abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_26531226
The Terminator
Na het zien van T2 en T3 ben ik wel tevreden met het begin van het verhaal, nu weet ik hoe alles zit.
Wat ik wel jammer vind is dat Arnold in de volgende films opeens "de beschermer" is, en in de eerste film de bad guy.
Verder vielen de effecten me ook erg tegen, waardoor ik T2 de beste uit de drie Terminator films vind.
Maar los van de sequels is het verhaal erg goed,
daarom een 8/10
pi_26531489
quote:
Op dinsdag 26 april 2005 20:00 schreef kinky_queen het volgende:
MONDO TRASHO

Eindelijk het regiedebuut van John 'The Pope Of Trash' Waters gezien en het is een leuke zw met ontzettend weinig dialoog een dun verhaaltje wat pas opvalt als je goed oplet want het lijkt een aaneenschakeling van 'losse' scenes.

Oh ja....

[afbeelding] Divine [afbeelding]

[afbeelding]
Ik heb er ooit een stukje over gelezen in de DVD-Valley. Ik denk dat ik dan wel genoeg gezegd heb.
  dinsdag 26 april 2005 @ 22:37:59 #228
56685 kinky_queen
B Movie Snob
pi_26531510
quote:
Op dinsdag 26 april 2005 22:27 schreef slindenau het volgende:
The Terminator
Na het zien van T2 en T3 ben ik wel tevreden met het begin van het verhaal, nu weet ik hoe alles zit.
Wat ik wel jammer vind is dat Arnold in de volgende films opeens "de beschermer" is, en in de eerste film de bad guy.
Verder vielen de effecten me ook erg tegen, waardoor ik T2 de beste uit de drie Terminator films vind.
Maar los van de sequels is het verhaal erg goed,
daarom een 8/10
Je heb eerst deel 2 en 3 gekeken en omdat 2 betere sfx heeft vind je die beter dan het origineel?

Damn
  dinsdag 26 april 2005 @ 22:50:41 #229
3527 Wepeel2
zoals het is
pi_26531918
quote:
Op dinsdag 26 april 2005 22:37 schreef kinky_queen het volgende:

[..]

Je heb eerst deel 2 en 3 gekeken en omdat 2 betere sfx heeft vind je die beter dan het origineel?

Damn
De kijkvolgorde is wat onlogisch, maar ik kan me best voorstellen dat als je niet kunt kiezen welke uit de reeks het leukste is dat dan de effecten de doorslag geven.
Een ander zal misschien voor deel 1 kiezen omdat het toen origineler was. Ieder z'n ding he.
xenofoob, misantroop, antiloop, limonadesiroop.
  dinsdag 26 april 2005 @ 22:55:26 #230
53708 ondeugend
Lost in Sound
pi_26532046
De Dominee

Een film over het leven en sterven van Klaas Bruinsma, godfather made in holland.

Interessant... alleen blijf ik balen van het geluid van Nederlandsche speelfilms.
And everything under the sun is in tune
But the sun is eclipsed by the moon.
And Prince is still here!
  dinsdag 26 april 2005 @ 22:56:44 #231
108504 Shreever
Tintinnabulation!
pi_26532091
Be cool, vermakend... niet meer niet minder
Excuse me... have you seen my sanity...I think I lost it.
pi_26532102
quote:
Op dinsdag 26 april 2005 22:37 schreef kinky_queen het volgende:

[..]

Damn
Nee, ik heb deel 2 het eerst gezien omdat deze op tv kwam toen ik op film-leeftijd was, en daarna deel 3 omdat ik deze eerder op DVD had.
Heb pas een tijdje deel 1 op DVD, en als je deze als laatst ziet kan 'ie best tegenvallen.

En ik kende het verhaal van 2 dus ook al, en dan is 1 vrij veel "van hetzelfde", iets wat jij misschien bij 2 dacht. Ook daarom vind ik 2 beter.
  dinsdag 26 april 2005 @ 23:12:21 #233
104446 Dawnbreaker
Space Cowboy
pi_26532570
ik heb ze alle 3 chronologisch gezien en vindt 2 ook de beste.
qua verhaal, fotografie, effecten en acteren.

T1 is gewoon goed en culty, T2 is meesterlijk, T3 is leuke sequel
<hr>
  dinsdag 26 april 2005 @ 23:44:11 #234
4180 Hare
Come fly with me!
pi_26533492
quote:
Op dinsdag 26 april 2005 23:12 schreef Dawnbreaker het volgende:
ik heb ze alle 3 chronologisch gezien en vindt 2 ook de beste.
qua verhaal, fotografie, effecten en acteren.

T1 is gewoon goed en culty, T2 is meesterlijk, T3 is leuke sequel
Amen
The Choices we make, not the chances we take, determine our destiny.
  dinsdag 26 april 2005 @ 23:59:53 #235
107005 Saviola
CM Legend
pi_26533931
quote:
Op dinsdag 26 april 2005 20:49 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

.. maar er zit wel een Green-filter over het geheel heen met een lichte airbrush. Dat levert een erge mooie dreamlike wereld op.
mm oké .. maar ik moet zeggen dat ik behoorlijk onder de indruk was van de verschillende Amélie-locaties.. die draaimolen aan de Sacre-Coeur , het café waar Amélie werkt..
Barcelona CF ~ Club Brugge ~ Tampa Bay Lightning
  woensdag 27 april 2005 @ 10:45:55 #236
25301 Gorro
Reject False Icons
pi_26539716
The Pacifier (Adam Shankman, 2005)
Om nog maar eens extra te benadrukken dat Vin Diesel de nieuwe Schwarzenegger is vond men het nodig om een variant van Kindergarten Cop te maken. Daarin bewijst Vin Diesel zo mogelijk nog minder komisch talent te bezitten dan de Oostenrijkse Eik. De kinderachtige film heeft een paar leuke momenten, maar deze zijn niet direct te danken aan de capriolen van Diesel. De meeste grappen zijn dan ook te flauw voor woorden. *½
pi_26539771
quote:
Op woensdag 27 april 2005 10:45 schreef Gorro het volgende:
The Pacifier (Adam Shankman, 2005)
Om nog maar eens extra te benadrukken dat Vin Diesel de nieuwe Schwarzenegger is vond men het nodig om een variant van Kindergarten Cop te maken. Daarin bewijst Vin Diesel zo mogelijk nog minder komisch talent te bezitten dan de Oostenrijkse Eik. De kinderachtige film heeft een paar leuke momenten, maar deze zijn niet direct te danken aan de capriolen van Diesel. De meeste grappen zijn dan ook te flauw voor woorden. *½
idd de foute acteur voor deze film verder vond ik de film opzich best geinig
  woensdag 27 april 2005 @ 11:13:50 #238
4180 Hare
Come fly with me!
pi_26540358
Do the RIght Thing
quote:
"Violence as a way of achieving racial justice is both impractical and immoral. It is impractical because it is a descending spiral ending in destruction for all. The old law of an eye for an eye leaves everybody blind. It is immoral because it seeks to humiliate the opponent rather than win his understanding; it seeks to annihilate rather than to convert. Violence is immoral because it thrives on hatred rather than love. It destroys community and makes brotherhood impossible. It leaves society in monologue rather than dialogue. Violence ends by defeating itself. It creates bitterness in the survivors and brutality in the destroyers."
Zo mooi! Het thema wordt zo ontzettend goed uitgewerkt. Het lijkt zo'n ontzettend lekker relaxte leuke film te zijn, maar aan de onderkant kruipt er iets wat er op een gegeven moment als een uitbarsting uitkomt. Zo goed gedaan. Je voelde die hele spanning echt heel goed.
Prachtige film.
  woensdag 27 april 2005 @ 11:36:41 #239
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_26540816
quote:
Op dinsdag 26 april 2005 20:19 schreef Wepeel2 het volgende:
Izo

Geen gemakkelijke film, of misschien ook juist wel. Het is maar net hoe je er naar kijkt. Met het verstand op nul is het gewoon een lekkere slash film, met je verstand aan zit er veel meer achter. Ik kan me in ieder geval voorstellen dat veel mensen totaal niet weten wat ze met deze film aan moeten. Ik heb me er zeer zeker mee vermaakt hoewel ik niet alles begreep. Zoals ik het ongeveer zie:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
De film had wat korter gekund, met name de scenes met de gitaarspeler hadden soms wat ingekort kunnen worden. Maar over het geheel genomen is het een bijzondere film die zeker de moeite waard is.
8
Hier staat een goede review van de film. Waar ik me voor een groot gedeelte wel in kan vinden.
  woensdag 27 april 2005 @ 12:27:53 #240
67663 fractalis
we (all) search
pi_26541890
quote:
Op woensdag 27 april 2005 11:13 schreef Hare het volgende:
Do the RIght Thing
[..]

Zo mooi! Het thema wordt zo ontzettend goed uitgewerkt. Het lijkt zo'n ontzettend lekker relaxte leuke film te zijn, maar aan de onderkant kruipt er iets wat er op een gegeven moment als een uitbarsting uitkomt. Zo goed gedaan. Je voelde die hele spanning echt heel goed.
Prachtige film.
Hare, weet niet of je 'm al hebt, maar kan je de Criterion van harte aanbevelen. Dubbelaar boordevol interessante extra's zoals we gewend zijn...
Reprogram. Restructure. Resistance is futile. You will be assimilated.
  woensdag 27 april 2005 @ 12:31:45 #241
3527 Wepeel2
zoals het is
pi_26541985
quote:
Op woensdag 27 april 2005 11:36 schreef Lonewolf2003 het volgende:

[..]

Hier staat een goede review van de film. Waar ik me voor een groot gedeelte wel in kan vinden.
Inderdaad een interessant stuk. Bedankt voor de link.
Maar naast het feit dat je met geweld alleen meer geweld uitlokt en zo in een spiraal komt denk ik toch ook dat creatie door destructie een belangrijk thema is. Uiteindelijk leidt al dat geweld tot een climax, waarna er een soort mijlpaal wordt bereikt en hierna verandert de samenleving ingrijpend om daarna weer in dezelfde fouten te vervallen.
xenofoob, misantroop, antiloop, limonadesiroop.
  woensdag 27 april 2005 @ 12:32:03 #242
4180 Hare
Come fly with me!
pi_26541992
quote:
Op woensdag 27 april 2005 12:27 schreef fractalis het volgende:

[..]

Hare, weet niet of je 'm al hebt, maar kan je de Criterion van harte aanbevelen. Dubbelaar boordevol interessante extra's zoals we gewend zijn...
Wat denk je?

Had hem de eerste keer idd via rip gezien, maar ja, meteen gekocht natuurlijk, en wat anders dan de criterion. Ben al een klein beetje aan de extra's begonnen, en die homevideo is gewoon echt super.

Maar goed, idd, supertip voor anderen!
  woensdag 27 april 2005 @ 14:59:32 #243
46375 Sai
vindt je een kutwijf.
pi_26545773

Miller's Crossing (Joel Coen, 1990): uitstekende Coen uit de tijd dat ze nog echte genrefilms maakten die zowel erg grappig waren als erg effectief als genrefilm. Hier nemen ze het jaren '20 maffia-genre en maken ze een film over "friendship, character, ethics" en hoeden. Vooral Turturro en Polito zijn geweldig en, nou ja, dit is gewoon Coen zoals Coen hoort te zijn. Enig minpuntje is Marcia Gay Harden, die absoluut niet slecht is maar een beetje gewoontjes en saai aandoet temidden van al deze briljantie. 9-.

Temporada de Patos (Fernando Eimbcke, 2004): leuke Mexicaanse variant op 25 Watts en Clerks. Zoals we van dat soort films gewend zijn is de toon droogkomisch en gebeurt er niet al te veel, en dat is hier ook weer het geval. Hoewel er nogal wat problemen met het tempo zijn weet de film toch een fijn zomergevoeltje op te wekken en dat maakt dit een fijn tussendoortje. 7+.
O+ Audrey O+ (en, in iets mindere mate, O+ Gene Tierney O+)
pi_26546123
Requiem for a dream
Wat een deprimerende film zeg...Maar toch...Gewelige muziek Geweldige film ook
  woensdag 27 april 2005 @ 19:06:42 #246
67670 Skv
Cynist.
pi_26550516
Single white female
Redelijke drol van een film. Voorspelbaar kutverhaal, veel te simpel.
Jennifer Jason Leigh speelt wel erg goed

IMDB score: 6.2
Mijn score: 6.
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
  woensdag 27 april 2005 @ 19:25:10 #247
108508 haagse_elfje
give me a l word
pi_26550954
Dracula II:Ascension

Dracula 2000 heb ik niet gezien wat zijn voorganger is. De reden dat ik deze film wou zien was eigenlijk omdat Diane Neal erin speelde ik dacht ach waarom niet. Nou het was een amusante voorstelling. Zelf ben ik niet zo een horror freak, ik vond het wel een aardige vertoning. Diane Neal zag er zeer smakelijk uit, de spanning was wel oké soms een beetje teveel bloed en een beetje te, zo ben ik ook weer he.... De film was dus wel oké niet veel bijzonders eigenlijk. Ben ook benieuwd naar deel 3 omdat in deel 3 speelt Rutger Hauer Dracula....

Doe mij maar toch gewoon the Fearless Vampire Killers, Interview with the Vampire of Dracula van Coppola zit toch meer verhaal in, het was wel vermakelijk.

IMDB cijfer 4.2
mijn cijfer 5,5
don't give me that fucking bullshit
  woensdag 27 april 2005 @ 19:25:14 #248
23107 dolle_hond
topicverkoper
pi_26550956
respiro

niet slecht, maar ook niet super.
maak er weinig woorden aan vuil:
gestoorde vrouw, jurk, grot, vissers, naaktzwemmen, gangs, hond, italie, brommertje en verliefde politie-agent.
pi_26552969
TERMINAL INVASION

Simpele sf met Bruce 'God' Campbell, die erg vermakelijk is zelfs als er geen monsters in hadden gezeten.

Het is duidelijk dat iedereen met plezier aan dit tv filmpje heeft gewerkt

Niet voor ieders smaak maar als je niet veeleisend bent is dit iets wat makkelijk wegkijkt

* Dat schrammetje valt best mee voor zijn doen...

woensdag 27 april 2005 @ 21:13:24 #250
13148 Shogo
Psycho...
pi_26553578
The Girl Next Door
Ondanks de leuke Elisha plaatjes/caps die ik al een tijd geleden zag had ik toch mijn twijfels over de film. Maar niks is minder waar, dit is een hele leuke film. Ik heb gelachen en leefde zelfs mee met onze hoofdrolspelers. Waar ik ook bang van was is dat ik een Kim Bauer de hele tijd zou zien dan een Danielle, maar ook dat viel mee, Elisha speelde goed en heeft uiteraard lekkere scenes. Maar toegegeven zij is de reden waarom ik deze film wel wilde zien, maar het is zeker geen wast of time.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')