Het verschil met de quote is dat de radio niet aanstond: Iedereen had zijn eigen discman (was nog in de tijd vóór de MP3-spelers). Voor de rest werd je om de één of andere reden niet geacht met elkaar te praten en de kantine was gedecoreerd: met vergeelde luchtfoto's van de fabriek en een prijzenkast met troostprijzen en vaantjes uit de jaren zestig . Heb het daar een half jaar volgehouden (brood op de plank...) en was het toen zó zat maar kwam gelukkig net op tijd een vacature bij een ander bedrijf.quote:Intussen stond de hele dag Sky Radio te blèren en had ik de meest suffe collega's die in de pauze, in een soort onpersoonlijk kil bouwkeetje hun bammetjes zwijgend opaten, waarna de ellende weer begon ...
Herkenbaar....quote:Bij sommige bedrijven lijkt het wel alsof op praten tijdens de pauze de doodstraf staat. De eerste keer dat ik in zo'n bedrijf terecht kwam wist ik niet wat me overkwam, heel onwerkelijk.
Heb ik ook gedaan! 4x, om precies te zijn.quote:Op donderdag 30 maart 2006 14:54 schreef popje het volgende:
*schopje*
- Ooit heb ik voor de stichting Viervoeters donateurs moeten werven op straat... moet je per dag EUR 300 binnenlullen, ook in de stromende regen... ga je allerlei zinnetjes verzinnen om gewoon maar de aandacht te trekken van mensen en spreek je iedereen aan alsof het je grootste vriend is. Je leert op een gegeven moment de mensen herkennen die je er wel in kunt lullen, die kijken een beetje verlegen, op het moment dat ze je aankijken moet je ze 'pakken'... kutbaan, gestopt na drie weken
Damn! klinkt als Coveco in Twelloquote:Op zaterdag 8 april 2006 18:02 schreef DiRadical het volgende:
1. Het darmen hok -> gelukkig nooit hoeven doen, je had ook een blauwe overall nodig
2. Niertjes hangen -> Net na de controle van de keuringsdienst moest je de galblaas van de nieren afhalen (zorg dat de galblaas niet kapot gaat), de nieren afspoelen, op een rek hangen en brandmerken.
3. Merg zuigen. -> De varkens worden 5 meter terug op de slachtbaan in tween gezaagd. Jij moet met een stofzuiger het ruggemerg eruit zuigen. Helaas is dat ding wel eens verstopt. Wel makkelijk werk.
4. Reuzel trekken -> Na het mergzuigen wordt de reuzel verwijderd. Dit is een vlies met vet dat aan de binnenkant van de borstkas zit. Deze wordt met de hand verwijderd. Begin in de buurt van de nek en zet je duim achter het vlies. Maak het een beetje los en trek, eerst met 1 en later met 2 handen, het vlies met de reuzel naar boven. Zwaar, zwaar werk. Heild het maar een ochtend of een middag vol. Dan mocht je de rest van de dag iets anders gaan doen.
Een paar jaar later zouden er machines geplaatst worden, die het helemaal automatisch deden.
5. Koelcel >. Varkens sorteren op 'type' en aan de juiste 'boom' hangen. Dit heb ik het langst gedaa. Was wel uit te houden, alleen was het in de middag een beetje te warm in de koelcel. Dat kwam door al die warme varkens.
Het slachthuis is een paar jaar gelden gesloten. Het was te klein.
Meestal hadden we ergens tussen de 1600 en de 2200 varkens per dag.
2200 was echt het maximum. Dan zaten de koelcellen vol.
'k zag 't al, ik heb bij een koeienslachterij schoongespoten, bij Coveco heb ik alleen lopende bandwerk gedaan...vlees ophangen, ookal flikkerde het net op de grondquote:Op zondag 24 april 2005 10:21 schreef YuckFou het volgende:
Maar toch wel het allerergste was rond m'n 16e toen ik in een koeienslachterij werkte en daar iedere vrijdagmiddag de hele 'fabriek' moest schoonspuiten.
Met een onwijs dikke hogedrukslang slachtvet en ander dierlijke troep van de muren en de vloeren spuiten, wat een bagger, wat een stank, wat een kutbaan
Hoe oud was je?quote:Op zondag 9 april 2006 11:11 schreef CittaR het volgende:
achter een lopende band bollen pellen... 1 week volgehouden...
Wel in de buurt. Het was in Wesepe (tussen Deventer en Raalte)quote:Op zaterdag 8 april 2006 18:23 schreef YuckFou het volgende:
[..]
Damn! klinkt als Coveco in Twelloof alle slachterijen zijn 't zelfde...
daar heb ik:
[..]
Dat gebeurde bij ons ook wel eens. Gelukkig weegt een varken maar 80-100 kg. Het karkas, dus zonder "inhoud" zeg maar.quote:'k zag 't al, ik heb bij een koeienslachterij schoongespoten, bij Coveco heb ik alleen lopende bandwerk gedaan...vlees ophangen, ookal flikkerde het net op de grond
Staat me niets van bij.quote:Op zondag 24 april 2005 12:13 schreef Toeps het volgende:
[..]
Oh, dan hoop ik niet dat ik jou heb afgesnauwd.![]()
"Heeft u interesse in kunststof kozijnen?"
- "Mens, ik woon in een huurhuis!"
Dat is wel heel erg, dat je zelfs niets mag lezen.quote:Op woensdag 12 april 2006 16:56 schreef ikwilookwatzeggen het volgende:
Ik ben nu met een beveiligingsbaan bezig in afwachting op mijn nieuwe opleiding maar die start pas in september.. Dit gaat echt hélémaal nergens over! Het komt er op neer dat je de hele dag niets doet, en als er wat moet gebeuren wil niemand iets doen! Ik ben omringt door collega's met allerhande psychische en/of lichamelijke problemen, mensen die afgekeurd zijn voor de politie en al hun frustraties in een beveiligingsbaan tot uiting laten komen. Ik heb een werkgever die zich niet aan gemaakte afspraken houd, ik word dagelijks gebeld met de vraag of ik extra wil werken omdat er wéér een ziekmelding is. Nee!! Dat wil ik niet!! En dan de werkgever op zo'n toontje vertellen dat ik me niet genoeg inzet, dat ik geen hard voor de zaak heb!Nee inderdaad! Dat klopt!
Kortom ik kom er hier achter dat alle vooroordelen die over de beveiliging bestaan wáár zijn! Dit was geen juiste keuze, ik dacht, mooi tijdelijk lekker makkelijk beetje lezen en leren tussendoor maar zelfs dat mag niet. Acht uur per dag dom voor je uit staren, aanwezig zijn omdat de verzekerings maatschappij dat wil. En ten alle tijde beschikbaar zijn! Ik pas ervoor![]()
Gezocht baan
Dat lijkt me idd ook doodeng..quote:Op woensdag 12 april 2006 15:29 schreef type_29 het volgende:
betonmolen schoonmaken
door een luikje van 50 bij 50 cm kruipen en dan met een mini drilboor cement afbikken binnen in een gigantische vleesmolen
echt een beetje te para voor mij
altijd het gevoel 'stel dat iemand de stroom aanzet ben ik gemalen gehakt'
\
Voor een niet nader te noemen bedrijf in de Lange Hezelstraat, toevallig?quote:Op zondag 24 april 2005 12:13 schreef Toeps het volgende:
[..]
Oh, dan hoop ik niet dat ik jou heb afgesnauwd.![]()
"Heeft u interesse in kunststof kozijnen?"
- "Mens, ik woon in een huurhuis!"
en je had niet bedacht dat je met een stukkie roodwit lint en twee of drie pillonnen dat ook wel kon doen, krantje&stoeltje erbij en kassa!quote:Op zaterdag 15 april 2006 00:18 schreef Berkery het volgende:
Parkeerplaatsindegatenhouder is niks voor mij![]()
ik heb bij een bedrijf in 30000 stalen ring de bedrijfsnaam mogen graveren.quote:Op zaterdag 27 augustus 2005 00:31 schreef Nemephis het volgende:
Heb er een paar gehad:
· Puntlasser bij een koffiezetapparatenfabriek (mooi woord voor galgje).
Twee stukken plaatstaal op een bepaalde manier aan elkaar bevestigen met een puntlas; dus tussen twee electrodes houden en dan met je voet een pedaal indrukken waardoor die electroden contact maken en de las wordt gemaakt.
En dat dan per serie van 500 .. en dan de volgende 700 ... etc. etc. De radio was, net zoals mensen, niet te horen door het lawaai van al die machines dus sta je daar de hele dag een beetje in je uppie. Ik heb het wel volgehouden, was vakantiewerk, maar kan geen Animo koffiezetapparen meer zien (zelfs nu nog niet)
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |