quote:Op maandag 18 april 2005 12:13 schreef LSDsmurf het volgende:
[..]
Er zijn trouwens twee verschillende versies van deze film. De cinema versie moest men veranderen om het iets geschikter te maken voor het grote publiek.Hmm, toch de DVD maar eens kopen...zodra de 2 disc betaalbaar isSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt..
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik vond het einde wel grappig, maar ik had wel een beetje dezelfde gedachten. De sfeer werd onverwacht donker en als de film ook snoeihard was gestopt dan had dat denk ik een grotere impact op de kijker gehad. Anderzijds is met het einde wel een mooi circkeltje gemaakt, van komisch naar snoeihard naar komisch. Constant word je op het verkeerde been gezet en dat is toch ook wel weer erg tof. Dus ik reken de film niet echt hard af op de laatste 5 minuten.quote:Op maandag 18 april 2005 14:16 schreef Lonewolf2003 het volgende:
Jigureul jikyeora! (Save the Green Planet!) (2003)
Dit is een film die ik moeilijk kan reviewen zonder te spoilen, dus als je de film nog wil zien, kan ik alleen maar zeggen dat het echt een aanrader is.
De film begint als een soort komedie over iemand die in aliens gelooft en daarom de baas van een bedrijf kidnapt. Maar langzaam aan veranderd de film toch steeds meer in een serieus drama over hoe iemand steeds meer de greep op de realiteit verliest. Dit is op zich jammer omdat de luchtigheid van het begin verdwijnt. Maar zorgt er ook voor dat de film wat echte diepgang krijgt en meer wordt dan een komedie. Jammer genoeg verpesten de laaste 5 minuten de film dan weer helemaal. Hierdoor worden de diepgang en intelligentie van de film weer totaal ongedaan gemaakt. En veranderd de film weer in scifi komedie.
Verder zit de film heel goed en orgineel in elkaar. Is het acteerwerk top. Daar is niet veel op aan te merken.
cijfer:
de film zonder de laatste 5 min. 9-
de film zoals die is : 7.5
Trouwens de film is echt een aanrader voor de mensen uit Truth.
quote:Op maandag 18 april 2005 14:09 schreef slindenau het volgende:
Hmm, toch de DVD maar eens kopen...zodra de 2 disc betaalbaar is.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Computer, technologie en games nieuws - RSS feed :)
dat vind ik echt een goede film!quote:Op maandag 18 april 2005 18:20 schreef danni het volgende:
The Butterfly Effect
(van het weekend gezien)
Niet slecht. Leuk gedaan.
Gast heeft sinds z,n jeugd last van blackouts. poef, hij is weer bij kennis
maar weet niet meer wat er de afgelopen 15 minuten is gebeurd.
Hij komt erachter dat hij middels z,n dagboek terrug kan gaan in de tijd en oude
voorbije situaties kan beinvloeden. Hetzij dat ie er ook achterkomt dat zijn doen
grote consequenties heeft voor alles eromheen. De mensen, het verloop incl.
waar hij later in z,n leven belandt. Het gaat nog maar net goed []SPOILER[]
quote:Op maandag 18 april 2005 19:30 schreef Wepeel2 het volgende:
Eraserhead
Ik zag de titel hier weer voorbij komen en bedacht : hey die moet ik ook nog zien. En zo juist dus gedaan.
Ik vond er geen hol aan. Het is alsof je een literaire roman leest waarbij je je verbaasd over de prachtige volzinnen, maar na een 100 bladzijdes interesseert het je eigenlijk niet meer hoe het verhaal verder gaat. In dit geval was ik er na 3 kwartier wel klaar mee. Soms is de 'weirdness' van de film wel aanstekelijk, maar nee, geef mij dan maar liever nog een keer Blue Velvet..
5
Ik vond "the butterfly effect" en "leprechaun 6" nog leuker dan "manchurian candidate" (quote:Op maandag 18 april 2005 19:57 schreef mrkanarie het volgende:
[..]
dat vind ik echt een goede film!heb hem zelf op dvd.
[offtopic]quote:Op zondag 17 april 2005 23:50 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Geen idee. Ik zag 'm ooit staan op een site vol quotes en hij is me bijgebleven. Ik beschouw mezelf dan ook als een dromer.
Leuke popcornfilm, niet meer, niet minder.quote:Op maandag 18 april 2005 22:23 schreef mrkanarie het volgende:
net op sbs6 The Timemachnine (2002) gezien, het idee van tijdreizen is en blijft leuk, daarom wordt het ook veel gebruikt, maar in deze film is het slecht uitgewerkt, veel fouten...
heb hem tot mijn eigen verbazing tog nog tot het einde afgezien...
http://www.imdb.com/title/tt0268695/
quote:Lonewolf2003 vond:
Le Coup de Berger (1956)
Jacques Rivette's filmpje is de langste van deze verzameling korte films en één van de gewonere. Het gaat over een vrouw die met haar buitenechtelijke vriend het verkrijgen van een bontjas voor haar man aannemelijk probeert te maken. Het ziet er allemaal hartstikke mooi uit en een verteller geeft commentaar over hoe alles lijkt op een schaakspel. Het zit allemaal leuk in elkaar maar doordat het niet erg realistisch is liet het me persoonlijk een beetje koud. Begrijp me niet verkeerd, want ik vond het wel een heel goede film en ik wil zeker wel wat meer van Rivette zien.
cijfer: 7.5
quote:Hare vond:
Le chant du styrene
Ik was hier wel benieuwd naar omdat Resnais zo bekend is maar dit is gewoon een voorlichtingsfilmpje over plastic. Ok, de cinematografie is prachtig maar ik begrijp toch niet echt wat de bedoeling hiervan moet zijn.
quote:Timo20 vond:
L'Amour Existe
Een man vertelt bij supermooie beeldenover zijn jeugd en dat de arbeiders het niet goed hebben en in een shot was er ook nog een
heel mooi meisje
.
Ik weet niet echt of ik het helemaal begrepen hebmaar ik vond het wel mooi en de muziek was ook echt
maar als je van eens iets anders houdt is dit wel een aanrader.
.
MDB Cijfer: 7,6/10
Mijn Cijfer: 7,6/10
quote:Zeitgeist vond:
Le Laboratoire De L'Angoisse
Wel coole movie over een schoonmaker die indruk probeert te maken door zuur over zijn hand te gooienik wou hem eigenlijk nog een keer kijken want de spoofs vond ik wel tof maar dat wouden de anderen niet.
Dat was het volgens mij...
Nou. Daarna ging het dus allemaal fout. Ik geloof dat het kwam doordat de dropjes opwaren maar ineens begon iedereen aan elkaars haren te trekken enzo. Jammer maar helaas. De laatste filmpjes heb ik dus helemaal alleen gekeken.quote:
dan heb je een teleurstelling gemistquote:Op maandag 18 april 2005 23:16 schreef Wepeel2 het volgende:
Ik wist niet dat The Timemachine op tv was. Ik had hem wel willen zien. Het origineel vond ik erg amusant.
Ik kan het je niet aanraden hoorquote:Op dinsdag 19 april 2005 08:22 schreef hornage het volgende:
klinkt gezellig Sai, mag ik ook eens meedoen?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |