abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_26335398
quote:
Op maandag 18 april 2005 22:23 schreef mrkanarie het volgende:
net op sbs6 The Timemachnine (2002) gezien, het idee van tijdreizen is en blijft leuk, daarom wordt het ook veel gebruikt, maar in deze film is het slecht uitgewerkt, veel fouten...

heb hem tot mijn eigen verbazing tog nog tot het einde afgezien...

http://www.imdb.com/title/tt0268695/
Leuke popcornfilm, niet meer, niet minder.
  maandag 18 april 2005 @ 23:16:50 #52
3527 Wepeel2
zoals het is
pi_26336438
Ik wist niet dat The Timemachine op tv was. Ik had hem wel willen zien. Het origineel vond ik erg amusant.
xenofoob, misantroop, antiloop, limonadesiroop.
pi_26336612
The interpreter: http://www.imdb.com/title/tt0373926/

Goeie film. Had een paar reviews gelezen die niet zo positief waren maar ik vond hem persoonlijk erg interessant. Moest na afloop zelfs nog even nadenken hoe het nou zat maar dat kon ook zijn doordat ik moe was . Nicole Kidman speelt ok, Sean Penn beter. Ga em kijken zou ik zeggen. Cijfer = 8.
Falling in love is scary, falling in love and knowing that other person is falling for you too is even scarier.
http://forum.fok.nl/topic/719509/1/50#28354644 HELP
  dinsdag 19 april 2005 @ 00:08:20 #54
52357 Lambiekje
Everything is upside down
pi_26338050
Ted Bundy (2002)
Gebaseerd op de gruwelijkste serial-killer of all time. Het woord serial-killer is pas voor het eerst gebruikt bij hem.

Tering he .. wat moet die gast erg geweest zijn halverwege de jaren 70. Aan de lopende band worden jonge grietjes vekracht, vermoord, vernield. Een paar vrouwen weten het te overleven na extreme verwondingen. En kunnen hem aanwijzen als DE man.Gast ontsnapt meerdere malen uit de gevangenis en verkracht er weer vrolijk op los.

Als ik het zo bekijk zitten er "echte" beelden uit de jaren 70 in verwerkt.
Vind schokkender dan Texas Chainsaw of Ed Gein.

6.0 / imdb 5.2

het 'ware' verhaal van Ted Bundy
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
  dinsdag 19 april 2005 @ 00:36:20 #55
17337 ook_gek
doet ie anders nooit
pi_26338587
ik heb casper het spookje kerstfilm gisternacht zitten kijken
En hij is nog leuk ook
Alle hoeren kunnen vertrekken, zolang de man nog z'n handen heeft om zelf te kunnen trekken.
Never underestimate the power of stupid people in a large group
  dinsdag 19 april 2005 @ 00:37:04 #56
46375 Sai
vindt je een kutwijf.
pi_26338593
Jahaa! Het was weer zover! Ik heb voor de tweede keer een aantal korte filmojes met wat andere Fok!kers gekeken! Dit keer waren het vroege films van de Franse Nouvelle Vague-ers en omdat het de vorige keer zo dramatisch uit de hand was gelopen heb ik deze keer allemaal nieuwe Fokkers uitgenodigd! Gezellig! Hieronder vertellen ze jou EXCLUSIEF wat ze van een bepaald filmpje vonden!
quote:
Lonewolf2003 vond:
Le Coup de Berger (1956)
Jacques Rivette's filmpje is de langste van deze verzameling korte films en één van de gewonere. Het gaat over een vrouw die met haar buitenechtelijke vriend het verkrijgen van een bontjas voor haar man aannemelijk probeert te maken. Het ziet er allemaal hartstikke mooi uit en een verteller geeft commentaar over hoe alles lijkt op een schaakspel. Het zit allemaal leuk in elkaar maar doordat het niet erg realistisch is liet het me persoonlijk een beetje koud. Begrijp me niet verkeerd, want ik vond het wel een heel goede film en ik wil zeker wel wat meer van Rivette zien.
cijfer: 7.5
quote:
Hare vond:
Le chant du styrene

Ik was hier wel benieuwd naar omdat Resnais zo bekend is maar dit is gewoon een voorlichtingsfilmpje over plastic . Ok, de cinematografie is prachtig maar ik begrijp toch niet echt wat de bedoeling hiervan moet zijn.
quote:
Timo20 vond:
L'Amour Existe
Een man vertelt bij supermooie beelden over zijn jeugd en dat de arbeiders het niet goed hebben en in een shot was er ook nog een heel mooi meisje .
Ik weet niet echt of ik het helemaal begrepen heb maar ik vond het wel mooi en de muziek was ook echt maar als je van eens iets anders houdt is dit wel een aanrader. .

MDB Cijfer: 7,6/10
Mijn Cijfer: 7,6/10
quote:
Zeitgeist vond:
Le Laboratoire De L'Angoisse

Wel coole movie over een schoonmaker die indruk probeert te maken door zuur over zijn hand te gooien ik wou hem eigenlijk nog een keer kijken want de spoofs vond ik wel tof maar dat wouden de anderen niet.

Dat was het volgens mij...
quote:
California vond:
Les Surmenes
????? (recensie nog niet geschreven)
Nou. Daarna ging het dus allemaal fout. Ik geloof dat het kwam doordat de dropjes opwaren maar ineens begon iedereen aan elkaars haren te trekken enzo. Jammer maar helaas. De laatste filmpjes heb ik dus helemaal alleen gekeken. . Toch vond ik het weer voor herhaling vatbaar. Want. Nou ja. Het kan altijd erger natuurlijk.

Kort en öhne linkjes:
24 Heures de la Vie d'un Clown (Melville) was best leuk, maar de commentaarstem die het geheel van ironische humor probeerde te voorzien faalde daar nogal in. 6,5.
Histoire d'Eau (Truffaut & Godard) is een aardig sfeerschetsje. Een beetje James Joyce door de Nouvelle Vague-mixer. Het komt nergens vandaan en het gaat nergens heen, maar het is best tof (en intellectueel verantwoord). 7.
Charlotte et son Jules (Godard) bestaat uit een tien minuten durende monoloog van Jean-Paul Belmondo waarin hij kankert op vrouwen, zijn vriendin en cinema. Soms heb je niet meer nodig voor een erg vermakelijke short. 7,5.

Dat was het weer!
O+ Audrey O+ (en, in iets mindere mate, O+ Gene Tierney O+)
  dinsdag 19 april 2005 @ 08:22:31 #57
18008 hornage
FOK! Movie Trivia-Prijsmeester
pi_26340333
klinkt gezellig Sai, mag ik ook eens meedoen?
Test je filmkennis! Speel mee met FOK! Movie Trivia en win prijzen!
  dinsdag 19 april 2005 @ 08:35:05 #58
23107 dolle_hond
topicverkoper
pi_26340415
quote:
Op maandag 18 april 2005 23:16 schreef Wepeel2 het volgende:
Ik wist niet dat The Timemachine op tv was. Ik had hem wel willen zien. Het origineel vond ik erg amusant.
dan heb je een teleurstelling gemist
  dinsdag 19 april 2005 @ 09:38:01 #59
25301 Gorro
Reject False Icons
pi_26341236
The Life and Death of Peter Sellers (Stephen Hopkins, 2004)
Peter Sellers was een geweldige komiek met een turbulent en spraakmakend leven. Een perfect persoon dus voor een biopic. Helaas halen ze er in mijn ogen niet helemaal uit wat er in zit, ondanks de geweldige acteerprestatie van Geoffrey Rush, die z'n Golden Globe dik verdiend. De film gaat te weinig de diepte in en blijft een beetje op het oppervlakkige steken. Er gebeurd vrij veel, maar er blijft bijna niets hangen. Wat wel blijft hangen zijn een aantal inventieve scenes met mooie cinematografie. ***

Kozure Ôkami: Meifumando (Lone Wolf and Cub: Baby Cart in the Land of Demons) (Kenji Misumi, 1973)
Dit vijfde deel in de Lone Wolf and Cub serie begint erg goed. Vijf krijgers offeren zich op voor hun clan om zodoende Ogami de informatie te verschaffen voor z'n volgende opdracht. Een originele vondst die er voor zorgt dat de informatie gedoseerd geleverd kan worden. Daarna zakt de film wat in. Opvallend is wel dat Daigoro voor het eerst een redelijk groot subplot krijgt, wat verder niet al te veel toevoegd. Mede door deze dingen is dit de minste van de series, maar door met name ook het spectaculaire eindgevecht waar weer niet bezuinigd is op de liters bloed is ook dit weer een erg toffe samurai-film. ***½
  dinsdag 19 april 2005 @ 10:18:14 #60
4180 Hare
Come fly with me!
pi_26342190
quote:
Op dinsdag 19 april 2005 08:22 schreef hornage het volgende:
klinkt gezellig Sai, mag ik ook eens meedoen?
Ik kan het je niet aanraden hoor
The Choices we make, not the chances we take, determine our destiny.
pi_26342379
Gisteravond Michael gekeken met John Travolta. Geen hol aan, maar had niks beters te doen
Een wijs man doorziet de valsheid van wat de algemene domheid bewondert.
  dinsdag 19 april 2005 @ 10:30:55 #62
41286 Price
The Abominable Dr. Phibes
pi_26342465
Le Trou

Prachtige film van Jaques Becker uit 1960. Gevangenisfilms vind ik wel iets hebben en dus ook deze zwartwitter. De titel vetelt het al: Een ontsnapping. En wat voor één.
Mooi in beeld gebracht door Becker met bijv. minutenlange close-ups van het hakken in de vloer en zagen aan spijlen.
De acteurs hadden er zin en dat moet ook wel, want de fysieke inspanning was niet gering.
You Should Have Seen Them Kicking Edgar Allan Poe
  dinsdag 19 april 2005 @ 11:47:49 #63
28442 Natalie
Borrelnootje
pi_26343893
The Prince & Me heb ik onlangs gezien.
Ik houd van van zo''n romantische comedy en het bleek ook een leuke film. Tenminste, dat vond dit meisje dan.
(Un)masking for the greater good.
pi_26346373
Eternal Sunshine of the Spotless Mind (2004)
Veel over gehoord, veel over gelezen, en eindelijk een keer de moeite gedaan om hem te zien. Werkelijk een schitterende film, voornamelijk ook door zijn originaliteit; iets wat ik graag mag zien in een film.

Cube (1997)
Een van de films die bewijst dat je geen gigantische set en/of een enorm budget nodig hebt om een goede film te maken: simpel maar doeltreffend (Phone Booth is er ook zoeen bijvoorbeeld). Je zou er maar in zitten, met 6 vreemden om je heen, in elke gekleurde kubusvormige ruimte 6 deuren naar een volgende ruimte, al dan niet met boobytraps, en dan maar proberen of je een uitgang kan vinden. Als die er is. Er wordt veel over het hoe en waarom aan de verbeelding overgelaten, jammer dat er ook 2 overbodige sequels zijn gekomen die daar weer op in springen.

Ian Fleming`s Goldfinger (1964)
Een van de eerste Bond films en imho beste uit de reeks. Sean Connery zet een prima Bond neer, uiteraard inclusief zijn gadgets (die Aston ), gevatte opmerkingen en de gebruikelijke scharrels. Deze titelsong vind ik trouwens ook een van de betere de beste.
Je merkt af en toe wel dat de film wat gedateerd is, bijvoorbeeld de klassieke Bond-openingsshot met dat diafragma: De figuur die je bij Goldfinger ziet (niet Sean Connery, het is zijn stunt double) schiet al voordat hij zijn pistool in de goede richting heeft. Dat doet Pierce Brosnan toch een stukje strakker .

The Incredibles (2004)
Wat me opvalt op IMDB is dat deze film ook weer een flink hoge rating heeft en daardoor hoog in de top 250 staat, evenals Finding Nemo. Ok het is een erg leuke film, en ja de animaties worden elk jaar mooier (deze is ook weer mooier dan Finding Nemo), en ik zou hem zo nog een keer kijken. Maar toch vind ik hem samen met zijn voorganger een tikkie overrated. Hij is goed, erg goed wellicht, maar niet bijzonder. Maar dat is een kwestie van persoonlijke voorkeur .
Smoke me a kipper, I'll be back for breakfast.
  dinsdag 19 april 2005 @ 13:28:22 #65
55946 livEliveD
Cogito ergo doleo
pi_26346474
quote:
Op dinsdag 19 april 2005 13:24 schreef ToXiCitY het volgende:
Eternal Sunshine of the Spotless Mind (2004)
Veel over gehoord, veel over gelezen, en eindelijk een keer de moeite gedaan om hem te zien. Werkelijk een schitterende film, voornamelijk ook door zijn originaliteit; iets wat ik graag mag zien in een film.
Deze zag ik 2 dagen terug. Een absolute aanrader.
Op zaterdag 7 oktober 2006 14:56 schreef Friek_ het volgende:
Nu kon ik het niet laten om even snel op je Fotoboek te kijken en ik zag wat ik al dacht: een onzeker beta-studentje.
  dinsdag 19 april 2005 @ 14:42:06 #66
3527 Wepeel2
zoals het is
pi_26348564
quote:
Op dinsdag 19 april 2005 09:38 schreef Gorro het volgende:

Kozure Ôkami: Meifumando (Lone Wolf and Cub: Baby Cart in the Land of Demons) (Kenji Misumi, 1973)
Dit vijfde deel in de Lone Wolf and Cub serie begint erg goed. Vijf krijgers offeren zich op voor hun clan om zodoende Ogami de informatie te verschaffen voor z'n volgende opdracht. Een originele vondst die er voor zorgt dat de informatie gedoseerd geleverd kan worden. Daarna zakt de film wat in. Opvallend is wel dat Daigoro voor het eerst een redelijk groot subplot krijgt, wat verder niet al te veel toevoegd. Mede door deze dingen is dit de minste van de series, maar door met name ook het spectaculaire eindgevecht waar weer niet bezuinigd is op de liters bloed is ook dit weer een erg toffe samurai-film. ***½
Ik heb deze ook 'gevonden'. Jammer dat ik kennelijk meteen weer een van de mindere delen heb, maar ik ben wel benieuwd geworden door je reviews. Ik zal mijn mening hier binnenkort posten.
  dinsdag 19 april 2005 @ 14:55:30 #67
56671 Wous-XL
Doe mij er maar 2 ...
pi_26348952
The Amityville Horror ( 2005 )

Ik was bang dat het weer eens de zoveelste slechte remake zou zijn , maar ik moet zeggen dat de film zeker niet tegenviel . Vooral Ryan Reynolds steelt wat mij betreft de show , en het acteer werk van de anderen is ook in orde .
En met een 7.5 een aanrader naar mijn mening
Death is ThE BiggesT KicK of all That'S WhY theY Save it F0R ThE LasT ! [b]If I'm sick of me, I can only imagine how other people feel. [/b]
  dinsdag 19 april 2005 @ 17:23:51 #68
3527 Wepeel2
zoals het is
pi_26352698
Kozure Ôkami: Meifumando (Lone Wolf and Cub: Baby Cart in the Land of Demons)

Vanmiddag maar meteen even mijn eerste Lone Wolf film gekeken. Een zeer amusante film. Ik heb nog niet veel samoerai films gezien maar de rust die deze film uitstraalt tussen het vechten door bevalt me wel. Dat zelfde zag ik ook terug in Zatoichi, dus ik denk dat ik maar eens wat meer van dit soort films moet bekijken. Voor het verhaal verwijs ik verder door naar de review van Gorro. Ik vond het zijverhaaltje wel een leuke toevoeging.
De gevechten zien er verder tof en ik moest toch wel glimlachen om de manier waarop Lone Wolf telkens zijn kindje met zich meesleept. Het verhaal is behoorlijk onderhoudend.
7,5
  dinsdag 19 april 2005 @ 18:09:25 #69
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_26353683
quote:
Op dinsdag 19 april 2005 00:37 schreef Sai het volgende:

Lonewolf2003 vond:
Le Coup de Berger (1956)
Jacques Rivette's filmpje is de langste van deze verzameling korte films en één van de gewonere. Het gaat over een vrouw die met haar buitenechtelijke vriend het verkrijgen van een bontjas voor haar man aannemelijk probeert te maken. Het ziet er allemaal hartstikke mooi uit en een verteller geeft commentaar over hoe alles lijkt op een schaakspel. Het zit allemaal leuk in elkaar maar doordat het niet erg realistisch is liet het me persoonlijk een beetje koud. Begrijp me niet verkeerd, want ik vond het wel een heel goede film en ik wil zeker wel wat meer van Rivette zien.
cijfer: 7.5

Moet toch minder drinken, want ik herinner me er weer helemaal niets meer van. Behalve dan dat Hare erg irritant bezig was op het einde.

[ Bericht 2% gewijzigd door Lonewolf2003 op 19-04-2005 18:15:40 ]
  dinsdag 19 april 2005 @ 19:11:25 #70
4180 Hare
Come fly with me!
pi_26355492
quote:
Op dinsdag 19 april 2005 18:09 schreef Lonewolf2003 het volgende:

[..]

Moet toch minder drinken, want ik herinner me er weer helemaal niets meer van. Behalve dan dat Hare erg irritant bezig was op het einde.
Wat wil je zonder dropjes
The Choices we make, not the chances we take, determine our destiny.
  dinsdag 19 april 2005 @ 19:52:56 #71
3527 Wepeel2
zoals het is
pi_26356447
Ik vind het toch wel schattig hoor hoe Sai zich vermaakt met z'n denkbeeldige vriendjes.
pi_26356585
Klopt het Sai, dat Hare handtastelijk word na een paar biertjes?

dinsdag 19 april 2005 @ 20:06:09 #73
52357 Lambiekje
Everything is upside down
pi_26356734
quote:
Op dinsdag 19 april 2005 19:52 schreef Wepeel2 het volgende:
Ik vind het toch wel schattig hoor hoe Sai zich vermaakt met z'n denkbeeldige vriendjes.
Harvey vriendjes neem ik aan ..
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
  dinsdag 19 april 2005 @ 20:30:52 #74
67663 fractalis
we (all) search
pi_26357284
Ballad Of A Soldier (Chuckrai, 1959)

Deze film van Grigori Chuckrai wordt beschouwd als een van de beste Russische films ooit en zou samen met o.a. The Cranes Are Flying zo ongeveer het gat moeten dichten tussen de periodes Eisenstein en Tarkovsky. Voor zover dat verder interessant is slaagt de film daar mijns inziens behoorlijk in.
Meteen al een van de eerste shots deed mij als filmliefhebber watertanden, terwijl een rijdende tank wordt gevolgd draait de camera zo ongeveer 180 graden en laat ons de wegrijdende tank op zijn kop zien. Moeilijk uit te leggen maar een prachtig shot in ieder geval. De rest van de film berust eigenlijk vrijwel totaal niet op dergelijke filmische trucjes, al zijn enkele typisch Russische montage-trucjes niet over het hoofd te zien. Het ziet er verder allemaal prachtig uit in mooi zwart wit, maar het visuele aspect is niet de grootste kracht van de film. Dit is namelijk het eenvoudige maar prachtige romantische verhaal. Op heerlijk ingetogen, bijna naieve, pretentieloze manier laat de film ons het verhaal zien van een soldaat aan het front die verlof krijgt en aan een tocht naar huis begint om het dak te repareren van zijn moeder. Onderweg helpt hij in al zijn goedheid jan en alleman en wordt zelfs verliefd. Gedurende de eerste helft stoorde ik mij een aantal maal een beetje aan de ietwat geforceerd moralistische toon van de film (kameraadschap is goed, overspel en omkoperij zijn slecht!), maar gedurende de tweede helft werd het gelukkig allemaal een stuk subtieler. De uiteindelijke hereniging met zijn moeder komt natuurlijk niet uit de lucht vallen, maar is zo intens en oprecht gefilmd dat dit toch wel een van de mooiste scenes is die ik de afgelopen tijd gezien heb. Prachtig hoe de muziek abrupt volledig verstomd op het moment dat moeder en zoon elkaar omhelzen! Alles bij elkaar toch wel een hele fijne, mooie film. ****

[ Bericht 0% gewijzigd door fractalis op 19-04-2005 20:38:16 ]
Reprogram. Restructure. Resistance is futile. You will be assimilated.
pi_26357344
YOU BETTER WATCH OUT

TERROR IN TOYLAND

Geinige no-brainer van Troma toen het nog enigzins verteerbare films uitbracht. Voor fans van SILENT NIGHT, DEADLY NIGHT

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')