abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 27 april 2005 @ 22:10:21 #251
46794 Berkery
Fat bastard
pi_26555027
Signs

Ik had nog niemand iets positiefs over de film horen zeggen, maar ik was toch benieuwd. Had ik maar geluisterd, wat een crap. Mad Max als dominee-die-van-zijn-geloof-is-gevallen-maar-het-toch-weer-het-licht-ziet,
No Dukes of Hazzard in the classroom
  woensdag 27 april 2005 @ 22:20:23 #252
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_26555290
The Shining
Voor mij de engste film aller tijden. Het idee achter het verhaal dat je zo kan uitflippen van eenzaamheid is geweldig uitgewerkt. Het acteerwerk van Nicholson is gewoonweg super, het grootste deel van de scenes duren lang en er wordt weinig in geknipt. Daardoor is t deste knapper dat Stanley Kubrick de film de hele tijd zo spannend weet te houden. En spannend is ie. En eng. Terwijl ik precies wist wat er ging komen, vond ik m deze keer nog enger dan de eerste keer.
Wat een superfilm, met 1 van de beste (zoniet de beste) acteur van afgelopen 35 jaar

IMDB Cijfer: 8,3/10
Mijn Cijfer: 8,0/10
  woensdag 27 april 2005 @ 23:01:37 #253
113650 maniack28
Dresden Dolls O+
pi_26556415
Pay It Forward
Prachtige film over Trevor McKinney die voor maatschappijleer een project moet doen waarbij je anderen helpt. Hij verzint een systeem waarin hij begint met het helpen van 3 mensen, die op hun beurt weer 3 mensen moeten helpen. Zo krijg je een schakel die als maar doorloopt en groter wordt. Het dreigt te mislukken, omdat veel mensen hun angst of verandering voor een ander leven niet willen wegzetten om iemand te helpen. Uiteindelijk lukt het allemaal en krijgt Trevor de kans om een jongetje te helpen die in elkaar geslagen wordt (dit durfde hij zelf eerst ook niet). Dit wordt hem echter fataal, hij krijgt een messteek in zijn buik en overlijdt. Het eindigt met zijn moeder en zijn docent (zijn bij elkaar gekomen door Trevor, zij was alcoholist en werd geslagen door haar man, hij is in de brand gestoken door zijn vader toen hij klein was en leefde met een dagelijkse regelmaat waarin hij geen verandering wilde brengen, dus ook geen vrouw in zijn leven) op de verande met honderden mensen die hun steunbetuigingen komen geven. Echt kippenvel.... Dit spreekt me echt aan, deze film. Het einde is nou eens een keer niet eind goed al goed, maar het geeft toch een bevredigend gevoel, gezien zijn idee de andere kant van Amerika al had bereikt. Echt een aanrader!!!

IMDB Cijfer: 6,7/10
Mijn Cijfer: 9,0/10
Cause I'd rather continue my trip to the top of the mountain then freeze to death in the valley.
  woensdag 27 april 2005 @ 23:10:15 #254
52357 Lambiekje
Everything is upside down
pi_26556648
[ Princess Bride
mmm deze film staat op #97 met een 8.2 .. dus ik ben hem maar gaan kijken .. maar vind maar een slap sprookjes gedoe .. en zit geen scene in dat ik zeg van, ja dat is goed, memorabel of wat.

Snap niet waar de waarderingen vandaan komen. De rollen die neergezet worden is geen echt aardig. Alleen is Peter Falk wel aardig als voorlezer van z'n kleinkind, maar dat is dus buiten de raamverteling. Film ansich is niet slecht hoor, maar het heeft absolute niet DAT, the magic.
Dit is een film dat absoluut niet thuis hoort in de top-ranking.

En het erge van het geheel is dat de liefdes-verhaal gewoon totaal niet overkomt .. geen passie, en de gozer is een loser. Wat een ruk gedoe. Kijk zoals in Notebook is het zo klaar als een klontje ..dat werkt daar zo goed. Dit is gewoon niets.
Het grietje, Robin Wright, daar is opzich niets mis mee .. maar de vonk komt gewoon niet over.

En tot m;n stomme verbazing zag ik dat E.T. uit de top250 lijst is verdreven... en deze staat op een vonkende #97. Dit kan gewoon echt niet!

En voor de fun zou ik eigenlijk een 1 moeten geven om deze film te laten zakken .. maar ben bang dat het geen sodemieter invloed heeft op de waardering. En heb maar gewoon een 5 geven op IMDB.

cijfer 5.5 / imdb 8.2

[ Bericht 15% gewijzigd door Lambiekje op 27-04-2005 23:35:44 ]
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
  † In Memoriam † woensdag 27 april 2005 @ 23:13:06 #255
47213 ArmaniMania
pi_26556722
Constantine Heb `m op DVD.

Vermakelijke film met leuke CGI-effects en is gebasseerd op een comic.
Keanu Reeves (Constantine)speelt een soort van demonen-uitdrijver en komt in aanraking met een vrouw die heel graag wilt weten hoe haar tweelingzus is gestorven. De vrouw gelooft namelijk niet dat haar tweelingzus zelfmoord heeft gepleegd.
Tijdens het onderzoek krijgen ze te maken met Satan in eigen persoon die Constanine nu wel zat is die zijn plannen steeds dwarsboomt.

IMDB Cijfer: 6,4/10
Mijn Cijfer: 5/10 en dat is eigenlijk omdat ik de CG wel leuk vind.
  woensdag 27 april 2005 @ 23:38:46 #256
46375 Sai
vindt je een kutwijf.
pi_26557375

The Wasp Woman (Roger Corman, 1960): het uitgangspunt van een vrouw die in een moorddadige bloedzuigende wesp verandert sprak me wel aan, maar dit is helaas gewoon doodsaaie bagger. De transformatie naar wesp begint pas als de film al ruim over de helft is, en eigenlijk is dat non-horror gedeelte nog het beste stuk van de film. Er wordt best redelijk geacteerd en er is zelfs wat maatschappijkritiek over de schoonheidsindustrie enzo, hoewel het allemaal nogal oninteressant is. Als de Wespenvrouw eenmaal begint met bloedzuigen valt de film helemaal in het diepe gat van totale bagger, vooral dankzij de ontzettend belabberde make-up, die White Chicks zowaar evenaart. De moorden zijn wel tamelijk lachwekkend, wat een aantal mensen zal aanspreken, vandaar nog een 4-.

Midnight Run (Martin Brest, 1988): een actiekomedie uit de jaren '80. Dat spreekt voor zichzelf. De actie- en komedie- elementen zijn een nogal spaarzaam maar wel wat beter uitgevoerd dan bij de gemiddelde genregenoot het geval is. DeNiro is ook wel okay, maar dit weet nooit de bekende cliché's te ontwijken en dat zorgt ervoor dat dit weliswaar best prettig wegkijkt, maar ook bar weinig nieuws te bieden heeft. 6,5.
O+ Audrey O+ (en, in iets mindere mate, O+ Gene Tierney O+)
pi_26561939
Trainspotting

Had er meer van verwacht,heb me eigenlijk wel verveeld tijdens de film,vond 'm dus niet zo wow
Nah jah,misschien moet ik 'm binnenkort nog een keer zien
  donderdag 28 april 2005 @ 08:55:14 #258
113650 maniack28
Dresden Dolls O+
pi_26562302
wtf! Trainspotting is een van de beste films ooit!!!! Echt zooooooo eeen gave film... misschien moet je het boek lezen
Cause I'd rather continue my trip to the top of the mountain then freeze to death in the valley.
  donderdag 28 april 2005 @ 09:42:12 #259
25301 Gorro
Reject False Icons
pi_26563007
Na de Lone Wolf & Cub serie helemaal gezien te hebben is het tijd voor een nieuwe reeks:

Zatôichi monogatari (Kenji Misumi, 1962)
De allereerste film uit de lang 26 delige Zatôichi filmreeks. Tegen mijn verwachting in krijgen we nagenoeg geen informatie over het verleden van Zatôichi. Wel wordt er uitgebreidt de tijd genomen om het karakter van Zatôichi neer te zetten en dat resulteert in een rustige, maar doeltreffende aanloop naar het eindgevecht. Tijdens het eindgevecht is er opeens een ongemakkelijke muziek te horen wat een disorienterend effect heeft. Dit en de tragische noot op het einde maken het eindgevecht dan ook meer dan de moeite waard. Goed begin van de serie.

Hier kan ik nog wel even mee vooruit. Nog maar 25
  donderdag 28 april 2005 @ 11:08:33 #260
40664 Durbin
Who knows..
pi_26564968
SLC Punk!
Steve en Heroin Bob zijn vrijwel de enige twee hardcore-punkers in het saaie Salt Lake City. Hun dag bestaat voornamelijk uit rondhangen, feesten, vechten met hun morele vijanden en het bezoeken van concerten.Vol gedrevenheid schoppen ze tegen alles wat niet met hun eigen idealen strookt. Maar langzaam verandert Stevo zijn omgeving en komt daarbij steeds meer zichzelf tegen. Matthew Lillard is erg goed op dreef in zijn karakter als Stevo en is absoluut perfect voor de rol. Een groot deel van de film spreekt Lillard richting de kijker en het hoge tempo waarin de dialogen voorbij komen noodzaakt je de aandacht er goed bij te houden. Ik had hem een aantal jaren geleden gezien en weet nog dat ik toen redelijk onder de indruk was. Nu voor de tweede keer ben ik dat des te meer.
..what evil lurks in the hearts of man? The shadow knows.
  donderdag 28 april 2005 @ 15:11:16 #261
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_26571234
quote:
Op donderdag 28 april 2005 09:42 schreef Gorro het volgende:
Hier kan ik nog wel even mee vooruit. Nog maar 25
Ik heb er maar eentje gezien en die was niet slecht, maar toch ook niet meteen een reden om de 25 anderen te gaan bekijken . Ik lees trouwens nogal vaak de Zatoichi films wel heel erg op mekaar lijken, het zou nog erger zijn dan de Bondfilms. M.a.w. have fun .
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
  donderdag 28 april 2005 @ 15:58:50 #262
3527 Wepeel2
zoals het is
pi_26572516
Aragami

De entry van Ryuhei Kitamura in het duel project. Het is wel een aardige film geworden met een typische Kitamura signatuur. De gevechten zijn mooi en flitsend in beeld gebracht, hoewel de pompende muziek soms afleidt. Dat trucje kennen we zo langzamerhand wel. Het verhaal heeft verder niet zoveel om het lijf, maar dat is ook niet belangrijk aangezien het vooral een excuus is om tot het duel te komen.
De cameo van Tak Sakaguchi uit Versus als 'future Challenger' (herkennen wij hier niet gewoon prisoner Prisoner KSC2-303?) aan het einde is een leuke vondst.
Ik hoop overigens dat Ryuhei Kitamura in de toekomst de kans krijgt om nog eens een film als Azumi te maken, maar dan met een groter budget. Die film toonde meer zijn potentieel, maar een aantal zwakke effecten haalden het geheel iets naar beneden (hoewel Azumi nog steeds geweldig is).

7

[ Bericht 1% gewijzigd door Wepeel2 op 28-04-2005 16:14:21 ]
xenofoob, misantroop, antiloop, limonadesiroop.
pi_26577001
THE GHOST IN THE INVISIBLE BIKINI

Hoe fout kan een film zijn? Ontzettend dus. Erg leuk dus? Nee absoluut niet

Ik d8 Ghost, bikini, Karloff enz

Dat kan geen foute combinatie zijn, maar dit blijkt dus een jeugdfilm te zijn en dan nog eens een erg flauwe. ERG FLAUWE.

Het begint goed:

Maar springt al snel over naar:

Overslaan en mijden als de pleuris!!

donderdag 28 april 2005 @ 19:13:48 #264
4180 Hare
Come fly with me!
pi_26577317
quote:
Op donderdag 28 april 2005 19:01 schreef kinky_queen het volgende:

Overslaan en mijden als de pleuris!!
Moeten we dat niet gewoon met al die films van je doen
The Choices we make, not the chances we take, determine our destiny.
pi_26577383
quote:
Op donderdag 28 april 2005 19:13 schreef Hare het volgende:

[..]

Moeten we dat niet gewoon met al die films van je doen
Zoals jij ook heb gedaan met een rondje door Parijs???

donderdag 28 april 2005 @ 19:25:40 #266
4180 Hare
Come fly with me!
pi_26577644
quote:
Op donderdag 28 april 2005 19:15 schreef kinky_queen het volgende:

[..]

Zoals jij ook heb gedaan met een rondje door Parijs???

Tja, das de uitzondering die de regel niet bevestigd
pi_26583054
NIGHT SHADOWS

MUTANT

Een erg goede 'zombiefilmdiegeenechtezombiefilmis' met goed acteerwerk en dat is best vermeldenswaardig

Het verhaal is nogal standaard met de gebruikelijke chemische stoffen. De film lijkt op een mix van RETURN OF THE LIVING DEAD en DEAD & BURIED

Aanrader voor de liefhebber

donderdag 28 april 2005 @ 22:54:02 #268
52357 Lambiekje
Everything is upside down
pi_26583758
Sabotage (1936)

Best wel een aardige suspense thriller van Hitchcock. Cinema-eigenaar moet een bom afleveren bij de London's Zoo .. maar het loopt een beetje uit de hand.

7.5 / imdb 7.2
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
pi_26586454
White Noise

Redelijke film over een fenomeen waar op internet de nodig aandacht aan besteed wordt. (EVP=Electronic Voice Phenomena) Het gegeven en verhaal worden goed uitgelegd, maar de film glijdt op een gegeven moment toch terug naar een standaard Hollywood film.

7/10
  vrijdag 29 april 2005 @ 01:07:35 #270
67670 Skv
Cynist.
pi_26586752
State Property

Urban actiefilm met o.a. Beanie Sigel, Omillio Sparks en Jay-Z.
Ik vond 'm erg vet, maar beetje kort (80 minuten). Zit niet erg een verhaal in, maar een zooi elkaar neerschietende negers is goed te doen. Soundtrack was perfect!
IMDB geeft een 2,7.
Ik een 7,5.

Kan wel een beetje in het commentaar op IMDB komen, dat het gewoon een excuusfilm voor Jay-Z is, dat ie kan zeggen dat hij mee heeft gedaan in een film.
Snap ook niet dat ze hem zo groot voorop de hoes durven te drukken, hij heeft nog geen 10 woorden gezegd in de hele film en heeft gewoon een erg kleine bijrol
Maarja, Names Sale.

Vette film
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
  vrijdag 29 april 2005 @ 02:29:46 #271
67670 Skv
Cynist.
pi_26587894
Soundtrack is nergens te vinden overigens
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
  vrijdag 29 april 2005 @ 09:24:44 #272
4180 Hare
Come fly with me!
pi_26589620
High Society

Leuk probeersel om the Philadelphia Story nog eens te verfilmen. Maar ja, een film die gewoon een al bekende film opnieuw filmt is natuurlijk zo onorigineel als de pest. Verder vond ik het klein beetje veranderde script nou ook niet echt geweldig en verder was de uitwerking gewoon een stuk minder als het origineel.
Wat je wel krijgt is het allerlaatste optreden van Grace Kelly , die zelfs nog een klein beetje zingt en een leuke performance van haar als aangeschoten zijnde. Een lekker jonge Frank Sinatra, die gewoon altijd cool is om te zien en een van de leukste nummers van hem eens in z'n originele setting: 'Well, Did You Evah'
  vrijdag 29 april 2005 @ 14:01:40 #273
40664 Durbin
Who knows..
pi_26596568
Blade: Trinity
Blade wordt het slachtoffer van een valstrick van de Vampire Nation, waardoor hij door de FBI wordt gezocht en gevangen genomen. Vervolgens krijgt ie de hulp van Nightstalkers, een groep vampierjagers bestaande uit onder andere Abigail (Jessica Biel) en Hannibal King (Ryan Reynolds). Het is weer een flitsende film met snelle beelden en mooie special effects, maar ondanks het onderwerp van vampieren kan het mij weinig boeien. Wesley Snipes zorgt bij mij af en toe voor gekromde tenen en Ryan Reynolds lijkt alleen aan de cast te zijn toegevoegd voor de gevatte opmerkingen. Leuk nieuwtje zijn de gemuteerde honden, maar die zijn eigenlijk ook weer van Resident Evil gekopieerd.

Man Bites Dog (aka C'est arrivé près de chez vous)
Een seriemoordenaar wordt gevolgd door een cameracrew voor een documentaire. Terwijl hij willekeurig mensen vermoord, vertelt ie semi-intellectueel over film, muziek, kunst en zijn familie. Enigzins overrompeld raakt de crew steeds meer betrokken bij de moordpartijen. Een zwarte komedie met een aantal erg sterke momenten (o.a wanneer ze in het verlaten huis de andere hitman tegenkomen). Benoit Poelvoorde zet een erg sterke rol en weet af en toe zelfs sympathie te wekken door zijn onbeholpenheid in sommige situaties. Sterke film.
..what evil lurks in the hearts of man? The shadow knows.
  vrijdag 29 april 2005 @ 15:16:59 #274
46375 Sai
vindt je een kutwijf.
pi_26598505

To Kill a Mockingbird (Robert Mulligan, 1962): prima klassieker die dankzij de invalshoek van de kinderen net dat beetje extra krijgt. Zeker in de eerste helft leunt de film meer op sfeer dan op drama of actie, maar dat geeft niks, want dankzij de toffe muziek, het alom sterke acteerwerk en het schitterende camerawerk blijft het boeien. Jammer dat het goed/slecht contrast een beetje te dik wordt aangezet, en het laatste kwartier vond ik ook een beetje tè, maar dit is alleen al de moeite waard voor de uitsekende rechtbanksequentie. 8.

Bedazzled (Harold Ramis, 2000): nogal fletse komedie die nooit veel grappiger wordt dan "ja, wel leuk bedacht". Het is nergens ergerlijk slecht, maar er is duidelijk meer tijd besteed aan het ontwerpen van Hurley's garderobe dan aan het script. 5.
O+ Audrey O+ (en, in iets mindere mate, O+ Gene Tierney O+)
pi_26598527
Gisteren avond: Saw

Helemaal niet verkeerd
Lekkere thriller met een verhaal. Je moet ervan houden maar het kijkt lekker weg.
De Euro was een goed idee ... en dat had het moeten blijven.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')