Pruts zoekfunctie en my active topics, ik had ooit al eens in zo'n topic gereageerd maar kan dat niet meer terugvinden. Ik ga niet het hele verhaal weer opschrijven dus in het kort:
--Koeienslachterij. Koeien in 2 stukken knippen (voor- en achterkant) met een pneumatische schaar, ghehehe
![]()
nieren openmaken (er zit een 'schil' omheen) met je handen in de koeienpis, schedels met stukken vlees er nog aan van -3 binnen naar +30 in de afvalbak buiten met duizenden vliegen brengen, bakken met darmen rondrijden, karkassen van de ene koelcel naar de andere duwen, nou die dingen zijn zwaar hoor! enz. Trouwens, als een rondlopende inspecteur van de keuringsdienst iets afkeurde nadat hij zijn naald er in had gestoken, dan plaatsten we dat demonstratief aan de zijkant, maar als hij weg was zei de chef 'OK, duw er maar weer tussen'. Er werd daar niet moeilijk over gedaan
--Stapels maandbladen aan de lopende band op een pallet stapelen. Zo'n stapel weegt een paar kilo, de band stopt niet dus als je eenmaal achter ligt omdat je het palet bv net niet goed vult ben je de lul, nou als je dat 8 uur per dag doet ben je gebroken hoor
--In 2 graden van 00:00 tot 04:00 bejaarden maaltijden inpakken aan de lopende band, met je blote handen in die kou, nou dat is echt niet lekker hoor en elke doos is anders dus je moet continu opletten. Wel lekker dat je ongestoord toetjes op kunt eten, na een paar weken was ik nl. degene die er het langst geweest was
![]()
Ook een supercoole chef die het ook parttime deed. In de pauze lulde hij altijd over zijn diensttijd en noemde ons elke keer mietjes omdat we niet in dienst geweest waren. Leuke verhalen, bv over hoe ze met de hele compagnie rond een boterham stonden, nou en rukken maar over die boterham, de laatste die komt moet hem opeten, ROFL zijn verhalen waren het alleen al waard om er te werken
![]()
)
--Golfballen opduiken in een lagune die tevens dienst deed als riool voor het naastgelegen hotel (op de Antillen)
--Plastic reclamefolder houders e.d. in elkaar zetten mbv de smerigste lijm en plastic smelt machines die je kunt voorstellen, die dampen zijn walgelijk en kunnen echt niet gezond zijn
--Brieven intypen bij een incassobureau, aangeleverd in het lelijkste en meest onleesbare handschrift ooit, natuurlijk in WP4.0 of zo moeten invoeren en altijd sneller, sneller, haast het moet af
--Bijrijder op een vrachtwagen
--Stadspost rondbrengen, lekker is dat in de winter aan de andere kant van de stad
--Wasstraat bediener (was wel lekker fooien vangen
![]()
alleen had ik steeds zeikende mensen die het niet schoon genoeg vonden, rara hoe komt het maar het waren allemaal buitenlanders, die wilden voor een duppie op de eerste rij zitten, dat je bij wijze van spreken met een tandenborstel de binnenkant van hun kofferbak ging schoonmaken en bij de baas gingen klagen als je dat niet deed, wat een rotlui)
--Verkeersteller
--Magazijnen met oude rommel leeghalen, dat valt tegen hoor als het bv een kamer vol oude kassa's van 2 meter hoog is, die dingen wegen mega veel
--Bij UPS de bestelwagens legen aan het eind van de dag, sommige pakketten wegen wel 40 kilo, til daar maar eens 20 bestelwagens van leeg als het ook nog eens 2 meter omhoog moet (1 meter op het laadplatform en 1 meter op de rollerband)... om 5 uur beginnen en alles MOET voor 9 uur gesorteerd op de band in het midden van de wagens liggen, met een zeikende yup als baas die lekker op kantoor zit te niksen. Daar ben ik met plezier ontslagen na een week, omdat ik op de honderden pakketten een pakket bij de verkeerde postcode gelegd had, big fucking deal. Wat een loser was dat.
--Callcenter medewerker, lekker mensen bellen
En allemaal tegen minimumloon welteverstaan, alle fulltime baantjes wekenlang van begin tot eind volgehouden en de parttime maandenlang. Ik heb de werkbriefjes nog liggen, ik ben begonnen voor 5 gulden en 60 cent per uur. Op de meeste plaatsen kwamen er regelmatig nieuwe uitzendkrachten en die waren na een dag alweer verdwenen omdat ze het niet aankonden, stelletje zeikerds. Vooral in de slachterij. Hypocriete hoor, wel vlees eten maar dat niet aankunnen.
Bij al deze baantjes werd je met de nek aangekeken, omdat je toch maar een uitzendkracht was. Niemand gunde je een woord of blik waardig, niemand legde iets uit, materiaal zoals handschoenen en jassen dat de rest wel had kreeg je natuurlijk niet., zoek het maar uit
![]()
De uitzondering was het ene baantje dat ik ook voor 2 dagen gehad heb, dat was super relaxt. In 1999 en zo waren er gouden bergen in de IT en elk bedrijf nam elke sukkel aan die wist wat een computer was. Dit baantje was, jawel, ik moest de tests nakijken die in de showroom van een autodealer werden afgenomen met potentiële nieuwe medewerkers. Indien succesvol, mochten ze meteen een contract tekenen en in hun nieuwe leaseauto wegrijden. Al die mensen wilden heel graag aangenomen worden dus iedereen was poeslief en zei 'U' tegen me, de 20-jarige vakantiekracht, want niemand wist dat ik een vakantiekracht was, ze dachten dat ik bij TAS automatisering werkte
![]()
Opvallend trouwens dat ze uitzendkrachten gebruiken om die testresultaten te conroleren. Ik had alle uitslagen kunnen manipuleren, de HR mensen checkten er echt niks van, ik controleerde het en gaf hun later de score door. Wel relaxt werk, eindelijk eens niet achter de lopende band of zo.
Maar bij deze sluit ik me dus aan bij het volgende:
quote:
Op zondag 24 april 2005 02:15 schreef Captain_Chaos het volgende:Het grote voordeel was echter dat ik geen enkel moment in mijn leven mijn hand op heb hoeven houden zodat de maatschappij die kon vullen. Ik ben self-made en heb daarmee het recht verworven alle lamlullen, hooibalen en slampampers uit te kotsen die zichzelf te goed vinden om dat soort werk te doen en teren op de maatschappij verkiezen boven zelfredzaamheid.
Arbeit adelt, werk maar voor je geld! Hand ophouden terwijl je gezond bent =
![]()
Ik heb trouwens ook een gruwelijke hekel aan uitzendbureau's gekregen, sta je als 15-jarige je vreselijk uit te sloven in de rottigste baantjes die er zijn voor 6 gulden per uur, en dan vangt het uitzendbureau per uur ook nog eens 1/4 van je salaris... van die alfa-miepen die je in 5 minuten 'helpen' om je zo'n rotbaantje aan te smeren en vervolgens 4 weken lang 40 uur per week geld over jouw rug vangen. En als je vervolgens bij het bedrijf vraag of je zonder uitzendbureau tijdelijk kunt werken, nou vergeet het maar. Uitzuigbureau's zijn het, die uitzendbureau's.
[ Bericht 4% gewijzigd door StefanP op 01-05-2005 08:48:03 ]
"Welfare culture is bad not just because, as in Europe, it's bankrupting the state, but because it enfeebles the citizenry, it erodes self-reliance and resourcefulness."
-Mark Steyn