Geen idee. Ik zag 'm ooit staan op een site vol quotes en hij is me bijgebleven. Ik beschouw mezelf dan ook als een dromerquote:Op zondag 17 april 2005 23:37 schreef Sokolsky het volgende:
Even volledig offtopic: die signature van jou, "You see things; and you say, "Why?" But I dream things that never were; and I say, "Why not?""
Volgens mij wordt deze tekst ook uitgesproken in een een of ander pop/rocknummer. Maar welke ook alweer?
quote:Op zondag 17 april 2005 23:32 schreef SaintOfKillers het volgende:
Vorige topic: Welke film heb jij vandaag/pas gezien? Deel LXIV
Hier kun je vertellen welke films je onlangs hebt gezien...
Hier kun je plaatjes uit die films plaatsen...
Hier kun je vermelden wat je van die films vond...
Hier!
Gevonden... aan het eind van HIStory van Michael Jackson komt 'ie voor. Ik wist dat ik 't ergens gehoord had.quote:Op zondag 17 april 2005 23:50 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Geen idee. Ik zag 'm ooit staan op een site vol quotes en hij is me bijgebleven. Ik beschouw mezelf dan ook als een dromer.
Ah. Kans is klein dat ik het daar had gehoord.quote:Op maandag 18 april 2005 08:32 schreef Sokolsky het volgende:
[..]
Gevonden... aan het eind van HIStory van Michael Jackson komt 'ie voor. Ik wist dat ik 't ergens gehoord had.
Er zijn trouwens twee verschillende versies van deze film. De cinema versie moest men veranderen om het iets geschikter te maken voor het grote publiek.quote:Op maandag 18 april 2005 09:09 schreef slindenau het volgende:
Gisteren The Butterfly Effect gezien.
Erg mooie film, vooral als je er achterkomt wat die black outs zijn...even een "wow" moment. Het eind was na een tijdje wel te verwachten, maar ik vond het erg jammer dat het zo af moest lopen. Je gaat dan toch denken "what if...".
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Computer, technologie en games nieuws - RSS feed :)
deze ligt bijna bovenop mijn stapel inmiddels.quote:Op zondag 17 april 2005 23:46 schreef SaintOfKillers het volgende:
La Règle du Jeu
En ook deze wilde al heel lang zien. En ook deze viel me erg goed mee, al vond ik 'm niet zo goed als La Salaire de la Peur (de films hebben verder niets met mekaar te maken). Een hoopje snobs hebben een feestje en iedereen doet het met iedereen. Het loopt uiteindelijk slecht af. Het tijdloze meesterwerk dat velen hier in zien, kon ik zelf nog niet ontwaren, maar ik krijg wel de indruk dat ik bij een 2de kijkbeurt dingen zou ontdekken die ik nu nog niet doorhad.
quote:Op maandag 18 april 2005 12:13 schreef LSDsmurf het volgende:
[..]
Er zijn trouwens twee verschillende versies van deze film. De cinema versie moest men veranderen om het iets geschikter te maken voor het grote publiek.Hmm, toch de DVD maar eens kopen...zodra de 2 disc betaalbaar isSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt..
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik vond het einde wel grappig, maar ik had wel een beetje dezelfde gedachten. De sfeer werd onverwacht donker en als de film ook snoeihard was gestopt dan had dat denk ik een grotere impact op de kijker gehad. Anderzijds is met het einde wel een mooi circkeltje gemaakt, van komisch naar snoeihard naar komisch. Constant word je op het verkeerde been gezet en dat is toch ook wel weer erg tof. Dus ik reken de film niet echt hard af op de laatste 5 minuten.quote:Op maandag 18 april 2005 14:16 schreef Lonewolf2003 het volgende:
Jigureul jikyeora! (Save the Green Planet!) (2003)
Dit is een film die ik moeilijk kan reviewen zonder te spoilen, dus als je de film nog wil zien, kan ik alleen maar zeggen dat het echt een aanrader is.
De film begint als een soort komedie over iemand die in aliens gelooft en daarom de baas van een bedrijf kidnapt. Maar langzaam aan veranderd de film toch steeds meer in een serieus drama over hoe iemand steeds meer de greep op de realiteit verliest. Dit is op zich jammer omdat de luchtigheid van het begin verdwijnt. Maar zorgt er ook voor dat de film wat echte diepgang krijgt en meer wordt dan een komedie. Jammer genoeg verpesten de laaste 5 minuten de film dan weer helemaal. Hierdoor worden de diepgang en intelligentie van de film weer totaal ongedaan gemaakt. En veranderd de film weer in scifi komedie.
Verder zit de film heel goed en orgineel in elkaar. Is het acteerwerk top. Daar is niet veel op aan te merken.
cijfer:
de film zonder de laatste 5 min. 9-
de film zoals die is : 7.5
Trouwens de film is echt een aanrader voor de mensen uit Truth.
quote:Op maandag 18 april 2005 14:09 schreef slindenau het volgende:
Hmm, toch de DVD maar eens kopen...zodra de 2 disc betaalbaar is.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Computer, technologie en games nieuws - RSS feed :)
dat vind ik echt een goede film!quote:Op maandag 18 april 2005 18:20 schreef danni het volgende:
The Butterfly Effect
(van het weekend gezien)
Niet slecht. Leuk gedaan.
Gast heeft sinds z,n jeugd last van blackouts. poef, hij is weer bij kennis
maar weet niet meer wat er de afgelopen 15 minuten is gebeurd.
Hij komt erachter dat hij middels z,n dagboek terrug kan gaan in de tijd en oude
voorbije situaties kan beinvloeden. Hetzij dat ie er ook achterkomt dat zijn doen
grote consequenties heeft voor alles eromheen. De mensen, het verloop incl.
waar hij later in z,n leven belandt. Het gaat nog maar net goed []SPOILER[]
quote:Op maandag 18 april 2005 19:30 schreef Wepeel2 het volgende:
Eraserhead
Ik zag de titel hier weer voorbij komen en bedacht : hey die moet ik ook nog zien. En zo juist dus gedaan.
Ik vond er geen hol aan. Het is alsof je een literaire roman leest waarbij je je verbaasd over de prachtige volzinnen, maar na een 100 bladzijdes interesseert het je eigenlijk niet meer hoe het verhaal verder gaat. In dit geval was ik er na 3 kwartier wel klaar mee. Soms is de 'weirdness' van de film wel aanstekelijk, maar nee, geef mij dan maar liever nog een keer Blue Velvet..
5
Ik vond "the butterfly effect" en "leprechaun 6" nog leuker dan "manchurian candidate" (quote:Op maandag 18 april 2005 19:57 schreef mrkanarie het volgende:
[..]
dat vind ik echt een goede film!heb hem zelf op dvd.
[offtopic]quote:Op zondag 17 april 2005 23:50 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Geen idee. Ik zag 'm ooit staan op een site vol quotes en hij is me bijgebleven. Ik beschouw mezelf dan ook als een dromer.
Leuke popcornfilm, niet meer, niet minder.quote:Op maandag 18 april 2005 22:23 schreef mrkanarie het volgende:
net op sbs6 The Timemachnine (2002) gezien, het idee van tijdreizen is en blijft leuk, daarom wordt het ook veel gebruikt, maar in deze film is het slecht uitgewerkt, veel fouten...
heb hem tot mijn eigen verbazing tog nog tot het einde afgezien...
http://www.imdb.com/title/tt0268695/
quote:Lonewolf2003 vond:
Le Coup de Berger (1956)
Jacques Rivette's filmpje is de langste van deze verzameling korte films en één van de gewonere. Het gaat over een vrouw die met haar buitenechtelijke vriend het verkrijgen van een bontjas voor haar man aannemelijk probeert te maken. Het ziet er allemaal hartstikke mooi uit en een verteller geeft commentaar over hoe alles lijkt op een schaakspel. Het zit allemaal leuk in elkaar maar doordat het niet erg realistisch is liet het me persoonlijk een beetje koud. Begrijp me niet verkeerd, want ik vond het wel een heel goede film en ik wil zeker wel wat meer van Rivette zien.
cijfer: 7.5
quote:Hare vond:
Le chant du styrene
Ik was hier wel benieuwd naar omdat Resnais zo bekend is maar dit is gewoon een voorlichtingsfilmpje over plastic. Ok, de cinematografie is prachtig maar ik begrijp toch niet echt wat de bedoeling hiervan moet zijn.
quote:Timo20 vond:
L'Amour Existe
Een man vertelt bij supermooie beeldenover zijn jeugd en dat de arbeiders het niet goed hebben en in een shot was er ook nog een
heel mooi meisje
.
Ik weet niet echt of ik het helemaal begrepen hebmaar ik vond het wel mooi en de muziek was ook echt
maar als je van eens iets anders houdt is dit wel een aanrader.
.
MDB Cijfer: 7,6/10
Mijn Cijfer: 7,6/10
quote:Zeitgeist vond:
Le Laboratoire De L'Angoisse
Wel coole movie over een schoonmaker die indruk probeert te maken door zuur over zijn hand te gooienik wou hem eigenlijk nog een keer kijken want de spoofs vond ik wel tof maar dat wouden de anderen niet.
Dat was het volgens mij...
Nou. Daarna ging het dus allemaal fout. Ik geloof dat het kwam doordat de dropjes opwaren maar ineens begon iedereen aan elkaars haren te trekken enzo. Jammer maar helaas. De laatste filmpjes heb ik dus helemaal alleen gekeken.quote:
dan heb je een teleurstelling gemistquote:Op maandag 18 april 2005 23:16 schreef Wepeel2 het volgende:
Ik wist niet dat The Timemachine op tv was. Ik had hem wel willen zien. Het origineel vond ik erg amusant.
Ik kan het je niet aanraden hoorquote:Op dinsdag 19 april 2005 08:22 schreef hornage het volgende:
klinkt gezellig Sai, mag ik ook eens meedoen?
Deze zag ik 2 dagen terug. Een absolute aanrader.quote:Op dinsdag 19 april 2005 13:24 schreef ToXiCitY het volgende:
Eternal Sunshine of the Spotless Mind (2004)
Veel over gehoord, veel over gelezen, en eindelijk een keer de moeite gedaan om hem te zien. Werkelijk een schitterende film, voornamelijk ook door zijn originaliteit; iets wat ik graag mag zien in een film.
Ik heb deze ook 'gevonden'. Jammer dat ik kennelijk meteen weer een van de mindere delen heb, maar ik ben wel benieuwd geworden door je reviews. Ik zal mijn mening hier binnenkort posten.quote:Op dinsdag 19 april 2005 09:38 schreef Gorro het volgende:
Kozure Ôkami: Meifumando (Lone Wolf and Cub: Baby Cart in the Land of Demons) (Kenji Misumi, 1973)
Dit vijfde deel in de Lone Wolf and Cub serie begint erg goed. Vijf krijgers offeren zich op voor hun clan om zodoende Ogami de informatie te verschaffen voor z'n volgende opdracht. Een originele vondst die er voor zorgt dat de informatie gedoseerd geleverd kan worden. Daarna zakt de film wat in. Opvallend is wel dat Daigoro voor het eerst een redelijk groot subplot krijgt, wat verder niet al te veel toevoegd. Mede door deze dingen is dit de minste van de series, maar door met name ook het spectaculaire eindgevecht waar weer niet bezuinigd is op de liters bloed is ook dit weer een erg toffe samurai-film. ***½
quote:Op dinsdag 19 april 2005 00:37 schreef Sai het volgende:
Lonewolf2003 vond:
Le Coup de Berger (1956)
Jacques Rivette's filmpje is de langste van deze verzameling korte films en één van de gewonere. Het gaat over een vrouw die met haar buitenechtelijke vriend het verkrijgen van een bontjas voor haar man aannemelijk probeert te maken. Het ziet er allemaal hartstikke mooi uit en een verteller geeft commentaar over hoe alles lijkt op een schaakspel. Het zit allemaal leuk in elkaar maar doordat het niet erg realistisch is liet het me persoonlijk een beetje koud. Begrijp me niet verkeerd, want ik vond het wel een heel goede film en ik wil zeker wel wat meer van Rivette zien.
cijfer: 7.5
Wat wil je zonder dropjesquote:Op dinsdag 19 april 2005 18:09 schreef Lonewolf2003 het volgende:
[..]![]()
![]()
![]()
![]()
Moet toch minder drinken, want ik herinner me er weer helemaal niets meer van. Behalve dan dat Hare erg irritant bezig was op het einde.![]()
Harvey vriendjes neem ik aan ..quote:Op dinsdag 19 april 2005 19:52 schreef Wepeel2 het volgende:
Ik vind het toch wel schattig hoor hoe Sai zich vermaakt met z'n denkbeeldige vriendjes.
quote:Op dinsdag 19 april 2005 20:49 schreef fractalis het volgende:
Adaptation (Jonze, 2002)
Heb eigenlijk niet veel zin om hier een heel verhaal over te schrijven. Op zich weer een erg origineel verhaal van Kaufman, dat op net zo originele wijze in beeld gebracht wordt door voormalig video-clip regisseur Spike Jonze. Toch kreeg ik gedurende film steeds meer het gevoel dat er iets miste. Tegen het eind ging het eigenlijk nergens meer over en begon het scenario aan alle kanten te rommelen (die scene met de drugs en later in het moeras), waardoor ik behoorlijk mijn interesse begon te verliezen. Al met al een aardige film met prima acteurs, leuke achterliggende thema's (al had het allemaal wel wat subtieler gemogen...), maar het daadwerkelijke script van de film leek haast net zo'n warboel als dat van Charlie "Cage" Kaufman... **1/2
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dat is nou juist het mooie van deze film. Het verhaal in het verhaal, maar toch nog iets anders dan dat. Zeer gaaf bedacht vond ik het!
The Choices we make, not the chances we take, determine our destiny.
Dat heb ik alleen bij jou hoorquote:Op dinsdag 19 april 2005 19:59 schreef kinky_queen het volgende:
Klopt het Sai, dat Hare handtastelijk word na een paar biertjes?
[afbeelding]
quote:Op dinsdag 19 april 2005 21:02 schreef Hare het volgende:
[..]
Dat van die broer vermoedde ik inderdaad al hare. Zoals ik al zei, ik vond het allemaal best origineel maar ik vond die wending gewoon wat gekunsteld. Als ik mijn verhaal hierboven zo eens teruglees kom ik toch wat negatiever over dan ik bedoeld had. Vond het echt wel een vermakelijke film maar echt raken deed het mij niet (wellicht mede doordat ik daarvoor ballad of a soldier had gekeken en er al een zware dag op had zitten...). Bij Being John Malcovich en ESOTSM was dit daarentegen wel het geval.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dat is nou juist het mooie van deze film. Het verhaal in het verhaal, maar toch nog iets anders dan dat. Zeer gaaf bedacht vond ik het!Reprogram. Restructure. Resistance is futile. You will be assimilated.
Nee, qua geraakt worden is dit idd denk ik de minste Kaufman.quote:Op dinsdag 19 april 2005 21:41 schreef fractalis het volgende:
[..]
Dat van die broer vermoedde ik inderdaad al hare. Zoals ik al zei, ik vond het allemaal best origineel maar ik vond die wending gewoon wat gekunsteld. Als ik mijn verhaal hierboven zo eens teruglees kom ik toch wat negatiever over dan ik bedoeld had. Vond het echt wel een vermakelijke film maar echt raken deed het mij niet (wellicht mede doordat ik daarvoor ballad of a soldier had gekeken en er al een zware dag op had zitten...). Bij Being John Malcovich en ESOTSM was dit daarentegen wel het geval.
En toch maar een 7,8?quote:Op dinsdag 19 april 2005 22:42 schreef Timo20 het volgende:
Dai-bosatsu tôge (The Sword Of Doom)
Ik vond t een prachtige film. Heel mooi en rustig gefilmd, alhoewel t tegen t einde wat sneller ging. Mooi camerawerk en erg sterk acteerwerk. Zoals al eerder door Hare werd gezegd: de cinematografie is werkelijk om van te smullen, net als de choreografie van de vechtscenes. Het verhaal is opzich wel aardig maar niet echt speciaal, in t midden van de film zakt t geheel wat in, om vervolgens wel erg sterk te eindigen.
Al met al een aanrader die ik zeker nog vaker zal kijken
IMDB Cijfer: 8,0/10
Mijn Cijfer: 7,8/10
Ik vind het altijd fijn dat er nog films worden gemaakt waar normen en waarden van het gezin centraal staan.quote:Op dinsdag 19 april 2005 23:44 schreef SaintOfKillers het volgende:
Ik heb vanavond naar Visitor Q gekeken en ik vond het een erg mooie film voor het hele gezin. Het gaat over een familie die een beetje uit mekaar aan het vallen is en waarbij de leden nu terug naar elkaar toe willen groeien. Een erg ontroerende scene was die ene waarin de mama de papa helpt wanneer hij met z'n lul klem zit in een lijk. Dat was erg mooi, ja. En die andere met die buitensporig lacterende vrouw en die paraplu, die gaat ook recht door het hart. En toen de dochter klaagde dat haar vader veel te snel klaarkwam, tja, dan kan je wel begrijpen dat ik werkelijk zat te snotteren. Echt een schone film.
Bad Boy omdat ik voor ik naar de sneak ging niets te doen had en omdat Elizabeth Hurley erin mee speelde dacht ik, och, dat kan geen straf zijnquote:Op woensdag 20 april 2005 10:45 schreef Hare het volgende:
ff vraagje aan Gorro:
Hoezo begin je in hemelsnaam met films als de laatste twee in je laatste reviewtje? Je weet toch al wel dat ze redelijk bagger zijn. En het is niet dat je daarvan houdt ofzo, je toch wel een liefhebber bent van goede film. Wil je echt gewoon elke film gezien hebben?
Maar je had in de tijd dat je Bad Boy keek natuurlijk ook een goede film kunnen kijkenquote:Op woensdag 20 april 2005 12:22 schreef Gorro het volgende:
[..]
Bad Boy omdat ik voor ik naar de sneak ging niets te doen had en omdat Elizabeth Hurley erin mee speelde dacht ik, och, dat kan geen straf zijnen Boogeyman was dus de sneak.
Nee, want ik had maar een uur en goede films in meerdere delen kijken is not done.quote:Op woensdag 20 april 2005 12:53 schreef Hare het volgende:
[..]
Maar je had in de tijd dat je Bad Boy keek natuurlijk ook een goede film kunnen kijken
True, truequote:Op woensdag 20 april 2005 13:04 schreef Gorro het volgende:
[..]
Nee, want ik had maar een uur en goede films in meerdere delen kijken is not done.
ja ik zeg toch ook niet dat t een geweldige film is of de beste film die ik ooit heb gezienquote:
Maar is een goede short-movie geen optie dan ..quote:Op woensdag 20 april 2005 13:04 schreef Gorro het volgende:
[..]
Nee, want ik had maar een uur en goede films in meerdere delen kijken is not done.
Als ik die gehad had wel natuurlijk...quote:Op woensdag 20 april 2005 23:06 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
Maar is een goede short-movie geen optie dan ..
6 juniquote:Op donderdag 21 april 2005 01:11 schreef Dawnbreaker het volgende:
wanneer komt sin city nou hier in de bios?
mmm moet ik hem toch maar is gaan kijken dan ...quote:Op donderdag 21 april 2005 18:48 schreef Kolkus het volgende:
Saló
http://www.imdb.com/title/tt0073650/
Bepaald niet een film om zo maar op te zetten![]()
Ik ben blij hem gezien te hebben, maar zal dit niet snel nog een keer doen.
De film is walgelijk, gruwelijk, beklemmend, maar toch ook wel intrigerend.
In je eentje kijken, je voorbereiden op wat gaat komen en je hebt een film gezien die je niet licht zult vergeten.
Of dit positief of negatief bedoelt is, kan ik moeilijk zeggen.....
En de goede man leefde daarna nog?quote:[b]Op vrijdag 22 april 2005 23:01 schreef kinky_queen het volgende:
De goede man heeft schijt aan rood licht waar hij ongeveer een x of 14 doorheen rijd, voetgangers moeten aan de kant springen en auto's hebben niet eens de kans om te claxoneren
![]()
Een legendarisch filmpje
Juistem, vergeef me mijn luiheid, passieve comsumptie is nu eenmaal dikwijls aanlokkelijker dan actieve...quote:
Ik had nooit durven dromen dat KQ nog eens een film hier zou plaatsen die ik meteen in de download heb geplaatstquote:Op vrijdag 22 april 2005 23:01 schreef kinky_queen het volgende:
C'ETAIT UN RENDEZ-VOUS
[afbeelding]
WOOOHOOOO!!!!!!!!!!!!!!!!
Ja Hare, nu ben je echt het haasje.quote:Op vrijdag 22 april 2005 23:57 schreef Hare het volgende:
[..]
Ik had nooit durven dromen dat KQ nog eens een film hier zou plaatsen die ik meteen in de download heb geplaatst
Tjeempie, en pasen is nog wel geweestquote:Op zaterdag 23 april 2005 00:27 schreef Wepeel2 het volgende:
[..]
Ja Hare, nu ben je echt het haasje.![]()
![]()
quote:Op zaterdag 23 april 2005 00:27 schreef Wepeel2 het volgende:
[Rest alleen nog de vraag of de euthenasiewetgeving dusdanig opgerekt moet worden dat ook kansloos en opgegeven actrices als Nadja Hüpscher er voor in aanmerking komen.
quote:SPOILER! SPOILER! SPOILER! SPOILER! SPOILER! SPOILER! SPOILER! SPOILER!![]()
'
![]()
![]()
SPOILER! SPOILER! SPOILER! SPOILER! SPOILER! SPOILER! SPOILER! SPOILER!
Ik geloof dat alleen in YING XIONG WEI LEI nog meer kogels door de lucht gaan maar die heeft dan ook het recordquote:Op zaterdag 23 april 2005 09:16 schreef Gorro het volgende:
(#986) Die xue jie tou (Bullet in the Head) (John Woo, 1990)
...een mooi decor voor een kogelfestijn...
Je hebt hier ook een motor-variant van, die er nog levensgevaarlijker uitziet, van een man die in de ochtendgloren door Stockholm crosst.quote:Op vrijdag 22 april 2005 23:01 schreef kinky_queen het volgende:
C'ETAIT UN RENDEZ-VOUS
[afbeelding]
WOOOHOOOO!!!!!!!!!!!!!!!!
[afbeelding]
Ik heb deze film geloof ik een jaar geleden gezien. En ik herinner me er nog maar vrij weinig van.quote:Op zaterdag 23 april 2005 14:44 schreef Lonewolf2003 het volgende:
Jitsuroku Andô Noboru kyôdô-den: Rekka (Deadly Outlaw: Rekka) (2002)
mmm ik had dus in eMule gezocht naar die Rendevous film .. in de filename staat ..Getaway in Stockholm inspiration . .dus ik dacht he .. daar google ik fftjes op ... blijkt dat er een hele reeks vanquote:Op zaterdag 23 april 2005 11:59 schreef Kolkus het volgende:
[..]
Je hebt hier ook een motor-variant van, die er nog levensgevaarlijker uitziet, van een man die in de ochtendgloren door Stockholm crosst.
Helaas weet ik niet de naam uit mijn hoofd, maar daar moet wel achter te komen zijn.
Dus het is gewoon een Italiaanse onderbroek film.quote:Op zaterdag 23 april 2005 17:00 schreef kinky_queen het volgende:
ORGASMO NERO
Soms is het een nadeel als je weinig info weet over een film voordat je hem kijkt. Ik d8 altijd dat dit een porno/horror was maar het is gewoon een soft erotische film.
tering.
van mij krijgt hij dubbel en dwars een 10quote:What began as a documentary about a rookie fire fighter in New York City, became something vastly different on the morning of September 11th. Thousands would die in New York, Washington, D.C. and Pennsylvania in the worst terrorist attack ever. As the entire world watched news coverage of the attacks, heroic members of the FDNY and NYPD went into the World Trade Center to save lives. No one has ever seen what happened inside the towers (now known as Ground Zero)... until now.
Like the rest of my fellow Americans, my patriotism grew considerably following 9/11. I sat down and watched this two hour documentary, never looking away from the television. What I saw was saddening and tragic, but also encouraging. To see such bravery in the face of evil leaves an impression. CBS, which aired this documentary, handled it with the upmost taste. Footage that would surely offend people was not shown. However, strong language from the fire fighters remains. I think it was wise to leave the language unedited. It adds to the power of the event.
Americans everywhere should see this excellent piece of work. As should anyone whose memory on 9/11 begins to slip. May we all never forget. Thumbs up for this documentary and God Bless America!
Deze dus.quote:
Mocht het zo zijn dat Oswald echt JFK heeft vermoord is het best in te denken dat ie misschien door het zien van deze film de knoop heeft doorgehakt. Best een speciale gedachte.quote:It's interesting to note that it was filmed years before the Kennedy assassination, but there are many similarities between the Sinatra character and Lee Harvey Oswald.
Katja straalde nooit meer sex uit in een rol dan in die film.quote:Op zaterdag 23 april 2005 14:47 schreef kinky_queen het volgende:
INTERVIEW
Verbazingwekkend boeiende film van Theo van Gogh over een Nederlandse filmster die geinterviewd word door een journalist waarin zich al snel een kat en muis spelletje ontwikkeld.
En ja, het de tieten van Katja Schuurman zijn een interessant onderwerp
![]()
[afbeelding]
Ik dus wel en ik zoek hem al een tijd, maar iedereen schijnt hem opeens te kunnen vinden behalve ik.quote:Op zaterdag 23 april 2005 21:38 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Deze dus.
Ik had geen flauw idee waarover het eigenlijk ging, ik had er dan ook nog nooit van gehoord
Zelfs Nadja Hupscher goed? Brrrr. Een vrouw van 34 die een kind van 18 moet spelen en niet verder komt dan wat slecht articulerend gebrabbel. Echt een grote smet op de film, hoewel het ook wel een ongelooflijk stomme casting is.quote:Op zaterdag 23 april 2005 16:30 schreef SaintOfKillers het volgende:
Simon
Tja. Erg goede film. Erg, erg goed dus. Tja. Goed. Vooral het begin, het midden en het einde. Goed.
Daar mag ik geen commentaar op geven.quote:Op zaterdag 23 april 2005 23:26 schreef Wepeel2 het volgende:
Ik dus wel en ik zoek hem al een tijd, maar iedereen schijnt hem opeens te kunnen vinden behalve ik.
Het stoorde me niet.quote:Op zaterdag 23 april 2005 23:26 schreef Wepeel2 het volgende:
Zelfs Nadja Hupscher goed? Brrrr. Een vrouw van 34 die een kind van 18 moet spelen en niet verder komt dan wat slecht articulerend gebrabbel. Echt een grote smet op de film, hoewel het ook wel een ongelooflijk stomme casting is.
Nee dat weet ik. Maar het is zo fijn om af en toe eens lekker te zeuren.quote:Op zaterdag 23 april 2005 23:35 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Daar mag ik geen commentaar op geven.
Die film is dus al in de bioscoop geweest, en nu zitten al die downloaders achter de feiten aan.quote:Op zaterdag 23 april 2005 23:26 schreef Wepeel2 het volgende:
[..]
Ik dus wel en ik zoek hem al een tijd, maar iedereen schijnt hem opeens te kunnen vinden behalve ik.
Geestig .. QUE!? .. ik moest huilen van ellendequote:Op zondag 24 april 2005 01:19 schreef kinky_queen het volgende:
WHITE CHICKS
In z'n afgrijselijkheid nog wel geestig...
[afbeelding]
Toevallig gespeeld door ene R. Lubbers?quote:Op zondag 24 april 2005 14:57 schreef kinky_queen het volgende:
ALL'ONOREVOLE PIACCIONO LE DONNE (NONOSTANTE LE APPARENZE... E PURCHE LA NAZIONE NON LO SAPPIA)
THE EROTICIST
Verhaaltje gaat over een senator die niet van damesbillen kan afblijven en daar professionele hulp voor zoekt
Die ga ik vanavond kijken.quote:Op zondag 24 april 2005 18:56 schreef Sokolsky het volgende:
Heb je Aguirre, der Zorn Gottes wel eens gezien Kolkus?
De film volgt dus eigenlijk voor een kleine 2 uur Izo die moordend en slachtend rond rent, terwijl hij niet gebonden lijkt door de wetten van tijd en ruimte. Terwijl dit gebeurt vinden er af en toe filosofische discussie's plaats, waarvan de grote vraag natuurlijk is waarom doet Izo wat hij doet?quote:May 1865, Izo Takada was manipulated by Hanpeita Takechi, leader of Tosa Clan, and assassinated many governors who served under the Shogunate. People feared him as a terrorist and called him ‘Killer Izo’. Izo meet his end at 28 years old when he was captured and sentenced to death. Dit is voorgeschiedenis die je niet mee krijgt in de film, en de film begint pas als hij aan het kruis ter dood veroordeelt is -Lonewolf2003 However, Izo’s hatred and rage for authority did not die. His soul traveled through time and space, and his body transformed into an ultimate Killing Machine. Now, in a society completely incomprehensible to Izo, in a new world controlled by the people who have power, who will his hate-filled sword cut?
Ik begin er zelf aan te twijfelenquote:Op zondag 24 april 2005 15:43 schreef Hare het volgende:
Echt hoor Kinky, gaat het allemaal nog wel goed met je?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.De film had wat korter gekund, met name de scenes met de gitaarspeler hadden soms wat ingekort kunnen worden. Maar over het geheel genomen is het een bijzondere film die zeker de moeite waard is.
8xenofoob, misantroop, antiloop, limonadesiroop.
Vond niet dat gevaarlijk uitzien eerlijk gezed .. maar het geluid is wel heerlijk.quote:Op maandag 25 april 2005 23:56 schreef Hare het volgende:
C'était un rendez-vous
Moest hem toch ook even zien.
Zeer gaaf filmpje. Echt niet normaal wat die gast doet en het nog allemaal overleefd. Leuk om gezien te hebben! Wat een held trouwens zeg die die wagen rijdt! Niet normaal!
Nouja, door rood rijen lijkt me toch echt niet altijd zo goed gaanquote:Op dinsdag 26 april 2005 20:37 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
Vond niet dat gevaarlijk uitzien eerlijk gezed .. maar het geluid is wel heerlijk.
Dat is waar , maar het is wel een moment van de dag dat er nagenoeg niets op de weg is behalve een stel duiven.quote:Op dinsdag 26 april 2005 20:39 schreef Hare het volgende:
[..]
Nouja, door rood rijen lijkt me toch echt niet altijd zo goed gaan
Nog nooit inquote:Op dinsdag 26 april 2005 19:17 schreef fratsman het volgende:
Al maak je me niet wijs dat een wereldstad als Parijs er ZO uitziet op een zonnige dag.
quote:
Ik heb er ooit een stukje over gelezen in de DVD-Valley.quote:Op dinsdag 26 april 2005 20:00 schreef kinky_queen het volgende:
MONDO TRASHO
Eindelijk het regiedebuut van John 'The Pope Of Trash' Waters gezien en het is een leuke zw met ontzettend weinig dialoog een dun verhaaltje wat pas opvalt als je goed oplet want het lijkt een aaneenschakeling van 'losse' scenes.
Oh ja....
[afbeelding] Divine [afbeelding]
[afbeelding]
Je heb eerst deel 2 en 3 gekeken en omdat 2 betere sfx heeft vind je die beter dan het origineel?quote:Op dinsdag 26 april 2005 22:27 schreef slindenau het volgende:
The Terminator
Na het zien van T2 en T3 ben ik wel tevreden met het begin van het verhaal, nu weet ik hoe alles zit.
Wat ik wel jammer vind is dat Arnold in de volgende films opeens "de beschermer" is, en in de eerste film de bad guy.
Verder vielen de effecten me ook erg tegen, waardoor ik T2 de beste uit de drie Terminator films vind.
Maar los van de sequels is het verhaal erg goed,
daarom een 8/10
De kijkvolgorde is wat onlogisch, maar ik kan me best voorstellen dat als je niet kunt kiezen welke uit de reeks het leukste is dat dan de effecten de doorslag geven.quote:Op dinsdag 26 april 2005 22:37 schreef kinky_queen het volgende:
[..]
Je heb eerst deel 2 en 3 gekeken en omdat 2 betere sfx heeft vind je die beter dan het origineel?
Damn![]()
Nee, ik heb deel 2 het eerst gezien omdat deze op tv kwam toen ik op film-leeftijd was, en daarna deel 3 omdat ik deze eerder op DVD had.quote:Op dinsdag 26 april 2005 22:37 schreef kinky_queen het volgende:
[..]
Je heb eerst deel 2 en 3 gekeken en omdat 2 betere sfx heeft vind je die beter dan het origineel?
Damn![]()
Amenquote:Op dinsdag 26 april 2005 23:12 schreef Dawnbreaker het volgende:
ik heb ze alle 3 chronologisch gezien en vindt 2 ook de beste.
qua verhaal, fotografie, effecten en acteren.
T1 is gewoon goed en culty, T2 is meesterlijk, T3 is leuke sequel
mm oké .. maar ik moet zeggen dat ik behoorlijk onder de indruk was van de verschillende Amélie-locaties.. die draaimolen aan de Sacre-Coeur , het café waar Amélie werkt..quote:Op dinsdag 26 april 2005 20:49 schreef Lambiekje het volgende:
[..].. maar er zit wel een Green-filter over het geheel heen met een lichte airbrush. Dat levert een erge mooie dreamlike wereld op.
idd de foute acteur voor deze filmquote:Op woensdag 27 april 2005 10:45 schreef Gorro het volgende:
The Pacifier (Adam Shankman, 2005)
Om nog maar eens extra te benadrukken dat Vin Diesel de nieuwe Schwarzenegger is vond men het nodig om een variant van Kindergarten Cop te maken. Daarin bewijst Vin Diesel zo mogelijk nog minder komisch talent te bezitten dan de Oostenrijkse Eik. De kinderachtige film heeft een paar leuke momenten, maar deze zijn niet direct te danken aan de capriolen van Diesel. De meeste grappen zijn dan ook te flauw voor woorden. *½
Zo mooi! Het thema wordt zo ontzettend goed uitgewerkt. Het lijkt zo'n ontzettend lekker relaxte leuke film te zijn, maar aan de onderkant kruipt er iets wat er op een gegeven moment als een uitbarsting uitkomt. Zo goed gedaan. Je voelde die hele spanning echt heel goed.quote:"Violence as a way of achieving racial justice is both impractical and immoral. It is impractical because it is a descending spiral ending in destruction for all. The old law of an eye for an eye leaves everybody blind. It is immoral because it seeks to humiliate the opponent rather than win his understanding; it seeks to annihilate rather than to convert. Violence is immoral because it thrives on hatred rather than love. It destroys community and makes brotherhood impossible. It leaves society in monologue rather than dialogue. Violence ends by defeating itself. It creates bitterness in the survivors and brutality in the destroyers."
quote:Op dinsdag 26 april 2005 20:19 schreef Wepeel2 het volgende:
Izo
Geen gemakkelijke film, of misschien ook juist wel. Het is maar net hoe je er naar kijkt. Met het verstand op nul is het gewoon een lekkere slash film, met je verstand aan zit er veel meer achter. Ik kan me in ieder geval voorstellen dat veel mensen totaal niet weten wat ze met deze film aan moeten. Ik heb me er zeer zeker mee vermaakt hoewel ik niet alles begreep. Zoals ik het ongeveer zie:Hier staat een goede review van de film. Waar ik me voor een groot gedeelte wel in kan vinden.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.De film had wat korter gekund, met name de scenes met de gitaarspeler hadden soms wat ingekort kunnen worden. Maar over het geheel genomen is het een bijzondere film die zeker de moeite waard is.
8
Hare, weet niet of je 'm al hebt, maar kan je de Criterion van harte aanbevelen. Dubbelaar boordevol interessante extra's zoals we gewend zijn...quote:Op woensdag 27 april 2005 11:13 schreef Hare het volgende:
Do the RIght Thing
[..]
Zo mooi! Het thema wordt zo ontzettend goed uitgewerkt. Het lijkt zo'n ontzettend lekker relaxte leuke film te zijn, maar aan de onderkant kruipt er iets wat er op een gegeven moment als een uitbarsting uitkomt. Zo goed gedaan. Je voelde die hele spanning echt heel goed.
Prachtige film.
Inderdaad een interessant stuk. Bedankt voor de link.quote:Op woensdag 27 april 2005 11:36 schreef Lonewolf2003 het volgende:
[..]
Hier staat een goede review van de film. Waar ik me voor een groot gedeelte wel in kan vinden.
Wat denk je?quote:Op woensdag 27 april 2005 12:27 schreef fractalis het volgende:
[..]
Hare, weet niet of je 'm al hebt, maar kan je de Criterion van harte aanbevelen. Dubbelaar boordevol interessante extra's zoals we gewend zijn...![]()
Ik heb er maar eentje gezien en die was niet slecht, maar toch ook niet meteen een reden om de 25 anderen te gaan bekijkenquote:Op donderdag 28 april 2005 09:42 schreef Gorro het volgende:
Hier kan ik nog wel even mee vooruit. Nog maar 25
Moeten we dat niet gewoon met al die films van je doenquote:Op donderdag 28 april 2005 19:01 schreef kinky_queen het volgende:
Overslaan en mijden als de pleuris!!
Zoals jij ook heb gedaan met een rondje door Parijs???quote:Op donderdag 28 april 2005 19:13 schreef Hare het volgende:
[..]
Moeten we dat niet gewoon met al die films van je doen![]()
Tja, das de uitzondering die de regel niet bevestigdquote:Op donderdag 28 april 2005 19:15 schreef kinky_queen het volgende:
[..]
Zoals jij ook heb gedaan met een rondje door Parijs???
![]()
En wat ook nog is belachelijk aan deze film is .. aliens die naar onze planeet komen en dat ze dan bang zijn voor water .. welke retart heeft dat bedacht.quote:Op woensdag 27 april 2005 22:10 schreef Berkery het volgende:
Signs
Ik had nog niemand iets positiefs over de film horen zeggen, maar ik was toch benieuwd. Had ik maar geluisterd, wat een crap. Mad Max als dominee-die-van-zijn-geloof-is-gevallen-maar-het-toch-weer-het-licht-ziet,![]()
Ja. Hopelijk kom ik hem binnenkort ergens tegen. Klinkt wel interessant.quote:Op vrijdag 29 april 2005 21:50 schreef kinky_queen het volgende:
Liefhebbers van 'The Twilight Zone' zullen zich aangesproken voelen
[afbeelding]
Zou je niet eens oppassen met dat vette gevreet van je? Da's slecht voor je hartquote:
Griebel hé ... een voldoende voor een draak-van-film .. maar dat moet je natuurlijk helemaal zelf weten.quote:Op zondag 1 mei 2005 13:13 schreef Timo20 het volgende:
Slechtste was The Pacifier met een 5,8/10
op naar de volgende maand
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |