewaarschuwd voor ratelslangen! Heb dat een dag gedaan kwam gebroken thuis en vond het wel genoeg geweest.

Op m'n 16de had ik een telemarketing baantje. Je moet van een uitgescheurde pagina van het telefoonboek mensen bellen om ze een afspraak te regelen met de spaaradviseur die toevallig in <woonplaats hier invullen> aanwezig was. Het betaalde een astronomisch bedrag van 9 gulden per uur en 9 gulden per gemaakte afspraak! Dat was heel erg veel geld voor een 16 jarige. Je werkte meestal ook niet meer dan 3-4 uur per dag. Je mocht aan de telefoon trouwens ook zoveel mogelijk roken als je wilde.

Iedereen wist wel dat het niet helemaal kosher was, maar wel legaal(ish) en het betaalde soms wel 10x zoveel als de supermarkt! Ik vraag me af of ik nu de hemel nog inkom...
reset
pi_26632086
quote:
Op zaterdag 30 april 2005 23:32 schreef Individual het volgende:
Vervelendste baantje was onkruid wieden in de bakkende zon op een fabrieksterrein in de stoffige woestijn.
Mietje. Ook dat heb ik gedaan. Weken lang volgehouden. Lekker bruin geworden toen.
  zaterdag 30 april 2005 @ 23:36:13 #137
119905 Teringjakkie
Hiepelaktief!
pi_26632105
Lijmer bij een behanger.... ongelovelijk dat zoiets bestaat...
Verdiende wel goed.
Ik ben geen Chinees, ik ben Joods.
pi_26632279
Kom ik morgen even uitgebreid op terug!
A command line lets you get intimate with your computer, data and protocols. GUIs are like wearing full body condoms.
pi_26632320
quote:
Op zaterdag 30 april 2005 23:45 schreef Joene het volgende:
Kom ik morgen even uitgebreid op terug!
Geen probleem.
  zondag 1 mei 2005 @ 07:28:43 #140
46960 StefanP
polemicist
pi_26634788
Pruts zoekfunctie en my active topics, ik had ooit al eens in zo'n topic gereageerd maar kan dat niet meer terugvinden. Ik ga niet het hele verhaal weer opschrijven dus in het kort:

--Koeienslachterij. Koeien in 2 stukken knippen (voor- en achterkant) met een pneumatische schaar, ghehehe nieren openmaken (er zit een 'schil' omheen) met je handen in de koeienpis, schedels met stukken vlees er nog aan van -3 binnen naar +30 in de afvalbak buiten met duizenden vliegen brengen, bakken met darmen rondrijden, karkassen van de ene koelcel naar de andere duwen, nou die dingen zijn zwaar hoor! enz. Trouwens, als een rondlopende inspecteur van de keuringsdienst iets afkeurde nadat hij zijn naald er in had gestoken, dan plaatsten we dat demonstratief aan de zijkant, maar als hij weg was zei de chef 'OK, duw er maar weer tussen'. Er werd daar niet moeilijk over gedaan
--Stapels maandbladen aan de lopende band op een pallet stapelen. Zo'n stapel weegt een paar kilo, de band stopt niet dus als je eenmaal achter ligt omdat je het palet bv net niet goed vult ben je de lul, nou als je dat 8 uur per dag doet ben je gebroken hoor
--In 2 graden van 00:00 tot 04:00 bejaarden maaltijden inpakken aan de lopende band, met je blote handen in die kou, nou dat is echt niet lekker hoor en elke doos is anders dus je moet continu opletten. Wel lekker dat je ongestoord toetjes op kunt eten, na een paar weken was ik nl. degene die er het langst geweest was Ook een supercoole chef die het ook parttime deed. In de pauze lulde hij altijd over zijn diensttijd en noemde ons elke keer mietjes omdat we niet in dienst geweest waren. Leuke verhalen, bv over hoe ze met de hele compagnie rond een boterham stonden, nou en rukken maar over die boterham, de laatste die komt moet hem opeten, ROFL zijn verhalen waren het alleen al waard om er te werken )
--Golfballen opduiken in een lagune die tevens dienst deed als riool voor het naastgelegen hotel (op de Antillen)
--Plastic reclamefolder houders e.d. in elkaar zetten mbv de smerigste lijm en plastic smelt machines die je kunt voorstellen, die dampen zijn walgelijk en kunnen echt niet gezond zijn
--Brieven intypen bij een incassobureau, aangeleverd in het lelijkste en meest onleesbare handschrift ooit, natuurlijk in WP4.0 of zo moeten invoeren en altijd sneller, sneller, haast het moet af
--Bijrijder op een vrachtwagen
--Stadspost rondbrengen, lekker is dat in de winter aan de andere kant van de stad
--Wasstraat bediener (was wel lekker fooien vangen alleen had ik steeds zeikende mensen die het niet schoon genoeg vonden, rara hoe komt het maar het waren allemaal buitenlanders, die wilden voor een duppie op de eerste rij zitten, dat je bij wijze van spreken met een tandenborstel de binnenkant van hun kofferbak ging schoonmaken en bij de baas gingen klagen als je dat niet deed, wat een rotlui)
--Verkeersteller
--Magazijnen met oude rommel leeghalen, dat valt tegen hoor als het bv een kamer vol oude kassa's van 2 meter hoog is, die dingen wegen mega veel
--Bij UPS de bestelwagens legen aan het eind van de dag, sommige pakketten wegen wel 40 kilo, til daar maar eens 20 bestelwagens van leeg als het ook nog eens 2 meter omhoog moet (1 meter op het laadplatform en 1 meter op de rollerband)... om 5 uur beginnen en alles MOET voor 9 uur gesorteerd op de band in het midden van de wagens liggen, met een zeikende yup als baas die lekker op kantoor zit te niksen. Daar ben ik met plezier ontslagen na een week, omdat ik op de honderden pakketten een pakket bij de verkeerde postcode gelegd had, big fucking deal. Wat een loser was dat.
--Callcenter medewerker, lekker mensen bellen

En allemaal tegen minimumloon welteverstaan, alle fulltime baantjes wekenlang van begin tot eind volgehouden en de parttime maandenlang. Ik heb de werkbriefjes nog liggen, ik ben begonnen voor 5 gulden en 60 cent per uur. Op de meeste plaatsen kwamen er regelmatig nieuwe uitzendkrachten en die waren na een dag alweer verdwenen omdat ze het niet aankonden, stelletje zeikerds. Vooral in de slachterij. Hypocriete hoor, wel vlees eten maar dat niet aankunnen.

Bij al deze baantjes werd je met de nek aangekeken, omdat je toch maar een uitzendkracht was. Niemand gunde je een woord of blik waardig, niemand legde iets uit, materiaal zoals handschoenen en jassen dat de rest wel had kreeg je natuurlijk niet., zoek het maar uit De uitzondering was het ene baantje dat ik ook voor 2 dagen gehad heb, dat was super relaxt. In 1999 en zo waren er gouden bergen in de IT en elk bedrijf nam elke sukkel aan die wist wat een computer was. Dit baantje was, jawel, ik moest de tests nakijken die in de showroom van een autodealer werden afgenomen met potentiële nieuwe medewerkers. Indien succesvol, mochten ze meteen een contract tekenen en in hun nieuwe leaseauto wegrijden. Al die mensen wilden heel graag aangenomen worden dus iedereen was poeslief en zei 'U' tegen me, de 20-jarige vakantiekracht, want niemand wist dat ik een vakantiekracht was, ze dachten dat ik bij TAS automatisering werkte Opvallend trouwens dat ze uitzendkrachten gebruiken om die testresultaten te conroleren. Ik had alle uitslagen kunnen manipuleren, de HR mensen checkten er echt niks van, ik controleerde het en gaf hun later de score door. Wel relaxt werk, eindelijk eens niet achter de lopende band of zo.

Maar bij deze sluit ik me dus aan bij het volgende:
quote:
Op zondag 24 april 2005 02:15 schreef Captain_Chaos het volgende:
Het grote voordeel was echter dat ik geen enkel moment in mijn leven mijn hand op heb hoeven houden zodat de maatschappij die kon vullen. Ik ben self-made en heb daarmee het recht verworven alle lamlullen, hooibalen en slampampers uit te kotsen die zichzelf te goed vinden om dat soort werk te doen en teren op de maatschappij verkiezen boven zelfredzaamheid.
Arbeit adelt, werk maar voor je geld! Hand ophouden terwijl je gezond bent =

Ik heb trouwens ook een gruwelijke hekel aan uitzendbureau's gekregen, sta je als 15-jarige je vreselijk uit te sloven in de rottigste baantjes die er zijn voor 6 gulden per uur, en dan vangt het uitzendbureau per uur ook nog eens 1/4 van je salaris... van die alfa-miepen die je in 5 minuten 'helpen' om je zo'n rotbaantje aan te smeren en vervolgens 4 weken lang 40 uur per week geld over jouw rug vangen. En als je vervolgens bij het bedrijf vraag of je zonder uitzendbureau tijdelijk kunt werken, nou vergeet het maar. Uitzuigbureau's zijn het, die uitzendbureau's.

[ Bericht 4% gewijzigd door StefanP op 01-05-2005 08:48:03 ]
"Welfare culture is bad not just because, as in Europe, it's bankrupting the state, but because it enfeebles the citizenry, it erodes self-reliance and resourcefulness."
-Mark Steyn
  zondag 1 mei 2005 @ 07:43:29 #141
46960 StefanP
polemicist
pi_26634805
quote:
Op maandag 25 april 2005 09:24 schreef Klonk het volgende:
het betaalde royaal, ging allemaal zwart en als je 18 bent zeg je heus geen nee tegen 28 gulden per uur....
Ik heb altijd al een bijbaantje of vakantiebaantje als lijkenwasser willen hebben, man hoe vond je dat?
"Welfare culture is bad not just because, as in Europe, it's bankrupting the state, but because it enfeebles the citizenry, it erodes self-reliance and resourcefulness."
-Mark Steyn
pi_26634860
quote:
Op zondag 1 mei 2005 07:28 schreef StefanP het volgende:
-prachitg verhaal -
Haha wat een baantjes heb je wel niet gehad. Ik had het denk ik ook niet volgehouden in die koeienslacheterij dat klinkt wel erg ranzig.
  zondag 1 mei 2005 @ 08:25:02 #143
82548 ch0c0
* extra nuts *
pi_26634911
quote:

Ik heb trouwens ook een gruwelijke hekel aan uitzendbureau's gekregen, sta je als 15-jarige je vreselijk uit te sloven in de rottigste baantjes die er zijn voor 6 gulden per uur, en dan vangt het uitzendbureau per uur ook nog eens 1/4 van je salaris... van die alfa-miepen die je 5 minuten 'helpen' om je zo'n rotbaantje aan te smeren en vervolgens 4 weken lang 40 uur per week geld over jouw rug vangen. En als je vervolgens bij het bedrijf vraag of je zonder uitzendbureau tijdelijk kunt werken, nou vergeet het maar. Uitzuigers zijn het, uitzendbureau's.
Ik wil je niet van je roze wolkje af gooien, maar het uitzendbureau ontvangt zover ik heb meegekregen eerder 90-95% van jouw salaris ex. fooi en ploegentoeslag. Ik heb bij een uitzendbureau gewerkt en feitelijk kwalificeert het ook als een zgn. "kloterig baantje". Zeker als je voor je collegae slechts de kutklusjes op mag knappen, met name archief (waar het toevallig van daglicht en ventilatie verstoken bleef), simpele data-invoer en schoonmaken
  zondag 1 mei 2005 @ 10:07:31 #144
6970 Joene
Nerd.
pi_26635523
Mijn kloterigste zomer vakantie baantje , was roestbikker ! Ik moest dan roestbikken in een schip wat in de werf lag , en daar onder in de gasolie tanks moest overal het roest vandaag gebikt worden. Verdiende 25 gulden per uur wat ik een hoop geld vond toen ik 16 was, kreeg elke dag nieuwe overal omdat die odue doordrenkt was van olie roest en vet , als ik savods ging doesjen was ik pik zwart en moest ik olie met vet bestrijden om het van mn lichaam af te krijgen , na 3 weken zweette ik dus olie ongeveer. maar goed die vakantie wel een boel centen verdiend
A command line lets you get intimate with your computer, data and protocols. GUIs are like wearing full body condoms.
  zondag 1 mei 2005 @ 21:57:21 #145
6970 Joene
Nerd.
pi_26650591
niemand die me overtreft ?
pi_26650662
Nee sorry
Die 25 gulden is trouwens wel heel lekker voor dat geld zou ik het ook nog een overwegen...
Maar 3 weken is wel erg lang...
  zondag 1 mei 2005 @ 22:06:40 #147
6970 Joene
Nerd.
pi_26650845
quote:
Op zondag 1 mei 2005 21:59 schreef Remzz het volgende:
Nee sorry
Die 25 gulden is trouwens wel heel lekker voor dat geld zou ik het ook nog een overwegen...
Maar 3 weken is wel erg lang...
Was ook lang , alleen die 6000 gulden aan het eind maakte een hoop goed
  maandag 2 mei 2005 @ 14:00:10 #148
70514 littledrummergirl
voor uw vrijmibo
pi_26666201
op mn 14e bejaarden wassen en voeren. ik als verlegen broekie kwam net binnen, moest meteen maar even mevrouw huppeldepup douchen. dus ik die vrouw op zon douchestoel geholpen en onder de douche gereden. toen ze me aan ging zitten kijken van "ga je nog wat doen" heb ik toen haar haar maar gewassen. daarna moest ik dus die mevrouw gaan aankleden, en toen kwam ik erachter dat die mervouw niet los kon staan , mevrouw viel op de grond en brak haar heup.. ik ontslagen

ja hallo, ik was 14 had ik n hele hbov opleiding moeten hebben ofzo? dat ze dat daar niet snapten...
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_26666362
Tomaten plukken in het tuinbouwbedrijf van mijn vader. De hele zomer, zes dagen in de week, om 6.00 aan het werk.

[ Bericht 59% gewijzigd door RaisinGirl op 02-05-2005 14:43:54 ]
god i want to get you out of here
you can ride in a pink mustang
pi_26667384
quote:
Pruts zoekfunctie en my active topics, ik had ooit al eens in zo'n topic gereageerd maar kan dat niet meer terugvinden. Ik ga niet het hele verhaal weer opschrijven dus in het kort:

--Koeienslachterij. Koeien in 2 stukken knippen (voor- en achterkant) met een pneumatische schaar, ghehehe nieren openmaken (er zit een 'schil' omheen) met je handen in de koeienpis, schedels met stukken vlees er nog aan van -3 binnen naar +30 in de afvalbak buiten met duizenden vliegen brengen, bakken met darmen rondrijden, karkassen van de ene koelcel naar de andere duwen, nou die dingen zijn zwaar hoor! enz. Trouwens, als een rondlopende inspecteur van de keuringsdienst iets afkeurde nadat hij zijn naald er in had gestoken, dan plaatsten we dat demonstratief aan de zijkant, maar als hij weg was zei de chef 'OK, duw er maar weer tussen'. Er werd daar niet moeilijk over gedaan
--Stapels maandbladen aan de lopende band op een pallet stapelen. Zo'n stapel weegt een paar kilo, de band stopt niet dus als je eenmaal achter ligt omdat je het palet bv net niet goed vult ben je de lul, nou als je dat 8 uur per dag doet ben je gebroken hoor
--In 2 graden van 00:00 tot 04:00 bejaarden maaltijden inpakken aan de lopende band, met je blote handen in die kou, nou dat is echt niet lekker hoor en elke doos is anders dus je moet continu opletten. Wel lekker dat je ongestoord toetjes op kunt eten, na een paar weken was ik nl. degene die er het langst geweest was Ook een supercoole chef die het ook parttime deed. In de pauze lulde hij altijd over zijn diensttijd en noemde ons elke keer mietjes omdat we niet in dienst geweest waren. Leuke verhalen, bv over hoe ze met de hele compagnie rond een boterham stonden, nou en rukken maar over die boterham, de laatste die komt moet hem opeten, ROFL zijn verhalen waren het alleen al waard om er te werken )
--Golfballen opduiken in een lagune die tevens dienst deed als riool voor het naastgelegen hotel (op de Antillen)
--Plastic reclamefolder houders e.d. in elkaar zetten mbv de smerigste lijm en plastic smelt machines die je kunt voorstellen, die dampen zijn walgelijk en kunnen echt niet gezond zijn
--Brieven intypen bij een incassobureau, aangeleverd in het lelijkste en meest onleesbare handschrift ooit, natuurlijk in WP4.0 of zo moeten invoeren en altijd sneller, sneller, haast het moet af
--Bijrijder op een vrachtwagen
--Stadspost rondbrengen, lekker is dat in de winter aan de andere kant van de stad
--Wasstraat bediener (was wel lekker fooien vangen alleen had ik steeds zeikende mensen die het niet schoon genoeg vonden, rara hoe komt het maar het waren allemaal buitenlanders, die wilden voor een duppie op de eerste rij zitten, dat je bij wijze van spreken met een tandenborstel de binnenkant van hun kofferbak ging schoonmaken en bij de baas gingen klagen als je dat niet deed, wat een rotlui)
--Verkeersteller
--Magazijnen met oude rommel leeghalen, dat valt tegen hoor als het bv een kamer vol oude kassa's van 2 meter hoog is, die dingen wegen mega veel
--Bij UPS de bestelwagens legen aan het eind van de dag, sommige pakketten wegen wel 40 kilo, til daar maar eens 20 bestelwagens van leeg als het ook nog eens 2 meter omhoog moet (1 meter op het laadplatform en 1 meter op de rollerband)... om 5 uur beginnen en alles MOET voor 9 uur gesorteerd op de band in het midden van de wagens liggen, met een zeikende yup als baas die lekker op kantoor zit te niksen. Daar ben ik met plezier ontslagen na een week, omdat ik op de honderden pakketten een pakket bij de verkeerde postcode gelegd had, big fucking deal. Wat een loser was dat.
--Callcenter medewerker, lekker mensen bellen

En allemaal tegen minimumloon welteverstaan, alle fulltime baantjes wekenlang van begin tot eind volgehouden en de parttime maandenlang. Ik heb de werkbriefjes nog liggen, ik ben begonnen voor 5 gulden en 60 cent per uur. Op de meeste plaatsen kwamen er regelmatig nieuwe uitzendkrachten en die waren na een dag alweer verdwenen omdat ze het niet aankonden, stelletje zeikerds. Vooral in de slachterij. Hypocriete hoor, wel vlees eten maar dat niet aankunnen.

Bij al deze baantjes werd je met de nek aangekeken, omdat je toch maar een uitzendkracht was. Niemand gunde je een woord of blik waardig, niemand legde iets uit, materiaal zoals handschoenen en jassen dat de rest wel had kreeg je natuurlijk niet., zoek het maar uit De uitzondering was het ene baantje dat ik ook voor 2 dagen gehad heb, dat was super relaxt. In 1999 en zo waren er gouden bergen in de IT en elk bedrijf nam elke sukkel aan die wist wat een computer was. Dit baantje was, jawel, ik moest de tests nakijken die in de showroom van een autodealer werden afgenomen met potentiële nieuwe medewerkers. Indien succesvol, mochten ze meteen een contract tekenen en in hun nieuwe leaseauto wegrijden. Al die mensen wilden heel graag aangenomen worden dus iedereen was poeslief en zei 'U' tegen me, de 20-jarige vakantiekracht, want niemand wist dat ik een vakantiekracht was, ze dachten dat ik bij TAS automatisering werkte Opvallend trouwens dat ze uitzendkrachten gebruiken om die testresultaten te conroleren. Ik had alle uitslagen kunnen manipuleren, de HR mensen checkten er echt niks van, ik controleerde het en gaf hun later de score door. Wel relaxt werk, eindelijk eens niet achter de lopende band of zo.

Maar bij deze sluit ik me dus aan bij het volgende:
[..]

Arbeit adelt, werk maar voor je geld! Hand ophouden terwijl je gezond bent =

Ik heb trouwens ook een gruwelijke hekel aan uitzendbureau's gekregen, sta je als 15-jarige je vreselijk uit te sloven in de rottigste baantjes die er zijn voor 6 gulden per uur, en dan vangt het uitzendbureau per uur ook nog eens 1/4 van je salaris... van die alfa-miepen die je in 5 minuten 'helpen' om je zo'n rotbaantje aan te smeren en vervolgens 4 weken lang 40 uur per week geld over jouw rug vangen. En als je vervolgens bij het bedrijf vraag of je zonder uitzendbureau tijdelijk kunt werken, nou vergeet het maar. Uitzuigbureau's zijn het, die uitzendbureau's.
En wat doe je tegenwoordig?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')