abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_26466623
Mijn kloterigste bijbaantje was het schoonmaken van politiecellen. Bloed van de muur spuiten van zwervers die zich open hadden gehaald aan een stoel ofzo, diarree met de hogedrukspuit in een putje spuiten, stalen plee's in de cellen zelf schoonmaken. Pis opzuigen van opgepakte gasten.

Kutwerk dus. Éen week gedaan, en toen ben ik ermee gekapt, vrienden vroegen of ik mee naar een poolcafé ging.

Wat is jouw meest kutste en/of ranzigste baantje?
pi_26466637
Een keer 10 minuten de kratten waarin kippen naar de kippenslachterij worden vervoerd schoonspuiten met de hogedrukspuit in de zomer. De kippenstront vloog me om de oren.
FOK! verstandig, lees een P.I.
  zondag 24 april 2005 @ 02:12:48 #3
50634 Houniet
ik ruik vet lekker
pi_26466651
appels plukke in de hete zon

maar wel geldjes gek
Op zaterdag 10 juni 2023 14:52 schreef GGMM het volgende:
Eigenlijk is elke prijs die in het voetbal gewonnen wordt terug te leiden naar het Ajax-DNA
  zondag 24 april 2005 @ 02:13:34 #4
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_26466662
Een dag 8 uur achter elkaar een pepertje op bakjes voorgesneden groente leggen alvorens deze geseald werden . Voor de afwisselig was dat ook weleens een zakje kruidenmix of een /kerstomaatje. Ik heb het die dag nog afgemaakt, maar: nooit meer teruggekeerd. Ik was toen 14 geloof ik.
  zondag 24 april 2005 @ 02:15:50 #5
53283 Captain_Chaos
Aláááááááárm.....
pi_26466677
Glasscherven op kleur sorteren vanaf de lopende band bij een glasrecycler tegen minimum jeugdloon samen met een hele rij mevrouwen in lange kledij uit verre warme landen. Verachtelijk en vuil werk. Het grote voordeel was echter dat ik geen enkel moment in mijn leven mijn hand op heb hoeven houden zodat de maatschappij die kon vullen. Ik ben self-made en heb daarmee het recht verworven alle lamlullen, hooibalen en slampampers uit te kotsen die zichzelf te goed vinden om dat soort werk te doen en teren op de maatschappij verkiezen boven zelfredzaamheid.
Jawohl Herr Kaloin!
  zondag 24 april 2005 @ 02:18:52 #6
108312 stijgende_ster
Yeah Kællingebyvej!!!!
pi_26466701
Op de sociale werkplaats een beetje het tempo erin houden.
We moesten van die stalen plinten(??) die ze in de bouw gebruiken, schoonpoetsen. Daar zat namelijk olie in vanuit de fabriek. En die dingen hadden ook van die lekkere scherpe randjes.. Was toen geloof ik 13/14.
Maar als ik de andere reacties hier zo lees, valt dat van mij nog wel mee.
Lijstje: Daryll Ann - Weeps, Daryll Ann - Happy Traum, Maxïmo Park - Our Earthly Pleasures, The Fratellis - Costello Music, Moss - The Long Way Back, Kaiser Chiefs - Yours Truly, Angry Mob, Bette Serveert - Bare Stripped Naked
pi_26466711
Ook schoonmaken maar dan de toilet/douche gebouwen van campings. Ik kwam daar dus de meest ranzigste dingen tegen: met stront besmeurde douchehokjes, wasbakken waarin gekost of gescheten was, gebruikte tampons, gebruikte condooms en oude mensen.
Maar gelukkig kwam ik af en toe ook weleens een mooie naakte vrouw tegen.
  zondag 24 april 2005 @ 02:20:19 #8
13804 MouseOver
Cabdriver from Hell
pi_26466714
Brandschade schoonmaken. Walgelijk. Vooral omdat je beton op moest poetsen met doekjes en daarmee altijd je handen aan de scherpe randen van de hoeken openhaalde. Erg vervelend.
Vampire Romance O+
pi_26466715
quote:
Op zondag 24 april 2005 02:18 schreef stijgende_ster het volgende:
Op de sociale werkplaats een beetje het tempo erin houden.
We moesten van die stalen plinten(??) die ze in de bouw gebruiken, schoonpoetsen. Daar zat namelijk olie in vanuit de fabriek. En die dingen hadden ook van die lekkere scherpe randjes.. Was toen geloof ik 13/14.
Maar als ik de andere reacties hier zo lees, valt dat van mij nog wel mee.
Jij had graag op dat politiebureau willen werken, of niet dan.
pi_26466721
Weekendbaantje als verkoopster in een schoenenwinkel. Stel je voor, zaterdagmiddag, centrum van Rotterdam en allemaal nijlpaarden met zweetkakken die te kleine schoenen willen passen....
Hell of a job
Back in business.
pi_26466738
Okee, okee. Dit is allemaal ook erg. Ben benieuwd naar wat er komen gaat.
pi_26466751
M'n allereerste baantje was langs huizen gaan om proberen kortingskaarten voor bv. kappers en restaurants te verslijten. In de meeste vreselijke wijken, en telkens maar deuren die voor je neus dichtgeslagen worden en uitgescholden worden. Niks verkocht? Dan geen geld. Snel mee gekapt dus.
Back in business.
pi_26466766
Chemische fotobaden aanmaken bij de Agfa. (vacantiewerk lang geleden)
Drie weken gedaan en veertien dagen later totaal oranje uitslag op m'n armen en handen wegens een één of ander smerig sulfiet-goedje...
(te) zwaar sjouwen met allerlei zakken van meer dan 25 kilo.
Totdat ik vergat dat ik nog ergens een kunststof maatbeker met zoutzuur 'iets' te lang had laten staan, wat resulteerde in een echt gifwolkje...
Totaal geen controle daar, meer iets van, zo we hebben tenminste iemand die dit gore werkje opknapt.
Je zult begrijpen dat ik hier aardig van afknapte...
Agfa, the place to be...
pi_26466817
werk dat ik nog steeds doe.. supermarkt .
  zondag 24 april 2005 @ 02:39:10 #15
108312 stijgende_ster
Yeah Kællingebyvej!!!!
pi_26466857
quote:
Op zondag 24 april 2005 02:20 schreef skiczukie het volgende:

[..]

Jij had graag op dat politiebureau willen werken, of niet dan.
Dat van mij was niet ranzig, maar wel kut. Daar normale gesprekken voeren is niet echt makkelijk... 4 weken lang..
Lijstje: Daryll Ann - Weeps, Daryll Ann - Happy Traum, Maxïmo Park - Our Earthly Pleasures, The Fratellis - Costello Music, Moss - The Long Way Back, Kaiser Chiefs - Yours Truly, Angry Mob, Bette Serveert - Bare Stripped Naked
pi_26466890
Dat is in mijn geval toch echt wel wieden geweest. Wat een kutwerk. Het verdiende kut, de tijd schoot absoluut niet op en je staat de hele dag tussen de paupers.
  zondag 24 april 2005 @ 02:50:37 #17
14746 k_i_m
Oldbies Automatisering BV.
pi_26466965
In een fabriek soldeertin op klosjes winden.
Draadje pakken, stukje in een klosje peuteren, in een machine vastmaken, knop drukken, klosje er weer afhalen.

Ik geloof dat ik het toch wel een goede halve dag heb volgehouden .
In my life
Why do I smile
At people who I'd much rather kick in the eye ?
  zondag 24 april 2005 @ 03:18:33 #18
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_26467170
ik heb een flinke voortuin en achtertuin op de knieën van onkruid ontdaan. en toen kreeg ik een heitje...
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
pi_26467193
In een aardappelzak drukkerij aan het einde van de lopende band die juuten zakken opstapelen en op een container leggen.
Een zo'n zak is natuurlijk niet zwaar, maar 10 van die dingen, en op een godsgruwelijk hoog tempo, de godganse dag.
Mijn vingers waren helemaal open aan het einde van de dag, en al mijn spieren deden verrekte pijn.

Mijn outfit: een overall, schoenen met stalen neus, haarnetje, mondkapje (stof, veel stof) en oordopjes.

Na een dag afgezegd, kon het werkelijk niet opbrengen om veel te vroeg op te staan en daar naartoe te gaan. Werd me niet in dank afgenomen, maar ja. De voorman daar was in de 40 en werkte daar sinds zijn middelbare school, ik als student paste daar niet tussen.

Ik heb het werk ingeruild voor werk in de plaatselijke drank fabriek. Kratten op stapelen aan het eind van de loopband afgewisseld met doppen in flessen slaan met een hamer. Dit was veel, en veel beter dan die juutenzak drukkerij, hell I'm telling ya.
"What will I get for christmas santa?"
-" Well Andy, you'll get cancer."
XBL gamertag: MaskedMuchachoO
  zondag 24 april 2005 @ 08:15:45 #20
52493 Prowl
IMAGE GOES HERE
pi_26467983
Huisvuilbelader
Vi är Borg. Motstånd är meningslöst. Ni kommer att bli assimilerade!!
  zondag 24 april 2005 @ 08:17:12 #21
101884 PeRi
Allons-y!
pi_26467992
In een boekbinderij. Sneetjes door het papier over heel je handen, saai werk, kutbaas. Kutbaan. Een week gedaan en toen ben ik 'm gesmeerd.
Whatever I want.
pi_26468022
Heb nog niet zoveel werk gedaan. Nu moet ik soms op mijn werk televisiedozen schoonmaken . Etiketten enzo eraf. Als je dat een paar uur doet heb je er ook genoeg van en geen nagels meer over.
pi_26468118
vuurwerk opruimen op 1 januarie .. met mn duffe kop. Verschrikkelijk was dat vroeger.
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
  zondag 24 april 2005 @ 09:02:04 #24
82548 ch0c0
* extra nuts *
pi_26468175
quote:
Op zondag 24 april 2005 02:15 schreef Captain_Chaos het volgende:
Het grote voordeel was echter dat ik geen enkel moment in mijn leven mijn hand op heb hoeven houden zodat de maatschappij die kon vullen. Ik ben self-made en heb daarmee het recht verworven alle lamlullen, hooibalen en slampampers uit te kotsen die zichzelf te goed vinden om dat soort werk te doen en teren op de maatschappij verkiezen boven zelfredzaamheid.

Totally agree. Alleen mijn most sucky job was schoonmaken in een fabriek. Op zich viel het wel mee ware het niet dat een van de medewerkers er een sport van maakte zo kort mogelijk na het schoonmaken de hele plee onder te schijten. Ik kwam 24u later pas weer dus was het onveranderd aangekoekte stront schrobben. Ik heb tijdens de pauze mijn schoonmaakspullen aan die lul gegeven met de woorden, als je denkt dat het niks voorstelt, doe het dan ook maar zelf. !

Come to think of it, 2 dagen achter de lopende band, als straf ( ) van mijn ploegbaas, waar ik normaal gesproken behoorlijk wat verantwoordelijkheid had, heeft me ook gillend doen wegrennen. Ik moest hier met de hand voelen of er bramen aan stukken metaal zaten (probeer maar es te voelen met je vingertoppen intussen vol pleisters, )

Leuk topic btw
anyone who thinks sunshine is happiness has never danced in the rain
think for yourself - question authority
pi_26468207
quote:
Op zondag 24 april 2005 02:34 schreef Sport_Life het volgende:
werk dat ik nog steeds doe.. supermarkt .
Daar ben ik zelfs niet door mijn proeftijd heen gekomen
Ernstig werk wel, je ziet bijna geen buitenlucht. Ik was blij dat ik de dozen kon wegbrengen voor het streepje zonlicht dat ik kon ontvangen.
  zondag 24 april 2005 @ 09:15:47 #26
48233 Auticia
warriorette
pi_26468228
Ik heb toen ik 13 was gewerkt in een restaurant met verschrikkelijke eigenaren. In de afwas uiteraard . Ik moest daar onder andere 's morgens vroeg de vuilniszakken vanuit de keuken naar een schuurtje brengen en in die schuur stond de container en de auto van de eigenaren.
De ramen van die auto stonden open en op de autostoelen lagen een heleboel 5 guldenmuntjes. Navraag gedaan bij collega's en die mensen deden er alles aan om zms weer van hun personeel af te komen.
Het auto-alarm stond dus aan en ze hoopten mensen zo te betrappen. Erg triest.
Vaak kreeg het afwaspersoneel ook de hele dag geen vreten.
Wat een rotmensen, had het snel gezien daar.
I bet you are flying inside.
  zondag 24 april 2005 @ 09:48:47 #27
73549 Annemiek78
Martijn_77 my favo user!
pi_26468414
Kan eigenlijk niet kiezen, of die folderwijk. Door weer en wind of op het land prei-plantjes poten.
Als ik dan thuis kwam en ging douchen bleven mijn kleren gewoon in dezelfde houding staan onderhand, zo vol met grond en aarde enzo.
Enne, wat die folderwijk betreft, Dat heb ik ook maar een half jaartje gedaan.
Ik heb altijd gezegd dat ik mijn kleine zusje op d'r flikker ging geven als zij ook folders ging doen.
Maar die heeft het nu zelf ook ingezien... Nog 2x en ze stopt er ook weer mee.

Fijne zondag!
Positive thinking, my way of thinking!
pi_26468666
Kippenslachterij.

Kippen hangen aan een band en die kerel naast me knipt de pootjes eraf en geeft de kip door. Ik moest die pootjes van die band af trekken en weggooien. Na een paar uur moest ik die vieze kippen, nadat ze waren leeggezogen ophangen aan de band.

Dat was zo'n zwaar en smerig werk!! 1 hele dag volgehouden. Was toen 15 ofzo, heb 2 jaar lang geen kip meer gegeten.
  Moderator zondag 24 april 2005 @ 10:19:00 #29
42184 crew  DaMart
pi_26468709
Achter de kassa bij de ALbert Heijn zitten. Gelukkig kon ik daarna wel intelligent werk gaan doen
Sterrenstof (een kerstverhaal)
Forumsmileys | Het is patat!
pi_26468723
Het Geld Instituut.

Dat is, wat de naam al doet vermoeden, een vreselijk bedrijf, dat 'goedkope leningen' aansmeert. En wel op de meest verschrikkelijke manier. Je hebt een grote lijst met telefoonnummers en namen, ontvangen van een niet nader bekend te maken bron (Lees: KPN) Je belt die mensen stuk voor stuk op, en je zegt: "Beste mevrouw Yildiriz, ik bel voor uw lening." Op dat moment heb je helemaal geen idee óf die mensen überhaupt een lening hebben, maar daar kom je vanzelf wel achter. Als het domme mensen zijn, zeggen ze bijvoorbeeld: "Oh, mijn lopend krediet?" En dan moest ik zeggen: "Ja, die mevrouw. Wist u dat u veel te veel rente betaalt?" En dan de sukkel overhalen tot een afspraak met een van onze adviseurs, aan huis, gratis en vrijblijvend. Mijn collega telefoonmensjes waren al ratten, maar de adviseurs waren natuurlijk nog 10 keer zo erg.

Ik heb het een uur gedaan, en toen ben ik gestopt. Ik heb nog een preek in ontvangst mogen nemen van een manager daar: "Ja, waarom kom je hier dan, onze tijd verdoen! Had je dat niet eerder kunnen bedenken?!"

zondag 24 april 2005 @ 10:21:06 #31
66714 YuckFou
Nu niet, nooit niet...
pi_26468729
Ow my God....

Ik heb zoveel kutbaantjes gehad, 't is zoals Captain_Chaos schreef:
quote:
Op zondag 24 april 2005 02:15 schreef Captain_Chaos het volgende:
Ik ben self-made en heb daarmee het recht verworven alle lamlullen, hooibalen en slampampers uit te kotsen die zichzelf te goed vinden om dat soort werk te doen en teren op de maatschappij verkiezen boven zelfredzaamheid.
Maar toch wel het allerergste was rond m'n 16e toen ik in een koeienslachterij werkte en daar iedre vrijdagmiddag de hele 'fabriek' moest schoonspuiten.
Met een onwijs dikke hogedrukslang slachtvet en ander dierlijke troep van de muren en de vloeren spuiten, wat een bagger, wat een stank, wat een kutbaan
Are we not savages, innately destined to maim and kill?
Blame it on the environment, heredity or evolution: we're still responsible
Our intelligence may progress at geometric rates
Yet socially we remain belligerent neonates
pi_26468764
ik heb nog nooit een baantje gehad
  zondag 24 april 2005 @ 10:34:37 #33
117860 B.A.Trix
Met dank aan MaGNeT
pi_26468892
Ik heb vroeger veel baantjes gehad..kamermeisje in een hotel,folderwijk etc ect.. maar echt erg vond ik niet..je moet toch iets doen om aan je geld te komen als 15 bent..
verkapte tvp
Topic van het jaar!! Sara Raats' eigen huisjes-topic :P
  zondag 24 april 2005 @ 10:36:43 #34
71115 Rnej
I walk the line
pi_26468920
heb 3 dagen bij de mac gestaan.... werksfeer was 0 , en al die dudes vonden me niet tof omdat ik tegen ze praatte ofzo (iedereen hield zijn bek tijdens t werk.. lekker saai zegmaar) ... dus snel weer opgestapt...

(ter vergelijking, in bloedhete kassen anjers koppen (plukken van bovenste bloem.. klotewerkje) heb ik nog 2 maanden volgehouden.. de mac 3 dagen en toen werd ik helemaal gek
pi_26468951
Ik heb een hele zooi aan bijbaantjes gehad, maar de ergste was toch wel sla snijden bij een bedrijf dat aan mcdonalds levert. Vaak dagen van 10 tot 12 uur, eentonig lopende band werk, extreem domme collega's.
pi_26468996
Mijn baantje in dé garnalenfabriek in Groningen (Heiploeg) was ook extreem kutwerk. De eerste keer dat ik 'Lijn 2' binnenkwam ging ik bijna over mijn nek van de geur, Ik heb wel afwisselend werk gedaan.

Zakken bevroren garnalen uit het water vissen en opensnijden en dan legen in een grote trechter. Ook achter een lopende band, de lelijke (zwarte) garnaaltjes eruit halen. Pallets rondrijden met een pompkar. Doosjes garnalen opstapelen nadat ze een deksel hadden gekregen. Nu ik er zo over nadenk heb ik daar erg veel gedaan, ik kan het me niet eens exact meer herinneren.

Mijn outfit, een wit stoffen overall, wat aan het einde van de dag weggegooid werd, mutsje en laarzen En zo'n dag was van 5 uur 's ochtends tot 5 uur 's middags.

@Dizzee. Ik heb ook jaren geen garnalen gegeten.
pi_26469016
-dubbel-.
  zondag 24 april 2005 @ 11:37:15 #38
14746 k_i_m
Oldbies Automatisering BV.
pi_26469875
quote:
Op zondag 24 april 2005 10:20 schreef Toeps het volgende:
Mijn collega telefoonmensjes waren al ratten, maar de adviseurs waren natuurlijk nog 10 keer zo erg.

Ik heb voor Kirby gewerkt. "Het multifunctionele reinigingsapparaat wat zelfs uw voeten kan masseren!" Ook mensen opbellen. Gewapend met een kopie van een bladzijde uit het telefoonboek werd ik aan het werk gezet. Iedereen was natuurlijk al 10 keer gebeld voordat ik dat nog een keer dunnetjes over ging doen, dus ik ben gedurende mijn hele dienst een keer of 50 goed uitgescholden.

Toen ik klaar was had ik trillende handen en moest ik bijna huilen. Ik heb het maar bij één avond werken gehouden .
In my life
Why do I smile
At people who I'd much rather kick in the eye ?
  zondag 24 april 2005 @ 11:38:46 #39
64387 ioor
be cool!
pi_26469910
voor de bibliotheek boeken sorteren en in het vak stoppen, stom vervelend werk.
hooooi postbode siemen wij vervelen ons dus jij moet iets verzinnen. maar ik heb geen tijd want ik moet werken daarom!
pi_26470079
aan een lopende band, bloembolletjes in grond stoppen. Netjes op een rijtje.
En dat de hele dag lang, ik weet nog wel dat aan het eind van de dag me ogen van links naar rechts gingen terwijl ik het zelf niet door had.
Dat kwam dus door die lopende band waar je de hele dag naar aan het staren ben.
sorry voor al m'n typfouten
  † In Memoriam † zondag 24 april 2005 @ 11:52:09 #41
108371 sinterklaaskapoentje
Wie komt er alle jaren...
pi_26470184
toen ik 14 was moest ik met een vriend een week bij een boer logeren, het was geweldig, veel geleerd enzo, en leuke mensen. alleen dat werk .

die kut koeien tijdens het melken leken alleen mij te schoppen, niet de zoon van de boer of mijn vriend. en daarna mochten we gelijk over naar het stront spuiten . en dan ook nog om 4 uur s'ochtends.
:')
  zondag 24 april 2005 @ 11:58:55 #42
99959 Santjuh
een beetje raar
pi_26470324
Ik heb nog maar 1 baantje gehad, een folderwijk op m'n 15de. Heb het een maand volgehouden want het was in de tijd rond kerst en dan zijn er natuurlijk belachelijk veel folders die je allemaal in die krantjes kunt gaan vouwen .
Maar ja dat valt wel erg mee tegenover de rest hier .
Wat je ook doet, doe alsof het de bedoeling was...
pi_26470336
karren bij albert heijn.
saai en best zwaar werk :S
pi_26470344
quote:
Op zondag 24 april 2005 11:58 schreef Santjuh het volgende:
Ik heb nog maar 1 baantje gehad, een folderwijk op m'n 15de. Heb het een maand volgehouden want het was in de tijd rond kerst en dan zijn er natuurlijk belachelijk veel folders die je allemaal in die krantjes kunt gaan vouwen .
Maar ja dat valt wel erg mee tegenover de rest hier .
Met kerst kan je juist veel verdienen, door die kaartjes "prettige kerstdagen & gelukkig nieuwjaar" En dan je hand ophouden
sorry voor al m'n typfouten
  zondag 24 april 2005 @ 12:00:33 #45
28442 Natalie
Borrelnootje
pi_26470353
Werken als telemarketeer voor een niet nader te noemen kozijnenbedrijf. Mijn God, het werk was klote, de mensen waren klote en het bedrijf btw ook.
(Un)masking for the greater good.
pi_26470585
quote:
Op zondag 24 april 2005 12:00 schreef Natalie het volgende:
Werken als telemarketeer voor een niet nader te noemen kozijnenbedrijf. Mijn God, het werk was klote, de mensen waren klote en het bedrijf btw ook.
Oh, dan hoop ik niet dat ik jou heb afgesnauwd.

"Heeft u interesse in kunststof kozijnen?"
- "Mens, ik woon in een huurhuis!"
  zondag 24 april 2005 @ 12:16:59 #47
108312 stijgende_ster
Yeah Kællingebyvej!!!!
pi_26470642
Ohja, heb ook nog voor een bedrijf van een familielid, krantjes rondgebracht. Het waren 1000 adressen. Moest (aangezien ik met de fiets moest) elke keer 2 km heen en 2 km terug fietsen om een nieuwe lading krantjes te halen. Ik was hier dan vrijdagmiddag en zaterdag van 9u tot 17u mee bezig. Altijd kutweer natuurlijk..
En het betaalde..... 3 (gulden)cent per krantje.
  zondag 24 april 2005 @ 12:23:22 #48
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_26470769
Telemarketing vond ik altijd nog de ergste van de tientallen andere baantjes die ik heb gehad. En die varieerden van bovengenoemd groenteverwerkingsbedrijf, tot de hele dag gefileerde vis in dozen leggen bij 5 graden celcius, tot de hele dag in de brandende zon bollen planten/bollen rooien/tulpenkoppen/bloemen snijden. Bij dat werk kan je verstand op nul, lekker wegdromen of grappen maken met je collega's. Maar telemarketing..het zit gewoon niet in me om zooi aan te smeren en /of mensen voor te liegen.
  zondag 24 april 2005 @ 12:24:01 #49
28442 Natalie
Borrelnootje
pi_26470784
quote:
Op zondag 24 april 2005 12:13 schreef Toeps het volgende:

Oh, dan hoop ik niet dat ik jou heb afgesnauwd.

"Heeft u interesse in kunststof kozijnen?"
- "Mens, ik woon in een huurhuis!"
Heeft diegene je toen verwezen naar de KPN telefoongids om je van die lijsten te laten schrappen?
Zo ja: dan was ik het

Ik was echt niet geschikt voor dat verkoop/aansmeerwerk
(Un)masking for the greater good.
  zondag 24 april 2005 @ 12:24:48 #50
13804 MouseOver
Cabdriver from Hell
pi_26470806
Oja, en in een frisdrankfabriek. Een bepaalde verpakkingsmachine liep 2x per uur vast. Het was goedkoper om er een uitzendkracht naast te zetten om hem dan weer aan te slingeren dan om hem te repareren. Dus heb ik in 2 dagen tijd 240.000 liter cola langs zien komen. Toen werd ik naar een andere post overgeplaatst. Ik zag ze 's nachts letterlijk nog

Wat een kutbaantjes komen hier trouwens langs.
Vampire Romance O+
  zondag 24 april 2005 @ 12:54:14 #51
34721 BrauN
U HAV EIGHTS LOLZ!!!11!!
pi_26471372
Ik denk in een ver verleden ergens bonen plukken op een akker... Per geplukt kistje kreeg je 1 gulden en 50 cent.

Ik ging daar ook altijd zo lang mogelijk op de plee zitten schijten, om de tijd te doden. Kwam die kutboer altijd naar de plee gelopen om te roepen dat ik wat sneller moest schijten.

Tegenwoordig heb ik een job die veel mensen ook kut zouden vinden, maar ik vind het geweldig. Ik werk parttime als orderpicker in een vrieshuis (zeg maar een diepvriesmagazijn) en rij zodoende de ganse dag met een pallettruck door dat vrieshuis en stapel dozen frikandellen, ijs, friet, vlees, brood, etc. op een pallet. Oh ja, -22 graden Celsius.
pi_26471451
Prachtig om te zien wat voor een werk er bestaat
pi_26471883
quote:
Op zondag 24 april 2005 12:54 schreef BrauN het volgende:

Tegenwoordig heb ik een job die veel mensen ook kut zouden vinden, maar ik vind het geweldig. Ik werk parttime als orderpicker in een vrieshuis (zeg maar een diepvriesmagazijn) en rij zodoende de ganse dag met een pallettruck door dat vrieshuis en stapel dozen frikandellen, ijs, friet, vlees, brood, etc. op een pallet. Oh ja, -22 graden Celsius.
Wat is daar zo leuk aan dan?
  zondag 24 april 2005 @ 13:31:20 #54
17568 GizartFRL
Ik ben jarig!
pi_26472199
Mijn eerste vakantiebaantje; bij een scheepswerf. Als de boten het water ingaan glijden ze op een soort metalen constructies het water in. Deze wordne van te voren ingesmeerd met lagen vet.
Zodra de boot in he twater ligt moeten die dingen weer vetvrij gemaakt worden, omdat het anders aankoekt en dan de volgende keer te stroef is.
Stel je even voor dat je een glijbaan van 25 meter lengte en 50 cm breedte schoon moet maken met een plamuurmes. En dan keer 25.

Kantinebaas kwam zelfs naar ons toe met de mededeling dat de overalls wel even uit moesten in de kantie aangezien hij ons er anders neit in zou laten.

Aan de andere kant, twas mooi weer en het was buiten dus zo erg was he took weer niet.
"Charlotte Muis is een dief en heel Nederland weet het nu"
  zondag 24 april 2005 @ 13:36:32 #55
34721 BrauN
U HAV EIGHTS LOLZ!!!11!!
pi_26472323
quote:
Op zondag 24 april 2005 13:18 schreef Toeps het volgende:

[..]

Wat is daar zo leuk aan dan?
Ik vind het gewoon puik om naast mijn studie gewoon lekker dom werk te doen. Met je handen werken, sjouwen, rondrijden, etc. Verder is het een bedrijf waar een familiaire ( ) sfeer hangt en ik kan altijd erg lachen met/om mijn collega's.

En verder... we dragen uiteraard wel speciale werkkledij, lekker warme werkschoenen, muts, sjaal, handschoenen en dergelijke, maar na 2 uur werken krijg je toch wel koude vingertoppen. Dus heel vaak pauze houden, wat ook niet verkeerd is.

We ontvangen trouwens ook koudetoeslag, op ons uurloon.
  zondag 24 april 2005 @ 14:20:00 #56
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_26473389
Metaalafval sorteren op recyclebaar materiaal. Er zaten van die leuke scherpe stukken aan, nog nooit zo veel mijn handen opengehaald.
pi_26474963
quote:
Op zondag 24 april 2005 14:20 schreef Alicey het volgende:
Metaalafval sorteren op recyclebaar materiaal. Er zaten van die leuke scherpe stukken aan, nog nooit zo veel mijn handen opengehaald.
Ik heb wel eens gehoord dat je daar veel geld kunt vinden, klopt dat? Of was dat bij jouw werk niet zo?
  zondag 24 april 2005 @ 15:34:50 #58
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_26475164
quote:
Op zondag 24 april 2005 15:27 schreef Toeps het volgende:

[..]

Ik heb wel eens gehoord dat je daar veel geld kunt vinden, klopt dat? Of was dat bij jouw werk niet zo?
Het was een vakantiebaantje tegen minimumjeugdloon. Of je er veel geld in kunt verdienen weet ik niet, ik heb toch wel werk nodig waar nadenken een beetje nodig is.
pi_26475231
quote:
Op zondag 24 april 2005 15:34 schreef Alicey het volgende:

[..]

Het was een vakantiebaantje tegen minimumjeugdloon. Of je er veel geld in kunt verdienen weet ik niet, ik heb toch wel werk nodig waar nadenken een beetje nodig is.
Nee, vinden.

Ik had wel eens op tv gezien (bij klokhuis ofzo, over recycling) dat tussen al dat oud metaal ook muntjes zitten.
  zondag 24 april 2005 @ 15:39:00 #60
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_26475276
quote:
Op zondag 24 april 2005 15:37 schreef Toeps het volgende:

[..]

Nee, vinden.

Ik had wel eens op tv gezien (bij klokhuis ofzo, over recycling) dat tussen al dat oud metaal ook muntjes zitten.
Het was daar metaal uit een productieomgeving, en daar zaten geen oude muntjes of andere soortgelijke dingen tussen.
pi_26475429
quote:
Op zondag 24 april 2005 15:39 schreef Alicey het volgende:

[..]

Het was daar metaal uit een productieomgeving, en daar zaten geen oude muntjes of andere soortgelijke dingen tussen.
He jammer.
  zondag 24 april 2005 @ 16:01:58 #62
15869 gr8w8
Better by design.
pi_26475868
Groene stroom van Shell verkopen op een tankstation.
Welkom bij de V&D der webfora.
pi_26476452
werken op een meubelfabriekje bij een leverancier van mijn oom. "Daar staat 2 kuub hout, zaag die maar op x*x, daarna stel je die machine in op mal x en frees je ze allemaal, daarna de schuurmachine instellen en schuren, ik ben om 5 uur weer thuis...
Stond ik dan als 18jarige in mijn eentje in een fabriek van iemand anders terwijl ik die machines ook maar half kende. Wanneer er dus iets verkeerd ging met zo'n machine flipte ik em helemaal omdat ik ook niet helemaal wist wat er dan moest worden gedaan. Gelukkig betaalde het wel redelijk.
Vroegah was alles beter, zelfs fok O-)
  zondag 24 april 2005 @ 16:28:10 #64
101723 LePenseur
*kraak* *kraak*
pi_26476606
Komkommersplukken in de zomer , toen ik 14 was voor ongeveer een kleine fl4,- per uur.
Lekker in de zomer, als het buiten al 32 graden is in een kas werken is ideaal. Met een paar vrienden is het echt een topbaantje.
Ik heb me helemaal scheel gegeten aan de komkommers daar. Ik het begin zij die baas nog die ons aannam; ''ja dat eten is in het begin leuk, maar na een week komen ze je oren uit''. Nou echt niet, ik at er elke dag minstens 8.
En je wordt creatief van komkommers he? Wisten jullie dat als de twee kontjes van een verse komkommers afsnijdt en je met je mesje het vruchtvlees een beetje los purt, je een ideale blaaspijp voor handen hebt? Hilarisch uiteraard.
Komkommers gooien doet het ook altijd goed. Je werkt in van die eindeloze rechte banen en als je dan een goede torpedokomkommer hebt gevonden dan kun je die heerlijk door die hele kassen gooien, dwars door alle planten totdat je *KLAP* *Auwwww* hoort. Mooie tijden.

Dus vrienden, zeg je school maar op. Komkommersplukken is een baan met perspectieven en je hebt geen significantie vooropleiding nodig. Olée
If your havin' girl problems i feel bad for you son,,,
I got 99 problems but a bitch ain't one!
Feauteau Bouque
  zondag 24 april 2005 @ 16:32:59 #65
49096 cosmick
Les Yeux Orange
pi_26476704
Ongetwijfeld vakantiewerk bij de Golden Wonder / Remia in Zwolle.

Gaddamn wat een hel. De hele dag dampend hete ketchup, curry en mayo tappen in plastic emmers.
pi_26476815
Appel plukken, me baas was een vette racist. Er werkte ook een Afrikaan die werd alleen maar uitgescholden en zo. Echt achtelijk.
Xbox Live: koenpijl
  zondag 24 april 2005 @ 16:39:14 #67
25794 Detroit
Per aspera ad astra
pi_26476838
Soort van wanden (darmwanden ofzo?) in een ijzeren bak leggen waar dan vervolgens pate in gegoten werd. Bijzonder misselijkmakend. Wederom een baan die je een levenslange aversie jegens een bepaalde etenswaar laat houden.
So, if you're frightened of dying and... and you're holding on, you'll see devils tearing your life away. But if you've made your peace, then the devils are really angels...
pi_26476853
Schuren van die grote kraanmachines

Kutbaas, en ging elke dag helemaal geel naar huis van al dat verstof(in een auto val je nog niet zo erg op, maar op de fiets )
Een juichtoon da-vre langs de velden
Voor ons dierbaar rood en wit > ajax.nl
pi_26477091
quote:
Op zondag 24 april 2005 16:28 schreef LePenseur het volgende:
Komkommersplukken in de zomer , toen ik 14 was voor ongeveer een kleine fl4,- per uur.
Lekker in de zomer, als het buiten al 32 graden is in een kas werken is ideaal. Met een paar vrienden is het echt een topbaantje.
Ik heb me helemaal scheel gegeten aan de komkommers daar. Ik het begin zij die baas nog die ons aannam; ''ja dat eten is in het begin leuk, maar na een week komen ze je oren uit''. Nou echt niet, ik at er elke dag minstens 8.
En je wordt creatief van komkommers he? Wisten jullie dat als de twee kontjes van een verse komkommers afsnijdt en je met je mesje het vruchtvlees een beetje los purt, je een ideale blaaspijp voor handen hebt? Hilarisch uiteraard.
Komkommers gooien doet het ook altijd goed. Je werkt in van die eindeloze rechte banen en als je dan een goede torpedokomkommer hebt gevonden dan kun je die heerlijk door die hele kassen gooien, dwars door alle planten totdat je *KLAP* *Auwwww* hoort. Mooie tijden.

Dus vrienden, zeg je school maar op. Komkommersplukken is een baan met perspectieven en je hebt geen significantie vooropleiding nodig. Olée
Zo iets heb ik ook gedaan, maar dan met tomaten. Is ook erg leuk. Het plaatje wat je in je hoofd hebt van de mooie ronde tomaat in de tomatensoep verdwijnt echter al snel, men, wat zijn er veel mismaakte tomaten. Siamezen, tomaten met een raar uitsteekseltje, drielingtomaten met een gat in de onderkant, overmatig grote tomaten... Die gingen uiteraard in een aparte bak, voor de soep, ketchup en puree. De rotte tomaten stampten we gewoon fijn.
  zondag 24 april 2005 @ 17:14:43 #70
108312 stijgende_ster
Yeah Kællingebyvej!!!!
pi_26477760
quote:
Op zondag 24 april 2005 16:01 schreef gr8w8 het volgende:
Groene stroom van Shell verkopen op een tankstation.
Stroom van Shell op een tankstation?
pi_26477766
In de afwaskeuken van het ziekenhuis. Ik was een tenger meisje van 15.
Ik mocht de hele dag de etensresten van zieke mensen van hun borden schrapen, daarna de borden en loeizware pannen in de vaatwasser zetten en alles weer opruimen. Het was er warm en het stonk.
Verder moest ik bij het bereiden van de maaltijden aan het eind van de lopende band staan en de deksels op de borden zetten en vervolgens de borden op karren. Uiteraard was ik langzaam, het was mijn eerste dag. En dan liep het allemaal weer stil door mij . Dan begonnen de andere medewerkers te foeteren: "Zet maar weer stil die band!"

Daarnaast was er een handtastelijk keukenhoofd, dus ik had het na één dag al bekeken.
pi_26477796
quote:
Op zondag 24 april 2005 16:21 schreef Realzm het volgende:

Stond ik dan als 18jarige in mijn eentje in een fabriek van iemand anders terwijl ik die machines ook maar half kende.
Kzou allang blij zijn dat ik m'n vingers nog had aan het einde van de dag.

Ergste baantje: eierverwerkingsbedrijf. Hele vrachtwagens gevuld met eierdozen (6x6x6) leeghalen en eierdozen op de lopende band zetten. Was vooral kut met heet weer, omdat de eerste 2-3 bakken dan net wel of net niet verrot waren. En dat voor f 3.54 per uur.

Mooiste baantje: studentenflat leegruimen. Overgebleven inventaris via de kortste weg van 6 hoog in een container gooien.

[ Bericht 13% gewijzigd door joshus_cat op 24-04-2005 17:57:01 ]
pi_26478657
quote:
Op zondag 24 april 2005 17:14 schreef stijgende_ster het volgende:

[..]

Stroom van Shell op een tankstation?
Neeh, groene stroom.
pi_26479319
Ik heb in 1987 cement ingezakt als uitzendbaantje (17 jaar). Ik moest een zak waar 50 kg cement in kon over de machine schuiven en op een groene knop drukken. Dan vulde de zak met cement en werd ie op een lopende band 'geschopt/gelanceerd'. Even later werd de machine omgesteld op 25kg zakken, maar omdat die zakken lichter waren en van een hogere positie op de band flikkerden, moest je die zakken ff opvangen. Dus ik stond klaar in de houding om die eerste zak op te vangen.... had die pauper die daar al jaren werkte de machine wat te ruim afgesteld. Gevolg: Zak sprong en ik zat onder de cement troep. Dat opvangen was trouwens ook niet cool....

2 dagen volgehouden (was ook nog tijdens m'n hooikoortsperiode waar toen nog niet van die pillen tegen waren die nu wel helpen) en toen gezegd dat ik dit niet meer wilde doen.

[ Bericht 0% gewijzigd door woooohaa op 24-04-2005 18:23:17 ]
  zondag 24 april 2005 @ 18:21:03 #75
108312 stijgende_ster
Yeah Kællingebyvej!!!!
pi_26479398
quote:
Op zondag 24 april 2005 17:49 schreef skiczukie het volgende:

[..]

Neeh, groene stroom.
Ook goed, dan nog.
  zondag 24 april 2005 @ 18:42:46 #76
24184 speedfreakssj
Bryan Adams- Run to you :9~
pi_26479879
bij een klote bedrijf PC's in elkaarbscroeven met 6ehands onderdelen die 10 jaar oud waren ofzo.
XP op een P2450 zetten en zo.
en dan met 128MB SDram op 100! MGHZ
En dan nog ontslagen worden omdat je niet mag zeggen dat die kankerallochtonen daar (da waren het ook allemaal) crimineel waren.
even ter verduidelijking, je kon er wapens kopen van welke allochtoon dan ook. van automatische messen (Microtech HALO III en II types) tot Walther PPK's met demper en JHP munitie.
en natuurlijk veeeeel telefoontjes.
en je PC was na de pauze weer leeg omdat jij WEL de moeite nam dingen te testen en ze DAN pas in te bouwen.

verder bij de appie vakkenvullen met een lul van een baas die volgens mij de baas van appie piute voor het slapen gaa. AH voor en AH na, en uitgescholden worden omdat je eens rustig je werk deed en geen 45 verakkingen per uur deed. je had dus zeg maar iets meer dan een minuut voor een grootverakking koekjes, grootverpakking chips en weet ik veel wat. en dan ng allemaal zo'n GROTE appie waar je dus zo een paar minuten staat te zoeken waar het moet liggen.
pi_26480078
Al het vele werk wat ik heb gedaan ( )
-Vakkenvullen met een stel van gehandicapte VMBO'rs
-Zwart werken bij een bedrijf wat tuinzooi verkocht Hele dag stenen zoeken in een berg zand is nou iets wat je graag doet .
-Snoep inpakken tussen de allochtonen en weduwe's

Werken ligt mij niet echt
I'm sick of all this pooping stuff i'm getting my buttcheeks pierced together .
  zondag 24 april 2005 @ 19:00:01 #78
1316 PLAE@
Founded by fuckers
pi_26480267
Kazen van 30 kilo op een lopende band flikkeren zodat er geraspte kaas van gemaakt kon worden en dan 2 op elkaar bij een tempo dat voor mij als 16-jarig ventje niet te doen was
  zondag 24 april 2005 @ 19:04:45 #79
101884 PeRi
Allons-y!
pi_26480368
quote:
Ik denk in een ver verleden ergens bonen plukken op een akker... Per geplukt kistje kreeg je 1 gulden en 50 cent.

Ik ging daar ook altijd zo lang mogelijk op de plee zitten schijten, om de tijd te doden. Kwam die kutboer altijd naar de plee gelopen om te roepen dat ik wat sneller moest schijten.

Op de Katsbochten?
Whatever I want.
  zondag 24 april 2005 @ 19:06:40 #80
1316 PLAE@
Founded by fuckers
pi_26480409
quote:
Dat zou ik dolgraag willen doen.
Verdiend harstikke goed toch?!!
  zondag 24 april 2005 @ 19:09:45 #81
109065 sungaMsunitraM
Fancybox is not a function
pi_26480478
Meteropnemer
De hele dag buiten lopen (eind december dus ) en dan steeds weer naar binnen, lekker verkouden worden dus, iedere keer bukken / hurken / knielen voor die gasmeter dus vet zere rug / knieën en het betaalde nog vreselijk slecht ook
Op donderdag 28 augustus 2008 14:34 schreef Breathtaking het volgende:
:9~
pi_26480526
Ik zou verleden jaar aan de slag gaan als chauffeur voor een stomerij die textiel behandeld na brandschade.
Lekker relax de hele dag door de Benelux rijden om spullen te halen en te bezorgen.
Dit ging een maand of twee goed maar toen namen de werzaamheden af.
Waar ik bang voor was gebeurde, voor ik het wist stond ik achter een pers in een hal vol
allochtonen medelanders en huisvrouwen spijkerbroeken in de plooi te persen.
Na anderhalve maand vol ergernis en frustratie ben ik weg gegaan.
  zondag 24 april 2005 @ 19:18:56 #83
34721 BrauN
U HAV EIGHTS LOLZ!!!11!!
pi_26480687
quote:
Op zondag 24 april 2005 19:04 schreef PeRi het volgende:

[..]

Op de Katsbochten?
Neen.
quote:
Op zondag 24 april 2005 19:06 schreef PLAE@ het volgende:

[..]

Dat zou ik dolgraag willen doen.
Verdiend harstikke goed toch?!!
Whehe, dolgraag zegt ie.

En het verdient niet extreem goed hoor... gewoon iets meer dan het minimumloon en dan die koudetoeslag erbij. Dat is ook maar net 40 cent per uur... dus valt ook mee. Maar toch, alle kleine beetjes helpen.
pi_26480753
Ow ja ik heb ook nog bijna een jaar krantjes bezorgt van die plaatselijke weekbladen enzo. Op woendag Almelo's weekblad en dan op donderdag autoweek. Ik denk ik doe dat gewoon samen op vrijdag. Nou ik kreeg elke week wel gezeik van de verschillende oudjes die hun krantje op woensdag willen hebben voor de aanbiedingen van de Aldi . Stug doorgedaan(gewoon op vrijdag blijven bezorgen) tot na de kerst ik in de waan veel geld te krijgen. Dus niet bijna bij elke deur waar ik aanbelde dat gezeik dat ik het spul te laat bezorgde. Ben er halverwege maar mee opgehouden.
Dat ik het nog een jaar heb volgehouden is een wonder.
  zondag 24 april 2005 @ 19:32:29 #85
106431 sigvard
Fly me to the moon and...
pi_26480984
Toen ik 16 was in de melkfabriek (nee niet in een koe, melkproduktenfabriek dus eerder ), dozen nieten, pakken van de band halen, kratten van de band halen. Was nog niet uitgegroeid, dus of het slim was... (auw, mijn rug). Maaruit eindelijk niets aan overgehouden en het betaalde onwaarschijnlijk goed.

Daarna een paar jaar zaterdagwerk als postbode, maar dat was niet kloterig, eerder leuk: een paar uur sorteren en een paar uur mensen blij maken met hun post (afgezien van de grappen over de blauwe enveloppen natuurlijk ( "nou, neem die maar weer mee hoor! Hahaha !!!11een!!! ." )).
...let me play among the stars...
  zondag 24 april 2005 @ 19:45:39 #86
13804 MouseOver
Cabdriver from Hell
pi_26481305
quote:
Op zondag 24 april 2005 19:00 schreef PLAE@ het volgende:

Kazen van 30 kilo op een lopende band flikkeren zodat er geraspte kaas van gemaakt kon worden en dan 2 op elkaar bij een tempo dat voor mij als 16-jarig ventje niet te doen was
Maken ze dat van hele kazen
Vampire Romance O+
pi_26481389
quote:
Op zondag 24 april 2005 19:22 schreef Remzz het volgende:
Stug doorgedaan(gewoon op vrijdag blijven bezorgen) tot na de kerst ik in de waan veel geld te krijgen. Dus niet bijna bij elke deur waar ik aanbelde dat gezeik dat ik het spul te laat bezorgde.
Eigenlijk vinnik lui die huis-aan-huis blaadjes rondbrengen die om geld komen bedelen met nieuwjaar sowieso paupers. Ik heb toch niet gevraagd om die zooi?

(voor een krant waar ik op geabonneerd ben ligt 't anders: als die iedere dag voor 7 uur 's morgens onbeschadigd en droog in m'n brievenbus ligt, dan is me dat best wat waard.)
pi_26481437
quote:
Op zondag 24 april 2005 19:48 schreef joshus_cat het volgende:

[..]

Eigenlijk vinnik lui van huis-aan-huis blaadjes die om geld komen bedelen met nieuwjaar sowieso paupers. Ik heb toch niet gevraagd om die zooi?

(voor een krant waar ik op geabonneerd ben ligt 't anders: als die iedere dag voor 7 uur 's morgens onbeschadigd en droog in m'n brievenbus ligt, dan is me dat best wat waard.)
Ach ja hier komt tegenwoordig zelfs de reclame langs met kaartjes.
Maar idd ik zou denk ik ook geen geld geven aan dat volk dat die krantjes rond brengt.
  zondag 24 april 2005 @ 19:57:51 #89
4283 nietzman
Geen zin meer.
pi_26481624
Ik heb hoekjes van bijbels gerond. Heb na vijf minuten m'n vingers maar onder die pers gedouwd zodat ik het de rest van mijn loopbaan niet meer hoefde te doen.
Ik ga naar huis.
  zondag 24 april 2005 @ 20:58:40 #90
49096 cosmick
Les Yeux Orange
pi_26483091
quote:
Op zondag 24 april 2005 19:57 schreef nietzman het volgende:
Ik heb hoekjes van bijbels gerond. Heb na vijf minuten m'n vingers maar onder die pers gedouwd zodat ik het de rest van mijn loopbaan niet meer hoefde te doen.
  zondag 24 april 2005 @ 20:59:49 #91
55330 ennuik
Stockholm boppe!
pi_26483116
Ergste baantje? Heb een boel rottige, stomme baantjes gehad maar de ergste was zonder twijfel broodjes "smeren" aan de lopende band.

Had wat goed te maken met uitzendbureau en werd gevraagd een middag "broodjes te smeren". Die voorverpakte broodjes die je vooral bij benzinepompen tegen komt. Vre-se-lijk, vooral de broodjes Gezond. Ik was "baas" over de ei en moest zorgen dat in elk broodje één plakje ei terecht kwam. Ei plakte aan elkaar en dus miste ik meerdere broodjes. Zodra Miep van eindcontrole dit in de gaten had, gooide ze broodjes terug terwijl ze weinig discreet "EI" schreeuwde...
  zondag 24 april 2005 @ 21:09:38 #92
13211 MSXUser
Irritant figuur...
pi_26483415
Als ik het allemaal zo lees valt mijn kloterigste baantje echt in het niet.
De mijne: Dag in, dag uit kabels op lengte knippen en coderen voor o.a. zonnehemels, noodstroomvoorzieningen, enz. Dat werk heb ik ongeveer 5 maanden volgehouden, toen kon ik gelukkig bij een ander bedrijf aan de slag.
Ohja, het betaalde overigens ook enorm slecht, maar alles beter dan een uitkering. Kreeg kond de 1500 gulden (zo'n 680 euro) per maand voor 36 uur... en ik was in die tijd 25 jaar.
If electricity comes from electrons, does morality come from morons?
pi_26483651
quote:
Op zondag 24 april 2005 19:22 schreef Remzz het volgende:
Ow ja ik heb ook nog bijna een jaar krantjes bezorgt van die plaatselijke weekbladen enzo. Op woendag Almelo's weekblad en dan op donderdag autoweek. Ik denk ik doe dat gewoon samen op vrijdag. Nou ik kreeg elke week wel gezeik van de verschillende oudjes die hun krantje op woensdag willen hebben voor de aanbiedingen van de Aldi . Stug doorgedaan(gewoon op vrijdag blijven bezorgen) tot na de kerst ik in de waan veel geld te krijgen. Dus niet bijna bij elke deur waar ik aanbelde dat gezeik dat ik het spul te laat bezorgde. Ben er halverwege maar mee opgehouden.
Dat ik het nog een jaar heb volgehouden is een wonder.
Ja, ik kreeg 'm ook nooit op tijd
Hehe, ik heb toen nog gewerkt bij croissanterie la Fontaine op 't Marktplein. Ik moest alle smerige borden enzo in de vaatwasmachine zetten en toen het schoon was, naar voren brengen.
Ging wel behoorlijk snel. De afwas was naast de wc's, dus je zag er nog wel 's leuke dames. Al had ik daar op die leeftijd nog niet echt oog voor.
pi_26483812
quote:
Op zondag 24 april 2005 19:57 schreef nietzman het volgende:

Maar dat was het ergste?
  zondag 24 april 2005 @ 21:30:36 #95
4283 nietzman
Geen zin meer.
pi_26484015
quote:
Op zondag 24 april 2005 21:23 schreef skiczukie het volgende:

Maar dat was het ergste?
Een hele nachtdienst samen met een André Hazes-immitator bij een drukpers staan om katernen van een Zuid-Afrikaanse Bijbel uit een drukpers te rukken is ook niet alles. Vooral niet als Radio Nationaal zonodig aan moet met de volumeknop vol open.
Ik ga naar huis.
pi_26484351
quote:
Op zondag 24 april 2005 21:18 schreef _Denker het volgende:

[..]

Ja, ik kreeg 'm ook nooit op tijd
Hehe, ik heb toen nog gewerkt bij croissanterie la Fontaine op 't Marktplein. Ik moest alle smerige borden enzo in de vaatwasmachine zetten en toen het schoon was, naar voren brengen.
Ging wel behoorlijk snel. De afwas was naast de wc's, dus je zag er nog wel 's leuke dames. Al had ik daar op die leeftijd nog niet echt oog voor.
Ah daarom waren mijn borden altijd smerig
Is dat waar nu delifrance zit?
  zondag 24 april 2005 @ 21:56:53 #97
96922 Public_NME
Come on you Whites!
pi_26484783
Mijn ergste baantje is denk ik dat we buxus plantjes aan de lopende band moesten poten. Er kwam zeg maar een bakkie met aarde langs en eentje moest met zijn blote handen gaatjes prikken en de andere stekjes erin stoppen. Ik heb ook nog van die zakken met een kuub aarde in die machine geschept. (die bakjes gingen zeg maar onder een soort van machine door en daar werden ze gevuld)
Dit alles vond plaats in een hartje zomer, kas had nog geen kalk op de ramen dus het was echt 35 graden binnen.
Werkte er met 3 vrienden, en je begrijpt het al: na 2 dagen begonnen de stekjes over en weer te vliegen.

Beste baantje was denk ik bij de Dirk vd Broek; vakkenvullen. Het werk was saai, maar na sluitingstijd was het echt strak. Keiharde muziek op en werkte er met mijn 10 allerbeste vrienden van het voetbalteam. Stonden altijd minimaal 3 kratjes koud, en gingen na het werk altijd chips halen, boekies lezen en mensen extern bellen over de intercom. Nog nooit zoveel gelachen op het werk. (en ook nog nooit zo vaak dronken naar huis gegaan van het werk)
The black and white you'll never pass, stick yer blue flag up yer arse!
'They know on the Continent that European football without the English is like a hot dog without the mustard' Sir Bobby Charlton
  zondag 24 april 2005 @ 22:01:30 #98
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_26484901
quote:
Op zondag 24 april 2005 18:42 schreef speedfreakssj het volgende:
bij een klote bedrijf PC's in elkaarbscroeven met 6ehands onderdelen die 10 jaar oud waren ofzo.
XP op een P2450 zetten en zo.
en dan met 128MB SDram op 100! MGHZ
En dan nog ontslagen worden omdat je niet mag zeggen dat die kankerallochtonen daar (da waren het ook allemaal) crimineel waren.
even ter verduidelijking, je kon er wapens kopen van welke allochtoon dan ook. van automatische messen (Microtech HALO III en II types) tot Walther PPK's met demper en JHP munitie.
en natuurlijk veeeeel telefoontjes.
en je PC was na de pauze weer leeg omdat jij WEL de moeite nam dingen te testen en ze DAN pas in te bouwen.

verder bij de appie vakkenvullen met een lul van een baas die volgens mij de baas van appie piute voor het slapen gaa. AH voor en AH na, en uitgescholden worden omdat je eens rustig je werk deed en geen 45 verakkingen per uur deed. je had dus zeg maar iets meer dan een minuut voor een grootverakking koekjes, grootverpakking chips en weet ik veel wat. en dan ng allemaal zo'n GROTE appie waar je dus zo een paar minuten staat te zoeken waar het moet liggen.
Jeetje, wat heb jij een kut leven als ik dit zo lees
Krekker is de bom!
  zondag 24 april 2005 @ 22:05:22 #99
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_26484997
quote:
Op zondag 24 april 2005 19:09 schreef sungaMsunitraM het volgende:
Meteropnemer
De hele dag buiten lopen (eind december dus ) en dan steeds weer naar binnen, lekker verkouden worden dus, iedere keer bukken / hurken / knielen voor die gasmeter dus vet zere rug / knieën en het betaalde nog vreselijk slecht ook
Heb ik ook ooit gedaan voor twee dagen. Was best leuk werk vond ik toen. Maar ja, het was toen ook iets warmer dan de in periode dat jij het deed .
Krekker is de bom!
pi_26489706
Jaar of 4 geleden gekozen om van studie te switchen en ik had daardoor 3 maanden 'vakantie'. Omdat ik toch geld wilde verdienen ben ik via uitzendbureau bij groenteinpakbedrijf terecht gekomen. S'ochtends om half 7 beginnen tot 4 uur, koud binnen, collega's die niets te melden hadden (allochtone vrouwen van 40+ en mensen die 25-jaar hetzelfde werk doen (bloemkoelen doorsnijden). Iedereen had zijn vaste plek in de kantine en de baas was een lul. Ik moest met 2 andere mensen zakjes groente in kratten doen, prei snijden.
Het was erger dan ik het nu omschrijf, na het einde van de dag is de kou helemaal in de lichaam getrokken en zijn je ogen geirriteerd door die scherpe prei & ui lucht. Vanaf dag 1 begon ik al de dagen af te tellen, stoppen was geen optie want een andere baan was het werken bij EMI en dat scheen nog erger te zijn. Ow ja, en de muziek die ze daar draaide maakte het helemaal erg.... skyradio ofzo en echt 100 keer Shania Twain langs. En het kwam echt amper boven het lawaai van die machines uit. Dan weet je dus ook meteen weer waarom je wil studeren
  maandag 25 april 2005 @ 02:40:13 #101
1316 PLAE@
Founded by fuckers
pi_26489717
quote:
Op zondag 24 april 2005 19:18 schreef BrauN het volgende:
Whehe, dolgraag zegt ie.
En het verdient niet extreem goed hoor... gewoon iets meer dan het minimumloon en dan die koudetoeslag erbij. Dat is ook maar net 40 cent per uur... dus valt ook mee. Maar toch, alle kleine beetjes helpen.
Hier bij Christian en Salvesen anders wel. Iets va 4 euro boven het minimumloon

Werk jij blijkbaar bij het verkeerde bedrijf
quote:
Op zondag 24 april 2005 19:45 schreef MouseOver het volgende:
Maken ze dat van hele kazen
Nee niet van die mooie ronde kazen
Het waren meer blokken van 70x40x20cm ofzo. Echt grote brokken dus. Volgens mij een soort afvalkaas. Erg vaag.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')