abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 17 april 2005 @ 23:32:45 #1
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_26311027
Vorige topic: Welke film heb jij vandaag/pas gezien? Deel LXIV

Hier kun je vertellen welke films je onlangs hebt gezien...
Hier kun je plaatjes uit die films plaatsen...
Hier kun je vermelden wat je van die films vond...

Hier!
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
  † In Memoriam † zondag 17 april 2005 @ 23:37:30 #2
4571 Sokolsky
Wil eigenlijk geen ondertitel
pi_26311174
Even volledig offtopic: die signature van jou, "You see things; and you say, "Why?" But I dream things that never were; and I say, "Why not?""

Volgens mij wordt deze tekst ook uitgesproken in een een of ander pop/rocknummer. Maar welke ook alweer?
Sheridana +1
  zondag 17 april 2005 @ 23:46:47 #3
67640 SaintOfKillers
pi_26311437
Stacy (Attack of the Schoolgirl Zombies)
Deze zou in sommige kringen een hoog cultgehalte hebben, maar ik vond 'm vooral irritant. OK, er zitten enkele pseudo-leuke vondsten in en hij is soms extreem goor, maar het viel allemaal toch wat tegen. Beetje té opvallend tongue in cheek, voor zover zoiets mogelijk is.

La Salaire de la Peur
Deze wilde ik al een hele tijd zien en hij viel zeker niet tegen. Bijzonder sterke thriller die eigenlijk als enig minpuntje heeft dat de inleiding een beetje lang duurt. Uiteraard mag iedereen geïntroduceerd worden en mag de regisseur daar z'n tijd voor nemen, maar hier duurt het bijna een uur. Maar we gaan niet zeuren, want het is gewoon een erg spannende film met een bevredigend einde. Alles aan de film is eigenlijk goed.

La Règle du Jeu
En ook deze wilde al heel lang zien. En ook deze viel me erg goed mee, al vond ik 'm niet zo goed als La Salaire de la Peur (de films hebben verder niets met mekaar te maken ). Een hoopje snobs hebben een feestje en iedereen doet het met iedereen. Het loopt uiteindelijk slecht af. Het tijdloze meesterwerk dat velen hier in zien, kon ik zelf nog niet ontwaren, maar ik krijg wel de indruk dat ik bij een 2de kijkbeurt dingen zou ontdekken die ik nu nog niet doorhad.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
  zondag 17 april 2005 @ 23:50:52 #4
67640 SaintOfKillers
pi_26311545
quote:
Op zondag 17 april 2005 23:37 schreef Sokolsky het volgende:
Even volledig offtopic: die signature van jou, "You see things; and you say, "Why?" But I dream things that never were; and I say, "Why not?""

Volgens mij wordt deze tekst ook uitgesproken in een een of ander pop/rocknummer. Maar welke ook alweer?
Geen idee. Ik zag 'm ooit staan op een site vol quotes en hij is me bijgebleven. Ik beschouw mezelf dan ook als een dromer .
pi_26311579
Evil Woman. Geclassificeerd als "wel geinig"
  † In Memoriam † zondag 17 april 2005 @ 23:56:05 #6
108371 sinterklaaskapoentje
Wie komt er alle jaren...
pi_26311721
boogy nights, echt een super film
:')
pi_26311859
Donnie Darko, hij viel nogal tegen
pi_26311866
Forgotten

Flexe film...
Geloven is zeker weten dat je het niet weet.
Geloven maakt meer kapot dan je lief is.
Vloeken is aangeleerd...geloven ook.
pi_26311909
The Ring Two, beter dan verwacht na al die negatieve commentaar die ik gelezen had.
  maandag 18 april 2005 @ 00:03:33 #10
21397 LSD
[Snellius]
pi_26311956
gister: One flew over the Cookoo's nest. (oewd)

laatst: white noise (wist niet dat die nog zo nieuw was, kwam 'm gewoon tegen)
saw
Tom and Jerry, the classic collection vol.4
catch you on the flipside
  maandag 18 april 2005 @ 00:24:44 #11
60357 roxxe
Beter een hand in de lucht dan
pi_26312485
Banlieue 13: franse actiefilm van Luc Besson, een soort combo tussen yamakazi en ong bak, vond 'm super
AND HERE HE IS!
HE THINKS THAT HE IS THE MOST IMPORTANT MANIN THE WORLD...ROXXE!!!
pi_26312603
quote:
Op zondag 17 april 2005 23:32 schreef SaintOfKillers het volgende:
Vorige topic: Welke film heb jij vandaag/pas gezien? Deel LXIV

Hier kun je vertellen welke films je onlangs hebt gezien...
Hier kun je plaatjes uit die films plaatsen...
Hier kun je vermelden wat je van die films vond...

Hier!

Valt tegen mbt de reclame erover.
  maandag 18 april 2005 @ 00:32:41 #13
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_26312659
Barry Lyndon (1975)
Kubrick's verfilming van William Makepeace Thackeray's boek The Memoirs of Barry Lyndon, Esq.. Het gaat kortom over het leven en avonturen van een Ierse jongen, die een Engelse Lord wordt in de 18e eeuw.
De film zit hartstikke mooi in elkaar en de hand van de meester is duidelijk zichtbaar. Je hebt echt het idee meegenomen te worden naar het 18e eeuwse Europa, wat ook niet ander kan dan bij iemand die zo perfectionistisch is als Kubrick. Zo zitten er enkele prachtige shots in van het Engelse landschap. De kostuums zijn absoluut schitterend. En ook de muziek sluit er prachtig op aan. Het verhaal zelf wordt m.b.v. een verteller verteld. Dit geeft de film aan de ene kant iets speciaals, omdat het net overkomt alsof je naar een ouderwets verhaal zit te kijken. Alsof je opa je het boek bij je bed voorleest, zeg maar. Maar aan de andere kant wordt het daardoor erg moeilijk om je in en mee te leven met de hoofdpersoon en komt de film zodoende erg kil over. Begrijp me niet verkeerd. Ik heb me niet verveeld. En de film is ondanks dat het een lange zit is (184 min), nooit echt saai te noemen. Maar de meeste tijd (op één moment na) liet het wel en wee van de hoofdpersoon mij koud. Hierdoor is het toch wel Kubrick's minste film.
cijfer: 8.5
  maandag 18 april 2005 @ 00:39:18 #14
46375 Sai
vindt je een kutwijf.
pi_26312772
Ik heb Dog Day Afternoon maar eens in de DVD-speler gestopt en dat blijft een goede film. Dus. 8+.
Verder zag ik zojuist voor het eerst:

The Deer Hunter: het is jammer dat het script in het laatste half uur nogal de weg kwijtraakt en hopeloos over de top gaat, want voor de rest is dit een briljante film. Alle acteurs zijn fenomenaal en er zijn zat scènes die verschrikkelijk indringend, effectief en indrukwekkend zijn. De score en de cinematografie zijn allebei ook geweldig. Dus. Ja. 8,5.

[ Bericht 6% gewijzigd door Sai op 18-04-2005 00:48:59 ]
O+ Audrey O+ (en, in iets mindere mate, O+ Gene Tierney O+)
pi_26313659
Net terug van 'The Life Aquatic' met Bill Murray. Een tamelijke tegenvaller. Jammer.
  maandag 18 april 2005 @ 02:58:37 #16
106776 Nickthedick
Non-smokers die every day
pi_26314168
The Crucible

http://www.imdb.com/title/tt0115988/

Ik heb jaren terug helaas maar een deel van deze film gezien, dus wilde ik hem altijd al een keer helemaal zien. Bij deze dus.

Helaas kreeg deze film maar een 6,9 op imbd -- wat ik totaal onterrecht vind. Veel van de mensen op imdb vinden dat deze film over de welbekende heksenjacht in Salem V.S. aan het einde van de 17e eeuw niet 'historisch correct' is. Dit is misschien wel waar maar volgens mij begrijpen veel mensen niet dat deze film (van origine een toneelstuk) een aanklacht was tegen de McCarthy-processen in het midden van de vorige eeuw in de V.S. waarbij talloze mensen openbaar beschuldigd werden van communistische sympathien en berecht. Wat ook een mogelijkheid is: er wonen in de V.S. nog veel communistenhaters die Athur Miller (de schrijver) en het verhaal door hun overtuiging de grond in boren.

Anyway: zeer goeie film (had best een plaatsje in de top 250 verdiend) en een aanrader als je van een goeie drama houdt. Het heeft mij in ieder geval aan het denken gezet.
- It's always funny until someone gets hurt. Then it's just hilarious
- Digressions, objections, delight in mockery, carefree mistrust are signs of health; everything unconditional belongs in pathology.
  maandag 18 april 2005 @ 08:19:04 #17
18008 hornage
FOK! Movie Trivia-Prijsmeester
pi_26315208
Shark Tale
Na alle plezier die ik heb gehad met Eraserhead was het tijd voor een wat luchtigere film. Ik had al begrepen dat deze film niet heel erg tof was maar wel gewoon onderhoudend.
De film begint met een overzicht van het rif waar de film speelt. Dit is zeker mooi en grappig en een goede sfeermaker. Hierna worden de karakters geintroduceerd en dan wordt het al duidelijk dat het een doldwaze film wordt met flink wat verwijzingen naar andere films en personen. Ik vond dat dit zeker niet de pret drukte maar toch kon het niveau ook niet echt hoger komen hierdoor. Er zit ook een lekker moraaltje in zodat alle kinderen ook weer een levensles hebben geleerd. Ik vond hem grappig en zeker wel ok. Een 7.
Test je filmkennis! Speel mee met FOK! Movie Trivia en win prijzen!
  † In Memoriam † maandag 18 april 2005 @ 08:32:18 #18
4571 Sokolsky
pi_26315312
quote:
Op zondag 17 april 2005 23:50 schreef SaintOfKillers het volgende:

[..]

Geen idee. Ik zag 'm ooit staan op een site vol quotes en hij is me bijgebleven. Ik beschouw mezelf dan ook als een dromer .
Gevonden... aan het eind van HIStory van Michael Jackson komt 'ie voor. Ik wist dat ik 't ergens gehoord had.
Sheridana +1
pi_26315717
Gisteren The Butterfly Effect gezien.

Erg mooie film, vooral als je er achterkomt wat die black outs zijn...even een "wow" moment. Het eind was na een tijdje wel te verwachten, maar ik vond het erg jammer dat het zo af moest lopen. Je gaat dan toch denken "what if...".
  maandag 18 april 2005 @ 10:08:17 #20
25301 Gorro
Reject False Icons
pi_26316571
Ever After (Andy Tennant, 1998)
Leuke variant op het Assepoester sprookje. De aankleding is prima verzorgd en met wat nieuwe elementen doet het bekende verhaal fris aan. Drew Barrymore zet een lieftallige assepoester neer, die flink van wanten weet. Gelukkig wordt het nergens gezapig of sentimenteel. ***

Dear Frankie (Shona Auerbach, 2004)
Dear Frankie is een sympathieke film over een doof jongetje wat met z'n vader schrijft, die op zee zit. Langzaam krijgen we meer informatie voer de situatie voorgeschoteld en ontwikkeld zich een lekker zoet verhaaltje. Dankzij de subtiele acteerprestatie wekken alle personages sympathie op. Behalve dat het verhaal niet het origineelste is, is er dan ook niets aan te merken op dit mooie kleine filmpje. ***½
  maandag 18 april 2005 @ 11:19:23 #21
67640 SaintOfKillers
pi_26317991
quote:
Op maandag 18 april 2005 08:32 schreef Sokolsky het volgende:

[..]

Gevonden... aan het eind van HIStory van Michael Jackson komt 'ie voor. Ik wist dat ik 't ergens gehoord had.
Ah. Kans is klein dat ik het daar had gehoord.
  maandag 18 april 2005 @ 11:49:23 #22
4180 Hare
Come fly with me!
pi_26318726
Dai-bosatsu tôge (Sword of Doom)

Na alle lovende verhalen hier op het forum had ik zelf best hoge verwachtingen. Zeker na de vergelijking van KQ met de films van Kurosawa.
Zelf vind ik dat toch allemaal lichtelijk overdreven.
Ok, het is een goed in elkaar zittende film en de cinematografie is prachtig, net als de setting van sommige scenes (de watermill), maar vond het verhaal toch weinig boeiend. Ook vond ik het hoofdpersonage een beetje te kil aandoen. De gevechten vond ik jammer genoeg ook niet echt speciaal.

Showgirls

Tsja....

Het is best te kijken en de 3 op imdb is misschien een beetje overdreven, maar tis gewoon pulp natuurlijk.

Houhokekyo tonari no Yamada-kun (My Neighbors the Yamadas

Een historisch punt in mijn filmkijkcarriere. Kheb nu alle officiele Ghibli films gezien. En ook deze laatste is weer helemaal goed. Wel zeer anders dan de rest van de films. Qua animatie, het lijkt allemaal geschetst, maar dan wel ontzettend mooi, en qua verhaal. Het is eigenlijk geen verhaal, maar meer losse sketches uit het leven gegrepen van de familie Yamada. Duren allemaal niet langer dan 5 minuten, maar zijn zo leuk en zo herkenbaar. Als je opgroeid in een gezin maak je deze dingen gewoon mee en het wordt erg leuk gebracht allemaal.

Edi

Mooi hoor.
Simpel, maar heel doeltreffend verhaal. Erg goed, minimaal geacteerd door de hoofdpersonen. De film raakte me zeker. Gewoon zien deze film.
Wat me wel heel erg opviel was hoevaak de director een (zijwaarts) trackingshot gebruikte of inzoomde/uitzoomde. Leek wel alsof hij niks anders kon. Maar voegde ook wel wat toe bij deze film, er zijn zo weinig cuts nodig dus wordt je misschien wat minder afgeleid.

Erg raar en jammer dat er van een film uit 2002, zo'n goeie film nog wel, nog niet eens een normale dvd release is
The Choices we make, not the chances we take, determine our destiny.
pi_26319243
quote:
Op maandag 18 april 2005 09:09 schreef slindenau het volgende:
Gisteren The Butterfly Effect gezien.

Erg mooie film, vooral als je er achterkomt wat die black outs zijn...even een "wow" moment. Het eind was na een tijdje wel te verwachten, maar ik vond het erg jammer dat het zo af moest lopen. Je gaat dan toch denken "what if...".
Er zijn trouwens twee verschillende versies van deze film. De cinema versie moest men veranderen om het iets geschikter te maken voor het grote publiek.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  maandag 18 april 2005 @ 13:00:20 #24
23107 dolle_hond
topicverkoper
pi_26320385
quote:
Op zondag 17 april 2005 23:46 schreef SaintOfKillers het volgende:
La Règle du Jeu
En ook deze wilde al heel lang zien. En ook deze viel me erg goed mee, al vond ik 'm niet zo goed als La Salaire de la Peur (de films hebben verder niets met mekaar te maken ). Een hoopje snobs hebben een feestje en iedereen doet het met iedereen. Het loopt uiteindelijk slecht af. Het tijdloze meesterwerk dat velen hier in zien, kon ik zelf nog niet ontwaren, maar ik krijg wel de indruk dat ik bij een 2de kijkbeurt dingen zou ontdekken die ik nu nog niet doorhad.
deze ligt bijna bovenop mijn stapel inmiddels.
binnenkort dus kijken

ofwel tvp
pi_26321024
The Foreigner, met steven seagal.
Zoals we gewend zijn van Seagal weer een actiefilm wat alleen maar gaat om het schieten.
Zoals gewoonlijk is er weer een pakketje met bewijslast en een aantal criminelen die er achter zitten.
Partner herrijst telkens uit de dood, en uiteindelijk is iedereen zowat dood behalve Seagal, en is het afgelopen.
Voorspelbare actiefilm, gevechten waren wel goed uitgewerkt, maar het verhaal zoog.
Ik geef een 6,5.
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
pi_26321177
Gisteren naar Cursed geweest. Komt wat wazig op gang met die twee dames die naar de waarzegger gaan: "I see blood, much blood" maar eenmaal bezig komt de spanning er snel in. Soms is het verhaal een beetje voorspelbaar, maar dat komt niet te vaak voor.

Van de week was ik naar Hide and Seek. Leuke verhaallijn, weinig voorspelbaar en een verrassend einde.
Don't hurry, be crappy!
pi_26321425
Memento

heftig goede film, had hem nog niet gezien alhoewel hij al heel lang op m'n verlanglijstje stond.
zo vet dat de film achterste voren speelt en jou als kijker hetzelfde overkomt als de hoofdpersoon.

<hr>
pi_26321582
trouwens tipje nog, One night at McCool', is echt een goede film imho.
<hr>
pi_26321761
Hitch

Had gehoord dat ie tegenviel maar ik vond 'm eigenlijk wel erg leuk. Niet een film waarvan je dubbel ligt door de geweldige grappen maar wel erg leuk en vermakelijk. Leuke biosfilm voor samen met je vriendin
  maandag 18 april 2005 @ 14:00:54 #30
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_26321995
Vanmorgen op Hallmark een film van Brian Henson gezien, jack and the Beanstalk, leuke niets aan de hand film.

www.imdb.com/title/tt0264262
Klonk is alleen Klonk als er Klonk op staat
pi_26322127
Shura Yukihime (The princes blade)

Erg vette film! Ik hou zowiezo van Japans spul, en deze sci-fi actiefilm met veel zwaardgevechten vond ik er erg sterk.
De toekomst wordt weergegeven als erg hard, iedereen naait elkaar en je bent geen moment zeker van je eigen bestaan, of je eigen geschiedenis.
Af en toe wat clichéstukjes, maar toch een goed verhaal. De actie vond ik zeer sterk uitgewerkt.
Snap niet dat ie op imdb maar een 5,8 heeft. Ik geef een 7,5
pi_26322219
quote:
Op maandag 18 april 2005 12:13 schreef LSDsmurf het volgende:

[..]

Er zijn trouwens twee verschillende versies van deze film. De cinema versie moest men veranderen om het iets geschikter te maken voor het grote publiek.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Hmm, toch de DVD maar eens kopen...zodra de 2 disc betaalbaar is .
SPOILER
  maandag 18 april 2005 @ 14:16:49 #33
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_26322418
Jigureul jikyeora! (Save the Green Planet!) (2003)
Dit is een film die ik moeilijk kan reviewen zonder te spoilen, dus als je de film nog wil zien, kan ik alleen maar zeggen dat het echt een aanrader is.
De film begint als een soort komedie over iemand die in aliens gelooft en daarom de baas van een bedrijf kidnapt. Maar langzaam aan veranderd de film toch steeds meer in een serieus drama over hoe iemand steeds meer de greep op de realiteit verliest. Dit is op zich jammer omdat de luchtigheid van het begin verdwijnt. Maar zorgt er ook voor dat de film wat echte diepgang krijgt en meer wordt dan een komedie. Jammer genoeg verpesten de laaste 5 minuten de film dan weer helemaal. Hierdoor worden de diepgang en intelligentie van de film weer totaal ongedaan gemaakt. En veranderd de film weer in scifi komedie.
Verder zit de film heel goed en orgineel in elkaar. Is het acteerwerk top. Daar is niet veel op aan te merken.
cijfer:
de film zonder de laatste 5 min. 9-
de film zoals die is : 7.5

Trouwens de film is echt een aanrader voor de mensen uit Truth.
pi_26323860
Kopspijkers was zo kut Zaterdag, dat ik maar voor de 4e keer 'One Flew Over The Cuckoo's Nest' heb gekeken
En die BLIJFT gaaf
  maandag 18 april 2005 @ 15:39:00 #35
3527 Wepeel2
zoals het is
pi_26324401
quote:
Op maandag 18 april 2005 14:16 schreef Lonewolf2003 het volgende:
Jigureul jikyeora! (Save the Green Planet!) (2003)
Dit is een film die ik moeilijk kan reviewen zonder te spoilen, dus als je de film nog wil zien, kan ik alleen maar zeggen dat het echt een aanrader is.
De film begint als een soort komedie over iemand die in aliens gelooft en daarom de baas van een bedrijf kidnapt. Maar langzaam aan veranderd de film toch steeds meer in een serieus drama over hoe iemand steeds meer de greep op de realiteit verliest. Dit is op zich jammer omdat de luchtigheid van het begin verdwijnt. Maar zorgt er ook voor dat de film wat echte diepgang krijgt en meer wordt dan een komedie. Jammer genoeg verpesten de laaste 5 minuten de film dan weer helemaal. Hierdoor worden de diepgang en intelligentie van de film weer totaal ongedaan gemaakt. En veranderd de film weer in scifi komedie.
Verder zit de film heel goed en orgineel in elkaar. Is het acteerwerk top. Daar is niet veel op aan te merken.
cijfer:
de film zonder de laatste 5 min. 9-
de film zoals die is : 7.5

Trouwens de film is echt een aanrader voor de mensen uit Truth.
Ik vond het einde wel grappig, maar ik had wel een beetje dezelfde gedachten. De sfeer werd onverwacht donker en als de film ook snoeihard was gestopt dan had dat denk ik een grotere impact op de kijker gehad. Anderzijds is met het einde wel een mooi circkeltje gemaakt, van komisch naar snoeihard naar komisch. Constant word je op het verkeerde been gezet en dat is toch ook wel weer erg tof. Dus ik reken de film niet echt hard af op de laatste 5 minuten.
xenofoob, misantroop, antiloop, limonadesiroop.
  maandag 18 april 2005 @ 16:07:11 #36
114759 F430
Recovering The Satellites
pi_26325009
heb vandaag National Treasure & Man on Fire gekeken , met in National Treasure Harvey Keitel & Nicolas Cage , en in Man on Fire , Marc Anthony & Denzel Washington . heb eigenlijk van beide genoten . National treasure vind ik een zeer bijzondere film die heerlijk wegkijkt en met een indrukwekkend slot ( mening ) . Man on fire was eigenlijk van het genre drama , tot het meisje werd ontvoerd , en Denzel Washington de daders 1 voor 1 snoeihard afmaakte.. Ben over beide zeer te spreken en ik kan zeker aanraden minimaal 1 van deze 2 eens bij de videotheek te halen .!
Ja kijk , dat dan weer wel !
www.jaggle.nl
pi_26325987
Hare:
Is Houhokekyo tonari no Yamada-kun (My Neighbors the Yamadas) wel te volgen met de ondertiteling. Ik had namelijk ergens gelezen dat er veel taalgrapjes in zitten en die komen vertaald naar het engels lijkt mij minder goed over. Tenzij Japans kunt?
  maandag 18 april 2005 @ 16:52:42 #38
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_26326052
Gwiyeowo (So Cute) (2004)
Dit is één van de grootste flut films die ik in tijden heb gezien. Wat een kut excuse van een film is dit.
cijfer: 1
pi_26326729
quote:
Op maandag 18 april 2005 14:09 schreef slindenau het volgende:
Hmm, toch de DVD maar eens kopen...zodra de 2 disc betaalbaar is .
SPOILER
pi_26327492
Aha, bedankt .
pi_26328332
The Butterfly Effect

(van het weekend gezien)
Niet slecht. Leuk gedaan.

Gast heeft sinds z,n jeugd last van blackouts. poef, hij is weer bij kennis
maar weet niet meer wat er de afgelopen 15 minuten is gebeurd.
Hij komt erachter dat hij middels z,n dagboek terrug kan gaan in de tijd en oude
voorbije situaties kan beinvloeden. Hetzij dat ie er ook achterkomt dat zijn doen
grote consequenties heeft voor alles eromheen. De mensen, het verloop incl.
waar hij later in z,n leven belandt. Het gaat nog maar net goed []SPOILER[]
pi_26328887
The Leprechaun 6, Back 2 Tha Hood

De titel klinkt goedkoop, en je zou em mischien alleen daarom al links willen laten liggen..
(en op IMDB.com krijgt hij niet meer dan een 2.6 )
Maar echt.. Hij is zeker niet slecht!

Warwick Davis (bekend als hoofdrol-speler van de films "Willow", als Wicket het beertje
in "Starwars VI", en het engelse "Harry Potter", zie plaatjes onder)
neemt voor de 6e keer de rol van "De Leprechaun" voor z,n rekening.
In de vroige deel (Deel 5) werd ie ws. verbannen door een priester midden in de projects van de
een ghetto.
in dit deel vind een meisje het kistje met goud dat de kleine kwade elf toehoort,
en kan haar geluk niet op.
Expensive high-heel shoes, manicures, blitse auto's, feestjes geven en kleding, kleding, kleding!
Zij en d'r vrienden @homebase komen er snel achter dat het gebruik van het goud komt met
een prijs dat ze moeten bekopen met hiun leven.

Van mij krijgt ie een 7! Ik vond em wel ok.
Als je deel 1 en 2 en 3 grappig vond (deel 4+5 zijn echt heel slecht naar horen zeggen)
Is deze een aanrader!

(Links: warwick davis in "Willow",
Rechtsboven: Wicket The Ewok in Starwars VI Return of the Jedi)

[ Bericht 3% gewijzigd door danni op 18-04-2005 19:13:22 ]
  maandag 18 april 2005 @ 19:30:49 #43
3527 Wepeel2
zoals het is
pi_26330177
Eraserhead

Ik zag de titel hier weer voorbij komen en bedacht : hey die moet ik ook nog zien. En zo juist dus gedaan.
Ik vond er geen hol aan. Het is alsof je een literaire roman leest waarbij je je verbaasd over de prachtige volzinnen, maar na een 100 bladzijdes interesseert het je eigenlijk niet meer hoe het verhaal verder gaat. In dit geval was ik er na 3 kwartier wel klaar mee. Soms is de 'weirdness' van de film wel aanstekelijk, maar nee, geef mij dan maar liever nog een keer Blue Velvet. .

5

[ Bericht 1% gewijzigd door Wepeel2 op 18-04-2005 19:42:48 ]
pi_26330833
quote:
Op maandag 18 april 2005 18:20 schreef danni het volgende:
The Butterfly Effect

(van het weekend gezien)
Niet slecht. Leuk gedaan.

Gast heeft sinds z,n jeugd last van blackouts. poef, hij is weer bij kennis
maar weet niet meer wat er de afgelopen 15 minuten is gebeurd.
Hij komt erachter dat hij middels z,n dagboek terrug kan gaan in de tijd en oude
voorbije situaties kan beinvloeden. Hetzij dat ie er ook achterkomt dat zijn doen
grote consequenties heeft voor alles eromheen. De mensen, het verloop incl.
waar hij later in z,n leven belandt. Het gaat nog maar net goed []SPOILER[]
dat vind ik echt een goede film! heb hem zelf op dvd.
  maandag 18 april 2005 @ 20:37:52 #45
18008 hornage
pi_26331693
quote:
Op maandag 18 april 2005 19:30 schreef Wepeel2 het volgende:
Eraserhead

Ik zag de titel hier weer voorbij komen en bedacht : hey die moet ik ook nog zien. En zo juist dus gedaan.
Ik vond er geen hol aan. Het is alsof je een literaire roman leest waarbij je je verbaasd over de prachtige volzinnen, maar na een 100 bladzijdes interesseert het je eigenlijk niet meer hoe het verhaal verder gaat. In dit geval was ik er na 3 kwartier wel klaar mee. Soms is de 'weirdness' van de film wel aanstekelijk, maar nee, geef mij dan maar liever nog een keer Blue Velvet. .

5
Amen to that Zoiets vond ik dus ook toen ik hem zaterdag zag
pi_26332053
quote:
Op maandag 18 april 2005 19:57 schreef mrkanarie het volgende:

[..]

dat vind ik echt een goede film! heb hem zelf op dvd.
Ik vond "the butterfly effect" en "leprechaun 6" nog leuker dan "manchurian candidate" ( ) en
"collateral damage" (minder maar toch)
  maandag 18 april 2005 @ 21:43:50 #47
67640 SaintOfKillers
pi_26333321
Vivre me tue
Franse film over 2 allochtone broers die zich dagelijks door het leven worstelen. Redelijk goede film, maar hij mist een beetje een ziel en 't komt allemaal nogal deprimerend over, al is dit misschien wel de bedoeling . Geen must-see, maar ook geen tijdverspilling. Een magere 7 of een dikke 6. Doe maar 7 dan.

11:11
Geen flauw idee waarover dit ging. Er wordt wat wazig geluld over licht van Pythagoras, 11 poorten, onstoffelijke entiteiten, kinderen van Absolon en agressieve dolfijnen. Hmmm. Verder loopt er ook nog een constant verward uitziende actrice rond, schijnbaar op zoek naar een plot. Ik wil niet spoilen, maar haar zoektocht loopt niet goed af. En ik kan met de beste wil van de wereld niet beschrijven wat er in me opkwam toen bleek dat deze film niet één, maar twee kuteindes bleek te hebben waarvan ik geen zak begreep.
  maandag 18 april 2005 @ 22:07:44 #48
52357 Lambiekje
Everything is upside down
pi_26334128
quote:
Op zondag 17 april 2005 23:50 schreef SaintOfKillers het volgende:

[..]

[offtopic]
Als ik google kom ik op een site met Dreams Quotes. ...

George Bernard Shaw:
You see things; and you say, "Why?" But I dream things that never were; and I say, "Why not?"
[/offtopic]
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
pi_26334686
net op sbs6 The Timemachnine (2002) gezien, het idee van tijdreizen is en blijft leuk, daarom wordt het ook veel gebruikt, maar in deze film is het slecht uitgewerkt, veel fouten...

heb hem tot mijn eigen verbazing tog nog tot het einde afgezien...

http://www.imdb.com/title/tt0268695/
pi_26335293
Ju-on 2

Aardige film alleen weer een wat vreemd einde.

http://imdb.com/title/tt0367913/
All those moments will be lost, like tears in rain... Time to die.
pi_26335398
quote:
Op maandag 18 april 2005 22:23 schreef mrkanarie het volgende:
net op sbs6 The Timemachnine (2002) gezien, het idee van tijdreizen is en blijft leuk, daarom wordt het ook veel gebruikt, maar in deze film is het slecht uitgewerkt, veel fouten...

heb hem tot mijn eigen verbazing tog nog tot het einde afgezien...

http://www.imdb.com/title/tt0268695/
Leuke popcornfilm, niet meer, niet minder.
  maandag 18 april 2005 @ 23:16:50 #52
3527 Wepeel2
zoals het is
pi_26336438
Ik wist niet dat The Timemachine op tv was. Ik had hem wel willen zien. Het origineel vond ik erg amusant.
pi_26336612
The interpreter: http://www.imdb.com/title/tt0373926/

Goeie film. Had een paar reviews gelezen die niet zo positief waren maar ik vond hem persoonlijk erg interessant. Moest na afloop zelfs nog even nadenken hoe het nou zat maar dat kon ook zijn doordat ik moe was . Nicole Kidman speelt ok, Sean Penn beter. Ga em kijken zou ik zeggen. Cijfer = 8.
Falling in love is scary, falling in love and knowing that other person is falling for you too is even scarier.
http://forum.fok.nl/topic/719509/1/50#28354644 HELP
  dinsdag 19 april 2005 @ 00:08:20 #54
52357 Lambiekje
pi_26338050
Ted Bundy (2002)
Gebaseerd op de gruwelijkste serial-killer of all time. Het woord serial-killer is pas voor het eerst gebruikt bij hem.

Tering he .. wat moet die gast erg geweest zijn halverwege de jaren 70. Aan de lopende band worden jonge grietjes vekracht, vermoord, vernield. Een paar vrouwen weten het te overleven na extreme verwondingen. En kunnen hem aanwijzen als DE man.Gast ontsnapt meerdere malen uit de gevangenis en verkracht er weer vrolijk op los.

Als ik het zo bekijk zitten er "echte" beelden uit de jaren 70 in verwerkt.
Vind schokkender dan Texas Chainsaw of Ed Gein.

6.0 / imdb 5.2

het 'ware' verhaal van Ted Bundy
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
  dinsdag 19 april 2005 @ 00:36:20 #55
17337 ook_gek
doet ie anders nooit
pi_26338587
ik heb casper het spookje kerstfilm gisternacht zitten kijken
En hij is nog leuk ook
Alle hoeren kunnen vertrekken, zolang de man nog z'n handen heeft om zelf te kunnen trekken.
Never underestimate the power of stupid people in a large group
  dinsdag 19 april 2005 @ 00:37:04 #56
46375 Sai
vindt je een kutwijf.
pi_26338593
Jahaa! Het was weer zover! Ik heb voor de tweede keer een aantal korte filmojes met wat andere Fok!kers gekeken! Dit keer waren het vroege films van de Franse Nouvelle Vague-ers en omdat het de vorige keer zo dramatisch uit de hand was gelopen heb ik deze keer allemaal nieuwe Fokkers uitgenodigd! Gezellig! Hieronder vertellen ze jou EXCLUSIEF wat ze van een bepaald filmpje vonden!
quote:
Lonewolf2003 vond:
Le Coup de Berger (1956)
Jacques Rivette's filmpje is de langste van deze verzameling korte films en één van de gewonere. Het gaat over een vrouw die met haar buitenechtelijke vriend het verkrijgen van een bontjas voor haar man aannemelijk probeert te maken. Het ziet er allemaal hartstikke mooi uit en een verteller geeft commentaar over hoe alles lijkt op een schaakspel. Het zit allemaal leuk in elkaar maar doordat het niet erg realistisch is liet het me persoonlijk een beetje koud. Begrijp me niet verkeerd, want ik vond het wel een heel goede film en ik wil zeker wel wat meer van Rivette zien.
cijfer: 7.5
quote:
Hare vond:
Le chant du styrene

Ik was hier wel benieuwd naar omdat Resnais zo bekend is maar dit is gewoon een voorlichtingsfilmpje over plastic . Ok, de cinematografie is prachtig maar ik begrijp toch niet echt wat de bedoeling hiervan moet zijn.
quote:
Timo20 vond:
L'Amour Existe
Een man vertelt bij supermooie beelden over zijn jeugd en dat de arbeiders het niet goed hebben en in een shot was er ook nog een heel mooi meisje .
Ik weet niet echt of ik het helemaal begrepen heb maar ik vond het wel mooi en de muziek was ook echt maar als je van eens iets anders houdt is dit wel een aanrader. .

MDB Cijfer: 7,6/10
Mijn Cijfer: 7,6/10
quote:
Zeitgeist vond:
Le Laboratoire De L'Angoisse

Wel coole movie over een schoonmaker die indruk probeert te maken door zuur over zijn hand te gooien ik wou hem eigenlijk nog een keer kijken want de spoofs vond ik wel tof maar dat wouden de anderen niet.

Dat was het volgens mij...
quote:
California vond:
Les Surmenes
????? (recensie nog niet geschreven)
Nou. Daarna ging het dus allemaal fout. Ik geloof dat het kwam doordat de dropjes opwaren maar ineens begon iedereen aan elkaars haren te trekken enzo. Jammer maar helaas. De laatste filmpjes heb ik dus helemaal alleen gekeken. . Toch vond ik het weer voor herhaling vatbaar. Want. Nou ja. Het kan altijd erger natuurlijk.

Kort en öhne linkjes:
24 Heures de la Vie d'un Clown (Melville) was best leuk, maar de commentaarstem die het geheel van ironische humor probeerde te voorzien faalde daar nogal in. 6,5.
Histoire d'Eau (Truffaut & Godard) is een aardig sfeerschetsje. Een beetje James Joyce door de Nouvelle Vague-mixer. Het komt nergens vandaan en het gaat nergens heen, maar het is best tof (en intellectueel verantwoord). 7.
Charlotte et son Jules (Godard) bestaat uit een tien minuten durende monoloog van Jean-Paul Belmondo waarin hij kankert op vrouwen, zijn vriendin en cinema. Soms heb je niet meer nodig voor een erg vermakelijke short. 7,5.

Dat was het weer!
  dinsdag 19 april 2005 @ 08:22:31 #57
18008 hornage
pi_26340333
klinkt gezellig Sai, mag ik ook eens meedoen?
  dinsdag 19 april 2005 @ 08:35:05 #58
23107 dolle_hond
topicverkoper
pi_26340415
quote:
Op maandag 18 april 2005 23:16 schreef Wepeel2 het volgende:
Ik wist niet dat The Timemachine op tv was. Ik had hem wel willen zien. Het origineel vond ik erg amusant.
dan heb je een teleurstelling gemist
  dinsdag 19 april 2005 @ 09:38:01 #59
25301 Gorro
Reject False Icons
pi_26341236
The Life and Death of Peter Sellers (Stephen Hopkins, 2004)
Peter Sellers was een geweldige komiek met een turbulent en spraakmakend leven. Een perfect persoon dus voor een biopic. Helaas halen ze er in mijn ogen niet helemaal uit wat er in zit, ondanks de geweldige acteerprestatie van Geoffrey Rush, die z'n Golden Globe dik verdiend. De film gaat te weinig de diepte in en blijft een beetje op het oppervlakkige steken. Er gebeurd vrij veel, maar er blijft bijna niets hangen. Wat wel blijft hangen zijn een aantal inventieve scenes met mooie cinematografie. ***

Kozure Ôkami: Meifumando (Lone Wolf and Cub: Baby Cart in the Land of Demons) (Kenji Misumi, 1973)
Dit vijfde deel in de Lone Wolf and Cub serie begint erg goed. Vijf krijgers offeren zich op voor hun clan om zodoende Ogami de informatie te verschaffen voor z'n volgende opdracht. Een originele vondst die er voor zorgt dat de informatie gedoseerd geleverd kan worden. Daarna zakt de film wat in. Opvallend is wel dat Daigoro voor het eerst een redelijk groot subplot krijgt, wat verder niet al te veel toevoegd. Mede door deze dingen is dit de minste van de series, maar door met name ook het spectaculaire eindgevecht waar weer niet bezuinigd is op de liters bloed is ook dit weer een erg toffe samurai-film. ***½
  dinsdag 19 april 2005 @ 10:18:14 #60
4180 Hare
Come fly with me!
pi_26342190
quote:
Op dinsdag 19 april 2005 08:22 schreef hornage het volgende:
klinkt gezellig Sai, mag ik ook eens meedoen?
Ik kan het je niet aanraden hoor
pi_26342379
Gisteravond Michael gekeken met John Travolta. Geen hol aan, maar had niks beters te doen
Een wijs man doorziet de valsheid van wat de algemene domheid bewondert.
  dinsdag 19 april 2005 @ 10:30:55 #62
41286 Price
The Abominable Dr. Phibes
pi_26342465
Le Trou

Prachtige film van Jaques Becker uit 1960. Gevangenisfilms vind ik wel iets hebben en dus ook deze zwartwitter. De titel vetelt het al: Een ontsnapping. En wat voor één.
Mooi in beeld gebracht door Becker met bijv. minutenlange close-ups van het hakken in de vloer en zagen aan spijlen.
De acteurs hadden er zin en dat moet ook wel, want de fysieke inspanning was niet gering.
You Should Have Seen Them Kicking Edgar Allan Poe
  dinsdag 19 april 2005 @ 11:47:49 #63
28442 Natalie
Borrelnootje
pi_26343893
The Prince & Me heb ik onlangs gezien.
Ik houd van van zo''n romantische comedy en het bleek ook een leuke film. Tenminste, dat vond dit meisje dan.
(Un)masking for the greater good.
pi_26346373
Eternal Sunshine of the Spotless Mind (2004)
Veel over gehoord, veel over gelezen, en eindelijk een keer de moeite gedaan om hem te zien. Werkelijk een schitterende film, voornamelijk ook door zijn originaliteit; iets wat ik graag mag zien in een film.

Cube (1997)
Een van de films die bewijst dat je geen gigantische set en/of een enorm budget nodig hebt om een goede film te maken: simpel maar doeltreffend (Phone Booth is er ook zoeen bijvoorbeeld). Je zou er maar in zitten, met 6 vreemden om je heen, in elke gekleurde kubusvormige ruimte 6 deuren naar een volgende ruimte, al dan niet met boobytraps, en dan maar proberen of je een uitgang kan vinden. Als die er is. Er wordt veel over het hoe en waarom aan de verbeelding overgelaten, jammer dat er ook 2 overbodige sequels zijn gekomen die daar weer op in springen.

Ian Fleming`s Goldfinger (1964)
Een van de eerste Bond films en imho beste uit de reeks. Sean Connery zet een prima Bond neer, uiteraard inclusief zijn gadgets (die Aston ), gevatte opmerkingen en de gebruikelijke scharrels. Deze titelsong vind ik trouwens ook een van de betere de beste.
Je merkt af en toe wel dat de film wat gedateerd is, bijvoorbeeld de klassieke Bond-openingsshot met dat diafragma: De figuur die je bij Goldfinger ziet (niet Sean Connery, het is zijn stunt double) schiet al voordat hij zijn pistool in de goede richting heeft. Dat doet Pierce Brosnan toch een stukje strakker .

The Incredibles (2004)
Wat me opvalt op IMDB is dat deze film ook weer een flink hoge rating heeft en daardoor hoog in de top 250 staat, evenals Finding Nemo. Ok het is een erg leuke film, en ja de animaties worden elk jaar mooier (deze is ook weer mooier dan Finding Nemo), en ik zou hem zo nog een keer kijken. Maar toch vind ik hem samen met zijn voorganger een tikkie overrated. Hij is goed, erg goed wellicht, maar niet bijzonder. Maar dat is een kwestie van persoonlijke voorkeur .
Smoke me a kipper, I'll be back for breakfast.
  dinsdag 19 april 2005 @ 13:28:22 #65
55946 livEliveD
Cogito ergo doleo
pi_26346474
quote:
Op dinsdag 19 april 2005 13:24 schreef ToXiCitY het volgende:
Eternal Sunshine of the Spotless Mind (2004)
Veel over gehoord, veel over gelezen, en eindelijk een keer de moeite gedaan om hem te zien. Werkelijk een schitterende film, voornamelijk ook door zijn originaliteit; iets wat ik graag mag zien in een film.
Deze zag ik 2 dagen terug. Een absolute aanrader.
Op zaterdag 7 oktober 2006 14:56 schreef Friek_ het volgende:
Nu kon ik het niet laten om even snel op je Fotoboek te kijken en ik zag wat ik al dacht: een onzeker beta-studentje.
  dinsdag 19 april 2005 @ 14:42:06 #66
3527 Wepeel2
zoals het is
pi_26348564
quote:
Op dinsdag 19 april 2005 09:38 schreef Gorro het volgende:

Kozure Ôkami: Meifumando (Lone Wolf and Cub: Baby Cart in the Land of Demons) (Kenji Misumi, 1973)
Dit vijfde deel in de Lone Wolf and Cub serie begint erg goed. Vijf krijgers offeren zich op voor hun clan om zodoende Ogami de informatie te verschaffen voor z'n volgende opdracht. Een originele vondst die er voor zorgt dat de informatie gedoseerd geleverd kan worden. Daarna zakt de film wat in. Opvallend is wel dat Daigoro voor het eerst een redelijk groot subplot krijgt, wat verder niet al te veel toevoegd. Mede door deze dingen is dit de minste van de series, maar door met name ook het spectaculaire eindgevecht waar weer niet bezuinigd is op de liters bloed is ook dit weer een erg toffe samurai-film. ***½
Ik heb deze ook 'gevonden'. Jammer dat ik kennelijk meteen weer een van de mindere delen heb, maar ik ben wel benieuwd geworden door je reviews. Ik zal mijn mening hier binnenkort posten.
  dinsdag 19 april 2005 @ 14:55:30 #67
56671 Wous-XL
Doe mij er maar 2 ...
pi_26348952
The Amityville Horror ( 2005 )

Ik was bang dat het weer eens de zoveelste slechte remake zou zijn , maar ik moet zeggen dat de film zeker niet tegenviel . Vooral Ryan Reynolds steelt wat mij betreft de show , en het acteer werk van de anderen is ook in orde .
En met een 7.5 een aanrader naar mijn mening
Death is ThE BiggesT KicK of all That'S WhY theY Save it F0R ThE LasT ! [b]If I'm sick of me, I can only imagine how other people feel. [/b]
  dinsdag 19 april 2005 @ 17:23:51 #68
3527 Wepeel2
zoals het is
pi_26352698
Kozure Ôkami: Meifumando (Lone Wolf and Cub: Baby Cart in the Land of Demons)

Vanmiddag maar meteen even mijn eerste Lone Wolf film gekeken. Een zeer amusante film. Ik heb nog niet veel samoerai films gezien maar de rust die deze film uitstraalt tussen het vechten door bevalt me wel. Dat zelfde zag ik ook terug in Zatoichi, dus ik denk dat ik maar eens wat meer van dit soort films moet bekijken. Voor het verhaal verwijs ik verder door naar de review van Gorro. Ik vond het zijverhaaltje wel een leuke toevoeging.
De gevechten zien er verder tof en ik moest toch wel glimlachen om de manier waarop Lone Wolf telkens zijn kindje met zich meesleept. Het verhaal is behoorlijk onderhoudend.
7,5
  dinsdag 19 april 2005 @ 18:09:25 #69
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_26353683
quote:
Op dinsdag 19 april 2005 00:37 schreef Sai het volgende:

Lonewolf2003 vond:
Le Coup de Berger (1956)
Jacques Rivette's filmpje is de langste van deze verzameling korte films en één van de gewonere. Het gaat over een vrouw die met haar buitenechtelijke vriend het verkrijgen van een bontjas voor haar man aannemelijk probeert te maken. Het ziet er allemaal hartstikke mooi uit en een verteller geeft commentaar over hoe alles lijkt op een schaakspel. Het zit allemaal leuk in elkaar maar doordat het niet erg realistisch is liet het me persoonlijk een beetje koud. Begrijp me niet verkeerd, want ik vond het wel een heel goede film en ik wil zeker wel wat meer van Rivette zien.
cijfer: 7.5

Moet toch minder drinken, want ik herinner me er weer helemaal niets meer van. Behalve dan dat Hare erg irritant bezig was op het einde.

[ Bericht 2% gewijzigd door Lonewolf2003 op 19-04-2005 18:15:40 ]
  dinsdag 19 april 2005 @ 19:11:25 #70
4180 Hare
Come fly with me!
pi_26355492
quote:
Op dinsdag 19 april 2005 18:09 schreef Lonewolf2003 het volgende:

[..]

Moet toch minder drinken, want ik herinner me er weer helemaal niets meer van. Behalve dan dat Hare erg irritant bezig was op het einde.
Wat wil je zonder dropjes
  dinsdag 19 april 2005 @ 19:52:56 #71
3527 Wepeel2
zoals het is
pi_26356447
Ik vind het toch wel schattig hoor hoe Sai zich vermaakt met z'n denkbeeldige vriendjes.
pi_26356585
Klopt het Sai, dat Hare handtastelijk word na een paar biertjes?

dinsdag 19 april 2005 @ 20:06:09 #73
52357 Lambiekje
pi_26356734
quote:
Op dinsdag 19 april 2005 19:52 schreef Wepeel2 het volgende:
Ik vind het toch wel schattig hoor hoe Sai zich vermaakt met z'n denkbeeldige vriendjes.
Harvey vriendjes neem ik aan ..
  dinsdag 19 april 2005 @ 20:30:52 #74
67663 fractalis
we (all) search
pi_26357284
Ballad Of A Soldier (Chuckrai, 1959)

Deze film van Grigori Chuckrai wordt beschouwd als een van de beste Russische films ooit en zou samen met o.a. The Cranes Are Flying zo ongeveer het gat moeten dichten tussen de periodes Eisenstein en Tarkovsky. Voor zover dat verder interessant is slaagt de film daar mijns inziens behoorlijk in.
Meteen al een van de eerste shots deed mij als filmliefhebber watertanden, terwijl een rijdende tank wordt gevolgd draait de camera zo ongeveer 180 graden en laat ons de wegrijdende tank op zijn kop zien. Moeilijk uit te leggen maar een prachtig shot in ieder geval. De rest van de film berust eigenlijk vrijwel totaal niet op dergelijke filmische trucjes, al zijn enkele typisch Russische montage-trucjes niet over het hoofd te zien. Het ziet er verder allemaal prachtig uit in mooi zwart wit, maar het visuele aspect is niet de grootste kracht van de film. Dit is namelijk het eenvoudige maar prachtige romantische verhaal. Op heerlijk ingetogen, bijna naieve, pretentieloze manier laat de film ons het verhaal zien van een soldaat aan het front die verlof krijgt en aan een tocht naar huis begint om het dak te repareren van zijn moeder. Onderweg helpt hij in al zijn goedheid jan en alleman en wordt zelfs verliefd. Gedurende de eerste helft stoorde ik mij een aantal maal een beetje aan de ietwat geforceerd moralistische toon van de film (kameraadschap is goed, overspel en omkoperij zijn slecht!), maar gedurende de tweede helft werd het gelukkig allemaal een stuk subtieler. De uiteindelijke hereniging met zijn moeder komt natuurlijk niet uit de lucht vallen, maar is zo intens en oprecht gefilmd dat dit toch wel een van de mooiste scenes is die ik de afgelopen tijd gezien heb. Prachtig hoe de muziek abrupt volledig verstomd op het moment dat moeder en zoon elkaar omhelzen! Alles bij elkaar toch wel een hele fijne, mooie film. ****

[ Bericht 0% gewijzigd door fractalis op 19-04-2005 20:38:16 ]
Reprogram. Restructure. Resistance is futile. You will be assimilated.
pi_26357344
YOU BETTER WATCH OUT

TERROR IN TOYLAND

Geinige no-brainer van Troma toen het nog enigzins verteerbare films uitbracht. Voor fans van SILENT NIGHT, DEADLY NIGHT

dinsdag 19 april 2005 @ 20:49:33 #76
67663 fractalis
we (all) search
pi_26357680
Adaptation (Jonze, 2002)

Heb eigenlijk niet veel zin om hier een heel verhaal over te schrijven. Op zich weer een erg origineel verhaal van Kaufman, dat op net zo originele wijze in beeld gebracht wordt door voormalig video-clip regisseur Spike Jonze. Toch kreeg ik gedurende film steeds meer het gevoel dat er iets miste. Tegen het eind ging het eigenlijk nergens meer over en begon het scenario aan alle kanten te rommelen (die scene met de drugs en later in het moeras ), waardoor ik behoorlijk mijn interesse begon te verliezen. Al met al een aardige film met prima acteurs, leuke achterliggende thema's (al had het allemaal wel wat subtieler gemogen...), maar het daadwerkelijke script van de film leek haast net zo'n warboel als dat van Charlie "Cage" Kaufman... **1/2
  dinsdag 19 april 2005 @ 21:02:35 #77
4180 Hare
Come fly with me!
pi_26357995
quote:
Op dinsdag 19 april 2005 20:49 schreef fractalis het volgende:
Adaptation (Jonze, 2002)

Heb eigenlijk niet veel zin om hier een heel verhaal over te schrijven. Op zich weer een erg origineel verhaal van Kaufman, dat op net zo originele wijze in beeld gebracht wordt door voormalig video-clip regisseur Spike Jonze. Toch kreeg ik gedurende film steeds meer het gevoel dat er iets miste. Tegen het eind ging het eigenlijk nergens meer over en begon het scenario aan alle kanten te rommelen (die scene met de drugs en later in het moeras ), waardoor ik behoorlijk mijn interesse begon te verliezen. Al met al een aardige film met prima acteurs, leuke achterliggende thema's (al had het allemaal wel wat subtieler gemogen...), maar het daadwerkelijke script van de film leek haast net zo'n warboel als dat van Charlie "Cage" Kaufman... **1/2
SPOILER
Dat is nou juist het mooie van deze film. Het verhaal in het verhaal, maar toch nog iets anders dan dat. Zeer gaaf bedacht vond ik het!
  dinsdag 19 april 2005 @ 21:05:10 #78
4180 Hare
Come fly with me!
pi_26358061
quote:
Op dinsdag 19 april 2005 19:59 schreef kinky_queen het volgende:
Klopt het Sai, dat Hare handtastelijk word na een paar biertjes?

[afbeelding]
Dat heb ik alleen bij jou hoor
  dinsdag 19 april 2005 @ 21:41:15 #79
67663 fractalis
we (all) search
pi_26358944
quote:
Op dinsdag 19 april 2005 21:02 schreef Hare het volgende:

[..]

SPOILER
Dat is nou juist het mooie van deze film. Het verhaal in het verhaal, maar toch nog iets anders dan dat. Zeer gaaf bedacht vond ik het!
Dat van die broer vermoedde ik inderdaad al hare. Zoals ik al zei, ik vond het allemaal best origineel maar ik vond die wending gewoon wat gekunsteld. Als ik mijn verhaal hierboven zo eens teruglees kom ik toch wat negatiever over dan ik bedoeld had. Vond het echt wel een vermakelijke film maar echt raken deed het mij niet (wellicht mede doordat ik daarvoor ballad of a soldier had gekeken en er al een zware dag op had zitten...). Bij Being John Malcovich en ESOTSM was dit daarentegen wel het geval.
  dinsdag 19 april 2005 @ 22:03:48 #80
4180 Hare
Come fly with me!
pi_26359589
quote:
Op dinsdag 19 april 2005 21:41 schreef fractalis het volgende:

[..]

Dat van die broer vermoedde ik inderdaad al hare. Zoals ik al zei, ik vond het allemaal best origineel maar ik vond die wending gewoon wat gekunsteld. Als ik mijn verhaal hierboven zo eens teruglees kom ik toch wat negatiever over dan ik bedoeld had. Vond het echt wel een vermakelijke film maar echt raken deed het mij niet (wellicht mede doordat ik daarvoor ballad of a soldier had gekeken en er al een zware dag op had zitten...). Bij Being John Malcovich en ESOTSM was dit daarentegen wel het geval.
Nee, qua geraakt worden is dit idd denk ik de minste Kaufman.

En Tja, tegen ballad kan ie al helemaal niet op. Wat een schat van een meid he!
  dinsdag 19 april 2005 @ 22:17:55 #81
3527 Wepeel2
zoals het is
pi_26360024
Dagon

Directed bij Stuart Gordon, de man die ook het bijna geniale Re-Animator gemaakt heeft. Deze film valt toch wat tegen. Het verhaal handelt over een vissersdorpje dat een zeewezen aanbidt, inderdaad dat is dus Dagon.
Jongen en meisje komen in dorpje terecht en daar zijn een boel boze vissersmensjes die allerlei nare dingen met ze willen doen. Mensen offeren, kindjes in buikjes stoppen, het gebruikelijke 'ik ben een gemeen occult sektelid en ik wil de wereld overheersen' syndroom dus. Je kent het wel. Nou, da's dus niet chill en daarom proberen ze daar van alles aan te doen. En da's op zich best eng soms weet je, maar dan zitten er van die lelijke computereffecten in en da's dan weer wat minder eng en dan zou je wilen dat de regiseur misschien wat offers aan de cgi-God had gebracht om het er wat mooier eruit te laten zien.
Nou. Ja. En dan geef ik hem toch een 6 want hij was soms best spannend en er zaten zellfs wat afgehakte ledematen in. En da's altijd lachen weet je.
Nou doei!
  dinsdag 19 april 2005 @ 22:42:23 #82
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_26360805
Dai-bosatsu tôge (The Sword Of Doom)
Ik vond t een prachtige film. Heel mooi en rustig gefilmd, alhoewel t tegen t einde wat sneller ging. Mooi camerawerk en erg sterk acteerwerk. Zoals al eerder door Hare werd gezegd: de cinematografie is werkelijk om van te smullen, net als de choreografie van de vechtscenes. Het verhaal is opzich wel aardig maar niet echt speciaal, in t midden van de film zakt t geheel wat in, om vervolgens wel erg sterk te eindigen.
Al met al een aanrader die ik zeker nog vaker zal kijken

IMDB Cijfer: 8,0/10
Mijn Cijfer: 7,8/10
pi_26362278
IL PROFUMO DELLA SIGNORA IN NERO

THE PERFUME OF THE LADY IN BLACK

Ijzersterke occulte thriller over een vrouw die hallucinaties krijgt over haar moeder omdat zij als kind een trauma heeft overgehouden aan een gebeurtenis die met haar moeder te maken heeft.

...of toch niet?

Steengoede muziek die hallucinante geluidseffecten bevat, goede acteerprestaties, uitstekende regie en dito camerawerk maar vooral de belichting en het kleurgebruik maken dit tot een onvergetelijke filmervaring

Wat heel duidelijk is is dat Dario Argento oa door deze film beinvloed is. De film ademt nl dezelfde sfeer uit als ROSEMARY'S BABY en in mindere mate SUSPIRIA

Een knaller!

dinsdag 19 april 2005 @ 23:41:20 #84
4180 Hare
Come fly with me!
pi_26362585
quote:
Op dinsdag 19 april 2005 22:42 schreef Timo20 het volgende:
Dai-bosatsu tôge (The Sword Of Doom)
Ik vond t een prachtige film. Heel mooi en rustig gefilmd, alhoewel t tegen t einde wat sneller ging. Mooi camerawerk en erg sterk acteerwerk. Zoals al eerder door Hare werd gezegd: de cinematografie is werkelijk om van te smullen, net als de choreografie van de vechtscenes. Het verhaal is opzich wel aardig maar niet echt speciaal, in t midden van de film zakt t geheel wat in, om vervolgens wel erg sterk te eindigen.
Al met al een aanrader die ik zeker nog vaker zal kijken

IMDB Cijfer: 8,0/10
Mijn Cijfer: 7,8/10
En toch maar een 7,8?
  dinsdag 19 april 2005 @ 23:44:22 #85
4180 Hare
Come fly with me!
pi_26362676
Majo no takkyûbin (Kiki's Delivery Service)

Miyazaki = God
Hisaishi = God

Deze film is geweldig. Voor mij de Ghibli met denk ik wel de leukste soundtrack en zeker het eindnummer is er een om keer op keer te blijven beluisteren.
Thema van de film is erg goed en op een prachtige manier in de film verwerkt. Veel humor, Jiji is echt ontzettend droog en gewoon heerlijk verhaal die mij constant een glimlach op m'n gezicht toverde.
Weer een 'gezonde dosis believe in the goodness of people' in m'n aderen gepompt door deze film.

Lovely!
  dinsdag 19 april 2005 @ 23:44:45 #86
67640 SaintOfKillers
pi_26362688
Ik heb vanavond naar Visitor Q gekeken en ik vond het een erg mooie film voor het hele gezin. Het gaat over een familie die een beetje uit mekaar aan het vallen is en waarbij de leden nu terug naar elkaar toe willen groeien. Een erg ontroerende scene was die ene waarin de mama de papa helpt wanneer hij met z'n lul klem zit in een lijk. Dat was erg mooi, ja. En die andere met die buitensporig lacterende vrouw en die paraplu, die gaat ook recht door het hart. En toen de dochter klaagde dat haar vader veel te snel klaarkwam, tja, dan kan je wel begrijpen dat ik werkelijk zat te snotteren. Echt een schone film.
  woensdag 20 april 2005 @ 00:13:35 #87
3527 Wepeel2
zoals het is
pi_26363489
quote:
Op dinsdag 19 april 2005 23:44 schreef SaintOfKillers het volgende:
Ik heb vanavond naar Visitor Q gekeken en ik vond het een erg mooie film voor het hele gezin. Het gaat over een familie die een beetje uit mekaar aan het vallen is en waarbij de leden nu terug naar elkaar toe willen groeien. Een erg ontroerende scene was die ene waarin de mama de papa helpt wanneer hij met z'n lul klem zit in een lijk. Dat was erg mooi, ja. En die andere met die buitensporig lacterende vrouw en die paraplu, die gaat ook recht door het hart. En toen de dochter klaagde dat haar vader veel te snel klaarkwam, tja, dan kan je wel begrijpen dat ik werkelijk zat te snotteren. Echt een schone film.
Ik vind het altijd fijn dat er nog films worden gemaakt waar normen en waarden van het gezin centraal staan.
pi_26364071
Touch of Evil van Orson Wells.. Had Citizen Kane gezien van hem en kon het niet weerstaat om Touch of Evil ook toe te voegen aan mijn DVD-collectie. TOE was niet zo goed als Kane, maar zeker een aanrader voor de fans van film noir.
  woensdag 20 april 2005 @ 00:48:51 #89
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_26364361
Net The Others gekeken en gisteren Cypher. Toffe films Totaal verschillende stijlen en genres, maar wat ze gemeen hebben, is dat je geen idee hebt hoe de vork in de steel zit tot de laatste scene. En dat is okay
  woensdag 20 april 2005 @ 01:24:00 #90
4180 Hare
Come fly with me!
pi_26365038
Night and the City

Vond deze film toch wat tegenvallen. Waar Thieves' Highway ook wat blundert qua verhaalniveau wordt het daar nog ruimschoots goedgemaakt door vele andere zaken. Bij deze film is dat toch duidelijk minder. Het begint al met Widmark die ik echt niet overtuigend vind spelen, geen enkel moment komt ie in z'n rol en dat is zeker voor de rol die hij speelt wel erg belangrijk. De bij acteurs zijn ook niet bijster goed. Veel draait er in deze film om het worstelen en de acteurs die hiermee gemoeid zijn zijn werkelijk van laag niveau. Zeer irritant om te zien. Ook het grote gevecht is gewoon een lachertje. En hoewel de film naar een hoogtepunt probeert toe te werken blijft het voor mij toch allemaal wat oppervlakkig. Jammer.
  woensdag 20 april 2005 @ 09:25:43 #91
25301 Gorro
Reject False Icons
pi_26367976
Birth (Jonathan Glazer, 2004)
Mede dankzij de prachtige muziek doet de film heel gracieus aan, iets wat ook veroorzaakt wordt door de elegante schoonheid van Nicole Kidman. Gedurende de hele film is het mysterie voelbaar en dat gevoel wordt ook door het einde niet weggenomen. De ingetogen acteerprestaties van Nicole Kidman, maar ook Cameron Bright voeden ddit gevoel nog eens extra, waardoor de film nog een tijdje nadat hij afgelopen is blijft hangen. ***½

Bad Boy (Victoria Hochberg, 2002)
Dat ik hem niet helemaal af heb kunnen zien om naar de volgende crapfilm te gaan vond ik niet zo erg, want behalve Elizabeth Hurley was er weinig aan deze film te beleven. *½

Boogeyman (Stephen T. Kay, 2005)
Zoals de meeste Amerikaanse horrorfilms van tegenwoordig bestaan de schrikmomenten van deze film vooral uit heel hard geluid na een periode van stilte. Echt effect heeft dit allang niet meer en daardoor wordt het een saaie bedoening. Tot het einde. Dan weet je namelijk van verbazing niet meer hoe ze zulke belachelijke onzin verzonnen kunnen hebben en dat is op zich ook wel eens vermakelijk. *
  woensdag 20 april 2005 @ 10:45:48 #92
4180 Hare
Come fly with me!
pi_26369317
ff vraagje aan Gorro:

Hoezo begin je in hemelsnaam met films als de laatste twee in je laatste reviewtje? Je weet toch al wel dat ze redelijk bagger zijn. En het is niet dat je daarvan houdt ofzo, je toch wel een liefhebber bent van goede film. Wil je echt gewoon elke film gezien hebben?
pi_26370876
The Ring

Dat grietje in die kast vond ik niet zo'n succes.
Blijft een beetje op je netvlies hangen, enzo.

Verder heb ik meerdere keren gelezen dat mensen die scene met die tv (tegen het einde) één van de engste scenes óóit vonden. Nu vond ik dat op zich wel meevallen, maar de manier waarop dat meisje uit die put kwam en de manier waarop ze liep, vond ik wél behoorlijk creepy.

De film heeft in ieder geval een hoog kippenvel-gehalte, en je weet dat het goed is wanneer je weer kippenvel krijgt wanneer je hem op een forum beschrijft.
  woensdag 20 april 2005 @ 12:22:22 #94
25301 Gorro
Reject False Icons
pi_26371355
quote:
Op woensdag 20 april 2005 10:45 schreef Hare het volgende:
ff vraagje aan Gorro:

Hoezo begin je in hemelsnaam met films als de laatste twee in je laatste reviewtje? Je weet toch al wel dat ze redelijk bagger zijn. En het is niet dat je daarvan houdt ofzo, je toch wel een liefhebber bent van goede film. Wil je echt gewoon elke film gezien hebben?
Bad Boy omdat ik voor ik naar de sneak ging niets te doen had en omdat Elizabeth Hurley erin mee speelde dacht ik, och, dat kan geen straf zijn en Boogeyman was dus de sneak.
  woensdag 20 april 2005 @ 12:53:25 #95
4180 Hare
Come fly with me!
pi_26372200
quote:
Op woensdag 20 april 2005 12:22 schreef Gorro het volgende:

[..]

Bad Boy omdat ik voor ik naar de sneak ging niets te doen had en omdat Elizabeth Hurley erin mee speelde dacht ik, och, dat kan geen straf zijn en Boogeyman was dus de sneak.
Maar je had in de tijd dat je Bad Boy keek natuurlijk ook een goede film kunnen kijken
  woensdag 20 april 2005 @ 13:04:24 #96
25301 Gorro
Reject False Icons
pi_26372559
quote:
Op woensdag 20 april 2005 12:53 schreef Hare het volgende:

[..]

Maar je had in de tijd dat je Bad Boy keek natuurlijk ook een goede film kunnen kijken
Nee, want ik had maar een uur en goede films in meerdere delen kijken is not done.
  woensdag 20 april 2005 @ 13:20:04 #97
4180 Hare
Come fly with me!
pi_26373024
quote:
Op woensdag 20 april 2005 13:04 schreef Gorro het volgende:

[..]

Nee, want ik had maar een uur en goede films in meerdere delen kijken is not done.
True, true
  woensdag 20 april 2005 @ 14:21:03 #98
46375 Sai
vindt je een kutwijf.
pi_26374768

To Be or Not to Be (Lubitsch, 1942): natuurlijk ontkomt dit niet aan een vergelijking met die andere oorlogskomedie over persoonsverwisselingen in Warschau: The Great Dictator. Waar Chaplin de oorlog, de nazi's en Hitler zelf belachelijk maakt is dit meer een screwballkomedie waarbij WW2 zich voordoet als catalysator van de gebeurtenissen. Na de ronduit briljante openingssequentie moet er even gezocht worden naar de juiste mix van verzetsverhaal en komedie, maar zeker de laatste drie kwartier zijn uitstekend te pruimen als een tamelijk serieuze oorlogsfilm met een erg toffe absurdistische ondertoon. Iedereen is lekker op dreef en Lubitsch houdt er voortdurend vaart in. Verwacht geen bulderfestijn en je krijgt een uiterst charmante, vermakelijke en hippe film voorgeschoteld. 8.
  woensdag 20 april 2005 @ 18:16:26 #99
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_26381075
Gongdong gyeongbi guyeok JSA (Joint Securtiy Area) (2000)
Dit is eerste film van Chan-wook Park. Dus dat beloofde wat. Maar wat meteen opvalt is dat Park voor zijn eerste film duidelijk de veilige weg heeft gekozen. (Tja je moet toch aan geld komen als beginnende regisseur.) Zowel het verhaal als de manier van filmen zijn beide veel meer "mainstream". Er zitten nog steeds enkele coole shots in. Maar het is niet van het niveau van Oldboy. Ook het verhaal is veel toegankelijker en makkelijker volgbaarder (tenminste als je over een IQ boven de 80 beschikt).
Maar nu is het genoeg met het vergelijken met Oldboy. Het is misschien geen Oldboy. Maar het is nog steeds een erg goede, mooie en tragische film.
cijfer: 7

Confessions of a Teenage Drama Queen (2004)
Lindsay Lohan (en dan voornamelijk de voorgevel van...) is het enige in deze film wat het bekijken waard is. Natuurlijk hoor ik niet tot de directe doelgroep van deze film. Maar een beetje leuke komedie is ook vermakelijk als mensen, die niet direct tot de doelgroep behoren, hun verstand op nul zetten.
cijfer: 3
Ja Hare, ik vraag me nu ook af waarom ik ooit deze film ben gaan kijken zonder dat iemand een pistool op me gericht had staan

Bridget Jones: The Edge of Reason (2004)
Ik had deel één nog nooit gezien. Maar als ik zeg dat ik die nu zeker ook eens ga kijken, dan weet je al dat ik me goed heb vermaak met deze film.
Ook bij deze film hoor ik misschien niet direct tot de doelgroep, maar i.t.t. de film hierboven is deze wel bijzonder vermakelijk. Renée Zellweger is echt top als Bridget. Ik heb een aantal keren dubbel gelegen van het lachen. En toen ze elkaar op het einde eindelijk krijgen, was ik blij voor ze. Precies dus zoals het hoort. Een goede grappige romantische komedie, dus waarbij je lekker je je verstand op nul moet zetten en dan lekker bij kan wegzwijmelen en om kan lachen.

Meet the Fockers (2004)
Ik vind Meet the Parents één van de leukste komedies uit Amerika van de afgelopen jaren en keek dus al een tijd uit naar deze film. Maar na de vele slechte reviews hier en daar werd ik toch steeds minder hoopvol over de film.
Maar gelukkig viel hij me hartstikke mee. Al komt de hele situatie wel heel erg bedacht en geforceerd over, toch is het merendeel van de grappen erg leuk. Dit is voornamelijk te danken aan Robert deNiro en Dustin Hoffman, die samen de show stelen. Ben Stiller lijkt dit ook te begrijpen en houdt hij zich gelukkig redelijk in. Ook Barbara Streisand is lekker bezig.
Net als de vorige film, een lekkere vermakelijke film om je verstand op nul bij te zetten.

Alfie (2004)
De veel begint veel belovend met Jude Law, die de kijker via de camera toe spreekt. Ik kan best begrijpen dat er mensen zijn die dit een irritante trucje vinden, maar zelf vond ik het één van de leukste dingen aan de film. Het eerste half uur is de film ook nog best vermakelijk. Maar dan begint vanaf dat moment begint de film moraliserend te worden. Gelukkig viert de film af en toe wel weer op. En is die bij vlagen nog best grappig en vermakelijk. Maar over het algemeen ligt de moraal er zo dik op dat het irritant wordt. Ik heb niks tegen een film met een moraal, maar dan moet het subtiel gebeuren. En niet zo dik vanaf het begin worden opgelegd als in deze film.
cijfer: 6

Les Choristes (2004)
De film is op het ene moment prachtig ontroerend en pikte ik een traantje weg. Het andere moment is zat ik met een dikke glimlach te kijken.
Het is gewoon een heerlijke "feel good" drama.
cijfer: 8

En dan last maar zeker niet least:

Sin City (2005)

Ja ik heb gezondigd door de cam-versie te kijken. Maar ik ga hem zeker meteen in de bios kijken als die uitkomt.
De film bestaat eigenlijk uit drie verhalen, die maar heel losje verband met elkaar houden. Het is echt een fantastische film geworden. Hij overtrefte zelfs mijn redelijke hoge verwachtigen. Het idee om alles in het orginele zwart-wit met maar enkele details in kleur geeft de film het juiste film-noir gevoel die de verhalen ook hebben. Daarop zit dan nog een goede soundtrack. De dialogen en vooral de monologen zijn fantastisch. Het merendeel van de acteurs/actrices (op een enkeling na) zijn allemaal even goed. Vooral Mickey Rourke is geweldig, en dit zal wel eens de come-back van 2005 kunnen zijn. Jessica Alba is en irriteert verder niet. Bruce Willis is, i.t.t. wat andere vonden. ook goed opdreef. Clive Owen is ook geweldig evenals Benicio Del Toro. En het is altijd leuk om Rutger Hauer weer eens in een film te zien.
Nu maar wachten tot die uitkomt in de bioscoop. En daarna op de dvd met alle extra's. En daarna op het vervolg, want gelukkig zijn er nog meer verhalen uit SIn City, die verfilmd kunnen worden. (En ook gaan, want Rodriguez heeft al aangegeven uiteindelijk alle Sin City's comics te willen verfilmen) Had ik al gezegd dat de regie van Rodriguez absoluut geweldig is en dat het een fantasitsche film is. Nou bij deze dan.
Sorry dat het zulk geraaskalk is, maar ben nog steeds helemaal onderste boven van de film.
cijfer: 10

[ Bericht 1% gewijzigd door Lonewolf2003 op 20-04-2005 18:28:58 ]
pi_26383117
Roman Holiday
  woensdag 20 april 2005 @ 21:51:20 #101
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_26387161
quote:
Op dinsdag 19 april 2005 23:41 schreef Hare het volgende:

[..]

En toch maar een 7,8?
ja ik zeg toch ook niet dat t een geweldige film is of de beste film die ik ooit heb gezien . een prachtige film, das wat anders

Anyway, vandaag gezien:

Tarzan
Volgens mij ongeveer de laatste interessante Disney animatie film. Eentje zoals we ze gewend zijn van Disney en t onder andere ook zagen in The Lion King en Beauty And The Beast: mooi getekend, leuke/sympathieke karakters en mooie liedjes.
De humor is leuk en vaak erg droog, het einde is natuurlijk voorspelbaar maar dat mag de pret niet deren, toch??
Aanrader

IMDB Cijfer: 7,1/10
Mijn Cijfer: 8,0/10
pi_26389097
Hide & Seek

leuke film met een verassend plot
  woensdag 20 april 2005 @ 23:06:30 #103
52357 Lambiekje
pi_26389746
quote:
Op woensdag 20 april 2005 13:04 schreef Gorro het volgende:

[..]

Maar is een goede short-movie geen optie dan ..
  donderdag 21 april 2005 @ 00:16:31 #104
25301 Gorro
Reject False Icons
pi_26392211
quote:
Op woensdag 20 april 2005 23:06 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

Maar is een goede short-movie geen optie dan ..
Als ik die gehad had wel natuurlijk...
pi_26393400
wanneer komt sin city nou hier in de bios?
<hr>
  donderdag 21 april 2005 @ 10:04:36 #106
4180 Hare
Come fly with me!
pi_26397393
The Devil and Daniel Webster

Bah, wat een vreselijk einde toch. En dat we maar goede Amerikanen mogen wezen
En dat is toch jammer, de film was echt wel goed bezig. Een leuk, simpel verhaal, goed uitgewerkt door de director en z'n cast. Walter Huston is echt fenomenaal goed bezig als de duivel. Het kindacteurtje was weer een stuk minder. Het verhaal is wel een klein beetje voorspelbaar, zeker ook door de titel, maar dat mag de pret niet drukken.
  donderdag 21 april 2005 @ 10:24:52 #107
25301 Gorro
Reject False Icons
pi_26397765
quote:
Op donderdag 21 april 2005 01:11 schreef Dawnbreaker het volgende:
wanneer komt sin city nou hier in de bios?
6 juni

Superman II (Richard Lester, 1980)
Nog een best aardig vervolg op het origineel uit 1978. De film komt bij tijden erg gedateerd over en de dialogen zijn soms zo corny dat het eigenlijk niet goed is voor de film. Door de actiescenes en het redelijke tempo van de film verveelt hij echter nooit, hoewel hij ook geen opzienbarende momenten kent. Aardig kijkvoer voor een keertje. **½

Sex Sells: The Making of Touché (Jonathan Liebert, 2005)
Suffe mockumentary op een pornosets met maar een aantal leuke scenes. Wat ik wel kon waarderen was dat ze de porno-industrie als minder banaal neer zetten dan het algemene beeld is. Zo is de hoofdrolspeelster afgestudeerd in de periode van de stille film, is de regisseur idolaat van films als Casablanca en It's a Wonderful Life en is de andere hoofdrolspeelster afgestudeerd in de informatica. De Jerry Springer familieperikelen zijn ook nog wel aardig, maar uiteindelijk is de grapdichtheid eigenlijk te klein om echt te boeien. **
  donderdag 21 april 2005 @ 13:26:02 #108
3527 Wepeel2
zoals het is
pi_26402006
Mr. Vampire

Mijn heerste 'hopping vampires' film.
De film draait om een lokale vampiermaster (ik weet niet hoe ik hem beter kan omschrijven) en hij bindt de strijd aan met een boosaardige vampier die tijdens een reburial weer tot leven is gekomen. De humor is vrij fysiek, zoals vaak in aziatische films, maar hij is echt ontzettend leuk. Het deed me soms enigzins denken aan The Fearless Vampire Killers qua flauwe humor.
Die hopping Vampires zijn wel volslagen idioot. Hoe ze daar ooit zijn opgekomen in China. Verder leuk om te zien hoe hun interpretatie van de vampier compleet anders is (als je je adem inhoudt ziet hij je niet want hij is blind).
Gewoon een erg leuke film. Enige minpuntje was het belachelijke masker van de vampier op het eind. Maar verder genoten van deze (pretentieloze) film.
7,5

*hop hop hop*
  donderdag 21 april 2005 @ 17:47:25 #109
46375 Sai
vindt je een kutwijf.
pi_26408663

The Pianist (Polanski, 2002): uiterst sterke oorlogsfilm. In de eerste acte had ik af en toe wel een beetje het been-there-done-that gevoel (oei wat klinkt dat bot) maar halverwege slaat de film een eigen weg in en weet Polanski het genre te verbreden. Dan is er nog de schitterende cinematografie, het geweldige acteerwerk en de enorme effectiviteit en je hebt één van Polanski's beste films. 9-.
pi_26409966
Saló
http://www.imdb.com/title/tt0073650/

Bepaald niet een film om zo maar op te zetten
Ik ben blij hem gezien te hebben, maar zal dit niet snel nog een keer doen.
De film is walgelijk, gruwelijk, beklemmend, maar toch ook wel intrigerend.

In je eentje kijken, je voorbereiden op wat gaat komen en je hebt een film gezien die je niet licht zult vergeten.

Of dit positief of negatief bedoelt is, kan ik moeilijk zeggen.....
  donderdag 21 april 2005 @ 21:16:37 #111
52357 Lambiekje
pi_26414054
quote:
Op donderdag 21 april 2005 18:48 schreef Kolkus het volgende:
Saló
http://www.imdb.com/title/tt0073650/

Bepaald niet een film om zo maar op te zetten
Ik ben blij hem gezien te hebben, maar zal dit niet snel nog een keer doen.
De film is walgelijk, gruwelijk, beklemmend, maar toch ook wel intrigerend.

In je eentje kijken, je voorbereiden op wat gaat komen en je hebt een film gezien die je niet licht zult vergeten.

Of dit positief of negatief bedoelt is, kan ik moeilijk zeggen.....
mmm moet ik hem toch maar is gaan kijken dan ...
  vrijdag 22 april 2005 @ 07:54:02 #112
25301 Gorro
Reject False Icons
pi_26423525
(#466) Die Bitteren Tränen der Petra von Kant (Rainer Werner Fassbinder, 1972)
De film is prachtig gestileerd met een mooi herfstkleurenpalet. De lange gesprekken zijn heel nauwkeurig gechoreografeerd wat extra indrukwekkend wordt door de lange takes. Dit is ook te danken aan de voortreffelijke acteerprestaties van de vrouwen. Helaas doet de film af en toe iets te theatraal aan. Daarnaast is Petra von Kant af en toe een wat vervelend personage. ***½
  vrijdag 22 april 2005 @ 09:10:06 #113
18008 hornage
pi_26424262
Zatôichi
Gisteren was deze film aan de beurt. Ik had er vooraf weinig van gehoord maar het scheen wel een aardige film te wezen. De film begint gelijk met flink wat slicing door onze hoofdpersoon: een blonde, blinde masseur annex samurai. Hierrna volgen we zijn belevenissen in het dorp waar hij net in aankomt. Hier ontmoet ie wat personen die elk zo hun verhaal hebben. Het verhaal gaat lekker rustig zodat er genoeg ruimte is voor sfeercreatie. Af en toe wordt die rust afgewisseld met een gezond portie erop los swingen met de samuraizwaarden. Uiteindelijk eindigt de film in een climax van botsingen tussen bepaalde groepen.
Ik vond de film erg fijn om te kijken. Er zit een heerlijke rustige sfeer in. Af en toen gebeuren er lekkere vreemde dingen en de film zit vol met een paar weirde karakters die erg amusant zijn om te zien.
Fijne film om te zien dus. Niet al te zwaar en kijkt lekker weg. Een 7.
  vrijdag 22 april 2005 @ 12:05:29 #114
3527 Wepeel2
zoals het is
pi_26428254
Zatoichi is een erg fijne film. Ben dan ook zeer benieuwd naar de oudere films over deze blinde masseur/zwaardvechter. Maar goed, eerst liggen Seven Samurai, Yojimbo en Death Duel (San shao ye de jian) hier nog klaar om bekeken te worden.
  vrijdag 22 april 2005 @ 12:17:18 #115
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_26428587
Gisteren in de sneak:

The Wedding Date
Kat (Debra Messing) krijgt een uitnodiging voor de trouwerij van haar zus, in Londen. Om haar ex vriendje "pijn te doen" en om indruk te maken op haar familie, zegt ze dat ze haar nieuwe vriend zal meenemen naar de bruiloft. 1 probleem: ze heeft geen nieuwe vriend. Dus belt ze als oplossing een escortbureau op en gaat ze met die gast naar de bruiloft, die zich dan uiteraard moet voordoen als vriendje.
Volgens mij is de romkom het meest uitgemolke genre ooit. We hebben t inmiddels allemaal al duizend keer gezien, en ik heb t dan ook letterlijk wel gezien met dit genre. Ook hier weer precies hetzelfde: voorspelbaar verhaal, voorspelbaar einde en alle andere voorspelbare ingredienten. Zonder al te veel te verraden kun je vantevoren natuurlijk t einde al zien aankomen. Maar toch zijn er betere romkoms dan deze gemaakt. In dit geval ligt t tempo veels te laag, het verhaal kabbelt maar wat voort en er zitten maar weinig echt grappige momenten in. Het acteerwerk is wel ok, al probeert Messing te veel van haar "Will And Grace" imago af te komen. Dat werkt averechts en dus had ik steeds t gevoel naar een Grace-film te zitten kijken. Niet echt fijn natuurlijk .
Maar t was geen superslechte film, maar er zijn ook al betere films gemaakt in dit genre. Veel betere...

IMDB Cijfer: 5,0/10
Mijn Cijfer: 6,0/10
pi_26431299
Club Dread vermakelijke film maar wel 1 van de catogorie 1 keer kijken daarna nie meer een 5.5 krijgt ie

Vanilla Sky het was een schande maar deze had ik nog nooit gezien dit was dus meer eigenlijk een verplicht nrtje maar was wel erg goede film en krijgt wel een 7

Ju-on:The Grudge 2 echt zeer vette film! hou zoiezo van de japanse films ze kunnen met echt low budget en bijna geen special effects heel veel doen! de hele serie van Ju-On is dan gewoon ook genieaal! net zoals Ring (de japanse delen dan!) deze krijgt van mij dan ook een 8.5
Wii nr: 6970 8782 3230 1449
  vrijdag 22 april 2005 @ 15:13:39 #117
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_26432931
Der Untergang (2004)
Eindelijk dan eens één van de spraakmakendste films van de laatste tijd gezien. En ik moet zeggen dat ik erg veel respect heb voor de regisseur om zo'n zwarte bladzijde uit je recente zo open en bloot te laten zien. Op het einde van de film krijg ik zelfs een beetje medelijden met Hitler en de rest. En dat is voornameljik te danken aan het superieure acteerwerk van Bruno Ganz. Die echt in de huid durft te kruipen van één van de moeiljik speelbaarste karakters ooit. De manier waarop Hitler wordt neergezet als een man die totaal gebroken is en alles heeft verloren is ongeëvenaard
De stukken die over Hitler enco gingen waren dan ook werkelijk briljant. Maar jammer genoeg heeft de regisseur kennelijk het idee gehad, dat die niet alleen daar op kon focussen en er paar subplotjes bij haalt om te laten zien dat oorlog natuurlijk afschuwelijk is. Ik vermoed dat hij dacht, dat als we alleen maar Hitler zagen dat opeens zouden vergeten. En vind dit een grote belediging voor de intelligentie van de kijker. Deze subplotjes over een klein jongentje en een ronddwalende militaire dokter (die later wel een grotere rol krijgt) zijn dan ook overbodig. En dragen er mede aan bij dat de film ook iets te lang duurt.
cijfer: 9

Kinsey (2004)
Een goede biopic over Kinsey, de man die als één van de eerste sexuel gedrag wetenschappelijke onderzoekte. Wat natuurlijk enige spanningen heeft geven zowel op het privé- als het beroepsleven van de man.
De rol van Kinsey wordt vertolkt door Liam Neeson, wie natuurlijk een groot genoege acteur is om zo film te kunnen dragen. Wat mij vooral gunstige stemde in deze biopic is dat er geen overmatige gedramatiseer in zit, geen eindeloze flashbacks naar een mislukte jeugd, geen verschrikkelijke dramatische scenés met ruzie tussen man en vrouw. Alles wordt op een zeer goede subtiele wijze benaderd, waardoor alles duidelijk is voor de kijker maar het niet ergerlijk wordt.
Het zou me trouwens niet verbazen als de film in redelijk wat bioscopen in de VS geweigerd is. Want de manier waarop sommige scené's in beeld gebracht worden, laten weinig aan de fantasie over.
pi_26435889
oeps
romance is life
Mijn dvd verzameling
pi_26435960
romance is life
Mijn dvd verzameling
  vrijdag 22 april 2005 @ 17:26:35 #120
56685 kinky_queen
B Movie Snob
pi_26436037
THE LIFE AQUATIC - WITH STEVE ZISSOU

Heerlijk droogkomische film met een Bill Murray die als vanouds geweldig op dreef is als documentaire maker op jacht naar de Jaguar-shark ( ) die zijn goede vriend verorberd heeft een poos geleden om wraak te nemen.

Ik vrees dat ik de dvd moet aanschaffen

pi_26436679
Los Amantes del Círculo Polar

Spaanse en Italiaanse liefdesfilms in het algemeen vind ik al zo geweldig, dat ik ernstig aan mijn geaardheid ga twijfelen. Op de een of andere manier zuigen ze je mee in een utopische droomwereld.

Goed acteerwerk, met uitzondering van de "rand" karakters, vooral van de prachtige Najwa Nimri. Af en toe kreeg ik wel de indruk dat de film wat al te graag arthouse wilde zijn. Maar de verhaallijn en de manier van verfilming waren prachtig.

8/10.
In this present crisis, government is not the solution to our problem; government is the problem. From time to time we've been tempted to believe that society has become too complex to be managed by self-rule, that government by an elite group is superior to government for, by, and of the people.
To regret is to compromise
pi_26436877
En om in de sfeer (en Najwa) te blijven, ga ik nu Lucia y el Sexo maar eens kijken.
In this present crisis, government is not the solution to our problem; government is the problem. From time to time we've been tempted to believe that society has become too complex to be managed by self-rule, that government by an elite group is superior to government for, by, and of the people.
To regret is to compromise
  vrijdag 22 april 2005 @ 18:45:24 #123
46375 Sai
vindt je een kutwijf.
pi_26437806
Altijd handig als een regisseur maar zo'n 160 minuten aan film heeft gemaakt, zodat je een heel oeuvre op één avond kan kijken. Dus.

À Propos de Nice (Jean Vigo, 1930): registratie van de dagen rond het carnaval van Nice. Er wordt flink snel en associatief geknipt waardoor het wat impressionistisch en quasi-intellectueel overkomt. Wat satirische elementen en de korte speelduur maken dit nog best genietbaar. Oh, en tieten in een film uit 1930 kom je ook niet erg vaak tegen. 7-.

Taris (Jean Vigo, 1931): dit korte filmpje over de destijds wereldrecord-zwemmer lijkt vooral bedoeld als stijloefening. Er wordt tijdens het laten zien van de technieken van deze beste man flink gebruik gemaakt van slow-motion, achteruit afspelen en onderwaterfilmen. Ja. Niet bijster interessant. 5,5.

Zéro de Conduite (Jean Vigo, 1933): erg toffe film over wat kwajongens op een kostschool waar schilderijen bewegen, voetballen op magische wijze verdwijnen en het hoofd een lilliputter is. Toch wordt er een tamelijk realistisch beeld van de jochies gegeven, wat een beetje een Antoine-Doinel-op-Zwijnstein-gevoel geeft. En dat werkt eigenlijk verrassend goed. Sterke acteerprestaties, memorabele scènes en een hip einde zijn er ook nog. Lindsay Anderson heeft hier toen ze If... regisseerde vast goed naar gekeken. 8,5.

L'Atalante (Jean Vigo, 1934): dit staat bekend als Vigo's Grote Meesterwerk, en hoewel ik Zéro de Conduite nog een stukje beter vond is dit ook heel okay. De vergelijking met Murnau's Sunrise is snel gemaakt als een koppel op reis gaat, hun relatie uiteenvalt en ze weer bij elkaar komen. Hoewel de film op visueel gebied uiterst in orde is haalt dit het toch absoluut niet bij Sunrise, en dan vooral omdat de mannelijke hoofdpersoon zo'n eikel is. De mannelijke bijrollen zijn veel leuker, grappiger en zelfs beter uitgewerkt, waardoor de climax minder werkt en de film een beetje een deprimerend einde krijgt. Dat is op zich niet erg natuurlijk, maar ik zie toch liever de fijne simplistische naïviteit van Sunrise. 8.
  vrijdag 22 april 2005 @ 19:00:31 #124
67663 fractalis
we (all) search
pi_26438186
Persona (Bergman, 1966)

Gisteren mijn favoriete Bergman eindelijk op het grote witte doek kunnen bewonderen. Wat blijft dit toch een zware, maar geniaal fantastisch schitterend mooie prachtfilm! Kan hier wel gaan vertellen hoe prachtig de cinematografie van Sven Nykwist is en hoe fantastisch het acteerwerk van Liv Ullman, maar de mensen die de film kennen weten toch precies waar ik het over heb en de rest is er zeer waarschijnlijk niet in geinteresseerd (wat is generaliseren toch leuk...). Zonder meer een van de meest bijzondere Europese films van de afgelopen 50 jaar film! *****
  vrijdag 22 april 2005 @ 20:39:29 #125
56685 kinky_queen
B Movie Snob
pi_26440648
MAN-THING

Geinige en vooral vrij gory Marvel productie en ja, dus een comic verfilming. Verhaal heeft niet veel om het lijf maar er zit een monster in het moeras en het is aan een nieuwbakken sherrif om het op te lossen

Er is optimaal gebruik gemaakt van het lage budget door het monster voor het grootste gedeelte van de film in het donker te laten rommelen, en dat doet de spanning goed.

vrijdag 22 april 2005 @ 22:48:20 #126
56685 kinky_queen
B Movie Snob
pi_26443783
SUBCONSCIOUS CRUELTY

Zo dan! Het ding is eindelijk op dvd verschenen en ik heb hem dan eindelijk gezien. Dit artsy filmpje zit vol weerzinwekkende ideeen en laat zich mischien het makkelijkst in een hokje opsluiten als een mix van ERASERHEAD, WAKING LIFE en BEGOTTEN, geregisseerd door Jodorowsky.

De film is absoluut niet geschikt voor mensen die er niet tegen kunnen als een vrouw oneindig vaginaal lijkt te bloeden en als ze dan bevalt van een baby om dan het kindje opengesneden te zien worden en zich dan laat besprayen met bloed van het arme kind, of als onze 'verlosser' Jezus Christus aangevroten wordt door naakte vrouwelijke vampieren om zich daarna onder te laten plassen...
  vrijdag 22 april 2005 @ 23:01:54 #127
56685 kinky_queen
B Movie Snob
pi_26444197
C'ETAIT UN RENDEZ-VOUS

WOOOHOOOO!!!!!!!!!!!!!!!!

Wereldberoemd filmpje van net geen 10 minuten waarin een maniakale automobilist met een geschatte snelheid van 170 door de straten van Parijs crossed.

De goede man heeft schijt aan rood licht waar hij ongeveer een x of 14 doorheen rijd, voetgangers moeten aan de kant springen en auto's hebben niet eens de kans om te claxoneren

Een legendarisch filmpje

vrijdag 22 april 2005 @ 23:12:43 #128
67663 fractalis
we (all) search
pi_26444514
quote:
[b]Op vrijdag 22 april 2005 23:01 schreef kinky_queen het volgende:

De goede man heeft schijt aan rood licht waar hij ongeveer een x of 14 doorheen rijd, voetgangers moeten aan de kant springen en auto's hebben niet eens de kans om te claxoneren

Een legendarisch filmpje
En de goede man leefde daarna nog?
  vrijdag 22 april 2005 @ 23:14:41 #129
56685 kinky_queen
B Movie Snob
pi_26444566
quote:
Op vrijdag 22 april 2005 23:12 schreef fractalis het volgende:

En de goede man leefde daarna nog?
Lees de review maar

pi_26444674
Paar dagen terug naar In good company geweest in de cinema, wel een redelijke film maar voor met een/je vriendin goed te doen .
  vrijdag 22 april 2005 @ 23:19:46 #131
67663 fractalis
we (all) search
pi_26444706
quote:
Op vrijdag 22 april 2005 23:14 schreef kinky_queen het volgende:

[..]

Lees de review maar

Juistem, vergeef me mijn luiheid, passieve comsumptie is nu eenmaal dikwijls aanlokkelijker dan actieve...

[ Bericht 6% gewijzigd door fractalis op 22-04-2005 23:27:18 ]
  vrijdag 22 april 2005 @ 23:57:16 #132
4180 Hare
Come fly with me!
pi_26445560
quote:
Op vrijdag 22 april 2005 23:01 schreef kinky_queen het volgende:
C'ETAIT UN RENDEZ-VOUS

[afbeelding]

Ik had nooit durven dromen dat KQ nog eens een film hier zou plaatsen die ik meteen in de download heb geplaatst
  zaterdag 23 april 2005 @ 00:01:42 #133
40664 Durbin
Who knows..
pi_26445674
Spring, Summer, Fall, Winter.. and Spring
(aka Bom yeoreum gaeul gyeoul geurigo bom)
De film toont bepaalde leefperiodes van de hoofdrolspeler aan de hand van de verschillende jaargetijden. In de lente zien we een jongetje op een groffe manier met een aantal dieren spelen door ze aan een steen vast te binden. Wanneer zijn opvoeder, een oude monnik, daar achter komt straft hij de jongen door hem de dieren te laten bevrijden en in die tussentijd zelf een steen met zich mee te dragen. De overige jaargetijden tonen latere leefperiodes van het jongetje. De beelden (en omgeving) zijn prachtig, dialoog schaars en het verhaal mooi. Persoonlijk had ik nogal moeite met het moeten zien van het martelen van dieren, vooral later in de film, maar daar kan ik sowieso al heel slecht tegen. Afgezien daarvan een sterke film.
..what evil lurks in the hearts of man? The shadow knows.
  zaterdag 23 april 2005 @ 00:10:58 #134
4180 Hare
Come fly with me!
pi_26445880
Dare mo shiranai (Nobody Knows)

Heftig indrukwekkende film. Erg mooi.
4 kinderen worden door hun moeder achtergelaten in een appartement in een achterbuurt ergens in Japan en ze moeten het dan maar zien te rooien. De oudste van het stel, een jongen, neemt de verantwoordelijkheid op zich.
Wat heeft Koreeda hier toch iets ontzettend moois mee gedaan. Heel natuurlijk laat hij de kinderen zien, geen moment probeert hij je iets op de dringen, je mag zelf echt alles invullen. Het verhaal wordt heel erg rustig verteld, er wordt weinig gezegd, de beelden spreken voor zich. De kinderen spelen de sterren van de hemel, ze zijn echt nog zo ontzettend kind, kan me geen film herinneren waar de kinderen zo goed acteerden.
En tja, ik heb toch wat met de cultuur van Japan hoor. Daar wordt hier echt een prachtig beeld van geschetst met de supermarkten, spelletjes, scholen, publieke voorzieningen etc etc, vind ik gewoon cool te zien.

Nee, erg, erg mooi, kon me in 1 stapje van de director niet vinden, als je de film gezien hebt weet je denk ik wel welke, maar voor de rest....helemaal top! Dvd maar eens vlug bestellen!
  zaterdag 23 april 2005 @ 00:27:09 #135
3527 Wepeel2
zoals het is
pi_26446141
Simon

Een zeer aardige film. De film handelt over Simon en Camiel, een stoere jongen en een nicht, tegenpolen in bijna alles, maar toch echte vrienden. Simon krijgt kanker en we volgen hoe hij en zijn omgeving hiermee omgaan.
De film is helaas wat onevenwichtig wat betreft acteerprestaties. Cees Geel en Marcel Rensema vond ik erg sterk in de hoofdrollen, maar daaromheen lopen verschrikkelijk acterende mensen, zoals Nadja Hüpscher. Verder zijn ook de dialogen soms wat flauw.
Het laatste halfuur van de film maakt veel goed en hier weet de film wel een gevoelige snaar te raken. Absoluut geen perfecte film, maar onderhoudend genoeg.
Rest alleen nog de vraag of de euthenasiewetgeving dusdanig opgerekt moet worden dat ook kansloos en opgegeven actrices als Nadja Hüpscher er voor in aanmerking komen.

7
  zaterdag 23 april 2005 @ 00:27:49 #136
3527 Wepeel2
zoals het is
pi_26446154
quote:
Op vrijdag 22 april 2005 23:57 schreef Hare het volgende:

[..]

Ik had nooit durven dromen dat KQ nog eens een film hier zou plaatsen die ik meteen in de download heb geplaatst
Ja Hare, nu ben je echt het haasje.
  zaterdag 23 april 2005 @ 01:16:20 #137
4180 Hare
Come fly with me!
pi_26447022
quote:
Op zaterdag 23 april 2005 00:27 schreef Wepeel2 het volgende:

[..]

Ja Hare, nu ben je echt het haasje.
Tjeempie, en pasen is nog wel geweest
  zaterdag 23 april 2005 @ 02:33:21 #138
25527 FallenAngel666
Think of the kittens!
pi_26447734
Event Horizon

In tegen stelling tot de meeste mensen vind ik de film aardig sterk.
Signature:
Maximaal
4
regels
  zaterdag 23 april 2005 @ 03:14:10 #139
46375 Sai
vindt je een kutwijf.
pi_26448025
Bridget Jones' Diary (Sharon Maguire, 2001): het is altijd intens irritant voor iemand, zoals ik, die na iedere geziene film een reviewtje wil schrijven om een film te zien die eigenijk ontzettend zuigt maar gewoon ontzettend leuk is. Dit is er zo eentje. Bridget is een totaal inhoudsloze doos. Het einde is walgelijk voorspelbaar en geforceerd. De muziekkeuze is intens manipulatief maar oh wat kijkt dit verrukkelijk weg. Mijn filmsnobimago verdwijnt als sneeuw voor de zon, want: 8-.
pi_26448046
quote:
Op zaterdag 23 april 2005 00:27 schreef Wepeel2 het volgende:
[Rest alleen nog de vraag of de euthenasiewetgeving dusdanig opgerekt moet worden dat ook kansloos en opgegeven actrices als Nadja Hüpscher er voor in aanmerking komen.
pi_26448434
Dead End

Als je van "outer Limits/twilight zone" houdt is dit een aanrader!
echt leuk gedaan. leuk om te zien als je alleen bent thuis. 'snachts.
met alle deuren in je woning open enzo en een raar soort heldere avondhemel buiten

hij is leuk gedaan.

Dit is echt zo'n film waar je nog nooit eerder iemand over had gehoord.
En dan kijk je em.. En dan zeg je.. whut!?-waarom hoor je over zo'n goede film
nou helemaal niks

Ik vond em cool..
quote:
SPOILER! SPOILER! SPOILER! SPOILER! SPOILER! SPOILER! SPOILER! SPOILER!

'

SPOILER! SPOILER! SPOILER! SPOILER! SPOILER! SPOILER! SPOILER! SPOILER!

[ Bericht 27% gewijzigd door danni op 23-04-2005 07:27:45 ]
  zaterdag 23 april 2005 @ 09:16:20 #142
25301 Gorro
Reject False Icons
pi_26448866
Shipping News, The (Lasse Hallström, 2001)
Zoals de meeste films van Lasse Hallström is dit een heel degelijk gemaakt drama, waar weinig op aan te merken valt behalve dat het allemaal te gewoontjes is. Het verhaal biedt weinig verrassingen of emotioneel aangrijpende gebeurtenissen, maar kabbelt wel in een prettig tempo voort, behalve het eerste kwartier. Daar gebeurt naar mijn mening te veel in te korte tijd en dit had dan ook beter in een flashback of dialoog later in de film verteld kunnen worden. De acteerprestaties zijn zeker niet slecht, maar iedereen uit de cast hebben we het in andere films beter zien doen. ***

(#986) Die xue jie tou (Bullet in the Head) (John Woo, 1990)
Spetterende actiefilm van John Woo uit de tijd dat hij nog wel goede films maakte. Vooral de originele setting, Zuid-Oost Azië ten tijde van de Vietnamoorlog, vond ik erg verfrissend en biedt een mooi decor voor een kogelfestijn waarin de vriendschap tussen drie mannen centraal staat. Het avontuurlijke verhaal neemt je in korte tijd langs vele locaties. Vaak levert dit problemen op in een film, maar hier werkt het wonderwel. ****

2LDK (Yukihiko Tsutsumi, 2002)
Samen met Aragami vormt deze film het "Duel Project". Twee regisseurs kregen de opdracht om met een miniem budget en een deadline van een week, een film te maken met maar twee acteurs die samen een duel uitvechten in één ruimte. In het geval van 2LDK levert dat een leuke film op waarin het minieme budget vakkundig verhuld is. De opbouw van het eerste half uur is redelijk rustig, maar dan kunnen de twee actrices elkaar echt niet meer uitstaan en worden de samurai-zwaarden van de muur gehaald en de kettingzagen opgeduikeld. Een erg vermakelijke film dus, die overigens niet veel langer had moeten duren dan 70 minuten die hij nu lang is. ***½
pi_26449098
quote:
Op zaterdag 23 april 2005 09:16 schreef Gorro het volgende:

(#986) Die xue jie tou (Bullet in the Head) (John Woo, 1990)
...een mooi decor voor een kogelfestijn...
Ik geloof dat alleen in YING XIONG WEI LEI nog meer kogels door de lucht gaan maar die heeft dan ook het record

THE KILLING OF A CHINESE BOOKIE

Kon nou niet echt warmlopen voor deze film

saai
  zaterdag 23 april 2005 @ 10:22:39 #144
4180 Hare
Come fly with me!
pi_26449393
Modern Times

Wat een droogkloot is onze tramp in deze film zeg. Echt niet normaal.
Van de vorige keer kon ik me herinneren dat ik deze film toch een ietsie pietsie vond tegenvallen, maar waar dat door kwam? Ik kan echt niks bedenken. Gewoon ontzettend leuk bedacht, mooi uitgevoerd, zit nog een boodschap in, en wat een ontzettend mooi meisje was die Goddard zeg!
De humor is echt van het hoogste niveau, heb echt de hele film bijna in een deuk gelegen. Maar het wordt gelukkig nooit domme humor, er is gewoon zeer goed over nagedacht en alles werkt.
pi_26450868
quote:
Op vrijdag 22 april 2005 23:01 schreef kinky_queen het volgende:
C'ETAIT UN RENDEZ-VOUS

[afbeelding]

[afbeelding]
Je hebt hier ook een motor-variant van, die er nog levensgevaarlijker uitziet, van een man die in de ochtendgloren door Stockholm crosst.

Helaas weet ik niet de naam uit mijn hoofd, maar daar moet wel achter te komen zijn.
pi_26451477
SCHOOLGIRLS IN CHAINS

LET'S PLAY DEAD

imdb review

Charming tale of two psycho brothers and their equally psycho mother keeping young kidnapped girls in a cellar for their sicko "games". This trash is jam-packed with shocks and sleaze...incest, torture, nudity, rape, murder...you name it, this one's got trash a-plenty. Fun, fun, fun...a miniclassic of it's kind. The "doctor" scene alone would get this a solid 7/10!

vind hem zelf niet zo heel leuk

zaterdag 23 april 2005 @ 13:08:42 #147
52357 Lambiekje
pi_26452163
It's A wonderful Life (1946)
Een heerlijke feelgoo-movie met James Stewart. Voor een film uit deze tijd is het van begin tot end boeiend, en wordt naar het end toe alleen maar beter.

cijfrer 8 / imdb 8.5 #32
  zaterdag 23 april 2005 @ 14:44:40 #148
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_26453804
Jitsuroku Andô Noboru kyôdô-den: Rekka (Deadly Outlaw: Rekka) (2002)
Deze film van Takashi Mîke was gister in kader van het MTV Asian Cinema op tv, dus ik dacht laat ik die eens ga kijken. Maar jammer genoeg viel hij erg tegen. Weet niet of MTV voor de minst gewelddadige Mike heeft gekozen ofzo, want de film is nergens op de beruchte Mike-wijze geweldadig. Ok heeft het verhaal par weinig om voeten. De actie was gelukkig dan wel goed gefilmd. En ook de muziek was geweldig. Maar als de film dan eindelijk echt leuk begint te worden. Eindigt de film plotseling heel vaag, alsof de filmrol op was of dergelijke. Tenzij ik de diepere boodschap van de film heb gemist, dan mag iemand die mij uitleggen, vond ik het einde dus ook erg tegenvallen.
pi_26453855
INTERVIEW

Verbazingwekkend boeiende film van Theo van Gogh over een Nederlandse filmster die geinterviewd word door een journalist waarin zich al snel een kat en muis spelletje ontwikkeld.

En ja, het de tieten van Katja Schuurman zijn een interessant onderwerp

zaterdag 23 april 2005 @ 14:49:28 #150
27619 victorinox
Big, fuck-off shiny ones
pi_26453894
quote:
Ik heb deze film geloof ik een jaar geleden gezien. En ik herinner me er nog maar vrij weinig van.
Wel dat ie een leuke raketwerper had.
The thoughts of others screech at them like the forced laughs of a billion art house movie patrons.
IMDb Vote History
  zaterdag 23 april 2005 @ 16:30:59 #151
67640 SaintOfKillers
pi_26455662
Au Hasard Balthazar
Film over een ezel genaamd Balthazar. We volgen hem en vooral de mensen waarmee hij in contact komt. Goede film, maar het wordt allemaal wel erg emotieloos gebracht. Naar het schijnt is dit een trademark van Bresson, ik zou het niet weten want het is de eerste Bresson die ik heb gezien. Na een tijdje went het wel, maar het is toch niet helemaal mijn ding.

The Alamo
Film over de Alamo dus. De belegering zelf valt wel mee, maar de inleiding duurt te lang en niet alle personages zijn even interessant, alleen Billy Bob Thornton is echt goed.

Frida
Vrij goede biopic. Best wel goed geacteerd ook. Verder heb ik geen problemen met surrealisme (als 't niet te vaak voorkomt) maar de bizarre stukjes die in deze film komen, vond ik er totaal niet in passen, beetje als een tang op een varken.

Simon
Tja. Erg goede film. Erg, erg goed dus. Tja. Goed. Vooral het begin, het midden en het einde. Goed.

Immortel
Mweh. Ik ben niet zo'n enorme fan van dit soort films. Vooral de combinatie echte acteurs / CGI personages vond ik niet zo geslaagd. Dan hadden ze beter alle personages uit de computer geperst. Af en toe wel mooi, maar toch niet altijd even interessant.

De dominee
Degelijk filmpje, maar niet altijd even origineel. Ook vond ik sommige acteerprestaties nogal flauwtjes, alsof ze zelf niet echt geïnteresseerd waren in wat ze aan het doen waren. Best OK, maar niet meer dan dat.

The Fearless Vampire Killers
Wisselvallige film. Soms wel leuk, soms pijnlijk onleuk. Voor de Polanski-fans zullen we maar zeggen.

The Verdict
Fijne thriller. Fijn geacteerd. Fijne dialogen. Fijn plotje. Fijn.
pi_26456102
ORGASMO NERO

Soms is het een nadeel als je weinig info weet over een film voordat je hem kijkt. Ik d8 altijd dat dit een porno/horror was maar het is gewoon een soft erotische film.

tering.
  zaterdag 23 april 2005 @ 17:25:08 #153
52357 Lambiekje
pi_26456547
quote:
Op zaterdag 23 april 2005 11:59 schreef Kolkus het volgende:

[..]

Je hebt hier ook een motor-variant van, die er nog levensgevaarlijker uitziet, van een man die in de ochtendgloren door Stockholm crosst.

Helaas weet ik niet de naam uit mijn hoofd, maar daar moet wel achter te komen zijn.
mmm ik had dus in eMule gezocht naar die Rendevous film .. in de filename staat ..Getaway in Stockholm inspiration . .dus ik dacht he .. daar google ik fftjes op ... blijkt dat er een hele reeks van
bumperview chases door Stockholm te zijn. Kwam terecht op de DUKE ( producer van de F1 jaargangen) video site .. daar kan je in iedere geval al 5 delen bestellen.

Dus antwoord op je vraag .. "Getaway in Stockholm" zijn de titels
  zaterdag 23 april 2005 @ 17:28:33 #154
52357 Lambiekje
pi_26456613
quote:
Op zaterdag 23 april 2005 17:00 schreef kinky_queen het volgende:
ORGASMO NERO

Soms is het een nadeel als je weinig info weet over een film voordat je hem kijkt. Ik d8 altijd dat dit een porno/horror was maar het is gewoon een soft erotische film.

tering.
Dus het is gewoon een Italiaanse onderbroek film.

Oh wat moet ik toch lachen om die films dat ze nog met dikke spijkerbroeken op elkaar liggen te bonken ..
  zaterdag 23 april 2005 @ 19:14:07 #155
108508 haagse_elfje
give me a l word
pi_26458601
9/11

Ja wat kan ik zeggen, ik was echt gewoon stil na het zien van deze film/docu. Deze documentaire brengt je in ground zero terwijl het allemaal gebeurt. De twee documentaire makers waren afhankelijk een docu aan het maken over nieuwe brandweerlieden terwijl ze dat aan het doen waren gebeurde er dit. Het is heel indrukwekkend....

deze jongen heeft het denk ik heel goed en mooi omschreven waar deze docu over gaat...
quote:
What began as a documentary about a rookie fire fighter in New York City, became something vastly different on the morning of September 11th. Thousands would die in New York, Washington, D.C. and Pennsylvania in the worst terrorist attack ever. As the entire world watched news coverage of the attacks, heroic members of the FDNY and NYPD went into the World Trade Center to save lives. No one has ever seen what happened inside the towers (now known as Ground Zero)... until now.

Like the rest of my fellow Americans, my patriotism grew considerably following 9/11. I sat down and watched this two hour documentary, never looking away from the television. What I saw was saddening and tragic, but also encouraging. To see such bravery in the face of evil leaves an impression. CBS, which aired this documentary, handled it with the upmost taste. Footage that would surely offend people was not shown. However, strong language from the fire fighters remains. I think it was wise to leave the language unedited. It adds to the power of the event.

Americans everywhere should see this excellent piece of work. As should anyone whose memory on 9/11 begins to slip. May we all never forget. Thumbs up for this documentary and God Bless America!
van mij krijgt hij dubbel en dwars een 10
don't give me that fucking bullshit
pi_26459758
LET'S SCARE JESSICA TO DEATH

De film ademt een btje dezelfde sfeer uit als het veel betere THE WOMAN IN BLACK, en ondanks dat de poster doet vermoeden dat het een William Castle' achtige film is, is de film nergens zo amusant als de films van de legendarische regisseur

Enkele elementen zouden later ook in RINGU gebruikt worden

zaterdag 23 april 2005 @ 20:27:09 #157
13148 Shogo
Psycho...
pi_26460087
Event Horizon
Een Paul WS Anderson film dus ik had al zoiets van mja... Maar hij viel redelijk mee. Visueel is het wel een plaatje (sowieso is dat Andersons sterkste punt) en dat zijn we ook wel gewend van zijn andere films. Verhaal bouwt lekker op en er komt best wel wat suspense aan te pas, voor de openbaring van whatever er op dat ruimteschip zit. Ik wist niet dat de man het kon maar dit is wel een redelijke film die me aangenaam verraste. Wel wat elementen gejat van sommige sci-fi/horrorfilms maar dit is zeker wel imo zijn beste film, nou is dat sowieso weinig competitie in zijn repertoire.
  zaterdag 23 april 2005 @ 20:30:18 #158
106821 Shalbo
plaything
pi_26460161
The notebook

Het is wel een echte chick-flick. Zeer cliché, maar desalnietemin hartverwarmend, mooi, lief, romantisch, enz. enz.

[ Bericht 35% gewijzigd door Shalbo op 23-04-2005 20:36:49 ]
bitchy
And I was like "yeah...whatever..."
  zaterdag 23 april 2005 @ 21:38:59 #159
67640 SaintOfKillers
pi_26461403
quote:
Op zaterdag 23 april 2005 09:16 schreef Gorro het volgende:
2LDK (Yukihiko Tsutsumi, 2002)
Deze dus.

Ik had geen flauw idee waarover het eigenlijk ging, ik had er dan ook nog nooit van gehoord. Ik was dan ook erg aangenaam verrast. Vrij korte film, maar er gebeurt meer dan genoeg in die korte periode. Het gaat dus over 2 actrices die samenwonen en die dezelfde rol willen in een film. Ze beginnen ruzie te maken en het escaleert een beetje, waarbij "een beetje" een serieus understatement is. Erg leuke film en een voorbeeld van hoe je met weinig middelen en/of tijd ook iets interessants kunt maken .
pi_26462827
NUDA PER SATANA

NUDE FOR SATAN

Nu besef ik heel goed dat ik onderhand een aardig borreltje op heb, maar ik ben nu toch ff totaal de kluts kwijt...

zaterdag 23 april 2005 @ 23:09:34 #161
4180 Hare
Come fly with me!
pi_26463228
Suddenly

Erg cool deze film eens gezien te hebben. Dit is de film die Lee Harvey Oswald gezien moet hebben net voordat hij JFK vermoord heeft. Sinatra heeft deze film nadat hij dit gehoord heeft uit de roulatie gehaald, waarschijnlijk door zijn 'vriendschap' met JFK.
Deze film gaat over iemand (Sinatra) die de president van de US of A wil vermoorden. Op zich allemaal erg leuk en goed neergezet. Het idee erachter is in ieder geval uitstekend, de uitwerking was door wat slechte cuts en matig acteerwerk van velen een stuk minder. Frank Sinatra steelt wel de show en zet een zeer goede rol neer.
quote:
It's interesting to note that it was filmed years before the Kennedy assassination, but there are many similarities between the Sinatra character and Lee Harvey Oswald.
Mocht het zo zijn dat Oswald echt JFK heeft vermoord is het best in te denken dat ie misschien door het zien van deze film de knoop heeft doorgehakt. Best een speciale gedachte.
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 23 april 2005 @ 23:13:35 #162
862 Arcee
Look closer
pi_26463329
quote:
Op zaterdag 23 april 2005 14:47 schreef kinky_queen het volgende:
INTERVIEW

Verbazingwekkend boeiende film van Theo van Gogh over een Nederlandse filmster die geinterviewd word door een journalist waarin zich al snel een kat en muis spelletje ontwikkeld.

En ja, het de tieten van Katja Schuurman zijn een interessant onderwerp

[afbeelding]
Katja straalde nooit meer sex uit in een rol dan in die film.
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
  zaterdag 23 april 2005 @ 23:26:18 #163
3527 Wepeel2
zoals het is
pi_26463603
quote:
Op zaterdag 23 april 2005 21:38 schreef SaintOfKillers het volgende:

[..]

Deze dus.

Ik had geen flauw idee waarover het eigenlijk ging, ik had er dan ook nog nooit van gehoord
Ik dus wel en ik zoek hem al een tijd, maar iedereen schijnt hem opeens te kunnen vinden behalve ik.
quote:
Op zaterdag 23 april 2005 16:30 schreef SaintOfKillers het volgende:

Simon
Tja. Erg goede film. Erg, erg goed dus. Tja. Goed. Vooral het begin, het midden en het einde. Goed.
Zelfs Nadja Hupscher goed? Brrrr. Een vrouw van 34 die een kind van 18 moet spelen en niet verder komt dan wat slecht articulerend gebrabbel. Echt een grote smet op de film, hoewel het ook wel een ongelooflijk stomme casting is.

[ Bericht 21% gewijzigd door Wepeel2 op 23-04-2005 23:33:23 ]
  zaterdag 23 april 2005 @ 23:30:18 #164
40664 Durbin
Who knows..
pi_26463703
The Bikini Car Wash Company 2
Een stel goedbedeelde dames staan op het punt om hun Bikini Car Wash bedrijfje te verkopen aan een multinational. Wanneer ze erachter komen dat deze van plan is hun bedrijf te vernietigen, organiseren ze een tv-marathon van lingerie-reclame om geld te verdienen en hun bedrijf terug te kunnen kopen. Prut met borsten.
  zaterdag 23 april 2005 @ 23:35:28 #165
67640 SaintOfKillers
pi_26463860
quote:
Op zaterdag 23 april 2005 23:26 schreef Wepeel2 het volgende:
Ik dus wel en ik zoek hem al een tijd, maar iedereen schijnt hem opeens te kunnen vinden behalve ik.
Daar mag ik geen commentaar op geven.
quote:
Zelfs Nadja Hupscher goed? Brrrr. Een vrouw van 34 die een kind van 18 moet spelen en niet verder komt dan wat slecht articulerend gebrabbel. Echt een grote smet op de film, hoewel het ook wel een ongelooflijk stomme casting is.
Het stoorde me niet.
  zondag 24 april 2005 @ 00:08:02 #166
3527 Wepeel2
zoals het is
pi_26464580
quote:
Op zaterdag 23 april 2005 23:35 schreef SaintOfKillers het volgende:

[..]

Daar mag ik geen commentaar op geven.
Nee dat weet ik. Maar het is zo fijn om af en toe eens lekker te zeuren.
pi_26464611
Close Encounters of the Third Kind (1977)
Een wonderbaarlijk mooie sf, zeker voor die tijd. De verhaallijn is vrij eenvoudig, er wordt niet diep ingegaan op de buitenaardsen; deze film draait puur om de mensen die in eerste instantie de buitenaardsen lang hebben zien vliegen. Eigenlijk maargoed ook, als er te diep op de stof wordt ingegaan krijg je in dit geval een erg lange zit en ik vond de 2 uur eigenlijk wel prima. Afijn, mooie beelden dus, mooie cinematografie, voor op een rustige avond .

Dat deuntje krijg ik nu trouwens niet meer uit mn hoofd .
Smoke me a kipper, I'll be back for breakfast.
  zondag 24 april 2005 @ 01:19:57 #168
56685 kinky_queen
B Movie Snob
pi_26465969
WHITE CHICKS

In z'n afgrijselijkheid nog wel geestig...

zondag 24 april 2005 @ 01:57:41 #169
104446 Dawnbreaker
Space Cowboy
pi_26466474
Harold & Kumar Go to White Castle

Tagline: Fast Food. High Times.

Plot Outline: 2 aziatische stoners, een gestresste en een relaxte, gaan door een opkomende vreetkick opzoek naar een white castle filiaal. Dit blijkt moeilijker dan ze dachten. op weg erheen komen ze de vreemste dingen tegen...

echt weer eens een goede komedie met leuke grappen en een geweldig droog plot. heerlijke film... je krijgt het gevoel of niet alleen jij niet meer bijkomt met lachen, maar dat ook de film maker een geweldige tijd hebben gehad.
<hr>
  zondag 24 april 2005 @ 02:04:21 #170
27619 victorinox
Big, fuck-off shiny ones
pi_26466559
quote:

[..]

Die film is dus al in de bioscoop geweest, en nu zitten al die downloaders achter de feiten aan.
Een beetje de omgekeerde wereld.
The thoughts of others screech at them like the forced laughs of a billion art house movie patrons.
IMDb Vote History
  zondag 24 april 2005 @ 09:42:14 #171
4180 Hare
Come fly with me!
pi_26468361
Tonari no Totoro (My Neigbor Totoro)

Bah! Wat een vreselijke kutfilm
.
.
.
.
.
Ohnee, tis een ghibli, dus wat anders kan het zijn dat gewoon weer een geweldige goeie en leuke film. Het is een genot om naar te kijken. Muziek, animatie en voicecasting zijn weer top notch en het verhaal erg leuk bedacht. Geeft een zeer mooie kijk op de fantasiewereld van kinderen. Prachtig.
Weer alle lof voor Miyazaki en z'n team.
  zondag 24 april 2005 @ 11:16:21 #172
25301 Gorro
Reject False Icons
pi_26469467
Fried Green Tomatoes (Jon Avnet, 1991)
Tijdens het kijken van de film moest ik vaak aan The Notebook denken. Beide films worden verteld door middel van een raamvertelling en spelen zich enigzins in dezelfde periode af. Echter waar The Notebook beide verhalen, zowel binnen als buiten de raamvertelling, weet te boeien, is dat bij deze film totaal niet het geval. Het verhaal rondom Kathy Bates is zelfs bij tijden verschrikkelijk. Gelukkig besteden we meer tijd aan het andere verhaal wat gewoon erg aangenaam is. ***

Aragami (Ryuhei Kitamura, 2003)
Samen met 2LDK vormt deze film het "Duel Project". Twee regisseurs kregen de opdracht om met een miniem budget en een deadline van een week, een film te maken met maar twee acteurs die samen een duel uitvechten in één ruimte. Kitamura heeft er een flitsende samurai-film met fantasie-elementen van gemaakt. De setting is erg mooi en ook de special effects zien er overtuigend uit. De opbouw verloopt wellicht een beetje traag, maar uiteindelijk loont het wel. Het eindgevecht is erg leuk, hoewel niet erg bijzonder. Mede daarom vond ik deze iets minder dan 2LDK. ***½

(#790) Angels with Dirty Faces (Michael Curtiz, 1938)
Erg toffe misdaadfilm met erg goede James Cagney in de hoofdrol. Dankzij zijn karakteristieke gezicht krijgt zijn personage iets extra. De film heeft een lekker vlot tempo en een aantal toffe actiescenes. Vooral de scenes in het warenhuis zijn memorabel. Dat de film naar het einde toe een beetje prekerig wordt stoorde me gelukkig helemaal niet. Lekkere klassieker. ****
  zondag 24 april 2005 @ 11:23:20 #173
108508 haagse_elfje
give me a l word
pi_26469605
Desert Hearts 1985

Dit is echt een van de liefste lesbische films die ik ooit gezien heb. Het is heel simpel gemaakt maar de sfeer ademt gewoon heel veel als je deze film ziet. Het samenspel tussen Hellen Shaver en Patricia Charbonneau is gewoon magisch. De setting rondom de film is ook zeer mooi gemaakt. Het is een echte feel-good movie, over oprechte liefde zonder teveel tierelatijntjes eromheen. Ik begrijp nu ook waarom iedereen dit als een van de beste lesbische films beschouwd. Want met heel weinig hebben ze toch heel veel gemaakt...Ik had echt een gevoel toen de film afgelopen was, jammer dat er niet echt veel meer van zulke films in die categorie er zijn. Gewoon simpel, luchtig...heerlijk
  zondag 24 april 2005 @ 11:54:36 #174
52357 Lambiekje
pi_26470241
quote:
Op zondag 24 april 2005 01:19 schreef kinky_queen het volgende:
WHITE CHICKS

In z'n afgrijselijkheid nog wel geestig...

[afbeelding]
Geestig .. QUE!? .. ik moest huilen van ellende
  zondag 24 april 2005 @ 12:31:26 #175
13148 Shogo
Psycho...
pi_26470943
Dr. No
Heerlijke Bondfilm. Je merkt dat alles een beetje lowbudget was en het is welliswaar gedateerd maar het is een genot om dit te zien. Connery uiteraard geknipt voor de rol geeft vanaf de eerste Bondfilm al een geweldige prestatie.
  zondag 24 april 2005 @ 12:51:11 #176
56685 kinky_queen
B Movie Snob
pi_26471313
DEATH HOUSE

ZOMBIE DEATH HOUSE

Regiedebuut van John Saxon en meteen z'n laatste film als regisseur

Een gevangenis waar de inwoners geinfecteerd worden door een experimentele drug is de leuke setting voor deze amusante horror waar geen zombie aan te pas komt. De slachtoffers zijn immers gewoon besmet met een virus en zijn dus geen levende lijken.

Maar zoals gezegd een amusante horror met goede acteurs en een vermakelijke sfeer. Op dvd opnieuw uitgebracht onder de titel ZOMBIE DEATH HOUSE

zondag 24 april 2005 @ 13:37:26 #177
23107 dolle_hond
topicverkoper
pi_26472346
The Door in The Floor

het boek "Widdow for a year" van John Irving verfilmd. alleen het eerste deel van het boek blijkbaar. bovendien is de periode waarin het speelt verplaatst van jaren 50 naar nu.
man en vrouw (JB en KB) gaan uit elkaar. man, schrijver, huurt een jongen in als assistent. die jongen wordt verliefd op vrouw.
dochtertje wordt door vrouw bijna genegeerd.
hun twee zonen zijn omgekomen bij een auto-ongeluk. dochter was een compensatie, tot ongenoegen van vrouw.

laat ik zeggen dat t boek veel beter is, omdat het een beter geheel vormt. nu heb je toch te maken met een half verhaal (als je t boek gelezen hebt iig).
JB speelt best goed, alhoewel ik Ted Cole in gedachten anders had. KB speelt ook best goed. eigenlijk is de film best ingetogen en daarom wel sterk genoeg voor een kleine twee uur.
  zondag 24 april 2005 @ 13:47:48 #178
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_26472671
Deconstructing Harry (1997)
Zoveelste film van Woody Allen over iemand met een writer's block. Maar die zijn toch altijd allemaal wel erg vermakelijk.

Siu lam juk kau (Shaolin Soccer) (2001)
Erg geinige, cool, gaaf, goed, maar vooral orgineel fimpje over Shaolin masters die hun krachten gebruiken om te voetballen. Net als Kung Fu Hustle bevat ook deze film de ideale mix van humor en kung fu actie.
  Moderator zondag 24 april 2005 @ 14:02:07 #179
1212 crew  Mike
Excellent!
pi_26472995
Deze week wat klassiekers gekeken:

The Roaring Twenties
Aan de hand van crimineel James Cagney volgen we de ontwikkelingen in de VS in de jaren 20. Leuke gangsterfilm met een bijrol voor Humphrey Bogart.

The Hound of the Baskervilles
Verfilming van het beroemde Sherlock Holmes verhaal. Deze versie uit 1939 heeft Basil Rathbone in de rol van Sherlock. Ik kende het verhaal nog niet, dus dat hield het allemaal enigszins spannend.

Only Angels Have Wings
Adventure/Drama uit 1939 met Cary Grant en Rita Hayworth. Dit verhaal speelt zich voor een deel af in vliegtuigen en de special effects waren in die tijd nog niet echt je-van-het. Niet de beste film die ik deze week gezien heb.

Ninotchka
Leuke komedie met Greta Garbo in de hoofdrol. Meestal vind ik oude komedies nogal oudbollig en traag, maar bij deze film heb ik me goed geamuseerd. Garbo blijkt een aardige comediënne te zijn en de bijrollen zijn ook goed bezet. Jammer alleen van de nogal ongenuanceerde kijk op het communisme in het Rusland van de jaren 30.

La Règle du Jeu
Interessante film van Jean Renoir. Begint als een komedie en eindigt wat zwaarder. Later begreep ik uit een documentaire over deze film dat het eigenlijk een aanklacht was tegen het Europa dat zich te weinig verdedigde tegen het nazisme, maar dat had ik er even niet uit gehaald.

Verder nog:

Be Cool
Na de slechte recensies voor deze film had ik me voorbereid voor het ergste, maar het viel allemaal erg mee. Nee, het niveau van Get Shorty wordt zeker niet gehaald, maar om zo tussendoor te kijken is 'ie zeker de moeite waard.
In some matters there's no reality, only perception. Truth exists, but people have a vested interest in not knowing it.
  zondag 24 april 2005 @ 14:57:31 #180
56685 kinky_queen
B Movie Snob
pi_26474246
ALL'ONOREVOLE PIACCIONO LE DONNE (NONOSTANTE LE APPARENZE... E PURCHE LA NAZIONE NON LO SAPPIA)

THE EROTICIST

Sexy comedy van Lucio Fulci die later wereldberoemde splatter zou regisseren. Verhaaltje gaat over een senator die niet van damesbillen kan afblijven en daar professionele hulp voor zoekt

Geinig met aardig wat bloot

zondag 24 april 2005 @ 15:43:54 #181
4180 Hare
Come fly with me!
pi_26475380
Echt hoor Kinky, gaat het allemaal nog wel goed met je?
  zondag 24 april 2005 @ 16:19:19 #182
52357 Lambiekje
pi_26476369
Repulsion (1965)
Catherine Deneuve is een grietje dat zwaar aan depressie lijdt, die bij haar zus inwoont, een hekel/haat heeft met mannen. Als dan haar zus op vakantie gaat, slaan de stoppen door bij haar.

Deze pychologische thriller is erg goed uitgewerkt door Roman Polanski.

cijfer 8 / imbd 7.8
  zondag 24 april 2005 @ 16:22:28 #183
13148 Shogo
Psycho...
pi_26476472
quote:
Op zondag 24 april 2005 14:57 schreef kinky_queen het volgende:
ALL'ONOREVOLE PIACCIONO LE DONNE (NONOSTANTE LE APPARENZE... E PURCHE LA NAZIONE NON LO SAPPIA)

THE EROTICIST

Verhaaltje gaat over een senator die niet van damesbillen kan afblijven en daar professionele hulp voor zoekt
Toevallig gespeeld door ene R. Lubbers?
pi_26478909
Fitzcarraldo
http://www.imdb.com/title/tt0083946/

Kinski/Herzog samenwerking, waarbij hoofdrolspeler Kinski een gedreven avonturier speelt die als droom heeft een opera te bouwen in een Peruaans dorp.
Om dit te bereiken moet de stoomboot, waarmee tegen de stroom in de onveilige jungle wordt ingevaren, met de hand over een berg getild worden om zo een rubbermijn te exploiteren om de bouw van het operahuis te financieren.
Het trachten te overwinnen van dit onmogelijk geachte gegeven, is het centrale thema van de film.

Bizar gegeven, wat deze film intrigerend maakt. De film heeft vooral een schitterende cinematografie, zowel van de Zuid-Amerikaanse dorpen als uiteraard de beelden van de jungle. De film is uitstekend geacteerd en bevat een zeer bevredigend einde.

Absoluut een film die je eens gezien moet hebben.
  † In Memoriam † zondag 24 april 2005 @ 18:56:34 #185
4571 Sokolsky
pi_26480188
Heb je Aguirre, der Zorn Gottes wel eens gezien Kolkus?
Sheridana +1
pi_26480471
Adaptation

Maffe film over een man die een film maakt over een vrouw die een boek schrijft over een man... een typische kaufman film dus
Zit verder goed in elkaar, ook een sterke rol van Cage
  zondag 24 april 2005 @ 20:20:11 #187
104446 Dawnbreaker
Space Cowboy
pi_26482129
adaptation zat vooral sterk in elkaar qua script.. heel vet bedacht dat de film een film is geregisteerd door de hoofdrolspeler(s).

voor de rest vond ik hem qua entertainment niet zo sterk.
<hr>
  zondag 24 april 2005 @ 20:31:30 #188
46375 Sai
vindt je een kutwijf.
pi_26482390

Call Northside 777 (Henry Hathaway, 1948): best aardig tussennoirtje. Het begint met een soort walgelijke Peter R. de Vries reconstructie, maar als Stewart eenmaal in beeld komt gaat het tempo wat omhoog en wordt dit prima wegkijkvoer. Jammer van het einde, dat nergens op slaat en alle (ik bedoel: alle) subplotjes van het ene op het andere moment dumpt, maar de weg naar het einde is vermakelijk genoeg. Goed voor de zondagmiddag, dus. 7-.
  zondag 24 april 2005 @ 20:33:44 #189
56685 kinky_queen
B Movie Snob
  zondag 24 april 2005 @ 23:51:41 #190
4180 Hare
Come fly with me!
pi_26487662
Le Quai des Brumes (Port of Shadows)

Eén woord:

Wow!

Schitterende film. Ontzettend mooi. Niks negatiefs over te zeggen. Prachtig verhaal, erg sterke dialogen, goed acteerwerk, supermooi camerawerk, muziek is top.
Echt een schoolvoorbeeld voor de term goede film!
pi_26490656
The Pacifier

Leuke film
pi_26491355
quote:
Op zondag 24 april 2005 18:56 schreef Sokolsky het volgende:
Heb je Aguirre, der Zorn Gottes wel eens gezien Kolkus?
Die ga ik vanavond kijken.

Ik heb vorige week een verzamelbox van Herzog/Kinski gekocht en Fitzcarraldo is de eerste film die ik bekeken heb.

Ik ben erg benieuwd naar Aguirre, der Zorn Gottes, heb begrepen dat dit de meest succesvolle samenwerking van de twee is geweest.
  maandag 25 april 2005 @ 09:44:34 #193
25301 Gorro
Reject False Icons
pi_26491791
Kozure Ôkami: Jigoku e ikuzo! Daigoro (Lone Wolf and Cub: White Heaven in Hell) (Yoshiyuki Kuroda, 1974)
Waardig slot van de erg coole Lone Wolf and Cub serie. Ook hier passeert weer een origineel gezelschap het pad van onze held en z'n zoontje. De verschillende locaties vormen een mooi decor voor de vele gevechten. Vooral het laatste gevecht in de sneeuw is erg gaaf. De film behoort dan ook samen met de eerste twee tot de beste van de serie. ****

In My Father's Den (Brad McGann, 2004)
Erg mooi ingetogen mysterie waarin de honger naar informatie mondjes maat gevoed wordt en zodoende het mysterie voor lange tijd in leven gehouden wordt. Dat is één van de vele sterke kanten van de film. Daarnaast zijn er nog de sterke performances waardoor de boeiende personages gestalte gegeven worden, de mooie wijze waarop het Nieuw Zeelandse landschap in beeld gebracht wordt en het verhaal wat vele thema's aansnijdt. Het enige kritiekpuntje vond ik de muziek, die op zich mooi was, maar op sommige momenten een beetje knullig geïntegreerd was met de film. ****
  maandag 25 april 2005 @ 09:46:53 #194
10754 alki
Alfisti
pi_26491824
Gister Hostage gezien in belgie nieuwe film van Bruce Willis.
Erg stoere actie film. Erg geweldadig maar ondanks dat geen slecht verhaal
Cuore Sportivo
  maandag 25 april 2005 @ 13:18:35 #195
46375 Sai
vindt je een kutwijf.
pi_26495986

The Manchurian Candidate (John Frankenheimer, 1962): prima politieke thriller die alleen wat te lijden heeft onder z'n schizofrenie. Aan de ene kant is de setting erg realistisch, het camerawerk rauw en zijn er tal van referenties naar de politiek van destijds, maar aan de andere kant is het verhaal behoorlijk idioot fantasievol. Het is zeker een interessante film die van begin tot eind boeit, maar echt spannend wil het zelden worden. Verder is eigenlijk alles in orde: de acteurs zijn goed, de regie is top en er zijn heel wat memorabele scènes, waaronder zowat het hele laatste half uur. Toch kan ik niet echt begrijpen waarom dit precies in de IMDb Top 100 staat, maar ach, verveeld heb ik me zeker niet. 7,5.
pi_26495996
- Godsend
- The Grudge
- The Pacifier
  maandag 25 april 2005 @ 14:35:27 #197
18008 hornage
pi_26497641
#70 La Vita è bella
Ooit eens vaag gehoord dat deze wat had gewonnen met oscarsuitreiking maar voor de rest nooit wat van gehoord. Toen was ik dit weekend bij mijn moeder en die had hem staan tussen haar filmcollectie en ze vond dat ik hem toch wel moest zien.
De film begint rustig met de belevenissen van onze hoofdpersoon. Hij neemt het leven niet zo serieus en houdt er voornamelijk van om lekker lol te beleven. Dan ontmoet hij bij toeval een vrouw waar hij zwaar verliefd op wordt. Op humoristische wijze weet hij uiteindelijk haar voor zich te winnen. Ze krijgen een kind en dan wordt de film opeens een echte twee wereldoorlogfilm die zich afspeelt in een concentratiekamp.
Het eerste gedeelte was af en toe wel leuk om te zien en ik kon zeker wel lachen. De humor kwam voornamelijk van slapstick humor zeer veel leuk Chaplin of mr Bean.
Het tweede gedeelte wordt dus zeker wat serieuzer maar toch weet onze hoofdpersoon de moed erin te houden en zelfs in het concentratiekamp kan hij zijn zoon motiveren en positief houden.
Vooral dit gedeelte is zeker noemenswaardig. Geweldig mooi om te zien en het wordt echt spannend om te zien hoe lang de beste man moed houdt. Het einde is echt supermooi en net niet te hollywoodachtig. Zeker een topper. Een 8,5.
  maandag 25 april 2005 @ 14:36:37 #198
4180 Hare
Come fly with me!
pi_26497665
Reservoir Dogs

Ubercool
  maandag 25 april 2005 @ 15:39:40 #199
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_26499176
Izo (2004)
Naar deze film van Takashi Mîke werd door velen al lang naar uit gekeken, omdat die andere grote Japanse naam, Takeshi Kitano, erin mee speelt. Maar laat ik meteen zeggen dat je voor Kitano de film echt niet hoeft te kijken. Hij heeft een klein rolletje in 3 scené's ofzo.
Omdat het plot niet op imdb staat zal ik dat hier even die van een andere site plaatsen:
quote:
May 1865, Izo Takada was manipulated by Hanpeita Takechi, leader of Tosa Clan, and assassinated many governors who served under the Shogunate. People feared him as a terrorist and called him ‘Killer Izo’. Izo meet his end at 28 years old when he was captured and sentenced to death. Dit is voorgeschiedenis die je niet mee krijgt in de film, en de film begint pas als hij aan het kruis ter dood veroordeelt is -Lonewolf2003 However, Izo’s hatred and rage for authority did not die. His soul traveled through time and space, and his body transformed into an ultimate Killing Machine. Now, in a society completely incomprehensible to Izo, in a new world controlled by the people who have power, who will his hate-filled sword cut?
De film volgt dus eigenlijk voor een kleine 2 uur Izo die moordend en slachtend rond rent, terwijl hij niet gebonden lijkt door de wetten van tijd en ruimte. Terwijl dit gebeurt vinden er af en toe filosofische discussie's plaats, waarvan de grote vraag natuurlijk is waarom doet Izo wat hij doet?
Dit was weer echt een film waarbij ik na afloop meteen het internet op dook om hem beter te proberen te begrijpen. En wat mij toen meteen op viel was dat dit echt een film is die erg wisselende reacties op riep (ook bij de die-hard Takashi Mîke fans). De ene helft vind het een absolute bagger film waarin iemand 2 uur lang doel loos rond slacht. En de andere, waaronder ik zelf ook, vinden het een geweldige film waarin Mike naast je te entertainen met genoeg slachtingen, ook probeert serieus een diepere filosofische boodschap over te brengen. Het enige kritiek punt waar ik me wel in kan vinden is dat hij wat te lang duurt. Hij had makkelijk een half uur korter gekund.
Ik vind het dus zeker een aanrader, maar zeg niet dat ik je niet gewaarschuwd heb.
cijfer: 8,5

Shilje sanghwang (Real Fiction) (2000)
Een korte film van Ki-duk Kim (die onder mijn must-see-elke-film-van-deze-regisseurs lijstje valt) over een straatcartoonist, die het opeens helemaal verliest en enkele rekeningen uit het verleden vereffent (lees: op het moorden slaat).
De low-budget druipt van de film af. Zo lijkt de hele film wel gefilmd met een paar hand camara's. En de film is kennelijk ook zonder re-takes opgenomen. Maar dit geeft de film dan ook wel een leuk speciaal gevoel. De film is mede doordat die toch maar 70 minuten duurt het wel waard om een keer te kijken. Maar hij haalt het bij verre niet bij Ki-duk Kim latere werk, daarvoor komt het toch allemaal iets te veel over als een afstudeer project.
cijfer: 6.5

Jacob's Ladder (1990)
Nadat ik hier veel goeds en loffends over had gehoord, had ik me voor bereid op een goede, enge horror film. Maar wat een tegenvaller bleek het te zijn. De film zou een grote mindfuck horen te zijn, (ik wil niet arrogant over komen), maar binnen een kwartier had ik wel door wat er aan de hand was. Op een paar kleine schrikmomenten na is de film ook nergens echt eng of bijzonder spannend. Daarnaast word de film onnodig ingewikkelder gemaakt door er een stom militair-experiment sub-plot in te stoppen.
Is er dan niks goeds te melden over de film. Natuurlijk wel, ondanks dat hij erg tegen viel, was het nog steeds een vermakelijke film. En Tim Robbins was geweldig en maakte veel goed.

[ Bericht 0% gewijzigd door Lonewolf2003 op 25-04-2005 15:50:16 ]
  maandag 25 april 2005 @ 20:03:10 #200
56685 kinky_queen
B Movie Snob
pi_26503834
quote:
Op zondag 24 april 2005 15:43 schreef Hare het volgende:
Echt hoor Kinky, gaat het allemaal nog wel goed met je?
Ik begin er zelf aan te twijfelen

HUMAN EXPERIMENTS

2e X

Is idd zo saai als toen ik hem jaren geleden zag, maar kon het me haast niet voorstellen

maandag 25 april 2005 @ 20:15:16 #201
52357 Lambiekje
pi_26504085
C'était un rendez-vous (1976)

Dat filmpje waar Jacky Ickx in een Ferrari door de straten van Parijs racet. Sound van de film is subliem .. heerlijk dat revven van de motor.

.. maar dat het nu gevaarlijk er uit zag .. nee .. maar wel een leuke biologerend filmpie.

8.0

Pluk van de Petteflet.
Och kinderfilms moet je ook een kans geven ... en heb 20/25 jaar geleden ooit is dat boekje van A. M.G Schmidt gelezen dus .. . het is best vermakelijk alleen , heeft het het net niet.

5.5 / imdb 4.3
  maandag 25 april 2005 @ 21:35:35 #202
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_26505810
Notorious
Hele goede Hitchcock film. Goed verhaal, en hoewel t ietwat voorspelbaar is, is t toch zeer goed uitgewerkt. Het acteerwerk van Cary Grant en met name Ingrid Bergman is zeer indrukwekkend, het camerawerk en regie zeer sterk. De kostuums die Bergman draagt voegen iets extra`s toe aan de sfeer en onderlijnen de mooiheid van Bergman. Erg sterk. Het geheel wordt ondersteund door een prachtige, ingetogen soundtrack.
Echt een heel goede film die zeker aan te raden is en ik ook nog vaker zal kijken

IMDB Cijfer: 8,1/10
Mijn Cijfer: 8,5/10
  maandag 25 april 2005 @ 21:55:24 #203
56685 kinky_queen
B Movie Snob
pi_26506280
HAROLD AND KUMAR GO TO WHITE CASTLE

Mwoah, 5 en een halfje

Vraag me af of ze idd naar Amsterdam gaan

maandag 25 april 2005 @ 23:00:37 #204
56685 kinky_queen
B Movie Snob
pi_26507713
REVENGE OF THE VIRGINS

Geinige sexploitation in het wilde westen over een groepje cowboys die aangevallen worden door een stam topless Indianen die louter uit leuke dames bestaat

getver

maandag 25 april 2005 @ 23:28:30 #205
67640 SaintOfKillers
pi_26508369
De laatste dagen:

The Manchurian Candidate
Het origineel is beter . Deze is ook niet slecht, maar ik vind dat de oude toch net iets beter in elkaar steekt. Ook is het personage van de moeder hier niet zo goed uitgewerkt en dat vind ik net één de interessantste dingen aan het verhaal. Denzel zet een goede Denzel neer.

Storytelling
Pfff. Als je eerst Happiness hebt gezien, valt deze toch wel serieus tegen. Vooral het eerste deel was erg nietszeggend. Tweede deel was al een pak beter, maar dit haalt nergens het niveau van Happiness. Vind ik dan. Paul Giamatti is weinig spectaculair .

Van God Los
Leuke film en zo, goed plot en goed geacteerd, maar ik kreeg toch vaak het gevoel dat ik het allemaal al eens eerder had gezien. In dat opzicht werd het allemaal wel erg voorspelbaar. Maar zekere een "betere" film.

Zus en Zo
Bij deze heb ik me niet verveeld. Ik vond het allemaal wel goed zo. Geen probleem. Verder weet ik ook niet meteen wat ik met deze film moet.

Hotel Rwanda
Schokkend verhaal uiteraard. Met die kut-Belgen. Cheadle is erg sterk. De rest van de cast ook. Verhaal ook. Alleen krijgt de film op sommige momenten van die Spielberg-achtige meligheidsspasmen en dat was niet nodig. Maar het blijft nog enigszins binnen de perken. Aanrader voor fans van stukgehakte Tutsis.
  maandag 25 april 2005 @ 23:56:59 #206
4180 Hare
Come fly with me!
pi_26509057
C'était un rendez-vous

Moest hem toch ook even zien.

Zeer gaaf filmpje. Echt niet normaal wat die gast doet en het nog allemaal overleefd. Leuk om gezien te hebben! Wat een held trouwens zeg die die wagen rijdt! Niet normaal!
  dinsdag 26 april 2005 @ 01:17:18 #207
104446 Dawnbreaker
Space Cowboy
pi_26510521

All right, you primitive screw-heads, listen up!
ARMY OF DARKNESS

het kwaad komt terug voor Ash en zuigt hem naar middeleeuws Engeland, waar hij de necronomicon moet vinden om terug te keren naar zijn tijd. Onderweg moet hij onder andere ridders, demonen, skeletten en mini-Ashes verslaan.

Hele onderhoudende en naar mijn mening TOPFILM. Ash die door Bruce Campbell wordt neergezet is echt geweldig.
De hele film zit vol met sublieme humor en lekker foute FX.

gewoon een film die je gezien moet hebben vind ik.

mijn punt: 7,8
<hr>
pi_26511937
Killing me softly.

Een verrassende film, blijft boeien en enigzins erotisch maar zeker niet pornografisch.

The unsaid.

Zeker een goede film! Een van de weinige films die me bijna aan het huilen maakte. Elke keer maakt het verhaal een verrassende wending en veranderd je kijk op hetverhaal tot dan totaal! Bevredigend einde en ook niet heel cliche.
  dinsdag 26 april 2005 @ 09:37:54 #209
25301 Gorro
Reject False Icons
pi_26513569
(#585) Przypadek (Blind Chance) (Krzysztof Kieslowski, 1987)
Oorspronkelijk was deze film in 1981 opgenomen. Het duurde echter tot 1987 eer hij vertoont mocht worden door de politieke inhoud. Qua structuur heeft de film dezelfde als Sliding Doors. We zien drie totaal verschillende scenario's van Witek's leven wanneer hij zich moet haasten om een trein te halen. Op deze wijze wordt op extreme wijze belicht hoe je leven kan afhangen van een ogenschijnlijke gebeurtenis. Kieslowski becommentarieert op deze wijze ook gelijk het communistische regime in Polen. Interessante film, maar helaas niet altijd even boeiend. ****

Ett hål i mitt hjärta (A Hole in My Heart) (Lukas Moodysson, 2004)
Na drie goede films afgeleverd te hebben valt deze rommel van Lukas Moodysson extra tegen. In z'n provocerende razernij vuurt hij vele schokkende beelden op de kijker af, maar vergeet daar een geheel van te maken. Veel losse aanklachten tegen de huidige maatschappij, onsamenhangende beelden en metaforen maken van de film net zo'n zooitje als het appartement aan het einde van de film. Je zal het vast goed bedoelen Lukas, maar de volgende keer iets genuanceerder graag. *
  dinsdag 26 april 2005 @ 13:03:27 #210
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_26517705
Tasogare seibei (The Twilight Samurai) (2002)
Zeer goede drama film over een lage klasse samurai in de 19e eeuw, die in zijn eentje voor zijn twee dochters en demente moeder moet zorgen. Deze film geeft vooral echt goed inzicht in hoe het leven van een samurai was in de laatste dagen van het Tokugawa-shogunaat. Deze film moet je dus echt zien als je geïnteresseerd bent in de Japanse geschiedenis en cultuur. Maar ook anders is die zeker meer dan de moeite waard.
cijfer: 8.5

O Brother, Where Art Thou? (2000)
Fantastische geinige film van de Coen brothers. De dialogen in de film zijn echt geweldig grappig. En de soundtrack is absoluut top.
cijfer: 9
  dinsdag 26 april 2005 @ 13:14:30 #211
3292 Tweek
Koffie graag!
pi_26517969
Gunner Palace

Een goede documentaire over de oorlog in irak, die eens niet zoals vele gaat over de reden of de oorlog terecht is, maar over de mensen die er zitten. Aan het woord komen dan ook de soldaten en niet alleen doormiddel van praten maar ook freestyle en zelfs poezie.
Je ziet de dagelijkse bezigheden van de soldaten, de gevechten maar ook wat ze in hun "vrije" tijd doen.
Indrukwekkend om te zien, zonder nare bijsmaak van een opgedrongen moraal.

Man-Thing

Standaard monster in moeras verhaal. Gemene blanken rednecks gaan olie boren in het heilige moeras van de plaatstelijke bevolking, wat het moeras uiteraard niet fijn vind. Vanaf het begin wordt er alles aangedaan om maar geen sympahtie te hoeven hebben met de mensen van het het boorplatform. Bijvoorbeeld hun logo heeft wel wat weg van het nazi logo, andere werknemers blijken weer rascisten te zijn en ga zo maar door.
gelukkig is daar de jonge nieuwe sheriff die nog niet bedorven is door de corupte wereld en het recht zal doen zegenvieren, natuurlijk bijgestaan door de lekkere plaatselijk schooljuf die in haar vrije tijd een mileu acitivste is.
Zitten een aantal leuke scenes in, goed verminkte lijken. En grote boze boom met rode ogen, de bezetten versie van treebeard zullen we maar zeggen.
In al zijn voorspelbare clichematigheid toch best geinig om een regen achtig dag mee door te komen.
pi_26523229
Aguirre, der Zorn Gottes
http://www.imdb.com/title/tt0068182/

Mijn tweede Herzog/Kinski-film van deze week.

Fitzcarraldo, die ik eerder zag, vind ik sterker, maar dit is eveneens een bijzondere film.

Het verhaal gaat over een groep Spaanse soldaten in de zestiende eeuw die steeds dieper de Peruaanse jungle ingaan, dit onder leiding van de verknipte en meedogeloze Aguirre (gespeeld door Kinski), op jacht naar het mythische Eldorado.

Verwacht echter geen avonturenfilm, de essentie is de gevolgen wanneer een meedogeloos iemand de macht overneemt en ten koste van alles zijn doel wil bereiken. De gevolgen hiervan laten zich raden....

Op de irritante voice-overs en soms wat knullig ogende effecten na, is dit op verschillende niveau's een meesterlijke film, die ik net als Fitzcarraldo iedereen aanbeveel gezien te hebben.
pi_26525681
Dit weekend heb ik The interpreter bekeken en dat was kut. Het was wél cool dat ze in het VN gebouw konden filmen. Vooral Nicole Kidman vond ik vervelend om naar te kijken en zo ongeloofwaardig ( met een irritant accentje...). Tja, Sean Penn was dan nog een lichtpuntje in het geheel. .

My life without me regie: Isabel Coixet
Het verhaal lijkt een standaard tranentrekkertje: een jonge vrouw met leuke man en twee lieve dochtertjes hoort dat ze nog maar kort te leven heeft. Hoe het verhaal is ingevuld is origineel, goed gefilmd en niet oversentimenteel. Bovendien wordt de hoofdrol gespeeld door een erg goede actrice (vind ik dan): Sarah Polley. Mooie muziek ook.
god i want to get you out of here
you can ride in a pink mustang
pi_26526015
Le Fabuleux destin d'Amélie Poulain.

Vanmiddag voor de eerste keer gezien. En wat een ontzettend leuke film! Ik heb echt 2 uur lang met een glimlach zitten kijken. Als de gebeurtenissen je niet blij maken dan wel de kleurtjes in dat zomerse Parijs. Al maak je me niet wijs dat een wereldstad als Parijs er ZO uitziet op een zonnige dag.
9.5/10
  dinsdag 26 april 2005 @ 20:00:27 #215
56685 kinky_queen
B Movie Snob
pi_26527001
MONDO TRASHO

Eindelijk het regiedebuut van John 'The Pope Of Trash' Waters gezien en het is een leuke zw met ontzettend weinig dialoog een dun verhaaltje wat pas opvalt als je goed oplet want het lijkt een aaneenschakeling van 'losse' scenes.

Oh ja....

Divine

dinsdag 26 april 2005 @ 20:19:11 #216
3527 Wepeel2
zoals het is
pi_26527474
Izo

Geen gemakkelijke film, of misschien ook juist wel. Het is maar net hoe je er naar kijkt. Met het verstand op nul is het gewoon een lekkere slash film, met je verstand aan zit er veel meer achter. Ik kan me in ieder geval voorstellen dat veel mensen totaal niet weten wat ze met deze film aan moeten. Ik heb me er zeer zeker mee vermaakt hoewel ik niet alles begreep. Zoals ik het ongeveer zie:
SPOILER
De film had wat korter gekund, met name de scenes met de gitaarspeler hadden soms wat ingekort kunnen worden. Maar over het geheel genomen is het een bijzondere film die zeker de moeite waard is.
8
  dinsdag 26 april 2005 @ 20:25:26 #217
56685 kinky_queen
B Movie Snob
pi_26527674
CHAINSAW SCUMFUCK

Geinig nobudget filmpje van maar liefst 6 minuut nogwat. Een groepje vrienden zitten een btje rond te hangen als er plotseling een chainsaw-wielding maniak binnenkomt vallen en het hele zooitje in gruzelementen zaagt

geestig

dinsdag 26 april 2005 @ 20:37:32 #218
52357 Lambiekje
pi_26528020
quote:
Op maandag 25 april 2005 23:56 schreef Hare het volgende:
C'était un rendez-vous

Moest hem toch ook even zien.

Zeer gaaf filmpje. Echt niet normaal wat die gast doet en het nog allemaal overleefd. Leuk om gezien te hebben! Wat een held trouwens zeg die die wagen rijdt! Niet normaal!
Vond niet dat gevaarlijk uitzien eerlijk gezed .. maar het geluid is wel heerlijk.

Sunset Blvd. (1950)
Best aardige film over een vergaane silentmovie-diva, die denkt dat voor haar nog de gehele wereld openstaat en ze haar script wilt verfilmd hebben. Script-schrijver beland perongeluk bij haar Mansion en zij neemt hem in dienst.

Dat mens is dieptriest en ze heeft dus niet door dat iedereen in de film-wereld haar heeft uitgekotst, maar die rol is dus met verve neer gezet. Sodemieters wat is zij verwaand

7.8 / imdb 8.6 #29

[ Bericht 31% gewijzigd door Lambiekje op 26-04-2005 20:43:05 ]
  dinsdag 26 april 2005 @ 20:39:41 #219
4180 Hare
Come fly with me!
pi_26528082
quote:
Op dinsdag 26 april 2005 20:37 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

Vond niet dat gevaarlijk uitzien eerlijk gezed .. maar het geluid is wel heerlijk.
Nouja, door rood rijen lijkt me toch echt niet altijd zo goed gaan
  dinsdag 26 april 2005 @ 20:45:02 #220
52357 Lambiekje
pi_26528251
quote:
Op dinsdag 26 april 2005 20:39 schreef Hare het volgende:

[..]

Nouja, door rood rijen lijkt me toch echt niet altijd zo goed gaan
Dat is waar , maar het is wel een moment van de dag dat er nagenoeg niets op de weg is behalve een stel duiven.
  dinsdag 26 april 2005 @ 20:45:32 #221
107005 Saviola
CM Legend
pi_26528265
quote:
Op dinsdag 26 april 2005 19:17 schreef fratsman het volgende:
Al maak je me niet wijs dat een wereldstad als Parijs er ZO uitziet op een zonnige dag.
Nog nooit in Parijs geweest zeker ?

Barcelona CF ~ Club Brugge ~ Tampa Bay Lightning
  dinsdag 26 april 2005 @ 20:49:10 #222
52357 Lambiekje
pi_26528361
quote:
Op dinsdag 26 april 2005 20:45 schreef Saviola het volgende:

[..]

Nog nooit in Parijs geweest zeker ?

.. maar er zit wel een Green-filter over het geheel heen met een lichte airbrush. Dat levert een erge mooie dreamlike wereld op.
pi_26528753
Finding Neverland
Wat een geweldige film
Alleen met die oma vond ik een beetje raar,dat die man dood was,en het leek net of ze het niet erg vond ofzow
  dinsdag 26 april 2005 @ 22:04:25 #224
56685 kinky_queen
B Movie Snob
pi_26530549
SNAKEHEAD TERROR

Met een btje fantasie is dit zomaar een prequel op FRANKENFISH, maar dan iets minder leuk. Desondanks een geslaagde monsterfilm in de trant van JAWS en PIRANHA

dinsdag 26 april 2005 @ 22:11:14 #225
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_26530754
Raging Bull
Blijft nog steeds een geweldige film. Prachtig geschoten, goed belicht en uiterst sterk (lees: fantastisch) gemonteerd. Volgens mij is dit 1 van de best gemonteerde films die ik ooit heb gezien. Het verhaal is goed, de dialogen sterk en het acteerwerk van zowel Robert De Niro als Joe Pesci uitmuntend. En als t dan ook nog in zo`n goede kwaliteit op dvd staat kan de pret niet meer op .
Volgende keer de commentaartrack van Scorsese luisteren. Het begin klonk in ieder geval veel beloven

IMDB Cijfer: 8,3/10
Mijn Cijfer: 8,7/10
pi_26531226
The Terminator
Na het zien van T2 en T3 ben ik wel tevreden met het begin van het verhaal, nu weet ik hoe alles zit.
Wat ik wel jammer vind is dat Arnold in de volgende films opeens "de beschermer" is, en in de eerste film de bad guy.
Verder vielen de effecten me ook erg tegen, waardoor ik T2 de beste uit de drie Terminator films vind.
Maar los van de sequels is het verhaal erg goed,
daarom een 8/10
pi_26531489
quote:
Op dinsdag 26 april 2005 20:00 schreef kinky_queen het volgende:
MONDO TRASHO

Eindelijk het regiedebuut van John 'The Pope Of Trash' Waters gezien en het is een leuke zw met ontzettend weinig dialoog een dun verhaaltje wat pas opvalt als je goed oplet want het lijkt een aaneenschakeling van 'losse' scenes.

Oh ja....

[afbeelding] Divine [afbeelding]

[afbeelding]
Ik heb er ooit een stukje over gelezen in de DVD-Valley. Ik denk dat ik dan wel genoeg gezegd heb.
  dinsdag 26 april 2005 @ 22:37:59 #228
56685 kinky_queen
B Movie Snob
pi_26531510
quote:
Op dinsdag 26 april 2005 22:27 schreef slindenau het volgende:
The Terminator
Na het zien van T2 en T3 ben ik wel tevreden met het begin van het verhaal, nu weet ik hoe alles zit.
Wat ik wel jammer vind is dat Arnold in de volgende films opeens "de beschermer" is, en in de eerste film de bad guy.
Verder vielen de effecten me ook erg tegen, waardoor ik T2 de beste uit de drie Terminator films vind.
Maar los van de sequels is het verhaal erg goed,
daarom een 8/10
Je heb eerst deel 2 en 3 gekeken en omdat 2 betere sfx heeft vind je die beter dan het origineel?

Damn
  dinsdag 26 april 2005 @ 22:50:41 #229
3527 Wepeel2
zoals het is
pi_26531918
quote:
Op dinsdag 26 april 2005 22:37 schreef kinky_queen het volgende:

[..]

Je heb eerst deel 2 en 3 gekeken en omdat 2 betere sfx heeft vind je die beter dan het origineel?

Damn
De kijkvolgorde is wat onlogisch, maar ik kan me best voorstellen dat als je niet kunt kiezen welke uit de reeks het leukste is dat dan de effecten de doorslag geven.
Een ander zal misschien voor deel 1 kiezen omdat het toen origineler was. Ieder z'n ding he.
  dinsdag 26 april 2005 @ 22:55:26 #230
53708 ondeugend
Lost in Sound
pi_26532046
De Dominee

Een film over het leven en sterven van Klaas Bruinsma, godfather made in holland.

Interessant... alleen blijf ik balen van het geluid van Nederlandsche speelfilms.
And everything under the sun is in tune
But the sun is eclipsed by the moon.
And Prince is still here!
  dinsdag 26 april 2005 @ 22:56:44 #231
108504 Shreever
Tintinnabulation!
pi_26532091
Be cool, vermakend... niet meer niet minder
Excuse me... have you seen my sanity...I think I lost it.
pi_26532102
quote:
Op dinsdag 26 april 2005 22:37 schreef kinky_queen het volgende:

[..]

Damn
Nee, ik heb deel 2 het eerst gezien omdat deze op tv kwam toen ik op film-leeftijd was, en daarna deel 3 omdat ik deze eerder op DVD had.
Heb pas een tijdje deel 1 op DVD, en als je deze als laatst ziet kan 'ie best tegenvallen.

En ik kende het verhaal van 2 dus ook al, en dan is 1 vrij veel "van hetzelfde", iets wat jij misschien bij 2 dacht. Ook daarom vind ik 2 beter.
  dinsdag 26 april 2005 @ 23:12:21 #233
104446 Dawnbreaker
Space Cowboy
pi_26532570
ik heb ze alle 3 chronologisch gezien en vindt 2 ook de beste.
qua verhaal, fotografie, effecten en acteren.

T1 is gewoon goed en culty, T2 is meesterlijk, T3 is leuke sequel
<hr>
  dinsdag 26 april 2005 @ 23:44:11 #234
4180 Hare
Come fly with me!
pi_26533492
quote:
Op dinsdag 26 april 2005 23:12 schreef Dawnbreaker het volgende:
ik heb ze alle 3 chronologisch gezien en vindt 2 ook de beste.
qua verhaal, fotografie, effecten en acteren.

T1 is gewoon goed en culty, T2 is meesterlijk, T3 is leuke sequel
Amen
  dinsdag 26 april 2005 @ 23:59:53 #235
107005 Saviola
CM Legend
pi_26533931
quote:
Op dinsdag 26 april 2005 20:49 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

.. maar er zit wel een Green-filter over het geheel heen met een lichte airbrush. Dat levert een erge mooie dreamlike wereld op.
mm oké .. maar ik moet zeggen dat ik behoorlijk onder de indruk was van de verschillende Amélie-locaties.. die draaimolen aan de Sacre-Coeur , het café waar Amélie werkt..
  woensdag 27 april 2005 @ 10:45:55 #236
25301 Gorro
Reject False Icons
pi_26539716
The Pacifier (Adam Shankman, 2005)
Om nog maar eens extra te benadrukken dat Vin Diesel de nieuwe Schwarzenegger is vond men het nodig om een variant van Kindergarten Cop te maken. Daarin bewijst Vin Diesel zo mogelijk nog minder komisch talent te bezitten dan de Oostenrijkse Eik. De kinderachtige film heeft een paar leuke momenten, maar deze zijn niet direct te danken aan de capriolen van Diesel. De meeste grappen zijn dan ook te flauw voor woorden. *½
pi_26539771
quote:
Op woensdag 27 april 2005 10:45 schreef Gorro het volgende:
The Pacifier (Adam Shankman, 2005)
Om nog maar eens extra te benadrukken dat Vin Diesel de nieuwe Schwarzenegger is vond men het nodig om een variant van Kindergarten Cop te maken. Daarin bewijst Vin Diesel zo mogelijk nog minder komisch talent te bezitten dan de Oostenrijkse Eik. De kinderachtige film heeft een paar leuke momenten, maar deze zijn niet direct te danken aan de capriolen van Diesel. De meeste grappen zijn dan ook te flauw voor woorden. *½
idd de foute acteur voor deze film verder vond ik de film opzich best geinig
  woensdag 27 april 2005 @ 11:13:50 #238
4180 Hare
Come fly with me!
pi_26540358
Do the RIght Thing
quote:
"Violence as a way of achieving racial justice is both impractical and immoral. It is impractical because it is a descending spiral ending in destruction for all. The old law of an eye for an eye leaves everybody blind. It is immoral because it seeks to humiliate the opponent rather than win his understanding; it seeks to annihilate rather than to convert. Violence is immoral because it thrives on hatred rather than love. It destroys community and makes brotherhood impossible. It leaves society in monologue rather than dialogue. Violence ends by defeating itself. It creates bitterness in the survivors and brutality in the destroyers."
Zo mooi! Het thema wordt zo ontzettend goed uitgewerkt. Het lijkt zo'n ontzettend lekker relaxte leuke film te zijn, maar aan de onderkant kruipt er iets wat er op een gegeven moment als een uitbarsting uitkomt. Zo goed gedaan. Je voelde die hele spanning echt heel goed.
Prachtige film.
  woensdag 27 april 2005 @ 11:36:41 #239
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_26540816
quote:
Op dinsdag 26 april 2005 20:19 schreef Wepeel2 het volgende:
Izo

Geen gemakkelijke film, of misschien ook juist wel. Het is maar net hoe je er naar kijkt. Met het verstand op nul is het gewoon een lekkere slash film, met je verstand aan zit er veel meer achter. Ik kan me in ieder geval voorstellen dat veel mensen totaal niet weten wat ze met deze film aan moeten. Ik heb me er zeer zeker mee vermaakt hoewel ik niet alles begreep. Zoals ik het ongeveer zie:
SPOILER
De film had wat korter gekund, met name de scenes met de gitaarspeler hadden soms wat ingekort kunnen worden. Maar over het geheel genomen is het een bijzondere film die zeker de moeite waard is.
8
Hier staat een goede review van de film. Waar ik me voor een groot gedeelte wel in kan vinden.
  woensdag 27 april 2005 @ 12:27:53 #240
67663 fractalis
we (all) search
pi_26541890
quote:
Op woensdag 27 april 2005 11:13 schreef Hare het volgende:
Do the RIght Thing
[..]

Zo mooi! Het thema wordt zo ontzettend goed uitgewerkt. Het lijkt zo'n ontzettend lekker relaxte leuke film te zijn, maar aan de onderkant kruipt er iets wat er op een gegeven moment als een uitbarsting uitkomt. Zo goed gedaan. Je voelde die hele spanning echt heel goed.
Prachtige film.
Hare, weet niet of je 'm al hebt, maar kan je de Criterion van harte aanbevelen. Dubbelaar boordevol interessante extra's zoals we gewend zijn...
  woensdag 27 april 2005 @ 12:31:45 #241
3527 Wepeel2
zoals het is
pi_26541985
quote:
Op woensdag 27 april 2005 11:36 schreef Lonewolf2003 het volgende:

[..]

Hier staat een goede review van de film. Waar ik me voor een groot gedeelte wel in kan vinden.
Inderdaad een interessant stuk. Bedankt voor de link.
Maar naast het feit dat je met geweld alleen meer geweld uitlokt en zo in een spiraal komt denk ik toch ook dat creatie door destructie een belangrijk thema is. Uiteindelijk leidt al dat geweld tot een climax, waarna er een soort mijlpaal wordt bereikt en hierna verandert de samenleving ingrijpend om daarna weer in dezelfde fouten te vervallen.
  woensdag 27 april 2005 @ 12:32:03 #242
4180 Hare
Come fly with me!
pi_26541992
quote:
Op woensdag 27 april 2005 12:27 schreef fractalis het volgende:

[..]

Hare, weet niet of je 'm al hebt, maar kan je de Criterion van harte aanbevelen. Dubbelaar boordevol interessante extra's zoals we gewend zijn...
Wat denk je?

Had hem de eerste keer idd via rip gezien, maar ja, meteen gekocht natuurlijk, en wat anders dan de criterion. Ben al een klein beetje aan de extra's begonnen, en die homevideo is gewoon echt super.

Maar goed, idd, supertip voor anderen!
  woensdag 27 april 2005 @ 14:59:32 #243
46375 Sai
vindt je een kutwijf.
pi_26545773

Miller's Crossing (Joel Coen, 1990): uitstekende Coen uit de tijd dat ze nog echte genrefilms maakten die zowel erg grappig waren als erg effectief als genrefilm. Hier nemen ze het jaren '20 maffia-genre en maken ze een film over "friendship, character, ethics" en hoeden. Vooral Turturro en Polito zijn geweldig en, nou ja, dit is gewoon Coen zoals Coen hoort te zijn. Enig minpuntje is Marcia Gay Harden, die absoluut niet slecht is maar een beetje gewoontjes en saai aandoet temidden van al deze briljantie. 9-.

Temporada de Patos (Fernando Eimbcke, 2004): leuke Mexicaanse variant op 25 Watts en Clerks. Zoals we van dat soort films gewend zijn is de toon droogkomisch en gebeurt er niet al te veel, en dat is hier ook weer het geval. Hoewel er nogal wat problemen met het tempo zijn weet de film toch een fijn zomergevoeltje op te wekken en dat maakt dit een fijn tussendoortje. 7+.
pi_26546123
Requiem for a dream
Wat een deprimerende film zeg...Maar toch...Gewelige muziek Geweldige film ook
  woensdag 27 april 2005 @ 19:06:42 #246
67670 Skv
Cynist.
pi_26550516
Single white female
Redelijke drol van een film. Voorspelbaar kutverhaal, veel te simpel.
Jennifer Jason Leigh speelt wel erg goed

IMDB score: 6.2
Mijn score: 6.
  woensdag 27 april 2005 @ 19:25:10 #247
108508 haagse_elfje
give me a l word
pi_26550954
Dracula II:Ascension

Dracula 2000 heb ik niet gezien wat zijn voorganger is. De reden dat ik deze film wou zien was eigenlijk omdat Diane Neal erin speelde ik dacht ach waarom niet. Nou het was een amusante voorstelling. Zelf ben ik niet zo een horror freak, ik vond het wel een aardige vertoning. Diane Neal zag er zeer smakelijk uit, de spanning was wel oké soms een beetje teveel bloed en een beetje te, zo ben ik ook weer he.... De film was dus wel oké niet veel bijzonders eigenlijk. Ben ook benieuwd naar deel 3 omdat in deel 3 speelt Rutger Hauer Dracula....

Doe mij maar toch gewoon the Fearless Vampire Killers, Interview with the Vampire of Dracula van Coppola zit toch meer verhaal in, het was wel vermakelijk.

IMDB cijfer 4.2
mijn cijfer 5,5
  woensdag 27 april 2005 @ 19:25:14 #248
23107 dolle_hond
topicverkoper
pi_26550956
respiro

niet slecht, maar ook niet super.
maak er weinig woorden aan vuil:
gestoorde vrouw, jurk, grot, vissers, naaktzwemmen, gangs, hond, italie, brommertje en verliefde politie-agent.
pi_26552969
TERMINAL INVASION

Simpele sf met Bruce 'God' Campbell, die erg vermakelijk is zelfs als er geen monsters in hadden gezeten.

Het is duidelijk dat iedereen met plezier aan dit tv filmpje heeft gewerkt

Niet voor ieders smaak maar als je niet veeleisend bent is dit iets wat makkelijk wegkijkt

* Dat schrammetje valt best mee voor zijn doen...

woensdag 27 april 2005 @ 21:13:24 #250
13148 Shogo
Psycho...
pi_26553578
The Girl Next Door
Ondanks de leuke Elisha plaatjes/caps die ik al een tijd geleden zag had ik toch mijn twijfels over de film. Maar niks is minder waar, dit is een hele leuke film. Ik heb gelachen en leefde zelfs mee met onze hoofdrolspelers. Waar ik ook bang van was is dat ik een Kim Bauer de hele tijd zou zien dan een Danielle, maar ook dat viel mee, Elisha speelde goed en heeft uiteraard lekkere scenes. Maar toegegeven zij is de reden waarom ik deze film wel wilde zien, maar het is zeker geen wast of time.
  woensdag 27 april 2005 @ 22:10:21 #251
46794 Berkery
Fat bastard
pi_26555027
Signs

Ik had nog niemand iets positiefs over de film horen zeggen, maar ik was toch benieuwd. Had ik maar geluisterd, wat een crap. Mad Max als dominee-die-van-zijn-geloof-is-gevallen-maar-het-toch-weer-het-licht-ziet,
No Dukes of Hazzard in the classroom
  woensdag 27 april 2005 @ 22:20:23 #252
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_26555290
The Shining
Voor mij de engste film aller tijden. Het idee achter het verhaal dat je zo kan uitflippen van eenzaamheid is geweldig uitgewerkt. Het acteerwerk van Nicholson is gewoonweg super, het grootste deel van de scenes duren lang en er wordt weinig in geknipt. Daardoor is t deste knapper dat Stanley Kubrick de film de hele tijd zo spannend weet te houden. En spannend is ie. En eng. Terwijl ik precies wist wat er ging komen, vond ik m deze keer nog enger dan de eerste keer.
Wat een superfilm, met 1 van de beste (zoniet de beste) acteur van afgelopen 35 jaar

IMDB Cijfer: 8,3/10
Mijn Cijfer: 8,0/10
  woensdag 27 april 2005 @ 23:01:37 #253
113650 maniack28
Dresden Dolls O+
pi_26556415
Pay It Forward
Prachtige film over Trevor McKinney die voor maatschappijleer een project moet doen waarbij je anderen helpt. Hij verzint een systeem waarin hij begint met het helpen van 3 mensen, die op hun beurt weer 3 mensen moeten helpen. Zo krijg je een schakel die als maar doorloopt en groter wordt. Het dreigt te mislukken, omdat veel mensen hun angst of verandering voor een ander leven niet willen wegzetten om iemand te helpen. Uiteindelijk lukt het allemaal en krijgt Trevor de kans om een jongetje te helpen die in elkaar geslagen wordt (dit durfde hij zelf eerst ook niet). Dit wordt hem echter fataal, hij krijgt een messteek in zijn buik en overlijdt. Het eindigt met zijn moeder en zijn docent (zijn bij elkaar gekomen door Trevor, zij was alcoholist en werd geslagen door haar man, hij is in de brand gestoken door zijn vader toen hij klein was en leefde met een dagelijkse regelmaat waarin hij geen verandering wilde brengen, dus ook geen vrouw in zijn leven) op de verande met honderden mensen die hun steunbetuigingen komen geven. Echt kippenvel.... Dit spreekt me echt aan, deze film. Het einde is nou eens een keer niet eind goed al goed, maar het geeft toch een bevredigend gevoel, gezien zijn idee de andere kant van Amerika al had bereikt. Echt een aanrader!!!

IMDB Cijfer: 6,7/10
Mijn Cijfer: 9,0/10
Cause I'd rather continue my trip to the top of the mountain then freeze to death in the valley.
  woensdag 27 april 2005 @ 23:10:15 #254
52357 Lambiekje
pi_26556648
[ Princess Bride
mmm deze film staat op #97 met een 8.2 .. dus ik ben hem maar gaan kijken .. maar vind maar een slap sprookjes gedoe .. en zit geen scene in dat ik zeg van, ja dat is goed, memorabel of wat.

Snap niet waar de waarderingen vandaan komen. De rollen die neergezet worden is geen echt aardig. Alleen is Peter Falk wel aardig als voorlezer van z'n kleinkind, maar dat is dus buiten de raamverteling. Film ansich is niet slecht hoor, maar het heeft absolute niet DAT, the magic.
Dit is een film dat absoluut niet thuis hoort in de top-ranking.

En het erge van het geheel is dat de liefdes-verhaal gewoon totaal niet overkomt .. geen passie, en de gozer is een loser. Wat een ruk gedoe. Kijk zoals in Notebook is het zo klaar als een klontje ..dat werkt daar zo goed. Dit is gewoon niets.
Het grietje, Robin Wright, daar is opzich niets mis mee .. maar de vonk komt gewoon niet over.

En tot m;n stomme verbazing zag ik dat E.T. uit de top250 lijst is verdreven... en deze staat op een vonkende #97. Dit kan gewoon echt niet!

En voor de fun zou ik eigenlijk een 1 moeten geven om deze film te laten zakken .. maar ben bang dat het geen sodemieter invloed heeft op de waardering. En heb maar gewoon een 5 geven op IMDB.

cijfer 5.5 / imdb 8.2

[ Bericht 15% gewijzigd door Lambiekje op 27-04-2005 23:35:44 ]
  † In Memoriam † woensdag 27 april 2005 @ 23:13:06 #255
47213 ArmaniMania
pi_26556722
Constantine Heb `m op DVD.

Vermakelijke film met leuke CGI-effects en is gebasseerd op een comic.
Keanu Reeves (Constantine)speelt een soort van demonen-uitdrijver en komt in aanraking met een vrouw die heel graag wilt weten hoe haar tweelingzus is gestorven. De vrouw gelooft namelijk niet dat haar tweelingzus zelfmoord heeft gepleegd.
Tijdens het onderzoek krijgen ze te maken met Satan in eigen persoon die Constanine nu wel zat is die zijn plannen steeds dwarsboomt.

IMDB Cijfer: 6,4/10
Mijn Cijfer: 5/10 en dat is eigenlijk omdat ik de CG wel leuk vind.
  woensdag 27 april 2005 @ 23:38:46 #256
46375 Sai
vindt je een kutwijf.
pi_26557375

The Wasp Woman (Roger Corman, 1960): het uitgangspunt van een vrouw die in een moorddadige bloedzuigende wesp verandert sprak me wel aan, maar dit is helaas gewoon doodsaaie bagger. De transformatie naar wesp begint pas als de film al ruim over de helft is, en eigenlijk is dat non-horror gedeelte nog het beste stuk van de film. Er wordt best redelijk geacteerd en er is zelfs wat maatschappijkritiek over de schoonheidsindustrie enzo, hoewel het allemaal nogal oninteressant is. Als de Wespenvrouw eenmaal begint met bloedzuigen valt de film helemaal in het diepe gat van totale bagger, vooral dankzij de ontzettend belabberde make-up, die White Chicks zowaar evenaart. De moorden zijn wel tamelijk lachwekkend, wat een aantal mensen zal aanspreken, vandaar nog een 4-.

Midnight Run (Martin Brest, 1988): een actiekomedie uit de jaren '80. Dat spreekt voor zichzelf. De actie- en komedie- elementen zijn een nogal spaarzaam maar wel wat beter uitgevoerd dan bij de gemiddelde genregenoot het geval is. DeNiro is ook wel okay, maar dit weet nooit de bekende cliché's te ontwijken en dat zorgt ervoor dat dit weliswaar best prettig wegkijkt, maar ook bar weinig nieuws te bieden heeft. 6,5.
pi_26561939
Trainspotting

Had er meer van verwacht,heb me eigenlijk wel verveeld tijdens de film,vond 'm dus niet zo wow
Nah jah,misschien moet ik 'm binnenkort nog een keer zien
  donderdag 28 april 2005 @ 08:55:14 #258
113650 maniack28
Dresden Dolls O+
pi_26562302
wtf! Trainspotting is een van de beste films ooit!!!! Echt zooooooo eeen gave film... misschien moet je het boek lezen
Cause I'd rather continue my trip to the top of the mountain then freeze to death in the valley.
  donderdag 28 april 2005 @ 09:42:12 #259
25301 Gorro
Reject False Icons
pi_26563007
Na de Lone Wolf & Cub serie helemaal gezien te hebben is het tijd voor een nieuwe reeks:

Zatôichi monogatari (Kenji Misumi, 1962)
De allereerste film uit de lang 26 delige Zatôichi filmreeks. Tegen mijn verwachting in krijgen we nagenoeg geen informatie over het verleden van Zatôichi. Wel wordt er uitgebreidt de tijd genomen om het karakter van Zatôichi neer te zetten en dat resulteert in een rustige, maar doeltreffende aanloop naar het eindgevecht. Tijdens het eindgevecht is er opeens een ongemakkelijke muziek te horen wat een disorienterend effect heeft. Dit en de tragische noot op het einde maken het eindgevecht dan ook meer dan de moeite waard. Goed begin van de serie.

Hier kan ik nog wel even mee vooruit. Nog maar 25
  donderdag 28 april 2005 @ 11:08:33 #260
40664 Durbin
Who knows..
pi_26564968
SLC Punk!
Steve en Heroin Bob zijn vrijwel de enige twee hardcore-punkers in het saaie Salt Lake City. Hun dag bestaat voornamelijk uit rondhangen, feesten, vechten met hun morele vijanden en het bezoeken van concerten.Vol gedrevenheid schoppen ze tegen alles wat niet met hun eigen idealen strookt. Maar langzaam verandert Stevo zijn omgeving en komt daarbij steeds meer zichzelf tegen. Matthew Lillard is erg goed op dreef in zijn karakter als Stevo en is absoluut perfect voor de rol. Een groot deel van de film spreekt Lillard richting de kijker en het hoge tempo waarin de dialogen voorbij komen noodzaakt je de aandacht er goed bij te houden. Ik had hem een aantal jaren geleden gezien en weet nog dat ik toen redelijk onder de indruk was. Nu voor de tweede keer ben ik dat des te meer.
  donderdag 28 april 2005 @ 15:11:16 #261
67640 SaintOfKillers
pi_26571234
quote:
Op donderdag 28 april 2005 09:42 schreef Gorro het volgende:
Hier kan ik nog wel even mee vooruit. Nog maar 25
Ik heb er maar eentje gezien en die was niet slecht, maar toch ook niet meteen een reden om de 25 anderen te gaan bekijken . Ik lees trouwens nogal vaak de Zatoichi films wel heel erg op mekaar lijken, het zou nog erger zijn dan de Bondfilms. M.a.w. have fun .
  donderdag 28 april 2005 @ 15:58:50 #262
3527 Wepeel2
zoals het is
pi_26572516
Aragami

De entry van Ryuhei Kitamura in het duel project. Het is wel een aardige film geworden met een typische Kitamura signatuur. De gevechten zijn mooi en flitsend in beeld gebracht, hoewel de pompende muziek soms afleidt. Dat trucje kennen we zo langzamerhand wel. Het verhaal heeft verder niet zoveel om het lijf, maar dat is ook niet belangrijk aangezien het vooral een excuus is om tot het duel te komen.
De cameo van Tak Sakaguchi uit Versus als 'future Challenger' (herkennen wij hier niet gewoon prisoner Prisoner KSC2-303?) aan het einde is een leuke vondst.
Ik hoop overigens dat Ryuhei Kitamura in de toekomst de kans krijgt om nog eens een film als Azumi te maken, maar dan met een groter budget. Die film toonde meer zijn potentieel, maar een aantal zwakke effecten haalden het geheel iets naar beneden (hoewel Azumi nog steeds geweldig is).

7

[ Bericht 1% gewijzigd door Wepeel2 op 28-04-2005 16:14:21 ]
pi_26577001
THE GHOST IN THE INVISIBLE BIKINI

Hoe fout kan een film zijn? Ontzettend dus. Erg leuk dus? Nee absoluut niet

Ik d8 Ghost, bikini, Karloff enz

Dat kan geen foute combinatie zijn, maar dit blijkt dus een jeugdfilm te zijn en dan nog eens een erg flauwe. ERG FLAUWE.

Het begint goed:

Maar springt al snel over naar:

Overslaan en mijden als de pleuris!!

donderdag 28 april 2005 @ 19:13:48 #264
4180 Hare
Come fly with me!
pi_26577317
quote:
Op donderdag 28 april 2005 19:01 schreef kinky_queen het volgende:

Overslaan en mijden als de pleuris!!
Moeten we dat niet gewoon met al die films van je doen
pi_26577383
quote:
Op donderdag 28 april 2005 19:13 schreef Hare het volgende:

[..]

Moeten we dat niet gewoon met al die films van je doen
Zoals jij ook heb gedaan met een rondje door Parijs???

donderdag 28 april 2005 @ 19:25:40 #266
4180 Hare
Come fly with me!
pi_26577644
quote:
Op donderdag 28 april 2005 19:15 schreef kinky_queen het volgende:

[..]

Zoals jij ook heb gedaan met een rondje door Parijs???

Tja, das de uitzondering die de regel niet bevestigd
pi_26583054
NIGHT SHADOWS

MUTANT

Een erg goede 'zombiefilmdiegeenechtezombiefilmis' met goed acteerwerk en dat is best vermeldenswaardig

Het verhaal is nogal standaard met de gebruikelijke chemische stoffen. De film lijkt op een mix van RETURN OF THE LIVING DEAD en DEAD & BURIED

Aanrader voor de liefhebber

donderdag 28 april 2005 @ 22:54:02 #268
52357 Lambiekje
pi_26583758
Sabotage (1936)

Best wel een aardige suspense thriller van Hitchcock. Cinema-eigenaar moet een bom afleveren bij de London's Zoo .. maar het loopt een beetje uit de hand.

7.5 / imdb 7.2
pi_26586454
White Noise

Redelijke film over een fenomeen waar op internet de nodig aandacht aan besteed wordt. (EVP=Electronic Voice Phenomena) Het gegeven en verhaal worden goed uitgelegd, maar de film glijdt op een gegeven moment toch terug naar een standaard Hollywood film.

7/10
  vrijdag 29 april 2005 @ 01:07:35 #270
67670 Skv
Cynist.
pi_26586752
State Property

Urban actiefilm met o.a. Beanie Sigel, Omillio Sparks en Jay-Z.
Ik vond 'm erg vet, maar beetje kort (80 minuten). Zit niet erg een verhaal in, maar een zooi elkaar neerschietende negers is goed te doen. Soundtrack was perfect!
IMDB geeft een 2,7.
Ik een 7,5.

Kan wel een beetje in het commentaar op IMDB komen, dat het gewoon een excuusfilm voor Jay-Z is, dat ie kan zeggen dat hij mee heeft gedaan in een film.
Snap ook niet dat ze hem zo groot voorop de hoes durven te drukken, hij heeft nog geen 10 woorden gezegd in de hele film en heeft gewoon een erg kleine bijrol
Maarja, Names Sale.

Vette film
  vrijdag 29 april 2005 @ 02:29:46 #271
67670 Skv
Cynist.
pi_26587894
Soundtrack is nergens te vinden overigens
  vrijdag 29 april 2005 @ 09:24:44 #272
4180 Hare
Come fly with me!
pi_26589620
High Society

Leuk probeersel om the Philadelphia Story nog eens te verfilmen. Maar ja, een film die gewoon een al bekende film opnieuw filmt is natuurlijk zo onorigineel als de pest. Verder vond ik het klein beetje veranderde script nou ook niet echt geweldig en verder was de uitwerking gewoon een stuk minder als het origineel.
Wat je wel krijgt is het allerlaatste optreden van Grace Kelly , die zelfs nog een klein beetje zingt en een leuke performance van haar als aangeschoten zijnde. Een lekker jonge Frank Sinatra, die gewoon altijd cool is om te zien en een van de leukste nummers van hem eens in z'n originele setting: 'Well, Did You Evah'
  vrijdag 29 april 2005 @ 14:01:40 #273
40664 Durbin
Who knows..
pi_26596568
Blade: Trinity
Blade wordt het slachtoffer van een valstrick van de Vampire Nation, waardoor hij door de FBI wordt gezocht en gevangen genomen. Vervolgens krijgt ie de hulp van Nightstalkers, een groep vampierjagers bestaande uit onder andere Abigail (Jessica Biel) en Hannibal King (Ryan Reynolds). Het is weer een flitsende film met snelle beelden en mooie special effects, maar ondanks het onderwerp van vampieren kan het mij weinig boeien. Wesley Snipes zorgt bij mij af en toe voor gekromde tenen en Ryan Reynolds lijkt alleen aan de cast te zijn toegevoegd voor de gevatte opmerkingen. Leuk nieuwtje zijn de gemuteerde honden, maar die zijn eigenlijk ook weer van Resident Evil gekopieerd.

Man Bites Dog (aka C'est arrivé près de chez vous)
Een seriemoordenaar wordt gevolgd door een cameracrew voor een documentaire. Terwijl hij willekeurig mensen vermoord, vertelt ie semi-intellectueel over film, muziek, kunst en zijn familie. Enigzins overrompeld raakt de crew steeds meer betrokken bij de moordpartijen. Een zwarte komedie met een aantal erg sterke momenten (o.a wanneer ze in het verlaten huis de andere hitman tegenkomen). Benoit Poelvoorde zet een erg sterke rol en weet af en toe zelfs sympathie te wekken door zijn onbeholpenheid in sommige situaties. Sterke film.
  vrijdag 29 april 2005 @ 15:16:59 #274
46375 Sai
vindt je een kutwijf.
pi_26598505

To Kill a Mockingbird (Robert Mulligan, 1962): prima klassieker die dankzij de invalshoek van de kinderen net dat beetje extra krijgt. Zeker in de eerste helft leunt de film meer op sfeer dan op drama of actie, maar dat geeft niks, want dankzij de toffe muziek, het alom sterke acteerwerk en het schitterende camerawerk blijft het boeien. Jammer dat het goed/slecht contrast een beetje te dik wordt aangezet, en het laatste kwartier vond ik ook een beetje tè, maar dit is alleen al de moeite waard voor de uitsekende rechtbanksequentie. 8.

Bedazzled (Harold Ramis, 2000): nogal fletse komedie die nooit veel grappiger wordt dan "ja, wel leuk bedacht". Het is nergens ergerlijk slecht, maar er is duidelijk meer tijd besteed aan het ontwerpen van Hurley's garderobe dan aan het script. 5.
pi_26598527
Gisteren avond: Saw

Helemaal niet verkeerd
Lekkere thriller met een verhaal. Je moet ervan houden maar het kijkt lekker weg.
De Euro was een goed idee ... en dat had het moeten blijven.
  vrijdag 29 april 2005 @ 15:43:13 #276
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_26599237
The Corporation (2003)
Ijzersterke documentaire over hoe ondernemingen zich gedragen in de wereld. Dit is een documentaire zoals die hoort te zijn. Er worden allerlei kenners, specialisten en betrokkenen van alle kanten bij gehaald. Er wordt dus op een goede manier woord en wederwoord toegepast, zoals het hoort. Bovendien zijn het niet de minste de geringste die een bijdrage leveren.
En daarnaast ziet het er allemaal ook nog eens goed uit. Er zitten een paar leuke montage momenten met goede muziek in.
cijfer: 10
  vrijdag 29 april 2005 @ 18:17:56 #277
56685 kinky_queen
B Movie Snob
pi_26603434
KONTROLL

Prima Hongaarse film over een stel ticketcontroleurs in de metro van Hongarije. Bevat gitzwarte humor en daar hou ik wel van

vrijdag 29 april 2005 @ 20:34:01 #278
3527 Wepeel2
zoals het is
pi_26606725
Cat-Women Of The Moon

Een expeditie naar de maan komt oog in oog te staan met (roffel) The Cat-Women Of The Moon. Deze duivelse vrouwen in nauwsluitende zwarte stoeipakjes bezitten over gevaarlijke telepatische gaven en tevens beheersen zij de kunst van het verleiden. Ze willen de raket van de bemanning afpakken om zo naar de aarde af te reizen en deze aan hun wil te onderwerpen.
Nou een bar slechte film dus. Daardoor af en toe wel amusant en zeker het predikaat 'baggerfilm' waardig. Hij duurt maar een uurtje en dat is ook precies de goede lengte.
3

Een indrukwekkende cast.

Op de maan zitten ook spinnen.

Wenkbrauwen epileren is ontzettend niet de trend op de maan.
  vrijdag 29 april 2005 @ 21:30:53 #279
52357 Lambiekje
pi_26607972
quote:
Op woensdag 27 april 2005 22:10 schreef Berkery het volgende:
Signs

Ik had nog niemand iets positiefs over de film horen zeggen, maar ik was toch benieuwd. Had ik maar geluisterd, wat een crap. Mad Max als dominee-die-van-zijn-geloof-is-gevallen-maar-het-toch-weer-het-licht-ziet,
En wat ook nog is belachelijk aan deze film is .. aliens die naar onze planeet komen en dat ze dan bang zijn voor water .. welke retart heeft dat bedacht.

Nee deze film verdient een onvoldoende
pi_26608274
Garden state

Mooie film
  vrijdag 29 april 2005 @ 21:50:37 #281
56685 kinky_queen
B Movie Snob
pi_26608402
REDEU-AI

REDEYE

Een Aziatische horrorfilm met een geest. (goh, da's nix voor die klanten...)

Hoe en waarom is vaak niet belangrijk bij dit soort films en ook hier weer niet. Tis een aardig spookverhaal over een behekste trein die passagiers in het heden door het verleden en de toekomst heen en weer slingert.

Wat opvalt is de mooie belichting in sommige scenes

Liefhebbers van 'The Twilight Zone' zullen zich aangesproken voelen

vrijdag 29 april 2005 @ 23:51:07 #282
107005 Saviola
CM Legend
pi_26610772
quote:
Op vrijdag 29 april 2005 21:44 schreef HeaRt_woRm het volgende:
Garden state

Mooie film
pi_26611493
LOVE ME DEADLY

FF lui zijn hoor

Uit Michael J. Weldon's PSYCHOTRONIC ENCYCLOPEDIA OF FILM:

It's hard to believe that this serious and disturbing necromaniac movie was made and probably played drive-ins. Mary Wilcox stars as Lindsay, a blond heiress. Her boyfriend is tired of her not putting out. She falls for and eventually marries an art-gallery owner but won't sleep with him either (!). A persistent mortician named Fred, who leads a secret cult of hooded necros, recognizes that she's obsessed with the dead, and eventually shes naked on top of a corpse.

Dit moet nogal wat zijn geweest begin jaren '70

Niet te verwarren met KISS ME DEADLY, je zou wel eens bedrogen uit kunnen komen

zaterdag 30 april 2005 @ 00:34:04 #284
3527 Wepeel2
zoals het is
pi_26611800
quote:
Op vrijdag 29 april 2005 21:50 schreef kinky_queen het volgende:
Liefhebbers van 'The Twilight Zone' zullen zich aangesproken voelen

[afbeelding]
Ja. Hopelijk kom ik hem binnenkort ergens tegen. Klinkt wel interessant.
pi_26612949
Sphere

Interessante film, goed cast, mysterieuze bol.
Ik snap niet waarom de film zo'n laag cijfer op IMDb krijgt.

Het eind was wel jammer, ze beslissen opeens om alles te vergeten, en dan gaat die bol weg. Je krijgt verder totaal geen informatie over die bol zelf, of er nou iets in zit. Alleen welke nachtmerrie van wie is, het eind is dus redelijk teleurstellend.]

IMDb: 5.2/10
Persoonlijk: 7/10

[ Bericht 22% gewijzigd door slindenau op 30-04-2005 12:42:12 ]
  zaterdag 30 april 2005 @ 02:15:56 #286
95236 marcb1974
Dakshin Ray
pi_26613021
Der Untergang. Net zo goed als toen ik hem in de bios zag
stupidity has become as common as common sense was before
  zaterdag 30 april 2005 @ 10:02:51 #287
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_26614515
Donderdag in de sneak gezien:
Dear Wendy
Beetje rare film. Het gegeven waar t verhaal mee wordt vertelt (jongen heeft als grote liefde in z`n leven een geweer die hij een naam geeft en schrijft gedurende de hele film een brief aan t geweer) is wel origineel en leuk. De uitwerking is best goed, maar de film mist de balans tussen comedy en drama en probeert de twee genres te mixen. Dat pakt niet helemaal goed uit. Maar als je die 2 apart gaat bekijken zie je dat t wel erg goed is. De humor is leuk en t drama erg mooi. Het acteerwerk is sterk, de regie en manier van filmen sterk. Vooral de eindscene is super.
Dus: een film die voor veel mensen waarschijnlijk niet is echt weggelegd. je moet er van houden, dan is dit gewoon een goede en mooie film.

IMDB Cijfer: 4,9/10
Mijn Cijfer: 7,0/10
  zaterdag 30 april 2005 @ 10:15:20 #288
25301 Gorro
Reject False Icons
pi_26614645
5x2 (François Ozon, 2004)
De omgekeerde vertelstructuur geeft een andere wending aan een verder vrij standaard verhaal over een liefdesrelatie. Ozon probeert vooral sfeerindrukken te maken en daarin slaagt hij. Het wordt echter nooit heel bijzonder. Het kabbelt prettig voort, maar mist dat wat een film memorabel maakt. Op het acteerwerk en cinematografie valt niets af te dingen. Dat is allemaal prima in orde. ***

Kontroll (Nimród Antal, 2003)
Erg toffe weirde Hongaarse film die er fantastische uitziet. De ondergrondse van Boedapest vormt een erg coole omgeving die een wereld op zichzelf is. We verlaten deze omgeving dan ook nooit. Dat geeft een heel compacte sfeer. Dankzij de spetterende soundtrack blijft het tempo er lekker in zitten en de zwarte humor werkt ook heerlijk. ****

(#603) Le rayon vert (Eric Rohmer, 1986)
Soms werd ik een beetje zwaarmoedig van het eeuwige gezeur van het hoofdpersonage. Constant zit ze zichzelf naar beneden te praten en wartaal uit te slaan, maar telkens wanneer het me bijna te veel werd leefde de film toch weer op. Er volgende weer een interessante dialoog of een erg fijne sfeerexpressie van het vakantiegevoel die de aandacht weer wist te grijpen. Het laatste kwartier is het sterkste van de film, resulterend in een prachtige eindscene. ***½
  zaterdag 30 april 2005 @ 22:28:04 #289
17283 Cheiron
Ho ho ho...
pi_26630564
Net Hannibal bekeken na een week of wat Red Dragon gezien te hebben. En dan is Hannibal een zware tegenvaller. Nergens echt spannend, nergens goed. Meer op gore gefocused dan het thriller aspect dat zo bij de serie hoort.
Een paar leuke omgevingsshotjes maken dan niets meer goed. De serie is compleet (dvd gekocht), maar daar is alles mee gezegd.
Too lazy to be an evil genius..
PSN ID: Cheironnl
  zaterdag 30 april 2005 @ 23:03:42 #290
13148 Shogo
Psycho...
pi_26631428
Reservoir Dogs
Tjah wat kan ik zeggen, het is gewoon een briljante film en zeker één van mijn favorieten!

Zo maar weer verder met 'The Spy Who Loved Me' kijken.
pi_26631472
quote:
Op zaterdag 30 april 2005 10:15 schreef Gorro het volgende:

Kontroll (Nimród Antal, 2003)
Zou je niet eens oppassen met dat vette gevreet van je? Da's slecht voor je hart

THE BEAST WITH A MILLION EYES

Wat is dit jammer, ik heb deze zeldzame (nooit op tape verschenen, en nog niet op dvd uitgebracht) film nu eindelijk gezien nadat mijn hele lichaam op tilt sloeg bij het zien van de poster voor de eerste x

Het is een hele saaie film en het monster uit de titel komt maar een paar seconden in beeld helemaal tegen het einde van de film

Maar o mijn god wat vind ik die poster geweldig!!!

zaterdag 30 april 2005 @ 23:40:08 #292
67640 SaintOfKillers
pi_26632194
Deze week:

La Mala Educacion
Film die me niet geheel kon boeien. Ik ben sowieso geen groot Almodovar-fan, maar ik heb toch al betere/interessantere dingen gezien van de man. Acteerprestaties zijn erg goed, maar voor de rest nogal vaak een verhaal van net niet.

Schultze Gets the Blues
Degelijke komedie die vooral interessant is door het sympathieke hoofdpersonage. Enkele grappige stukjes, maar soms ook wat langdradig.

Le Fils
Sterke film van de Dardenne broertjes, vooral door sterke acteerprestatie van hoofdrolspeler Gourmet (die ook in La Promesse al sterk was). En net als bij Rosetta is het camerawerk nogal "speciaal". Alles lijkt met de losse hand gefilmd en dat kan voor sommige mensen storend overkomen.

Yi Ge Dou Bu Neng Shao
Yimou Zhang . Alles wat ik al van de man heb gezien vond ik erg goed en deze hoort moeiteloos in dat rijtje. Een meisje van dertien wordt lerares van een schooltje en wanneer één van haar leerlingen verdwijnt, gaat ze op zoek naar hem. En ze is wel erg volhardend. Erg mooie film.

Godsend
Na 5 minuten was me al duidelijk hoe de film ging eindigen . Verder is 't allemaal erg en heb ik er weinig over te melden. Oh ja, normaal ben ik niet zo gek van Rebecca Romijn, maar ik vond haar deze film wel .

The Motorcycle Diaries
Deze had ik nog steeds niet gezien . En 't is gewoon een toffe roadmovie (met een diepere betekenis weliswaar). En Garcia Bernal vind ik altijd erg okay. Hip.

Suna no Onna
Een man onderzoekt insecten in een woestijn en mist z'n bus. Hij kan overnachten bij een vrouw die in een put woont. De volgende morgen blijkt de ladder weg te zijn en raakt hij niet meer uit de put. Dit klinkt misschien nogal vreemd, maar het is echt wel een sterke film. Vooral het zand acteert vrij sterk . Nee, echt, een erg goede film.

Primer
Ik denk dat ik toch wel een beetje heb begrepen hoe het allemaal in mekaar stak. Het eerste deel is wel wat minder doordat er erg vaak met technische termen wordt gegooid terwijl dit toch niet nodig was. Maar er is duidelijk over nagedacht en het is misschien niet allemaal even realistisch, maar ze zijn wel consequent op het vlak van veronderstellingen en dat is ook al iets .

Underground
Ik weet niet goed wat ik hierover moet denken. Een film met verschillende gezichten. En ik vond die gezichten niet allemaal even interessant. Vooral het eerste half uur vond ik ronduit irritant met hypernerveuze slappe over-the-top "humor". Maar dan kwam er weer een sterker stuk. Om dan weer over te schakelen naar een idioot segment. Vreemd.
  zondag 1 mei 2005 @ 01:21:29 #293
13148 Shogo
Psycho...
pi_26633713
The Spy Who Loved Me
Goede Bond, verder het standaardverhaal zoals iedere Bond, maar maakt het niet minder leuk. Met onze Roger Moore de ultieme droogkloot!
  zondag 1 mei 2005 @ 01:32:12 #294
56685 kinky_queen
B Movie Snob
pi_26633802
INCIDENT AT LOCH NESS

Incident at Loch Ness

Dit gebeurt me niet vaak dat ik 2 films gedownload heb die ik allebei verkeerd heb ingeschat want ook deze vind ik niet goed

De film is rommelig en weet niet zeker of het nou een mockumentary wil zijn of een 'film in een film' film. Net als de film op gang begint te komen zakt hij weer in en probeert naar mijn gevoel een btje té veel op LOST IN LA MANCHA te lijken die wél erg leuk is

zondag 1 mei 2005 @ 10:01:39 #295
25301 Gorro
Reject False Icons
pi_26635458
(#339) Sayat Nova (The Color of Pomegranates) (Sergei Parajanov, 1969)
Prachtige mystiek en poëtisch meesterwerk van Sergei Parajanov. De film vertoont nogal wat overeenkomsten met Tarkovsky's Andrei Rublyov die hetzelfde jaar uitkwam. Beide films zijn biografiën van kunstenaars, die niet het levensverhaal van de kunstenaar vertellen, maar veel meer hun werk uit willen dragen. In deze film is dat nog een stapje sterker dan in Tarkovsky's meesterwerk. Met een surrealistische inslag, waarbij de naam Luis Buñuel me meteen te binnen schiet, creëert Parajanov een eigen wereld die de gedichten en innerlijke wereld van Sayat Nova uit moeten beelden. Veel symboliek en prachtig gechoreografeerde scenes zijn het resultaat en zorgen voor een unieke film. ****½

Vanity Fair (Mira Nair, 2004)
De film is veel te vlak. Nergens worden er emotionele spanningsbogen gecreëerd en het acteerwerk is ook niet meer dan braaf oplezen van de teksten en daardoor komen de personages totaal niet uit de verf. Visueel is de film wel prima verzorgd. **½

Zoku Zatôichi monogatari (The Tale of Zatôichi Continues) (Kazuo Mori, 1962)
Waardig vervolg op Zatôichi monogatari uit hetzelfde jaar. Er zitten nogal wat terugkoppelingen in naar die film. Het verhaal speelt zich een jaar na de vorige af en onze masseur gaat z'n eer betuigen aan het graf van z'n tegenstander van toen, zoals beloofd. We krijgen ook weer wat over de achtergrond van Zatoichi te weten, hetgeen resulteert in een sterke emotionele finale. Mori is als regisseur iets minder bekwaam dan Misumi. ***½

Imaginary Heroes (Dan Harris, 2004)
Imaginary Heroes is een best goed familiedrama. De familie blijkt een hoop geheimen met zich mee te dragen, die allen mondjesmaat aan de kijker duidelijk gemaakt worden. Soms draaft Harris een beetje ver door met de problemen waarmee de familie te maken kreeg, maar dankzij de sterke performances schaadt dat de film niet zo heel veel. Vooral Sigourney Weaver is erg goed op dreef. ***½
  zondag 1 mei 2005 @ 11:07:54 #296
52357 Lambiekje
pi_26636399
Ladder 49
In flashbacks wordt verteld hoe een brandweerman (Phoenix) levens van andere redt. Film start met scene dat desbetreffende brandweerman naar beneden flikkerd door wegvallende vloer. Daarna krijg je flashbacks hoe hij bij de brandweer is terecht gekomen .. en wordt er langzamerhand naar het val-moment toegewerkt.

John Travolta als kazerne baas is redelijk overtuigend, en vind zelf dat hij, best overtuigend zijn rol neer zet die een oogje houd op zijn leerling. De vrouw van de brandweerman heeft ook best een aardige rol, en ook die relatie is niet al te cliché matig.

De SFX scenes met het vuur is best mooi.

cijfer : 7.2 / imdb 6.4
  zondag 1 mei 2005 @ 11:14:04 #297
25301 Gorro
Reject False Icons
pi_26636504
Deze maand 53 films gezien, waarvan 4 in de bios en van die 4 staan er 3 in de Flop 5 .

Top 10

1. Sayat Nova (The Color of Pomegrates) (Sergei Parajanov, 1969) ****½
2. Zivot je cudo (Life is a Miracle) (Emir Kusturica, 2004) ****
3. L'argent (Robert Bresson, 1983) ****
4. Angels with Dirty Faces (Michael Curtiz, 1938) ****
5. Fail-Safe (Sidney Lumet, 1964) ****
6. In My Father's Den (Brad McGann, 2004) ****
7. Kozure Okami: Sanzu no kawa no ubaguruma (Lone Wolf & Cub: Baby Cart at the River Styx) (Kenji Misumi, 1972) ****
8. Kozure Ôkami: Kowokashi udekashi tsukamatsuru (Lone Wolf & Cub: Sword of Vengeance) (Kenji Misumi, 1972) ****
9. Kontroll (Nimród Antal, 2003) ****
10. Kozure Ôkami: Jigoku e ikuzo! Daigoro (Lone Wolf & Cub: White Heaven in Hell) (Yoshiyuki Kuroda, 1974) ****

Flop 5

1. Ett hål i mitt hjärta (A Hole in My Heart) (Lukas Moodysson, 2004) *
2. Boogeyman (Stephen T. Kay, 2005) *
3. Bad Boy (Victoria Hochberg, 2002) *½
4. The Pacifier (Adam Shankman, 2005) *½
5. Cursed (Wes Craven, 2005) **

Gemiddelde: 6,43
pi_26638597
2046

mooie film maar ook erg apart, verder is het camerawerk en regie echt verbluffend, met daarbij de fantastische muziek in de film. Binnenkort nog maar eens snel zien, wordt het allemaal nog mooier

[ Bericht 2% gewijzigd door pascalheister op 01-05-2005 13:00:51 ]
  zondag 1 mei 2005 @ 13:13:22 #299
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_26639126
Heb deze maand helemaal niet veel films gezien. 22 om precies te zijn.
Beste was (alweer ) Eternal Sunshine Of The Spotless Mind met een 9,5/10
Slechtste was The Pacifier met een 5,8/10

op naar de volgende maand
  zondag 1 mei 2005 @ 13:43:22 #300
52357 Lambiekje
pi_26639702
War of the Worlds (1953)

In voorbereiding wat we binnenkort van Spielberg krijgen wilde ik toch wel eerst even het origineel bekijken.

Op zich is de film wel aardig, alleen komt het nu wel beetje gedateerd over. Voor die tijd zullen de special effects fantastisch geweest zijn .. maar in mijn ogen komt het nu een beetje childish over.

Wat me ook stoorde is wat het hele punt van invasie was. Ook had ik niet het gevoel dat ze nu de hele wereld fftjes gingen veroveren.

De geluidseffecten zullen ook geweldig geweest moeten zijn destijds.. ook hier is het weer beetje kinderachtig.

cijfer 6.2 / imdb 7.2
  zondag 1 mei 2005 @ 13:48:22 #301
52357 Lambiekje
pi_26639817
quote:
Op zondag 1 mei 2005 13:13 schreef Timo20 het volgende:

Slechtste was The Pacifier met een 5,8/10

op naar de volgende maand
Griebel hé ... een voldoende voor een draak-van-film .. maar dat moet je natuurlijk helemaal zelf weten.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')