abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_30016884
Heb er een paar gehad:

· Puntlasser bij een koffiezetapparatenfabriek (mooi woord voor galgje).
Twee stukken plaatstaal op een bepaalde manier aan elkaar bevestigen met een puntlas; dus tussen twee electrodes houden en dan met je voet een pedaal indrukken waardoor die electroden contact maken en de las wordt gemaakt.
En dat dan per serie van 500 .. en dan de volgende 700 ... etc. etc. De radio was, net zoals mensen, niet te horen door het lawaai van al die machines dus sta je daar de hele dag een beetje in je uppie. Ik heb het wel volgehouden, was vakantiewerk, maar kan geen Animo koffiezetapparen meer zien (zelfs nu nog niet )

· Productiewerk in een meubelfabriek. Ik had daarvoor gewerkt als ambachtelijk meubelmaker en kwam toen in die fabriek... verschrikkelijk: Iedereen daar was vol van het unieke product (wat er nu zo uniek aan was weet ik nog steeds niet, kastjes en bureau's van waaibomenhout met een randje fineer gemaakt per serie van 1200 stuks.)

· Hoofd van een zagerij van een pompenfabriek. Die pompen werden gemaakt van PVC (voor de chemische industrie) en ik moest samen met een kerel die zo dom was als het achtereind van een koe PVC-platen van 2.5m × 4m in varierende diktes in stukken zagen zodat ze verder konden worden bewerkt tot pomponderdelen. Dat werk op zich was niet eens zo erg maar de sfeer die er daar hing... Toen ik de eerste dag met een collega meereed zei hij, ik weet het nog letterlijk; Als je je geest kan uitschakelen kun je hier een hele mooie tijd hebben. Aaargh!
quote:
Intussen stond de hele dag Sky Radio te blèren en had ik de meest suffe collega's die in de pauze, in een soort onpersoonlijk kil bouwkeetje hun bammetjes zwijgend opaten, waarna de ellende weer begon ...
Het verschil met de quote is dat de radio niet aanstond: Iedereen had zijn eigen discman (was nog in de tijd vóór de MP3-spelers). Voor de rest werd je om de één of andere reden niet geacht met elkaar te praten en de kantine was gedecoreerd: met vergeelde luchtfoto's van de fabriek en een prijzenkast met troostprijzen en vaantjes uit de jaren zestig . Heb het daar een half jaar volgehouden (brood op de plank...) en was het toen zó zat maar kwam gelukkig net op tijd een vacature bij een ander bedrijf.
Wat ik heel typisch vond aan die fabriek is dat er in bij de entree slecht geschilderde portretten hingen van alle directeuren die er ooit geweest waren.

Naja, heb wel meer kutbaantjes gehad maar eigenlijk maakt het werk an sich niet zo heel veel uit als je maar goede collega's hebt.

[ Bericht 4% gewijzigd door Nemephis op 27-08-2005 00:50:36 ]
pi_30017632
Vuilnisemmers leeghalen in een bejaardenhuis.. Heel matig was dat

Elke bejaarde heeft z'n eigen appartementje, met de keuken bij de deur. Vanaf de gang heeft iedereen een luikje waar je zonder de bejaarde te storen de oude vuilniszak eruit kan halen en een nieuwe erin doet.. Deal was dat die oude zakken dicht zouden zitten.. Niet dus.. En dan moet je zelf je volgescheten en gezeken luiers aandrukken om de zak dicht te krijgen enz.. Heb ik één ochtend volgehouden..
Victory is mine!!
pi_30017737
Werken in een Duikwinkel als verkoopmedewerker, magazijnwerker, vanalles dus.

-Valse beloftes op contract
-Nooit een verkoopscursus o.i.d. gehad, nooit uitleg over producten gehad. de eerste dag ben ik maar aan het werk gezet en ik moest maar kijken "wat goed was en neit"
-geen tijd voor pauzes, je bent immers maar een "hulpje voor de zaterdag"
-kutwerkjes krijgen net voor sluitingstijd zodat je nog aan het sjouwen/laden bent half uur na sluitingstijd, Terwijl de andere winkel in het pand waar we in zitten al aan het bier zat.
-Arbowetten, welke arbowetten?
-mij inplannen in andere filialen, ik zit in eindhoven en moest soms naar Almere
-slechte organisatie, ze weten niet eens wanneer ik op vakantie ging. Stond ik in te checken op Schiphol, word ik gebeld en vragen ze of ik morgen kom werken
-Uiteraard slecht betaald.

>Outfit: ik kreeg een longsleeve shirt in de zomer. thats it. geen airco in het pand en je zat op 2 hoog in dat pand. Lekker

V V EDITV V [offtopic] Nee Civic, i wished [/offtopic]

[ Bericht 5% gewijzigd door Type-R op 27-08-2005 01:03:20 ]
¯ _(ツ)_/¯
pi_30017806
quote:
hun bammetjes zwijgend opaten
quote:
Bij sommige bedrijven lijkt het wel alsof op praten tijdens de pauze de doodstraf staat. De eerste keer dat ik in zo'n bedrijf terecht kwam wist ik niet wat me overkwam, heel onwerkelijk.
Herkenbaar....

offtopic: Type-R ... GSX?
pi_30017868
Werken als financieel medewerker in een reisburo. Er was niemand om mij in te werken, degene die mijn assistente had moeten worden weigerde om me ook maar toegang te geven tot het systeem en vragen werden niet beantwoord want ze had het druk. Was heel blij dat ik na 3 weken weg was.
stupidity has become as common as common sense was before
~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~
Travel Is Fatal To Prejudice, Bigotry and Narrow-Mindedness
pi_30019178
geweldig topic dit

- Bollenpellen, anderhalve week gedaan voor veel te weinig, toen was ik vreselijk aan de schijt van die stof- en gifzooi en dat is niet handig als je aan een lopende band zit.

- Schoonmaakster bij een bank via een uitzendbureau in de zomervakantie. Ik was verkeerd ingewerkt, kreeg de extra gedeclareerde uren wel uitbetaald, maar werd mijn één na laatste dag werken ontslagen omdat ik ziek was en mij "verkeerd" ziekgemeld zou hebben (gaat nogal bij een bank waar iedereen om 9 uur gaat werken en je voor werktijd moet schoonmaken). Erg triest uitzendbureau, ik werd de herfstvakantie daaropvolgend gebeld voor hetzelfde baantje. Nou, NOT dus hè. Sukkels.

- plantsoenmedewerker bij de gemeente na mijn examens, twee weken regen gehad in de verplichte maand dat je moest werken. Achteraf gezien een geweldige vakantiebaan, maar na twee weken keet zitten ben je geestelijk ook dood.

- Ploegendienst via een uitzendbureau bij een koffie en tabaktoko tijdens een doodgelopen stagemoment. Goed geregeld via een uitzendbureau qua werkvoorwaarden. Heb de werkschoenen met stalen neuzen nog steeds Met koffie in je oren weer thuis komen, maar het verdiende best leuk en de meeste collega's die het ook tijdelijk deden waren best aardig te pruimen. Ploegendienst was best leuk met alle toeslagen enzo, maar op een gegeven moment kwam ik via datzelfde uitzendbureau op het hoofdkantoor terecht (iemand vervangen met RSI) en dat verdiende op onverklaarbare wijze nog veel beter

- Mijn ex-werkgever. Die gun ik niemand. In den beginne een geschenk uit de hemel, op het laatst veel hoogmoed. Nu nog wachten op de val.
pi_30019335
Niemand als advertentie verkoper gewerkt? Nog nooit zo'n groot verloop gezien als in zo'n toko. Je moet wel heel goed kunnen liegen en met jezelf daarna nog door een deur kunnen wil je dat vol kunnen houden Drama's meegemaakt met zo'n toko. Van afstand, dat wel gelukkig.

Dan ga ik nog liever met koffie in mijn oren en neus naar huis
  dinsdag 30 augustus 2005 @ 00:22:50 #208
116457 jopiehuisman
Aint life GRAND!!!!
pi_30084051
slakrop inpakker!
  dinsdag 30 augustus 2005 @ 00:42:47 #209
20895 wernert2
Nu met 35% korting.
pi_30084635
Geen 'erg' baantje, maar wel vaag: krantenartikelknipper op de documentatieafdeling van de EO.
De aangekruiste artikelen zo gunstig mogelijk uitknippen, copieren en opbergen. Best aardige lui trouwens, en een leuk pand (Oude amersfoortseweg in Hilversum). Maar gaat toch wel vervelen na een tijdje.

En bij de Mosa, een tegelfabriek in Maastricht, gewerkt. s'Nachts de rollen waarover de tegels heen gaan in 'n afschuurapparaat stoppen. Rol erin, 15 minuten wachten, volgende rol.

Werken in de nacht is trouwens best oke, apart sfeertje.
  dinsdag 30 augustus 2005 @ 00:50:45 #210
20895 wernert2
Nu met 35% korting.
pi_30084863
Oh ja, toch wel: als callcentermedewerker abonnementen van een groengekleurd telecombedrijf verkocht. Een baan waar ik per saldo geld aan kwijt was. (uitleg: loon van uitzendbureau min korting WW min reiskosten = negatief getal)

Een onvergetelijke ervaring, toch maar gestopt.

SNT
  dinsdag 30 augustus 2005 @ 01:01:37 #211
40771 Vulcanus
Urban Dance Squad
pi_30085124
Op de markt in Utrecht, van 6.00 tot 18.00 uur de hele dag buiten zijn op de koude winterdagen, is echt geen pretje. Het verdiende overigens wel goed in mijn studententijd.
Wanna see a joke, check a look-a-like
  donderdag 30 maart 2006 @ 14:54:37 #212
3778 popje
Watishetnutvaneenondertitel?
pi_36493104
*schopje*
- Ooit heb ik voor de stichting Viervoeters donateurs moeten werven op straat... moet je per dag EUR 300 binnenlullen, ook in de stromende regen... ga je allerlei zinnetjes verzinnen om gewoon maar de aandacht te trekken van mensen en spreek je iedereen aan alsof het je grootste vriend is. Je leert op een gegeven moment de mensen herkennen die je er wel in kunt lullen, die kijken een beetje verlegen, op het moment dat ze je aankijken moet je ze 'pakken'... kutbaan, gestopt na drie weken
- Kopjes stapelen op het lunchbuffet in de RAI, als enige Nederlandssprekende... en dan had het uitzendbureau er niet bij verteld dat je daarna ook 'nog even' (lees drie uur) de afwas moest doen in zo'n hete herriekeuken...
- Hamburgers bakken in een unit in de Arena op Sensation... de hele nacht boven zo'n vieze vette bakplaat in de hamburgerlucht zoveel mogelijk halfgare schoenrubberen zolen hamburgers bakken en in een vet papiertje vouwen. Kan me niet voorstellen dat iemand daar EUR 4 voor wilde betalen destijds...
- Huizen leegruimen van mensen die eruit gezet waren of dood waren... ranzig! Soms nog erger van wat je op TV ziet in die programma's, dat mensen daarin konden wonen! 2 dagen gedaan...

Gelukkig is dit allemaal in een ver verleden
Het leven is een groot feest, en jij bent ook uitgenodigd!
pi_36493180
stage lopen bij een basis school waar depri docenten en medewekrers werkten
pi_36767614
Goed topic.
pi_36767780
Ik heb vanochtend 2 uur lang sticker zitten plakken.
En vorige week zondag 5 uur lang.
Behoorlijk klote, maarja, het verdient
'And I called your name,
like an addicted to cocaine calls for the stuff he'd rather blame'
pi_36768176
quote:
Op donderdag 30 maart 2006 14:54 schreef popje het volgende:
*schopje*
- Ooit heb ik voor de stichting Viervoeters donateurs moeten werven op straat... moet je per dag EUR 300 binnenlullen, ook in de stromende regen... ga je allerlei zinnetjes verzinnen om gewoon maar de aandacht te trekken van mensen en spreek je iedereen aan alsof het je grootste vriend is. Je leert op een gegeven moment de mensen herkennen die je er wel in kunt lullen, die kijken een beetje verlegen, op het moment dat ze je aankijken moet je ze 'pakken'... kutbaan, gestopt na drie weken
Heb ik ook gedaan! 4x, om precies te zijn.
  zaterdag 8 april 2006 @ 18:02:59 #217
15929 DiRadical
Everything's ruined
pi_36770874
Reuzel trekken in een varkensslachterij

Mijn eerste vakantiebaantje was in een varkensslachterij omgeveer 10 km van mijn woonplaats.
Lekker op de fiets er heen, overall aan en een plastic schort ervoor.

Er waren diverse baantjes die je kon doen.
1. Het darmen hok -> gelukkig nooit hoeven doen, je had ook een blauwe overall nodig

2. Niertjes hangen -> Net na de controle van de keuringsdienst moest je de galblaas van de nieren afhalen (zorg dat de galblaas niet kapot gaat), de nieren afspoelen, op een rek hangen en brandmerken.

3. Merg zuigen. -> De varkens worden 5 meter terug op de slachtbaan in tween gezaagd. Jij moet met een stofzuiger het ruggemerg eruit zuigen. Helaas is dat ding wel eens verstopt. Wel makkelijk werk.

4. Reuzel trekken -> Na het mergzuigen wordt de reuzel verwijderd. Dit is een vlies met vet dat aan de binnenkant van de borstkas zit. Deze wordt met de hand verwijderd. Begin in de buurt van de nek en zet je duim achter het vlies. Maak het een beetje los en trek, eerst met 1 en later met 2 handen, het vlies met de reuzel naar boven. Zwaar, zwaar werk. Heild het maar een ochtend of een middag vol. Dan mocht je de rest van de dag iets anders gaan doen.
Een paar jaar later zouden er machines geplaatst worden, die het helemaal automatisch deden.

5. Koelcel >. Varkens sorteren op 'type' en aan de juiste 'boom' hangen. Dit heb ik het langst gedaa. Was wel uit te houden, alleen was het in de middag een beetje te warm in de koelcel. Dat kwam door al die warme varkens.

Het slachthuis is een paar jaar gelden gesloten. Het was te klein.
Meestal hadden we ergens tussen de 1600 en de 2200 varkens per dag.
2200 was echt het maximum. Dan zaten de koelcellen vol.

Ik heb het ongever 2 jaar gedaan, toen heb ik ook nog een keer in een rubber laarzen fabriek gewerkt. Dat betaalde een stuk beter en was een stuk minder goor werk.
Ik was blij dat ik op de fiets naar huis kon. Je wilt niet in een bus zitten met een spijkerbroek die zwart ziet van het bloed.
Je rook meestal ook niet zo lekker als je gewerkt had.

Het was wel een goede motivatie om door te leren
Happyness is nature's way of informing human resources that you're overpaid
-Catbert: Evil director of HR
  zaterdag 8 april 2006 @ 18:23:34 #218
66714 YuckFou
Nu niet, nooit niet...
pi_36771392
quote:
Op zaterdag 8 april 2006 18:02 schreef DiRadical het volgende:
1. Het darmen hok -> gelukkig nooit hoeven doen, je had ook een blauwe overall nodig
2. Niertjes hangen -> Net na de controle van de keuringsdienst moest je de galblaas van de nieren afhalen (zorg dat de galblaas niet kapot gaat), de nieren afspoelen, op een rek hangen en brandmerken.
3. Merg zuigen. -> De varkens worden 5 meter terug op de slachtbaan in tween gezaagd. Jij moet met een stofzuiger het ruggemerg eruit zuigen. Helaas is dat ding wel eens verstopt. Wel makkelijk werk.
4. Reuzel trekken -> Na het mergzuigen wordt de reuzel verwijderd. Dit is een vlies met vet dat aan de binnenkant van de borstkas zit. Deze wordt met de hand verwijderd. Begin in de buurt van de nek en zet je duim achter het vlies. Maak het een beetje los en trek, eerst met 1 en later met 2 handen, het vlies met de reuzel naar boven. Zwaar, zwaar werk. Heild het maar een ochtend of een middag vol. Dan mocht je de rest van de dag iets anders gaan doen.
Een paar jaar later zouden er machines geplaatst worden, die het helemaal automatisch deden.
5. Koelcel >. Varkens sorteren op 'type' en aan de juiste 'boom' hangen. Dit heb ik het langst gedaa. Was wel uit te houden, alleen was het in de middag een beetje te warm in de koelcel. Dat kwam door al die warme varkens.
Het slachthuis is een paar jaar gelden gesloten. Het was te klein.
Meestal hadden we ergens tussen de 1600 en de 2200 varkens per dag.
2200 was echt het maximum. Dan zaten de koelcellen vol.
Damn! klinkt als Coveco in Twello of alle slachterijen zijn 't zelfde...
daar heb ik:
quote:
Op zondag 24 april 2005 10:21 schreef YuckFou het volgende:
Maar toch wel het allerergste was rond m'n 16e toen ik in een koeienslachterij werkte en daar iedere vrijdagmiddag de hele 'fabriek' moest schoonspuiten.
Met een onwijs dikke hogedrukslang slachtvet en ander dierlijke troep van de muren en de vloeren spuiten, wat een bagger, wat een stank, wat een kutbaan
'k zag 't al, ik heb bij een koeienslachterij schoongespoten, bij Coveco heb ik alleen lopende bandwerk gedaan...vlees ophangen, ookal flikkerde het net op de grond
Are we not savages, innately destined to maim and kill?
Blame it on the environment, heredity or evolution: we're still responsible
Our intelligence may progress at geometric rates
Yet socially we remain belligerent neonates
pi_36785556
1. Pluimvee-verwerkingsbedrijf:
- Kipfilets in kleine stukjes snijden.
- Bevroren kipfilets in dozen doen.
- Kippenpoten vullen
- Kip dit, dip dat....
Maar je verdiende er wel lekker.

2. Magazijnmuts
- Doosjes vouwen voor de Prodent-tandpasta
- Deze doosjes in een andere doos stoppen
- Doosjes vullen met tandpasta-tubes
- Displays maken voor Sanex
- Displays vullen met Sanex-producten
De baas daar was echt een eikel! Het verdiende ook niet al te best.
Dus zo lang heb ik er ook weer niet gewerkt.

Nog meer vakantie-baantjes gehad, maar die waren echt super leuk...
pi_36786557
achter een lopende band bollen pellen... 1 week volgehouden...
pi_36786605
quote:
Op zondag 9 april 2006 11:11 schreef CittaR het volgende:
achter een lopende band bollen pellen... 1 week volgehouden...
Hoe oud was je?
pi_36786726
tijdje geleden alweer, ik denk 14/15 ofzo...

gelukkig heb ik nu chill werk waar ik niet veel hoef te doen en veel voor betaald krijg
  maandag 10 april 2006 @ 13:19:47 #223
15929 DiRadical
Everything's ruined
pi_36819979
quote:
Op zaterdag 8 april 2006 18:23 schreef YuckFou het volgende:

[..]

Damn! klinkt als Coveco in Twello of alle slachterijen zijn 't zelfde...
daar heb ik:
[..]
Wel in de buurt. Het was in Wesepe (tussen Deventer en Raalte)
Ze wilden me nog in dienst nemen. Dus zeg ik: Nee dank je, ik begin volgens jaar met mijn HBO opleiding Algemene en Analytische Chemie.
Toen wilden ze wel een lab beginnen
quote:
'k zag 't al, ik heb bij een koeienslachterij schoongespoten, bij Coveco heb ik alleen lopende bandwerk gedaan...vlees ophangen, ookal flikkerde het net op de grond
Dat gebeurde bij ons ook wel eens. Gelukkig weegt een varken maar 80-100 kg. Het karkas, dus zonder "inhoud" zeg maar.
Happyness is nature's way of informing human resources that you're overpaid
-Catbert: Evil director of HR
  dinsdag 11 april 2006 @ 15:58:51 #224
140970 Neef
zeg broer...
pi_36857762
hoezo kut je ken gaan
maffen
leren
drinken
kloten
ik zou egt in die 240.00 liter minstens wel een druppeltje speeksel toevoegen voor de smaak om zo maar te zeggen
Sammy said:
"if you put all the sick people on a field with a fence around it and then you put all the hunger people in that same field,you will let the hunger people eat the sick people.
after that you won't have any sick or hungry people"
pi_36860447
Een insecten kwekerij, krekels sprinkhanen en meelwormen die naar plantages gingen ofzo. 2500 bakjes per dag van luchtgaatjes voorzien met een apparaat waar je half doof van werd waar die beesten in vervoerd moesten worden.

En dan ook nog is geen radio in het bedrijf, mocht geen discman op en er werd verwacht dat je elke dag 2 uur xtra werkte en op zaterdag..dat avontuur was snel ten einde.
  dinsdag 11 april 2006 @ 18:52:21 #226
28442 Natalie
Borrelnootje
pi_36862976
quote:
Op zondag 24 april 2005 12:13 schreef Toeps het volgende:

[..]

Oh, dan hoop ik niet dat ik jou heb afgesnauwd.

"Heeft u interesse in kunststof kozijnen?"
- "Mens, ik woon in een huurhuis!"
Staat me niets van bij. Heb er ook maar kort gewerkt. Vond 't echt 3 keer niets
(Un)masking for the greater good.
pi_36888418
Wat een topic.
  woensdag 12 april 2006 @ 15:29:20 #228
62729 type_29
be cool online! da sjizzle
pi_36889150
betonmolen schoonmaken
door een luikje van 50 bij 50 cm kruipen en dan met een mini drilboor cement afbikken binnen in een gigantische vleesmolen
echt een beetje te para voor mij
altijd het gevoel 'stel dat iemand de stroom aanzet ben ik gemalen gehakt'
was er ook nog eens een stukje steen zohard op mijn oog geknald dat ik een week last van mijn oog had
1 avond gedaan
╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝
pi_36892156
Ik ben nu met een beveiligingsbaan bezig in afwachting op mijn nieuwe opleiding maar die start pas in september.. Dit gaat echt hélémaal nergens over! Het komt er op neer dat je de hele dag niets doet, en als er wat moet gebeuren wil niemand iets doen! Ik ben omringt door collega's met allerhande psychische en/of lichamelijke problemen, mensen die afgekeurd zijn voor de politie en al hun frustraties in een beveiligingsbaan tot uiting laten komen. Ik heb een werkgever die zich niet aan gemaakte afspraken houd, ik word dagelijks gebeld met de vraag of ik extra wil werken omdat er wéér een ziekmelding is. Nee!! Dat wil ik niet!! En dan de werkgever op zo'n toontje vertellen dat ik me niet genoeg inzet, dat ik geen hard voor de zaak heb! Nee inderdaad! Dat klopt!

Kortom ik kom er hier achter dat alle vooroordelen die over de beveiliging bestaan wáár zijn! Dit was geen juiste keuze, ik dacht, mooi tijdelijk lekker makkelijk beetje lezen en leren tussendoor maar zelfs dat mag niet. Acht uur per dag dom voor je uit staren, aanwezig zijn omdat de verzekerings maatschappij dat wil. En ten alle tijde beschikbaar zijn! Ik pas ervoor

Gezocht baan
pi_36906154
quote:
Op woensdag 12 april 2006 16:56 schreef ikwilookwatzeggen het volgende:
Ik ben nu met een beveiligingsbaan bezig in afwachting op mijn nieuwe opleiding maar die start pas in september.. Dit gaat echt hélémaal nergens over! Het komt er op neer dat je de hele dag niets doet, en als er wat moet gebeuren wil niemand iets doen! Ik ben omringt door collega's met allerhande psychische en/of lichamelijke problemen, mensen die afgekeurd zijn voor de politie en al hun frustraties in een beveiligingsbaan tot uiting laten komen. Ik heb een werkgever die zich niet aan gemaakte afspraken houd, ik word dagelijks gebeld met de vraag of ik extra wil werken omdat er wéér een ziekmelding is. Nee!! Dat wil ik niet!! En dan de werkgever op zo'n toontje vertellen dat ik me niet genoeg inzet, dat ik geen hard voor de zaak heb! Nee inderdaad! Dat klopt!

Kortom ik kom er hier achter dat alle vooroordelen die over de beveiliging bestaan wáár zijn! Dit was geen juiste keuze, ik dacht, mooi tijdelijk lekker makkelijk beetje lezen en leren tussendoor maar zelfs dat mag niet. Acht uur per dag dom voor je uit staren, aanwezig zijn omdat de verzekerings maatschappij dat wil. En ten alle tijde beschikbaar zijn! Ik pas ervoor

Gezocht baan
Dat is wel heel erg, dat je zelfs niets mag lezen.
  woensdag 12 april 2006 @ 23:48:52 #231
117860 B.A.Trix
Met dank aan MaGNeT
pi_36907302
quote:
Op woensdag 12 april 2006 15:29 schreef type_29 het volgende:
betonmolen schoonmaken
door een luikje van 50 bij 50 cm kruipen en dan met een mini drilboor cement afbikken binnen in een gigantische vleesmolen
echt een beetje te para voor mij
altijd het gevoel 'stel dat iemand de stroom aanzet ben ik gemalen gehakt'
\
Dat lijkt me idd ook doodeng..
Topic van het jaar!! Sara Raats' eigen huisjes-topic :P
pi_36908174
Burger King.
Na één dag opgebeld naar de manager, zeggen dat ik ontslag moest nemen omdat er een chronische ziekte bij me geconstateerd was .
Op vrijdag 12 januari 2007 03:39 schreef Xennia het volgende:
Mayo is de dochter die ik nooit had!
pi_36942478
* Stofzuigen van "algemene ruimten" in studentenhuizen... en ramenlappen portiek...

* Davitamonpillen sorteren...

* Krattenwassen in een bakkerij/fabriek buiten 30 graden (zomer) kratten worden gewassen met water van minstens 65 graden...

Gelukkig verleden tijd... maar je leert wel ander dingen waarderen...
  vrijdag 14 april 2006 @ 02:11:41 #234
46960 StefanP
polemicist
pi_36943056
Mijn verhaal staat ergens op de vorige pagina's, maarhet is nu -12 jaar later of zo- wel leuk dat ik per uur krijg waar ik toen een halve week voor moest werken. Man, wat heb ik hondenwerk gedaan voor 3 gulden 65 per uur. Nu kan ik rustig een uur internetten als ik geen zin heb en krijg ik toch nog 50 euro of zo betaald

Vroegah Een hele week 40 uur in de koelcel werken om zaterdag maar drie CDtjes te kunnen kopen...
"Welfare culture is bad not just because, as in Europe, it's bankrupting the state, but because it enfeebles the citizenry, it erodes self-reliance and resourcefulness."
-Mark Steyn
pi_36948681
Mijn meest fantastische werk was het volgende:

Stel je een grote loods vo or (een gigantische) daar staan 10 tafels met daarnaast een pallet. Op de pallet staan dozen, en in die dozen zitten weer dozen met printers. Helemaal ingepakte printers. Op tafel lag een stanleymes, plakband, en een vel met kleine plakkussentjes (1cm bij 1cm ongeveer). Nu moest ik elke printer op het pallet helemaal openmaken, alle plakkertjes erafhalen, bescherm dingetjes losjes eraf halen.
Printer openmaken, cartridge klepjes omhoog, plakkertjes op beide klepjes, en weer helemaal precies hetzelfde dichtmaken.

En dat zo snel mogelijk en als je pallet klaar was werd er gewoon weer een nieuw pallet klaargezet, en je keek uit op een ruimte met 100erden pallets met die krengen . Dat de hele dag staand vond ik toen best wel een hel .
Even a broken clock is right twice a day.
pi_36962765
quote:
Op zondag 24 april 2005 12:13 schreef Toeps het volgende:

[..]

Oh, dan hoop ik niet dat ik jou heb afgesnauwd.

"Heeft u interesse in kunststof kozijnen?"
- "Mens, ik woon in een huurhuis!"
Voor een niet nader te noemen bedrijf in de Lange Hezelstraat, toevallig?
Tegenwoordig moet je Dr. Ir. zijn om een beetje correct Nederlands te kunnen neerpleuren.
Abusing semicolons since 1987.
  zaterdag 15 april 2006 @ 00:18:00 #237
46794 Berkery
Fat bastard
pi_36971144
In Amsterdam, Prins Hendrikkade, schuin tegenover het CS zat (zit?) een bedrijf dat doet aan winkeldecoratie enzo. Dat bedrijf had een vergunning voor een tweetal parkeerplaatsen waar klanten/leveranciers hun auto konden parkeren.

Mijn taak was het in de gaten houden van die parkeerplaatsen
Die dag dat ik er werkte kwamen er ongeveer drie klanten/leveranciers. Ik heb toen geleerd dat een werkdag erg lang kan duren. En ja, ik heb monotoon productiewerk gedaan, maar dan heb je iets om handen. Parkeerplaatsindegatenhouder is niks voor mij
No Dukes of Hazzard in the classroom
  zaterdag 15 april 2006 @ 01:34:11 #238
66714 YuckFou
Nu niet, nooit niet...
pi_36972832
quote:
Op zaterdag 15 april 2006 00:18 schreef Berkery het volgende:
Parkeerplaatsindegatenhouder is niks voor mij
en je had niet bedacht dat je met een stukkie roodwit lint en twee of drie pillonnen dat ook wel kon doen, krantje&stoeltje erbij en kassa!
Are we not savages, innately destined to maim and kill?
Blame it on the environment, heredity or evolution: we're still responsible
Our intelligence may progress at geometric rates
Yet socially we remain belligerent neonates
pi_37001028
Had ooit een bijbaantje toen ik studeerde als Jacoba van Beieren in de Keukenhof. Wat een ramp, de hele dag maar lachen en op de foto met mensen en ondertussen nog zoveel mogelijk boekjes verkopen. Het ergste was nog de bazin, wat een rotmens was dat zeg.We mochten maar 1 theezakje per dag gebruiken, die moesten we met zijn 4en delen!!! Dus na 2 dgn was het tabee met Jacoba.
pi_37001171
dit is wel een feelgood topic zeg.
pi_37003662
Ik ben een weekje stratenmaker geweest.

Dan heb ik wel genoeg gezegd denk ik......
R.I.P. nachtburgemeester van Rotterdam, 1944-2019
pi_37012242
Vier dagenlang als administratief medewerker bij de ARBO dienst. Onthou: ARBO dienst.

Eerste dag kom ik aan. Wordt je voorgesteld aan de collega's: hij is een uitzendkracht en komt de afdeling versterken . Met een niet al te gangbare voornaam, heb ik meer dan 50 x die dag mijn naam moeten noemen (ongeveer 30 collega's voorgesteld). Geloof me, dat lag aan het IQ daar en boerenmentaliteit.

Dan werd mijn werkplek getoond. Een hok met andere tikgeiten in een veel te kleine ruimte. Een hok van zes meter bij vijf meter waar vier mensen werkten. Goed, het was maar voor een aantal weken dus het was te overzien.

De volgende dag aangekomen en het had 12 graden gevroren. Ik kom binnen en ze zitten allemaal met de jassen aan te werken. Jah, de verwarming was kapot en werd zo snel mogelijk gemaakt.

Eindelijk thuis aangekomen en een beetje opwarmen bij de kachel. Dan twee dagen later, de verwarming was nog niet gemaakt. En tot overmaat van ramp werd een muur van dezelfde ruimte uitgebroken door gasten met een hamer, er kwam een balie aan dezelfde ruimte. Dus wij daar rustig werken, zij breken de boel uit. Dat was belachelijk. Ook omdat de bouwvakkers stofkappen droegen en wij niet.

De medewerkers waren braaf aan het tikken en niks zeggen, onder het mom van: strax wordt alles beter en mooier.

Ik had het niet meer. Ik ben opgestaan, naar de kamer gelopen van de directrice en gezegd, dat het geen normale omstandigheden zijn om te werken in de kou en dat er gasten waren die met stofkappen op de boel lopen uit te breken, een meter van je vandaan.

Heb de vingerhandschoen uitgedaan, haar een hand gegeven en bedankt.

ARBO dienst.
  zondag 16 april 2006 @ 18:34:05 #243
70844 Marietje_34
neuronennetwerkster
pi_37012319
in de bollen werken. Vies, stof, zwaar, van 's ochtends 7 tot 's avonds 2100. Maar wel veel verdienen
Het enige wat ik zeker weet, is dat ik niets zeker weet...denk ik.
pi_37013989
- kippen vangen. Echt goor maar verdiende goed toendertijd 25-30 gulden p.u. op mijn 14e/15e ofzo.
- Werken in een betonfabriek. Machine's schoonspuiten en dom werk doen.
-stenen opstapelen, een gigantische berg omgevallen stenen opstapelen, voor 10 gulden per pallet. Later teruggedraaid naar 5 gulden per pallet omdat ze er achter kwamen dat we teveel verdienden.(40 gulden p.u.)
- bij een groot pluimvee bedrijf, technische zaken was wel leuk maar betaalde zeer slecht.

Ik vind het goed om te weten wat kutwerk en slecht verdienen is.
  zondag 11 februari 2007 @ 11:25:40 #245
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_46196697
quote:
Op zaterdag 27 augustus 2005 00:31 schreef Nemephis het volgende:
Heb er een paar gehad:

· Puntlasser bij een koffiezetapparatenfabriek (mooi woord voor galgje).
Twee stukken plaatstaal op een bepaalde manier aan elkaar bevestigen met een puntlas; dus tussen twee electrodes houden en dan met je voet een pedaal indrukken waardoor die electroden contact maken en de las wordt gemaakt.
En dat dan per serie van 500 .. en dan de volgende 700 ... etc. etc. De radio was, net zoals mensen, niet te horen door het lawaai van al die machines dus sta je daar de hele dag een beetje in je uppie. Ik heb het wel volgehouden, was vakantiewerk, maar kan geen Animo koffiezetapparen meer zien (zelfs nu nog niet )
ik heb bij een bedrijf in 30000 stalen ring de bedrijfsnaam mogen graveren.

dus het ringetje stevig tegen de mal aandrukken, en dan op het pedaal drukken.
daar heb ik het 2 dagen volgehouden, toen had ik er zo'n 6000 gemaakt, toen ben ik teruggelopen naar de werkplaats, en ben daar verder gegaan.
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
  zondag 11 februari 2007 @ 13:33:36 #246
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_46200292
Het lokale krantje rondbrengen.. hittegolf.. vervelende lage brievenbussen.. uren zoet ..

voor 3 euro

Ben er heel snel mee gekapt

edit: was toen 14 of 15
Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
pi_46200705
Goed nu ben ik niet heel ervaren op het gebied van kutbaantjes, alhoewel ik een kutbaantje gehad heb, ben ik het er over eens dat parkeerplaatslokkers wel een echte KUTbaan hebben. "Wat doe je dan?" De hele dag mensen toezwaaien en proberen ze te lokken naar de plaatselijke meubelboulevard.
pi_46201983
Over het algemeen is figureren erg leuk. Je moet voornamelijk wachten, gezellig met een groep anderen in een kamertje zitten tot je gehaald wordt, ondertussen de altijd riante catering leegsnacken, en vaak aan het einde van de dag contant betaald. Variërend van 35¤ voor de "voorbijganger" klusjes (dus ook in een uurtje klaar), tot 100¤ voor een dag commercial.

Maar ooit had ik toch een helse job... Ik werd gebeld, of ik 's avonds in Leiden serveerster wilde spelen. Alleen in de avond, en tot ongeveer middernacht. 35¤ contant. Dus ik ging. Het was maart of zo, iig fucking koud buiten. Bleken het ineens buitenopnames te zijn! Ik was serveerster op een tuinfeest, en stond daar dus met een rokje en een blousje. Gelukkig kreeg ik een thermo-maillot. ( ) De opnames gingen niet zo voorspoedig. Door de wind waaiden de kaarsjes steeds uit, de crew stond intussen met dikke North Face jassen aan, en de opnames duurden tot, jaja, VIER UUR! Aangezien het geheel zich in Leiden afspeelde, moest ik daarna ook nog lopen naar het station (geen OV meer natuurlijk, gelukkig nog wel een nachttrein naar Den Haag, vanwaar ik ook weer moest lopen naar mijn huis...) Ik heb de thermopanty gejat.
  zondag 11 februari 2007 @ 17:19:07 #249
124307 HokkePok
Ga zoals je gaat.
pi_46209435
Ik ben opgegroeid in een dorp en het was daar (nog steeds) heel normaal om in de vakanties op het land, of in een schuur te gaan werken. Ik mocht nooit eens meer dan een week ofzo relaxed thuis zitten gamen van mijn ouders

Klotebaantjes die ik o.a daar heb gedaan zijn:

1) Bollenrapen: Opzich wel leuke tijden gehad met vriendjes enzo, ware het niet dat we tijdens de (hagel)stortbuien gewoon lekker door moesten werken.

2) Bollenpellen: In een bloedhete schuur zonder airco. Paar dagen volgehouden.

3) Koek inpakken aan een lopende band. Achterafgezien werd ik daar gewoon uitgebuit voor een hongerloontje. Na zo'n 2 weken heb ik me ziek gemeld en maar nooit meer teruggekomen. Heb later geloof ik toen nog wel 'teveel' loon ontvangen.

4) Witlof snijden: Kut werk, maar het bedrijf ging gelukkig na 3 weken failliet
waarschijnlijk wel
pi_46213209
eigenlijk geen kutwerk, in de kas gewerkt komkommers plukken en zomers buiten ook bloemkool.

vond het een erg leuke job. je weet tenminste op je 13e al wat hard werken is
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')