abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 24 april 2005 @ 12:54:14 #51
34721 BrauN
U HAV EIGHTS LOLZ!!!11!!
pi_26471372
Ik denk in een ver verleden ergens bonen plukken op een akker... Per geplukt kistje kreeg je 1 gulden en 50 cent.

Ik ging daar ook altijd zo lang mogelijk op de plee zitten schijten, om de tijd te doden. Kwam die kutboer altijd naar de plee gelopen om te roepen dat ik wat sneller moest schijten.

Tegenwoordig heb ik een job die veel mensen ook kut zouden vinden, maar ik vind het geweldig. Ik werk parttime als orderpicker in een vrieshuis (zeg maar een diepvriesmagazijn) en rij zodoende de ganse dag met een pallettruck door dat vrieshuis en stapel dozen frikandellen, ijs, friet, vlees, brood, etc. op een pallet. Oh ja, -22 graden Celsius.
pi_26471451
Prachtig om te zien wat voor een werk er bestaat
pi_26471883
quote:
Op zondag 24 april 2005 12:54 schreef BrauN het volgende:

Tegenwoordig heb ik een job die veel mensen ook kut zouden vinden, maar ik vind het geweldig. Ik werk parttime als orderpicker in een vrieshuis (zeg maar een diepvriesmagazijn) en rij zodoende de ganse dag met een pallettruck door dat vrieshuis en stapel dozen frikandellen, ijs, friet, vlees, brood, etc. op een pallet. Oh ja, -22 graden Celsius.
Wat is daar zo leuk aan dan?
  zondag 24 april 2005 @ 13:31:20 #54
17568 GizartFRL
Ik ben jarig!
pi_26472199
Mijn eerste vakantiebaantje; bij een scheepswerf. Als de boten het water ingaan glijden ze op een soort metalen constructies het water in. Deze wordne van te voren ingesmeerd met lagen vet.
Zodra de boot in he twater ligt moeten die dingen weer vetvrij gemaakt worden, omdat het anders aankoekt en dan de volgende keer te stroef is.
Stel je even voor dat je een glijbaan van 25 meter lengte en 50 cm breedte schoon moet maken met een plamuurmes. En dan keer 25.

Kantinebaas kwam zelfs naar ons toe met de mededeling dat de overalls wel even uit moesten in de kantie aangezien hij ons er anders neit in zou laten.

Aan de andere kant, twas mooi weer en het was buiten dus zo erg was he took weer niet.
"Charlotte Muis is een dief en heel Nederland weet het nu"
  zondag 24 april 2005 @ 13:36:32 #55
34721 BrauN
U HAV EIGHTS LOLZ!!!11!!
pi_26472323
quote:
Op zondag 24 april 2005 13:18 schreef Toeps het volgende:

[..]

Wat is daar zo leuk aan dan?
Ik vind het gewoon puik om naast mijn studie gewoon lekker dom werk te doen. Met je handen werken, sjouwen, rondrijden, etc. Verder is het een bedrijf waar een familiaire ( ) sfeer hangt en ik kan altijd erg lachen met/om mijn collega's.

En verder... we dragen uiteraard wel speciale werkkledij, lekker warme werkschoenen, muts, sjaal, handschoenen en dergelijke, maar na 2 uur werken krijg je toch wel koude vingertoppen. Dus heel vaak pauze houden, wat ook niet verkeerd is.

We ontvangen trouwens ook koudetoeslag, op ons uurloon.
  zondag 24 april 2005 @ 14:20:00 #56
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_26473389
Metaalafval sorteren op recyclebaar materiaal. Er zaten van die leuke scherpe stukken aan, nog nooit zo veel mijn handen opengehaald.
pi_26474963
quote:
Op zondag 24 april 2005 14:20 schreef Alicey het volgende:
Metaalafval sorteren op recyclebaar materiaal. Er zaten van die leuke scherpe stukken aan, nog nooit zo veel mijn handen opengehaald.
Ik heb wel eens gehoord dat je daar veel geld kunt vinden, klopt dat? Of was dat bij jouw werk niet zo?
  zondag 24 april 2005 @ 15:34:50 #58
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_26475164
quote:
Op zondag 24 april 2005 15:27 schreef Toeps het volgende:

[..]

Ik heb wel eens gehoord dat je daar veel geld kunt vinden, klopt dat? Of was dat bij jouw werk niet zo?
Het was een vakantiebaantje tegen minimumjeugdloon. Of je er veel geld in kunt verdienen weet ik niet, ik heb toch wel werk nodig waar nadenken een beetje nodig is.
pi_26475231
quote:
Op zondag 24 april 2005 15:34 schreef Alicey het volgende:

[..]

Het was een vakantiebaantje tegen minimumjeugdloon. Of je er veel geld in kunt verdienen weet ik niet, ik heb toch wel werk nodig waar nadenken een beetje nodig is.
Nee, vinden.

Ik had wel eens op tv gezien (bij klokhuis ofzo, over recycling) dat tussen al dat oud metaal ook muntjes zitten.
  zondag 24 april 2005 @ 15:39:00 #60
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_26475276
quote:
Op zondag 24 april 2005 15:37 schreef Toeps het volgende:

[..]

Nee, vinden.

Ik had wel eens op tv gezien (bij klokhuis ofzo, over recycling) dat tussen al dat oud metaal ook muntjes zitten.
Het was daar metaal uit een productieomgeving, en daar zaten geen oude muntjes of andere soortgelijke dingen tussen.
pi_26475429
quote:
Op zondag 24 april 2005 15:39 schreef Alicey het volgende:

[..]

Het was daar metaal uit een productieomgeving, en daar zaten geen oude muntjes of andere soortgelijke dingen tussen.
He jammer.
  zondag 24 april 2005 @ 16:01:58 #62
15869 gr8w8
Better by design.
pi_26475868
Groene stroom van Shell verkopen op een tankstation.
Welkom bij de V&D der webfora.
pi_26476452
werken op een meubelfabriekje bij een leverancier van mijn oom. "Daar staat 2 kuub hout, zaag die maar op x*x, daarna stel je die machine in op mal x en frees je ze allemaal, daarna de schuurmachine instellen en schuren, ik ben om 5 uur weer thuis...
Stond ik dan als 18jarige in mijn eentje in een fabriek van iemand anders terwijl ik die machines ook maar half kende. Wanneer er dus iets verkeerd ging met zo'n machine flipte ik em helemaal omdat ik ook niet helemaal wist wat er dan moest worden gedaan. Gelukkig betaalde het wel redelijk.
Vroegah was alles beter, zelfs fok O-)
  zondag 24 april 2005 @ 16:28:10 #64
101723 LePenseur
*kraak* *kraak*
pi_26476606
Komkommersplukken in de zomer , toen ik 14 was voor ongeveer een kleine fl4,- per uur.
Lekker in de zomer, als het buiten al 32 graden is in een kas werken is ideaal. Met een paar vrienden is het echt een topbaantje.
Ik heb me helemaal scheel gegeten aan de komkommers daar. Ik het begin zij die baas nog die ons aannam; ''ja dat eten is in het begin leuk, maar na een week komen ze je oren uit''. Nou echt niet, ik at er elke dag minstens 8.
En je wordt creatief van komkommers he? Wisten jullie dat als de twee kontjes van een verse komkommers afsnijdt en je met je mesje het vruchtvlees een beetje los purt, je een ideale blaaspijp voor handen hebt? Hilarisch uiteraard.
Komkommers gooien doet het ook altijd goed. Je werkt in van die eindeloze rechte banen en als je dan een goede torpedokomkommer hebt gevonden dan kun je die heerlijk door die hele kassen gooien, dwars door alle planten totdat je *KLAP* *Auwwww* hoort. Mooie tijden.

Dus vrienden, zeg je school maar op. Komkommersplukken is een baan met perspectieven en je hebt geen significantie vooropleiding nodig. Olée
If your havin' girl problems i feel bad for you son,,,
I got 99 problems but a bitch ain't one!
Feauteau Bouque
  zondag 24 april 2005 @ 16:32:59 #65
49096 cosmick
Les Yeux Orange
pi_26476704
Ongetwijfeld vakantiewerk bij de Golden Wonder / Remia in Zwolle.

Gaddamn wat een hel. De hele dag dampend hete ketchup, curry en mayo tappen in plastic emmers.
pi_26476815
Appel plukken, me baas was een vette racist. Er werkte ook een Afrikaan die werd alleen maar uitgescholden en zo. Echt achtelijk.
Xbox Live: koenpijl
  zondag 24 april 2005 @ 16:39:14 #67
25794 Detroit
Per aspera ad astra
pi_26476838
Soort van wanden (darmwanden ofzo?) in een ijzeren bak leggen waar dan vervolgens pate in gegoten werd. Bijzonder misselijkmakend. Wederom een baan die je een levenslange aversie jegens een bepaalde etenswaar laat houden.
So, if you're frightened of dying and... and you're holding on, you'll see devils tearing your life away. But if you've made your peace, then the devils are really angels...
pi_26476853
Schuren van die grote kraanmachines

Kutbaas, en ging elke dag helemaal geel naar huis van al dat verstof(in een auto val je nog niet zo erg op, maar op de fiets )
Een juichtoon da-vre langs de velden
Voor ons dierbaar rood en wit > ajax.nl
pi_26477091
quote:
Op zondag 24 april 2005 16:28 schreef LePenseur het volgende:
Komkommersplukken in de zomer , toen ik 14 was voor ongeveer een kleine fl4,- per uur.
Lekker in de zomer, als het buiten al 32 graden is in een kas werken is ideaal. Met een paar vrienden is het echt een topbaantje.
Ik heb me helemaal scheel gegeten aan de komkommers daar. Ik het begin zij die baas nog die ons aannam; ''ja dat eten is in het begin leuk, maar na een week komen ze je oren uit''. Nou echt niet, ik at er elke dag minstens 8.
En je wordt creatief van komkommers he? Wisten jullie dat als de twee kontjes van een verse komkommers afsnijdt en je met je mesje het vruchtvlees een beetje los purt, je een ideale blaaspijp voor handen hebt? Hilarisch uiteraard.
Komkommers gooien doet het ook altijd goed. Je werkt in van die eindeloze rechte banen en als je dan een goede torpedokomkommer hebt gevonden dan kun je die heerlijk door die hele kassen gooien, dwars door alle planten totdat je *KLAP* *Auwwww* hoort. Mooie tijden.

Dus vrienden, zeg je school maar op. Komkommersplukken is een baan met perspectieven en je hebt geen significantie vooropleiding nodig. Olée
Zo iets heb ik ook gedaan, maar dan met tomaten. Is ook erg leuk. Het plaatje wat je in je hoofd hebt van de mooie ronde tomaat in de tomatensoep verdwijnt echter al snel, men, wat zijn er veel mismaakte tomaten. Siamezen, tomaten met een raar uitsteekseltje, drielingtomaten met een gat in de onderkant, overmatig grote tomaten... Die gingen uiteraard in een aparte bak, voor de soep, ketchup en puree. De rotte tomaten stampten we gewoon fijn.
  zondag 24 april 2005 @ 17:14:43 #70
108312 stijgende_ster
Yeah Kællingebyvej!!!!
pi_26477760
quote:
Op zondag 24 april 2005 16:01 schreef gr8w8 het volgende:
Groene stroom van Shell verkopen op een tankstation.
Stroom van Shell op een tankstation?
Lijstje: Daryll Ann - Weeps, Daryll Ann - Happy Traum, Maxïmo Park - Our Earthly Pleasures, The Fratellis - Costello Music, Moss - The Long Way Back, Kaiser Chiefs - Yours Truly, Angry Mob, Bette Serveert - Bare Stripped Naked
pi_26477766
In de afwaskeuken van het ziekenhuis. Ik was een tenger meisje van 15.
Ik mocht de hele dag de etensresten van zieke mensen van hun borden schrapen, daarna de borden en loeizware pannen in de vaatwasser zetten en alles weer opruimen. Het was er warm en het stonk.
Verder moest ik bij het bereiden van de maaltijden aan het eind van de lopende band staan en de deksels op de borden zetten en vervolgens de borden op karren. Uiteraard was ik langzaam, het was mijn eerste dag. En dan liep het allemaal weer stil door mij . Dan begonnen de andere medewerkers te foeteren: "Zet maar weer stil die band!"

Daarnaast was er een handtastelijk keukenhoofd, dus ik had het na één dag al bekeken.
pi_26477796
quote:
Op zondag 24 april 2005 16:21 schreef Realzm het volgende:

Stond ik dan als 18jarige in mijn eentje in een fabriek van iemand anders terwijl ik die machines ook maar half kende.
Kzou allang blij zijn dat ik m'n vingers nog had aan het einde van de dag.

Ergste baantje: eierverwerkingsbedrijf. Hele vrachtwagens gevuld met eierdozen (6x6x6) leeghalen en eierdozen op de lopende band zetten. Was vooral kut met heet weer, omdat de eerste 2-3 bakken dan net wel of net niet verrot waren. En dat voor f 3.54 per uur.

Mooiste baantje: studentenflat leegruimen. Overgebleven inventaris via de kortste weg van 6 hoog in een container gooien.

[ Bericht 13% gewijzigd door joshus_cat op 24-04-2005 17:57:01 ]
pi_26478657
quote:
Op zondag 24 april 2005 17:14 schreef stijgende_ster het volgende:

[..]

Stroom van Shell op een tankstation?
Neeh, groene stroom.
pi_26479319
Ik heb in 1987 cement ingezakt als uitzendbaantje (17 jaar). Ik moest een zak waar 50 kg cement in kon over de machine schuiven en op een groene knop drukken. Dan vulde de zak met cement en werd ie op een lopende band 'geschopt/gelanceerd'. Even later werd de machine omgesteld op 25kg zakken, maar omdat die zakken lichter waren en van een hogere positie op de band flikkerden, moest je die zakken ff opvangen. Dus ik stond klaar in de houding om die eerste zak op te vangen.... had die pauper die daar al jaren werkte de machine wat te ruim afgesteld. Gevolg: Zak sprong en ik zat onder de cement troep. Dat opvangen was trouwens ook niet cool....

2 dagen volgehouden (was ook nog tijdens m'n hooikoortsperiode waar toen nog niet van die pillen tegen waren die nu wel helpen) en toen gezegd dat ik dit niet meer wilde doen.

[ Bericht 0% gewijzigd door woooohaa op 24-04-2005 18:23:17 ]
  zondag 24 april 2005 @ 18:21:03 #75
108312 stijgende_ster
Yeah Kællingebyvej!!!!
pi_26479398
quote:
Op zondag 24 april 2005 17:49 schreef skiczukie het volgende:

[..]

Neeh, groene stroom.
Ook goed, dan nog.
Lijstje: Daryll Ann - Weeps, Daryll Ann - Happy Traum, Maxïmo Park - Our Earthly Pleasures, The Fratellis - Costello Music, Moss - The Long Way Back, Kaiser Chiefs - Yours Truly, Angry Mob, Bette Serveert - Bare Stripped Naked
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')