-Orderpicker, echt wat een werk. In het begin was het nog wel "leuk" omdat je dan op zo`n ding mag rond scheuren, als je dat eenmaal onder de knie hebt is daar ook geen reet meer aan. Wel nog een paar dozen kaas e.d. kapot gereden
![]()
. Meeste zullen wel weten wat het inhoud, je krijgt een lijst. Print zelf een stickertje uit en laad weer nieuwe containers op je wagentje. Dan mag je het magazijn/koelcel/vriescel in om de producten te halen. Was nog redelijk zwaar werk en er werden lijsten opgehangen met wie wat en hoeveel heeft gedaan die dag
![]()
. De mensen die er werkten waren ook niet zo bijster snugger, sommige werkten er al aardig wat jaartjes terwijl ze dat niet van plan waren... 2.5 maand volgehouden, het hielp ook niet mee dat ik iedere dag 45 min op mijn fietsje heen en terug moest.
-Inpakker, bij een of ander bedrijf wat kabel goten, stoppen kasten enzo maakten. Eerst die shizzle gaan halen in het magazijn. Dan alles verdelen over dozen en dan op een pallet stapelen. Kwam daar eigenlijk om zooi in te pakken maar heb de helft van de tijd gewoon orders mogen verzamelen. Heb nog een paar dagen extra gemaakt omdat ze dat vroegen maar na zo`n 1.5 week was ik daar weg, was toch klaar dus dat kwam mooi uit.
-Productie werk bij een bundel bedrijf, je staat aan een lopende band (meestal zo). Een kerel voert de tijdschriften in, ik mocht ze dan gaan verdelen in stapeltjes van 5, om en om. En dan dat je er 25 hebt. De kerel na mij deed ze in een doos en die daarna mocht er een stickertje opplakken en op een pallet zetten
![]()
. In de pauze kon je het ook zelf uitzoeken, een kantine was er niet dus kon je lekker buiten gaan zitten. Laatste paar uur die dag heb ik folders gevouwen. Na 1 dag hield ik het daar voor gezien. Mijn handen waren ook helemaal naar de klote van het schrapen over die lopende band, vooral fijn als je al eczeem hebt en ze daar geen handschoenen hebben
![]()
.
-DHL, er werd mij gevraagd of ik een middagje wilde invallen. Dacht al dat het niks zou zijn maar goed toch maar gegaan. Hele lange lopende band, komen allerlei zwaren dozen met schroeven of andere troep via verschillende goten naar beneden. Je moet dus hele tijd heen en weer lopen met drie andere sjappies om die dozen af te voeren in de bijbehorende container. Aangezien het voor 1 middagje was was wel te doen maar wel zwaar werk. Achteraf wel goed verdiend, 10e p/u.
-TPG/TNT post, paar maanden lang iedere avond tot middernacht bij die machines gestaan. Beetje zelfde principe als bij DHL behalve dat dit brieven zijn en geen grote dozen. Hier heb je dus ook een lange rij waar aan weerskanten iemand staat, er komen dan overal brieven uit aan waarna er een lampje gaat branden als zo`n geul vol is en dan mag je het in een doos doen en op een kar zetten. Je loopt dus de hele tijd op een neer als een idioot om die brieven zo snel mogelijk af te voeren. Ook leuke collega`s, bestaande uit voornamelijk huisvrouwen... Er werd mij ook meerdere malen door degene gevraagd die mij had "ingewerkt" waarom ik er nog steeds was
![]()
. Heb hier ook nog wat andere dingen gedaan zoals bundels sorteren. Allemaal even geestdodend. Enigste reden dat ik hier nog relatief lang heb gewerkt was omdat het wel lekker verdiende en het niet zo`n zwaar werk was.
-Telefonisch verkoop medewerker,had niet verwacht dat ik dit zo erg zou vinden maar damn. Hele dag binnen zitten achter een bureau, telefoneren en vragen of de klant graag wat pc troep wil kopen. Vervolgens moet je, als de klant wat wilt, in een systeem van een paar duizend producten de juiste opzoeken wat niet lukt aangezien bv een agp videokaart niet te vinden is op AGP. Je moet dan precies het type nr uit je hoofd weten. Dat gaat nogal lastig als je er net een halve dag werkt. Ik ben daar nauwelijks ingewerkt en voor de rest werd je er ook redelijk aan je lot overgelaten. Hele dag met 3 andere sjappies op kantoor zitten is niks voor mij en al helemaal niet net doen alsof de persoon aan de telefoon een goede vriend van je is. Het was heel belangrijk dat je enthousiast klonk
![]()
en vooral zo veel mogelijk doorvragen. Wilde de klant niks, vragen waarom niet, misschien kon ik daar iets aan doen dan, enz blablabla. 2.5 dag gedaan, toen wilde ze me een contract aanbieden voor 6 maanden maar kwam de aap uit de mouw dat het niks voor mij was.
[ Bericht 1% gewijzigd door Semargofni op 15-02-2007 11:12:25 ]