abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 22 april 2005 @ 22:48:20 #126
56685 kinky_queen
B Movie Snob
pi_26443783
SUBCONSCIOUS CRUELTY

Zo dan! Het ding is eindelijk op dvd verschenen en ik heb hem dan eindelijk gezien. Dit artsy filmpje zit vol weerzinwekkende ideeen en laat zich mischien het makkelijkst in een hokje opsluiten als een mix van ERASERHEAD, WAKING LIFE en BEGOTTEN, geregisseerd door Jodorowsky.

De film is absoluut niet geschikt voor mensen die er niet tegen kunnen als een vrouw oneindig vaginaal lijkt te bloeden en als ze dan bevalt van een baby om dan het kindje opengesneden te zien worden en zich dan laat besprayen met bloed van het arme kind, of als onze 'verlosser' Jezus Christus aangevroten wordt door naakte vrouwelijke vampieren om zich daarna onder te laten plassen...
  vrijdag 22 april 2005 @ 23:01:54 #127
56685 kinky_queen
B Movie Snob
pi_26444197
C'ETAIT UN RENDEZ-VOUS

WOOOHOOOO!!!!!!!!!!!!!!!!

Wereldberoemd filmpje van net geen 10 minuten waarin een maniakale automobilist met een geschatte snelheid van 170 door de straten van Parijs crossed.

De goede man heeft schijt aan rood licht waar hij ongeveer een x of 14 doorheen rijd, voetgangers moeten aan de kant springen en auto's hebben niet eens de kans om te claxoneren

Een legendarisch filmpje

vrijdag 22 april 2005 @ 23:12:43 #128
67663 fractalis
we (all) search
pi_26444514
quote:
[b]Op vrijdag 22 april 2005 23:01 schreef kinky_queen het volgende:

De goede man heeft schijt aan rood licht waar hij ongeveer een x of 14 doorheen rijd, voetgangers moeten aan de kant springen en auto's hebben niet eens de kans om te claxoneren

Een legendarisch filmpje
En de goede man leefde daarna nog?
Reprogram. Restructure. Resistance is futile. You will be assimilated.
  vrijdag 22 april 2005 @ 23:14:41 #129
56685 kinky_queen
B Movie Snob
pi_26444566
quote:
Op vrijdag 22 april 2005 23:12 schreef fractalis het volgende:

En de goede man leefde daarna nog?
Lees de review maar

pi_26444674
Paar dagen terug naar In good company geweest in de cinema, wel een redelijke film maar voor met een/je vriendin goed te doen .
  vrijdag 22 april 2005 @ 23:19:46 #131
67663 fractalis
we (all) search
pi_26444706
quote:
Op vrijdag 22 april 2005 23:14 schreef kinky_queen het volgende:

[..]

Lees de review maar

Juistem, vergeef me mijn luiheid, passieve comsumptie is nu eenmaal dikwijls aanlokkelijker dan actieve...

[ Bericht 6% gewijzigd door fractalis op 22-04-2005 23:27:18 ]
Reprogram. Restructure. Resistance is futile. You will be assimilated.
  vrijdag 22 april 2005 @ 23:57:16 #132
4180 Hare
Come fly with me!
pi_26445560
quote:
Op vrijdag 22 april 2005 23:01 schreef kinky_queen het volgende:
C'ETAIT UN RENDEZ-VOUS

[afbeelding]

Ik had nooit durven dromen dat KQ nog eens een film hier zou plaatsen die ik meteen in de download heb geplaatst
The Choices we make, not the chances we take, determine our destiny.
  zaterdag 23 april 2005 @ 00:01:42 #133
40664 Durbin
Who knows..
pi_26445674
Spring, Summer, Fall, Winter.. and Spring
(aka Bom yeoreum gaeul gyeoul geurigo bom)
De film toont bepaalde leefperiodes van de hoofdrolspeler aan de hand van de verschillende jaargetijden. In de lente zien we een jongetje op een groffe manier met een aantal dieren spelen door ze aan een steen vast te binden. Wanneer zijn opvoeder, een oude monnik, daar achter komt straft hij de jongen door hem de dieren te laten bevrijden en in die tussentijd zelf een steen met zich mee te dragen. De overige jaargetijden tonen latere leefperiodes van het jongetje. De beelden (en omgeving) zijn prachtig, dialoog schaars en het verhaal mooi. Persoonlijk had ik nogal moeite met het moeten zien van het martelen van dieren, vooral later in de film, maar daar kan ik sowieso al heel slecht tegen. Afgezien daarvan een sterke film.
..what evil lurks in the hearts of man? The shadow knows.
  zaterdag 23 april 2005 @ 00:10:58 #134
4180 Hare
Come fly with me!
pi_26445880
Dare mo shiranai (Nobody Knows)

Heftig indrukwekkende film. Erg mooi.
4 kinderen worden door hun moeder achtergelaten in een appartement in een achterbuurt ergens in Japan en ze moeten het dan maar zien te rooien. De oudste van het stel, een jongen, neemt de verantwoordelijkheid op zich.
Wat heeft Koreeda hier toch iets ontzettend moois mee gedaan. Heel natuurlijk laat hij de kinderen zien, geen moment probeert hij je iets op de dringen, je mag zelf echt alles invullen. Het verhaal wordt heel erg rustig verteld, er wordt weinig gezegd, de beelden spreken voor zich. De kinderen spelen de sterren van de hemel, ze zijn echt nog zo ontzettend kind, kan me geen film herinneren waar de kinderen zo goed acteerden.
En tja, ik heb toch wat met de cultuur van Japan hoor. Daar wordt hier echt een prachtig beeld van geschetst met de supermarkten, spelletjes, scholen, publieke voorzieningen etc etc, vind ik gewoon cool te zien.

Nee, erg, erg mooi, kon me in 1 stapje van de director niet vinden, als je de film gezien hebt weet je denk ik wel welke, maar voor de rest....helemaal top! Dvd maar eens vlug bestellen!
  zaterdag 23 april 2005 @ 00:27:09 #135
3527 Wepeel2
zoals het is
pi_26446141
Simon

Een zeer aardige film. De film handelt over Simon en Camiel, een stoere jongen en een nicht, tegenpolen in bijna alles, maar toch echte vrienden. Simon krijgt kanker en we volgen hoe hij en zijn omgeving hiermee omgaan.
De film is helaas wat onevenwichtig wat betreft acteerprestaties. Cees Geel en Marcel Rensema vond ik erg sterk in de hoofdrollen, maar daaromheen lopen verschrikkelijk acterende mensen, zoals Nadja Hüpscher. Verder zijn ook de dialogen soms wat flauw.
Het laatste halfuur van de film maakt veel goed en hier weet de film wel een gevoelige snaar te raken. Absoluut geen perfecte film, maar onderhoudend genoeg.
Rest alleen nog de vraag of de euthenasiewetgeving dusdanig opgerekt moet worden dat ook kansloos en opgegeven actrices als Nadja Hüpscher er voor in aanmerking komen.

7
xenofoob, misantroop, antiloop, limonadesiroop.
  zaterdag 23 april 2005 @ 00:27:49 #136
3527 Wepeel2
zoals het is
pi_26446154
quote:
Op vrijdag 22 april 2005 23:57 schreef Hare het volgende:

[..]

Ik had nooit durven dromen dat KQ nog eens een film hier zou plaatsen die ik meteen in de download heb geplaatst
Ja Hare, nu ben je echt het haasje.
xenofoob, misantroop, antiloop, limonadesiroop.
  zaterdag 23 april 2005 @ 01:16:20 #137
4180 Hare
Come fly with me!
pi_26447022
quote:
Op zaterdag 23 april 2005 00:27 schreef Wepeel2 het volgende:

[..]

Ja Hare, nu ben je echt het haasje.
Tjeempie, en pasen is nog wel geweest
  zaterdag 23 april 2005 @ 02:33:21 #138
25527 FallenAngel666
Think of the kittens!
pi_26447734
Event Horizon

In tegen stelling tot de meeste mensen vind ik de film aardig sterk.
Signature:
Maximaal
4
regels
  zaterdag 23 april 2005 @ 03:14:10 #139
46375 Sai
vindt je een kutwijf.
pi_26448025
Bridget Jones' Diary (Sharon Maguire, 2001): het is altijd intens irritant voor iemand, zoals ik, die na iedere geziene film een reviewtje wil schrijven om een film te zien die eigenijk ontzettend zuigt maar gewoon ontzettend leuk is. Dit is er zo eentje. Bridget is een totaal inhoudsloze doos. Het einde is walgelijk voorspelbaar en geforceerd. De muziekkeuze is intens manipulatief maar oh wat kijkt dit verrukkelijk weg. Mijn filmsnobimago verdwijnt als sneeuw voor de zon, want: 8-.
O+ Audrey O+ (en, in iets mindere mate, O+ Gene Tierney O+)
pi_26448046
quote:
Op zaterdag 23 april 2005 00:27 schreef Wepeel2 het volgende:
[Rest alleen nog de vraag of de euthenasiewetgeving dusdanig opgerekt moet worden dat ook kansloos en opgegeven actrices als Nadja Hüpscher er voor in aanmerking komen.
pi_26448434
Dead End

Als je van "outer Limits/twilight zone" houdt is dit een aanrader!
echt leuk gedaan. leuk om te zien als je alleen bent thuis. 'snachts.
met alle deuren in je woning open enzo en een raar soort heldere avondhemel buiten

hij is leuk gedaan.

Dit is echt zo'n film waar je nog nooit eerder iemand over had gehoord.
En dan kijk je em.. En dan zeg je.. whut!?-waarom hoor je over zo'n goede film
nou helemaal niks

Ik vond em cool..
quote:
SPOILER! SPOILER! SPOILER! SPOILER! SPOILER! SPOILER! SPOILER! SPOILER!

'

SPOILER! SPOILER! SPOILER! SPOILER! SPOILER! SPOILER! SPOILER! SPOILER!

[ Bericht 27% gewijzigd door danni op 23-04-2005 07:27:45 ]
  zaterdag 23 april 2005 @ 09:16:20 #142
25301 Gorro
Reject False Icons
pi_26448866
Shipping News, The (Lasse Hallström, 2001)
Zoals de meeste films van Lasse Hallström is dit een heel degelijk gemaakt drama, waar weinig op aan te merken valt behalve dat het allemaal te gewoontjes is. Het verhaal biedt weinig verrassingen of emotioneel aangrijpende gebeurtenissen, maar kabbelt wel in een prettig tempo voort, behalve het eerste kwartier. Daar gebeurt naar mijn mening te veel in te korte tijd en dit had dan ook beter in een flashback of dialoog later in de film verteld kunnen worden. De acteerprestaties zijn zeker niet slecht, maar iedereen uit de cast hebben we het in andere films beter zien doen. ***

(#986) Die xue jie tou (Bullet in the Head) (John Woo, 1990)
Spetterende actiefilm van John Woo uit de tijd dat hij nog wel goede films maakte. Vooral de originele setting, Zuid-Oost Aziė ten tijde van de Vietnamoorlog, vond ik erg verfrissend en biedt een mooi decor voor een kogelfestijn waarin de vriendschap tussen drie mannen centraal staat. Het avontuurlijke verhaal neemt je in korte tijd langs vele locaties. Vaak levert dit problemen op in een film, maar hier werkt het wonderwel. ****

2LDK (Yukihiko Tsutsumi, 2002)
Samen met Aragami vormt deze film het "Duel Project". Twee regisseurs kregen de opdracht om met een miniem budget en een deadline van een week, een film te maken met maar twee acteurs die samen een duel uitvechten in één ruimte. In het geval van 2LDK levert dat een leuke film op waarin het minieme budget vakkundig verhuld is. De opbouw van het eerste half uur is redelijk rustig, maar dan kunnen de twee actrices elkaar echt niet meer uitstaan en worden de samurai-zwaarden van de muur gehaald en de kettingzagen opgeduikeld. Een erg vermakelijke film dus, die overigens niet veel langer had moeten duren dan 70 minuten die hij nu lang is. ***½
pi_26449098
quote:
Op zaterdag 23 april 2005 09:16 schreef Gorro het volgende:

(#986) Die xue jie tou (Bullet in the Head) (John Woo, 1990)
...een mooi decor voor een kogelfestijn...
Ik geloof dat alleen in YING XIONG WEI LEI nog meer kogels door de lucht gaan maar die heeft dan ook het record

THE KILLING OF A CHINESE BOOKIE

Kon nou niet echt warmlopen voor deze film

saai
  zaterdag 23 april 2005 @ 10:22:39 #144
4180 Hare
Come fly with me!
pi_26449393
Modern Times

Wat een droogkloot is onze tramp in deze film zeg. Echt niet normaal.
Van de vorige keer kon ik me herinneren dat ik deze film toch een ietsie pietsie vond tegenvallen, maar waar dat door kwam? Ik kan echt niks bedenken. Gewoon ontzettend leuk bedacht, mooi uitgevoerd, zit nog een boodschap in, en wat een ontzettend mooi meisje was die Goddard zeg!
De humor is echt van het hoogste niveau, heb echt de hele film bijna in een deuk gelegen. Maar het wordt gelukkig nooit domme humor, er is gewoon zeer goed over nagedacht en alles werkt.
pi_26450868
quote:
Op vrijdag 22 april 2005 23:01 schreef kinky_queen het volgende:
C'ETAIT UN RENDEZ-VOUS

[afbeelding]

[afbeelding]
Je hebt hier ook een motor-variant van, die er nog levensgevaarlijker uitziet, van een man die in de ochtendgloren door Stockholm crosst.

Helaas weet ik niet de naam uit mijn hoofd, maar daar moet wel achter te komen zijn.
pi_26451477
SCHOOLGIRLS IN CHAINS

LET'S PLAY DEAD

imdb review

Charming tale of two psycho brothers and their equally psycho mother keeping young kidnapped girls in a cellar for their sicko "games". This trash is jam-packed with shocks and sleaze...incest, torture, nudity, rape, murder...you name it, this one's got trash a-plenty. Fun, fun, fun...a miniclassic of it's kind. The "doctor" scene alone would get this a solid 7/10!

vind hem zelf niet zo heel leuk

zaterdag 23 april 2005 @ 13:08:42 #147
52357 Lambiekje
Everything is upside down
pi_26452163
It's A wonderful Life (1946)
Een heerlijke feelgoo-movie met James Stewart. Voor een film uit deze tijd is het van begin tot end boeiend, en wordt naar het end toe alleen maar beter.

cijfrer 8 / imdb 8.5 #32
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
  zaterdag 23 april 2005 @ 14:44:40 #148
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_26453804
Jitsuroku Andō Noboru kyōdō-den: Rekka (Deadly Outlaw: Rekka) (2002)
Deze film van Takashi Mīke was gister in kader van het MTV Asian Cinema op tv, dus ik dacht laat ik die eens ga kijken. Maar jammer genoeg viel hij erg tegen. Weet niet of MTV voor de minst gewelddadige Mike heeft gekozen ofzo, want de film is nergens op de beruchte Mike-wijze geweldadig. Ok heeft het verhaal par weinig om voeten. De actie was gelukkig dan wel goed gefilmd. En ook de muziek was geweldig. Maar als de film dan eindelijk echt leuk begint te worden. Eindigt de film plotseling heel vaag, alsof de filmrol op was of dergelijke. Tenzij ik de diepere boodschap van de film heb gemist, dan mag iemand die mij uitleggen, vond ik het einde dus ook erg tegenvallen.
cijfer: 6
pi_26453855
INTERVIEW

Verbazingwekkend boeiende film van Theo van Gogh over een Nederlandse filmster die geinterviewd word door een journalist waarin zich al snel een kat en muis spelletje ontwikkeld.

En ja, het de tieten van Katja Schuurman zijn een interessant onderwerp

zaterdag 23 april 2005 @ 14:49:28 #150
27619 victorinox
Big, fuck-off shiny ones
pi_26453894
quote:
Ik heb deze film geloof ik een jaar geleden gezien. En ik herinner me er nog maar vrij weinig van.
Wel dat ie een leuke raketwerper had.
The thoughts of others screech at them like the forced laughs of a billion art house movie patrons.
IMDb Vote History
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')