abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 11 februari 2007 @ 19:17:54 #251
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_46213291
quote:
Op zondag 11 februari 2007 19:15 schreef staticdata het volgende:
eigenlijk geen kutwerk, in de kas gewerkt komkommers plukken en zomers buiten ook bloemkool.

vond het een erg leuke job. je weet tenminste op je 13e al wat hard werken is
heb je ooit wél iets kuts gedaan?
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
pi_46213355
quote:
Op zondag 11 februari 2007 19:17 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

heb je ooit wél iets kuts gedaan?
nou ja veel gasten zullen wel klagen om met 35+ graden in een kas te moeten werken.

tis natuurlijk nogal een subjectief iets.

goorste daar was nog lekker alle rotte komkommers wegvroeten uit goten met je blote handjes
pi_46227577
Ik pluk in de zomer tomaten in de kas, maar dat is niet klote of wat dan ook
Children of the night. What music they make.
pi_46242481
In een slagerij afwassen. Alles. All the livelong day.
Onee, niet de hele dag afwassen, want aan het eind van de dag mocht ik ook nog de rest van de kelder schoonmaken! De gehaktmolen, de snijmachien, de oven, de mengmachien...

Maar wat eigenlijk het ergste baantje ooit was: callcenterwerk. Bedrijven lastig vallen, vragen of ze mensen nodig hadden. Na een kwartier (ja, letterlijk) ben ik weggerend.
* Alcarin kruist het vakje 'ongeschikt' aan...
In the end, all you can hope for is for the love you’ve felt to equal the pain you’ve gone through.
pi_46253766
- Vakkenvuller bij de AH
Ik was destijds 18, en naast school dus een part-time baantje om wat extra cash te hebben. heb er in totaal één week gewerkt. Heel leuk, afgesnauwd worden door zo'n eikeltje van 16 die ploegleider is omdat hij toevallig het neefje was van de baas. Na de zoveelste opmerking was ik het zat en vroeg ik hem of 'ie niks beters te doen had dan de hele dag mensen te commanderen en uit zijn neus te staan vreten. Werd ik het eind van de dag bij de baas geroepen dat ik kon vertrekken wegens onhandelbaar gedrag. Toen ik zei dat 'ie eerst maar eens capabele mensen moest gaan aannemen ipv bepaalde personen voor te trekken liep hij rood aan en werd me vriendelijk verzocht als de sodemieter op te rotten. 'S goed joh, stik maar in je kutbaan.

- Receptionist bij Defensie
Ook alweer een paar jaar geleden: die tent was gelegen op een militaire basis bij mij in de buurt. Mijn God zeg, wat een saai kutwerk was dat! Zelfs bordenwasser is nog interessanter. De hele dag een beetje de telefoon opnemen, mensen binnenlaten en af en toe een rondje door het gebouw lopen. Met dit alles was je zo'n 2 uur bezig, aangezien er niet veel mensen op bezoek kwamen, waarna je dus 6 uur voor jezelf kon invullen. Nou klinkt dit misschien als de ideale baan, maar na een week verveel je je dus echt de pleuris! Daarbij hadden ze ook nog een gare computer (net iets sneller als een Commodore 64 met een opslagcapaciteit van wel 10mb!!!), geen internet en 2 collega's die een schurfthekel hadden aan hun baan en dit dag in dag uit met elkaar (en iedereen die het (niet) wilden horen) deelden, en zich om de week ziekmeldden. Ook leuk: mijn baas was een luitenant die dacht dat hij nog voor nazi-Duitsland werkte, en verwachtte een zelfde soort instelling van de medewerkers. Dus je mocht geen boek of magazine meenemen voor de uurtjes dat er niks te doen was. Nee, strak voor je uitkijken met een smile van oor tot oor op je smoel! HEIL!!! Het mooiste was toen hij me een keer sommeerde om mijn kop kaal te scheren (ik had toen halflang haar) omdat dat beter zou zijn voor hoog bezoek. HEIL!!! Heb hem toen heel hard uitgelachen en gezegd dat hij maar een militair van de basis moest plukken en dat hij zijn kutbaan maar in zijn hol kon steken. Het enige leuke was de pauze, want de kantine was gratis, het vreten best te eten, en sommige militairen waren best cool en er stond een pooltafel.
pi_46264208
dat was toch wel folders bezorgen, afwassen en vakkenvullen bij kruidvat daarna is t alleen maar beter geworden
Too much is never enough!
  dinsdag 13 februari 2007 @ 21:46:59 #257
117061 Noisemaker
Geräuschmacher
pi_46275881
quote:
Op zondag 24 april 2005 02:43 schreef Cracka-ass het volgende:
Dat is in mijn geval toch echt wel wieden geweest. Wat een kutwerk. Het verdiende kut, de tijd schoot absoluut niet op en je staat de hele dag tussen de paupers.
Wieden oh mijn god ja wat een ellende!
Ik werkte in een kwekerij destijds daar gingen we altijd s'ochtend wieden, s'middags stekken. Dan was het stekken een verademing.
pi_46276986
Jaren geleden in min blote barst(gegeven moment snel t-shirt aan gedaan, ook geen succes) steenwol van een opslagtank afhalen midden in de zomer. Ik dacht dat ik dood ging aan het einde van de dag, jeuk en uitslag enz. Geen handschoenen of zoiets dergelijks trouwens.
quote:
Op maandag 12 februari 2007 02:27 schreef DeHovenier het volgende:
Ik pluk in de zomer tomaten in de kas, maar dat is niet klote of wat dan ook
Dat is nog wel best te doen, hoewel potplanten nog wel bter vindt, dat deed ik in de vakanties altijd 45 uur per week, heet zat en werken terwijl je vrienden op het strand lagen. In de tuin werken is nooit echt erg, hoewel je wel eens onwijze klote klusjes tussendoor hebt en het behoorlijk heet kan zijn.
  woensdag 14 februari 2007 @ 00:31:57 #259
117860 B.A.Trix
Met dank aan MaGNeT
pi_46284015
quote:
Op dinsdag 13 februari 2007 17:25 schreef The6thgate het volgende:
dat was toch wel folders bezorgen, afwassen en vakkenvullen bij kruidvat
Heb ik ook allemaal gedaan maar zo erg vond ik het niet hoor...
Topic van het jaar!! Sara Raats' eigen huisjes-topic :P
pi_46294417
quote:
Op woensdag 14 februari 2007 00:31 schreef B.A.Trix het volgende:

[..]

Heb ik ook allemaal gedaan maar zo erg vond ik het niet hoor...
nah ok vakkenvullen werd nog wat leuker door de collega's, maar die andere 2 zag ik toch lang van te voren ontzettend tegen op iedere keer
Too much is never enough!
pi_46313592
Bij een koffie branderij, zo'n turks mens zette de pakken op de band. Per 6 pakken werd er plastic omheen gedaan. De pakken kwamen netjes uit dat ding. Dan mocht ik die 6 pakken koffie op een pallet zetten

Heb het 2 dagen gedaan en de 3e dag gewoon niet op komen dagen, heb overigens wel 3 dagen betaalt gekregen
pi_46324827
-Orderpicker, echt wat een werk. In het begin was het nog wel "leuk" omdat je dan op zo`n ding mag rond scheuren, als je dat eenmaal onder de knie hebt is daar ook geen reet meer aan. Wel nog een paar dozen kaas e.d. kapot gereden . Meeste zullen wel weten wat het inhoud, je krijgt een lijst. Print zelf een stickertje uit en laad weer nieuwe containers op je wagentje. Dan mag je het magazijn/koelcel/vriescel in om de producten te halen. Was nog redelijk zwaar werk en er werden lijsten opgehangen met wie wat en hoeveel heeft gedaan die dag . De mensen die er werkten waren ook niet zo bijster snugger, sommige werkten er al aardig wat jaartjes terwijl ze dat niet van plan waren... 2.5 maand volgehouden, het hielp ook niet mee dat ik iedere dag 45 min op mijn fietsje heen en terug moest.

-Inpakker, bij een of ander bedrijf wat kabel goten, stoppen kasten enzo maakten. Eerst die shizzle gaan halen in het magazijn. Dan alles verdelen over dozen en dan op een pallet stapelen. Kwam daar eigenlijk om zooi in te pakken maar heb de helft van de tijd gewoon orders mogen verzamelen. Heb nog een paar dagen extra gemaakt omdat ze dat vroegen maar na zo`n 1.5 week was ik daar weg, was toch klaar dus dat kwam mooi uit.

-Productie werk bij een bundel bedrijf, je staat aan een lopende band (meestal zo). Een kerel voert de tijdschriften in, ik mocht ze dan gaan verdelen in stapeltjes van 5, om en om. En dan dat je er 25 hebt. De kerel na mij deed ze in een doos en die daarna mocht er een stickertje opplakken en op een pallet zetten . In de pauze kon je het ook zelf uitzoeken, een kantine was er niet dus kon je lekker buiten gaan zitten. Laatste paar uur die dag heb ik folders gevouwen. Na 1 dag hield ik het daar voor gezien. Mijn handen waren ook helemaal naar de klote van het schrapen over die lopende band, vooral fijn als je al eczeem hebt en ze daar geen handschoenen hebben .

-DHL, er werd mij gevraagd of ik een middagje wilde invallen. Dacht al dat het niks zou zijn maar goed toch maar gegaan. Hele lange lopende band, komen allerlei zwaren dozen met schroeven of andere troep via verschillende goten naar beneden. Je moet dus hele tijd heen en weer lopen met drie andere sjappies om die dozen af te voeren in de bijbehorende container. Aangezien het voor 1 middagje was was wel te doen maar wel zwaar werk. Achteraf wel goed verdiend, 10e p/u.

-TPG/TNT post, paar maanden lang iedere avond tot middernacht bij die machines gestaan. Beetje zelfde principe als bij DHL behalve dat dit brieven zijn en geen grote dozen. Hier heb je dus ook een lange rij waar aan weerskanten iemand staat, er komen dan overal brieven uit aan waarna er een lampje gaat branden als zo`n geul vol is en dan mag je het in een doos doen en op een kar zetten. Je loopt dus de hele tijd op een neer als een idioot om die brieven zo snel mogelijk af te voeren. Ook leuke collega`s, bestaande uit voornamelijk huisvrouwen... Er werd mij ook meerdere malen door degene gevraagd die mij had "ingewerkt" waarom ik er nog steeds was . Heb hier ook nog wat andere dingen gedaan zoals bundels sorteren. Allemaal even geestdodend. Enigste reden dat ik hier nog relatief lang heb gewerkt was omdat het wel lekker verdiende en het niet zo`n zwaar werk was.

-Telefonisch verkoop medewerker,had niet verwacht dat ik dit zo erg zou vinden maar damn. Hele dag binnen zitten achter een bureau, telefoneren en vragen of de klant graag wat pc troep wil kopen. Vervolgens moet je, als de klant wat wilt, in een systeem van een paar duizend producten de juiste opzoeken wat niet lukt aangezien bv een agp videokaart niet te vinden is op AGP. Je moet dan precies het type nr uit je hoofd weten. Dat gaat nogal lastig als je er net een halve dag werkt. Ik ben daar nauwelijks ingewerkt en voor de rest werd je er ook redelijk aan je lot overgelaten. Hele dag met 3 andere sjappies op kantoor zitten is niks voor mij en al helemaal niet net doen alsof de persoon aan de telefoon een goede vriend van je is. Het was heel belangrijk dat je enthousiast klonk en vooral zo veel mogelijk doorvragen. Wilde de klant niks, vragen waarom niet, misschien kon ik daar iets aan doen dan, enz blablabla. 2.5 dag gedaan, toen wilde ze me een contract aanbieden voor 6 maanden maar kwam de aap uit de mouw dat het niks voor mij was.

[ Bericht 1% gewijzigd door Semargofni op 15-02-2007 11:12:25 ]
  zondag 18 februari 2007 @ 15:13:49 #263
128976 dubidub
Fritür ist krieg!
pi_46427197
quote:
Op zondag 24 april 2005 11:47 schreef surferr het volgende:
aan een lopende band, bloembolletjes in grond stoppen. Netjes op een rijtje.
En dat de hele dag lang, ik weet nog wel dat aan het eind van de dag me ogen van links naar rechts gingen terwijl ik het zelf niet door had.
Dat kwam dus door die lopende band waar je de hele dag naar aan het staren ben.
Dat is goud werk joh, als je samen met iemand aan het machine staat, lekker lomp doen. Alleen hebben we tegenwoordig pootmachines

Mijn ergste baantje. Njah, het is een onderdeel van mijn werk als scholier in de tuinbouw. Wij hebben grote vakken met planten staan, en aan de randen willen die planten naar buiten groeien. (Pad van de minste weerstand). Maar daar willen wij ze niet hebben, dan worden ze lelijk. Dan met de kantenmaaier (lees: benzineheggenschaar van ~6 kg) gebukt die kanten eraf maaien, dan met een smalle bezem dat nog smallere paadje uitbezemen. Is aardig vervelend, ook omdat die paadjes smaller zijn dan m'n schoen, dus val je de hele tijd om :p
pi_46427347
Een snoepfabriek
Waar je in de meest onergonomische houding snoep stond te verpakken .

Baggerwerk zeg .
I'm sick of all this pooping stuff i'm getting my buttcheeks pierced together .
  zondag 18 februari 2007 @ 15:17:40 #265
128976 dubidub
Fritür ist krieg!
pi_46427349
quote:
Op dinsdag 13 februari 2007 22:03 schreef InnocentFR het volgende:
Dat is nog wel best te doen, hoewel potplanten nog wel bter vindt, dat deed ik in de vakanties altijd 45 uur per week, heet zat en werken terwijl je vrienden op het strand lagen. In de tuin werken is nooit echt erg, hoewel je wel eens onwijze klote klusjes tussendoor hebt en het behoorlijk heet kan zijn.
Dat laatste klopt volledig. Af en toe een kutklusje, maar dat wordt ruim gecompenseerd En in de zomer werken wij meestal tot 15.00 en is het onwijs rustig, dus dan doen we onderhoud enzo, en niet-plant-werk, waaronder ook dingen aanleggen enzo. Da's wel tof en is lekker afwisselend.
pi_46428122
Ontbonden lijken opgraven en herbegraven.
  zondag 18 februari 2007 @ 20:09:54 #267
59953 TOPPERRR
Listen to Bob Marley
pi_46436463
In een melkfabriek doosjes met daarin 20 pakjes roomboter van een rolband op een pallet zetten. De rolband was op kniehoogte dus ik moest steeds bukken om het doosje te pakken. Het tempo was net te laag om door te kunnen werken dus moest ik na elk doosje een seconde of 10 overeind komen en wachten op het volgende doosje. 6 Weken lang en zo'n 25 pallets per dag. In de fabriek was het warm en weeig, zo'n rottige zure melklucht en er was een enorme herrie dus met oordoppen in de hele tijd.
Het was voor mij wel de beste motivatie om mijn diploma's te halen want in die hel wilde ik nooit meer terecht komen.
pi_46471819
Ik twijfel tussen bapaobroodjes op een lopende band plaatsen / in doosjes stoppen of de 4 uur dat ik bij een belfabriek mensen de trouw aangesmeerd heb. Bij de eerste had ik dan nog leuke collega's. Maar ik lag wel s'nachts die krengen nog te tellen.

Ik ben heel blij nu een leuke baan te hebben :-)
  maandag 19 februari 2007 @ 21:48:02 #269
94080 VeX-
HAHA..JIJ hebt HEUL veel POSTS
pi_46473341
Eigenlijk waren al mijn baantjes tot nu toe niet bijzonder best. Niet goed, maar ook niet slecht. Zeker vergeleken met wat hier de revue passeert.

Mijn eerste baantje, een krantenwijk, was wel leuk in het begin, maar als je s' avonds en 's nachts als 15jarig ventje nog tientallen folders en kranten in donkere steegjes moet bezorgen vergaat dat ook alweer snel. Daarbij komt nog dat het in de winter was en ik het systeem nog niet onder controle had. Ik bleek achteraf slechts bij de ongelijke nummers wat te gooien en het hoefde niet allemaal in 1 avond :x. Maar goed, dat heb ik een klein half jaartje uitgehouden.

Mijn baantje als hulpkracht van de dichtsbijzijnde C1000 was ook leuk in het begin (van mijn 3-jarige carriëre aldaar). Een aantal van mijn (beste) vrienden werkten er en het was dus gewoon echt een leuke bende. Helaas hielden die het ook alweer na een paar maanden voor gezien. Ik bleef plichtsgetrouw achter. Nou, aan het einde van mijn laatste jaar werd ik het gewoon echt zat. De instroom van nieuwe mensen vergalden mijn plezier en ik voelde me niet meer gewaardeerd. Het is een wonder dat ik het zolang heb uitgehouden daar.

En dan het mijn laatste baantje als parttime schoenenverkoper. Over dit werk ben ik gematigd positief. Het contact met klanten, de relatieve vrijheid en de collega's zijn pluspunten. Maar ik word er gek van dat ik er bij het vulwerk steeds in mijn eentje moet opknappen. De baas wil er niet aan en de andere staat meestal bij de kassa. Ik werk harder dan die twee bij elkaar. En dan zwijg ik nog over het feit dat je daar soms 5 a 6 uur moet rondlopen zonder pauze.
Life is just a series of peaks and troughs, yeah. And you don't know whether you're in a trough until you're climbing out, or on a peak, 'till you're coming down. And that's it. - David Brent
pi_46484354
quote:
Op zondag 24 april 2005 12:13 schreef Toeps het volgende:

[..]

Oh, dan hoop ik niet dat ik jou heb afgesnauwd.

"Heeft u interesse in kunststof kozijnen?"
- "Mens, ik woon in een huurhuis!"
jaa dat heb ik ook gedaan call center, ook voor kunstof kozijnen, maar het trieste was ook nog, dat ik mensen moest bellen in een nieuwbouwwijk midden in de winter.. dus elke keer kreeg ik zo'n opmerking van ik woon in een nieuw huis en heb dus geen belang bij nieuwe kozijnen EN AL HELEMAAL NIET IN DE WINTER.

Bagger zooi..
ach heb ook zo veeeeel baantjes gehad, kamermeisje is ook drie keer nix.. ach ja je was jong en je wilt geld verdienen.. in de zomervakanties
***geloof in je dromen,en onthoud : ze kunnen alles van je afpakken behalve wat je gelooft***
pi_46490673
Mijn kloterigste (vakantie)baan was toch wel plastic emmers opstapelen in de plastic-emmersfabriek. 3-ploegendienst, collega's die rechtstreeks uit donker Afrika zijn gekomen en een leidinggevende die gezakt is voor de CITO-toets. Toch nog 6 weken volgehouden.
De smerigste baan had ik in Australië. Ik heb daar een tijdje gewerkt in een slachterij, en moest daar het nog warme vlees inpakken. En aan het eind van de dag alle ingewanden van de vloeren rapen Die geur zal ik nooit vergeten. Overigens viel het werk verder wel mee, het hele gebouw is gekoeld en dat is niet onprettig in het Northern Territory.
pi_46490890
Arbeiders
Werken is voor arbeiders
pi_46490931
Aan de lopende band dozen met tuinverlichting inpakken .

* Doos *
* adapter erin *
* Doos *
* adapter erin *
* Doos *
* adapter erin *

20 minuten later, andere serie.

* Doos *
* Lampenkap erin *
* Doos *
* Lampenkap erin *

Maar ja, ik was 14 en zat in chronische geldnood